Ruben weet heel goed dat hij niet alles mag en vraagt altijd al netjes of er nootjes inzitten en dergelijke. Dit is enkel het advies van de arts, omdat hij van mening is dat een kind niet altijd kan zien wat en hoe en ook een kind wel eens wat uit de kast kan pakken zonder dat je het doorhebtquote:Op woensdag 18 april 2012 20:00 schreef _evenstar_ het volgende:
waarom niet in huishalen? ik snap dat serieus niet ???
Kindjes met een allergie moeten leren dat ze niet alles mogen.. en zij hun eigen dingen hebben.. pak een keukenkastje en geef ze hun eigen ruimte pak een 2e kuipje boter, speciaal voor je kindje met dikke stift de naam er op.. etc..
En slordig van mij omdat ik zomaar dacht dat ze er daar wel op gelet haddenquote:Op woensdag 18 april 2012 20:35 schreef _evenstar_ het volgende:
wat onwijs slordig van een MKV nog wel
Nou, de standaard pandaoogjes die hij heeft hebben we nog niet ergens aan toe kunnen schrijven en juist bij een broodfabriek durf ik erom te wedden dat er wel noten ook gebruikt worden. Maar om elke dag brood te gaan bakken is ook niet mijn ideaal zeg maar.quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat is altijd beter ook voor niet allergische mensen, en Arwen eet ze puur mogelijk, maar je kan imho ook te ver doorschieten..
Wat voor reactie krijgt hij ervan?
Als het brood uit een broodfabriek komt dan worden er (mits het op de verpakking staat in een claim van: "kan sporen bevatten van" of "is verpakt in eeen fabriek waar ook...") inderdaad ook noten gebruikt, echter moet er bij een overgang van noten productie naar noten-vrije productie wel voldoende schoon gemaakt worden. Dit moet (mits het bedrijf een daarop gecertificeerd wordt door HACCP/ BRC etc) voldoende gevalideerd en gecontroleerd worden.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, de standaard pandaoogjes die hij heeft hebben we nog niet ergens aan toe kunnen schrijven en juist bij een broodfabriek durf ik erom te wedden dat er wel noten ook gebruikt worden. Maar om elke dag brood te gaan bakken is ook niet mijn ideaal zeg maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |