abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104700112

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Laat je niet afschrikken door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt. ;)

Anime is de Japanse variant op "onze" tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn, maar anime gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet.
Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte afbeeldingen (hentai) of onze (kinderlijke) series (op Jetix, Nickelodeon).
Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende genres. De twee grootste zijn "Shonen" en "Shoujo".
Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jongens (Shonen): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte.
De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series "Bleach" en "Naruto" vallen in dit gedeelte

Gericht op meisjes (Shoujo): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek.
Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn "Sailor Moon", "Cardcaptor Sakura" en "Fruits Basket"

Gericht op de jong volwassen vrouw (Josei): deze bevatten globaal dezelfde thema's als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd.
Onder andere de series "Nana", "Paradise Kiss" en "Honey and Clover" zijn voorbeelden hiervan

Gericht op de jong volwassen vrouw (Yaoi/shounen-ai): dit genre gaat over homoseksuele relaties tussen mannelijke figuren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn "Junjou Romantica" en "Gravitation"

Gericht op de jong volwassen man (Seinen): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon.
Een aantal populaire series zijn "Elfen Lied" en "Ghost in the Shell".

Gericht op kinderen (Kodomo): "Hello Kitty" en "Hamtaro" - dit spreekt voor zich.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in (of daartoe niet in staat bent) kun je fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de Japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische Japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers".
Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "quality-subbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken. Ook kun je via IRC rondvragen, een guide daarvoor is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.

Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen, het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer eerst deze eerst te downloaden.

Huidig seizoen
Klik voor de vergroting!

Fall 2011

2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | Summer | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall
2010 | Winter | Spring | Summer | Fall
2011 | Winter | Spring | Summer | Fall

Aziatische drama's Deel 2
Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2]
Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit hét topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D
Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #17
Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf sushi maken deel VII
Gerechten

[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Animé/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea.
Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #9: Bankai. Senbonzakura Kageyoshi
[Anime&Manga] Naruto #17
[ANIME] One Piece

http://www.animenewsnetwork.com/
Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

http://animenfo.com/
Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

http://anidb.net/
De anime-database.

http://anime-planet.com/
Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

http://myanimelist.net/
Houd je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je oordeel over anime en manga! Er is zelfs een FOK! groep op MAL, deze vind je hier!

Sommige topicmeubels hebben hun eigen MyAnimeLists (MALs), waar je kunt zien wat zij gekeken hebben en wat ze leuk vinden! De links staan hieronder:
.Cake. 8-)
Bakakame
Qunix
Xaryna
ArcticBlizzard
SleepSub
Denninho
Mschol
NeeEcht
Gaddle
Robin007bond
Sinterklaaskapoentje

Wil jij je eigen MAL er ook bij? Verander de wiki of post het even in het topic, er is vast wel iemand die het voor je kan doen :)

Voorgaande delen

Topicreeks: Het grote anime/manga topic

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is.
De OP is hier te vinden.
Klik boven op de tab 'Bewerken' en kopiëer deze versie in verband met incorrecte weergave!

Iedereen is welkom. Helaas zijn er ook wat Yuno haters, maar daar moet je mee leven.
pi_104700180
De laatste zin in de OP is goed :o
pi_104700683
harde schijf is toegekomen maar kan die pas morgen gaan halen. ik hoop stiekem dat ze die brengen want heb geen zin om 100m te stappen. kom al maanden ni buiten eigenlijk en zon is zo fel
  dinsdag 22 november 2011 @ 22:54:20 #4
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_104700780
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:53 schreef redboyke het volgende:
harde schijf is toegekomen maar kan die pas morgen gaan halen. ik hoop stiekem dat ze die brengen want heb geen zin om 100m te stappen. kom al maanden ni buiten eigenlijk en zon is zo fel
De buitenwereld is inderdaad eng... Ben het helemaal met je eens :X
En dat rot zon... Veel te fel! Ben blij dat het nu zo koud is, heb 's nachts gewoon m'n raam open.
pi_104700977
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:08 schreef redboyke het volgende:

[..]

nee nog niet denk morgen pas. postbode komt hier maar ene keer per dag.
kon mijn naam niet zien op track en trace maar veronderstel dat dat erop staat? :p
letterlijk overgenomen van wat jij me had gestuurd :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:53 schreef redboyke het volgende:
mooi ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:54 schreef SleepSub het volgende:

[..]

En dat rot zon... Veel te fel! Ben blij dat het nu zo koud is, heb 's nachts gewoon m'n raam open.
_O-
pi_104701337
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:54 schreef SleepSub het volgende:

[..]

mijn raam staat dag en nacht open en de gordijnen zijn altijd dicht.
je kan me vergelijken met L van deathnote ook met wallen onder de ogen :P

welke manga is btw goed om te beginnen met manga lezen?
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:04:33 #7
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_104701345
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:57 schreef mschol het volgende:

[..]

_O-
Het lacht me uit :'(
Ik haal dadelijk Yuno erbij he, misschien zal ze ook door jouw brievenbus is kijken })

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:04 schreef redboyke het volgende:

[..]

Mijn gordijnen zijn ook altijd dicht, raam staat meestal open, behalve als één van m'n honden op m'n kamer is.
pi_104701644
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:04 schreef SleepSub het volgende:

[..]

Ik haal dadelijk Yuno erbij he, misschien zal ze ook door jouw brievenbus is kijken })
niemand heeft eerder dips gezegd dus:

dips op yuno!
ik hou wel van een vrouw met pit :9
pi_104701833
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:04 schreef SleepSub het volgende:

[..]

oeh..

~O>
pi_104701843
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:04 schreef redboyke het volgende:

[..]

welke manga is btw goed om te beginnen met manga lezen?
Yotsubato!, My Balls, en de shounenzooi zoals Naruto.

De Infinite Stratos anime heeft trouwens heel veel dvd's en BD's verkocht gekregen, evenals hoge kijkcijfers _O-
pi_104702219
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Yotsubato!, My Balls, en de shounenzooi zoals Naruto.

De Infinite Stratos anime heeft trouwens heel veel dvd's en BD's verkocht gekregen, evenals hoge kijkcijfers _O-
ik wil iets met veel actie geen "i love you maar ik durf het niet te zeggen" toestanden :P
over wat gaat dat eerste?
pi_104702629
Over een klein meisje met groen haar en haar pogingen de absurde wereld waarin ze leeft te vatten.

Maar ik ben bang dat wat je zoekt door Robin beschreven is als shounenzooi.
“An interesting thing is a good thing.”
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 23:37:13 #13
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_104702781
Wie organiseert een nieuwe animé competitie O-)
:')
pi_104702889
nani?
pi_104702923
ik heb Suicide island gepakt
keywords adult, psychological.
pi_104703374
Nog nooit van gehoord. Probeer Welcome to the NHK eens of anders iets van Urasawa, Monster ofzo.
pi_104703721
Laatste zin van OP. :{w

We zullen wel zien wie het laatst lacht.
  † In Memoriam † woensdag 23 november 2011 @ 00:06:57 #18
pi_104704067
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:49 schreef Repelsteeltju het volgende:
Nog nooit van gehoord. Probeer Welcome to the NHK eens of anders iets van Urasawa, Monster ofzo.
Monster _O_

Vergt wel wat geduld, nog nooit zoveel subplots meegemaakt... maar is het zeker waar _O_
pi_104704642
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:46 schreef robin007bond het volgende:
De laatste zin in de OP is goed :o
wat is een yuno ? :{
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_104704653
Nee nee, Wakusei no Samidare! (Of Hoshi no Samidare, ligt eraan wie je 't vraagt)
O+ O+
pi_104704670
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 00:25 schreef DJ_ het volgende:

[..]

pi_104705164
quote:
8s.gif Op woensdag 23 november 2011 00:26 schreef Bakakame het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
  woensdag 23 november 2011 @ 01:21:32 #23
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_104705868
Ik heb net keihard verloren in een avondje "Zap de Nazi". Mocht je het niet kennen, het is net als "ZAp de neger", maar dan met een stukje ducttape.

Echt, te veel drank op.... ^O^
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
  † In Memoriam † woensdag 23 november 2011 @ 01:37:01 #24
pi_104706106
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 01:21 schreef .Cake. het volgende:
Ik heb net keihard verloren in een avondje "Zap de Nazi". Mocht je het niet kennen, het is net als "ZAp de neger", maar dan met een stukje ducttape.

Echt, te veel drank op.... ^O^
Ik ken het spel. Altijd staan negers ergens op de achtergrond valt me op. Of het is John Williams. :P
pi_104706132
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 01:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik ken het spel. Altijd staan negers ergens op de achtergrond valt me op. Of het is John Williams. :P
Hoi
  woensdag 23 november 2011 @ 01:47:17 #26
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104706246
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 00:25 schreef DJ_ het volgende:

[..]

Someone :'(
pi_104706870
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 01:47 schreef Sinji het volgende:

[..]

Someone :'(
ik meen het :P
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_104706880
Dit is een Yuno, voor de leken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ze is mental.

Maar soms wel schattig:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104706936
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 02:52 schreef -Strawberry- het volgende:

SPOILER
Ja, ze is mental.

Maar soms wel schattig:

SPOILER
en die phsyco komt uit ? :P
  woensdag 23 november 2011 @ 03:06:11 #30
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104706974
Whut, die Yuno is nuts
pi_104707016
quote:

SPOILER
Ja, ze is mental.
she just needs a good ~O> ^O^
quote:
Maar soms wel schattig:

SPOILER
O+

quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 03:00 schreef DJ_ het volgende:

[..]

Mirai Nikki
pi_104707721
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 03:00 schreef DJ_ het volgende:

[..]

Mirai Nikki, een aanrader ^O^
pi_104707844
Waarom kan ik niet 2d zijn?
Ik wil in de school van Infinite Stratos zitten en Yuno plezieren ;(
pi_104710179
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 07:51 schreef robin007bond het volgende:
you'd probably die first :P
pi_104711346
dan sterft 'ie tenminste gelukkig. :P
pi_104712483
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 07:51 schreef robin007bond het volgende:
Dat kan niet want je bent een jongen en maar één jongen kan die dingen doen. :{w
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  woensdag 23 november 2011 @ 12:11:11 #37
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_104713607
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:38 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Dat kan niet want je bent een jongen en maar één jongen kan die dingen doen. :{w
Hij heeft wel de juiste leeftijd. En die andere jongens zijn push-overs, kan ie makkelijk aan! Je moet ze alleen niet de kans geven om hun power-up-schreeuw te doen. ;)
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_104714064
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 07:40 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mirai Nikki, een aanrader ^O^
mm 26 eps en in okt pas begonnen, ik wacht wel tot die helemaal geaired is.
zon serie kijk je in 1 a 2 sittings door :P
pi_104714308
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:24 schreef DJ_ het volgende:

[..]

Nee kijk nu!
  woensdag 23 november 2011 @ 12:40:10 #40
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_104714508
quote:

[..]

DJ_, verantwoord jezelf! Y U No Yuno?
ANIMEES.
- Scamp
pi_104714536

Volumen Hydrargyrum is zoo moé~
pi_104714586
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:40 schreef .Cake. het volgende:

[..]

DJ_, verantwoord jezelf! Y U No Yuno?
zoals er staat, ik moet zo iets in 1 sitting door kijken, dan is het veel leuker ;(
  woensdag 23 november 2011 @ 12:47:18 #43
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_104714748
ANIMEES.
- Scamp
pi_104714780
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:11 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Hij heeft wel de juiste leeftijd. En die andere jongens zijn push-overs, kan ie makkelijk aan! Je moet ze alleen niet de kans geven om hun power-up-schreeuw te doen. ;)
Andere jongens in Infinite Stratos? -O-

Bovendien zou ik nooit in zo'n slechte serie willen zitten. Maar ja, het is vast een tienerjongens droom. ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:42 schreef DJ_ het volgende:

[..]

zoals er staat, ik moet zo iets in 1 sitting door kijken, dan is het veel leuker ;(
Nee! De spanning en sensatie van een week wachten is leuk bij deze serie *O*

Teveel Yuno in één keer is niet goed voor je.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_104715129
Ika 7 is uit! *O*
pi_104715226
quote:
9s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:48 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Andere jongens in Infinite Stratos? -O-

Bovendien zou ik nooit in zo'n slechte serie willen zitten. Maar ja, het is vast een tienerjongens droom. ;)

[..]

Nee! De spanning en sensatie van een week wachten is leuk bij deze serie *O*

Teveel Yuno in één keer is niet goed voor je.
Dattum! Het helpt je het grootste gedeelte van de winter door!
pi_104715346
thx mschol heb de harde schijf. was gisteren toegekomen maar ik hoorde het pas gisteravond dus kon het dan niet gaan halen.

damn zoveel! weet niet wat eerst kijken!

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2011 13:12:03 ]
pi_104715459
quote:
Volgens mij zegt hij eerder iets als: weg met het kapitalisme.

Maar hij heeft wel gelijk. In een animé kan je zo veel dingen doen die je niet in een film kan doen maar toch wordt dat bijna onbegrensde vermogen vaak alleen aangewend om een twaalfjarige een D-cupmaat te geven, bij wijze van spreken.
  † In Memoriam † woensdag 23 november 2011 @ 13:13:43 #49
pi_104715672
quote:

SPOILER
Ja, ze is mental.

Maar soms wel schattig:

SPOILER
In dat geval

Yuno's _O_

Welke serie is die roze yuno O+
pi_104715766
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:13 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

In dat geval

Yuno's _O_

Welke serie is die roze yuno O+
Allemaal Mirai Nikki.
  woensdag 23 november 2011 @ 13:27:36 #51
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104716184
quote:
9s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:07 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk. In een animé kan je zo veel dingen doen die je niet in een film kan doen maar toch wordt dat bijna onbegrensde vermogen vaak alleen aangewend om een twaalfjarige een D-cupmaat te geven, bij wijze van spreken.
Dat laatste is wat me nogal ergert aan anime van tegenwoordig. Waar is de tijd gebleven van Cowboy Bebop, Trigun, Akira, Guyver etc. :'(
pi_104716541
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:27 schreef Sinji het volgende:

[..]

Dat laatste is wat me nogal ergert aan anime van tegenwoordig. Waar is de tijd gebleven van Cowboy Bebop, Trigun, Akira, Guyver etc. :'(
Die zijn er nog, alleen zijn het nu dames met een K-cup. :+
Chocoladetaartjes.
  woensdag 23 november 2011 @ 13:37:42 #53
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_104716560
quote:
9s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:07 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Voor de fanatieke lezers onder ons, zoiets had ik ook al bij mijn introductiepost gezet op animees. Dat er zo veel mogelijk is bedoel ik dan. En soms komen er ook inderdaad hele mooie dingen naar voren, en voor ieder wat wils enzo, maar inderdaad is er de laatste tijd een trend van makkelijk en puberaal.

Daarom zijn de meeste series die niet op de middelbare scholier in Japan is gericht (lees: met een niet-highschooler in de hoofdrol) bijna altijd per definitie beter. Recente voorbeelden zijn Steins;Gate en Fate/Zero.

Ik snap dat het een mooie kans is om wat extra geld binnen te slepen, maar het wordt een beetje too much.
ANIMEES.
- Scamp
  woensdag 23 november 2011 @ 13:42:24 #54
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104716700
En dan die pokkeherrie van soundtracks, lawd hav mercy :'(

Laatste anime die een goede soundtrack had was Samurai Champloo
pi_104716782
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:42 schreef Sinji het volgende:

vind ik ook de eerste 10sec denk je van amai wat een mooi traag liedje en dan begint het harder te gaan en is het helemaal verpest
  woensdag 23 november 2011 @ 13:49:12 #56
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_104716964
quote:

quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:44 schreef redboyke het volgende:

[..]

vind ik ook de eerste 10sec denk je van amai wat een mooi traag liedje en dan begint het harder te gaan en is het helemaal verpest
ANIMEES.
- Scamp
pi_104717003
07-Ghost had zulke mooie muziek erin. O+
Chocoladetaartjes.
pi_104717044
quote:

[..]

Elk jaar heeft wel iets wat bijzonder is. Tis niet alsof vroeger er alleen maar kwaliteit uitkwam.
  woensdag 23 november 2011 @ 13:52:57 #59
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104717110
quote:
And don't let me start about the engrish..

Ik ga ook geen Japans zingen als ik het niet beheers! Whait.. ok guilty
pi_104717266
Horizon ep 8. Een episode lang op een brug met politieke onderhandelingen. Njah ik vind het allemaal best, snap slechts 10%, maar het voelt wel alsof ze naar iets groots toewerken.
  woensdag 23 november 2011 @ 13:58:45 #61
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104717361
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:51 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Elk jaar heeft wel iets wat bijzonder is. Tis niet alsof vroeger er alleen maar kwaliteit uitkwam.
Gelukkig wel, maar het is voor mij enige tijd geleden dat ik een goede anime heb gezien. De meesten zijn de oldskool animes die ik nog niet had gezien zoals Monster.
pi_104717583
quote:

[..]

Het schijnt dat Cowboy Bebop en Trigun in Japan niet zo populair waren... :'(

quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:37 schreef .Cake. het volgende:

Daarom zijn de meeste series die niet op de middelbare scholier in Japan is gericht (lees: met een niet-highschooler in de hoofdrol) bijna altijd per definitie beter. Recente voorbeelden zijn Steins;Gate en Fate/Zero.

Ik denk niet dat dat het is. C had ook een studerende protagonist. Er worden minder (en dus alleen de populairdere) seinen manga tot anime omgetoverd dus merk je het minder omdat de drempel voor shounen lager is. Er zijn ook een paar hele goede (en diepzinnige) anime gemaakt met scholieren in de hoofdrol: zoals Haruhi, Clannad en Time of Eve.

quote:

J-pop :')
pi_104717660
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:04 schreef Repelsteeltju het volgende:

J-pop :')
Die J-Pop deuntjes zijn zo lekker catchy. :@
pi_104717754
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Die J-Pop deuntjes zijn zo lekker catchy. :@
Nummers van K-3 zijn ook pakkend. ;(
  woensdag 23 november 2011 @ 14:08:47 #65
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_104717764
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:52 schreef Sinji het volgende:

[..]

And don't let me start about the engrish..

Ik ga ook geen Japans zingen als ik het niet beheers! Whait.. ok guilty
Oké, dat Engrish is een beetje jammer, maar verder is het een hele goede opening, de beste van dit seizoen.
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:04 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik denk niet dat dat het is. C had ook een studerende protagonist. Er worden minder (en dus alleen de populairdere) seinen manga tot anime omgetoverd dus merk je het minder omdat de drempel voor shounen lager is. Er zijn ook een paar hele goede (en diepzinnige) anime gemaakt met scholieren in de hoofdrol: zoals Haruhi, Clannad en Time of Eve.
De protagonist van C was iets van 19 ofzo, dus géén high-schooler :P
Nee, ik snap jouw reactie wel en ik beweer ook niet dat het onmogelijk is, maar het is wel zo dat dit maar een paar uitzonderingen zijn. Ik ben er al een tijdje geleden achter gekomen dat ik inderdaad veel vaker naar seinen kijk dan ik denk omdat ik de meeste shounen toch iets te simpel vindt. Maar ik behoor dan ook volop in de seinen doelgroep ;)
ANIMEES.
- Scamp
pi_104717894
Dat bedoelde ik. Kimimaro volgt colleges dus hij is een student en een voorbeeld van een mindere seinen protag'.

Seinen ftw! *O*
  woensdag 23 november 2011 @ 14:14:12 #67
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104717953
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:08 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Oké, dat Engrish is een beetje jammer, maar verder is het een hele goede opening, de beste van dit seizoen.

[..]

De protagonist van C was iets van 19 ofzo, dus géén high-schooler :P
Nee, ik snap jouw reactie wel en ik beweer ook niet dat het onmogelijk is, maar het is wel zo dat dit maar een paar uitzonderingen zijn. Ik ben er al een tijdje geleden achter gekomen dat ik inderdaad veel vaker naar seinen kijk dan ik denk omdat ik de meeste shounen toch iets te simpel vindt. Maar ik behoor dan ook volop in de seinen doelgroep ;)
Nummer is wel bovengemiddeld ja. Maargoed, begrijpelijk dat het moet cateren voor een bepaalde doelgroep. Vind het gewoon jammer dat ze meestal gaan voor de veilige J-pop. Weinig musicale originaliteit. Ik waardeer zoiets bijvoorbeeld zeer, de ending theme van Champloo

pi_104718378
Katanagatari had ook wel mooie muziek.

woensdag 23 november 2011 @ 14:38:34 #69
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_104718889
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:14 schreef Sinji het volgende:

[..]

Nummer is wel bovengemiddeld ja. Maargoed, begrijpelijk dat het moet cateren voor een bepaalde doelgroep. Vind het gewoon jammer dat ze meestal gaan voor de veilige J-pop. Weinig musicale originaliteit. Ik waardeer zoiets bijvoorbeeld zeer, de ending theme van Champloo

_O_ Die is inderdaad goed! Snap ik je punt wel iets beter.

Wat ik zelf een goeie opening vond was die van xxxHOLiC:

En de opening van Ano Hana blijf ik ook altijd van houden. Ik weet niet waarom.

[ Bericht 7% gewijzigd door .Cake. op 23-11-2011 14:46:12 ]
ANIMEES.
- Scamp
pi_104719087
Chocoladetaartjes.
pi_104719161
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:04 schreef redboyke het volgende:
thx mschol heb de harde schijf. was gisteren toegekomen maar ik hoorde het pas gisteravond dus kon het dan niet gaan halen.

damn zoveel! weet niet wat eerst kijken!
ik heb het, zoals je kan zien, niet helemaal gesorteerd.. maar van enkele serie's staan er meerdere seizoenen op... (en een paar recente serie's die nog niet geheel klaar zijn)

wil je weten waar een serie overgaat, zoek em dan eff op bij http://www.myanimelist.net/ of bij http://www.anidb.net (of laat jezelf uiteraard verassen)
  woensdag 23 november 2011 @ 14:50:39 #72
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104719425
Cake en Repelsteel, goed begrepen
pi_104720300
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:44 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb het, zoals je kan zien, niet helemaal gesorteerd.. maar van enkele serie's staan er meerdere seizoenen op... (en een paar recente serie's die nog niet geheel klaar zijn)

wil je weten waar een serie overgaat, zoek em dan eff op bij http://www.myanimelist.net/ of bij http://www.anidb.net (of laat jezelf uiteraard verassen)
ben nu elfen lied aan het kijken omdat ik die naam al paar keer gehoord heb en kan me herinneren dat ik vroeger paar afleveringen van gezien heb maar de naam nietmeer wist.
  woensdag 23 november 2011 @ 15:12:42 #74
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_104720305
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:50 schreef Sinji het volgende:
Cake en Repelsteel, goed begrepen
*O*

Trouwens, als er nog iemand is die heeeel toevallig een appartement ofzo te huur heeft in Haarlem, let me know! Of als iemand nog een huisgenoot zoekt, ik zoek er ook één!

Help mij de winter door!
ANIMEES.
- Scamp
pi_104721414
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:12 schreef .Cake. het volgende:

[..]

*O*

Trouwens, als er nog iemand is die heeeel toevallig een appartement ofzo te huur heeft in Haarlem, let me know! Of als iemand nog een huisgenoot zoekt, ik zoek er ook één!

Help mij de winter door!
Als het nou apeldoorn was... :P
pi_104723311
quote:

[..]

Tokyo Magnitude 8.0, Steins;Gate en Natsume Yuujinchou zijn 3 pareltjes waar je, je niet aan zal ergeren. :)
pi_104725320
Soundtrack van Samurai Champloo is van Nujabes _O_

Sinds ik hem ontdekt heb... Heerlijk :D
Zelfs nu in de metro heb ik het opstaan.

Cowboy Bebop is ook goud! Lekkere Bebop Jazz.

Ook lekker is Hajime no Ippo en Trigun (zelfde artiest).
pi_104726168
quote:

[..]

Nee kijk met ons mee, lekker speculeren. ^O^
pi_104726274
Slechtste OP die ik me zo kan bedenken van bekende anime vind ik nogsteeds:

Ze hadden het beter bij de eerste kunnen houden.
pi_104726357
ik vind deze goed:

pi_104726389
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Slechtste OP die ik me zo kan bedenken van bekende anime vind ik nogsteeds:

Ze hadden het beter bij de eerste kunnen houden.
Ik vond die OP eigenlijk verdomd goed. _O_
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_104727037
ik heb Tengen Toppa Gurren Lagann aangeslingert..
wazige serie tot nog toe
pi_104727243
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:57 schreef Lithia het volgende:

[..]

Ik vond die OP eigenlijk verdomd goed. _O_
"HEY HEY Human sucker ah human human fucker"

En dan in slecht engels.

:'(
pi_104727902
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En dan in slecht engels.

-3-%+'(!-:03(!jdvisjxc

Dat was juist een hele vette :(

Net als die van Rainbow.

pi_104727975
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:15 schreef mschol het volgende:
ik heb Tengen Toppa Gurren Lagann aangeslingert..
wazige serie tot nog toe
Gurren Lagann is extreem epic. _O_
pi_104728194
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:42 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Deze jongen heeft verstand van dingen! Eerst Yuno, nu dit ^O^
pi_104728307
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:40 schreef robin007bond het volgende:

[..]

-3-%+'(!-:03(!jdvisjxc

Dat was juist een hele vette :(
Nee.

Wat is het met de smaak in deze thread.
pi_104728311
best wel lachen hoe dat iedereen in elke anime perfect bandages kan maken als iemand gewond is.
pi_104728381
Ook prima te gebruiken als bh of undercover gender operation disguise.
pi_104728513
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:51 schreef outcast_within het volgende:
Ook prima te gebruiken als bh of undercover gender operation disguise.
dat dus :+
pi_104728548
quote:
8s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee.

Ik vond 'm ook niet goed hoor
pi_104728555
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:42 schreef robin007bond het volgende:

[..]

mja, vind het vooral nu het niveau van puni puni poemi hebben
pi_104728572
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:56 schreef mschol het volgende:

[..]

mja, vind het vooral nu het niveau van puni puni poemi hebben
:(

Welke aflevering ben je?

_O_ Kamina _O_
pi_104728584
quote:
6s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:47 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Deze jongen heeft verstand van dingen! Eerst Yuno, nu dit ^O^
Over smaak valt niet te twisten.

quote:
8s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee.

pi_104728599
quote:
8s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:56 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Welke aflevering ben je?

_O_ Kamina _O_
SPOILER
pi_104728613
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

SPOILER
Ja, maar het was wel fantastisch gedaan _O_
pi_104728631
quote:
8s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:56 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Welke aflevering ben je?

_O_ Kamina _O_
PPP was niet perse slecht/goed, maar vooral achterlijk..

en aan kamina erger ik me eigenlijk het meeste na 2 afleveringen :+
pi_104729772
Death Note, Gundam 00 S2 #2, Bleach en Naruto hebben leuke nummers gebruikt in hun OP's.

pi_104730445
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:24 schreef Qunix het volgende:
Death Note, Gundam 00 S2 #2, Bleach en Naruto hebben leuke nummers gebruikt in hun OP's.

Ik vond Naruto opening 6 gewoon bar slecht, maar 5 was wel echt heel goed.

Mijn favoriete opening is wel te raden, denk ik zo:

Beste ending is toch wel de eerste Ending van Death Note, maar op miraculeuze wijze kan ik geen Non-dubbed Ending vinden...
"We start to climb up... the long... long uphill climb"
- Tomoya
pi_104730640
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:37 schreef Key. het volgende:

[..]

Ik vond Naruto opening 6 gewoon bar slecht, maar 5 was wel echt heel goed.

Mijn favoriete opening is wel te raden, denk ik zo:

Beste ending is toch wel de eerste Ending van Death Note, maar op miraculeuze wijze kan ik geen Non-dubbed Ending vinden...
Deze waren ook erg goed.

De eerste Clannad ending was ook wel lief. Dango Daikazoku O+
pi_104730755
Stiekem vind ik de opening van To Aru Kagaku no Railgun ook wel vet.

pi_104730886
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:44 schreef robin007bond het volgende:
Stiekem vind ik de opening van To Aru Kagaku no Railgun ook wel vet.

Muziek :Y
Net als opening 2 van S1
pi_104730918
Nu kan ik niet achterblijven, even Youtube afstruinen naar leuke OPs :P
pi_104730952
Ik dacht dat Puella magi madoka magica ook een toffe OP of ED had, kan het niet vinden.
  woensdag 23 november 2011 @ 19:48:06 #107
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104731005
quote:

Zelfde artiest. En hij is goed!
pi_104731022
quote:
11s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:47 schreef Qunix het volgende:
Ik dacht dat Puella magi madoka magica ook een toffe OP of ED had, kan het niet vinden.
Komt door die copyrightrestricties op youtube.

Op niconico.jp vind je hem wel. Vond het ook wel een leuke OP en ED.

Klassieker deze :)

pi_104731035
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:48 schreef Sinji het volgende:

[..]

Deze man :7

Trouwens, als je van Nujabes houd raad ik je aan om te kijken naar Nomak.
Eens luisteren... :o
Jup! Lekker! Thanks.
pi_104731302
Geen opening of ending, maar hey, toch een pareltje
De OP van deze serie is van Oasis, ook mooi ;) Deze:
(Supercell, zelfde artiest als van Guilty Crown, die ook leuk is!)
Fantastische ending O+ net als:
En natuurlijk de opening van diezelfde anime:

En er is nog véél en veel meer, maar kan het zo niet meer allemaal vinden ;)
pi_104731429
quote:
17s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:54 schreef Bakakame het volgende:
Geen opening of ending, maar hey, toch een pareltje
De OP van deze serie is van Oasis, ook mooi ;) Deze:
(Supercell, zelfde artiest als van Guilty Crown, die ook leuk is!)
Fantastische ending O+ net als:
En natuurlijk de opening van diezelfde anime:

En er is nog véél en veel meer, maar kan het zo niet meer allemaal vinden ;)
Mee eens. Eden of the East moet ik nog een keer verder kijken, zonde dat die in de vergetelheid is geraakt. Mooie animatie had het zeker.
pi_104731531
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mee eens. Eden of the East moet ik nog een keer verder kijken, zonde dat die in de vergetelheid is geraakt. Mooie animatie had het zeker.
Volgens mij vond ik het verhaal niet zo, maar toch erg interessant!

En kom er net achter waarom ik m'n anime-muziek niet kon vinden op Youtube, het staat namelijk op m'n computer :P
Dus er komt nog een post aan :P
pi_104731580
Eden Of The East _O_

Zeer tof gemaakt ja! Helemaal vergeten.

Sowieso de complete Cowboy Bebop OST _O_ _O_
Beste OST samen met Samurai Champloo.
pi_104731874
quote:
Die vind ik niet speciaal... Paar hoofden wat voorbij komt met het haar wapperend in de wind... Niet zo speciaal als de andere hier.
  woensdag 23 november 2011 @ 20:05:00 #117
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104731878
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:59 schreef Qunix het volgende:
Eden Of The East _O_

Zeer tof gemaakt ja! Helemaal vergeten.

Sowieso de complete Cowboy Bebop OST _O_ _O_
Beste OST samen met Samurai Champloo.
Komt van dezelfde maker. De heer stopt veel aandacht aan de OST
pi_104731915
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:05 schreef Sinji het volgende:

[..]

Komt van dezelfde maker. De heer stopt veel aandacht aan de OST
Nujabes != Yoko Kanno
pi_104732012
quote:
3s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:04 schreef Qunix het volgende:

[..]

Die vind ik niet speciaal... Paar hoofden wat voorbij komt met het haar wapperend in de wind... Niet zo speciaal als de andere hier.
Hmm, misschien komt het bij mij vooral doordat ik de serie heel goed vond. Ik was net klaar met FMA, werd kort daarna Brotherhood aangekondigd.

Ik was dus zo blij. Deze intro gaf me echt het gevoel van: "Nu gaan we het krijgen." oO<

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2011 20:07:53 ]
  woensdag 23 november 2011 @ 20:07:42 #120
333374 Lithia
Too serious
pi_104732027
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En dan in slecht engels.

Dus?
  woensdag 23 november 2011 @ 20:08:06 #121
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_104732048
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
pi_104732141
quote:
Nope, wel de film.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hmm, misschien komt het bij mij vooral doordat ik de serie heel goed vond. Ik was net klaar met FMA, werd kort daarna Brotherhood aangekondigd.

Ik was dus zo blij. Deze intro gaf me echt het gevoel van: "Nu gaan we het krijgen." oO<
FMA:B was ook tof! Maar qua OP niet.
  woensdag 23 november 2011 @ 20:10:16 #123
333374 Lithia
Too serious
pi_104732156
quote:
Nooit gezien, maar ik heb m wel vaak gehoord. Mooi liedje. :Y
pi_104732350
Durarararara had wat leuks in de OP dat ze rond 2/3 de vorige episode resumeren op de beat in de OP en dan daarna weer de OP afmaken. Wel leuk bedacht.

Na 1 minuut.
pi_104732358
De film Ghost in the Shell vond ik niet echt speciaal.
pi_104732375
Ik merk trouwens dat het grootste deel van de liedjes die ik op m'n PC heb uit m'n vroege anime-periode stammen. Weet niet of het zo is dat ik tegenwoordig bijna niets aan OSTs download of dat het toen gewoon beter was, maar altijd leuk om weer terug te luisteren en nostalgie O+

Bakuman O+ O+

En hierin vind ik het Engrish niet zo heel storend en natuurlijk een van de eerste EDs die ik hoorde, dus er zit nogal wat nostalgie aan :P

ASIAN KUNG-FU GENERATION heeft ook leuke liedjes, volgens mij verzorgden ze zowel voor Bleach als Naruto de OP of ED

Eureka 7 *O*

quote:
YUI inderdaad ook héél goed :Y Ook voor Bleach had ze 'n hele mooie OP, Rolling Star O+

Erg leuke serie, de OVA die nu loopt is echter STUKKEN beter :D

Hele mooie serie, kan me alleen niet meer zo goed het verhaal herinneren :P
Weet wel dat ik het toen wat vaag vond, misschien dat ik het nu beter zou waarderen.

Vind het wat dat betreft ergens wel jammer dat ik al die hele goede series zo lang geleden heb gezien.. Zou ze graag opnieuw bekijken, maarja, waar haal ik de tijd vandaan :P

Edit: Deze bijna vergeten! Fantastische serie, die ik nog steeds af moet kijken :@
  woensdag 23 november 2011 @ 20:16:03 #127
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104732461
quote:
5s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:05 schreef Qunix het volgende:

[..]

Nujabes != Yoko Kanno
Shinichirō Watanabe
  woensdag 23 november 2011 @ 20:16:54 #128
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104732504
quote:
17s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:07 schreef Lithia het volgende:

[..]

Dus?
Origineel is het wel :')
pi_104732695
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:14 schreef Bakakame het volgende:
ASIAN KUNG-FU GENERATION heeft ook leuke liedjes, volgens mij verzorgden ze zowel voor Bleach als Naruto de OP of ED

YUI inderdaad ook héél goed :Y Ook voor Bleach had ze 'n hele mooie OP, Rolling Star O+

Erg leuke serie, de OVA die nu loopt is echter STUKKEN beter :D

Edit: Deze bijna vergeten! Fantastische serie, die ik nog steeds af moet kijken :@
Idd!
pi_104732782
quote:
Nais!
  woensdag 23 november 2011 @ 20:22:58 #131
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_104732829
quote:
Eureka 7 vond ik wel heel raar. Het universum was zeer lastig te begrijpen, het verhaal toch wel, en de karakters hadden de vervelende neiging de meest debiele beslissingen te nemen.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:14 schreef robin007bond het volgende:
De film Ghost in the Shell vond ik niet echt speciaal.
De film is wat zwaar, het plot heeft langzame progressie. Ik vond de serie zelf ook leuker.

Aan de andere kant, de anime die ik kijk zijn vaak wat aan de zware kant. Ik hou wel van wat denkvoer.
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
pi_104732850
Ik heb trouwens de K-ON!-liedjes weggelaten, anders zit de pagina gelijk vol
pi_104732921
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:22 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Eureka 7 vond ik wel heel raar. Het universum was zeer lastig te begrijpen, het verhaal toch wel, en de karakters hadden de vervelende neiging de meest debiele beslissingen te nemen.

[..]

De film is wat zwaar, het plot heeft langzame progressie. Ik vond de serie zelf ook leuker.

Aan de andere kant, de anime die ik kijk zijn vaak wat aan de zware kant. Ik hou wel van wat denkvoer.
Ach, moet zeggen dat ik 16 ofzo was toen ik 't keek. Kan me het plot niet eens meer helemaal herinneren :P
Wat ik aan 't einde van m'n post al zei: het liefst kijk ik alles nu nog een keer om te zien of het écht zo leuk was, of dat het gewoon allemaal nieuw en dus vet was ;)
pi_104733231
Deze kwam ik trouwens net ook nog tegen op m'n PC:

*O*
  woensdag 23 november 2011 @ 20:30:00 #136
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_104733254
quote:
12s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:24 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Ach, moet zeggen dat ik 16 ofzo was toen ik 't keek. Kan me het plot niet eens meer helemaal herinneren :P
Wat ik aan 't einde van m'n post al zei: het liefst kijk ik alles nu nog een keer om te zien of het écht zo leuk was, of dat het gewoon allemaal nieuw en dus vet was ;)
Het is makkelijk om ondersteboven te zijn van Eureka 7, dit komt vooral door de special effects die soms wat overdone zijn, zoals epileptie opwekkende scenes die paar keer dat homing lasers gebruikt worden. Maar een aantal dingen gingen me écht irriteren (zoals Eureka die zichzelf blijkbaar zo mooi vond met een loei van een spatader op d'r kanis dat ze die niet pijnloos wilde laten verwijderen) en dat heeft de ervaring voor mij gewoon teniet gedaan.
- Paul von Oberstein
pi_104733270
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:23 schreef Bakakame het volgende:
Ik heb trouwens de K-ON!-liedjes weggelaten, anders zit de pagina gelijk vol
De OP begon me na een tijdje wel te irriteren :P
  woensdag 23 november 2011 @ 20:31:00 #138
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104733318
quote:
6s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:29 schreef Bakakame het volgende:
Deze kwam ik trouwens net ook nog tegen op m'n PC:

*O*
Pinkt traantje weg*
  woensdag 23 november 2011 @ 20:33:15 #139
333374 Lithia
Too serious
pi_104733424
pi_104733472
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:30 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De OP begon me na een tijdje wel te irriteren :P

Die? O+ Yui O+ O+
pi_104733706
Dit staat bij related videos_O-

Vind deze trouwens ook erg leuk O+
pi_104733761
quote:
Ja, YUI is ook erg goed :Y
pi_104733784
Video niet gevonden

De Penguindrum OP vind ik ook wel leuk :P

Video niet gevonden, terwijl hij het gewoon doet :o

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2011 20:39:00 ]
pi_104733863
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:38 schreef robin007bond het volgende:
Video niet gevonden

De Penguindrum OP vind ik ook wel leuk :P

Video niet gevonden, terwijl hij het gewoon doet :o
Zelfde artiest als
quote:
pi_104733978
Elfen Lied heeft ook een artistieke opening vind ik.

De OP vertoont ook overeenkomsten met de kunst van Gustav Klimt.

pi_104734006
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:41 schreef robin007bond het volgende:

[ afbeelding ]
Uhuh. Die is ook tof.

Goeie nummer.
pi_104734065
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:42 schreef Qunix het volgende:

[..]

Uhuh. Die is ook tof.

Goeie nummer.
De eerste ending van Naruto Shippüden vond ik wel goed. De eerste OP is zo nep-gangster :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2011 20:43:22 ]
pi_104734118
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:43 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De eerste ending van Naruto Shippüden vond ik wel goed. De eerste OP is zo nep-gangster :')
Ik zie in het filmpje Dattebayo Fansubs :P
pi_104734175
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:43 schreef Qunix het volgende:

[..]

Ik zie in het filmpje Dattebayo Fansubs :P
Dattebayo was echt overgewaardeerd.

Ze hebben extreem lang nog xvid in een avi container gebruikt :')
  woensdag 23 november 2011 @ 20:44:36 #151
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104734177
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:39 schreef Qunix het volgende:

[..]

Zelfde artiest als

[..]

Altijd zo dijekletser-waardig die random westerse woorden ertussendoor

*Japans japans japans* *Jeeeezus* *Japans japans japans* *Jeeezus*
  woensdag 23 november 2011 @ 20:44:55 #152
333374 Lithia
Too serious
pi_104734195
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:41 schreef robin007bond het volgende:

[ afbeelding ]
Alleen om die OP wilde ik de anime bekijken. O+
pi_104734227
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:44 schreef Sinji het volgende:

[..]

Altijd zo dijekletser-waardig die random westerse woorden ertussendoor

*Japans japans japans* *Jeeeezus* *Japans japans japans* *Jeeezus*
Mja... Wij gebruiken ook veel internationale woorden hoor, het valt alleen niet op.
pi_104734252
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:44 schreef Lithia het volgende:

[..]

Alleen om die OP wilde ik de anime bekijken. O+
Moet je doen. Echt hele toffe anime!
  woensdag 23 november 2011 @ 20:46:24 #155
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104734313
Elfen Lied })
  woensdag 23 november 2011 @ 20:47:23 #156
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104734381
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:45 schreef Qunix het volgende:

[..]

Mja... Wij gebruiken ook veel internationale woorden hoor, het valt alleen niet op.
Goed punt, maar wij zijn ook Westers O-)
pi_104734397
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:46 schreef Sinji het volgende:
Elfen Lied })
QFT.
  woensdag 23 november 2011 @ 20:47:53 #158
333374 Lithia
Too serious
pi_104734406
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:45 schreef Qunix het volgende:

[..]

Moet je doen. Echt hele toffe anime!
Sorry, ik wilde zeggen dat ik verkocht was door de OP toen ik de anime voor het eerst keek. Het was, naast DBZ op tv, een van de eerste animes die ik zag. :P
pi_104734448
One Piece heeft ook leuke OP's en ED's gehad.

pi_104734545
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:47 schreef Lithia het volgende:

[..]

Sorry, ik wilde zeggen dat ik verkocht was door de OP toen ik de anime voor het eerst keek. Het was, naast DBZ op tv, een van de eerste animes die ik zag. :P
Mooi :D
pi_104734719
Sommige dingen in Elfen Lied gingen zelfs over mijn ethische normen heen. Sommige personages uit de serie waren gewoon duidelijk minderjarig, maar dat schuwde de makers niet om ze naakt te laten zien :')

Oh, de manga schijnt erger te zijn daarin.
pi_104735332
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:52 schreef robin007bond het volgende:
Sommige dingen in Elfen Lied gingen zelfs over mijn ethische normen heen. Sommige personages uit de serie waren gewoon duidelijk minderjarig, maar dat schuwde de makers niet om ze naakt te laten zien :')

voor die 10sec :P je zat vroeger toch ook op de schoot van sinterklaas? :p

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2011 21:02:58 ]
pi_104735444
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:52 schreef robin007bond het volgende:

Ik sta daar eerlijk gezegd niet eens bij stil in anime. Boeit me niet zoveel, zijn toch geen echte minderjarige meisjes.
pi_104735710
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik sta daar eerlijk gezegd niet eens bij stil in anime. Boeit me niet zoveel, zijn toch geen echte minderjarige meisjes.
Tja, maar het is toch wel op het randje vind ik. Nudity zoals in de OP vond ik meer artistiek, dan erotisch getint.

Eigenlijk is het gewoon zonde. Als er niet zo veel nudity in zat, dan zou het misschien een veel groter publiek bereikt hebben.

Mijn ouders willen Steins;Gate met me kijken toen ik er over heb verteld 8-)
pi_104735883
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Tja, maar het is toch wel op het randje vind ik. Nudity zoals in de OP vond ik meer artistiek, dan erotisch getint.

Eigenlijk is het gewoon zonde. Als er niet zo veel nudity in zat, dan zou het misschien een veel groter publiek bereikt hebben.

vrouwen zijn gemaakt om naakt rond te lopen. dat was het originele plan tenminste ask God
pi_104735988
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:47 schreef Sinji het volgende:

[..]

Goed punt, maar wij zijn ook Westers O-)
Japan wordt ook vaak westers genoemd, niet dat die hele westers of niet-westers classificatie ook maar ergens op gestoeld is.

Ik ben een van de weinigen die GitS: Stand Alone Complex een verspilling van potentieel vind. De stetting en dat hele gebeuren met ghosts was mooi uitgedacht, maar bijna alle afleveringen die zich niet op the laughing man focusten maakten hun belofte niet waar en waren simpelweg saai. Ik dank de makers dan ook oprecht voor de stand alone - complex opdeling. Al waren sommige complex afleveringen ook een beetje op het randje.
pi_104736146
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Weet je dat zeker... we hebben het hier wel over anime minnend Japan.
quote:
Je gaat je eerste vriendin aan je ouders voorstellen. Gefeliciteerd. Ben je zenuwachtig? :D
  woensdag 23 november 2011 @ 21:13:43 #168
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_104736150
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:10 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ik ben een van de weinigen die GitS: Stand Alone Complex een verspilling van potentieel vind. De stetting en dat hele gebeuren met ghosts was mooi uitgedacht, maar bijna alle afleveringen die zich niet op the laughing man focusten maakten hun belofte niet waar en waren simpelweg saai. Ik dank de makers dan ook oprecht voor de stand alone - complex opdeling. Al waren sommige complex afleveringen ook een beetje op het randje.
Spot on. Al vond ik het tweede seizoen erg vermakelijk, al komt dat eerder door de volwassen uitstraling dan de werkelijke inhoud, want het plot schoot soms wat te kort.
- Paul von Oberstein
pi_104736236
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:13 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Weet je dat zeker... we hebben het hier wel over anime minnend Japan.

[..]

Je gaat je eerste vriendin aan je ouders voorstellen. Gefeliciteerd. Ben je zenuwachtig? :D
_O-
Ik heb al eerder stukjes FMA, Clannad en Death Note gekeken met m'n ouders. Ze vonden het allemaal heel leuk, maar hebben simpelweg te weinig tijd om echt de series te volgen.

Leuk dat ze er voor open staan in ieder geval O+

Jullie ouders?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2011 21:15:36 ]
pi_104736433
One Piece wordt vet :D

SPOILER
  woensdag 23 november 2011 @ 21:17:57 #171
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_104736466
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:14 schreef robin007bond het volgende:

[..]

_O-
Ik heb al eerder stukjes FMA, Clannad en Death Note gekeken met m'n ouders. Ze vonden het allemaal heel leuk, maar hebben simpelweg te weinig tijd om echt de series te volgen.

Jullie ouders?
M'n moeder keek al anime vanaf Sailormoon-time, nu kijkt ze Mirai Nikki, Precure en One Piece :+
M'n vader moet er niks van hebben tho :')
pi_104736501
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:17 schreef SleepSub het volgende:

[..]

M'n moeder keek al anime vanaf Sailormoon-time, nu kijkt ze Mirai Nikki, Precure en One Piece :+
Vet! :P
pi_104736601
quote:

[..]

Mijn moeder keek soms avatar the last airbender met mij op tv en ze vond het leuk. :@

Mijn vader haat anime en lacht mij uit als ik het kijk.
pi_104736685
quote:

[..]

mijn moeder intereseert het ook geen reet. en mijn zus ook niet.
die kijken alleen maar spaanse soaps :(
  woensdag 23 november 2011 @ 21:22:40 #175
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_104736813
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:14 schreef robin007bond het volgende:

[..]

_O-

Jullie ouders?
Niet. Ik heb meermaal getracht mijn vader aan Ginga Eiyuu Densetsu (Gineiden, Legend of the Galactic Heroes, LotGH) te krijgen wegens 't feit dat hij zichzelf heel goed heeft ingelicht over oorlogen, met name de twee wereldoorlogen. Naar zijn zeggen is het geen leuk onderwerp, maar wel heel fascinerend. Geldige redenen om hem Gineiden aan te raden waren bijvoorbeeld de sterke karakters, en dat de hele basis van de serie bestaat uit referenties naar literatuur geschreven door militair filosofen.

Ondanks de overeenkomsten, en de potentie die het heeft om mijn vader te interesseren, gaat dit nooit gebeuren. Geen tijd, anime is 'niet zijn ding', etcetera.
- Paul von Oberstein
  woensdag 23 november 2011 @ 21:23:42 #176
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_104736891
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mijn vader haat anime en lacht mij uit als ik het kijk.
Same here, alleen mijn vader doet het een stukje erger. Had paar maanden geleden op 100% een FLAC Anime Opening op, daarna schreeuwde hij vanaf beneden: "Kappen met dat herrie of ik haal boven het stroom eraf."
Ik: "Durf je niet! :o "
BAM! Stroom eraf :')
Toen ik m'n PC weer aanzette, kreeg ik een prachtig scherm met allerlei kleurtjes, Microsoft bug-coding etc... Schijf was gecrashed :'(
Daarna kreeg ik 3 dagen lang "sorry" van m'n vader te horen :')
pi_104736976
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:22 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Niet. Ik heb meermaal getracht mijn vader aan Ginga Eiyuu Densetsu (Gineiden, Legend of the Galactic Heroes, LotGH) te krijgen wegens 't feit dat hij zichzelf heel goed heeft ingelicht over oorlogen, met name de twee wereldoorlogen. Naar zijn zeggen is het geen leuk onderwerp, maar wel heel fascinerend. Geldige redenen om hem Gineiden aan te raden waren bijvoorbeeld de sterke karakters, en dat de hele basis van de serie bestaat uit referenties naar literatuur geschreven door militair filosofen.

Ondanks de overeenkomsten, en de potentie die het heeft om mijn vader te interesseren, gaat dit nooit gebeuren. Geen tijd, anime is 'niet zijn ding', etcetera.
Dat krijg ik ook vaak als ik mensen met anime in aanraking wil laten komen. "Het is niet mijn ding", "De tijd van tekenfilms heb ik wel gehad". ;(
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:23 schreef SleepSub het volgende:

[..]

Same here, alleen mijn vader doet het een stukje erger. Had paar maanden geleden op 100% een FLAC Anime Opening op, daarna schreeuwde hij vanaf beneden: "Kappen met dat herrie of ik haal boven de stroom eraf."
Ik: "Durf je niet! :o "
BAM! Stroom eraf :')
Toen ik m'n PC weer aanzette, kreeg ik een prachtig scherm met allerlei kleurtjes, Microsoft bug-coding etc... Schijf was gecrashed :'(
Daarna kreeg ik 3 dagen lang "sorry" van m'n vader te horen :')
Damn. Ik zou heel boos zijn. :P
pi_104737105
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat krijg ik ook vaak als ik mensen met anime in aanraking wil laten komen. "Het is niet mijn ding", "De tijd van tekenfilms heb ik wel gehad". ;(

[..]

ik haat het als andere mensen het tekenfilms noemen.
  woensdag 23 november 2011 @ 21:26:58 #179
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104737110
Over Mirai Nikki

SPOILER
  woensdag 23 november 2011 @ 21:27:15 #180
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_104737136
quote:

[..]

Geloof me, dat was ik ook :')
Dit kreeg ik btw te zien toen ik m'n PC weer opstartte
pi_104737179
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:27 schreef SleepSub het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
;(
Poor you.
  woensdag 23 november 2011 @ 21:27:50 #182
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_104737187
quote:

[..]

Ik niet. Als je "Durf je niet!" terug roept, kan je er op wachten uiteraard.
- Paul von Oberstein
  woensdag 23 november 2011 @ 21:28:00 #183
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104737198
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:27 schreef SleepSub het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Puurrdy colours

pi_104737212
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:44 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dattebayo was echt overgewaardeerd.

Ze hebben extreem lang nog xvid in een avi container gebruikt :')
/care?
pi_104737258
Mijn moeder kijk stomme Disney meuk :r Ook tekenfilms :r
  woensdag 23 november 2011 @ 21:28:56 #186
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_104737293
quote:
9s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:28 schreef Qunix het volgende:
Omgekeerde wereld, dit.
- Paul von Oberstein
pi_104737326
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:28 schreef mschol het volgende:

[..]

/care?
Geniet maar van je lage resolutie en slechte compressie. ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2011 21:29:24 ]
pi_104737850
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:26 schreef redboyke het volgende:

[..]

ik haat het als andere mensen het tekenfilms noemen.
maar... maar... het ZIJN tekenfilms...
pi_104737943
He, ik heb een nieuw spel ontdekt.

Custom Maid 3D. Zijn ontzettend veel mods voor uitgebracht.
pi_104737983
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:36 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

ja maar ik vind als ze zeggen van "oh jij kijkt tekenfilms" dat dat gewoon een beledeging is voor anime :p
  woensdag 23 november 2011 @ 21:39:01 #191
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104738027
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:37 schreef robin007bond het volgende:
He, ik heb een nieuw spel ontdekt.

Custom Maid 3D. Zijn ontzettend veel mods voor uitgebracht.
Dit meen je niet :D

SPOILER
pi_104738036
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:38 schreef redboyke het volgende:

[..]

ja maar ik vind als ze zeggen van "oh jij kijkt tekenfilms" dat dat gewoon een beledeging is voor anime :p
Ik zeg altijd: "net als gewone films heb je ook tekenfilms voor elke doelgroep". :)
pi_104738087
quote:
13s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:39 schreef Sinji het volgende:

[..]

Dit meen je niet :D

SPOILER
_O-
Je kan er in zetten wat je maar wilt.

Als iemand een downloadlink wilt, dan is er altijd DM :+

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2011 21:40:19 ]
pi_104738913
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:26 schreef Sinji het volgende:
Over Mirai Nikki

SPOILER
SPOILER
pi_104739021
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:38 schreef redboyke het volgende:

[..]

Weet je, behalve als een onzekere 12-jarige die volwassen probeert te zijn dat tegen je zegt is het meestal geen belediging --mensen met de mentale capaciteit van een 12 jarige uitgezonderd.
pi_104740017
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:54 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Weet je, behalve als een onzekere 12-jarige die volwassen probeert te zijn dat tegen je zegt is het meestal geen belediging --mensen met de mentale capaciteit van een 12 jarige uitgezonderd.
Een vriend van me begin ik me echt aan te ergeren. Kraakt alles af van Japan en zegt dat ze alleen auto's kunnen maken. Speelt alleen simpele shooters als Call of Duty en Battlefield. Zo'n type die alle cutscenes in games overslaat, PVV stemt, en alleen films met 100% actie kan kijken, zonder plot. ;(
  woensdag 23 november 2011 @ 22:07:23 #197
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104740115
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Een vriend van me begin ik me echt aan te ergeren. Kraakt alles af van Japan en zegt dat ze alleen auto's kunnen maken. Speelt alleen simpele shooters als Call of Duty en Battlefield. Zo'n type die alle cutscenes in games overslaat, PVV stemt, en alleen films met 100% actie kan kijken, zonder plot. ;(
Je kiest je vrienden zelf he
pi_104740180
quote:
3s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:07 schreef Sinji het volgende:

[..]

Ik kan altijd moeilijk 'nee' zeggen ;(
  woensdag 23 november 2011 @ 22:12:40 #199
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104741225
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:36 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

true, en toch weer niet :P
  woensdag 23 november 2011 @ 22:24:37 #201
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_104741400
quote:
3s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:07 schreef Sinji het volgende:

[..]

Onder andere, ja. Mensen met wie je hobby's deelt en waar je mee om kan gaan zijn echter niet direct vrienden. Die term wordt veel te snel gebruikt dezer dagen.
- Paul von Oberstein
pi_104741439
quote:
O+ Disney, mijn jeugd wat doe je
pi_104741468
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:24 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Onder andere, ja. Mensen met wie je hobby's deelt en waar je mee om kan gaan zijn echter niet direct vrienden. Die term wordt veel te snel gebruikt dezer dagen.
Als je er mee afspreekt vind ik het toch al wel een vriend hoor.
pi_104741498
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vond Sneeuwwitje altijd heel mooi om te kijken, net als Doornroosje en Pinnokio :@
  woensdag 23 november 2011 @ 22:27:20 #205
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104741600
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:25 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Als je er mee afspreekt vind ik het toch al wel een vriend hoor.
Hij bedoelt waarschijnlijk onder vrienden de mensen die bereidt zijn een nier voor je afstaan bij wijze van
pi_104741625
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:24 schreef Chavez_ het volgende:
Mee eens :Y
Een vage gast die twee keer een tweet van je heeft ge-retweet is al een vriend tegenwoordig.
pi_104741684
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:27 schreef Sinji het volgende:

[..]

Hij bedoelt waarschijnlijk onder vrienden de mensen die bereidt zijn een nier voor je afstaan bij wijze van
Hoe zou je het dan moeten noemen? Kennis is weer afstandelijk voor iemand waar je al heel lang mee afspreekt :P
pi_104742063
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:25 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik vond Sneeuwwitje altijd heel mooi om te kijken, net als Doornroosje en Pinnokio :@
Dat krijg je niet te zien op de Disney kanalen. ;(
  woensdag 23 november 2011 @ 22:57:05 #209
27648 Weakling
available in strong mint
pi_104743385
Sjemig, gaat weer gruwelijk hard hier.

Mirai Nikki 7: jammer van de blokjes, verder weer een erg toffe aflevering. Maar:
SPOILER
Zo, nu de nieuwe Ika kijken ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_104744010
quote:
9s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:34 schreef Qunix het volgende:

[..]

[..]

Dat krijg je niet te zien op de Disney kanalen. ;(
Nee, daar hebben ze alleen besnorde vrouwen. :+

Chocoladetaartjes.
pi_104744749
Teevee is de laatste tijd, op tekenfilm gebied, weer wat minder kut aan het worden. Ze zenden klassiekers zoals Boes en Alfred J.K. weer uit en Nick gaat Yu-Gi-Oh: Duel Monsters weer uitzenden (of doet het weetikveelikvolghetniet) en Disney krijgt punten voor het uitzenden van Inazuma Eleven ook al weet ik dat het een k-serie is zonder het te kijken.

Het is nog altijd beter dan die afschuwelijke nagesynchroniseerde live-action series zoals the sweet life of zack & cody ofzo.
pi_104744828
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:26 schreef Repelsteeltju het volgende:
Teevee is de laatste tijd, op tekenfilm gebied, weer wat minder kut aan het worden. Ze zenden klassiekers zoals Boes en Alfred J.K. weer uit en Nick gaat Yu-Gi-Oh: Duel Monsters weer uitzenden (of doet het weetikveelikvolghetniet) en Disney krijgt punten voor het uitzenden van Inazuma Eleven ook al weet ik dat het een k-serie is zonder het te kijken.

Het is nog altijd beter dan die afschuwelijke nagesynchroniseerde live-action series zoals the sweet life of zack & cody ofzo.
en met de komst van digitale tv kan CN ook weer op engels :+
pi_104744844
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:26 schreef Repelsteeltju het volgende:

ICarly :')
  woensdag 23 november 2011 @ 23:29:44 #214
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_104744893
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:27 schreef Sinji het volgende:

[..]

Spijker, kop.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hoe zou je het dan moeten noemen? Kennis is weer afstandelijk voor iemand waar je al heel lang mee afspreekt :P
Ik gebruik meerdere woorden, klasgenoot, maat, kennis, etcetera. Het is geen zonde iemand niet direct zeer persoonlijk te betrekken. Ik ken ruim 100 mensen, sommige zie ik zeer zelden, sommige zie ik dagelijks, maar ik heb maar 2 vrienden en dat vindt ik genoeg.
- Paul von Oberstein
  woensdag 23 november 2011 @ 23:30:03 #215
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104744908
Hadden wij maar Adult Swim de afgelopen jaren
pi_104745344
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:30 schreef Sinji het volgende:
Hadden wij maar Adult Swim de afgelopen jaren
[Adult Swim] zend ook niet eens zo veel anime uit en deed dat toen ik voor het laatst in de Verenigde Staten was alleen in het weekend... voornamelijk Bleach, Inuyasha, DRRR!! en nog iets en dat allemaal gedubd en laat in de nacht.

Ik bleef op voor de Boondocks die serie is _O_ _O-
  woensdag 23 november 2011 @ 23:48:10 #217
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_104745702
wooooow, veel opening en endings gepost jongens! ik dacht ik hou me in, maar daar hebben jullie blijkbaar geen last van ;)

de meeste mensen in mijn omgeving weten zo onderhand wel dat ik graag anime kijk. kreeg laatst zelfs een vriend van mij die een beetje schoorvoetend vroeg of gundam leuk was of niet. zo schattig!

dus heb t beetje uitgelegd wat het allemaal inhield en heb m Gundam 00 aangeraden. Daarna heb ik het vet lang met hem over Ghost in the Shell gehad, over de filosofische inslag en morele en maatschappelijke kwesties die erin voor komen. hij is geen die hard anime kijker, maar langzaam aan begint het geaccepteerd te worden dat het niet zomaar LOLRARETEKENFILMJAPAN is.

aan de andere kant is daar mijn huisgenoot die mij de laatste ben-to zag kijken. die had echt zoiets van wat. de. fack.

het is hard werken soms ;)
ANIMEES.
- Scamp
  woensdag 23 november 2011 @ 23:58:40 #218
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104746100
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:39 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

[Adult Swim] zend ook niet eens zo veel anime uit en deed dat toen ik voor het laatst in de Verenigde Staten was alleen in het weekend... voornamelijk Bleach, Inuyasha, DRRR!! en nog iets en dat allemaal gedubd en laat in de nacht.

Ik bleef op voor de Boondocks die serie is _O_ _O-

_O-
pi_104746556
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:48 schreef .Cake. het volgende:
wooooow, veel opening en endings gepost jongens! ik dacht ik hou me in, maar daar hebben jullie blijkbaar geen last van ;)

de meeste mensen in mijn omgeving weten zo onderhand wel dat ik graag anime kijk. kreeg laatst zelfs een vriend van mij die een beetje schoorvoetend vroeg of gundam leuk was of niet. zo schattig!

dus heb t beetje uitgelegd wat het allemaal inhield en heb m Gundam 00 aangeraden. Daarna heb ik het vet lang met hem over Ghost in the Shell gehad, over de filosofische inslag en morele en maatschappelijke kwesties die erin voor komen. hij is geen die hard anime kijker, maar langzaam aan begint het geaccepteerd te worden dat het niet zomaar LOLRARETEKENFILMJAPAN is.

aan de andere kant is daar mijn huisgenoot die mij de laatste ben-to zag kijken. die had echt zoiets van wat. de. fack.

het is hard werken soms ;)
maar kom op, die laatste ep van bento was dan ook niet echt hoogstaand :')
pi_104746992
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:57 schreef Weakling het volgende:
Sjemig, gaat weer gruwelijk hard hier.

Mirai Nikki 7: jammer van de blokjes, verder weer een erg toffe aflevering. Maar:
SPOILER
Zo, nu de nieuwe Ika kijken ...
Nee, die ouders zaten bij die gehersenspoelde cult. Niet goed opgelet. :P

[ Bericht 6% gewijzigd door -Strawberry- op 24-11-2011 00:31:01 ]
pi_104747470
jezus wat een shit storm aan op's en ed's :{
pi_104747584
quote:
boondocks :D

best part evah _O-
pi_104749931
Nani?
pi_104751546
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 00:09 schreef mschol het volgende:

[..]

Ik moet het nog voor me zien dat er studenten vechten voor een magnetron maaltijd in de AH nadat de 35% stickertjes zijn aangebracht... Ik zie de FOK! Frontpage headline al voor me: Vechten voor een afgeprijsde maaltijd in de AH

Maar om hetzelfde uit te gaan halen in een zwembad? Beetje overdreven! En die omelettits maaltijd! _O-
  donderdag 24 november 2011 @ 10:20:42 #225
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_104752448
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 09:42 schreef MakuMaku het volgende:

[..]

Ik moet het nog voor me zien dat er studenten vechten voor een magnetron maaltijd in de AH nadat de 35% stickertjes zijn aangebracht... Ik zie de FOK! Frontpage headline al voor me: Vechten voor een afgeprijsde maaltijd in de AH
Als de crisis zo doorgaat, zul je het gauw genoeg zien _O-
  donderdag 24 november 2011 @ 10:21:06 #226
27648 Weakling
available in strong mint
pi_104752460
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 00:23 schreef -Strawberry- het volgende:
Nee, die ouders zaten bij die gehersenspoelde cult. Niet goed opgelet. :P
Sjips, moet ik ook maar niet Mirai Nikki kijken ver na "kinderbedtijd". Heb dat idd gemist.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_104753099
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 10:20 schreef SleepSub het volgende:

[..]

Als de crisis zo doorgaat, zul je het gauw genoeg zien _O-
Dan wordt er door SBS6 een hele show omheen gebouwd waarbij 6 arme studenten moeten gaan vechten voor 2 afgeprijsde AH maaltijden. De verliezers krijgen eventueel nog een kleine troostprijs mee in de vorm van een klein pakje koekjes. Minimale kosten, maximale kijkcijfers!
(gaat effe John de Mol bellen over dit nieuw showconcept...)
pi_104753715
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 09:42 schreef MakuMaku het volgende:

[..]

Maar om hetzelfde uit te gaan halen in een zwembad? Beetje overdreven! En die omelettits maaltijd! _O-
ach ja, als het kan, waarom niet :+

ik ben benieuwd waar ze heen gaan met de serie qua verhaal.. het verhaal is namelijk ook maar zo-zo...
pi_104754195
pi_104754481
Wat zou jij doen met die poen?

Animeserie uitzenden.
pi_104755490
quote:
quote:
"Fuck the queen, this is America, My president is black and my lambo is blue nigga"
_O-
  donderdag 24 november 2011 @ 12:16:12 #232
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_104755579
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 00:09 schreef mschol het volgende:

[..]

Nee precies, dat is mijn punt. Ik predik tegen iedereen die het maar horen wil dat anime zoveel potentieel heeft en enorm fantasievol kan zijn, en dan zien ze mij dat kijken :P

En als iedereen dan toch los is gegaan met anime muziek, hier nog een paar favorieten van mij. Ik had overigens best een goede verzameling aan openings, endings en insert songs op m'n oude pc staan, maar die ben ik dus kwijt sinds hij is overleden. :(

Endings van Arakawa under the Bridge (en x Bridge):

Insert van Welcome to the N.H.K. (deze serie heeft sowieso een steengoeie soundtrack!)

Twee uit de OST van Soul Eater:

Iemand noemde al Ghost in the Shell. Nog twee klassiekers daaruit:

En dan eindig ik met wat rock & roll uit Kaiji S1 opening (ik moet S2 nog eens gaan kijken!)

En ik had nog veeeeel meer. :'(
ANIMEES.
- Scamp
pi_104756082
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:29 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Geniet maar van je lage resolutie en slechte compressie. ^O^
aangezien er niks beters beschikbaar was op dat moment was het prima,
overigens heeft je resolutie geen fuck te maken met je container of codec...
enige is dat je een wat mindere compressie hebt, maar dat is echt niet merkbaar op een klein scherm...

SPOILER: Tengen Toppa Gurren Lagann
pi_104756185
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:33 schreef mschol het volgende:

[..]

SPOILER: Tengen Toppa Gurren Lagann
  donderdag 24 november 2011 @ 12:58:11 #235
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_104756689
Ow en Shinji, bedankt dat je mij aan Nujabes hebt geholpen. Ik luister er echt al de hele morgen naar, suuuuperchill! :D

_O_
ANIMEES.
- Scamp
pi_104757217
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:58 schreef .Cake. het volgende:
Ow en Shinji, bedankt dat je mij aan Nujabes hebt geholpen. Ik luister er echt al de hele morgen naar, suuuuperchill! :D

_O_
:D

Nujabes is helaas wel te vroeg overleden. ;( Had graag meer gehoord van hem.
pi_104757256
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:16 schreef .Cake. het volgende:
Endings van Arakawa under the Bridge (en x Bridge):
Idd _O_
pi_104757432
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:58 schreef .Cake. het volgende:

_O_
"After Hanabi", "Kumomi", "Voice of Autumn", en eigenlijk ALLE andere zijn geweldig :P O+
pi_104757999
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:38 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

wat? mag ik geen hekel hebben aan personages? :{w
  donderdag 24 november 2011 @ 13:40:12 #240
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_104758272
quote:
14s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:20 schreef Qunix het volgende:

[..]

"After Hanabi", "Kumomi", "Voice of Autumn", en eigenlijk ALLE andere zijn geweldig :P O+
Ben via youtube ook deze gast tegen gekomen:

DJ Okawari, klinkt ook goed man!
ANIMEES.
- Scamp
pi_104758287
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:34 schreef mschol het volgende:

[..]

Niet aan Kamina, nee
pi_104758638
quote:
8s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:40 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Niet aan Kamina, nee
Ìnderdaad :(
pi_104758763
quote:
8s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:40 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Niet aan Kamina, nee
pi_104759315
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:34 schreef mschol het volgende:

[..]

natuurlijk mag je dat, maar als je dan nu net een van de weinige personages kiest die gebruik maakt van het grenzeloze potentieel der Japanse animatieseries om een hekel aan te hebben dan is dat wel :') waardig, vind je niet?
pi_104759728
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:05 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

natuurlijk mag je dat, maar als je dan nu net een van de weinige personages kiest die gebruik maakt van het grenzeloze potentieel der Japanse animatieseries om een hekel aan te hebben dan is dat wel :') waardig, vind je niet?
dat vind ik dus allemaal wel meevallen...
zo bijzonder vind ik die gast dus niet....

serie zelf is opzich goed hoor..
pi_104759815
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:16 schreef mschol het volgende:

[..]

dat vind ik dus allemaal wel meevallen...
zo bijzonder vind ik die gast dus niet....

serie zelf is opzich goed hoor..
Je bent gewoon jaloers op Kamina!
pi_104759838
quote:
16s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:18 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je bent gewoon jaloers op Kamina!
ow ik moet jaloers zijn op een persoon die irritant zijn tot een vak heeft verheven? :')
leg mij anders eens uit waarom hij zo goed zou moeten zijn...
ik kan geen enkele reden verzinnen namelijk..
pi_104759938
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:19 schreef mschol het volgende:

[..]

ow ik moet jaloers zijn op een persoon die irritant zijn tot een vak heeft verheven? :')
leg mij anders eens uit waarom hij zo goed zou moeten zijn...
ik kan geen enkele reden verzinnen namelijk..
Hij is stoer, heldhaftig en heeft veel humor.
pi_104763271
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:23 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hij is stoer, heldhaftig en heeft veel humor.
U riep?
pi_104770814
Net Steins;Gate afgekeken.

Erg mooie anime, dat is alles wat ik kan zeggen :)
"We start to climb up... the long... long uphill climb"
- Tomoya
pi_104772053
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:21 schreef Key. het volgende:

*O* *O* *O*
  donderdag 24 november 2011 @ 19:50:49 #252
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_104772567
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:21 schreef Key. het volgende:

ANIMEES.
- Scamp
  donderdag 24 november 2011 @ 19:54:27 #253
27648 Weakling
available in strong mint
pi_104772796
quote:
14s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:42 schreef robin007bond het volgende:

[..]

*O* *O* *O*
pi_104772833
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:54 schreef Weakling het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ahwww, die zijn zo cute. O+
pi_104775767
heb net elfen lied gekeken maar vond het dom einde
pi_104776213
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:43 schreef redboyke het volgende:
Het einde was wel mooi vond ik, alleen dat met Nyu/Lucy bleef onduidelijk.
pi_104776358
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:49 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het einde was wel mooi vond ik, alleen dat met Nyu/Lucy bleef onduidelijk.
SPOILER
  donderdag 24 november 2011 @ 21:33:39 #258
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_104779357
Net Moshidora er in één keer doorheen geramd, leuke serie!

Voorspelbaar, maar erg leuk om een keer te kijken als je niets te doen hebt. Zelfs paar hele emotionele momentjes! :'(
ANIMEES.
- Scamp
pi_104780736
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:40 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Ben via youtube ook deze gast tegen gekomen:

DJ Okawari, klinkt ook goed man!
Nice.
pi_104780832
ik hou wel van instrumental muziek en accoustische
  donderdag 24 november 2011 @ 22:42:01 #261
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_104784349
Zo, vanaf vandaag gaat SleepSub verder als bedrijf. *O* *O* *O*
KvK en BTW-nummer hebben we al :+
pi_104784481
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:42 schreef SleepSub het volgende:
Zo, vanaf vandaag gaat SleepSub verder als bedrijf. *O* *O* *O*
KvK en BTW-nummer hebben we al :+
Ohja? Vet!

Wat ga je doen?
  donderdag 24 november 2011 @ 22:46:34 #263
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_104784637
quote:
14s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:44 schreef Qunix het volgende:

[..]

Ohja? Vet!

Wat ga je doen?
Facilitaire activiteiten voor film- en videoproductie.
We gaan nu 's kijken wat we hier in NL kunnen doen qua TV (KvK komt wat geloofwaardiger over), en een quote van onze website:
quote:
Also... we zijn momenteel bezig met een shop waar anime DVD's met NL'se Subs besteld kunnen worden maar daar later meer over...
Meer mag ik er helaas niet over zeggen ;(
  donderdag 24 november 2011 @ 22:53:29 #264
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104785051
Oldskool Chow Yun Fat en DJ Okawari. Ik mag jullie wel
pi_104785346
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:43 schreef redboyke het volgende:
het was een open einde, waar ik mij persoonlijk aan ergerde (heb het niet zo op open eindes) maar:
SPOILER
pi_104785643
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:46 schreef SleepSub het volgende:

[..]

We gaan nu 's kijken wat we hier in NL kunnen doen qua TV (KvK komt wat geloofwaardiger over), en een quote van onze website:

[..]

Is dat niet illegaal? Of heb je licenties ervoor?
  donderdag 24 november 2011 @ 23:08:51 #267
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_104786035
quote:
5s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:02 schreef Qunix het volgende:

[..]

Is dat niet illegaal? Of heb je licenties ervoor?
We hebben een jurist wat om raad gevraagd. Ondertitelen zelf is niet illegaal. Dus daar zitten we al goed.
Voor de shop met NL'se subs vinden er momenteel nog onderhandelingen plaats. We doen ons best :s)
TMTOWTDI (There's more than one way to do it)

Also, we proberen juist zoveel mogelijk legaal te worden, anders hadden we geen KvK + BTW aangevragen :')
pi_104786675
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:08 schreef SleepSub het volgende:

[..]

We hebben een jurist wat om raad gevraagd. Ondertitelen zelf is niet illegaal. Dus daar zitten we al goed.
Voor de shop met NL'se subs vinden er momenteel nog onderhandelingen plaats. We doen ons best :s)

Also, we proberen juist zoveel mogelijk legaal te worden, anders hadden we geen KvK + BTW aangevragen :')
_O_ _O_ _O_
Knap dat jullie durven te ondernemen.
  donderdag 24 november 2011 @ 23:25:51 #269
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_104787124
quote:

[..]

Awesome! Gaat het een online winkel worden of zijn jullie van plan om ook echt in een pandje te vestigen?

Ik wens jullie veel succes, hopelijk kan het qua marges enzo!
ANIMEES.
- Scamp
  donderdag 24 november 2011 @ 23:49:21 #270
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_104788146
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:25 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Awesome! Gaat het een online winkel worden of zijn jullie van plan om ook echt in een pandje te vestigen?

Ik wens jullie veel succes, hopelijk kan het qua marges enzo!
Wij (BK-201 en CMushi) zijn letterlijk met alles mogelijke bezig nu.
Ik zeg niet teveel en beloof ook niets, en dit zal ook misschien wel weer wat weken of zelfs maandjes in beslag nemen, maar we zijn aan het kijken hoe we dit allemaal gaan aanpakken etc...

Tevens online winkel/pandje: Kijken we op het laatst wat het beste uitkomt, voor klant en ons :s)
pi_104788523
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:53 schreef Sinji het volgende:
Oldskool Chow Yun Fat en DJ Okawari. Ik mag jullie wel
Mirai nikki nog verder gekeken of vond je het niet echt wat? :P
pi_104788631
Er is denk ik te weinig vraag naar anime voor een pandje.

Een webshop voldoet ook prima :)
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:02:46 #273
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104788675
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mirai nikki nog verder gekeken of vond je het niet echt wat? :P
Ohja, ik zet het even aan. Ben nu:

SPOILER
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:43:27 #274
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104789926
pi_104790013
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:01 schreef robin007bond het volgende:
Er is denk ik te weinig vraag naar anime voor een pandje.

Een webshop voldoet ook prima :)
persoonlijk denk ik wel dat je daarmee moet beginnen en later naar een pandje kan kijken.. ik ken een webshop die een tijd een regulier pand had, maar dat liep gewoon niet lekker om het rendabel te houden (terwijl de webshop geen probleem was)
pi_104791103
best een bureautje zeggen waar je woon zodat je dat kan aftrekken als werk pand
pi_104792187
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:46 schreef SleepSub het volgende:

[..]

[..]

Fansubs verkopen?

Voorbarige :r

pi_104792273
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 01:34 schreef redboyke het volgende:
best een bureautje zeggen waar je woon zodat je dat kan aftrekken als werk pand
bedrijfsruimte != woonruimte

daar kan de belastingdienst nog best eens moeilijk over gaan doen..
pi_104793513
quote:

[..]

Verkopen van vertalingen is prima, maar anime gerelateerd vind ik wel dat het gratis moet blijven. Als je iets verkoopt wat een licentie heeft én je hebt een kenbaar middel wat je als verkoper maakt, krijg je veel problemen als je gepakt wordt.

Zoiets als Dattebayo deed: je mag ze inhuren om iets te vertalen, al moet je wel kenbaar maken dat je een licentie hebt.
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:11:31 #280
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_104793869
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 02:51 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Fansubs verkopen?

quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 08:44 schreef Qunix het volgende:

[..]

Verkopen van vertalingen is prima, maar anime gerelateerd vind ik wel dat het gratis moet blijven. Als je iets verkoopt wat een licentie heeft én je hebt een kenbaar middel wat je als verkoper maakt, krijg je veel problemen als je gepakt wordt.
(En hierom zei een jurist dat ik niet teveel mag zeggen, want dat het misschien verkeerd opgepakt zou worden. Toch maar luisteren naar hem }:| )
Zien jullie ergens in mijn tekst dat het gaat om vertalingen verkopen zonder licentie?
Als ik dat bedoelde, dan bestond het er al, want zoiets kan ik in 5 minuten met 2 vingertjes in de lucht brengen en nog beter doen dan de meeste bootleggers op aarde.

Onderhandelingen mensen... onderhandelingen... }:|
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:16:48 #281
27648 Weakling
available in strong mint
pi_104793960
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:11 schreef SleepSub het volgende:
met 2 vingertjes in de lucht brengen
Tis weer eens wat anders dan twee vingers in de neus in ieder geval.
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:48:21 #282
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104794495
Hij is gewoon vreedzaam
pi_104795088
LOL! Ik wist het echt niet tot nu!
http://onepiece.wikia.com/wiki/Pandaman

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:11 schreef SleepSub het volgende:

[..]

[..]

(En hierom zei een jurist dat ik niet teveel mag zeggen, want dat het misschien verkeerd opgepakt zou worden. Toch maar luisteren naar hem }:| )
Zien jullie ergens in mijn tekst dat het gaat om vertalingen verkopen zonder licentie?
Als ik dat bedoelde, dan bestond het er al, want zoiets kan ik in 5 minuten met 2 vingertjes in de lucht brengen en nog beter doen dan de meeste bootleggers op aarde.

Onderhandelingen mensen... onderhandelingen... }:|
Ik geloof je w/
o_w en ik maken ons zorgen.
  vrijdag 25 november 2011 @ 10:46:26 #284
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_104795985
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2011 10:13 schreef Qunix het volgende:
Ik geloof je w/
o_w en ik maken ons zorgen.
Ty en sry :@
H-H-Het is niet zo dat ik dit g-graag doe ofzo hoor. Krijg geen rare ideeën nu :@
pi_104796039
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 10:46 schreef SleepSub het volgende:

[..]

Ty en sry :@
Ik snap de irritatie wel :P

Een hele goede stap wat mij betreft. Als webpagina en fansubgroep alleen komt het bij onderhandelingen niet serieus over inderdaad. Heel goed dat jullie een KvK hebben, vooral bij het onderhandelen in anime op tv bijvoorbeeld. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2011 10:48:44 ]
  vrijdag 25 november 2011 @ 11:53:34 #286
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_104797970
Even over iets heel anders...
Iemand Haganai 08 gekeken? De animatie was een beetje "off". :o
Nu hoop ik dat ze niet door hun hele budget zijn vanwege de eerste 7 eps... :'(
  vrijdag 25 november 2011 @ 12:22:40 #287
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_104798726
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 11:53 schreef SleepSub het volgende:
Even over iets heel anders...
Iemand Haganai 08 gekeken? De animatie was een beetje "off". :o
Nu hoop ik dat ze niet door hun hele budget zijn vanwege de eerste 7 eps... :'(
Nooooo! Ik heb hem net binnengehaald. Ga m zo kijken, maar moet eerst door mijn dagelijkse portie bullshit heen voordat ik kan gaan kijken.

ANIMEES.
- Scamp
pi_104798846
Aha. De zenders kunnen de anime direct vanuit japan kopen, is waarschijnlijk goedkoper dan als je het via amerika doet. dan gaat sleepsub ondertitels erbij gooien, zodat ze op de nl tv uit te zenden zijn. :)
pi_104798883
in belgie zijn ze begonnen met naruto nederlands ondertiteld op 2BE
hey sleepsub als je wat professioneler wilt overkomen moet die autostart audio van de homepage af en je site toch dringend een remake krijgen

http://www.2be.be/TV-GIDS/series/episode.htm?itemid=395405

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2011 12:31:38 ]
pi_104798997
Review van Mirai Nikki 7 is uit, net als de GotWoot-release! ;)
  vrijdag 25 november 2011 @ 12:42:28 #291
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_104799251
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:28 schreef redboyke het volgende:
hey sleepsub als je wat professioneler wilt overkomen moet die autostart audio van de homepage af en je site toch dringend een remake krijgen
Je doet net of we op de site elke dag een autostart audio hebben :o
Doen we alleen maar als we wat te feesten hebben :D
Tevens waren we 1/1,5 jaar geleden met een zelfgemaakt website bezig, als het allemaal meezit en we bemachtigen wat licenties etc etc etc, kunnen we de website wat updaten en gebruiken.

P.S: Er zijn al wat mails de deur uit en telefoontjes gepleegd, dush, we shall see })
pi_104799415
Ik zei toch ook _voorbarige_ (dus reagerend op de incomplete informatie)
en ook nog eens _fansubs_ (het zijn geen fansubs wanneer je licenties e.d. hebt.)
  vrijdag 25 november 2011 @ 12:50:07 #293
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_104799460
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:48 schreef outcast_within het volgende:
Ik zei toch ook _voorbarige_ (dus reagerend op de incomplete informatie)
en ook nog eens _fansubs_ (het zijn geen fansubs wanneer je licenties e.d. hebt.)
Juhjuh, sry :@
Maar wilde dat alvast even de wereld uithelpen dat we ermee bezig zijn en geen bootlegs willen verkopen. :7
pi_104800023
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:42 schreef SleepSub het volgende:

[..]

Je doet net of we op de site elke dag een autostart audio hebben :o
Dat hebben jullie.
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:17:13 #295
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_104800408
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:06 schreef Qunix het volgende:

[..]

Dat hebben jullie.
Niet waar, alleen gisteren tot 00:20 toevallig, en als het nu nog afspeelt, hangt het in jullie cache :D :D :D
En nu reageer ik ff niet meer, ik wil de LAPO die er bijna aan zit te komen niet hebben oO<
pi_104801489
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:50 schreef SleepSub het volgende:

[..]

Juhjuh, sry :@
Maar wilde dat alvast even de wereld uithelpen dat we ermee bezig zijn en geen bootlegs willen verkopen. :7
Volgens mij zit ik in de goede hoek. :P
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:58:47 #297
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_104801773
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:17 schreef SleepSub het volgende:

En nu reageer ik ff niet meer, ik wil de LAPO die er bijna aan zit te komen niet hebben oO<
Wat is een lapo? :o

EDIT: Jammer, 4 posts te vroeg.
- Paul von Oberstein
pi_104801861
la(astste)po(st)
pi_104801996
Dus.
pi_104802019
Dus.
pi_104802025
Dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties