Jeeeej!quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik doe altijd een brief net zoals via snailmail, met adressen enzo bovenaan, als pdfje! Had dat ooit als tip gekregen en ben er eigenlijk nooit van afgeweken
Ennnnn ik heb donderdag een gesprek!![]()
![]()
Mo's geduim helpt schijnbaar!![]()
Jeuj, dankjewel!quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:22 schreef hetzusjevan het volgende:
Kalinhos en Mint_Clansell: gefeliciteerd!.
[..]
Jeeeej!Ik ga voor je duimen
.
Misschien een talencursus oids? Zoiets staat nooit slecht op je CV lijkt me. Plus je kan het vaak bij een taleninstituut volgen, dan krijg je nog een certificaat ook.quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:16 schreef Nezhi het volgende:
Weten jullie misschien wat cursussen waar je daadwerkelijk iets aan hebt? Ik wil iets volgen om wat meer te kunnen, maar dingen zoals het LOI zijn nogal waardeloos lijkt me. Zo kan ik wat sneller aan een baan komen hopelijk
Hee! Welkom! Nou je bent niet de enige die in hetzelfde schuitje zit. Allemaal zeer herkenbaarquote:Op donderdag 17 november 2011 11:35 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik meld me ook als werkzoekende!![]()
Op dit moment wacht ik namelijk met smart op een reactie van mijn eerste sollicitatie.
(Afgelopen juli ben ik afgestudeerd, HBO Pedagogiek. Vervolgens veel onzekerheid en uitstelgedrag () bij het maken van mijn eerste brief en CV. Vorige week dan dus eindelijk de brief afgemaakt en verstuurd naar het eerste bedrijf wat mij aansprak. Helaas is dat werk wel van lager niveau dan waar ik voor gestudeerd heb, maar ben het werkloos zijn even zat. Zijn ondertussen al 9 dagen gepasseerd en nog geen belletje, email of brief terug ontvangen. Ben dus erg benieuwd! Vrijdag of maandag pak ik zelf de telefoon om te vragen of ze mijn brief ontvangen hebben.)
Nadeel is dat veel bedrijven (ook binnen mijn vak) mensen zoeken die jong, fris en verse ideetjes hebben, maar al wel jaren ervaring moeten hebben. (Zal vast niets nieuws zijn voor jullie.) Voel me daardoor vaak wel zo'n onzeker kneusje.Bij veel vacatures denk ik meteen: "Dit kan ik toch nog niet!!!"
Wil nu dus meer brieven eruit gaan gooien, maar heb op dit moment totaal geen idee naar welke bedrijven (qua vacatures die mij dus aanspreken).
Naja, das in het kort ff mijn positie als werkzoekende!
Die cursussen zijn toch heel duur? Ik wilde een 3-daagse cursus volgen, kostte gewoon 1000 euries. Hallo, ik ben net afgestudeerd en heb net een huis gekocht met mijn bf dus zoveel geld kan ik nu eigenlijk niet missenquote:Op donderdag 17 november 2011 11:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Misschien een talencursus oids? Zoiets staat nooit slecht op je CV lijkt me. Plus je kan het vaak bij een taleninstituut volgen, dan krijg je nog een certificaat ook.
Zelf leek de cursus 'schrijven voor het web' van de oprichter van Lancelots e.d. me wel leuk, maar ik ben dan ook een letteren-miep. Nadeel is wel dat er al veel mensen zijn die dit doen, maar slecht voor je CV kan het nooit zijn![]()
Misschien kan je anders ook bij de Volksuniversiteit kijken of er wat interessants bij zit?
wel een beetje positief blijven he! Succes morgenquote:Op donderdag 17 november 2011 20:11 schreef Woussie1987 het volgende:
Overigens, ik heb morgen weer een sollicitatiegesprek. 1e gesprek en mogelijk blijft het daarbij!
haha ja, vragen formuleren is ook een vak. Ik bedoel, maak je kans om dan toch aangenomen te worden, ook al heb e dat diploma niet? In hoeverre is dat ideale profiel waar ze naar vragen doorslaggevend?quote:Op zaterdag 19 november 2011 04:19 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb wel eens een diploma gehaald, ja.
Ik denk dat het er ook een beetje vanaf hangt wat je wilt, of er al veel concurrentie in die richting is enzo. Volgens mij zijn bepaalde functie-eisen soms niet hard, wanneer er sprake is van bijv. heel goede werkervaring of gewoon een kneitergoede motivatie. Er zal ook vast wel een deeltje geluk bij komen kijkenquote:Op zaterdag 19 november 2011 04:25 schreef fh101 het volgende:
[..]
haha ja, vragen formuleren is ook een vak. Ik bedoel, maak je kans om dan toch aangenomen te worden, ook al heb e dat diploma niet? In hoeverre is dat ideale profiel waar ze naar vragen doorslaggevend?
Ik weet dat ik voor sommige beroepen nu al te hoog opgeleid ben, ondanks het feit dat ik nog geen diploma heb.
Hahaha, ja het heeft inderdaad wel een hoog cavia gehalte. Ze doen ook maar wat om nog een beetje op te vallen in de massa denk ik.quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mwehe, zie ik weer wat 'nieuws': "winkeldier met leidinggevende ervaring"Die past wel in het rijtje van de salestijgers enzo, al klinkt een winkeldier meer als een cavia ofzo. What's next, "Ben jij het beest in onze beddenzaak?
"
Ohh frustrerend inderdaad.. maar blijven hopen dat je binnenkort ook een x op gesprek mag komen voor die leuke vacaturequote:Op zondag 20 november 2011 21:36 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Hahaha, ja het heeft inderdaad wel een hoog cavia gehalte. Ze doen ook maar wat om nog een beetje op te vallen in de massa denk ik.
Mijn "schoonzusje" studeert over een maandje af, heeft ze nu al 2 gesprekken. Grrr. En ik ben al een jaar bezig, en heb nauwelijks gesprekken. Zo oneerlijk![]()
Nu maar weer een brief verstuurd voor een hele leuke vacature, hoop dat de positieve vibe in dit topic ook een beetje overslaat naar mijn kant zodat ik ook een keer wat positeifs kan posten hier
Krijg wel steeds vaker van mensen het advies om een eigen zaak te starten, blijkbaar vinden ze me wel een type daarvoor. Maar zelf zie ik het nog niet zo erg zitten. Pfff lastig hoor.
Nee dat is exact mijn probleem. Ben wel afgestudeerd in een interessante richting, zou dan advies aan zorgorganisaties kunnen geven. Maar om dat geheel zelfstandig te doen is mij een stap te ver.quote:Op zondag 20 november 2011 22:37 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ohh frustrerend inderdaad.. maar blijven hopen dat je binnenkort ook een x op gesprek mag komen voor die leuke vacature! Ik heb dat advies ook al vaker gehad, maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik voor diensten of producten zou willen aanbieden. Er moet wel vraag naar zijn natuurlijk
.
Oh irritant jaquote:Op maandag 21 november 2011 12:23 schreef Nezhi het volgende:
Sollicitatiegesprek gaat niet door omdat ik te ver weg woon (waar ik woon ligt 5 minuten er van af met de trein). Maar wilde er ook niet echt werken, te laag salaris. Ben gebeld voor iets anders, maar die had ik gemist omdat ik toen nog op de uni zat te werken aan een projectje. Toen ik terugbelde wisten ze ook niet waarom ik was gebeld
Wanneer hoor je wat?quote:Op maandag 21 november 2011 13:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik ben terug van mijn gesprek! Het ging goed denk ik!
Eind deze week of midden volgende week waarschijnlijk! Ze wisten het niet precies, ze moesten nog intern overleggen enzoquote:
Dat word mij ook altijd verteld van 'ja je moet kijken naar andere vacatures op internet en dan reageren via mail of telefoon'.quote:Op maandag 21 november 2011 14:21 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Gaan jullie nog wel eens uitzendbureau's langs? En hoe pakken jullie dat dan aan?
Ik heb altijd het idee dat ze helemaal geen zin in je hebben en snel roepen van "kijk maar op internet".
Ligt nogal aan het bedrijf. Ik ben 1 keer op de bonnefooi naar binnen gewandeld en dat leidde via via tot m'n huidige baan. Maar meestal bel ik gewoon. Ik ben ook wel eens op de bonnefooi naar HR van een ziekenhuis gewandeld, maar dat had toen geen meerwaarde, ze verwezen me gewoon naar internet.quote:Op maandag 21 november 2011 14:21 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Gaan jullie nog wel eens uitzendbureau's langs? En hoe pakken jullie dat dan aan?
Ik heb altijd het idee dat ze helemaal geen zin in je hebben en snel roepen van "kijk maar op internet".
Ik hoop het ook, mademoiselle!quote:Op maandag 21 november 2011 16:19 schreef Bienelientjee het volgende:
Hmss, al na vieren, ik verwacht vandaag geen telefoontje meer.....Hopelijk wordt het dan morgen!
Hier ook geen telefoontje. Misschien morgen dan inderdaad.quote:Op maandag 21 november 2011 16:19 schreef Bienelientjee het volgende:
Hmss, al na vieren, ik verwacht vandaag geen telefoontje meer.....Hopelijk wordt het dan morgen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |