De aarde warmt op! Zet snel je alu-hoedje op!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:35 schreef Paul het volgende:
Die extreme winters zijn wel echt van de afgelopen paar jaar he? Daarvoor hadden we vaak helemaal geen sneeuw toch?
Jawel, maar toen werd er niet zo overdreven.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:35 schreef Paul het volgende:
Die extreme winters zijn wel echt van de afgelopen paar jaar he? Daarvoor hadden we vaak helemaal geen sneeuw toch?
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:40 schreef CafeRoker het volgende:
We wachten rustig af. Zout ligt klaar
Erg betrouwbaarquote:De kans op een witte kerst bedraagt momenteel in de Lage Landen 40 procent. Op locaties die hoger liggen dan 200 meter zelfs 60 procent.
Dit is precies hoe horoscopen zijn geschreven.quote:Januari: Ook deze maand veel kouder dan normaal. 's Nachts kan de thermometer zelfs makkelijk dalen tot min 25 graden. Ook dan zullen we rekening moeten houden met sneeuw dankzij een aantal 'sneeuwintensieve' dagen.
Februari: Ook deze maand zal kouder verlopen dan het langjarig gemiddelde. Aan het einde van de winter is het vanzelfsprekend dat er ups en downs zijn, maar ook februari kan voor de nodige sneeuw zorgen
Hahah, naar Nederland zeker!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:42 schreef alors het volgende:
Oprotten met dat kutweer of ik ga emigreren!
Of blijf daar wonenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Hmm, ik denk dat ik maar eens een weekje of 2 inplan in Marokko.²
Als we daar hadden gewoond was deze winter des doods een bloethete winter.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:27 schreef Spouwerranger het volgende:
De winter des doodsGodverdomme hé, als we in Siberië hadden gewoond, had ik het nog ergens gesnapt, maar we wonen in fucking Nederland.
Wat?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:36 schreef Revolution-NL het volgende:
Volgens lees ik al 5 jaar achtereen deze berichten
Klopt, met dezelfde strekking. 'De winter kan koud zijn'.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:36 schreef Revolution-NL het volgende:
Volgens lees ik al 5 jaar achtereen deze berichten
Het kan vriezen het kan dooienquote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt, met dezelfde strekking. 'De winter kan koud zijn'.
Nouja,als de sneeuw na 2011 begint te vallen,dan kun je dat wel een beetje zien als een voorbode voor de 21 december 2012.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:06 schreef RedFever007 het volgende:
"Winter des Doods"![]()
2012 komt vroeg dit jaar![]()
Begint de hype weerquote:
Dit. Nooit verkeerd om wat blikken soep en bonen in huis te hebben, maar je instellen op 3 maanden binnenshuis moeten vertoeven is het andere uiterstequote:
MIDDENINDENACHTRICKquote:
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:11 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Begint de hype weer
Ik word tegenwoordig bijna als malloot beschouwd omdat ik zonder winterbanden auto kan rijden.
Ja, 20km/h rijden als er een centimeter sneeuw ligt kunnen we allemaalquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:11 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Ik word tegenwoordig bijna als malloot beschouwd omdat ik zonder winterbanden auto kan rijden.
Lijkt me overigens wel super gaaf om lekker binnen te zitten bij de openhaard bij 21c als je de buitentemperatuur meter op -27 ziet staanquote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:31 schreef MouzurX het volgende:
Op 27 januari 1942 registreerde Winterswijk -27,4 graden, de laagste temperatuur van de eeuw in Nederland. Op veel plaatsen was het de koudste nacht van de eeuw met 20 tot 25 graden vorst.
Op 16 februari 1956 noteerde Uithuizermeeden -26,8 graden, op één na de laagste temperatuur van de eeuw.
In Winterswijk werd op 14 februari 1929 -21,5 graden gemeten,
Rot toch op met je -25.
Het was toch ook een horrorzomer, of niet dan?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:35 schreef DemonRage het volgende:
Dat riepen ze de afgelopen jaren ook over de zomer. Daar bleek ook niets van te komen.
waarom denk je dat er in '43 zoveel kindjes zijn geborenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:32 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Lijkt me overigens wel super gaaf om lekker binnen te zitten bij de openhaard bij 21c als je de buitentemperatuur meter op -27 ziet staan
Hoe moet dat in 1942 wel niet zijn geweest voor de mensen in die tochtige huisjes. Die hadden toen geen HR++ glas en dakisolatie
Ja op zich... maar niet de hete zomer die verwacht werd.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:41 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Het was toch ook een horrorzomer, of niet dan?
Een paar weken sneeuw, sneeuw en nog meer sneeuwquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:11 schreef Jane het volgende:
Blij dat ik al een paar weken zon heb geboekt.
Ja heerlijkquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:14 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Een paar weken sneeuw, sneeuw en nog meer sneeuw
Dat zijn het precies.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:45 schreef Ferdo het volgende:
Zijn dat diezelfde clubjes die ook de afgelopen bloedhete zomer al aan zagen komen?
Ik ben juist dol scherpe winters. Hoe wilder het weer buiten des te veiliger het gevoel thuis. Doe daar een lekkere kop warme chocomel bij. Een verse laptop met het fokforum als homepage. Kom maar op.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:45 schreef Sagarmatha het volgende:
Zijn dat diezelfde clubjes die ook de afgelopen bloedhete zomer al aan zagen komen?
Hiermee is alles gezegdquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
Begin november zouden de temperaturen nog erg mild zijn,
Liggen er al bladeren op het spoor?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:54 schreef Mercer het volgende:
Krijg je al dat gedoe met die faal NS weer. Die zitten hem nu al te knijpen.![]()
Die foto op de Noordzee moet in WOII zijn genomen. Ik zie namelijk iemand keurig met zijn rechterarm omhoog staanquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:57 schreef Aether het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bevroren Noordzee 1963:
[ afbeelding ]
Ze kunnen er gewoon overheen denderen heur, kwestie van risico's die ze willen nemen. En ze willen niet dat de koffie van de reizigers omvalt dus nemen ze het zekere voor het onzekere. Behoudens uiteraard sommige domme beslissingen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:54 schreef Mercer het volgende:
Krijg je al dat gedoe met die faal NS weer. Die zitten hem nu al te knijpen.![]()
Dat het -25 zou worden?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:35 schreef DemonRage het volgende:
Dat riepen ze de afgelopen jaren ook over de zomer. Daar bleek ook niets van te komen.
Ik ook, maar dan sta je daar op Schiphol met uren vertraging vanwege de-icing en op de terugweg een tussenlanding ergens ver weg van Schiphol vanwege gesloten landingsbanenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:11 schreef Jane het volgende:
Blij dat ik al een paar weken zon heb geboekt.
Hoe wilder het weer buiten, hoe mooier het juist is om zelf ook lekker naar buiten te gaan. Lekker met de hond in de vrieskou en in de sneeuw gaan wandelen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben juist dol scherpe winters. Hoe wilder het weer buiten des te veiliger het gevoel thuis. Doe daar een lekkere kop warme chocomel bij. Een verse laptop met het fokforum als homepage. Kom maar op.
Maar op.²
Snert? Dat lijkt me sterk...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:27 schreef BansheeBoy het volgende:
De ingrediënten voor een goede winter:
- lekker warm deken
- warme thee/chocomelk
- Sjors en Sjimmie
- Kruik vol met zwarme snert²
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker warme snert, maar dan zonder die spek en worst. Wij doen er gekruide gehakt doorheen. Heerlijk. Doe het in een kruik en je bent weken heerlijk warm.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mij ook. Daar zit spek en worst in
Met spek en worst hoef ik 'm ook niet. Runderrookworst kan op zich nog wel, maar het liefst stukken kipfilet. Tering wat heb ik weer zin in snert.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lekker warme snert, maar dan zonder die spek en worst. Wij doen er gekruide gehakt doorheen. Heerlijk. Doe het in een kruik en je bent weken heerlijk warm.²
Mijn moeder mag graag vertellen dat ze een keer op een dag niet naar school konden, omdat de deuren niet open konden, zoveel sneeuw was er gevallen. En zo oud is ze nou ook weer niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:35 schreef Paul het volgende:
Is dit niet dezelfde club die in maart voorspelde dat de droogte zou aanhouden tot midden juli waarna het veel zou gaan regenen? Want dat klopte wel.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:45 schreef Ferdo het volgende:
Ik kan me herinderen dat er op me verjaardag nog sneeuw lag (en dat is 1 april), ik denk ergens zo rond 1980.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:36 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Jawel, maar toen werd er niet zo overdreven.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:23 schreef Scully het volgende:
Sneeuw![]()
Ijs![]()
Kou![]()
Laat maar komen die horrowinter.
En dat is nog warm vergeleken met Oymyakon in Siberië: in januari gemiddeld -47°C, en dat betreft dan de maximumtemperatuur.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 07:57 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ach zo koud is dat niet, in noorwegen op vakantie was het structureel -30.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |