http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-vies-en-zwaar.dhtmlquote:Allochtone jongeren: Werken in de haven is vies en zwaar
In Rotterdam lopen duizenden jongeren rond zonder werk die zo een baan kunnen krijgen in de haven. Maar ze willen daar niet aan de slag. Vooral allochtone jongeren hebben een negatief beeld: het zou vies en zwaar werk zijn.
De Rotterdamse stadsmarinier Jur Verbeek probeert een bus vol te krijgen met allochtone jongeren en die naar de haven te brengen. 'Om ze met eigen ogen te laten zien wat werken in de haven nou echt inhoudt', vertelt hij in dagblad De Pers. 'Maar er zijn maar drie jongeren komen opdagen.'
Afstand haven en stad groot
Directeur Asselbergs van Deltalinqs, belangenbehartiger van 600 bedrijven in het havengebied, maakt zich grote zorgen over het personeelsprobleem. 'De afstand tussen haven en stad is groot. Jongeren kunnen opgroeien in Rotterdam en het havengebied nooit zien.'
Geen hard en vies werk
Wethouder Marco Florijn van Sociale Zaken en Werkgelegenheid benadrukt dat er een imagoprobleem is. 'Sommigen denken dat het hard en vies werk is, maar dat is allang niet meer zo'. De jongeren worden naar de haven gelokt met leertrajecten en bovendien liggen de lonen een stuk hoger dan voorheen. Maar toch is het moeilijk om de bus vol te krijgen. Ze gaan weer rijden als er 25 jongeren aangemeld zijn.
Ik denk dat jij ook wel eens een inburgeringscursus mag hebben.quote:
Mensen die niet kunnen spellen zoals jij zie ik als een groter probleem.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:08 schreef DonJoris het volgende:
Allemaal terug deporteren naar Angola, dikke doei vuile werkwijgeraars. Het is mede dankzij dat soort types dat we naar de klote gaan.
Precies de reden waarom je de keus niet voorgeschoteld moet krijgen.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:05 schreef Roellie80 het volgende:
Als ik de keuze had tussen een uitkering of werken in de haven dan was ik ook op zeker voor de uitkering gegaan
Ga jij maar hutspot eten met jusquote:Op woensdag 9 november 2011 10:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Uitkering stopzetten en crimineel gedrag keihard bestraffen. Kijken hoe graag ze dan gewoon normaal en eerlijk werk wat prima betaald willen doen in de haven.
Maar nee met de scooter en bontkraag de hele dag klootzakken izzzzz rezzzzpekt jeweets.
quote:
Sorry ben te verwesterd.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:11 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Mensen die niet kunnen spellen zoals jij zie ik als een groter probleem.
Dus lekker naar Angola jij.
Jammer voor je, ik doe een universitaire opleiding.quote:
I know, dat is naar mijn idee ook iets wat moet worden aangepakt. Er moet meer controle komen op het verschrekken van uitkeringen. Ze komen dan vanzelf wel opdagen voor werk.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:11 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Precies de reden waarom je de keus niet voorgeschoteld moet krijgen.
Een van de betere initiatieven in Rotterdam. Hoge politieagenten die overzicht houden en daadwerkelijk problemen aanpakken.quote:
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 9 november 2011 10:14 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Jammer voor je, ik doe een universitaire opleiding.
Of de uitkering zwaar en vies maken.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
De oplossing is dus het afschaffen van de uitkering waardoor ze wel moeten werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |