quote:Met hulp van scheidsrechter Kevin Blom hield FC Twente een punt over aan de topper in De Grolsch Veste tegen PSV (2-2). Een rode kaart voor Kevin Strootman (foto) kostte de ploeg de zege in een duel dat negentig minuten lang zeer vermakelijk was.
Beide ploegen namen zeer weinig tijd om aan elkaar te wennen. Vrijwel direct vanaf de aftrap gingen ze op zoek naar een treffer. FC Twente slaagde daar het eerst in, zij het met enig fortuin. Uit een corner zette Douglas, hevig gehinderd door Toivonen, zijn voet min of meer toevallig tegen de bal, die buiten het bereik van doelman Andreas Isaksson over de lijn rolde: 1-0.
PSV kwam bijna direct op gelijke hoogte. Georginio Wijnaldum, opgestoomd op de rechterflank, leverde een loepzuivere voorzet af op Zakaria Labyad die ietwat gelukkig - hij trapte half mis - bij de eerste paal keeper Nikolay Mihaylov verschalkte: 1-1.
Zowel PSV als FC Twente hield na dit moment het tempo hoog. Waar de Tukkers het meeste balbezit hadden, loerden de bezoekers onafgebroken op de counter. Met dank aan Wout Brama, die op het middenveld veelvuldig werd afgetroefd door Wijnaldum, maakte PSV de meeste aanspraak op een tweede doelpunt.
Abel Tamata, de stand-in van de langdurig uitgeschakelde Erik Pieters, moest na negentien minuten het veld verlaten. Bij een ongelukkige botsing met Emir Bajrami in het strafschopgebied van Twente raakte hij geblesseerd aan een enkel. Naar het zich laat aanzien moet ook hij voorlopig toekijken.
Diens vervanger Jetro Willems liet zich niet van de wijs brengen. Zowel verdedigend als aanvallend liet hij behoorlijk goede dingen zien. Vooral zijn loopacties langs de zijlijn en voorzetten in de doelmond maakten indruk.
Na rust namen de teams een klein beetje gas terug. Onstuimigheid maakte plaats voor gerichte aanvallen. PSV vond op sublieme wijze een opening. Dries Mertens, al wekenlang de beste man in het team van trainer Fred Rutten, legde de bal met gevoel op het hoofd van Marcelo, die hoog boven de verdedigers van FC Twente torende en raak kopte: 1-2.
FC Twente leek niet meer bij machte de achterstand goed te maken, totdat Blom een tamelijk onschuldige tackle van Strootman op De Jong bestrafte met een rode kaart. Het spelbeeld draaide volledig om. In de 78ste minuut kwam de gelijkmaker, die zich reeds lang aandiende. Invaller Leroy Fer tikte bij de eerste paal een afgemeten voorzet van Ola John achter Isaksson: 2-2.
Heel even leek het erop, dat PSV alsnog met de winst uit Enschede zou vertrekken. Mertens schoot diagonaal langs Nikolay Mihaylov, maar raakte de paal. Door het gelijkspel blijven PSV en FC Twente respectievelijk tweede en derde, achter koploper AZ.
Als ie op eenzelfde doelpunten aantal én assists komt als Balasz heeft PSV niet slecht geďnvesteerd.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:31 schreef Hoppahoppa het volgende:
Driesje is in ieder geval een tikkie van zijn scherpte kwijt. Maar ik denk dat hij uiteindelijk wel op 20+ uitkomt. Maar topscorer eredivisie zie ik niet gebeuren...
Ik schat Dries qua potentie zelfs sowieso hoger in. Dat hij na die superstart nu in een dip zit is niet zo gek. De eerste weken lukte alles en werd hij meteen de hemel in geprezen. Nu moet hij leren dat hij het niet alleen kan en minder zelfzuchtig worden. Er staat nu namelijk wel een echte spits naast hem en daar moet hij mee om leren gaan.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als ie op eenzelfde doelpunten aantal én assists komt als Balasz heeft PSV niet slecht geďnvesteerd.
Amen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:48 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik schat Dries qua potentie zelfs sowieso hoger in. Dat hij na die superstart nu in een dip zit is niet zo gek. De eerste weken lukte alles en werd hij meteen de hemel in geprezen. Nu moet hij leren dat hij het niet alleen kan en minder zelfzuchtig worden. Er staat nu namelijk wel een echte spits naast hem en daar moet hij mee om leren gaan.
Als dat lukt en tegenstander krijgen door dat ze Matavz moeten dekken om te voorkomen dat Dries de bal bij hem bezorgd, dan krijgt hij vanzelf meer ruimte om ook weer voor eigen kans te gaan. Nu loopt Matavz regelmatig ongedekt omdat de tegenstander weet dat Mertens toch voor eigen glorie gaat.
Komt wel goed.
Omdat hij minister president is en waarschijnlijk meer van politiek weet dan van voetbal..quote:Op woensdag 9 november 2011 12:42 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Manolev moet vervangen worden.
Wijnaldem moet nooit meer penalties nemen, iedere leek ziet dat hij daar de techniek niet voor heeft, waarom Rutte niet?). Laat de penalties nemen door Matavz of Strootman. Voor een spits is vertrouwen belangrijk en het geeft Matavz meer vertrouwen als die veel scoort. I
Ik denk dat de backs in Nederland nu wel door hebben dat Dries Mertens hele tijd naar binnen trekt, en ze zullen gewoon de binnenkant dekken. Laat hem ff een tijdje op de andere vleugel spelen zodat hij goede voorzetten kan geven aan Matavz. De aanvoer naar Matavz is nou zeer matig. Hij moet het nu doen met kansloze voorzetten van Manolev en van links komt er helemaal niets omdat Mertens contant naar binnen trekt. Dries op rechts zorgt er hopelijk ook voor dat Manolev stopt met zijn kansloze acties.
Zou mooi zijn.quote:Op woensdag 9 november 2011 08:45 schreef 3M1N3M het volgende:
Tyton voor de winterstop misschien rentree
Tyton rekent voor de winterstop op rentree
Przemyslaw Tyton rekent erop dat hij voor de winterstop weer terugkeert in de selectie van PSV. De doelman, die in het competitieduel met Ajax in botsing kwam met ploeggenoot Timothy Derijck, is herstellende van de nasleep van een zware hersenschudding.
Tegenover het Eindhovens Dagblad zegt Tyton te rekenen op een spoedige terugkeer in een officieel duel van PSV. "Ik verwacht dat ik voor de winterstop weer kan spelen", aldus de sluitpost.
Tyton staat al bijna twee maanden aan de kant. De goalie zal deze week weer volledig meedoen met de groepstraining.
3e seizoen op rij al dat ie geweldig begint en daarna matig speelt, kan gebeuren.quote:Op woensdag 9 november 2011 12:52 schreef Yi-Long het volgende:
Dries heeft nu gewoon een beetje pech in de afronding, ballen op de bal of net naast enzo. Kan gebeuren. Eerst vlogen die ballen er allemaal in en nu een paar wedstrijden niet. Kan gebeuren.
Geldt voor Robben ook, iedereen weet wat Robben doet, maar als hij fit is, is hij niet af te stoppen. Niet dat Mertens en Robben van hetzelfde niveau zijn, maar als je goed bent in wat je doet, kan zelfs een tegenstander die weet wat je gaat doen je niet afstoppen. Hij is wat ongelukkig in de afronding, komt vanzelf wel weer. Niet dat hij er 30 in gaat trappen, maar als hij straks weer scoort, zul je vanzelf zien dat zijn drang om te scoren weer minder wordt, en dat hij gaat afspelen.quote:Op woensdag 9 november 2011 12:42 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Ik denk dat de backs in Nederland nu wel door hebben dat Dries Mertens hele tijd naar binnen trekt, en ze zullen gewoon de binnenkant dekken.
Net als 6-4 verliezen door een vliegenvanger op doel, kan gebeuren.quote:Op woensdag 9 november 2011 12:58 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
3e seizoen op rij al dat ie geweldig begint en daarna matig speelt, kan gebeuren.
Wat versta jij onder matig dan? Want ondanks dat ie niet zoals voorheen speelt is ie nagenoeg iedere wedstrijd wel belangrijk. Strafschopje hier en daar versieren, altijd een assist in de poten.quote:Op woensdag 9 november 2011 12:58 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
3e seizoen op rij al dat ie geweldig begint en daarna matig speelt, kan gebeuren.
quote:Supportersclub PSV durft niet naar Warschau
EINDHOVEN - De supportersvereniging van PSV ziet vanwege vrees voor rellen af van een georganiseerde reis voor fans uit Eindhoven naar het duel tegen Legia Warschau in de Europa League.
De angst bestaat dat de aanhangers van de club samen met sympathiserende supportersgroepen de confrontatie met PSV-supporters willen zoeken.
Dat schrijft de supportersvereniging donderdag in een bericht. De risico's zijn ondanks politietoezicht niet aanvaardbaar, is de overweging.
PSV moet op 30 november op bezoek in Warschau. Of er überhaupt PSV-fans naar Polen gaan is nog onzeker. De kaartverkoop aan de supporters moet nog beginnen.
Antisemitisch
Bovendien wacht Legia mogelijk nog een disciplinaire straf vanwege het gedrag van de eigen aanhang voor de groepswedstrijd tegen Hapoel Tel Aviv. De Poolse thuissupporters rolden toen een antisemitisch spandoek uit.
De UEFA zou volgende week kunnen bepalen dat Legia de wedstrijd tegen PSV helemaal zonder publiek moet spelen. De Brabantse club waarschuwt de fans voor het financiële risico als ze toch op eigen gelegenheid gaan.
http://www.nusport.nl/eur(...)t-niet-warschau.html
Wat?quote:Op donderdag 10 november 2011 15:31 schreef Lange_Lans het volgende:
Gelukkig is er weinig Pools crapuul hier in Nederland te vinden.
quote:
Toch wel vreemd; een half jaar voor het EK en ze kunnen niet eens de veiligheid van uitsupporters garanderenquote:Op donderdag 10 november 2011 15:23 schreef Buitendam het volgende:
Dat je door dat stelletje mongolen niet eens meer supporters mee kunt nemen in een Europese wedstrijd is te sneu voor woorden. Gewoon de hele wedstrijd zonder publiek spelen.
Aan de andere kant was dat in Zuid-Afrika afgelopen jaar niet veel anders. Een hoop geld verdienen aan wedstrijden, maar de veiligheid van supporters is al sinds jaar en dag bedroevend slecht.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch wel vreemd; een half jaar voor het EK en ze kunnen niet eens de veiligheid van uitsupporters garanderen
OK maar Zuid Afrika is toch wel van een ander orde daar ging het meer over de kans op berovingen, in Polen gaat het meer om supportersgeweldquote:Op donderdag 10 november 2011 16:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Aan de andere kant was dat in Zuid-Afrika afgelopen jaar niet veel anders. Een hoop geld verdienen aan wedstrijden, maar de veiligheid van supporters is al sinds jaar en dag bedroevend slecht.
Ik doelde meer op veiligheid van supporters an sich. Wat er wel niet wordt verdiend aan zo'n toernooi, maar als je dat tegenover de veiligheid van supporters in het algemeen zet is het een schande van jewelste anno 2011quote:Op donderdag 10 november 2011 16:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK maar Zuid Afrika is toch wel van een ander orde daar ging het meer over de kans op berovingen, in Polen gaat het meer om supportersgeweld
Niks noemenswaardig gebeurd hoor in Zuid-Afrika.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Aan de andere kant was dat in Zuid-Afrika afgelopen jaar niet veel anders. Een hoop geld verdienen aan wedstrijden, maar de veiligheid van supporters is al sinds jaar en dag bedroevend slecht.
Zo veel incidenten hebben er in Z-A niet plaatsgevonden. Ik heb mij er, voor, tijdens en na het WK nooit een onveilig gevoel gehad.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah, vreemd. Ik heb ook echt kutverhalen gehoord van bekenden die in 1 toernooi afgekickt zijn van het achterna reizen van Oranje.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:09 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Zo veel incidenten hebben er in Z-A niet plaatsgevonden. Ik heb mij er, voor, tijdens en na het WK nooit een onveilig gevoel gehad.
Dat zul je altijd houden als je naar een land gaat waar mensen significant armer zijn dan in Nederland.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah, vreemd. Ik heb ook echt kutverhalen gehoord van bekenden die in 1 toernooi afgekickt zijn van het achterna reizen van Oranje.
Maar dat zijn 3 jongens tegenover een heleboel andere verhalen, natuurlijk. Terug naar onze Poolse vrinden.
Daar vergis jij je dan héél behoorlijk inquote:Op donderdag 10 november 2011 16:18 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Op een toernooi of bij een wedstrijd in Duitsland of Zwitserland heb je dat soort dingen minder... tja. Ik zou zonder problemen naar Polen afreizen, het ligt er ook maar net aan hoe je je zelf gedraagt natuurlijk. Ik kan me niet voorstellen dat de Polen die willen rellen dat gaan doen jegens supporters die daar geen interesse in tonen.
Moeders en kinderen meppen ze eerst?quote:Op donderdag 10 november 2011 16:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Daar vergis jij je dan héél behoorlijk in
Dat niet. Maar dat je je met goed gedrag daar ongeschonden weer weg gaat is een fabeltje. Als daar een groep supporters van een andere club bij de pinautomaat staat gaan ze allemaal plat. Hoe dan ook. En dat er 1 daarvan toevallig een vader is met een 5-jarige aan de hand is risico van het vak.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:29 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Moeders en kinderen meppen ze eerst?
Tsja, ze kunnen moeilijk effe alle problemen in heel zo'n land oplossen natuurlijk. Het was vooraf al bekend dat het per definitie gevaarlijk zou worden daar. En niemand zei dat daar wel effe wat veiligheidsmaatregelen tegen zouden helpen. Het is gewoon inherent aan Zuid-Afrika.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik doelde meer op veiligheid van supporters an sich. Wat er wel niet wordt verdiend aan zo'n toernooi, maar als je dat tegenover de veiligheid van supporters in het algemeen zet is het een schande van jewelste anno 2011
Ik denk dat je er dan zeer naďef in staat.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:18 schreef Whiteguy het volgende:
Ik zou zonder problemen naar Polen afreizen, het ligt er ook maar net aan hoe je je zelf gedraagt natuurlijk. Ik kan me niet voorstellen dat de Polen die willen rellen dat gaan doen jegens supporters die daar geen interesse in tonen.
Het is in Nederland wel eens gebeurd dat supporters van de uitploeg de familievak in kwamen. Utrecht Ajax, volgens mij, in het oude stadion. En bij Den Haag heb ik ook wel eens gehoord dat een kerel met zijn zoontje beuken heeft gehad. Je vergeet volgens mij dat je geen menselijkheid kan verwachten van een stel hooligans. Bij ons in het stadion werd op Oost iemand belachelijk gemaakt terwijl hij daar lag te vechten voor zijn leven, terwijl zijn zoontje erbij zat te janken.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:29 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Moeders en kinderen meppen ze eerst?
Ik ga inderdaad zelden naar wedstrijden; maar de voorbeelden die jij aandraagt gaat het inderdaad vaak om de zgn. 'risicopotjes' zoals Utrecht - Ajax.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:49 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Tsja, ze kunnen moeilijk effe alle problemen in heel zo'n land oplossen natuurlijk. Het was vooraf al bekend dat het per definitie gevaarlijk zou worden daar. En niemand zei dat daar wel effe wat veiligheidsmaatregelen tegen zouden helpen. Het is gewoon inherent aan Zuid-Afrika.
[..]
Ik denk dat je er dan zeer naďef in staat.
[..]
Het is in Nederland wel eens gebeurd dat supporters van de uitploeg de familievak in kwamen. Utrecht Ajax, volgens mij, in het oude stadion. En bij Den Haag heb ik ook wel eens gehoord dat een kerel met zijn zoontje beuken heeft gehad. Je vergeet volgens mij dat je geen menselijkheid kan verwachten van een stel hooligans. Bij ons in het stadion werd op Oost iemand belachelijk gemaakt terwijl hij daar lag te vechten voor zijn leven, terwijl zijn zoontje erbij zat te janken.
Nňg een voorbeeld, toen een seizoen of drie geleden, de Ajaxsupporters in dat buffervak wisten te komen, waren ze ook meteen langs het glas aan het reiken naar de supporters op LL.....
Dus ňf je gaat nooit/zelden naar wedstrijden, ňf je maakt gewoon nooit wat mee omdat je goed zit en blijft er erg naďef in.
Helemáál in die Oostblok landen. Die Kroaten, Polen en Russen. Ik ga er nog niet naartoe al kreeg ik er geld bij, terwijl ik Spanje, Engeland, Frankrijk (na Lille liever niet) en de rest zonder problemen bezoek.quote:Op donderdag 10 november 2011 17:02 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Maargoed, misschien ben ik hierin wat minder negatief op voorhand dan anderen...
Het gaat erom dat het hier om die Polen gaat. En risicopotjes? Het gaat in sommige gevallen zelfs om supporters onderling. Gekken blijven gekken.quote:Op donderdag 10 november 2011 17:02 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad zelden naar wedstrijden; maar de voorbeelden die jij aandraagt gaat het inderdaad vaak om de zgn. 'risicopotjes' zoals Utrecht - Ajax.
Dat ze in Warschau hebben lopen rellen bij een derby wil nog niet meteen zeggen dat ze ook alle Hollanders in elkaar meppen... Utrecht - Ajax is ook wat anders dan Utrecht - de Graafschap, of Sevilla - Ajax.
Gewoon zorgen dat je met een grote groep bent en in het centrum blijft.quote:Op donderdag 10 november 2011 17:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Helemáál in die Oostblok landen. Die Kroaten, Polen en Russen. Ik ga er nog niet naartoe al kreeg ik er geld bij, terwijl ik Spanje, Engeland, Frankrijk (na Lille liever niet) en de rest zonder problemen bezoek.
Doe ik normaal gesproken ook altijd. Maar als het één keer misgaat in dat soort landen, dan ben je gewoon zo hard de lul. Ik weet van mezelf dat ik dan niet op mijn gemak ben. Engeland, Spanje enzo kun je op die manier altijd bezoeken, maar die Polen en Kroaten is gewoon een volk op zich.quote:Op donderdag 10 november 2011 17:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat je met een grote groep bent en in het centrum blijft.
Het hele oostblok wel, ja. Je hebt ook wel gelijk hoor, maar waarom dan wel naar Boekarest en niet naar Warschau. Zelfde laken een pak.quote:Op donderdag 10 november 2011 17:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Doe ik normaal gesproken ook altijd. Maar als het één keer misgaat in dat soort landen, dan ben je gewoon zo hard de lul. Ik weet van mezelf dat ik dan niet op mijn gemak ben. Engeland, Spanje enzo kun je op die manier altijd bezoeken, maar die Polen en Kroaten is gewoon een volk op zich.
Ja, mij zie je er sowieso niet, wat voor aankondiging ze ook maken vanuit de Supportersvereniging. Hoewel ze nu echt concrete aanleiding hadden, want het gaat nu met name om andere clubs die zouden komen helpen tegen de PSV'ers.quote:Op donderdag 10 november 2011 17:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Het hele oostblok wel, ja. Je hebt ook wel gelijk hoor, maar waarom dan wel naar Boekarest en niet naar Warschau. Zelfde laken een pak.
Ik voel me altijd prima op mn gemak in het Oostblok, misschien dat ik er daarom ook wat minder gevaar in zie. Binnenkort zit ik misschien nog even in Bulgarije... als het geen winterstop was had ik wel een potje Botev Plovdiv-PFC lokomotiv mee willen pakken.quote:Op donderdag 10 november 2011 17:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Doe ik normaal gesproken ook altijd. Maar als het één keer misgaat in dat soort landen, dan ben je gewoon zo hard de lul. Ik weet van mezelf dat ik dan niet op mijn gemak ben. Engeland, Spanje enzo kun je op die manier altijd bezoeken, maar die Polen en Kroaten is gewoon een volk op zich.
Met het Oostblok opzich heb ik ook weinig problemen. Maar het gedrag tijdens voetbalwedstrijden is daar gewoon van een andere orde. Dat ze met een groot anti-semitisch spandoek het stadion versieren wil al wel wat zeggen. De hooligans daar zijn van een andere orde dan wij ze hier kennen.quote:Op donderdag 10 november 2011 17:59 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ik voel me altijd prima op mn gemak in het Oostblok, misschien dat ik er daarom ook wat minder gevaar in zie. Binnenkort zit ik misschien nog even in Bulgarije... als het geen winterstop was had ik wel een potje Botev Plovdiv-PFC lokomotiv mee willen pakken.
Vreemd verhaal. PSV staat er nou niet echt om bekend dat ze a) met veel mensen komen en b) mafkezen meenemen.quote:Op donderdag 10 november 2011 17:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, mij zie je er sowieso niet, wat voor aankondiging ze ook maken vanuit de Supportersvereniging. Hoewel ze nu echt concrete aanleiding hadden, want het gaat nu met name om andere clubs die zouden komen helpen tegen de PSV'ers.
Hoho, die gasten met hun gebreide truien aan zijn helemaal dol hoor.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Vreemd verhaal. PSV staat er nou niet echt om bekend dat ze a) met veel mensen komen en b) mafkezen meenemen.
Voor je het weet flikkert die dikke zn telelens naar je hoofd ...quote:Op donderdag 10 november 2011 18:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Vreemd verhaal. PSV staat er nou niet echt om bekend dat ze a) met veel mensen komen en b) mafkezen meenemen.
Helemaal niet, zelfs. Maar die discussie hebben wij al eens eerder gevoeld over dat ik PSV een familieclubje vindquote:Op donderdag 10 november 2011 18:02 schreef Caland het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 november 2011 18:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Met het Oostblok opzich heb ik ook weinig problemen. Maar het gedrag tijdens voetbalwedstrijden is daar gewoon van een andere orde. Dat ze met een groot anti-semitisch spandoek het stadion versieren wil al wel wat zeggen. De hooligans daar zijn van een andere orde dan wij ze hier kennen.
Afgelopen zondag nog even een praatje meegemaakt. Heracles thuis, maar als een kind op pakjesavond zo geweldig veel zin had hij er in. Blijft een baas.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:04 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Voor je het weet flikkert die dikke zn telelens naar je hoofd ...
hehe coolquote:Op donderdag 10 november 2011 18:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Afgelopen zondag nog even een praatje meegemaakt. Heracles thuis, maar als een kind op pakjesavond zo geweldig veel zin had hij er in. Blijft een baas.
quote:
Post nummertje 24. Als jij eens zou lezen i.p.v kansloze smileys en gevatte termen als 'Famous for not travelling' erin zou smijten zou je mee kunnen doen met de discussie.quote:Antisemitisch
Bovendien wacht Legia mogelijk nog een disciplinaire straf vanwege het gedrag van de eigen aanhang voor de groepswedstrijd tegen Hapoel Tel Aviv. De Poolse thuissupporters rolden toen een antisemitisch spandoek uit.
De UEFA zou volgende week kunnen bepalen dat Legia de wedstrijd tegen PSV helemaal zonder publiek moet spelen. De Brabantse club waarschuwt de fans voor het financiële risico als ze toch op eigen gelegenheid gaan.
Kijk en zo krijg je dus fabels in de wereld..quote:Op donderdag 10 november 2011 18:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[..]
Post nummertje 24. Als jij eens zou lezen i.p.v kansloze smileys en gevatte termen als 'Famous for not travelling' erin zou smijten zou je mee kunnen doen met de discussie.
quote:Op donderdag 10 november 2011 18:17 schreef inZanity het volgende:
[..]
Kijk en zo krijg je dus fabels in de wereld..
Er hing bij die betreffende wedstrijd niks anders dan een spandoek met daarop 'jihad Legia' wat daar in hemelsnaam antisemitisch aan is ontgaat mij even totaal. Tegenwoordig lijkt het wel alsof alles wat gericht is tegen Israel gelijk als antisemitisch bestemepeld word..
Het zijn bekenden binnen de club. Het is niet het eerste doekje, hoor. Ben maar niet bang.quote:"We voeren een onderzoek en zullen samenzitten met de organisatoren van de wedstrijd en de verantwoordelijken van de club", aldus politiewoordvoerder Maciej Karczynski. "Dit is opnieuw een geval van antisemitisch gedrag door extremistische groepen die actief zijn in de Poolse voetbalstadions", verklaarde Rafal Pankowski, verantwoordelijke van het project 'Voetbal tegen racisme in Europa' en partner van de UEFA. "Verschillende supporters van Legia zijn sinds jaren bekend om hun antisemitisch gedrag. Ze hebben opnieuw de kans gegrepen om hun haat tegen joden uit te drukken, dit keer door een pseudo-islamitische boodschap te gebruiken."
Wat een onzin zeg. Dat misselijke Israel heeft dus ook al de UEFA in zn greep..quote:Op donderdag 10 november 2011 18:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[..]
Het zijn bekenden binnen de club. Het is niet het eerste doekje, hoor. Ben maar niet bang.
quote:PSV in winterstop naar Indonesië
Tijdens een persconferentie is vandaag in Jakarta bekendgemaakt dat PSV komende winterstop naar Jakarta zal komen voor een trainingskamp. De organisator en de Indonesische voetbalbond maakten de komst van PSV samen bekend. Voor 9 januari staat een vriendschappelijk duel op het programma tegen het nationale van Indonesië, drie dagen later tegen een regioselectie uit Jakarta. Kaartverkoop voor het groots aangekondigde evenement begint volgende week al.
Zeker, gelet op het feit dat Arabieren technisch ook semieten zijn en de term antisemitisch eigenlijk niets met haat tegen sec Joden te maken heeft.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:30 schreef inZanity het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Dat misselijke Israel heeft dus ook al de UEFA in zn greep..
Een spandoekje met 'Jihad' erop als antisemitisch beschouwen, moet niet gekker worden zeg
twitter:
Goh, alweer.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:04 schreef LudoSanders het volgende:
Eerste prijs is binnen!twitter:
Want?quote:Op donderdag 10 november 2011 21:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat een naar ventje ben jij dan
Omdat we hier in het PSVtopic over PSV willen praten. Nadat je "quote:
Ben je op je pikkie getrapt ofzo?quote:Op donderdag 10 november 2011 21:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat we hier in het PSVtopic over PSV willen praten. Nadat je "PSV" geen aandacht kregen gooi je het maar op de anti-Israëlische toer, maar ook daar denk ik dat je weinig medestanders in zult vinden. Dus geef ik je het gratis advies om naar POL te vertrekken met dit soort posts, en verder mag alles over PSV rustig hier blijven. Alles boven het niveau "
PSV" bedoel ik daarmee.
In POL wil ik daar met je over praten. In het PSV-topic interesseert het me echt geen reet wat jij van Israël vindt. Mocht je dadelijk een ongezouten mening over de plateauzool op voelen komen, begeef je dan richting LIF.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:56 schreef inZanity het volgende:
[..]
Ben je op je pikkie getrapt ofzo?
Ik vind Israel een misselijke schurkenstaat. Als je het daar niet mee eens bent is dat jou probleem
Wat loop je nou bijdehand te doen joh, wijsneus?quote:Op donderdag 10 november 2011 22:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
In POL wil ik daar met je over praten. In het PSV-topic interesseert het me echt geen reet wat jij van Israël vindt. Mocht je dadelijk een ongezouten mening over de plateauzool op voelen komen, begeef je dan richting LIF.
We hadden het over dat rariteitenkabinet wat zich in het Oostblok ophoudt. Ik gaf voorbeelden waarom het zo'n raar clubje is. Als Ajax op bezoek komt bij Feyenoord hebben er een enkeling een palestijns vlaggetje of shirt aan en daarmee is het klaar. Het betreffende spandoek van Legia is van een andere orde, waarmee ik wilde aangeven dat dat volk sowieso geen toegevoegde waarde heeft aan voetbal.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:27 schreef inZanity het volgende:
[..]
Wat loop je nou bijdehand te doen joh, wijsneus?Jij liep hier onwaarheden te verkondigen over de harde kern van Legia die een antisemitisch spandoekje opgehangen zou hebben bij de wedstrijd tegen Hapoel, wat dus absoluut niet waar is. Ik reageerde daarop dat is alles.
Dus ik geef je het gratis advies om voortaan geen onwaarheden meer te verkondigen dan hoef ik daar immers ook niet op te reageren
Dat is slechts jou mening. Of het niet in de voetballerij thuishoort kun je over discussieren, ik vind het immers een prachtig spandoekquote:Op donderdag 10 november 2011 22:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
We hadden het over dat rariteitenkabinet wat zich in het Oostblok ophoudt. Ik gaf voorbeelden waarom het zo'n raar clubje is. Als Ajax op bezoek komt bij Feyenoord hebben er een enkeling een palestijns vlaggetje of shirt aan en daarmee is het klaar. Het betreffende spandoek van Legia is van een andere orde, waarmee ik wilde aangeven dat dat volk sowieso geen toegevoegde waarde heeft aan voetbal.
[ afbeelding ]
Dit hoort niet in de voetballerij, en verder ga ik met jou geen politieke discussie voeren over de 'schurkenstaat' Israël
Want dat spandoek voor de Jihad (heilige oorlog van extremistische Moslims waarbij o.a Joden het moeten ontgelden) had net zo goed tegenover PSV uit Eindhoven kunnen worden aangebracht?quote:Op donderdag 10 november 2011 22:41 schreef inZanity het volgende:
[..]
Dat is slechts jou mening. Of het niet in de voetballerij thuishoort kun je over discussieren, ik vind het immers een prachtig spandoek
Het ging (nogmaals) erom dat jij onwaarheden aan het verkondigen was. Want of de spandoek nou wel of niet in de voetballerij thuishoort het heeft in elk geval niets maar dan ook niets met antisemitisme te maken
Jij snapt er echt helemaal niks van he?quote:Op donderdag 10 november 2011 22:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Want dat spandoek voor de Jihad (heilige oorlog van extremistische Moslims waarbij o.a Joden het moeten ontgelden) had net zo goed tegenover PSV uit Eindhoven kunnen worden aangebracht?Vent, hoepel op.
Ben ik toch weer in discussie gegaan over politiek met een rare snuiter, bij deze klaar en verder met PSV. Sportsite van het jaar, psychologisch een opsteker voor de teambuilding, uiteraard.
Is dat nou wel zo'n goed idee?quote:PSV in winterstop naar Indonesië
Tijdens een persconferentie is vandaag in Jakarta bekendgemaakt dat PSV komende winterstop naar Jakarta zal komen voor een trainingskamp. De organisator en de Indonesische voetbalbond maakten de komst van PSV samen bekend. Voor 9 januari staat een vriendschappelijk duel op het programma tegen het nationale van Indonesië, drie dagen later tegen een regioselectie uit Jakarta. Kaartverkoop voor het groots aangekondigde evenement begint volgende week al.
Is toch elk jaar? Andere landen dan natuurlijk.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Is dat nou wel zo'n goed idee?
goedemorgenquote:Op donderdag 10 november 2011 22:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Is dat nou wel zo'n goed idee?
tuurlijk is het voor Philips en coquote:Op donderdag 10 november 2011 23:19 schreef Bonkers. het volgende:
Zal wel komen vanuit het bedrijfsleven/sponsering. Ik weet niet direct of psv spelers heeft met een indonesische/molukse achtergrond, maar er zijn zeker mogelijkheden voor een fanbase daar. Als je zag hoe populair van Bronckhorst al niet was daar afgelopen WK.
quote:Op donderdag 10 november 2011 23:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zo ver? Ik dacht altijd zo rond de Middellandse Zee?
quote:Op donderdag 10 november 2011 22:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jihad (heilige oorlog van extremistische Moslims waarbij o.a Joden het moeten ontgelden)
Gatverdamme, gaan ze naar zo'n ranzig Islamitisch landquote:
Meer dan vorig jaar in ieder geval hopelijk. Ik ben erbijquote:Op vrijdag 11 november 2011 15:54 schreef 3M1N3M het volgende:
inZanity, mag ik vragen op welke (als je überhaupt op een hebt gezeten..) school jij hebt gezeten/zit. Want je gebruikt in 1 topic, zo ongeveer 4x ''jou'' en ''jouw'' fout.
Maar OT:
Hoeveel goals tegen de graafschap?
Dan leg me de juiste context van dat spandoek eens uit, wijsneusje.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:27 schreef inZanity het volgende:
[..]
Wat loop je nou bijdehand te doen joh, wijsneus?Jij liep hier onwaarheden te verkondigen over de harde kern van Legia die een antisemitisch spandoekje opgehangen zou hebben bij de wedstrijd tegen Hapoel, wat dus absoluut niet waar is. Ik reageerde daarop dat is alles.
Dus ik geef je het gratis advies om voortaan geen onwaarheden meer te verkondigen dan hoef ik daar immers ook niet op te reageren
Is gewoon een 'ludieke' actie. We moeten er niet veel achter zoeken. Natuurlijk is Isreal/Palestina een gevoelig onderwerp, maar wij(Nederlanders) moeten niet alles in een slechte daglicht brengen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dan leg me de juiste context van dat spandoek eens uit, wijsneusje.
Want er zat dus een andere gedachte achter dat doek? Een knipoog? Een aanmoediging?
Gast; De UEFA heeft die Polen daarvoor beboet (althans er liep een onderzoek) en heel Europa viel erover. Zo ludiek was dat niet, ook gezien de racistische harde kernen die veel Poolse voetbalclubs hebben. En ja dat ludieke zal wel als persbericht door de club zelf gebruikt zijn, om zichzelf te vrijwaarden van een evt. boete......quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:01 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Is gewoon een 'ludieke' actie. We moeten er niet veel achter zoeken. Natuurlijk is Isreal/Palestina een gevoelig onderwerp, maar wij(Nederlanders) moeten niet alles in een slechte daglicht brengen.
Gast rustig. Is alleen een vlag van Palestina. zoek Jihad ook op en dan zie je dat het niet zo slecht is(Wilders gebruikt het op een verkeerde manier en jij gelooft dat gelijk). En ja ik heb gelezen dat de achterban niet zo vriendelijk is, maar om gelijk te denken dat ze dit deden om te laten zien dat ze liever alle joden dood willen hebben is beetje te.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Gast; De UEFA heeft die Polen daarvoor beboet (althans er liep een onderzoek) en heel Europa viel erover. Zo ludiek was dat niet, ook gezien de racistische harde kernen die veel Poolse voetbalclubs hebben. En ja dat ludieke zal wel als persbericht door de club zelf gebruikt zijn, om zichzelf te vrijwaarden van een evt. boete......
Als je dit 'ludiek' noemt dan ben je gewoon een achterlijke gladiool.
De NSB was in de jaren 40 ook ludiek zeker
4 OP RIJ, 4 JAAR AMSTERDAM!! [/afellay]quote:Op donderdag 10 november 2011 20:04 schreef LudoSanders het volgende:
Eerste prijs is binnen!twitter:
?quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:23 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
4 OP RIJ, 4 JAAR AMSTERDAM!! [/afellay]
Depay heb ik echt vertrouwen in, Locadia wordt zwaar overschat en moet nog enorme stappen maken om aan te kunnen sluiten (ik denk niet dat dat gaat lukken). Ritzmaier idem. Labyad kan een basisspeler worden over de langere termijn, maar moet veel constanter gaan spelen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:57 schreef 3M1N3M het volgende:
Ik denk overigens dat PSV de beker gaat winnen.
Een heel seizoen op individueele kwaliteiten als Mertens, Wijnaldum, Matavz, Labyad en Toivonen is best moeilijk, het is steeds wachten op een van hen.
Dan heb je gelukkig Strootman die alles bij elkaar houdt, daarom verwacht ik nog meer van deze selectie volgend seizoen, wanneer er geen spelers verkocht worden.
En over 2/3 jaar krijg je Depay, Labyad (echt), Locadia, Ritzmaier etc.
Is er eigenlijk een topic als: "Antisemitisme in het voetbal"? Oder so etwas? Kan het daar verder. Het is op zich wel het bediscussiëren waard.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ben ik toch weer in discussie gegaan over politiek met een rare snuiter, bij deze klaar en verder met PSV. Sportsite van het jaar, psychologisch een opsteker voor de teambuilding, uiteraard.
quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:23 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
4 OP RIJ, 4 JAAR AMSTERDAM!! [/afellay]
Ja en jij schrijft Eminem verkeerd. Lekker boeiend joh.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:54 schreef 3M1N3M het volgende:
inZanity, mag ik vragen op welke (als je überhaupt op een hebt gezeten..) school jij hebt gezeten/zit. Want je gebruikt in 1 topic, zo ongeveer 4x ''jou'' en ''jouw'' fout.
Maar OT:
Hoeveel goals tegen de graafschap?
Een aanmoediging inderdaad. Jihad betekend zoiets als 'strijd' het komt er dus op neer dat er op dat doek zoiets stond als 'strijd Legia' mooie aanmoediging waar er velen vergelijkbare in stadions door heel Europa zijn te vinden en zeer zeker ook in Nederland zijn te vinden. Dat dit doek vertoond is in een wedstrijd tegen een Israelische tegenstander maakt het wat mij betreft extra mooi omdat het op een mooie ludieke manier met een schuin oog de Palestijnse zaak een steuntje in de rug geeft, de Palestijnen zijn immers in een hevige jarenlange strijd verwikkeld tegen het grote onrecht wat hen door de schurkenstaat Israel word aangedaan.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dan leg me de juiste context van dat spandoek eens uit, wijsneusje.
Want er zat dus een andere gedachte achter dat doek? Een knipoog? Een aanmoediging?
Gaat dit jaar tussen PSV en Ajax. AZ doet schattig mee tot aan februari en haakt af omdat zij de druk niet meer aan kunnen.quote:
quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:26 schreef J2T het volgende:
[..]
Gaat dit jaar tussen PSV en Ajax. AZ doet schattig mee tot aan februari en haakt af omdat zij de druk niet meer aan kunnen.
en gaat psv eeuwig falenquote:Op vrijdag 11 november 2011 18:27 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Áls dat gebeurt, krijgt Fred een contract voor het leven.
terechte reactie. als Ajax weer 3/6 punten achter de koploper staat. dan kan ajax weer in het lijstjequote:
Ik blijf hoopvol. AZ en FCT gaan het iig niet worden.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
terechte reactie. als Ajax weer 3/6 punten achter de koploper staat. dan kan ajax weer in het lijstje
Ja maar de kans dat Ajax weeer zo'n berg geluk heeft en tegelijkertijd de gehele concurrentie het laat afweten acht ik zeer klein. Zeker als je ziet dat Ajax er tov vorig jaar zowel voetballend en kwalitatief zwaar op achteruit is gegaan een behoorlijke(nu al) achterstand heeft op 3 ploegen en een belachelijk slechte trainer heeft.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:29 schreef J2T het volgende:
[..]
Vorig jaar werd er ook gelachen toen ik dat zei. Eindstand: 3 sterren.
Inderdaad. Ajax is ook absoluut niet kansloos zelfs Excelsior zou immers in theorie nog kampioen kunnen worden volgens mij. Maar op dit Ajax nog als titelkandidaat of zelfs favoriet zien is gewoon lachwekkend.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
terechte reactie. als Ajax weer 3/6 punten achter de koploper staat. dan kan ajax weer in het lijstje
Hoop doet leven. Echter is het soms verstandiger om gewoon realistisch te zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:32 schreef J2T het volgende:
[..]
Ik blijf hoopvol. AZ en FCT gaan het iig niet worden.
Nou zal Ajax 'iets makkelijkere' tegenstanders krijgen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:34 schreef inZanity het volgende:
[..]
Inderdaad. Ajax is ook absoluut niet kansloos zelfs Excelsior zou immers in theorie nog kampioen kunnen worden volgens mij. Maar op dit Ajax nog als titelkandidaat of zelfs favoriet zien is gewoon lachwekkend.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Nou zal Ajax 'iets makkelijkere' tegenstanders krijgen.
Alsof ajax makkelijk wint...quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Nou zal Ajax 'iets makkelijkere' tegenstanders krijgen.
Volgens mij niet, maar je ziet nu met van die rare Oostbloklanden en fascistische clubs als Lazio Roma het wel wat aandacht mag krijgenquote:Op vrijdag 11 november 2011 18:04 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Is er eigenlijk een topic als: "Antisemitisme in het voetbal"? Oder so etwas? Kan het daar verder. Het is op zich wel het bediscussiëren waard.
quote:Op zaterdag 12 november 2011 00:48 schreef Stommie het volgende:
Van die faalhazen die Ajax al uitvlakken, iedereen heeft gezien wat er vorig jaar gebeurt is.
Publiek daar blijft een probleem inderdaad. Vorige keer tegen die andere ploeg het geluid uitgezet omdat die idioten maar door bleven brullen ongeacht wat er op het veld gebeurde. Ben benieuwd hoeveel doden er gaan vallen bij het EK als ze een groot podium gaan krijgen om hun beestachtigheid te laten zien.quote:Op vrijdag 11 november 2011 23:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar je ziet nu met van die rare Oostbloklanden en fascistische clubs als Lazio Roma het wel wat aandacht mag krijgen
Hey. Wie is die blonde die zo geil naar me knipoogt de hele tijd?quote:Op zaterdag 12 november 2011 16:48 schreef Dj_Day-V het volgende:
Zou mooi zijn volgend jaar Cocu trainer van PSV, 2 jaar later van Bommel assistent
Als ze daar toch de zaken op orde hadden...quote:
Ontkennen en vervolgens toch gaan. Zijn duizenden voorbeelden van.quote:
Mooi kom maar terug naar psvquote:
twitter:paulpostman twitterde op zondag 13-11-2011 om 11:53:23Afschuwelijk nieuws. Rob vd Akker, voorzitter supportersclub PSV, vanmorgen overleden. Familie/vrienden heel veel sterkte. reageer retweet
Manolev haalt ook iedere week zijn niveau hoor. Alleen is zijn niveau niet PSV_waardigquote:Op zaterdag 12 november 2011 01:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ben bang dat PSV weer géén kampioen wordt
Als ik zie hoe er gespeeld wordt, heb ik er weinig vertrouwen in.
Er is maar één speler die elke week weer z'n niveau haalt en dat is Strootman. Met alleen een middenvelder in vorm win je de oorlog niet
Toivonen en Pieters ook.quote:Op zondag 13 november 2011 13:42 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Manolev haalt ook iedere week zijn niveau hoor. Alleen is zijn niveau niet PSV_waardig
quote:
Gast, ik bedoel dat ze dit seizoen iedere week hun niveau halenquote:Op zondag 13 november 2011 16:40 schreef zerokil het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Pieters deed het juist goed met Mertens aan de linkerkant.
Mertens is na het uitvallen van Pieters ook wat minder geworden.
En als je Toivonen niet PSV-Waardig vindt dan moet je maar terug naar het Ajax Topic.
quote:Op zondag 13 november 2011 16:40 schreef zerokil het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Pieters deed het juist goed met Mertens aan de linkerkant.
Mertens is na het uitvallen van Pieters ook wat minder geworden.
En als je Toivonen niet PSV-Waardig vindt dan moet je maar terug naar het Ajax Topic.
Een weekend je niet ergeren aan het niveau van de PSV verdediging en met name Manolev heeft ook zo zijn charmesquote:
Truequote:Op zondag 13 november 2011 20:26 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Een weekend je niet ergeren aan het niveau van de PSV verdediging en met name Manolev heeft ook zo zijn charmes
Denk het ook, groot genoeg ingeslagen...quote:Op maandag 14 november 2011 20:05 schreef rubbereend het volgende:
Ik voorzie weinig transfers komende winter.
Noem eens een fatsoenlijk die daaraan voldoet in de winterstopquote:Op maandag 14 november 2011 20:37 schreef 3M1N3M het volgende:
Ik denk een verdediger voor onder de 1 mil. of transfervrij.
En nog een RB zou wel fijn zijn ja.
pas na de winterstop geloof ikquote:Op maandag 14 november 2011 21:40 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Hoever zal die Zanka zijn?! Die was toch geblesseerd, maar is die met de winterstop weer up-and-running?
Ja, want jullie zwemmen in het geld.quote:Op maandag 14 november 2011 20:37 schreef 3M1N3M het volgende:
Ik denk een verdediger voor onder de 1 mil. of transfervrij.
En nog een RB zou wel fijn zijn ja.
Welk team support jij als ik vragen mag?quote:Op maandag 14 november 2011 23:52 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Ja, want jullie zwemmen in het geld.Ik zou gewoon een hele nieuwe verdediging kopen joh, alleen Dereijck kan blijven staan. Topaankoop trouwens.
Stond tegen ADO en Ajax heel behoorlijk te ballen, inderdaad. Jammer van die dekkingsfout tegen laatstgenoemde, anders had ie langer blijven staan. Goed dat we die mening delen.quote:Op maandag 14 november 2011 23:52 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Ja, want jullie zwemmen in het geld.Ik zou gewoon een hele nieuwe verdediging kopen joh, alleen Dereijck kan blijven staan. Topaankoop trouwens.
quote:AC Milan zal in januari bij PSV aankloppen.
De regerend landskampioen van Italië had al belangstelling voor Andreas Isaksson en zal in de winterse transferperiode concreet worden. De werkgever van Clarence Seedorf, Mark van Bommel en Urby Emanuelson gaat ervan uit dat Marco Amelia in januari vertrekt en wil Isaksson, die een aflopend contract heeft, voortijdig naar Noord-Italië halen. (Guerin Sportivo)
Nogmaals, wel team support jij als ik vragen mag?quote:Isaksson naar AC? Grapje zeker.
Zou wel een mooie grap zijn, vang je er nog geld voor ook.
De mooiste club van Nederland natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 november 2011 07:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Welk team support jij als ik vragen mag?
Over twee jaar aanvoerder van PSV imo. Heerlijke speler.quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Stond tegen ADO en Ajax heel behoorlijk te ballen, inderdaad. Jammer van die dekkingsfout tegen laatstgenoemde, anders had ie langer blijven staan. Goed dat we die mening delen.Leer trouwens z'n naam spellen, in verband met geloofwaardigheid.
Jammer dat hij de laatste wedstrijd zo kut speelde.quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:54 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Over twee jaar aanvoerder van PSV imo. Heerlijke speler.![]()
Jammer dat we Bouma in het veld hebben.quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:55 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Jammer dat hij de laatste wedstrijd zo kut speelde.
Nee oke, dan weet ik hoeveel waarde ik moet hechten aan het feit dat je iedere keer de verdediging van PSV op de hak neemt.quote:De mooiste club van Nederland natuurlijk.
Dat is dan ook een van de weinig verstandige dingen die uit zijn koddige vingertjes komt, want die is ook om te janken.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee oke, dan weet ik hoeveel waarde ik moet hechten aan het feit dat je iedere keer de verdediging van PSV op de hak neemt.
Volledig terecht trouwens, dat staat totaal los van mijn cluppie.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee oke, dan weet ik hoeveel waarde ik moet hechten aan het feit dat je iedere keer de verdediging van PSV op de hak neemt.
Gebruik gewoon eens de bron waar je het zelf vandaan hebt. Ik neem aan dat jij geen Italiaans leest. vermeld gewoon dat het bij Voetbalzone vandaan komt, en dan ook nog eens van de geruchtensectie, en dat het dus slechts een gerucht is dat hoogstwaarschijnlijk niet op waarheid gebaseerd is.quote:
Prima lijnkeeper, maar beschikt totaal niet over de kwaliteiten die we in Nederland verwachten van een keeper. Ongelofelijk dat men die gehaald heeft.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:14 schreef inZanity het volgende:
Ik heb Isaksson altijd zwaar onderschat gevonden. Is gewoon een hele degelijke keeper, al is Milan natuurlijk wel iets te hoog gegrepen. Ik denk dat bij PSV de verwachtingen gewoon iets te hoog waren na Gomes..
Onderschat? pardon? Van een beetje keeper mag je verwachten dat hij een bal kan wegtrappen, en dan bedoel ik niet de tribunes in.quote:Ik heb Isaksson altijd zwaar onderschat gevonden. Is gewoon een hele degelijke keeper, al is Milan natuurlijk wel iets te hoog gegrepen. Ik denk dat bij PSV de verwachtingen gewoon iets te hoog waren na Gomes..
en dat lijkt mij ookquote:thijsslegers
De vermeende interesse van #acmilan in #isaksson is onzin
Hij heeft seizoenlang in de basis gestaan, dat had hij denk ik liever dan wegrotten op de bank of tribunequote:Op dinsdag 15 november 2011 15:20 schreef Ajacied422 het volgende:
Isaksson zal wel balen nu dat hij weg is gegaan bij City. Ach. de voorzitter had hem toch ontbonden
Eriksen toch?quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:25 schreef tja77 het volgende:
Het zijn geruchten, aan de ene kant wel aanneemlijke geruchten
Wie is onlangs verkozen tot zweeds voetballer van het jaar?
Issakson, maarja zelfs toen hij nooit speelde was hij nog basiskeeper bij de nationale 11quote:Wie is onlangs verkozen tot zweeds keeper van het jaar?
Ajax danquote:Waar voetbalt de zweeds voetballer van het jaar?
Ik zie het niet gebeurenquote:Ik moet het nog zien hoor, maar het zou mogelijk zijn.
Eriksen is een deen?quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Eriksen toch?
[..]
Issakson, maarja zelfs toen hij nooit speelde was hij nog basiskeeper bij de nationale 11
[..]
Ajax dan
[..]
Ik zie het niet gebeuren
quote:Isaksson is een goede keeper, want met het Nederlands elftal konden we in Zweden niet winnen, omdat Isaksson tussen de palen stond. van Bommel voegt eraan toe, daar voetbalt ook nog een fatatstische rechts back, die je voor een prikkie over kan nemen. Of kan ruillen voor mij"
http://www.psvjeugd.nl/teams/157quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:37 schreef 3M1N3M het volgende:
Wie spelen er allemaal RB in de jeugd dan?
Is daar een lijst van ofzo?
Hij bedoelt waarschijnlijk gewoon Manolev. Is een synoniem voor van der wielquote:Op dinsdag 15 november 2011 15:39 schreef Dj_Day-V het volgende:
http://www.psvjeugd.nl/spelers/211
http://www.psvjeugd.nl/spelers/289
Zelfs Blackcard G als favo voetballer in NL
bronquote:PSV test Finse verdediger
De negentienjarige centrale verdediger van FC Honka kreeg speeltijd tijdens het oefenduel tussen Jong PSV - Jong Helmond Sport (3-0).
Technisch manager Marcel Brands is al langer op zoek naar een verdediger voor de toekomst. Hij toonde eerder interesse in Mathias Jorgensen van FC Kopenhagen.
ter aanvulling op datquote:
quote:thijsslegers
De Finse testspeler maakt niet zo'n beste indruk als ie de bal heeft. Koppen kan ie wel, met z'n 190 mtr
190 meter.. kan je wel als spits gebruiken, dan komen de voorzetten van Manolev een keer wel aanquote:
tis tegen jong Helmondsport. Als je dan zelfs tegenvalt..... maargoed er wordt natuurlijk ook gegeken hoe hij het op de trainingen doet.quote:Op dinsdag 15 november 2011 17:39 schreef 3M1N3M het volgende:
Hij is toch nog jong, eerste wedstrijd. Nerveus misschien?
Dat zijn goede actiesquote:Op dinsdag 15 november 2011 19:53 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Matavz al 2 keer gescoord voor Slovenië tegen Amerika.
[ afbeelding ]
Z'n 2e:
[ afbeelding ]
Schoot ook nog op de paal.
[ afbeelding ]
dit dusquote:Op dinsdag 15 november 2011 23:42 schreef Chase_Utley het volgende:
Hij krijgt daar ook betere aanvoer.
Klopt, zolang mannen als Mertens, Labyad, en Wijnaldum vooral voor eigen kansen blijven gaan. En mannen als Manolev gaan fatsoenlijke voorzet kan geven, dan wordt het voor Matavz wel een stukkie lastiger.quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:42 schreef Chase_Utley het volgende:
Hij krijgt daar ook betere aanvoer.
quote:Rutten heeft 'nieuwe' rechtsback gevonden: 'Ik sta er nu open voor'
Funso Ojo is klaar om zaterdagavond tegen De Graafschap als rechtsback te fungeren. De middenvelder van PSV speelde dinsdag in de oefenwedstrijd tussen Jong PSV en Helmond Sport (3-0) aan de rechterkant van de defensie. Fred Rutten kan in de uitwedstrijd geen beroep doen op de geschorste Stanislav Manolev.
Een rol als rechtsback ziet Ojo, die weleens vaker rechts achterin heeft gespeeld, helemaal zitten. "Ik sta er nu open voor", vertelt de twintigjarige Belg woensdag in De Telegraaf. "In de voorgaande jaren vond ik het moeilijker om op die positie te spelen. Waarom het nu beter gaat, weet ik niet."
"Ik heb Manolev in elk geval veel aan het werk gezien. Misschien kan ik de tweede rechtsback van PSV worden. Het verdedigende gedeelte is een minpuntje", bekende Ojo, die tegen Helmond Sport een van de doelpunten voor zijn rekening nam. Rutten kan komend weekeinde op De Vijverberg ook kiezen voor Timothy Derijck, die echter beter als centrale verdediger uit de voeten kan.
Hoop dat Hutchinson dalijk RB kan spelen.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:47 schreef tja77 het volgende:
Hoe is de voorzet van Ojo?
En zeg nou niet "in ieder geval beter als die van Manolev"
Zou helemaal mooi zijn.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:48 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Hoop dat Hutchinson dalijk RB kan spelen.
Wij zagen het hier voor de aankoop van Matavz al in. Waarom ziet Rutten dit dan niet of wil/kan Rutten hier niets aan doen?quote:Op woensdag 16 november 2011 10:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Klopt, zolang mannen als Mertens, Labyad, en Wijnaldum vooral voor eigen kansen blijven gaan. En mannen als Manolev gaan fatsoenlijke voorzet kan geven, dan wordt het voor Matavz wel een stukkie lastiger.
Het duurt ff, maar na verloop van tijd gaan hun dat ook inzien....Hoop ik.
"Het verdedigende gedeelte is een minpuntje." Leuk zo'n speler die open staat voor de rechtsback positie maar liever niet verdedigt....quote:
Inderdaad, Rutten had hier al lang een eind aan moeten maken. Of had het vanaf het begin af aan nooit toe moeten laten. Ik vraag me af of hij dit niet kan of niet wil. In beide gevallen is dit in ieder geval niet positief voor zijn positie als trainer.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:01 schreef tja77 het volgende:
Wij zagen het hier voor de aankoop van Matavz al in. Waarom ziet Rutten dit dan niet of wil/kan Rutten hier niets aan doen?
Omdat mannen als Labyad, Wijnaldum, en Mertens wel de mogelijkheden hebben om een bal af te geven aan Matavz, maar ze meer en meer de drang hebben zich te profileren in dit PSV. Ze doen teveel hun best zich te onderscheiden, en dan levert een doelpunt meer krediet op dan een assist. Taak aan Rutten is om daar een eind aan te maken, en dat lukt hem tot op heden nog steeds niet.
Het laatste klopt wel, maar dat maakt hem natuurlijk niet de beste spits. Om. Ronaldo, Ronario en ook Van Nistelrooij waren gewoon beter. En Gullit heeft ook in de spits gestaan, en was natuurlijk ook beter.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:13 schreef jpg97 het volgende:
Beste spit van PSV aller tijden is in mijn ogen dan ook...... Luc Nilis.
Hij gaf meer assists dan dat hij zelf scoorde, en maakte de andere spelers om hem heen beter.
Kezmanquote:Op woensdag 16 november 2011 14:13 schreef jpg97 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eensquote:Op woensdag 16 november 2011 14:13 schreef jpg97 het volgende:
Mee eens. Maar wel het meest genoten van Nilis als spits. Zijn overzicht, traptechniek.. Dat is onovertroffen bij PSV. Niet voor niets zeggen Ronaldo en Van Nistelrooy dat Nilis de beste spits is waar zij ooit mee gevoetbald hebben.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:06 schreef tja77 het volgende:
Beste voetballende spits Gullit en Nilis
Beste scorende spits Ronaldo en Romario, met vlak daaronder van Nistelrooy en daar net onder Kezman.
Ey van Gaalquote:Op woensdag 16 november 2011 19:14 schreef Hoppahoppa het volgende:
Lachuh man, het Ajax-topic op dit moment....
quote:Op woensdag 16 november 2011 19:44 schreef rubbereend het volgende:
Beste spits aller tijden? Ronaldo natuurlijk
die is beter geworden. Maar als je de Ronaldo tijd vergelijkt met de Romario tijd bij PSV dan was Romario beter in zijn PSV tijd.quote:
quote:Op woensdag 16 november 2011 20:03 schreef LudoSanders het volgende:
't Schijnt dat Cruijff en Hiddink nu de handen ineenslaan en bij PSV aan de slag gaan.
quote:
gaat moeilijk lukken als mertens weer kapt en draait en voor eigen succes gaat. Voorspelbaar spel wordt Mertens. Moet eens met Rutten over iets anders gaan denkenquote:Op woensdag 16 november 2011 20:26 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Graafschap moet gewoon 0-4 worden minimaal. Alle ballen op Matavz
Tegen de Graafschap? Ik mag toch hopen dat PSV tegen de Graafschap begint met de instelling zoals tegen Heracles in de tweede helft. Daarnaast hebben we nog wat goed te maken, sinds vorig jaar.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:48 schreef Tallie1982 het volgende:
Dat iedereen zo optimistisch is... ik verwacht weer een krappe 0-1
Ik zou zaka daar wel eens willen zien ipv engelaarquote:Op woensdag 16 november 2011 20:32 schreef Dj_Day-V het volgende:
Mertens - Matavz - Lens
Labyad - Toivonen - Wijnaldum
Willems - Bouma - Derijck - Ojo
Isaksson
En dan Ritzmaier erin gooien ALS ze met een paar goals voorstaan.
Back, ging naar mid-mid, even richting de 10 en toen werd het een manusje van alles en werd de jongen zelf ook zoekende. Hij is in ieder geval bekend met de positie.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:44 schreef sausagin het volgende:
ojo als RB? is dat geen middenvelder?
Al die aandacht is logisch toch? Voetbal is volksport nummer 1, Ajax is de grootste club van Nederland en daar breekt nu de pleuris uit. Dat moet juist smullen zijn voor jullie Brabo's.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:12 schreef de_boswachter het volgende:
Als je de TV aanzet; Ajax. Sla je de krant open; Ajax. Zet je de radio aan; Ajax.
Knettergek word ik er langzaam van. Als dit bij Feyenoord, Twente of PSV gebeurde werd het dan ook zo breed in de media uitgemeten? Wat een kolder, het lijkt wel of de wereld vergaat. Moet dit? Als voetbalvolger en supporter begin ik het langzaam kotsbeu te worden. Kijk dat ze er aandacht aan besteden is prima, maar dit is op het overdrevene af.
Enige positieve is dat er flinke heibel is in Amsterdam. Genieten. Cruijff
Ik had liever een Ajaxfilter gehad, maar dit is genieten inderdaad.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:32 schreef J2T het volgende:
[..]
Al die aandacht is logisch toch? Voetbal is volksport nummer 1, Ajax is de grootste club van Nederland en daar breekt nu de pleuris uit. Dat moet juist smullen zijn voor jullie Brabo's.
Onze gemeentedeal werd anders ook aardig uitgemeten in de media. Maar deze soap mag er wel weer wezen in Amsterdam. Kan er wel om lachen in ieder geval.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:12 schreef de_boswachter het volgende:
Als je de TV aanzet; Ajax. Sla je de krant open; Ajax. Zet je de radio aan; Ajax.
Knettergek word ik er langzaam van. Als dit bij Feyenoord, Twente of PSV gebeurde werd het dan ook zo breed in de media uitgemeten? Wat een kolder, het lijkt wel of de wereld vergaat. Moet dit? Als voetbalvolger en supporter begin ik het langzaam kotsbeu te worden. Kijk dat ze er aandacht aan besteden is prima, maar dit is op het overdrevene af.
Dat is alleen maar omdat het geheugen selectief isquote:Op donderdag 17 november 2011 23:12 schreef de_boswachter het volgende:
quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:24 schreef StijnDa het volgende:
Ik vind het vooral lekker dat het hier zo lekker rustig is
Hoe moet die ballen gewoon aan matavz geven, die kerel staat daar voor niks, kan net zo goed met 10 man gespeeld wordenquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:53 schreef Doublepain het volgende:
Ik hoop echt dat mertens scoort. Hij staat nu al een tijd droog.
Jammer.. maar KNVB kennende niet heel verrassend..quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:13 schreef XAVI het volgende:
VI.nl
Commissie van beroep handhaaft schorsing Strootman
18/11/2011 09:48
De onvoorwaardelijke schorsing van twee wedstrijden van PSV-middenvelder Kevin Strootman na zijn rode kaart in de competitiewedstrijd tegen FC Twente (2-2) blijft gehandhaafd. Met dat oordeel kwam de commissie van beroep vrijdagochtend.
Strootman ging in beroep tegen zijn schorsing van twee duels. Naar later bleek, zonder succes. De commissie van beroep kwam tot eenzelfde oordeel als de tuchtcommissie en is van mening dat er sprake was van 'ernstig gemeen spel.'
Omdat Strootman al een duel schorsing uit heeft gezeten (tegen Heracles Almelo, 4-1 zege), mist hij alleen nog het treffen met De Graafschap van zaterdag.
Kan niet he. Schele scheids gaf maar geel.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:45 schreef HL_Dog43 het volgende:
Zoals ik al had gezegt, schorse die Ooijer dan ook. Consequent zijn heet dat. Kut bond.
Daar gaat het helemaal niet om...quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:42 schreef Dj_Day-V het volgende:
Alsof wij niet kunnen winnen tegen de Graafschap zonder Strootman.
Uhm nee idd, je verwijdert mijn 2de zin.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om...
En ze zijn niet eens een topclub. Geniaal toch, zo blijft het tenminste nog lang aan het schijten.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:12 schreef de_boswachter het volgende:
Knettergek word ik er langzaam van.
Het zou juist inconsequent zijn als ze hem wel geschorst hadden.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:45 schreef HL_Dog43 het volgende:
Zoals ik al had gezegt, schorse die Ooijer dan ook. Consequent zijn heet dat. Kut bond.
Maar die had geen geel gekregen..quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:31 schreef HL_Dog43 het volgende:
Volgens mij was iemand na beelden recentelijk nog geschorst.
Volgens mij snap jij het niet helemaal.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:31 schreef HL_Dog43 het volgende:
quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:31 schreef HL_Dog43 het volgende:
Dat gejank over Strootman begint hier nu toch wel trieste vormen aan te nemen. Nogmaals een rode kaart die gegeven kan worden.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:45 schreef HL_Dog43 het volgende:
Dit. Op dat moment was verontwaardiging wel te begrijpen. Daarna hebben we onze actie tegen de KNVB gehad en zelf ook weer geluk gehad met de scheidsrechter. Deze laatste beslissing van de KNVB is natuurlijk verrassing meer.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:09 schreef Buitendam het volgende:
Ach, laat dat geval met Strootman lekker gaan. Dan winnen we in Doetinchem met een goal en assist minder, als Engelaar zijn plaats inneemt. Als je kampioen wilt worden moet je daar ook zonder Strootman winnen.
Dit dus! Maar ik reken er min of meer op dat de drie punten mee naar Eindhoven gaan.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:12 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
En zonder Strootman moeten we ook gewoon winnen van De Graafschap. Zo niet, dan zijn we niet kampioenswaardig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |