Daar moet je redelijk tot zeer aangeschoten van kunnen raken, lijkt me.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:33 schreef RingBewoner het volgende:
Vandaag de volgende bestelling binnen:
• La Trappe Isid'or 6X
• Barbar Winterbok 6X
• Bush Amber 6X
• La Trappe Quadruppel 6X
• Orval 6X
• Tripel Karmeliet 6X
• St Feuillien Brune 3X
Lijkt mij voorlopig wel genoeg.
Maar dat staat niet ter discussie. Het werkt trouwens erg goed in caramel.quote:
Dat denk ik ook wel ja. Het staat echter in de planning om hier wel een poosje mee toe doen.quote:Op donderdag 1 december 2011 17:16 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Daar moet je redelijk tot zeer aangeschoten van kunnen raken, lijkt me.
Klinkt goed en succes morgen.quote:Op donderdag 1 december 2011 22:00 schreef Inkomen het volgende:
Vanavond een Emelisse Espresso Stout, Belgian Style Yeti (grote fles) en een Raging Bitch gehad. En dat moet dan morgen om 06.00 weer op.
Dank, had me er al op voorbereid. Kleding voor morgen en ontbijt stonden al klaarquote:Op donderdag 1 december 2011 22:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Klinkt goed en succes morgen.
Word voor mij de eerste keer. Ben erg benieuwd.quote:Op donderdag 1 december 2011 22:27 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Dank, had me er al op voorbereid. Kleding voor morgen en ontbijt stonden al klaar.
Isid'or is een persoonlijke favoriet. Heb er nog twee grote flessen van staan voor speciale gelegenheden.
Ja, heb daar ervaring mee...quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:59 schreef RingBewoner het volgende:
Iemand ervaring met www.bierenzo.nl? Heb van de week bij ze besteld en gisteren (Donderdag) binnen gekregen. Had mij erg verheugd op een la Trappe maar de bestelling klopte van geen kant waardoor de helft ontbrak en maar is aangevuld met ander bier......
Dus een pub koopt daar in?quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:34 schreef bas-beest het volgende:
Ik heb die site ook aangeraden bij een pub waar ik vaak kom en daar heb ik totnutoe ook geen spijt van qua kaart die ze voeren.
Dat moet ook wel. Dat is wettelijk verplichtquote:Op zaterdag 3 december 2011 00:33 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ja, heb daar ervaring mee...
Ik zou ff contact opnemen dat het niet goed gegaan is. Bij mij is ooit een bestelling niet aangekomen omdat 'ie kwijt gemaakt was door de toenmalige koeriersdienst. Heb toen gewoon een nieuw pakket gekregen.
Ja okee, maar zonder gezeur etc.quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat moet ook wel. Dat is wettelijk verplicht
Ja dat is ook bijzonder prettigquote:Op zaterdag 3 december 2011 00:46 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ja okee, maar zonder gezeur etc.
Of ze het alleen daar doen, weet ik niet. Vast ook wel via http://www.bierenco.nl/quote:
Ja dat denk ik wel want echt heeeel goedkoop is BierenZo niet voor de inkoop als kroeg zijnde.quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:47 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Of ze het alleen daar doen, weet ik niet. Vast ook wel via http://www.bierenco.nl/
Dankje, heb inderdaad al een mail gestuurd.quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:33 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ja, heb daar ervaring mee...
Ik zou ff contact opnemen dat het niet goed gegaan is. Bij mij is ooit een bestelling niet aangekomen omdat 'ie kwijt gemaakt was door de toenmalige koeriersdienst. Heb toen gewoon een nieuw pakket gekregen.
De Houblon is verrekte lekker.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:42 schreef gadeweerd het volgende:
Wat flessen Chouffe dobbelen IPA - Houblon Tripel 9% gekocht. Leek mij erg interessant, dubbel IPA en tripel combi....
Hoe is de ervaring van anderen met dit bier?
Dit is één fles:quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De Houblon is verrekte lekker.
Eh..ja?quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:57 schreef gadeweerd het volgende:
[..]
Dit is één fles:
http://www.ratebeer.com/b(...)en-ipa-tripel/56757/
Vooral niet reageren als ik iets plaats dat positief is.quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:50 schreef RingBewoner het volgende:
Wauw! Heb vanmiddag een mail terug gehad! De verkeerd bezorgde bieren mag ik houden en lekker van genieten. De niet bezorgde bieren krijg ik Maandag nagestuurd en dat nog kosteloos ook. Dit laatste is misschien gewoon zoals het hoort maar ook de dubbel en verkeerd bezorgde bieren mag ik houden! Echt waar, wat een service! Helemaal super! Hier bestel ik vaker!!
Kom je aandacht te kort ofzo? Hadden we met z'n allen "hallelujah" moeten roepen?quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:46 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Vooral niet reageren als ik iets plaats dat positief is.
Amen...quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kom je aandacht te kort ofzo? Hadden we met z'n allen "hallelujah" moeten roepen?
je eigen ondertitel geeft het alweer aan.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:46 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Vooral niet reageren als ik iets plaats dat positief is.
Nee hoor, maar toen ik had gepost dat het verkeerd was gegaan kwam er best veel reactie.quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kom je aandacht te kort ofzo? Hadden we met z'n allen "hallelujah" moeten roepen?
Ja en nee.quote:Op zondag 4 december 2011 10:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
je eigen ondertitel geeft het alweer aan.
en verder wat nembrionic zegt
Tja, misschien hadden andere mensen op dat moment even wat anders te doen he?quote:Op zondag 4 december 2011 14:30 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nee hoor, maar toen ik had gepost dat het verkeerd was gegaan kwam er best veel reactie.
[..]
Ja en nee.
Doe ik.quote:Op zondag 4 december 2011 14:38 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Tja, misschien hadden andere mensen op dat moment even wat anders te doen he?
Laat maar weten of je pakketje van maandag/dinsdag wel klopt.
Nee, ga het wel eens proberen in de toekomst.quote:Op zondag 4 december 2011 18:18 schreef hemarookworst het volgende:
drankgigant.nl heeft ook een best groot assortiment, iemand ervaringen mee?
Ik vind daar wel twee, zo te zien, zeer interessante nieuwe bieren van Emelissequote:Op zondag 4 december 2011 18:18 schreef hemarookworst het volgende:
drankgigant.nl heeft ook een best groot assortiment, iemand ervaringen mee?
Ik vraag me af of ze nog leverbaar zijn. De Laphroaig was wel lekker.quote:Op zondag 4 december 2011 22:58 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ik vind daar wel twee, zo te zien, zeer interessante nieuwe bieren van Emelisse
Emelisse IRS Jack Daniels Barrel Aged
Emelisse IRS Laphroaig Barrel Aged
Wel allebei met lange levertijd volgens die site.
Okee, goed om te weten... ze zijn blijkbaar van eerder dit jaar ofzo dan?quote:Op zondag 4 december 2011 22:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze nog leverbaar zijn. De Laphroaig was wel lekker.
Yupquote:Op zondag 4 december 2011 23:08 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Okee, goed om te weten... ze zijn blijkbaar van eerder dit jaar ofzo dan?
Is het de white label of diegene met los stickertje?quote:Op zondag 4 december 2011 22:58 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ik vind daar wel twee, zo te zien, zeer interessante nieuwe bieren van Emelisse
Emelisse IRS Jack Daniels Barrel Aged
Emelisse IRS Laphroaig Barrel Aged
Wel allebei met lange levertijd volgens die site.
Geen idee...quote:Op zondag 4 december 2011 23:47 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Is het de white label of diegene met los stickertje?
Hm, als ik daar op af moet gaan zijn dat dus niet de white labels, maar er staat wel "new". Vernuftig.quote:Op maandag 5 december 2011 22:08 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Geen idee...
Op die site staan alleen de etiketten:
http://www.drankgigant.nl(...)els-barrel-aged-new-
http://www.drankgigant.nl(...)aig-barrel-aged-new-
Prima biertje inderdaadquote:Op dinsdag 6 december 2011 06:40 schreef Quannum het volgende:
Straffe Hendrik als bier van de maand in één van de cafés waar ik regelmatig kom.![]()
[ afbeelding ]
Yummy!
Ik neem aan dat jullie het over de tripel hebben? Ik heb zelf alleen de quadrupel op. Was ook verdomd lekker.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Prima biertje inderdaad
Het recept is wel iets veranderd sinds het is overgenomen door de Halve Maan
Ja. De Quad vind ik zelf niet zo heel lekker trouwens.quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:29 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jullie het over de tripel hebben? Ik heb zelf alleen de quadrupel op. Was ook verdomd lekker.
Ik denk Westmalle tripel of Chimay Blauw. Waar ik zin in heb is alleen bij mij heel variabel. Eerst vond ik Westmalle tripel wat minder lekker, toen vond ik hem steeds lekkerder worden en nu vind ik hem weer wat minder. Over de maanden zit daar dus ook een bepaalde conjunctuur in. Bij mij dan.quote:Op woensdag 7 december 2011 20:35 schreef hemarookworst het volgende:
Wat is het rustig hier, jullie zijn toch niet gestopt met bier drinken he, zodat jullie geen inspiratie meer hebben om over te praten. Daarom snijd ik maar een onderwerp aan.
Stel je voor, je bent nogal blut. Je wilt graag een goed bier drinken voor een lage prijs, dat wordt dus eentje halen uit de super. Welke speciaalbier neem je?
Ik neem Gulpener Dort, kost rond de 70cent, alleen jammer dat het bij weinig supermarkten verkrijgbaar is. Andere goede keuzes vind ik Alfa Super Dortmunder, Palm en De Koninck.
Nu jullie!
100%quote:Op woensdag 7 december 2011 20:55 schreef T-Force het volgende:
Ik ga vanavond voor de pils van Brewdog: 77 Lager. Ben benieuwd of je echt verschil proeft met normaal pils. Ik proef namelijk bijna geen verschil tussen de bestaande soorten commerciele pilseners (Grolsch, Amstel, Heineken, Bavaria, etc etc)
Is bovendien mijn eerste Brewdog-biertje![]()
Ook besteld bij bierenzo.nl trouwens!
En dan snel op zoek naar Emelisse Urtyp Pilsner, Christoffel Bier en de Samuel Adams Boston Lager!quote:Op woensdag 7 december 2011 21:33 schreef T-Force het volgende:
Verrek ja, deze zou ik er zo uitpakken bij een blinde test![]()
Lekker zacht, maar toch mooi op smaak en hij blijft veel langer hangen in de mond dan de andere pilsjes. Cheers!
Ja die twee zou ik het ook voor doen. Maar helaas veel Budels en Christoffel in het pakket. Daar ben ik geen fan vanquote:
En die Emelisse bieren.quote:
Dobbel Palm is wel redelijk okee, maar hier ff wat geschiedenis, het is idd. geen winterbier.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:42 schreef hemarookworst het volgende:
Zo, de winterbieren, druppelen langzaam de supermarkten binnen. Ik heb de Dobbel Palm gedronken, niet echt bijzonder. Vind het niet eens een echte winterbier, gewoon een ietsje sterkere Palm. Ik had vorig jaar de Gulpener Winterbier gedronken, die vond ik super. Ga het binnenkort ook kopen, kijken of ik het nog zo super vind
quote:Dobbel Palm is een amber- tot koperkleurige Spéciale Belge met een alcoholpercentage van 6%. Brouwmeester Alfred Van Roy lanceerde dit bier in 1947 naar aanleiding van de 200ste verjaardag van de brouwerij. Het was echter zo succesvol dat hij het later jaarlijks rond de eindejaarsperiode op de markt bleef brengen
Waarom eigenlijk zo'n pakket? Zo te zien is het niet echt heel veel goedkoper. Je kunt dan toch ook gewoon biertjes kopen bij een goede slijter? Dan heb je allemaal biertjes die je wilt in ieder geval.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:31 schreef bas-beest het volgende:
Oja... ik ga, denk ik, gewoon allebei die pakketten bestellen.
Da's ook wel weer waar eigenlijk.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:44 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk zo'n pakket? Zo te zien is het niet echt heel veel goedkoper. Je kunt dan toch ook gewoon biertjes kopen bij een goede slijter? Dan heb je allemaal biertjes die je wilt in ieder geval.
Het heeft niet een smaak als winterbier, maar ze adverteren wel als een soort winterbier/najaarsbier. Je ziet het altijd rond deze tijd in de schappen verschijnen.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:31 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dobbel Palm is wel redelijk okee, maar hier ff wat geschiedenis, het is idd. geen winterbier.
[..]
Ja, van't vat een paar. Drinkt heel makkelijk weg, niet te zoet, ook niet bitter of zwaar. Een goed biertje, maar niet om te zeggen 'Wauw!'.quote:Op zondag 18 december 2011 01:36 schreef Nembrionic het volgende:
Ik zie hier net een flesje Leffe Kerstbier staan. Iemand dat al op en een oordeel?
Ik heb er één geprobeerd en ben er niet echt over te spreken. Het doet me denken aan de dubbel en die smaak kan ik het best omschrijven als "een pluk shag".quote:Op zondag 18 december 2011 11:19 schreef Quannum het volgende:
[..]
Ja, van't vat een paar. Drinkt heel makkelijk weg, niet te zoet, ook niet bitter of zwaar. Een goed biertje, maar niet om te zeggen 'Wauw!'.
Vind Leffe sowieso matige biertjes. Vies wil ik het ook niet vinden, maar er zijn zoveel betere abdijbieren in de vorm van Blond/Dubbel/Tripelquote:Op zondag 18 december 2011 17:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ben erover uit: voor mij geen donkere Leffe's meer
Ja nuquote:Op zondag 18 december 2011 01:36 schreef Nembrionic het volgende:
Ik zie hier net een flesje Leffe Kerstbier staan. Iemand dat al op en een oordeel?
Persoonlijk vind ik Leffe Dubbel juist een van de lekkerdere dubbels. Dat geroosterde ondertoontje bevalt mij wel.quote:Op zondag 18 december 2011 17:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik heb er één geprobeerd en ben er niet echt over te spreken. Het doet me denken aan de dubbel en die smaak kan ik het best omschrijven als "een pluk shag".
Ik ben erover uit: voor mij geen donkere Leffe's meer
die xmas ale is top!quote:Op maandag 26 december 2011 11:55 schreef T-Force het volgende:
Anchor Christmas Ale 2010 was erg bijzonder. Had een hele aparte zurige smaak, met een soort van 'drop-achtige afdronk'. Daarna kwam mijn pa nog aanzetten met een grote fles La Chouffe. Blijft een topbier
Ik vind zelf de 8 lekkerder, maar ook de 10 is heerlijkquote:Op donderdag 29 december 2011 18:24 schreef travelman het volgende:
Gisteren de Rochefort 10 gedronken; heerlijk bier!!!
Ik ben ook teruggezakt van 10 naar 8. Is net lekkerder drinken na een tijdjequote:Op donderdag 29 december 2011 19:41 schreef T-Force het volgende:
[..]
Ik vind zelf de 8 lekkerder, maar ook de 10 is heerlijk
Zelfs de 6 is lekker. Alle drie mooie trappist! Mijn ervaring is dat ze goed te krijgen zijn bij een beetje slijter, met grote prijsverschillen...quote:Op donderdag 29 december 2011 19:41 schreef T-Force het volgende:
[..]
Ik vind zelf de 8 lekkerder, maar ook de 10 is heerlijk
Eens.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:57 schreef gadeweerd het volgende:
[..]
Zelfs de 6 is lekker. Alle drie mooie trappist! Mijn ervaring is dat ze goed te krijgen zijn bij een beetje slijter, met grote prijsverschillen...
Heb ze alledrie gezien in de Mitra, maar waarschijnlijk hebben niet alle Mitra's zo'n uitgebreide assortiment.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:59 schreef Fogel het volgende:
De 6 is toch wel mijn favoriet van die drie.
En dat de 10 lastig te krijgen is, waar komt dat vandaan? 8 en 10 zijn geen probleem om te kopen, de 6 daarintegen is zeer vaak geen deel van het (standaard)assortiment bij de betere slijter is mijn ervaring.
Ik vind de 6 t minste, vind dat bij Rochefort het alcoholpromillage het bier wel degelijk goed doet. De 10 kan ik t meest waarderen, alhoewel ik hem steeds vaker te zwaar vind. Daarom de 8 de gulden middenweg, tenzij ik echt wil genietenquote:Op donderdag 29 december 2011 23:59 schreef Fogel het volgende:
De 6 is toch wel mijn favoriet van die drie.
En dat de 10 lastig te krijgen is, waar komt dat vandaan? 8 en 10 zijn geen probleem om te kopen, de 6 daarintegen is zeer vaak geen deel van het (standaard)assortiment bij de betere slijter is mijn ervaring.
Hoe kun je dat nou zeggen als je ze nog niet geproefd hebt?quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:08 schreef hemarookworst het volgende:
Heb de 6 en 8 nog niet geproefd. Rochefort is zo'n bier hoe meer alcohol hoe lekkerder. Maar interessanter vind ik bieren die met zo laag mogelijke alcoholpercentage zo lekker mogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |