Als je het niet probeert, dan weet je het nooitquote:Op dinsdag 15 november 2011 23:12 schreef T-Force het volgende:
[..]
Ja, ik begreep dat de meesten een geuze niet echt (lees: echt niet) lekker vinden, maar er is maar weinig wat ik echt niet lust. Ben er wel erg benieuwd naar![]()
Daarentegen heb ik ook maar 3 flesjes geuze, dus die moeten wel op kunnen
Ligt eraan waar je zit want naar Duitsland heen en weer kost ook geld.quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:41 schreef DjimmyR het volgende:
Iemand een idee waar je het goedkoopst een kratje Erdinger kan kopen? Duitsland? Zo ja; waar en hoe duur?
Ja volgens mij was 'ie wel okay. Maar ik had liever de andere keuze gehad.quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:49 schreef hemarookworst het volgende:
Iemand de nieuwe Hertog Jan oerblond geproefd?
Weet je toevallig of ze een Saison du Buff van Stone hebben?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:42 schreef andrejes het volgende:
Gisteren met 2 kratten Westvleteren 12 opgehaald, ben er blij mee. Onderweg geshop bij Geers en De Hopduvel, moet zeggen dat Geers wel stukken goedkoper is dan De Hopduvel. Veel bieren gekocht van elk denk ik 2 of 3 hieronder het overzicht!!
p.s. als je struise bieren wil kopen moet je toch echt even langs gaan wat een lage prijzen!! bv pannepot ¤1,75!! Black Albert ¤2,30, Tsjees Reserva ¤2,70 enzzzz
Stone Old Guardian Barley Wine 66cl
Stone Imperial Stout 66cl
Stone, I.P.A.
Oerbier, De Dolle Brouwers
Dulle Teve, De Dolle Brouwers
Oerbier Reserva, De Dolle Brouwers
Courage, Dochter van de Korenaar
Bravoure, Dochter van de Korenaar
Embrasse, special edition aged Wiskey, Dochter van de Korenaar 66cl
Mano Negra, Alvinne
Morpheus Wild, Alvinne
Yeti Imperial Stout, Great Divide
Black Albert, Struise
Pannepot 2010, Struise
Tjesses Reserva, Struise
Outblack, Struise
Cuvee Delphine, Struise
Sint Amatus, Struise
Nogo O 100
Monks Elexir, Mikkeller
Black Hole, Mikkeller
Gouden Carolus Classica
Gouden Carolus XMAS 66cl
Voorlopig even zat bier!!!
Nice! Morgen misschien eens een tripje richting Duitsland maken, heb je misschien een tip voor een winkel vlak over de grens (kom zelf vanuit Eindhoven).quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:45 schreef Inkomen het volgende:
De meeste supermarkten (ook Aldi enz.) in Duitsland hebben een getränkenmarkt in de buurt waar de bierselectie ruim voldoende is. Prijzen weet ik niet uit mijn hoofd, maar vaak zijn ze echt een stuk lager dan hier. Twaalf-vijftien euro per krat misschien?
(Ter illustratie: Haake-Beck Maibock, die hier voor ¤1,25 per fles wordt verkocht, kostte mij ¤0,50 per fles.)
Ik heb de luxe dat er een lease auto voor de deur staat, dus dat kost me niks. En haal ik de bijtelling er ook een beetje uitquote:Op vrijdag 18 november 2011 21:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je zit want naar Duitsland heen en weer kost ook geld.
Ik ga zelf altijd naar Famila bij Leer, maar da's vanuit Eindhoven een beetje uit de routequote:Op vrijdag 18 november 2011 21:59 schreef DjimmyR het volgende:
[..]
Nice! Morgen misschien eens een tripje richting Duitsland maken, heb je misschien een tip voor een winkel vlak over de grens (kom zelf vanuit Eindhoven).
Nee ze hadden alleen deze drie nu in de winkel, geers krijgt wel meer stone dat zeiden ze daar!!quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Weet je toevallig of ze een Saison du Buff van Stone hebben?
Trinkgut heeft dat wel. Aanbiedingsprijs was 7,99 voor 11 flessen, maar die loopt vandaag af. Hier kan je opzoeken welke het dichtstbij is. In Kempen zit er in elk geval eenquote:Op vrijdag 18 november 2011 21:41 schreef DjimmyR het volgende:
Iemand een idee waar je het goedkoopst een kratje Erdinger kan kopen? Duitsland? Zo ja; waar en hoe duur?
Tot acht open staat er, misschien dat ik er zo dan nog even naar toe rijd.quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:24 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Trinkgut heeft dat wel. Aanbiedingsprijs was 7,99 voor 11 flessen, maar die loopt vandaag af. Hier kan je opzoeken welke het dichtstbij is. In Kempen zit er in elk geval een
Da's toevallig ook wel een leuke volgorde om ze in op te drinkenquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:20 schreef bas-beest het volgende:
Heb vandaag de volgende bieren gehaald van 'De Leckere':
Pilsner
Witte Vrouwen
Blauwe Bijl
Paulus
Razende Swaen
Pontificale
Crom Hout
Willibrord
Ze staan nu op het balkon af te koelen.
Daar ga ik je aan houdenquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:38 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Da's toevallig ook wel een leuke volgorde om ze in op te drinken
Even onthouden dan. Vergelijbaar met Bush Amber?quote:Op donderdag 17 november 2011 09:59 schreef andrejes het volgende:
Gisteren een Dulle Teve Mad Bitch 10% van De Dolle Brouwers op. Echt een verrasende zware tripple lekker fruitig suiker en hoppig!
Ze maken wel hele lekkere bieren o.a. Oerbier, Stille Nacht en Arabier!!!
Nee, nog niet. Waarschijnlijk morgen of Dinsdag samen met een goede vriend.quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:49 schreef hemarookworst het volgende:
Iemand de nieuwe Hertog Jan oerblond geproefd?
La Trappe Tripel is een vrij zwaar bier wat betreft alcoholpercentage, maar drinkt erg snel weg door de lichte en frisse smaak. Ditzelfde heb je ook bij de bekende LaChouffe. Kwak is een vrij zoet bier, die is wat supermarktbier wat unieker. Aangezien je altijd Alfa dronk, zou ik dan eens proberen om Dortmunder te halen, soortgelijk en heerlijk bier, alleen niet echt te krijgen in de supermarkten. Anders heb je nog de zware Extra Strong versie van Alfa. Chimay blauw heeft een zwaardere smaak, maar die kan je ook prima eens proberen. Sowieso zijn de meeste uit de supermarkt wel erg toegankelijk, gewoon eens een keer een van elk kopen.quote:Op maandag 21 november 2011 20:44 schreef Z750 het volgende:
Sinds een paar weken geleden ben ik van de Alfa bier afgestapt. Ik begon met La Trappe Tripel en sinds toen ben ik verkocht en heb een aantal biertjes geproeft. La Trappe Quadrupel en Pauwel Kwak zijn echt goddelijk. Weet iemand wat daar een beetje op lijkt?
Koyt is gruit/gruutbier. Dat houdt in dat er een kruidenmengsel is gebruikt in plaats van hop(dat werd een paar honderd jaar geleden nog niet zoveel gebruikt).quote:Op maandag 21 november 2011 22:51 schreef bas-beest het volgende:
Vanavond o.a. deze op:
[ afbeelding ]
Op zich niet heel verkeerd qua smaak/afdronk, maar er zit iets in waardoor ik het niet echt tot mijn favorieten kan rekenen.
Dat staat idd. op de fles, met als hoofdingrediënt 'gagel'.. het is zeker niet vies, maar om nou te zeggen écht lekker?quote:Op maandag 21 november 2011 22:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Koyt is gruit/gruutbier. Dat houdt in dat er een kruidenmengsel is gebruikt in plaats van hop(dat werd een paar honderd jaar geleden nog niet zoveel gebruikt).
Daardoor is het nogal apart van smaak
Ik zou Koyt wel lekker vinden als er ķķk hop in zou zitten.
Rochefort 10 in een supermarkt vind ik mooiquote:Op woensdag 23 november 2011 17:29 schreef hemarookworst het volgende:
Kwam toevallig langs de C1000 in Delft Zuidpoort. Wat een geweldig assortiment bieren hebben ze voor een supermarkt! Old speckled hen, Rochefort 10, Delfts bier enz enz.
Resultaat?quote:Op woensdag 23 november 2011 11:35 schreef Nembrionic het volgende:
Zo, weer even gebeld naar Westvleteren
Connectie natuurlijk, anders had ik het hier niet gemeldquote:
Da's een puntquote:Op woensdag 23 november 2011 17:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Connectie natuurlijk, anders had ik het hier niet gemeld
2 bakken WV12.
Welliswaar niet voor mij maar voor mijn kroegbaas. Maar ik ga wel mee
Waarschijnlijk dat we gelijk wat inkopen doen bij de Hopduvel o.i.d.
Ja idd, maar toch mooi dat ze hebben. Assortiment lijkt wel op een bierspeciaalzaak in het klein, de supermarkt is kleiner dan een AH XL, maar ze hebben meer dan zo'n XL. Waarom verkopen de rdamse supermarkten geen bier van De Pelgrimquote:Op woensdag 23 november 2011 17:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Rochefort 10 in een supermarkt vind ik mooi
Delfst bier wordt bij Klein Duimpje in Hillegom gebrouwen
Je kan daar ook voor 9 euro de blonde/8/en de 12 kopen.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Connectie natuurlijk, anders had ik het hier niet gemeld
2 bakken WV12.
Welliswaar niet voor mij maar voor mijn kroegbaas. Maar ik ga wel mee
Waarschijnlijk dat we gelijk wat inkopen doen bij de Hopduvel o.i.d.
Ja super daar kom er ook vaak even langs, het grote assortiment komt omdat de eigenaar van die C1000 ook een bierliefhebber is, deze winkels hoefen zich niet aan de inkoopeisen van de C1000 tehouden. Nu wordt het Jumbo ben benieuwd of eriets gaat veranderen.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:29 schreef hemarookworst het volgende:
Kwam toevallig langs de C1000 in Delft Zuidpoort. Wat een geweldig assortiment bieren hebben ze voor een supermarkt! Old speckled hen, Rochefort 10, Delfts bier enz enz.
Maar daar zie ik het nut niet van inquote:Op vrijdag 25 november 2011 09:30 schreef andrejes het volgende:
Je kan daar ook voor 9 euro de blonde/8/en de 12 kopen.
Misschien gaan we daar wel langs, dat weet ik niet.quote:En toch vind Drankenhandel Geers beter en goedkoper!!!
Ja enkele plekken. Ligt eraan welke bieren je wil.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:39 schreef Fogel het volgende:
[..]
Da's een punt
Ik zou graag de mogelijkheid hebben om zelf te kopen daar... Maargoed ik heb een bouwsteen die op me staat te wachten in Belgie en daar ben ik al behoorlijk tevreden mee
Ken jij (of iemand anders natuurlijk) een geschikte plek om tussen Schiphol en Leuven bier in te slaan met 30 man, misschien dat zelfs de Hopduvel al op de route ligt? We hebben een bus, dus een beetje van die route afwijken is niet zo'n probleem.
Volgens mij hebben de meeste supermarkten wel enige vrijheid voor de filiaalhouder. De AH's hebben ook variaties s:)quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:32 schreef andrejes het volgende:
[..]
Ja super daar kom er ook vaak even langs, het grote assortiment komt omdat de eigenaar van die C1000 ook een bierliefhebber is, deze winkels hoefen zich niet aan de inkoopeisen van de C1000 tehouden. Nu wordt het Jumbo ben benieuwd of eriets gaat veranderen.
Wel bij de les blijven hequote:Op vrijdag 25 november 2011 12:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Je hebt bij Hazeldonk net over de grens een grote bierhal (bierparadijs) zitten, redelijk assortiment
http://www.bier-paradijs.be/home
Met 30 man kunnen we natuurlijk gewoon 30 verschillende kratten halen en onderling kratten samenstellen, maar ik denk dat per fles handiger gaat zijnquote:Op vrijdag 25 november 2011 12:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja enkele plekken. Ligt eraan welke bieren je wil.
De Hopduvel en Geers zitten in Gent. Dat ligt wel uit de route, moet je maar even op maps.google.com kijken.
Verder zit er een drank drive-inn in Rotterdam van Bierenco, die verkoopt alleen per krat. (zit trouwens ook in Amsterdam en Den Bosch)
Dan heb je nog Baarle-Nassau waar wat zit, maar mijn advies is naar het Bierparadijs te gaan
op de grensovergang.
Dus eigenlijk: wil je losse flesjes kopen of kratten?
Ja want in een krat passen maar 24 bierquote:Op vrijdag 25 november 2011 13:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Met 30 man kunnen we natuurlijk gewoon 30 verschillende kratten halen en onderling kratten samenstellen, maar ik denk dat per fles handiger gaat zijn
We mogen toch maar 5 liter per persoon importeren zonder 2.5¤ per liter aan extra belasting te moeten betalen, en het moet met het vliegtuig mee, dus logistiek gezien gaat het in ieder geval al niet handig wordenquote:Op vrijdag 25 november 2011 13:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja want in een krat passen maar 24 bier
Nou goed, je weet waar je moet zijn
Bierparadijs, Geers en Hopduvel.
In principe kan een geus gewoon rond de 10-12 graden gedronken worden. Maar ik zou je afraden om hem tijdens het eten te nuttigen. Bij dessert misschien, maar niet bij vlees en groen enzo.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:46 schreef T-Force het volgende:
Straks bij het eten mijn eerste geuze proberen. Gaat hier om de Mort Subite Geuze. Op welke temperatuur moet deze eigenlijk gedronken worden? Heb 'm voor de zekerheid maar even in de koelkast gegooid.
Ben echt benieuwd!
Dankje, dan haal ik hem zo maar weer uit de koelkast en ga ik hem bij het toetje drinkenquote:Op vrijdag 25 november 2011 16:15 schreef Curchulain het volgende:
In principe kan een geus gewoon rond de 10-12 graden gedronken worden. Maar ik zou je afraden om hem tijdens het eten te nuttigen. Bij dessert misschien, maar niet bij vlees en groen enzo.
Een beetje zoeken levert op dat niet al te zoete desserts, kazen en schaaldieren (mosselen, oesters) goed met geuze combineren.
Online bijv. hier:quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:07 schreef LethalP het volgende:
Nouja zeg, La Trappe Quadrupel en Hertog Jan Grand Prestige!
Wat een fantastische bieren zeg, werkelijk!
Weet trouwens iemand waar je karmeliet kan krijgen?
Waar zit je?quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:07 schreef LethalP het volgende:
Nouja zeg, La Trappe Quadrupel en Hertog Jan Grand Prestige!
Wat een fantastische bieren zeg, werkelijk!
Weet trouwens iemand waar je karmeliet kan krijgen?
Waarschijnlijk wel jaquote:Op vrijdag 25 november 2011 20:30 schreef gadeweerd het volgende:
[..]
Heeft een beetje slijter die niet?
De Girardin vind ik nog lekkerder.quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:10 schreef Spanky78 het volgende:
Tip: lekkerste kriek die ik ooit heb gehad:
http://www.boon.be/?c=/home/&l=nl
Ik heb het trouwens wel over de speciale versies van Boon, maargoed, ik zal die ander eens proberen te pakken te krijgen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:23 schreef Fogel het volgende:
Girardin, Liefmans en Boon zijn mijn favorieten, in die volgorde. De rest is me vaak te zoet.
Uiteraard, maar die slijter waar ik vaak ga voor m'n speciale bieren, heeft geen website. Tenminste, ik heb 'm nog niet kunnen vinden, weet (nog) niet of ze 'm daar ook verkopen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:58 schreef Nembrionic het volgende:
Maar daarom vraag ik het eigenlijk ook. Online bestellen is leuk maar als je in de buurt van een bierwinkel of een goede slijter zit, dan scheelt dat weer in verzendkosten e.d.
Een beller is sneller hequote:Op vrijdag 25 november 2011 21:36 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Uiteraard, maar die slijter waar ik vaak ga voor m'n speciale bieren, heeft geen website. Tenminste, ik heb 'm nog niet kunnen vinden, weet (nog) niet of ze 'm daar ook verkopen.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:46 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Vast wel, heb er nog niet naar gezocht eigenlijk. Ik ben niet (meer) zo van de Belgische bieren, heb liever iets van Flying Dog/Brewdog/Dogfish Head...
[..]
Dat zou me helemaal niks verbazen, als ik er aan denk, zal ik de volgende keer eens kijken in de Jumbo aan de Laakweg.
Mijn vrouw gaat morgen tijdens het boodschappen halen daar voor kijken.
[..]
Ja... allebei te ver weg voor het leuke...
Mijn favoriet is Echt Kriekenbier. (1 van de weinige kriekbieren die ik binnenkrijg.)quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb het trouwens wel over de speciale versies van Boon, maargoed, ik zal die ander eens proberen te pakken te krijgen.
Ach, als we dan toch favo krieken gaan noemen: Cantillon Lou Pepequote:Op zaterdag 26 november 2011 09:53 schreef Quannum het volgende:
[..]
Mijn favoriet is Echt Kriekenbier. (1 van de weinige kriekbieren die ik binnenkrijg.)
[ afbeelding ]
Zeker niet te zoet.
Kriek en lambiek raad ik ook zelden aan iemand aan. Hooguit aan iemand die zegt 'ik lust geen bier' en liever aan de wijn zit. Maar voor iemand die al wel bierdrinker is, is de smaak dusdanig ver verwijderd van standaard bocht dat het vaak niet goed ontvangen wordt.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:10 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben zelf helemaal geen fan van krieken. Als ik er al één drink dan is het een zoete en ijskoud, in de zomer.
Ik inmiddels ook. Sixpackje RB op een zaterdagavond met vriendenquote:Op zaterdag 26 november 2011 16:22 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben een fan van de Raging Bitch
ik ook sinds gisteravond. Lekker biertjequote:Op zaterdag 26 november 2011 16:22 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben een fan van de Raging Bitch
Ik had die Wild Dog Gonzo een keer, mwwooooh.quote:Op zaterdag 26 november 2011 16:25 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Ik inmiddels ook. Sixpackje RB op een zaterdagavond met vrienden.
Hoewel ik de Gonzo nog vele malen lekkerder vind.
quote:
Erg lekker, inderdaad.quote:
Ah, net als Kasteelbier Kriek. Zelfde idee.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:01 schreef Biekuh het volgende:
[..]
[..]
Erg lekker, inderdaad.Het kriekbier van Karmeliet is ook zeer goed te pruimen. Samen met Lindemans het beste kriekbier dat ik op heb. Niet echt winterbier, maar met die van Karmeliet kom je er mee weg, denk ik, is namelijk bruin bier met krieksap.
Die variant kende ik nog niet. Is die het proberen waard? Ik vind die van Karmeliet erg lekker, maar het brengt niet een "rush" teweeg zoals Lindemans dat doet. Bij Lindemans moet ik mezelf er letterlijk toe dwingen om niet de fles binnen 2 minuten leeg te drinken.quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:45 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Ah, net als Kasteelbier Kriek. Zelfde idee.
Ja je zou toch zeggen dat het wel te googelen valt...quote:Op dinsdag 29 november 2011 18:01 schreef Biekuh het volgende:
Ik vind het ook niet. Het is absoluut te verkrijgen, maar het is moeilijk te vinden. Ik heb het in een geschenkverpakking gehad, samen met een paar andere biertjes. Bij de standaard Mitra zal het erg moeilijk worden om er aan te komen.
quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:26 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Net heb ik trouwens een Mikkeller Black Hole Peated Barrel gescoord, ben heeeel benieuwd!
Ook nooit van gehoord (en kan ook zo gauw niks vindenquote:Op dinsdag 29 november 2011 11:01 schreef Biekuh het volgende:
[..]
[..]
Erg lekker, inderdaad.Het kriekbier van Karmeliet is ook zeer goed te pruimen. Samen met Lindemans het beste kriekbier dat ik op heb. Niet echt winterbier, maar met die van Karmeliet kom je er mee weg, denk ik, is namelijk bruin bier met krieksap.
Ja ik vind het ook vaag.quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:52 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ook nooit van gehoord (en kan ook zo gauw niks vinden)....
Heb je niet een foto van de fles o.i.d.?
Dan ben je toch echt in de war met de Kasteel Rouge.quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:44 schreef Biekuh het volgende:
Ik noem het kriekbier, want het is bruinbier met kriekensap, van Karmeliet.Wat de naam van het bier is weet ik niet. De fles heb ik niet meer, want die heb ik afgelopen zomervakantie leeggedronken. De eerstvolgende keer dat ik in de winkel ben zoek ik het uit. Ik ben ook nieuwsgierig geworden.
Ah, okee, dat verklaart een deel.quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:44 schreef Biekuh het volgende:
Ik noem het kriekbier, want het is bruinbier met kriekensap, van Karmeliet.Wat de naam van het bier is weet ik niet. De fles heb ik niet meer, want die heb ik afgelopen zomervakantie leeggedronken. De eerstvolgende keer dat ik in de winkel ben zoek ik het uit. Ik ben ook nieuwsgierig geworden.
En niet zo heel lekker naar mijn meningquote:Op dinsdag 29 november 2011 22:16 schreef Nembrionic het volgende:
Overigens is de Kasteel Rouge niet zo heel moeilijk te krijgen.
Nee niet lekker echt een vrouwen drankje!! De donker versie is wel wel heerlijk vooral als je hem lang bewaard!! Je kan trouwens met kasteelbier donker goed de "ijsdistallatie" proberen dan komt er een bier uit de rond de 22% is en zeer lekker is!!!! Gewoon thuis proberen even googlen!!quote:Op donderdag 1 december 2011 03:01 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
En niet zo heel lekker naar mijn mening
Is een bijwerking van ijsdistillatie overmatig gebruik van uitroeptekens? Want dan moet ik goed oppassen als ik het een keer probeer.quote:Op donderdag 1 december 2011 10:31 schreef andrejes het volgende:
[..]
Nee niet lekker echt een vrouwen drankje!! De donker versie is wel wel heerlijk vooral als je hem lang bewaard!! Je kan trouwens met kasteelbier donker goed de "ijsdistallatie" proberen dan komt er een bier uit de rond de 22% is en zeer lekker is!!!! Gewoon thuis proberen even googlen!!
Na de Schneider Aventinus Weizen-Eisbock geprobeerd te hebben kan ik me geen overmatig gebruik van uitroeptekens herinneren... De avond zelf wel, overigens.quote:Op donderdag 1 december 2011 12:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Is een bijwerking van ijsdistillatie overmatig gebruik van uitroeptekens? Want dan moet ik goed oppassen als ik het een keer probeer.
Maar is niet lekker.quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:16 schreef Nembrionic het volgende:
Overigens is de Kasteel Rouge niet zo heel moeilijk te krijgen.
Daar moet je redelijk tot zeer aangeschoten van kunnen raken, lijkt me.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:33 schreef RingBewoner het volgende:
Vandaag de volgende bestelling binnen:
• La Trappe Isid'or 6X
• Barbar Winterbok 6X
• Bush Amber 6X
• La Trappe Quadruppel 6X
• Orval 6X
• Tripel Karmeliet 6X
• St Feuillien Brune 3X
Lijkt mij voorlopig wel genoeg.
Maar dat staat niet ter discussie. Het werkt trouwens erg goed in caramel.quote:
Dat denk ik ook wel ja. Het staat echter in de planning om hier wel een poosje mee toe doen.quote:Op donderdag 1 december 2011 17:16 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Daar moet je redelijk tot zeer aangeschoten van kunnen raken, lijkt me.
Klinkt goed en succes morgen.quote:Op donderdag 1 december 2011 22:00 schreef Inkomen het volgende:
Vanavond een Emelisse Espresso Stout, Belgian Style Yeti (grote fles) en een Raging Bitch gehad. En dat moet dan morgen om 06.00 weer op.
Dank, had me er al op voorbereid. Kleding voor morgen en ontbijt stonden al klaarquote:Op donderdag 1 december 2011 22:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Klinkt goed en succes morgen.
Word voor mij de eerste keer. Ben erg benieuwd.quote:Op donderdag 1 december 2011 22:27 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Dank, had me er al op voorbereid. Kleding voor morgen en ontbijt stonden al klaar.
Isid'or is een persoonlijke favoriet. Heb er nog twee grote flessen van staan voor speciale gelegenheden.
Ja, heb daar ervaring mee...quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:59 schreef RingBewoner het volgende:
Iemand ervaring met www.bierenzo.nl? Heb van de week bij ze besteld en gisteren (Donderdag) binnen gekregen. Had mij erg verheugd op een la Trappe maar de bestelling klopte van geen kant waardoor de helft ontbrak en maar is aangevuld met ander bier......
Dus een pub koopt daar in?quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:34 schreef bas-beest het volgende:
Ik heb die site ook aangeraden bij een pub waar ik vaak kom en daar heb ik totnutoe ook geen spijt van qua kaart die ze voeren.
Dat moet ook wel. Dat is wettelijk verplichtquote:Op zaterdag 3 december 2011 00:33 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ja, heb daar ervaring mee...
Ik zou ff contact opnemen dat het niet goed gegaan is. Bij mij is ooit een bestelling niet aangekomen omdat 'ie kwijt gemaakt was door de toenmalige koeriersdienst. Heb toen gewoon een nieuw pakket gekregen.
Ja okee, maar zonder gezeur etc.quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat moet ook wel. Dat is wettelijk verplicht
Ja dat is ook bijzonder prettigquote:Op zaterdag 3 december 2011 00:46 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ja okee, maar zonder gezeur etc.
Of ze het alleen daar doen, weet ik niet. Vast ook wel via http://www.bierenco.nl/quote:
Ja dat denk ik wel want echt heeeel goedkoop is BierenZo niet voor de inkoop als kroeg zijnde.quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:47 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Of ze het alleen daar doen, weet ik niet. Vast ook wel via http://www.bierenco.nl/
Dankje, heb inderdaad al een mail gestuurd.quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:33 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ja, heb daar ervaring mee...
Ik zou ff contact opnemen dat het niet goed gegaan is. Bij mij is ooit een bestelling niet aangekomen omdat 'ie kwijt gemaakt was door de toenmalige koeriersdienst. Heb toen gewoon een nieuw pakket gekregen.
De Houblon is verrekte lekker.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:42 schreef gadeweerd het volgende:
Wat flessen Chouffe dobbelen IPA - Houblon Tripel 9% gekocht. Leek mij erg interessant, dubbel IPA en tripel combi....
Hoe is de ervaring van anderen met dit bier?
Dit is één fles:quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De Houblon is verrekte lekker.
Eh..ja?quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:57 schreef gadeweerd het volgende:
[..]
Dit is één fles:
http://www.ratebeer.com/b(...)en-ipa-tripel/56757/
Vooral niet reageren als ik iets plaats dat positief is.quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:50 schreef RingBewoner het volgende:
Wauw! Heb vanmiddag een mail terug gehad! De verkeerd bezorgde bieren mag ik houden en lekker van genieten. De niet bezorgde bieren krijg ik Maandag nagestuurd en dat nog kosteloos ook. Dit laatste is misschien gewoon zoals het hoort maar ook de dubbel en verkeerd bezorgde bieren mag ik houden! Echt waar, wat een service! Helemaal super! Hier bestel ik vaker!!
Kom je aandacht te kort ofzo? Hadden we met z'n allen "hallelujah" moeten roepen?quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:46 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Vooral niet reageren als ik iets plaats dat positief is.
Amen...quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kom je aandacht te kort ofzo? Hadden we met z'n allen "hallelujah" moeten roepen?
je eigen ondertitel geeft het alweer aan.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:46 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Vooral niet reageren als ik iets plaats dat positief is.
Nee hoor, maar toen ik had gepost dat het verkeerd was gegaan kwam er best veel reactie.quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kom je aandacht te kort ofzo? Hadden we met z'n allen "hallelujah" moeten roepen?
Ja en nee.quote:Op zondag 4 december 2011 10:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
je eigen ondertitel geeft het alweer aan.
en verder wat nembrionic zegt
Tja, misschien hadden andere mensen op dat moment even wat anders te doen he?quote:Op zondag 4 december 2011 14:30 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nee hoor, maar toen ik had gepost dat het verkeerd was gegaan kwam er best veel reactie.
[..]
Ja en nee.
Doe ik.quote:Op zondag 4 december 2011 14:38 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Tja, misschien hadden andere mensen op dat moment even wat anders te doen he?
Laat maar weten of je pakketje van maandag/dinsdag wel klopt.
Nee, ga het wel eens proberen in de toekomst.quote:Op zondag 4 december 2011 18:18 schreef hemarookworst het volgende:
drankgigant.nl heeft ook een best groot assortiment, iemand ervaringen mee?
Ik vind daar wel twee, zo te zien, zeer interessante nieuwe bieren van Emelissequote:Op zondag 4 december 2011 18:18 schreef hemarookworst het volgende:
drankgigant.nl heeft ook een best groot assortiment, iemand ervaringen mee?
Ik vraag me af of ze nog leverbaar zijn. De Laphroaig was wel lekker.quote:Op zondag 4 december 2011 22:58 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ik vind daar wel twee, zo te zien, zeer interessante nieuwe bieren van Emelisse
Emelisse IRS Jack Daniels Barrel Aged
Emelisse IRS Laphroaig Barrel Aged
Wel allebei met lange levertijd volgens die site.
Okee, goed om te weten... ze zijn blijkbaar van eerder dit jaar ofzo dan?quote:Op zondag 4 december 2011 22:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze nog leverbaar zijn. De Laphroaig was wel lekker.
Yupquote:Op zondag 4 december 2011 23:08 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Okee, goed om te weten... ze zijn blijkbaar van eerder dit jaar ofzo dan?
Is het de white label of diegene met los stickertje?quote:Op zondag 4 december 2011 22:58 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ik vind daar wel twee, zo te zien, zeer interessante nieuwe bieren van Emelisse
Emelisse IRS Jack Daniels Barrel Aged
Emelisse IRS Laphroaig Barrel Aged
Wel allebei met lange levertijd volgens die site.
Geen idee...quote:Op zondag 4 december 2011 23:47 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Is het de white label of diegene met los stickertje?
Hm, als ik daar op af moet gaan zijn dat dus niet de white labels, maar er staat wel "new". Vernuftig.quote:Op maandag 5 december 2011 22:08 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Geen idee...
Op die site staan alleen de etiketten:
http://www.drankgigant.nl(...)els-barrel-aged-new-
http://www.drankgigant.nl(...)aig-barrel-aged-new-
Prima biertje inderdaadquote:Op dinsdag 6 december 2011 06:40 schreef Quannum het volgende:
Straffe Hendrik als bier van de maand in één van de cafés waar ik regelmatig kom.![]()
[ afbeelding ]
Yummy!
Ik neem aan dat jullie het over de tripel hebben? Ik heb zelf alleen de quadrupel op. Was ook verdomd lekker.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Prima biertje inderdaad
Het recept is wel iets veranderd sinds het is overgenomen door de Halve Maan
Ja. De Quad vind ik zelf niet zo heel lekker trouwens.quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:29 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jullie het over de tripel hebben? Ik heb zelf alleen de quadrupel op. Was ook verdomd lekker.
Ik denk Westmalle tripel of Chimay Blauw. Waar ik zin in heb is alleen bij mij heel variabel. Eerst vond ik Westmalle tripel wat minder lekker, toen vond ik hem steeds lekkerder worden en nu vind ik hem weer wat minder. Over de maanden zit daar dus ook een bepaalde conjunctuur in. Bij mij dan.quote:Op woensdag 7 december 2011 20:35 schreef hemarookworst het volgende:
Wat is het rustig hier, jullie zijn toch niet gestopt met bier drinken he, zodat jullie geen inspiratie meer hebben om over te praten. Daarom snijd ik maar een onderwerp aan.
Stel je voor, je bent nogal blut. Je wilt graag een goed bier drinken voor een lage prijs, dat wordt dus eentje halen uit de super. Welke speciaalbier neem je?
Ik neem Gulpener Dort, kost rond de 70cent, alleen jammer dat het bij weinig supermarkten verkrijgbaar is. Andere goede keuzes vind ik Alfa Super Dortmunder, Palm en De Koninck.
Nu jullie!
100%quote:Op woensdag 7 december 2011 20:55 schreef T-Force het volgende:
Ik ga vanavond voor de pils van Brewdog: 77 Lager. Ben benieuwd of je echt verschil proeft met normaal pils. Ik proef namelijk bijna geen verschil tussen de bestaande soorten commerciele pilseners (Grolsch, Amstel, Heineken, Bavaria, etc etc)
Is bovendien mijn eerste Brewdog-biertje![]()
Ook besteld bij bierenzo.nl trouwens!
En dan snel op zoek naar Emelisse Urtyp Pilsner, Christoffel Bier en de Samuel Adams Boston Lager!quote:Op woensdag 7 december 2011 21:33 schreef T-Force het volgende:
Verrek ja, deze zou ik er zo uitpakken bij een blinde test![]()
Lekker zacht, maar toch mooi op smaak en hij blijft veel langer hangen in de mond dan de andere pilsjes. Cheers!
Ja die twee zou ik het ook voor doen. Maar helaas veel Budels en Christoffel in het pakket. Daar ben ik geen fan vanquote:
En die Emelisse bieren.quote:
Dobbel Palm is wel redelijk okee, maar hier ff wat geschiedenis, het is idd. geen winterbier.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:42 schreef hemarookworst het volgende:
Zo, de winterbieren, druppelen langzaam de supermarkten binnen. Ik heb de Dobbel Palm gedronken, niet echt bijzonder. Vind het niet eens een echte winterbier, gewoon een ietsje sterkere Palm. Ik had vorig jaar de Gulpener Winterbier gedronken, die vond ik super. Ga het binnenkort ook kopen, kijken of ik het nog zo super vind
quote:Dobbel Palm is een amber- tot koperkleurige Spéciale Belge met een alcoholpercentage van 6%. Brouwmeester Alfred Van Roy lanceerde dit bier in 1947 naar aanleiding van de 200ste verjaardag van de brouwerij. Het was echter zo succesvol dat hij het later jaarlijks rond de eindejaarsperiode op de markt bleef brengen
Waarom eigenlijk zo'n pakket? Zo te zien is het niet echt heel veel goedkoper. Je kunt dan toch ook gewoon biertjes kopen bij een goede slijter? Dan heb je allemaal biertjes die je wilt in ieder geval.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:31 schreef bas-beest het volgende:
Oja... ik ga, denk ik, gewoon allebei die pakketten bestellen.
Da's ook wel weer waar eigenlijk.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:44 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk zo'n pakket? Zo te zien is het niet echt heel veel goedkoper. Je kunt dan toch ook gewoon biertjes kopen bij een goede slijter? Dan heb je allemaal biertjes die je wilt in ieder geval.
Het heeft niet een smaak als winterbier, maar ze adverteren wel als een soort winterbier/najaarsbier. Je ziet het altijd rond deze tijd in de schappen verschijnen.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:31 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dobbel Palm is wel redelijk okee, maar hier ff wat geschiedenis, het is idd. geen winterbier.
[..]
Ja, van't vat een paar. Drinkt heel makkelijk weg, niet te zoet, ook niet bitter of zwaar. Een goed biertje, maar niet om te zeggen 'Wauw!'.quote:Op zondag 18 december 2011 01:36 schreef Nembrionic het volgende:
Ik zie hier net een flesje Leffe Kerstbier staan. Iemand dat al op en een oordeel?
Ik heb er één geprobeerd en ben er niet echt over te spreken. Het doet me denken aan de dubbel en die smaak kan ik het best omschrijven als "een pluk shag".quote:Op zondag 18 december 2011 11:19 schreef Quannum het volgende:
[..]
Ja, van't vat een paar. Drinkt heel makkelijk weg, niet te zoet, ook niet bitter of zwaar. Een goed biertje, maar niet om te zeggen 'Wauw!'.
Vind Leffe sowieso matige biertjes. Vies wil ik het ook niet vinden, maar er zijn zoveel betere abdijbieren in de vorm van Blond/Dubbel/Tripelquote:Op zondag 18 december 2011 17:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ben erover uit: voor mij geen donkere Leffe's meer
Ja nuquote:Op zondag 18 december 2011 01:36 schreef Nembrionic het volgende:
Ik zie hier net een flesje Leffe Kerstbier staan. Iemand dat al op en een oordeel?
Persoonlijk vind ik Leffe Dubbel juist een van de lekkerdere dubbels. Dat geroosterde ondertoontje bevalt mij wel.quote:Op zondag 18 december 2011 17:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik heb er één geprobeerd en ben er niet echt over te spreken. Het doet me denken aan de dubbel en die smaak kan ik het best omschrijven als "een pluk shag".
Ik ben erover uit: voor mij geen donkere Leffe's meer
die xmas ale is top!quote:Op maandag 26 december 2011 11:55 schreef T-Force het volgende:
Anchor Christmas Ale 2010 was erg bijzonder. Had een hele aparte zurige smaak, met een soort van 'drop-achtige afdronk'. Daarna kwam mijn pa nog aanzetten met een grote fles La Chouffe. Blijft een topbier
Ik vind zelf de 8 lekkerder, maar ook de 10 is heerlijkquote:Op donderdag 29 december 2011 18:24 schreef travelman het volgende:
Gisteren de Rochefort 10 gedronken; heerlijk bier!!!
Ik ben ook teruggezakt van 10 naar 8. Is net lekkerder drinken na een tijdjequote:Op donderdag 29 december 2011 19:41 schreef T-Force het volgende:
[..]
Ik vind zelf de 8 lekkerder, maar ook de 10 is heerlijk
Zelfs de 6 is lekker. Alle drie mooie trappist! Mijn ervaring is dat ze goed te krijgen zijn bij een beetje slijter, met grote prijsverschillen...quote:Op donderdag 29 december 2011 19:41 schreef T-Force het volgende:
[..]
Ik vind zelf de 8 lekkerder, maar ook de 10 is heerlijk
Eens.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:57 schreef gadeweerd het volgende:
[..]
Zelfs de 6 is lekker. Alle drie mooie trappist! Mijn ervaring is dat ze goed te krijgen zijn bij een beetje slijter, met grote prijsverschillen...
Heb ze alledrie gezien in de Mitra, maar waarschijnlijk hebben niet alle Mitra's zo'n uitgebreide assortiment.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:59 schreef Fogel het volgende:
De 6 is toch wel mijn favoriet van die drie.
En dat de 10 lastig te krijgen is, waar komt dat vandaan? 8 en 10 zijn geen probleem om te kopen, de 6 daarintegen is zeer vaak geen deel van het (standaard)assortiment bij de betere slijter is mijn ervaring.
Ik vind de 6 t minste, vind dat bij Rochefort het alcoholpromillage het bier wel degelijk goed doet. De 10 kan ik t meest waarderen, alhoewel ik hem steeds vaker te zwaar vind. Daarom de 8 de gulden middenweg, tenzij ik echt wil genietenquote:Op donderdag 29 december 2011 23:59 schreef Fogel het volgende:
De 6 is toch wel mijn favoriet van die drie.
En dat de 10 lastig te krijgen is, waar komt dat vandaan? 8 en 10 zijn geen probleem om te kopen, de 6 daarintegen is zeer vaak geen deel van het (standaard)assortiment bij de betere slijter is mijn ervaring.
Hoe kun je dat nou zeggen als je ze nog niet geproefd hebt?quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:08 schreef hemarookworst het volgende:
Heb de 6 en 8 nog niet geproefd. Rochefort is zo'n bier hoe meer alcohol hoe lekkerder. Maar interessanter vind ik bieren die met zo laag mogelijke alcoholpercentage zo lekker mogelijk.
Namen en rugnummers!quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:19 schreef RingBewoner het volgende:
Ben vannochtend bij Mitra geweest. 2 keer een draagtasje van 8 biertjes gehaald. Dat word genieten.
De bedoeling was een triple, maar het is een kruising tussen een IPA en een tripel geworden. Veel mensen laten proeven die normaal geen bier drinken en er was er één die het niet lekker vond. Vele flessen ook van verkocht op een speciale avond.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:17 schreef hemarookworst het volgende:
^ Wat voor bier heb je gebrouwd? Ik wil hem wel proeven
Heerlijk met dit natte gure weerquote:Op vrijdag 30 december 2011 22:27 schreef bas-beest het volgende:
Ben nu bezig met een 75cl fles N'Ice Chouffe... die is echt gevaarlijk lekker met z'n 10%.
Welke?quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:38 schreef T-Force het volgende:
[..]
Heerlijk met dit natte gure weer![]()
Morgen voor ik oud & nieuw ga vieren een Gouden Carolus proberen
Ik heb nog staan de classic, de triple en de hopsinjoor. Ben er nog niet helemaal uit welke. Aanrader?quote:
Heb nog wel wat flessen staan die daar geschikt voor zijn (denk ik), o.a. een Bush Prestige.quote:
Soort houblon chouffe? Dat is ook een IPA en Tripel.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:20 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De bedoeling was een triple, maar het is een kruising tussen een IPA en een tripel geworden. Veel mensen laten proeven die normaal geen bier drinken en er was er één die het niet lekker vond. Vele flessen ook van verkocht op een speciale avond.
Zoals ik al vermelde, het is de allerlaatste fles. Van deze batch dan. Er komt weer een nieuwe batch aan.
En die is verrassend lekker.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:53 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Soort houblon chouffe? Dat is ook een IPA en Tripel.
Helaas nog maar 1x gedronken (in het cafe van de brouwerij zelf) en die was inderdaad erg lekker. Ook tof dat er daadwerkelijk een Chouffekabouter achter de tap stondquote:
Voor mij persoonlijk de Hopsinjoor maar de Classic is erg populairquote:Op vrijdag 30 december 2011 22:46 schreef T-Force het volgende:
[..]
Ik heb nog staan de classic, de triple en de hopsinjoor. Ben er nog niet helemaal uit welke. Aanrader?
Daar houdt de vergelijking meteen opquote:Op vrijdag 30 december 2011 22:53 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Soort houblon chouffe? Dat is ook een IPA en Tripel.
Ja eigenlijk is 'ie dat ook wel...quote:
Hobgoblinquote:Op zondag 1 januari 2012 19:55 schreef motorbloempje het volgende:
Houblon Chouffe vind ik ook erg lekker!
Karmeliet Tripel ook
En gisteren de La Trappe Isid'or geprobeerd!ook erg lekker.
Een vriend die hier was had Hobgoblin meegenomen! Even wennen maar ook érg lekker![]()
[ afbeelding ]
Hobgoblin is inderdaad een meesterlijk bier.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:55 schreef motorbloempje het volgende:
Houblon Chouffe vind ik ook erg lekker!
Karmeliet Tripel ook
En gisteren de La Trappe Isid'or geprobeerd!ook erg lekker.
Een vriend die hier was had Hobgoblin meegenomen! Even wennen maar ook érg lekker![]()
[ afbeelding ]
He? Vertel er eens wat meer over?quote:Op maandag 2 januari 2012 01:16 schreef Nembrionic het volgende:
Hebben jullie het over de originele Hobgoblin of die troep die de Aldi/Lidl ieder jaar verkoopt? Daar zit verschil tussen.
De originele...wist niet eens dat Aldi/Lidl een versie daarvan verkocht.quote:Op maandag 2 januari 2012 01:16 schreef Nembrionic het volgende:
Hebben jullie het over de originele Hobgoblin of die troep die de Aldi/Lidl ieder jaar verkoopt? Daar zit verschil tussen.
Originele natuurlijkquote:Op maandag 2 januari 2012 01:16 schreef Nembrionic het volgende:
quote:Op maandag 2 januari 2012 18:07 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
He? Vertel er eens wat meer over?
Rond Halloween dan hebben ze een aparte variant. Maar dat is echt bocht. Volgens mij een niet zo goed gelukte batch, waarbij ze beweren dat het speciaal voor hun gebrouwen isquote:Op maandag 2 januari 2012 18:27 schreef bas-beest het volgende:
[..]
De originele...wist niet eens dat Aldi/Lidl een versie daarvan verkocht.
Dat verklaard waarom die idd niet te zuipen waren.quote:Rond Halloween dan hebben ze een aparte variant. Maar dat is echt bocht. Volgens mij een niet zo goed gelukte batch, waarbij ze beweren dat het speciaal voor hun gebrouwen is
Hetzelfde geldt voor Corsendonk. Die heeft eens een serie van 3 bieren voor ze gemaakt en dat was niet te zuipen. Ik zeg: slechte batch met een nieuw ontworpen label.
Okee dan... dan ga ik daar ver van weg blijven, mocht ik ze ooit tegenkomen. Niet dat ik heel veel in de Aldi/Lidl kom trouwens.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:17 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
[..]
Rond Halloween dan hebben ze een aparte variant. Maar dat is echt bocht. Volgens mij een niet zo goed gelukte batch, waarbij ze beweren dat het speciaal voor hun gebrouwen is
Hetzelfde geldt voor Corsendonk. Die heeft eens een serie van 3 bieren voor ze gemaakt en dat was niet te zuipen. Ik zeg: slechte batch met een nieuw ontworpen label.
Nope, met gewoon een Champagne. Wat is champagnebier?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:27 schreef hemarookworst het volgende:
Iemand trouwens nog geproost op het nieuwe jaar met champagnebier?
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:30 schreef T-Force het volgende:
[..]
Nope, met gewoon een Champagne. Wat is champagnebier?
Vorige week toch geen Gouden Carolus Hopsinjoor gedronken, die is nu aan de beurt. Smaakt goed! Lekker bitter
Duur spul.quote:
Ik heb wel de Devine Rebel 2010 gedronken (echter niet met nieuwjaar), als dat door mag gaan voor champagnebier.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:27 schreef hemarookworst het volgende:
Iemand trouwens nog geproost op het nieuwe jaar met champagnebier?
Die heb ik nog staan. Had 'm met Kerst willen drinken, maar met dank aan UPS heb ik ruim anderhalve week (lees 1 dag na Kerst) op mijn op 16 december bestelde pakket moeten wachten.quote:
Klopt vond ze ook ineens in de Lidl en heb er 1 gewoon weggooid waren niet te drinken, vond het al raar dat de smaak zo anders was maar dit wist ik niet.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:17 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
[..]
Rond Halloween dan hebben ze een aparte variant. Maar dat is echt bocht. Volgens mij een niet zo goed gelukte batch, waarbij ze beweren dat het speciaal voor hun gebrouwen is
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:04 schreef bas-beest het volgende:
Heb zojuist mijn Deus geprobeerd samen met m'n vrouw. Wat een bocht is dat zeg...
Ja precies...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
You have been warned! Maargoed: als je het niet probeert, dan weet je het nooit
Ik probeer sindsdien zelf meer produkten op basis bier. Dus likeurs en dat soort dingen. Het is vooral heel erg stoer om te zeggen dat er bier in zit maar de smaak is er totaal niet uit te halen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:16 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ja precies...
WIlde 'm gewoon een keer proberen, maar het is echt een geval "Eens, maar echt nooit meer!".
Ik drink nu wel een lekker biertje, een Bush Prestige
Precies. Het is leuk om er mee te experimenteren enz., maar om nou te zeggen dat het in sommige producten de smaak bepaalt, nee...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik probeer sindsdien zelf meer produkten op basis bier. Dus likeurs en dat soort dingen. Het is vooral heel erg stoer om te zeggen dat er bier in zit maar de smaak is er totaal niet uit te halen.
Dat heb ik echt geprobeerd bij die Deus. Als je een slok daarvan neemt, dan gaat het nog, maar ik vond er vooral een soort van chemische (lijkend) nasmaak aan zitten.quote:Zo'n bierdestillaat bijvoorbeeld. Zet het eens blind bij wat experts voor de neus en niemand kan je vertellen dat het een bierdestillaat is. Wéten dat het zo is, is het halve werk in jezelf overtuigen.
bedoelde ik:quote:Ik probeer sindsdien zelf meer produkten
quote:Ik probeer sindsdien zelf ZELDEN meer produkten
Toch niet Emelisse Rauchbier hč? Die heb ik nog staan hier.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:28 schreef Nembrionic het volgende:
-edit- en nou ja, misschien een rauchbier dat smaakte naar vloeibare rookworst.
Nee, die vind ik lekker. Vooral omdat de rooksmaak niet overdreven is. Iets wat bij veel rookbieren wel het geval is. Dat was bij die rookworstvariant ook. Daar proefde ik simpelweg geen bier maar was het gewoon alsof ze een rookworst in Spa Rood hadden opgelost zeg maar.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:48 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Toch niet Emelisse Rauchbier hč? Die heb ik nog staan hier.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee, die vind ik lekker. Vooral omdat de rooksmaak niet overdreven is. Iets wat bij veel rookbieren wel het geval is. Dat was bij die rookworstvariant ook. Daar proefde ik simpelweg geen bier maar was het gewoon alsof ze een rookworst in Spa Rood hadden opgelost zeg maar.
Dat klopt, dus je hoeft helemaal niet moeilijk te doen om aan een Westvleteren te komen. (Al heb ik wel een keer het genoegen gehad om een Westvleteren 12 te mogen proeven, het blijft toch iets bijzonders)quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:58 schreef hemarookworst het volgende:
De St Bernardus Abt 12 is toch die ene met zelfde recept als Westvleteren 12?
Het Rauchbier dat ik heb gehad deed mij meer denken aan vloeibaar spekquote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee, die vind ik lekker. Vooral omdat de rooksmaak niet overdreven is. Iets wat bij veel rookbieren wel het geval is. Dat was bij die rookworstvariant ook. Daar proefde ik simpelweg geen bier maar was het gewoon alsof ze een rookworst in Spa Rood hadden opgelost zeg maar.
Bijna correctquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:58 schreef hemarookworst het volgende:
De St Bernardus Abt 12 is toch die ene met zelfde recept als Westvleteren 12?
Bah. Rauchbier werkt wel heel erg goed in een broodbakmachine. Beetje bij je brood voegen. Daarna eten met goede pindakaas.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Het Rauchbier dat ik heb gehad deed mij meer denken aan vloeibaar spek
Esters!quote:Ik heb nu een Augustijn Grand Cru open, die smaakt meer naar bananen
Zou kunnen. Esters of niet, hij krijgt geen plaats in mijn favorietenquote:
Ik ben dus ook niet zo'n fan van de bananensmaak. Veel witbieren hebben het. Van die suikerbanaantjes. Niet fijnquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zou kunnen. Esters of niet, hij krijgt geen plaats in mijn favorieten
Dan ga ik niet moeilijk doen met Westvleteren. St Bernardus is gewoon bij de slijter als Mitra verkrijgbaar en anders heb ik nog de Man van Drankquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bijna correct
Er is wel een verschil, maar het is klein.
St Bernardus is ooit de commerciele tak van St Sixtus(Westvleteren) geweest en na 6 jaar is de licensie niet verlengt. Wel kregen ze toestemming om te brouwen met een ouder recept(of andersom). Dus er is een klein verschil.
Correctoquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:51 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Dan ga ik niet moeilijk doen met Westvleteren. St Bernardus is gewoon bij de slijter als Mitra verkrijgbaar en anders heb ik nog de Man van Drank
quote:Ze hebben sinds kort de Punk IPA van Brewdog in blik. Even proeven of dat lekker is.
Ik zag de blikken hier ook staan bij de slijter, maar niet de moeite genomen om mee te nemen. Wellicht wel leuk voor in de trein. In principe lijkt het blik best wel veel op frisdrank voor een leek.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Correcto
[..]
[ afbeelding ]
Ik vond 'm zoeter en minder koolzuur hebben dan van de fles.
Ja, Punk IPA is altijd 5.6%quote:Op zondag 8 januari 2012 11:24 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik zag de blikken hier ook staan bij de slijter, maar niet de moeite genomen om mee te nemen. Wellicht wel leuk voor in de trein. In principe lijkt het blik best wel veel op frisdrank voor een leek.
Maar de fles was dan wel de 5.6%-versie?
Er is er één geweest van 6%, maar het recept is eind 2009 gewijzigd volgens deze site:quote:Op zondag 8 januari 2012 12:24 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik heb hier toch echt een Punk IPA gehad van 6%.
Mja, ik heb in ieder geval het etiket van de 6% nog, dus ik heb hem ook gedronken. Het verschil tussen die en de huidige doe ik echter niet.quote:Op zondag 8 januari 2012 13:37 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Er is er één geweest van 6%, maar het recept is eind 2009 gewijzigd volgens deze site:
Punk IPA 6%
Nooit geweten trouwens.
Er staat zelfs iets over 5.4% maar dat zal een foutje zijn.quote:Op zondag 8 januari 2012 13:37 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Er is er één geweest van 6%, maar het recept is eind 2009 gewijzigd volgens deze site:
Punk IPA 6%
Nooit geweten trouwens.
Leuk bier voor 8 uur s'morgens?quote:Op maandag 9 januari 2012 21:30 schreef Curchulain het volgende:
Gisteren de Mikkeller Beer Hop Breakfast geopend. Aanvankelijk dacht ik dat ik de smaak van IPA's niet meer kon waarderen, maar naarmate de fles leger raakte, kwam dat gevoel toch weer terug.
Cool... dan weet je volgens mij in eerste instantie ook niet wat je meemaakt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:46 schreef Nembrionic het volgende:
Vrienden van me zijn op wereldreis en zijn in de hoofdstad van Laos. Daar hebben ze een belgisch biercafe gevonden. Plaatsten net een foto op Facebook met een Rochefort 8 en een St Louis Peche
Proeven ze ook plaatselijk bier? Vind het persoonlijk zonde om in een exotisch land Belgisch bier te drinken.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:46 schreef Nembrionic het volgende:
Vrienden van me zijn op wereldreis en zijn in de hoofdstad van Laos. Daar hebben ze een belgisch biercafe gevonden. Plaatsten net een foto op Facebook met een Rochefort 8 en een St Louis Peche
Ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:28 schreef hemarookworst het volgende:
Proeven ze ook plaatselijk bier?
Onzin. Als je 10 maanden op pad bent en in de meest pauperige plaatsen komt waar NIETS te vinden is aan dat soort bieren, dan is het een godengeschenk om even een Rochefort o.i.d. te kunnen drinken, als je van Belgische bieren houdt.quote:Vind het persoonlijk zonde om in een exotisch land Belgisch bier te drinken.
Die mening deel ik op zich wel met je, maar toch, als ik ergens in Laos of net zover weg een Belgisch biercafé tegenkom, ga ik daar echt wel een Belgisch biertje drinken.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:57 schreef hemarookworst het volgende:
Bij hoge uitzondering danAlleen voel ik er niks voor om Rochefort te drinken in een tropisch land, wil dan iets frissers.
Ooit eens gehaald, maar kan het niet herinnerenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 16:51 schreef IPA35 het volgende:
Iemand ervaring met Hercules Double IPA? Ik heb een flesje klaarstaan namelijk.
Al was het alleen maar om het gimmick-gehaltequote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:31 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Die mening deel ik op zich wel met je, maar toch, als ik ergens in Laos of net zover weg een Belgisch biercafé tegenkom, ga ik daar echt wel een Belgisch biertje drinken.
Dat bedoel ik... en uiteraard ook een foto (laten) maken als je voor dat café staat/zit met als ondertitel "Onze stop in Vientiane*1"quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:45 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Al was het alleen maar om het gimmick-gehalte
Was wel lekker ja.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:43 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Ooit eens gehaald, maar kan het niet herinnerenVolgens mij was ie wel goed, want Great Divide.
Als het goed is, hebben ze nog... ik kreeg vorige week ofzo een mail van ze met 'speciale' aanbieding omdat GDBC stopt met exporteren.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:43 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Was wel lekker ja.
Nogal stevig gehopt, dat wel.
Overigens vertelde ze mij bij de Bierkoning dat Great Divide stopt met het exporteren naar Nederland. Er zou nog één schip met lading komen. Dat zou dus betekenen dat importeur Bier & Co er mee kapt. Jammer want ik had de Titan wel eens willen proberen. Maar gelukkig zijn er nog andere wegen dan officiële import...
Wat weerhoud je ervan om hem nu te kopen dan?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:43 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Was wel lekker ja.
Nogal stevig gehopt, dat wel.
Overigens vertelde ze mij bij de Bierkoning dat Great Divide stopt met het exporteren naar Nederland. Er zou nog één schip met lading komen. Dat zou dus betekenen dat importeur Bier & Co er mee kapt. Jammer want ik had de Titan wel eens willen proberen. Maar gelukkig zijn er nog andere wegen dan officiële import...
Verkrijgbaarheid.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:50 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Wat weerhoud je ervan om hem nu te kopen dan?
Ohw, waar woon je dan? De slijter hier om de hoek heeft hem nog wel.quote:
De 28'e van deze maand ben ik ergens in het land van maas en waal. Als je echt wil kan ik ervoor zorgen dat je hem daar ergens kan ophalen?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:17 schreef IPA35 het volgende:
Betuwe. Tussen Arnhem en Tiel zeg maar.
In Arnhem kan ik met geluk Boston Lager krijgen en misschien dat die Van Pernis kerel wel wat meer Amerikaans spul heeft maar dat is een eind om en volgens mij heeft die behalve dan een grote keuze aan Belgisch/Nederlands/Duits bier alleen maar wat flesjes Fullers en Shepherd Neame.
Klopt, en er zijn meer brouwerijen die stoppen met exporteren. Blijkbaar is de vraag in eigen land zo groot dat ze die voorrang geven en dust stoppen met exporteren.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:43 schreef IPA35 het volgende:
Kreeg dat een tijdje terug inderdaad ook al te horen. Sindsdien is de Yeti mijn meest bestelde bier in het caféquote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:50 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Als het goed is, hebben ze nog... ik kreeg vorige week ofzo een mail van ze met 'speciale' aanbieding omdat GDBC stopt met exporteren.
Er staat in ieder geval (nog) niet bij dat ze niet meer hebben:
http://www.bierenzo.nl/brouwerij/great-divide
Je zou eens hier moeten kijkenquote:Op maandag 16 januari 2012 12:38 schreef RingBewoner het volgende:
Iemand hier die wel eens zelf bier heeft gebrouwen? Tips?
Ghehe, dankje.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:11 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Je zou eens hier moeten kijken
Eigen bier brouwen
Graag gedaan, zie ook al dat je er over denkt om zelf te gaan brouwen...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |