abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107446310
Mignonne, heeft het ziekenhuis geen apotheek? Als je daar een receptje meekrijgt dat je het daar dan gelijk haalt?

Hier heeft ook niet elke apotheek alles maar op voorraad, maar die in het ziekenhuis wel! Maar ik weet niet of dat in jouw regio ook zo geregeld is :)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 17:19:41 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_107446935
Het klopt ook niet dat ze het recept verscheuren, ze zouden dan zelf een herhalingsrecept moeten bijvoegen. Ik zou er eens achteraan gaan!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_107447260
ik ben er achteraan geweest hoor troel :) de poli heeft zelf naar de apotheek gebeld en sindskort is het op die manier opgelost.

Gerberaatje ik denk dat dat wel kan, wellicht een optie voor over een half jaar. De nutramigen moeten we alleen zo regelmatig halen dat het niet echt zinvol is om dat in het ziekenhuis te doen.
:)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 17:55:50 #204
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107448111
waarom niet via tefa portanje of uhm hoe heet die ander ook alweer... :')
Ik reeg dan eccht voor een half jaar :o

ah: Sorgente was de andere..

ging hier via het ziekenfonds dat dat zo moest :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_107448348
jij had toch neocate? misschien zat het daar anders mee?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:12:45 #206
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107448655
eerst paar weken nutramigen , daarna de neocate :) ..

maar daar hadden ze ook allergycare etc.. alles wat maar anders was aan oeding etc..
Ik kreeg dan van de kinderarts brief mee dat het nodig was, die brief ging dan naar CZ en dan moesten zij toestemming geven en ik de keus maken of ik sorgente of tefaportanje wilde..daar kort contact en zij hadden dan al bericht van CZ en dan moest ik op hun site bestellen en met de adresgegegevns die hen haddden van het CZ wisten ze waar te bezorgen en kreeg ik nooit de nota of nooit voorschieten :)
pi_107449668
ah nice.
ik hoef ook niets voor te schieten verder gelukkig, gewoon ophalen bij apotheek.
pi_107452691
Pfoe Mignonne wat een apotheek :X
Wij hadden ook zo'n apotheek. Gelukkig is er om de hoek een nieuwe geopend (naast de Hema O+ ) en die zijn super attent en meedenkend. Die weten nu dat we komen telkens en zorgen altijd voor een voorraad. De eerste keer hadden ze nog niet. Toen hebben ze netjes gebeld en vroegen zelfs of het bezorgd moest worden.
Dan is het toch wel erg handig om in de stad te wonen en keus te hebben.

Mignonne hoe gaat het met je kleine moppie?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_107454401
Wij kregen het ook thuisbezorgd via sorgente.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_107469276
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:15 schreef mignonne het volgende:
Er is nooit wat op voorraad, voor de nutramigen moet ik 3 keer per week terug omdat ze steeds maar 1 blik van 400 gram op voorraad hebben staan -O-
Ik kreeg de Nutramigen ook door Sorgente thuis bezorgd, kon ik zelf bestellen op internet zoveel als ik voor een maand dacht nodig tehebben.
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
pi_107469670
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:16 schreef ik80lll het volgende:
Ja ik had ook ergens gelezen tot 2, maar ze is nu 3.
We zullen nog maar even afwachten, in mei moeten we naar het cb.
En ze is een moeilijke eter met alles, dus tja lastig ;)
Chris had er met 3 jaar ook nog last van. Bij 4 was het wel over. Het werd wel steeds iets beter vanaf 2,5 ongeveer..
pi_107790186
Zo.

Belafspraak gehad met de diëtist. We mogen op de wachtlijst voor de allergoloog voor wat huidtesten, ze gaat in ieder geval getest worden op de grote 3, koemelk, soja en kippenei, en daarnaast op verzoek van de dietist ook op garnaal, koriander, noten, sesamzaad, pompoen en aubergine. Dan kunnen we hopelijk daarna weer even vooruit qua variatie. De verwachting is dat er uit een aantal dingen niets komt en dat het eerder ligt aan hypergevoelige darmen, maar we hopen ook meer duidelijkheid te krijgen over waar ze nou allergisch voor is en waar niet voor.
Ik zelf heb de indruk dat kippenei weer goed gaat, maar we gaan t meemaken.

Voor oudste zei de kinderarts de laatste keer "het zou me niet verbazen als zij ook een allergie heeft" maar dat wordt wel nog een lastig verhaal. Obstipatie is wel een symptoom van een allergie (pardon, kan zijn), maar is niet dmv IgE testen aantoonbaar in bloed of op de huid, dus het enige wat je kunt doen is dieet aanpassen en kijken of het verbeterd, als dat gebeurt dan zal ze volledig van de forlax af moeten omdat we anders geen verbetering kunnen zien. Ik weet nog niet of ik daar happig op ben.
pi_107790399
Mignonne, bij jullie in de regio zitten behoorlijk wat allergologen geloof ik. Heb je al enig idee van de wachttijd?

Toby is voor de voedingstest geweest en inderdaad dus flink allergisch voor pinda, hazelnoten en een beetje voor tomaat :o Ik schrok van die laatste, zag ik echt even niet aankomen. We hebben nu epipennen. De allergoloog was erg verbaasd dat we dei nog niet eerder hadden voorgeschreven gekregen, maar dat was ik zelf ook. Die noten-allergie, ik vind het zo eng....
.... met gevoel voor drama....
pi_107790458
ohja tomaat, dat zou hier ook een kanshebber zijn. Pff. Ik vindt het zo lastig, ze gaat dus een lijstje doorgeven van dingen die wat haar betreft getest moeten worden, maar ik bedenk me nu dat ik tomaat en paprika ook nog verdacht vind. Lastig.

Wat eng hey van die epipennen enzo, t is zo definitief dan. :{ wel fijn dat er iets uit is nu.

En ze had het over een wachtlijst van een maand of 3.
pi_107790520
Ah, hetzelfde als hier. Misschien kan je wachtlijstbemiddeling proberen via de verzekering? Dat zou hier 10 dagen schelen, maar logistiek vond ik de 2e optie minder handig dus wachtte maar ietsjes langer.
pi_107790593
huh? je topic-icon :D oh hij is al weg :+

ja dat is wat de dietist zei, misschien komt dat omdat ze alleen met hem samenwerkt in dat ziekenhuis. Wachtlijstbemiddeling zou kunnen maar ik vind het ook wel prettig dat we met maar 1 ziekenhuis te maken hebben. en bovendien, maar dat is persoonlijk en eigenlijk een beetje onzin :@ maar ik ben wel even klaar met dat gezeul van en naar ziekenhuis voor iedereen, even rust is best welkom.
pi_107791149
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 14:13 schreef Kersjes het volgende:
Mignonne, bij jullie in de regio zitten behoorlijk wat allergologen geloof ik. Heb je al enig idee van de wachttijd?

Toby is voor de voedingstest geweest en inderdaad dus flink allergisch voor pinda, hazelnoten en een beetje voor tomaat :o Ik schrok van die laatste, zag ik echt even niet aankomen. We hebben nu epipennen. De allergoloog was erg verbaasd dat we dei nog niet eerder hadden voorgeschreven gekregen, maar dat was ik zelf ook. Die noten-allergie, ik vind het zo eng....
Herkenbaar! Het is dezelfde allergoloog als die van ons toch?
Wel balen allemaal. Ik vind noten/pinda-allergie ook griezelig hoor :{
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_107791348
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 14:39 schreef snoopy het volgende:

[..]

Herkenbaar! Het is dezelfde allergoloog als die van ons toch?
Wel balen allemaal. Ik vind noten/pinda-allergie ook griezelig hoor :{
:Y Widjaja. Een oud en mompelend Indisch mannetje en Toby vond hem zo eng, wilde hem beide keren ook geen handje geven :D
pi_107791393
Ja, ik vond hem juist wel grappig en lief O+
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_107791676
Ik ook! De assistentes die de onderzoeken uitvoerden waren ook aardig, de vervelende "prikjes" heeft Toby dan ook goed doorstaan.
pi_107805316
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 14:20 schreef mignonne het volgende:
huh? je topic-icon :D oh hij is al weg :+

ja dat is wat de dietist zei, misschien komt dat omdat ze alleen met hem samenwerkt in dat ziekenhuis. Wachtlijstbemiddeling zou kunnen maar ik vind het ook wel prettig dat we met maar 1 ziekenhuis te maken hebben. en bovendien, maar dat is persoonlijk en eigenlijk een beetje onzin :@ maar ik ben wel even klaar met dat gezeul van en naar ziekenhuis voor iedereen, even rust is best welkom.
Dat laatste stukje zooo herkenbaar.

En toch mocht ik vandaag en mag Wies morgen :+
Ben best benieuwd morgen. Zoals eerder gezegd gaat nog niet echt goed en vooral het slapen 's nachts en poepen gaan weer slechter.
Ik wil van het weekend voor het eerst een hapje gaan geven. Vorig weekend rijstebloem geprobeerd en dat ging best aardig. Beetje moeilijk in de avond, maar niks bijzonders.
Dus ik zat te denken aan wortel of banaan? Beter eerst fruit of eerst groente?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_107846318
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:58 schreef wickie het volgende:

[..]

Dat laatste stukje zooo herkenbaar.

En toch mocht ik vandaag en mag Wies morgen :+
Ben best benieuwd morgen. Zoals eerder gezegd gaat nog niet echt goed en vooral het slapen 's nachts en poepen gaan weer slechter.
Ik wil van het weekend voor het eerst een hapje gaan geven. Vorig weekend rijstebloem geprobeerd en dat ging best aardig. Beetje moeilijk in de avond, maar niks bijzonders.
Dus ik zat te denken aan wortel of banaan? Beter eerst fruit of eerst groente?
maakt niet uit toch? zolang je maar een paar dagen, dag of drie, achter elkaar hetzelfde geeft.
pi_107999452
Oh, sjips, ik las even snel langs en zag ineens stan: "tomaat zou ook nog kunnen"... Dat zet mij gelijk aan het denken...
Afgelopen maandag had ik ons dochtertje pasta met tomatensaus en wat kruiden gegeven, zat kip door dus had echt opgelet, is koemelkvrij (italiaans serie van Olvarit).
Maar dinsdag zag i ktoch wat beginnende eczeem plekjes weer op d'r buik en heeft ze weer wat jeuk daar...
Kan dat al zo snel tot uiting komen? Ze had nog nooit eerder tomaat gehad...
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
pi_107999971
zou kunnen ja, tomaat is behoorlijk allergeen. Hoewel het soms wel kan dat ie gekookt beter verdragen wordt geloof ik.

23 maart mogen we naar de kinderallergoloog! Vind het best snel al :o ik had gerekend op een wachttijd van een maand of 3. Wel fijn. :)
  woensdag 15 februari 2012 @ 12:49:30 #225
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108002618
Niet bij een eerste keer.. Je livhaam moet eerst antidingesen maken..?
pi_108011104
Ons werd verteld dat tomaat vooral veel histamine bevat en daardoor reacties enorm kan versterken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 15 februari 2012 @ 20:17:43 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_108019928
En ontzettend veel kindjes reageren op tomaat natuurlijk :)

Wij moeten nog een maandje wachten op de allergoloog en ik ben heel erg benieuwd :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108077136
We mogen ons 'hopelijk tijdelijk' voegen bij deze club..

We moeten de komende 4 weken koemelk en eiwit elimineren. Vraagje aan de ervaren mama's, zijn er standaard lijstje met waar dat allemaal in zit??
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  vrijdag 17 februari 2012 @ 14:44:06 #229
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_108079440
MamaPurk, er zijn lijsten op te vragen bij het voedingscentrum. Zelf heb ik dat nooit gedaan, met etiketten lezen, tips van anderen (ook van hier) en gezond verstand ben ik een heel eind gekomen. Ik stuur je wel even wat info door...
  vrijdag 17 februari 2012 @ 15:33:56 #230
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108081121
Mp eiwit zit in veel je bedoeld dat je koemelk-eiwit en ei-wit vrij moet :) voor je dalijk etiket leest en denkt omfg niks mag ;). En laat soja ook eventjes ( eiwitten lijken op elkaar)
pi_108085443
Maar hee, zo'n kipeiallergie, is dat nou standaard eiwit of toch ook geel?
  vrijdag 17 februari 2012 @ 17:09:21 #232
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108086004
Geloof het ei-wit maar je krijgt de dooier nooit geheel zonder ei-wit erbij :)
Of ik haal dingen door elkaar maar volgens mij wel zoiets..
pi_108089354
Ow volgens mij is het dan alleen koemelk-eiwit en niet eiwit.. Pfff ik moet even helemaal om schakelen. Vind het ook erg sneu want Sarah is zo een lekkere eter en zo een dankbare eter.
pi_108161949
Iemand enig idee hoe lang het duurt voor je effect kan merken als je begonnen bent met koemelkvrij-dieet?? (wij hebben het idee dat de wangetjes al minder schraal worden, dat de snotneus minder word en dat ze iets lekkerder in haar velletje zit)
  zondag 19 februari 2012 @ 20:41:30 #235
144006 chacama
Ondernemend!
pi_108162399
Ik merkte het hier toch wel binnen 48 uur. Met name het humeur verbeterde sterk. En ik heb het hier ook met goed lezen en logisch nadenken gered. Succes met het vinden van lekkere alternatieven. Ik vond vooral het missen van lasanga enz. moeilijk.
pi_108162624
Maar waarom mag lasanga niet? Om het sausje? Ik kan denk ik wel een koemelkvrij sausje in elkaar flansen hoor :) Ik hou van dingen uitproberen, dus op zich moet het wel goed komen.
  zondag 19 februari 2012 @ 21:04:21 #237
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108163532
Idd daar zijn varianten op als je het "from scratch" maakt.

Ik mis vooral fatsoenlijk brood... Dat allisonbrood is niet te pruimen en dat blueband vind ik ook niet erg geweldig. Zo zelf waldkornbroodjes maken :)!!
pi_108163678
Wij zijn gewoon naar de bakker gegaan en die had koemelkvrijbrood :) Ik moet zeggen dat ik het best lekker vind, het heeft wat weg van stokbrood maar is iets donkerder, maar bluebandbrood mag ook?? En boter voor op brood?
  zondag 19 februari 2012 @ 21:51:22 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108166172
Euroshopper margarine en vloeibaar voor bakken.
pi_108166863
Ik hoorde het al krijg advies van mignonne op fb. Ben zo blij met jullie tips en adviezen.
pi_108171245
Ik had toen voor Lars altijd de lichtblauwe Becel boter voor op brood
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 20 februari 2012 @ 09:06:08 #242
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108177203
Die kan ook , maar waarom duur doen als t goedkoper kan ;)
pi_108178552
Hoe gaat het nu met Lars, Karin?
pi_108204357
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 23:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik had toen voor Lars altijd de lichtblauwe Becel boter voor op brood
Die heb ik ook gehaald, geeft me nog een beetje het idee dat het boter is ;) Dat andere kuipje van euroshopper zag er niet echt uit alsof er boter in zou zitten.

Maar wat is AH een prettige winkel om boodschappen te halen als je allergie info nodig hebt. Op de meeste huismerken staat het gewoon goed aan gegeven :) Ik heb flink ingeslagen in ieder geval.
pi_108671145
Hoe gaat het er mee MP?

Puck at vandaag een potje ratatouille omdat wij gaan frituren. Hij heeft nu allemaal rode vlekken rondom zijn mond. Ik gok de aubergine? Dat is het enige dat hij verder nooit krijgt volgens mij.
Alleen vlekken kan geen kwijt toch?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108680834
Vlekken kan volgens mij geen kwaad Jaël heeft het als ze mayonaise eet.

En met Saar weet ik het niet zo goed eigenlijk. Ze gaat op het moment wel redelijk, maar we merken niet echt verschil nu we geen koemelk gebruiken. De verkoudheid waar het allemaal omte doen was blijft, het is echt elke dag snot snot snot.. Komende dinsdag een belafspraak met de KA.

De onrust kan ook komen doordat Saar is wie ze is en ze ontwikkeld veel en snel op het moment, lopen eerste woordjes enz. Daar kan goed nachtelijke onrust bij voor komen, maar het feit dat ze nu ondertussen bijna 4 maanden zonder onderbreking verkouden is dat zint me gewoon niet.. Maar ik maak me er ook niet heel veel zorgen om, omdat het slapen nu wel wat beter lijkt te gaan.
pi_108688687
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hoe gaat het er mee MP?

Puck at vandaag een potje ratatouille omdat wij gaan frituren. Hij heeft nu allemaal rode vlekken rondom zijn mond. Ik gok de aubergine? Dat is het enige dat hij verder nooit krijgt volgens mij.
Alleen vlekken kan geen kwijt toch?
Heeft Lente ook regelmatig, vooral bij tomaat. Contactallergie heet dat, dacht ik . :)
pi_108688735
Roodheid is niet erg idd, zolang er verder geen andere klachten bijkomen maakt het niet zo uit dacht ik. Althans dat zei de diëtist tegen ons.

Jongste heeft het ook idd bij aubergine en nog veel erger bij pompoen, maar zij heeft daar ook buikpijnklachten bij, daarom vermijden we het toch.

MP wat een lastige situatie zo met die onduidelijkheid! Wanneer gaan jullie provoceren?
  zondag 4 maart 2012 @ 09:27:22 #249
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108688926
Mp misschien het dieet iets uitbreiden?
Meestal wordt geadviseerd om voor 6 weken de grote allergenen weg te laten
Koemelk/soja/noten/zaden-pitten/Vis/schelpdieren en schaaldieren/pinda/kippenei

Dat lijkt heel extreem maar Wordt vaak wel geadviseerd en je moet wel zorgen dat je bijv. Wel genoeg calcium etc geeft :)
pi_108691159
Hi allemaal,
Wellicht kunnen jullie mij helpen.
Dochterlief is 2 weken terug 1 jaar geworden. Zij krijgt FrisoPep 2.
Nu haal ik dat bij de apotheek en dat werd voorheen altijd gewoon vergoed alszijnde een dieetpreparaat. Nu krijg ik ineens een rekening van 117 euro van de maand januari 2012. Het wordt afgewezen door ZilverenKruis?
Heeft iemand van jullie dit ook al eens gehad?
Iemand die met planten praat een dove netel geven, is nooit grappig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')