abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103785824
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:
Werkzoekend # 28
Werkzoekend # 29
Werkzoekend # 31

De OP vind je hier.
Veel succes iedereen met het vinden van een baan.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_103785844
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 01:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het is redelijk maf dat er op de Adecco site nog vacatures staan van begin dit jaar. Sowieso één van de meest gebruiksonvriendelijke sites die er is wat uitzendbureau's betreft. Het zoeken bv werkt voor geen meter.
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:27 schreef Janena het volgende:
Adecco is inderdaad waardeloos (de site dan).

Nationalevacaturebank en jobrapido vind ik persoonlijk fijne en gebruikersvriendelijke websites.

Ik heb vanmorgen mijn sollicitatiegesprek gehad, ben al met al een half uurtje zoet geweest met het gesprek, het verliep in een ontspannen sfeer. We zijn niet heel erg diep ingegaan op de baan, dat is wellicht iets voor een (hopelijk) 2e gesprek.
Ik heb begrepen dat er 5 mensen voor een gesprek zijn uitgenodigd en dat er ruim 100 reacties zijn binnengekomen op deze vacature. Ik voldoe aan alle eisen en woon op 5 minuutjes fietsen van het bedrijf af. De vraag is dus of ze een klik met mij voelden. Als het goed is weet ik morgen of woensdag meer.
quote:
99s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:34 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Meh, mailde het traineebureau dat ze een mooi project hadden gevonden. Komen ze de volgende werkdag met de mededeling dat het bedrijf niet in zee wil met externen.

Had persoonlijk toch gedacht dat ze dat eerst hadden uitgevogeld voordat ze mij contacteerden :{
pi_103788239
Helaas moet ik me ook weer melden in het topic. Na een aantal maanden op m'n nieuwe plek blijkt de baan niet zo heel erg passend te zijn qua gevraagde en te bieden talenten en achtergrond. Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat ik niet zo vaak kan doen waar ik goed in ben en dat ik dingen moet doen waar ik niet zo goed in ben.

Wel loopt m'n contract nog een tijdje door en heb ik nog een paar maanden om iets anders te zoeken voordat ik echt werkloos word. Doordat ik altijd wel veel inzet heb getoond en er alles aan deed om er wat van te maken doen ze er wel zoveel mogelijk aan om mijn positie zo gunstig mogelijk te maken. Dus mee helpen zoeken, positieve referentie, beetje netwerken binnen het bedrijf, niet te lang wachten met de definitieve beslissing over het contract (schijnt nog niet zo makkelijk geweest te zijn wegens hoge inzet, loyaal naar het bedrijf, wel andere kwaliteiten gespot). etc.
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:44:46 #4
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_103788320
Zo, ik meld me ook eens in dit topic.

Momenteel heb ik een contract op uitzendbasis van slechts 32 uur bij een overheidsinstelling zonder uitzicht op vast werk én daarbij een vrij laag salaris, daarom ga ik trachten een andere betrekking te scoren van minimaal 36 uur met daarbij bij voorkeur uitzicht op vast werk en opleidingsmogelijkheden. Vooraleerst zal ik mijn CV eens updaten en een gelikte sollicitatiebrief in elkaar flansen, daarna zal ik een spervuur van (open) sollicitaties lanceren. Wat open sollicitaties betreft is de kans op succes uiteraard zeer klein, maar niet geschoten is altijd mis ...
pi_103788706
Afgewezen voor een simpele callcenterfunctie omdat ik teveel losse baantjes op mijn cv heb staan. Ja, daar wil ik juist vanaf, maar de schoorsteen moet wel blijven roken he! Waar is de tijd gebleven dat ik binnen een maand een andere baan had? Nu heb ik wel de werkervaring, maar niet de opleiding en mijn leeftijd zit ook al niet mee... Maar we blijven 'vrolijk' doorzoeken!
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:53:38 #6
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_103788707
In welke richting en regio zijn jullie op zoek naar een baan?
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_103788751
Administratie, regio Utrecht. :)
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:30:08 #8
33350 Janena
pi_103790260
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Afgewezen voor een simpele callcenterfunctie omdat ik teveel losse baantjes op mijn cv heb staan. Ja, daar wil ik juist vanaf, maar de schoorsteen moet wel blijven roken he! Waar is de tijd gebleven dat ik binnen een maand een andere baan had? Nu heb ik wel de werkervaring, maar niet de opleiding en mijn leeftijd zit ook al niet mee... Maar we blijven 'vrolijk' doorzoeken!
Herkenbaar ja.....Ik heb 1 langere werkervaring opgedaan (5 jaar) en verschillende kortere ervaringen en dan wordt je daar soms op afgerekend.

Bedrijf 1 moest bezuinigen en daarvoor kon ik als uitzendkracht vertrekken na 2 jaar.
Bedrijf 2 verhuisde naar Den Bosch (vanuit Drenthe), na 5 jaar op zoek naar wat nieuws.
Bedrijf 3 ging tijdens mijn zwangerschapsverlof failliet, jaartje ervaring opgedaan.
Bedrijf 4 was een baan waarvan op voorhand bekend was dat ik er een jaar zou kunnen werken (is uiteindelijk een jaar en 3 maanden geworden).

Tussendoor inderdaad nog wat baantjes om financiële redenen (tja, de rekeningen blijven wel binnenkomen) maar die zet ik niet eens meer op mijn cv.
Mijn huidige schoonmaakbaan staat wel op mijn cv omdat het gat anders alleen maar groter lijkt en het aangeeft dat ik niet te beroerd ben om alles aan te pakken.

Mijn ervaring is dat ze voor lullige (callcenter) baantjes via het uitzendbureau vaak nog meer noten op de zang hebben dan voor een leuke administratieve functie bij het bedrijf zelf.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_103790767
Voor mij de farmaceutische industrie, in de Randstad.

Ik ben alweer uitgenodigd om te komen praten voor een interne vacature. Het wordt de eerste keer sinds een tijdje, dus ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Bij mijn brief maakte ik ook weer een paar beginnersfoutjes, maar ik heb ze opgepoetst voordat ik m'n brief verstuurd heb. Wat voor mij waarschijnlijk vooral van belang is, is om mijn gesprekspartners aan te kijken.
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:43:14 #10
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_103790828
Ik meld me ook weer en met goed nieuws! Ik ben aangenomen!

Nu mag ik niet klagen, want ik had/heb nog een baan, maar door allerlei omstandigheden ging ik daar het afgelopen jaar met tegenzin naar het werk.
Ik had dus een sollicitatie lopen, maar ik had even bewust niet te veel gepost hier omdat je nooit weet wie er meelezen. Na mijn 2e gesprek kreeg ik namelijk een telefoontje met de vraag of ze wat referenties mochten bellen.
Ik was helemaal verbaasd, maar goed, ik heb me niet beter voorgedaan dan ik ben, dus geen probleem. Is dat normaal trouwens, referenties bellen?

Nou goed, vandaag dus uitsluitsel gekregen, ik ben het geworden, alles geregeld en meteen huidige baan opgezegd. Pff er valt een last van me af zeg.

Okee en heel veel succes voor alle werkzoekenden hier, Janena jij hebt toch binnenkort een gesprek?
klerkje
pi_103791703
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:43 schreef Spiegelei het volgende:
Ik meld me ook weer en met goed nieuws! Ik ben aangenomen!

Nu mag ik niet klagen, want ik had/heb nog een baan, maar door allerlei omstandigheden ging ik daar het afgelopen jaar met tegenzin naar het werk.
Ik had dus een sollicitatie lopen, maar ik had even bewust niet te veel gepost hier omdat je nooit weet wie er meelezen. Na mijn 2e gesprek kreeg ik namelijk een telefoontje met de vraag of ze wat referenties mochten bellen.
Ik was helemaal verbaasd, maar goed, ik heb me niet beter voorgedaan dan ik ben, dus geen probleem. Is dat normaal trouwens, referenties bellen?

Nou goed, vandaag dus uitsluitsel gekregen, ik ben het geworden, alles geregeld en meteen huidige baan opgezegd. Pff er valt een last van me af zeg.

Okee en heel veel succes voor alle werkzoekenden hier, Janena jij hebt toch binnenkort een gesprek?
Goed om te horen, gefeliciteerd!
pi_103792265
Gefeliciteerd.

Bellen van referenties; maakt nogal uit bij het bedrijf waar je solliciteert. Uzb's doen het eigenlijk altijd wel, maar bedrijven vinden het soms minder van belang.
pi_103792477
Draaft Nederland niet een beetje door in diplomageilheid? Dit is voor een data entry functie:

Functie eisen

Voor deze leuke administratieve functie zijn wij op zoek naar een kandidaat die in het bezit is van een afgeronde HBO opleiding richting administratie, ervaring heeft met het verwerken van orders, de Nederlandse en Engelse taal goed beheerst (Duits is een pré), fulltime beschikbaar is, geen 9 to 5 mentaliteit heeft en een baan zoekt voor langere tijd.

HBO administratief en 3 talen kunnen spreken voor data entry... Wat de fok!?! :')

Toen ik begon met werken had ik geen enkele ervaring in de adminstratie en werd ik na reactie op een data entry functie gelijk geplaatst, zonder daarvoor ook maar een sollicitatieprocedure te hoeven doen.
pi_103795681
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 17:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Draaft Nederland niet een beetje door in diplomageilheid? Dit is voor een data entry functie:

Functie eisen

Voor deze leuke administratieve functie zijn wij op zoek naar een kandidaat die in het bezit is van een afgeronde HBO opleiding richting administratie, ervaring heeft met het verwerken van orders, de Nederlandse en Engelse taal goed beheerst (Duits is een pré), fulltime beschikbaar is, geen 9 to 5 mentaliteit heeft en een baan zoekt voor langere tijd.

HBO administratief en 3 talen kunnen spreken voor data entry... Wat de fok!?! :')

Toen ik begon met werken had ik geen enkele ervaring in de adminstratie en werd ik na reactie op een data entry functie gelijk geplaatst, zonder daarvoor ook maar een sollicitatieprocedure te hoeven doen.
Nah er staat dat duits een pré is dus niet noodzakelijk. En ze kunnen natuurlijk nogal wat vragen aangezien toch graag de 'beste' mensen hebben. Als ze daar alleen neerzetten goed Nederlands kunnen schrijven en verder voldoen aan de volgende persoonlijke eigenschappen ..... dan solliciteerd straks half werkloos nederland.
pi_103795854
ik ben zelf trouwens inmiddels al een maandje werkloos... net afgestudeerd met hbo en buitenlandse master. 1x op gesprek geweest afgewezen vanwege te weinig kennis van bedrijf en functie en enigzins onzeker overkomen.

vandaag ook ingeschreven voor 2 uitzendbureaus en verder nog 3x afgewezen 1x door domme test (geen eens een assessment..) 2x vanwege geen plaats voor mensen met mijn profiel. Maar wel weer een uitnodiging voor gesprek donderdag en binnekort gesprek voor een klusje van een week:P moet wat he...
pi_103819294
oO<
pi_103864311
En nu op weg naar de volgende sollicitatie, nog steeds niets definitiefs van Randstad gehoord omtrent eerdere sollicitatie in Haarlem... Ze lieten wel via Randstad weten enthousiast te zijn over me, maar dat er alsnog intern een kandidaat bij was gekomen die volgens protocol voor moest worden gelaten...

quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 17:13 schreef Daboman het volgende:
Bellen van referenties; maakt nogal uit bij het bedrijf waar je solliciteert. Uzb's doen het eigenlijk altijd wel, maar bedrijven vinden het soms minder van belang.
Mijn referenties houden mij op de hoogte van het contact, maar van de diverse gesprekken die ik in de afgelopen tijd heb mogen hebben is er maar één uitzendbureau die concreet naar één van mijn referenties heeft gebeld. Ik mag zometeen via hen ook ergens op gesprek, alsmede dankzij "de steun" van die referentie. :)

[ Bericht 61% gewijzigd door Gnomestein op 02-11-2011 08:55:32 ]
pi_103866854
quote:
15s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:39 schreef ebayaccountje het volgende:
ik ben zelf trouwens inmiddels al een maandje werkloos... net afgestudeerd met hbo en buitenlandse master. 1x op gesprek geweest afgewezen vanwege te weinig kennis van bedrijf en functie en enigzins onzeker overkomen.

Leuk is dat he..
Nota bene een master op zak, maar dan nog niet (meteen) aan de bak kunnen. Zijn we toch 6 jaar te laat afgestudeerd, toen kreeg je zo nog een auto en laptop mee als je de uni uitwandelde :{
  woensdag 2 november 2011 @ 10:58:13 #19
33350 Janena
pi_103867495
Maandag op gesprek geweest maar ik ben het helaas niet geworden.
Ik heb nog wel een terugkoppeling gehad en ze gaven aan dat ze het een positief gesprek vonden, geen op of aanmerkingen dus, er was iemand die er uitsprong en helaas was ik dat niet.

Nu weer fanatiek op zoek naar vacatures maar het is droevig gesteld....vanmiddag komt onze regiokrant met vacatures, hopelijk staat daar nog wat in.
Wel een vacature de deur uit gedaan in een werkveld waarin ik ervaring heb, hopelijk wordt dat wat.

Ik ben het meest ervaren als administratief medewerker maar kijk ook een beetje rond in de detailhandel. Ik ben dol op antiek en curiosa en zou het best leuk vinden om in zo'n zaakje te werken maar ik vind alleen vrijwilligersfuncties in deze regio (ov/dr). Nou goed, nog maar even wat harder zoeken naar bedrijven voor mijn open sollicitaties dan....
pi_103869116
Ik word echt moe van die nietszeggende afwijzingen ( "Iemand die beter aansluit, etc") . Ik kreeg gisteren een aanbieding van het UWV om te werken voor 8-9 weken bij een zorgverzekeraar, mutaties doorvoeren etc. Op zich niet heel erg en minimaal HBO was gevraagd (Dus wellicht ook leuk salaris) Probleem was alleen dat het IEDERE werkdag werktijden 13.00 - 21.00 waren. Oftewel dag compleet sociaal leven. Ik heb ze vriendelijk bedankt.

Hoe meer ik bezig ben met vacatures en sollicitaties (en de bijbehorende afwijzingen etc) hoe meer ik aan 't kijken ben naar een buitenlands avontuur. Ben momenteel 23 jaar, heb HBO Commerciële Economie en ca. 1,5 jaar fulltime werkervaring na mijn HBO. Het enige wat ik me afvraag,stel ik zou nu een jaar weggaan ben ik 24 als ik terugkom...tot welke leeftijd ben je voor bedrijven nog interessant etc?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_103869297
Mijn parttime baantje is nu wel heel erg parttime geworden: iedereen kan nog maar maximaal 2 dagdelen per week werken omdat we gewoon te snel door het werk heengaan. Omdat het via een uitzendbureau is kunnen ze dit nog maken ook. Zo word je weer eens gestraft voor het goed je best doen. :{
pi_103869588
Meh, omdat ik tijdens mn studie niet fulltime gewerkt heb, kan ik ook geen ww-uitkering krijgen natuurlijk.
En om nou bijstandsuitkering aan te vragen voor die x dagen/weken/maanden dat ik nog geen goede baan heb gevonden. Volgens mij kan dat nieteens :{ , en ergens voelt dat ook niet goed..
  woensdag 2 november 2011 @ 12:11:19 #23
33350 Janena
pi_103869821
Kalinkhos, ik denk dat 24 jaar nog geen problemen zal opleveren....

`Balisto: balen!

[ Bericht 17% gewijzigd door Janena op 02-11-2011 12:25:36 ]
  woensdag 2 november 2011 @ 12:24:57 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103870297
Oh blargh Janena, ik zag dat je gepost had en hoopte op een positieve update! Balen zeg. Maar goed om te horen dat je fanatiek verder gaat :Y

Überhaupt regent het niet echt goed nieuws hier de laatste tijd! -O- Hopelijk hebben we binnenkort allemaal een toffe baan of iig uitzicht daarop w/
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103870845
Steeds die reclames op de radio voor het worden van postbezorger... Ik hoop echt dat ik wat anders gevonden heb voordat ik ook dit jaar geen andere keus meer heb dan dat.
pi_103871323
quote:
99s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:03 schreef Augustus_Thijs het volgende:
En om nou bijstandsuitkering aan te vragen voor die x dagen/weken/maanden dat ik nog geen goede baan heb gevonden. Volgens mij kan dat nieteens :{ , en ergens voelt dat ook niet goed..
Waarom kan dat niet? Zoek anders een tijdelijke baan in elk geval, schoonmaak/winkel etc. Want kan nog vies tegenvallen met iets passends vinden.
pi_103872211
Een (nieuwe) tijdelijke baan zoek ik ook zeker naar.
Maar bij het uitzendbureau keken ze me paar dagen terug aan alsof ik gek was, toen ik vroeg of ze een functie hadden voor korte(re) tijd.

Ik hang namelijk ook nog half in een traineeship, waar het afhankelijk is van het vrijkomen van een project of ik daar werk krijg (en dat zou ik dan voor laten gaan op zo'n tijdelijke baan, aangezien dat meer passend is). Alleen dat prjoect kan morgen 'ineens' beschikbaar zijn, maar kan ook zo nog maaaanden duren.

En blijkbaar zitten ze daar niet op te wachten bij de uitzenders (tempo en randstad iig), omdat ik ze niet kan garanderen dat ik er zo 3,4,5maanden+ wil blijven werken. Dus hebben ze me niks te bieden. Beetje jammer, had ergens wel gedacht dat ze wat flex/oproep/tijdelijke mensen konden gebruiken.
pi_103872745
quote:
99s.gif Op woensdag 2 november 2011 13:27 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Een (nieuwe) tijdelijke baan zoek ik ook zeker naar.
Maar bij het uitzendbureau keken ze me paar dagen terug aan alsof ik gek was, toen ik vroeg of ze een functie hadden voor korte(re) tijd.

Ik hang namelijk ook nog half in een traineeship, waar het afhankelijk is van het vrijkomen van een project of ik daar werk krijg (en dat zou ik dan voor laten gaan op zo'n tijdelijke baan, aangezien dat meer passend is). Alleen dat prjoect kan morgen 'ineens' beschikbaar zijn, maar kan ook zo nog maaaanden duren.

En blijkbaar zitten ze daar niet op te wachten bij de uitzenders (tempo en randstad iig), omdat ik ze niet kan garanderen dat ik er zo 3,4,5maanden+ wil blijven werken. Dus hebben ze me niks te bieden. Beetje jammer, had ergens wel gedacht dat ze wat flex/oproep/tijdelijke mensen konden gebruiken.
Je moet ook niet zo eerlijk zijn man :P Denk aan jezelf. Stel dat die traineeship niet doorgaat, zal toch brood op de plank moeten komen?
  woensdag 2 november 2011 @ 14:03:10 #29
33350 Janena
pi_103873325
Eerlijk zijn over je beschikbaarheid en uitzendbureaus gaan niet zo goed samen.

Ze snappen zelf ook wel dat je weg bent als zich wat beters aandient.
Zelf zijn ze ook lang niet altijd eerlijk over het e.e.a.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janena op 02-11-2011 14:31:31 ]
pi_103873902
Bij een uzb kun je in principe op dezelfde dag laten weten dat de volgende dag niet meer komt. Dit doen zij namelijk ook met jou. Opzegtermijn van een maand bij een uzb, forget it. De meeste keren hoor je het een week of een dag van te voren dat ze je niet meer nodig hebben. Dat jij dan een probleem hebt interesseert ze geen moer.
pi_103876712
Ik heb Vrijdag een gesprekje in Papendrecht voor bij een lunchroom. Is ieder geval beter dan bij TNT post sorteren whahaha.
  woensdag 2 november 2011 @ 15:55:13 #32
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_103877430
Ik ben inmiddels al wat maanden op zoek naar een nieuwe baan, maar net kwam ik toch 2 leuke vacatures tegen!! Die stonden er eerder deze week nog niet! Wat wel anders is, is dat ik direct bij de organisatie zelf kan solliciteren in plaats van dat er een detacheringsbureau tussen zit!

De ene functie sluit aan bij mijn studie (niet helemaal, maar komt er dicht in de buurt) en zou tijdelijk (3 jaar) zijn.
De andere functie is bij een organisatie waar ik heel graag wil werken, maar sluit niet aan bij mijn studie, maar lijkt me wel heel erg leuk om te doen. Verder is het misschien een mooie binnenkomer in die organisatie. Deze functie zou voor 1-1,5 jaar zijn.

Nou...aan de slag dan maar met sollicitatiebrieven!
pi_103878078
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 14:03 schreef Janena het volgende:
Eerlijk zijn over je beschikbaarheid en uitzendbureaus gaan niet zo goed samen.

Ze snappen zelf ook wel dat je weg bent als zich wat beters aandient.
Zelf zijn ze ook lang niet altijd eerlijk over het e.e.a.
En ik altijd maar lekker naief denken dat eerlijk het langst duurt :9 .

Nou dan gaan we morgen opnieuw uzb's plunderen, er zal toch wel weer een andere medewerker achter de desk staan. Steek gewoon mn verhaal aangepast en wel opnieuw af :+ .
pi_103890702
A-T, je hoeft niet fulltime te hebben gewerkt im ww te krijgen toch? ik heb 8 uur gewerkt tijdens mn studie en heb er wel recht op.

Ik ga morgen maar eens langs uzb's :) heb wel een sollicitatie lopen voor een onderzoeksbaan, maar die zou sowieso pas in januari beginnen.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_103902884
Morgen weer eens een intake bij een uzb over een baan die nog open zou staan. Als ik dan wéér te horen krijg dat ze opeens 'al genoeg kandidaten hebben' sla ik de hele boel kort en klein.
  donderdag 3 november 2011 @ 00:24:54 #36
33350 Janena
pi_103902941
Ik zal nu.nl alvast in de gaten houden ;). hoop je niet voorbij te zien kome.n. haha
pi_103903687
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 00:24 schreef Janena het volgende:
Ik zal nu.nl alvast in de gaten houden ;). hoop je niet voorbij te zien kome.n. haha
De bal ligt nu bij hun. ;)

Jij bent volgens mij ook al een tijdje op zoek, nietwaar?
pi_103905860
Ik heb morgen een eerste sollicitatiegesprek, iemand nog goede voorbereidingstips (of sites waar goede tips op staan)?
  donderdag 3 november 2011 @ 08:54:55 #39
33350 Janena
pi_103906256
Lees je in in het bedrijf.
Als je weet met wie je een gesprek hebt kun je op deze persoon googlen of lijken op Linkedin, dan weet je wie je tegenover je krijgt.
Zorg dat je wat vragen hebt die jij aan hen wil stellen (kom geïnteresseerd over), wees zo ontspannen mogelijk, wees op tijd, hou er rekening mee dat ze vragen gaan stellen over je mindere kanten en zie er eentje uit te kiezen waar je ook een positieve draai aan kan geven....

quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 00:49 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

De bal ligt nu bij hun. ;)

Jij bent volgens mij ook al een tijdje op zoek, nietwaar?
Ik ben ruim een jaar op zoek.
Ik zoek een parttime functie in een regio met niet al te veel werk, dat helpt ook niet mee.
Ik werk op dit moment wel maar dat is schoonmaak werk, ik zoek iets in de financiëel/administratieve richting.
Volgend jaar gaat mijn jongste kind naar school, dan ben ik flexibeler in mijn uren dus hopelijk gaat dat helpen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Janena op 03-11-2011 09:15:11 ]
pi_103908650
Ik kwam dit topic tegen.

Eind augustus afgestudeerd HBO BE. Wil graag Accountancy kant op. Sinds begin oktober actief op zoek naar werk.
Veel afwijzingen gehad, te weinig ervaring/overgekwalificeerd (mbo).

Hoe kan je in godsnaam als starter ervaring opdoen?
Mijn Cv is behoorlijk uitgebreid, heb veel vrijwilligerswerk gedaan en de nodige stages zowel mbo/hbo niveau.

Zie verder ander topic van mij
pi_103908856
Aantal maanden geleden afgestudeerd(multimedia designer), rond de 60 sollicitaties verstuurd, alle uitzendbureaus afgegaan. De sector ligt op z'n gat, dat blijkt wel...

Waarom lukt het mij niet om in godsnaam wat anders te vinden, ik heb mijn zoekveld al 1000% verbreed, en nog niks.. Ik word er langzaam aan echt lijp van.
pi_103909061
Vergeten bij te vermelden dat ik volgende week gelukkig voor 40 uur even werk heb. Misschien voor langere tijd.

Is weliswaar productiewerk, dus niet in mijn richting maar gelukkig blijft de schoorsteen roken op deze manier.
pi_103911706
Vandaag op een 2e gesprek geweest. Na afloop zou ik even met het bureau bellen wat mij met de opdrachtgever in contact heeft gebracht. Dat dus gedaan en 2 uur later krijg ik het bericht dat ze me de baan aanbieden *O* . En maandag al beginnen :D
Na 2,5 maanden dus eindelijk gelukt. Nou nog wachten op de uitslag van mijn scritpie.
pi_103911815
Gefeliciteerd
  donderdag 3 november 2011 @ 14:58:58 #45
33350 Janena
pi_103915638
Leuk zeg, gefeliciteerd!
  donderdag 3 november 2011 @ 15:00:08 #46
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103915677
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 12:43 schreef brtausi het volgende:
Vandaag op een 2e gesprek geweest. Na afloop zou ik even met het bureau bellen wat mij met de opdrachtgever in contact heeft gebracht. Dat dus gedaan en 2 uur later krijg ik het bericht dat ze me de baan aanbieden *O* . En maandag al beginnen :D
Na 2,5 maanden dus eindelijk gelukt. Nou nog wachten op de uitslag van mijn scritpie.
Wauw! :D Wat voor baan is het? :D Heel tof! Gefeliciteerd!
pi_103917057
Daarstraks Randstad nog even aan de telefoon gehad, voorstel ligt bij de directie van de opdrachtgever om het financiële plaatje rond te krijgen... Ik ben benieuwd...
pi_103917196
hoi hoi

Ik ben net gebeld door Woodward om op sollicitatiegesprek te mogen komen voor de functie Field Service Engineer.

Wat het precies is weet ik niet, maar ze blijken dus internationaal te opereren in het Midden Oosten etcetera.

Iemand ervaringen en/of meer informatie? Ben benieuwd :)
pi_103917638
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 15:47 schreef Verwerker het volgende:
hoi hoi

Ik ben net gebeld door Woodward om op sollicitatiegesprek te mogen komen voor de functie Field Service Engineer.

Wat het precies is weet ik niet, maar ze blijken dus internationaal te opereren in het Midden Oosten etcetera.

Iemand ervaringen en/of meer informatie? Ben benieuwd :)
Volgens mij kun je dan gedag zeggen tegen je sociale leven. Ik heb ook een korte tijd veldwerk gedaan met een veel kleiner rayon (benelux + duitsland) en zelfs dat vond ik al behoorlijk pittig. Veldwerk betekent vooral dat je op bezoek gaat bij klanten voor kleinere klusjes.

Dit weten ze ook, daarom bieden ze vaak wel een hoger dan gemiddeld salaris en bekijken ze kritisch of je flexibel genoeg bent voor het werk. Ook is er wel een pot om je hotel van te betalen. En volgens mij kun je wel meer van het bedrijf vergoed krijgen. Naast het toch al hogere salaris dus.

Maar goed, wie zegt dat het rayon zo groot is, lijkt me sterk eigenlijk.
pi_103917736
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:01 schreef Daboman het volgende:

[..]

Volgens mij kun je dan gedag zeggen tegen je sociale leven. Ik heb ook een korte tijd veldwerk gedaan met een veel kleiner rayon (benelux + duitsland) en zelfs dat vond ik al behoorlijk pittig. Veldwerk betekent vooral dat je op bezoek gaat bij klanten voor kleinere klusjes.

Dit weten ze ook, daarom bieden ze vaak wel een hoger dan gemiddeld salaris en bekijken ze kritisch of je flexibel genoeg bent voor het werk. Ook is er wel een pot om je hotel van te betalen. En volgens mij kun je wel meer van het bedrijf vergoed krijgen. Naast het toch al hogere salaris dus.

Maar goed, wie zegt dat het rayon zo groot is, lijkt me sterk eigenlijk.
Wat boeit een sociaal leven nou, ben nog jong. Ik zal het een jaar uitproberen en daarna verder kijken wat ik wil. Ik kan ook de consultancy nu in, maar hier verdien ik een stuk meer; als consultant kan ik nog altijd aan de slag denk ik :)

Maar goed effe eerst het een en ander bespreken :P
pi_103919243
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 15:00 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Wauw! :D Wat voor baan is het? :D Heel tof! Gefeliciteerd!
Dank allen ! :s)
De titel is marketing website beheerder. Het aanvullen van de webshop, kijken hoe de prijzen zich verhouden tot de rest van de branche en dat terugkoppelen afdeling inkoop, social media inzetten voor promotie op internet, SEO en SEA gebruiken voor de vindbaarheid van de webshop. Beetje manusje van alles op online marketing gebied.

Past precies bij mij, heb op dit moment namelijk een klein beetje verstand van bijna alles 8)7
pi_103920923
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:04 schreef Verwerker het volgende:

[..]

Wat boeit een sociaal leven nou, ben nog jong. Ik zal het een jaar uitproberen en daarna verder kijken wat ik wil. Ik kan ook de consultancy nu in, maar hier verdien ik een stuk meer; als consultant kan ik nog altijd aan de slag denk ik :)

Maar goed effe eerst het een en ander bespreken :P
Ik geef je alleen een afweging die voor veel mensen belangrijk is. Volgens mijn werkgever van destijds zijn er heel veel mensen die hun sociale leven niet zomaar willen opofferen. Bij mijn huidige werkgever zit ik in ploegendienst, dat vreet ook aan je sociale leven, maar ook daar is een financiële compensatie voor. Dus als het jou niet boeit moet je vooral reageren, je zal dan in positieve zin opvallen door flexibiliteit.

Houd er wel rekening mee dat ze misschien niet iemand willen die na een jaar weer weg is. En trust me, er wordt hier juist streng op geselecteerd dus ze prikken er zo doorheen als je dit probeert te verbergen.
pi_103921489
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 17:35 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik geef je alleen een afweging die voor veel mensen belangrijk is. Volgens mijn werkgever van destijds zijn er heel veel mensen die hun sociale leven niet zomaar willen opofferen. Bij mijn huidige werkgever zit ik in ploegendienst, dat vreet ook aan je sociale leven, maar ook daar is een financiële compensatie voor. Dus als het jou niet boeit moet je vooral reageren, je zal dan in positieve zin opvallen door flexibiliteit.

Houd er wel rekening mee dat ze misschien niet iemand willen die na een jaar weer weg is. En trust me, er wordt hier juist streng op geselecteerd dus ze prikken er zo doorheen als je dit probeert te verbergen.
Ik zie wel waar het schip strandt :)
pi_103922605
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 08:24 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik heb morgen een eerste sollicitatiegesprek, iemand nog goede voorbereidingstips (of sites waar goede tips op staan)?
Zeg dat je het zusje van ... bent!
pi_103950076
Zojuist te horen gekregen dat ik per maandag 32 uur aan de slag kan, met een groei naar 40 uur over niet al te lange tijd als allrounder :)
pi_103951431
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 10:41 schreef Gnomestein het volgende:
Zojuist te horen gekregen dat ik per maandag 32 uur aan de slag kan, met een groei naar 40 uur over niet al te lange tijd als allrounder :)
Gefeliciteerd *O*

Ik ben vandaag bij een zaakje wezen solliciteren. Ik hoor het aanstaande Dinsdag of het wat gaat worden. *)
pi_103953763
quote:
Goed bezig hier! :)

Mijn broertje is net aangenomen, kan maandag al beginnen. (Damn ik ben zo jaloers :D)
pi_103954651
Vorige week een 1e gesprek gehad, zou eind deze week horen of ik naar tweede gesprek mag.
Ben benieuwd.....

In ieder geval. Maandag weer een gesprek bij een uzb over een vacature wat bij me aansluit.
pi_103954873
quote:
99s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:36 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Leuk is dat he..
Nota bene een master op zak, maar dan nog niet (meteen) aan de bak kunnen. Zijn we toch 6 jaar te laat afgestudeerd, toen kreeg je zo nog een auto en laptop mee als je de uni uitwandelde :{
Nah denk wel dat ik iets goeds kan vinden. Naar mijn idee ben ik een goede generalist en mijn CV is goed tot zeer goed. Of het slechter is dan 6 jaar geleden voor mij persoonlijk, ik weet het niet ik ben op zoek naar een trainee functie en ga ervan uit dat de bedrijven die een goed programma in deze tijden behouden betrouwbaarder zijn dan 6 jaar geleden.
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:30:04 #60
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103954945
Kijk aan, eindelijk weer goed nieuws in dit topic :D Ik ga weer eens brieven sturen :7

quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:48 schreef brtausi het volgende:

[..]

Dank allen ! :s)
De titel is marketing website beheerder. Het aanvullen van de webshop, kijken hoe de prijzen zich verhouden tot de rest van de branche en dat terugkoppelen afdeling inkoop, social media inzetten voor promotie op internet, SEO en SEA gebruiken voor de vindbaarheid van de webshop. Beetje manusje van alles op online marketing gebied.

Past precies bij mij, heb op dit moment namelijk een klein beetje verstand van bijna alles 8)7
Dat klinkt leuk! *O* Je kunt vast tzt wel specialiseren als je wilt, maar dit klinkt inderdaad als een vrij perfecte beginfunctie!
pi_103954972
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:49 schreef kalinhos het volgende:
Ik word echt moe van die nietszeggende afwijzingen ( "Iemand die beter aansluit, etc") . Ik kreeg gisteren een aanbieding van het UWV om te werken voor 8-9 weken bij een zorgverzekeraar, mutaties doorvoeren etc. Op zich niet heel erg en minimaal HBO was gevraagd (Dus wellicht ook leuk salaris) Probleem was alleen dat het IEDERE werkdag werktijden 13.00 - 21.00 waren. Oftewel dag compleet sociaal leven. Ik heb ze vriendelijk bedankt.

Hoe meer ik bezig ben met vacatures en sollicitaties (en de bijbehorende afwijzingen etc) hoe meer ik aan 't kijken ben naar een buitenlands avontuur. Ben momenteel 23 jaar, heb HBO Commerciële Economie en ca. 1,5 jaar fulltime werkervaring na mijn HBO. Het enige wat ik me afvraag,stel ik zou nu een jaar weggaan ben ik 24 als ik terugkom...tot welke leeftijd ben je voor bedrijven nog interessant etc?
Ik heb een buitenlandse master gedaan ben net terug en 24 jaar:P tegen mij wordt vaak dat ik gezegd dat ik nog erg jong ben als in liever iemand die iets meer ervaring/overwicht zou hebben voor leidinggevende functies tenminste. Dus als je je verder ontwikkeld in het buitenland lijkt me dat geen probleem.
pi_103960192
Ben opzoek naar een bijbaantje voor 8 uur in de week omgeving Rotterdam.. uitzendbureuas hebben niks (suprise). Iemand een idee?
pi_103960531
Horeca?
pi_103960686
Helaas afgewezen bij een 1e gesprek, had te maken met teveel gespannenheid.

Kan weer helemaal overnieuw beginnen.
pi_103961306
Het zijn ook maar mensen, moet je denken bij een sollicitatiegesprek.
pi_103961331
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 16:11 schreef Woussie1987 het volgende:
Helaas afgewezen bij een 1e gesprek, had te maken met teveel gespannenheid.

Kan weer helemaal overnieuw beginnen.
Jammer man, volgende keer beter.
ik heb dat ook wel hoor dat gespannen zijn tijdens een gesprek, en ik ben ook te vaak te enthousiast.
  vrijdag 4 november 2011 @ 16:31:48 #67
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103961591
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 16:25 schreef FS1986NL het volgende:

[..]

Jammer man, volgende keer beter.
ik heb dat ook wel hoor dat gespannen zijn tijdens een gesprek, en ik ben ook te vaak te enthousiast.
Oei is dat laatste een probleem? o.O Ik kan ook nog wel eens te blij uit de hoek komen :')

Balen Woussie! Volgende keer beter inderdaad, denk maar zo, als je oefent met solliciteren zal je misschien ook minder gespannen zijn ;)
pi_103961953
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 16:31 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oei is dat laatste een probleem? o.O Ik kan ook nog wel eens te blij uit de hoek komen :')

Balen Woussie! Volgende keer beter inderdaad, denk maar zo, als je oefent met solliciteren zal je misschien ook minder gespannen zijn ;)
Nouja uitzendbureaus zeggen dat weleens tegen mij dat ik rustiger moet praten, omdat ik weleens te enthousiast kan zijn.
Maarja net als vandaag moest ik even op gesprek komen en die vrouw moest telkens lachen naar me. Dus dan lijkt het mij niet zo storend dat het te enthousiast kan zijn, het lijk mij juist leuker als je zo iemand voor je hebt in plaats van zo'n stil en rustig persoon.
Alleen als er een hele leuke dame bij het uitzendbureau ofzo voor mij zit dan kan ik weleens stil raken whuauauaauaua
pi_103992218
quote:
Gefeliciteerd ^O^
pi_104011454
Maandag weer een nieuw gesprek met een uitzendbureau over een baan die weliswaar tijdelijk is en 32 uur per week. Maargoed beter iets dan niets. Heb me in ieder geval ingescheren voor de uitkering WIJ
pi_104011469
Overigens vraag ik mij af of ik zelf wel in de techniek wil blijven werken. Ik kan de consultancy in, maar ik denk dat het een meerwaarde heeft om eerst puur technisch te blijven en daarna de consultancy/management in te rollen en mijzelf zo waardevol te maken, toch?
pi_104056614
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 21:34 schreef Verwerker het volgende:
Overigens vraag ik mij af of ik zelf wel in de techniek wil blijven werken. Ik kan de consultancy in, maar ik denk dat het een meerwaarde heeft om eerst puur technisch te blijven en daarna de consultancy/management in te rollen en mijzelf zo waardevol te maken, toch?
Gewoon doen waar je goed in ben, dat heeft de meeste meerwaarde.
pi_104075528
Gesprek uzb ging goed, mag morgen weer naar een 1e gesprek voor een bedrijf.
Voor een vacature van 4 maanden. Kan volgende week misschien al beginnen.

Dus vanavond nog even goed voorbereiden
pi_104083085
Pfff, ik word depressief van dat eeuwige wachten op antwoord of een belletje en al die afwijzingen. Hoevaak ik al niet heb gehoord dat ik vanwege mijn cv ben afgewezen... ;(
  maandag 7 november 2011 @ 18:54:49 #75
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104085327
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 17:57 schreef Mint_Clansell het volgende:
Pfff, ik word depressief van dat eeuwige wachten op antwoord of een belletje en al die afwijzingen. Hoevaak ik al niet heb gehoord dat ik vanwege mijn cv ben afgewezen... ;(
Vanwege je CV? Als in: te weinig ervaring?

Als dat het geval is dan heb ik grotendeels hetzelfde :+
pi_104097342
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 18:54 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Vanwege je CV? Als in: te weinig ervaring?

Als dat het geval is dan heb ik grotendeels hetzelfde :+
Teveel ervaring juist. En ik heb veel redelijk korte banen gehad de laatste paar jaar ivm verhuizingen en de economische crisis, plus tijdelijk uitzendwerk om toch maar aan de bak te blijven. En mijn leeftijd zit ook al niet mee (30+). En om dan steeds te moeten horen dat 'ze iemand hebben gevonden die beter aansluit op het profiel'... Moedeloos word je ervan af en toe!
pi_104099127
quote:
Naar aanleiding van uw sollicitatie naar de functie Hoofd FXXXX bij XXXXXXmoet ik u helaas meedelen dat de keuze
niet op u is gevallen.

Uit privacy overwegingen zullen wij uw sollicitatiebrief vernietigen.
Nou ok... Lekker dan. (trouwens was het een open sollicitatie :') en geen sollicitatie naar de functie van "hoofd afdeling".
Lekker informatief verder ook. Wat 'n organisatie :') Soms denk ik echt dat de stagiaires dit soort dingen afhandelen.
pi_104099255
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:12 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Nou ok... Lekker dan. (trouwens was het een open sollicitatie :') en geen sollicitatie naar de functie van "hoofd afdeling".
Lekker informatief verder ook. Wat 'n organisatie :') Soms denk ik echt dat de stagiaires dit soort dingen afhandelen.
Haha ja dat zei je eerder al ja.. 'hoofd afdeling' lol. Wel jammer, steek je je tijd en energie in een open sollicitatie, krijg je dit :N..
pi_104100430
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:14 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Haha ja dat zei je eerder al ja.. 'hoofd afdeling' lol. Wel jammer, steek je je tijd en energie in een open sollicitatie, krijg je dit :N..
Nee nog erger, dit is weer een andere sollicitatie en ander bedrijf.
pi_104102732
quote:
Vacature informatie: Onze opdrachtgever levert koffie en koffie automaten aan diverse bedrijven. Zij zijn daarvoor op zoek naar een facility manager voor specifiek 1 locatie/account. Jij zal hier het eerste aanspreekpunt zijn voor de klant en hebt daarnaast de leiding over 10 tot 12 medewerkers. Daarnaast verricht je kleine storingen en ben je bezig met alle administratieve afhandelingen.
Da's nou eindelijk echt een vacature voor mij :D Jammer dat het in Amsterdam is :( Ik zie het nog steeds echt niet zitten om de huur hier op te zeggen (heb een mooi appartement) en een verlept kamertje in de buurt van amsterdam te zoeken. Brr.
  maandag 7 november 2011 @ 23:10:11 #81
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104103331
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:00 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Da's nou eindelijk echt een vacature voor mij :D Jammer dat het in Amsterdam is :( Ik zie het nog steeds echt niet zitten om de huur hier op te zeggen (heb een mooi appartement) en een verlept kamertje in de buurt van amsterdam te zoeken. Brr.
:D Kleine storingen verrichten _O- Die vacatureteksten af en toe.. :')

quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 21:50 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Teveel ervaring juist. En ik heb veel redelijk korte banen gehad de laatste paar jaar ivm verhuizingen en de economische crisis, plus tijdelijk uitzendwerk om toch maar aan de bak te blijven. En mijn leeftijd zit ook al niet mee (30+). En om dan steeds te moeten horen dat 'ze iemand hebben gevonden die beter aansluit op het profiel'... Moedeloos word je ervan af en toe!
Wat irritant, een duidelijk gevalletje van: het is ook nooit goed. Te veel ervaring, te weinig, gat in CV, teveel opvulling in CV...
  maandag 7 november 2011 @ 23:20:41 #82
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_104103902
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:44 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, ik meld me ook eens in dit topic.

Momenteel heb ik een contract op uitzendbasis van slechts 32 uur bij een overheidsinstelling zonder uitzicht op vast werk én daarbij een vrij laag salaris, daarom ga ik trachten een andere betrekking te scoren van minimaal 36 uur met daarbij bij voorkeur uitzicht op vast werk en opleidingsmogelijkheden. Vooraleerst zal ik mijn CV eens updaten en een gelikte sollicitatiebrief in elkaar flansen, daarna zal ik een spervuur van (open) sollicitaties lanceren. Wat open sollicitaties betreft is de kans op succes uiteraard zeer klein, maar niet geschoten is altijd mis ...
En de eerste sollicitatie is vanmiddag verzonden ... !
pi_104104235
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:20 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

En de eerste sollicitatie is vanmiddag verzonden ... !
Succes ;)
pi_104108167
ik heb nog een tweede uitnodiging voor een gesprek voor een interne functie, ook daar hoefden ze blijkbaar niet lang na te denken voordat ze de uitnodiging hebben verstuurd. Ik heb nog een andere sollicitatie voor een interne functie lopen. Dit ziet er relatief zonnig uit.
pi_104108433
Mooi topic dit, ik heb in mei 2011 gesolliciteerd naar de functie van hoofd-agent bij de Politie. (niet haten svp. :P) Heb een sollicitatiegesprek gehad en doorgelaten voor de keuringen, deze ook allemaal gehad, maar later gebeld door het korps dat ik niet goed genoeg was. Een maand later weer gebeld door het korps, dat er fouten waren gemaakt in de sollicitatieprocedure en dat ik toch wel goedgekeurd was. Nu heb ik 14 november een korpsgesprek als laatste deel van de sollicitatieprocedure en ik ben zenuwachtig als de pest. Ik hoop dat ik goed nieuws krijg en dat ik begin 2012 aan de opleiding mag beginnen. De opleiding duurt 4 jaar, dus dan zou ik op m'n 22e hoofdagent zijn, lijkt me een goed begin van een carriere.
  dinsdag 8 november 2011 @ 02:36:45 #86
357984 JavaForumsNL
OndertitelException
pi_104108887
Ben zelf op zoek naar vast werk in de IT maar tot nu toe geen succes.. zit sterk te twijfelen of ik volgend jaar gewoon weer naar school ga of niet.

Ben nu 'voor de lol' een aantal studenten aan het helpen van de HvA, HU en andere scholen met hun TI/I opleiding (alleen programmeer gerelateerde vakken dat dan weer wel) om zo erachter te komen wat er tegenwoordig voor opdrachten worden gegeven en maak ik hun huiswerk om zo weer mijn eigen kennis weer te testen wat trouwens goed gaat als ik naar hun cijfers vraag maar dit zijn dan ook allemaal eerste of tweedejaars studenten dus moeilijk is het niet.

Of hun er beter van worden, tja niet mijn probleem zeg ik dan maar.
www.Diablolivestream.com | DiabloLiveStream | The Diablo live stream community
www.javaforums.nl/community/stats | JavaForums.nl voor studenten en beginnende ontwikkelaars! Heeft u Java gerelateerde vragen?
pi_104114517
Ik heb voor mezelf besloten dat ik vanaf maart-april wil gaan backpacken in Australië. Nu is het dus zaak om iets tijdelijks te gaan vinden. Ik had vandaag een gesprek bij een UZB en voor de eerste keer liep het gesprek dusdanig dat we halverwege erachter kwamen dat we er maar mee moesten stoppen:

Het was een functie bij een zorgverzekeraar, callcenter inbound. Op zich niet de meest uitdagende baan, maar voor 2-3 maanden a la. Daar ik hiervoor al 1,5 jaar werkervaring had als customer service bij een andere verzekeraar (zowel telefonisch maar ook veel mail en post) kwam dit prima uit. Ik moest echter ook een test doen om uit te sluiten dat ik een debiel was. De test bestond uit:
- Typegedeelte. Een bepaalde tekst binnen 1 minuut typen en dan wordt er gekeken naar aanslagen en fouten. Prima test, niks mis mee
- Downloadtest. Kopieer een link, sla het plaatje op en upload het plaatje vervolgens (Toen begon ik al geïrriteerd te raken, ik bén de digitale generatie, moet ik echt bewijzen dat ik iets kan up- en downloaden? :? )
- Audio test. Fictief gesprek, noteren wat er gezegd wordt, wie er belde etc.

Om de een of andere reden ging de audio test tot 3x toe fout. Dan was de naam weer verkeerd uitgeschreven (naam kon op 9 verschillende manieren zeg maar A. van Beuzekom, A. van Beusekom, Beuzekom, A. van, Beusekom, A. van, Anton van Beusekom, etc) dan weer was de beschrijving van het probleem niet goed [het internet werkte niet, op hoeveel fucking manieren moet je dat duidelijk kunnen maken schriftelijk?]
Toen het na de 3e x wederom neit goed was heb ik vriendelijk bedankt. Zonder arrogant te doen lijkt het me dat op basis van mijn cv (23 jaar oud en >2 jaar HBO diploma op zak en bijna 2 jaar werkervaring) het wel duidelijk mag zijn dat ik iets kan met een computer, ik kan typen en ik een telefoongesprek kan verstaan.

Wellicht pas ik toch niet helemaal bij de functie :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104116014
Meer dan helft van de vacatures waar ik op reageer krijg ik niet eens antwoord :(
pi_104116261
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:41 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb voor mezelf besloten dat ik vanaf maart-april wil gaan backpacken in Australië. Nu is het dus zaak om iets tijdelijks te gaan vinden. Ik had vandaag een gesprek bij een UZB en voor de eerste keer liep het gesprek dusdanig dat we halverwege erachter kwamen dat we er maar mee moesten stoppen:

Het was een functie bij een zorgverzekeraar, callcenter inbound. Op zich niet de meest uitdagende baan, maar voor 2-3 maanden a la. Daar ik hiervoor al 1,5 jaar werkervaring had als customer service bij een andere verzekeraar (zowel telefonisch maar ook veel mail en post) kwam dit prima uit. Ik moest echter ook een test doen om uit te sluiten dat ik een debiel was. De test bestond uit:
- Typegedeelte. Een bepaalde tekst binnen 1 minuut typen en dan wordt er gekeken naar aanslagen en fouten. Prima test, niks mis mee
- Downloadtest. Kopieer een link, sla het plaatje op en upload het plaatje vervolgens (Toen begon ik al geïrriteerd te raken, ik bén de digitale generatie, moet ik echt bewijzen dat ik iets kan up- en downloaden? :? )

Om de een of andere reden ging de audio test tot 3x toe fout. Dan was de naam weer verkeerd uitgeschreven (naam kon op 9 verschillende manieren zeg maar A. van Beuzekom, A. van Beusekom, Beuzekom, A. van, Beusekom, A. van, Anton van Beusekom, etc) dan weer was de beschrijving van het probleem niet goed [het internet werkte niet, op hoeveel fucking manieren moet je dat duidelijk kunnen maken schriftelijk?]
Toen het na de 3e x wederom neit goed was heb ik vriendelijk bedankt. Zonder arrogant te doen lijkt het me dat op basis van mijn cv (23 jaar oud en >2 jaar HBO diploma op zak en bijna 2 jaar werkervaring) het wel duidelijk mag zijn dat ik iets kan met een computer, ik kan typen en ik een telefoongesprek kan verstaan.

Ze sporen ook niet bij die uitzendbureaus. Heb een keer een gesprek van anderhalf uur gehad met verschillende tests om te kijken of ik binnen een afdeling paste. Kwam uit dat ik early adapter was met een post modernistische inslag en dat zou perfect binnen die afdeling passen. Kom ik binnenlopen op mn eerste dag en zitten er alleen maar van die uitgebluste ouwe lullen, werd geen woord gezegd en een waardelose sfeer. :{
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:29:54 #90
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_104132878
Ik ben nu ook aan het solliciteren. Het gaat vooral om studentenwerk.

Tot nu toe heb ik vier brieven de deur uit gedaan en op drie reacties gekregen waarvan twee afwijzingen. Alleen voor een zit ik nu nog in de race.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_104133246
Schrijven jullie serieus brieven nog? Ik stuur ze per mail, of bedoelen jullie het spreekwoordelijk :P
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:52:31 #92
94080 VeX-
pi_104133985
Ja, ik bedoelde het spreekwoordelijk.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_104139024
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:41 schreef kalinhos het volgende:

Het valt me op dat ze tegenwoordig voor een simpele callcenterfunctie al verwachten dat je er minimaal een jaar ervaring mee hebt. Ze maken het moeilijker dan het is. Ik bedoel: het is toch gewoon bellen naar een klant en het aanprijzen van een product? En als je inbound doet dan hoef je alleen de telefoon op te nemen of te e-mailen!

Ik heb 10+ jaar ervaring in de administratie. Bellen en discussieren met klanten is altijd een onderdeel geweest van mijn werkzaamheden. Bij bepaalde banen moest ik zelfs naar klanten toe om daar rond de tafel te gaan zitten. Je zou dus denken dat ik wel verstand zou hebben van hoe je een klant moet aanspreken en benaderen.

Als ik solliciteer op een backoffice of callcenterfunctie dan moeten ze altijd op zo'n belerend toontje duidelijk maken dat ik de vereiste ervaring niet heb. Ze kijken echt specifiek naar 'callcenterervaring' op je cv. Iets wat er op lijkt doet er niet toe. "Oh, ik zie dat je geen callcenterervaring heb, dat heb je echt nodig hoor voor deze functie!"

Dat is het grootste probleem van werkend Nederland. Ze kijken niet verder dan hun neus lang is. En dat is fucking frustrerend af en toe wanneer je zo'n uitzendsnol van 19 moet gaan uitleggen dat je heus wel weet wat een telefoon is, hoe je 'm opneemt en hoe je iemand vriendelijk te woord staat.

Tien jaar geleden liep je zo'n uitzendtoko binnen, riep dat je callcenterwerk wilde doen maar 0,0 ervaring had, er werd een belletje gepleegd en de volgende dag zat je mensen af te schepen met een waardeloos abonnement.
pi_104139387
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:30 schreef Mint_Clansell het volgende:Tien jaar geleden liep je zo'n uitzendtoko binnen, riep dat je callcenterwerk wilde doen maar 0,0 ervaring had, er werd een belletje gepleegd en de volgende dag zat je mensen af te schepen met een waardeloos abonnement.
Komt omdat ze blijkbaar wel mensen met die ervaring kunnen vinden. En ze ook wel snappen dat jij niet langer dan nodig blijft zitten...

Ik vind het irritant dat ze proberen je te verplichten gelijk een jaar te blijven in zo'n callcenter functie. Bah.
pi_104139604
Iemand hier ervaring als collector?
Je moet dus mensen gaan opbellen die een achterstallige betaling hebben, lijkt me best wel kutwerk eigenlijk :')
pi_104144945
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:30 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Het valt me op dat ze tegenwoordig voor een simpele callcenterfunctie al verwachten dat je er minimaal een jaar ervaring mee hebt. Ze maken het moeilijker dan het is. Ik bedoel: het is toch gewoon bellen naar een klant en het aanprijzen van een product? En als je inbound doet dan hoef je alleen de telefoon op te nemen of te e-mailen!

Ik heb 10+ jaar ervaring in de administratie. Bellen en discussieren met klanten is altijd een onderdeel geweest van mijn werkzaamheden. Bij bepaalde banen moest ik zelfs naar klanten toe om daar rond de tafel te gaan zitten. Je zou dus denken dat ik wel verstand zou hebben van hoe je een klant moet aanspreken en benaderen.

Als ik solliciteer op een backoffice of callcenterfunctie dan moeten ze altijd op zo'n belerend toontje duidelijk maken dat ik de vereiste ervaring niet heb. Ze kijken echt specifiek naar 'callcenterervaring' op je cv. Iets wat er op lijkt doet er niet toe. "Oh, ik zie dat je geen callcenterervaring heb, dat heb je echt nodig hoor voor deze functie!"

Dat is het grootste probleem van werkend Nederland. Ze kijken niet verder dan hun neus lang is. En dat is fucking frustrerend af en toe wanneer je zo'n uitzendsnol van 19 moet gaan uitleggen dat je heus wel weet wat een telefoon is, hoe je 'm opneemt en hoe je iemand vriendelijk te woord staat.

Tien jaar geleden liep je zo'n uitzendtoko binnen, riep dat je callcenterwerk wilde doen maar 0,0 ervaring had, er werd een belletje gepleegd en de volgende dag zat je mensen af te schepen met een waardeloos abonnement.
Dat dus. Nou ben ik nog geen 10 jaar bezig, maar toch. Ik zei ook tegen hun van ja ik snap wel dat je wil uitsluiten dat je een debiel aanneemt, maar kom op,....het uzb richt zich op hbo'ers en die laat je vervolgens een test doen om te zien of ze weten hoe je een plaatje download van het grote internet. Zet mij in dat kantoor neer en ik red me prima hoor, zonder scripten en onzin.

Maargoed, nu verder kijken...Ik wil in maart-april weg dus moet iets hebben het liefst fulltime tot die tijd...wat is dan een optie? Op zich sta ik overal voor open, al zou het fijn zijn als het iets op een HBO-niveau zal zijn
pi_104144989
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:38 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Iemand hier ervaring als collector?
Je moet dus mensen gaan opbellen die een achterstallige betaling hebben, lijkt me best wel kutwerk eigenlijk :')
Dat lijkt me ook helemaal niks. Ligt er ook aan denk ik wat voor sector het is (bel je bv. als kredietverstrekker van luxe goederen, of bel je vanuit iets verplichts als een verzekering?) Ik denk dat ik (te veel) begrip zou hebben voor de mensen en er dus nergens een fatsoenlijke regeling zal komen.
pi_104145448
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:07 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook helemaal niks. Ligt er ook aan denk ik wat voor sector het is (bel je bv. als kredietverstrekker van luxe goederen, of bel je vanuit iets verplichts als een verzekering?) Ik denk dat ik (te veel) begrip zou hebben voor de mensen en er dus nergens een fatsoenlijke regeling zal komen.
Tis een incassobureau :')
Maar volgens mij ben ik daar veel te soft voor
pi_104145525
Ja ok, maar dan is het bv. wel makkelijekr naar een klant toe te communniceren als het om een verplichte zorgverzekering gaat ( "Ja, iedereen is veprlicht die te betalen, etc") dan als iemand een 48 inch LCD tv heeft etc
pi_104145618
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:18 schreef kalinhos het volgende:
Ja ok, maar dan is het bv. wel makkelijekr naar een klant toe te communniceren als het om een verplichte zorgverzekering gaat ( "Ja, iedereen is veprlicht die te betalen, etc") dan als iemand een 48 inch LCD tv heeft etc
Jamiss wel maar net wat je zegt als ze met zielige verhalen komen dan ben ik om denk ik :)
Maar ja ik ga gewoonop gesprek en dan zie ik wel.Miss kan ik anders dit tijdelijk doen en ondertussen op zoek naariets anders :)
pi_104145895
quote:

En als je inbound doet dan hoef je alleen de telefoon op te nemen of te e-mailen!

Nah, hoeft niet zo te zijn, natuurlijk. Bij ons wordt er ook wel verwacht dat er resultaten zijn, want daar draait een bedrijf op, natuurlijk. Maar op zich vragen we geen ervaring, maar is het vooral belangrijk of je binnen het bedrijf past (we hebben eigenlijk geen tijdelijke krachten). Dat is misschien wel een aardige tip voor gesprekken: ga niet je complete cv opnoemen (die heb je immers al opgestuurd), maar laat zien waarom jij onderscheidend bent. Waarom ben jij anders dan al die anderen die hetzelfde soort cv hebben? (ja, die personen ken je niet, maar jij bent toch ook gewoon uniek?)

De laatste paar weken hebben we heel veel gesprekken gehad, waarin we na vijf minuten de kandidaat ajb vragen of ze uit de sollicitatiemodus willen komen (die overigens bij veel bedrijven nog wel de norm is... |:( ) en zichzelf willen laten zien.

Het is niet het meest makkelijke, maar het zou je best wat kunnen brengen. (en dat hoeft niet eens arrogant te zijn, maar wel opvallend).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_104150622
Ik ben altijd mezelf tijdens sollicitatiegesprekken en ik weet mezelf altijd wel prima te presenteren. Het probleem zit 'm in dat ik bij voorbaat al wordt afgewezen voor een gesprek omdat ik: of te oud ben, of een te rommelig cv heb, niet de juiste werkervaring, te duur, te laag/hoog gekwalificeerd etc etc. Er is altijd wel iets. Werkgevers willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en kunnen het nu maken om allerlei debiele eisen te stellen. Soms vraag ik me af of die vacatures er niet voor spek en bonen op zo'n vacaturesite staan, omdat ze dat nu eenmaal verplicht zijn.
pi_104150686
Een vraagje voor de WW'ers en WWB'ers: hebben jullie veel te maken met je werkcoach?

Ik heb nu al een tijdje een e-coach, waar ik per maand mijn sollicitatie-activiteiten mee deel, maar verder hoor ik er nooit wat van. Als ik mijn e-coach een mail stuur duurt het enkele dagen voordat ik een antwoord heb.

Is dit normaal? Een werkcoach hoort je toch te begeleiden naar nieuw werk, want tot nu toe heb ik nog geen zak gehad aan die knakker, behalve dat ie een paar maanden terug mijn inschrijving heeft verlengd. Er komt ook totaal geen initiatief uit. Ik stuur 'm elke maand netjes mijn excelletje vol sollicitaties, maar ik hoor verder niks. Mijn vorige werkcoach deed tenminste actief mee met bemiddelen (niet dat ik het toen nodig had, maar ik had wel het gevoel dat ze erbovenop zat en me zsm weer aan het werk wilde zien).

Het vervelende van zo'n e-coach is ook dat je niet even langs het dichtsbijzijnde WERKbedrijf (voorheen CWI) kunt wippen om een gesprekje aan te knopen. Ik heb niet eens een telefoonnummer...
pi_104151345
Excel formulier met sollicitaties?? ik heb uberhaupt niks van een werkcoach of wat dan ook gekregen, heb alleen een paar mails gehad van iemand die ging bepalen hoelang ik ww heb
pi_104152343
Als je WW hebt moet je iedere maand minimaal 4 sollicitaties doen. Dit laat je dan weten aan je werk- of e-coach dmv een excel bestandje (die je van je coach behoort te krijgen).
pi_104152577
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je WW hebt moet je iedere maand minimaal 4 sollicitaties doen. Dit laat je dan weten aan je werk- of e-coach dmv een excel bestandje (die je van je coach behoort te krijgen).
Hoef je volgens mij pas te overleggen aan hun als ze er om vragen. Dus niet elke maand dat velletje uploaden.
pi_104154963
Sinds vandaag weer fulltime werkloos. -O-
pi_104155239
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 04:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ben altijd mezelf tijdens sollicitatiegesprekken en ik weet mezelf altijd wel prima te presenteren. Het probleem zit 'm in dat ik bij voorbaat al wordt afgewezen voor een gesprek omdat ik: of te oud ben, of een te rommelig cv heb, niet de juiste werkervaring, te duur, te laag/hoog gekwalificeerd etc etc. Er is altijd wel iets. Werkgevers willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en kunnen het nu maken om allerlei debiele eisen te stellen. Soms vraag ik me af of die vacatures er niet voor spek en bonen op zo'n vacaturesite staan, omdat ze dat nu eenmaal verplicht zijn.
Herkenning. Ik heb nog wel vreemdere afwijzingen gehad ook trouwens. Misschien heb je er wat aan en misschien niet; een hoop hangt af van je nonverbale communicatie en je uitstraling. Wat je allemaal zegt is maar een heel klein deel van wat je communiceert. Je uitstraling kan een bepaald gevoel oproepen bij je gesprekspartner. Als je bijv mensen niet aankijkt kan je onzeker over komen. Maar zelfs werkgevers zelf weten niet altijd waarom ze een bepaald gevoel krijgen. En dus wordt er dan maar iets anders gezocht om iemand op af te wijzen. Dit is iets wat vooral speelt bij gelijk geachte geschiktheid.
pi_104155873
Ach, zoals ik al zei zit het 'm meer in het daadwerkelijk uitgenodigd worden voor een gesprek. Tijdens een gesprek weet ik mezelf altijd wel een goeie houding te geven. Maar ja, zie eerst maar eens uitgenodigd te worden. En de pretenties van een uitzendbureau dat je hiermee sneller werk zou hebben heb ik tot nu toe weinig van gemerkt.

Ik heb vorige week hulp gevraagd aan mijn werkcoach bij het zoeken naar werk, omdat het me allemaal te lang duurt en ik koste wat kost niet de bijstand in wil (en ik liever ook geen kutwerk ga doen zoals hamburgers bakken of productiewerk). Ik verstuurde de mail vorige week woensdag en ik kreeg gisteren pas antwoord. Het beknopte antwoord: Heb je je al ingeschreven bij uitzend en W&S bureaus?" Neeeee echt joh, daar was ik nou nooit zelf opgekomen!!! Idioot. Waarom hebben dit soort figuren wel werk en ik niet??? :{w
pi_104156561
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 06:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een vraagje voor de WW'ers en WWB'ers: hebben jullie veel te maken met je werkcoach?

Ik heb nu al een tijdje een e-coach, waar ik per maand mijn sollicitatie-activiteiten mee deel, maar verder hoor ik er nooit wat van. Als ik mijn e-coach een mail stuur duurt het enkele dagen voordat ik een antwoord heb.

Is dit normaal? Een werkcoach hoort je toch te begeleiden naar nieuw werk, want tot nu toe heb ik nog geen zak gehad aan die knakker, behalve dat ie een paar maanden terug mijn inschrijving heeft verlengd. Er komt ook totaal geen initiatief uit. Ik stuur 'm elke maand netjes mijn excelletje vol sollicitaties, maar ik hoor verder niks. Mijn vorige werkcoach deed tenminste actief mee met bemiddelen (niet dat ik het toen nodig had, maar ik had wel het gevoel dat ze erbovenop zat en me zsm weer aan het werk wilde zien).

Het vervelende van zo'n e-coach is ook dat je niet even langs het dichtsbijzijnde WERKbedrijf (voorheen CWI) kunt wippen om een gesprekje aan te knopen. Ik heb niet eens een telefoonnummer...
Ik zit in de wwb, en ik zit elke week 3uur in een workshop ''aan de slag" :')
En moet 15 sollicitaties per week doen!! Maar bellen naar een bedrijf of langsgaan bij uitzendbureau valt er ook onder
pi_104156932
Ik heb morgen een 2e gesprek. Weliswaar een tijdelijke functie en onder mijn niveau maar daar ben ik allang blij mee.
1e gesprek ging uitstekend. Was enthousiast en gedreven en stelde goede vragen.

Hopelijk kan ik snel aan de slag
pi_104157676
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 04:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Heel herkenbaar. Vooral het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en die belachelijke vacature-eisen die je tegenkomt.

Je wil niet weten hoe vaak ik vacatures tegenkom met dit soort eisen:
- Je bent minimaal een jaar beschikbaar.
- Je mag de eerste 6 maanden geen vakantie opnemen.
- Flexibele instelling: je bent beschikbaar op ma-vr van 8.00-22.00 en op za van 9.00-18.00. Hierbinnen word je 32 uur per week ingepland.

En dan een bruto uurloon van 8,44 bieden. :')
En ja, het gaat hier om een simpele callcenterbaan.
pi_104158208
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:07 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ik zit in de wwb, en ik zit elke week 3uur in een workshop ''aan de slag" :')
En moet 15 sollicitaties per week doen!! Maar bellen naar een bedrijf of langsgaan bij uitzendbureau valt er ook onder
15 per week??? Ik dacht dat je, wanneer je in de bijstand zit, zo'n 16 solli's per 4 weken moest doen... Of zit jij al wat langer in de bijstand?
pi_104158266
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:44 schreef Balisto het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Vooral het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en die belachelijke vacature-eisen die je tegenkomt.

Je wil niet weten hoe vaak ik vacatures tegenkom met dit soort eisen:
- Je bent minimaal een jaar beschikbaar.
- Je mag de eerste 6 maanden geen vakantie opnemen.
- Flexibele instelling: je bent beschikbaar op ma-vr van 8.00-22.00 en op za van 9.00-18.00. Hierbinnen word je 32 uur per week ingepland.

En dan een bruto uurloon van 8,44 bieden. :')
En ja, het gaat hier om een simpele callcenterbaan.
Gaat dit toevallig over een callcenterfunctie bij een bank met een half jaar opleiding te Weert? Kwam er vanmorgen nog eentje tegen die zulke debiele eisen stelde tegen zo'n hongerloontje. Echt belachelijk.

Edit: deze vacature dus http://www.creyfs.nl/Deta(...)werker-Rabobank.html

Dat is dus 8,86 x 8 (uur) x 5 (dagen) x 4 (weken) = 1418 euro bruto = 1200,34 netto (volgens Loonwijzer)

[ Bericht 5% gewijzigd door Mint_Clansell op 09-11-2011 13:09:57 ]
pi_104158428
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:59 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

15 per week??? Ik dacht dat je, wanneer je in de bijstand zit, zo'n 16 solli's per 4 weken moest doen... Of zit jij al wat langer in de bijstand?
Nee hij is nog niet eens ingegaan ww loopt vandaag af, nieuwe regels geloof ik. Ik vind het ook nogal veel
pi_104158513
Volgens mij kun je nooit 15 sollicitaties per week doen. Op een gegeven moment zijn die bronnen toch uitgeput?? Of wordt er van je verwacht dat je op elke shitbaan solliciteert?
pi_104158543
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:01 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Gaat dit toevallig over een callcenterfunctie bij een bank met een half jaar opleiding te Weert? Kwam er vanmorgen nog eentje tegen die zulke debiele eisen stelde tegen zo'n hongerloontje. Echt belachelijk.
Nee, het was in Groningen. Wel ongeveer zo'n soort functie.
pi_104160462
Ik zou ook gister terug gebeld worden of ik eventueel voor een 2e gesprek in aanmerking zou komen.
Maar tot nu toe nog niks gehoord jammer genoeg :{
Heb al zelf geprobeerd te bellen, maar ze nemen niet op dus heb maar even een mailtje verstuurd.
Maar ik ga er eigenlijk al vanuit dat het niks geworden is. Dus dan maar gezellig sorteren bij PostNL ;(
pi_104160686
Zijn er hier mensen die van LinkedIn gebruik maken voor het solliciteren? En heeft het duidelijke voor en nadelen?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_104161327
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Volgens mij kun je nooit 15 sollicitaties per week doen. Op een gegeven moment zijn die bronnen toch uitgeput?? Of wordt er van je verwacht dat je op elke shitbaan solliciteert?
Ja, elk werk is passend zeggen ze
pi_104161658
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:14 schreef FalleNk810i het volgende:
Zijn er hier mensen die van LinkedIn gebruik maken voor het solliciteren? En heeft het duidelijke voor en nadelen?
Ik gebruik het niet. Mijn cv hoeft niet zo in de openbaarheid vind ik, het zou alleen maar anti-reclame voor mezelf zijn.
pi_104162024
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:32 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ja, elk werk is passend zeggen ze
Wat ze vergeten is dat je al snel overgekwalificeerd bent voor de simpele shitbaantjes. Dan kun je er wel op gaan solliciteren, aangenomen word je toch niet. Je kunt je tijd dan beter in iets anders steken lijkt me.
pi_104162116
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:54 schreef Balisto het volgende:

[..]

Wat ze vergeten is dat je al snel overgekwalificeerd bent voor de simpele shitbaantjes. Dan kun je er wel op gaan solliciteren, aangenomen word je toch niet. Je kunt je tijd dan beter in iets anders steken lijkt me.
Dat klopt helemaal, dus het enige wat ze bereiken is dat je meer dan de helft van de sollicitaties maar voor de vorm stuurt :{
pi_104166358
En jahoor AFGEWEZEN!

Omdat ik te ver weg woonde en dat ze iemand anders hebben gevonden die beter bij hun paste.
Alsjeblieft zeg. :( Altijd die standaard smoesjes die ze zeggen.

Dan maar lekker bij PostNL post sorteren joepie :r
pi_104169573
Vandaag ook weer een afwijzing binnen, maar er stond niet eens een reden bij. Alleen dat ik niet zou worden uitgenodigd voor een gesprek. Dat vind ik redelijk kortaf en onbeschoft dus ik heb ze maar even vriendelijk terug gemaild of ze me alsnog een reden konden geven. Ik ben benieuwd. :P
pi_104171597
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vandaag ook weer een afwijzing binnen, maar er stond niet eens een reden bij. Alleen dat ik niet zou worden uitgenodigd voor een gesprek. Dat vind ik redelijk kortaf en onbeschoft dus ik heb ze maar even vriendelijk terug gemaild of ze me alsnog een reden konden geven. Ik ben benieuwd. :P
Reken er maar op dat het weer een standaard reden is dat ze je geven.
Volgens mij wordt je nog verplicht om ongeschoold werk te gaan doen. Voor de rest wordt je toch alleen maar afgewezen man pfff.
pi_104172078
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:42 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ik gebruik het niet. Mijn cv hoeft niet zo in de openbaarheid vind ik, het zou alleen maar anti-reclame voor mezelf zijn.
Ah okay, duidelijk! Maar je kan volgens mij net zoals bij Facebook instellen wie wat mogen zien dacht ik toch?

Heb t wel aangemaakt maar ga het voorlopig nog niet gebruiken waarschijnlijk, zie de voordelen er nog niet zo van in!
pi_104172122
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ach, zoals ik al zei zit het 'm meer in het daadwerkelijk uitgenodigd worden voor een gesprek. Tijdens een gesprek weet ik mezelf altijd wel een goeie houding te geven. Maar ja, zie eerst maar eens uitgenodigd te worden. En de pretenties van een uitzendbureau dat je hiermee sneller werk zou hebben heb ik tot nu toe weinig van gemerkt.

Ik heb vorige week hulp gevraagd aan mijn werkcoach bij het zoeken naar werk, omdat het me allemaal te lang duurt en ik koste wat kost niet de bijstand in wil (en ik liever ook geen kutwerk ga doen zoals hamburgers bakken of productiewerk). Ik verstuurde de mail vorige week woensdag en ik kreeg gisteren pas antwoord. Het beknopte antwoord: Heb je je al ingeschreven bij uitzend en W&S bureaus?" Neeeee echt joh, daar was ik nou nooit zelf opgekomen!!! Idioot. Waarom hebben dit soort figuren wel werk en ik niet??? :{w
Het ligt echt allemaal aan jezelf. Jij kan vinden dat je goed overkomt maar je doet toch wat fout anders zou je wel aangenomen worden. Je zal toch wat moeten veranderen aan hoe je solliciteerd en jezelf presenteerd. Hoe komt het het anders dat er voor iemand anders wordt gekozen. Je faalt op dit moment gewoon verschrikkelijk en er is maar één persoon aan wie dit ligt.. dat ben jezelf!!
pi_104172450
Ik was begin dit schooljaar begonnen met een HBO opleiding nadat ik mijn MBO had afgerond, maar dit beviel mij totaal niet....

Ik heb dus besloten om werk te gaan zoeken met mijn MBO niveau 4 opleiding.
Ik zoek werk in de Civiele techniek en heb vandaag op 2 vacatures gereageerd van een detacheringsbureau.
Na +- 5 min van het versturen werd ik gebeld om een afspraak te maken bij hun op het kantoor.
Ik mag hier vrijdag naar toe, ik ben heel erg benieuwd. Het is mijn eerste echte sollicitatie (heb natuurlijk al vaker gesolliciteerd voor stages en bijbaantjes) spannend dus!

Iemand nog wat kleine tips m.b.t. detacheringsbureaus?
pi_104172875
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:13 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ah okay, duidelijk! Maar je kan volgens mij net zoals bij Facebook instellen wie wat mogen zien dacht ik toch?

Heb t wel aangemaakt maar ga het voorlopig nog niet gebruiken waarschijnlijk, zie de voordelen er nog niet zo van in!
Kan je instellen inderdaad.
En waarom het anti-reclame zou zijn? Werkgevers zullen je toch wel googlen, en je FB of hyves zullen ze dus al vinden, waarom dan niet ook laten zien dat je op professioneel vlak aan de sociale mediaweg timmert.

Plus dat het een mooie manier is om je CV wat meer uit te lichten.
Mijn CV is 1 a4tje (express gedaan, was eerst 2 volledige kantjes, maar helemaal verbouwd. Krijg nu altijd te horend at ik het leukste CV heb dat ze de laatste tijd gezien hebben. Maar daar heb ik niks aan omdat er alsnog geen baan is :') ).
Maar op mijn Linkedin heb ik al mijn werkervaring uitgebreider beschreven, samen met een bondige uitleg over scriptie(cijfers), opleidingen en andere zaken die ik niet meteen tussen het allerbelangrijkste zou plaatsen.
pi_104175767
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:14 schreef Bombshell het volgende:
Het ligt echt allemaal aan jezelf. Jij kan vinden dat je goed overkomt maar je doet toch wat fout anders zou je wel aangenomen worden. Je zal toch wat moeten veranderen aan hoe je solliciteerdt en jezelf presenteerdt. Hoe komt het het anders dat er voor iemand anders wordt gekozen. Je faalt op dit moment gewoon verschrikkelijk en er is maar één persoon aan wie dit ligt.. dat ben jezelf!!
:') :') :')

Een ander afzeiken over een terecht punt (uitzendmutsen doen met de regelmaat van de klok dom, ridicule want weinig realistische functie-eisen en afwijzingen waarvoor de motivatie uit de dikke duim gezogen wordt), en dan zulke kneuzige taalfouten maken... oh the irony _O- :') !!

verwacht dat er nu een heel voorspelbare kaart gespeeld gaat worden
pi_104176951
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:18 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

:') :') :')

Een ander afzeiken over een terecht punt (uitzendmutsen doen met de regelmaat van de klok dom, ridicule want weinig realistische functie-eisen en afwijzingen waarvoor de motivatie uit de dikke duim gezogen wordt), en dan zulke kneuzige taalfouten maken... oh the irony _O- :') !!

verwacht dat er nu een heel voorspelbare kaart gespeeld gaat worden
Geen idee wat de voorspelbare kaart moet zijn maar het gaat om de boodschap die duidelijk is. Spelling let ik niet heel erg op bij het plaatsen van berichten of Fok.
pi_104178029
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:14 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Het ligt echt allemaal aan jezelf. Jij kan vinden dat je goed overkomt maar je doet toch wat fout anders zou je wel aangenomen worden. Je zal toch wat moeten veranderen aan hoe je solliciteerd en jezelf presenteerd. Hoe komt het het anders dat er voor iemand anders wordt gekozen. Je faalt op dit moment gewoon verschrikkelijk en er is maar één persoon aan wie dit ligt.. dat ben jezelf!!
Over falen gesproken... Leer jij eerst maar eens het verschil tussen tegenwoordige tijd en voltooid deelwoord, met je solliciteerd en presenteerd. Iemand die zulke domme spelvauten maakt kan ik moeilijk serieus nemen. :')
pi_104178628
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:20 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik was begin dit schooljaar begonnen met een HBO opleiding nadat ik mijn MBO had afgerond, maar dit beviel mij totaal niet....

Ik heb dus besloten om werk te gaan zoeken met mijn MBO niveau 4 opleiding.
Ik zoek werk in de Civiele techniek en heb vandaag op 2 vacatures gereageerd van een detacheringsbureau.
Na +- 5 min van het versturen werd ik gebeld om een afspraak te maken bij hun op het kantoor.
Ik mag hier vrijdag naar toe, ik ben heel erg benieuwd. Het is mijn eerste echte sollicitatie (heb natuurlijk al vaker gesolliciteerd voor stages en bijbaantjes) spannend dus!

Iemand nog wat kleine tips m.b.t. detacheringsbureaus?
Paspoort, cv en eventuele diploma's meenemen. :)
pi_104178699
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:03 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Over falen gesproken... Leer jij eerst maar eens het verschil tussen tegenwoordige tijd en voltooid deelwoord, met je solliciteerd en presenteerd. Iemand die zulke domme spelvauten maakt kan ik moeilijk serieus nemen. :')
Ik heb in ieder geval een vast contract. Iets wat we van jou niet kunnen zeggen. Overal worden afgewezen en nog praatjes hebben.. :')
  woensdag 9 november 2011 @ 21:31:56 #136
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_104179614
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:16 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval een vast contract. Iets wat we van jou niet kunnen zeggen. Overal worden afgewezen en nog praatjes hebben.. :')
* Viking84 stapt even uit lurkmodus.

Flikker eens een eind op, man :{w.

Mensen zoals jij zou ik een paar maandjes werkloosheid toewensen, kun je eens kijken hoe dat is. Je bent niet de eerste die eerst hoog van de toren blies om na een periode van werkloosheid toch maar in te binden.
Niet meer actief op Fok!
pi_104179750
Ja hoi: het afzeiken kan wel ophouden, nu. :)
pi_104179751
quote:

[..]

Nee dat is lekker met argumenten komen :')

En dat je niet op spelling let op Fok!, kan ik nog inkomen. Maar zo'n simpele d/t fout in een werkwoord zoals dit, dat is of gewoon gebrek aan kennis, of wel heel erge slordigheid. In ieder geval maakt het je betoog er niet beter op.
pi_104179777
quote:

[..]

beter lees je even de OP eerst voordat je hier verder gaat kankeren o|O ...
  woensdag 9 november 2011 @ 22:36:51 #140
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104183510
Aaaaaaaaalles is liefdehhh!

Uiteraard wenst Bombshell ons allemaal het beste toe, dat lijkt me duidelijk :7 :+ Genoeg daarover!

We zitten hier niet omdat we falen, maar omdat we allemaal hard ons best doen 8-) Dus kom maar op met die banen / sollicitatiegesprekken *O* </positiviteitsdansje>
pi_104184122
Ik gun iedereen het beste..

[ Bericht 60% gewijzigd door Five_Horizons op 09-11-2011 23:56:47 (toevoeging is niet nodig) ]
pi_104187872
Zo: vanaf hier gaan we weer gewoon doen. Verder gepijpzeik wordt gewist en genote. :)
pi_104188683
Morgen sollicitatiegesprek bij dat incassobureau, het lijkt me helemaal niks maar ik ga sowieso voor weer een sollicitatiegesprek ervaring, hoe meer hoe beter want daar heb ik nog wel wat in te leren ;)
(denk ik...)
pi_104196140
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:20 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Morgen sollicitatiegesprek bij dat incassobureau, het lijkt me helemaal niks maar ik ga sowieso voor weer een sollicitatiegesprek ervaring, hoe meer hoe beter want daar heb ik nog wel wat in te leren ;)
(denk ik...)
Ja dat kan nooit kwaad. Maar wat ga je doen als je aangenomen wordt dan? :P Succes morgen in elk geval.

En wat is wwb eigenlijk? Een vorm van ww-uitkering?
pi_104197626
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:40 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ja dat kan nooit kwaad. Maar wat ga je doen als je aangenomen wordt dan? :P Succes morgen in elk geval.

En wat is wwb eigenlijk? Een vorm van ww-uitkering?
Ja dat weet ik eigenlijk niet,ik wil toch even horen misschien is het toch leuker dan ik denk. WWB is bijstand :@
pi_104197878
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:18 schreef KwadeAfdronk het volgende:

WWB is bijstand :@
WWB is de afkorting voor de Wet Werk en Bijstand. Daar vallen dus o.a. WW en bijstand onder ;)
pi_104197958
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

WWB is de afkorting voor de Wet Werk en Bijstand. Daar vallen dus o.a. WW en bijstand onder ;)
Oh, ok ;)
pi_104203904
Nou ik zou net gaan solliciteren, startte mijn auto niet, accu leeg volgens mij :')
Het was een teken denk ik,omdat ik die baan toch niet echt wilde
Heb wel gebeld om de afspraak te verzetten maar toen bleek dat het om een baan van 12 uur gaat dus ja dat schiet niet op dus maar helemaal afgezegd :{
pi_104206300
Deze was ook leuk: Ik had gesolliciteerd voor een functie, had via het UZB gesolliciteerd. Word ik gebeld door het UZB, paar vragen telefonisch en de medewerker geeft aan: Morgenmiddag half 2, kan je dan voor een assessment komen bij dat bedrijf? Nja prima komt goed uit, ik kan. Vervolgens ontvangt ik om 17.55 een e-mail met daarin: "Zoals telefonisch besproken verwachten we je morgen op het assessment van 09.00 uur" ...HUH??
Dus ik direct terug gemaild van is het nou 13.30 of 09.00? Word ik vanmorgen rond kwart voor 9 teruggebeld, dat het helaas telefonisch verkeerd was doorgegeven en het dus 09.00 was. Dat zou ik dus niet meer redden(ca 40 minuten reistijd buiten de spits, laat staan in de spits). Weg gesprek :')

Ik wil nu een functie voor 3, maximaal 6 maanden. Ik denk alleen dat als ik dit tegen UZB's zeg, dit 2 kanten op kan werken. 1 kunnen ze bv. de tijdelijke functies nu wel aanbieden waarvan ze eerst dachten "dat schiet niet op want hij wil fulltime doorgaan"...anderzijds zullen ze de fulltime functies met opties op vaste contracten nu niet meer aanbieden daar ik sowieso over 6 maanden niet meer in NL ben. Lastig.
pi_104206728
Ik had net ook weer wat hoor:

Ik ben vorige week op gesprek geweest bij een speciale tak van een uitzendbureau, omdat ze daar in een bepaald soort baantjes bemiddelen. Leuk gesprek en ik zou voorgesteld worden op de functie en zou daar deze week meer over horen. Nu is er een week verstreken dus ik dacht: ik bel maar weer eens even... Het volgende gesprekje deed zich voor:

Ik: Hallo, is [naam] er ook?
UZB: Nee, die is ziek
Ik: Oh, okee, misschien kun je me verder helpen. Ik heb vorige week een gesprek gehad met haar en zou worden voorgesteld op een functie.
UZB: Wat is je naam?
Ik: Mint Clansell
UZB: Mink Brandel...
Ik: Nee, Mint. Clansell.
UZB: Smint Mansen?
Ik: (zucht) Nee, M-I-N-T C-L-A-N-S-E-L-L
UZB: Oooh, Mint Clansell!
Ik: he he
UZB: Ik ga even voor u kijken, heeft u een momentje?
UZB: (na een minuut) Ik zie u niet in ons systeem...
UZB: We nemen even contact op met degene die jou heeft ingeschreven en bellen je daarna terug!
Ik: okee...
UZB: (na 5 minuten) je staat in ons systeem, maar ik had het verkeerd gespeld! Volgens [naam] ben je wel voorgesteld, maar we hebben nog niks vernomen. We gaan er gelijk erachteraan! Mag ik je naam nog een keer?
Ik; Fijn zo, Mint Clansell en tot horens dan maar.

Waarom hebben dit soort mensen een baan en ik niet? ;(
  donderdag 10 november 2011 @ 16:52:42 #151
33350 Janena
pi_104207406
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:25 schreef kalinhos het volgende:
Deze was ook leuk: Ik had gesolliciteerd voor een functie, had via het UZB gesolliciteerd. Word ik gebeld door het UZB, paar vragen telefonisch en de medewerker geeft aan: Morgenmiddag half 2, kan je dan voor een assessment komen bij dat bedrijf? Nja prima komt goed uit, ik kan. Vervolgens ontvangt ik om 17.55 een e-mail met daarin: "Zoals telefonisch besproken verwachten we je morgen op het assessment van 09.00 uur" ...HUH??
Dus ik direct terug gemaild van is het nou 13.30 of 09.00? Word ik vanmorgen rond kwart voor 9 teruggebeld, dat het helaas telefonisch verkeerd was doorgegeven en het dus 09.00 was. Dat zou ik dus niet meer redden(ca 40 minuten reistijd buiten de spits, laat staan in de spits). Weg gesprek :')

Ik wil nu een functie voor 3, maximaal 6 maanden. Ik denk alleen dat als ik dit tegen UZB's zeg, dit 2 kanten op kan werken. 1 kunnen ze bv. de tijdelijke functies nu wel aanbieden waarvan ze eerst dachten "dat schiet niet op want hij wil fulltime doorgaan"...anderzijds zullen ze de fulltime functies met opties op vaste contracten nu niet meer aanbieden daar ik sowieso over 6 maanden niet meer in NL ben. Lastig.
Ik zou bij het uitzendbureau niet aangeven dat je tijdelijk beschikbaar bent.
Dat merken ze vanzelf wel.
pi_104207420
Ja, wat wil je ook als je Mint Clansell heet!

Maar goed, het is algemeen bekend dat je niet bijster intelligent hoeft te zijn om intercedent(e) te worden. Je moet er gewoon leuk uitzien en een beetje sociaal zijn :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_104208111
Werd net gebeld door een W&S bureau voor een tijdelijke functie. Morgen kennismakingsgesprek. Ben benieuwd. Ik moet nu gewoon zsm een baan hebben en dit is alijd nog beter dan met een stel Oostblokkers in een koude fabriekshal paperclips te moeten buigen tegen een hongerloontje.

Ik begrijp niet waarom het nu allemaal zo tegen zit, ik heb voorheen altijd binnen 3 maanden nieuw werk kunnen vinden maar het lijkt wel dat hoe meer moeite ik erin steek des te slechter het gaat.
  donderdag 10 november 2011 @ 17:12:40 #154
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104208210
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
Werd net gebeld door een W&S bureau voor een tijdelijke functie. Morgen kennismakingsgesprek. Ben benieuwd. Ik moet nu gewoon zsm een baan hebben.

Ik begrijp niet waarom het nu allemaal zo tegen zit, ik heb voorheen altijd binnen 3 maanden nieuw werk kunnen vinden maar het lijkt wel dat hoe meer moeite ik erin steek des te slechter het gaat.
Dat kan ook zo lijken he :) Dat merk ik ook wel - juist omdát je dan superactief bezig bent, verwacht je ook snel resultaat. Terwijl dat natuurlijk in principe niet hoeft uit te maken - het gaat net om die ene klik tussen jou en een bedrijf / uzb, en dat kan op zich laten wachten en sollicitatieprocedures duren sowieso soms vrij lang.

Succes met je kennismakingsgesprek!
pi_104208302
Je zal wel altijd zien: Zodra je een baan accepteert wordt je de dag erop gebeld voor juist die andere topbaan die jou willen hebben.

Maar 't komt inderdaad ook denk ik door wat MariaEtcerta zegt: Als je niet zoekt en af en toe wordt gebeld lijkt het veel, juist als je veel actief zoekt verwacht je veel actieve reacties terug.
pi_104210291
Helaas, afgewezen op 2de gesprek vandaag. Veel dingen gingen goed, maar stelde te weinig doorvragen en maakte geen aantekeningen waardoor het leek alsof ik ongeinteresseerd was.
pi_104211415
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:11 schreef Woussie1987 het volgende:
Helaas, afgewezen op 2de gesprek vandaag. Veel dingen gingen goed, maar stelde te weinig doorvragen en maakte geen aantekeningen waardoor het leek alsof ik ongeinteresseerd was.
Pff. Ik heb in mijn hele leven nog nooit aantekeningen van iets gemaakt :')

Ook het doorvragen vind ik eigenlijk een dom argument. Als degene met wie je het gesprek hebt heel volledig en helder en duidelijk in de informatie is, moet je dan vragen om het vragen?
pi_104213628
De werkcoaches zijn ook trieste figuren hoor, dat hele systeem werk voor geen meter.
Dat is ook 1 van de redenen dat er zoveel mensen in de ww zitten.
Een groot deel gaat in de WW, en wordt vervolgens totaal niet begeleidt.
Een hoop mensen vinden het wel best.

Ik heb er begin vorig jaar ook 2 maanden oid ingezeten, heb nooit wat gehoord en hoefde ook geen contact te zoeken over mijn progressie.
Het intake gesprek wees uit dat er niks voor mij beschikbaar was en daarmee was de kous af :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 10 november 2011 @ 19:34:58 #159
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_104213663
Aantekeningen heb ik ook nog nooit gemaakt hoor! En doorvragen? tja, ik doe dat ook niet als ik niet echt iets wil weten of te vragen heb. Was je zenuwachtig Woussie1987?
Ik heb namelijk wel het idee dat een eerste indruk echt belangrijk is. En dan bedoel ik naast op tijd aanwezig zijn en netjes gekleed enzo ook je voorkomen. Veel zenuwachtige mensen krijgen een soort masker over zich heen waardoor je misschien ongeïnteresseerd over kan komen. Maar goed wie ben ik, ik ken je niet eens. :) Je zou kunnen vragen aan bekenden hoe zij jou zien en misschien haal je daar iets uit. Succes in ieder geval.
klerkje
pi_104221144
Ik moet zeggen dat mijn gesprek van vandaag eerder leek dat het een soort vraag en antwoordspel leek, te ingestudeerd waardoor ik dus blijkbaar weinig doorvroeg.

Tja balen.......was bovendien zelfs een functie onder mijn niveau. Vanaaf het verdriet maar wegdrinken in cafe.
pi_104244387
Vervelend dat je tegenwoordig bij elke kutbaan via een uzb een motivatie moet geven waarom jij zo graag bij dat bedrijf wil werken. Waarom wil jij zo graag met een stel niet ingeburgerde Polen in een kille fabriekshal staan waar je wordt toegeblaft en uitgebuit met je HBO diploma? Nou, eh... werk? Maar dat kan dan weer niet.
pi_104246955
Om je motivatie te vertellen lijkt me nou nog niet het lastigste. Wat ik heel erg gemerkt is, is dat het tegenwoordig erg belangrijk is hoe de sollicitant zich gedraagd en wat voor gedrag hij/zij toont.
pi_104250319
Het is idd niet lastig, maar het geeft wel aan dat werkgevers veeleisender worden. Vijf jaar geleden was het nog niet aan de orde dat je een motivatie moest geven bij uitzendwerk. Althans, niet dat ik weet.

Anyway, volgende week eindelijk weer eens een sollicitatiegesprek! *O*
pi_104253556
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vervelend dat je tegenwoordig bij elke kutbaan via een uzb een motivatie moet geven waarom jij zo graag bij dat bedrijf wil werken. Waarom wil jij zo graag met een stel niet ingeburgerde Polen in een kille fabriekshal staan waar je wordt toegeblaft en uitgebuit met je HBO diploma? Nou, eh... werk? Maar dat kan dan weer niet.
Haha ja inderdaad. "ik vind het een uitdaging om...blabla" Terwijl die persoon van het UZB 10 jaar geleden ook neit droomde om bij een uitzendbureau intercedent te worden, die heeft ook gewoon gesolliciteerd om werk te hebben én de leukste baantjes als eerste voorbij te zien komen.

Ook goed nieuws vandaag. Vanaf woensdag waarschijnlijk fulltime aan de slag voor 3 maanden *O* Eerste paar dagen is een soort proeftijd, als ik dan bewijs dat ik het 'aankan' ben ik voor 3 maanden geholpen aan werk. Ideaal, klaar dan rond februari en dan kan mijn backpack reis beginnen :)
pi_104280102
Hm, dilemma.

Ik hoorde via-via dat iemand in de familie die ik maar heel vaag ken ('de man van de dochter van de zus van', je kent het wel :P) een medewerker zoekt voor in zijn bedrijf, in een functie die ik op zich wel zou kunnen vervullen. Het werk lijkt me niet zo héél boeiend en het heeft niets te maken met het werk dat ik eigenlijk zou willen doen, maar momenteel bezorg ik post, en alles is natuurlijk beter dan post bezorgen :P Nu wil die man me geloof ik wel voorstellen daar en een goed woordje voor me doen, maar ik weet zelf niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Aan de ene kant is het natuurlijk een kans, aan de andere kant lijkt het me gewoon helemaal niet leuk (en het feit dat die man familie is speelt ook mee, het lijkt me ongemakkelijk om daarmee te moeten werken). Komt ook nog bij dat ik over een paar weken een sollicitatiegesprek heb voor een functie die me wél leuk lijkt, en ik heb ook nog een sollicitatie lopen voor een functie die me ook heel leuk lijkt en waarvan ik denk dat ik wel een redelijke kans maak. Maar goed, voor hetzelfde geld wordt dat natuurlijk allebei niks.

Wat te doen? ;(
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  zaterdag 12 november 2011 @ 11:43:45 #166
33350 Janena
pi_104280526
Ik zou het gewoon aangrijpen denk ik...

Zat me te bedenken dat ik me anderd de komende 3 weken maar als zwarte piet ga verhuren ....Whahaha...
pi_104357066
Oef, vandaag had ik een pittig gesprek. Ik had het wel voorbereid en dacht dat het gesprek goed en gemakkelijk zou verlopen. Maar het verliep juist erg stroef. Toen zij over de functie hebben verteld heb ik veel moeten doorvragen om te zien wat de functie nou concreet inhoudt, omdat ze veel van de hak op de tak sprongen en niet zo goed uit hun woorden leken te komen. Ze leken zelfs een beetje zenuwachtig. Ik heb flink doorgevraagd, omdat ik de functie iets concreter voor me wilde zien.

Toen ik over mezelf vertelde werden een hoop dingen blijkbaar anders geïnterpreteerd dan ik ze bedoelde. En vragen werden vanuit onverwachte hoek gesteld. Op het eind stelde ik ook de vraag wat ze vonden van het gesprek en toen bleek dat ik soms niet echt een goed matchend antwoord met de vraag gaf, waardoor ze zelf dachten geen goed beeld te hebben gekregen. Toen besloten we na overleg een verlenging in te voeren. Het gesprek duurde uiteindelijk 75 minuten..

Het was een interne functie en toen het afgelopen was, was ik duidelijk even uit het veld geslagen. Toen heb ik met m'n huidige baas gepraat, die het juist echt een functie voor mij vond, toen kwam de vereiste scherpte voor de rest van de werkdag weer een beetje terug.

En het resultaat is afwachten, het kan meerdere kanten opslaan denk ik. Waar ik nu werk verliep het sollicitatiegesprek ook stroef. En ik heb ook wel dat ik niet ben aangenomen op plekken waar het wel gesmeerd liep.

Morgen heb ik nog een herkansing voor een andere interne functie, qua niveau denk ik vergelijkbaar, maar qua functie-eisen net even anders.
pi_104370795
Ik heb morgen ook eindelijk weer eens een solligesprek, en werd vandaag gebeld door uzb dat ze me op twee functies hadden voorgesteld. Afwachten maar. De functie waar ik morgen voor op gesprek ga is wel okee, maar het nadeel is dat het maar tijdelijk is. Ik heb natuurlijk liever een vaste baan (of iig iets met een jaar of half jaar contract) want ik ben dat gejobhop van tijdelijk naar tijdelijke functies spuugzat. Maar ja, ik mag nu niet kieskeurig zijn.
pi_104377596
Nou, ik heb m'n eerste gesprek gehad. Het was bij een organisatie waar ik heel graag wil werken, ik vind hun aanpak erg doeltreffend en overtuigend en ik sta ook helemaal achter hun kernwaarden. Het lijkt me een hele fijne organisatie met een open sfeer en ik voel me er zelf ook erg thuis (ik ben er klant). Ik had daar al eens gesolliciteerd op een functie, maar toen was ik het niet geworden. Na een paar weken heb ik HR eens gebeld of ik niet een open sollicitatie kon indienen of dat er op de korte termijn misschien iets vrij kwam. Toen zei ze dat ze toevallig net een vacature voor een traineeship geplaatst had. Nou, top! Aantal keer gebeld met HR-dame en sollicitatie ingediend.

Dat contact blijkt dus echt te helpen: een week na sluitingsdatum belt ze me op met de mededeling dat ze intern een vacature hebben uitstaan die perfect aansluit op mijn studie en interesses. Of ik daarvoor op gesprek wilde komen? Ik was sowieso uitgenodigd om op gesprek te komen voor het traineeship, maar ze zei: 'stel dat je gekozen wordt voor het traineeship en je zou er later achter komen dat deze functie vrij gekomen was, tsja, dat is ook niet leuk, dus ik heb even overlegd met de manager van die afdeling en we vonden dat we je dan in elk geval hiervan op de hoogte moesten stellen'. Echt super-super-super aardig!

Vandaag ben ik op een oriënterend gesprek geweest. Het verliep heel relaxed en ze waren ontzettend aardig. Ik had me goed ingelezen in de activiteiten van die afdeling en wist dus ook veel te beantwoorden. Sommige vragen vond ik wat lastiger, ik weet niet hoe ik het daar vanaf heb gebracht.

Later die dag hebben ze me gebeld. Ze vonden het een fijn gesprek. Ik ook, maar ik had het idee dat ik door de zenuwen misschien te rustig was. Dat beaamde ze: ze vonden me niet heeeel enthousiast over komen. Nu ben ik best een kalm en nuchter persoon en die zenuwen zullen ook meegespeeld hebben maar ik baal er wel van. Maar ik ben door naar de 2e ronde iig :). Dus verder is het toch wel goed gegaan denk ik. Helaas zetten ze de vacature nu wel extern uit en krijg ik dus heel veel concurrentie. Ik heb er nu weinig vertrouwen in, de concurrentie is moordend haha (gemiddeld 100 reacties op de startersvacatures waar ik normaal op reageer..).

Maar goed: ik krijg in elk geval nog een kans. Het is voor mij echt een droombaan bij een superleuke organisatie waar veel groei- en leermogelijkheden zijn, waar de sfeer goed is en waar de werkzaamheden divers en leuk zijn *O*. Volgende keer dus maar even duidelijk vermelden ;).
pi_104378302
Fijn dat je in ieder geval de eerste rond hebt overleefd 8-) Dat geeft hoop. En dan ook nog een droombaan!

Dat van die concurrentie herken ik wel. Ik reageerde laatst op een vacature en toen kreeg ik als reactie dat ze mijn sollicitatie helaas niet meer in behandeling konden nemen, omdat ze al 250 reacties hadden gehad :D Dat gaat toch ook nergens over. Zelfs al had ik tussen die 250 reacties gezeten, dan hadden daar ongetwijfeld weer genoeg betere kandidaten tussen gezeten.

Ik heb volgende week dinsdag een gesprek (of althans, ik heb een uitnodiging gehad voor een gesprek), maar het is wel op een superonhandig tijdstip midden op de dag (kan niet verplaatst worden, heb ik al gevraagd) dus ik zal er vrij voor moeten nemen en daar doen ze bij de post altijd behoorlijk moeilijk over. Ik kan me ook ziek melden natuurlijk, maar als ik eerst vrij vraag, dat niet krijg en me vervolgens ziek meld trapt daar natuurlijk geen hond in :P (en sowieso, jezelf ziek melden terwijl je het niet bent is niet echt mijn stijl).
Lastig gedoe...
pi_104378591
Ja het ontbreken van enthousiasme heb ik ook 2-3x gehoord. Ik ben wellicht veel te nuchter voor een sollicitatiegesprek.

Deze is ook leuk; vanaf a.s. woensdag zo goed als zeker een ft baan voor 3 maanden (adm. project), belt ineens vandaag het UZB dat ABN-Amro graag morgen een gesprek met mij wil, ook voor een tijdelijke functie van 3-4 maanden. Ik ga dat toch maar even doen, in 't meest slechte geval heb ik dalijk de keus uit 2 functies.
pi_104378735
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 22:47 schreef pussywillow het volgende:
...
Holy f..! 250 reacties?! Idioot is dat.. maar helaas de schrale werkelijkheid momenteel ;(. Lastige situatie met je huidige baan inderdaad. Ziek melden terwijl ik het niet ben is inderdaad ook niet mijn stijl. Het is maar goed ook, je hebt tenminste een goede instelling haha. Jammer dat je werkgever daar zo moeilijk over kan doen. Kan je niet ruilen met iemand of werkt dat zo niet?

quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 22:52 schreef kalinhos het volgende:
...
Ja, same here, ik ben ook behoorlijk nuchter en ik vind dat hele 'jezelf verkopen' ook erg onnatuurlijk. Ik hou daar niet van. Maar goed, het moet. Haha, wat een timing trouwens: morgen nog een gesprek en woensdag al kunnen beginnen bij een ander. Stel dat de ABN iets is, durf je die ander dan nog wel af te zeggen? Mij lijkt dat best lastig namelijk. Ik denk dat je bij ABN wel een voet tussen de deur hebt als je er een tijdelijke functie hebt (gehad), misschien makkelijker doorstromen naar iets anders intern? Je weet maar nooit natuurlijk.
pi_104379224
Ja dat is dus ook wat ik denk van ABN. En ja dan durf ik die andere nog wel af te zeggen. Is via een ander UZB (ik ben uberhaupt niet bij het bedrijf zelf geweest). De persoon van het UZB gaf aan dat het bedrij gewoon wilde dat ze de in hun ogen meest capabele mensen stuurden,d an zou het bedrijf daarna wel bepalen (na een paar uur of dagen?) welke hun geschikt achten. Dusja, mij zullen ze ook net zo makkelijk inruilen (los van 't feit dat ik natuurlijk wel geschikt ben :P ) Buiten dat denk ik dat de ABN ook beter verdient, en inderdaad zorgt voor die voet tussen de deur, of anders staat het in ieder geval leuk dat ik nog 3 maanden bij ABN gezeten heb.
pi_104380350
Vandaag ge soliciteerd voor de functie maritiem engineer, aangezien ik naar iets anders op zoek ben. Het CAO kreeg ik van tevoren al te zien wat best mooi was.

Echter, in de wachtkamer zag ik half verstopt onder een blaadje voor de functie administrateur met PRECIES dezelfde voorwaarden. Ik weet het niet hoor maar laatst dat ik checkte leefden we niet in een communistisch heilstaat... een verantwoordelijke functie voor maritiem engineer die dezelfde beloning en secundaire voorwaarden krijgt als een administrateur?

Ik heb ze bedankt en ben weggegaan. Dit is niet normaal man! :{w
pi_104387930
Zo heb je 2 maanden niks en zo heb je opeens 3 gesprekken in 2 weken! :')
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:15:12 #176
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104388423
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 10:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zo heb je 2 maanden niks en zo heb je opeens 3 gesprekken in 2 weken! :')
Ik hoop dat ik binnenkort hetzelfde kan zeggen :D
pi_104388442
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:15 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik binnenkort hetzelfde kan zeggen :D
ik duim nog steeds voor je! O+
Ja doei.
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:19:35 #178
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104388542
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik duim nog steeds voor je! O+
*;
pi_104388625
Hier trouwens weer echt wennen, werken. In een supermarkt. En het verdient verdomd weinig :') máár het is wel super gezellig, iedereen is heel vriendelijk en behulpzaam en over het algemeen is 't werk ook ok: hoef iig niet al te vaak in de winkel zelf te helpen, dus ben vooral aan het gooien en smijten en demolishen achter de schermen :P

Wennen is ook dat iedereen hier (niet alleen op 't werk) altijd zegt 'Hey, how are you?' als 'groet', en dan wrsch geen antwoord verwacht, omdat ze vaak ook meteen doorlopen terwijl ze dat zeggen :') Ben sowieso al niet goed in van die 'hoe is het-gesprekjes', maar dit is wel het andere uiterste _O- had jij dat ook Maria? :o
Ja doei.
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:25:54 #180
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104388734
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:22 schreef motorbloempje het volgende:
Hier trouwens weer echt wennen, werken. In een supermarkt. En het verdient verdomd weinig :') máár het is wel super gezellig, iedereen is heel vriendelijk en behulpzaam en over het algemeen is 't werk ook ok: hoef iig niet al te vaak in de winkel zelf te helpen, dus ben vooral aan het gooien en smijten en demolishen achter de schermen :P

Wennen is ook dat iedereen hier (niet alleen op 't werk) altijd zegt 'Hey, how are you?' als 'groet', en dan wrsch geen antwoord verwacht, omdat ze vaak ook meteen doorlopen terwijl ze dat zeggen :') Ben sowieso al niet goed in van die 'hoe is het-gesprekjes', maar dit is wel het andere uiterste _O- had jij dat ook Maria? :o
Ja da's idd een gewone begroeting :D Ik mompelde meestal ook "Finethanksandhowreyou" met een blijhoofd, want je weet maar nooit wanneer ze wel een antwoord verwachten :+ Behalve als ze doorlopen, dan zei ik gewoon 'hey!' :P En als ik iets moest vragen en de teamleider had antwoord gegeven dan zei ie steeds 'Alrigh' *naam*, cheers". Van die automatische piloot-gesprekjes :D
pi_104389666
En aangenomen! Daar ik dit type ontbreken de smileys om mijn gevoel tot uiting te laten komen, maar ik ben er blij mee. begin zsm (paar dagen max) en in principe tot maart/april ongeveer.

Nu alleen nog even t andere uitzendbaantje afbellen.
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:59:09 #182
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104389841
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:53 schreef kalinhos het volgende:
En aangenomen! Daar ik dit type ontbreken de smileys om mijn gevoel tot uiting te laten komen, maar ik ben er blij mee. begin zsm (paar dagen max) en in principe tot maart/april ongeveer.

Ik help je wel! ---> *O* *O* *O*

Gefeliciteerd! :D
pi_104393551
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:53 schreef kalinhos het volgende:

En afgebeld. Die waren niet bijzonder blij (dat uitzendbureau dan) en dat snap ik ook ergens wel. Aan de andere kant werd ik gistermiddag eind vd middag gebeld met de mededeling dat ik de ochtend erna om 10 uur gesprek kon hebben en na dat gesprek werd gelijk duidelijk dat ik de baan kon krijgen als ik wilde. + dat het een leukere functie is, stuk beter betaald en ook beter op je cv staat.
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:41:16 #184
33350 Janena
pi_104394672
Gefeliciteerd! Jammer voor het andere UZB maar zo werkt het gewoon. Geen zekerheid voor de ingehuurde werknemer maar ook niet voor het UZB zelf.
pi_104396280
Had vandaag een discussie over een sollicitatiebrief. Aangezien de hier aanwezige FOK!kers er daar waarschijnlijk genoeg van schrijven ( :P ), wil ik jullie om raad vragen.

Het bedrijf waar ik wil solliciteren, heeft aangegeven dat sollicitaties ook per e-mail welkom zijn.
Nu mijn vraag: wat te doen met de adresgegevens die je meestal bovenaan een brief zet?

Persoonlijk heb ik dat altijd al doelloos gevonden, ook per post (aangezien je het adres dan al op de envelop zet, en je eigen adres in je CV), maar als je via e-mail solliciteert lijkt het me helemaal overbodig...

Wat vinden jullie?
Smile, tomorrow will be worse...
pi_104397238
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:25 schreef BrainTeaser het volgende:
Had vandaag een discussie over een sollicitatiebrief. Aangezien de hier aanwezige FOK!kers er daar waarschijnlijk genoeg van schrijven ( :P ), wil ik jullie om raad vragen.

Het bedrijf waar ik wil solliciteren, heeft aangegeven dat sollicitaties ook per e-mail welkom zijn.
Nu mijn vraag: wat te doen met de adresgegevens die je meestal bovenaan een brief zet?

Persoonlijk heb ik dat altijd al doelloos gevonden, ook per post (aangezien je het adres dan al op de envelop zet, en je eigen adres in je CV), maar als je via e-mail solliciteert lijkt het me helemaal overbodig...

Wat vinden jullie?
Ik doe dat ook niet, ik hou het alleen bij geachte... bovenaan en met vriendelijke groet... onderaan
pi_104397917
Ik doe het altijd zo:

Datum rechts
Enter
Geachte heer/mevrouw,

Verhaal,

Vriendelijke groet,

Naam

Naam
NAW Gegevens

Dat bestand opslaan als pdf en mailen
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:09:18 #188
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104397976
Ik doe altijd een brief net zoals via snailmail, met adressen enzo bovenaan, als pdfje! Had dat ooit als tip gekregen en ben er eigenlijk nooit van afgeweken :P

Ennnnn ik heb donderdag een gesprek! :o :D
Mo's geduim helpt schijnbaar! :D :+
pi_104398418
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:50 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ik doe dat ook niet, ik hou het alleen bij geachte... bovenaan en met vriendelijke groet... onderaan
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:07 schreef kalinhos het volgende:
Ik doe het altijd zo:

Datum rechts
Enter
Geachte heer/mevrouw,

Verhaal,

Vriendelijke groet,

Naam

Naam
NAW Gegevens

Dat bestand opslaan als pdf en mailen
Thanks! :Y Zoiets had ik dus ook al in gedachten!
pi_104404273
Aangenomen, maandag beginnen! :)

In ieder geval weer een paar maanden van de straat.
pi_104404332
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Talenten: huizen vinden voor mensen en duimen *)
Ja doei.
pi_104404840
Volg het klassieke model, er zijn nu eenmaal bepaalde vormen waar men zich aan 'behoort' te houden.
pi_104406401
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:11 schreef Hiya het volgende:
Volg het klassieke model, er zijn nu eenmaal bepaalde vormen waar men zich aan 'behoort' te houden.
Ik neem aan dat je hiermee op mijn vraag doelt..? Om eerlijk te zijn vind ik het nogal een vreemde reden om iets te doen omdat het 'klassiek' is of omdat het zo 'hoort-ook-al-weet-niemand-waarom'...

Het was ooit ook gebruikelijk om termen als 'weledelgestrenge heer' te gebruiken, maar daar hoef je nu ook niet meer mee aan te komen...
  dinsdag 15 november 2011 @ 20:11:39 #194
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_104408043
Mijn layout van een sollicitatiebrief is als volgt:

linksboven:
<naam bedrijf>
t.a.v. <naam contactpersoon/afdeling>
per e-mail: <e-mailadres noemen>

<plaats>, <datum>

Betreft: sollicitatie naar de functie van <functie>

Beste heer ... *of* mevrouw ....

<brief>

Met vriendelijke groet,

*Spiegelei*
<NAW gegevens van mezelf>

onderaan de brief:
bijlage: CV *Spiegelei*

En dan als pdf meesturen met een CV in pdf.
In plaats van het postadres noem ik dus het e-mailadres, oh en ik gebruik zelf bijna noot 'geachte' en echt helemaal nooit 'hoogachtend'. dat is gewoon niet mijn schrijfstijl.
klerkje
pi_104416029
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 20:11 schreef Spiegelei het volgende:

*knip*

oh en ik gebruik zelf bijna noot 'geachte' en echt helemaal nooit 'hoogachtend'. dat is gewoon niet mijn schrijfstijl.
Nee, zulke termen vind ik ook wat te formeel. Bovendien moet-ie in het Engels, dus daar moet ik sowieso nog ff naar kijken! ;)
Bedankt voor je input!

De vacature is alleen binnen hetzelfde bedrijf als waar ik al werk (zeer groot bedrijf) en ik geloof niet dat m'n huidige leidinggevende doorheeft dat ik druk op zoek ben naar wat anders, dus dat kan ook nog wel eens leuk worden als ze daar gaan informeren :')

En Mint_Clansell: gefeliciteerd! :)
pi_104418779
Thanks! :D Het is jammer dat het tijdelijk is, maar ik ga iig werkend het nieuwe jaar in en er komt tenminste ook weer wat poen op mijn rekening. Zo'n ww-uitkering is geen vetpot.
pi_104418987
Precies, je bent iig aan het werk! En wie weet wat er mss uit voortvloeit!
Ik heb nu ook een parttime baan waar ik niet heel blij van word, maar ik verdien wel geld en heb nu dankzij dat baantje zo'n beetje m'n droomvacature gevonden! ;)
  dinsdag 15 november 2011 @ 22:42:53 #198
33350 Janena
pi_104419422
Ik heb ooit eens een tijdelijke baan gevonden voor 2 maanden, dat is uiteindelijk 5 jaar geworden.
pi_104419821
Hoi. Ik kom hier ook even lurken. Ga stoppen met het eerste jaar van mijn studie, dus ben nu full-time werk aan het zoeken. Alleen met een VWO-diploma kom je niet zo ver :( tot nu toe gesolliciteerd bij TNT en winkels.
  dinsdag 15 november 2011 @ 22:50:59 #200
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104419943
Fijn zo, Mint! *O* Goeie flow hangt hier ineens :7

Nezhi, welkom! Is idd lastig als je net gestopt bent met je studie, maar er is vast wel iets te vinden :Y Ik ben destijds ledenwerver geworden (wel koud in de winter :+ , maar kon lekker 4 dagen p.w. werken en me intussen oriënteren op mogelijke nieuwe studies).
pi_104421121
Weten jullie misschien wat cursussen waar je daadwerkelijk iets aan hebt? Ik wil iets volgen om wat meer te kunnen, maar dingen zoals het LOI zijn nogal waardeloos lijkt me. Zo kan ik wat sneller aan een baan komen hopelijk :D
pi_104421419
Kalinhos en Mint_Clansell: gefeliciteerd! *O*.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik doe altijd een brief net zoals via snailmail, met adressen enzo bovenaan, als pdfje! Had dat ooit als tip gekregen en ben er eigenlijk nooit van afgeweken :P

Ennnnn ik heb donderdag een gesprek! :o :D
Jeeeej! :D Ik ga voor je duimen ^O^.
  donderdag 17 november 2011 @ 11:35:41 #203
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_104469080
Ik meld me ook als werkzoekende! ^O^

Op dit moment wacht ik namelijk met smart op een reactie van mijn eerste sollicitatie.

(Afgelopen juli ben ik afgestudeerd, HBO Pedagogiek. Vervolgens veel onzekerheid en uitstelgedrag ( :{ ) bij het maken van mijn eerste brief en CV. Vorige week dan dus eindelijk de brief afgemaakt en verstuurd naar het eerste bedrijf wat mij aansprak. Helaas is dat werk wel van lager niveau dan waar ik voor gestudeerd heb, maar ben het werkloos zijn even zat. Zijn ondertussen al 9 dagen gepasseerd en nog geen belletje, email of brief terug ontvangen. Ben dus erg benieuwd! Vrijdag of maandag pak ik zelf de telefoon om te vragen of ze mijn brief ontvangen hebben.)

Nadeel is dat veel bedrijven (ook binnen mijn vak) mensen zoeken die jong, fris en verse ideetjes hebben, maar al wel jaren ervaring moeten hebben. (Zal vast niets nieuws zijn voor jullie.) Voel me daardoor vaak wel zo'n onzeker kneusje. ;( Bij veel vacatures denk ik meteen: "Dit kan ik toch nog niet!!!"

Wil nu dus meer brieven eruit gaan gooien, maar heb op dit moment totaal geen idee naar welke bedrijven (qua vacatures die mij dus aanspreken).

Naja, das in het kort ff mijn positie als werkzoekende!
  donderdag 17 november 2011 @ 11:45:26 #204
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104469330
Bienelientje, welkom! Jou ken ik idd nog van het scriptie-topic :D Ja, als net afgestudeerde voel je je vaak een beetje tussen wal en schip vallen - je bent eigenlijk te hoog opgeleid voor veel 'simpele' baantjes, maar je hebt te weinig ervaring voor een Echte Grotemensenbaan. :') Je moet gewoon net die ene werkgever treffen die jou helemaal awesome vindt, met of zonder werkervaring B-)
Succes in ieder geval! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:22 schreef hetzusjevan het volgende:
Kalinhos en Mint_Clansell: gefeliciteerd! *O*.

[..]

Jeeeej! :D Ik ga voor je duimen ^O^.
Jeuj, dankjewel! :D *O* Mijn gesprek is wel uitgesteld, maar dat mag de pret niet drukken ;)
  donderdag 17 november 2011 @ 11:48:39 #205
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104469423
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:16 schreef Nezhi het volgende:
Weten jullie misschien wat cursussen waar je daadwerkelijk iets aan hebt? Ik wil iets volgen om wat meer te kunnen, maar dingen zoals het LOI zijn nogal waardeloos lijkt me. Zo kan ik wat sneller aan een baan komen hopelijk :D
Misschien een talencursus oids? Zoiets staat nooit slecht op je CV lijkt me. Plus je kan het vaak bij een taleninstituut volgen, dan krijg je nog een certificaat ook.
Zelf leek de cursus 'schrijven voor het web' van de oprichter van Lancelots e.d. me wel leuk, maar ik ben dan ook een letteren-miep. Nadeel is wel dat er al veel mensen zijn die dit doen, maar slecht voor je CV kan het nooit zijn :7
Misschien kan je anders ook bij de Volksuniversiteit kijken of er wat interessants bij zit?
pi_104475086
volgende week 2 gesprekken ben benieuwd :)
Zijn niet de baantjes wat ik echt wil maar voor tijdelijk totdat ik iets anders heb gevonden zou te gek zijn!
pi_104475853
Ik ben maar even solliciteren naar wat promotiewerk. Lijkt mij opzich ook wel leuk om dat als bijbaantje te hebben.
Moet toch wat werk hebben nu }:|
pi_104478912
Ik ben (ander) werkzoekend. Heb gelukkig wel een vaste baan op dit moment, maar wil graag werk wat aansluit op mijn studie, medewerker personeel en arbeid. Heb nu een sollicitatie lopen voor junior intercedent waar ik hoop op gesprek te mogen komen, maar dat is even afwachten. Omdat ik vanaf juni nog steeds niks heb kunnen vinden ben ik onlangs maar gestart met een opleiding tot vrachtautochauffeur, daar is gelukkig altijd werk en altijd makkelijk om naast een vaste baan te doen.

Ik kwam deze vacature tegen trouwens en wist even niet of ik ervan moest lachen of janken van triestheid :')
  donderdag 17 november 2011 @ 16:28:40 #209
33350 Janena
pi_104479104
Whahaha....productiewerk voor mensen met een universitaire opleiding. 8)7 ...

Ik ben net uitgenodigd op gesprek voor een erg leuke vacature. Aanstaande dinsdag ochtend...
Zin in!
pi_104480661
Janena heel veul succes! Ik heb momenteel ook geen baan meer maar ik heb een aantal maanden tijd om te zoeken. Als ik dit zo lees dan zakt de moed me al in de schoenen.
pi_104487317
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:35 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik meld me ook als werkzoekende! ^O^

Op dit moment wacht ik namelijk met smart op een reactie van mijn eerste sollicitatie.

(Afgelopen juli ben ik afgestudeerd, HBO Pedagogiek. Vervolgens veel onzekerheid en uitstelgedrag ( :{ ) bij het maken van mijn eerste brief en CV. Vorige week dan dus eindelijk de brief afgemaakt en verstuurd naar het eerste bedrijf wat mij aansprak. Helaas is dat werk wel van lager niveau dan waar ik voor gestudeerd heb, maar ben het werkloos zijn even zat. Zijn ondertussen al 9 dagen gepasseerd en nog geen belletje, email of brief terug ontvangen. Ben dus erg benieuwd! Vrijdag of maandag pak ik zelf de telefoon om te vragen of ze mijn brief ontvangen hebben.)

Nadeel is dat veel bedrijven (ook binnen mijn vak) mensen zoeken die jong, fris en verse ideetjes hebben, maar al wel jaren ervaring moeten hebben. (Zal vast niets nieuws zijn voor jullie.) Voel me daardoor vaak wel zo'n onzeker kneusje. ;( Bij veel vacatures denk ik meteen: "Dit kan ik toch nog niet!!!"

Wil nu dus meer brieven eruit gaan gooien, maar heb op dit moment totaal geen idee naar welke bedrijven (qua vacatures die mij dus aanspreken).

Naja, das in het kort ff mijn positie als werkzoekende!
Hee! Welkom! Nou je bent niet de enige die in hetzelfde schuitje zit. Allemaal zeer herkenbaar :)
pi_104488059
Overigens, ik heb morgen weer een sollicitatiegesprek. 1e gesprek en mogelijk blijft het daarbij!
pi_104495252
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:48 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Misschien een talencursus oids? Zoiets staat nooit slecht op je CV lijkt me. Plus je kan het vaak bij een taleninstituut volgen, dan krijg je nog een certificaat ook.
Zelf leek de cursus 'schrijven voor het web' van de oprichter van Lancelots e.d. me wel leuk, maar ik ben dan ook een letteren-miep. Nadeel is wel dat er al veel mensen zijn die dit doen, maar slecht voor je CV kan het nooit zijn :7
Misschien kan je anders ook bij de Volksuniversiteit kijken of er wat interessants bij zit?
Die cursussen zijn toch heel duur? Ik wilde een 3-daagse cursus volgen, kostte gewoon 1000 euries. Hallo, ik ben net afgestudeerd en heb net een huis gekocht met mijn bf dus zoveel geld kan ik nu eigenlijk niet missen ;(. Als het mijn kans op een baan nou ontzettend zou verhogen, à la, maar die zekerheid heb je natuurlijk nooit :).
Edit: ik heb het dan niet over taalcursussen, geen idee wat die kosten, maar cursussen in schrijven voor het web of photoshop cursussen oid.
pi_104499207
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:11 schreef Woussie1987 het volgende:
Overigens, ik heb morgen weer een sollicitatiegesprek. 1e gesprek en mogelijk blijft het daarbij!
wel een beetje positief blijven he! Succes morgen :)
pi_104501157
Ik bedoel misschien is een tweede gesprek niet nodig in het positieve geval
pi_104501194
Hmm nou ik heb op de wandelgangen al gehoord dat ik het niet geworden ben voor interne functie 1. Aangezien ze een collega van dezelfde afdeling in hetzelfde team een bod hebben gedaan. Eerlijk is eerlijk, die heeft het gewoon slimmer aangepakt. Onze profielen waren wel heel goed vergelijkbaar though, maar het mocht niet zo zijn. Soms mis je gewoon even de klik of de scherpte.

Maar gelukkig was er nog interne functie 2, waarbij ik de wijze geleerde lessen van het gesprek van interne functie 1 direct heb toegepast. Daarvoor had ik vandaag het gesprek, en dat klikte juist wel heel goed. Daarbij heb ik een aanbeveling gekregen van mijn leidinggevende voor deze functie. Die heeft de sollicitatie voor me verzet naar vandaag aangezien ik op de dag van de eerste afspraak niet echt aanspreekbaar meer was wegens prive-omstandigheden, die de spanning ook niet bepaald verminderde. Deze keer ging het gelukkig een stuk beter. Deze keer voelde ik wel een duidelijke klik, en volgens mij voelden mijn gesprekspartners die ook, maar het blijft afwachten. Er kan altijd weer iemand zijn die beter klikt.
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:14:18 #217
318361 Bienelientjee
pi_104508379
Nieuwe vacature gevonden. Leuke lijst aan kwaliteiten en vaardigheden. Volgens mij kan ik dat wel. (Voor een BSO namelijk) Staat er in het allerlaatste zinnetje. Rijbewijs B is pré. ;( Naja, denk dat ik gewoon een brief stuur en erbij vermeld dat ik recent ben begonnen/ binnenkort wil beginnen. (Ben een rijschool aan het uitkiezen op dit moment...)
pi_104509380
Zo. Vanmorgen het contract getekend, maandag beginnen! Ik ben gelukkig weer een paar maanden onder de pannen en van daaruit zien we wel weer verder. Dus wie weet tot over een paar maanden... Maar hopelijk niet! ;)
pi_104511429
Hier misschien een tijdelijke (3-6maanden) functie bij de IND. Volgende week iets meer duidelijkheid.
Niet perse in mijn HR-straatje, maar wel mooi op hbo+ niveau dus verder dikke prima.
  vrijdag 18 november 2011 @ 22:31:28 #220
94080 VeX-
pi_104533470
Ik heb donderdag een sollicitatiegesprek voor een functie waarvan ik eerder nog werd afgewezen. Het kan raar lopen.
pi_104535828
Nouja, ik mag waarschijnlijk een introductie trajectje doorlopen bij een callcenter en daar aan de slag, en in de ochtend dan even post voorbereiden in Alkmaar Noord :')
pi_104541215
Hoi allemaal,

ik ben nog niet echt werkzoekend, eerder bijbaanzoekend ;) Ben nog bezig met mijn studie (wo pedagogische wetenschappen) en zoek wel iets studiegerelateerds. Voor heel veel functies zoeken ze mensen waarvoor ik het profiel net niet heb. Bv het hebben van een mbo diploma.

Ik weet dat je best kan solliciteren ook al voldoe je niet helemaal aan het profiel, niemand is perfect. Maar een diploma lijkt me best belangrijk. Hebben jullie hier ervaring mee?
pi_104542756
Ik heb wel eens een diploma gehaald, ja.
pi_104542795
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 04:19 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb wel eens een diploma gehaald, ja.
haha ja, vragen formuleren is ook een vak. Ik bedoel, maak je kans om dan toch aangenomen te worden, ook al heb e dat diploma niet? In hoeverre is dat ideale profiel waar ze naar vragen doorslaggevend?

Ik weet dat ik voor sommige beroepen nu al te hoog opgeleid ben, ondanks het feit dat ik nog geen diploma heb. }:|
  zaterdag 19 november 2011 @ 10:22:51 #225
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104544249
Mwehe, zie ik weer wat 'nieuws': "winkeldier met leidinggevende ervaring" _O- Die past wel in het rijtje van de salestijgers enzo, al klinkt een winkeldier meer als een cavia ofzo. What's next, "Ben jij het beest in onze beddenzaak? *) "

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 04:25 schreef fh101 het volgende:

[..]

haha ja, vragen formuleren is ook een vak. Ik bedoel, maak je kans om dan toch aangenomen te worden, ook al heb e dat diploma niet? In hoeverre is dat ideale profiel waar ze naar vragen doorslaggevend?

Ik weet dat ik voor sommige beroepen nu al te hoog opgeleid ben, ondanks het feit dat ik nog geen diploma heb. }:|
Ik denk dat het er ook een beetje vanaf hangt wat je wilt, of er al veel concurrentie in die richting is enzo. Volgens mij zijn bepaalde functie-eisen soms niet hard, wanneer er sprake is van bijv. heel goede werkervaring of gewoon een kneitergoede motivatie. Er zal ook vast wel een deeltje geluk bij komen kijken :P Anders kun je als je een toffe baan ziet misschien even bellen om te vragen of jij als nog-niet-afgestudeerde kunt reageren?
pi_104554912
Heb aanstaande Vrijdag ook even een sollicitatiegesprek bij Pepperminds. Alleen weet niet echt wat ik moet verwachten daar.
Je gaat met een groep solliciteren en dan vertellen wie je bent etc, dat lijkt wel alsof je net in een nieuwe klas komt en je zelf moet voorstellen aan iedereen.
Maar als ik ook op de site kijk zie ik toch wel inderdaad veel studenten die uitgaan etc. Ik ben zelf helemaal geen uitgaanstype.
Maar ja ik moet werk hebben dus pak ik zo'n beetje alles aan, maar weet niet echt of ik hier tussen pas.

Maar we zien het wel.
pi_104555028
Ik heb een leuke baan, maar ik merk dat ik mij enorm beperk.
Voor een leidinggevende positie vragen ze telkens weer een WO diploma, al is het maar communicatiewetenschappen.
Zo heb ik een snol die de technische afdeling leiding geeft hier, terwijl ze nooit een schroef heeft aangeraakt :r

Een master in mijn richting is ook niet zinvol en het doen van een pretmaster achteraan lijkt me ook onlogisch.
pi_104605628
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 10:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mwehe, zie ik weer wat 'nieuws': "winkeldier met leidinggevende ervaring" _O- Die past wel in het rijtje van de salestijgers enzo, al klinkt een winkeldier meer als een cavia ofzo. What's next, "Ben jij het beest in onze beddenzaak? *) "
Hahaha, ja het heeft inderdaad wel een hoog cavia gehalte. Ze doen ook maar wat om nog een beetje op te vallen in de massa denk ik.

Mijn "schoonzusje" studeert over een maandje af, heeft ze nu al 2 gesprekken. Grrr. En ik ben al een jaar bezig, en heb nauwelijks gesprekken. Zo oneerlijk :P :(
Nu maar weer een brief verstuurd voor een hele leuke vacature, hoop dat de positieve vibe in dit topic ook een beetje overslaat naar mijn kant zodat ik ook een keer wat positeifs kan posten hier :P

Krijg wel steeds vaker van mensen het advies om een eigen zaak te starten, blijkbaar vinden ze me wel een type daarvoor. Maar zelf zie ik het nog niet zo erg zitten. Pfff lastig hoor.
pi_104609860
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:36 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Hahaha, ja het heeft inderdaad wel een hoog cavia gehalte. Ze doen ook maar wat om nog een beetje op te vallen in de massa denk ik.

Mijn "schoonzusje" studeert over een maandje af, heeft ze nu al 2 gesprekken. Grrr. En ik ben al een jaar bezig, en heb nauwelijks gesprekken. Zo oneerlijk :P :(
Nu maar weer een brief verstuurd voor een hele leuke vacature, hoop dat de positieve vibe in dit topic ook een beetje overslaat naar mijn kant zodat ik ook een keer wat positeifs kan posten hier :P

Krijg wel steeds vaker van mensen het advies om een eigen zaak te starten, blijkbaar vinden ze me wel een type daarvoor. Maar zelf zie ik het nog niet zo erg zitten. Pfff lastig hoor.
Ohh frustrerend inderdaad.. maar blijven hopen dat je binnenkort ook een x op gesprek mag komen voor die leuke vacature :Y! Ik heb dat advies ook al vaker gehad, maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik voor diensten of producten zou willen aanbieden. Er moet wel vraag naar zijn natuurlijk :).
pi_104610552
Morgen een sollicitatiegesprek, en dinsdag nog één. Wat een luxe :P Hoewel ik weinig hoop heb voor die van dinsdag (denk dat de functie net iets te hoog gegrepen is voor mij, er werd ook gevraagd om 3-5 jaar ervaring maar ben (als min of meer starter) toch uitgenodigd :?), maar je weet natuurlijk maar nooit.
  maandag 21 november 2011 @ 10:10:34 #231
318361 Bienelientjee
pi_104620530
Zojuist gebeld met de organisatie, waar ik dus al 2 weken een antwoord van verwacht! Met de vraag of mijn brief wel was aangekomen. (Na 2 weken vond ik dat het wel mocht!) Ja, dat was tie! En ik zou vandaag of morgen sowiesow al gebeld worden. :+ Dus nu mag ik dat telefoontje even afwachten. :D
pi_104622537
Hmm, als een sollicitatiegesprek erg goed ging en het moment dat ze kunnen bellen voor een aanbod breekt aan is het wel erg spannend. Zou toch wat zijn als ik de baan krijg, het is iets heel goed passends.

Voor de andere baan moeten ze ook nog steeds bellen. Ze zeiden dat ze vrijdag met de uitslag zouden komen. Dat deden ze niet dus heb ik gebeld. Ik kreeg de voicemail. Er is wel een indicatie dat ik de baan niet zal krijgen dus het is wel een beetje flauw dat ze niet hebben gebeld, want dat betekent in principe dat ze me in de spanning laten zitten. Wel jammer, het was een beetje een faalsollicitatie van beide kanten. Achteraf gezien had ik mezelf beter neer kunnen zetten, maar aan de andere kant vroeg ik me n.a.v. het gesprek ook wel af of het ook echt iets voor mij was.
pi_104623432
Had eindelijk een baan ja had, mocht welgeteld 2 weken komen en toen was er een andere medewerker die de afsrpaek niet naar kwam. Dit kwam er op neer dat klanten zo iets hadden we gaan weg en toen mocht ik oprotten want er waren niet genoeg klanten op de dagen dat ik werkte HOERA.

Dus bij deze mag ik weer op zoek naar een andere baan, het is toch geweldig. :r
pi_104624010
Meld zich als werkzoekende.

Gestopt met studie, nu op zoek naar een baan voor door de weeks. Zit al een tijdje thuis omdat of ik niets kan vinden of ik niet word aangenomen door gebrek aan ervaring

Tot nu toe langs geweest bij uitzendbureaus en langs geweest in winkels.

Word toch wel een beetje ziek van dat thuis zitten en niets doen :')
pi_104624415
Sollicitatiegesprek gaat niet door omdat ik te ver weg woon (waar ik woon ligt 5 minuten er van af met de trein :')). Maar wilde er ook niet echt werken, te laag salaris. Ben gebeld voor iets anders, maar die had ik gemist omdat ik toen nog op de uni zat te werken aan een projectje. Toen ik terugbelde wisten ze ook niet waarom ik was gebeld :(
  maandag 21 november 2011 @ 13:04:16 #236
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104625692
Ik ben terug van mijn gesprek! Het ging goed denk ik! Zowel ik als de heren met wie ik het gesprek had waren het er over eens dat het een fijn gesprek was :Y Ik kon alles makkelijk vinden, kreeg koffie van de beveiligingsmeneer, zei best zinnige dingen geloof ik, en heb veel info gehad *O* Nu afwachten! Er zijn nog iets van 6 anderen met wie ze in gesprek gaan, dus het is nog even spannend :Y
pi_104625834
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:37 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ohh frustrerend inderdaad.. maar blijven hopen dat je binnenkort ook een x op gesprek mag komen voor die leuke vacature :Y! Ik heb dat advies ook al vaker gehad, maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik voor diensten of producten zou willen aanbieden. Er moet wel vraag naar zijn natuurlijk :).
Nee dat is exact mijn probleem. Ben wel afgestudeerd in een interessante richting, zou dan advies aan zorgorganisaties kunnen geven. Maar om dat geheel zelfstandig te doen is mij een stap te ver.
Verder ben ik veel bezig met koken (high tea etc) de laatste tijd, maar volgens mij is de markt wel verzadigd op dat gebied.

quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 12:23 schreef Nezhi het volgende:
Sollicitatiegesprek gaat niet door omdat ik te ver weg woon (waar ik woon ligt 5 minuten er van af met de trein :')). Maar wilde er ook niet echt werken, te laag salaris. Ben gebeld voor iets anders, maar die had ik gemist omdat ik toen nog op de uni zat te werken aan een projectje. Toen ik terugbelde wisten ze ook niet waarom ik was gebeld :(
Oh irritant ja :(

quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik ben terug van mijn gesprek! Het ging goed denk ik!
Wanneer hoor je wat? :)
  maandag 21 november 2011 @ 13:15:39 #238
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104626090
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:07 schreef LilDutchPrincess het volgende:

Wanneer hoor je wat? :)
Eind deze week of midden volgende week waarschijnlijk! Ze wisten het niet precies, ze moesten nog intern overleggen enzo :Y
  maandag 21 november 2011 @ 14:03:45 #239
318361 Bienelientjee
pi_104627836
Wacht (on)geduldig op het telefoontje.... :D Lijkt me in eerste instantie geen afwijzing, want anders sturen ze wel een brief. Maar wat gaan ze me aanbieden? That's the question!
  maandag 21 november 2011 @ 14:16:54 #240
33350 Janena
pi_104628432
Spannend Bienelientje!

Ik heb morgen een gesprek, ben er benieuwd naar en heb er ook wel zin in.

Over het bedrijf zelf kan ik niet al te veel vinden maar ik ben wel bekend met 'het wereldje' waarin ze zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janena op 21-11-2011 14:23:15 ]
pi_104628592
Gaan jullie nog wel eens uitzendbureau's langs? En hoe pakken jullie dat dan aan?

Ik heb altijd het idee dat ze helemaal geen zin in je hebben en snel roepen van "kijk maar op internet".
  maandag 21 november 2011 @ 14:24:16 #242
33350 Janena
pi_104628709
Ik ga op dit moment alleen nog langs bij Adecco in Zwolle omdat het aardige mensen zijn die niet met onzin praatjes aan komen zetten. gewoon een leuke vestiging.

Voor de rest kijk ik wel op internet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janena op 21-11-2011 14:45:29 ]
pi_104628747
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:21 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Gaan jullie nog wel eens uitzendbureau's langs? En hoe pakken jullie dat dan aan?

Ik heb altijd het idee dat ze helemaal geen zin in je hebben en snel roepen van "kijk maar op internet".
Dat word mij ook altijd verteld van 'ja je moet kijken naar andere vacatures op internet en dan reageren via mail of telefoon'.
Weet nog wel 5 jaar geleden toen ik ook lang werkeloos was. Was bijna elke dag bij uitzendbureaus te vinden om werk te vinden. Maar nu is dat volgens mij echt anders. Gewoon thuis reageren via mail en telefoon en je hoort het wel wanneer ze je geschikt vinden.
pi_104629029
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:21 schreef LilDutchPrincess het volgende:

Ligt nogal aan het bedrijf. Ik ben 1 keer op de bonnefooi naar binnen gewandeld en dat leidde via via tot m'n huidige baan. Maar meestal bel ik gewoon. Ik ben ook wel eens op de bonnefooi naar HR van een ziekenhuis gewandeld, maar dat had toen geen meerwaarde, ze verwezen me gewoon naar internet.
  maandag 21 november 2011 @ 16:19:07 #245
318361 Bienelientjee
pi_104633514
Hmss, al na vieren, ik verwacht vandaag geen telefoontje meer..... :{ Hopelijk wordt het dan morgen!
  maandag 21 november 2011 @ 16:20:10 #246
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104633556
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:19 schreef Bienelientjee het volgende:
Hmss, al na vieren, ik verwacht vandaag geen telefoontje meer..... :{ Hopelijk wordt het dan morgen!
Ik hoop het ook, mademoiselle! :Y Ik duim!
pi_104634060
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:19 schreef Bienelientjee het volgende:
Hier ook geen telefoontje. Misschien morgen dan inderdaad.
pi_104642966
Met de grootst mogelijke moeite kom ik me hier ook maar melden..

Had een leuke functie bij een leuk bedrijf, ging allemaal perfect, mijn collega's en leidinggevende waren allemaal tevreden over me. Maar, de omzet valt tegen en daarom moet er gekort worden op de kosten en gaan alle werknemers die nog in de proef periode zaten eruit.

Great..

[ Bericht 0% gewijzigd door Rikkert33 op 21-11-2011 20:43:09 ]
pi_104646342
Wordt volgende week denk ik gezellig langs de Sociale Dienst mocht ik nog geen werk hebben.
Ben nu al bijna 4 maanden werkeloos en er moet toch eens wat geld binnen komen ;( ;(
pi_104646599
Spannend, Maria_Etcetera, Daboman Bienelientjee! Succes morgen Janena! Ik duim voor jullie :). Ik moet vanavond maar weer eens op wat vacatures reageren die ik al een paar dagen op het oog heb. Weinig tijd en puf voor gehad laatste dagen.
pi_104649978
Het is raar hoe iets kan lopen... weken geleden nog niet aan een baan, nu sinds vorige week maandag aan het werk en inmiddels al naar een nieuwe beter aansluitende functie met de daarbij behorende voordeeltjes... :)
pi_104653613
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:07 schreef Gnomestein het volgende:
Het is raar hoe iets kan lopen... weken geleden nog niet aan een baan, nu sinds vorige week maandag aan het werk en inmiddels al naar een nieuwe beter aansluitende functie met de daarbij behorende voordeeltjes... :)
Goed bezig!! :D
  maandag 21 november 2011 @ 22:27:02 #253
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104655695
Gnome, fijn! :D

Zusje, succes met de sollicitaties! :Y Ik begrijp helemaal wat je bedoelt - als je weinig puf hebt, heeft een brief schrijven niet zoveel zin. Ik krijg er iig niet echt iets bijzonders/origineels uit dan :P Hopelijk lukt het nu wel *O*
pi_104659319
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:27 schreef MariaEtcetera het volgende:
Gnome, fijn! :D

Zusje, succes met de sollicitaties! :Y Ik begrijp helemaal wat je bedoelt - als je weinig puf hebt, heeft een brief schrijven niet zoveel zin. Ik krijg er iig niet echt iets bijzonders/origineels uit dan :P Hopelijk lukt het nu wel *O*
Ik heb er in elk geval ééntje eruit gegooid, maar was echt te moe om de tweede te schrijven. Dan krijg je idd weinig nuttigs/leuks meer op papier. De motivatie zit wel in mijn hoofd voor die vacature, morgenavond even uitwerken :).
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:43:12 #255
318361 Bienelientjee
pi_104669401
Die motivatie problemen herken ik helmaal! Mijn onzekerheid en mijn angst voor het nieuwe, onbekende arbeidsleven heeft ervoor gezorgd dat ik er gewoon zeker 3 maanden over heb gedaan om 1 brief op papier te krijgen(!!!!) Het zat er allemaal in. De motivatie, de wil om te werken, een inkomen en niet thuis te zitten. Helaas kwam er elke dag geen enkel woord op papier erbij! Uiteindelijk heb ik maar hulp ingeschakeld, een kennis hier thuis laten komen en samen hebben we mijn eerste brief afgemaakt. :')

:{ Wacht trouwens nog steeds op het telefoontje...Gggrrr! :{
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:47:19 #256
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104669561
Goed bezig zusje!

Bienelientje, de eerste brief is het halve werk *O* Vaak kan je die dan ook als 'model' gebruiken voor andere brieven in hetzelfde veld, uiteraard met aanvullingen gespitst op het bedrijf in kwestie. Dat was ook mijn plan maar in de praktijk herschrijf ik vaak de hele zut om iets anders te proberen :+ Nouja. Ik vind het overigens wel fijn om meerdere dingen te hebben lopen, dat je wanneer je een afwijzing krijgt nog wat dingen achter de hand hebt, voor je gevoel.
pi_104670181
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:37 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ohh frustrerend inderdaad.. maar blijven hopen dat je binnenkort ook een x op gesprek mag komen voor die leuke vacature :Y!
Vanmiddag even naar timing voor een gesprek. (naar aanleiding van mijn sollicitatie gister). Spannend. Ze hebben 4 kandidaten waarvan ze er 2 gaan voorstellen.
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:00:13 #258
33350 Janena
pi_104673807
Mijn gesprek zit er op.

Er komen 5 mensen op gesprek en ik hoor begin volgende week meer.
Waarschijnlijk gaan er 2 kandidaten door naar een 2e ronde.

Het gesprek liep goed en prettig. De baan en het bedrijf lijken me leuk en de 2 mensen waar ik het gesprek mee had ook. Voelde me er op mijn gemak..
Het was geen heel uitgebreid gesprek op vakinhoudelijk gebied, mijn diploma's en ervaring spraken voor zich zeiden ze...
Ze hebben me het e.e.a. over de functie en de urenverdeling verteld. Vervelende vragen heb ik niet gehad. Zeker geen stijf en doorsnee gesprek.

Nou goed, nu moet ik gewoon even afwachten.....deze keer hopelijk geen concurrent met 'een betere klik'.
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:08:03 #259
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104674080
Spannend Princess en Janena :Y

Janena, klinkt alsof je de klik in ieder geval zelf wel voelde, hopelijk was dat wederzijds *O*
pi_104674790
Ik heb gesolliciteerd ergens en ik mag morgenop gesprek komen. Nou heb in een formulier van hun ontvangen die ik moet invullen. Allerlei informatie vragen ze o.a. beroep van mijn ouders, wat ik heb verdient bij mijn vorige werkgevers of ik rook en drink, mijn lengte en gewicht. Ik vind hetnogal.. apart. Hebbn jullie ooit zoiets meegemaakt. Van sommige dingen denk ik echt dat gaat je geen reet aan :{
pi_104675059
Nog nooit meegemaakt. Grote onzin natuurlijk, ik zou dat echt niet invullen :P Dat is privé-informatie en totaal niet relevant voor wat dan ook.

Ik had gisteren een gesprek en die mensen willen me waarschijnlijk wel hebben :o Moet nu een ochtend "proefdraaien" en als dat bevalt dan kan ik daar aan de slag. Het is alleen niet echt mijn droombaan, dus ik vraag me wel af hoe lang het leuk blijft.
Zojuist ook nog op gesprek geweest voor een functie die me een stuk leuker lijkt. Ik weet alleen niet zo goed wat ik van het gesprek moet denken. Het duurde krap een half uurtje (slecht teken?), maar ik voelde me er wel op mijn gemak, aardige mensen en de sfeer was vrij ontspannen. Er zijn ook maar 3 andere kandidaten. Nou ja, als dit niks wordt (en daar ga ik maar vanuit) dan heb ik in ieder geval dat andere nog.
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:43:46 #262
33350 Janena
pi_104675515
Mijn gesprek zat er er ook met een half uurtje op.
Zegt op zich niet alles denk ik en het zal ook afhankelijk zijn van de functie.

Voor een administratieve parttime baan op mbo niveau is een half uurtje denk ik vrij standaard. Al mijn gesprekken duren tussen de 20 en 45 minuten.
Bij grotere bedrijven soms iets langer omdat je dan wel eens 2 gesprekken voert (eerst met HR en daarna met het afdelingshoofd of zo).

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:25 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ik heb gesolliciteerd ergens en ik mag morgenop gesprek komen. Nou heb in een formulier van hun ontvangen die ik moet invullen. Allerlei informatie vragen ze o.a. beroep van mijn ouders, wat ik heb verdient bij mijn vorige werkgevers of ik rook en drink, mijn lengte en gewicht. Ik vind hetnogal.. apart. Hebbn jullie ooit zoiets meegemaakt. Van sommige dingen denk ik echt dat gaat je geen reet aan :{
Wat is het voor een baan? Vind het wel hele brutale vragen! Ik zou geneigd zijn om hele rare antwoorden te geven maar dan krijg je de baan waarschijnlijk niet :o .

[ Bericht 54% gewijzigd door Janena op 22-11-2011 14:48:57 ]
pi_104675866
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:43 schreef Janena het volgende:

Voor een administratieve parttime baan op mbo niveau is een half uurtje denk ik vrij standaard. Al mijn gesprekken duren tussen de 20 en 45 minuten.
Bij grotere bedrijven soms iets langer omdat je dan wel eens 2 gesprekken voert (eerst met HR en daarna met het afdelingshoofd of zo).

[..]

Wat is het voor een baan? Vind het wel hele brutale vragen! Ik zou geneigd zijn om hele rare antwoorden te geven maar dan krijg je de baan waarschijnlijk niet :o .
Tis maar een simpel baantje bij een sauna, als het nou bij de politie ofzo was ok :{
Maar er staat het is van belang dat we achterliggende informatie hebben, zodat wij beterin staat zijn uw mogelijkheden binnen ons bedrijf te evalueren :{ i.v.m doorgroeimogelijkheden.
Ik snap alleen niet wat mijn lengte, gewicht, of ik rook en het beroep van mijn ouders daarmee te maken heeft
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:56:43 #264
33350 Janena
pi_104676008
Ik snap dat ook niet.

Het stomme is dat ze voor de simpele baantjes vraag de meeste (idiote) informatie vragen terwijl ze voor relatief goede banen op kantoor soms niks controleren.

Pasfoto's vind ik ook zoiets.

Nu staat de mijne vaak wel in mijn cv hoor (dan zien ze meteen je gezicht erbij) maar ik hou er niet van dat bedrijven je verplichten om er 1 mee te sturen/mailen.
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:59:23 #265
33350 Janena
pi_104676109
Ik moest trouwens ook eens zo'n ellenlange lijst invullen voor een functie bij Plopsaland indoor.

Bijna tot mijn lievelingskleur en favoriete jongensgroepje aan toe! Het was net zo'n vriendenboekje van vroeger.
Ben er bijna 3 kwartier mee bezig geweest.
Alle datums moesten exact ingevuld worden (alsof ik nog weet op welke dag ik de mavo heb afgerond, ze mogen al blij zijn dat ik het jaar nog weet man) dus ik moest er van alles bij gaan zoeken.
pi_104676147
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:56 schreef Janena het volgende:
Ik snap dat ook niet.

Het stomme is dat ze voor de simpele baantjes vraag de meeste (idiote) informatie vragen terwijl ze voor relatief goede banen op kantoor soms niks controleren.

Pasfoto's vind ik ook zoiets.

Nu staat de mijne vaak wel in mijn cv hoor (dan zien ze meteen je gezicht erbij) maar ik hou er niet van dat bedrijven je verplichten om er 1 mee te sturen/mailen.
Idd, en ze mogen best mijn ouders beroep weten dat is geen geheim maar het gaat me meer om het principe :{ Maar ik zal het toch zo volledig mogelijk invullen
pi_104676206
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:43 schreef Janena het volgende:

Zou best kunnen ja. Nu was dit geen administratieve baan op MBO-niveau, maar toch.
Kreeg ook het idee dat die mensen zenuwachtiger waren voor het gesprek dan ik. Ze vergaten dingen (zo was het de bedoeling dat ik iets over mezelf vertelde maar dat werd geskipt) en maakten een beetje een nerveuze indruk. Steeds naar elkaar kijken, "Heb jij nog vragen?" :P Nou ja, ze gaan nu met elkaar in overleg en dan hoor ik het vandaag of morgen. Zo is elk gesprek toch weer anders, mijn gesprek van gisteren duurde minstens een uur en heb toen ook twee verschillende mensen gesproken (eerst iemand waar ik veel mee samen zou werken en vervolgens een (of dé :P) manager.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:52 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Tis maar een simpel baantje bij een sauna, als het nou bij de politie ofzo was ok :{
Maar er staat het is van belang dat we achterliggende informatie hebben, zodat wij beterin staat zijn uw mogelijkheden binnen ons bedrijf te evalueren :{ i.v.m doorgroeimogelijkheden.
Ik snap alleen niet wat mijn lengte, gewicht, of ik rook en het beroep van mijn ouders daarmee te maken heeft
Dat heeft daar natuurlijk ook helemaal niets mee te maken. Het zijn volgens mij ook dingen waar ze niet eens naar mogen vragen, dus als je het niet in wil vullen hebben ze gewoon keihard pech. Maar ja, in de praktijk zijn er dan natuurlijk genoeg andere mensen die het wél invullen, dus het ligt er ook een beetje aan hoe graag je dat baantje wil, denk ik.
pi_104681192
quote:
Debiele vragen vragen om debiele antwoorden.

Of je zegt zoiets van 'vanwege pricacy redenen ben ik niet in staat om deze vraag te beantwoorden.' Zou ze er wel op aanspreken tijdens het sollicitatiegesprek, btw. Om wat voor een baan gaat het?
pi_104681700
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik had net ook weer wat hoor:

Ik ben vorige week op gesprek geweest bij een speciale tak van een uitzendbureau, omdat ze daar in een bepaald soort baantjes bemiddelen. Leuk gesprek en ik zou voorgesteld worden op de functie en zou daar deze week meer over horen. Nu is er een week verstreken dus ik dacht: ik bel maar weer eens even... Het volgende gesprekje deed zich voor:

Ik: Hallo, is [naam] er ook?
UZB: Nee, die is ziek
Ik: Oh, okee, misschien kun je me verder helpen. Ik heb vorige week een gesprek gehad met haar en zou worden voorgesteld op een functie.
UZB: Wat is je naam?
Ik: Mint Clansell
UZB: Mink Brandel...
Ik: Nee, Mint. Clansell.
UZB: Smint Mansen?
Ik: (zucht) Nee, M-I-N-T C-L-A-N-S-E-L-L
UZB: Oooh, Mint Clansell!
Ik: he he
UZB: Ik ga even voor u kijken, heeft u een momentje?
UZB: (na een minuut) Ik zie u niet in ons systeem...
UZB: We nemen even contact op met degene die jou heeft ingeschreven en bellen je daarna terug!
Ik: okee...
UZB: (na 5 minuten) je staat in ons systeem, maar ik had het verkeerd gespeld! Volgens [naam] ben je wel voorgesteld, maar we hebben nog niks vernomen. We gaan er gelijk erachteraan! Mag ik je naam nog een keer?
Ik; Fijn zo, Mint Clansell en tot horens dan maar.

Waarom hebben dit soort mensen een baan en ik niet? ;(
Nog steeds niks gehoord. :')
pi_104683470
Weer een afwijzing binnen na een 1e gesprek. Heb nog geen reden gehoord waarom.
Krijg ik nog te horen.

De rest van deze week weer drie nieuwe gesprekken. Eentje heeft mij gevonden via een bekende vacbank.

Overigens mijn sol gesprekken duren meestal een uur.

Edit: De reden is bekend. Men vond dat ik de werkzaamheden te eentonig zou vinden en te enthousiast. De vacature was Voor een juniorfunctie waarin men iemand wil die doorgroeit....en dat ik die stappen te snel wou maken.

[ Bericht 29% gewijzigd door Woussie1987 op 22-11-2011 18:44:53 ]
pi_104697059
Hmm vandaag weer niets gehoord. Waarom hebben bedrijven geen fatsoen om even een afwijzing te sturen, dit is al de 3e keer in 3 sollicitaties, waarvan 2 zelfs intern. Vandaag sloeg m'n hart elke keer dat de telefoon ging over omdat het gesprek zo goed leek te gaan en omdat het iets is dat ik graag wilde en zij er ook een goed gevoel bij leken te hebben en omdat ze "begin volgende week" zouden bellen. Morgen maar eens uitgebreid informeren dan als ik weer op m'n huidige werk ben. En oh ja, note to self, goed is niet goed genoeg, volgende keer vraag ik hoe zij de ideale kandidaat zien, zodat ik kan inschatten of ze misschien meer overtuiging nodig hebben als er een klik lijkt te zijn.
pi_104697498
quote:
Niet invullen. Is een manier om te testen of je een ander gemakkelijk over je grenzen heen laat gaan.
pi_104704448
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:12 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Niet invullen. Is een manier om te testen of je een ander gemakkelijk over je grenzen heen laat gaan.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Zijn ze gek ofzo.

En mijn gesprek vanmiddag ging goed, maar ze vonden me te ambitieus voor deze functie. :') tjah... zucht. Ik was niet gelijk afgeschreven, maar ik verwacht er nog weinig van :(
pi_104704958
Te ambitieus :') Het is toch ook altijd wat.
  woensdag 23 november 2011 @ 09:43:23 #275
33350 Janena
pi_104709413
Nou, inderdaad zeg.....

Ze zeggen maar wat denk ik.
  woensdag 23 november 2011 @ 10:27:36 #276
318361 Bienelientjee
pi_104710458
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:06 schreef Daboman het volgende:
....Hmm vandaag weer niets gehoord....
Same here, vandaag of morgen (zoals gezegd op maandag), bleek toch niet zo te zijn. :') Zo druk hebben ze het toch zeker niet om eventjes te bellen en/of een afspraak in te plannen? oO< Ik wil gewoon IETS van ze horen!

In ieder geval maar eens bekijken of ik deze week nog een andere sollicitatie eruit kan gaan sturen.

Edit: Wordt er wel helemaal gestoord van! Op dit moment gewoon geen enkel idee waar ik op zou kunnen solliciteren, behalve iets van kinderopvang gebeuren dan! :{ 8)7

[ Bericht 7% gewijzigd door Bienelientjee op 23-11-2011 12:12:58 ]
pi_104720381
Nou ben vandaag op gesprek geweest bij de sauna :') Heb die belachelijke vragenlijst gewoon vaag gehouden en sommige dingen niet ingevuld. Mijn gewicht gaat ze niks aan :{w
Mag volgende week donderdag op een vervolg gesprek komen, dus dat is fijn. Zal alblij zijn als ik iets heb tijdelijk zodat ik ondertussen iets anders kan zoekn
pi_104722195
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 00:37 schreef pussywillow het volgende:
Te enthousiast, te ambitieus.. what's next? :N.
  woensdag 23 november 2011 @ 16:08:59 #279
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104722489
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:01 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Te enthousiast, te ambitieus.. what's next? :N.
"Te... jij! :( "
pi_104724143
Ik heb over een week of 3 een 'verlengingsinterview' *O* ze mogen/kunnen mensen houden na kerst en blijkbaar zijn ze nog wel in me geïnteresseerd want er is een gesprek ingepland! O+
Ja doei.
pi_104724237
Noujazeg.. moet ik van die werkcoach dus 15sollicirtaties per week doen, wat al bijna niet te doen is.
Kom ik vandaag op tweede gesprek, gaat ie ze allemaal nalopen op internet. Kan ie er 2 niet meer vinden op de websites, verwijt ie me dat ik vacatures aan het verzinnen ben :{ .

Mag hem nu al niet.. Hopelijk snel genoeg iets te doen.

Toeval wil wel dat ik vandaag via randstad een functie aangeboden heb gekregen. dossiermedewerker, niet echt mijn straatje, maa rwel mooi op niveau.
En ook een functie van frontoffice medewerker bij een verzekeraar, waarin ik werkgevers zou moeten adviseren op het gebied van arbeidsverzuim en preventie. Dat ligt wel in mijn (HR) straatje, en adviseren is ook goed. Alleen het telefoon-idee spreekt me wat minder aan..
pi_104724471
quote:
99s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:53 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Noujazeg.. moet ik van die werkcoach dus 15sollicirtaties per week doen, wat al bijna niet te doen is.
Kom ik vandaag op tweede gesprek, gaat ie ze allemaal nalopen op internet. Kan ie er 2 niet meer vinden op de websites, verwijt ie me dat ik vacatures aan het verzinnen ben :{ .

Toeval wil wel dat ik vandaag via randstad een functie aangeboden heb gekregen. dossiermedewerker, niet echt mijn straatje, maa rwel mooi op niveau.
En ook een functie van frontoffice medewerker bij een verzekeraar, waarin ik werkgevers zou moeten adviseren op het gebied van arbeidsverzuim en preventie. Dat ligt wel in mijn (HR) straatje, en adviseren is ook goed. Alleen het telefoon-idee spreekt me wat minder aan..
Jezus wat een eikel :{
Ikmoet ook 15 sollicitaties per week doen,maar ik krijg zo'n 25 vacatures per week van mijn werkcoach waar ik op zou kunnen reageren
pi_104726749
Als ik dit allemaal lees dan heb ik echt geen zin in de Sociale Dienst pfffff.
Hopen dat ik vrijdag bij 1 van de 2 promotiebedrijven aangenomen word, want in die Sociale Dienst heb ik echt geen zin.
Heb er in het verleden weleens gebruik van gemaakt en dat vond ik echt niet leuk.
Ze behandelen je echt alsof je achterlijk ben. En natuurlijk elk baantje wat je maar kan krijgen aan nemen.
Dus ook vuilnisman of papierprikken. Dat waren toen leuke tijden man :( :r :( :r
pi_104742405
Yes ik heb (tijdelijk) werk in de financiele administratie. Ik vervang iemand die volgende maand met ziekteverlof gaat. Wel tijdelijk. 40 uur per week. Kan morgen beginnen :)
pi_104742663
quote:

En hij begrijpt niet dat functies ook verdwijnen van internet ? :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104743676
quote:

Zoals ik het ervaren heb is solliciteren nogal een rekbaar begrip voor het UWV. Bellen voor updates of carrierebeurzen bezoeken valt er blijkbaar ook onder, zolang je het maar documenteert. Maar dan nog vind ik 15 enorm veel, ik hoefde er maar 3 per week. Mijn werkcoach gaf daar destijds enige vrijheid in en dat heeft heel goed uitgepakt. Zo had ik de ene week maar 1 sollicitatie-activiteit en de week erna ineens 6. Was allemaal prima, zolang het gemiddeld maar ongeveer op die 3 uit kwam.
pi_104744236
ah, nee deze is juist heel streng blijkt dus :')
En dan moet je er volgens het boekje hier 15. Maar dan zegt ie doodleuk 'ja thijs, jij bent een slimme jongen. Dus als jij er met maar 15 aan komt zetten dan vind ik dat niet goed. Dat betekent dat je er precies bij 15 bent gestopt en dacht dat je klaar was. Maar je moet wel doorzetten, dus van jou wil ik er altijd MEER dan 15 zien.'

Ik dacht nou breekt m'n klomp :')
En dan de week erna zeuren dat ze verzonnen zijn, ja dag..
pi_104744829
quote:
99s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:14 schreef Augustus_Thijs het volgende:
ah, nee deze is juist heel streng blijkt dus :')
En dan moet je er volgens het boekje hier 15. Maar dan zegt ie doodleuk 'ja thijs, jij bent een slimme jongen. Dus als jij er met maar 15 aan komt zetten dan vind ik dat niet goed. Dat betekent dat je er precies bij 15 bent gestopt en dacht dat je klaar was. Maar je moet wel doorzetten, dus van jou wil ik er altijd MEER dan 15 zien.'

Ik dacht nou breekt m'n klomp :')
En dan de week erna zeuren dat ze verzonnen zijn, ja dag..
Hmm het UWV hecht wel degelijk belang aan een goede service. Ondanks het feit dat je plichten hebt. Ik zou je adviseren om een andere werkcoach te zoeken als het niet klikt, dit soort dingen kunnen je energie, zelfvertrouwen en uitstraling nogal drukken. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling van het UWV zijn. En als dat niet kan zou ik een klacht indienen. Uiteraard nadat je hem hierover hebt aangesproken. Als het aantoonbaar invloed heeft op je sollicitaties sta je misschien nog wel sterk ook.

Sowieso meen ik me te herinneren dat ze als richtlijn 4 sollicitaties per week geven en dat de werkcoach dan in overleg kan bepalen of het meer of minder zal worden. Heb ik ergens in een folder gezien. Maar dit klinkt niet alsof het in overleg is gegaan, tenzij je zelf in het begin van de rit hebt aangegeven dat 15 wel zal gaan lukken.
pi_104745018
quote:
Hehehe, die heb ik ook eens te horen gehad. Tsja, als ze toen eens de moeite hadden genomen mn CV door te nemen hadden ze zonder problemen kunnen beredeneren dat ik toch echt wel minimaal 1 stapje hoger wil op termijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:00 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Idd, en ze mogen best mijn ouders beroep weten dat is geen geheim maar het gaat me meer om het principe :{ Maar ik zal het toch zo volledig mogelijk invullen
Ik weet niet in hoeverre je dat baantje echt nodig hebt, maar if not, dan gewoon een hele dikke FSCK U!! :{w terugsturen. Het is een friggin' sauna, niet een grote bank of het ministerie van justitie of financiën.

EDIT: zag dat je al op gesprek geweest was en die lijst enigzins ingevuld had. Neem aan dat je nog steeds verder aan het kijken bent.
pi_104745853
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:32 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Hehehe, die heb ik ook eens te horen gehad. Tsja, als ze toen eens de moeite hadden genomen mn CV door te nemen hadden ze zonder problemen kunnen beredeneren dat ik toch echt wel minimaal 1 stapje hoger wil op termijn.

[..]

Ik weet niet in hoeverre je dat baantje echt nodig hebt, maar if not, dan gewoon een hele dikke FSCK U!! :{w terugsturen. Het is een friggin' sauna, niet een grote bank of het ministerie van justitie of financiën.

EDIT: zag dat je al op gesprek geweest was en die lijst enigzins ingevuld had. Neem aan dat je nog steeds verder aan het kijken bent.
Ja natuurlijk, maar ik heb momenteel wel werk nodig alles beter dan heel de dag thuis zitten, en dan ook nog een 2e geprek voor zo'n simpel baantje sorry hoor _O-
pi_104746793
Als één of andere idioot van het UWV mij zou proberen te kleineren door me voor een leugenaar uit te maken, dan had ik het hem op niet mis te verstane wijze laten weten dat 'ie zich niet die kant op moet begeven. Zo'n lul de behanger moet natuurlijk niet denken dat hij beter is omdat hij toevallig wel één of andere simpele kutbaan heeft.
pi_104748733
quote:

[..]

Erg herkenbaar. Ik ben tijdens mijn zoektocht naar bijbaantjes tegen veel van dat soort gezeur opgelopen. Nee, ik heb geen ervaring met specifieke taak x, maar gezien ik niet compleet achterlijk ben zal dat gebrek aan 'kwalificaties' binnen verwaarloosbare tijd uit de wereld zijn. Ook met dingen waar ik wel ervaring had heb ik dit gehad. Om specifiek te worden: Bij een helpdeskbaantje vonden ze het bijvoorbeeld erg belangrijk dat ik al ervaring had met Citrixomgevingen. Dat had ik toevallig, en dat sprak enorm in mijn voordeel. Tijdens het werk bleken de benodigde skills te bestaan uit rechts klikken op een user en dan te kiezen voor 'reset session' en misschien nog één of twee zaken van vergelijkbaar niveau (iets wat je bij wijze van spreken ook nog wel binnen een kwartier aan de digibete receptioniste had kunnen uitleggen).

Btw: er is niets mis met bluffen of je ergens ervaring mee hebt.
quote:
His manager Willi Weber assured Jordan that Schumacher knew the challenging Spa track well, although in fact he had only seen it as a spectator. During the race weekend, team-mate Andrea de Cesaris was meant to show Schumacher the circuit but was held up with contract negotiations. Schumacher then learned the track on his own, by cycling around the track on a fold-up bike he had brought with him.[28] He impressed the paddock by qualifying seventh in this race.
Wat me trouwens bij uitzendbureau's ook nogal opgevallen is is de verschil in houding tijdens en na mijn studie. Als 3e jaars WO-student werden me de meest simpele baantjes aangeboden en dan werd er gedaan of het heel wat was. Daar doe ik niet moeilijk over, ik was ook op zoek naar iets wat relatief simpel was en ik verwacht in van een uitzendbureau ook niet dat ze opeens mij een droombaan aanbieden. Ik vind het dan alleen ook niet nodig om te gaan doen alsof het allemaal heel wat is. Toen ik na mijn afstuderen gelijk geld wilde verdienen en ze weer belde kreeg ik echter opeens een ander verhaal te horen: 'Ja, je weet toch wel dat de baantjes die wij hebben allemaal nogal simpel zijn hè, dat is gewoon het niveau wat wij zoal aanbieden' kreeg ik te horen. Eindelijk iemand die het gewoon zei. Toch is dat vreemd, want ik ben niet door mijn afstuderen opeens veel slimmer geworden, ik heb hoogstens aangetoond dat ik in voorkomende gevallen iets afmaak waar ik aan begonnen ben.

Maar goed, ik ben gewoon iemand die naïef is met dit soort dingen en ben met de tijd denk ik wel wijzer geworden. Ook met solliciteren. Ik heb bijvoorbeeld weleens na lang zoeken een baantje gevonden waarvan ik dacht: oké dat hou ik wel vol, niet de gecompliceerd, vast veel leuke jonge meiden als collega die mij heel slim vinden (vond ik toen belangrijk), leuk bedrijf om wellicht connecties te hebben voor na het afstuderen wellicht. Dat wil ik wel doen. Ik had niet echt geld nodig op dat moment dus het was echt geen noodzaak. Ik had dat baantje uitgezocht omdat ik het oprecht zag zitten.

Met die attitude ging ik dus ook dat gesprek in, met de gedachte dat die man wel zou begrijpen 'where I was coming from'. Hahaha. Welkom in de echte wereld hermanf. Tegenover mij trof ik iemand die het allemaal bloedje serieus nam en geen idee leek te hebben wat voor persoon hij nu aan zijn tafel had zitten. Iemand die het had over 'stukjes' enzo (of nee, dat woord was toen nog niet op zijn piek denk ik, maar had dat zo geweest dan had hij het ongetwijfeld gebruikt). Anyway: Ik zag het alsof mijn aanwezigheid al bewees dat ik het graag wilde, ik had immers deze functie zorgvuldig geselecteerd. Iets wat die man niet kon ruiken natuurlijk.

Naast het voorgaande had ik achteraf sterk de indruk dat deze meneer wilde dat ik deed alsof dit mijn droombaan was. Dat was natuurlijk ook een punt, ik ga niet bij iets wat ik als relatief simpel zie met droge ogen beweren dat dit voor mij de baan is die ik altijd voor ogen gehad heb. Volgens mij hoeft dat ook helemaal niet om toch goed te functioneren. Ik ben sowieso niet iemand die slecht werk levert. Als ik dan die moeite heb genomen om mijn bed uit te komen om naar kantoor te fietsen dan doe ik ook wel mijn best gedurende de dag. Waarom niet, anders verveel ik me ook maar, dan kan ik me net zo goed in mijn taak vastbijten. Maarja, zo werkt dat dus niet. Men wil bullshit horen. En bullshit geef ik ze graag want ik weet inmiddels dat het vaak zo werkt. Maar ik verbaas me er nog wel steeds over.

Samenvatting: TLDR ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door hermanf op 24-11-2011 02:36:32 ]
pi_104749214
Valt wel mee hoor met TL;DR ; was prima weg te lezen dat. Maar wat de n3|_|k moet ik me voorstellen bij "stukjes"?

[ Bericht 0% gewijzigd door VanishedEntity op 24-11-2011 07:02:36 ]
  donderdag 24 november 2011 @ 12:03:47 #294
318361 Bienelientjee
pi_104755230
Het is alweer donderdag, geen telefoontje gehad.... :{ Vandaag of morgen even mijn zinnen volledig zetten op het vinden van een andere vacature om op te reageren.
  donderdag 24 november 2011 @ 12:05:36 #295
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104755278
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:03 schreef Bienelientjee het volgende:
Het is alweer donderdag, geen telefoontje gehad.... :{ Vandaag of morgen even mijn zinnen volledig zetten op het vinden van een andere vacature om op te reageren.
Misschien zelf even bellen anders? Uiteraard niet met "Julliezoudenmebellenverdeurie }:| " maar een blije "Gohikvroegoferalmeerbekendwaswantikwilgraag O+ " kan vast nooit kwaad! *O*

Al kan meer vacatures zoeken uiteraard nooit kwaad!
  donderdag 24 november 2011 @ 12:54:41 #296
318361 Bienelientjee
pi_104756598
Mjah, heb zelf afgelopen maandag al gebeld. Wil ook niet te opdringerig zijn en binnen 3 dagen wederom bellen. Heb in ieder geval maandag weer op de planning staan als beldag. Dan is er een week overheen gegaan.
  donderdag 24 november 2011 @ 13:01:43 #297
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104756775
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:54 schreef Bienelientjee het volgende:
Mjah, heb zelf afgelopen maandag al gebeld. Wil ook niet te opdringerig zijn en binnen 3 dagen wederom bellen. Heb in ieder geval maandag weer op de planning staan als beldag. Dan is er een week overheen gegaan.
Ohh zo :Y Klinkt als een goed plan! Ik zou me iig nog niet ál te druk maken - volgens mij belt men sollicitanten bijna steevast later dan ze zeggen :P Wel jammer, want als je bent zoals ik dan zit je dan voortdurend met je telefoon in je jatten te wachten :')
pi_104761169
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:01 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ohh zo :Y Klinkt als een goed plan! Ik zou me iig nog niet ál te druk maken - volgens mij belt men sollicitanten bijna steevast later dan ze zeggen :P Wel jammer, want als je bent zoals ik dan zit je dan voortdurend met je telefoon in je jatten te wachten :')
en dalijk heb je wat en wordt je ineens gebeld om op gesprek te komen bij vacature x, y en z
pi_104763776
quote:
en nu officieel afgewezen. Het was een 24uurs functie, het bedrijf wou liever iemand met kinderen die niet zo ambitieus was en dus langer zou blijven... Tjah.
  donderdag 24 november 2011 @ 16:17:42 #300
33350 Janena
pi_104763912
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 16:14 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

en nu officieel afgewezen. Het was een 24uurs functie, het bedrijf wou liever iemand met kinderen die niet zo ambitieus was en dus langer zou blijven... Tjah.
Hadden ze mij moeten bellen, haha...

Maar ik zoek parttime werk en heb kinderen en dan zijn ze weer bang dat ik thuis blijf wanneer er eentje ziek is (terwijl ik daar gewoon oppas voor kan regelen). T'is gewoon altijd wat.
pi_104764093
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:43 schreef Janena het volgende:
Nou, inderdaad zeg.....

Ze zeggen maar wat denk ik.
Ik geloof dat dit wel de meest passende reactie is.

"We hebben een betere kandidaat" kan soms een stuk eerlijker zijn.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')