Wat heeft dat met Rijksuitkeringen te maken?quote:Op woensdag 23 november 2011 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
Vreemd dat Rotterdam naast de meeste uitkeringen ook de haven heeft waar tal van vacatures schijnen te wezen.
Rijksuitkeringen zijn uitkeringen voor de gemeente... Voor sociale projecten en dat soort meuk. Kan me voorstellen dat Rotterdam die hard nodig heeft, maar snap niet goed waarom ze die ook daadwerkelijk krijgen.quote:Op woensdag 23 november 2011 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
Vreemd dat Rotterdam naast de meeste uitkeringen ook de haven heeft waar tal van vacatures schijnen te wezen.
Gratis geld is gratis geld.quote:Op woensdag 23 november 2011 15:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Rijksuitkeringen te maken?Weet je uberhaupt wel wat Rijksuitkeringen zijn?
Precies...het is gewoon een stad met het grootste aantal uitkeringstrekkers, 179 nationaliteiten en die hebben allemaal weer eigen 'sociale projectjes' waar de gemeente dan subsidie voor krijgt.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:04 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Rijksuitkeringen zijn uitkeringen voor de gemeente... Voor sociale projecten en dat soort meuk. Kan me voorstellen dat Rotterdam die hard nodig heeft, maar snap niet goed waarom ze die ook daadwerkelijk krijgen.
Voor wat meer details:
http://www.coelo.nl/rappo(...)gemeenten%202011.pdf
Ja, maar als die mensen gewoon aan het werk gingen dan hoefde er niet zoveel geld voor uitkeringen en rijksuitkeringen heen te gaan. Sociale projecten hebben meestal betrekking op mensen in een uitkeringssituatie. Sla je twee vliegen in 1 klap. Lijkt me vrij duidelijkquote:Op woensdag 23 november 2011 15:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Rijksuitkeringen te maken?Weet je uberhaupt wel wat Rijksuitkeringen zijn?
Dit dusquote:Op woensdag 23 november 2011 16:34 schreef Truffelvarken het volgende:
Het wordt hoog tijd dat iedere gemeente een, aan hun inwonersaantal afhankelijke, geldelijke rijksbijdrage krijgt van ons belastinggeld .
Dus bv een gemeente waar 100 mensen wonen krijgt 100 euro.
Een gemeente waar 1000 mensen wonen krijgt 1000 euro, enz.
Waarom moet een verre plattelander of een harde werker uit Urk meebetalen aan de uitkering van arme, flierefluitende, zwartwerkende of rovende inwoners van andere gemeenten.
Gelijke monniken gelijke kappen.
De stad ziet er zwart van de mensen, om het maar netjes te roepen, en dan dit bericht. De conclusie is snel getrokken.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:26 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Precies...het is gewoon een stad met het grootste aantal uitkeringstrekkers, 179 nationaliteiten en die hebben allemaal weer eigen 'sociale projectjes' waar de gemeente dan subsidie voor krijgt.
Bom erop en alles is opgelost.
Heul niet!!!! Lord_Vetinari gaat ons zo uitleggen hoe het allemaal werktquote:Op woensdag 23 november 2011 16:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De stad ziet er zwart van de mensen, om het maar netjes te roepen, en dan dit bericht. De conclusie is snel getrokken.
Hij vindt ons stuitend !! We horen niets meer van deze Lord. Heren boven het klootjesvolk nietwaar.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Heul niet!!!! Lord_Vetinari gaat ons zo uitleggen hoe het allemaal werkt
Gratis geld is gratis geld.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:52 schreef kLowJow het volgende:
Jezus jongens, ga anders eerst eens even na wat 'rijksuitkeringen' zijn en waar deze allemaal voor worden gebruikt voor je begint te huilen over 'uitkeringstrekkers'.
Wat wil je hier nou mee zeggen? Gemeenten zouden geen geld meer moeten krijgen van het Rijk?quote:Op woensdag 23 november 2011 21:15 schreef cempexo het volgende:
[..]
Gratis geld is gratis geld.
Inderdaad ze krijgen een rijksuitkering, dat klinkt mooi en netjes.Verder rommelen ze onderling wel wat en hoeveel in welk gepast en aangenaam potje gaat !! Zo werkt dat.
Zo werkt het al, dumbass. Of denk je dat elke gemeente hetzelfde bedrag krijgt van het Rijk?quote:Op woensdag 23 november 2011 16:34 schreef Truffelvarken het volgende:
Het wordt hoog tijd dat iedere gemeente een, aan hun inwonersaantal afhankelijke, geldelijke rijksbijdrage krijgt van ons belastinggeld .
nee dat zeg ik niet zoals je kunt lezenquote:Op woensdag 23 november 2011 21:21 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Wat wil je hier nou mee zeggen? Gemeenten zouden geen geld meer moeten krijgen van het Rijk?
Ik heb het gevraagd aan iemand die over het algemeen veel over financiën weet en die wist mij te vertellen dat ook het potje voor de sociale uitkeringen onder andere gevuld wordt met deze uitkering.quote:Op donderdag 24 november 2011 11:50 schreef paddy het volgende:
Ik heb het opgezocht, maar is volgens mij vrij besteedbaar. Volgens mij niet gebruikt om gewone uitkeringen van te bekostigen, maar niet echt duidelijk voorbeelden van kunnen vinden waar dit geld dan wel voor is. Het gaat om ongeveer 17 miljard per jaar over heel Nederland? Naast deze uitkering is er ook nog de doeluitkering. Wat ik er uit begreep is die voor weer andere dingen dan de gewone projecten.
Kan iemand mij uitleggen wat waar precies heen gaat? Het gaat dus niet naar gewone uitkeringen. Worden daar de mensen van de Gemeente van betaald? Ja sorry, ik weet het echt niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |