Nou, dat dus.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:31 schreef freecell het volgende:
hmmm. Weer aardappel getest en weer héél hard gillen en brullen en spugen na de fles die er chteraan kwam. En beetje eczeem.
Hier komen de twijfels weer
Kan het huilen ook toeval zijn, wie is er nou allergisch voor aardappel, misschien zat er nog een restje eczeem va n gisteren, hij was ook al wel erg lang op, hij spuugt sowieso veel de laatste tijd...
Hoe bepaal je nou ooit of het de aardappel was?![]()
Officieel moet je het 3 dagen achter elkaar proberen, tenzij er een duidelijke reactie was. Nou, zeg het maar
wat zij zegt is ook belangrijkquote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:03 schreef AnitraX het volgende:
Misschien stom antwoord, maar wat had je in de pannen gekookt voor je de paprika en zo kookte? En het lepeltje af gewassen in water waar ook dingen in afgewassen waren waarvan je weet dat hij allergisch is, of af gedroogd met zelfde theedoek.
Dat is lastig bij kinderen. Als je onder de 4jr test kan een allergie nog niet altijd aangetoond worden.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:20 schreef Christiaan het volgende:
Anders ga je naar de dokter en laat je een allergietest doen?
en dat is onbetrouwbaar bij kinderen onder de 4 jaar.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:20 schreef Christiaan het volgende:
lactose intollerantie komt op die leeftijd sporadisch voor en dan had de Pepti ook verkeerd gegaan want daar zit wel lactose in!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:59 schreef boyv het volgende:
Bij koemelk zou je zeggen lactose-intolerantie.
Maar de link met een paprika of courgette leg ik niet zo snel.
Spuit 11, dat doen ze niet...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:20 schreef Christiaan het volgende:
Ik weet dat je het niet rottig bedoelt! Daarom zei ik ook als eerste dat ik blij was met je postquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:39 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik bedoel het echt niet rottig![]()
ik kom er later wels pecifieker op terug ik ga mijn dochter even flink knuffelen na een dikke week niet gezien te hebben
Echt jaren '50quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:43 schreef freecell het volgende:
* freecell stroopt mouwen op en verklaart metamorfose naar hippie compleet
Ik kan me zo voorstellen dat een stukje verteren meer moeite kost dan een gepureerd prutje, maar dat is verder niet gebaseerd op wetenschappelijke inzichten. Z'n darmpjes moeten het nog veel meer afbreken dan lijkt me? Misschien weten ze er bij de buren iets over (om je transformatie nog verder te completerenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:43 schreef freecell het volgende:
Alleen wij doen dus Rapley, maar zij raadde dat eigenlijk min of meer af. Ze zei dat zijn darmpjes al wat gevoelig waren en dat je met Rapley de darmen meer belast dan met pureren. Weet iemand daar iets van?
En voor jou ook weer evenstar: ik heb toevallig net gisteren een boekje gevonden met "vegan" koekjes (dus melk- en ei-vrij), dus als je eens toe bent aan nieuwe recepten.......quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:00 schreef _evenstar_ het volgende:
En als je recepten nodig hebt voor een taartje dan PM je maar even oke?
Geld natuurlijk ook voor een ander die dat wil
Algemeen lijkt mij ook prima hoorquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:13 schreef snoopy het volgende:
Is dit topic uitsluitend voor baby's bedoeld? Of is het een algemeen topic over kinderen met allergieën?
Goed puntquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:07 schreef _evenstar_ het volgende:
Incantrix, kwijlt Stef veel? ik herken het niet zozeer als allergie, maar lijkt mij meer als gevolg van veel kwijlen.
Daardoor is de huid rond de mond wat gevoeliger en zal een specifiekere stof wel zorgen voor irritaties daar
Ik lees namelijk dat het alleen rond zijn mond zit, vandaar dat dit direct in mij opkwam
.
klopt. je kan heel allergisch zijn voor katten en geen last hebben ervan. dat is gewenning. hier zijn zowel sangdrax als ik allergisch voor katten en we hebben er twee. als we dan ergens anders komen met katten begint het allergiefeestje weerquote:Wat ik trouwens opvallend vond was dat er tegenwoordig juist wordt geadviseerd katten te houden als je daar allergisch voor bent. Dat schijnt beter te zijn.
Geen coeliakie getest?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:45 schreef freecell het volgende:
Ik heb ooit een onderzoekje gehad ivm darmklachten waaruit bleek dat ik overgevoelig zou zijn voor tarwe.
Tarwe geschrapt, darmklachten over.
Zodra ik ook maar een beetje binnenkreeg was het buikpijn, diarree, gedonder, zo erg had ik het daarvoor niet.
Dus toen ik er echt zat van was heb ik het weer ingevoerdEn nu heb ik alleen sporadisch een opgeblazen buik als ik echt héél veel pasta oid eet
nope en ik heb er nu dusdanig weinig last van (alleen bij bijvoorbeeld heel veel pasta of woest uit eten gaan) dat het dat ook wel niet zal zijnquote:
Ik vind het niet echt viezer dan de pepti moet ik zeggen. Die was ook al ranzig. Heb perongeluk eens een hapje rijstebloem met pepti binnengekregen. IEUW!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:48 schreef _evenstar_ het volgende:
Freecell wat goed!! Moest je neit enorm kokhalzen van die geur die van de Nutramigen af komt?
Ik was toen bij de nutramigen en later bij de neocate ( die was destijds nog een tik erger) echt zo verbaasd dat ze het zo lekker vond. Maar ik denk omdat ze er geen last van hebben ze rust voelen in hun lijfje bij het drinken dat ze het daarom lekker vinden.
Arwen heeft denk ik daardoor ook echt een voorkeur voor wat bittere smaken, ze is absoluut geen zoete kauw
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leander zei: mij ook papje? Hap? En kreeg ook een hapje van mij (welja, wat jij wilt jongen) en die heeft staan kokhalzen tot ik hem drinken gaf
![]()
Oh dat is handig!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik snap, ik kreeg de intructiepen van de kinderarts![]()
De instructiepen is voornamelijk handig voor anderen en voor school om het uit te leggen.ik zou er dus wel een aanschaffen! ook voor morris zelf om mee te oefenen!
Arwen was 1.5quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:25 schreef freecell het volgende:
Ow, dat is mooi meegenomen dat hij daar tegen kan
Die testen doen ze helaas nog niet bij die hele kleintjes. Ik zou het geloof ik wel prettig vinden
Bij het kindje van mijn collega (8 maanden) hebben ze het wel gedaan. Maar die had dan ook extreme pijn zo leek het. Uitslag vandaag gehad: Koemelk, tarwe en eiwit. Daarnaast ook Nikkel maar dat heeft weer niets met voedsel te maken alleen ff opletten met het bestek.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:25 schreef freecell het volgende:
Ow, dat is mooi meegenomen dat hij daar tegen kan
Die testen doen ze helaas nog niet bij die hele kleintjes. Ik zou het geloof ik wel prettig vinden
Dat ook inderdaad!quote:Op woensdag 1 september 2010 16:44 schreef chacama het volgende:
Jeutje snoopy. Wat balen zeg. En wat een mazzel dat de reactie niet erger was, gezien zijn reactie op noten.
Ik heb de epipen trainer besteld via jouw linkje Anitra en hij is al binnen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:05 schreef AnitraX het volgende:
Bloedtesten was Djulian paar maanden en krastesten was hij 3,5. Elk jaar controle, provocatie, bloed en krastesten.
Oefenpen kan ook via internet gekocht worden, weet zo even niet meer welke sitede prikinstructie hebben wij in het ziekenhuis gekregen toen we moesten wachten tijdens krastest,mijn moeder was daarbij, verder hebben de leerkrachten bij Djulian op school les gekregen en de bso mag ook prikken.
Edit: epipen trainer is te koop bij apotheek en als het goed is gratis volgens veel mensen.
Edit 2: http://www.mijnwinkel.nl/shop12510/ dan zoeken op epipen trainer of naar beneden scrollen en daar is hij 11 euro
Dankjwel. Ik vond het ook al erg raar klinken dat neurologisch. Maar met herprogrammeren had ik dus toch we iets goeds gehoord. Wist alleen niet dat het binnen de alternatieve geneeswijze zat. of ik dat zou doen met een kindje als Arwen vind ik ook een moeilijke beslissing. het zou toch fijn zijn als dit op een petrischaaltje te testen zou zijn. Waar kan ze wel tegen en waar niet. Juist omdat het zo enorm verschilt bij Arwen wat ze wel en niet kan verdragen. Echt, moeilijk.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:52 schreef p_iglet het volgende:
Chacama, neurologisch is er met arwen niets mis, dit is gewoon heel zeldzaam. en immunologisch, er zijn wel alternatieve geneeswijzen die dat opnieuw zeggen te kunnen programmeren, maar bij een kind wat zo heftig reageert als arwen vind ik dat wel heel eng.
Kan ze tegen sla? Of spinazie?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:09 schreef _evenstar_ het volgende:
En zelf ook nog even een vraagje, want ik begin eigenlijk wel ondertussen een beetje moedeloos te worden..
Deze week weer wat nieuws geprobeerd en ik meende serieus veilig te spelen met boerenkool. maar reactie was overduidelijk...![]()
En als ik dan kijk naar wat ze kan hebben nu:
aardappels en rijst en quinoia
qua groente:
rode kool en zuurkool
spercieboontjes en mais
bloemkool en brocolli
gewone champignons ( kastanje champignons gaan niet.. )
komkommer en tomaat
qua vlees alles puur : rund, varken en kip
qua fruit: banaan, druiven mandarijntjes en sinaasappel en watermeloen
Ik zal misschien 1 a 3 dingen vergeten, van die o ja dingen![]()
Maar goed het lijstje is zo karig.. en het afgelopen jaar is daar alleen de mandarijn en sinaalsappel bij gekomen..
op 1 jaar tijd.. waar o.a. de rabarber boerenkool, de ei nog steeds, de vis nog steeds, lamsvlees , appel nog steeds en soja nog steeds ( al gaan sporen van en lecithine nu bij minimaal gebruik wel oke.. ) kikkererwten en tuinbonen overduidelijke reacties gaven.. en vaak een bezoek HAP als gevolg hadden..
Ja, die bedoel ik!quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:27 schreef Ca.ra het volgende:
Romanesco, de groene broer van de bloemkool.
Thx, toevallig doe ik altijd al boodschappen bij de AH, ik kwam er vanmiddag achter dat hun producten het inderdaad duidelijk aangeven.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:09 schreef knuffelbeestje het volgende:
Mrien, de etiketten van de ah producten zijn ook heel duidelijk. Op hun site kun je ook een hele lijst met producten vinden die koemelkvrij zijn en gaf voor mij ook aankopingspunten mbt het type producten dat wel of niet koemelkvrij is.
Thx! Ik kom dan alleen uit op het boekje: Voedingsadviezen bij lactose-intolerantie en die kost 3,95. Bedoel je die?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:12 schreef sproet-je het volgende:
Mrien, hier ook nog de link van de lijst, het kost wel 15,00 http://webshop.voedingscentrum.nl/webshop/vc_allergie.aspx. Ik heb hem zelf niet gekocht omdat ik inderdaad vind dat je met de etiketten van de ah een heel eind komt. Onze bakker heeft ook een speciale lijst welk brood wel en niet mag. En bij andere winkels zijn ze ook altijd bereidt op te zoeken of er melk in zit.
Handige app inderdaad! Ik ga even kijken of ik hem ook op de blackberry aan de praat kan krijgenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:14 schreef snoopy het volgende:
Mrien, misschien is dit een handig appje voor je: http://www.thebig8.nl/
Fijn dat het nu weer beter gaat! Wel vervelend dat het poepen nog niet goed gaat.quote:Op zondag 3 april 2011 21:58 schreef het-is-mij het volgende:
Mrien, hoest daar?
HIer leek de pepti wenig te doen, eczeem was zondag ineens heviger met de pepti.
toch vanaf dinsdag langzaam pepti afgebouwd en comfort opgebouwd toth ij, toen hij bijna op volledig comfort zat veeeeeeeeel meer begon te huilen, met benen trappen etc. en alleen slapen of huilen.
Toch weer begonnen met pepti en nu gaat het beter.
Alleen het poepen :S
Graag!quote:Op zondag 10 april 2011 20:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
shoot ik zou je die lijst van de dietiste nog opsturen!!
Wil je die nog?
Pm em nog maar een keer, ik weet het niet zekerquote:
Je zegt het helemaal primaquote:Op woensdag 13 april 2011 21:10 schreef huuphuup het volgende:
Wat vervelend zeg![]()
Ik zou je kinderarts eens bellen met de vraag of er geen bloed geprikt kan worden bij je zoontje.
Eventuele coeliakie is (meestal) aantoonbaar in het bloed en kan dus gewoon op geprikt worden. Als jij nu alle gluten gaat schrappen (wat een heel gedoe is want gluten zitten niet bepaald enkel in brood/pasta enzo) en hij wordt daarna geprikt dan is er niets meer terug te vinden in het bloed omdat de gluten zijn darmen niet meer irriteren. Evenstar, correct me if I'm wrong.
Schrappen van álle gluten is best wel een behoorlijke klus en, als ik voor mezelf spreek, ik zou eerst duidelijk willen hebben of het een glutenallergie is voordat je aan de gang gaat met schrappen.
Mijn dochter had last van constipatie en bleef achter op de lengte-groeicurve, zij is oa ook op coeliakie geprikt en dat bleek het gelukkig niet te zijn. Het was onderdeel van het basispakketje onderzoekjes wat de arts wilde uitvoeren.
Overigens zitten er in rijst bijvoorbeeld geen gluten dus je zou gewoon rijstwafel kunnen blijven geven als tussendoortje. De verpakkingen van Albert Heijn zijn erg duidelijk, bij de ingredienten kun je zo zien of iets gluten bevat of niet.
Ik denk niet dat hij al toe is aan echt snoep tussendoor maar de snoepdoosjes met fruitstukjes van hema bevatten ook geen gluten.
En waarom zou je pap moeten geven? Dat snap ik niet zo? Is dat dan glutenvrije pap ofzo?
Als je dat niet ziet zitten zou je kunnen overwegen om rijstwafels met beleg te geven, of gewoon maar warm te eten tussen de middag (opwarmen van ingevroren porties is ook warm![]()
) en dan aardappels of rijst ofzo.
Sterkte, en succes met zoeken.
Enneh, welkom
I knowquote:Op woensdag 20 april 2011 22:41 schreef Ticootje het volgende:
En hoe heftig ze er ook op reageren, ze kunnen er ook nog overheen groeien hoor mrien.
Dit dus. Je kan slechts gissen bij die kleintjes...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:15 schreef mrien het volgende:
Ik ook hoor. Hij kan namelijk ook reageren omdat er volgens mij weer een paar tanden onderweg zijn..of als hij zich even niet lekker voelt, of nja..lastig
thnx, ben gelijk na je berichtje toen ff langs de apotheek gegaan. Ik kreeg wel vaseline lanette mee, maar zolang dat vettig is helpt het afdoende. Als de tube leeg is eens kijken of die cetotoestand fijner is.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:51 schreef snoopy het volgende:
vet houden met van die witte vaseline cetomacrogol. Verkrijgbaar bij de apotheek:
http://www.apotheek.nl/Me(...)x?mId=10704&rId=890#
Bij Morris kwamen pinda's bij 7 maanden al uit een bloedtest. En bij 6 jaar uit een krastest bij de allergoloog.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:03 schreef huuphuup het volgende:
Zo...
weer een (cross)post van mijhet zoekt wat makkelijker terug voor mezelf zo
soort online-dagboekje.
Ik heb pinda's geprovoceerd en t mupje heeft allemaal uitslag in haar toetje en een dikke verstopte neus, moet nog even overleggen met de kinderarts tzt hoe we dat nou moeten benaderen strakjes. Van die kma mag ik er veilig vanuit gaan dat het tussen de 1 en 2 jaar hoogstwaarschijnlijk verdwijnt (positief denken!) maar van pinda's weet ik het zo net niet, en hoe veilig het is om dat verder te provoceren tzt.
zo vroeg al een bloedtest?quote:Op maandag 13 juni 2011 18:53 schreef snoopy het volgende:
[..]
Bij Morris kwamen pinda's bij 7 maanden al uit een bloedtest. En bij 6 jaar uit een krastest bij de allergoloog.
ye dat dus.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:46 schreef snoopy het volgende:
Ben benieuwd wat ze zeggen. Hoop trouwens dat het geen pinda/notenallergie is. Dat voelt meteen zo bedreigend
Oh wat suf ik zie dit nu pasquote:
Dankjequote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:01 schreef lily het volgende:
mignonne, ik wist helemaal niet dat je kleine meisje een allergie heeft? wat naar..en sterkte met alle gedoe van uitzoeken enzo
Dat zeg ik dus ook altijd haha, ja well duh natuurlijk heeft ze nauwelijks eczeem, ik doe er alles aan om te voorkomen dat ze eczeem krijgt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:57 schreef Vanyel het volgende:
Dan doe je het dus goed met je dieet. Haalt de allergie niet weg natuurlijk.
Blue Band broodquote:Op zondag 7 augustus 2011 13:08 schreef Twinkly het volgende:
Die reacties van anderen![]()
Dom.
Naar mijn weten kun je het Allisonbrood van AH gewoon eten. Daar zit alleen volkorenmeel, gist, zout en water in. Mijn diëtiste keurde het goed indertijd.
Welk brood eet je nu dan?
Spelt is wel erg lekker in pizzabodems en pepernotenquote:Op zondag 7 augustus 2011 13:17 schreef mignonne het volgende:
..... en speltbrood mogen ook, maar nah... thanks but no thanks zeg maar
oh thanks, dat kan ik tzt wel eens proberen met pepernoten ofzo!quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:30 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Spelt is wel erg lekker in pizzabodems en pepernoten
Ja ik geloof dat die neocate volledig synthetisch is, daar zou helemaal niets in moeten zitten ofzo.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:10 schreef sproet-je het volgende:
Heb je neocate al bekeken? Mijn muppet was echt ultra allergisch maar neocate ging wel goed. Ik heb niks meer thuis staan maar volgens mij zat er geen soja in.
7 maanden 1 week.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Hoe oud is ze nu ? Neocate advance is zonder olie ook.. Arwen reageerde nl. Wel op de neocate toen ze die vernieuwden en er soja olie in stopten.. Maar Arwen was toen ruim 2,5..,
Advance is vanaf 1 dacht Ik.. Wel sachets.. Kunt altijd overleggen met de kinderarts.. En ook uitleggen waarom die.. U never knowquote:
ik neem t mee in gedachte iig.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:25 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Advance is vanaf 1 dacht Ik.. Wel sachets.. Kunt altijd overleggen met de kinderarts.. En ook uitleggen waarom die.. U never know
Het gaat eigenlijk heel goed met hemquote:Op donderdag 15 september 2011 13:43 schreef mignonne het volgende:
thnx
hoe is het nu met Morris? is de omgeving enzo nu helemaal gefinetuned en ingesteld op zijn allergie?
Volgens mij zit daar best wat in, vooral bij die kleintjes. Ik weet nog dat we vlak voordat we uks uitslag kregen een weekend weg waren. Ik bestelde daar regelmatig een bord fruit, en daar zat altijd ananas, watermeloen en banaan op. Nu is uk altijd dol geweest op fruit, maar hij wilde almaar alleen de banaan. Drie dagen later hoorde we dat hij allergisch was voor ananas en watermeloen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:20 schreef snoopy het volgende:
Zegt hij: zie je wel, ik wist het al, daarom wil ik nooit een appel![]()
hihi hij heeft unagi!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:25 schreef snoopy het volgende:
Nou, daar heb ik nog nooit zo op gelet. Alhoewel hij volgens mij ook nooit appeltaart wil. Appelmoes eten we nooit. Ik heb echt geen idee!
Misschien ontwijkt hij die dingen ook al steeds zonder dat we het in de gaten hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
PR heeft dat. Is in zijn geval een kruisallergie op hooikoorts. Rauwe appel kan niet, appeltaart, appelmoes, gekookte appel kan wel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:18 schreef mignonne het volgende:
en vervelend trouwens zeg van die appel!
hij eet dan dus ook geen dingen waar appel in verwerkt zit? ik las laats iets over voedingsmiddelen waar mensen wel allergisch zijn voor de rauwe variant maar niet als het verhit is geweest. Weet niet precies hoe dat zit.
klopt Fleur en Maud ook. Remia erger dan bijvoorbeeld AH eigenmerk. En ook verschil tussen mayo en de fritessaus.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:02 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, idd, mayonaise heeft Sasha ook. En sommige meer dan andere.
dat toch eigenlijk heel logisch gezien verschillende ingrediëntenlijstjes enzo.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:02 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, idd, mayonaise heeft Sasha ook. En sommige meer dan andere.
112 bellen of zelf, indien dichtbij, langs de spoedeisende hulp racen. Ik vind het veel te heftig klinken. Niet te lang zelf aanrommelen, beter te vroeg dan te laat hoor.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:20 schreef Kersjes het volgende:
Een volgende allergische reactie zal hoogstwaarschijnlijk heftiger verlopen dan die van zondag. En wat dan???
Dat dus. Dat werd ons zelfs al aangeraden voor de reactie die Ruben kreeg.quote:Op woensdag 2 november 2011 06:30 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
112 bellen of zelf, indien dichtbij, langs de spoedeisende hulp racen. Ik vind het veel te heftig klinken. Niet te lang zelf aanrommelen, beter te vroeg dan te laat hoor.
ja arachideolie is een bitchquote:Op woensdag 2 november 2011 21:53 schreef Troel het volgende:
Ja, of vis die klaar gemaakt is in arachideolie
Hoorde ik van een kennisje, wiens zoontje geen pinda's mag.
Ik ben daar dus juist wel blij mee. Neocate gekozen omdat we dan zeker weten dat het schoon genoeg is om haar echt van alle gezeik af te helpen. Misschien was Pepti ook wel goed genoeg, maar dat weet je van tevoren niet en zij (en wij) willen graag zorgen dat het zsm in de basis goed is, zodat we weer kunnen opbouwen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
jemig en gelijk aan de neocate ookarme dottir.
fijn dat je iig iets hebt
ah gos wat sneu.quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:38 schreef Vanyel het volgende:
Pfff. De eerste dagen na het starten met de Neocate (en op zeer karig dieet) ging het meteen beter en hadden we een heel blij energiek kindje. Nadat we een paar dingetjes extra hebben geïntroduceerd stopte de vooruitgang en nu gaat het alleen maar slechter en slechter.
Nu reageert ze ook al op banaan of brood (zijn we nog niet helemaal uit, kdv zegt banaan, ik denk brood).
Dottir begon vandaag spontaan onbedaarlijk te huilen omdat ik haar alleen al de slabber omdeed![]()
Wat is nou zo niet-allergeen dat het praktisch bij iedereen veilig is? Ze is dat beetje wat ze wel mag inmiddels spuugzat en eet elke dag een beetje minder. Geen lol meer aan (vooral voor haar).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Das dus al een stuk minder uit de richting.
Je slaat verder precies de spijker op de kop. Ik wilde idd het brood gaan vervangen door rijst. Plakrijst dan wel, want wat een tyfuszooi wordt het anders zeg. Rijstwafels blieft mevrouw niet meer.
Ik denk brood omdat ze dat weigert. Banaan eet ze nog met verve. Ik heb het idee dat ze eten dat vervelend voelt eerder weigert. Kan helemaal niet agz ze nog geen oorzaakgevolgrelatie ziet, maar toch.
Avocado is wel een goed idee! En vlees eigenlijk ook, maar dat hebben we gewoon nog helemaal niet bedacht.
Nog een vraag trouwens. Gaan andere kindjes die dieetvoeding krijgen of kregen daar ook zo enorm van meuren? Dottir ruikt gewoon niet meer lekker naar baby en de geur uit haar mond is helemaal smerig.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Dat vind ik op zich wel goed nieuws, van het weigeren. Dan weet ze zelf in elk geval wat goed voor haar is.quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Arwen stonk ook ja.. En dat weigeren deed en doet Arwen nog steeds. Alsof er een interne antenne is bij ze!
quote:Ik wil als alles hier rustiger is best even wat meer tips etc geven aan je vanyel
Zo ziet ze er idd al weken uit. Oogt heel ongezond.quote:Op zaterdag 26 november 2011 23:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh en "grappig" veel allergie kindjes hebben snel "pandaoogjes". Kringetje om hun oog wat donker is en een extra vouwtje bij de oogleden.
Noted. Lijkt toch anders.quote:
ja dat zei je idd toen, en mijnes heeft dat ook zo.quote:Op zaterdag 26 november 2011 23:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo ziet ze er idd al weken uit. Oogt heel ongezond.
Hier gaat ongeveer een blik per vier dagen. Elke keer als ze 30cc of meer laat staan voel ik me weer subtiel schuldig over de prijsquote:Op zaterdag 26 november 2011 23:02 schreef mignonne het volgende:
hehehe ja mijnes stinkt ook na een fles met die nutramizooi. En dan ook nog lekker midden in je gezicht boeren hè, bedankt
maar goed, we hebben hier natuurlijk niet zo heel veel flesvoeding (we zijn nu net door 1 blik heen dus t gaat niet zo hard.) dus ik zou je er geen goed antwoord op kunnen geven.
Bak je het dan ook in die smerige wajang? Dot houdt nog erg van aardappel. Om af te wisselen prak ik dat de helft van de tijd tot puree met grote scheppen wajang. Als het gewoon stukjes zijn, bak ik ze meestal nog even op daarmee. Inderdaad puur om er wat vet in te krijgen.quote:Wij kregen van de dietiste wel het advies om vlees en dergelijke te bakken en niet te koken. Omdat ze toch al zo traag gaat met eten hoeven we niet al te schaars om te gaan met vet, dat was alleen maar goed voor ze.
Daar moeten wij nog een beetje op oefenen. Ben er pas net achter dat er een structuur in het weigeren lijkt te zitten, ga nu beter mijn best doen niet te duwen.quote:Tegenwoordig weigert ze niet zo heel veel meer maar ik ben er wel alert op, zodra ik het idee heb dat ze weigert haal ik het weg of stop ik met voeden. Hoe meer je opdringt, hoe hardnekkiger het weigeren wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De verzekering had ik er al wel uit hoor! Ziekenhuisbevalling en zo'n 40 behandelingen bij de fysio doen een hoop. Ik kan de komende jaren interen.
[ Bericht 8% gewijzigd door Vanyel op 27-11-2011 03:51:16 ]Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op zaterdag 26 november 2011 23:25 schreef Vanyel het volgende:
Ik weet niet welk brood het kdv heeft, dat moeten we nog navragen. Wij hadden allinson maar dat vonden we allemaal smerig. Nu oerbrood van de super, maar dat heeft allemaal pitjes. Ook niet zo handig dus.
Ooooja. Ik hoef natuurlijk alleen nog koemelk uit de boter. Voorlopig nog geen klachten gehad.Die uitslag lijkt hetzelfde als Morris ooit had en die bleek allergisch voor oa de poezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De verzekering had ik er al wel uit hoor! Ziekenhuisbevalling en zo'n 40 behandelingen bij de fysio doen een hoop. Ik kan de komende jaren interen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
quote:Op zondag 27 november 2011 12:24 schreef snoopy het volgende:
[..]
Die uitslag lijkt hetzelfde als Morris ooit had en die bleek allergisch voor oa de poezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ieder kind is anders en hoop doet leven
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Zo is het ook hoor. Ik kan natuurlijk geen diagnose gevenquote:Op zondag 27 november 2011 12:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar ieder kind is anders en hoop doet leven
haha liefquote:Op zondag 27 november 2011 12:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Mignonne, kan e. Ook tomaat verdragen? Want dan kan ze uit de groep nachtschade misschien ook aubergine proberen? Heb je met aardappel en misschien wat geitekaas of gehakt, een soort baby babymousaka. Paprika is ook nachtschade trouwens.
*vage poging tot hulp*
ook weer zo. lastig want er is zoveel zwaarder verteerbaar. peulvruchten, koolsoorten, nachtschade valt ook zwaar op de darmen volgens de dietist. ik raak een beetje door mn lichtverteerbare groentes heenquote:Op zondag 27 november 2011 13:51 schreef Ssserpente het volgende:
Volgen mij zijn bladgroenten sowieso moeilijk verteerbaar Mignonne.
Mijn broer is super allergisch voor van alles en nog wat, al vanaf baby af aan en die heeft dat ook! Net of hij altijd een beetje last van zijn ogen heeft door verkoudheid.quote:Op zondag 27 november 2011 22:07 schreef _evenstar_ het volgende:
Mignonne na sytycd zal ik ff proberen te painten wat ik bedoel met dat extra ooglid..![]()
hoeft niet altijd wat te zeggen, maar de kinderarts hier en in azm noemde het wel als een uiterlijk kenmerk..
Ik bedoel meer hoe je dat er goed in krijgt zonder frustraties. En zonder al te veel gedoe en troep. Mijn moeder heeft niet altijd evenveel geduld..quote:Op zondag 27 november 2011 22:07 schreef _evenstar_ het volgende:
zonnebloem oliedie gooi ik hier ook een scheutje door de rijst..
Bedoel je nou dat je denkt dat de poes de bron van alle kwaad is?quote:vanyel, als (en daar ben ik echt bang voor ) poes het grootst probleem is, dan kan ze nu op alles reageren wat normaal gesproken wel goed zou gaan, ik zou echt even puur op de neoate gaan zitten.. echt ff rust in bouwen.. en dan bijv rijst producten erbij.. dus gekookte rijst, rijstewafeltjes, rijstbloem pannekoekjes.. er is in meeste tokos ook rijstmie!
quote:Op zondag 27 november 2011 22:24 schreef Keshet het volgende:
Ik ben even benieuwd naar 't pandaoogjesverhaal, want volgens mij heb ik hier ook zo'n panda! Er is ooit een verdenking geweest op KMA maar omdat ze hypoallergene voeding pertinent weigert hebben we 't nooit helemaal goed kunnen testen. Tot nu toe lijkt ze verder nergens allergisch voor te zijn maar omdat ik 't vroeger wel was, voor vanalles en nogwat, mijn man astmatisch/eczeemig is lees ik toch altijd even mee.
hehe ik vermoed ook iets panda-ish bij mezelfquote:Op zondag 27 november 2011 22:24 schreef Keshet het volgende:
Vanyel, als ze op het KDV wel prima eet is dat misschien nog niet eens zo heel vergezocht.![]()
De kat zal vast niet de bron van alle kwaad zijn maar wellicht speelt 't wel een rol?
Ik ben even benieuwd naar 't pandaoogjesverhaal, want volgens mij heb ik hier ook zo'n panda! Er is ooit een verdenking geweest op KMA maar omdat ze hypoallergene voeding pertinent weigert hebben we 't nooit helemaal goed kunnen testen. Tot nu toe lijkt ze verder nergens allergisch voor te zijn maar omdat ik 't vroeger wel was, voor vanalles en nogwat, lees ik toch altijd even mee.
EDIT: Ik ben zelf ook zo'n panda volgens mij!
Zes weken lang volgens onze huisarts, omdat dan pas alle schilfers en dergelijke weg zouden zijn. Een paar dagen zegt dus helaas vrij weinig.quote:Op zondag 27 november 2011 22:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
hehe ik vermoed ook iets panda-ish bij mezelf![]()
Vanyel is het anders een idee om poes de komende paar dagen uit logeren te doen bij iemand (je moeder? kan ze oefenen![]()
). Dan kunnen jullie kijken of het ineens weer beter gaat. Ik heb wat evenstar zegt wel eens gelezen ja, dat zoiets een trigger kan zijn.
Daarom vind ik het zo vervelend dat het zo lang duurt voordat we bij de allergoloog terecht kunnen. Ik wil zo graag weten of het verstandig is om de katten in huis te houden als Ruben die voedselallergie heeft. Hij had ook een uitslag op een kat, maar volgens de assistente was die verwaarloosbaar, maar dat blijft toch wel spoken als je twee katten hebt.quote:Op zondag 27 november 2011 22:55 schreef Vanyel het volgende:
Dot gaat trouwens zelf uit logeren. Een week in een katloos huis. Als ze daar plots enorm opknapt, hebben we wat te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de pijltjes wijzen naar wat ik bedoel met exta ooglid, arwen heeft het boven en onder, maar kan ff geen goede foto er van vinden.
wat ik bedoel met panda oogjes is eht een soort donkerrose/paarsachtige/blauwige kring rond de ogen, als een soort waas, en bij reactie versterkt dat..Engaging Infinite Improbability Drive..
quote:Op zondag 27 november 2011 22:59 schreef _evenstar_ het volgende:
Te vergelijken met de wallen onder de ogen als je te laat naar bed bent geweest? Want Ruben heeft dat heel snel (en Rubens vader ook en die schijnt inmiddels ook allergisch te zijn. Ook schoonzusje die overal allergisch voor is heeft dat heel erg). Altijd gedacht dat het iets genetisch was, nooit dat het hier mee te maken zou kunnen hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de pijltjes wijzen naar wat ik bedoel met exta ooglid, arwen heeft het boven en onder, maar kan ff geen goede foto er van vinden.
wat ik bedoel met panda oogjes is eht een soort donkerrose/paarsachtige/blauwige kring rond de ogen, als een soort waas, en bij reactie versterkt dat..troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Hmm, toch eens alvast vragen gaan opschrijven voor die allergoloog!quote:Op zondag 27 november 2011 22:38 schreef oeke het volgende:
Vanyel, mijn vriend, die niet allergisch voor voedsel is, maar wel voor ong alle dieren en bomen, grassen, huismijt en planten, heeft het me zo uitgelegd: door veel bij een dier te zijn bouw je geen weerstand op tegen dat dier, maar breek je je weerstand juist af.
Dat betekent dat als hij 1 keer bij de herders van mijn zus is geweest, zijn weerstand daarna een stuk lager is en als hij dan bij een ander dier in de buurt komt, dan komt dat harder aan. Enzo verder.
Gister sprak ik iemand die allergisch is voor katten en zij vertelde me dat ze pas weer lekker in een huis met katten is, een jaar nadat het dier weggegaan is. Zolang blijven de huidschilfertjes liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |