Game on!quote:Het ziet er naar uit dat veel (met name autochtone) Nederlanders, tegenwoordig liever elders in de wereld hun heil zoeken.
Veel gebruikte motieven om het land te verlaten zijn dan ook vaak: verhuftering in de maatschappij, toenemende immigrantenstromingen, graaicultuur van banken en bedrijven, niet gehoord en belazerd worden door de politiek, belastingklimaat, zorgvoorzieningen, open grenzen, de euro en het lidmaatschap in de EU met economisch zwakke broeders.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2011/2011-050-pb.htm
[q] Migratiesaldo neemt af
Bevolking groeit met 29 duizend mensen
In de eerste helft van 2011 verlieten ruim 58 duizend personen ons land. Dat zijn er bijna 5 duizend meer dan in dezelfde periode vorig jaar. In dezelfde periode vestigden zich 66,6 duizend personen vanuit het buitenland in Nederland, een stijging van bijna 2 duizend. Het migratieoverschot in het eerste halfjaar van 2011 daalde door deze ontwikkelingen naar 8,2 duizend personen. Dat blijkt uit cijfers van het CBS.
De stijging van het aantal emigranten is voor een belangrijk deel toe te schrijven aan in Nederland geboren personen die vertrekken.
De stijging van het aantal immigranten betreft vooral mensen die in de Europese Unie zijn geboren. Het meest toegenomen is het aantal Polen. De grootste groep immigranten, in Nederland geboren personen die terugkeren, daalde echter.
In de eerste helft van 2011 werden in Nederland 88,5 duizend kinderen geboren, 500 minder dan in dezelfde periode een jaar geleden. Tegenover de geboorten stonden 68 duizend overleden personen. Dat zijn er 900 minder dan in de vergelijkbare periode van vorig jaar. Dat komt mede door het vrijwel uitblijven van sterfte door griep in het voorjaar 2011.
Per saldo groeide de bevolking met bijna 29 duizend personen.
http://logicfreezone.word(...)reren-uit-nederland/
Hang dan een mooi schilderij op ofzo.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:23 schreef Igen het volgende:
Goed, volgens mij heb ik in de vorige topics nog helemaal niet verteld waarom ik zelf ontevreden ben over Nederland.
Welnu, dat is omdat er geen fatsoenlijke bergen zijn.
In de paar jaar dat ik in het buitenland woonde, heb ik ontdenkt dat ik ontzettend ervan houd om in rust en stilte van een uitzicht te genieten. Maar vanuit Amsterdam ben je voor een beetje bergen toch al gauw drie uur onderweg. Dat vind ik verschrikkelijk.
Niet dat ik daarmee iemand iets kwalijk neem trouwens. Je bouwt niet zo-even een gebergte hè.
Niet van dat benauwdequote:Op dinsdag 15 november 2011 18:23 schreef Igen het volgende:
Niet dat ik daarmee iemand iets kwalijk neem trouwens. Je bouwt niet zo-even een gebergte hè.
De fysieke gesteldheid van het land kan inderdaad ook een reden zijn om te verhuizen..... Als je die "platheid" zat bent, dan heb je enorm veel keus inderdaad. Voor mij maakt het weinig uit.... maar ik zit wel redelijk wat dat betreft. Ik kan de bergen zien, en anderhalf uur rijden en ik sta op een skipiste. (En op dezelfde dag kan ik na een ochtendje skiën nog even lekker opwarmen op het strand, beetje afhankelijk van het weer natuurlijk).quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:23 schreef Igen het volgende:
Kieskeurig hoorquote:Op dinsdag 15 november 2011 18:33 schreef Igen het volgende:
Ik ben bang dat er op die berg geen plek zal zijn voor rust en stilte omdat het project dan minder rendabel zou worden.
Nou vooruit dan maarquote:En er zijn genoeg grote steden te bedenken waar ze wel iets van bergen in de buurt (of zelfs midden in de stad) hebben.
Dat is niet hetzelfde.... ik merk wel dat als ik over de snelweg rij hier, ik de bergen aan de ene kant zie, heuvels aan een andere kant, dat ik toch meer een gevoel heb van oriëntatie. Wij zijn het in Nederland natuurlijk gewend, dat platte gedoe, en iemand in Kansas is dat ook, maar mijn vrouw had toen ze in Nederland reed nooit echt een oriëntatiepunt. Je kunt hier om je heen kijken, je ziet een bergtop, en je weet meteen waar je bent, welke richting je op gaat, etc.quote:
Met bergen om me heen voel ik me benauwd. Ik wil de wijde horizon kunnen zijn. In ieder geval aan 1 kant.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde.... ik merk wel dat als ik over de snelweg rij hier, ik de bergen aan de ene kant zie, heuvels aan een andere kant, dat ik toch meer een gevoel heb van oriëntatie. Wij zijn het in Nederland natuurlijk gewend, dat platte gedoe, en iemand in Kansas is dat ook, maar mijn vrouw had toen ze in Nederland reed nooit echt een oriëntatiepunt. Je kunt hier om je heen kijken, je ziet een bergtop, en je weet meteen waar je bent, welke richting je op gaat, etc.
Klinkt misschien raar, maar je voelt je met bergen om je heen meer 1 met de wereld om je heen, en dat snapte ik eigenlijk pas JAREN nadat ik met bergen om me heen woonde.
Echte bergen (nog) niet natuurlijk, maar wel kunstmatig aangelegde heuvels, bv. het Buytenpark bij Snowworld in Zoetermeer.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:33 schreef Igen het volgende:En er zijn genoeg grote steden te bedenken waar ze wel iets van bergen in de buurt (of zelfs midden in de stad) hebben.
Klinkt bijzonder goed doordacht, succesquote:Op zondag 20 november 2011 21:11 schreef Chooselife het volgende:
Nu een aantal gesprekken met dierbaren gevoerd om met een aantal gezinnen te vertrekken uit Nederland. Het is ons duidelijk: Wij willen hier op dit moment vertrekken, alleen weten nog niet wanneer en waar naartoe. Het liefst een niet-Westers of neutraal land. We kopen daar gewoon vastgoed en een lopende onderneming. Gezien elke regio op zo'n economische impuls zit te wachten, zal zo'n transfer waarschijnlijk vrij gemakkelijk verlopen. We zijn voor een deel multicultureel, dus ook integratie is ons niet geheel vreemd. De eerste stap die we genomen hebben is het kopen van vreemde valuta, in ruil voor de Euro en een transport naar diverse buitenlandse banken. Zo is ons vermogen deels al buiten deze economische zone geparkeerd.
Het argument is dat we geen vertrouwen hebben in de Nederlandse staat, de Nederlandse economie (gehele Eurozone) en de Nederlandse maatschappij. Bovendien willen we geen deel uitmaken van een land wat zich (neo)koloniaal roert, getuige de missies en standpunten inzake Libië, Afghanistan en Irak. Dat zijn zaken die enorm in strijd zijn met onze eigen overtuigingen en beschaving. Wij, als jong gezin, weigeren onze kinderen op te laten groeien in zo'n huichelachtige vazalstaat.
En dat is spijtig: Hoogopgeleid en vermogend. Wat Nederland eigenlijk niet kan missen.
Al een land in gedachte?quote:Op zondag 20 november 2011 21:11 schreef Chooselife het volgende:
Het liefst een niet-Westers of neutraal land.
Zoiets lijkt me wel heel gaaf om te doen. Niet vanwege het politieke standpunt overigens. Maar Nederland is een land waarbij je min of meer gedwongen wordt in het systeem te gaan zitten, waarna je vervolgens geen kant meer op kunt. Je zit vast totaal je dood.quote:Op zondag 20 november 2011 21:11 schreef Chooselife het volgende:
Nu een aantal gesprekken met dierbaren gevoerd om met een aantal gezinnen te vertrekken uit Nederland. Het is ons duidelijk: Wij willen hier op dit moment vertrekken, alleen weten nog niet wanneer en waar naartoe. Het liefst een niet-Westers of neutraal land. We kopen daar gewoon vastgoed en een lopende onderneming. Gezien elke regio op zo'n economische impuls zit te wachten, zal zo'n transfer waarschijnlijk vrij gemakkelijk verlopen. We zijn voor een deel multicultureel, dus ook integratie is ons niet geheel vreemd. De eerste stap die we genomen hebben is het kopen van vreemde valuta, in ruil voor de Euro en een transport naar diverse buitenlandse banken. Zo is ons vermogen deels al buiten deze economische zone geparkeerd.
Het argument is dat we geen vertrouwen hebben in de Nederlandse staat, de Nederlandse economie (gehele Eurozone) en de Nederlandse maatschappij. Bovendien willen we geen deel uitmaken van een land cq bondgenootschap wat zich imperialistisch en (neo)koloniaal roert, getuige de missies en standpunten inzake Libië, Afghanistan en Irak. Dat zijn zaken die enorm in strijd zijn met onze eigen overtuigingen en beschaving. Wij, als jong gezin, weigeren onze kinderen op te laten groeien in zo'n huichelachtige vazalstaat.
En dat is spijtig: Hoogopgeleid en vermogend. Wat Nederland eigenlijk niet kan missen.
Ik vind het een goed doordachte beslissing (althans mogelijke toekomstige beslissing). Financieel sta je dan sterker en je hebt in het andere land in ieder geval een aantal mensen die je kent. Verder vind ik het weer eens een andere onderbouwing voor de keuze om te vertrekken. Ik kan er inkomen, al is die gedachte voor mij persoonlijk te kort door de bocht.quote:Op zondag 20 november 2011 21:11 schreef Chooselife het volgende:
Het argument is dat we geen vertrouwen hebben in de Nederlandse staat, de Nederlandse economie (gehele Eurozone) en de Nederlandse maatschappij. Bovendien willen we geen deel uitmaken van een land cq bondgenootschap wat zich imperialistisch en (neo)koloniaal roert, getuige de missies en standpunten inzake Libië, Afghanistan en Irak. Dat zijn zaken die enorm in strijd zijn met onze eigen overtuigingen en beschaving. Wij, als jong gezin, weigeren onze kinderen op te laten groeien in zo'n huichelachtige vazalstaat.
Waar wacht je dan nog op?quote:Op zondag 20 november 2011 23:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Argentinië, Paradise voor hippies en zwakzinnnigen
Hij zit er toch al, of tenminste meer dan de helft van het jaarquote:
Misschien eerst iets minder naief wordenquote:Op zondag 20 november 2011 21:11 schreef Chooselife het volgende:
We kopen daar gewoon vastgoed en een lopende onderneming. Gezien elke regio op zo'n economische impuls zit te wachten, zal zo'n transfer waarschijnlijk vrij gemakkelijk verlopen.
Dat vind ik wel een mooie ja. Ik ben ook dol op natuur en bergen (ben niet voor niets geoloog) en ik merkte al verschil in Aachen. Bij de volgende stap wordt het een stukje drastischer; op 2600 m hoogte wonen, is een compleet nieuwe ervaring. 2607 meter hoger dan waar ik in 2005/6 woonde.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:23 schreef Igen het volgende:
Goed, volgens mij heb ik in de vorige topics nog helemaal niet verteld waarom ik zelf ontevreden ben over Nederland.
In de paar jaar dat ik in het buitenland woonde, heb ik ontdenkt dat ik ontzettend ervan houd om in rust en stilte van een uitzicht te genieten. Maar vanuit Amsterdam ben je voor een beetje bergen toch al gauw drie uur onderweg. Dat vind ik verschrikkelijk.
Je gaat het nog lastig krijgen een 'neutraal' land te vinden waar je zo even met een paar gezinnen binnenloopt.quote:Op zondag 20 november 2011 21:11 schreef Chooselife het volgende:
Latijns-Amerika biedt een hoop.quote:Op maandag 21 november 2011 00:14 schreef popolon het volgende:
[..]
Je gaat het nog lastig krijgen een 'neutraal' land te vinden waar je zo even met een paar gezinnen binnenloopt.
Daar heb je weer andere (politieke) situaties waar je zonder twijfel tegenaan gaat lopen. Er is altijd wel wat.quote:Op maandag 21 november 2011 00:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Latijns-Amerika biedt een hoop.
Zit jij nu vanuit de VS mensen te demotiveren om te emigreren?quote:Op maandag 21 november 2011 00:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Daar heb je weer andere (politieke) situaties waar je zonder twijfel tegenaan gaat lopen. Er is altijd wel wat.
Sterkte ermee dan!quote:Op maandag 21 november 2011 00:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een mooie ja. Ik ben ook dol op natuur en bergen (ben niet voor niets geoloog) en ik merkte al verschil in Aachen. Bij de volgende stap wordt het een stukje drastischer; op 2600 m hoogte wonen, is een compleet nieuwe ervaring. 2607 meter hoger dan waar ik in 2005/6 woonde.
Dit vind ik het ergste aan Nederland. Op zich zijn veel dingen hier wel prima maar het doodsaaie landschap en de vaak net zo saaie gebouwen die erop staan maken me bijna depressiefquote:Op dinsdag 15 november 2011 18:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde.... ik merk wel dat als ik over de snelweg rij hier, ik de bergen aan de ene kant zie, heuvels aan een andere kant, dat ik toch meer een gevoel heb van oriëntatie. Wij zijn het in Nederland natuurlijk gewend, dat platte gedoe, en iemand in Kansas is dat ook, maar mijn vrouw had toen ze in Nederland reed nooit echt een oriëntatiepunt. Je kunt hier om je heen kijken, je ziet een bergtop, en je weet meteen waar je bent, welke richting je op gaat, etc.
Klinkt misschien raar, maar je voelt je met bergen om je heen meer 1 met de wereld om je heen, en dat snapte ik eigenlijk pas JAREN nadat ik met bergen om me heen woonde.
Een potje voetbal zal wel net zoiets als een marathon na een pakje zware shag worden.quote:Op maandag 21 november 2011 00:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Sterkte ermee dan!Ik kan me daar dus echt niks bij voorstellen, wonen op 2600 meter, want ik heb zelf boven de pakweg 1000 meter nog nooit meer civilisatie dan een berghut gezien.
Ik vind VINEX-wijken helemaal niet verkeerd. Wat ik jammer vind van Nederland is dat er weinig mooi moderne openbare ruimtes bestaan. Belangrijke plekken in Nederland - zoals Schevingen of Rotterdam Centrum - zien er nog steeds erg beroerd uit. Het kan allemaal veel en veel mooier naar mijn mening.quote:Op maandag 21 november 2011 00:36 schreef cikolata het volgende:
[..]
Dit vind ik het ergste aan Nederland. Op zich zijn veel dingen hier wel prima maar het doodsaaie landschap en de vaak net zo saaie gebouwen die erop staan maken me bijna depressief![]()
Ik denk dat er ook niet veel aan te doen is door de overvloed aan regeltjes, schoonheidscommissies et cetera. Hier en daar zijn wel mooie plekken maar daar mag dan weer niet gebouwd worden. Het enige dat mag is karakterloze vinexwijken uit de grond stampen waar iedereen voor veel te veel geld op een kluitje bij elkaar zit
Gecondoleerd.quote:Op maandag 21 november 2011 00:44 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind VINEX-wijken helemaal niet verkeerd.
Ga eens naar La Paz/ El Alto. Een stad met 2 miljoen inwoners op 4000 meterquote:Op maandag 21 november 2011 00:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Sterkte ermee dan!Ik kan me daar dus echt niks bij voorstellen, wonen op 2600 meter, want ik heb zelf boven de pakweg 1000 meter nog nooit meer civilisatie dan een berghut gezien.
Ieder zijn meug. De aversie tegen VINEX en andere nieuwbouw is in de praktijk meer ingeven op het neerkijken van het volk dat daar gaat wonen. Ik ken dat want in ben in N'gein opgegroeid. Het idee van VINEX is echt niet verkeerd.quote:
Mijn beste vrienden wonen in VINEXwijken. Het gaat juist om de "architectuur". Troosteloos. Nieuwegein is een prima voorbeeld.quote:Op maandag 21 november 2011 00:50 schreef skrn het volgende:
[..]
Ieder zijn meug. De aversie tegen VINEX en andere nieuwbouw is in de praktijk meer ingeven op het neerkijken van het volk dat daar gaat wonen. Ik ken dat want in ben in N'gein opgegroeid. Het idee van VINEX is echt niet verkeerd.
Maar goed. Het grootste probleem wat ik met Nederland heb is dat de brutaliteit en lomp gedrag hier de boventoon voeren. En wordt gestimuleerd. Het is pakken pakken pakken. Andere landen, zoals het VK, hebben dat naar mijn mening ook last van.
Heb jaren op 1700m gewoond, je merkt er niks van.quote:Op maandag 21 november 2011 00:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Muwah ik heb zelf altijd in volksbuurten gewoond dus neerkijken is het niet. Het lijkt me gewoon niet chill om in een buurt te wonen waar niks te doen is en je altijd moet reizen om bij je werk te komen of uit te gaan. En het uiterlijk van de buurten is vaak ook monotoon en identiteitsloos, je hebt geen idee of je in Nieuwegein of Hoofddorp bent.quote:Op maandag 21 november 2011 00:50 schreef skrn het volgende:
[..]
Ieder zijn meug. De aversie tegen VINEX en andere nieuwbouw is in de praktijk meer ingeven op het neerkijken van het volk dat daar gaat wonen. Ik ken dat want in ben in N'gein opgegroeid. Het idee van VINEX is echt niet verkeerd.
*proest*quote:Op zondag 20 november 2011 21:11 schreef Chooselife het volgende:
Of het lijkt vol omdat iedereen bij elkaar gepropt in vinexwijken zitquote:Op maandag 21 november 2011 00:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mijn beste vrienden wonen in VINEXwijken. Het gaat juist om de "architectuur". Troosteloos. Nieuwegein is een prima voorbeeld.
Dat is logisch; het is veel te vol in Nederland. Zowel sociaal als geografisch.
Het is vol omdat Nederland allemaal kleine steden kent. Het is verkrampt, iedereen op een kluitje, overal files en vertragingen, er is gewoon nauwelijks rust in Nederland.quote:Op maandag 21 november 2011 01:15 schreef cikolata het volgende:
[..]
Of het lijkt vol omdat iedereen bij elkaar gepropt in vinexwijken zit
auwauwauw!quote:Op maandag 21 november 2011 00:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zit jij nu vanuit de VS mensen te demotiveren om te emigreren?
Argentinie: 9% economische groei,
Wat zijn serieuze landen?quote:Op maandag 21 november 2011 01:20 schreef El_Matador het volgende:
We zijn het op 2 na dichtstbevolkte serieuze land ter wereld, na horrorland Bangladesh en drukke Aziatische mierenland Zuid-Korea.
Nieuwegein is pre-VINEX by the way. Het idee van VINEX was juist het versterken van de stad, dus dat je vanuit je wijk wel snel naar de stad kan komen, ook met goed openbaar vervoer. Helaas wordt het openbaar vervoer altijd als laatste aangelegd.quote:Op maandag 21 november 2011 01:13 schreef cikolata het volgende:
[..]
Muwah ik heb zelf altijd in volksbuurten gewoond dus neerkijken is het niet. Het lijkt me gewoon niet chill om in een buurt te wonen waar niks te doen is en je altijd moet reizen om bij je werk te komen of uit te gaan. En het uiterlijk van de buurten is vaak ook monotoon en identiteitsloos, je hebt geen idee of je in Nieuwegein of Hoofddorp bent.
Landen die groter zijn dan een stad.quote:Op maandag 21 november 2011 01:35 schreef Individual het volgende:
[..]
Wat zijn serieuze landen?
http://en.wikipedia.org/w(...)y_population_density
Dat hangt er vanaf welke kant van de streep je staat.quote:Op maandag 21 november 2011 01:32 schreef Individual het volgende:
[..]
auwauwauw!![]()
Argentinie is een fantastisch land, maar ga er alsjeblieft niet heen voor de goede economie..
Paraguay al een tijdje niets meer over gelezen, maar als crimineel was het daar idd prima.. verder leuk voor vakantie, maar wonen.. brr..
Ik had ongeveer hetzelfde beschreven in de topic over discotheken. Huiselijkheid is steeds meer een norm geworden en wordt bovendien heel erg aangemoedigd door reclames. Ik merkte het al in mijn studententijd hoe dat langzamerhand is veranderd. Het is tegenwoordig heel gewoon om lekker voor elkaar te koken en 's avond op een dakterras te bieren, of te w'ii-en. Twintig jaar geleden ging men naar de mensa en dan naar een poppodium.quote:Op maandag 21 november 2011 01:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is vol omdat Nederland allemaal kleine steden kent. Het is verkrampt, iedereen op een kluitje, overal files en vertragingen, er is gewoon nauwelijks rust in Nederland.
Sociaal gezien wordt dat nog versterkt door het feit dat Nederlanders zulke huismussen zijn. Dat is in andere landen veel minder. Nederlanders besteden godsgruwelijk veel tijd binnenshuis door, met name met tvkijken. Daar komen weer programma's op die die huiselijkheid aanmoedigen. En de restaurants zijn schreeuwend duur en daarom eet iedereen ook thuis. Kijk in Duitsland en ook Engeland waar veul meer buitenshuis gegeten wordt.
We zijn het op 2 na dichtstbevolkte serieuze land ter wereld, na horrorland Bangladesh en drukke Aziatische mierenland Zuid-Korea.
Dat heeft zijn weerslag op hoe we met elkaar omgaan. Gespannen.
Dat is natuurlijk altijd zo in elk land.quote:Op maandag 21 november 2011 01:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf welke kant van de streep je staat.
Hoezo dat?
Niet handig maar met vinexwijk bedoelde ik troosteloze naoorlogse buitenwijken in het algemeen.quote:Op maandag 21 november 2011 01:40 schreef skrn het volgende:
[..]
Nieuwegein is pre-VINEX by the way. Het idee van VINEX was juist het versterken van de stad, dus dat je vanuit je wijk wel snel naar de stad kan komen, ook met goed openbaar vervoer. Helaas wordt het openbaar vervoer altijd als laatste aangelegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |