abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107107141
Is koriander allergeen dat iemand weet toevallig?

Mini heeft vandaag een potje gekregen kidneybonen met rundvlees, rijst en koriander. Ze heeft niets nieuws op verder vandaag, de kidneybonen heeft ze al vaker op en dat gaat prima, rijst/tomaat/rund gaat ook prima. Alleen de koriander is nieuw. Ik heb er eigk helemaal niet bij stilgestaan, zou ze daar echt op kunnen reageren?

Een half uur na het eten van t potje begon ze aan een gilpartij die pas na anderhalf uur en een 240 mg zetpil stopte -O- ze ligt nu tegen me aan te slapen.
:)
  zondag 22 januari 2012 @ 18:53:49 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_107107903
Koriander is sterk allergeen ja :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_107108134
figures.

hm. nouja, dit laat ik dan voorlopig ook maar even zitten.
We moeten binnenkort toch nog ns bij de dietist op audientie komen dus ik zal dat nog ns aan haar voorleggen of er dan nog meer is om op te letten.
pi_107108913
Mignonne :{

Ik zie er best tegenop, tegen de voedselintroductie straks.

Wij hadden vrijdag ook even een 'jeetje, zou het?' Momentje. Wies zat naast een kat die geaaid werd. Echt er pal naast. Ze zat heel vredig en begon ineens heel hard te schreeuwen, ook kreeg ze uitslag rond haar mond en tranende ogen. Ook drinken ging daarna niet echt. We zijn daarna maar uit de buurt van de lieve kat gebleven. Pas thuis leefde ze weer helemaal op, werd er even flink bijgedronken. Ook trok de uitslag toen goed weg.
Zou ze allergisch voor katten kunnen zijn?
Ze is hiervoor nog een keer bij een kat in de buurt geweest, dat was toen ook een dramadag, maar toen waren we nog helemaal niet met allergieën bezig, dus nooit daaraan gedacht.

Ook 1x pap met rijstebloem geprobeerd een week geleden. Paar hapjes maar. Toen kreeg ze ook uitslag rond de mond en heeft ze vooral 's avonds erg veel gehuild en gekrampt.

Wij gaan 7feb weer naar de kinderarts, ben benieuwd wat hij zegt.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_107109066
quote:
15s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:34 schreef mignonne het volgende:
Is koriander allergeen dat iemand weet toevallig?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruisallergie
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_107109489
huuuu
wat is nou weer een bijvoet? en wat betekent dit voor mn meiske? hooikoorts op termijn?

google aanslingeren maar en een vragenlijstje maken voor dietist/ka.
  zondag 22 januari 2012 @ 19:40:46 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_107109694
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_107109836
Volgens onze allergoloog gaat Morris op termijn zo goed als zeker hooikoorts ontwikkelen :{

quote:
Voedselproducten die biologisch verwant zijn aan de pollen:
Gras-familie : Tarwe , Rogge , Haver , Mout , Gierst , Maïs , Gerst , Bamboe , Rijst.

Nachtschade-familie : Tomaat, Aardappel, Aubergine, Chili, Tabak, Spaanse peper en
Cayenne peper .

Pruim-familie : Amandel, Abrikoos, Kers, Perzik, Nectarine, Pruim.

Peterselie-familie : Selderij, Peterselie, Peen, Dille, Venkel, Pastinaak, Anijs, Karwij,
Koriander .

Peul-vruchten : Bonen, Tuinboon, Erwten, Pinda, Sojaboon, Linzen, Zoethout, Taugé,
Tamarinde, Alfalfa .

Of men deze voedselproducten ook moet vermijden is zeer individueel, en zeer moeilijk voor de arts te beoordelen. Wel moet men zelf hierbij kritisch zijn en bij klachten die men voelt hier rekening mee houden.
Veel dokters nemen te snel aan dat men er geen klachten van heeft.
bron: http://www.adviesallergie.nl/hooikoorts.html
pi_107110124
toch gek hoe dat werkt, jongste heeft van aubergine echt forse last, maar tomaat en aardappel gaan eigk prima voor zover ik kan beoordelen. Ik krijg van zulke rijtjes altijd een beetje de zenuwen voor andere allergenen uit het betreffende rijtje.

Ik geloof dat ik haar wel eerder dingen heb gegeven waar peterselie in zat maar kan me zo niet voor de geest halen of ze daar last van had. T was dan iig niet heftig anders was et me wel bijgebleven.

Hooikoorts is erg vervelend, maar er is soms toch ook wel een beetje op te anticiperen met antihistamine en zulks? Mn broertje is er ooit volledig overheen gegroeid, mn exvriend heeft toen meegedaan aan een of andere experimentele promotie-studie met drie keer een injectie en daarna was ie er vanaf.
Nouja, t is voor ons in elk geval sowieso nog toekomst-muziek. Ik kan me eerlijk gezegd nauwelijks voorstellen dat jongste helemaal klachtenvrij zal zijn als ze een jaar of vijf is geweest, maar wie weet. Blijven hopen toch? :P
pi_107110256
Zo is het hoor :) morris is ook niet allergisch voor alles uit die rijtjes maar ja, soms is het handig om linkjes te leggen als het weer fout gaat. Net als bij ons met de sesamzaad laatst.
En hooikoorts is idd stukken minder erg dan bijvoorbeeld de noten of pinda-allergie maar toch jammer dat de kans zo groot is dat hij het krijgt want lekker is het ook niet. Onze allergoloog werkt ook met injecties geloof ik dus tzt maar eens informeren.
pi_107110396
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:54 schreef snoopy het volgende:
Zo is het hoor :) morris is ook niet allergisch voor alles uit die rijtjes maar ja, soms is het handig om linkjes te leggen als het weer fout gaat. Net als bij ons met de sesamzaad laatst.
En hooikoorts is idd stukken minder erg dan bijvoorbeeld de noten of pinda-allergie maar toch jammer dat de kans zo groot is dat hij het krijgt want lekker is het ook niet. Onze allergoloog werkt ook met injecties geloof ik dus tzt maar eens informeren.
Ja ik weet nog wel van mijn ex dat hij er echt heel erg last van had, die bleef gewoon binnen met ramen en deuren dicht op bepaalde dagen omdat het anders niet te doen was voor hem. En in de zomer sowieso 2 keer per dag douchen om die pollenzooi af te spoelen zeg maar, dat verlichtte wel wat. Maar na die injecties was ie ineens echt helemaal klachtenvrij.

Om linken te leggen zijn die rijtjes wel handig ja, nouja goed, weer wat dr bij op t lijstje. :')
pi_107110617
He verdorie, wat naar Mignonne. :{
Dikke zoen voor je meisje. :*

P is allergisch voor zowat alle dieren, voorjaarsbomen, huismijt, graspollen. Met krasjes is hij getest en hij had overal ong de score van 4 op 5 voor.
Hij heeft ook het injectieprogramma doorlopen, maar dat duurde wel 2-3 jaar!
Eerst wekelijks en daarna maandelijks. Het is enorm afgenomen, maar weg is het niet.
Het schijnt niet bij iedereen te lukken trouwens. Je lichaam moet er gevoelig voor zijn ofzo.
Ik ben wel erg blij, want in de lente kunnen we weer naar buiten.
En dat douchen klinkt ook bekend. :{
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_107111232
Mn broer heeft heel heftig hooikoorts, vooral in zn tienerjaren was het erg heftig volgens mij. Hij heeft ook aan zo'n programma meegewerkt volgens mij, maar bij hem heeft het niet veel gedaan volgens mij.

Mn beste vriendin heeft ook erge hooikoorts, die heeft nu de zwaarste medicijnen, dat gaat vrij goed.

Ik ben allergisch voor graspollen. En mijn moeder en oma hebben ook hooikoorts.

Vriendlief is een beetje spuit 11 en komt er net achter dat er in zijn familie nogal wat voedselgevoeligheid is (zijn beide zussen) en dat hij vroeger als kind uitslag kreeg bij vogels (een tante had een parkiet).

Ik denk dat ik maar eens een lijstje met alles ga maken voor de volgende afspraak.
pi_107111301
Wat een uitzoekgedoe is het ook allemaal he. Woensdag krijgen wij uitslag van de bloedtest, daar kijk ik wel naar uit. Hopelijk een paar nieuwe zekerheden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_107111433
Vanaf wanneer (leeftijd) kunnen testen gedaan worden? Ik las dat het bij babies toch niet helemaal betrouwbaar was?
pi_107111844
Onze huisarts en diëtist zeiden zeker niet voor een jaar, de dermatoloog test al vanaf 3 maanden. Dingen die ze nog nooit gehad hebben, worden ws niet gesignaleerd al is t kind allergisch. Van de reacties is driekwart vals positief: wel reactie, geen allergie.
Ik verwacht dus het meest van negatieve score op dingen die ze wel al eerder gegeten heeft. In het begin at ze praktisch alles wat we haar voorzetten, dus ze heeft wel al best wat eerder binnengekregen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_107208598
Vanyel succes vandaag, hoop toch voor jullie dat het wat op heeft geleverd.
pi_107223189
Heel veel zelfs! Het is geen koemelk of gluten :o
Wel kat, ei, pinda en sesamzaad.
*O*
pi_107224147
Daar is makkelijker mee te leven dan de eerste twee idd en kat niet voor niks weg gedaan ook.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_107225812
Idd.
En de reactie op brood is ook heel begrijpelijk, als je bedenkt dat wij meestal brood met sesamzaadjes hebben...

We vieren het met een roerbakje en een bakje yoghurt :)
pi_107226883
oh vanyel wat fijn zeg! Dat maakt gewoon gelijk in 1 klap heel veel duidelijk. Wat fijn!
Geniet van het vieren ;)
pi_107229654
Wat fijn Vanyel! Hoe smaakte het bakje yoghurt haar?

Onze afspraak met de kinderarts is verzet...
pi_107229825
Ow wat fijn vanyel!!
pi_107229857
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:54 schreef wickie het volgende:
Wat fijn Vanyel! Hoe smaakte het bakje yoghurt haar?

Onze afspraak met de kinderarts is verzet...
Hoe gaat het nu met Wies wickie?
pi_107230552
Het gaat beter sinds de pepti, maar het gaat nog niet super. We zitten nu weer in rustig vaarwater en merken dat ze het echt nog best moeilijk heeft.
Veel boeren, erg onrustig, flink overstrekken, niet goed kunnen slapen. Overdaag hazeslaapjes en 's nachts slaapt ze wel, maar onrustig.
Haar poepen is ook erg grillig, de ene keer 4x op een dag de andere dag 1x.
Ook heeft ze weer kramp/krijst buien in de avond.
We hebben nu 1x een paar hapjes rijstebloem geprobeerd (om het leren van een lepetje te beginnen zodat we ergens op terug kunnen vallen als ze weer flesweigert) dat was een avond krampen en krijsen en tijdens het eten uitslag rond haar mond waar ze het papje naar buiten had laten lopen. Ik wilde eigenlijk van het weekend nog een keer proberen toch.
En vorige week zat ze naast een kat die geaaid werd toen ging ze ook hard huilen en kreeg ze uitslag rond haar mond en begin wangen. Dat willen we binnenkort toch ook nog eens uitproberen. (ze is 3x eerder bij katten geweest, ging alle 3 de keren heel slecht, maar toendertijd dachten we nog niet over allergieën na)

Ik weet het niet zo goed meer, ik word erg onzeker door het allergie gebeuren. Ik zie ook echt op tegen de tijd die komen gaat.
We zijn echt zo blij dat ze desondanks zo'n vrolijk meisje blijft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')