Als je het niet probeert, dan weet je het nooitquote:Op dinsdag 15 november 2011 23:12 schreef T-Force het volgende:
[..]
Ja, ik begreep dat de meesten een geuze niet echt (lees: echt niet) lekker vinden, maar er is maar weinig wat ik echt niet lust. Ben er wel erg benieuwd naar![]()
Daarentegen heb ik ook maar 3 flesjes geuze, dus die moeten wel op kunnen
Ligt eraan waar je zit want naar Duitsland heen en weer kost ook geld.quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:41 schreef DjimmyR het volgende:
Iemand een idee waar je het goedkoopst een kratje Erdinger kan kopen? Duitsland? Zo ja; waar en hoe duur?
Ja volgens mij was 'ie wel okay. Maar ik had liever de andere keuze gehad.quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:49 schreef hemarookworst het volgende:
Iemand de nieuwe Hertog Jan oerblond geproefd?
Weet je toevallig of ze een Saison du Buff van Stone hebben?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:42 schreef andrejes het volgende:
Gisteren met 2 kratten Westvleteren 12 opgehaald, ben er blij mee. Onderweg geshop bij Geers en De Hopduvel, moet zeggen dat Geers wel stukken goedkoper is dan De Hopduvel. Veel bieren gekocht van elk denk ik 2 of 3 hieronder het overzicht!!
p.s. als je struise bieren wil kopen moet je toch echt even langs gaan wat een lage prijzen!! bv pannepot ¤1,75!! Black Albert ¤2,30, Tsjees Reserva ¤2,70 enzzzz
Stone Old Guardian Barley Wine 66cl
Stone Imperial Stout 66cl
Stone, I.P.A.
Oerbier, De Dolle Brouwers
Dulle Teve, De Dolle Brouwers
Oerbier Reserva, De Dolle Brouwers
Courage, Dochter van de Korenaar
Bravoure, Dochter van de Korenaar
Embrasse, special edition aged Wiskey, Dochter van de Korenaar 66cl
Mano Negra, Alvinne
Morpheus Wild, Alvinne
Yeti Imperial Stout, Great Divide
Black Albert, Struise
Pannepot 2010, Struise
Tjesses Reserva, Struise
Outblack, Struise
Cuvee Delphine, Struise
Sint Amatus, Struise
Nogo O 100
Monks Elexir, Mikkeller
Black Hole, Mikkeller
Gouden Carolus Classica
Gouden Carolus XMAS 66cl
Voorlopig even zat bier!!!
Nice! Morgen misschien eens een tripje richting Duitsland maken, heb je misschien een tip voor een winkel vlak over de grens (kom zelf vanuit Eindhoven).quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:45 schreef Inkomen het volgende:
De meeste supermarkten (ook Aldi enz.) in Duitsland hebben een getränkenmarkt in de buurt waar de bierselectie ruim voldoende is. Prijzen weet ik niet uit mijn hoofd, maar vaak zijn ze echt een stuk lager dan hier. Twaalf-vijftien euro per krat misschien?
(Ter illustratie: Haake-Beck Maibock, die hier voor ¤1,25 per fles wordt verkocht, kostte mij ¤0,50 per fles.)
Ik heb de luxe dat er een lease auto voor de deur staat, dus dat kost me niks. En haal ik de bijtelling er ook een beetje uitquote:Op vrijdag 18 november 2011 21:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je zit want naar Duitsland heen en weer kost ook geld.
Ik ga zelf altijd naar Famila bij Leer, maar da's vanuit Eindhoven een beetje uit de routequote:Op vrijdag 18 november 2011 21:59 schreef DjimmyR het volgende:
[..]
Nice! Morgen misschien eens een tripje richting Duitsland maken, heb je misschien een tip voor een winkel vlak over de grens (kom zelf vanuit Eindhoven).
Nee ze hadden alleen deze drie nu in de winkel, geers krijgt wel meer stone dat zeiden ze daar!!quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Weet je toevallig of ze een Saison du Buff van Stone hebben?
Trinkgut heeft dat wel. Aanbiedingsprijs was 7,99 voor 11 flessen, maar die loopt vandaag af. Hier kan je opzoeken welke het dichtstbij is. In Kempen zit er in elk geval eenquote:Op vrijdag 18 november 2011 21:41 schreef DjimmyR het volgende:
Iemand een idee waar je het goedkoopst een kratje Erdinger kan kopen? Duitsland? Zo ja; waar en hoe duur?
Tot acht open staat er, misschien dat ik er zo dan nog even naar toe rijd.quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:24 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Trinkgut heeft dat wel. Aanbiedingsprijs was 7,99 voor 11 flessen, maar die loopt vandaag af. Hier kan je opzoeken welke het dichtstbij is. In Kempen zit er in elk geval een
Da's toevallig ook wel een leuke volgorde om ze in op te drinkenquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:20 schreef bas-beest het volgende:
Heb vandaag de volgende bieren gehaald van 'De Leckere':
Pilsner
Witte Vrouwen
Blauwe Bijl
Paulus
Razende Swaen
Pontificale
Crom Hout
Willibrord
Ze staan nu op het balkon af te koelen.
Daar ga ik je aan houdenquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:38 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Da's toevallig ook wel een leuke volgorde om ze in op te drinken
Even onthouden dan. Vergelijbaar met Bush Amber?quote:Op donderdag 17 november 2011 09:59 schreef andrejes het volgende:
Gisteren een Dulle Teve Mad Bitch 10% van De Dolle Brouwers op. Echt een verrasende zware tripple lekker fruitig suiker en hoppig!
Ze maken wel hele lekkere bieren o.a. Oerbier, Stille Nacht en Arabier!!!
Nee, nog niet. Waarschijnlijk morgen of Dinsdag samen met een goede vriend.quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:49 schreef hemarookworst het volgende:
Iemand de nieuwe Hertog Jan oerblond geproefd?
La Trappe Tripel is een vrij zwaar bier wat betreft alcoholpercentage, maar drinkt erg snel weg door de lichte en frisse smaak. Ditzelfde heb je ook bij de bekende LaChouffe. Kwak is een vrij zoet bier, die is wat supermarktbier wat unieker. Aangezien je altijd Alfa dronk, zou ik dan eens proberen om Dortmunder te halen, soortgelijk en heerlijk bier, alleen niet echt te krijgen in de supermarkten. Anders heb je nog de zware Extra Strong versie van Alfa. Chimay blauw heeft een zwaardere smaak, maar die kan je ook prima eens proberen. Sowieso zijn de meeste uit de supermarkt wel erg toegankelijk, gewoon eens een keer een van elk kopen.quote:Op maandag 21 november 2011 20:44 schreef Z750 het volgende:
Sinds een paar weken geleden ben ik van de Alfa bier afgestapt. Ik begon met La Trappe Tripel en sinds toen ben ik verkocht en heb een aantal biertjes geproeft. La Trappe Quadrupel en Pauwel Kwak zijn echt goddelijk. Weet iemand wat daar een beetje op lijkt?
Koyt is gruit/gruutbier. Dat houdt in dat er een kruidenmengsel is gebruikt in plaats van hop(dat werd een paar honderd jaar geleden nog niet zoveel gebruikt).quote:Op maandag 21 november 2011 22:51 schreef bas-beest het volgende:
Vanavond o.a. deze op:
[ afbeelding ]
Op zich niet heel verkeerd qua smaak/afdronk, maar er zit iets in waardoor ik het niet echt tot mijn favorieten kan rekenen.
Dat staat idd. op de fles, met als hoofdingrediënt 'gagel'.. het is zeker niet vies, maar om nou te zeggen écht lekker?quote:Op maandag 21 november 2011 22:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Koyt is gruit/gruutbier. Dat houdt in dat er een kruidenmengsel is gebruikt in plaats van hop(dat werd een paar honderd jaar geleden nog niet zoveel gebruikt).
Daardoor is het nogal apart van smaak
Ik zou Koyt wel lekker vinden als er óók hop in zou zitten.
Rochefort 10 in een supermarkt vind ik mooiquote:Op woensdag 23 november 2011 17:29 schreef hemarookworst het volgende:
Kwam toevallig langs de C1000 in Delft Zuidpoort. Wat een geweldig assortiment bieren hebben ze voor een supermarkt! Old speckled hen, Rochefort 10, Delfts bier enz enz.
Resultaat?quote:Op woensdag 23 november 2011 11:35 schreef Nembrionic het volgende:
Zo, weer even gebeld naar Westvleteren
Connectie natuurlijk, anders had ik het hier niet gemeldquote:
Da's een puntquote:Op woensdag 23 november 2011 17:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Connectie natuurlijk, anders had ik het hier niet gemeld
2 bakken WV12.
Welliswaar niet voor mij maar voor mijn kroegbaas. Maar ik ga wel mee
Waarschijnlijk dat we gelijk wat inkopen doen bij de Hopduvel o.i.d.
Ja idd, maar toch mooi dat ze hebben. Assortiment lijkt wel op een bierspeciaalzaak in het klein, de supermarkt is kleiner dan een AH XL, maar ze hebben meer dan zo'n XL. Waarom verkopen de rdamse supermarkten geen bier van De Pelgrimquote:Op woensdag 23 november 2011 17:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Rochefort 10 in een supermarkt vind ik mooi
Delfst bier wordt bij Klein Duimpje in Hillegom gebrouwen
Je kan daar ook voor 9 euro de blonde/8/en de 12 kopen.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Connectie natuurlijk, anders had ik het hier niet gemeld
2 bakken WV12.
Welliswaar niet voor mij maar voor mijn kroegbaas. Maar ik ga wel mee
Waarschijnlijk dat we gelijk wat inkopen doen bij de Hopduvel o.i.d.
Ja super daar kom er ook vaak even langs, het grote assortiment komt omdat de eigenaar van die C1000 ook een bierliefhebber is, deze winkels hoefen zich niet aan de inkoopeisen van de C1000 tehouden. Nu wordt het Jumbo ben benieuwd of eriets gaat veranderen.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:29 schreef hemarookworst het volgende:
Kwam toevallig langs de C1000 in Delft Zuidpoort. Wat een geweldig assortiment bieren hebben ze voor een supermarkt! Old speckled hen, Rochefort 10, Delfts bier enz enz.
Maar daar zie ik het nut niet van inquote:Op vrijdag 25 november 2011 09:30 schreef andrejes het volgende:
Je kan daar ook voor 9 euro de blonde/8/en de 12 kopen.
Misschien gaan we daar wel langs, dat weet ik niet.quote:En toch vind Drankenhandel Geers beter en goedkoper!!!
Ja enkele plekken. Ligt eraan welke bieren je wil.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:39 schreef Fogel het volgende:
[..]
Da's een punt
Ik zou graag de mogelijkheid hebben om zelf te kopen daar... Maargoed ik heb een bouwsteen die op me staat te wachten in Belgie en daar ben ik al behoorlijk tevreden mee
Ken jij (of iemand anders natuurlijk) een geschikte plek om tussen Schiphol en Leuven bier in te slaan met 30 man, misschien dat zelfs de Hopduvel al op de route ligt? We hebben een bus, dus een beetje van die route afwijken is niet zo'n probleem.
Volgens mij hebben de meeste supermarkten wel enige vrijheid voor de filiaalhouder. De AH's hebben ook variaties s:)quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:32 schreef andrejes het volgende:
[..]
Ja super daar kom er ook vaak even langs, het grote assortiment komt omdat de eigenaar van die C1000 ook een bierliefhebber is, deze winkels hoefen zich niet aan de inkoopeisen van de C1000 tehouden. Nu wordt het Jumbo ben benieuwd of eriets gaat veranderen.
Wel bij de les blijven hequote:Op vrijdag 25 november 2011 12:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Je hebt bij Hazeldonk net over de grens een grote bierhal (bierparadijs) zitten, redelijk assortiment
http://www.bier-paradijs.be/home
Met 30 man kunnen we natuurlijk gewoon 30 verschillende kratten halen en onderling kratten samenstellen, maar ik denk dat per fles handiger gaat zijnquote:Op vrijdag 25 november 2011 12:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja enkele plekken. Ligt eraan welke bieren je wil.
De Hopduvel en Geers zitten in Gent. Dat ligt wel uit de route, moet je maar even op maps.google.com kijken.
Verder zit er een drank drive-inn in Rotterdam van Bierenco, die verkoopt alleen per krat. (zit trouwens ook in Amsterdam en Den Bosch)
Dan heb je nog Baarle-Nassau waar wat zit, maar mijn advies is naar het Bierparadijs te gaan
op de grensovergang.
Dus eigenlijk: wil je losse flesjes kopen of kratten?
Ja want in een krat passen maar 24 bierquote:Op vrijdag 25 november 2011 13:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Met 30 man kunnen we natuurlijk gewoon 30 verschillende kratten halen en onderling kratten samenstellen, maar ik denk dat per fles handiger gaat zijn
We mogen toch maar 5 liter per persoon importeren zonder 2.5¤ per liter aan extra belasting te moeten betalen, en het moet met het vliegtuig mee, dus logistiek gezien gaat het in ieder geval al niet handig wordenquote:Op vrijdag 25 november 2011 13:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja want in een krat passen maar 24 bier
Nou goed, je weet waar je moet zijn
Bierparadijs, Geers en Hopduvel.
In principe kan een geus gewoon rond de 10-12 graden gedronken worden. Maar ik zou je afraden om hem tijdens het eten te nuttigen. Bij dessert misschien, maar niet bij vlees en groen enzo.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:46 schreef T-Force het volgende:
Straks bij het eten mijn eerste geuze proberen. Gaat hier om de Mort Subite Geuze. Op welke temperatuur moet deze eigenlijk gedronken worden? Heb 'm voor de zekerheid maar even in de koelkast gegooid.
Ben echt benieuwd!
Dankje, dan haal ik hem zo maar weer uit de koelkast en ga ik hem bij het toetje drinkenquote:Op vrijdag 25 november 2011 16:15 schreef Curchulain het volgende:
In principe kan een geus gewoon rond de 10-12 graden gedronken worden. Maar ik zou je afraden om hem tijdens het eten te nuttigen. Bij dessert misschien, maar niet bij vlees en groen enzo.
Een beetje zoeken levert op dat niet al te zoete desserts, kazen en schaaldieren (mosselen, oesters) goed met geuze combineren.
Online bijv. hier:quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:07 schreef LethalP het volgende:
Nouja zeg, La Trappe Quadrupel en Hertog Jan Grand Prestige!
Wat een fantastische bieren zeg, werkelijk!
Weet trouwens iemand waar je karmeliet kan krijgen?
Waar zit je?quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:07 schreef LethalP het volgende:
Nouja zeg, La Trappe Quadrupel en Hertog Jan Grand Prestige!
Wat een fantastische bieren zeg, werkelijk!
Weet trouwens iemand waar je karmeliet kan krijgen?
Waarschijnlijk wel jaquote:Op vrijdag 25 november 2011 20:30 schreef gadeweerd het volgende:
[..]
Heeft een beetje slijter die niet?
De Girardin vind ik nog lekkerder.quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:10 schreef Spanky78 het volgende:
Tip: lekkerste kriek die ik ooit heb gehad:
http://www.boon.be/?c=/home/&l=nl
Ik heb het trouwens wel over de speciale versies van Boon, maargoed, ik zal die ander eens proberen te pakken te krijgen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:23 schreef Fogel het volgende:
Girardin, Liefmans en Boon zijn mijn favorieten, in die volgorde. De rest is me vaak te zoet.
Uiteraard, maar die slijter waar ik vaak ga voor m'n speciale bieren, heeft geen website. Tenminste, ik heb 'm nog niet kunnen vinden, weet (nog) niet of ze 'm daar ook verkopen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:58 schreef Nembrionic het volgende:
Maar daarom vraag ik het eigenlijk ook. Online bestellen is leuk maar als je in de buurt van een bierwinkel of een goede slijter zit, dan scheelt dat weer in verzendkosten e.d.
Een beller is sneller hequote:Op vrijdag 25 november 2011 21:36 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Uiteraard, maar die slijter waar ik vaak ga voor m'n speciale bieren, heeft geen website. Tenminste, ik heb 'm nog niet kunnen vinden, weet (nog) niet of ze 'm daar ook verkopen.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:46 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Vast wel, heb er nog niet naar gezocht eigenlijk. Ik ben niet (meer) zo van de Belgische bieren, heb liever iets van Flying Dog/Brewdog/Dogfish Head...
[..]
Dat zou me helemaal niks verbazen, als ik er aan denk, zal ik de volgende keer eens kijken in de Jumbo aan de Laakweg.
Mijn vrouw gaat morgen tijdens het boodschappen halen daar voor kijken.
[..]
Ja... allebei te ver weg voor het leuke...
Mijn favoriet is Echt Kriekenbier. (1 van de weinige kriekbieren die ik binnenkrijg.)quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb het trouwens wel over de speciale versies van Boon, maargoed, ik zal die ander eens proberen te pakken te krijgen.
Ach, als we dan toch favo krieken gaan noemen: Cantillon Lou Pepequote:Op zaterdag 26 november 2011 09:53 schreef Quannum het volgende:
[..]
Mijn favoriet is Echt Kriekenbier. (1 van de weinige kriekbieren die ik binnenkrijg.)
[ afbeelding ]
Zeker niet te zoet.
Kriek en lambiek raad ik ook zelden aan iemand aan. Hooguit aan iemand die zegt 'ik lust geen bier' en liever aan de wijn zit. Maar voor iemand die al wel bierdrinker is, is de smaak dusdanig ver verwijderd van standaard bocht dat het vaak niet goed ontvangen wordt.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:10 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben zelf helemaal geen fan van krieken. Als ik er al één drink dan is het een zoete en ijskoud, in de zomer.
Ik inmiddels ook. Sixpackje RB op een zaterdagavond met vriendenquote:Op zaterdag 26 november 2011 16:22 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben een fan van de Raging Bitch
ik ook sinds gisteravond. Lekker biertjequote:Op zaterdag 26 november 2011 16:22 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben een fan van de Raging Bitch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |