abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104421121
Weten jullie misschien wat cursussen waar je daadwerkelijk iets aan hebt? Ik wil iets volgen om wat meer te kunnen, maar dingen zoals het LOI zijn nogal waardeloos lijkt me. Zo kan ik wat sneller aan een baan komen hopelijk :D
pi_104421419
Kalinhos en Mint_Clansell: gefeliciteerd! *O*.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik doe altijd een brief net zoals via snailmail, met adressen enzo bovenaan, als pdfje! Had dat ooit als tip gekregen en ben er eigenlijk nooit van afgeweken :P

Ennnnn ik heb donderdag een gesprek! :o :D
Mo's geduim helpt schijnbaar! :D :+
Jeeeej! :D Ik ga voor je duimen ^O^.
  donderdag 17 november 2011 @ 11:35:41 #203
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_104469080
Ik meld me ook als werkzoekende! ^O^

Op dit moment wacht ik namelijk met smart op een reactie van mijn eerste sollicitatie.

(Afgelopen juli ben ik afgestudeerd, HBO Pedagogiek. Vervolgens veel onzekerheid en uitstelgedrag ( :{ ) bij het maken van mijn eerste brief en CV. Vorige week dan dus eindelijk de brief afgemaakt en verstuurd naar het eerste bedrijf wat mij aansprak. Helaas is dat werk wel van lager niveau dan waar ik voor gestudeerd heb, maar ben het werkloos zijn even zat. Zijn ondertussen al 9 dagen gepasseerd en nog geen belletje, email of brief terug ontvangen. Ben dus erg benieuwd! Vrijdag of maandag pak ik zelf de telefoon om te vragen of ze mijn brief ontvangen hebben.)

Nadeel is dat veel bedrijven (ook binnen mijn vak) mensen zoeken die jong, fris en verse ideetjes hebben, maar al wel jaren ervaring moeten hebben. (Zal vast niets nieuws zijn voor jullie.) Voel me daardoor vaak wel zo'n onzeker kneusje. ;( Bij veel vacatures denk ik meteen: "Dit kan ik toch nog niet!!!"

Wil nu dus meer brieven eruit gaan gooien, maar heb op dit moment totaal geen idee naar welke bedrijven (qua vacatures die mij dus aanspreken).

Naja, das in het kort ff mijn positie als werkzoekende!
  donderdag 17 november 2011 @ 11:45:26 #204
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104469330
Bienelientje, welkom! Jou ken ik idd nog van het scriptie-topic :D Ja, als net afgestudeerde voel je je vaak een beetje tussen wal en schip vallen - je bent eigenlijk te hoog opgeleid voor veel 'simpele' baantjes, maar je hebt te weinig ervaring voor een Echte Grotemensenbaan. :') Je moet gewoon net die ene werkgever treffen die jou helemaal awesome vindt, met of zonder werkervaring B-)
Succes in ieder geval! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:22 schreef hetzusjevan het volgende:
Kalinhos en Mint_Clansell: gefeliciteerd! *O*.

[..]

Jeeeej! :D Ik ga voor je duimen ^O^.
Jeuj, dankjewel! :D *O* Mijn gesprek is wel uitgesteld, maar dat mag de pret niet drukken ;)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 17 november 2011 @ 11:48:39 #205
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104469423
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:16 schreef Nezhi het volgende:
Weten jullie misschien wat cursussen waar je daadwerkelijk iets aan hebt? Ik wil iets volgen om wat meer te kunnen, maar dingen zoals het LOI zijn nogal waardeloos lijkt me. Zo kan ik wat sneller aan een baan komen hopelijk :D
Misschien een talencursus oids? Zoiets staat nooit slecht op je CV lijkt me. Plus je kan het vaak bij een taleninstituut volgen, dan krijg je nog een certificaat ook.
Zelf leek de cursus 'schrijven voor het web' van de oprichter van Lancelots e.d. me wel leuk, maar ik ben dan ook een letteren-miep. Nadeel is wel dat er al veel mensen zijn die dit doen, maar slecht voor je CV kan het nooit zijn :7
Misschien kan je anders ook bij de Volksuniversiteit kijken of er wat interessants bij zit?
pi_104475086
volgende week 2 gesprekken ben benieuwd :)
Zijn niet de baantjes wat ik echt wil maar voor tijdelijk totdat ik iets anders heb gevonden zou te gek zijn!
pi_104475853
Ik ben maar even solliciteren naar wat promotiewerk. Lijkt mij opzich ook wel leuk om dat als bijbaantje te hebben.
Moet toch wat werk hebben nu }:|
pi_104478912
Ik ben (ander) werkzoekend. Heb gelukkig wel een vaste baan op dit moment, maar wil graag werk wat aansluit op mijn studie, medewerker personeel en arbeid. Heb nu een sollicitatie lopen voor junior intercedent waar ik hoop op gesprek te mogen komen, maar dat is even afwachten. Omdat ik vanaf juni nog steeds niks heb kunnen vinden ben ik onlangs maar gestart met een opleiding tot vrachtautochauffeur, daar is gelukkig altijd werk en altijd makkelijk om naast een vaste baan te doen.

Ik kwam deze vacature tegen trouwens en wist even niet of ik ervan moest lachen of janken van triestheid :')
  donderdag 17 november 2011 @ 16:28:40 #209
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_104479104
Whahaha....productiewerk voor mensen met een universitaire opleiding. 8)7 ...

Ik ben net uitgenodigd op gesprek voor een erg leuke vacature. Aanstaande dinsdag ochtend...
Zin in!
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_104480661
Janena heel veul succes! Ik heb momenteel ook geen baan meer maar ik heb een aantal maanden tijd om te zoeken. Als ik dit zo lees dan zakt de moed me al in de schoenen.
pi_104487317
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:35 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik meld me ook als werkzoekende! ^O^

Op dit moment wacht ik namelijk met smart op een reactie van mijn eerste sollicitatie.

(Afgelopen juli ben ik afgestudeerd, HBO Pedagogiek. Vervolgens veel onzekerheid en uitstelgedrag ( :{ ) bij het maken van mijn eerste brief en CV. Vorige week dan dus eindelijk de brief afgemaakt en verstuurd naar het eerste bedrijf wat mij aansprak. Helaas is dat werk wel van lager niveau dan waar ik voor gestudeerd heb, maar ben het werkloos zijn even zat. Zijn ondertussen al 9 dagen gepasseerd en nog geen belletje, email of brief terug ontvangen. Ben dus erg benieuwd! Vrijdag of maandag pak ik zelf de telefoon om te vragen of ze mijn brief ontvangen hebben.)

Nadeel is dat veel bedrijven (ook binnen mijn vak) mensen zoeken die jong, fris en verse ideetjes hebben, maar al wel jaren ervaring moeten hebben. (Zal vast niets nieuws zijn voor jullie.) Voel me daardoor vaak wel zo'n onzeker kneusje. ;( Bij veel vacatures denk ik meteen: "Dit kan ik toch nog niet!!!"

Wil nu dus meer brieven eruit gaan gooien, maar heb op dit moment totaal geen idee naar welke bedrijven (qua vacatures die mij dus aanspreken).

Naja, das in het kort ff mijn positie als werkzoekende!
Hee! Welkom! Nou je bent niet de enige die in hetzelfde schuitje zit. Allemaal zeer herkenbaar :)
pi_104488059
Overigens, ik heb morgen weer een sollicitatiegesprek. 1e gesprek en mogelijk blijft het daarbij!
pi_104495252
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:48 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Misschien een talencursus oids? Zoiets staat nooit slecht op je CV lijkt me. Plus je kan het vaak bij een taleninstituut volgen, dan krijg je nog een certificaat ook.
Zelf leek de cursus 'schrijven voor het web' van de oprichter van Lancelots e.d. me wel leuk, maar ik ben dan ook een letteren-miep. Nadeel is wel dat er al veel mensen zijn die dit doen, maar slecht voor je CV kan het nooit zijn :7
Misschien kan je anders ook bij de Volksuniversiteit kijken of er wat interessants bij zit?
Die cursussen zijn toch heel duur? Ik wilde een 3-daagse cursus volgen, kostte gewoon 1000 euries. Hallo, ik ben net afgestudeerd en heb net een huis gekocht met mijn bf dus zoveel geld kan ik nu eigenlijk niet missen ;(. Als het mijn kans op een baan nou ontzettend zou verhogen, à la, maar die zekerheid heb je natuurlijk nooit :).
Edit: ik heb het dan niet over taalcursussen, geen idee wat die kosten, maar cursussen in schrijven voor het web of photoshop cursussen oid.
pi_104499207
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:11 schreef Woussie1987 het volgende:
Overigens, ik heb morgen weer een sollicitatiegesprek. 1e gesprek en mogelijk blijft het daarbij!
wel een beetje positief blijven he! Succes morgen :)
pi_104501157
Ik bedoel misschien is een tweede gesprek niet nodig in het positieve geval
pi_104501194
Hmm nou ik heb op de wandelgangen al gehoord dat ik het niet geworden ben voor interne functie 1. Aangezien ze een collega van dezelfde afdeling in hetzelfde team een bod hebben gedaan. Eerlijk is eerlijk, die heeft het gewoon slimmer aangepakt. Onze profielen waren wel heel goed vergelijkbaar though, maar het mocht niet zo zijn. Soms mis je gewoon even de klik of de scherpte.

Maar gelukkig was er nog interne functie 2, waarbij ik de wijze geleerde lessen van het gesprek van interne functie 1 direct heb toegepast. Daarvoor had ik vandaag het gesprek, en dat klikte juist wel heel goed. Daarbij heb ik een aanbeveling gekregen van mijn leidinggevende voor deze functie. Die heeft de sollicitatie voor me verzet naar vandaag aangezien ik op de dag van de eerste afspraak niet echt aanspreekbaar meer was wegens prive-omstandigheden, die de spanning ook niet bepaald verminderde. Deze keer ging het gelukkig een stuk beter. Deze keer voelde ik wel een duidelijke klik, en volgens mij voelden mijn gesprekspartners die ook, maar het blijft afwachten. Er kan altijd weer iemand zijn die beter klikt.
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:14:18 #217
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_104508379
Nieuwe vacature gevonden. Leuke lijst aan kwaliteiten en vaardigheden. Volgens mij kan ik dat wel. (Voor een BSO namelijk) Staat er in het allerlaatste zinnetje. Rijbewijs B is pré. ;( Naja, denk dat ik gewoon een brief stuur en erbij vermeld dat ik recent ben begonnen/ binnenkort wil beginnen. (Ben een rijschool aan het uitkiezen op dit moment...)
pi_104509380
Zo. Vanmorgen het contract getekend, maandag beginnen! Ik ben gelukkig weer een paar maanden onder de pannen en van daaruit zien we wel weer verder. Dus wie weet tot over een paar maanden... Maar hopelijk niet! ;)
pi_104511429
Hier misschien een tijdelijke (3-6maanden) functie bij de IND. Volgende week iets meer duidelijkheid.
Niet perse in mijn HR-straatje, maar wel mooi op hbo+ niveau dus verder dikke prima.
..non est vivere sed valere vita est ..
  vrijdag 18 november 2011 @ 22:31:28 #220
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_104533470
Ik heb donderdag een sollicitatiegesprek voor een functie waarvan ik eerder nog werd afgewezen. Het kan raar lopen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_104535828
Nouja, ik mag waarschijnlijk een introductie trajectje doorlopen bij een callcenter en daar aan de slag, en in de ochtend dan even post voorbereiden in Alkmaar Noord :')
pi_104541215
Hoi allemaal,

ik ben nog niet echt werkzoekend, eerder bijbaanzoekend ;) Ben nog bezig met mijn studie (wo pedagogische wetenschappen) en zoek wel iets studiegerelateerds. Voor heel veel functies zoeken ze mensen waarvoor ik het profiel net niet heb. Bv het hebben van een mbo diploma.

Ik weet dat je best kan solliciteren ook al voldoe je niet helemaal aan het profiel, niemand is perfect. Maar een diploma lijkt me best belangrijk. Hebben jullie hier ervaring mee?
pi_104542756
Ik heb wel eens een diploma gehaald, ja.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104542795
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 04:19 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb wel eens een diploma gehaald, ja.
haha ja, vragen formuleren is ook een vak. Ik bedoel, maak je kans om dan toch aangenomen te worden, ook al heb e dat diploma niet? In hoeverre is dat ideale profiel waar ze naar vragen doorslaggevend?

Ik weet dat ik voor sommige beroepen nu al te hoog opgeleid ben, ondanks het feit dat ik nog geen diploma heb. }:|
  zaterdag 19 november 2011 @ 10:22:51 #225
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104544249
Mwehe, zie ik weer wat 'nieuws': "winkeldier met leidinggevende ervaring" _O- Die past wel in het rijtje van de salestijgers enzo, al klinkt een winkeldier meer als een cavia ofzo. What's next, "Ben jij het beest in onze beddenzaak? *) "

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 04:25 schreef fh101 het volgende:

[..]

haha ja, vragen formuleren is ook een vak. Ik bedoel, maak je kans om dan toch aangenomen te worden, ook al heb e dat diploma niet? In hoeverre is dat ideale profiel waar ze naar vragen doorslaggevend?

Ik weet dat ik voor sommige beroepen nu al te hoog opgeleid ben, ondanks het feit dat ik nog geen diploma heb. }:|
Ik denk dat het er ook een beetje vanaf hangt wat je wilt, of er al veel concurrentie in die richting is enzo. Volgens mij zijn bepaalde functie-eisen soms niet hard, wanneer er sprake is van bijv. heel goede werkervaring of gewoon een kneitergoede motivatie. Er zal ook vast wel een deeltje geluk bij komen kijken :P Anders kun je als je een toffe baan ziet misschien even bellen om te vragen of jij als nog-niet-afgestudeerde kunt reageren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')