quote:Op maandag 31 oktober 2011 01:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het is redelijk maf dat er op de Adecco site nog vacatures staan van begin dit jaar. Sowieso één van de meest gebruiksonvriendelijke sites die er is wat uitzendbureau's betreft. Het zoeken bv werkt voor geen meter.
quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:27 schreef Janena het volgende:
Adecco is inderdaad waardeloos (de site dan).
Nationalevacaturebank en jobrapido vind ik persoonlijk fijne en gebruikersvriendelijke websites.
Ik heb vanmorgen mijn sollicitatiegesprek gehad, ben al met al een half uurtje zoet geweest met het gesprek, het verliep in een ontspannen sfeer. We zijn niet heel erg diep ingegaan op de baan, dat is wellicht iets voor een (hopelijk) 2e gesprek.
Ik heb begrepen dat er 5 mensen voor een gesprek zijn uitgenodigd en dat er ruim 100 reacties zijn binnengekomen op deze vacature. Ik voldoe aan alle eisen en woon op 5 minuutjes fietsen van het bedrijf af. De vraag is dus of ze een klik met mij voelden. Als het goed is weet ik morgen of woensdag meer.
quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:34 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Meh, mailde het traineebureau dat ze een mooi project hadden gevonden. Komen ze de volgende werkdag met de mededeling dat het bedrijf niet in zee wil met externen.
Had persoonlijk toch gedacht dat ze dat eerst hadden uitgevogeld voordat ze mij contacteerden
Herkenbaar ja.....Ik heb 1 langere werkervaring opgedaan (5 jaar) en verschillende kortere ervaringen en dan wordt je daar soms op afgerekend.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Afgewezen voor een simpele callcenterfunctie omdat ik teveel losse baantjes op mijn cv heb staan. Ja, daar wil ik juist vanaf, maar de schoorsteen moet wel blijven roken he! Waar is de tijd gebleven dat ik binnen een maand een andere baan had? Nu heb ik wel de werkervaring, maar niet de opleiding en mijn leeftijd zit ook al niet mee... Maar we blijven 'vrolijk' doorzoeken!
Goed om te horen, gefeliciteerd!quote:Op maandag 31 oktober 2011 16:43 schreef Spiegelei het volgende:
Ik meld me ook weer en met goed nieuws! Ik ben aangenomen!
Nu mag ik niet klagen, want ik had/heb nog een baan, maar door allerlei omstandigheden ging ik daar het afgelopen jaar met tegenzin naar het werk.
Ik had dus een sollicitatie lopen, maar ik had even bewust niet te veel gepost hier omdat je nooit weet wie er meelezen. Na mijn 2e gesprek kreeg ik namelijk een telefoontje met de vraag of ze wat referenties mochten bellen.
Ik was helemaal verbaasd, maar goed, ik heb me niet beter voorgedaan dan ik ben, dus geen probleem. Is dat normaal trouwens, referenties bellen?
Nou goed, vandaag dus uitsluitsel gekregen, ik ben het geworden, alles geregeld en meteen huidige baan opgezegd. Pff er valt een last van me af zeg.
Okee en heel veel succes voor alle werkzoekenden hier, Janena jij hebt toch binnenkort een gesprek?
Nah er staat dat duits een pré is dus niet noodzakelijk. En ze kunnen natuurlijk nogal wat vragen aangezien toch graag de 'beste' mensen hebben. Als ze daar alleen neerzetten goed Nederlands kunnen schrijven en verder voldoen aan de volgende persoonlijke eigenschappen ..... dan solliciteerd straks half werkloos nederland.quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Draaft Nederland niet een beetje door in diplomageilheid? Dit is voor een data entry functie:
Functie eisen
Voor deze leuke administratieve functie zijn wij op zoek naar een kandidaat die in het bezit is van een afgeronde HBO opleiding richting administratie, ervaring heeft met het verwerken van orders, de Nederlandse en Engelse taal goed beheerst (Duits is een pré), fulltime beschikbaar is, geen 9 to 5 mentaliteit heeft en een baan zoekt voor langere tijd.
HBO administratief en 3 talen kunnen spreken voor data entry... Wat de fok!?!
Toen ik begon met werken had ik geen enkele ervaring in de adminstratie en werd ik na reactie op een data entry functie gelijk geplaatst, zonder daarvoor ook maar een sollicitatieprocedure te hoeven doen.
Mijn referenties houden mij op de hoogte van het contact, maar van de diverse gesprekken die ik in de afgelopen tijd heb mogen hebben is er maar één uitzendbureau die concreet naar één van mijn referenties heeft gebeld. Ik mag zometeen via hen ook ergens op gesprek, alsmede dankzij "de steun" van die referentie.quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:13 schreef Daboman het volgende:
Bellen van referenties; maakt nogal uit bij het bedrijf waar je solliciteert. Uzb's doen het eigenlijk altijd wel, maar bedrijven vinden het soms minder van belang.
Leuk is dat he..quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:39 schreef ebayaccountje het volgende:
ik ben zelf trouwens inmiddels al een maandje werkloos... net afgestudeerd met hbo en buitenlandse master. 1x op gesprek geweest afgewezen vanwege te weinig kennis van bedrijf en functie en enigzins onzeker overkomen.
Waarom kan dat niet? Zoek anders een tijdelijke baan in elk geval, schoonmaak/winkel etc. Want kan nog vies tegenvallen met iets passends vinden.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:03 schreef Augustus_Thijs het volgende:
En om nou bijstandsuitkering aan te vragen voor die x dagen/weken/maanden dat ik nog geen goede baan heb gevonden. Volgens mij kan dat nieteens, en ergens voelt dat ook niet goed..
Je moet ook niet zo eerlijk zijn manquote:Op woensdag 2 november 2011 13:27 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Een (nieuwe) tijdelijke baan zoek ik ook zeker naar.
Maar bij het uitzendbureau keken ze me paar dagen terug aan alsof ik gek was, toen ik vroeg of ze een functie hadden voor korte(re) tijd.
Ik hang namelijk ook nog half in een traineeship, waar het afhankelijk is van het vrijkomen van een project of ik daar werk krijg (en dat zou ik dan voor laten gaan op zo'n tijdelijke baan, aangezien dat meer passend is). Alleen dat prjoect kan morgen 'ineens' beschikbaar zijn, maar kan ook zo nog maaaanden duren.
En blijkbaar zitten ze daar niet op te wachten bij de uitzenders (tempo en randstad iig), omdat ik ze niet kan garanderen dat ik er zo 3,4,5maanden+ wil blijven werken. Dus hebben ze me niks te bieden. Beetje jammer, had ergens wel gedacht dat ze wat flex/oproep/tijdelijke mensen konden gebruiken.
En ik altijd maar lekker naief denken dat eerlijk het langst duurtquote:Op woensdag 2 november 2011 14:03 schreef Janena het volgende:
Eerlijk zijn over je beschikbaarheid en uitzendbureaus gaan niet zo goed samen.
Ze snappen zelf ook wel dat je weg bent als zich wat beters aandient.
Zelf zijn ze ook lang niet altijd eerlijk over het e.e.a.
De bal ligt nu bij hun.quote:Op donderdag 3 november 2011 00:24 schreef Janena het volgende:
Ik zal nu.nl alvast in de gaten houden. hoop je niet voorbij te zien kome.n. haha
Ik ben ruim een jaar op zoek.quote:Op donderdag 3 november 2011 00:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
De bal ligt nu bij hun.
Jij bent volgens mij ook al een tijdje op zoek, nietwaar?
Wauw!quote:Op donderdag 3 november 2011 12:43 schreef brtausi het volgende:
Vandaag op een 2e gesprek geweest. Na afloop zou ik even met het bureau bellen wat mij met de opdrachtgever in contact heeft gebracht. Dat dus gedaan en 2 uur later krijg ik het bericht dat ze me de baan aanbieden. En maandag al beginnen
![]()
Na 2,5 maanden dus eindelijk gelukt. Nou nog wachten op de uitslag van mijn scritpie.
Volgens mij kun je dan gedag zeggen tegen je sociale leven. Ik heb ook een korte tijd veldwerk gedaan met een veel kleiner rayon (benelux + duitsland) en zelfs dat vond ik al behoorlijk pittig. Veldwerk betekent vooral dat je op bezoek gaat bij klanten voor kleinere klusjes.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:47 schreef Verwerker het volgende:
hoi hoi
Ik ben net gebeld door Woodward om op sollicitatiegesprek te mogen komen voor de functie Field Service Engineer.
Wat het precies is weet ik niet, maar ze blijken dus internationaal te opereren in het Midden Oosten etcetera.
Iemand ervaringen en/of meer informatie? Ben benieuwd
Wat boeit een sociaal leven nou, ben nog jong. Ik zal het een jaar uitproberen en daarna verder kijken wat ik wil. Ik kan ook de consultancy nu in, maar hier verdien ik een stuk meer; als consultant kan ik nog altijd aan de slag denk ikquote:Op donderdag 3 november 2011 16:01 schreef Daboman het volgende:
[..]
Volgens mij kun je dan gedag zeggen tegen je sociale leven. Ik heb ook een korte tijd veldwerk gedaan met een veel kleiner rayon (benelux + duitsland) en zelfs dat vond ik al behoorlijk pittig. Veldwerk betekent vooral dat je op bezoek gaat bij klanten voor kleinere klusjes.
Dit weten ze ook, daarom bieden ze vaak wel een hoger dan gemiddeld salaris en bekijken ze kritisch of je flexibel genoeg bent voor het werk. Ook is er wel een pot om je hotel van te betalen. En volgens mij kun je wel meer van het bedrijf vergoed krijgen. Naast het toch al hogere salaris dus.
Maar goed, wie zegt dat het rayon zo groot is, lijkt me sterk eigenlijk.
Dank allen !quote:Op donderdag 3 november 2011 15:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wauw!Wat voor baan is het?
Heel tof! Gefeliciteerd!
Ik geef je alleen een afweging die voor veel mensen belangrijk is. Volgens mijn werkgever van destijds zijn er heel veel mensen die hun sociale leven niet zomaar willen opofferen. Bij mijn huidige werkgever zit ik in ploegendienst, dat vreet ook aan je sociale leven, maar ook daar is een financiële compensatie voor. Dus als het jou niet boeit moet je vooral reageren, je zal dan in positieve zin opvallen door flexibiliteit.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:04 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Wat boeit een sociaal leven nou, ben nog jong. Ik zal het een jaar uitproberen en daarna verder kijken wat ik wil. Ik kan ook de consultancy nu in, maar hier verdien ik een stuk meer; als consultant kan ik nog altijd aan de slag denk ik
Maar goed effe eerst het een en ander bespreken
Ik zie wel waar het schip strandtquote:Op donderdag 3 november 2011 17:35 schreef Daboman het volgende:
[..]
Ik geef je alleen een afweging die voor veel mensen belangrijk is. Volgens mijn werkgever van destijds zijn er heel veel mensen die hun sociale leven niet zomaar willen opofferen. Bij mijn huidige werkgever zit ik in ploegendienst, dat vreet ook aan je sociale leven, maar ook daar is een financiële compensatie voor. Dus als het jou niet boeit moet je vooral reageren, je zal dan in positieve zin opvallen door flexibiliteit.
Houd er wel rekening mee dat ze misschien niet iemand willen die na een jaar weer weg is. En trust me, er wordt hier juist streng op geselecteerd dus ze prikken er zo doorheen als je dit probeert te verbergen.
Zeg dat je het zusje van ... bent!quote:Op donderdag 3 november 2011 08:24 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik heb morgen een eerste sollicitatiegesprek, iemand nog goede voorbereidingstips (of sites waar goede tips op staan)?
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 4 november 2011 10:41 schreef Gnomestein het volgende:
Zojuist te horen gekregen dat ik per maandag 32 uur aan de slag kan, met een groei naar 40 uur over niet al te lange tijd als allrounder
Goed bezig hier!quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:41 schreef Gnomestein het volgende:
Zojuist te horen gekregen dat ik per maandag 32 uur aan de slag kan, met een groei naar 40 uur over niet al te lange tijd als allrounder
Nah denk wel dat ik iets goeds kan vinden. Naar mijn idee ben ik een goede generalist en mijn CV is goed tot zeer goed. Of het slechter is dan 6 jaar geleden voor mij persoonlijk, ik weet het niet ik ben op zoek naar een trainee functie en ga ervan uit dat de bedrijven die een goed programma in deze tijden behouden betrouwbaarder zijn dan 6 jaar geleden.quote:Op woensdag 2 november 2011 10:36 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Leuk is dat he..
Nota bene een master op zak, maar dan nog niet (meteen) aan de bak kunnen. Zijn we toch 6 jaar te laat afgestudeerd, toen kreeg je zo nog een auto en laptop mee als je de uni uitwandelde
Dat klinkt leuk!quote:Op donderdag 3 november 2011 16:48 schreef brtausi het volgende:
[..]
Dank allen !![]()
De titel is marketing website beheerder. Het aanvullen van de webshop, kijken hoe de prijzen zich verhouden tot de rest van de branche en dat terugkoppelen afdeling inkoop, social media inzetten voor promotie op internet, SEO en SEA gebruiken voor de vindbaarheid van de webshop. Beetje manusje van alles op online marketing gebied.
Past precies bij mij, heb op dit moment namelijk een klein beetje verstand van bijna alles
Ik heb een buitenlandse master gedaan ben net terug en 24 jaar:P tegen mij wordt vaak dat ik gezegd dat ik nog erg jong ben als in liever iemand die iets meer ervaring/overwicht zou hebben voor leidinggevende functies tenminste. Dus als je je verder ontwikkeld in het buitenland lijkt me dat geen probleem.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:49 schreef kalinhos het volgende:
Ik word echt moe van die nietszeggende afwijzingen ( "Iemand die beter aansluit, etc") . Ik kreeg gisteren een aanbieding van het UWV om te werken voor 8-9 weken bij een zorgverzekeraar, mutaties doorvoeren etc. Op zich niet heel erg en minimaal HBO was gevraagd (Dus wellicht ook leuk salaris) Probleem was alleen dat het IEDERE werkdag werktijden 13.00 - 21.00 waren. Oftewel dag compleet sociaal leven. Ik heb ze vriendelijk bedankt.
Hoe meer ik bezig ben met vacatures en sollicitaties (en de bijbehorende afwijzingen etc) hoe meer ik aan 't kijken ben naar een buitenlands avontuur. Ben momenteel 23 jaar, heb HBO Commerciële Economie en ca. 1,5 jaar fulltime werkervaring na mijn HBO. Het enige wat ik me afvraag,stel ik zou nu een jaar weggaan ben ik 24 als ik terugkom...tot welke leeftijd ben je voor bedrijven nog interessant etc?
Jammer man, volgende keer beter.quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:11 schreef Woussie1987 het volgende:
Helaas afgewezen bij een 1e gesprek, had te maken met teveel gespannenheid.
Kan weer helemaal overnieuw beginnen.
Oei is dat laatste een probleem? o.O Ik kan ook nog wel eens te blij uit de hoek komenquote:Op vrijdag 4 november 2011 16:25 schreef FS1986NL het volgende:
[..]
Jammer man, volgende keer beter.
ik heb dat ook wel hoor dat gespannen zijn tijdens een gesprek, en ik ben ook te vaak te enthousiast.
Nouja uitzendbureaus zeggen dat weleens tegen mij dat ik rustiger moet praten, omdat ik weleens te enthousiast kan zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oei is dat laatste een probleem? o.O Ik kan ook nog wel eens te blij uit de hoek komen
Balen Woussie! Volgende keer beter inderdaad, denk maar zo, als je oefent met solliciteren zal je misschien ook minder gespannen zijn
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 4 november 2011 10:41 schreef Gnomestein het volgende:
Gewoon doen waar je goed in ben, dat heeft de meeste meerwaarde.quote:Op zaterdag 5 november 2011 21:34 schreef Verwerker het volgende:
Overigens vraag ik mij af of ik zelf wel in de techniek wil blijven werken. Ik kan de consultancy in, maar ik denk dat het een meerwaarde heeft om eerst puur technisch te blijven en daarna de consultancy/management in te rollen en mijzelf zo waardevol te maken, toch?
Vanwege je CV? Als in: te weinig ervaring?quote:Op maandag 7 november 2011 17:57 schreef Mint_Clansell het volgende:
Pfff, ik word depressief van dat eeuwige wachten op antwoord of een belletje en al die afwijzingen. Hoevaak ik al niet heb gehoord dat ik vanwege mijn cv ben afgewezen...
Teveel ervaring juist. En ik heb veel redelijk korte banen gehad de laatste paar jaar ivm verhuizingen en de economische crisis, plus tijdelijk uitzendwerk om toch maar aan de bak te blijven. En mijn leeftijd zit ook al niet mee (30+). En om dan steeds te moeten horen dat 'ze iemand hebben gevonden die beter aansluit op het profiel'... Moedeloos word je ervan af en toe!quote:Op maandag 7 november 2011 18:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Vanwege je CV? Als in: te weinig ervaring?
Als dat het geval is dan heb ik grotendeels hetzelfde
Nou ok... Lekker dan. (trouwens was het een open sollicitatiequote:Naar aanleiding van uw sollicitatie naar de functie Hoofd FXXXX bij XXXXXXmoet ik u helaas meedelen dat de keuze
niet op u is gevallen.
Uit privacy overwegingen zullen wij uw sollicitatiebrief vernietigen.
Haha ja dat zei je eerder al ja.. 'hoofd afdeling' lol. Wel jammer, steek je je tijd en energie in een open sollicitatie, krijg je ditquote:Op maandag 7 november 2011 22:12 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Nou ok... Lekker dan. (trouwens was het een open sollicitatieen geen sollicitatie naar de functie van "hoofd afdeling".
Lekker informatief verder ook. Wat 'n organisatieSoms denk ik echt dat de stagiaires dit soort dingen afhandelen.
Nee nog erger, dit is weer een andere sollicitatie en ander bedrijf.quote:Op maandag 7 november 2011 22:14 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Haha ja dat zei je eerder al ja.. 'hoofd afdeling' lol. Wel jammer, steek je je tijd en energie in een open sollicitatie, krijg je dit..
Da's nou eindelijk echt een vacature voor mijquote:Vacature informatie: Onze opdrachtgever levert koffie en koffie automaten aan diverse bedrijven. Zij zijn daarvoor op zoek naar een facility manager voor specifiek 1 locatie/account. Jij zal hier het eerste aanspreekpunt zijn voor de klant en hebt daarnaast de leiding over 10 tot 12 medewerkers. Daarnaast verricht je kleine storingen en ben je bezig met alle administratieve afhandelingen.
quote:Op maandag 7 november 2011 23:00 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Da's nou eindelijk echt een vacature voor mijJammer dat het in Amsterdam is
Ik zie het nog steeds echt niet zitten om de huur hier op te zeggen (heb een mooi appartement) en een verlept kamertje in de buurt van amsterdam te zoeken. Brr.
Wat irritant, een duidelijk gevalletje van: het is ook nooit goed. Te veel ervaring, te weinig, gat in CV, teveel opvulling in CV...quote:Op maandag 7 november 2011 21:50 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Teveel ervaring juist. En ik heb veel redelijk korte banen gehad de laatste paar jaar ivm verhuizingen en de economische crisis, plus tijdelijk uitzendwerk om toch maar aan de bak te blijven. En mijn leeftijd zit ook al niet mee (30+). En om dan steeds te moeten horen dat 'ze iemand hebben gevonden die beter aansluit op het profiel'... Moedeloos word je ervan af en toe!
En de eerste sollicitatie is vanmiddag verzonden ... !quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:44 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, ik meld me ook eens in dit topic.
Momenteel heb ik een contract op uitzendbasis van slechts 32 uur bij een overheidsinstelling zonder uitzicht op vast werk én daarbij een vrij laag salaris, daarom ga ik trachten een andere betrekking te scoren van minimaal 36 uur met daarbij bij voorkeur uitzicht op vast werk en opleidingsmogelijkheden. Vooraleerst zal ik mijn CV eens updaten en een gelikte sollicitatiebrief in elkaar flansen, daarna zal ik een spervuur van (open) sollicitaties lanceren. Wat open sollicitaties betreft is de kans op succes uiteraard zeer klein, maar niet geschoten is altijd mis ...
Succesquote:Op maandag 7 november 2011 23:20 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
En de eerste sollicitatie is vanmiddag verzonden ... !
Ze sporen ook niet bij die uitzendbureaus. Heb een keer een gesprek van anderhalf uur gehad met verschillende tests om te kijken of ik binnen een afdeling paste. Kwam uit dat ik early adapter was met een post modernistische inslag en dat zou perfect binnen die afdeling passen. Kom ik binnenlopen op mn eerste dag en zitten er alleen maar van die uitgebluste ouwe lullen, werd geen woord gezegd en een waardelose sfeer.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:41 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb voor mezelf besloten dat ik vanaf maart-april wil gaan backpacken in Australië. Nu is het dus zaak om iets tijdelijks te gaan vinden. Ik had vandaag een gesprek bij een UZB en voor de eerste keer liep het gesprek dusdanig dat we halverwege erachter kwamen dat we er maar mee moesten stoppen:
Het was een functie bij een zorgverzekeraar, callcenter inbound. Op zich niet de meest uitdagende baan, maar voor 2-3 maanden a la. Daar ik hiervoor al 1,5 jaar werkervaring had als customer service bij een andere verzekeraar (zowel telefonisch maar ook veel mail en post) kwam dit prima uit. Ik moest echter ook een test doen om uit te sluiten dat ik een debiel was. De test bestond uit:
- Typegedeelte. Een bepaalde tekst binnen 1 minuut typen en dan wordt er gekeken naar aanslagen en fouten. Prima test, niks mis mee
- Downloadtest. Kopieer een link, sla het plaatje op en upload het plaatje vervolgens (Toen begon ik al geïrriteerd te raken, ik bén de digitale generatie, moet ik echt bewijzen dat ik iets kan up- en downloaden?)
- Audio test. Fictief gesprek, noteren wat er gezegd wordt, wie er belde etc.
Om de een of andere reden ging de audio test tot 3x toe fout. Dan was de naam weer verkeerd uitgeschreven (naam kon op 9 verschillende manieren zeg maar A. van Beuzekom, A. van Beusekom, Beuzekom, A. van, Beusekom, A. van, Anton van Beusekom, etc) dan weer was de beschrijving van het probleem niet goed [het internet werkte niet, op hoeveel fucking manieren moet je dat duidelijk kunnen maken schriftelijk?]
Toen het na de 3e x wederom neit goed was heb ik vriendelijk bedankt. Zonder arrogant te doen lijkt het me dat op basis van mijn cv (23 jaar oud en >2 jaar HBO diploma op zak en bijna 2 jaar werkervaring) het wel duidelijk mag zijn dat ik iets kan met een computer, ik kan typen en ik een telefoongesprek kan verstaan.
Wellicht pas ik toch niet helemaal bij de functie
Het valt me op dat ze tegenwoordig voor een simpele callcenterfunctie al verwachten dat je er minimaal een jaar ervaring mee hebt. Ze maken het moeilijker dan het is. Ik bedoel: het is toch gewoon bellen naar een klant en het aanprijzen van een product? En als je inbound doet dan hoef je alleen de telefoon op te nemen of te e-mailen!quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:41 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb voor mezelf besloten dat ik vanaf maart-april wil gaan backpacken in Australië. Nu is het dus zaak om iets tijdelijks te gaan vinden. Ik had vandaag een gesprek bij een UZB en voor de eerste keer liep het gesprek dusdanig dat we halverwege erachter kwamen dat we er maar mee moesten stoppen:
Het was een functie bij een zorgverzekeraar, callcenter inbound. Op zich niet de meest uitdagende baan, maar voor 2-3 maanden a la. Daar ik hiervoor al 1,5 jaar werkervaring had als customer service bij een andere verzekeraar (zowel telefonisch maar ook veel mail en post) kwam dit prima uit. Ik moest echter ook een test doen om uit te sluiten dat ik een debiel was. De test bestond uit:
- Typegedeelte. Een bepaalde tekst binnen 1 minuut typen en dan wordt er gekeken naar aanslagen en fouten. Prima test, niks mis mee
- Downloadtest. Kopieer een link, sla het plaatje op en upload het plaatje vervolgens (Toen begon ik al geïrriteerd te raken, ik bén de digitale generatie, moet ik echt bewijzen dat ik iets kan up- en downloaden?)
- Audio test. Fictief gesprek, noteren wat er gezegd wordt, wie er belde etc.
Om de een of andere reden ging de audio test tot 3x toe fout. Dan was de naam weer verkeerd uitgeschreven (naam kon op 9 verschillende manieren zeg maar A. van Beuzekom, A. van Beusekom, Beuzekom, A. van, Beusekom, A. van, Anton van Beusekom, etc) dan weer was de beschrijving van het probleem niet goed [het internet werkte niet, op hoeveel fucking manieren moet je dat duidelijk kunnen maken schriftelijk?]
Toen het na de 3e x wederom neit goed was heb ik vriendelijk bedankt. Zonder arrogant te doen lijkt het me dat op basis van mijn cv (23 jaar oud en >2 jaar HBO diploma op zak en bijna 2 jaar werkervaring) het wel duidelijk mag zijn dat ik iets kan met een computer, ik kan typen en ik een telefoongesprek kan verstaan.
Wellicht pas ik toch niet helemaal bij de functie
Komt omdat ze blijkbaar wel mensen met die ervaring kunnen vinden. En ze ook wel snappen dat jij niet langer dan nodig blijft zitten...quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:30 schreef Mint_Clansell het volgende:Tien jaar geleden liep je zo'n uitzendtoko binnen, riep dat je callcenterwerk wilde doen maar 0,0 ervaring had, er werd een belletje gepleegd en de volgende dag zat je mensen af te schepen met een waardeloos abonnement.
Dat dus. Nou ben ik nog geen 10 jaar bezig, maar toch. Ik zei ook tegen hun van ja ik snap wel dat je wil uitsluiten dat je een debiel aanneemt, maar kom op,....het uzb richt zich op hbo'ers en die laat je vervolgens een test doen om te zien of ze weten hoe je een plaatje download van het grote internet. Zet mij in dat kantoor neer en ik red me prima hoor, zonder scripten en onzin.quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Het valt me op dat ze tegenwoordig voor een simpele callcenterfunctie al verwachten dat je er minimaal een jaar ervaring mee hebt. Ze maken het moeilijker dan het is. Ik bedoel: het is toch gewoon bellen naar een klant en het aanprijzen van een product? En als je inbound doet dan hoef je alleen de telefoon op te nemen of te e-mailen!
Ik heb 10+ jaar ervaring in de administratie. Bellen en discussieren met klanten is altijd een onderdeel geweest van mijn werkzaamheden. Bij bepaalde banen moest ik zelfs naar klanten toe om daar rond de tafel te gaan zitten. Je zou dus denken dat ik wel verstand zou hebben van hoe je een klant moet aanspreken en benaderen.
Als ik solliciteer op een backoffice of callcenterfunctie dan moeten ze altijd op zo'n belerend toontje duidelijk maken dat ik de vereiste ervaring niet heb. Ze kijken echt specifiek naar 'callcenterervaring' op je cv. Iets wat er op lijkt doet er niet toe. "Oh, ik zie dat je geen callcenterervaring heb, dat heb je echt nodig hoor voor deze functie!"
Dat is het grootste probleem van werkend Nederland. Ze kijken niet verder dan hun neus lang is. En dat is fucking frustrerend af en toe wanneer je zo'n uitzendsnol van 19 moet gaan uitleggen dat je heus wel weet wat een telefoon is, hoe je 'm opneemt en hoe je iemand vriendelijk te woord staat.
Tien jaar geleden liep je zo'n uitzendtoko binnen, riep dat je callcenterwerk wilde doen maar 0,0 ervaring had, er werd een belletje gepleegd en de volgende dag zat je mensen af te schepen met een waardeloos abonnement.
Dat lijkt me ook helemaal niks. Ligt er ook aan denk ik wat voor sector het is (bel je bv. als kredietverstrekker van luxe goederen, of bel je vanuit iets verplichts als een verzekering?) Ik denk dat ik (te veel) begrip zou hebben voor de mensen en er dus nergens een fatsoenlijke regeling zal komen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:38 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Iemand hier ervaring als collector?
Je moet dus mensen gaan opbellen die een achterstallige betaling hebben, lijkt me best wel kutwerk eigenlijk
Tis een incassobureauquote:Op dinsdag 8 november 2011 23:07 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook helemaal niks. Ligt er ook aan denk ik wat voor sector het is (bel je bv. als kredietverstrekker van luxe goederen, of bel je vanuit iets verplichts als een verzekering?) Ik denk dat ik (te veel) begrip zou hebben voor de mensen en er dus nergens een fatsoenlijke regeling zal komen.
Jamiss wel maar net wat je zegt als ze met zielige verhalen komen dan ben ik om denk ikquote:Op dinsdag 8 november 2011 23:18 schreef kalinhos het volgende:
Ja ok, maar dan is het bv. wel makkelijekr naar een klant toe te communniceren als het om een verplichte zorgverzekering gaat ( "Ja, iedereen is veprlicht die te betalen, etc") dan als iemand een 48 inch LCD tv heeft etc
Nah, hoeft niet zo te zijn, natuurlijk. Bij ons wordt er ook wel verwacht dat er resultaten zijn, want daar draait een bedrijf op, natuurlijk. Maar op zich vragen we geen ervaring, maar is het vooral belangrijk of je binnen het bedrijf past (we hebben eigenlijk geen tijdelijke krachten). Dat is misschien wel een aardige tip voor gesprekken: ga niet je complete cv opnoemen (die heb je immers al opgestuurd), maar laat zien waarom jij onderscheidend bent. Waarom ben jij anders dan al die anderen die hetzelfde soort cv hebben? (ja, die personen ken je niet, maar jij bent toch ook gewoon uniek?)quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
En als je inbound doet dan hoef je alleen de telefoon op te nemen of te e-mailen!
Hoef je volgens mij pas te overleggen aan hun als ze er om vragen. Dus niet elke maand dat velletje uploaden.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je WW hebt moet je iedere maand minimaal 4 sollicitaties doen. Dit laat je dan weten aan je werk- of e-coach dmv een excel bestandje (die je van je coach behoort te krijgen).
Herkenning. Ik heb nog wel vreemdere afwijzingen gehad ook trouwens. Misschien heb je er wat aan en misschien niet; een hoop hangt af van je nonverbale communicatie en je uitstraling. Wat je allemaal zegt is maar een heel klein deel van wat je communiceert. Je uitstraling kan een bepaald gevoel oproepen bij je gesprekspartner. Als je bijv mensen niet aankijkt kan je onzeker over komen. Maar zelfs werkgevers zelf weten niet altijd waarom ze een bepaald gevoel krijgen. En dus wordt er dan maar iets anders gezocht om iemand op af te wijzen. Dit is iets wat vooral speelt bij gelijk geachte geschiktheid.quote:Op woensdag 9 november 2011 04:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ben altijd mezelf tijdens sollicitatiegesprekken en ik weet mezelf altijd wel prima te presenteren. Het probleem zit 'm in dat ik bij voorbaat al wordt afgewezen voor een gesprek omdat ik: of te oud ben, of een te rommelig cv heb, niet de juiste werkervaring, te duur, te laag/hoog gekwalificeerd etc etc. Er is altijd wel iets. Werkgevers willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en kunnen het nu maken om allerlei debiele eisen te stellen. Soms vraag ik me af of die vacatures er niet voor spek en bonen op zo'n vacaturesite staan, omdat ze dat nu eenmaal verplicht zijn.
Ik zit in de wwb, en ik zit elke week 3uur in een workshop ''aan de slag"quote:Op woensdag 9 november 2011 06:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een vraagje voor de WW'ers en WWB'ers: hebben jullie veel te maken met je werkcoach?
Ik heb nu al een tijdje een e-coach, waar ik per maand mijn sollicitatie-activiteiten mee deel, maar verder hoor ik er nooit wat van. Als ik mijn e-coach een mail stuur duurt het enkele dagen voordat ik een antwoord heb.
Is dit normaal? Een werkcoach hoort je toch te begeleiden naar nieuw werk, want tot nu toe heb ik nog geen zak gehad aan die knakker, behalve dat ie een paar maanden terug mijn inschrijving heeft verlengd. Er komt ook totaal geen initiatief uit. Ik stuur 'm elke maand netjes mijn excelletje vol sollicitaties, maar ik hoor verder niks. Mijn vorige werkcoach deed tenminste actief mee met bemiddelen (niet dat ik het toen nodig had, maar ik had wel het gevoel dat ze erbovenop zat en me zsm weer aan het werk wilde zien).
Het vervelende van zo'n e-coach is ook dat je niet even langs het dichtsbijzijnde WERKbedrijf (voorheen CWI) kunt wippen om een gesprekje aan te knopen. Ik heb niet eens een telefoonnummer...
Heel herkenbaar. Vooral het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en die belachelijke vacature-eisen die je tegenkomt.quote:Op woensdag 9 november 2011 04:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ben altijd mezelf tijdens sollicitatiegesprekken en ik weet mezelf altijd wel prima te presenteren. Het probleem zit 'm in dat ik bij voorbaat al wordt afgewezen voor een gesprek omdat ik: of te oud ben, of een te rommelig cv heb, niet de juiste werkervaring, te duur, te laag/hoog gekwalificeerd etc etc. Er is altijd wel iets. Werkgevers willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en kunnen het nu maken om allerlei debiele eisen te stellen. Soms vraag ik me af of die vacatures er niet voor spek en bonen op zo'n vacaturesite staan, omdat ze dat nu eenmaal verplicht zijn.
15 per week??? Ik dacht dat je, wanneer je in de bijstand zit, zo'n 16 solli's per 4 weken moest doen... Of zit jij al wat langer in de bijstand?quote:Op woensdag 9 november 2011 12:07 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Ik zit in de wwb, en ik zit elke week 3uur in een workshop ''aan de slag"
En moet 15 sollicitaties per week doen!! Maar bellen naar een bedrijf of langsgaan bij uitzendbureau valt er ook onder
Gaat dit toevallig over een callcenterfunctie bij een bank met een half jaar opleiding te Weert? Kwam er vanmorgen nog eentje tegen die zulke debiele eisen stelde tegen zo'n hongerloontje. Echt belachelijk.quote:Op woensdag 9 november 2011 12:44 schreef Balisto het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Vooral het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en die belachelijke vacature-eisen die je tegenkomt.
Je wil niet weten hoe vaak ik vacatures tegenkom met dit soort eisen:
- Je bent minimaal een jaar beschikbaar.
- Je mag de eerste 6 maanden geen vakantie opnemen.
- Flexibele instelling: je bent beschikbaar op ma-vr van 8.00-22.00 en op za van 9.00-18.00. Hierbinnen word je 32 uur per week ingepland.
En dan een bruto uurloon van 8,44 bieden.
En ja, het gaat hier om een simpele callcenterbaan.
Nee hij is nog niet eens ingegaan ww loopt vandaag af, nieuwe regels geloof ik. Ik vind het ook nogal veelquote:Op woensdag 9 november 2011 12:59 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
15 per week??? Ik dacht dat je, wanneer je in de bijstand zit, zo'n 16 solli's per 4 weken moest doen... Of zit jij al wat langer in de bijstand?
Nee, het was in Groningen. Wel ongeveer zo'n soort functie.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Gaat dit toevallig over een callcenterfunctie bij een bank met een half jaar opleiding te Weert? Kwam er vanmorgen nog eentje tegen die zulke debiele eisen stelde tegen zo'n hongerloontje. Echt belachelijk.
Ja, elk werk is passend zeggen zequote:Op woensdag 9 november 2011 13:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Volgens mij kun je nooit 15 sollicitaties per week doen. Op een gegeven moment zijn die bronnen toch uitgeput?? Of wordt er van je verwacht dat je op elke shitbaan solliciteert?
Ik gebruik het niet. Mijn cv hoeft niet zo in de openbaarheid vind ik, het zou alleen maar anti-reclame voor mezelf zijn.quote:Op woensdag 9 november 2011 14:14 schreef FalleNk810i het volgende:
Zijn er hier mensen die van LinkedIn gebruik maken voor het solliciteren? En heeft het duidelijke voor en nadelen?
Wat ze vergeten is dat je al snel overgekwalificeerd bent voor de simpele shitbaantjes. Dan kun je er wel op gaan solliciteren, aangenomen word je toch niet. Je kunt je tijd dan beter in iets anders steken lijkt me.quote:Op woensdag 9 november 2011 14:32 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Ja, elk werk is passend zeggen ze
Dat klopt helemaal, dus het enige wat ze bereiken is dat je meer dan de helft van de sollicitaties maar voor de vorm stuurtquote:Op woensdag 9 november 2011 14:54 schreef Balisto het volgende:
[..]
Wat ze vergeten is dat je al snel overgekwalificeerd bent voor de simpele shitbaantjes. Dan kun je er wel op gaan solliciteren, aangenomen word je toch niet. Je kunt je tijd dan beter in iets anders steken lijkt me.
Reken er maar op dat het weer een standaard reden is dat ze je geven.quote:Op woensdag 9 november 2011 18:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vandaag ook weer een afwijzing binnen, maar er stond niet eens een reden bij. Alleen dat ik niet zou worden uitgenodigd voor een gesprek. Dat vind ik redelijk kortaf en onbeschoft dus ik heb ze maar even vriendelijk terug gemaild of ze me alsnog een reden konden geven. Ik ben benieuwd.
Ah okay, duidelijk! Maar je kan volgens mij net zoals bij Facebook instellen wie wat mogen zien dacht ik toch?quote:Op woensdag 9 november 2011 14:42 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik gebruik het niet. Mijn cv hoeft niet zo in de openbaarheid vind ik, het zou alleen maar anti-reclame voor mezelf zijn.
Het ligt echt allemaal aan jezelf. Jij kan vinden dat je goed overkomt maar je doet toch wat fout anders zou je wel aangenomen worden. Je zal toch wat moeten veranderen aan hoe je solliciteerd en jezelf presenteerd. Hoe komt het het anders dat er voor iemand anders wordt gekozen. Je faalt op dit moment gewoon verschrikkelijk en er is maar één persoon aan wie dit ligt.. dat ben jezelf!!quote:Op woensdag 9 november 2011 11:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ach, zoals ik al zei zit het 'm meer in het daadwerkelijk uitgenodigd worden voor een gesprek. Tijdens een gesprek weet ik mezelf altijd wel een goeie houding te geven. Maar ja, zie eerst maar eens uitgenodigd te worden. En de pretenties van een uitzendbureau dat je hiermee sneller werk zou hebben heb ik tot nu toe weinig van gemerkt.
Ik heb vorige week hulp gevraagd aan mijn werkcoach bij het zoeken naar werk, omdat het me allemaal te lang duurt en ik koste wat kost niet de bijstand in wil (en ik liever ook geen kutwerk ga doen zoals hamburgers bakken of productiewerk). Ik verstuurde de mail vorige week woensdag en ik kreeg gisteren pas antwoord. Het beknopte antwoord: Heb je je al ingeschreven bij uitzend en W&S bureaus?" Neeeee echt joh, daar was ik nou nooit zelf opgekomen!!! Idioot. Waarom hebben dit soort figuren wel werk en ik niet???
Kan je instellen inderdaad.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:13 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ah okay, duidelijk! Maar je kan volgens mij net zoals bij Facebook instellen wie wat mogen zien dacht ik toch?
Heb t wel aangemaakt maar ga het voorlopig nog niet gebruiken waarschijnlijk, zie de voordelen er nog niet zo van in!
quote:Op woensdag 9 november 2011 19:14 schreef Bombshell het volgende:
Het ligt echt allemaal aan jezelf. Jij kan vinden dat je goed overkomt maar je doet toch wat fout anders zou je wel aangenomen worden. Je zal toch wat moeten veranderen aan hoe je solliciteerdt en jezelf presenteerdt. Hoe komt het het anders dat er voor iemand anders wordt gekozen. Je faalt op dit moment gewoon verschrikkelijk en er is maar één persoon aan wie dit ligt.. dat ben jezelf!!
Geen idee wat de voorspelbare kaart moet zijn maar het gaat om de boodschap die duidelijk is. Spelling let ik niet heel erg op bij het plaatsen van berichten of Fok.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:18 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]![]()
![]()
Een ander afzeiken over een terecht punt (uitzendmutsen doen met de regelmaat van de klok dom, ridicule want weinig realistische functie-eisen en afwijzingen waarvoor de motivatie uit de dikke duim gezogen wordt), en dan zulke kneuzige taalfouten maken... oh the irony![]()
!!
verwacht dat er nu een heel voorspelbare kaart gespeeld gaat worden
Over falen gesproken... Leer jij eerst maar eens het verschil tussen tegenwoordige tijd en voltooid deelwoord, met je solliciteerd en presenteerd. Iemand die zulke domme spelvauten maakt kan ik moeilijk serieus nemen.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:14 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Het ligt echt allemaal aan jezelf. Jij kan vinden dat je goed overkomt maar je doet toch wat fout anders zou je wel aangenomen worden. Je zal toch wat moeten veranderen aan hoe je solliciteerd en jezelf presenteerd. Hoe komt het het anders dat er voor iemand anders wordt gekozen. Je faalt op dit moment gewoon verschrikkelijk en er is maar één persoon aan wie dit ligt.. dat ben jezelf!!
Paspoort, cv en eventuele diploma's meenemen.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:20 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik was begin dit schooljaar begonnen met een HBO opleiding nadat ik mijn MBO had afgerond, maar dit beviel mij totaal niet....
Ik heb dus besloten om werk te gaan zoeken met mijn MBO niveau 4 opleiding.
Ik zoek werk in de Civiele techniek en heb vandaag op 2 vacatures gereageerd van een detacheringsbureau.
Na +- 5 min van het versturen werd ik gebeld om een afspraak te maken bij hun op het kantoor.
Ik mag hier vrijdag naar toe, ik ben heel erg benieuwd. Het is mijn eerste echte sollicitatie (heb natuurlijk al vaker gesolliciteerd voor stages en bijbaantjes) spannend dus!
Iemand nog wat kleine tips m.b.t. detacheringsbureaus?
Ik heb in ieder geval een vast contract. Iets wat we van jou niet kunnen zeggen. Overal worden afgewezen en nog praatjes hebben..quote:Op woensdag 9 november 2011 21:03 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Over falen gesproken... Leer jij eerst maar eens het verschil tussen tegenwoordige tijd en voltooid deelwoord, met je solliciteerd en presenteerd. Iemand die zulke domme spelvauten maakt kan ik moeilijk serieus nemen.
* Viking84 stapt even uit lurkmodus.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:16 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval een vast contract. Iets wat we van jou niet kunnen zeggen. Overal worden afgewezen en nog praatjes hebben..
Nee dat is lekker met argumenten komenquote:Op woensdag 9 november 2011 21:16 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval een vast contract. Iets wat we van jou niet kunnen zeggen. Overal worden afgewezen en nog praatjes hebben..
beter lees je even de OP eerst voordat je hier verder gaat kankerenquote:Op woensdag 9 november 2011 21:16 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ja dat kan nooit kwaad. Maar wat ga je doen als je aangenomen wordt dan?quote:Op donderdag 10 november 2011 00:20 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Morgen sollicitatiegesprek bij dat incassobureau, het lijkt me helemaal niks maar ik ga sowieso voor weer een sollicitatiegesprek ervaring, hoe meer hoe beter want daar heb ik nog wel wat in te leren
(denk ik...)
Ja dat weet ik eigenlijk niet,ik wil toch even horen misschien is het toch leuker dan ik denk. WWB is bijstandquote:Op donderdag 10 november 2011 11:40 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ja dat kan nooit kwaad. Maar wat ga je doen als je aangenomen wordt dan?Succes morgen in elk geval.
En wat is wwb eigenlijk? Een vorm van ww-uitkering?
WWB is de afkorting voor de Wet Werk en Bijstand. Daar vallen dus o.a. WW en bijstand onderquote:
Oh, okquote:Op donderdag 10 november 2011 12:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
WWB is de afkorting voor de Wet Werk en Bijstand. Daar vallen dus o.a. WW en bijstand onder
Ik zou bij het uitzendbureau niet aangeven dat je tijdelijk beschikbaar bent.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:25 schreef kalinhos het volgende:
Deze was ook leuk: Ik had gesolliciteerd voor een functie, had via het UZB gesolliciteerd. Word ik gebeld door het UZB, paar vragen telefonisch en de medewerker geeft aan: Morgenmiddag half 2, kan je dan voor een assessment komen bij dat bedrijf? Nja prima komt goed uit, ik kan. Vervolgens ontvangt ik om 17.55 een e-mail met daarin: "Zoals telefonisch besproken verwachten we je morgen op het assessment van 09.00 uur" ...HUH??
Dus ik direct terug gemaild van is het nou 13.30 of 09.00? Word ik vanmorgen rond kwart voor 9 teruggebeld, dat het helaas telefonisch verkeerd was doorgegeven en het dus 09.00 was. Dat zou ik dus niet meer redden(ca 40 minuten reistijd buiten de spits, laat staan in de spits). Weg gesprek
Ik wil nu een functie voor 3, maximaal 6 maanden. Ik denk alleen dat als ik dit tegen UZB's zeg, dit 2 kanten op kan werken. 1 kunnen ze bv. de tijdelijke functies nu wel aanbieden waarvan ze eerst dachten "dat schiet niet op want hij wil fulltime doorgaan"...anderzijds zullen ze de fulltime functies met opties op vaste contracten nu niet meer aanbieden daar ik sowieso over 6 maanden niet meer in NL ben. Lastig.
Dat kan ook zo lijken hequote:Op donderdag 10 november 2011 17:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
Werd net gebeld door een W&S bureau voor een tijdelijke functie. Morgen kennismakingsgesprek. Ben benieuwd. Ik moet nu gewoon zsm een baan hebben.
Ik begrijp niet waarom het nu allemaal zo tegen zit, ik heb voorheen altijd binnen 3 maanden nieuw werk kunnen vinden maar het lijkt wel dat hoe meer moeite ik erin steek des te slechter het gaat.
Pff. Ik heb in mijn hele leven nog nooit aantekeningen van iets gemaaktquote:Op donderdag 10 november 2011 18:11 schreef Woussie1987 het volgende:
Helaas, afgewezen op 2de gesprek vandaag. Veel dingen gingen goed, maar stelde te weinig doorvragen en maakte geen aantekeningen waardoor het leek alsof ik ongeinteresseerd was.
Haha ja inderdaad. "ik vind het een uitdaging om...blabla" Terwijl die persoon van het UZB 10 jaar geleden ook neit droomde om bij een uitzendbureau intercedent te worden, die heeft ook gewoon gesolliciteerd om werk te hebben én de leukste baantjes als eerste voorbij te zien komen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vervelend dat je tegenwoordig bij elke kutbaan via een uzb een motivatie moet geven waarom jij zo graag bij dat bedrijf wil werken. Waarom wil jij zo graag met een stel niet ingeburgerde Polen in een kille fabriekshal staan waar je wordt toegeblaft en uitgebuit met je HBO diploma? Nou, eh... werk? Maar dat kan dan weer niet.
Holy f..! 250 reacties?! Idioot is dat.. maar helaas de schrale werkelijkheid momenteelquote:
Ja, same here, ik ben ook behoorlijk nuchter en ik vind dat hele 'jezelf verkopen' ook erg onnatuurlijk. Ik hou daar niet van. Maar goed, het moet. Haha, wat een timing trouwens: morgen nog een gesprek en woensdag al kunnen beginnen bij een ander. Stel dat de ABN iets is, durf je die ander dan nog wel af te zeggen? Mij lijkt dat best lastig namelijk. Ik denk dat je bij ABN wel een voet tussen de deur hebt als je er een tijdelijke functie hebt (gehad), misschien makkelijker doorstromen naar iets anders intern? Je weet maar nooit natuurlijk.quote:
Ik hoop dat ik binnenkort hetzelfde kan zeggenquote:Op dinsdag 15 november 2011 10:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zo heb je 2 maanden niks en zo heb je opeens 3 gesprekken in 2 weken!
ik duim nog steeds voor je!quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik binnenkort hetzelfde kan zeggen
quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik duim nog steeds voor je!
Ja da's idd een gewone begroetingquote:Op dinsdag 15 november 2011 11:22 schreef motorbloempje het volgende:
Hier trouwens weer echt wennen, werken. In een supermarkt. En het verdient verdomd weinigmáár het is wel super gezellig, iedereen is heel vriendelijk en behulpzaam en over het algemeen is 't werk ook ok: hoef iig niet al te vaak in de winkel zelf te helpen, dus ben vooral aan het gooien en smijten en demolishen achter de schermen
![]()
Wennen is ook dat iedereen hier (niet alleen op 't werk) altijd zegt 'Hey, how are you?' als 'groet', en dan wrsch geen antwoord verwacht, omdat ze vaak ook meteen doorlopen terwijl ze dat zeggenBen sowieso al niet goed in van die 'hoe is het-gesprekjes', maar dit is wel het andere uiterste
had jij dat ook Maria?
Ik help je wel! --->quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:53 schreef kalinhos het volgende:
En aangenomen! Daar ik dit type ontbreken de smileys om mijn gevoel tot uiting te laten komen, maar ik ben er blij mee. begin zsm (paar dagen max) en in principe tot maart/april ongeveer.
Nu alleen nog even t andere uitzendbaantje afbellen.
En afgebeld. Die waren niet bijzonder blij (dat uitzendbureau dan) en dat snap ik ook ergens wel. Aan de andere kant werd ik gistermiddag eind vd middag gebeld met de mededeling dat ik de ochtend erna om 10 uur gesprek kon hebben en na dat gesprek werd gelijk duidelijk dat ik de baan kon krijgen als ik wilde. + dat het een leukere functie is, stuk beter betaald en ook beter op je cv staat.quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:53 schreef kalinhos het volgende:
En aangenomen! Daar ik dit type ontbreken de smileys om mijn gevoel tot uiting te laten komen, maar ik ben er blij mee. begin zsm (paar dagen max) en in principe tot maart/april ongeveer.
Nu alleen nog even t andere uitzendbaantje afbellen.
Ik doe dat ook niet, ik hou het alleen bij geachte... bovenaan en met vriendelijke groet... onderaanquote:Op dinsdag 15 november 2011 15:25 schreef BrainTeaser het volgende:
Had vandaag een discussie over een sollicitatiebrief. Aangezien de hier aanwezige FOK!kers er daar waarschijnlijk genoeg van schrijven (), wil ik jullie om raad vragen.
Het bedrijf waar ik wil solliciteren, heeft aangegeven dat sollicitaties ook per e-mail welkom zijn.
Nu mijn vraag: wat te doen met de adresgegevens die je meestal bovenaan een brief zet?
Persoonlijk heb ik dat altijd al doelloos gevonden, ook per post (aangezien je het adres dan al op de envelop zet, en je eigen adres in je CV), maar als je via e-mail solliciteert lijkt het me helemaal overbodig...
Wat vinden jullie?
quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:50 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Ik doe dat ook niet, ik hou het alleen bij geachte... bovenaan en met vriendelijke groet... onderaan
Thanks!quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:07 schreef kalinhos het volgende:
Ik doe het altijd zo:
Datum rechts
Enter
Geachte heer/mevrouw,
Verhaal,
Vriendelijke groet,
Naam
Naam
NAW Gegevens
Dat bestand opslaan als pdf en mailen
Ik neem aan dat je hiermee op mijn vraag doelt..? Om eerlijk te zijn vind ik het nogal een vreemde reden om iets te doen omdat het 'klassiek' is of omdat het zo 'hoort-ook-al-weet-niemand-waarom'...quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:11 schreef Hiya het volgende:
Volg het klassieke model, er zijn nu eenmaal bepaalde vormen waar men zich aan 'behoort' te houden.
Nee, zulke termen vind ik ook wat te formeel. Bovendien moet-ie in het Engels, dus daar moet ik sowieso nog ff naar kijken!quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:11 schreef Spiegelei het volgende:
*knip*
oh en ik gebruik zelf bijna noot 'geachte' en echt helemaal nooit 'hoogachtend'. dat is gewoon niet mijn schrijfstijl.
Jeeeej!quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik doe altijd een brief net zoals via snailmail, met adressen enzo bovenaan, als pdfje! Had dat ooit als tip gekregen en ben er eigenlijk nooit van afgeweken
Ennnnn ik heb donderdag een gesprek!![]()
![]()
Mo's geduim helpt schijnbaar!![]()
Jeuj, dankjewel!quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:22 schreef hetzusjevan het volgende:
Kalinhos en Mint_Clansell: gefeliciteerd!.
[..]
Jeeeej!Ik ga voor je duimen
.
Misschien een talencursus oids? Zoiets staat nooit slecht op je CV lijkt me. Plus je kan het vaak bij een taleninstituut volgen, dan krijg je nog een certificaat ook.quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:16 schreef Nezhi het volgende:
Weten jullie misschien wat cursussen waar je daadwerkelijk iets aan hebt? Ik wil iets volgen om wat meer te kunnen, maar dingen zoals het LOI zijn nogal waardeloos lijkt me. Zo kan ik wat sneller aan een baan komen hopelijk
Hee! Welkom! Nou je bent niet de enige die in hetzelfde schuitje zit. Allemaal zeer herkenbaarquote:Op donderdag 17 november 2011 11:35 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik meld me ook als werkzoekende!![]()
Op dit moment wacht ik namelijk met smart op een reactie van mijn eerste sollicitatie.
(Afgelopen juli ben ik afgestudeerd, HBO Pedagogiek. Vervolgens veel onzekerheid en uitstelgedrag () bij het maken van mijn eerste brief en CV. Vorige week dan dus eindelijk de brief afgemaakt en verstuurd naar het eerste bedrijf wat mij aansprak. Helaas is dat werk wel van lager niveau dan waar ik voor gestudeerd heb, maar ben het werkloos zijn even zat. Zijn ondertussen al 9 dagen gepasseerd en nog geen belletje, email of brief terug ontvangen. Ben dus erg benieuwd! Vrijdag of maandag pak ik zelf de telefoon om te vragen of ze mijn brief ontvangen hebben.)
Nadeel is dat veel bedrijven (ook binnen mijn vak) mensen zoeken die jong, fris en verse ideetjes hebben, maar al wel jaren ervaring moeten hebben. (Zal vast niets nieuws zijn voor jullie.) Voel me daardoor vaak wel zo'n onzeker kneusje.Bij veel vacatures denk ik meteen: "Dit kan ik toch nog niet!!!"
Wil nu dus meer brieven eruit gaan gooien, maar heb op dit moment totaal geen idee naar welke bedrijven (qua vacatures die mij dus aanspreken).
Naja, das in het kort ff mijn positie als werkzoekende!
Die cursussen zijn toch heel duur? Ik wilde een 3-daagse cursus volgen, kostte gewoon 1000 euries. Hallo, ik ben net afgestudeerd en heb net een huis gekocht met mijn bf dus zoveel geld kan ik nu eigenlijk niet missenquote:Op donderdag 17 november 2011 11:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Misschien een talencursus oids? Zoiets staat nooit slecht op je CV lijkt me. Plus je kan het vaak bij een taleninstituut volgen, dan krijg je nog een certificaat ook.
Zelf leek de cursus 'schrijven voor het web' van de oprichter van Lancelots e.d. me wel leuk, maar ik ben dan ook een letteren-miep. Nadeel is wel dat er al veel mensen zijn die dit doen, maar slecht voor je CV kan het nooit zijn![]()
Misschien kan je anders ook bij de Volksuniversiteit kijken of er wat interessants bij zit?
wel een beetje positief blijven he! Succes morgenquote:Op donderdag 17 november 2011 20:11 schreef Woussie1987 het volgende:
Overigens, ik heb morgen weer een sollicitatiegesprek. 1e gesprek en mogelijk blijft het daarbij!
haha ja, vragen formuleren is ook een vak. Ik bedoel, maak je kans om dan toch aangenomen te worden, ook al heb e dat diploma niet? In hoeverre is dat ideale profiel waar ze naar vragen doorslaggevend?quote:Op zaterdag 19 november 2011 04:19 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb wel eens een diploma gehaald, ja.
Ik denk dat het er ook een beetje vanaf hangt wat je wilt, of er al veel concurrentie in die richting is enzo. Volgens mij zijn bepaalde functie-eisen soms niet hard, wanneer er sprake is van bijv. heel goede werkervaring of gewoon een kneitergoede motivatie. Er zal ook vast wel een deeltje geluk bij komen kijkenquote:Op zaterdag 19 november 2011 04:25 schreef fh101 het volgende:
[..]
haha ja, vragen formuleren is ook een vak. Ik bedoel, maak je kans om dan toch aangenomen te worden, ook al heb e dat diploma niet? In hoeverre is dat ideale profiel waar ze naar vragen doorslaggevend?
Ik weet dat ik voor sommige beroepen nu al te hoog opgeleid ben, ondanks het feit dat ik nog geen diploma heb.
Hahaha, ja het heeft inderdaad wel een hoog cavia gehalte. Ze doen ook maar wat om nog een beetje op te vallen in de massa denk ik.quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mwehe, zie ik weer wat 'nieuws': "winkeldier met leidinggevende ervaring"Die past wel in het rijtje van de salestijgers enzo, al klinkt een winkeldier meer als een cavia ofzo. What's next, "Ben jij het beest in onze beddenzaak?
"
Ohh frustrerend inderdaad.. maar blijven hopen dat je binnenkort ook een x op gesprek mag komen voor die leuke vacaturequote:Op zondag 20 november 2011 21:36 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Hahaha, ja het heeft inderdaad wel een hoog cavia gehalte. Ze doen ook maar wat om nog een beetje op te vallen in de massa denk ik.
Mijn "schoonzusje" studeert over een maandje af, heeft ze nu al 2 gesprekken. Grrr. En ik ben al een jaar bezig, en heb nauwelijks gesprekken. Zo oneerlijk![]()
Nu maar weer een brief verstuurd voor een hele leuke vacature, hoop dat de positieve vibe in dit topic ook een beetje overslaat naar mijn kant zodat ik ook een keer wat positeifs kan posten hier
Krijg wel steeds vaker van mensen het advies om een eigen zaak te starten, blijkbaar vinden ze me wel een type daarvoor. Maar zelf zie ik het nog niet zo erg zitten. Pfff lastig hoor.
Nee dat is exact mijn probleem. Ben wel afgestudeerd in een interessante richting, zou dan advies aan zorgorganisaties kunnen geven. Maar om dat geheel zelfstandig te doen is mij een stap te ver.quote:Op zondag 20 november 2011 22:37 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ohh frustrerend inderdaad.. maar blijven hopen dat je binnenkort ook een x op gesprek mag komen voor die leuke vacature! Ik heb dat advies ook al vaker gehad, maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik voor diensten of producten zou willen aanbieden. Er moet wel vraag naar zijn natuurlijk
.
Oh irritant jaquote:Op maandag 21 november 2011 12:23 schreef Nezhi het volgende:
Sollicitatiegesprek gaat niet door omdat ik te ver weg woon (waar ik woon ligt 5 minuten er van af met de trein). Maar wilde er ook niet echt werken, te laag salaris. Ben gebeld voor iets anders, maar die had ik gemist omdat ik toen nog op de uni zat te werken aan een projectje. Toen ik terugbelde wisten ze ook niet waarom ik was gebeld
Wanneer hoor je wat?quote:Op maandag 21 november 2011 13:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik ben terug van mijn gesprek! Het ging goed denk ik!
Eind deze week of midden volgende week waarschijnlijk! Ze wisten het niet precies, ze moesten nog intern overleggen enzoquote:
Dat word mij ook altijd verteld van 'ja je moet kijken naar andere vacatures op internet en dan reageren via mail of telefoon'.quote:Op maandag 21 november 2011 14:21 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Gaan jullie nog wel eens uitzendbureau's langs? En hoe pakken jullie dat dan aan?
Ik heb altijd het idee dat ze helemaal geen zin in je hebben en snel roepen van "kijk maar op internet".
Ligt nogal aan het bedrijf. Ik ben 1 keer op de bonnefooi naar binnen gewandeld en dat leidde via via tot m'n huidige baan. Maar meestal bel ik gewoon. Ik ben ook wel eens op de bonnefooi naar HR van een ziekenhuis gewandeld, maar dat had toen geen meerwaarde, ze verwezen me gewoon naar internet.quote:Op maandag 21 november 2011 14:21 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Gaan jullie nog wel eens uitzendbureau's langs? En hoe pakken jullie dat dan aan?
Ik heb altijd het idee dat ze helemaal geen zin in je hebben en snel roepen van "kijk maar op internet".
Ik hoop het ook, mademoiselle!quote:Op maandag 21 november 2011 16:19 schreef Bienelientjee het volgende:
Hmss, al na vieren, ik verwacht vandaag geen telefoontje meer.....Hopelijk wordt het dan morgen!
Hier ook geen telefoontje. Misschien morgen dan inderdaad.quote:Op maandag 21 november 2011 16:19 schreef Bienelientjee het volgende:
Hmss, al na vieren, ik verwacht vandaag geen telefoontje meer.....Hopelijk wordt het dan morgen!
Goed bezig!!quote:Op maandag 21 november 2011 21:07 schreef Gnomestein het volgende:
Het is raar hoe iets kan lopen... weken geleden nog niet aan een baan, nu sinds vorige week maandag aan het werk en inmiddels al naar een nieuwe beter aansluitende functie met de daarbij behorende voordeeltjes...
Ik heb er in elk geval ééntje eruit gegooid, maar was echt te moe om de tweede te schrijven. Dan krijg je idd weinig nuttigs/leuks meer op papier. De motivatie zit wel in mijn hoofd voor die vacature, morgenavond even uitwerkenquote:Op maandag 21 november 2011 22:27 schreef MariaEtcetera het volgende:
Gnome, fijn!
Zusje, succes met de sollicitaties!Ik begrijp helemaal wat je bedoelt - als je weinig puf hebt, heeft een brief schrijven niet zoveel zin. Ik krijg er iig niet echt iets bijzonders/origineels uit dan
Hopelijk lukt het nu wel
Vanmiddag even naar timing voor een gesprek. (naar aanleiding van mijn sollicitatie gister). Spannend. Ze hebben 4 kandidaten waarvan ze er 2 gaan voorstellen.quote:Op zondag 20 november 2011 22:37 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ohh frustrerend inderdaad.. maar blijven hopen dat je binnenkort ook een x op gesprek mag komen voor die leuke vacature!
Wat is het voor een baan? Vind het wel hele brutale vragen! Ik zou geneigd zijn om hele rare antwoorden te geven maar dan krijg je de baan waarschijnlijk nietquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:25 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ik heb gesolliciteerd ergens en ik mag morgenop gesprek komen. Nou heb in een formulier van hun ontvangen die ik moet invullen. Allerlei informatie vragen ze o.a. beroep van mijn ouders, wat ik heb verdient bij mijn vorige werkgevers of ik rook en drink, mijn lengte en gewicht. Ik vind hetnogal.. apart. Hebbn jullie ooit zoiets meegemaakt. Van sommige dingen denk ik echt dat gaat je geen reet aan
Tis maar een simpel baantje bij een sauna, als het nou bij de politie ofzo was okquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:43 schreef Janena het volgende:
Mijn gesprek zat er er ook met een half uurtje op.
Zegt op zich niet alles denk ik en het zal ook afhankelijk zijn van de functie.
Voor een administratieve parttime baan op mbo niveau is een half uurtje denk ik vrij standaard. Al mijn gesprekken duren tussen de 20 en 45 minuten.
Bij grotere bedrijven soms iets langer omdat je dan wel eens 2 gesprekken voert (eerst met HR en daarna met het afdelingshoofd of zo).
[..]
Wat is het voor een baan? Vind het wel hele brutale vragen! Ik zou geneigd zijn om hele rare antwoorden te geven maar dan krijg je de baan waarschijnlijk niet.
Idd, en ze mogen best mijn ouders beroep weten dat is geen geheim maar het gaat me meer om het principequote:Op dinsdag 22 november 2011 14:56 schreef Janena het volgende:
Ik snap dat ook niet.
Het stomme is dat ze voor de simpele baantjes vraag de meeste (idiote) informatie vragen terwijl ze voor relatief goede banen op kantoor soms niks controleren.
Pasfoto's vind ik ook zoiets.
Nu staat de mijne vaak wel in mijn cv hoor (dan zien ze meteen je gezicht erbij) maar ik hou er niet van dat bedrijven je verplichten om er 1 mee te sturen/mailen.
Zou best kunnen ja. Nu was dit geen administratieve baan op MBO-niveau, maar toch.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:43 schreef Janena het volgende:
Mijn gesprek zat er er ook met een half uurtje op.
Zegt op zich niet alles denk ik en het zal ook afhankelijk zijn van de functie.
Voor een administratieve parttime baan op mbo niveau is een half uurtje denk ik vrij standaard. Al mijn gesprekken duren tussen de 20 en 45 minuten.
Bij grotere bedrijven soms iets langer omdat je dan wel eens 2 gesprekken voert (eerst met HR en daarna met het afdelingshoofd of zo).
Dat heeft daar natuurlijk ook helemaal niets mee te maken. Het zijn volgens mij ook dingen waar ze niet eens naar mogen vragen, dus als je het niet in wil vullen hebben ze gewoon keihard pech. Maar ja, in de praktijk zijn er dan natuurlijk genoeg andere mensen die het wél invullen, dus het ligt er ook een beetje aan hoe graag je dat baantje wil, denk ik.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:52 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Tis maar een simpel baantje bij een sauna, als het nou bij de politie ofzo was ok![]()
Maar er staat het is van belang dat we achterliggende informatie hebben, zodat wij beterin staat zijn uw mogelijkheden binnen ons bedrijf te evaluereni.v.m doorgroeimogelijkheden.
Ik snap alleen niet wat mijn lengte, gewicht, of ik rook en het beroep van mijn ouders daarmee te maken heeft
Debiele vragen vragen om debiele antwoorden.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:25 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ik heb gesolliciteerd ergens en ik mag morgenop gesprek komen. Nou heb in een formulier van hun ontvangen die ik moet invullen. Allerlei informatie vragen ze o.a. beroep van mijn ouders, wat ik heb verdient bij mijn vorige werkgevers of ik rook en drink, mijn lengte en gewicht. Ik vind hetnogal.. apart. Hebbn jullie ooit zoiets meegemaakt. Van sommige dingen denk ik echt dat gaat je geen reet aan
Nog steeds niks gehoord.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik had net ook weer wat hoor:
Ik ben vorige week op gesprek geweest bij een speciale tak van een uitzendbureau, omdat ze daar in een bepaald soort baantjes bemiddelen. Leuk gesprek en ik zou voorgesteld worden op de functie en zou daar deze week meer over horen. Nu is er een week verstreken dus ik dacht: ik bel maar weer eens even... Het volgende gesprekje deed zich voor:
Ik: Hallo, is [naam] er ook?
UZB: Nee, die is ziek
Ik: Oh, okee, misschien kun je me verder helpen. Ik heb vorige week een gesprek gehad met haar en zou worden voorgesteld op een functie.
UZB: Wat is je naam?
Ik: Mint Clansell
UZB: Mink Brandel...
Ik: Nee, Mint. Clansell.
UZB: Smint Mansen?
Ik: (zucht) Nee, M-I-N-T C-L-A-N-S-E-L-L
UZB: Oooh, Mint Clansell!
Ik: he he
UZB: Ik ga even voor u kijken, heeft u een momentje?
UZB: (na een minuut) Ik zie u niet in ons systeem...
UZB: We nemen even contact op met degene die jou heeft ingeschreven en bellen je daarna terug!
Ik: okee...
UZB: (na 5 minuten) je staat in ons systeem, maar ik had het verkeerd gespeld! Volgens [naam] ben je wel voorgesteld, maar we hebben nog niks vernomen. We gaan er gelijk erachteraan! Mag ik je naam nog een keer?
Ik; Fijn zo, Mint Clansell en tot horens dan maar.
Waarom hebben dit soort mensen een baan en ik niet?
Niet invullen. Is een manier om te testen of je een ander gemakkelijk over je grenzen heen laat gaan.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:25 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Zijn ze gek ofzo.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:12 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Niet invullen. Is een manier om te testen of je een ander gemakkelijk over je grenzen heen laat gaan.
Same here, vandaag of morgen (zoals gezegd op maandag), bleek toch niet zo te zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:06 schreef Daboman het volgende:
....Hmm vandaag weer niets gehoord....
Te enthousiast, te ambitieus.. what's next?quote:Op woensdag 23 november 2011 00:37 schreef pussywillow het volgende:
Te ambitieusHet is toch ook altijd wat.
"Te... jij!quote:Op woensdag 23 november 2011 16:01 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Te enthousiast, te ambitieus.. what's next?.
Jezus wat een eikelquote:Op woensdag 23 november 2011 16:53 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Noujazeg.. moet ik van die werkcoach dus 15sollicirtaties per week doen, wat al bijna niet te doen is.
Kom ik vandaag op tweede gesprek, gaat ie ze allemaal nalopen op internet. Kan ie er 2 niet meer vinden op de websites, verwijt ie me dat ik vacatures aan het verzinnen ben.
Mag hem nu al niet.. Hopelijk snel genoeg iets te doen.
Toeval wil wel dat ik vandaag via randstad een functie aangeboden heb gekregen. dossiermedewerker, niet echt mijn straatje, maa rwel mooi op niveau.
En ook een functie van frontoffice medewerker bij een verzekeraar, waarin ik werkgevers zou moeten adviseren op het gebied van arbeidsverzuim en preventie. Dat ligt wel in mijn (HR) straatje, en adviseren is ook goed. Alleen het telefoon-idee spreekt me wat minder aan..
En hij begrijpt niet dat functies ook verdwijnen van internet ?quote:Op woensdag 23 november 2011 16:53 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Noujazeg.. moet ik van die werkcoach dus 15sollicirtaties per week doen, wat al bijna niet te doen is.
Kom ik vandaag op tweede gesprek, gaat ie ze allemaal nalopen op internet. Kan ie er 2 niet meer vinden op de websites, verwijt ie me dat ik vacatures aan het verzinnen ben.
Toeval wil wel dat ik vandaag via randstad een functie aangeboden heb gekregen. dossiermedewerker, niet echt mijn straatje, maa rwel mooi op niveau.
En ook een functie van frontoffice medewerker bij een verzekeraar, waarin ik werkgevers zou moeten adviseren op het gebied van arbeidsverzuim en preventie. Dat ligt wel in mijn (HR) straatje, en adviseren is ook goed. Alleen het telefoon-idee spreekt me wat minder aan..
Zoals ik het ervaren heb is solliciteren nogal een rekbaar begrip voor het UWV. Bellen voor updates of carrierebeurzen bezoeken valt er blijkbaar ook onder, zolang je het maar documenteert. Maar dan nog vind ik 15 enorm veel, ik hoefde er maar 3 per week. Mijn werkcoach gaf daar destijds enige vrijheid in en dat heeft heel goed uitgepakt. Zo had ik de ene week maar 1 sollicitatie-activiteit en de week erna ineens 6. Was allemaal prima, zolang het gemiddeld maar ongeveer op die 3 uit kwam.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:53 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Hmm het UWV hecht wel degelijk belang aan een goede service. Ondanks het feit dat je plichten hebt. Ik zou je adviseren om een andere werkcoach te zoeken als het niet klikt, dit soort dingen kunnen je energie, zelfvertrouwen en uitstraling nogal drukken. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling van het UWV zijn. En als dat niet kan zou ik een klacht indienen. Uiteraard nadat je hem hierover hebt aangesproken. Als het aantoonbaar invloed heeft op je sollicitaties sta je misschien nog wel sterk ook.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:14 schreef Augustus_Thijs het volgende:
ah, nee deze is juist heel streng blijkt dus
En dan moet je er volgens het boekje hier 15. Maar dan zegt ie doodleuk 'ja thijs, jij bent een slimme jongen. Dus als jij er met maar 15 aan komt zetten dan vind ik dat niet goed. Dat betekent dat je er precies bij 15 bent gestopt en dacht dat je klaar was. Maar je moet wel doorzetten, dus van jou wil ik er altijd MEER dan 15 zien.'
Ik dacht nou breekt m'n klomp
En dan de week erna zeuren dat ze verzonnen zijn, ja dag..
Hehehe, die heb ik ook eens te horen gehad. Tsja, als ze toen eens de moeite hadden genomen mn CV door te nemen hadden ze zonder problemen kunnen beredeneren dat ik toch echt wel minimaal 1 stapje hoger wil op termijn.quote:Op woensdag 23 november 2011 00:37 schreef pussywillow het volgende:
Ik weet niet in hoeverre je dat baantje echt nodig hebt, maar if not, dan gewoon een hele dikke FSCK U!!quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:00 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Idd, en ze mogen best mijn ouders beroep weten dat is geen geheim maar het gaat me meer om het principeMaar ik zal het toch zo volledig mogelijk invullen
Ja natuurlijk, maar ik heb momenteel wel werk nodig alles beter dan heel de dag thuis zitten, en dan ook nog een 2e geprek voor zo'n simpel baantje sorry hoorquote:Op woensdag 23 november 2011 23:32 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Hehehe, die heb ik ook eens te horen gehad. Tsja, als ze toen eens de moeite hadden genomen mn CV door te nemen hadden ze zonder problemen kunnen beredeneren dat ik toch echt wel minimaal 1 stapje hoger wil op termijn.
[..]
Ik weet niet in hoeverre je dat baantje echt nodig hebt, maar if not, dan gewoon een hele dikke FSCK U!!terugsturen. Het is een friggin' sauna, niet een grote bank of het ministerie van justitie of financiën.
EDIT: zag dat je al op gesprek geweest was en die lijst enigzins ingevuld had. Neem aan dat je nog steeds verder aan het kijken bent.
Erg herkenbaar. Ik ben tijdens mijn zoektocht naar bijbaantjes tegen veel van dat soort gezeur opgelopen. Nee, ik heb geen ervaring met specifieke taak x, maar gezien ik niet compleet achterlijk ben zal dat gebrek aan 'kwalificaties' binnen verwaarloosbare tijd uit de wereld zijn. Ook met dingen waar ik wel ervaring had heb ik dit gehad. Om specifiek te worden: Bij een helpdeskbaantje vonden ze het bijvoorbeeld erg belangrijk dat ik al ervaring had met Citrixomgevingen. Dat had ik toevallig, en dat sprak enorm in mijn voordeel. Tijdens het werk bleken de benodigde skills te bestaan uit rechts klikken op een user en dan te kiezen voor 'reset session' en misschien nog één of twee zaken van vergelijkbaar niveau (iets wat je bij wijze van spreken ook nog wel binnen een kwartier aan de digibete receptioniste had kunnen uitleggen).quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Het valt me op dat ze tegenwoordig voor een simpele callcenterfunctie al verwachten dat je er minimaal een jaar ervaring mee hebt. Ze maken het moeilijker dan het is. Ik bedoel: het is toch gewoon bellen naar een klant en het aanprijzen van een product? En als je inbound doet dan hoef je alleen de telefoon op te nemen of te e-mailen!
Wat me trouwens bij uitzendbureau's ook nogal opgevallen is is de verschil in houding tijdens en na mijn studie. Als 3e jaars WO-student werden me de meest simpele baantjes aangeboden en dan werd er gedaan of het heel wat was. Daar doe ik niet moeilijk over, ik was ook op zoek naar iets wat relatief simpel was en ik verwacht in van een uitzendbureau ook niet dat ze opeens mij een droombaan aanbieden. Ik vind het dan alleen ook niet nodig om te gaan doen alsof het allemaal heel wat is. Toen ik na mijn afstuderen gelijk geld wilde verdienen en ze weer belde kreeg ik echter opeens een ander verhaal te horen: 'Ja, je weet toch wel dat de baantjes die wij hebben allemaal nogal simpel zijn hè, dat is gewoon het niveau wat wij zoal aanbieden' kreeg ik te horen. Eindelijk iemand die het gewoon zei. Toch is dat vreemd, want ik ben niet door mijn afstuderen opeens veel slimmer geworden, ik heb hoogstens aangetoond dat ik in voorkomende gevallen iets afmaak waar ik aan begonnen ben.quote:His manager Willi Weber assured Jordan that Schumacher knew the challenging Spa track well, although in fact he had only seen it as a spectator. During the race weekend, team-mate Andrea de Cesaris was meant to show Schumacher the circuit but was held up with contract negotiations. Schumacher then learned the track on his own, by cycling around the track on a fold-up bike he had brought with him.[28] He impressed the paddock by qualifying seventh in this race.
Misschien zelf even bellen anders? Uiteraard niet met "Julliezoudenmebellenverdeuriequote:Op donderdag 24 november 2011 12:03 schreef Bienelientjee het volgende:
Het is alweer donderdag, geen telefoontje gehad....Vandaag of morgen even mijn zinnen volledig zetten op het vinden van een andere vacature om op te reageren.
Ohh zoquote:Op donderdag 24 november 2011 12:54 schreef Bienelientjee het volgende:
Mjah, heb zelf afgelopen maandag al gebeld. Wil ook niet te opdringerig zijn en binnen 3 dagen wederom bellen. Heb in ieder geval maandag weer op de planning staan als beldag. Dan is er een week overheen gegaan.
en dalijk heb je wat en wordt je ineens gebeld om op gesprek te komen bij vacature x, y en zquote:Op donderdag 24 november 2011 13:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ohh zoKlinkt als een goed plan! Ik zou me iig nog niet ál te druk maken - volgens mij belt men sollicitanten bijna steevast later dan ze zeggen
Wel jammer, want als je bent zoals ik dan zit je dan voortdurend met je telefoon in je jatten te wachten
en nu officieel afgewezen. Het was een 24uurs functie, het bedrijf wou liever iemand met kinderen die niet zo ambitieus was en dus langer zou blijven... Tjah.quote:Op woensdag 23 november 2011 00:37 schreef pussywillow het volgende:
Hadden ze mij moeten bellen, haha...quote:Op donderdag 24 november 2011 16:14 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
en nu officieel afgewezen. Het was een 24uurs functie, het bedrijf wou liever iemand met kinderen die niet zo ambitieus was en dus langer zou blijven... Tjah.
Ik geloof dat dit wel de meest passende reactie is.quote:Op woensdag 23 november 2011 09:43 schreef Janena het volgende:
Nou, inderdaad zeg.....
Ze zeggen maar wat denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |