Teveel ervaring juist. En ik heb veel redelijk korte banen gehad de laatste paar jaar ivm verhuizingen en de economische crisis, plus tijdelijk uitzendwerk om toch maar aan de bak te blijven. En mijn leeftijd zit ook al niet mee (30+). En om dan steeds te moeten horen dat 'ze iemand hebben gevonden die beter aansluit op het profiel'... Moedeloos word je ervan af en toe!quote:Op maandag 7 november 2011 18:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Vanwege je CV? Als in: te weinig ervaring?
Als dat het geval is dan heb ik grotendeels hetzelfde
Nou ok... Lekker dan. (trouwens was het een open sollicitatiequote:Naar aanleiding van uw sollicitatie naar de functie Hoofd FXXXX bij XXXXXXmoet ik u helaas meedelen dat de keuze
niet op u is gevallen.
Uit privacy overwegingen zullen wij uw sollicitatiebrief vernietigen.
Haha ja dat zei je eerder al ja.. 'hoofd afdeling' lol. Wel jammer, steek je je tijd en energie in een open sollicitatie, krijg je ditquote:Op maandag 7 november 2011 22:12 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Nou ok... Lekker dan. (trouwens was het een open sollicitatieen geen sollicitatie naar de functie van "hoofd afdeling".
Lekker informatief verder ook. Wat 'n organisatieSoms denk ik echt dat de stagiaires dit soort dingen afhandelen.
Nee nog erger, dit is weer een andere sollicitatie en ander bedrijf.quote:Op maandag 7 november 2011 22:14 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Haha ja dat zei je eerder al ja.. 'hoofd afdeling' lol. Wel jammer, steek je je tijd en energie in een open sollicitatie, krijg je dit..
Da's nou eindelijk echt een vacature voor mijquote:Vacature informatie: Onze opdrachtgever levert koffie en koffie automaten aan diverse bedrijven. Zij zijn daarvoor op zoek naar een facility manager voor specifiek 1 locatie/account. Jij zal hier het eerste aanspreekpunt zijn voor de klant en hebt daarnaast de leiding over 10 tot 12 medewerkers. Daarnaast verricht je kleine storingen en ben je bezig met alle administratieve afhandelingen.
quote:Op maandag 7 november 2011 23:00 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Da's nou eindelijk echt een vacature voor mijJammer dat het in Amsterdam is
Ik zie het nog steeds echt niet zitten om de huur hier op te zeggen (heb een mooi appartement) en een verlept kamertje in de buurt van amsterdam te zoeken. Brr.
Wat irritant, een duidelijk gevalletje van: het is ook nooit goed. Te veel ervaring, te weinig, gat in CV, teveel opvulling in CV...quote:Op maandag 7 november 2011 21:50 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Teveel ervaring juist. En ik heb veel redelijk korte banen gehad de laatste paar jaar ivm verhuizingen en de economische crisis, plus tijdelijk uitzendwerk om toch maar aan de bak te blijven. En mijn leeftijd zit ook al niet mee (30+). En om dan steeds te moeten horen dat 'ze iemand hebben gevonden die beter aansluit op het profiel'... Moedeloos word je ervan af en toe!
En de eerste sollicitatie is vanmiddag verzonden ... !quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:44 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, ik meld me ook eens in dit topic.
Momenteel heb ik een contract op uitzendbasis van slechts 32 uur bij een overheidsinstelling zonder uitzicht op vast werk én daarbij een vrij laag salaris, daarom ga ik trachten een andere betrekking te scoren van minimaal 36 uur met daarbij bij voorkeur uitzicht op vast werk en opleidingsmogelijkheden. Vooraleerst zal ik mijn CV eens updaten en een gelikte sollicitatiebrief in elkaar flansen, daarna zal ik een spervuur van (open) sollicitaties lanceren. Wat open sollicitaties betreft is de kans op succes uiteraard zeer klein, maar niet geschoten is altijd mis ...
Succesquote:Op maandag 7 november 2011 23:20 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
En de eerste sollicitatie is vanmiddag verzonden ... !
Ze sporen ook niet bij die uitzendbureaus. Heb een keer een gesprek van anderhalf uur gehad met verschillende tests om te kijken of ik binnen een afdeling paste. Kwam uit dat ik early adapter was met een post modernistische inslag en dat zou perfect binnen die afdeling passen. Kom ik binnenlopen op mn eerste dag en zitten er alleen maar van die uitgebluste ouwe lullen, werd geen woord gezegd en een waardelose sfeer.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:41 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb voor mezelf besloten dat ik vanaf maart-april wil gaan backpacken in Australië. Nu is het dus zaak om iets tijdelijks te gaan vinden. Ik had vandaag een gesprek bij een UZB en voor de eerste keer liep het gesprek dusdanig dat we halverwege erachter kwamen dat we er maar mee moesten stoppen:
Het was een functie bij een zorgverzekeraar, callcenter inbound. Op zich niet de meest uitdagende baan, maar voor 2-3 maanden a la. Daar ik hiervoor al 1,5 jaar werkervaring had als customer service bij een andere verzekeraar (zowel telefonisch maar ook veel mail en post) kwam dit prima uit. Ik moest echter ook een test doen om uit te sluiten dat ik een debiel was. De test bestond uit:
- Typegedeelte. Een bepaalde tekst binnen 1 minuut typen en dan wordt er gekeken naar aanslagen en fouten. Prima test, niks mis mee
- Downloadtest. Kopieer een link, sla het plaatje op en upload het plaatje vervolgens (Toen begon ik al geïrriteerd te raken, ik bén de digitale generatie, moet ik echt bewijzen dat ik iets kan up- en downloaden?)
- Audio test. Fictief gesprek, noteren wat er gezegd wordt, wie er belde etc.
Om de een of andere reden ging de audio test tot 3x toe fout. Dan was de naam weer verkeerd uitgeschreven (naam kon op 9 verschillende manieren zeg maar A. van Beuzekom, A. van Beusekom, Beuzekom, A. van, Beusekom, A. van, Anton van Beusekom, etc) dan weer was de beschrijving van het probleem niet goed [het internet werkte niet, op hoeveel fucking manieren moet je dat duidelijk kunnen maken schriftelijk?]
Toen het na de 3e x wederom neit goed was heb ik vriendelijk bedankt. Zonder arrogant te doen lijkt het me dat op basis van mijn cv (23 jaar oud en >2 jaar HBO diploma op zak en bijna 2 jaar werkervaring) het wel duidelijk mag zijn dat ik iets kan met een computer, ik kan typen en ik een telefoongesprek kan verstaan.
Wellicht pas ik toch niet helemaal bij de functie
Het valt me op dat ze tegenwoordig voor een simpele callcenterfunctie al verwachten dat je er minimaal een jaar ervaring mee hebt. Ze maken het moeilijker dan het is. Ik bedoel: het is toch gewoon bellen naar een klant en het aanprijzen van een product? En als je inbound doet dan hoef je alleen de telefoon op te nemen of te e-mailen!quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:41 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb voor mezelf besloten dat ik vanaf maart-april wil gaan backpacken in Australië. Nu is het dus zaak om iets tijdelijks te gaan vinden. Ik had vandaag een gesprek bij een UZB en voor de eerste keer liep het gesprek dusdanig dat we halverwege erachter kwamen dat we er maar mee moesten stoppen:
Het was een functie bij een zorgverzekeraar, callcenter inbound. Op zich niet de meest uitdagende baan, maar voor 2-3 maanden a la. Daar ik hiervoor al 1,5 jaar werkervaring had als customer service bij een andere verzekeraar (zowel telefonisch maar ook veel mail en post) kwam dit prima uit. Ik moest echter ook een test doen om uit te sluiten dat ik een debiel was. De test bestond uit:
- Typegedeelte. Een bepaalde tekst binnen 1 minuut typen en dan wordt er gekeken naar aanslagen en fouten. Prima test, niks mis mee
- Downloadtest. Kopieer een link, sla het plaatje op en upload het plaatje vervolgens (Toen begon ik al geïrriteerd te raken, ik bén de digitale generatie, moet ik echt bewijzen dat ik iets kan up- en downloaden?)
- Audio test. Fictief gesprek, noteren wat er gezegd wordt, wie er belde etc.
Om de een of andere reden ging de audio test tot 3x toe fout. Dan was de naam weer verkeerd uitgeschreven (naam kon op 9 verschillende manieren zeg maar A. van Beuzekom, A. van Beusekom, Beuzekom, A. van, Beusekom, A. van, Anton van Beusekom, etc) dan weer was de beschrijving van het probleem niet goed [het internet werkte niet, op hoeveel fucking manieren moet je dat duidelijk kunnen maken schriftelijk?]
Toen het na de 3e x wederom neit goed was heb ik vriendelijk bedankt. Zonder arrogant te doen lijkt het me dat op basis van mijn cv (23 jaar oud en >2 jaar HBO diploma op zak en bijna 2 jaar werkervaring) het wel duidelijk mag zijn dat ik iets kan met een computer, ik kan typen en ik een telefoongesprek kan verstaan.
Wellicht pas ik toch niet helemaal bij de functie
Komt omdat ze blijkbaar wel mensen met die ervaring kunnen vinden. En ze ook wel snappen dat jij niet langer dan nodig blijft zitten...quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:30 schreef Mint_Clansell het volgende:Tien jaar geleden liep je zo'n uitzendtoko binnen, riep dat je callcenterwerk wilde doen maar 0,0 ervaring had, er werd een belletje gepleegd en de volgende dag zat je mensen af te schepen met een waardeloos abonnement.
Dat dus. Nou ben ik nog geen 10 jaar bezig, maar toch. Ik zei ook tegen hun van ja ik snap wel dat je wil uitsluiten dat je een debiel aanneemt, maar kom op,....het uzb richt zich op hbo'ers en die laat je vervolgens een test doen om te zien of ze weten hoe je een plaatje download van het grote internet. Zet mij in dat kantoor neer en ik red me prima hoor, zonder scripten en onzin.quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Het valt me op dat ze tegenwoordig voor een simpele callcenterfunctie al verwachten dat je er minimaal een jaar ervaring mee hebt. Ze maken het moeilijker dan het is. Ik bedoel: het is toch gewoon bellen naar een klant en het aanprijzen van een product? En als je inbound doet dan hoef je alleen de telefoon op te nemen of te e-mailen!
Ik heb 10+ jaar ervaring in de administratie. Bellen en discussieren met klanten is altijd een onderdeel geweest van mijn werkzaamheden. Bij bepaalde banen moest ik zelfs naar klanten toe om daar rond de tafel te gaan zitten. Je zou dus denken dat ik wel verstand zou hebben van hoe je een klant moet aanspreken en benaderen.
Als ik solliciteer op een backoffice of callcenterfunctie dan moeten ze altijd op zo'n belerend toontje duidelijk maken dat ik de vereiste ervaring niet heb. Ze kijken echt specifiek naar 'callcenterervaring' op je cv. Iets wat er op lijkt doet er niet toe. "Oh, ik zie dat je geen callcenterervaring heb, dat heb je echt nodig hoor voor deze functie!"
Dat is het grootste probleem van werkend Nederland. Ze kijken niet verder dan hun neus lang is. En dat is fucking frustrerend af en toe wanneer je zo'n uitzendsnol van 19 moet gaan uitleggen dat je heus wel weet wat een telefoon is, hoe je 'm opneemt en hoe je iemand vriendelijk te woord staat.
Tien jaar geleden liep je zo'n uitzendtoko binnen, riep dat je callcenterwerk wilde doen maar 0,0 ervaring had, er werd een belletje gepleegd en de volgende dag zat je mensen af te schepen met een waardeloos abonnement.
Dat lijkt me ook helemaal niks. Ligt er ook aan denk ik wat voor sector het is (bel je bv. als kredietverstrekker van luxe goederen, of bel je vanuit iets verplichts als een verzekering?) Ik denk dat ik (te veel) begrip zou hebben voor de mensen en er dus nergens een fatsoenlijke regeling zal komen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:38 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Iemand hier ervaring als collector?
Je moet dus mensen gaan opbellen die een achterstallige betaling hebben, lijkt me best wel kutwerk eigenlijk
Tis een incassobureauquote:Op dinsdag 8 november 2011 23:07 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook helemaal niks. Ligt er ook aan denk ik wat voor sector het is (bel je bv. als kredietverstrekker van luxe goederen, of bel je vanuit iets verplichts als een verzekering?) Ik denk dat ik (te veel) begrip zou hebben voor de mensen en er dus nergens een fatsoenlijke regeling zal komen.
Jamiss wel maar net wat je zegt als ze met zielige verhalen komen dan ben ik om denk ikquote:Op dinsdag 8 november 2011 23:18 schreef kalinhos het volgende:
Ja ok, maar dan is het bv. wel makkelijekr naar een klant toe te communniceren als het om een verplichte zorgverzekering gaat ( "Ja, iedereen is veprlicht die te betalen, etc") dan als iemand een 48 inch LCD tv heeft etc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |