In principe kan een geus gewoon rond de 10-12 graden gedronken worden. Maar ik zou je afraden om hem tijdens het eten te nuttigen. Bij dessert misschien, maar niet bij vlees en groen enzo.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:46 schreef T-Force het volgende:
Straks bij het eten mijn eerste geuze proberen. Gaat hier om de Mort Subite Geuze. Op welke temperatuur moet deze eigenlijk gedronken worden? Heb 'm voor de zekerheid maar even in de koelkast gegooid.
Ben echt benieuwd!
Dankje, dan haal ik hem zo maar weer uit de koelkast en ga ik hem bij het toetje drinkenquote:Op vrijdag 25 november 2011 16:15 schreef Curchulain het volgende:
In principe kan een geus gewoon rond de 10-12 graden gedronken worden. Maar ik zou je afraden om hem tijdens het eten te nuttigen. Bij dessert misschien, maar niet bij vlees en groen enzo.
Een beetje zoeken levert op dat niet al te zoete desserts, kazen en schaaldieren (mosselen, oesters) goed met geuze combineren.
Online bijv. hier:quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:07 schreef LethalP het volgende:
Nouja zeg, La Trappe Quadrupel en Hertog Jan Grand Prestige!
Wat een fantastische bieren zeg, werkelijk!
Weet trouwens iemand waar je karmeliet kan krijgen?
Waar zit je?quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:07 schreef LethalP het volgende:
Nouja zeg, La Trappe Quadrupel en Hertog Jan Grand Prestige!
Wat een fantastische bieren zeg, werkelijk!
Weet trouwens iemand waar je karmeliet kan krijgen?
Waarschijnlijk wel jaquote:Op vrijdag 25 november 2011 20:30 schreef gadeweerd het volgende:
[..]
Heeft een beetje slijter die niet?
De Girardin vind ik nog lekkerder.quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:10 schreef Spanky78 het volgende:
Tip: lekkerste kriek die ik ooit heb gehad:
http://www.boon.be/?c=/home/&l=nl
Ik heb het trouwens wel over de speciale versies van Boon, maargoed, ik zal die ander eens proberen te pakken te krijgen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:23 schreef Fogel het volgende:
Girardin, Liefmans en Boon zijn mijn favorieten, in die volgorde. De rest is me vaak te zoet.
Uiteraard, maar die slijter waar ik vaak ga voor m'n speciale bieren, heeft geen website. Tenminste, ik heb 'm nog niet kunnen vinden, weet (nog) niet of ze 'm daar ook verkopen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:58 schreef Nembrionic het volgende:
Maar daarom vraag ik het eigenlijk ook. Online bestellen is leuk maar als je in de buurt van een bierwinkel of een goede slijter zit, dan scheelt dat weer in verzendkosten e.d.
Een beller is sneller hequote:Op vrijdag 25 november 2011 21:36 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Uiteraard, maar die slijter waar ik vaak ga voor m'n speciale bieren, heeft geen website. Tenminste, ik heb 'm nog niet kunnen vinden, weet (nog) niet of ze 'm daar ook verkopen.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:46 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Vast wel, heb er nog niet naar gezocht eigenlijk. Ik ben niet (meer) zo van de Belgische bieren, heb liever iets van Flying Dog/Brewdog/Dogfish Head...
[..]
Dat zou me helemaal niks verbazen, als ik er aan denk, zal ik de volgende keer eens kijken in de Jumbo aan de Laakweg.
Mijn vrouw gaat morgen tijdens het boodschappen halen daar voor kijken.
[..]
Ja... allebei te ver weg voor het leuke...
Mijn favoriet is Echt Kriekenbier. (1 van de weinige kriekbieren die ik binnenkrijg.)quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb het trouwens wel over de speciale versies van Boon, maargoed, ik zal die ander eens proberen te pakken te krijgen.
Ach, als we dan toch favo krieken gaan noemen: Cantillon Lou Pepequote:Op zaterdag 26 november 2011 09:53 schreef Quannum het volgende:
[..]
Mijn favoriet is Echt Kriekenbier. (1 van de weinige kriekbieren die ik binnenkrijg.)
[ afbeelding ]
Zeker niet te zoet.
Kriek en lambiek raad ik ook zelden aan iemand aan. Hooguit aan iemand die zegt 'ik lust geen bier' en liever aan de wijn zit. Maar voor iemand die al wel bierdrinker is, is de smaak dusdanig ver verwijderd van standaard bocht dat het vaak niet goed ontvangen wordt.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:10 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben zelf helemaal geen fan van krieken. Als ik er al één drink dan is het een zoete en ijskoud, in de zomer.
Ik inmiddels ook. Sixpackje RB op een zaterdagavond met vriendenquote:Op zaterdag 26 november 2011 16:22 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben een fan van de Raging Bitch
ik ook sinds gisteravond. Lekker biertjequote:Op zaterdag 26 november 2011 16:22 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben een fan van de Raging Bitch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |