abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104662683
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 november 2011 00:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nederland heeft een oppervlakte van 41543 km2 waarop volgens de laatste telling 16847007 mensen leven. Dat maakt een gemiddelde bevolkingsdichtheid van 406 inwoners per vierkante kilometer.

Engeland (zonder Schotland en Wales) heeft een oppervlakte van 130395 km2 waarop volgens de laatste telling 51446000 mensen leven. Dat maakt een gemiddelde bevolkingsdichtheid van 395 inwoners per vierkante kilometer.

De bevolkingsdichtheid van Nederland is dus ongeveer 20 personen per vierkante kilometer groter dan die van Engeland. Thank you very much.
Aha. Nou, dank je wel. Ik had eerder ergens gelezen dat Engeland Nederland voorbij was. Nou, dus net niet. Kan ook aan de definitie liggen, soms worden binnenwateren wel meegenomen in het landoppervlak, soms niet. In Nederland scheelt dat nogal. Anyway, je hebt me te pakken, serieus. :') Ik loop hier zulke onzin te vertellen, tja. :{
  dinsdag 22 november 2011 @ 01:00:19 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104662787
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 november 2011 00:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nederland heeft een oppervlakte van 41543 km2 waarop volgens de laatste telling 16847007 mensen leven. Dat maakt een gemiddelde bevolkingsdichtheid van 406 inwoners per vierkante kilometer.

Engeland (zonder Schotland en Wales) heeft een oppervlakte van 130395 km2 waarop volgens de laatste telling 51446000 mensen leven. Dat maakt een gemiddelde bevolkingsdichtheid van 395 inwoners per vierkante kilometer.

De bevolkingsdichtheid van Nederland is dus ongeveer 20 personen per vierkante kilometer groter dan die van Engeland. Thank you very much.
Ja, maar nu maak je alleen een vergelijking gebaseerd op getalletjes. Wiskundig klopt dat inderdaad, maar als je kijkt naar het land, hoeveel ongerepte natuur er is, etc..... Neem een land als de VS bijvoorbeeld.... enorm groot, en als je gaat rekenen volgens jouw getalletjes, dan komt daar inderdaad een laag inwoneraantal per km/2 uit.

Maar neem nu eens mee dat 82% van de 300 miljoen Amerikanen in een "Metropolitan Area" wonen (zoals bijv. die van Los Angeles hierboven), en dat nog eens 10% in wat men "Micropolitan Areas" noemt (wat meer stedelijkere gebieden zoals Billings, MT), en dat de overige 8% wellicht inderdaad in de "wide open" woont..... dan is dat toch een andere vergelijking.

De randstad is namelijk redelijk verspreid, er zit nog ruimte en weilanden tussen steden als Utrecht en Amsterdam, waar hier in Los Angeles je bijv. van Irvine, CA naar Burbank, CA kunt rijden in pakweg 2 uur, en je letterlijk geen strook van meer dan 500 meter ziet die NIET bebouwd is, en die 500 meter die net niet bebouwd is, is dan meestal een park, een rivier, etc... of je kijkt tegen bergen aan die door de steilheid niet bebouwd kunnen worden of zo.

Wat dat betreft woon ik waarschijnlijk in een drukker gebied dan de randstad, maar inderdaad..... de CIJFERS zeggen dat de VS minder dichtbevolkt is.

Ik denk dat je toch naar iets meer moet kijken dan alleen de cijfers.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_104664019
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2011 01:00 schreef maartena het volgende:

...

Ik denk dat je toch naar iets meer moet kijken dan alleen de cijfers.
Mijn hele punt.

Een goed voorbeeld is de Nederlandse kneuterigheid. Alles wordt zo dicht op elkaar mogelijk gebouwd. Dat was in de 16e eeuw zo (de Amsterdamse grachtengordel is een perfect voorbeeld) en dat is anno 2011 precies zo (die verschrikkelijke VINEXrotzooi).

De VS is uitgestrekt en daarom ook uitgestrekt bewoond. En de grote steden hebben veel meer en hogere hoogbouw dan in Nederland. Deels ook vanwege onze ondergrond (klei en zand zijn minder geschikt voor wolkenkrabbers dan vast gesteente).

Als je een huis van 200m2+ hebt (en dat is in de VS helemaal geen uitzondering), dan heb je minder een vol gevoel. De Nederlandse straten zijn smal, de ruimtelijke ordening is enorm krap. Dat versterkt het gevoel van volheid.

Tel daar de sociale druk bij op, de invloed van tv en andere media en je krijgt een land vol verkrampte personen.

Zit nu in Mexico DF (24-28 miljoen inwoners) en het is werkelijk gigantisch. Een van de oudste steden ter wereld en een compleet bergdal volgebouwd. Toch ervaar je het niet als zijnde zo gigantisch. Brede avenidas en een gefragmenteerd aanbod aan restaurants, winkels en uitgaansgelegenheden zorgen hier ook voor.

Geen enkel ander land heeft zoveel kleine steden als Nederland. Onze hoofdstad heeft afhankelijk van de definitie 800.000-1.000.000+ inwoners. En een hele rits middelgrote steden erna. Die allemaal op korte afstand van elkaar liggen.

De bewegingen in Nederland zijn ook gigantisch. Genoeg mensen die in Arnhem wonen en in Den Haag werken.

In de meeste andere landen is dat ondenkbaar, daar is alles veel centraler geregeld.

Het is niet voor niets een van de meest genoemde redenen om te vertrekken uit Nederland.

Doen alsof al die Nederlanders belachelijk denken, is een gotspe. Al helemaal voor andere emigranten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_104664388
Veel plezier in een stad waar iedere dag je laatste kan zijn omdat er een big boom komt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_104664401
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 07:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Veel plezier in een stad waar iedere dag je laatste kan zijn omdat er een big boom komt
:?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 22 november 2011 @ 08:12:48 #106
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_104664662
Een goed voorbeeld is de Nederlandse kneuterigheid. Alles wordt zo dicht op elkaar mogelijk gebouwd

En we zitten hier ook allemaal binnen in onze kneuterige huisjes met parkeerplaats voor de deur en blommetjes in onze tuin. ;(

Andere dichtbevolkte landen hebben tenminste nog de zon waardoor ze grotendeels buiten kunnen leven, wil ik ook :P
pi_104665480
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 november 2011 04:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mijn hele punt.

Een goed voorbeeld is de Nederlandse kneuterigheid. Alles wordt zo dicht op elkaar mogelijk gebouwd. Dat was in de 16e eeuw zo (de Amsterdamse grachtengordel is een perfect voorbeeld) en dat is anno 2011 precies zo (die verschrikkelijke VINEXrotzooi).

De VS is uitgestrekt en daarom ook uitgestrekt bewoond. En de grote steden hebben veel meer en hogere hoogbouw dan in Nederland. Deels ook vanwege onze ondergrond (klei en zand zijn minder geschikt voor wolkenkrabbers dan vast gesteente).

Als je een huis van 200m2+ hebt (en dat is in de VS helemaal geen uitzondering), dan heb je minder een vol gevoel. De Nederlandse straten zijn smal, de ruimtelijke ordening is enorm krap. Dat versterkt het gevoel van volheid.

Tel daar de sociale druk bij op, de invloed van tv en andere media en je krijgt een land vol verkrampte personen.

Zit nu in Mexico DF (24-28 miljoen inwoners) en het is werkelijk gigantisch. Een van de oudste steden ter wereld en een compleet bergdal volgebouwd. Toch ervaar je het niet als zijnde zo gigantisch. Brede avenidas en een gefragmenteerd aanbod aan restaurants, winkels en uitgaansgelegenheden zorgen hier ook voor.

Geen enkel ander land heeft zoveel kleine steden als Nederland. Onze hoofdstad heeft afhankelijk van de definitie 800.000-1.000.000+ inwoners. En een hele rits middelgrote steden erna. Die allemaal op korte afstand van elkaar liggen.

De bewegingen in Nederland zijn ook gigantisch. Genoeg mensen die in Arnhem wonen en in Den Haag werken.

In de meeste andere landen is dat ondenkbaar, daar is alles veel centraler geregeld.

Het is niet voor niets een van de meest genoemde redenen om te vertrekken uit Nederland.

Doen alsof al die Nederlanders belachelijk denken, is een gotspe. Al helemaal voor andere emigranten.
Vanuit Londen zie ik dat juist weer anders, maar het blijft altijd persoonlijk natuurlijk. Mensen maken hier pas echt enorme bewegingen elke dag, bijna iedereen op kantoor heeft een reistijd van minimaal een uur heen en een uur terug. Sommige mensen wonen in het weekend dan nog verder buiten Londen. Daarbij is de stad zo uitgestrekt, dat ik er bijna nooit uit kom en dat vind ik juist soms benauwend.

In Amsterdam ga ik hardlopen en ben ik na 10 minuten buiten de stad en tussen de koeien en het water. Heerlijk! Daarna laat ik het centrum lekker liggen en doe ik 's middag langs de Amstel een biertje op het terras ofzo, lekker open en aan het water. Ik heb echt een hekel aan de meeste steden (en zeker dorpen) in Nederland, maar Amsterdam vind ik heerlijk relaxed. Dat vindt gelukkig mijn Zweedse chick ook, die vind het echt een verademing na een paar weken Londen.

Maar goed, elke stad is weer anders en dat lijkt me ook niet echt de beste vergelijking. New York vond ik na een paar maanden echt verstikkend worden, teveel hoge gebouwen om me heen de hele dag.

Enfin, Nederland valt voor mij altijd wel mee. Maar ik ben gezegd met een geboortehuis langs de kust, zonder buren, maar met veel natuur, rust en ruimte.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 22 november 2011 @ 09:16:02 #108
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104665571
Los van de relatieve dichtheid, of juist niet, Nederland is wel in grote delen erg lelijk. Enorme vlakten met allemaal rijen van huisjes. Dat zie je in 'het buitenland' toch veel minder, misschien met uitzondering Engeland.
Als ik kijk hoe lelijk hier het gemiddelde dorp of stad is, zeker wat er de afgelopen 60 jaar is bijgebouwd, dan is dat toch zeldzaam. Eenvorming, saai, kil. Als ik dat met Duitse dorpjes vergelijk, met allemaal huizen in dezelfde stijl maar door elkaar heen.

Staat erbij: "Beschrijving: Een typische Nederlandse straat in een doorsnee woonwijk."
The End Times are wild
pi_104678469
Die huizen zijn dan ook voor de mensen zonder talent. Met talent, doorzettingsvermogen en lef woon je stuk beter
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_104678542
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die huizen zijn dan ook voor de mensen zonder talent. Met talent, doorzettingsvermogen en lef woon je stuk beter
:')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 22 november 2011 @ 16:08:01 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104678587
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Uiteraard! Logisch ook dat Duitsland en Frankrijk zoveel betere huizen hebben, de mensen daar zijn immers eindeloos veel getalenteerder.
The End Times are wild
pi_104678936
Dacht dat het over Nederland ging

En daar wonen kleurloze mensen in dat soort huizen

Vrijstaand huis, lapje grond, allemaal niks mis mee
pi_104679668
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dacht dat het over Nederland ging

En daar wonen kleurloze mensen in dat soort huizen

Vrijstaand huis, lapje grond, allemaal niks mis mee
Jij bent best grappig :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_104680032
dat was niet de insteek, maar de beste spot is zelfspot
pi_104680117
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
dat was niet de insteek, maar de beste spot is zelfspot
Dat dacht ik. Ik woon niet in Nederland, heb ook nog nooit in dat soort wijken gewoond eigenlijk. Vind ze zelf ook niet mooi, maar jouw bewering gaat wel wat ver hoor. :P
pi_104680208
Valt best mee hoor of denk je dat een vrachtwagenchauffeur met 2 kinderen wonend in een rijtjeshuis in Noorwegen in een keer een beursgenoteerde onderneming gaat leiden?

Hij is nog steeds net zo kleurloos maar woont nu in een ander land
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:55:37 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104685272
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 november 2011 04:29 schreef El_Matador het volgende:

Ik kan zo niet spreken over andere landen, omdat ik daar te weinig ervaring mee heb..... maar dit is zeker niet waar voor de VS. Er zijn enorm veel mensen die bijv. in Orange County wonen, en in San Diego werken, of ten noorden van Los Angeles moeten zijn, en dan spreek je over vergelijkbare afstanden als Arnhem-Amsterdam of Eindhoven-Amsterdam.

Wat betreft "centraler geregeld", de Nederlandse binnensteden zijn vrij centraal. Je parkeert ergens, en je kunt lopend van kroeg naar winkel, van winkel naar restaurant, van restaurant naar supermarkt, en nog even langs de bibliotheek en de bank, allemaal binnen een vierkante kilometer pak-em-beet.

Hier in het westen van de VS, heb je die "binnensteden" niet zo, en de centra van grotere steden zijn voornamelijk kantoorgebouwen, en dan restaurants er om heen om de hongerige kantoorwerkers van ontbijt, lunch en avondeten te voorzien, maar winkelen betekend gewoon hop, in de auto en ergens een winkelcentrum vinden. Wil je op zaterdag winkelen, dan zal je jezelf toch tussen winkels in een een auto vinden ipv rondwandelen in een binnenstad.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:03:18 #118
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104685630
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:16 schreef LXIV het volgende:
Los van de relatieve dichtheid, of juist niet, Nederland is wel in grote delen erg lelijk. Enorme vlakten met allemaal rijen van huisjes. Dat zie je in 'het buitenland' toch veel minder, misschien met uitzondering Engeland.
Als ik kijk hoe lelijk hier het gemiddelde dorp of stad is, zeker wat er de afgelopen 60 jaar is bijgebouwd, dan is dat toch zeldzaam. Eenvorming, saai, kil. Als ik dat met Duitse dorpjes vergelijk, met allemaal huizen in dezelfde stijl maar door elkaar heen.
[ afbeelding ]
Staat erbij: "Beschrijving: Een typische Nederlandse straat in een doorsnee woonwijk."
Hier ben ik het dan wel weer mee eens..... de Nederlandse wijken zijn inderdaad gebouwd om zoveel mogelijk mensen in een wijk te krijgen. Maar daar staat wel weer tegenover dat er nog steeds veel groen te vinden is.

Ook in Nederland kan 50% van de bevolking in een vrijstaand huis wonen. Maar dan wordt de randstad ook wel echt een stad, met het gehele groene hart volgebouwd met wijken met vrijstaande huizen, wegen en spoorwegen om de boel te verbinden, etc. Het voelt allemaal zo "hutje mutje" omdat je nu allemaal in rijtjeshuizen woont. Maar waar ik woonde, in IJsselstein, ook hutje-mutje in een rijtjeshuis bij mijn ouders, en vervolgens hutje-mutje op een eigen flat.... kon ik nog wel 3 km fietsen, en midden in de weilanden staan, kijkend naar de lammetjes, en heerlijk op een bankje zitten te genieten van natuur om je heen. (Insert bloemetjes, roze wolkjes, en blije muziek). Je ziet dan ergens in de verte een woonwijk liggen, maar je bent toch redelijk in de Nederlandse natuur. Nu is die niet zo fantastisch met weilanden, koeien, sloten, eenden, zwanen, etc..... maar toch.

Ik voel in Los Angeles veel meer ruimte, veel meer vrijheid..... maar het "groene hart" principe is er niet. Ik kan binnen een minuut of 20 wel in de heuvels zitten (omdat de heuvels niet bebouwd zijn), maar daar gaat ook maar 1 weg doorheen eigenlijk (om naar de andere kant te komen), de rest is gewoon natuur waar je niet bij kan. Wil ik echt in de natuur zitten, dan zit ik een uur of 2 in de auto. Maar dan heb je ook wat natuurlijk, want daar woont dan ook echt niemand. :P
-
pi_104685791
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:41 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Ja hij is mooi, maar ik zou graag ontwikkelingswerk willen gaan doen. Maar ik heb nu nog een kind in huis en wat huisdieren te slijten.
:) Slim hoor, je wens om niet in Nederland te willen wonen te laten betalen door Nederlandse belastingbetalers en Nederlandse dumbo's die geld geven bij collectes.

Het internet is trouwens vol van de pagina's van hypergemotiveerde christelijke hulpverleners die met kinderen en al naar Afrika zijn verhuisd, wat houd je tegen?
pi_104685916
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het internet is trouwens vol van de pagina's van hypergemotiveerde christelijke hulpverleners die met kinderen en al naar Afrika zijn verhuisd, wat houd je tegen?
Brrr ja. Laatste keer dat ik in Duitsland was hingen er ook overal affiches met zo'n oude mevrouw (een soort non) met een neger-kindje op de arm. "Hij verloor zijn ouders maar zij gaf hem nieuwe levensvreugde. Doneer nu." stond erbij. Jaja, gewoon weerloze kinderen bekeren dus. :r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2011 19:10:44 ]
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:17:00 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104686200
Tja.... tis wel gelukt. Het overgrote deel van Zuid Amerika en grote delen van Afrika zijn door al die missies zo Christelijk als de pest :P
-
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:34:12 #122
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104686968
De helft van Afrika en zo ongeveer heel Zuid Amerika waren natuurlijk al Christelijk vanaf de kolonisatie. De Pentacostalists zijn doen het binnen het christendom wel flink aan het groeien met hun happy-clappy-give us money-christianity.
reset
pi_104700272
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:16 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
bbrrrr...wat akelig weer...ben er weg...geėmigreerd...nu 5000 m2 grond...woonoppervlakte 650 m2...eigen weg...voorzijde bossen....achterzijde weilanden...frisse lucht..enne files...wat zijn dat toch ook al weer ?

Mwoehahahaha.

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 22-11-2011 23:17:05 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_104701815
Gefeliciteerd, ik kan in Istanbul zien wat de buren op hun bord hebben liggen. In Amsterdam kan ik dat net niet. Ik moet er niet aan denken dat ik zonder auto niet kan leven.
  woensdag 23 november 2011 @ 09:06:41 #125
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104708776
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:48 schreef cempexo het volgende:

[..]

bbrrrr...wat akelig weer...ben er weg...geėmigreerd...nu 5000 m2 grond...woonoppervlakte 650 m2...eigen weg...voorzijde bossen....achterzijde weilanden...frisse lucht..enne files...wat zijn dat toch ook al weer ?
Ik ben nog steeds benieuwd welk land dit is...
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')