Dat laatste is wat me nogal ergert aan anime van tegenwoordig. Waar is de tijd gebleven van Cowboy Bebop, Trigun, Akira, Guyver etc.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:07 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Volgens mij zegt hij eerder iets als: weg met het kapitalisme.
Maar hij heeft wel gelijk. In een animé kan je zo veel dingen doen die je niet in een film kan doen maar toch wordt dat bijna onbegrensde vermogen vaak alleen aangewend om een twaalfjarige een D-cupmaat te geven, bij wijze van spreken.
Die zijn er nog, alleen zijn het nu dames met een K-cup.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:27 schreef Sinji het volgende:
[..]
Dat laatste is wat me nogal ergert aan anime van tegenwoordig. Waar is de tijd gebleven van Cowboy Bebop, Trigun, Akira, Guyver etc.
Voor de fanatieke lezers onder ons, zoiets had ik ook al bij mijn introductiepost gezet op animees. Dat er zo veel mogelijk is bedoel ik dan. En soms komen er ook inderdaad hele mooie dingen naar voren, en voor ieder wat wils enzo, maar inderdaad is er de laatste tijd een trend van makkelijk en puberaal.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:07 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Volgens mij zegt hij eerder iets als: weg met het kapitalisme.
Maar hij heeft wel gelijk. In een animé kan je zo veel dingen doen die je niet in een film kan doen maar toch wordt dat bijna onbegrensde vermogen vaak alleen aangewend om een twaalfjarige een D-cupmaat te geven, bij wijze van spreken.
vind ik ook de eerste 10sec denk je van amai wat een mooi traag liedje en dan begint het harder te gaan en is het helemaal verpestquote:Op woensdag 23 november 2011 13:42 schreef Sinji het volgende:
En dan die pokkeherrie van soundtracks, lawd hav mercy
Laatste anime die een goede soundtrack had was Samurai Champloo
quote:Op woensdag 23 november 2011 13:42 schreef Sinji het volgende:
Laatste anime die een goede soundtrack had was Samurai Champloo
quote:Op woensdag 23 november 2011 13:44 schreef redboyke het volgende:
[..]
vind ik ook de eerste 10sec denk je van amai wat een mooi traag liedje en dan begint het harder te gaan en is het helemaal verpest
Elk jaar heeft wel iets wat bijzonder is. Tis niet alsof vroeger er alleen maar kwaliteit uitkwam.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:27 schreef Sinji het volgende:
[..]
Dat laatste is wat me nogal ergert aan anime van tegenwoordig. Waar is de tijd gebleven van Cowboy Bebop, Trigun, Akira, Guyver etc.
And don't let me start about the engrish..quote:
Gelukkig wel, maar het is voor mij enige tijd geleden dat ik een goede anime heb gezien. De meesten zijn de oldskool animes die ik nog niet had gezien zoals Monster.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:51 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Elk jaar heeft wel iets wat bijzonder is. Tis niet alsof vroeger er alleen maar kwaliteit uitkwam.
Het schijnt dat Cowboy Bebop en Trigun in Japan niet zo populair waren...quote:Op woensdag 23 november 2011 13:27 schreef Sinji het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat het is. C had ook een studerende protagonist. Er worden minder (en dus alleen de populairdere) seinen manga tot anime omgetoverd dus merk je het minder omdat de drempel voor shounen lager is. Er zijn ook een paar hele goede (en diepzinnige) anime gemaakt met scholieren in de hoofdrol: zoals Haruhi, Clannad en Time of Eve.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:37 schreef .Cake. het volgende:
Daarom zijn de meeste series die niet op de middelbare scholier in Japan is gericht (lees: met een niet-highschooler in de hoofdrol) bijna altijd per definitie beter. Recente voorbeelden zijn Steins;Gate en Fate/Zero.
J-popquote:Op woensdag 23 november 2011 13:42 schreef Sinji het volgende:
Nummers van K-3 zijn ook pakkend.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Die J-Pop deuntjes zijn zo lekker catchy.
Oké, dat Engrish is een beetje jammer, maar verder is het een hele goede opening, de beste van dit seizoen.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:52 schreef Sinji het volgende:
[..]
And don't let me start about the engrish..
Ik ga ook geen Japans zingen als ik het niet beheers! Whait.. ok guilty
De protagonist van C was iets van 19 ofzo, dus géén high-schoolerquote:Op woensdag 23 november 2011 14:04 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik denk niet dat dat het is. C had ook een studerende protagonist. Er worden minder (en dus alleen de populairdere) seinen manga tot anime omgetoverd dus merk je het minder omdat de drempel voor shounen lager is. Er zijn ook een paar hele goede (en diepzinnige) anime gemaakt met scholieren in de hoofdrol: zoals Haruhi, Clannad en Time of Eve.
Nummer is wel bovengemiddeld ja. Maargoed, begrijpelijk dat het moet cateren voor een bepaalde doelgroep. Vind het gewoon jammer dat ze meestal gaan voor de veilige J-pop. Weinig musicale originaliteit. Ik waardeer zoiets bijvoorbeeld zeer, de ending theme van Champlooquote:Op woensdag 23 november 2011 14:08 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Oké, dat Engrish is een beetje jammer, maar verder is het een hele goede opening, de beste van dit seizoen.
[..]
De protagonist van C was iets van 19 ofzo, dus géén high-schooler![]()
Nee, ik snap jouw reactie wel en ik beweer ook niet dat het onmogelijk is, maar het is wel zo dat dit maar een paar uitzonderingen zijn. Ik ben er al een tijdje geleden achter gekomen dat ik inderdaad veel vaker naar seinen kijk dan ik denk omdat ik de meeste shounen toch iets te simpel vindt. Maar ik behoor dan ook volop in de seinen doelgroep
quote:Op woensdag 23 november 2011 14:14 schreef Sinji het volgende:
[..]
Nummer is wel bovengemiddeld ja. Maargoed, begrijpelijk dat het moet cateren voor een bepaalde doelgroep. Vind het gewoon jammer dat ze meestal gaan voor de veilige J-pop. Weinig musicale originaliteit. Ik waardeer zoiets bijvoorbeeld zeer, de ending theme van Champloo
ik heb het, zoals je kan zien, niet helemaal gesorteerd.. maar van enkele serie's staan er meerdere seizoenen op... (en een paar recente serie's die nog niet geheel klaar zijn)quote:Op woensdag 23 november 2011 13:04 schreef redboyke het volgende:
thx mschol heb de harde schijf. was gisteren toegekomen maar ik hoorde het pas gisteravond dus kon het dan niet gaan halen.
damn zoveel! weet niet wat eerst kijken!
ben nu elfen lied aan het kijken omdat ik die naam al paar keer gehoord heb en kan me herinneren dat ik vroeger paar afleveringen van gezien heb maar de naam nietmeer wist.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:44 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb het, zoals je kan zien, niet helemaal gesorteerd.. maar van enkele serie's staan er meerdere seizoenen op... (en een paar recente serie's die nog niet geheel klaar zijn)
wil je weten waar een serie overgaat, zoek em dan eff op bij http://www.myanimelist.net/ of bij http://www.anidb.net (of laat jezelf uiteraard verassen)
quote:
Als het nou apeldoorn was...quote:Op woensdag 23 november 2011 15:12 schreef .Cake. het volgende:
[..]![]()
Trouwens, als er nog iemand is die heeeel toevallig een appartement ofzo te huur heeft in Haarlem, let me know! Of als iemand nog een huisgenoot zoekt, ik zoek er ook één!
Help mij de winter door!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |