Kijk dat ziet er nog veel beter uit. Wielen op een crosser zijn voor de looks niet zo heel belangrijk, de naven wel. Maar die banden moeten toch minstens Dugast (look-a-likes??) zijn, zoals deze. En als je er nu ook nog een single vooblad met aan beide zijden een carbon plaat om de ketting te geleiden opzet ziet er allemaal heel professioneel uit. Alleen begrijp ik die bekabeling langs de bovenbuis bij BMC niet zo. Het lijkt me dat je de binnenkant van je rechterbeen aardig kan bezeren aan die achterste kabelnok als je een beetje met die fiets aan het zwiepen bent.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja weet ik, misschien tik ik nog wel eens iets op de kop. Dit spul was allemaal erg goedkoop (Deda stuurpen 15, zadelpennen allebei 20 euro). Gewicht vind ik verder ook niet echt belangrijk.
Dat 'achteroverleunen' komt misschien wel door het perspectief van de foto (van boven/dichtbij). Waren sowieso wat snelle kiekjes in de schemer met een matige camera.
Met de andere wielen ziet-ie er zo uit:
[ afbeelding ]
Die Dura Ace naven maken trouwens een heerlijk geluid, volgens mij zitten er meer palletjes in dan bij andere Shimano naven.
Raar dat ze daar geen rekening mee houden bij BMC, een veldritfiets moet je toch op de schouder kunnen nemen?quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:43 schreef eentwee het volgende:
Ik denk dat ik gewoon de zwarte erop ga houden, bedankt voor de leuke reacties
Banden zijn geen tubes maar Challenge grifo clinchers. Die bruine wangen vind ik ook geinig staan, bij racefietsen niet maar op crossers hoort het gewoon op de een of andere manier.
Een enkel blad vooraan is inderdaad wel heel mooi, dan kun je ook de voorderailleur schrappen. Maar ik vind het zo wel best, 't is wel een handig verzet als ik er af en toe mee op de weg rijd. In de bossen gebruik ik bijna uitsluitend de 36.. mijn prestaties zijn allesbehalve professioneelVan die nok heb ik geen last, misschien zwiep ik niet genoeg?
In elk geval is de bovenbuis T-vormig waardoor ze niet echt uitsteken. Dat is op zichzelf ook niet echt handig, de bovenbuis drukt dan onnodig op je schouder als je met de fiets loopt. Omdat ik alleen toertochtjes rijd heb ik daar geen last van, ik hoef geen trappen op te rennen en eventuele obstakels neem ik op mijn dooie akkertje
Bij BMC gaat vorm wel vaker boven functie, merken als Ridley en Empella zouden zulke fratsen niet uithalen. Al liepen de kabels bij het modeljaar voor die van mij wél bovenop: http://farm4.static.flickr.com/3402/3505967837_cd0d732af6.jpg
Bij mn racefiets zitten de nokjes voor de kabeleindes onder de bovenbuis, en als ik er eens een trap mee oploop (ik rij geen veldritten, maar woonde hiervoor in een appartement) dan prikken die krengen vervelend in je schouder!quote:Op woensdag 2 november 2011 10:37 schreef eentwee het volgende:
Kan ook wel.. alleen zou het comfortabeler kunnen zijn. Maar er zijn ook merken die de kabels gewoon langs de boven- en onderbuis laten lopen..
Raar is dat ja, zeker voor een crossfiets.quote:Op woensdag 2 november 2011 10:37 schreef eentwee het volgende:
Kan ook wel.. alleen zou het comfortabeler kunnen zijn. Maar er zijn ook merken die de kabels gewoon langs de boven- en onderbuis laten lopen..
Dus je reed het water in?quote:Op woensdag 2 november 2011 12:10 schreef kanovinnie het volgende:
Lekker zeg, op de fiets naar je werk. Mist waardoor je geen kut ziet, 2 wegomleidingen die me een kwartier kosten en door het slechte zicht het pont missen
Nek gebroken op winkelwagentjes? Damn, da's niet fijnquote:Op woensdag 2 november 2011 13:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Niet altijd leuk... zojuist in Utrecht gebeurt.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/397991
Thanks, thuis ff bekieken.quote:Op woensdag 2 november 2011 13:28 schreef fl4puit het volgende:
De MJ808 die Kanovinnie post is al de verberde versie wat betreft accu. Je hebt ook een versie met een andere led (808E) verkrijgbaar via DX, maar die heeft een wat minder mooie accu. Info over beide versies hier. Ik heb zelf de low budget variant en die is zoals gezegd minder afgewerkt (waterdichtheid lamp en minder mooie accu).
Verder vind ik de negatieve reacties over DX zwaar overdreven. DX biedt ontzettend veel producten aan van allerlei leveranciers, dus alles over één kam scheren kan gewoonweg niet. Er zit inderdaad troep tussen, maar ook zeer degelijke producten.
Heeft niet zoveel te maken met de fiets in het water... (maar maakt dat geval in Utrecht niet minder erg)quote:Op woensdag 2 november 2011 13:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Niet altijd leuk... zojuist in Utrecht gebeurt.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/397991
was ook niet tegen je bedoeld, was redelijk dicht bij mijn werk in de buurt, was wel even schrikkenquote:Op woensdag 2 november 2011 19:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heeft niet zoveel te maken met de fiets in het water... (maar maakt dat geval in Utrecht niet minder erg)
Dat zijn de bestenquote:Op woensdag 2 november 2011 20:27 schreef kanovinnie het volgende:
Terug ging trouwens toch een stuk beter. Hoogste gemiddelde tot nu toe. Bedankt scooterrijder die even inhield zodat ik aan kon haken
Inderdaad Ik zat er een km of 5 achter. Toch lekkerquote:
Ik mag toch hopen dat je eerst ook wel die hele cassette uit elkaar gehaald hebt, tandje voor tandje alle kransjes ontvet en gepoetst hebt en niet te vergeten de derailleur wieltjes en die rot plekjes, net boven de boutjes van je voorbladen...... Anders is die mooie schone ketting zo weer zwart!.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:53 schreef Patroon het volgende:
De wax van de Squirt Lube begint al een mooi beschermlaagje te vormen op mijn ketting
Hoe verslaafd ben je als je verlekkerd kan kijken naar het draaien van je ketting?![]()
Je kan weer gerust ademhalen, je hoop is werkelijkheid geworden!quote:Op woensdag 2 november 2011 22:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je eerst ook wel die hele cassette uit elkaar gehaald hebt, tandje voor tandje alle kransjes ontvet en gepoetst hebt en niet te vergeten de derailleur wieltjes en die rot plekjes, net boven de boutjes van je voorbladen...... Anders is die mooie schone ketting zo weer zwart!
Tweetakt hé? Dat zijn de boosdoeners.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:46 schreef kiekjesdief het volgende:
ze stinken wel ja maar dat verschilt wel erg. misschien door het soort olie dat gebruikt wordt
Gewoon inhalen, die gasten als je niet in hun rookt wilt fietsen.quote:Op donderdag 3 november 2011 05:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tweetakt hé? Dat zijn de boosdoeners.
Brommers.... dat zijn juist je recuperatie momentjes bij 45 in het uur.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:37 schreef kanovinnie het volgende:
Brommers haal ik ook niet in hoor. Alleen als het een langzame is.
Erachter hangen bedoel je? Dat doe ik dus ookquote:Op donderdag 3 november 2011 12:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Brommers.... dat zijn juist je recuperatie momentjes bij 45 in het uur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken ook iemand die dat doet. Maar daar issie dan ook een raborenner voor.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:24 schreef kiekjesdief het volgende:
paar weken geleden zag ik op het fietspad langs de nieuwe waterweg een man die iemand bij zich had op scooter als gangmaker. Zag er wel relaxt uit
Straks even kijken. Zit nu HP7, deel 2 te kijken.quote:
toerders.......quote:
Ja hij gaat lekker te toeren met een stok in zijn hand...quote:Op donderdag 3 november 2011 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
Marc, ik weet niet tot hoever het mogelijk is, maar je zou ook eens kunnen proberen om te filmen met een stok. Dus de camera op een stok (Zoals je in veel snowboardfilmpjes ziet). Dat bied helemaal een uniek perspectief!
Even met die stok filmen, dan weer opbergen en verder.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja hij gaat lekker te toeren met een stok in zijn hand...
Dat doe ik alleen op wintersport idd...quote:Op donderdag 3 november 2011 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
Marc, ik weet niet tot hoever het mogelijk is, maar je zou ook eens kunnen proberen om te filmen met een stok. Dus de camera op een stok (Zoals je in veel snowboardfilmpjes ziet). Dat bied helemaal een uniek perspectief!
Ja, ik moest even omkijken waar de rest bleef.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vond het filmpje erg tof! Alleen op het eind was het jammer dat je even wegkeek terwijl die andere 2 doorfietsten. Zonder dat had ik het einde nog toffer gevonden. 2 van die wielrenners die verder fietsen.
Leuk dit soort filmpjes, heb nu weer zin in wintersport. Fraai!quote:Op donderdag 3 november 2011 19:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat doe ik alleen op wintersport idd...
![]()
Er zijn veel verschillende mogelijkheden; op mn zadelpen, op mijn borst tussen mn armen door, op het stuur etc. etc. (zie ook mijn andere filmpjes op YT). Met een stok op een fiets lijkt me lastiger, maar je hebt er idd specifieke poles voor die je in de hand kan houden...
Daar heb ik afgelopen zaterdag ook nog gereden..quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |