abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104145895
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:30 schreef Mint_Clansell het volgende:

En als je inbound doet dan hoef je alleen de telefoon op te nemen of te e-mailen!

Nah, hoeft niet zo te zijn, natuurlijk. Bij ons wordt er ook wel verwacht dat er resultaten zijn, want daar draait een bedrijf op, natuurlijk. Maar op zich vragen we geen ervaring, maar is het vooral belangrijk of je binnen het bedrijf past (we hebben eigenlijk geen tijdelijke krachten). Dat is misschien wel een aardige tip voor gesprekken: ga niet je complete cv opnoemen (die heb je immers al opgestuurd), maar laat zien waarom jij onderscheidend bent. Waarom ben jij anders dan al die anderen die hetzelfde soort cv hebben? (ja, die personen ken je niet, maar jij bent toch ook gewoon uniek?)

De laatste paar weken hebben we heel veel gesprekken gehad, waarin we na vijf minuten de kandidaat ajb vragen of ze uit de sollicitatiemodus willen komen (die overigens bij veel bedrijven nog wel de norm is... |:( ) en zichzelf willen laten zien.

Het is niet het meest makkelijke, maar het zou je best wat kunnen brengen. (en dat hoeft niet eens arrogant te zijn, maar wel opvallend).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_104150622
Ik ben altijd mezelf tijdens sollicitatiegesprekken en ik weet mezelf altijd wel prima te presenteren. Het probleem zit 'm in dat ik bij voorbaat al wordt afgewezen voor een gesprek omdat ik: of te oud ben, of een te rommelig cv heb, niet de juiste werkervaring, te duur, te laag/hoog gekwalificeerd etc etc. Er is altijd wel iets. Werkgevers willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en kunnen het nu maken om allerlei debiele eisen te stellen. Soms vraag ik me af of die vacatures er niet voor spek en bonen op zo'n vacaturesite staan, omdat ze dat nu eenmaal verplicht zijn.
pi_104150686
Een vraagje voor de WW'ers en WWB'ers: hebben jullie veel te maken met je werkcoach?

Ik heb nu al een tijdje een e-coach, waar ik per maand mijn sollicitatie-activiteiten mee deel, maar verder hoor ik er nooit wat van. Als ik mijn e-coach een mail stuur duurt het enkele dagen voordat ik een antwoord heb.

Is dit normaal? Een werkcoach hoort je toch te begeleiden naar nieuw werk, want tot nu toe heb ik nog geen zak gehad aan die knakker, behalve dat ie een paar maanden terug mijn inschrijving heeft verlengd. Er komt ook totaal geen initiatief uit. Ik stuur 'm elke maand netjes mijn excelletje vol sollicitaties, maar ik hoor verder niks. Mijn vorige werkcoach deed tenminste actief mee met bemiddelen (niet dat ik het toen nodig had, maar ik had wel het gevoel dat ze erbovenop zat en me zsm weer aan het werk wilde zien).

Het vervelende van zo'n e-coach is ook dat je niet even langs het dichtsbijzijnde WERKbedrijf (voorheen CWI) kunt wippen om een gesprekje aan te knopen. Ik heb niet eens een telefoonnummer...
pi_104151345
Excel formulier met sollicitaties?? ik heb uberhaupt niks van een werkcoach of wat dan ook gekregen, heb alleen een paar mails gehad van iemand die ging bepalen hoelang ik ww heb
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104152343
Als je WW hebt moet je iedere maand minimaal 4 sollicitaties doen. Dit laat je dan weten aan je werk- of e-coach dmv een excel bestandje (die je van je coach behoort te krijgen).
pi_104152577
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je WW hebt moet je iedere maand minimaal 4 sollicitaties doen. Dit laat je dan weten aan je werk- of e-coach dmv een excel bestandje (die je van je coach behoort te krijgen).
Hoef je volgens mij pas te overleggen aan hun als ze er om vragen. Dus niet elke maand dat velletje uploaden.
pi_104154963
Sinds vandaag weer fulltime werkloos. -O-
pi_104155239
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 04:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ben altijd mezelf tijdens sollicitatiegesprekken en ik weet mezelf altijd wel prima te presenteren. Het probleem zit 'm in dat ik bij voorbaat al wordt afgewezen voor een gesprek omdat ik: of te oud ben, of een te rommelig cv heb, niet de juiste werkervaring, te duur, te laag/hoog gekwalificeerd etc etc. Er is altijd wel iets. Werkgevers willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en kunnen het nu maken om allerlei debiele eisen te stellen. Soms vraag ik me af of die vacatures er niet voor spek en bonen op zo'n vacaturesite staan, omdat ze dat nu eenmaal verplicht zijn.
Herkenning. Ik heb nog wel vreemdere afwijzingen gehad ook trouwens. Misschien heb je er wat aan en misschien niet; een hoop hangt af van je nonverbale communicatie en je uitstraling. Wat je allemaal zegt is maar een heel klein deel van wat je communiceert. Je uitstraling kan een bepaald gevoel oproepen bij je gesprekspartner. Als je bijv mensen niet aankijkt kan je onzeker over komen. Maar zelfs werkgevers zelf weten niet altijd waarom ze een bepaald gevoel krijgen. En dus wordt er dan maar iets anders gezocht om iemand op af te wijzen. Dit is iets wat vooral speelt bij gelijk geachte geschiktheid.
pi_104155873
Ach, zoals ik al zei zit het 'm meer in het daadwerkelijk uitgenodigd worden voor een gesprek. Tijdens een gesprek weet ik mezelf altijd wel een goeie houding te geven. Maar ja, zie eerst maar eens uitgenodigd te worden. En de pretenties van een uitzendbureau dat je hiermee sneller werk zou hebben heb ik tot nu toe weinig van gemerkt.

Ik heb vorige week hulp gevraagd aan mijn werkcoach bij het zoeken naar werk, omdat het me allemaal te lang duurt en ik koste wat kost niet de bijstand in wil (en ik liever ook geen kutwerk ga doen zoals hamburgers bakken of productiewerk). Ik verstuurde de mail vorige week woensdag en ik kreeg gisteren pas antwoord. Het beknopte antwoord: Heb je je al ingeschreven bij uitzend en W&S bureaus?" Neeeee echt joh, daar was ik nou nooit zelf opgekomen!!! Idioot. Waarom hebben dit soort figuren wel werk en ik niet??? :{w
pi_104156561
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 06:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een vraagje voor de WW'ers en WWB'ers: hebben jullie veel te maken met je werkcoach?

Ik heb nu al een tijdje een e-coach, waar ik per maand mijn sollicitatie-activiteiten mee deel, maar verder hoor ik er nooit wat van. Als ik mijn e-coach een mail stuur duurt het enkele dagen voordat ik een antwoord heb.

Is dit normaal? Een werkcoach hoort je toch te begeleiden naar nieuw werk, want tot nu toe heb ik nog geen zak gehad aan die knakker, behalve dat ie een paar maanden terug mijn inschrijving heeft verlengd. Er komt ook totaal geen initiatief uit. Ik stuur 'm elke maand netjes mijn excelletje vol sollicitaties, maar ik hoor verder niks. Mijn vorige werkcoach deed tenminste actief mee met bemiddelen (niet dat ik het toen nodig had, maar ik had wel het gevoel dat ze erbovenop zat en me zsm weer aan het werk wilde zien).

Het vervelende van zo'n e-coach is ook dat je niet even langs het dichtsbijzijnde WERKbedrijf (voorheen CWI) kunt wippen om een gesprekje aan te knopen. Ik heb niet eens een telefoonnummer...
Ik zit in de wwb, en ik zit elke week 3uur in een workshop ''aan de slag" :')
En moet 15 sollicitaties per week doen!! Maar bellen naar een bedrijf of langsgaan bij uitzendbureau valt er ook onder
pi_104156932
Ik heb morgen een 2e gesprek. Weliswaar een tijdelijke functie en onder mijn niveau maar daar ben ik allang blij mee.
1e gesprek ging uitstekend. Was enthousiast en gedreven en stelde goede vragen.

Hopelijk kan ik snel aan de slag
pi_104157676
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 04:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Heel herkenbaar. Vooral het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en die belachelijke vacature-eisen die je tegenkomt.

Je wil niet weten hoe vaak ik vacatures tegenkom met dit soort eisen:
- Je bent minimaal een jaar beschikbaar.
- Je mag de eerste 6 maanden geen vakantie opnemen.
- Flexibele instelling: je bent beschikbaar op ma-vr van 8.00-22.00 en op za van 9.00-18.00. Hierbinnen word je 32 uur per week ingepland.

En dan een bruto uurloon van 8,44 bieden. :')
En ja, het gaat hier om een simpele callcenterbaan.
pi_104158208
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:07 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ik zit in de wwb, en ik zit elke week 3uur in een workshop ''aan de slag" :')
En moet 15 sollicitaties per week doen!! Maar bellen naar een bedrijf of langsgaan bij uitzendbureau valt er ook onder
15 per week??? Ik dacht dat je, wanneer je in de bijstand zit, zo'n 16 solli's per 4 weken moest doen... Of zit jij al wat langer in de bijstand?
pi_104158266
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:44 schreef Balisto het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Vooral het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en die belachelijke vacature-eisen die je tegenkomt.

Je wil niet weten hoe vaak ik vacatures tegenkom met dit soort eisen:
- Je bent minimaal een jaar beschikbaar.
- Je mag de eerste 6 maanden geen vakantie opnemen.
- Flexibele instelling: je bent beschikbaar op ma-vr van 8.00-22.00 en op za van 9.00-18.00. Hierbinnen word je 32 uur per week ingepland.

En dan een bruto uurloon van 8,44 bieden. :')
En ja, het gaat hier om een simpele callcenterbaan.
Gaat dit toevallig over een callcenterfunctie bij een bank met een half jaar opleiding te Weert? Kwam er vanmorgen nog eentje tegen die zulke debiele eisen stelde tegen zo'n hongerloontje. Echt belachelijk.

Edit: deze vacature dus http://www.creyfs.nl/Deta(...)werker-Rabobank.html

Dat is dus 8,86 x 8 (uur) x 5 (dagen) x 4 (weken) = 1418 euro bruto = 1200,34 netto (volgens Loonwijzer)

[ Bericht 5% gewijzigd door Mint_Clansell op 09-11-2011 13:09:57 ]
pi_104158428
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:59 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

15 per week??? Ik dacht dat je, wanneer je in de bijstand zit, zo'n 16 solli's per 4 weken moest doen... Of zit jij al wat langer in de bijstand?
Nee hij is nog niet eens ingegaan ww loopt vandaag af, nieuwe regels geloof ik. Ik vind het ook nogal veel
pi_104158513
Volgens mij kun je nooit 15 sollicitaties per week doen. Op een gegeven moment zijn die bronnen toch uitgeput?? Of wordt er van je verwacht dat je op elke shitbaan solliciteert?
pi_104158543
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:01 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Gaat dit toevallig over een callcenterfunctie bij een bank met een half jaar opleiding te Weert? Kwam er vanmorgen nog eentje tegen die zulke debiele eisen stelde tegen zo'n hongerloontje. Echt belachelijk.
Nee, het was in Groningen. Wel ongeveer zo'n soort functie.
pi_104160462
Ik zou ook gister terug gebeld worden of ik eventueel voor een 2e gesprek in aanmerking zou komen.
Maar tot nu toe nog niks gehoord jammer genoeg :{
Heb al zelf geprobeerd te bellen, maar ze nemen niet op dus heb maar even een mailtje verstuurd.
Maar ik ga er eigenlijk al vanuit dat het niks geworden is. Dus dan maar gezellig sorteren bij PostNL ;(
pi_104160686
Zijn er hier mensen die van LinkedIn gebruik maken voor het solliciteren? En heeft het duidelijke voor en nadelen?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_104161327
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Volgens mij kun je nooit 15 sollicitaties per week doen. Op een gegeven moment zijn die bronnen toch uitgeput?? Of wordt er van je verwacht dat je op elke shitbaan solliciteert?
Ja, elk werk is passend zeggen ze
pi_104161658
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:14 schreef FalleNk810i het volgende:
Zijn er hier mensen die van LinkedIn gebruik maken voor het solliciteren? En heeft het duidelijke voor en nadelen?
Ik gebruik het niet. Mijn cv hoeft niet zo in de openbaarheid vind ik, het zou alleen maar anti-reclame voor mezelf zijn.
pi_104162024
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:32 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ja, elk werk is passend zeggen ze
Wat ze vergeten is dat je al snel overgekwalificeerd bent voor de simpele shitbaantjes. Dan kun je er wel op gaan solliciteren, aangenomen word je toch niet. Je kunt je tijd dan beter in iets anders steken lijkt me.
pi_104162116
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:54 schreef Balisto het volgende:

[..]

Wat ze vergeten is dat je al snel overgekwalificeerd bent voor de simpele shitbaantjes. Dan kun je er wel op gaan solliciteren, aangenomen word je toch niet. Je kunt je tijd dan beter in iets anders steken lijkt me.
Dat klopt helemaal, dus het enige wat ze bereiken is dat je meer dan de helft van de sollicitaties maar voor de vorm stuurt :{
pi_104166358
En jahoor AFGEWEZEN!

Omdat ik te ver weg woonde en dat ze iemand anders hebben gevonden die beter bij hun paste.
Alsjeblieft zeg. :( Altijd die standaard smoesjes die ze zeggen.

Dan maar lekker bij PostNL post sorteren joepie :r
pi_104169573
Vandaag ook weer een afwijzing binnen, maar er stond niet eens een reden bij. Alleen dat ik niet zou worden uitgenodigd voor een gesprek. Dat vind ik redelijk kortaf en onbeschoft dus ik heb ze maar even vriendelijk terug gemaild of ze me alsnog een reden konden geven. Ik ben benieuwd. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')