Game on!quote:Het ziet er naar uit dat veel (met name autochtone) Nederlanders, tegenwoordig liever elders in de wereld hun heil zoeken.
Veel gebruikte motieven om het land te verlaten zijn dan ook vaak: verhuftering in de maatschappij, toenemende immigrantenstromingen, graaicultuur van banken en bedrijven, niet gehoord en belazerd worden door de politiek, belastingklimaat, zorgvoorzieningen, open grenzen, de euro en het lidmaatschap in de EU met economisch zwakke broeders.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2011/2011-050-pb.htm
[q] Migratiesaldo neemt af
Bevolking groeit met 29 duizend mensen
In de eerste helft van 2011 verlieten ruim 58 duizend personen ons land. Dat zijn er bijna 5 duizend meer dan in dezelfde periode vorig jaar. In dezelfde periode vestigden zich 66,6 duizend personen vanuit het buitenland in Nederland, een stijging van bijna 2 duizend. Het migratieoverschot in het eerste halfjaar van 2011 daalde door deze ontwikkelingen naar 8,2 duizend personen. Dat blijkt uit cijfers van het CBS.
De stijging van het aantal emigranten is voor een belangrijk deel toe te schrijven aan in Nederland geboren personen die vertrekken.
De stijging van het aantal immigranten betreft vooral mensen die in de Europese Unie zijn geboren. Het meest toegenomen is het aantal Polen. De grootste groep immigranten, in Nederland geboren personen die terugkeren, daalde echter.
In de eerste helft van 2011 werden in Nederland 88,5 duizend kinderen geboren, 500 minder dan in dezelfde periode een jaar geleden. Tegenover de geboorten stonden 68 duizend overleden personen. Dat zijn er 900 minder dan in de vergelijkbare periode van vorig jaar. Dat komt mede door het vrijwel uitblijven van sterfte door griep in het voorjaar 2011.
Per saldo groeide de bevolking met bijna 29 duizend personen.
http://logicfreezone.word(...)reren-uit-nederland/
Hang dan een mooi schilderij op ofzo.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:23 schreef Igen het volgende:
Goed, volgens mij heb ik in de vorige topics nog helemaal niet verteld waarom ik zelf ontevreden ben over Nederland.
Welnu, dat is omdat er geen fatsoenlijke bergen zijn.
In de paar jaar dat ik in het buitenland woonde, heb ik ontdenkt dat ik ontzettend ervan houd om in rust en stilte van een uitzicht te genieten. Maar vanuit Amsterdam ben je voor een beetje bergen toch al gauw drie uur onderweg. Dat vind ik verschrikkelijk.
Niet dat ik daarmee iemand iets kwalijk neem trouwens. Je bouwt niet zo-even een gebergte hè.
Niet van dat benauwdequote:Op dinsdag 15 november 2011 18:23 schreef Igen het volgende:
Niet dat ik daarmee iemand iets kwalijk neem trouwens. Je bouwt niet zo-even een gebergte hè.
De fysieke gesteldheid van het land kan inderdaad ook een reden zijn om te verhuizen..... Als je die "platheid" zat bent, dan heb je enorm veel keus inderdaad. Voor mij maakt het weinig uit.... maar ik zit wel redelijk wat dat betreft. Ik kan de bergen zien, en anderhalf uur rijden en ik sta op een skipiste. (En op dezelfde dag kan ik na een ochtendje skiën nog even lekker opwarmen op het strand, beetje afhankelijk van het weer natuurlijk).quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:23 schreef Igen het volgende:
Kieskeurig hoorquote:Op dinsdag 15 november 2011 18:33 schreef Igen het volgende:
Ik ben bang dat er op die berg geen plek zal zijn voor rust en stilte omdat het project dan minder rendabel zou worden.
Nou vooruit dan maarquote:En er zijn genoeg grote steden te bedenken waar ze wel iets van bergen in de buurt (of zelfs midden in de stad) hebben.
Dat is niet hetzelfde.... ik merk wel dat als ik over de snelweg rij hier, ik de bergen aan de ene kant zie, heuvels aan een andere kant, dat ik toch meer een gevoel heb van oriëntatie. Wij zijn het in Nederland natuurlijk gewend, dat platte gedoe, en iemand in Kansas is dat ook, maar mijn vrouw had toen ze in Nederland reed nooit echt een oriëntatiepunt. Je kunt hier om je heen kijken, je ziet een bergtop, en je weet meteen waar je bent, welke richting je op gaat, etc.quote:
Met bergen om me heen voel ik me benauwd. Ik wil de wijde horizon kunnen zijn. In ieder geval aan 1 kant.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde.... ik merk wel dat als ik over de snelweg rij hier, ik de bergen aan de ene kant zie, heuvels aan een andere kant, dat ik toch meer een gevoel heb van oriëntatie. Wij zijn het in Nederland natuurlijk gewend, dat platte gedoe, en iemand in Kansas is dat ook, maar mijn vrouw had toen ze in Nederland reed nooit echt een oriëntatiepunt. Je kunt hier om je heen kijken, je ziet een bergtop, en je weet meteen waar je bent, welke richting je op gaat, etc.
Klinkt misschien raar, maar je voelt je met bergen om je heen meer 1 met de wereld om je heen, en dat snapte ik eigenlijk pas JAREN nadat ik met bergen om me heen woonde.
Echte bergen (nog) niet natuurlijk, maar wel kunstmatig aangelegde heuvels, bv. het Buytenpark bij Snowworld in Zoetermeer.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:33 schreef Igen het volgende:En er zijn genoeg grote steden te bedenken waar ze wel iets van bergen in de buurt (of zelfs midden in de stad) hebben.
Klinkt bijzonder goed doordacht, succesquote:Op zondag 20 november 2011 21:11 schreef Chooselife het volgende:
Nu een aantal gesprekken met dierbaren gevoerd om met een aantal gezinnen te vertrekken uit Nederland. Het is ons duidelijk: Wij willen hier op dit moment vertrekken, alleen weten nog niet wanneer en waar naartoe. Het liefst een niet-Westers of neutraal land. We kopen daar gewoon vastgoed en een lopende onderneming. Gezien elke regio op zo'n economische impuls zit te wachten, zal zo'n transfer waarschijnlijk vrij gemakkelijk verlopen. We zijn voor een deel multicultureel, dus ook integratie is ons niet geheel vreemd. De eerste stap die we genomen hebben is het kopen van vreemde valuta, in ruil voor de Euro en een transport naar diverse buitenlandse banken. Zo is ons vermogen deels al buiten deze economische zone geparkeerd.
Het argument is dat we geen vertrouwen hebben in de Nederlandse staat, de Nederlandse economie (gehele Eurozone) en de Nederlandse maatschappij. Bovendien willen we geen deel uitmaken van een land wat zich (neo)koloniaal roert, getuige de missies en standpunten inzake Libië, Afghanistan en Irak. Dat zijn zaken die enorm in strijd zijn met onze eigen overtuigingen en beschaving. Wij, als jong gezin, weigeren onze kinderen op te laten groeien in zo'n huichelachtige vazalstaat.
En dat is spijtig: Hoogopgeleid en vermogend. Wat Nederland eigenlijk niet kan missen.
Al een land in gedachte?quote:Op zondag 20 november 2011 21:11 schreef Chooselife het volgende:
Het liefst een niet-Westers of neutraal land.
Zoiets lijkt me wel heel gaaf om te doen. Niet vanwege het politieke standpunt overigens. Maar Nederland is een land waarbij je min of meer gedwongen wordt in het systeem te gaan zitten, waarna je vervolgens geen kant meer op kunt. Je zit vast totaal je dood.quote:Op zondag 20 november 2011 21:11 schreef Chooselife het volgende:
Nu een aantal gesprekken met dierbaren gevoerd om met een aantal gezinnen te vertrekken uit Nederland. Het is ons duidelijk: Wij willen hier op dit moment vertrekken, alleen weten nog niet wanneer en waar naartoe. Het liefst een niet-Westers of neutraal land. We kopen daar gewoon vastgoed en een lopende onderneming. Gezien elke regio op zo'n economische impuls zit te wachten, zal zo'n transfer waarschijnlijk vrij gemakkelijk verlopen. We zijn voor een deel multicultureel, dus ook integratie is ons niet geheel vreemd. De eerste stap die we genomen hebben is het kopen van vreemde valuta, in ruil voor de Euro en een transport naar diverse buitenlandse banken. Zo is ons vermogen deels al buiten deze economische zone geparkeerd.
Het argument is dat we geen vertrouwen hebben in de Nederlandse staat, de Nederlandse economie (gehele Eurozone) en de Nederlandse maatschappij. Bovendien willen we geen deel uitmaken van een land cq bondgenootschap wat zich imperialistisch en (neo)koloniaal roert, getuige de missies en standpunten inzake Libië, Afghanistan en Irak. Dat zijn zaken die enorm in strijd zijn met onze eigen overtuigingen en beschaving. Wij, als jong gezin, weigeren onze kinderen op te laten groeien in zo'n huichelachtige vazalstaat.
En dat is spijtig: Hoogopgeleid en vermogend. Wat Nederland eigenlijk niet kan missen.
Ik vind het een goed doordachte beslissing (althans mogelijke toekomstige beslissing). Financieel sta je dan sterker en je hebt in het andere land in ieder geval een aantal mensen die je kent. Verder vind ik het weer eens een andere onderbouwing voor de keuze om te vertrekken. Ik kan er inkomen, al is die gedachte voor mij persoonlijk te kort door de bocht.quote:Op zondag 20 november 2011 21:11 schreef Chooselife het volgende:
Het argument is dat we geen vertrouwen hebben in de Nederlandse staat, de Nederlandse economie (gehele Eurozone) en de Nederlandse maatschappij. Bovendien willen we geen deel uitmaken van een land cq bondgenootschap wat zich imperialistisch en (neo)koloniaal roert, getuige de missies en standpunten inzake Libië, Afghanistan en Irak. Dat zijn zaken die enorm in strijd zijn met onze eigen overtuigingen en beschaving. Wij, als jong gezin, weigeren onze kinderen op te laten groeien in zo'n huichelachtige vazalstaat.
Waar wacht je dan nog op?quote:Op zondag 20 november 2011 23:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Argentinië, Paradise voor hippies en zwakzinnnigen
Hij zit er toch al, of tenminste meer dan de helft van het jaarquote:
Misschien eerst iets minder naief wordenquote:Op zondag 20 november 2011 21:11 schreef Chooselife het volgende:
We kopen daar gewoon vastgoed en een lopende onderneming. Gezien elke regio op zo'n economische impuls zit te wachten, zal zo'n transfer waarschijnlijk vrij gemakkelijk verlopen.
Dat vind ik wel een mooie ja. Ik ben ook dol op natuur en bergen (ben niet voor niets geoloog) en ik merkte al verschil in Aachen. Bij de volgende stap wordt het een stukje drastischer; op 2600 m hoogte wonen, is een compleet nieuwe ervaring. 2607 meter hoger dan waar ik in 2005/6 woonde.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:23 schreef Igen het volgende:
Goed, volgens mij heb ik in de vorige topics nog helemaal niet verteld waarom ik zelf ontevreden ben over Nederland.
In de paar jaar dat ik in het buitenland woonde, heb ik ontdenkt dat ik ontzettend ervan houd om in rust en stilte van een uitzicht te genieten. Maar vanuit Amsterdam ben je voor een beetje bergen toch al gauw drie uur onderweg. Dat vind ik verschrikkelijk.
Je gaat het nog lastig krijgen een 'neutraal' land te vinden waar je zo even met een paar gezinnen binnenloopt.quote:Op zondag 20 november 2011 21:11 schreef Chooselife het volgende:
Latijns-Amerika biedt een hoop.quote:Op maandag 21 november 2011 00:14 schreef popolon het volgende:
[..]
Je gaat het nog lastig krijgen een 'neutraal' land te vinden waar je zo even met een paar gezinnen binnenloopt.
Daar heb je weer andere (politieke) situaties waar je zonder twijfel tegenaan gaat lopen. Er is altijd wel wat.quote:Op maandag 21 november 2011 00:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Latijns-Amerika biedt een hoop.
Zit jij nu vanuit de VS mensen te demotiveren om te emigreren?quote:Op maandag 21 november 2011 00:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Daar heb je weer andere (politieke) situaties waar je zonder twijfel tegenaan gaat lopen. Er is altijd wel wat.
Sterkte ermee dan!quote:Op maandag 21 november 2011 00:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een mooie ja. Ik ben ook dol op natuur en bergen (ben niet voor niets geoloog) en ik merkte al verschil in Aachen. Bij de volgende stap wordt het een stukje drastischer; op 2600 m hoogte wonen, is een compleet nieuwe ervaring. 2607 meter hoger dan waar ik in 2005/6 woonde.
Dit vind ik het ergste aan Nederland. Op zich zijn veel dingen hier wel prima maar het doodsaaie landschap en de vaak net zo saaie gebouwen die erop staan maken me bijna depressiefquote:Op dinsdag 15 november 2011 18:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde.... ik merk wel dat als ik over de snelweg rij hier, ik de bergen aan de ene kant zie, heuvels aan een andere kant, dat ik toch meer een gevoel heb van oriëntatie. Wij zijn het in Nederland natuurlijk gewend, dat platte gedoe, en iemand in Kansas is dat ook, maar mijn vrouw had toen ze in Nederland reed nooit echt een oriëntatiepunt. Je kunt hier om je heen kijken, je ziet een bergtop, en je weet meteen waar je bent, welke richting je op gaat, etc.
Klinkt misschien raar, maar je voelt je met bergen om je heen meer 1 met de wereld om je heen, en dat snapte ik eigenlijk pas JAREN nadat ik met bergen om me heen woonde.
Een potje voetbal zal wel net zoiets als een marathon na een pakje zware shag worden.quote:Op maandag 21 november 2011 00:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Sterkte ermee dan!Ik kan me daar dus echt niks bij voorstellen, wonen op 2600 meter, want ik heb zelf boven de pakweg 1000 meter nog nooit meer civilisatie dan een berghut gezien.
Ik vind VINEX-wijken helemaal niet verkeerd. Wat ik jammer vind van Nederland is dat er weinig mooi moderne openbare ruimtes bestaan. Belangrijke plekken in Nederland - zoals Schevingen of Rotterdam Centrum - zien er nog steeds erg beroerd uit. Het kan allemaal veel en veel mooier naar mijn mening.quote:Op maandag 21 november 2011 00:36 schreef cikolata het volgende:
[..]
Dit vind ik het ergste aan Nederland. Op zich zijn veel dingen hier wel prima maar het doodsaaie landschap en de vaak net zo saaie gebouwen die erop staan maken me bijna depressief![]()
Ik denk dat er ook niet veel aan te doen is door de overvloed aan regeltjes, schoonheidscommissies et cetera. Hier en daar zijn wel mooie plekken maar daar mag dan weer niet gebouwd worden. Het enige dat mag is karakterloze vinexwijken uit de grond stampen waar iedereen voor veel te veel geld op een kluitje bij elkaar zit
Gecondoleerd.quote:Op maandag 21 november 2011 00:44 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind VINEX-wijken helemaal niet verkeerd.
Ga eens naar La Paz/ El Alto. Een stad met 2 miljoen inwoners op 4000 meterquote:Op maandag 21 november 2011 00:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Sterkte ermee dan!Ik kan me daar dus echt niks bij voorstellen, wonen op 2600 meter, want ik heb zelf boven de pakweg 1000 meter nog nooit meer civilisatie dan een berghut gezien.
Ieder zijn meug. De aversie tegen VINEX en andere nieuwbouw is in de praktijk meer ingeven op het neerkijken van het volk dat daar gaat wonen. Ik ken dat want in ben in N'gein opgegroeid. Het idee van VINEX is echt niet verkeerd.quote:
Mijn beste vrienden wonen in VINEXwijken. Het gaat juist om de "architectuur". Troosteloos. Nieuwegein is een prima voorbeeld.quote:Op maandag 21 november 2011 00:50 schreef skrn het volgende:
[..]
Ieder zijn meug. De aversie tegen VINEX en andere nieuwbouw is in de praktijk meer ingeven op het neerkijken van het volk dat daar gaat wonen. Ik ken dat want in ben in N'gein opgegroeid. Het idee van VINEX is echt niet verkeerd.
Maar goed. Het grootste probleem wat ik met Nederland heb is dat de brutaliteit en lomp gedrag hier de boventoon voeren. En wordt gestimuleerd. Het is pakken pakken pakken. Andere landen, zoals het VK, hebben dat naar mijn mening ook last van.
Heb jaren op 1700m gewoond, je merkt er niks van.quote:Op maandag 21 november 2011 00:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Muwah ik heb zelf altijd in volksbuurten gewoond dus neerkijken is het niet. Het lijkt me gewoon niet chill om in een buurt te wonen waar niks te doen is en je altijd moet reizen om bij je werk te komen of uit te gaan. En het uiterlijk van de buurten is vaak ook monotoon en identiteitsloos, je hebt geen idee of je in Nieuwegein of Hoofddorp bent.quote:Op maandag 21 november 2011 00:50 schreef skrn het volgende:
[..]
Ieder zijn meug. De aversie tegen VINEX en andere nieuwbouw is in de praktijk meer ingeven op het neerkijken van het volk dat daar gaat wonen. Ik ken dat want in ben in N'gein opgegroeid. Het idee van VINEX is echt niet verkeerd.
*proest*quote:Op zondag 20 november 2011 21:11 schreef Chooselife het volgende:
Of het lijkt vol omdat iedereen bij elkaar gepropt in vinexwijken zitquote:Op maandag 21 november 2011 00:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mijn beste vrienden wonen in VINEXwijken. Het gaat juist om de "architectuur". Troosteloos. Nieuwegein is een prima voorbeeld.
Dat is logisch; het is veel te vol in Nederland. Zowel sociaal als geografisch.
Het is vol omdat Nederland allemaal kleine steden kent. Het is verkrampt, iedereen op een kluitje, overal files en vertragingen, er is gewoon nauwelijks rust in Nederland.quote:Op maandag 21 november 2011 01:15 schreef cikolata het volgende:
[..]
Of het lijkt vol omdat iedereen bij elkaar gepropt in vinexwijken zit
auwauwauw!quote:Op maandag 21 november 2011 00:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zit jij nu vanuit de VS mensen te demotiveren om te emigreren?
Argentinie: 9% economische groei,
Wat zijn serieuze landen?quote:Op maandag 21 november 2011 01:20 schreef El_Matador het volgende:
We zijn het op 2 na dichtstbevolkte serieuze land ter wereld, na horrorland Bangladesh en drukke Aziatische mierenland Zuid-Korea.
Nieuwegein is pre-VINEX by the way. Het idee van VINEX was juist het versterken van de stad, dus dat je vanuit je wijk wel snel naar de stad kan komen, ook met goed openbaar vervoer. Helaas wordt het openbaar vervoer altijd als laatste aangelegd.quote:Op maandag 21 november 2011 01:13 schreef cikolata het volgende:
[..]
Muwah ik heb zelf altijd in volksbuurten gewoond dus neerkijken is het niet. Het lijkt me gewoon niet chill om in een buurt te wonen waar niks te doen is en je altijd moet reizen om bij je werk te komen of uit te gaan. En het uiterlijk van de buurten is vaak ook monotoon en identiteitsloos, je hebt geen idee of je in Nieuwegein of Hoofddorp bent.
Landen die groter zijn dan een stad.quote:Op maandag 21 november 2011 01:35 schreef Individual het volgende:
[..]
Wat zijn serieuze landen?
http://en.wikipedia.org/w(...)y_population_density
Dat hangt er vanaf welke kant van de streep je staat.quote:Op maandag 21 november 2011 01:32 schreef Individual het volgende:
[..]
auwauwauw!![]()
Argentinie is een fantastisch land, maar ga er alsjeblieft niet heen voor de goede economie..
Paraguay al een tijdje niets meer over gelezen, maar als crimineel was het daar idd prima.. verder leuk voor vakantie, maar wonen.. brr..
Ik had ongeveer hetzelfde beschreven in de topic over discotheken. Huiselijkheid is steeds meer een norm geworden en wordt bovendien heel erg aangemoedigd door reclames. Ik merkte het al in mijn studententijd hoe dat langzamerhand is veranderd. Het is tegenwoordig heel gewoon om lekker voor elkaar te koken en 's avond op een dakterras te bieren, of te w'ii-en. Twintig jaar geleden ging men naar de mensa en dan naar een poppodium.quote:Op maandag 21 november 2011 01:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is vol omdat Nederland allemaal kleine steden kent. Het is verkrampt, iedereen op een kluitje, overal files en vertragingen, er is gewoon nauwelijks rust in Nederland.
Sociaal gezien wordt dat nog versterkt door het feit dat Nederlanders zulke huismussen zijn. Dat is in andere landen veel minder. Nederlanders besteden godsgruwelijk veel tijd binnenshuis door, met name met tvkijken. Daar komen weer programma's op die die huiselijkheid aanmoedigen. En de restaurants zijn schreeuwend duur en daarom eet iedereen ook thuis. Kijk in Duitsland en ook Engeland waar veul meer buitenshuis gegeten wordt.
We zijn het op 2 na dichtstbevolkte serieuze land ter wereld, na horrorland Bangladesh en drukke Aziatische mierenland Zuid-Korea.
Dat heeft zijn weerslag op hoe we met elkaar omgaan. Gespannen.
Dat is natuurlijk altijd zo in elk land.quote:Op maandag 21 november 2011 01:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf welke kant van de streep je staat.
Hoezo dat?
Niet handig maar met vinexwijk bedoelde ik troosteloze naoorlogse buitenwijken in het algemeen.quote:Op maandag 21 november 2011 01:40 schreef skrn het volgende:
[..]
Nieuwegein is pre-VINEX by the way. Het idee van VINEX was juist het versterken van de stad, dus dat je vanuit je wijk wel snel naar de stad kan komen, ook met goed openbaar vervoer. Helaas wordt het openbaar vervoer altijd als laatste aangelegd.
Je moet niet alles geloven wat je leest of op zijn minst beginnen met serieuze media te gaan lezenquote:
Er is geen land in de wereld waar de mensen meer 'uitgaan'quote:Op maandag 21 november 2011 01:46 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik had ongeveer hetzelfde beschreven in de topic over discotheken. Huiselijkheid is steeds meer een norm geworden en wordt bovendien heel erg aangemoedigd door reclames. Ik merkte het al in mijn studententijd hoe dat langzamerhand is veranderd. Het is tegenwoordig heel gewoon om lekker voor elkaar te koken en 's avond op een dakterras te bieren, of te w'ii-en. Twintig jaar geleden ging men naar de mensa en dan naar een poppodium.
Veel succes met het vinden van een Mensa, die zijn al decennia geleden afgeschaft.quote:Op maandag 21 november 2011 01:46 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik had ongeveer hetzelfde beschreven in de topic over discotheken. Huiselijkheid is steeds meer een norm geworden en wordt bovendien heel erg aangemoedigd door reclames. Ik merkte het al in mijn studententijd hoe dat langzamerhand is veranderd. Het is tegenwoordig heel gewoon om lekker voor elkaar te koken en 's avond op een dakterras te bieren, of te w'ii-en. Twintig jaar geleden ging men naar de mensa en dan naar een poppodium.
Het zou voor een hoop zeikerds JUIST goed zijn om een een paar jaar in een ander land te wonen, omdat ze dan pas zien hoe goed men het heeft in NL inderdaad.quote:Op maandag 21 november 2011 02:33 schreef MakkieR het volgende:
Als je al zo graag wilt emigreren, welk land ben je dan beter af dan in Nederland?
Ik was 2 weken geleden weer even een paar dagen in nederland en wel in den Haag. Zatermiddag even naar het centrum. Eigenlijk zijn alle centra in de steden van nederland hetzelfde, de hema, v&d, zeeman, h&m, trekpleister, enz enz enz enz.quote:Op maandag 21 november 2011 00:36 schreef cikolata het volgende:
[..]
Dit vind ik het ergste aan Nederland. Op zich zijn veel dingen hier wel prima maar het doodsaaie landschap en de vaak net zo saaie gebouwen die erop staan maken me bijna depressief![]()
Ik denk dat er ook niet veel aan te doen is door de overvloed aan regeltjes, schoonheidscommissies et cetera. Hier en daar zijn wel mooie plekken maar daar mag dan weer niet gebouwd worden. Het enige dat mag is karakterloze vinexwijken uit de grond stampen waar iedereen voor veel te veel geld op een kluitje bij elkaar zit
''welk land ben je dan beter af dan in Nederland?''quote:Op maandag 21 november 2011 02:33 schreef MakkieR het volgende:
De ontevredenheid over ons land vind ik zelf volkomen belachelijk. Als je al zo graag wilt emigreren, welk land ben je dan beter af dan in Nederland? Ik geef toe het is verre van perfect in Nederland, maar om nu te zeggen dat het in een ander land beter vertoeven is, slaat nergens op en je komt van een koude kermis thuis. Hufterigheid, graaicultuur, immigrantenstroming vind je overal en uit cijfers blijkt dat wij als land zijnde op de 2e plaats staan betreft het grootste inkomen per inwoner in Europa. Dus dat we een steentje extra bijdragen aan Europa is niet verwonderlijk daarbij krijgen we weer zeggeschap voor terug, waar Roemenie en Bulgarije overigens niet zo blij mee zijn.
Het idee van VINEX is letterlijk zoveel mogelijk mensen op een zo klein mogelijk stukje grond laten wonen. En dan bij voorkeur tegen zo hoog mogelijke verkoopprijsquote:Op maandag 21 november 2011 00:50 schreef skrn het volgende:
Het idee van VINEX is echt niet verkeerd.
Bron?quote:Op maandag 21 november 2011 02:33 schreef MakkieR het volgende:
De ontevredenheid over ons land vind ik zelf volkomen belachelijk. Als je al zo graag wilt emigreren, welk land ben je dan beter af dan in Nederland? Ik geef toe het is verre van perfect in Nederland, maar om nu te zeggen dat het in een ander land beter vertoeven is, slaat nergens op en je komt van een koude kermis thuis. Hufterigheid, graaicultuur, immigrantenstroming vind je overal en uit cijfers blijkt dat wij als land zijnde op de 2e plaats staan betreft het grootste inkomen per inwoner in Europa. Dus dat we een steentje extra bijdragen aan Europa is niet verwonderlijk daarbij krijgen we weer zeggeschap voor terug, waar Roemenie en Bulgarije overigens niet zo blij mee zijn.
Ligt aan de definitie van armoede...quote:Op maandag 21 november 2011 05:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
Het zou voor een hoop zeikerds JUIST goed zijn om een een paar jaar in een ander land te wonen, omdat ze dan pas zien hoe goed men het heeft in NL inderdaad.
Voor mij persoonlijk vond ik het vrij confronterend een documentaire te zien van Zembla over ´arme gezinnen´ in NL. De laatste keer dat ik heb gestemd in NL was op de SP en ik beschouw mezelf nog steeds als vrij links. Maar na ruim 5 jaar in Argentinie dacht ik bij mezelft bij het zien van deze documentaire: waar hebben ze het in Godsnaam over, met hun "armoede" terwijl ze in een prima rijtjeshuis wonen, een senseo en tv hebben, hun kinderen een eigen slaapkamer en ga zo maar door
Nederland staat op de 30e plaats, Malta op 8 volgens Wikipedia. Het is hier bijzonder druk, maar er heerst wel een relaxed sfeertje. Ik denk dat het dus meer een mentaliteitsprobleem is, ipv een daadwerkelijk ruimtelijk probleem.quote:Op maandag 21 november 2011 01:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is vol omdat Nederland allemaal kleine steden kent. Het is verkrampt, iedereen op een kluitje, overal files en vertragingen, er is gewoon nauwelijks rust in Nederland.
Sociaal gezien wordt dat nog versterkt door het feit dat Nederlanders zulke huismussen zijn. Dat is in andere landen veel minder. Nederlanders besteden godsgruwelijk veel tijd binnenshuis door, met name met tvkijken. Daar komen weer programma's op die die huiselijkheid aanmoedigen. En de restaurants zijn schreeuwend duur en daarom eet iedereen ook thuis. Kijk in Duitsland en ook Engeland waar veul meer buitenshuis gegeten wordt.
Dat heeft zijn weerslag op hoe we met elkaar omgaan. Gespannen.
Dat is juist het hele idee erachter. Hoge dichtheden creëren zodat openbare voorzieningen zo rendabel mogelijk zijn, en versnippering van het platteland voorkomen.quote:Op maandag 21 november 2011 07:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het idee van VINEX is letterlijk zoveel mogelijk mensen op een zo klein mogelijk stukje grond laten wonen. En dan bij voorkeur tegen zo hoog mogelijke verkoopprijs
Kleine huisjes, kleine tuintjes, weinig privacy, en als je buren de openhaard aanmaken zitten honderden mensen in de stank. Juist dat enorme kunstmatige gebrek aan een klein beetje ruimte voor jezelf - terwijl je omringt bent door lege weilanden - staat mij zo enorm tegen in Nederland.
Toch kun je wel stellen dat veel mensen die willen emigreren een totaal onrealistisch beeld hebben van 'andere' landen. Ik hoor in Nederland veel Turken die roepen dat ze best wel 'terug' willen naar Turkije omdat het daar zo goed gaat nu.quote:Op maandag 21 november 2011 09:29 schreef LXIV het volgende:
Je kunt onmogelijk zeggen of Nederland een 'goed' dan wel een 'slecht' land is om te wonen. Het hangt helemaal van je eigen verlangens af.
Houd je van compactheid, drukte, veel sociale zekerheid, drugs etc dan is Nederland een van de beste landen.
Vind je rust, ruimte, vrijheid en natuur belangrijk, dan is Nederland een van de slechtste landen.
Per definitie is zo'n label subjectief en persoonlijk.
Malta is een twijfelgeval. Economisch gezien stelt het toch niks voor? Misschien wonen er wel veel mensen op een klein eiland, maar dat is toch niet te vergelijken met projecten in Nederland als de HSL en andere faaldingen?quote:Op maandag 21 november 2011 09:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nederland staat op de 30e plaats, Malta op 8 volgens Wikipedia. Het is hier bijzonder druk, maar er heerst wel een relaxed sfeertje. Ik denk dat het dus meer een mentaliteitsprobleem is, ipv een daadwerkelijk ruimtelijk probleem.
Noorwegen is een schathemelrijk land...oliewinning. Rijker dan Saudi Arabie.quote:Op maandag 21 november 2011 08:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ligt aan de definitie van armoede...
Zal later eens de 'armoedegrens' van Noorwegen opzoeken. Waarschijnlijk is de beschrijving ongeveer gelijk aan de situatie van een Nederlandse Jan Modaal.
Als ik van de duitse grens (bij enschede) naar den haag moet rijden en daar 3 a 3,5 uur over doe (zonder files) met een afstand van 200 km dan is dat een fors ruimtelijk probleem. In ieder geval het afgeleide van de totale nederlandse infrastructuur.quote:Op maandag 21 november 2011 09:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nederland staat op de 30e plaats, Malta op 8 volgens Wikipedia. Het is hier bijzonder druk, maar er heerst wel een relaxed sfeertje. Ik denk dat het dus meer een mentaliteitsprobleem is, ipv een daadwerkelijk ruimtelijk probleem.
Dat is wel weer typisch Nederlands: kiezen voor efficient en goedkoop in plaats van voor kwaliteit. En alles moet van tevoren precies berekend en uitgedacht worden, ruimte voor spontane ontwikkeling of individueel initiatief is er bijna niet omdat de bestemming van elk stukje land al vastligt.quote:Op maandag 21 november 2011 09:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is juist het hele idee erachter. Hoge dichtheden creëren zodat openbare voorzieningen zo rendabel mogelijk zijn, en versnippering van het platteland voorkomen.
En voor een deel heeft dat ook wel effect gehad. Doordat we allemaal op een kluitje wonen kan de trein een relatief groot marktaandeel hebben terwijl we maar heel weinig spoorwegen per inwoner hebben. Zo kan milieuvriendelijk openbaar vervoer kostenefficiënt worden aangeboden.
Aan de andere kant snap ik de drang tot bescherming van het platteland niet zo goed. Zo'n uitgestrekt weidelandschap is saai, er lopen nauwelijks wegen of paden doorheen dus qua recreatieve waarde stelt het nauwelijks iets voor, en door de vlakte en kaalheid is het wel ontzettend kwetsbaar omdat je elke aantasting tot in de wijde omtrek ziet. In mijn ogen wordt hier dus een maximale inspanning verricht voor een minimaal resultaat.
Al met al is het een keuze die gemaakt is, een keuze met voors en tegens en dus een waar maar persoonlijk moet bedenken of je het ermee eens of oneens bent.
In het schathemelrijke Noorwegen doe je er net zo lang over...quote:Op maandag 21 november 2011 10:47 schreef cempexo het volgende:
[..]
Als ik van de duitse grens (bij enschede) naar den haag moet rijden en daar 3 a 3,5 uur over doe (zonder files) met een afstand van 200 km dan is dat een fors ruimtelijk probleem. In ieder geval het afgeleide van de totale nederlandse infrastructuur.
Dat klopt helemaal. Voor mijn studie hebben we een keer meegedaan aan een beleidswedstrijd van een gemeente. Het motto was dat de gemeentekas leeg was en dus burgerinitiatief gevraagd werd. Dus wij wilden inderdaad spontane ontwikkeling en individueel initiatief bevorderen door regels te versoepelen. Maar dat was natuurlijk niet de bedoeling. De burger moest dan wel gaan betalen, maar de gemeente moest wel blijven bepalen hè.quote:Op maandag 21 november 2011 11:04 schreef cikolata het volgende:
[..]
Dat is wel weer typisch Nederlands: kiezen voor efficient en goedkoop in plaats van voor kwaliteit. En alles moet van tevoren precies berekend en uitgedacht worden, ruimte voor spontane ontwikkeling of individueel initiatief is er bijna niet omdat de bestemming van elk stukje land al vastligt.
Of nog langer. Het Nederlandse wegennet is beter dan hier in Noorwegen, alleen is NL veel te vol.quote:Op maandag 21 november 2011 11:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
In het schathemelrijke Noorwegen doe je er net zo lang over...
Wat is dat nou weer voor onzin, dan blijf je toch gewoon in je stad waar je het wel prettig vindt ?quote:Op maandag 21 november 2011 22:04 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ik zou ook graag hier weg willen, maar heb daar geen geld voor en ben te oud voor een uitputtend avontuur.
Maar ik vind dit geen prettig land om te wonen, mijn stadje wel hoor, maar verder ook niet.
Wat een onzin. Mijn ouders wonen in Twente, ik heb veel vrienden in het westen van het land..... en als ik op bezoek ben in NL rij ik dus ook regelmatig over de A1, de A12, de A20.... om bijv. naar Rotterdam te gaan. Daar doe je echt geen 3 en een half uur over hoor.quote:Op maandag 21 november 2011 10:47 schreef cempexo het volgende:
Als ik van de duitse grens (bij enschede) naar den haag moet rijden en daar 3 a 3,5 uur over doe (zonder files) met een afstand van 200 km dan is dat een fors ruimtelijk probleem. In ieder geval het afgeleide van de totale nederlandse infrastructuur.
Hij kan zijn stadje toch wel prettig vinden, maar het land zelf niet echt spectaculair of leuk/uitdagend ?quote:Op maandag 21 november 2011 22:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin, dan blijf je toch gewoon in je stad waar je het wel prettig vindt ?
Ik zou mijn wereld wel graag wat groter willen zien. Maar ach wat? Binnenkort moeten we gaan wonen waar de overheid het aan wijst, want: daar is werk en je bent slechts een product.quote:Op maandag 21 november 2011 22:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin, dan blijf je toch gewoon in je stad waar je het wel prettig vindt ?
Je bent nooit te oud:quote:Op maandag 21 november 2011 22:04 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ik zou ook graag hier weg willen, maar heb daar geen geld voor en ben te oud voor een uitputtend avontuur.
Maar ik vind dit geen prettig land om te wonen, mijn stadje wel hoor, maar verder ook niet.
Ja hij is mooi, maar ik zou graag ontwikkelingswerk willen gaan doen. Maar ik heb nu nog een kind in huis en wat huisdieren te slijten.quote:Op maandag 21 november 2011 22:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Je bent nooit te oud:
http://www.dailymail.co.u(...)ml?ito=feeds-newsxml
Ik ken trouwens zelf ook migranten hier in California die enkele jaren geleden op een leeftijd in de 50 alsnog besloten dat ze wel ergens anders wilden wonen. Man zag een zakelijke mogelijkheid ergens, en hop, met vrouw en twee tieners in touw zijn ze hier komen wonen. 2+ jaar nu, en het gaat goed.
Te oud... ben je nooit. Geld.... tja, het kost wat om iets opnieuw op te bouwen natuurlijk, maar in principe ben ik met pak-em-beet 15.000 Euro vertrokken, met alle apparatuur, meubels, auto, etc verkocht omdat versturen te veel zou kosten. (En elektronica had een ander voltage)
Een paar jaartjes sparen, de auto verkopen, en je bent er zo.... en ik huurde dan in NL nog, als je een huis hebt en hypotheek betaald, is de kans veel groter dat je e.e.a. overhoud aan de verkoop.
De overheid zal nooit bepalen waar je moet gaan wonen. Dicht bij werk wonen is alleen voor je eigen gemak, maar van moeten is echt geen sprake. Er zijn mensen die in Duitsland heerlijk een boerderijtje kopen, en 30 minuten naar Arnhem, Nijmegen, Venlo, Maastricht of Enschede rijden om daar te werken. (En dat zijn allemaal redelijke steden, waar redelijk werk is te vinden). En dat kost in principe niet veel meer dan een gewone verhuizing binnen Nederland. Sterker nog, de huisprijzen zijn over het algemeen lager.quote:Op maandag 21 november 2011 22:28 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ik zou mijn wereld wel graag wat groter willen zien. Maar ach wat? Binnenkort moeten we gaan wonen waar de overheid het aan wijst, want: daar is werk en je bent slechts een product.
En daarom wil ik weg.
Zolang je zelf voor werk kan zorgen heb je daar geen last van. Ik vind het niet vreemd dat de regering je kan vragen om op een andere plek dan je woonplek te gaan werken ipv een uitkering uit te betalen, want dat is waar het om gaat.quote:Op maandag 21 november 2011 22:28 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Ik zou mijn wereld wel graag wat groter willen zien. Maar ach wat? Binnenkort moeten we gaan wonen waar de overheid het aan wijst, want: daar is werk en je bent slechts een product.
En daarom wil ik weg.
Da's op dit moment in Nederland bij veel mensen een gevoelig punt hoor.quote:Op maandag 21 november 2011 22:37 schreef maartena het volgende:
en ik huurde dan in NL nog, als je een huis hebt en hypotheek betaald, is de kans veel groter dat je e.e.a. overhoud aan de verkoop.
In de VS niets anders hoor..... maar er zijn genoeg mensen die VOOR het jaar 2000 hebben gekocht, en nog steeds een flinke winst maken op een verkoop in de huidige markt.quote:Op maandag 21 november 2011 22:42 schreef Jane het volgende:
Da's op dit moment in Nederland bij veel mensen een gevoelig punt hoor.
Tja, werklozen. Als je echter gewoon een baan accepteert, of een baan hebt, dan hoef je ook niet te verhuizen natuurlijk.quote:Op maandag 21 november 2011 22:42 schreef JellieVrolijk het volgende:
http://www.pzc.nl/nieuws/(...)r-baan-verhuizen.ece
Prima toch?quote:Op maandag 21 november 2011 22:42 schreef JellieVrolijk het volgende:
http://www.pzc.nl/nieuws/(...)r-baan-verhuizen.ece
Doe toch niet zo raar, er zijn helemaal geen banen genoeg, Kamp wil gewoon dat alle werkelozen naar Limburg verhuizen om aardbeien te plukken of asperges te steken. Voor NIKS. Gelukkig hebben we hier een grondwet.quote:Op maandag 21 november 2011 22:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, werklozen. Als je echter gewoon een baan accepteert, of een baan hebt, dan hoef je ook niet te verhuizen natuurlijk.
Verder lijkt me dat ook een rare regeling..... hoe moet dat dan, ben je als huurder al 7 jaar ingeschreven, ben je eindelijk aan de beurt op de lange wachtlijsten van de woningbouwvereniging, maar krijg je weer NEE te horen, want een werkloze uit Groningen krijgt voorang omdat ie in Utrecht een baan kan krijgen?
Kamp kan van alles willen, maar dat zal er denk ik niet doorkomen.
Volgens mij zou het alleen gaan om langdurig werklozen. Zo groot is die groep denk ik niet..... de meeste werklozen zijn minder dan 1 jaar werkloos, en dan weer aan de bak. Het lijkt me ook niet dat als je 3 maanden werkeloos bent, dat ze dan al gaan eisen dat je je huis gaat verkopen, terwijl je met uitkering + spaargeld het allemaal prima kunt redden, en goed uitzicht op een baan binnen 3 maanden.quote:Op maandag 21 november 2011 22:46 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ik vind niet dat je mensen kunt verplichten om naar elders te verhuizen, dat gaat mij veel te ver. En zeker in zo'n klein landje.
Als het hun ouders gelukt is hier emplooi te vinden moet dat andersom ook kunnen. Ik vond Turkije economisch erg dynamisch en doorpakken. Als er er om de zoveel jaar komt zie je het land gewoon stappen maken. Nederland staat gewoon stil.quote:Op maandag 21 november 2011 09:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Toch kun je wel stellen dat veel mensen die willen emigreren een totaal onrealistisch beeld hebben van 'andere' landen. Ik hoor in Nederland veel Turken die roepen dat ze best wel 'terug' willen naar Turkije omdat het daar zo goed gaat nu.
De realiteit is natuurlijk dat die Turken in Turkije nauwelijks aan de bak kunnen komen omdat ze geen contacten hebben, de taal vaak slecht spreken en de cultuur ook al niet echt begrijpen. Het wordt echt tragisch als ze dat niet doorhebben. Sommige van mijn vrienden in Istanbul spreken Engels met nederlandse Turken omdat ze anders gewoon niet begrijpen wat ze zeggen. En die nederlandse Turken begrijpen niet wat een afspraak betekent in Turkije; als je een afspraak hebt in Turkije is die waard wat je relatie met de persoon waarmee je de afspraak maakt waard is en dan speelt altijd nog mee dat iets beloven fatsoenlijker is dan zeggen dat je een verzoek niet gaat inwilligen.
O jij vindt het prima om anderen te leven? Ik niet, er is hier vrijheid van woonplek. Als daar geen werk is moet je toch echt bij de overheid en het bedrijfsleven zijn. Er passen namelijk simpelweg geen 16 miljoen mensen in de Randstad.quote:Op maandag 21 november 2011 22:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Volgens mij zou het alleen gaan om langdurig werklozen. Zo groot is die groep denk ik niet..... de meeste werklozen zijn minder dan 1 jaar werkloos, en dan weer aan de bak. Het lijkt me ook niet dat als je 3 maanden werkeloos bent, dat ze dan al gaan eisen dat je je huis gaat verkopen, terwijl je met uitkering + spaargeld het allemaal prima kunt redden, en goed uitzicht op een baan binnen 3 maanden.
Voor langdurig werklozen heb ik daar ook niet zo'n enorm probleem mee eigenlijk. De kansen om lokaal de armen uit de mouwen te steken heb je denk ik dan al gehad.
En de regering moet volgens jou voor die vrijheid zorgen dmv uitkeringen? Iedereen wil vast wel in een paleis willen wonen, moet de regering daar ook voor zorgen omdat mensen die vrijheid moeten hebben?quote:Op maandag 21 november 2011 22:54 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
O jij vindt het prima om anderen te leven? Ik niet, er is hier vrijheid van woonplek. Als daar geen werk is moet je toch echt bij de overheid en het bedrijfsleven zijn. Er passen namelijk simpelweg geen 16 miljoen mensen in de Randstad.
Juist in zo'n klein landje. Dan ben je namelijk niet zo ver van familie en andere sociale contacten.quote:Op maandag 21 november 2011 22:46 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ik vind niet dat je mensen kunt verplichten om naar elders te verhuizen, dat gaat mij veel te ver. En zeker in zo'n klein landje.
Daarbij is regeren geen bordspel waar je de pionnen maar kan verschuiven naar believen.
Nee wat ik raar vind is dat links constant beschuldigd wordt van het verruimen van de grenzen voor allochtonen, terwijl rechts de grenzen steeds meer vernauwd voor iedere Nederlander.quote:Op maandag 21 november 2011 23:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
En de regering moet volgens jou voor die vrijheid zorgen dmv uitkeringen? Iedereen wil vast wel in een paleis willen wonen, moet de regering daar ook voor zorgen omdat mensen die vrijheid moeten hebben?
Ik overdrijf een beetje, maar ik hoop dat het punt duidelijk is.
Zolang je werkt of op een andere manier voor jezelf kan zorgen vraagt niemand je om ergens anders heen te gaan. Leuk he?quote:Op maandag 21 november 2011 23:07 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Nee wat ik raar vind is dat links constant beschuldigd wordt van het verruimen van de grenzen voor allochtonen, terwijl rechts de grenzen steeds meer vernauwd voor iedere Nederlander.
Maar ik laat me niet vertellen waar ik moet gaan wonen, punt. Dan ben ik gewoon weg. Europa heeft namelijk ook open grenzen voor ons en dan kunnen die landen ons haten. Leuk he?
Niet? Ik vind Nederland vaak doods hoor.quote:Op maandag 21 november 2011 02:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er is geen land in de wereld waar de mensen meer 'uitgaan'
Niet decennia maar niet het beste voorbeeld dat ik kon vinden.quote:Veel succes met het vinden van een Mensa, die zijn al decennia geleden afgeschaft.
Toch heeft Diego wel (deels) gelijk. Er mag in Nederland al vanaf 16 gedronken worden, en in de VS bijv. pas vanaf 21.... dat resulteert in een groep van 16-21 die in Nederland "gewoon naar de kroeg" gaan in het weekend, terwijl diezelfde groep het in de VS toch meestal moet hebben van feestjes bij mensen thuis, want ze kunnen in de kroeg geen druppel kopen (en worden ook gewoon niet toegelaten onder de 21 vaak).quote:Op maandag 21 november 2011 23:58 schreef skrn het volgende:
Niet? Ik vind Nederland vaak doods hoor.
Je had het net nog over Limburg, nu heb je het over de Randstad?quote:Op maandag 21 november 2011 22:54 schreef JellieVrolijk het volgende:
O jij vindt het prima om anderen te leven? Ik niet, er is hier vrijheid van woonplek. Als daar geen werk is moet je toch echt bij de overheid en het bedrijfsleven zijn. Er passen namelijk simpelweg geen 16 miljoen mensen in de Randstad.
Precies. Ja, Nederland is dicht bevolkt maar India ook. Engeland (zonder Wales/Schotland) is ook dichter bevolkt dan Nederland. In Latijns-Amerikaanse landen woont de meerderheid van de mensen ook in steden. Japan is minder dichtbevolkt dan Nederland maar daar heb je enorm veel bergen. Dus : er zijn zat plekken op de wereld waar je benauwder woont dan in Nederland.quote:Op maandag 21 november 2011 09:29 schreef LXIV het volgende: Al met al is het een keuze die gemaakt is, een keuze met voors en tegens en dus een waar maar persoonlijk moet bedenken of je het ermee eens of oneens bent.
Nederland heeft een oppervlakte van 41543 km2 waarop volgens de laatste telling 16847007 mensen leven. Dat maakt een gemiddelde bevolkingsdichtheid van 406 inwoners per vierkante kilometer.quote:Op dinsdag 22 november 2011 00:13 schreef skrn het volgende:
[..]
Engeland (zonder Wales/Schotland) is ook dichter bevolkt dan Nederland.
Inderdaad.... als LAND is de VS inderdaad minder dicht bevolkt, omdat er enorme gebieden zijn met ongerepte natuur. Maar de Greater Los Angeles Area heeft in principe een goede 18 miljoen mensen in een oppervlakte die vergelijkbaar is met Gelderland, Utrecht, en Zuid Holland bij elkaar, ofwel..... pakweg 30% van het Nederlandse oppervlak.quote:Op dinsdag 22 november 2011 00:13 schreef skrn het volgende:
Precies. Ja, Nederland is dicht bevolkt maar India ook. Engeland (zonder Wales/Schotland) is ook dichter bevolkt dan Nederland. In Latijns-Amerikaanse landen woont de meerderheid van de mensen ook in steden. Japan is minder dichtbevolkt dan Nederland maar daar heb je enorm veel bergen. Dus : er zijn zat plekken op de wereld waar je benauwder woont dan in Nederland.
We hebben wel een overheid die kunstmatig schaarste creeert. Dat klopt.
Aha. Nou, dank je wel. Ik had eerder ergens gelezen dat Engeland Nederland voorbij was. Nou, dus net niet. Kan ook aan de definitie liggen, soms worden binnenwateren wel meegenomen in het landoppervlak, soms niet. In Nederland scheelt dat nogal. Anyway, je hebt me te pakken, serieus.quote:Op dinsdag 22 november 2011 00:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland heeft een oppervlakte van 41543 km2 waarop volgens de laatste telling 16847007 mensen leven. Dat maakt een gemiddelde bevolkingsdichtheid van 406 inwoners per vierkante kilometer.
Engeland (zonder Schotland en Wales) heeft een oppervlakte van 130395 km2 waarop volgens de laatste telling 51446000 mensen leven. Dat maakt een gemiddelde bevolkingsdichtheid van 395 inwoners per vierkante kilometer.
De bevolkingsdichtheid van Nederland is dus ongeveer 20 personen per vierkante kilometer groter dan die van Engeland. Thank you very much.
Ja, maar nu maak je alleen een vergelijking gebaseerd op getalletjes. Wiskundig klopt dat inderdaad, maar als je kijkt naar het land, hoeveel ongerepte natuur er is, etc..... Neem een land als de VS bijvoorbeeld.... enorm groot, en als je gaat rekenen volgens jouw getalletjes, dan komt daar inderdaad een laag inwoneraantal per km/2 uit.quote:Op dinsdag 22 november 2011 00:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland heeft een oppervlakte van 41543 km2 waarop volgens de laatste telling 16847007 mensen leven. Dat maakt een gemiddelde bevolkingsdichtheid van 406 inwoners per vierkante kilometer.
Engeland (zonder Schotland en Wales) heeft een oppervlakte van 130395 km2 waarop volgens de laatste telling 51446000 mensen leven. Dat maakt een gemiddelde bevolkingsdichtheid van 395 inwoners per vierkante kilometer.
De bevolkingsdichtheid van Nederland is dus ongeveer 20 personen per vierkante kilometer groter dan die van Engeland. Thank you very much.
Mijn hele punt.quote:Op dinsdag 22 november 2011 01:00 schreef maartena het volgende:
...
Ik denk dat je toch naar iets meer moet kijken dan alleen de cijfers.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 07:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Veel plezier in een stad waar iedere dag je laatste kan zijn omdat er een big boom komt
Vanuit Londen zie ik dat juist weer anders, maar het blijft altijd persoonlijk natuurlijk. Mensen maken hier pas echt enorme bewegingen elke dag, bijna iedereen op kantoor heeft een reistijd van minimaal een uur heen en een uur terug. Sommige mensen wonen in het weekend dan nog verder buiten Londen. Daarbij is de stad zo uitgestrekt, dat ik er bijna nooit uit kom en dat vind ik juist soms benauwend.quote:Op dinsdag 22 november 2011 04:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mijn hele punt.
Een goed voorbeeld is de Nederlandse kneuterigheid. Alles wordt zo dicht op elkaar mogelijk gebouwd. Dat was in de 16e eeuw zo (de Amsterdamse grachtengordel is een perfect voorbeeld) en dat is anno 2011 precies zo (die verschrikkelijke VINEXrotzooi).
De VS is uitgestrekt en daarom ook uitgestrekt bewoond. En de grote steden hebben veel meer en hogere hoogbouw dan in Nederland. Deels ook vanwege onze ondergrond (klei en zand zijn minder geschikt voor wolkenkrabbers dan vast gesteente).
Als je een huis van 200m2+ hebt (en dat is in de VS helemaal geen uitzondering), dan heb je minder een vol gevoel. De Nederlandse straten zijn smal, de ruimtelijke ordening is enorm krap. Dat versterkt het gevoel van volheid.
Tel daar de sociale druk bij op, de invloed van tv en andere media en je krijgt een land vol verkrampte personen.
Zit nu in Mexico DF (24-28 miljoen inwoners) en het is werkelijk gigantisch. Een van de oudste steden ter wereld en een compleet bergdal volgebouwd. Toch ervaar je het niet als zijnde zo gigantisch. Brede avenidas en een gefragmenteerd aanbod aan restaurants, winkels en uitgaansgelegenheden zorgen hier ook voor.
Geen enkel ander land heeft zoveel kleine steden als Nederland. Onze hoofdstad heeft afhankelijk van de definitie 800.000-1.000.000+ inwoners. En een hele rits middelgrote steden erna. Die allemaal op korte afstand van elkaar liggen.
De bewegingen in Nederland zijn ook gigantisch. Genoeg mensen die in Arnhem wonen en in Den Haag werken.
In de meeste andere landen is dat ondenkbaar, daar is alles veel centraler geregeld.
Het is niet voor niets een van de meest genoemde redenen om te vertrekken uit Nederland.
Doen alsof al die Nederlanders belachelijk denken, is een gotspe. Al helemaal voor andere emigranten.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die huizen zijn dan ook voor de mensen zonder talent. Met talent, doorzettingsvermogen en lef woon je stuk beter
Uiteraard! Logisch ook dat Duitsland en Frankrijk zoveel betere huizen hebben, de mensen daar zijn immers eindeloos veel getalenteerder.quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die huizen zijn dan ook voor de mensen zonder talent. Met talent, doorzettingsvermogen en lef woon je stuk beter
Jij bent best grappigquote:Op dinsdag 22 november 2011 16:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dacht dat het over Nederland ging
En daar wonen kleurloze mensen in dat soort huizen
Vrijstaand huis, lapje grond, allemaal niks mis mee
Dat dacht ik. Ik woon niet in Nederland, heb ook nog nooit in dat soort wijken gewoond eigenlijk. Vind ze zelf ook niet mooi, maar jouw bewering gaat wel wat ver hoor.quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
dat was niet de insteek, maar de beste spot is zelfspot
Ik kan zo niet spreken over andere landen, omdat ik daar te weinig ervaring mee heb..... maar dit is zeker niet waar voor de VS. Er zijn enorm veel mensen die bijv. in Orange County wonen, en in San Diego werken, of ten noorden van Los Angeles moeten zijn, en dan spreek je over vergelijkbare afstanden als Arnhem-Amsterdam of Eindhoven-Amsterdam.quote:Op dinsdag 22 november 2011 04:29 schreef El_Matador het volgende:
De bewegingen in Nederland zijn ook gigantisch. Genoeg mensen die in Arnhem wonen en in Den Haag werken.
In de meeste andere landen is dat ondenkbaar, daar is alles veel centraler geregeld.
Hier ben ik het dan wel weer mee eens..... de Nederlandse wijken zijn inderdaad gebouwd om zoveel mogelijk mensen in een wijk te krijgen. Maar daar staat wel weer tegenover dat er nog steeds veel groen te vinden is.quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:16 schreef LXIV het volgende:
Los van de relatieve dichtheid, of juist niet, Nederland is wel in grote delen erg lelijk. Enorme vlakten met allemaal rijen van huisjes. Dat zie je in 'het buitenland' toch veel minder, misschien met uitzondering Engeland.
Als ik kijk hoe lelijk hier het gemiddelde dorp of stad is, zeker wat er de afgelopen 60 jaar is bijgebouwd, dan is dat toch zeldzaam. Eenvorming, saai, kil. Als ik dat met Duitse dorpjes vergelijk, met allemaal huizen in dezelfde stijl maar door elkaar heen.
[ afbeelding ]
Staat erbij: "Beschrijving: Een typische Nederlandse straat in een doorsnee woonwijk."
quote:Op maandag 21 november 2011 22:41 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Ja hij is mooi, maar ik zou graag ontwikkelingswerk willen gaan doen. Maar ik heb nu nog een kind in huis en wat huisdieren te slijten.
Brrr ja. Laatste keer dat ik in Duitsland was hingen er ook overal affiches met zo'n oude mevrouw (een soort non) met een neger-kindje op de arm. "Hij verloor zijn ouders maar zij gaf hem nieuwe levensvreugde. Doneer nu." stond erbij. Jaja, gewoon weerloze kinderen bekeren dus.quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het internet is trouwens vol van de pagina's van hypergemotiveerde christelijke hulpverleners die met kinderen en al naar Afrika zijn verhuisd, wat houd je tegen?
bbrrrr...wat akelig weer...ben er weg...geëmigreerd...nu 5000 m2 grond...woonoppervlakte 650 m2...eigen weg...voorzijde bossen....achterzijde weilanden...frisse lucht..enne files...wat zijn dat toch ook al weer ?quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:16 schreef LXIV het volgende:
Los van de relatieve dichtheid, of juist niet, Nederland is wel in grote delen erg lelijk. Enorme vlakten met allemaal rijen van huisjes. Dat zie je in 'het buitenland' toch veel minder, misschien met uitzondering Engeland.
Als ik kijk hoe lelijk hier het gemiddelde dorp of stad is, zeker wat er de afgelopen 60 jaar is bijgebouwd, dan is dat toch zeldzaam. Eenvorming, saai, kil. Als ik dat met Duitse dorpjes vergelijk, met allemaal huizen in dezelfde stijl maar door elkaar heen.
[ afbeelding ]
Staat erbij: "Beschrijving: Een typische Nederlandse straat in een doorsnee woonwijk."
Ik ben nog steeds benieuwd welk land dit is...quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:48 schreef cempexo het volgende:
[..]
bbrrrr...wat akelig weer...ben er weg...geëmigreerd...nu 5000 m2 grond...woonoppervlakte 650 m2...eigen weg...voorzijde bossen....achterzijde weilanden...frisse lucht..enne files...wat zijn dat toch ook al weer ?
Ja, en zo wonen mijn ouders ook in Nederland. Voorkant duinen en zee, achterkant weiland, eigen weg, 120,000m2 eigen grond met eigen weg. Files moet je opzoeken, maar dat doen ze liever niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:48 schreef cempexo het volgende:
[..]
bbrrrr...wat akelig weer...ben er weg...geëmigreerd...nu 5000 m2 grond...woonoppervlakte 650 m2...eigen weg...voorzijde bossen....achterzijde weilanden...frisse lucht..enne files...wat zijn dat toch ook al weer ?
Mwoehahahaha.
Ik niet. D´r wonen alleen maar chagerijnige NL-bashers op die 5000m2 zo te horen. Dan blijf ik liever op mijn overbevolkte zonnige eiland.quote:Op woensdag 23 november 2011 09:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd welk land dit is...
Misschien had je het al eens gezegd, maar welk eiland is dat? Ik heb dit jaar ook op een overbevolkt zonnig eiland gezeten.quote:Op woensdag 23 november 2011 10:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik niet. D´r wonen alleen maar chagerijnige NL-bashers op die 5000m2 zo te horen. Dan blijf ik liever op mijn overbevolkte zonnige eiland.
Maltaquote:Op woensdag 23 november 2011 15:34 schreef Individual het volgende:
[..]
Misschien had je het al eens gezegd, maar welk eiland is dat? Ik heb dit jaar ook op een overbevolkt zonnig eiland gezeten.
Daarom moet ik ook zo vaak lachen om mensen die nederland "te vol" vinden, en dat als een reden zien om te emigreren. Verhoudingsgewijs is Nederland zo vol nog niet.quote:Op woensdag 23 november 2011 15:53 schreef Individual het volgende:
#8 op de lijst van dichtbevolkst: http://en.wikipedia.org/w(...)y_population_density
Ik zat in #14.
Voor steden: http://en.wikipedia.org/w(...)y_population_density
Manilla is meer dan 100x dichter bevolkt dan NL.
Denemarken. Hij durft het alleen niet zelf te zeggen, omdat hij een kloon is van iemand die gebanned is. Dat noemen we op z'n oud-hollands een "schijtluis".quote:Op woensdag 23 november 2011 09:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd welk land dit is...
"Jibża cry-tarbija" op z´n Maltees als ik het goed hebquote:Op woensdag 23 november 2011 16:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Denemarken. Hij durft het alleen niet zelf te zeggen, omdat hij een kloon is van iemand die gebanned is. Dat noemen we op z'n oud-hollands een "schijtluis".
Hoe was Jersey en wat deed je daar?quote:
Denemarkenquote:Op woensdag 23 november 2011 16:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Denemarken. Hij durft het alleen niet zelf te zeggen, omdat hij een kloon is van iemand die gebanned is. Dat noemen we op z'n oud-hollands een "schijtluis".
Als buitenstaander blijft er denk ik niet meer over dan offshore banking. Dat dus. Als het op buitenlanderbeleid aankomt zijn ze wel heel streng, maar het eiland stroomt nog steeds wel vol met een mix van rijke mensen en Oostblokkers/Portugezen. De lokale mensen zijn ook heel blij met hun lokale bouwbedrijf Dandara. Die worden echt gehaat!quote:Op woensdag 23 november 2011 16:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hoe was Jersey en wat deed je daar?
Dat is hier hetzelfde. Tegelijkertijd heerst er een mediterraanse relaxedheid waar ik gek op ben en lijkt het soms meer op Afrika dan Europa. Ik ben hier dik tevreden.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:27 schreef Individual het volgende:
[..]
Als buitenstaander blijft er denk ik niet meer over dan offshore banking. Dat dus. Als het op buitenlanderbeleid aankomt zijn ze wel heel streng, maar het eiland stroomt nog steeds wel vol met een mix van rijke mensen en Oostblokkers/Portugezen. De lokale mensen zijn ook heel blij met hun lokale bouwbedrijf Dandara. Die worden echt gehaat!
Ja, zoals ik al zei.... in Nederland concentreert men woonwijken. Men bouwt dus blokkendozen in nieuwbouwwijken, waar je inderdaad allemaal vrij dicht op elkaar staat, maar daar staat dan wel weer tegenover dat het groene hart nog steeds echt barst van..... het groen!quote:Op woensdag 23 november 2011 18:15 schreef flipsen het volgende:
Om dan toch nog maar even in te haken op dat "volle" van NL en de bevolkingsdichtheid etc... Mijn vrouw en ik gingen tijdens onze trip door NL veelal met de trein, o.a. van Amsterdam naar Dordrecht. Dan passeer je dus ook Hoofddorp, Leiden, Den Haag en Rotterdam. Toen begreep ze dus echt niet waarom mensen roepen dat NL zo vol is. Tussen deze steden ben je met de trein ongeveer 15 minuten onderweg, minstens 5 maar vaker nog 10 minuten daarvan zie je alleen maar weiland! Toen we daarna ook nog met de auto naar Groningen reden was ze natuurlijk helemaal flabbergasted over het "vol = vol" gelul...
Niet als er geen nieuwe kinderen geboren wordenquote:Op woensdag 23 november 2011 18:44 schreef cempexo het volgende:
Er komen nog steeds meer immigranten binnen dan emigranten weggaan. Je kunt gerust zijn, Nederland komt wel vol.
Zolang meer dan de helft van Nederland nog uit 'agrarisch terrein' bestaat hoeven we ons daar voorlopig geen zorgen over te maken.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:44 schreef cempexo het volgende:
Er komen nog steeds meer immigranten binnen dan emigranten weggaan. Je kunt gerust zijn, Nederland komt wel vol.
Nee hoor, geen enkele immigratiestroom kan op tegen het grote sterventm van de babyboom generatie.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:44 schreef cempexo het volgende:
Ach, tot 2007 was het tijden lang juist andersom, dus je kunt niet over "nog steeds" praten. Pas in 2008 kwamen er weer meer binnen dan eruit gingen. En dan nog heb je het over een netto saldo van 33,081, oftewel een groei van minder dan 0.2% op de totale bevolking.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:44 schreef cempexo het volgende:
Idd. Ik vind het ook een beetje een zielig lulverhaal van Chooselife. Overal waar je heen gaat, regeren het geld en de politieke belangen.quote:Op maandag 21 november 2011 00:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Daar heb je weer andere (politieke) situaties waar je zonder twijfel tegenaan gaat lopen. Er is altijd wel wat.
PS: Netto immigratie in Denemarken is al jaren hoger dan in Nederland. Dat je het ff weet.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:44 schreef cempexo het volgende:
Nederland groeit inderdaad. Maar op een acceptabel niveau. Experts zeggen zelf dat de bevolking na 2040 zo rond de 18 miljoen blijft stagneren, en daarna iets zal zakken.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:44 schreef cempexo het volgende:
[zure Hollander-modus]Ja, maar al die gelukszoekende buutnlanders fokken als konijnen!quote:Op woensdag 23 november 2011 18:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Nederland groeit inderdaad. Maar op een acceptabel niveau. Experts zeggen zelf dat de bevolking na 2040 zo rond de 18 miljoen blijft stagneren, en daarna iets zal zakken.
Waarom: Alle babyboomers die tussen 1945-1960 geboren zijn (en dat zijn er nogal wat!) beginnen langzaam aan af te sterven. Mijn ouders zijn beide in 1947 geboren, zijn vorig jaar beiden met pensioen gegaan, en leven nog wel een jaartje of 20+ gok ik zo, maar net als de andere grote hoeveelheid babyboomers.... natuurlijk niet voor altijd.
Zie ook hier: http://www.cbs.nl/nl-nl/m(...)003/2003-1175-wm.htm
Uiteindelijk zullen we dus over de komende 50 jaar, niet veel meer dan anderhalf miljoen meer mensen moeten huisvesten.
Dus nee, zoveel voller wordt het niet.
Wellicht. Maar na de babyboomers generatie van Nederlanders, komen de eerste generatie gastarbeiders aan de beurt, die worden ook ouder. Uiteindelijk heft het elkaar op qua bevolkingsaantallen, ik neem aan dat in een dergelijke prognose ook het aantal kinderen is meegenomen etc....quote:Op woensdag 23 november 2011 18:59 schreef Barbusse het volgende:
[zure Hollander-modus]Ja, maar al die gelukszoekende buutnlanders fokken als konijnen![/zure Hollander-modus]
Inclusief Nederlanders die niet meer in Nederland wonenquote:Op woensdag 23 november 2011 18:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
[zure Hollander-modus]Ja, maar al die gelukszoekende buutnlanders fokken als konijnen![/zure Hollander-modus]
De vuige gelukszoekers!quote:Op woensdag 23 november 2011 19:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
Inclusief Nederlanders die niet meer in Nederland wonen
Dat je er nog serieus op in gaat johquote:Op woensdag 23 november 2011 19:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Wellicht. Maar na de babyboomers generatie van Nederlanders, komen de eerste generatie gastarbeiders aan de beurt, die worden ook ouder. Uiteindelijk heft het elkaar op qua bevolkingsaantallen, ik neem aan dat in een dergelijke prognose ook het aantal kinderen is meegenomen etc....
Verder: Een 3e generatie allochtoon kan echt niet meer een "buutnlander" genoemd worden. Als zelfs zijn ouders al in Nederland zijn geboren, is dat toch ook echt een Nederlander. Wellicht met een andere stamboomsgeschiedenis en een ander geloof.... maar gewoon een Nederlander. Een Nederlander staat niet gedefinieerd als "blank" en "christen".
Volgens mij kennen de Denen, Noren en Zweden geen emigrantenquote:Op woensdag 23 november 2011 18:54 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
PS: Netto immigratie in Denemarken is al jaren hoger dan in Nederland. Dat je het ff weet.
Noorwegen en Denemarken hebben de grenzen dicht gegooid. Zweden binnnenkort.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Nederland groeit inderdaad. Maar op een acceptabel niveau. Experts zeggen zelf dat de bevolking na 2040 zo rond de 18 miljoen blijft stagneren, en daarna iets zal zakken.
Waarom: Alle babyboomers die tussen 1945-1960 geboren zijn (en dat zijn er nogal wat!) beginnen langzaam aan af te sterven. Mijn ouders zijn beide in 1947 geboren, zijn vorig jaar beiden met pensioen gegaan, en leven nog wel een jaartje of 20+ gok ik zo, maar net als de andere grote hoeveelheid babyboomers.... natuurlijk niet voor altijd.
Zie ook hier: http://www.cbs.nl/nl-nl/m(...)003/2003-1175-wm.htm
Uiteindelijk zullen we dus over de komende 50 jaar, niet veel meer dan anderhalf miljoen meer mensen moeten huisvesten.
Dus nee, zoveel voller wordt het niet.
Overigens met betrekking tot jouw Denemarken: Ik postte die link ook al eerder trouwens, maar volgens de statbank.dk groeit Denemarken ongeveer 2 keer zo snel. Kijkend naar het aantal miljoenen Denen, komen er percentueel gezien veel meer niet-westerse buitenlanders binnen dan in Nederland.
Je bedoelt dat Denen, Noren en Zweden niet emigreren? Dude...quote:Op woensdag 23 november 2011 19:08 schreef cempexo het volgende:
[..]
Volgens mij kennen de Denen, Noren en Zweden geen emigranten
Pak eens een van je bronnen erbij... Natuurlijk emigreren die ook. Waarom zouden ze dat niet doen?quote:Op woensdag 23 november 2011 19:08 schreef cempexo het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 november 2011 19:08 schreef cempexo het volgende:
[..]
Een van de grootste problemen is simpelweg dat woningbouw niet mag. Zolang het inwonertal harder toeneemt dan het aantal woningen, terwijl huishoudens kleiner worden door meer alleenstaanden, en nieuwe huizen hutje-mutje gebouwd moeten worden, geeft dat wel degelijk een enorm vol gevoel.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:34 schreef maartena het volgende:
Nederland is nog lang niet vol. Het mag wellicht zo aanvoelen als je nabij een grotere stad woont, en het is natuurlijk altijd leuk om met cijfertjes te gooien over bevolkingsdichtheid etc, maar de realiteit is gewoon dat je zelfs in de Randstad nog steeds heel landelijk kunt wonen, en TOCH heel dicht bij de stad kunt zijn.
Mensen die zeggen dat Nederland "vol" is bedoelen ook meestal "we willen er geen buitenlanders meer bij". - Want je hoort diezelfde Nederlanders echt niet klagen als er huizen gebouwd worden.... voor "Nederlanders".
Oslo is ook half Zweeds. Allemaal jonge gelukszoekers die voornamelijk in de horeca en winkels werken.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:17 schreef Bajskorv het volgende:
[..]![]()
Nooit in Londen geweest zeker? Hou toch op man, er zit hier hele volksbuurten vol met Zweden. Hell, ik shop zelfs bij Zweedse winkels voor m'n Zweedse chick
Het gekke is inderdaad dat we al sinds de Tweede Wereldoorlog permanent een woningtekort hebben. De overheid komt telkens met een soort "vijfjarenplannen" waar hoeveel woningen moeten worden gebouwd om dat tekort op te lossen, maar zoals dat in het Oostblok ook ging met die vijfjarenplannen, sluiten ze niet aan bij de wensen van de klant en dus komt er niet zo veel van terecht.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een van de grootste problemen is simpelweg dat woningbouw niet mag. Zolang het inwonertal harder toeneemt dan het aantal woningen, terwijl huishoudens kleiner worden door meer alleenstaanden, en nieuwe huizen hutje-mutje gebouwd moeten worden, geeft dat wel degelijk een enorm vol gevoel.
Flipsen heeft natuurlijk gelijk dat 90% van Nederland stomweg leeg is, en in die lege weilanden sta je dan 10 keer per week in de file vanwege je werk...
Ga eens naar Malmö. De zweden zelf vluchten de stad uit. Joden wonen er niet meer, weggetreiterd. De politie komt dikwijls onder bescherming van het leger in bepaalde wijken.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Oslo is ook half Zweeds. Allemaal jonge gelukszoekers die voornamelijk in de horeca en winkels werken.
je snapt de boodschap niet...linkschmensen creëren emigratiequote:Op woensdag 23 november 2011 20:16 schreef Igen het volgende:
Toch mooi dat je hier nu zelf komt vertellen hoe onzinnig het is om vanwege ergernis over immigratie van Nederland naar Denemarken (of Zweden) te gaan en dat je dan dus net zo goed in Nederland kan blijven.
Nou, is dat zo? Als het aan de linksmensen lag stuurden we net zoveel geld naar Afrika totdat ze daar net zo rijk waren als hier. Dan kwam er gewoon niemand meer!quote:Op woensdag 23 november 2011 20:52 schreef cempexo het volgende:
[..]
je snapt de boodschap niet...linkschmensen creëren emigratie
De Turkse en Marokkaanse gastarbeiders hierheen halen in de jaren 60 ook.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:54 schreef LXIV het volgende:
De huidige immigratie (vanuit Oost-Europa) is toch echt een rechts plan!
Hebben we dat niet voornamelijk aan de EU te "danken"?quote:Op woensdag 23 november 2011 20:54 schreef LXIV het volgende:
Ja, toch ten volste ondersteund door VVD en CDA?quote:Op woensdag 23 november 2011 21:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hebben we dat niet voornamelijk aan de EU te "danken"?
de nederlander vindt werken maar niks...zijn uitkering wel...beroepswerkelozen is de doelgroep van een vreugdevolle marketing van linksch...en die emigreren echt niet hoor !!quote:Op woensdag 23 november 2011 20:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, is dat zo? Als het aan de linksmensen lag stuurden we net zoveel geld naar Afrika totdat ze daar net zo rijk waren als hier. Dan kwam er gewoon niemand meer!
quote:Op woensdag 23 november 2011 21:02 schreef cempexo het volgende:
[..]
de nederlander vindt werken maar niks...zijn uitkering wel...beroepswerkelozen is de doelgroep van een vreugdevolle marketing van linksch...en die emigreren echt niet hoor !!
De familie over laten komen niet in elk gevalquote:Op woensdag 23 november 2011 20:59 schreef betyar het volgende:
[..]
De Turkse en Marokkaanse gastarbeiders hierheen halen in de jaren 60 ook.![]()
Wie dan wel?quote:Op woensdag 23 november 2011 21:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De familie over laten komen niet in elk geval
je verhaal is niet compleet...het woord gastarbeiders zegt het al...plan was om weer terug te gaan, dat wilden beiden...linksch vond dat een smerige streek en ging marketing plegen...wetten en regels bedenken...uitkeringen schenken om vrienden te blijvenquote:Op woensdag 23 november 2011 20:59 schreef betyar het volgende:
[..]
De Turkse en Marokkaanse gastarbeiders hierheen halen in de jaren 60 ook.![]()
Hij heeft het over emigratie, niet over immigratie...quote:Op woensdag 23 november 2011 20:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, is dat zo? Als het aan de linksmensen lag stuurden we net zoveel geld naar Afrika totdat ze daar net zo rijk waren als hier. Dan kwam er gewoon niemand meer!
Zit je nou je eigen topic te spammen? Ga je eerst eens verdiepen in wat een rijksuitkering nu werkelijk is.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:17 schreef cempexo het volgende:
Spanky 78
lees eens: Rotterdam krijgt meest aan rijksuitkeringen
Gratis geld is gratis geld.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Zit je nou je eigen topic te spammen? Ga je eerst eens verdiepen in wat een rijksuitkering nu werkelijk is.
Onzinquote:Op woensdag 23 november 2011 21:11 schreef cempexo het volgende:
[..]
je verhaal is niet compleet...het woord gastarbeiders zegt het al...plan was om weer terug te gaan, dat wilden beiden...linksch vond dat een smerige streek en ging marketing plegen...wetten en regels bedenken...uitkeringen schenken om vrienden te blijven
PS dit was onder het kabinet van De Quay en daar zat geen enkele socialist inquote:Op het ministerie van Sociale Zaken zien ze eind 1961 de bui wel al hangen. Ze schrijven de Ministerraad: “De gezinsscheiding gaat bij de werknemers reeds na enkele maanden zwaar wegen. Dit leidt tot onrust en verloop. Er moet rekening mee worden gehouden dat de gehuwde arbeidskrachten ons land weer gaan verlaten als er weinig uitzicht is op het laten nakomen van de gezinsleden. Voor de werkgevers betekent dit een aanzienlijk nadeel omdat hun arbeiders vertrekken nadat ze de eerste moeilijke periode hebben weten te overbruggen. De ondergetekende zou daarom voor de toelating van Spaanse gezinnen een soepeler beleid willen voorstaan”. Het advies gaat gepaard met de dwingende mededeling dat de Spaanse arbeiders onmisbaar zijn en een groot nationaal belang dienen door bij te dragen aan de uitbreiding van ons productieapparaat en de waarschuwing dat de concurrentie van omringende landen groot is omdat die hogere lonen betalen en minder strenge voorwaarden stellen.
Je hebt je er dus niet in verdiept, wat waarschijnlijk de reden is dat je topic voor geen meter loopt. Maar hier gaat het over mensen die Nederland verlaten, een heel ander onderwerp dus.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:21 schreef cempexo het volgende:
[..]
Gratis geld is gratis geld.
Inderdaad ze krijgen een rijksuitkering, dat klinkt mooi en netjes.Verder rommelen ze onderling wel wat en hoeveel in welk gepast en aangenaam potje gaat !! Zo werkt dat.
Sociale zaken schreef en dat is een bolwerk van linksche ambtenarenquote:Op woensdag 23 november 2011 21:24 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Onzin
De gastarbeiders kregen heimwee en dat was de reden om de familie over te laten komen, staat allemaal netjes beschreven in diverse wikipedia artikelen
het zijn de grote bedrijven geweest die de politiek onder druk hebben gezet omdat ze anders niet genoeg werknemers hadden , die gingen immers eerder terug dan de bedoeling was.
[..]
PS dit was onder het kabinet van De Quay en daar zat geen enkele socialist in
BS......er zat geen socialist in die regering , jammer he ...quote:Op woensdag 23 november 2011 21:31 schreef cempexo het volgende:
[..]
Sociale zaken schreef en dat is een bolwerk van linksche ambtenaren
Logisch dat een grote stad meer krijgt aan rijksuitkeringen. Wat heeft dat met mijn reactie te maken?quote:Op woensdag 23 november 2011 21:17 schreef cempexo het volgende:
Spanky 78
lees eens: Rotterdam krijgt meest aan rijksuitkeringen
Van plan om terug te gaan? En de "herenigingsclausule" van "twee jaar werken en je gezin mag overkomen" in de wervingscontracten? Die zijn er zeker bijgezet door derden?quote:Op woensdag 23 november 2011 21:11 schreef cempexo het volgende:
[..]
je verhaal is niet compleet...het woord gastarbeiders zegt het al...plan was om weer terug te gaan, dat wilden beiden...linksch vond dat een smerige streek en ging marketing plegen...wetten en regels bedenken...uitkeringen schenken om vrienden te blijven
Ik snap de boodschap heel goed. Maar mij lijkt dit niet het juiste topic voor een algemene discussie over links en rechts. Het enige on-topic wat ik eraan herken, is dat ze in Denemarken en Zweden blijkbaar zeker net zo veel "linkschmensen" hebben als in Nederland en dat het gras bij de buren in dit opzicht dus niet groener is.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:52 schreef cempexo het volgende:
[..]
je snapt de boodschap niet...linkschmensen creëren emigratie
Jawel.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De familie over laten komen niet in elk geval
Ja blijf vooral met je oogkleppen opzitten zeg.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:31 schreef cempexo het volgende:
Sociale zaken schreef en dat is een bolwerk van linksche ambtenaren
Dan nog.... Nederland kende van 2003 tot 2007 een emigratieoverschot, ofwel meer mensen vertrokken dan dat er binnen kwamen. En dat kwam niet omdat er minder binnenkwam, maar omdat er meer vertrok. (Zie cijfers op statline.cbs.nl)quote:Op woensdag 23 november 2011 21:16 schreef Bajskorv het volgende:
Hij heeft het over emigratie, niet over immigratie...
Het is misschien handiger dat je.... in plaats van onzin uit te kramen die van geen kanten klopt, eens eerst even de feiten leest omtrent de immigratie van gastarbeiders naar Nederland:quote:Op woensdag 23 november 2011 21:11 schreef cempexo het volgende:
Volgens mij discussieer je met de verkeerde. Ten eerste heb ik exact deze cijfers een paar posts eerder gepost en ten tweede boeit mij links, recht of immigratie geen donder.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan nog.... Nederland kende van 2003 tot 2007 een emigratieoverschot, ofwel meer mensen vertrokken dan dat er binnen kwamen. En dat kwam niet omdat er minder binnenkwam, maar omdat er meer vertrok. (Zie cijfers op statline.cbs.nl)
Heeeel toevallig was dat tijdens dezelfde periode van Balkenende 1, 2, 3 - welke VVD/CDA kabinetten waren (en 1 met LPF, 1 met D66).
PS: Emigratie hangt veelal ook samen met de economie. Tot 2007 was alles rooskleurig en ging men graag internationaal op zoek naar een baan, daarna kwam de klad erin. Qua regels is er tussen 2007 en 2008 niks veranderd voor emigranten, maar de economie dipte toen en dan wordt emigreren lastiger, zeker voor de "toevallige" emigrant. Ik zag het ook hier in Londen, het aantal Nederlanders dat nog in de City begon viel ineens met meer dan 50% terug.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:57 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Volgens mij discussieer je met de verkeerde. Ten eerste heb ik exact deze cijfers een paar posts eerder gepost en ten tweede boeit mij links, recht of immigratie geen donder.
En waar is dat en wat doen jullie?quote:Op donderdag 24 november 2011 09:06 schreef KarinJ. het volgende:
Wij zijn met de noorder zon vertrokken.
We zijn geheel perongeluk hier komen wonen.
We hadden de koffers al in de auto gezet om naar een andere provincie te gaan toe iemand vroeg of we al met de burgemeester gepraat hadden Niet dus.Een uurtje later zaten we bij hem op de koffie. Hij gaf ons wat adressen waar we om werk konden vragen. Bij de eerste de beste werd mijn man aangenomen. Ook kregen we een adres waar we een huis konden huren.....'s morgens weg willen gaan en 's avonds alles geregeld hebben om te beginnen....mooier kon niet
Volgens mij doelt hij meer op welk land, en volgens mij was dat Noorwegen toch?quote:Op donderdag 24 november 2011 10:38 schreef KarinJ. het volgende:
Dat wil ik niet vertellen.
We wonen in zo'n klein gehucht dat je met een beetje speurwerk achter al onze gegevens kan komen.....n beetje privacy is niet weg, toch?
Ok, dat kan ik begrijpen. Was alleen nieuwsgierigquote:Op donderdag 24 november 2011 10:38 schreef KarinJ. het volgende:
Dat wil ik niet vertellen.
We wonen in zo'n klein gehucht dat je met een beetje speurwerk achter al onze gegevens kan komen.....n beetje privacy is niet weg, toch?
Welk land inderdaad. De rest mag natuurlijk, maar is niet noodzakelijk. Privacy is een groot goed.quote:Op donderdag 24 november 2011 10:39 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Volgens mij doelt hij meer op welk land, en volgens mij was dat Noorwegen toch?
Je kan zelfs de inkomstenbelasting bekijken zonder problemenquote:Op donderdag 24 november 2011 10:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ok, dat kan ik begrijpen. Was alleen nieuwsgierig
[..]
Welk land inderdaad. De rest mag natuurlijk, maar is niet noodzakelijk. Privacy is een groot goed.
Skip tracing wordt steeds makkelijker idd. Ik heb het lang niet meer gedaan, maar er is veel te vinden en lang niet alleen van wat je zelf op het internet zet. De verschillende regeringsapparaten zetten veel van je info online.quote:Op donderdag 24 november 2011 11:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je kan zelfs de inkomstenbelasting bekijken zonder problemen
Privacy is een groot goed, maar je zal verbaasd zijn hoe makkelijk het is om mensen "op te sporen" als je dat echt wil, en dat gebaseerd op informatie die publiek is en meestal door de personen zelf online is gezet.
Okquote:
Die ruimtes zijn nodig als de groene long van het land. Waar jij woont, zijn die groene longen veel groter.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:15 schreef flipsen het volgende:
Om dan toch nog maar even in te haken op dat "volle" van NL en de bevolkingsdichtheid etc... Mijn vrouw en ik gingen tijdens onze trip door NL veelal met de trein, o.a. van Amsterdam naar Dordrecht. Dan passeer je dus ook Hoofddorp, Leiden, Den Haag en Rotterdam. Toen begreep ze dus echt niet waarom mensen roepen dat NL zo vol is. Tussen deze steden ben je met de trein ongeveer 15 minuten onderweg, minstens 5 maar vaker nog 10 minuten daarvan zie je alleen maar weiland! Toen we daarna ook nog met de auto naar Groningen reden was ze natuurlijk helemaal flabbergasted over het "vol = vol" gelul...
Als die longen echt zo enorm belangrijk zijn, kunnen we ze beter laten onderlopen en er moeras van maken. Dat "ademt" alweer drie keer zoveel. Mooier nog, maak we van 1/3 moeras en bouwen we de rest vol met ruime villa's. Hebben we netto nog net zoveel zuurstof productie!quote:Op donderdag 24 november 2011 13:35 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Die ruimtes zijn nodig als de groene long van het land. Waar jij woont, zijn die groene longen veel groter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |