http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruisallergiequote:Op zondag 22 januari 2012 18:34 schreef mignonne het volgende:
Is koriander allergeen dat iemand weet toevallig?
bron: http://www.adviesallergie.nl/hooikoorts.htmlquote:Voedselproducten die biologisch verwant zijn aan de pollen:
Gras-familie : Tarwe , Rogge , Haver , Mout , Gierst , Maïs , Gerst , Bamboe , Rijst.
Nachtschade-familie : Tomaat, Aardappel, Aubergine, Chili, Tabak, Spaanse peper en
Cayenne peper .
Pruim-familie : Amandel, Abrikoos, Kers, Perzik, Nectarine, Pruim.
Peterselie-familie : Selderij, Peterselie, Peen, Dille, Venkel, Pastinaak, Anijs, Karwij,
Koriander .
Peul-vruchten : Bonen, Tuinboon, Erwten, Pinda, Sojaboon, Linzen, Zoethout, Taugé,
Tamarinde, Alfalfa .
Of men deze voedselproducten ook moet vermijden is zeer individueel, en zeer moeilijk voor de arts te beoordelen. Wel moet men zelf hierbij kritisch zijn en bij klachten die men voelt hier rekening mee houden.
Veel dokters nemen te snel aan dat men er geen klachten van heeft.
Ja ik weet nog wel van mijn ex dat hij er echt heel erg last van had, die bleef gewoon binnen met ramen en deuren dicht op bepaalde dagen omdat het anders niet te doen was voor hem. En in de zomer sowieso 2 keer per dag douchen om die pollenzooi af te spoelen zeg maar, dat verlichtte wel wat. Maar na die injecties was ie ineens echt helemaal klachtenvrij.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:54 schreef snoopy het volgende:
Zo is het hoormorris is ook niet allergisch voor alles uit die rijtjes maar ja, soms is het handig om linkjes te leggen als het weer fout gaat. Net als bij ons met de sesamzaad laatst.
En hooikoorts is idd stukken minder erg dan bijvoorbeeld de noten of pinda-allergie maar toch jammer dat de kans zo groot is dat hij het krijgt want lekker is het ook niet. Onze allergoloog werkt ook met injecties geloof ik dus tzt maar eens informeren.
Hoe gaat het nu met Wies wickie?quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:54 schreef wickie het volgende:
Wat fijn Vanyel! Hoe smaakte het bakje yoghurt haar?
Onze afspraak met de kinderarts is verzet...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |