Sponsordeal.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 19:30 schreef kaasplankje het volgende:
Waar haal je Craft voor 20-25 Euro eentwee?
Wol heeft juist de eigenschap dat het ook warm blijft als het nat isquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:16 schreef No-P het volgende:
Haha, kon ik er maar mee opscheppen, is van de club. Wel fijn spul, al heb ik ook nooit problemen gehad met de onbekende merken.
Merinowol is ook wel warm, maar alleen als het droog is, want het houdt water vast. Als het nat is kun je het beste iets van polyester ofzo kopen (ook geen katoen). Of een regenjack aandoen.
Ik heb er eens een survivalrun gedaan in deze:quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wol heeft juist de eigenschap dat het ook warm blijft als het nat is![]()
En het gaat ook nog eens niet stinken, zoals al dat plastic spul wel doet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. (waarbij je helemaal in het water gaat <0 graden) maar dat was beduidend kouder dan een polyesterthermoshirt welke snel redelijk droog was. 1 ervaring is natuurlijk niet bewijzend en het was toen ook doorweekt ipv hoe je het nu gebruikt op de fiets.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:33 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik heb er eens een survivalrun gedaan in deze:Wol blijft natuurlijk wel lang nat, dat klopt. En zo'n drijfnatte klets zal niet echt lekker voelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. (waarbij je helemaal in het water gaat <0 graden) maar dat was beduidend kouder dan een polyesterthermoshirt welke snel redelijk droog was. 1 ervaring is natuurlijk niet bewijzend en het was toen ook doorweekt ipv hoe je het nu gebruikt op de fiets.
Ik hebzelf veel shirtjes van icebreaker, ze maken ze in verschillende diktes, en de allerdunste shirtjes zijn ongeveer vergelijkbaar met een craft shirt.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Meer drinken?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 20:40 schreef .Quo het volgende:
Vandaag van Meijel (Limburg) naar Hengelo gefietst met m'n nieuwe Canyon, toch maar niet met de trein terug gegaan. Is met wat omrijden 150 km. geworden, was erg lekker.
Had het laatste stukje wel last van m'n kuiten (van die spier-samentrekkingen af en toe), is dat normaal als je voor het eerst op een andere fiets rijdt of moet ik hem beter gaan afstellen?
Hij zoeft zo lekker soepel schakelend comfortabel over de weg
Best veel gedronken onderweg, 2 bidons geleegd.quote:
Toen ik mijn nieuwe racer had ben ik er ook meteen 130km mee gaan trainen. Veel te ver natuurlijk. Beter eerst even finetunen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 20:40 schreef .Quo het volgende:
Vandaag van Meijel (Limburg) naar Hengelo gefietst met m'n nieuwe Canyon, toch maar niet met de trein terug gegaan. Is met wat omrijden 150 km. geworden, was erg lekker.
Had het laatste stukje wel last van m'n kuiten (van die spier-samentrekkingen af en toe), is dat normaal als je voor het eerst op een andere fiets rijdt of moet ik hem beter gaan afstellen?
Hij zoeft zo lekker soepel schakelend comfortabel over de weg
Ik denk dat je gewoon kramp had. Probeer de volgende keer meer drinken mee te nemen. Ik had het ook een keer maar toen ik weer gedronken had had ik er een stuk minder last van.quote:Op zondag 30 oktober 2011 03:08 schreef .Quo het volgende:
[..]
Best veel gedronken onderweg, 2 bidons geleegd.
Al waren die wel op toen de pijn begon... maarja dat heb ik vaker en die pijn niet.
momenteel zelfs bij skatedump voor 25 euro. (de pro zero versie met lange mouwen en col)quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 19:55 schreef eentwee het volgende:
Voor die prijzen houd je best wiggle.co.uk, probikekit.com en skatedump.nl in de gaten.
Beetje overdreven lijkt me. Kijk maar uit dat die ketting na de 2e nacht niet keihard geworden is en er geen beweging meer in te krijgen is.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:01 schreef Patroon het volgende:
Momenteel bezig mijn ketting compleet te ontvetten en daarna voor het eerst Squirt Lube aanbrengen, de verhalen die ik over dat spul hoor zijn allemaal positief.
Heb eerst de ketting eraf gehaald, daarna een nacht in de ketting reiniger. De volgende dag eruit gehaald en afgedroogd. Nu zit het nog een keer, een nacht in schone ketting reiniger. Morgen weer monteren en Squirt Lube aanbrengen
Ja heb je gelijk in, ik haal hem er straks uit en spoel hem met water na. Daarna laat ik hem goed drogen anders hecht de wax niet goed. Dat van het vuil eraf vegen en nogmaals smeren is me duidelijk, de wax zal het vuil naar buiten drukken. Maar bedankt voor de tip, komt goed!quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Beetje overdreven lijkt me. Kijk maar uit dat die ketting na de 2e nacht niet keihard geworden is en er geen beweging meer in te krijgen is.
Gewoon een keertje uitspoelen in de kettingreiniger, afspoelen met water zodat alle kettingreiniger echt van je ketting af is, anders lost die nieuwe smering wel heel snel op. Daarna monteren en tijdens het draaien beetje smeren met squirt lube (geen ervaring mee, voor de ketting althans......) of PEDROS GO! of CHAINj, de donkere prut die er door de capilaire werking nog uitkomt afvergen en opnieuw smeren. Nachtje laten staan en die ketting helemaal droog wrijven (want aan de buitenkant heb je geen smering nodig hé). Resultaat is dat er dan maar erg weinig troep aan je ketting blijft hangen.
Maar voor een tientje of drie heb je natuurlijk ook een perfecte nieuwe KMC S10L ketting.........
quote:Op zondag 30 oktober 2011 06:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Toen ik mijn nieuwe racer had ben ik er ook meteen 130km mee gaan trainen. Veel te ver natuurlijk. Beter eerst even finetunen.
Finetunen en meer drinken meenemenquote:Op zondag 30 oktober 2011 08:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon kramp had. Probeer de volgende keer meer drinken mee te nemen. Ik had het ook een keer maar toen ik weer gedronken had had ik er een stuk minder last van.
Een aantal leden heeft in het najaar afgebouwd en beginnen nu weer de training voor het volgende seizoen, en er zaten een paar schaatsers bij die weer begonnen zijn met trainen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 16:53 schreef .Quo het volgende:
Als je 30 oktober uit je winterslaap komt is er toch iets mis met je biologische klok I'd say...
Ah oke, dan kan ik er inkomen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:27 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een aantal leden heeft in het najaar afgebouwd en beginnen nu weer de training voor het volgende seizoen, en er zaten een paar schaatsers bij die weer begonnen zijn met trainen.
Klopt wel zo ongeveer. Voor vandaag. 1 uur en 45 minuten gefietst, anderhalve bidon op. Met warmer weer heb je inderdaad meer nodig.quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:25 schreef fl4puit het volgende:
2 bidons op 150km is echt te weinig. 1 (500ml) per uur is al net aan voor de meesten.
In Frankrijk zat ik, met 35 graden, op een bidon per half uur. Was overigens nog steeds te weinig.quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klopt wel zo ongeveer. Voor vandaag. 1 uur en 45 minuten gefietst, anderhalve bidon op. Met warmer weer heb je inderdaad meer nodig.
Ik denk dat je ook niet móet proberen om een frame met 21balhoofd te vinden. De keuze wordt dan wel erg beperkt. 1/2 cm spacers is ook niet erg. Móet er geen 4 worden.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:00 schreef Freddeh het volgende:
Gisteren dus m'n balhoofd opgemeten. Lengte is 190mm, in combinatie met de 2cm aan spacers die ik heb kom ik uit op maximaal 210mm balhoofdbuis. Qua budget word ik dan erg beperkt tot een enkele optie, de Giant Defy. Ik zoek nog even verder naar opties, want in principe kan de bovenbuis ook wat korter, in combinatie met een wat langere stuurpen. Lastig, lastig...
Zat er een gaatje in je bidon?quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:21 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
In Frankrijk zat ik, met 35 graden, op een bidon per half uur. Was overigens nog steeds te weinig.
Budget?quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:23 schreef eentwee het volgende:
Waarom beperkt tot de Defy? Er zijn toch zoveel fietsen met ±57.5cm TT en 18-21cm balhoofd?
Helemaal gelijk. Frame is 57cm lang en dat is prima voor mijn 1,79cm.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:38 schreef Yankee het volgende:
Denk dat het frame te klein is, zou maar snel een nieuwe kopen. Maar eerst natuurlijk nog even een maand hier gaan mekkeren en twijfelen.![]()
Okay serieus: als jij goed zit op die fiets dan zal het wel goed zijn
Sloeg niet op jou maar op mijquote:
Nee klopt, zadel staat goed. Pieter Weening vertelde gisteren dat hij zich al jaren laat opmeten door Bioracer. Dat komt qua zadelhoogte altijd overeen met op het zadel zitten en allebei tenen net de grond kunnen raken. Dat is bij mij het geval, zelfs paar mm te hoog misschien.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:43 schreef eentwee het volgende:
Hij bedoelt jou niet eens Fred![]()
Mij viel in eerste instantie ook iets aan je positie op, ik dacht aan het zadel aan de lage kant, maar er is eigenlijk niet veel zinnigs over te zeggen zo.
Boeiend. Zolang 't goed gaat is het wel prima toch?quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee klopt, zadel staat goed. Pieter Weening vertelde gisteren dat hij zich al jaren laat opmeten door Bioracer. Dat komt qua zadelhoogte altijd overeen met op het zadel zitten en allebei tenen net de grond kunnen raken. Dat is bij mij het geval, zelfs paar mm te hoog misschien.
Och. Kom je toch gewoon mee ouwehoeren over je huis? Hoe staat het daar eigenlijk mee?quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:45 schreef Freddeh het volgende:
Hehe, dan nog voel ik mezelf wel aangesproken. Dus ik kan er wel iets minder over pratenKom hier sowieso niet vaak meer de afgelopen maanden, en eigenlijk baal ik daar wel wat van. Valt gewoon niets nieuws meer te vertellen, behalve dat ik niet fiets.
quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:55 schreef kanovinnie het volgende:
Ha, Cubes. Duitse eenheidsworst. Hebben we weer wat te zeuren.
Laat je je fiets normaal alleen uit als het droog is en de straten geveegd zijn?quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:25 schreef Gripper het volgende:
Wintertijd-misser vanochtend.![]()
Ik zou om half 10 met twee maatjes gaan fietsen, en ik dacht: vroeg op, dan kan ik eerst van huis naar Zeist fietsen (20 km) als opwarmertje, rondje met die gasten doen, en dan weer naar huis. Maar ik versliep me, was pas om 9 uur wakker, en dus om kwart over 9 snel in de auto springen om op tijd bij hem te zijn. Belde m vervolgens uit bed, want hij was tenminste niet vergeten zn klokje op wintertijd te zetten....![]()
Terwijl hij ontbeet een mini opwarmrondje, en daarna met zn drieën nog 100 km (voor de kenners: de fietsmeet 2011 route, met kleine aanpassingen)
Eigenlijk zijn de wegen al te smerig en nat voor racefietsen. Volgend weekend weer mtb'en!
Ja, weet je wel hoe gevoelig carbon is een spatje modder?quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Laat je je fiets normaal alleen uit als het droog is en de straten geveegd zijn?
En met de mtb hoort het. Dan moet je gewoon bebaggert thuiskomenquote:Op zondag 30 oktober 2011 22:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, weet je wel hoe gevoelig carbon is een spatje modder?
Nee, het was gewoon behoorlijk nat en kledderig vandaag. Op de een of andere manier vind ik smerig worden minder erg als ik aan het mountainbiken ben. Veel modder op de wegen, omdat de oogsttijd net voorbij is. Maar de fiets staat nu weer fris gepoetst in de schuur hoor
3 keer naar mijn werk tikt toch aan. Heb nu al zin om dat volgend jaar vaker te gaan doenquote:Op zondag 30 oktober 2011 22:12 schreef Tommeke het volgende:
@Freddeh: Veloce, niet doen. Is echt een kutgroep.
[..]
Netjes!
Ik hou er niet van om mezelf te quoten, maar ik neig naar:quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:22 schreef Freddeh het volgende:
Jullie wel jaIk speur ondertussen verder naar een goeie fiets voor mezelf.
Er zijn inmiddels nog 12 over. Alles is met 105, op de Cube Peloton SL na (Ultegra) en natuurlijk de Bianchi Via Nirone 7 (Veloce). Ik moet nog maar eens goed nadenken, maar zie er wel een aantal hele mooie tussen staan waar ik zeker een keer een proefritje op wil gaan maken.
Bianchi Via Nirone 7
Cannondale CAAD8 5
Cube Agree GTC
Cube Peloton SL
Cube Peloton Race
Fuji Roubaix 1.0
Trek 2.3
Kuota Korsa Lite
Merida Race Lite 904-com
Merida Scultura 904-com
Merckx AMX-3
Scott Speedster S20
Wat is er kut aan Veloce? (Geen ervaring mee, vandaar) Voor dezelfde prijs heb je hem ook met 105.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:12 schreef Tommeke het volgende:
@Freddeh: Veloce, niet doen. Is echt een kutgroep.
[..]
Netjes!
Iemand kan daar toch prima een mening over hebben?quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
Haten op een merk als ChampaCampa terwijl je met Shimano rijd rijdt![]()
Maaruuh. Veldrijden dus? Gebruik je daar je gewone fiets voor, maar dan met andere banden?
Nee, het kan altijd beter. Maar ben het met je eens...proberen zo perfect mogelijk te zitten en er daarna niet meer naar kijkenquote:Op zondag 30 oktober 2011 20:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Boeiend. Zolang 't goed gaat is het wel prima toch?
Dat zou hetzelfde zijn als menen dat Fiat mooier is dan Ferrari.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Iemand kan daar toch prima een mening over hebben?
Das waar. Al kan je het op een gegeven moment blijven zoeken in het materiaal.quote:[..]
Nee, het kan altijd beter.
Ben ik niet mee eens. Campa en Shimano hebben wel degelijk verschillen waar heel persoonlijk over gedacht kan worden. Met de ene kan je niet sneller fietsen dan de ander, maar bijvoorbeeld het schakelen is anders. Met Campa schakel je af (lichter) met je duim, bij Shimano doe je dat met je gehele hendel. Ook is de greep in je handen verschillend.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zou hetzelfde zijn als menen dat Fiat mooier is dan Ferrari.
Greep was bij mijn vorige groep ook minder dan nuquote:Op zondag 30 oktober 2011 22:28 schreef Patroon het volgende:
Had mijn post nog ge-edit.
[..]
Ben ik niet mee eens. Campa en Shimano hebben wel degelijk verschillen waar heel persoonlijk over gedacht kan worden. Met de ene kan je niet sneller fietsen dan de ander, maar bijvoorbeeld het schakelen is anders. Met Campa schakel je af (lichter) met je duim, bij Shimano doe je dat met je gehele hendel. Ook is de greep in je handen verschillend.
Het feit blijft dat het persoonlijk is en dus niet discussiewaardigquote:Op zondag 30 oktober 2011 22:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Greep was bij mijn vorige groep ook minder dan nu![]()
Ik vind het systeem van campa wel relaxt. Nog nooit met shimano gereden eigenlijk. Uiteraard is dit een wandiscussie die ik graag aanwakker.
Gelijk heb je. Uiteindelijk is het grootste verschil (volgens mij) de manier van schakelen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:30 schreef Freddeh het volgende:
Goed, dit is dus vragen om gejank hier. Ik had het weer eens kunnen weten. Ik ga gewoon even bellen met een paar tentjes, en zowel een Campa als een Shimmy testen.
Vanaf deze post was ik niet echt serieus meer hoorquote:Op zondag 30 oktober 2011 22:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het feit blijft dat het persoonlijk is en dus niet discussiewaardig
Ja eeuhhh, hoe kunnen we elkaar zo afzeiken?quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:00 schreef Tommeke het volgende:
Een crosser is ook qua geometrie wat anders.
Ik heb niets tegen Campa, maar vind Shimano fijner in gebruik.
Neuh..... zodra je van 28 naar 26 of 29 inch wielen gaat........ (En in Brabant heet alles wat off-road is een veldrit)quote:Op maandag 31 oktober 2011 05:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja eeuhhh, hoe kunnen we elkaar zo afzeiken?
Waar houd veldrijden op, en begint mtb? Zodra er wat grotere hobbels, heuvels en kuilen inzitten?
28 inch en 29 inch zijn exact hetzelfde. Is gewoon een marketingpraatje.quote:Op maandag 31 oktober 2011 08:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Neuh..... zodra je van 28 naar 26 of 29 inch wielen gaat........ (En in Brabant heet alles wat off-road is een veldrit)
Klopt, een collega van me vertelde dat de banden op m'n veldritfiets ook op een 29'er passenquote:Op maandag 31 oktober 2011 09:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
28 inch en 29 inch zijn exact hetzelfde. Is gewoon een marketingpraatje.
Worst waar?quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
Wacht, een slowchat met alleen mannen met strakke pakjes, 1 vrouw, en wij hebben het over elkaars worst?
het is heel populair om te roepen dat er te weinig word gedronken , maar aan te weinig drinken ga je niet zomaar dood, je lichaam geeft voldoende signalen voor dat het fout gaat.quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:25 schreef fl4puit het volgende:
2 bidons op 150km is echt te weinig. 1 (500ml) per uur is al net aan voor de meesten.
Eens. Het heeft er ook mee te maken hoe zwaar de inspanning is, hoe warm het buiten is etc. Gewoon regelmatig drinken is goed genoeg in Nederland. Wanneer het warm is heb je vanzelf wel meer dorst en drink je wat meer.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:13 schreef dop het volgende:
[..]
het is heel populair om te roepen dat er te weinig word gedronken , maar aan te weinig drinken ga je niet zomaar dood, je lichaam geeft voldoende signalen voor dat het fout gaat.
echter te veel drinken is veel gevaarlijker en wel dodelijk, tegen de tijd dat je lichaam je daar voor waarschuwt kan het gewoon te laat zijn.
drinken voor dat je dorst krijgt kan best maar je valt echt niet van je fiets als je wel dorst krijgt en dan pas gaat drinken.
500ml per uur is gewoon bull shit, die je helaas overal tegen komt.
laat je die onzin niet te makkelijk aanpraten en luister vooral goed naar je lichaam.
2 bidons op 150 km kan prima, afhankelijk van inspaning lucht vochtigheid en temperatuur.
Welnee, ik heb met radiaal gevlochten wielen de meest gekke dingen gedaan. Mits je niet te lomp bent kan dat prima.quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:54 schreef RichardHammond het volgende:
Fiets ziet er leuk uit, maar een radiaal gespaakt voorwiel is vragen om problemen op een veldrijfiets.
Godverdee! mooi fietsje 12!quote:
Je lijkt wel een wijf zegquote:Op maandag 31 oktober 2011 22:18 schreef eentwee het volgende:
Wit is alleen niet echt handig voor een crosser.. die van mij is ook grotendeels witGelukkig heb ik een hekel aan modder dus dat komt goed uit
quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je lijkt wel een wijf zeg
Toen ik met mn eerste mountainbike thuiskwam vanaf de fietsenwinkel, zo trots als een hond met 3 lullen, zei mn toenmalige vriendinnetje: "hij is wel erg wit.... Als ie vies is zie je het wel heel snel!"
Om maar eens een homo-wijsheid te gebruiken: het gaat er makkelijker af dan lippenstift!
Per uur kom ik niet aan een halve bidon denk ik. Ik doe 70km op een bidon ongeveer.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:13 schreef dop het volgende:
[..]
het is heel populair om te roepen dat er te weinig word gedronken , maar aan te weinig drinken ga je niet zomaar dood, je lichaam geeft voldoende signalen voor dat het fout gaat.
echter te veel drinken is veel gevaarlijker en wel dodelijk, tegen de tijd dat je lichaam je daar voor waarschuwt kan het gewoon te laat zijn.
drinken voor dat je dorst krijgt kan best maar je valt echt niet van je fiets als je wel dorst krijgt en dan pas gaat drinken.
500ml per uur is gewoon bull shit, die je helaas overal tegen komt.
laat je die onzin niet te makkelijk aanpraten en luister vooral goed naar je lichaam.
2 bidons op 150 km kan prima, afhankelijk van inspaning lucht vochtigheid en temperatuur.
Dat vind ik wel weer weinig. Ik doe zo'n 500ml per 1,5uurquote:Op maandag 31 oktober 2011 23:50 schreef marcodej het volgende:
[..]
Per uur kom ik niet aan een halve bidon denk ik. Ik doe 70km op een bidon ongeveer.
Ja ik ook, maar dat komt aardig overeen met 500ml per 70 kmquote:Op maandag 31 oktober 2011 23:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat vind ik wel weer weinig. Ik doe zo'n 500ml per 1,5uur
dat is heel erg veel, ik ga er van uit dat je er nooit problemen mee hebt maar bij de meeste mensen zou dit gevaarlijk zijn. hyponatriëmiequote:Op dinsdag 1 november 2011 08:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Op 150km zal ik al snel op 4 bidons zitten, 0,75l bidons dan. Zondag op een kort ritje van 85km 2 bidons van 0,75 met sportdrank en twee halve liters cola gedronken. Bij temperaturen die totaal niet bijzonder waren. Tijdens serieuzere ritten kan ik makkelijk op 10liter per dag komen.
Je hoeft niet te worden ingeloot joh. Gewoon individueel inschrijvenquote:Op dinsdag 1 november 2011 09:34 schreef kiekjesdief het volgende:
Leuk al die nieuwe fietsen. Als ik komend voorjaar x kilo ben afgevallen koop ik ook een mooie superfiets. Heb ik wel nodig als ik alsnog ingeloot wordt voor de alpedhu6.
Intussen schiet het niet echt op met trainen, werk elke dag de afgelopen 3 weken
Mooie fiets die Mercxquote:Op dinsdag 1 november 2011 10:41 schreef Freddeh het volgende:
Oh, ik wist niet dat er individueel ook geloot werd. Als dat zo is maak je denk ik niet veel meer kans individueel.
Ik begin overigens wel erg te neigen naar de Merckx AMX-3 en de Fuji Roubaix 1.0. Niet al te standaard merken, maar wel met een mooie rechte bovenbuis. Geen raar ogende sloping frames waarvan bijvoorbeeld de hoek van de buizen er te groot uit ziet.
Als je individueel inschrijft, moet je hem wel 6x fietsen hè?quote:Op dinsdag 1 november 2011 09:46 schreef kiekjesdief het volgende:
Zowel van de teams als de individuele zijn er heel wat mensen buiten de boot gevallen. Zou individueel meer kans geven? Nu is het te laat om alsnog voor de 2e ronde individueel in te schrijven.
maar dat is richting de mooie kant van het land, dat maakt het toch makkelijkerquote:Op dinsdag 1 november 2011 10:49 schreef Freddeh het volgende:
In de buurt hoeft niet per sé uit te maken als je 'verliefd' wordt op een fietsje, toch? Ik bedoel, voor m'n vrouwtje ben ik ook verhuisd naar de andere kant van het land
Haha, dan lees jij de regels verkeerdquote:Op dinsdag 1 november 2011 11:05 schreef cafca het volgende:
[..]
Als je individueel inschrijft, moet je hem wel 6x fietsen hè?
Precies, pik ik hem onderweg wel opquote:Op dinsdag 1 november 2011 11:08 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
maar dat is richting de mooie kant van het land, dat maakt het toch makkelijker
Tja...quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:10 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Haha, dan lees jij de regels verkeerd
[..]
Dat minimaal staat inderdaad alleen bij de teams.....quote:2.Individuele deelnemers spannen zich in de berg 6 maal te beklimmen.
Deelnemers van een team spannen zich in gezamenlijk minimaal 6 maal de berg te beklimmen...
Misschien lees ik het dan wel verkeerd. Vervelende is dat ze de regels niet consequent opschrijven dan, nu weten we het geen van beiden zekerquote:Op dinsdag 1 november 2011 11:23 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja...
[..]
Dat minimaal staat inderdaad alleen bij de teams.....
Dat vind ik dus ook.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:23 schreef cafca het volgende:
Overigens vind ik persoonlijk die Merckx mooier dan die Fuji
yepquote:Op dinsdag 1 november 2011 09:23 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Samen met jou ook direct een nieuwe gekocht?
Bij de huis-fmquote:Op dinsdag 1 november 2011 10:45 schreef eentwee het volgende:
Fuji kun je halen bij onze 'huis-fm' in Zeist
Doe gewoon rustig aan en neem wat oscillicocinum. Dat werkt voor mij prima.quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:45 schreef JohnDDD het volgende:
heb al 2 weken niet gefietst, ben inmiddels alweer een week ziek.
sinds 4 september:
-ben ik 1 week zonder gezondheidsproblemen in Italië geweest en 1 week kerngezond in Polen
-heb ik 1 week griep gehad
-heb ik 1 week een ontsteking aan mijn knie gehad
-ben ik tweemaal één week snipverkouden geweest
-ben ik 2 weken gezond geweest. Gefietst: 3 keer.
kortom: 2 klotemaanden, op die uitstapjes na
Die heb ik en Oksel heeft ook zoiets. Er zijn inmiddels een paar verschillende versies waarvan de latere betere QC hebben ondergaan, dus wel handig om dat nog even uit te zoeken, ik weet die typenummers niet uit m'n hoofd.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:10 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.dealextreme.co(...)-light-set-904444459
Geschikt lampje voor 's ochtends en 's avonds?
Zolang die het blijft doen en jij een beetje doorfietst wel ja. Maar het blijft natuurlijk wel een artikel van DEALEXTREME.... Dus als je van goedkope chinese, slecht afgewerkte troep houdt... DOEN!quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:10 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.dealextreme.co(...)-light-set-904444459
Geschikt lampje voor 's ochtends en 's avonds?
Welke heb jij dan?quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:03 schreef eentwee het volgende:
[..]
Die heb ik en Oksel heeft ook zoiets. Er zijn inmiddels een paar verschillende versies waarvan de latere betere QC hebben ondergaan, dus wel handig om dat nog even uit te zoeken, ik weet die typenummers niet uit m'n hoofd.
Van wat ik er van gehoord en gezien heb valt dat dus best mee!quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zolang die het blijft doen en jij een beetje doorfietst wel ja. Maar het blijft natuurlijk wel een artikel van DEALEXTREME.... Dus als je van goedkope chinese, slecht afgewerkte troep houdt... DOEN!
Ik hoor er eigenlijk alleen maar goede dingen over, zelfs van mensen die hem heel intensief op de mtb gebruiken. Modder, regen, sneeuw etc. ding schijnt goed te blijven werken. Wat ik zo om mij heen hoor is het een aanrader voor dat geld.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Welke heb jij dan?
[..]
Van wat ik er van gehoord en gezien heb valt dat dus best mee!
Ik moet 35 km fietsen. Dat ga ik niet door de regen doenquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:31 schreef eentwee het volgende:
Ik heb die van jouw plaatje maar bijv. mijn batterypack ziet er anders uit. Het is heel veel licht voor je geld maar als je absolute zekerheid wilt, bijv. door weer en wind elke dag ermee naar je werk, kun je beter iets anders nemen. Ermee in de stromende regen gaan rijden is al niet zo'n goed idee maar zoals gezegd zijn de nieuwere versies verbeterd. Er is ook een low-lowbudget alternatief voor 50$ ofzo maar die zouden dan weer heel matig afgewerkt zijn.
Even de meningen peilen: witte zadelpen of zwarte? Normaalgesproken houd ik niet van witte zadel- en stuurpennen, maar heel soms zie ik een uitzondering, meestal frames met geïntegreerde zadelpen maar soms ook bepaalde frames met een witte 'achterkant'.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier neig ik toch naar zwart, zelfde lijn als de stuurpen. Maar de witte Syntace is meer high end en ook ruim 100g lichter.
Mijn voorkeur zegt in dit geval witte zadelpen. Net of hij doorloopt. Maar op één of andere manier doet het bovenste plaatje goedkoper aan...maar toch blijf ik bij witquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:31 schreef eentwee het volgende:
Ik heb die van jouw plaatje maar bijv. mijn batterypack ziet er anders uit. Het is heel veel licht voor je geld maar als je absolute zekerheid wilt, bijv. door weer en wind elke dag ermee naar je werk, kun je beter iets anders nemen. Ermee in de stromende regen gaan rijden is al niet zo'n goed idee maar zoals gezegd zijn de nieuwere versies verbeterd. Er is ook een low-lowbudget alternatief voor 50$ ofzo maar die zouden dan weer heel matig afgewerkt zijn.
Even de meningen peilen: witte zadelpen of zwarte? Normaalgesproken houd ik niet van witte zadel- en stuurpennen, maar heel soms zie ik een uitzondering, meestal frames met geïntegreerde zadelpen maar soms ook bepaalde frames met een witte 'achterkant'.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier neig ik toch naar zwart, zelfde lijn als de stuurpen. Maar de witte Syntace is meer high end en ook ruim 100g lichter.
Toegegeven, nog nooit in handen gehad. maar als het van dezelfde kwaliteit en afwerking is zoals zoveel van dat chinese spul van DEALEXTREME dan is het dus bagger. Maar ook ik kan me vergissen, of ze hebben incidenteel ook nog wel eens een goed artikel.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:17 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik hoor er eigenlijk alleen maar goede dingen over, zelfs van mensen die hem heel intensief op de mtb gebruiken. Modder, regen, sneeuw etc. ding schijnt goed te blijven werken. Wat ik zo om mij heen hoor is het een aanrader voor dat geld.
Ben benieuwd of buzz1291 hem al eens in handen heeft gehad of dat hij hier ongefundeerd aan het roepen is.
Kijk dat is nu een BAZEN fiets. Met een zwarte zadelpen natuurlijk. Met die witte lijkt het net of die fiets achterover hangt. En is die zwarte te zwaar... er zijn ook hele lichte zwarte Easton carbon pennen te koop.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:31 schreef eentwee het volgende:
Ik heb die van jouw plaatje maar bijv. mijn batterypack ziet er anders uit. Het is heel veel licht voor je geld maar als je absolute zekerheid wilt, bijv. door weer en wind elke dag ermee naar je werk, kun je beter iets anders nemen. Ermee in de stromende regen gaan rijden is al niet zo'n goed idee maar zoals gezegd zijn de nieuwere versies verbeterd. Er is ook een low-lowbudget alternatief voor 50$ ofzo maar die zouden dan weer heel matig afgewerkt zijn.
Even de meningen peilen: witte zadelpen of zwarte? Normaalgesproken houd ik niet van witte zadel- en stuurpennen, maar heel soms zie ik een uitzondering, meestal frames met geïntegreerde zadelpen maar soms ook bepaalde frames met een witte 'achterkant'.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier neig ik toch naar zwart, zelfde lijn als de stuurpen. Maar de witte Syntace is meer high end en ook ruim 100g lichter.
DealExtreme heeft ook wel goede producten al blijft het inderdaad uitkijken voor rotzooi. Tja, het is uiteraard geen Lupine qua bouwkwaliteit, maar voor het geld schijnt het een briljant lampje te zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Toegegeven, nog nooit in handen gehad. maar als het van dezelfde kwaliteit en afwerking is zoals zoveel van dat chinese spul van DEALEXTREME dan is het dus bagger. Maar ook ik kan me vergissen, of ze hebben incidenteel ook nog wel eens een goed artikel.
[..]
Kijk dat is nu een BAZEN fiets. Met een zwarte zadelpen natuurlijk. Met die witte lijkt het net of die fiets achterover hangt. En is die zwarte te zwaar... er zijn ook hele lichte zwarte Easton carbon pennen te koop.
Je zou ook contact op kunnen nemen met Brum van het mountainbike.nl forum. Die maakt zelf lampjes en dan heb je echt top spul, prijs valt volgens mij mee.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik moet 35 km fietsen. Dat ga ik niet door de regen doen
Welke is de nieuwe variant? Want ik zie door de bomen het bos niet meer.
En kwa kleur, ik vind ze allebei niet verkeerd staan eigenlijk. Maargoed, ik reed natuurlijk ook op een clownsfiets![]()
Kan ik jou noemen als referentie? Ik weet niet of hij zoveel zin heeft om voor een newbie wat te doen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:02 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
DealExtreme heeft ook wel goede producten al blijft het inderdaad uitkijken voor rotzooi. Tja, het is uiteraard geen Lupine qua bouwkwaliteit, maar voor het geld schijnt het een briljant lampje te zijn.
[..]
Je zou ook contact op kunnen nemen met Brum van het mountainbike.nl forum. Die maakt zelf lampjes en dan heb je echt top spul, prijs valt volgens mij mee.
DEALEXTREME heeft ook regelmatig wel goede producten hoor, maar natuurlijk is het zo dat als je een merkproduct koopt dat het dan meer kwaliteit is.. Verder niks mis met de producten van DealExtreme, heb er zelf ook een aantal in huis die zonder problemen dienst doenquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Toegegeven, nog nooit in handen gehad. maar als het van dezelfde kwaliteit en afwerking is zoals zoveel van dat chinese spul van DEALEXTREME dan is het dus bagger. Maar ook ik kan me vergissen, of ze hebben incidenteel ook nog wel eens een goed artikel.
Ik weet niet of hij mij nog kent, ben al een flinke tijd niet meer actief daar, maar je kan het altijd proberen. Hij knutselt regelmatig van die lampjes in elkaar voor het forum.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan ik jou noemen als referentie? Ik weet niet of hij zoveel zin heeft om voor een newbie wat te doen.
Ja weet ik, misschien tik ik nog wel eens iets op de kop. Dit spul was allemaal erg goedkoop (Deda stuurpen 15, zadelpennen allebei 20 euro). Gewicht vind ik verder ook niet echt belangrijk.quote:Kijk dat is nu een BAZEN fiets. Met een zwarte zadelpen natuurlijk. Met die witte lijkt het net of die fiets achterover hangt. En is die zwarte te zwaar... er zijn ook hele lichte zwarte Easton carbon pennen te koop.
eensquote:Op dinsdag 1 november 2011 22:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja en de zwarte zadelpen is mooierder
Kijk dat ziet er nog veel beter uit. Wielen op een crosser zijn voor de looks niet zo heel belangrijk, de naven wel. Maar die banden moeten toch minstens Dugast (look-a-likes??) zijn, zoals deze. En als je er nu ook nog een single vooblad met aan beide zijden een carbon plaat om de ketting te geleiden opzet ziet er allemaal heel professioneel uit. Alleen begrijp ik die bekabeling langs de bovenbuis bij BMC niet zo. Het lijkt me dat je de binnenkant van je rechterbeen aardig kan bezeren aan die achterste kabelnok als je een beetje met die fiets aan het zwiepen bent.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja weet ik, misschien tik ik nog wel eens iets op de kop. Dit spul was allemaal erg goedkoop (Deda stuurpen 15, zadelpennen allebei 20 euro). Gewicht vind ik verder ook niet echt belangrijk.
Dat 'achteroverleunen' komt misschien wel door het perspectief van de foto (van boven/dichtbij). Waren sowieso wat snelle kiekjes in de schemer met een matige camera.
Met de andere wielen ziet-ie er zo uit:
[ afbeelding ]
Die Dura Ace naven maken trouwens een heerlijk geluid, volgens mij zitten er meer palletjes in dan bij andere Shimano naven.
Raar dat ze daar geen rekening mee houden bij BMC, een veldritfiets moet je toch op de schouder kunnen nemen?quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:43 schreef eentwee het volgende:
Ik denk dat ik gewoon de zwarte erop ga houden, bedankt voor de leuke reacties
Banden zijn geen tubes maar Challenge grifo clinchers. Die bruine wangen vind ik ook geinig staan, bij racefietsen niet maar op crossers hoort het gewoon op de een of andere manier.
Een enkel blad vooraan is inderdaad wel heel mooi, dan kun je ook de voorderailleur schrappen. Maar ik vind het zo wel best, 't is wel een handig verzet als ik er af en toe mee op de weg rijd. In de bossen gebruik ik bijna uitsluitend de 36.. mijn prestaties zijn allesbehalve professioneelVan die nok heb ik geen last, misschien zwiep ik niet genoeg?
In elk geval is de bovenbuis T-vormig waardoor ze niet echt uitsteken. Dat is op zichzelf ook niet echt handig, de bovenbuis drukt dan onnodig op je schouder als je met de fiets loopt. Omdat ik alleen toertochtjes rijd heb ik daar geen last van, ik hoef geen trappen op te rennen en eventuele obstakels neem ik op mijn dooie akkertje
Bij BMC gaat vorm wel vaker boven functie, merken als Ridley en Empella zouden zulke fratsen niet uithalen. Al liepen de kabels bij het modeljaar voor die van mij wél bovenop: http://farm4.static.flickr.com/3402/3505967837_cd0d732af6.jpg
Bij mn racefiets zitten de nokjes voor de kabeleindes onder de bovenbuis, en als ik er eens een trap mee oploop (ik rij geen veldritten, maar woonde hiervoor in een appartement) dan prikken die krengen vervelend in je schouder!quote:Op woensdag 2 november 2011 10:37 schreef eentwee het volgende:
Kan ook wel.. alleen zou het comfortabeler kunnen zijn. Maar er zijn ook merken die de kabels gewoon langs de boven- en onderbuis laten lopen..
Raar is dat ja, zeker voor een crossfiets.quote:Op woensdag 2 november 2011 10:37 schreef eentwee het volgende:
Kan ook wel.. alleen zou het comfortabeler kunnen zijn. Maar er zijn ook merken die de kabels gewoon langs de boven- en onderbuis laten lopen..
Dus je reed het water in?quote:Op woensdag 2 november 2011 12:10 schreef kanovinnie het volgende:
Lekker zeg, op de fiets naar je werk. Mist waardoor je geen kut ziet, 2 wegomleidingen die me een kwartier kosten en door het slechte zicht het pont missen
Nek gebroken op winkelwagentjes? Damn, da's niet fijnquote:Op woensdag 2 november 2011 13:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Niet altijd leuk... zojuist in Utrecht gebeurt.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/397991
Thanks, thuis ff bekieken.quote:Op woensdag 2 november 2011 13:28 schreef fl4puit het volgende:
De MJ808 die Kanovinnie post is al de verberde versie wat betreft accu. Je hebt ook een versie met een andere led (808E) verkrijgbaar via DX, maar die heeft een wat minder mooie accu. Info over beide versies hier. Ik heb zelf de low budget variant en die is zoals gezegd minder afgewerkt (waterdichtheid lamp en minder mooie accu).
Verder vind ik de negatieve reacties over DX zwaar overdreven. DX biedt ontzettend veel producten aan van allerlei leveranciers, dus alles over één kam scheren kan gewoonweg niet. Er zit inderdaad troep tussen, maar ook zeer degelijke producten.
Heeft niet zoveel te maken met de fiets in het water... (maar maakt dat geval in Utrecht niet minder erg)quote:Op woensdag 2 november 2011 13:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Niet altijd leuk... zojuist in Utrecht gebeurt.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/397991
was ook niet tegen je bedoeld, was redelijk dicht bij mijn werk in de buurt, was wel even schrikkenquote:Op woensdag 2 november 2011 19:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heeft niet zoveel te maken met de fiets in het water... (maar maakt dat geval in Utrecht niet minder erg)
Dat zijn de bestenquote:Op woensdag 2 november 2011 20:27 schreef kanovinnie het volgende:
Terug ging trouwens toch een stuk beter. Hoogste gemiddelde tot nu toe. Bedankt scooterrijder die even inhield zodat ik aan kon haken
Inderdaad Ik zat er een km of 5 achter. Toch lekkerquote:
Ik mag toch hopen dat je eerst ook wel die hele cassette uit elkaar gehaald hebt, tandje voor tandje alle kransjes ontvet en gepoetst hebt en niet te vergeten de derailleur wieltjes en die rot plekjes, net boven de boutjes van je voorbladen...... Anders is die mooie schone ketting zo weer zwart!.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:53 schreef Patroon het volgende:
De wax van de Squirt Lube begint al een mooi beschermlaagje te vormen op mijn ketting
Hoe verslaafd ben je als je verlekkerd kan kijken naar het draaien van je ketting?![]()
Je kan weer gerust ademhalen, je hoop is werkelijkheid geworden!quote:Op woensdag 2 november 2011 22:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je eerst ook wel die hele cassette uit elkaar gehaald hebt, tandje voor tandje alle kransjes ontvet en gepoetst hebt en niet te vergeten de derailleur wieltjes en die rot plekjes, net boven de boutjes van je voorbladen...... Anders is die mooie schone ketting zo weer zwart!
Tweetakt hé? Dat zijn de boosdoeners.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:46 schreef kiekjesdief het volgende:
ze stinken wel ja maar dat verschilt wel erg. misschien door het soort olie dat gebruikt wordt
Gewoon inhalen, die gasten als je niet in hun rookt wilt fietsen.quote:Op donderdag 3 november 2011 05:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tweetakt hé? Dat zijn de boosdoeners.
Brommers.... dat zijn juist je recuperatie momentjes bij 45 in het uur.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:37 schreef kanovinnie het volgende:
Brommers haal ik ook niet in hoor. Alleen als het een langzame is.
Erachter hangen bedoel je? Dat doe ik dus ookquote:Op donderdag 3 november 2011 12:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Brommers.... dat zijn juist je recuperatie momentjes bij 45 in het uur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken ook iemand die dat doet. Maar daar issie dan ook een raborenner voor.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:24 schreef kiekjesdief het volgende:
paar weken geleden zag ik op het fietspad langs de nieuwe waterweg een man die iemand bij zich had op scooter als gangmaker. Zag er wel relaxt uit
Straks even kijken. Zit nu HP7, deel 2 te kijken.quote:
toerders.......quote:
Ja hij gaat lekker te toeren met een stok in zijn hand...quote:Op donderdag 3 november 2011 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
Marc, ik weet niet tot hoever het mogelijk is, maar je zou ook eens kunnen proberen om te filmen met een stok. Dus de camera op een stok (Zoals je in veel snowboardfilmpjes ziet). Dat bied helemaal een uniek perspectief!
Even met die stok filmen, dan weer opbergen en verder.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja hij gaat lekker te toeren met een stok in zijn hand...
Dat doe ik alleen op wintersport idd...quote:Op donderdag 3 november 2011 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
Marc, ik weet niet tot hoever het mogelijk is, maar je zou ook eens kunnen proberen om te filmen met een stok. Dus de camera op een stok (Zoals je in veel snowboardfilmpjes ziet). Dat bied helemaal een uniek perspectief!
Ja, ik moest even omkijken waar de rest bleef.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vond het filmpje erg tof! Alleen op het eind was het jammer dat je even wegkeek terwijl die andere 2 doorfietsten. Zonder dat had ik het einde nog toffer gevonden. 2 van die wielrenners die verder fietsen.
Leuk dit soort filmpjes, heb nu weer zin in wintersport. Fraai!quote:Op donderdag 3 november 2011 19:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat doe ik alleen op wintersport idd...
![]()
Er zijn veel verschillende mogelijkheden; op mn zadelpen, op mijn borst tussen mn armen door, op het stuur etc. etc. (zie ook mijn andere filmpjes op YT). Met een stok op een fiets lijkt me lastiger, maar je hebt er idd specifieke poles voor die je in de hand kan houden...
Daar heb ik afgelopen zaterdag ook nog gereden..quote:
Is dat verplicht voor een licentie dan?quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:52 schreef Patroon het volgende:
Afspraak gemaakt voor medische keuring en inspanningstest. Weer stapje dichter bij de licentie.
Medische keuring is verplicht. De inspanningstest niet maar is handig voor het trainen op hartslag.quote:Op vrijdag 4 november 2011 13:45 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Is dat verplicht voor een licentie dan?
Kost dat grappie eigenlijk?. Niet dat ik aspiraties heb mbt een licentie hoor, ben gewoon benieuwd
Je bedoelt dat er een maximale vergoeding van 250 euro beschikbaar gesteld wordt.......quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Medische keuring is verplicht. De inspanningstest niet maar is handig voor het trainen op hartslag.
Dat grapje kost 195 euro maar ik krijg per jaar 250 euro vergoed uit de zorgverzekering voor sportarts consult.
Jep dat zeg ik, krijg per jaar tot maximaal 250 euro vergoed. Met een beetje logisch nadenken is dat er ook wel uit te halenquote:Op vrijdag 4 november 2011 14:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er een maximale vergoeding van 250 euro beschikbaar gesteld wordt.......
Het is een hoop geld maar er zijn veel gasten die een vermogen uitgeven aan een dure fiets of een setje wielen, maar investeren in een inspanningstest waardoor ze efficiënter kunnen trainen is al snel te duur. Maar het is wel makkelijk praten nu het vergoed wordtquote:Op vrijdag 4 november 2011 14:46 schreef Narcotical het volgende:
Ja, dat is er idd wel uit te halen. Vind het wel een hoop geld opzich..
Ben verzekerd bij De Friesland, één van de betere verzekeraars van Nederland. Ik heb alleen een AV standaard (na budget het 2e goedkoopste pakket). Daarin vergoeden ze al tot 250 euro! Kost zo'n 10 euro per maand waardoor ik fysio etc heb.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:12 schreef Gripper het volgende:
het ligt er wel aan welk aanvullend pakket je hebt. Patroon is zo te zien luxe verzekerd, met zn 250 ¤ voor sportmedische zorg per jaar. Ik kreeg voor mijn sporttest in juli 100 van de 200 ¤ vergoed. Eerste aanvullende pakket bij Menzis.
Veel verzekeraars vergoeden pas vanaf dit eerste pakket, en een bedrag tussen de 100-150 ¤.
En inderdaad: t is de moeite waard. Ik vind het fijn om te weten dat mijn hart topbelastingen aankan, en dat ik op de goede weg ben met mn training, of wat er nog beter kan!
Volgende week zakt de temperatuur al een heel eind in. Verder rukt de kou in Rusland al behoorlijk op naar het westen. Het is puur wachten tot de wind draait naar het oosten.quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:51 schreef Freddeh het volgende:
Nee, wat een weertje vandaag zeg. Was vanochtend vrij en moest een keuken uit m'n oude huis halen helaas. Maar waar blijft die voorspelde horror winter?
Vertel!quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:14 schreef Freddeh het volgende:
Aha.
Ondertussen heb ik besloten welke fiets ik wil gaan testen volgend jaar, als de ergste kou weg is
En?quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:14 schreef Freddeh het volgende:
Aha.
Ondertussen heb ik besloten welke fiets ik wil gaan testen volgend jaar, als de ergste kou weg is
Mooi! Ik heb Merckx altijd mooi gevonden, fraaie frames.quote:
Time VXSR.quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:28 schreef Freddeh het volgende:
Wat voor Time heb je precies? Waanzinnige fietsen vind ik dat
Nee klopt, was veel te duur. Volgens mij 3800 euro frame only. Wel een mooi klassiek frame. Mijn fiets is een reservefiets geweest van Sinkewitz in de tijd van Tom Boonen bij Quick Step. Mijn exemplaar is nog als nieuw, doorlopende zadelpen was nog niet eens afgezaagd. Heb hier ooit wel een foto geplaats, maar kan hem niet weer vinden.quote:
Ik heb zelf Fulcrum Racing 1, top wielen. Alleen met de aero spaken is het wel irritant als het hard waait, echt het zeil effect. Kan ook komen door mijn lage gewicht. Het stuur slaat mij soms bijna uit de handen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:37 schreef Freddeh het volgende:
Lekker
Ik heb een jaar terug ofzo een set Racing 7's gekocht, fantastische wielen voor de prijs. Maar als je minder weegt dan ik kun je ook wel 5's of 3's, of nog hoger nemen. Voor mij was dat niet echt rendabel. Behalve dat vind ik het zelf gewoon te duur worden dan.
Een van de redenen dat ik uiteindelijk voor die Merckx kies op dit moment, is dat er standaard al een set 7's op zit. Dus dan heb ik een setje reserve 7's voor de winter
Kijk eens naar Fast Forwards handgemaakt. Rond de 1000 euro. Heerlijke wielenquote:Op vrijdag 4 november 2011 22:44 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik heb zelf Fulcrum Racing 1, top wielen. Alleen met de aero spaken is het wel irritant als het hard waait, echt het zeil effect. Kan ook komen door mijn lage gewicht. Het stuur slaat mij soms bijna uit de handen.
Misschien dat ik wel gewoon voor de Fulcrum's ga, goedkoper en is gewoon Campagnolo. Heb dan ook gewoon alles van hetzelfde merk.
Ga je voor Shimano?
Volgens mij zitten Bora's en Fulcrum Racing speeds in dezelfde prijsklasse.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:11 schreef eentwee het volgende:
Volgens mij vraagt-ie nergens naar overprijsde wielen voor een rug
Ik ga inderdaad voor Shimano. De AMX-3 is afgemonteerd met 105. Vind het ook wel een lekker strak ogende fiets, mooie lijnen, niet te opvallende kleurstelling. M'n huidige zadel kleurt er ook wel lekker bij, en dan misschien als toefje slagroom op de taart nog een setje 2-kleurig stuurlint van Fizikquote:Op vrijdag 4 november 2011 22:44 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik heb zelf Fulcrum Racing 1, top wielen. Alleen met de aero spaken is het wel irritant als het hard waait, echt het zeil effect. Kan ook komen door mijn lage gewicht. Het stuur slaat mij soms bijna uit de handen.
Misschien dat ik wel gewoon voor de Fulcrum's ga, goedkoper en is gewoon Campagnolo. Heb dan ook gewoon alles van hetzelfde merk.
Ga je voor Shimano?
Oeh, wat een uitspatting.quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:16 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad voor Shimano. De AMX-3 is afgemonteerd met 105. Vind het ook wel een lekker strak ogende fiets, mooie lijnen, niet te opvallende kleurstelling. M'n huidige zadel kleurt er ook wel lekker bij, en dan misschien als toefje slagroom op de taart nog een setje 2-kleurig stuurlint van Fizik
quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:03 schreef eentwee het volgende:
2-kleurig stuurlint is hartstikke lelijk
wie, ik?quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:42 schreef kanovinnie het volgende:
Post dan eens een foto van jouw fiets? Kunnen we ook vast wat op aanmerken!
* kanovinnie haalt de standaard opmerkingen alvast uit het vet
Nee ik.quote:
prima, ben me al aan het voorbereidenquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee ik.
Mwuh. Rondje fietsen en dan maak ik daarna wel weer even een fototje.
Om jullie vast wat munitie te geven, het stuurlint is nog niet vervangen
Doe jij dat, dan ga ik even fietsenquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
prima, ben me al aan het voorbereiden
QFTquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:03 schreef eentwee het volgende:
2-kleurig stuurlint is hartstikke lelijk
Was lekker he? Ik heb net ook lekker wat kilometers gemaakt. Wilde eigenlijk van huis naar de zee, IJsselmeer en terug fietsen. Maar dat ging hem niet helemaal worden.quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:58 schreef BraveDribbel het volgende:
Geen flauw idee, hij klinkt wel als een baas iig!
Vandaag ook eindelijk weer eens gefietst en wat is het heerlijk weer! Gewoon nog in een korte broek kunnen fietsen in november, wie had dat gedacht! Waarschijnlijk morgen ook maar weer ff op de fiets stappen...
Zo gaat het bij mij standaard! Dat zijn ook de leukste ritten, je komt op de mooiste/gekste plekken uit daardoor. Gewoon bij elk kruispunt beslissen: links/rechts/rechtdoor. Alleen mijn fietsmaten zijn daar nooit echt voorstander van, zij willen al een plan hebben als we wegfietsen, dus dat doe ik dan ook alleen als ik in mijn eentje fiets.quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kortom, een typische stap-op-en-zie-maar-waar-je-uitkomt rit
Ik hoef inderdaad ook geen routes meer te plannen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:28 schreef BraveDribbel het volgende:
[..]
Zo gaat het bij mij standaard! Dat zijn ook de leukste ritten, je komt op de mooiste/gekste plekken uit daardoor. Gewoon bij elk kruispunt beslissen: links/rechts/rechtdoor. Alleen mijn fietsmaten zijn daar nooit echt voorstander van, zij willen al een plan hebben als we wegfietsen, dus dat doe ik dan ook alleen als ik in mijn eentje fiets.
Ik tip Hotze Zandstra.quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:55 schreef Patroon het volgende:
Vandaag met 4 fiets maten aangehaakt bij een groepje van 8 renners. Ze waren net vertrokken en fietsen elke zaterdag gezamenlijk, erg leuk!. Het ging best hard, we hadden een gemiddelde van 31km/h over 100km.
In de groep zat één buffel, zodra hij op kop kwam ging het constant 36 per uur, tegen de wind, met aflossingen van zo'n 10km, er waren weinig die graag naast hem fietsten. Ik had al snel door wie dat was, hij is een ex marathon schaatser die vroeger wel diverse lange afstand (>200km) marathons heeft gewonnen in Zweden en andere landen waar de winters extreem kunnen zijn, tijdens 1 overwinning in Zweden zijn een paar tenen bevroren waar hij tot de dag van vandaag nog steeds geen gevoel in heeft. Tijdens de Elfstedentocht van 1997 heeft hij nog een tijdje in de kopgroep gezeten en moest hij afhaken doordat hij in het donker tegen een boei reed. Ooit is hij nog eens 4e op het NK tijdrijden voor Elites en Profs geworden. De eerste 3 waren alleen maar profs. Hij reed die wedstrijd met een gemiddeld van 47km/h
en dat is snel voor die tijd. Hij is nu zo'n 45 jaar. Over wie heb ik het?
Edit: Hij rijdt trouwens nog steeds van die marathons in Zweden en Finland
Helemaal goed! Toffe gast. Hij vertelde me wat over zijn visie op de psychologie tijdens de koers. Altijd positief denken, anderen zitten nog meer stuk dan ik, straks gaat alles weer beter dus volhouden. Erg interessantquote:
Mooie fiets! Tweekleurig stuurlint moet je echt niet doen! Das niet soignee. Ik zal ff een foto van mijn fiets zoeken met een setje Cosmics die ik toen gejat had van een zeker persoonquote:
Ik heb gewoon dezequote:Op zondag 6 november 2011 11:11 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb trouwens mijn lelijke Pro Fiberglass bidonhouders vervangen door rood witte Elite's.
Ga er ook nog een andere stuurpen op zetten. Heb nu een lelijke en iets te lange Bontrager Race. Wil er een Pro Vibe7s op zetten. Denk dat ik dan de zadelpen en uiteindelijk het stuur ook vervang voor Pro Vibe7s.
quote:Op zondag 6 november 2011 11:50 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik weet dat het voor sommigen van jullie als vloeken in de kerk klinkt, maar ik ga het toch vragen:
- Wat is een goede zadeltas, waar je iig een reservebandje, tools en evt telefoon/portemonnee oid in kwijt kan?
Haha hij vraagt om een zadeltas voor reservebandje, telefoon en paar tools. Niet een weekendtas Ivoquote:Op zondag 6 november 2011 13:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Als het puur een zadeltas moet zijn ga ik toch voor Carradice.
[ afbeelding ]
is ook in kleinere varianten te verkrijgen. Deze is in principe geschikt om er een heel weekend mee op sjouw te gaan.
Die Uni van Tacx gaat op den duur rammelen en kraken, maar ze gaan wel jaren mee. Die nieuwe Uma die ik er een tijdje op gehad heb, rammelt ook (ja ook met originele Tacx bidons). Heb er maar weer een onverwoestbare Tao opgezet. Die Tao carbon vind ik veel te duur.quote:Op zondag 6 november 2011 11:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb gewoon deze [ afbeelding ]
En ik ben er blij mee.
In die Elite bidonhouders passen toch alleen maar Eilte bidons, omdat de diameter kleiner is, dacht ik.quote:Op zondag 6 november 2011 16:19 schreef eentwee het volgende:
Mooie bidonhouders kosten niks, Elite Custom is een goeie. Nooit gerammel of gezeik, ziet er mooi uit en maar 9 euro ofzo.
@Tommeke: Pro Vibe stuur heb ik ook, met klassieke ronde bocht. Bevalt goed, is ook echt een mooie bocht maar niet zo diep (131mm) als echte klassieke sturen (Belgian drop is meestal 140-145mm). De vorm zorgt bovendien voor een vlakke overgang naar de shifters i.t.t. shallow sturen als Ritchey WCS, Deda newton, 3T Rotundo etc.
Ja, ze gaan niet eeuwig mee. Ze gaan rammelen nadien, maar dan druk je ze gewoon aan. Als ze dan op een geg. breken is het tijd om nieuwe te halen. Ze kosten ook maar 5 Euro ofzo. Ik hoef niet van die rare carbonnen dingen op mijn koersfiets.quote:Op zondag 6 november 2011 16:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die Uni van Tacx gaat op den duur rammelen en kraken, maar ze gaan wel jaren mee. Die nieuwe Uma die ik er een tijdje op gehad heb, rammelt ook (ja ook met originele Tacx bidons). Heb er maar weer een onverwoestbare Tao opgezet. Die Tao carbon vind ik veel te duur.
Ik had last van enige speling tussen de plastic montage stukken en het alu gedeelte dat daar door heen liep. Dus kon ik de speling wel opheffen zoals je zegt, maar niet het gekraak.quote:Op zondag 6 november 2011 16:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ze gaan niet eeuwig mee. Ze gaan rammelen nadien, maar dan druk je ze gewoon aan. Als ze dan op een geg. breken is het tijd om nieuwe te halen. Ze kosten ook maar 5 Euro ofzo. Ik hoef niet van die rare carbonnen dingen op mijn koersfiets.
Ik ook zoiets, van BBB. Bidons zitten er lekker stevig in.quote:Op zondag 6 november 2011 11:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb gewoon deze [ afbeelding ]
En ik ben er blij mee.
Verstandig? Eénspacertje van een halve centimeter van onder de stuurpen naar boven verplaatsen. Is uiteraard helemaal niet soigneé maar je kunt wel lekker testen hoe dat zit.quote:Op zondag 6 november 2011 16:55 schreef kanovinnie het volgende:
Fiets kopen met een goede geometrie lijkt mij een beter plan.
Ik zit er aan te denken om 1 van mijn 2 spacertjes ertussen uit te halen. Maar zit toch te twijfelen. Voor mijn gevoel zit ik nu wel goed, misschien iets te veel rechtop. Maar dat komt gevoel van rechtopzitten komt misschien omdat ik er een spacer tussenuit wil (Want soignee).
Maar wat is verstandig?
Ik denk dat je gelijk hebt met die 125 mm. En wat betreft die pedalen ook. Maar de enige pedalen die ik ken die werkelijk wat uitmaken zijn die van Speedplay. Kan wel een centimeter schelen. En dan niet te vergeten schoenen met carbon t.o.v. plastic zolen. Dat kan ook een paar mm schelen. Allemaal niet echt veel maar met een beetje geluk en rekenen zou het best kunnen dat je helemaal geen spacers meer nodig hebt. ik heb daar nogal wat aandacht aan besteed bij mij nieuwe fiets en rij nu zonder spacers ipv 1,5 cm. Ziet er gewoon heel stak uit.quote:Op zondag 6 november 2011 16:52 schreef eentwee het volgende:
Tao is niet onverwoestbaar, de lipjes aan de onderkant breken op een gegeven moment af. In die Elites passen gewoon alle bidons, ik gebruik ze van Tacx (kutdoppen) en TA (stuk beter en 800mL). Er zijn inderdaad smallere voor 66mm bidons, volgens mij alleen een uitvoering van de Patao.
120mm is wel heel weinig drop, ik ken zo uit het hoofd geen sturen die dat hebben. Misschien 1 vrouwenstuur van Bontrager ofzo? Verder is alles wel minimaal 125mm dacht ik, in elk geval wel de compacts van FSA (heb de Wing pro op m'n crossfiets). Nog een tip om met minder spacers toe te kunnen: pedalen met een lage stack height (kan tot 1cm schelen) zodat je zadel én stuur lager kunnen en een stuurpen met een grote stack height (scheelt max ±4mm spacers).
Gewoon in stapjes steeds dieper totdat je het gevoel heb dat je onder in de beugels te diep zit, daarna weer omhoog zetten naar de hoogte die goed voelt, zo kan je de grens van ideale aerodynamica icm voldoende comfort vaststellen. Je hebt spacers van 2mm zo kan je vrij nauwkeurig werken.quote:Op zondag 6 november 2011 16:55 schreef kanovinnie het volgende:
Fiets kopen met een goede geometrie lijkt mij een beter plan.
Ik zit er aan te denken om 1 van mijn 2 spacertjes ertussen uit te halen. Maar zit toch te twijfelen. Voor mijn gevoel zit ik nu wel goed, misschien iets te veel rechtop. Maar dat komt gevoel van rechtopzitten komt misschien omdat ik er een spacer tussenuit wil (Want soignee).
Maar wat is verstandig?
Ik zat me al af te vragen hoe het zit met spacers. Die verplaats je dus van onder je stuurpen naar boven je stuurpen? Dus ik hou hoe dan ook altijd spacers op mijn stuur?quote:Op zondag 6 november 2011 17:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Verstandig? Eénspacertje van een halve centimeter van onder de stuurpen naar boven verplaatsen. Is uiteraard helemaal niet soigneé maar je kunt wel lekker testen hoe dat zit.
Ik ga het inderdaad even proberen. Ben nu alleen echt gesloopt. Net gegeten enzoquote:Op zondag 6 november 2011 18:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gewoon in stapjes steeds dieper totdat je het gevoel heb dat je onder in de beugels te diep zit, daarna weer omhoog zetten naar de hoogte die goed voelt, zo kan je de grens van ideale aerodynamica icm voldoende comfort vaststellen. Je hebt spacers van 2mm zo kan je vrij nauwkeurig werken.
Ik heb net uitgevonden dat 5mm spacers te diep is en 1cm te hoog. 8mm voelt nu perfect. Misschien zitten die 2mm tussen de oren maar dat maakt me niet uit.
Het testen doe je dus per rit of week, eerst de tijd geven om te wennen voordat je kan zeggen of het goed is. Dus niet ff in de garage even zitten.quote:Op zondag 6 november 2011 18:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zat me al af te vragen hoe het zit met spacers. Die verplaats je dus van onder je stuurpen naar boven je stuurpen? Dus ik hou hoe dan ook altijd spacers op mijn stuur?
[..]
Ik ga het inderdaad even proberen. Ben nu alleen echt gesloopt. Net gegeten enzo
Je kan de vork (laten) afzagen als je denkt dat je goed zit. Ik heb ook een aantal spacers bovenop mn stuurpen (geen spacers onder), maar laat ze zitten voor eventuele doorverkoop. Kan de koper na mij nog variëren.quote:Op zondag 6 november 2011 18:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zat me al af te vragen hoe het zit met spacers. Die verplaats je dus van onder je stuurpen naar boven je stuurpen? Dus ik hou hoe dan ook altijd spacers op mijn stuur?
Hier ook. Zit 4cm bovenop. Zit er wel aan te denken om 2cm eraf te halen zodat ik speling hou bij blessures. Waarschijnlijk hou ik de fiets toch als winterfiets. Verkoop zal maar zo'n 600 opleverenquote:Op zondag 6 november 2011 18:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Je kan de vork (laten) afzagen als je denkt dat je goed zit. Ik heb ook een aantal spacers bovenop mn stuurpen (geen spacers onder), maar laat ze zitten voor eventuele doorverkoop. Kan de koper na mij nog variëren.
Meer dat ik geen zin heb om te sleutelenquote:Op zondag 6 november 2011 18:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het testen doe je dus per rit of week, eerst de tijd geven om te wennen voordat je kan zeggen of het goed is. Dus niet ff in de garage even zitten.
Ah, op die manier. Ik vroeg me al af hoe dat zat.quote:Op zondag 6 november 2011 18:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Je kan de vork (laten) afzagen als je denkt dat je goed zit. Ik heb ook een aantal spacers bovenop mn stuurpen (geen spacers onder), maar laat ze zitten voor eventuele doorverkoop. Kan de koper na mij nog variëren.
verbazend ik heb hem achter de tandem echt met hoge snelheden gehad tot 70km per uurquote:Op zondag 6 november 2011 21:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Met zo'n ding heb ik ooit gereden. Is goed te doen zolang je op perfect asfalt blijft en 'm op asfalt afkoppelt. In de Russische bagger was het een grote ellende. Achter een fiets met een verende achtervork trouwens ook, ik moest 'm overnemen van een van m'n vrienden die niet harder dan 35 kon met dat ding zonder dat de hele fiets als een gek begon te schudden.
Maak er ajb géén fixed gear van...quote:Op maandag 7 november 2011 14:01 schreef error_404 het volgende:
Op aanraden van SanArt en donroyco even mijn Peloton Lite spammen.
Speaking about winterfiets! Ik heb mn stiertje gisteravond weer opgehaald, stond deze zomer bij een maat van me die weleens wilde zien of wielrennen wat voor hem is. Ik wil best in de winter op mn mooie carbonfiets rijden, maar ik probeer die nieuwe fiets wel pekelvrij te houden.quote:Op maandag 7 november 2011 14:10 schreef Freddeh het volgende:
Ik zie potentie voor een mooie winterfiets
Maar pekel is wel vies spul, dus je naven, ketting, schakelkabels etc allemaal welquote:
Jammer voor het weer zondag? Het was hier erg lekker!quote:Op maandag 7 november 2011 14:06 schreef CyclingGirl het volgende:
Goed getraind dit weekend. Zaterdag intervaltraining en zondag duurtraining, alleen jammer van het weer zondag maar we mogen eigenlijk niet klagen met dit weertje in november. Volgende week word het weer kouder hoorde ik ergens.
Hebben mensen hier ervaring met die warmtepads voor schoenen en handschoenen?
http://www.geenstijl.nl/m(...)_berg_zorgt_voo.htmlquote:Op maandag 7 november 2011 17:50 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft Thijs Zonneveld zijn idee van de berg gepikt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |