De aarde warmt op! Zet snel je alu-hoedje op!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:35 schreef Paul het volgende:
Die extreme winters zijn wel echt van de afgelopen paar jaar he? Daarvoor hadden we vaak helemaal geen sneeuw toch?
Jawel, maar toen werd er niet zo overdreven.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:35 schreef Paul het volgende:
Die extreme winters zijn wel echt van de afgelopen paar jaar he? Daarvoor hadden we vaak helemaal geen sneeuw toch?
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:40 schreef CafeRoker het volgende:
We wachten rustig af. Zout ligt klaar
Erg betrouwbaarquote:De kans op een witte kerst bedraagt momenteel in de Lage Landen 40 procent. Op locaties die hoger liggen dan 200 meter zelfs 60 procent.
Dit is precies hoe horoscopen zijn geschreven.quote:Januari: Ook deze maand veel kouder dan normaal. 's Nachts kan de thermometer zelfs makkelijk dalen tot min 25 graden. Ook dan zullen we rekening moeten houden met sneeuw dankzij een aantal 'sneeuwintensieve' dagen.
Februari: Ook deze maand zal kouder verlopen dan het langjarig gemiddelde. Aan het einde van de winter is het vanzelfsprekend dat er ups en downs zijn, maar ook februari kan voor de nodige sneeuw zorgen
Hahah, naar Nederland zeker!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:42 schreef alors het volgende:
Oprotten met dat kutweer of ik ga emigreren!
Of blijf daar wonenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Hmm, ik denk dat ik maar eens een weekje of 2 inplan in Marokko.²
Als we daar hadden gewoond was deze winter des doods een bloethete winter.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:27 schreef Spouwerranger het volgende:
De winter des doodsGodverdomme hé, als we in Siberië hadden gewoond, had ik het nog ergens gesnapt, maar we wonen in fucking Nederland.
Wat?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:36 schreef Revolution-NL het volgende:
Volgens lees ik al 5 jaar achtereen deze berichten
Klopt, met dezelfde strekking. 'De winter kan koud zijn'.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:36 schreef Revolution-NL het volgende:
Volgens lees ik al 5 jaar achtereen deze berichten
Het kan vriezen het kan dooienquote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt, met dezelfde strekking. 'De winter kan koud zijn'.
Nouja,als de sneeuw na 2011 begint te vallen,dan kun je dat wel een beetje zien als een voorbode voor de 21 december 2012.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:06 schreef RedFever007 het volgende:
"Winter des Doods"![]()
2012 komt vroeg dit jaar![]()
Begint de hype weerquote:
Dit. Nooit verkeerd om wat blikken soep en bonen in huis te hebben, maar je instellen op 3 maanden binnenshuis moeten vertoeven is het andere uiterstequote:
MIDDENINDENACHTRICKquote:
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:11 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Begint de hype weer
Ik word tegenwoordig bijna als malloot beschouwd omdat ik zonder winterbanden auto kan rijden.
Ja, 20km/h rijden als er een centimeter sneeuw ligt kunnen we allemaalquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:11 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Ik word tegenwoordig bijna als malloot beschouwd omdat ik zonder winterbanden auto kan rijden.
Lijkt me overigens wel super gaaf om lekker binnen te zitten bij de openhaard bij 21c als je de buitentemperatuur meter op -27 ziet staanquote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:31 schreef MouzurX het volgende:
Op 27 januari 1942 registreerde Winterswijk -27,4 graden, de laagste temperatuur van de eeuw in Nederland. Op veel plaatsen was het de koudste nacht van de eeuw met 20 tot 25 graden vorst.
Op 16 februari 1956 noteerde Uithuizermeeden -26,8 graden, op één na de laagste temperatuur van de eeuw.
In Winterswijk werd op 14 februari 1929 -21,5 graden gemeten,
Rot toch op met je -25.
Het was toch ook een horrorzomer, of niet dan?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:35 schreef DemonRage het volgende:
Dat riepen ze de afgelopen jaren ook over de zomer. Daar bleek ook niets van te komen.
waarom denk je dat er in '43 zoveel kindjes zijn geborenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:32 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Lijkt me overigens wel super gaaf om lekker binnen te zitten bij de openhaard bij 21c als je de buitentemperatuur meter op -27 ziet staan
Hoe moet dat in 1942 wel niet zijn geweest voor de mensen in die tochtige huisjes. Die hadden toen geen HR++ glas en dakisolatie
Ja op zich... maar niet de hete zomer die verwacht werd.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:41 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Het was toch ook een horrorzomer, of niet dan?
Een paar weken sneeuw, sneeuw en nog meer sneeuwquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:11 schreef Jane het volgende:
Blij dat ik al een paar weken zon heb geboekt.
Ja heerlijkquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:14 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Een paar weken sneeuw, sneeuw en nog meer sneeuw
Dat zijn het precies.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:45 schreef Ferdo het volgende:
Zijn dat diezelfde clubjes die ook de afgelopen bloedhete zomer al aan zagen komen?
Ik ben juist dol scherpe winters. Hoe wilder het weer buiten des te veiliger het gevoel thuis. Doe daar een lekkere kop warme chocomel bij. Een verse laptop met het fokforum als homepage. Kom maar op.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:45 schreef Sagarmatha het volgende:
Zijn dat diezelfde clubjes die ook de afgelopen bloedhete zomer al aan zagen komen?
Hiermee is alles gezegdquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
Begin november zouden de temperaturen nog erg mild zijn,
Liggen er al bladeren op het spoor?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:54 schreef Mercer het volgende:
Krijg je al dat gedoe met die faal NS weer. Die zitten hem nu al te knijpen.![]()
Die foto op de Noordzee moet in WOII zijn genomen. Ik zie namelijk iemand keurig met zijn rechterarm omhoog staanquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:57 schreef Aether het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bevroren Noordzee 1963:
[ afbeelding ]
Ze kunnen er gewoon overheen denderen heur, kwestie van risico's die ze willen nemen. En ze willen niet dat de koffie van de reizigers omvalt dus nemen ze het zekere voor het onzekere. Behoudens uiteraard sommige domme beslissingen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:54 schreef Mercer het volgende:
Krijg je al dat gedoe met die faal NS weer. Die zitten hem nu al te knijpen.![]()
Dat het -25 zou worden?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:35 schreef DemonRage het volgende:
Dat riepen ze de afgelopen jaren ook over de zomer. Daar bleek ook niets van te komen.
Ik ook, maar dan sta je daar op Schiphol met uren vertraging vanwege de-icing en op de terugweg een tussenlanding ergens ver weg van Schiphol vanwege gesloten landingsbanenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:11 schreef Jane het volgende:
Blij dat ik al een paar weken zon heb geboekt.
Hoe wilder het weer buiten, hoe mooier het juist is om zelf ook lekker naar buiten te gaan. Lekker met de hond in de vrieskou en in de sneeuw gaan wandelen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben juist dol scherpe winters. Hoe wilder het weer buiten des te veiliger het gevoel thuis. Doe daar een lekkere kop warme chocomel bij. Een verse laptop met het fokforum als homepage. Kom maar op.
Maar op.²
Snert? Dat lijkt me sterk...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:27 schreef BansheeBoy het volgende:
De ingrediënten voor een goede winter:
- lekker warm deken
- warme thee/chocomelk
- Sjors en Sjimmie
- Kruik vol met zwarme snert²
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker warme snert, maar dan zonder die spek en worst. Wij doen er gekruide gehakt doorheen. Heerlijk. Doe het in een kruik en je bent weken heerlijk warm.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mij ook. Daar zit spek en worst in
Met spek en worst hoef ik 'm ook niet. Runderrookworst kan op zich nog wel, maar het liefst stukken kipfilet. Tering wat heb ik weer zin in snert.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lekker warme snert, maar dan zonder die spek en worst. Wij doen er gekruide gehakt doorheen. Heerlijk. Doe het in een kruik en je bent weken heerlijk warm.²
Mijn moeder mag graag vertellen dat ze een keer op een dag niet naar school konden, omdat de deuren niet open konden, zoveel sneeuw was er gevallen. En zo oud is ze nou ook weer niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:35 schreef Paul het volgende:
Is dit niet dezelfde club die in maart voorspelde dat de droogte zou aanhouden tot midden juli waarna het veel zou gaan regenen? Want dat klopte wel.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:45 schreef Ferdo het volgende:
Ik kan me herinderen dat er op me verjaardag nog sneeuw lag (en dat is 1 april), ik denk ergens zo rond 1980.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:36 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Jawel, maar toen werd er niet zo overdreven.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:23 schreef Scully het volgende:
Sneeuw![]()
Ijs![]()
Kou![]()
Laat maar komen die horrowinter.
En dat is nog warm vergeleken met Oymyakon in Siberië: in januari gemiddeld -47°C, en dat betreft dan de maximumtemperatuur.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 07:57 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ach zo koud is dat niet, in noorwegen op vakantie was het structureel -30.
voor Nederland wel ja. Onze huidige temperaturen zou voor Siberie misschien een hittegolf zijn. Terwijl de winterjas aan hebben. Welkom op planeet Aardequote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:43 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En dat is nog warm vergeleken met Oymyakon in Siberië: in januari gemiddeld -47°C, en dat betreft dan de maximumtemperatuur.
En dan hebben ze het bij -25°C al over een horrorwinter?
indd, ik haal wel wat extra xbox spellen in huis.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:23 schreef Scully het volgende:
Sneeuw![]()
Ijs![]()
Kou![]()
Laat maar komen die horrowinter.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klimaatverandering heeft volgens mij weinig met alu-hoedjes te maken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:35 schreef Kirov het volgende:
[..]
De aarde warmt op! Zet snel je alu-hoedje op!
Hoezo "weer"? Het is nog nooit kouder geweest dan -27°C, in elk geval sinds het begin van de temperatuurmetingen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:11 schreef woid het volgende:
jaaa... gaat het hier af en toe weer -30 worden... "bring it on"
ik zei toch "hier"...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:12 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hoezo "weer"? Het is nog nooit kouder geweest dan -27°C, in elk geval sinds het begin van de temperatuurmetingen.
Ah, Beieren, daar kan het inderdaad veel kouder worden. Lag daar ook niet het meer dat zo'n beetje de koudespot van Duitsland is?quote:
yep...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:44 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ah, Beieren, daar kan het inderdaad veel kouder worden. Lag daar ook niet het meer dat zo'n beetje de koudespot van Duitsland is?
het was dit jaar ook een vrezelijk wespen jaar..!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:51 schreef Toefjes het volgende:
En dit jaar zou een vreselijk wespenjaar worden. Ook niks van gemerkt. Eerst zien, dan geloven.
Wel even winterbandjes scoren nog. Vorig jaar toch een paar hilarische uitglijders met de auto gemaakt
Verder lastig met reizen bij extreem weer. Maar dan lekker de playstation aan, en lekker gamen. Komt wel goed. Des te lekkerder is de voorjaarszon weer. Anders een weekje winterzon opzoeken.
Ik heb er geen last van gehad eigenlijkquote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:10 schreef woid het volgende:
[..]
het was dit jaar ook een vrezelijk wespen jaar..!
Dit lijkt me niet fair. Voor zover ik dit heb kunnen volgen heeft Corbyn hier niets mee te maken.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:10 schreef Ferdo het volgende:
Hebben we die van de superstorm voor dit jaar trouwens al gehad?
Of heeft die Corbyn zich inmiddels uit schaame teruggetrokken in een tentje in Irkutsk?
quote:'Winter des doods' is niet te voorspellen
DE BILT - Drie maanden Siberische kou, een dik pak sneeuw en verraderlijke ijzel
De winter slaat begin december in West-Europa genadeloos toe, zo voorspellen meerdere weerbureaus in Duitsland, Groot-Brittannië en de VS op basis van seizoensverwachtingen. Maar het KNMI heeft zijn twijfels over dergelijke langetermijnvoorspellingen.
''De voorspellingshorizon voor het weer is 10 dagen'', zegt Cees Molenaars van het KNMI.
Het KNMI volgt ''met belangstelling'' de langetermijnverwachtingen en voorspellingen over hete zomers en koude winters. Er bestaan heel veel weermodellen, maar is er is onvoldoende wetenschappelijke grond om ze echt serieus te nemen, aldus Molenaars. ''In het voorjaar zeiden sommigen dat we een lange hete zomer zouden krijgen. We kennen het resultaat.''
Depressie
West-Europa is qua weer afhankelijk van de Atlantische Oceaan. ''Elke depressie die voor de kust van Canada wordt geboren, zie je aankomen.'' Verder voorspellen blijft een hachelijke zaak. ''Het weer is zeer complex.''
Toch buitelen weerbureaus over elkaar heen met langetermijnverwachtingen. Het Duitse weerbureau Donnerwetter voorspelt een 'horrorwinter' en Britse meteorologen spreken nu al over een 'winter des doods'. De kans dat we dit jaar een witte kerst beleven, zou 40 procent zijn en de temperaturen kunnen in januari 's nachts tot min 25 graden dalen.
Ook Meteo Consult verwacht een strenge winter, gebaseerd op de inzichten van de World Climate Service. Die voorspelde vorig jaar een koude winter en dit jaar een koele en natte zomer. Beide verwachtingen kwamen grotendeels uit, meldt Meteo Consult op zijn website. Ook tv-weerman Piet Paulusma schrijft op zijn website: ''Ik ga uit van een relatief koude winter 2011-2012. Allereerst verwacht ik dat de winter vroeg begint, in november wordt het al koud en krijgen we winterweer.''
De winterse voorspellingen van de World Climate Service zijn onder meer gebaseerd op de temperaturen in de zomer rond de poolcirkel en de te verwachten luchtstromen in de winter. Berekeningen geven aan dat er de komende maanden veel polaire en dus koude lucht naar West-Europa zal stromen. ''Dat zijn slechts 2 factoren die van invloed kunnen zijn'', relativeert Cees Molenaars van het KNMI. ''Het weer is van zo veel factoren afhankelijk.''
niets van gemerkt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:10 schreef woid het volgende:
[..]
Hoe kun jij een bericht van 14.27 uur al copy/pasten om 14.19 uur?quote:
Omdat ik ook voor nu.nl schrijf en ik het perongeluk hier eerder schreef?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hoe kun jij een bericht van 14.27 uur al copy/pasten om 14.19 uur?
Een aardappel pocherenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Een winter kan mij niet streng genoeg zijn. De te strenger de winter des te gezelliger het onder de dekens is. Een gepocheerde aardappel in de ene hand en kruik snert in de andere.
Mooi man.²
En muggen, die muggenplaag die voorspelt was was echt verschrikkelijk ik zit nu nog te krabben.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:10 schreef woid het volgende:
[..]
Ik mis het woord 'hongerwinter' nog..quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:03 schreef HostiMeister het volgende:
"Horrorwinter", "Winter des Doods", ik mis alleen de "Toendra der Verdoemenis" nog.
Sjongejonge, over stemmingmakerij gesproken
Ah, voordeel dat ik dan al mijn vlees gewoon op het balkon kan gooien, raakt de vriezer tenminste niet te vol.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik mis het woord 'hongerwinter' nog..
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Ook nu weer zit ik bij een klant en ben naar het keukentje gelopen voor lekker warme thee. Smaak? Rooibos. Doet het erg goed met deze kou moet ik zeggen.²
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat je ook kunt proberen zijn van die heerlijk warme kastanjes. Ik eet ze nooit. Maar ik kan me goed voorstellen dat het menig één goed doet. Zeker gedurende barre winters.²
Wat een tekort aan aandacht heb jij toch, heel verschrikkelijk. Hier heb je een brokje, druiloor.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat ook vaak helpt is warme melk met anijs. Kan écht geen winter tegenop!²
Krijg er niet echt zin in door die smiliesquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat ook vaak helpt is warme melk met anijs. Kan écht geen winter tegenop!²
Het grote probleem is dat ik absoluut niets moet hebben met zaken waar spijs of gelatine in zit. Anders kun je daar makkelijk je lijstje mee aanvullen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:18 schreef HyperViper het volgende:
Wat een tekort aan aandacht heb jij toch, heel verschrikkelijk. Hier heb je een brokje, druiloor.
Waarom hebben ze jou eigenlijk ooit weer terug laten komen op fok? Het was een stuk vrolijker zonder je.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het grote probleem is dat ik absoluut niets moet hebben met zaken waar spijs of gelatine in zit. Anders kun je daar makkelijk je lijstje mee aanvullen.²
Oh ok. Ik moet zelf ook nog winterbanden regelen. Zitten helaas niet bij mijn auto van de zaak.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:38 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Waarom hebben ze jou eigenlijk ooit weer terug laten komen op fok? Het was een stuk vrolijker zonder je.
Op welke planeet zit je vandaag? Gewoon nieuwsgierig.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh ok. Ik moet zelf ook nog winterbanden regelen. Zitten helaas niet bij mijn auto van de zaak.²
En lekkerquote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een aardappel pocherenDat is knap!
wat extra kind subsidie creëren!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Een winter kan mij niet streng genoeg zijn. De te strenger de winter des te gezelliger het onder de dekens is. Een gepocheerde aardappel in de ene hand en kruik snert in de andere.
Mooi man.²
Corbyn trok zich terug (lees: je moet nu betalen voor zijn eerder nog gratis langetermijnverwachtingen) toen hij ongelooflijk de mist in ging met de winter van 2 of 3 jaar geleden, waarbij hij aangaf dat er 90% kans op een Elfstedentocht was, met middagtemperaturen van -20, terwijl het een normale winter bleek. Zelfs na 2 correcties waarmee hij maar 1 week vooruit keek, bleek hij er nog 18 graden naast te zitten.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:10 schreef Ferdo het volgende:
Hebben we die van de superstorm voor dit jaar trouwens al gehad?
Of heeft die Corbyn zich inmiddels uit schaame teruggetrokken in een tentje in Irkutsk?
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:18 schreef HyperViper het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat een tekort aan aandacht heb jij toch, heel verschrikkelijk. Hier heb je een brokje, druiloor.
Wel bewerkelijk. Maar klinkt lekkerquote:
Can't see stone....quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:27 schreef 129383 het volgende:
[ afbeelding ]
ik vertrouw alleen mn steen
Kom bij mij wonenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:42 schreef alors het volgende:
Oprotten met dat kutweer of ik ga emigreren!
Geweldigquote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:27 schreef 129383 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:27 schreef 129383 het volgende:
[ afbeelding ]
Stuur 'm opquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:37 schreef Brentmeister het volgende:
[..]![]()
Ik zou nog willen toevoegen:
Text gone : Acid rain
Vandaag al? Zonde. Met normaal weer slijten die dingen als de tyfus.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 05:32 schreef Crazy-M het volgende:
Vandaag de winterbandjes eronder: Winter: komt u maar
niet zo ouwe nelen,quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vandaag al? Zonde. Met normaal weer slijten die dingen als de tyfus.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:01 schreef woid het volgende:
[..]
niet zo ouwe nelen,
boven de 15 graden en met hoge snelheden slijten die dingen harder.
(edit: en met hoog bedoel ik een beetje meer dan 150)
http://www.koertsbanden.nl/KB_Vredestein.htmquote:- Slijten winterbanden harder dan "gewone" banden ?
In principe slijten winterbanden tijdens winterse omstandigheden niet sneller dan "gewone" banden, maar blijft de gemiddelde temperatuur boven de 7 graden Celsius, dan neemt de slijtage van winterbanden behoorlijk toe.
vredestein...quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[..]
http://www.koertsbanden.nl/KB_Vredestein.htm
Hoe dan ook, je 15 graden + 150km/u verhaal is niet correct.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:44 schreef woid het volgende:
[..]
vredestein...![]()
"klok en Klepel verhaal".
de 7 graden grens (er onder) is waar de winterband beduidend beter functioneert dan een zomer band.
en natuurlijk zal een winterband, ook onder de 7 graden, harder slijten in vergelijk met een zomer band, ze zijn nou eenmaal veel zachter.
zinloze discussie... (en daarbij komt, jullie in NL zijn er zelfs van overtuigd dat winterbanden niet eens nodig zijn)quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hoe dan ook, je 15 graden + 150km/u verhaal is niet correct.
Winterbanden slijten enorm als je ze er nu al opzet.
Iemand die neerkijkt op Nederlanders, eigen ervaring boven onderzoeken stelt, is niet serieus te nemen. Zo kunnen we allemaal van alles roepen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:03 schreef woid het volgende:
[..]
zinloze discussie... (en daarbij komt, jullie in NL zijn er zelfs van overtuigd dat winterbanden niet eens nodig zijn)
ik spreek uit ervaring, ik rijdt 250 km per dag (tussen Regensburg en Passau met een auto die zacht gezecht harder kan dan 150) en heb mn winterbanden (zoals altijd) al een paar weken er onder. en nee, die slijten niet harder.
waar haal jij uit op dat ik neer kijk op NLers?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Iemand die neerkijkt op Nederlanders, eigen ervaring boven onderzoeken stelt, is niet serieus te nemen. Zo kunnen we allemaal van alles roepen.
ze zijn "verplicht" zodra je een ongeluk krijgt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:06 schreef Frutsel het volgende:
In Duitsland zijn ze toch ook verplicht tijdens winterse omstandigheden? of vanaf een bepaalde datum of temperatuur?
Dat neerkijken sloeg op jouw "jullie Nederlanders"... vergeef het me als ik de wartaal of dubbele bodem niet begrijp.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:10 schreef woid het volgende:
[..]
waar haal jij uit op dat ik neer kijk op NLers?
(dan kijk ik op me zelf neer)
ik concludeer uit de ellen lange discussies over winterbanden dat in NL niemand het serieus neemt. Dat is toch heel iets anders geloof ik.
het zou je sieren die opmerking terug te nemen.
en eigen ervaring telt niet?
lees ff terug: "jullie in NL"quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat neerkijken sloeg op jouw "jullie Nederlanders"... vergeef het me als ik de wartaal of dubbele bodem niet begrijp.
En ja, ik vind persoonlijke ervaring wel enigzins meewegen. Maar mensen die onderzoeken uitlachen en met een belerend toontje het zelf beter weten, nee. Die niet.
1. Voor mij hetzelfde.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:43 schreef woid het volgende:
[..]
lees ff terug: "jullie in NL"
daar is niets dubbel aan, het is een gegeven dat de mensen woonachtend in NL over het algemeen de noodzaak van winterbanden niet in zien, of in willen zien.
overigens zijn er maar weinig zomer banden in NL te vinden, over het algemeen zijn het "all weather's" en dus is het verschil een stuk minder.
ik haal nergens uit dat artikel dat er "onderzoek" is gedaan.
dit is een artikel geschreven door iemand naar aanleiding van onderzoeken maar zijn of haar eigen interpretatie.
met andere woorden, ook gewoon een mening net als die van mij.
ik lach nergens onderzoeken uit.
mnsloeg op de fabrikant vredestein, omdat die nou eenmaal pruts banden maakt. maar dat is een hele andere discussie.
1 t/m 3: blijkbaar is lezen te moeilijk voor je, dus stop ik maar.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
1. Voor mij hetzelfde.
2. http://www.google.nl/#scl(...)ih=1258&pf=p&pdl=500 weldegelijk onderzoek dus
3. Geeft je je belerende toontje aan.
Schaatsen met winterbanden?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:25 schreef pinine het volgende:
misschien wordt het een horrorwinter voor schaatsliefhebbers en schaatsfabrikanten
is dit ook al te moeilijk te begrijpen?quote:
Rustig kerel/knul. Ik reageer niet op jou en mijn reactie was een grapje.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:42 schreef woid het volgende:
[..]
is dit ook al te moeilijk te begrijpen?
nee, het wordt een warme winter, dus de schaatsindustrie verkoopt niets, dus een horror winter.
Die heeft iemand bewerkt met: Stone gone: Niggersquote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:27 schreef 129383 het volgende:
[ afbeelding ]
Espana!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Spanje. Hoewel het hier ook wel koud kan worden, in elk geval geen -25
Twee jaar geleden, sneeuwduinen tot 2 meter hoogquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:28 schreef DemonRage het volgende:
Over "horror"-winter gesproken...
Een van de mooiste winterdagen was toch wel eentje van afgelopen winter... niet zozeer dat ik door de sneeuw naar huis reed in een avondspits die langer duurde dan normaal, maar die avond was er sprake van ijsnaalden, een soort mist die duidelijk anders was dan normale mist. Het allermooiste was wel dat het licht van de (bijna) volle maan er doorheen scheen wat een mooi spookachtig beeld creëerde. Een beetje zoals in een 13-in-een-dozijn horrorfilm.
Nee, er is een periode geweest met nauwelijks sneeuw.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:36 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Jawel, maar toen werd er niet zo overdreven.
Een bekwame chauffeur weet echter ook wanneer 'ie zijn auto op zomerbanden gewoon op de oprit of in de garage moet laten staan en die momenten zijn er vorige winter absoluut geweest.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:44 schreef waht het volgende:
Een degelijke auto (inclusief bekwame chauffeur) kan elke Nederlandse winter aan. Zomer- of winterbanden.
en een horrorwinter omdat het ijs niet sterk genoeg is en veel schaatsers er dus doorheen zakkenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:42 schreef woid het volgende:
[..]
is dit ook al te moeilijk te begrijpen?
nee, het wordt een warme winter, dus de schaatsindustrie verkoopt niets, dus een horror winter.
Dat soort verradelijke ijs kun je verwachten als het heel koud is, maar er ook te veel wind staat om de boel goed dicht te laten vriezen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:10 schreef pinine het volgende:
[..]
en een horrorwinter omdat het ijs niet sterk genoeg is en veel schaatsers er dus doorheen zakken
Heb ik ook gedaan. Maar het voelde echt levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 19:15 schreef Anno2012 het volgende:
Vorig jaar zonder winterbanden de hele winter gereden, met voorwielaandrijving nooit last gehad, gewoon mijn snelheid aangepast,en oplettender gaan rijden.
quote:Global Cooling.
BRUSSEL - Op dit moment zijn Europese regeringsleiders bij elkaar om de GC-crisis aan te pakken. Er wordt gedacht aan extra belastingen op koelkasten, vriezers en airco's. Vooral zuid-Europese lidstaten liggen dwars, omdat zij relatief meer airco's hebben dan de noordelijke lidstaten
Ja,als je zo gas geeft als die man in die auto, dan sta je ook stil met winterbandenquote:
18 november gaan de winterbanden eronder. Verder een zak waxinelichtjes gekocht,quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
Veel sneeuw en zeer lage temperaturen
Vanuit Duitsland bereiken ons nu ook steeds meer onheilspellende berichten over de komende winter. Begin november zouden de temperaturen nog erg mild zijn, maar in de tweede helft helft van de volgende maand zou het een stuk kouder gaan worden en mogen we ook al de eerste sneeuw verwachten in de Lage Landen. En dat kan drie maanden gaan duren.
Wat raar,10 jaar geleden mocht iedereen nog gewoon rijden als er sneeuw lag. Nu worden mensen die geen propaganda-winter-banden aanschaffen beschouwd als ongewenst.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:41 schreef Bayswater het volgende:
[..]
18 november gaan de winterbanden eronder. Verder een zak waxinelichtjes gekocht,
Oja, ik rij 40.000 kilometer per jaar, en winterbanden zijn een must op die bijzondere momenten dat je ze net nodig hebt. Heb je ze niet, blijf dan vooral thuis op die bijzondere momenten. Voor het overgrote deel kan je wel met zomerbanden uit de voeten.
Wat hij zegtquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:08 schreef HAL9000S het volgende:
Winterbanden vs zomerbanden discussies
10 jaar geleden hadden we ook nog nooit gehoord van een tekort aan strooizout. Mogelijk heeft de grootschalige toepassing van zoab in de laatste jaren er ook iets mee te maken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:49 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Wat raar,10 jaar geleden mocht iedereen nog gewoon rijden als er sneeuw lag. Nu worden mensen die geen propaganda-winter-banden aanschaffen beschouwd als ongewenst.
Ik rij evenveel als jou ongeveer,en kan netjes met mijn normale bandjes rijden.
Ow, ik zeg ook niet dat winterbanden niet helpen,of dat mensen die wel winterbanden hebben,niet goed snik zijn. Ik zeg alleen dat ik ze niet nodig heb. Vervolgens worden de niet-winterbanden-mensen haast bestempeld als ongewenst. We hoeven nog net geen teken op de auto te plakken zodat we herkenbaar zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2011 00:04 schreef quo_ het volgende:
[..]
In ben wel happy met de winterbanden die ik sinds een jaar of 3 heb.
Zijn wel een gevaar op de weg.quote:Op zondag 30 oktober 2011 00:38 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Ow, ik zeg ook niet dat winterbanden niet helpen,of dat mensen die wel winterbanden hebben,niet goed snik zijn. Ik zeg alleen dat ik ze niet nodig heb. Vervolgens worden de niet-winterbanden-mensen haast bestempeld als ongewenst. We hoeven nog net geen teken op de auto te plakken zodat we herkenbaar zijn.
Onzinquote:
Asalam aleikum, sahib Bansheeboy.quote:Op zondag 30 oktober 2011 00:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Tijdens het boodschappen doen vandaag hebben we vast wat boerenkool ingeslagen. Boerenkool houdt vocht en dus warmte vast.
Ik kijk er naar uit.²
Zomer is wel erg ver weg...quote:Op zondag 30 oktober 2011 02:35 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ze kunnen nog geen zomer voorspellen, waarom dit dan wel?
Een bus zonder winterbanden de helling op...quote:Winterbanden is voor mensen die feitelijk met het openbaar vervoer moeten in de winter.
typo in de laatste.... Faaaaaalquote:Op zondag 30 oktober 2011 08:53 schreef beertenderrr het volgende:
Kom maar op met dat weeralarm![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Vroege sneeuwstorm in noordoosten VS
Nu.nl 30 oktober 2011 08:12
NEW YORK - Een zeldzaam vroege sneeuwstorm heeft zaterdag het dichtbevolkte noordoosten van de Verenigde Staten geteisterd.
Door het winterweer zijn zeker drie doden gevallen. Een 20-jarige man uit Massachusetts werd geëlektrocuteerd toen hij uit zijn auto stapte en een geknapte stroomkabel raakte.
In Pennsylvania stierf een 84-jarige man doordat een boom op zijn huis viel. Ook een verkeersdode in Connecticut wordt toegeschreven aan het barre weer.
Meer dan 1,5 miljoen mensen zitten zonder stroom. In de staten Maryland en Pennsylvania is al ongeveer 20 centimeter sneeuw gevallen.
Noodtoestand
De staten New Jersey en Connecticut hebben de noodtoestand uitgeroepen. Op sommige plaatsen wordt 30 centimeter sneeuw verwacht. Dat zou een record zijn voor deze tijd van het jaar.
In Massachusetts moesten vijf amateurvoetballers met onderkoelingsverschijnselen worden opgenomen in een ziekenhuis. Ondanks de kou was hun wedstrijd niet afgelast.
New York
In Central Park in New York ligt meer dan 2 centimeter sneeuw, wat sinds 1925 niet meer is voorgekomen. Het pak sneeuw in de miljoenenstad zal dit weekeinde ongeveer 10 centimeter dik worden.
Doorgaans genieten de inwoners in de herfst van de mooi roodbruin gekleurde herfstbladeren, de zogeheten Indian Summer.
http://gothamist.com/2011(...)ys_snowy_october.phpquote:Op zondag 30 oktober 2011 09:58 schreef Mercer het volgende:
Help. Misschien is het toch allemaal waar.
[..]
volgende week wordt het in New York alweer 16 graden dus niet meer dan een kleine prikjequote:Op zondag 30 oktober 2011 09:58 schreef Mercer het volgende:
[..]
quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:15 schreef ouderejongere het volgende:
Mensen met winterbanden laten zich allerlei overbodige rotzooi aansmeren, Een winterbeurt is geheel overbodig, net als het laten repareren van sterretjes in de voorruit. Hebben de winterbandenbezitters hun tuin al winterklaar laten maken?
quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:20 schreef Aether het volgende:
[..]http://gothamist.com/2011(...)ys_snowy_october.php
Zelfs in Nederland hebben we vroegere sneeuwdagen gehad in het seizoen. En wij zijn een zeeklimaat.quote:Op zondag 30 oktober 2011 09:58 schreef Mercer het volgende:
[..]
Een bus met winterbanden de helling op....quote:Op zondag 30 oktober 2011 08:52 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Een bus zonder winterbanden de helling op...
Bij aangestampte sneeuw / ijsvorming maakt het juist een wereld van verschil of je op zomerbanden of winterbanden rijdt.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een bus met winterbanden de helling op....
Exact, het gaat echt niet helpen - wat dat betreft. Tevens is er ook sprake van ijsvorming op de weg - en dan schiet het ook geen drol op.
Brrrooklynquote:Op zondag 30 oktober 2011 10:47 schreef Mercer het volgende:
Kan die winterbandendiscussie in PTA aub? Het is nu wel duidelijk.
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is hier nou sprake van het spreekwoordelijke "When hell freezes over" ?quote:
Inderdaad dit dus, daarom zijn die discussies ook zinloos, alleen mensen met eigen ervaring weten het verschilquote:Op zondag 30 oktober 2011 11:16 schreef Ludd het volgende:
[..]
Bij aangestampte sneeuw / ijsvorming maakt het juist een wereld van verschil of je op zomerbanden of winterbanden rijdt.
Mensen die anders beweren hebben gewoon geen ervaring met het rijden op winterbanden of zomerbanden onder gelijk omstandigheden. En als je geen ervaring hebt, waarom denk je dan wel een mening te kunnen vormen?
Damn wat een weer daar, laat de sneeuw hier ook maar komenquote:
Bij mij ligt het brandstofverbruik iets hoger. Daarnaast kost het je een set extra velgen, of je moet constant wisselen wat niet goed is voor de band en tevens behoorlijk wat geld kost.quote:Op zondag 30 oktober 2011 08:19 schreef kawotski het volgende:
Winterbanden of niet, je verdeelt de slijtage. Dus je zomerbanden gaan weer wat langer mee. In feite kost het je niets extra.
Bieten? Hoe houden die je warm? Trek je daar thee van?quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Sommige mensen warmen zich gedurende de winters op met jenever en meer van dat soort onzin. Mij niet gezien. Heerlijke bieten of melk met anijs is vééél beter.²
In de open haard smijten.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:22 schreef Ludd het volgende:
[..]
Bieten? Hoe houden die je warm? Trek je daar thee van?
Is dat nou een photoshop of toch echt?quote:
nou er gaat weinig boven een winterse jenevertje na een wandelingquote:Op zondag 30 oktober 2011 13:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Sommige mensen warmen zich gedurende de winters op met jenever en meer van dat soort onzin. Mij niet gezien. Heerlijke bieten of melk met anijs is vééél beter.²
Is echt (Japan).quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is dat nou een photoshop of toch echt?
Ziet er gaaf uit,quote:
jij houdt van gladheid?quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:28 schreef Crazy-M het volgende:
Fotos die ik de vorige keer zocht.
Hopelijk wordt de snelweg weer zo dit jaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind dat soort weer ook heerlijk hoor. Het zorgt voor hinder in het verkeer, maar ik vind het wel mooi dat moeder natuur laat zien dat de mensheid haar nog niet helemaal te baas is.quote:
Volgens mij wil Crazy-M daarmee zeggen dat hij op winterbanden rijdt,en dat hij daardoor 120 km per uur kan blijven rijden om te bewijzen dat hij op winterbanden rijdt. Dan voelt hij zich superieurder dan de mensen zonder winterbanden.quote:
weet je wel hoe gaaf.quote:
Dubbel glas HR-ketel en niets aan het handjequote:Op zondag 30 oktober 2011 15:25 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik vind dat soort weer ook heerlijk hoor. Het zorgt voor hinder in het verkeer, maar ik vind het wel mooi dat moeder natuur laat zien dat de mensheid haar nog niet helemaal te baas is.
Ik heb weer zin in de winter in ieder geval.
Enige nadeel vind ik dat het zo koud wordt in huis.
Wat is dan extreem in jouw ogen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:35 schreef Paul het volgende:
Gladheid toont iig dat minstens de helft van de automobilisten hun rijbewijs niet waard zijn. Het kan een beetje glad zijn, maar als je <50 gaat rijden op de snelweg hoor je niet in een auto thuis. Hopelijk gaat de politie dit jaar eens wat beter handhaven op minimumsnelheid.quote:
Gewoon geen plotselinge bewegingen maken. Niet remmen, maar rustig laten uitrijden.quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:34 schreef miep63 het volgende:
Een winter-wonderland is mooi, maar als het verandert in een glij-baan is voor mij de lol er af.
Eens. Net als die periode dat alle zooi van het verkeer en de straat zich gaat mengen met de sneeuw en het niet meer ververst wordt uit de lucht is het niet meer zo leuk.quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:34 schreef miep63 het volgende:
Een winter-wonderland is mooi, maar als het verandert in een glij-baan is voor mij de lol er af.
Het is lastig iets te handhaven dat niet meer bestaat.quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:34 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Gladheid toont iig dat minstens de helft van de automobilisten hun rijbewijs niet waard zijn. Het kan een beetje glad zijn, maar als je <50 gaat rijden op de snelweg hoor je niet in een auto thuis. Hopelijk gaat de politie dit jaar eens wat beter handhaven op minimumsnelheid.
Het is ook iets van de laatste jaren. In mijn jeugd (vanaf eind jaren 70 tot zeker halverwege jaren 90) leidden winters zelden tot grote overlast.quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:41 schreef waht het volgende:
[..]
Eens. Net als die periode dat alle zooi van het verkeer en de straat zich gaat mengen met de sneeuw en het niet meer ververst wordt uit de lucht is het niet meer zo leuk.
Maar goed, hoort erbij.
Ja, dat heb je ook zo lekker zelf in de hand, met die duizende andere automobilisten. Feit blijft dat je zwaar de lul bent als je met zomerbandjes onverwachte stuurbewegingen of een noodstop moet maken. Vooral omdat jij claimt dat je op je dooie gemakje 50km/h kan rijden in winterse omstandigheden. Ik wens je veel succes... in de sloot.quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:41 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Gewoon geen plotselinge bewegingen maken. Niet remmen, maar rustig laten uitrijden.
Ik neem al mijn ritjes op. Binnenkort installeer ik ook een cam op de hoedenplank.quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:45 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ja, dat heb je ook zo lekker zelf in de hand, met die duizende andere automobilisten. Feit blijft dat je zwaar de lul bent als je met zomerbandjes onverwachte stuurbewegingen of een noodstop moet maken. Vooral omdat jij claimt dat je op je dooie gemakje 50km/h kan rijden in winterse omstandigheden. Ik wens je veel succes... in de sloot.
Overheden en bedrijven durven minder risico te nemen denk ik. Alles moet worden afgedekt voordat het mag.quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:43 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Het is ook iets van de laatste jaren. In mijn jeugd (vanaf eind jaren 70 tot zeker halverwege jaren 90) leidden winters zelden tot grote overlast.
Dat is te merken met de vorstverlet regeling.quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:55 schreef waht het volgende:
[..]
Overheden en bedrijven durven minder risico te nemen denk ik. Alles moet worden afgedekt voordat het mag.
Die zou best een aantal graden naar beneden kunnen worden bijgesteld.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is te merken met de vorstverlet regeling.
Ik vind die debielen op winterbanden die zich niet aan de omstandigheden aanpassen een groter gevaar dan mensen op zomerbanden.quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:45 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ja, dat heb je ook zo lekker zelf in de hand, met die duizende andere automobilisten. Feit blijft dat je zwaar de lul bent als je met zomerbandjes onverwachte stuurbewegingen of een noodstop moet maken. Vooral omdat jij claimt dat je op je dooie gemakje 50km/h kan rijden in winterse omstandigheden. Ik wens je veel succes... in de sloot.
soms is het noodzakelijk om minder dan 50 te rijden. Zo als je zag op mijn fotos van vorig jaar dat je de weg niet ziet, en ook niet de belijning. Dan denk ik niet dat het slim is om te hard te rijden.quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:34 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Gladheid toont iig dat minstens de helft van de automobilisten hun rijbewijs niet waard zijn. Het kan een beetje glad zijn, maar als je <50 gaat rijden op de snelweg hoor je niet in een auto thuis. Hopelijk gaat de politie dit jaar eens wat beter handhaven op minimumsnelheid.
Ik doel op het feit dat werkgevers geen premie meer wenste af te dragen omdat de winters zo warm waren. Het risico was verwaarloosbaar.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:26 schreef waht het volgende:
[..]
Die zou best een aantal graden naar beneden kunnen worden bijgesteld.
Tot vandaag nooit gehoord van die regeling dus vergeef me m'n onwetendheid.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik doel op het feit dat werkgevers geen premie meer wenste af te dragen omdat de winters zo warm waren. Het risico was verwaarloosbaar.
Afgelopen twee jaar hebben ze geprobeerd het risico in de schoenen van de werknemer te schuiven onder het mom de vorstverlet is afgeschaft. Nee nee, de verzekering voor werkgevers is afgeschaft.
Heb je weleens bij gevoelstemperaturen lager dan -6 gewerkt? En dan bedoel ik fatsoenlijk gewerkt....
Samequote:
Dompelaar in het water jonguh !quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:57 schreef boem-dikkie het volgende:
Super chill op mijn woonboot zonder isolatie. Dat ik een véél te hoge gasrekening had omdat ik het vorig jaar al koud vond hier maakt het nog leuker aangezien ik met -25 nog drie keer zo hard moet gaan stoken.
Dat geluk moest ik hebben, kerel je weet niet wat allemaal mogelijk is.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:57 schreef boem-dikkie het volgende:
Super chill op mijn woonboot zonder isolatie. Dat ik een véél te hoge gasrekening had omdat ik het vorig jaar al koud vond hier maakt het nog leuker aangezien ik met -25 nog drie keer zo hard moet gaan stoken.
gewoon goeie winterkleding kopen en die binnen aandoen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:57 schreef boem-dikkie het volgende:
waar staat het woord reuzel? ik dee zoeken op deze pagina maar vond alleen jouw post.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Van reuzel moet ik niks hebben. Wordt van varken gemaakt.²
bedankt voor deze mededelingquote:Op zondag 30 oktober 2011 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Dus je lust ook geen kaantjes? Ook erg lekker op een boterham. En zéker als het stervenskoud is.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:
quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:08 schreef Tem het volgende:
Kaantjes met bruine bonen, flink veel ei, niet van dat gewone!
als je reuzel uitbakt, krijg je kaantjes, en dat zijn kleine bruine stukjes en die bestrooi je met peper en zout, heerlijk.quote:
Oh, niet iets wat ik zou eten. Net als zultquote:Op zondag 30 oktober 2011 23:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
als je reuzel uitbakt, krijg je kaantjes, en dat zijn kleine bruine stukjes en die bestrooi je met peper en zout, heerlijk.
mijn oma maakte die vaak.
Klinkt als vette zooi, ofwel vogelvoer.quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
als je reuzel uitbakt, krijg je kaantjes, en dat zijn kleine bruine stukjes en die bestrooi je met peper en zout, heerlijk.
mijn oma maakte die vaak.
Heeft iemand deze groter? 1080p ofzoquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |