Nee dat niet, sowieso niet logeren.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:00 schreef Vanyel het volgende:
Heb je m al eens uit logeren gestuurd naar een plek zonder huisdieren?
Nee maar bij veel mensen thuis denk ik niet. Het ging me meer om de katten in dit geval. Dan is dat alvast uitgesloten (of nietquote:Op zondag 8 januari 2012 18:38 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk dat je huisstofmijt niet direct vermijdt in een vakantiepark
mijn ergste aanvallen waren zelfs juist in vakantieparken. Boh.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:38 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk dat je huisstofmijt niet direct vermijdt in een vakantiepark
Ja eigk wel, of nou ja ik weet niet, toch wat mij betreft eenquote:
SPOILER: pusalertOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 dag jonger dan mijn oudstequote:
viel mee geloof ik! althans, ik weet niet meer wanneer kers uitgerekend was, maar ik was zelf precies 41 weken dus ik mocht ook welquote:
ik ben toch wel heel nieuwsgierig hoe de huisarts lactose en smaakversterker E621 heeft weten te testen ?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wij izjn vandaag bij de huisarts geweest voor het eerste deel van de voedselallergie test voor Dana.
Ze is in elk geval allergisch voor Lactose, pinda's, ei en smaakversterker E621. Al gaf de huisarts aan dat voor dat laatste veel mensen tenminste overgevoelig zijn.
Volgende keer gaan we voornamelijk fruit testen en kijken of ze alleen allergisch is voor eigeel of ook voor eiwit.
Pinda's vondt ik verassend omdat ik daar nog nooit een reactie op heb gezien.
Tot dusver in elk geval dezelfde allergieen als ik. Dus ik ga er van uit dat ze ook allergisch is voor citrusvruchten en suikervervangers buiten de reeds genoemde punten
Ik weet het niet Evenstar. Ik weet gewoon niet waar ik het moet zoeken. Ze is nog steeds intolerant voor melk, maar lang niet zo heftig meer als vroeger. En ze zal vast nog wel op andere dingen reageren, maar dit was wel een sterke exceem-reactie en ik kon alleen die snoepjes bedenken als verandering in d'r eetpatroon.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Is her niet eerder sporen van iets anders?
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=5812quote:Ook gedroogde zaden (maanzaad, sesam, zonnebloem) kunnen soms allergische reacties uitlokken bij mensen die allergisch zijn voor pinda’s.
Allergenen die op het etiket moetenquote:Op zondag 15 januari 2012 09:15 schreef snoopy het volgende:
Stop de tijd! Ik bedoelde sesamzaad.
Maar dat zou dat effect kunnen hebben zie ik. Dank je voor je linkje mignonne.
Ik heb de hele verpakking uitgeplozen (koekjes van de HEMA) maar er stond geen enkele allergieinfo op. Is dat niet verplicht?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruisallergiequote:Op zondag 22 januari 2012 18:34 schreef mignonne het volgende:
Is koriander allergeen dat iemand weet toevallig?
bron: http://www.adviesallergie.nl/hooikoorts.htmlquote:Voedselproducten die biologisch verwant zijn aan de pollen:
Gras-familie : Tarwe , Rogge , Haver , Mout , Gierst , Maïs , Gerst , Bamboe , Rijst.
Nachtschade-familie : Tomaat, Aardappel, Aubergine, Chili, Tabak, Spaanse peper en
Cayenne peper .
Pruim-familie : Amandel, Abrikoos, Kers, Perzik, Nectarine, Pruim.
Peterselie-familie : Selderij, Peterselie, Peen, Dille, Venkel, Pastinaak, Anijs, Karwij,
Koriander .
Peul-vruchten : Bonen, Tuinboon, Erwten, Pinda, Sojaboon, Linzen, Zoethout, Taugé,
Tamarinde, Alfalfa .
Of men deze voedselproducten ook moet vermijden is zeer individueel, en zeer moeilijk voor de arts te beoordelen. Wel moet men zelf hierbij kritisch zijn en bij klachten die men voelt hier rekening mee houden.
Veel dokters nemen te snel aan dat men er geen klachten van heeft.
Ja ik weet nog wel van mijn ex dat hij er echt heel erg last van had, die bleef gewoon binnen met ramen en deuren dicht op bepaalde dagen omdat het anders niet te doen was voor hem. En in de zomer sowieso 2 keer per dag douchen om die pollenzooi af te spoelen zeg maar, dat verlichtte wel wat. Maar na die injecties was ie ineens echt helemaal klachtenvrij.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:54 schreef snoopy het volgende:
Zo is het hoormorris is ook niet allergisch voor alles uit die rijtjes maar ja, soms is het handig om linkjes te leggen als het weer fout gaat. Net als bij ons met de sesamzaad laatst.
En hooikoorts is idd stukken minder erg dan bijvoorbeeld de noten of pinda-allergie maar toch jammer dat de kans zo groot is dat hij het krijgt want lekker is het ook niet. Onze allergoloog werkt ook met injecties geloof ik dus tzt maar eens informeren.
Hoe gaat het nu met Wies wickie?quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:54 schreef wickie het volgende:
Wat fijn Vanyel! Hoe smaakte het bakje yoghurt haar?
Onze afspraak met de kinderarts is verzet...
Wat kut.quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:54 schreef wickie het volgende:
Wat fijn Vanyel! Hoe smaakte het bakje yoghurt haar?
Onze afspraak met de kinderarts is verzet...
Vind je het zelf nodig om dan nog een checkup te doen? Ik weet op dit moment altijd zelf nog het beste wat ik haar kan geven en als ik ergens een reactie op zie dan weet ik wat het was.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:43 schreef mignonne het volgende:
En realiseer je ook dat diëtetiek uit het basispakket is en dat je nu ongeveer 60 euro per consult zelf moet betalen voor de dietist. Ik ben nog steeds aan het dubben of ik de volgende controle wel nodig vind. Ik vind het niet zo nodig en ik kan het geld niet zo goed missen, maar de kinder
arts wil graag die follow up rond de eerste verjaardag...
Daar ben ik het dus niet mee eens. Als ouder ben je gewoon simpelweg niet van alles op de hoogte.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:30 schreef e-mama11 het volgende:
als moeder weet je toch het beste wat je wel en niet kan geven.
Dubbelblind onderzoek wijst uit (volgens mijn huisarts) dat zowel ouders als professionals enorm vaak een reactie denken te zien waar bloedonderzoek uitwijst dat er geen enkele reactie van het lichaam is.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:01 schreef e-mama11 het volgende:
Dat klopt, maar jij bent de enige die de reacties van je kind helemaal kent.
Waarschijnlijk een reactie op een van de ingrediënten. Volgens mij heeft het gros van het kinderen die reactiequote:Op maandag 30 januari 2012 16:52 schreef ik80lll het volgende:
een topic wat ik nog niet eerder heb gezien
Lola heeft als ze mayonaise heeft gegeten steeds hele rode vlekken rondom haar mond (waar restjes mayo op hebben gezeten)
iemand een idee wat dat kan zijn?
ik kan wel degelijk verplicht worden, en wel door de verzekering. Als zij een begeleiding door dietist eisen of een dubbelblinde provocatie dan heb ik maar te gehoorzamen. Zo niet, vergoeden zij niets qua voeding, en daar vind ik het toch een beetje te prijzig voor.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:30 schreef e-mama11 het volgende:
[..]
Vind je het zelf nodig om dan nog een checkup te doen? Ik weet op dit moment altijd zelf nog het beste wat ik haar kan geven en als ik ergens een reactie op zie dan weet ik wat het was.
De dietiste heeft haar ook nog nooit gezien, alleen telefonisch contact...
Ik denk, dat als je vertrouwen hebt in jezelf, dat je dan nooit verplicht kan worden, als moeder weet je toch het beste wat je wel en niet kan geven.
En daarbij, 60 euro is behoorlijk wat!
eh nee niet als je maar 1 apotheek in t durp hebtquote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:34 schreef Vanyel het volgende:
Lieve apotheker, ik begrijp dat u dit lastig vindt. Ik vind het nog lastiger. Als we geen oplossing vinden die ik niet lastig vind, ga ik volgende keer naar een ander.
Toch?
hoe gaat het nu trouwens met jouw meiske? ik lees niet zo actief mee met het dreumestopic.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:49 schreef Solagratia het volgende:
Wat raar Mignonne. Wij konden onze voeding (dan wel geen nutramigen) gewoon bestellen en dan deden we 5 pakken tegelijk. Hetzelfde met medicijnen en dan werd het nog thuisbezorgd ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |