Nou, dat dus.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:31 schreef freecell het volgende:
hmmm. Weer aardappel getest en weer héél hard gillen en brullen en spugen na de fles die er chteraan kwam. En beetje eczeem.
Hier komen de twijfels weer
Kan het huilen ook toeval zijn, wie is er nou allergisch voor aardappel, misschien zat er nog een restje eczeem va n gisteren, hij was ook al wel erg lang op, hij spuugt sowieso veel de laatste tijd...
Hoe bepaal je nou ooit of het de aardappel was?![]()
Officieel moet je het 3 dagen achter elkaar proberen, tenzij er een duidelijke reactie was. Nou, zeg het maar
wat zij zegt is ook belangrijkquote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:03 schreef AnitraX het volgende:
Misschien stom antwoord, maar wat had je in de pannen gekookt voor je de paprika en zo kookte? En het lepeltje af gewassen in water waar ook dingen in afgewassen waren waarvan je weet dat hij allergisch is, of af gedroogd met zelfde theedoek.
Dat is lastig bij kinderen. Als je onder de 4jr test kan een allergie nog niet altijd aangetoond worden.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:20 schreef Christiaan het volgende:
Anders ga je naar de dokter en laat je een allergietest doen?
en dat is onbetrouwbaar bij kinderen onder de 4 jaar.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:20 schreef Christiaan het volgende:
lactose intollerantie komt op die leeftijd sporadisch voor en dan had de Pepti ook verkeerd gegaan want daar zit wel lactose in!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:59 schreef boyv het volgende:
Bij koemelk zou je zeggen lactose-intolerantie.
Maar de link met een paprika of courgette leg ik niet zo snel.
Spuit 11, dat doen ze niet...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:20 schreef Christiaan het volgende:
Ik weet dat je het niet rottig bedoelt! Daarom zei ik ook als eerste dat ik blij was met je postquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:39 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik bedoel het echt niet rottig![]()
ik kom er later wels pecifieker op terug ik ga mijn dochter even flink knuffelen na een dikke week niet gezien te hebben
Echt jaren '50quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:43 schreef freecell het volgende:
* freecell stroopt mouwen op en verklaart metamorfose naar hippie compleet
Ik kan me zo voorstellen dat een stukje verteren meer moeite kost dan een gepureerd prutje, maar dat is verder niet gebaseerd op wetenschappelijke inzichten. Z'n darmpjes moeten het nog veel meer afbreken dan lijkt me? Misschien weten ze er bij de buren iets over (om je transformatie nog verder te completerenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:43 schreef freecell het volgende:
Alleen wij doen dus Rapley, maar zij raadde dat eigenlijk min of meer af. Ze zei dat zijn darmpjes al wat gevoelig waren en dat je met Rapley de darmen meer belast dan met pureren. Weet iemand daar iets van?
En voor jou ook weer evenstar: ik heb toevallig net gisteren een boekje gevonden met "vegan" koekjes (dus melk- en ei-vrij), dus als je eens toe bent aan nieuwe recepten.......quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:00 schreef _evenstar_ het volgende:
En als je recepten nodig hebt voor een taartje dan PM je maar even oke?
Geld natuurlijk ook voor een ander die dat wil
Algemeen lijkt mij ook prima hoorquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:13 schreef snoopy het volgende:
Is dit topic uitsluitend voor baby's bedoeld? Of is het een algemeen topic over kinderen met allergieën?
Goed puntquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:07 schreef _evenstar_ het volgende:
Incantrix, kwijlt Stef veel? ik herken het niet zozeer als allergie, maar lijkt mij meer als gevolg van veel kwijlen.
Daardoor is de huid rond de mond wat gevoeliger en zal een specifiekere stof wel zorgen voor irritaties daar
Ik lees namelijk dat het alleen rond zijn mond zit, vandaar dat dit direct in mij opkwam
.
klopt. je kan heel allergisch zijn voor katten en geen last hebben ervan. dat is gewenning. hier zijn zowel sangdrax als ik allergisch voor katten en we hebben er twee. als we dan ergens anders komen met katten begint het allergiefeestje weerquote:Wat ik trouwens opvallend vond was dat er tegenwoordig juist wordt geadviseerd katten te houden als je daar allergisch voor bent. Dat schijnt beter te zijn.
Geen coeliakie getest?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:45 schreef freecell het volgende:
Ik heb ooit een onderzoekje gehad ivm darmklachten waaruit bleek dat ik overgevoelig zou zijn voor tarwe.
Tarwe geschrapt, darmklachten over.
Zodra ik ook maar een beetje binnenkreeg was het buikpijn, diarree, gedonder, zo erg had ik het daarvoor niet.
Dus toen ik er echt zat van was heb ik het weer ingevoerdEn nu heb ik alleen sporadisch een opgeblazen buik als ik echt héél veel pasta oid eet
nope en ik heb er nu dusdanig weinig last van (alleen bij bijvoorbeeld heel veel pasta of woest uit eten gaan) dat het dat ook wel niet zal zijnquote:
Ik vind het niet echt viezer dan de pepti moet ik zeggen. Die was ook al ranzig. Heb perongeluk eens een hapje rijstebloem met pepti binnengekregen. IEUW!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:48 schreef _evenstar_ het volgende:
Freecell wat goed!! Moest je neit enorm kokhalzen van die geur die van de Nutramigen af komt?
Ik was toen bij de nutramigen en later bij de neocate ( die was destijds nog een tik erger) echt zo verbaasd dat ze het zo lekker vond. Maar ik denk omdat ze er geen last van hebben ze rust voelen in hun lijfje bij het drinken dat ze het daarom lekker vinden.
Arwen heeft denk ik daardoor ook echt een voorkeur voor wat bittere smaken, ze is absoluut geen zoete kauw
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leander zei: mij ook papje? Hap? En kreeg ook een hapje van mij (welja, wat jij wilt jongen) en die heeft staan kokhalzen tot ik hem drinken gaf
![]()
Oh dat is handig!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik snap, ik kreeg de intructiepen van de kinderarts![]()
De instructiepen is voornamelijk handig voor anderen en voor school om het uit te leggen.ik zou er dus wel een aanschaffen! ook voor morris zelf om mee te oefenen!
Arwen was 1.5quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:25 schreef freecell het volgende:
Ow, dat is mooi meegenomen dat hij daar tegen kan
Die testen doen ze helaas nog niet bij die hele kleintjes. Ik zou het geloof ik wel prettig vinden
Bij het kindje van mijn collega (8 maanden) hebben ze het wel gedaan. Maar die had dan ook extreme pijn zo leek het. Uitslag vandaag gehad: Koemelk, tarwe en eiwit. Daarnaast ook Nikkel maar dat heeft weer niets met voedsel te maken alleen ff opletten met het bestek.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:25 schreef freecell het volgende:
Ow, dat is mooi meegenomen dat hij daar tegen kan
Die testen doen ze helaas nog niet bij die hele kleintjes. Ik zou het geloof ik wel prettig vinden
Dat ook inderdaad!quote:Op woensdag 1 september 2010 16:44 schreef chacama het volgende:
Jeutje snoopy. Wat balen zeg. En wat een mazzel dat de reactie niet erger was, gezien zijn reactie op noten.
Ik heb de epipen trainer besteld via jouw linkje Anitra en hij is al binnen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:05 schreef AnitraX het volgende:
Bloedtesten was Djulian paar maanden en krastesten was hij 3,5. Elk jaar controle, provocatie, bloed en krastesten.
Oefenpen kan ook via internet gekocht worden, weet zo even niet meer welke sitede prikinstructie hebben wij in het ziekenhuis gekregen toen we moesten wachten tijdens krastest,mijn moeder was daarbij, verder hebben de leerkrachten bij Djulian op school les gekregen en de bso mag ook prikken.
Edit: epipen trainer is te koop bij apotheek en als het goed is gratis volgens veel mensen.
Edit 2: http://www.mijnwinkel.nl/shop12510/ dan zoeken op epipen trainer of naar beneden scrollen en daar is hij 11 euro
Dankjwel. Ik vond het ook al erg raar klinken dat neurologisch. Maar met herprogrammeren had ik dus toch we iets goeds gehoord. Wist alleen niet dat het binnen de alternatieve geneeswijze zat. of ik dat zou doen met een kindje als Arwen vind ik ook een moeilijke beslissing. het zou toch fijn zijn als dit op een petrischaaltje te testen zou zijn. Waar kan ze wel tegen en waar niet. Juist omdat het zo enorm verschilt bij Arwen wat ze wel en niet kan verdragen. Echt, moeilijk.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:52 schreef p_iglet het volgende:
Chacama, neurologisch is er met arwen niets mis, dit is gewoon heel zeldzaam. en immunologisch, er zijn wel alternatieve geneeswijzen die dat opnieuw zeggen te kunnen programmeren, maar bij een kind wat zo heftig reageert als arwen vind ik dat wel heel eng.
Kan ze tegen sla? Of spinazie?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:09 schreef _evenstar_ het volgende:
En zelf ook nog even een vraagje, want ik begin eigenlijk wel ondertussen een beetje moedeloos te worden..
Deze week weer wat nieuws geprobeerd en ik meende serieus veilig te spelen met boerenkool. maar reactie was overduidelijk...![]()
En als ik dan kijk naar wat ze kan hebben nu:
aardappels en rijst en quinoia
qua groente:
rode kool en zuurkool
spercieboontjes en mais
bloemkool en brocolli
gewone champignons ( kastanje champignons gaan niet.. )
komkommer en tomaat
qua vlees alles puur : rund, varken en kip
qua fruit: banaan, druiven mandarijntjes en sinaasappel en watermeloen
Ik zal misschien 1 a 3 dingen vergeten, van die o ja dingen![]()
Maar goed het lijstje is zo karig.. en het afgelopen jaar is daar alleen de mandarijn en sinaalsappel bij gekomen..
op 1 jaar tijd.. waar o.a. de rabarber boerenkool, de ei nog steeds, de vis nog steeds, lamsvlees , appel nog steeds en soja nog steeds ( al gaan sporen van en lecithine nu bij minimaal gebruik wel oke.. ) kikkererwten en tuinbonen overduidelijke reacties gaven.. en vaak een bezoek HAP als gevolg hadden..
Ja, die bedoel ik!quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:27 schreef Ca.ra het volgende:
Romanesco, de groene broer van de bloemkool.
Thx, toevallig doe ik altijd al boodschappen bij de AH, ik kwam er vanmiddag achter dat hun producten het inderdaad duidelijk aangeven.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:09 schreef knuffelbeestje het volgende:
Mrien, de etiketten van de ah producten zijn ook heel duidelijk. Op hun site kun je ook een hele lijst met producten vinden die koemelkvrij zijn en gaf voor mij ook aankopingspunten mbt het type producten dat wel of niet koemelkvrij is.
Thx! Ik kom dan alleen uit op het boekje: Voedingsadviezen bij lactose-intolerantie en die kost 3,95. Bedoel je die?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:12 schreef sproet-je het volgende:
Mrien, hier ook nog de link van de lijst, het kost wel 15,00 http://webshop.voedingscentrum.nl/webshop/vc_allergie.aspx. Ik heb hem zelf niet gekocht omdat ik inderdaad vind dat je met de etiketten van de ah een heel eind komt. Onze bakker heeft ook een speciale lijst welk brood wel en niet mag. En bij andere winkels zijn ze ook altijd bereidt op te zoeken of er melk in zit.
Handige app inderdaad! Ik ga even kijken of ik hem ook op de blackberry aan de praat kan krijgenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:14 schreef snoopy het volgende:
Mrien, misschien is dit een handig appje voor je: http://www.thebig8.nl/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |