abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104721566
Rotterdam krijgt van de Nederlandse gemeenten het meest aan rijksuitkeringen. Dat blijkt uit onderzoek van het Centrum voor onderzoek van de economie van de lagere overheden (Coelo).

De gemeenten ontvangen in totaal 27 miljard verdeeld over 91 soorten uitkeringen. Rotterdam krijgt niet alleen het hoogste bedrag, maar maakt met 59 soorten ook aanspraak op de meeste uitkeringen. Coelo-directeur Maarten Allers pleit voor het samenvoegen van de rijksuitkeringen tot één grote uitkering.

Behalve rijksuitkeringen krijgen gemeenten een algemene uitkering uit het Gemeentefonds. Die is meer dan de helft van al het geld dat de gemeenten van het Rijk ontvangen.
Het Coelo signaleert een groot verschil in aantallen rijksuitkeringen en totaalbedragen tussen gemeenten. Rotterdam krijg 92 procent meer dan het gemiddelde (van ongeveer 65 miljoen euro).

Rijke en kleinere gemeenten als Scherpenzeel, Bunnik en Blaricum ontvangen de helft van het gemiddelde. Zeven gemeenten ontvangen geld uit in totaal 14 uitkeringen.

Volgens Allers kan geld worden bespaard, als alles op één hoop wordt gegooid en er één uitkering komt. „Dit zou goed aansluiten bij het kabinetsstreven naar een kleinere, goedkopere en transparantere overheid”.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ringen__.html?p=28,1

Hij doet het goed, die burgemeester Aboetablet. Hij gaat ook iedere week bij een rotterdamse burger op huisbezoek. Zei hij...bij zijn democratische ''benoeming''.

Waar zou hij toch over praten...ik hoor daar nooit wat over ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 23 november 2011 @ 15:48:49 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104721659
Ja, want de burgemeester regelt natuurlijk persoonlijk al die uitkeringen, dus is het allemaal zijn schuld. Zeker als hij van allochtoonse afkomst is.

En namen verbasteren is wel zooooo 1887...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_104721716
Vreemd dat Rotterdam naast de meeste uitkeringen ook de haven heeft waar tal van vacatures schijnen te wezen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 23 november 2011 @ 15:54:35 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104721905
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
Vreemd dat Rotterdam naast de meeste uitkeringen ook de haven heeft waar tal van vacatures schijnen te wezen.
Wat heeft dat met Rijksuitkeringen te maken? :? Weet je uberhaupt wel wat Rijksuitkeringen zijn?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_104722323
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
Rijksuitkeringen zijn uitkeringen voor de gemeente... Voor sociale projecten en dat soort meuk. Kan me voorstellen dat Rotterdam die hard nodig heeft, maar snap niet goed waarom ze die ook daadwerkelijk krijgen.

Voor wat meer details:

http://www.coelo.nl/rappo(...)gemeenten%202011.pdf
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_104723010
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat heeft dat met Rijksuitkeringen te maken? :? Weet je uberhaupt wel wat Rijksuitkeringen zijn?
Gratis geld is gratis geld.

Inderdaad ze krijgen een rijksuitkering, dat klinkt mooi en netjes.Verder rommelen ze onderling wel wat en hoeveel in welk gepast en aangenaam potje gaat !! Zo werkt dat.
pi_104723196
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:04 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Rijksuitkeringen zijn uitkeringen voor de gemeente... Voor sociale projecten en dat soort meuk. Kan me voorstellen dat Rotterdam die hard nodig heeft, maar snap niet goed waarom ze die ook daadwerkelijk krijgen.

Voor wat meer details:

http://www.coelo.nl/rappo(...)gemeenten%202011.pdf
Precies...het is gewoon een stad met het grootste aantal uitkeringstrekkers, 179 nationaliteiten en die hebben allemaal weer eigen 'sociale projectjes' waar de gemeente dan subsidie voor krijgt.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 24-11-2011 11:34:42 ]
pi_104723423
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, maar als die mensen gewoon aan het werk gingen dan hoefde er niet zoveel geld voor uitkeringen en rijksuitkeringen heen te gaan. Sociale projecten hebben meestal betrekking op mensen in een uitkeringssituatie. Sla je twee vliegen in 1 klap. Lijkt me vrij duidelijk
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104723503
Het wordt hoog tijd dat iedere gemeente een, aan hun inwonersaantal afhankelijke, geldelijke rijksbijdrage krijgt van ons belastinggeld .
Dus bv een gemeente waar 100 mensen wonen krijgt 100 euro.
Een gemeente waar 1000 mensen wonen krijgt 1000 euro, enz.
Waarom moet een verre plattelander of een harde werker uit Urk meebetalen aan de uitkering van arme, flierefluitende, zwartwerkende of rovende inwoners van andere gemeenten.
Gelijke monniken gelijke kappen.
pi_104723530
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:34 schreef Truffelvarken het volgende:
Het wordt hoog tijd dat iedere gemeente een, aan hun inwonersaantal afhankelijke, geldelijke rijksbijdrage krijgt van ons belastinggeld .
Dus bv een gemeente waar 100 mensen wonen krijgt 100 euro.
Een gemeente waar 1000 mensen wonen krijgt 1000 euro, enz.
Waarom moet een verre plattelander of een harde werker uit Urk meebetalen aan de uitkering van arme, flierefluitende, zwartwerkende of rovende inwoners van andere gemeenten.
Gelijke monniken gelijke kappen.
Dit dus
pi_104723601
quote:
99s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:26 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Precies...het is gewoon een stad met het grootste aantal uitkeringstrekkers, 179 nationaliteiten en die hebben allemaal weer eigen 'sociale projectjes' waar de gemeente dan subsidie voor krijgt.
Bom erop en alles is opgelost.
De stad ziet er zwart van de mensen, om het maar netjes te roepen, en dan dit bericht. De conclusie is snel getrokken.
pi_104723683
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De stad ziet er zwart van de mensen, om het maar netjes te roepen, en dan dit bericht. De conclusie is snel getrokken.
Heul niet!!!! Lord_Vetinari gaat ons zo uitleggen hoe het allemaal werkt ;)
pi_104724359
quote:
99s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Heul niet!!!! Lord_Vetinari gaat ons zo uitleggen hoe het allemaal werkt ;)
Hij vindt ons stuitend !! We horen niets meer van deze Lord. Heren boven het klootjesvolk nietwaar.

Overigens gaan de studenten van Erasmus per omgaande de stad uit als zij hun studie hebben afgerond.
pi_104725740
Rotterdam: de onveiligste stad van Nederland. Burgemeester Aboertablet is verrast...ik niet.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-stad-van-nederland/

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 23-11-2011 17:47:53 ]
  woensdag 23 november 2011 @ 20:32:07 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104733371
Het hoogste aantal uitkeringen, maar ook: Allochtone jongeren: Werken in de haven is vies en zwaar

Sorry, maar zoiets vind ik dan te gek hoor. Als ze in de haven gewoon geen mensen kunnen krijgen, maar dat Rotterdam tegelijkertijd wel record-ontvanger uitkeringen is. Dan klopt er toch iets niet.

Zet al die uitkeringen maar stop totdat ze in de haven geen vacatures meer hebben!

(En toen ik in Bergen op Zoom woonde, kende ik verschillende mensen die dagelijks naar Rotterdam reden om daar te werken. Hoe is het mogelijk in Nederland)
The End Times are wild
  woensdag 23 november 2011 @ 20:51:37 #16
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104734663
Waar werd dat geld nou ook alweer over de balk gesmeten?
I beat that pussy up, there's no denyin'...
pi_104734709
Jezus jongens, ga anders eerst eens even na wat 'rijksuitkeringen' zijn en waar deze allemaal voor worden gebruikt voor je begint te huilen over 'uitkeringstrekkers' :').
pi_104736284
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:52 schreef kLowJow het volgende:
Jezus jongens, ga anders eerst eens even na wat 'rijksuitkeringen' zijn en waar deze allemaal voor worden gebruikt voor je begint te huilen over 'uitkeringstrekkers' :').

Inderdaad ze krijgen een rijksuitkering, dat klinkt mooi en netjes.Verder rommelen ze onderling wel wat en hoeveel in welk gepast en aangenaam potje gaat !! Zo werkt dat.
pi_104736760
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:15 schreef cempexo het volgende:

[..]

Wat wil je hier nou mee zeggen? Gemeenten zouden geen geld meer moeten krijgen van het Rijk?
pi_104737805
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:34 schreef Truffelvarken het volgende:
Zo werkt het al, dumbass. Of denk je dat elke gemeente hetzelfde bedrag krijgt van het Rijk?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_104749971
quote:
5s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:21 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Wat wil je hier nou mee zeggen? Gemeenten zouden geen geld meer moeten krijgen van het Rijk?
nee dat zeg ik niet zoals je kunt lezen
pi_104750770
Ik heb de uitleg van Lord_Vetinari even gemist maar is het niet zo dat met de Rijkssubsidie ook het potje voor de uitkeringen gevuld wordt?? Immers, ook dat geld moet ergens vandaan komen. If so (en dat is volgens mij zo) dan is het toch niet vreemd dat Rotterdam het grootste bedrag nodig heeft?
pi_104752236
Rijksstromen is de macro geldkraan...op micro niveau wordt de boel verder in hun -hobby- potjes gestopt en verdeelt.
pi_104754860
Ik heb het opgezocht, maar is volgens mij vrij besteedbaar. Volgens mij niet gebruikt om gewone uitkeringen van te bekostigen, maar niet echt duidelijk voorbeelden van kunnen vinden waar dit geld dan wel voor is. Het gaat om ongeveer 17 miljard per jaar over heel Nederland? Naast deze uitkering is er ook nog de doeluitkering. Wat ik er uit begreep is die voor weer andere dingen dan de gewone projecten.

Kan iemand mij uitleggen wat waar precies heen gaat? Het gaat dus niet naar gewone uitkeringen. Worden daar de mensen van de Gemeente van betaald? Ja sorry, ik weet het echt niet.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_104755550
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:50 schreef paddy het volgende:
Ik heb het opgezocht, maar is volgens mij vrij besteedbaar. Volgens mij niet gebruikt om gewone uitkeringen van te bekostigen, maar niet echt duidelijk voorbeelden van kunnen vinden waar dit geld dan wel voor is. Het gaat om ongeveer 17 miljard per jaar over heel Nederland? Naast deze uitkering is er ook nog de doeluitkering. Wat ik er uit begreep is die voor weer andere dingen dan de gewone projecten.

Kan iemand mij uitleggen wat waar precies heen gaat? Het gaat dus niet naar gewone uitkeringen. Worden daar de mensen van de Gemeente van betaald? Ja sorry, ik weet het echt niet.
Ik heb het gevraagd aan iemand die over het algemeen veel over financiën weet en die wist mij te vertellen dat ook het potje voor de sociale uitkeringen onder andere gevuld wordt met deze uitkering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')