Is dat verplicht voor een licentie dan?quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:52 schreef Patroon het volgende:
Afspraak gemaakt voor medische keuring en inspanningstest. Weer stapje dichter bij de licentie.
Medische keuring is verplicht. De inspanningstest niet maar is handig voor het trainen op hartslag.quote:Op vrijdag 4 november 2011 13:45 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Is dat verplicht voor een licentie dan?
Kost dat grappie eigenlijk?. Niet dat ik aspiraties heb mbt een licentie hoor, ben gewoon benieuwd
Je bedoelt dat er een maximale vergoeding van 250 euro beschikbaar gesteld wordt.......quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Medische keuring is verplicht. De inspanningstest niet maar is handig voor het trainen op hartslag.
Dat grapje kost 195 euro maar ik krijg per jaar 250 euro vergoed uit de zorgverzekering voor sportarts consult.
Jep dat zeg ik, krijg per jaar tot maximaal 250 euro vergoed. Met een beetje logisch nadenken is dat er ook wel uit te halenquote:Op vrijdag 4 november 2011 14:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er een maximale vergoeding van 250 euro beschikbaar gesteld wordt.......
Het is een hoop geld maar er zijn veel gasten die een vermogen uitgeven aan een dure fiets of een setje wielen, maar investeren in een inspanningstest waardoor ze efficiënter kunnen trainen is al snel te duur. Maar het is wel makkelijk praten nu het vergoed wordtquote:Op vrijdag 4 november 2011 14:46 schreef Narcotical het volgende:
Ja, dat is er idd wel uit te halen. Vind het wel een hoop geld opzich..
Ben verzekerd bij De Friesland, één van de betere verzekeraars van Nederland. Ik heb alleen een AV standaard (na budget het 2e goedkoopste pakket). Daarin vergoeden ze al tot 250 euro! Kost zo'n 10 euro per maand waardoor ik fysio etc heb.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:12 schreef Gripper het volgende:
het ligt er wel aan welk aanvullend pakket je hebt. Patroon is zo te zien luxe verzekerd, met zn 250 ¤ voor sportmedische zorg per jaar. Ik kreeg voor mijn sporttest in juli 100 van de 200 ¤ vergoed. Eerste aanvullende pakket bij Menzis.
Veel verzekeraars vergoeden pas vanaf dit eerste pakket, en een bedrag tussen de 100-150 ¤.
En inderdaad: t is de moeite waard. Ik vind het fijn om te weten dat mijn hart topbelastingen aankan, en dat ik op de goede weg ben met mn training, of wat er nog beter kan!
Volgende week zakt de temperatuur al een heel eind in. Verder rukt de kou in Rusland al behoorlijk op naar het westen. Het is puur wachten tot de wind draait naar het oosten.quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:51 schreef Freddeh het volgende:
Nee, wat een weertje vandaag zeg. Was vanochtend vrij en moest een keuken uit m'n oude huis halen helaas. Maar waar blijft die voorspelde horror winter?
Vertel!quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:14 schreef Freddeh het volgende:
Aha.
Ondertussen heb ik besloten welke fiets ik wil gaan testen volgend jaar, als de ergste kou weg is
En?quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:14 schreef Freddeh het volgende:
Aha.
Ondertussen heb ik besloten welke fiets ik wil gaan testen volgend jaar, als de ergste kou weg is
Mooi! Ik heb Merckx altijd mooi gevonden, fraaie frames.quote:
Time VXSR.quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:28 schreef Freddeh het volgende:
Wat voor Time heb je precies? Waanzinnige fietsen vind ik dat
Nee klopt, was veel te duur. Volgens mij 3800 euro frame only. Wel een mooi klassiek frame. Mijn fiets is een reservefiets geweest van Sinkewitz in de tijd van Tom Boonen bij Quick Step. Mijn exemplaar is nog als nieuw, doorlopende zadelpen was nog niet eens afgezaagd. Heb hier ooit wel een foto geplaats, maar kan hem niet weer vinden.quote:
Ik heb zelf Fulcrum Racing 1, top wielen. Alleen met de aero spaken is het wel irritant als het hard waait, echt het zeil effect. Kan ook komen door mijn lage gewicht. Het stuur slaat mij soms bijna uit de handen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:37 schreef Freddeh het volgende:
Lekker
Ik heb een jaar terug ofzo een set Racing 7's gekocht, fantastische wielen voor de prijs. Maar als je minder weegt dan ik kun je ook wel 5's of 3's, of nog hoger nemen. Voor mij was dat niet echt rendabel. Behalve dat vind ik het zelf gewoon te duur worden dan.
Een van de redenen dat ik uiteindelijk voor die Merckx kies op dit moment, is dat er standaard al een set 7's op zit. Dus dan heb ik een setje reserve 7's voor de winter
Kijk eens naar Fast Forwards handgemaakt. Rond de 1000 euro. Heerlijke wielenquote:Op vrijdag 4 november 2011 22:44 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik heb zelf Fulcrum Racing 1, top wielen. Alleen met de aero spaken is het wel irritant als het hard waait, echt het zeil effect. Kan ook komen door mijn lage gewicht. Het stuur slaat mij soms bijna uit de handen.
Misschien dat ik wel gewoon voor de Fulcrum's ga, goedkoper en is gewoon Campagnolo. Heb dan ook gewoon alles van hetzelfde merk.
Ga je voor Shimano?
Volgens mij zitten Bora's en Fulcrum Racing speeds in dezelfde prijsklasse.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:11 schreef eentwee het volgende:
Volgens mij vraagt-ie nergens naar overprijsde wielen voor een rug
Ik ga inderdaad voor Shimano. De AMX-3 is afgemonteerd met 105. Vind het ook wel een lekker strak ogende fiets, mooie lijnen, niet te opvallende kleurstelling. M'n huidige zadel kleurt er ook wel lekker bij, en dan misschien als toefje slagroom op de taart nog een setje 2-kleurig stuurlint van Fizikquote:Op vrijdag 4 november 2011 22:44 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik heb zelf Fulcrum Racing 1, top wielen. Alleen met de aero spaken is het wel irritant als het hard waait, echt het zeil effect. Kan ook komen door mijn lage gewicht. Het stuur slaat mij soms bijna uit de handen.
Misschien dat ik wel gewoon voor de Fulcrum's ga, goedkoper en is gewoon Campagnolo. Heb dan ook gewoon alles van hetzelfde merk.
Ga je voor Shimano?
Oeh, wat een uitspatting.quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:16 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad voor Shimano. De AMX-3 is afgemonteerd met 105. Vind het ook wel een lekker strak ogende fiets, mooie lijnen, niet te opvallende kleurstelling. M'n huidige zadel kleurt er ook wel lekker bij, en dan misschien als toefje slagroom op de taart nog een setje 2-kleurig stuurlint van Fizik
quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:03 schreef eentwee het volgende:
2-kleurig stuurlint is hartstikke lelijk
wie, ik?quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:42 schreef kanovinnie het volgende:
Post dan eens een foto van jouw fiets? Kunnen we ook vast wat op aanmerken!
* kanovinnie haalt de standaard opmerkingen alvast uit het vet
Nee ik.quote:
prima, ben me al aan het voorbereidenquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee ik.
Mwuh. Rondje fietsen en dan maak ik daarna wel weer even een fototje.
Om jullie vast wat munitie te geven, het stuurlint is nog niet vervangen
Doe jij dat, dan ga ik even fietsenquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
prima, ben me al aan het voorbereiden
QFTquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:03 schreef eentwee het volgende:
2-kleurig stuurlint is hartstikke lelijk
Was lekker he? Ik heb net ook lekker wat kilometers gemaakt. Wilde eigenlijk van huis naar de zee, IJsselmeer en terug fietsen. Maar dat ging hem niet helemaal worden.quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:58 schreef BraveDribbel het volgende:
Geen flauw idee, hij klinkt wel als een baas iig!
Vandaag ook eindelijk weer eens gefietst en wat is het heerlijk weer! Gewoon nog in een korte broek kunnen fietsen in november, wie had dat gedacht! Waarschijnlijk morgen ook maar weer ff op de fiets stappen...
Zo gaat het bij mij standaard! Dat zijn ook de leukste ritten, je komt op de mooiste/gekste plekken uit daardoor. Gewoon bij elk kruispunt beslissen: links/rechts/rechtdoor. Alleen mijn fietsmaten zijn daar nooit echt voorstander van, zij willen al een plan hebben als we wegfietsen, dus dat doe ik dan ook alleen als ik in mijn eentje fiets.quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kortom, een typische stap-op-en-zie-maar-waar-je-uitkomt rit
Ik hoef inderdaad ook geen routes meer te plannen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:28 schreef BraveDribbel het volgende:
[..]
Zo gaat het bij mij standaard! Dat zijn ook de leukste ritten, je komt op de mooiste/gekste plekken uit daardoor. Gewoon bij elk kruispunt beslissen: links/rechts/rechtdoor. Alleen mijn fietsmaten zijn daar nooit echt voorstander van, zij willen al een plan hebben als we wegfietsen, dus dat doe ik dan ook alleen als ik in mijn eentje fiets.
Ik tip Hotze Zandstra.quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:55 schreef Patroon het volgende:
Vandaag met 4 fiets maten aangehaakt bij een groepje van 8 renners. Ze waren net vertrokken en fietsen elke zaterdag gezamenlijk, erg leuk!. Het ging best hard, we hadden een gemiddelde van 31km/h over 100km.
In de groep zat één buffel, zodra hij op kop kwam ging het constant 36 per uur, tegen de wind, met aflossingen van zo'n 10km, er waren weinig die graag naast hem fietsten. Ik had al snel door wie dat was, hij is een ex marathon schaatser die vroeger wel diverse lange afstand (>200km) marathons heeft gewonnen in Zweden en andere landen waar de winters extreem kunnen zijn, tijdens 1 overwinning in Zweden zijn een paar tenen bevroren waar hij tot de dag van vandaag nog steeds geen gevoel in heeft. Tijdens de Elfstedentocht van 1997 heeft hij nog een tijdje in de kopgroep gezeten en moest hij afhaken doordat hij in het donker tegen een boei reed. Ooit is hij nog eens 4e op het NK tijdrijden voor Elites en Profs geworden. De eerste 3 waren alleen maar profs. Hij reed die wedstrijd met een gemiddeld van 47km/h
en dat is snel voor die tijd. Hij is nu zo'n 45 jaar. Over wie heb ik het?
Edit: Hij rijdt trouwens nog steeds van die marathons in Zweden en Finland
Helemaal goed! Toffe gast. Hij vertelde me wat over zijn visie op de psychologie tijdens de koers. Altijd positief denken, anderen zitten nog meer stuk dan ik, straks gaat alles weer beter dus volhouden. Erg interessantquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |