gateway | maandag 24 oktober 2011 @ 19:09 |
Aanschouw hier; het 76e autorij topic. De heilige koeien: 08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2 Bartholomeus VW Golf 4, 1.9TDI, 2002, ploatje Boterbartje Volvo V70 2.4, Juli 2005 foto1 BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2 Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2 CoolGuy, Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011 Dennis101, Renault Clio 1.6 Privilege, 2003 Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2 Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990 foto 1 foto 2 FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto Gateway, Volkwagen Touran Highline, 2.0 TDI bj 2003 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 klik foto1 Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2 Grrrrrrrr ? house_is_a_feeling Mitsubishi Lancer 1.3, 1996 Foto JDude Renault Clio III 1.5 dCi, 2006, Foto 1 Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2 Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2 Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei L0we Renault Express 1.6 Diesel, 1986 Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4 Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999. Piles Skoda Felicia 1.6, 1998. Foto 1, Foto 2 Purdey Nissan Micra 1.3, 1998. ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto Sjoegerd Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2 WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001 Statistieken: Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden. [ Bericht 0% gewijzigd door gateway op 24-10-2011 20:00:37 ] | |
gateway | maandag 24 oktober 2011 @ 19:10 |
geen idee... Maar als je ze er met een hamer uit moet slaan?? Ze hebben de oude in de auto gelegd, ze hebben dus links en recht de blokken vervangen, maar ook die ijzertjes die ze vasthouden & wat boutjes (dat zit allemaal in dat doosje) | |
house_is_a_feeling | maandag 24 oktober 2011 @ 19:18 |
Ik heb geen auto meer dus ik kan wel uit de op eigenlijk , of je zet dezelfde Micra er bij als die van monsterd Volgende wordt of een Primera, MX-5 of een Espace. Weet nog niet of ik sedan/sportcoupe/cabrio/ruim semi busje wil. | |
Sjoegerd | maandag 24 oktober 2011 @ 19:19 |
Ik zit te denken aan een Daihatsu Feroza | |
monsterd. | maandag 24 oktober 2011 @ 19:26 |
Originele topictitel! | |
TommyGun | maandag 24 oktober 2011 @ 19:38 |
Edit: moest in het BMW-topic... [ Bericht 95% gewijzigd door TommyGun op 24-10-2011 20:40:00 ] | |
gateway | maandag 24 oktober 2011 @ 20:00 |
ja sorry, vergeten aan te passen....... Kan een modje er " Autorijtopic #76 - Waar remblokken verkeerd gemonteerd worden " van maken? | |
Mikkie | maandag 24 oktober 2011 @ 20:20 |
Gebruik je 'm dan ook om te werken? Want ik heb wel eens meegereden in zo'n ding maar echt comfortabel zijn ze niet. Heb weer een weekendje met volbepakte Bimmer rondgereden...morgen eens tanken en zien wat voor verbruik ik heb gescoord! | |
Sjoegerd | maandag 24 oktober 2011 @ 20:38 |
Neuh gewoon de normale ritjes en een beetje baggeren. Qua comfort zal t niet veel uitmaken met mijn AX nu. | |
Sounddragon | dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:24 |
Beetje laat, maar alsnog | |
gateway | woensdag 26 oktober 2011 @ 20:46 |
geen probleem hoor Bedankt | |
H-D | donderdag 3 november 2011 @ 12:27 |
ow mag ik ook in de OP:O Lancia Lybra 2.0, 2000 | |
Mikkie | donderdag 3 november 2011 @ 13:07 |
Best mooie auto's, die Lancia's, maar hoe zit het nou met de betrouwbaarheid? En volgens mij zijn ze ook niet heel ruim van binnen? | |
H-D | donderdag 3 november 2011 @ 13:31 |
Ruimte valt best mee. Je hebt zeker wel genoeg ruimte. Maar betrouwbaarheid. Tja het blijft wel Italiaans maar opzich heb ik er niet heel veel problemen mee. Maar het maakt wel een iets minder robuste degelijke indruk dan bijv. een BMW 5 ( mijn vorige auto). Maar het is zeker niet zo dat ie meer bij de garage staat dan voor je deur. Ironisch genoeg had ik met mijn BMW vèel meer problemen dan met deze. | |
gateway | donderdag 3 november 2011 @ 19:14 |
weer bij de garage geweest.... Hun menen dat ze de blokken neit verkeerd gemonteerd kunnen hebben omdat ze maar op 1 manier passen..... hadden het nu druk, en zouden het erover hebben, en weer contact opnemen.... Ok, zoals ik het nu gezien heb lijkt het me ook sterk dat er daar war verkeerd kan zijn.... Enigste is dat VW ook die ijzertjes die de blokken geleiden vernieuwd heeft... dat had de garage niet gedaan want die zaten niet bij het nieuwe setje blokken..... maar weer afwachten..... Wel hebben ze vandaag voor niks een lampje vervangen..... (ging kapot opweg erheen ) | |
Kriegel | donderdag 3 november 2011 @ 23:11 |
Gisteravond in het stikdonker naar huis kunnen rijden zonder dashboardverlichting. Niet zo leuk. Bleek een hoofdzekering te zijn, ook m'n linkerachterlicht deed het niet. Gelukkig makkelijk opgelost. | |
2cv | donderdag 3 november 2011 @ 23:20 |
Remblokken verkeerd om monteren schijnt een methode te zijn om remschijven te ontroesten. | |
house_is_a_feeling | vrijdag 4 november 2011 @ 16:03 |
Heb precies hetzelfde gehad toen ik nog de Lancer had. Irritant, maar kwam door de radio die toen op een rare manier verkeerd aangesloten was. Maakte constant kortsluiting blijkbaar en telkens vloog er een zekering uit. | |
Rizkant | vrijdag 4 november 2011 @ 18:41 |
Lol... Die kende ik nog niet... | |
Kriegel | vrijdag 4 november 2011 @ 18:44 |
Ik moet nog even zien of ik ook zoiets chronisch krijg, maar ik denk dat het wel losloopt omdat ik het nooit eerder heb gehad. Dat ding was gewoon doorgebrand, dus de hele aangesloten groep (dashboard en achterlicht) lag eruit. | |
monsterd. | zondag 6 november 2011 @ 01:13 |
Vraagje: De auto van mijn schoonmoeder remt gigantisch kut. Trilt bij het remmen, verder als ik rem zonder te sturen (:')) (om even te testen of er geen afwijking zit) is er bijna bij stilstand een hele kleine afwijking naar links.. Maargoed, het gaat me vooral om die trilling. Enig idee wat de oorzaken ervan kunnen zijn? | |
Mikkie | zondag 6 november 2011 @ 01:14 |
Kromme remschijven is het eerste dat in me opkomt. | |
2cv | zondag 6 november 2011 @ 01:16 |
Is er recentelijk nog iets aan die auto gedaan of is er recentelijk nog iets mee gebeurd ? | |
monsterd. | zondag 6 november 2011 @ 09:56 |
in mei een gigarekening van de apk geweest. zo rond de 700 euro. het probleem was er toen ook al maar is het verder niet vermeld. maar met apk zou het dan toch naar boven moeten komen? verder de afgelopen maanden was er niets bijzonders. Wat kosten nieuwe remschijven ongeveer trouwens? | |
Goddelijker | zondag 6 november 2011 @ 11:05 |
Verkeerd gebalanceerde/uitgelijnde wielen. Of kromme remschijven. | |
Mikkie | zondag 6 november 2011 @ 19:10 |
Nieuwe remschijven kosten inkoop vaak zo rond de 100 euro, soms incl blokken. Maar tel de winst van de garage erbij plus het uurloon, en je mag wel 200+ euro neerleggen voor zoiets eenvoudigs. | |
Biogarde | zondag 6 november 2011 @ 20:53 |
Trillen van het stuur is kromme schijven. | |
2cv | zondag 6 november 2011 @ 21:09 |
Flikker op als je er geen verstand van hebt. | |
2cv | zondag 6 november 2011 @ 21:11 |
Als de auto van je schoonmoeder is ¤584,29. Als de auto van iemand anders is ¤372,66. Het hangt er namelijk van af van wie de auto is. Wat het merk/type/bouwjaar is doet er absoluut niet toe en dat willen we dus ook niet weten. Overigens is APK niet hetzelfde als onderhoud. Het is een keuring om er voor te zorgen dat auto's aan een paar absolute minimale eisen voldoen om ook maar enigszins veilig aan het verkeer deel te nemen. Er wordt dan alleen gekeken OF een auto aan de minimale eisen voor het remmen voldoet. Oftewel: of de auto hard genoeg kan remmen. Dat de auto trilt is voor de APK niet interessant. | |
monsterd. | zondag 6 november 2011 @ 21:21 |
Het stuur trilt dus niet Hmmpf, nouja ik weet niet wat het gevolg kan zijn van kromme remschijven maar ik stel me gewoon voor dat de remmen het ineens niet zouden doen ofzo. Dat zou toch gevaarlijk kunnen zijn.. Nouja, House mag zijn moeder binnenkort aansporen eens langs de garage te gaan | |
2cv | zondag 6 november 2011 @ 21:35 |
Nee, de remmen zullen het niet 'zomaar' meer doen ten gevolge van kromme remschijven. Oude remvloeistof kan wel dat effect veroorzaken. | |
house_is_a_feeling | dinsdag 22 november 2011 @ 22:59 |
Nou, na met spijt maar toch blijdschap een Lancer verkocht te hebben (het blijft je eerste he), een Laguna naar Afrika gestuurd te hebben heeft monsterd. een Micra voor me opgespoord. Een 20 jaar oude 1.2 met automaat! Ik heb financieel niets meer te vrezen van de belastingdienst, die 12 euro in de maand mogen ze best hebben. Pics komen als het weer is om pics te maken. Er moet ook wat aan gebeuren qua onderhoud maar het is een simpel bakkie. Ik ga zelfs de d-riem doen, denk ik.. | |
Goddelijker | dinsdag 22 november 2011 @ 23:01 |
Ik weet ook wel dat je wielen niet kan uitlijnen... | |
Goddelijker | dinsdag 22 november 2011 @ 23:02 |
Mijn auto staat weer op z'n wintersloffen. De zomersloffen weer schoon en klaar voor de opslag: | |
house_is_a_feeling | dinsdag 22 november 2011 @ 23:28 |
Netjes dat je het onderhoudt. Ik vind het te duur, de winterbanden.. Iemand een Haynes voor me, voor een Micra K10 uit 91? | |
Goddelijker | dinsdag 22 november 2011 @ 23:37 |
Als je zomerbanden niet onder de auto zitten, slijten deze ook niet. En onderhouden is een uurtje werk, maar het is gewoon voor behoud van je velgen en banden. Al is het wel altijd weer even wennen als ik ze gewisseld heb. | |
Mikkie | dinsdag 22 november 2011 @ 23:41 |
Schoonmaken doe ik dan weer amper, al is 't geen slecht idee. Misschien dit jaar maar eens doen omdat er laatst wel al gestrooid is, dus ze hebben al wat pekel gehad. Ik wacht nog wel een weekje minimaal met m'n winterbanden, nu de voorspelling van 't KNMI heb gezien voor de komende dagen. Middagtemperatuur van 10 - 14 graden... 's nachts een minimum van 4 graden. Dan heb ik geen Winterreifen nodig vooralsnog. | |
Goddelijker | dinsdag 22 november 2011 @ 23:42 |
Nee, het is inderdaad nog niet erg nodig. Maar toen het vorige week ineens koud werd, dacht ik: Laat ik ze er maar eens onder gooien. Brak eerst nog een wielsleutel in 2 stukken. | |
Mikkie | dinsdag 22 november 2011 @ 23:48 |
Ik moet zeggen dat ik er van de week ook wel aan gedacht heb toen het zo koud was en ik moest krabben, maar toen kwam 't er gewoon niet van. En dat komt nu stiekem wel weer goed uit | |
Goddelijker | dinsdag 22 november 2011 @ 23:50 |
Met een: En een: Is het zo gebeurd. | |
Mikkie | dinsdag 22 november 2011 @ 23:52 |
I know, heb alles hier in huis en is een half uurtje werk. Maar 't had gewoon geen prioriteit | |
L0we | dinsdag 22 november 2011 @ 23:57 |
Onderhoud is prima te doen aan zo'n oud ding! Leuk, ben benieuwd naar de foto's | |
Goddelijker | dinsdag 22 november 2011 @ 23:57 |
Behalve als je wielsleutel na 1 velg gewisseld te hebben afbreekt. Waardoor je alles weer in de schuur kan gooien, een nieuwe kan halen en vervolgens alles weer tevoorschijn kan halen. Om het als je klaar bent weer allemaal op te ruimen. Zoals ik. | |
L0we | dinsdag 22 november 2011 @ 23:57 |
Das het leuke als je het zelf doet, je kan het uitstellen tot het moment dat het écht nodig is... | |
L0we | dinsdag 22 november 2011 @ 23:58 |
Doe dan ook gewoon voorzichtig met je gereedschap!
| |
Goddelijker | woensdag 23 november 2011 @ 00:00 |
Of gewoon 1x een goede wielsleutel kopen... | |
Mikkie | woensdag 23 november 2011 @ 00:03 |
Wees blij dat ie afbreekt na één velg, en niet na een paar bouten op één na. . Overigens gebruik ik meestal m'n kruissleutel, maar heb ik altijd nog een reservesleutel in de gereedschapskit in de auto liggen, dus jouw verhaal komt bij mij pas na dubbele pech Absoluut. Al is 't ook wel tricky: ik moet nu m'n motorsteunen vervangen maar blijf maar uitstellen, want dat kan dan ook... Eigenlijk geen zin om met die kou buiten te gaan klussen. Anderzijds... tien graden is zo koud nog niet. Dat wordt binnenkort vast erger, dus misschien morgen toch maar eens bestellen | |
L0we | woensdag 23 november 2011 @ 00:07 |
Goed gereedschap is het halve werk! Daar kan ik me best wel wat bij voorstellen ja! . Ik heb vanavond ook nog gesleuteld, maar dan moet je flink doorwerken, wil je een beetje warm blijven. En dat is dan nog binnen... | |
Mikkie | woensdag 23 november 2011 @ 00:09 |
Ik sta gewoon aan de straat . Punt is ook gewoon dat het zonde is om naar de garage te gaan, dan betaal je de onderdelen zeker anderhalf keer en bovendien betaal je nog minimaal honderd euro aan arbeidsloon (bij de dealer tweehonderd euro), terwijl ik zelf voor 90 euro de onderdelen heb en met zo'n twee uurtjes makkelijk klaar moet zijn (omdat ik deze reparatie voor 't eerst doe). | |
L0we | woensdag 23 november 2011 @ 00:14 |
Das het voordeel van mijn garagist. Die rekent maar 30 euro per uur, en daarnaast zijn de prijzen voor de onderdelen gewoon hetzelfde als dat ik ze zelf zou kopen. Lastig om zo'n schappelijk geprijsde garagist te vinden, maar het bevalt me prima! 90 euro voor motorsteunen is niet veel. Is dat 1 steun? of meerdere? | |
Mikkie | woensdag 23 november 2011 @ 00:20 |
Twee steunen, of nouja, de silentblocks ervan. Prima imitatiemateriaal. Maar eigenlijk moet ik nog even langs de dealer om te checken wat die voor originele vragen. Staan voor 66 dollar in de online prijslijst, maar waar dat bij de dealer op uitkomt...? 30 euro per uur, daar ben ik jaloers op! De garage waar ik altijd komt vraagt 50 euro inclusief, dus da's goed te doen. Helaas haalt ie vervolgens z'n marge ruimschoots op de onderdelen...de prijzen die ik online betaal gaan bij hem soms nog maal anderhalf. En daarbij moet je dan nog meerekenen dat hij korting krijgt bij de inkoop. Het zijn nog lang geen dealertarieven dus echt schokkend duur is het niet, maar als je eenmaal zelf weet wat het kan kosten bij DIY, dan ben je wel geneigd om diverse relatief eenvoudige klusjes zelf te gaan doen. Laatste beurtje kostte me nog geen 150 euro aan onderdelen, plus een paar uurtjes tijd. Dezelfde beurt kostte me vorig jaar bij de garage 300 euro, maar toen zijn de remblokken niet eens vervangen (dus tel er nog vier tientjes voor blokken plus het arbeidsloon bij op...). | |
monsterd. | woensdag 23 november 2011 @ 09:07 |
Foto's van de nieuwe micra: Er zit sowieso veel onderhoud aan te komen. Starten en stationair lopen doet ie niet helemaal lekker. Bij een koude motor heeft het de neiging om aan te slaan en weer af te slaan. Verder is volgens de handelaar sowieso al een lange tijd niets meer aan de auto gedaan. Rechts moet de zijstrip vervangen worden, van binnen de radiobekabeling opnieuw. Meneer Sjonnie, de vorige eigenaar heeft er lekker in lopen knippen in plaats van een verloopstekkertje te kopen. Ik moet wel toegeven dat ik er aangenaam door verrast ben. Het is natuurlijk geen snelwegmonster (120 op gps is echt niet leuk voor je oren ), maar verder rijdt deze micra vrij soepel. Voor het geld hadden we het niet hoeven te laten, mocht ie kapot gaan dan raak je ook niets kwijt. | |
monsterd. | woensdag 23 november 2011 @ 09:08 |
En oja, het is een gigameurendenicotinebak . We gaan iig lekker poetsen deze week en alle dingen voor klein onderhoud bestellen (bougies etc.) | |
Mikkie | woensdag 23 november 2011 @ 09:29 |
Maar waarom doen jullie die andere dan weg? | |
monsterd. | woensdag 23 november 2011 @ 09:45 |
Ik wil een Almera. Ben bezig met een eigen bedrijfje en wil straks in de toekomst toch in een nettere auto naar een klant toe kunnen. Ik hoorde destijds nog bij de ambassade in Warschau dat men me altijd zag rondrijden in de stad etc. (door de opvallende kleur). Dat is nou ook weer niet nodig Daarnaast had House laatst de laguna verkocht en als ik mijn micra ook verkoop zou er geen auto meer overblijven. Dus zodoende hebben we een goedkopere variant gekocht. | |
FalleNk810i | woensdag 23 november 2011 @ 09:58 |
Vindt deze veel mooier als die je eerst had, dit is meer auto. Mooiere vormen Owja, niet meer aan onderhoud uitgeven als dat tie waard is he.. en roest checken als je dat al niet gedaan hebt want het zou zonde zijn als je er voor een paar honderd euro aan onderdelen instopt en hij haalt de volgende APK niet door roest oid. | |
L0we | woensdag 23 november 2011 @ 10:19 |
Ik heb pas 3 steunen vervangen, helaas waren daar geen imitaties voor te krijgen, maar dat kostte me toch ruim 250 euro Tegenwoordig ga ik alleen maar naar de garage voor APK (30 euro, reparaties doe ik zelf). De rest doe ik helemaal zelf. Scheelt een leuke bak geld Net wagentje, zo te zien. Heb je nog geen last van roest? Ik zou eens beginnen met kleppen stellen, benzine- en luchtfilter vervangen, olie vervangen, grote kans dat hij dan al een stukje beter loopt. | |
L0we | woensdag 23 november 2011 @ 10:20 |
Dat moet je juist benutten, bedrijfsreclame erop, en je hoeft nooit meer reclame te maken! | |
monsterd. | woensdag 23 november 2011 @ 10:22 |
Hij heeft alleen roest aan de rechterkant. Is verder als adviespunt in de APK gezet. Sowieso gaan we er niet veel aan besteden, maar onderhoud is gewoon nodig. Onderdelen zijn trouwens super goedkoop Ja, dat zou een optie zijn. Maar dan wil ik toch stiekem ooit een hele nette bijna nieuwe auto | |
Mikkie | woensdag 23 november 2011 @ 10:22 |
Mja, ik ben niet technisch genoeg om alles zelf te kunnen doen, dus ik zal voor sommige tricky zaken toch echt naar de garage moeten. Wel wil ik zoveel mogelijk zelf leren, ben niet bang om m'n handen vies te maken. Daarbij is het echter niet handig dat ik hier altijd langs de straat sta te klussen, met een krik en assteuntjes. Een brug zou handig zijn Heb jij die wel? | |
monsterd. | woensdag 23 november 2011 @ 10:22 |
De micra hoeft ook niet per sé núuuuu weg. Lukt het niet om hem te verkopen dan gaat ie gewoon de garage in. | |
L0we | woensdag 23 november 2011 @ 10:31 |
Hoe lang heeft hij nog APK? Houdt er rekening mee dat hij van de winter, met een beetje pekel erbij, hard kan gaan rotten! Mocht je het nog eens gelast willen hebben kan je me pmen Ja, das toch een net wat andere uitstraling he? Voor mij scheelt het heel veel dat ik kan klussen in een loods, daar zit je iig droog (als het niet te hard regent) en kan je je zooi gewoon laten staan. Daar loopt ook een gepensioneerde monteur rond, die je altijd wel ff kan helpen met de lastige klussen. Ideaal! Daar staat helaas geen brug, maar ik heb een tijdje geleden wel geinvesteerd in een goeie krik, en een set goeie assteunen. Daarmee kan ik mn auto zo 40-50 cm hoog zetten. Ik kan voor een heel schappelijk bedrag per uur de brug van mn garagist gebruiken, maar eigenlijk heb ik dat ook nog maar 1 keer gedaan. | |
L0we | woensdag 23 november 2011 @ 10:33 |
Naast je fiat? » Er is al 64 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren. schande! | |
house_is_a_feeling | woensdag 23 november 2011 @ 11:19 |
Tijdsgebrek! Studie en ondernemerschap tikt zwaar aan! | |
monsterd. | woensdag 23 november 2011 @ 11:54 |
Haha, ik wachtte al op de opmerking. We zitten een beetje in dubio of we verdergaan met de fiat of dat we liever een fiat 850 gaan doen | |
L0we | woensdag 23 november 2011 @ 12:05 |
Ah . Wat voor bedrijfje ben je / zijn jullie mee bezig? Ah, oke, zijn allebei wel heel mooie wagentjes natuurlijk! Zit je nu ergens vast op? of is het gewoon dat je de 850 leuker vind? | |
monsterd. | woensdag 23 november 2011 @ 12:08 |
850 vind ik mooier, en het werk aan de 133 is toch best veel.. Misschien dat we de 133 helemaal uit elkaar halen en voor reserve onderdelen gaan gebruiken. Onderdelen voor die 2 zijn hetzelfde We zijn trouwens beide bezig met het opzetten van bedrijfjes in de communicatie en design | |
Biogarde | woensdag 23 november 2011 @ 12:20 |
Enige waar je met klanten op moet letten is dat de auto en dan voornamelijk de ramen schoon is/zijn. Waar je dan in rijdt, maakt dan niet meer uit. Men kijkt eerst naar hoe schoon is de auto en hoe schoon zijn de ramen. Psychologie van de bovenste plank. Want is je auto schoon, dan ben jij schoon, georganiseerd en heb je oog voor detail. Details: ramen. Echt, geloof me, ik ben hier in thuis. Al kom je aan in een Hummer. Gelul over welke indruk dat moet geven is allemaal poeppraat. Dit werkt ook in de autoverkoop. Auto's met schone ramen leveren meer op. Dit hebben we weleens getest vroeger toen een maat van me bij een handelaar werkte. 2 identieke VW Polo's. De een was vies en technisch in topstaat, maar lag vol etensresten en hij was niet om aan te zien. Polo 2 was een zeer nette, alles schoon, schone ramen, had meer gelopen, onderhoudshistorie onbekend. Men betaalde er 500 meer voor omdat ie schoon was. | |
Mikkie | woensdag 23 november 2011 @ 12:47 |
Dat scheelt een hoop, ja. Ik heb hier een simpel krikje dat tot 30cm de hoogte in gaat, maar da's eigenlijk net te weinig en het ding begint het al weer af te laten weten; gaat met steeds kleinere tikjes omhoog en haalt z'n maximum amper. Moet eigenlijk eens kijken naar een beter model, maar die zitten meteen weer ruim boven de 100 euro. En zo'n loods is ideaal, dat heb ik allemaal niet. Wel evt een brug bij een vriend thuis, maar da's 80km rijden. Ook niet handig en de klus moet altijd binnen een dag gedaan zijn om weer naar huis te kunnen... Zo werkt het inderdaad. Je bent dan zuinig geweest etc. Hoe krom ook: mensen laten zich graag foppen. | |
monsterd. | woensdag 23 november 2011 @ 21:51 |
Vluchtig heb ik nog wat foto's van de micra gemaakt: We hebben net alles nogmaals gechecked. Resultaat: Auto blijft voorlopig in de garage . Nouja, ik hoop dat met 2-3 weken alles weer prima in orde is. Wat blijkt nu: De olie is zowat op, tegenvaller maar viel eigenlijk te verwachten. Filtertjes zijn vies en moeten vervangen worden. Verder lijken de bougies nog wel prima te zijn maargoed, die kunnen we dan gelijk meenemen. Zijn verder ook nog op de sloop geweest om te kijken naar onderdelen. Uberhaupt geen enkele micra van dat model gezien | |
monsterd. | woensdag 23 november 2011 @ 22:13 |
En we zijn nu 28 euro verder voor een luchtfilter, oliefilter, benzinefilter en bougies | |
Sjoegerd | woensdag 23 november 2011 @ 22:17 |
Waar is dat? .. Ik wil ook alle filters van de AX doen. | |
monsterd. | donderdag 24 november 2011 @ 09:20 |
misterauto.nl | |
Goddelijker | donderdag 24 november 2011 @ 09:34 |
'Registreer voordelig uw domeinnaam'? http://www.mister-auto.nl/ gok ik? | |
monsterd. | donderdag 24 november 2011 @ 10:44 |
hmm, dat bedoel ik eigenlijk :p. vanaf mobiel typt het niet altijd zo gemakkelijk. | |
L0we | donderdag 24 november 2011 @ 11:57 |
Ik zou die roest rechtsachter ook even goed behandelen . Mister Auto heeft wel erg goedkoop spul, ik zou me bijna af gaan vragen of het niet té goedkoop is... | |
monsterd. | donderdag 24 november 2011 @ 12:32 |
dat vraag ik mezelf ook nog af :p. nouja voor nog geen 30 euro kunnen we de gok nog nemen. | |
L0we | donderdag 24 november 2011 @ 12:37 |
Daarom, ik heb dr een tijdje geleden wat onderdelen besteld, maar nog geen tijd gehad het te monteren, ben benieuwd hoe het houdt | |
CherryLips | donderdag 24 november 2011 @ 12:43 |
Je gele Micra Ik vind hem wel erg tof. | |
monsterd. | donderdag 24 november 2011 @ 14:06 |
kopen? | |
CherryLips | donderdag 24 november 2011 @ 14:06 |
Wat zijn de maandelijkse kosten ongeveer? | |
monsterd. | donderdag 24 november 2011 @ 16:05 |
18 belasting, en ligt eraan hoe je hem verzekerd voor wa+ kan het voor 45 euro (ik ben 20, 1 schadevrij jaar). Verder benzine etc. eventueel kun je iets achterhouden voor onderhoud. Wat onderhoud betreft zit er eigenlijk niet echt noemenswaardige dingen aan te komen. Technisch sowieso niet. Remblokken bijv. zijn preventief vervangen. Euh het enige misschien zijn ruitenwissers ofzo binnen nu en een kwartaal . Kost je een keertje zo'n 30 euro. | |
L0we | donderdag 24 november 2011 @ 16:42 |
Ah, vandaar kwam het dus door dat de motor niet op temperatuur kwam, en de kachel koud bleef. . voor de duidelijkheid, zo hoort hij eruit te zien: | |
Sjoegerd | donderdag 24 november 2011 @ 19:26 |
Er mist wel iets ja | |
Mikkie | donderdag 24 november 2011 @ 23:41 |
Stomme vraag misschien, maar wat is het? | |
vannelle | donderdag 24 november 2011 @ 23:48 |
Thermostaat. Vraag me trouwens wel af waar de rest gebleven is....... | |
L0we | vrijdag 25 november 2011 @ 00:14 |
Thermostaat, die zit in het motorblok. Als de temperatuur van het koelwater boven de 89 graden komt opent hij, waardoor de koelvloeistof door de radiateur voor in de auto gaat lopen, en dus extra koelt. Op die manier zorgt hij ervoor dat het blok altijd rond de 90 graden blijft. | |
L0we | vrijdag 25 november 2011 @ 00:16 |
Ik denk dat de vorige eigenaar een vastzittend thermostaat op deze manier gefixt heeft... | |
vannelle | vrijdag 25 november 2011 @ 00:20 |
Moet haast wel, de rest kan nooit in het koelsysteem verdwenen zijn. | |
Mikkie | vrijdag 25 november 2011 @ 00:30 |
Ah, nooit gezien. Die moet ik misschien ook gaan vervangen... motor wordt niet goed warm meer heb ik 't idee. Misschien de temperatuur, misschien niet. Van 't weekend op een lange rit maar eens checken. | |
L0we | vrijdag 25 november 2011 @ 00:56 |
Het is vrij eenvoudig te checken. Als je auto eventjes loopt moet eerst het motorblok heet worden voor de radiateur warm wordt. Als het gelijk op gaat staat de thermostaat open vanaf het begin, en issie stuk | |
Sjoegerd | vrijdag 25 november 2011 @ 19:46 |
Ik kan heel misschien een Astra F overnemen binnenkort | |
L0we | vrijdag 25 november 2011 @ 19:52 |
Zo, dan rij je toch bijna 2 keer zo groot als je AX | |
Sjoegerd | vrijdag 25 november 2011 @ 19:53 |
Uhuh, ding heeft altijd in een garage gestaan en heeft geloof ik nog airco ook .. Is van een stel wat al op leeftijd is en eigenlijk nooit meer autorijden. Maar misschien houden ze m nog | |
L0we | vrijdag 25 november 2011 @ 20:02 |
Dat klinkt goed . | |
monsterd. | vrijdag 25 november 2011 @ 20:43 |
Klinkt idd goed, ben benieuwd Wat ga je dan met je ax doen? Morgen komt iemand voor de micra kijken trouwens. Krijg ook aardig wat telefoontjes via marktplaats. We zullen het morgen zien | |
Sjoegerd | zaterdag 26 november 2011 @ 00:07 |
AX moet dan het veld ruimen. Haal de leuke onderdelen (verstralers, Parrot, radio) er uit en kijk of ik haar via de AX-club kan slijten. Maar eerst eens zien hoe dat gaat met die auto. Misschien gaat dat plannetje wel helemaal niet op | |
house_is_a_feeling | zaterdag 26 november 2011 @ 09:33 |
Beste uitvinding ooit, de parrot. | |
Kadooosh | zaterdag 26 november 2011 @ 09:57 |
Ik ga in juli waarschijnlijk naar Berlijn met mijn polo 2 uit 1990 maar mag ik daar uberhaupt heen met mijn oude "vervuilende" auto? Waar kan je die regels lezen? | |
Mikkie | zaterdag 26 november 2011 @ 10:09 |
Gewoon gaan! Er wordt amper op gecontroleerd. Ik ben een half jaar geleden geweest. Gele sticker, dus die mag de stad niet in. Heb dat ding eraf gekrabd zodat ik de domme Hollander kon spelen. Daar de auto twee dagen aan de straat laten staan, op een gegeven moment zelfs nog tegengehouden door de politie ivm wegafsluiting, maar ook toen werd er niets van gezegd. En tot nu toe ook al regelmatig zonder sticker in bijv. Köln en Bottrop geweest, maar ook daar nog nooit commentaar gehad. | |
Kadooosh | zaterdag 26 november 2011 @ 10:40 |
En wat is de boete mocht het mis gaan? Zie je dan daar eigenlijk alleen maar nieuwe autos? En weet iemand hoe ik het prijzenbestand van brezan moet lezen? http://www.brezan.nl/nederlandse_prijzen/page2/8/40 00138 00 110802 Brandstoffilters WK830/7 BRST.FILTER 00000001620 ¤13.80 misschien? | |
Sjoegerd | zaterdag 26 november 2011 @ 15:55 |
Lag op stage, was uit een sloopauto gekomen. Volledige set hebben ze in mijn handen gedrukt zo van: "Veel plezier ermee" | |
Mikkie | zaterdag 26 november 2011 @ 18:13 |
De boete is 40 euro. En nee, je ziet niet alleen maar nieuwe auto's, maar de zogenaamd echt schadelijke bakken worden geweerd. Berlijn is daarin ook wel extreem met enkel een groene sticker. In de meeste steden mag geel en rood ook gewoon. | |
monsterd. | zaterdag 26 november 2011 @ 19:38 |
Waarom riskeren trouwens, zo'n sticker kost je (de groene variant) 5 euro bij een willekeurige garage in Duitsland. Tenzij je natuurlijk een meer uitstotende auto hebt, dan krijg je een andere sticker of kom je er niet in | |
gateway | zondag 27 november 2011 @ 14:24 |
Voor mijn Golf 3 uit 1994 hadden ze bij de Tuv niet eens gegevens....... Maar inderdaad, sticker kost 5 euro, en ik heb hem nu wel op me Touran, maar moet zeggen dat ik de jaren ervoor nooit een controle heb gezien of een boete heb gehad.... Mjah, als je een sticker krijgt is het mooi meegenomen, het KAN je dus 35 (40 boete- 5 euro sticker) schelen.... OF je neemt de gok en met een beetje pech kost het dus 40 euro.... | |
Kadooosh | zondag 27 november 2011 @ 17:30 |
Groene sticker: benzine-auto’s toegelaten na 31-12-1992 dieselauto’s toegelaten na 31-12-2005 Gele sticker: dieselauto’s toegelaten tussen 31-12-2000 en 01-01-2006 Rode sticker: dieselauto’s toegelaten tussen 31-12-1996 en 01-01-2001 http://www.anwb.nl/auto/d(...)entra-duitsland.html Dus dan zou ik een gele sticker krijgen . Maar goed als de boete maar ¤40 is kan ik het risico wel lopen. In alle grote duitse steden zie je dus geen diesels van voor 1996 dus | |
house_is_a_feeling | zondag 27 november 2011 @ 17:38 |
Nee, alle Benzjes staan hier in Enschede geparkeerd voor restauratie en doorverkoop. | |
gateway | zondag 27 november 2011 @ 18:45 |
in de grote steden misschien niet nee, maar oude auto's rijden er wel rond hoor al heb ik altijd het idee dat er in duitsland niet zoveel oude auto's rondrijden als in nederland | |
gateway | zondag 27 november 2011 @ 18:53 |
maar: "Wenn man mit einem plakettenfähigen Fahrzeug, natürlich auch mit der richtigen Farbe, in eine entsprechende ausgewiesene Umweltzone einfährt, ohne die entsprechende Plakette angebracht zu haben und daraufhin einen Bußgeldbescheid erhält, sollte man hiergegen unbedingt Einspruch einlegen. Derzeit ist es keine Ordnungswidrigkeit, wenn Sie lediglich das Anbringen der Umweltplakette an Ihr plakettenfähiges Fahrzeug versäumen. " Bron | |
Mikkie | zondag 27 november 2011 @ 18:59 |
Omdat ik een gele sticker krijg, en ik dan alsnog illegaal rondrij . Dus dan maar op standje 'Ich habe es nicht gewüsst'. | |
Marco001 | zondag 27 november 2011 @ 19:11 |
En autos van 2003 op LPG? Word weer eens nergens vernoemd... gok dat ik van benzine uit moet gaan... Ouders hebben trouwens wel een omweltplakkete besteld voor hun nieuwe Astra(1.4 Turbo Sport+ ) maar op de Nubira hadden ze er geen zitten, terwijl we toch 2-4 keer per jaar ermee op vakantie gingen naar DE en sowieso regelmatig in Duitsland zijn. | |
gateway | zondag 27 november 2011 @ 19:47 |
het is ook niet overal verplicht, in een aantal grote steden, maar bv op de autobahn niet. Lijstje met waar je een umweltplakkete moet hebben & welke kleur tot waar in de stad mag rijden vindt je op http://gis.uba.de/website/umweltzonen/umweltzonen.php | |
Marco001 | zondag 27 november 2011 @ 20:02 |
Bij ons in de "buurt" helemaal niet zelfs.. lijkt alleen zuid/zuid-oost duitsland | |
gateway | zondag 27 november 2011 @ 20:17 |
vindt het ook nog steeds een beetje onzin.... alsof de luchtkwaliteit er echt beter van wordt.... Vraag het me af... maargoed, een keer moet je moet zoiets beginnen, kan ook niet van daag op morgen ineens voor heet DLD gelden... dan zouden er veel auto's de stad niet meer inmogen... das ook niet goed. | |
Goddelijker | maandag 28 november 2011 @ 10:19 |
Waar kun je die stickers vandaan halen eigenlijk? Ook gewoon in NL te krijgen/bestellen? | |
Mikkie | maandag 28 november 2011 @ 11:48 |
Ja, volgens mij heel makkelijk via de ANWB. | |
JDude | maandag 28 november 2011 @ 11:51 |
Klopt, gewoon met je kentekenpapieren langs een ANWB-shop, dan ligt'ie een paar dagen later thuis op de mat. | |
JDude | maandag 28 november 2011 @ 11:56 |
Wel apart trouwens dat het lijkt te gaan om de datum waarop je eigen auto op kenteken is gezet. M'n diesel-Clio is van 2-2006 en heeft dus inderdaad een groene sticker. Maar exact dezelfde auto is van 9-2005 tot 12-2005 ook geproduceerd, en die zouden dan een gele sticker krijgen? Of zou het te ingewikkeld zijn om naar de eerste toelating van een type te kijken in plaats van een specifieke auto? | |
Goddelijker | maandag 28 november 2011 @ 12:36 |
Thanks. | |
house_is_a_feeling | maandag 28 november 2011 @ 13:35 |
Filtertjes en goedjes springen over van Frankrijk, nu in België, hopelijk morgen hier Wil eigenlijk nu wel een keer aan de slag gaan met het onderhoud. | |
L0we | maandag 28 november 2011 @ 14:28 |
Lekker is dat ja, een autootje weer lekker de weg op krijgen . Je kan ook overwegen een busje motorcleaner door de oude olie heen te gooien, die zorgt ervoor dat de motor van binnen helemaal schoongemaakt wordt. Zeker aan te raden als het onderhoud wat minder is geweest de laatste tijd! Ik heb het bij mijn dieselmotor gedaan, die ging er een stuk beter door lopen, en de nieuwe olie vervuilde ook een stuk minder. Let wel even op welke je koopt. Je hebt ze in 2 varianten. Bij de ene moet je de motor 15-30 min laten draaien, bij de ander moet je er 200 kilometer mee rijden . | |
Kriegel | maandag 28 november 2011 @ 14:34 |
Grappig, dat is allemaal wel erg simpel en gegeneraliseerd op papier gezet, ongebruikelijk weinig details voor Duitse begrippen. Dus ik zou bij wijze van spreken met een Hummer H1 van '93 gewoon doodleuk Berlijn binnen kunnen tuffen, maar m'n buurman in een Suzuki Alto uit '92 zou geweigerd worden? Oké dan. | |
monsterd. | maandag 28 november 2011 @ 15:56 |
Hmm maar dan moet je het dus door de oude olie doen? 200 km rijden vind ik nu tricky aangezien het oliepeil echt supersupersuperlaag is Stationair draait hij niet zo lekker | |
L0we | maandag 28 november 2011 @ 16:11 |
Daarom zei ik ook dat je ff op moet letten wat voor versie je koopt . Desnoods gooi je er nog een half litertje bij. Denk dat het best wel de moeite waard kan zijn, zeker gezien het feit dat de auto zo slecht is onderhouden | |
house_is_a_feeling | maandag 28 november 2011 @ 16:25 |
Maar alle olie verversen was het idee, dus: eerst drainen - dan vullen. Zal ik dan de cleaner erbij gooien? | |
L0we | maandag 28 november 2011 @ 16:46 |
Nee, de cleaner haalt allerlei zooi los, daarmee wil je niet rond blijven rijden . Dus, na het cleanen gelijk de olie + filter verversen... | |
monsterd. | maandag 28 november 2011 @ 18:16 |
okee, bedankt voor de tip! | |
gateway | maandag 28 november 2011 @ 20:38 |
overt boetes gesproken.... Kreeg er vanavond 1..... stoplicht werdt oranje, en ik besloot ff iets gas bij te geven..... Jammer, door rood, en meneer agent zag dat.... ff in de boetedatabase gekeken, 90 euro boete en 3 punkte in Flensburg..... (gelukkig niet echt dik door rood, das 240 euro, 4 punkte en 1 maand wegpapiertje pasje.... Gelukkig de eerste dit jaar! (en ook de eerste met deze auto, en de eerste sinds ik in DLD woon) | |
JDude | dinsdag 29 november 2011 @ 08:24 |
Ben ik nou scheel of is er écht nog geen topic geopend over het feit dat we vanaf september volgend jaar op meer snelwegen 130 mogen dan 120 of 100? En dat bijna alle 80-zones op snelwegen eraan gaan? | |
Mikkie | dinsdag 29 november 2011 @ 08:58 |
Mja, eerst zien, dan geloven. Ik juich dus niet te hard. | |
JDude | dinsdag 29 november 2011 @ 09:01 |
Mwah, alle aangekondigde proeftrajecten zijn ook gerealiseerd en er gaan momenteel meer schoppen de grond in voor de aanleg of reconstructie van wegen dan ik me sinds lange tijd kan herinneren. Ik geloof er wel in . | |
Mikkie | dinsdag 29 november 2011 @ 09:05 |
Ik zeg ook niet meteen dat het niet gebeurt, maar het kan ook wat populaire praat zijn. | |
Sjoegerd | dinsdag 29 november 2011 @ 09:40 |
Nu de brandstofprijzen en de wegenbelasting nog omlaag | |
Mikkie | dinsdag 29 november 2011 @ 09:56 |
Juist. De dieselprijs gaat door het dak de afgelopen weken! | |
Kriegel | dinsdag 29 november 2011 @ 09:56 |
Nice! Sjoerd, ben jij ooit nog 'ns met de auto teruggeweest bij Groevenbeek? Ik moest m'n broertje gisteren naar school brengen omdat ie iets aan z'n been heeft, toen bleek dat Satan himself daar een drempel heeft neergelegd. Wat een ding! Ik pakte 'm met 25 km/u hooguit en m'n onderstel kreeg een aardige beuk. Nu heb ik het gevoel dat m'n einddemper een beetje scheef zit, maar hopelijk verbeeld ik het me. Net was ik er dus weer, en nu kroop ik er echt tweemaal overheen als een kreupele schildpad en nóg raakte ik 'm bijna, je stuitert gewoon keihard naar onder. Wat bezielt die mensen? Er liggen ook gewoon drie verschillende drempels vlak achter elkaar, alleen zijn de eerste twee nog vrij normaal. Die ene vlak voor de hoofdingang echter... WTF. | |
JDude | dinsdag 29 november 2011 @ 10:00 |
Inderdaad. Toevallig vorige week nog uitgerekend, je moet al aardig wat kilometers rijden om het de moeite waard te laten zijn. Sowieso wordt het eens tijd dat ik een nieuwe baan vind, anders moet m'n geliefde voiture de deur uit denk ik . Een tijdelijk baantje 1300 meter verderop is leuk, maar maakt zo'n auto niet echt rendabel . | |
L0we | dinsdag 29 november 2011 @ 10:05 |
Ja, bizar! Gelukkig kan ik bij mij in de buurt redelijk goedkoop tanken, maar het tikt toch wel behoorlijk aan, als je elke 4 dagen bij de pomp staat... (telt op tot toch bijna 350 euro in de maand ) Aan de andere kant mag ik niet klagen... Kosten per kilometer: 7,6 cent [ Bericht 9% gewijzigd door L0we op 29-11-2011 10:11:08 ] | |
house_is_a_feeling | dinsdag 29 november 2011 @ 10:50 |
Haha, ik hou nu echt elk wittewasje in aCar bij sinds de tweede Micra. Wil echt TCO bijhouden tot ik hem kwijt raak en dan mezelf rot schrikken hoeveel ik wel niet daaraan uitgeef . Gister met een maat de radiobekabeling aangepakt, was toch best zo'n 2, 2,5 uur werk. De vorige eigenaar had speakers er in gezet met bekabeling die hij waarschijnlijk overal vandaan plukte want van de kleurcodering klopte helemaal niets meer . Uiteindelijk is er waarschijnlijk nog 1 kabelbreuk bij de speaker linksvoor, maar die fix ik een keer met daglicht. Misschien vandaag zelfs nog, als de filters toch nog allemaal binnenkomen! | |
L0we | dinsdag 29 november 2011 @ 11:19 |
Elk Witte Wasje? . Altijd prettig om dat soort dingen inderdaad fatsoenlijk op orde te hebben, ben je nog een hoop tijd mee kwijt! Heeft hij alleen speakers voor? Of zit er ook nog wat achterin? | |
house_is_a_feeling | dinsdag 29 november 2011 @ 11:25 |
Is toch een normale Nederlandse uitspraak? Anders trek ik mijn woorden in en ga ik maar weer een inburgeringscursus doen. Ja het was echt een rotzooi, nu nog steeds eigenlijk maar we hebben de kabels meteen gelabeld. Er zitten zelfs wat verdwaalde kabels in waar we niet achter konden komen waar ze voor dienden, maar zolang alles het doet is het prima. Ik weet ook niet waarom maar het schijnt dus dat de reden dat de lampen niet handmatig uit/aan kunnen (en ook niet op stadslicht dus), een relais is die het signaaltje overpakt zodra de motor aangezet wordt. Kortom, ik heb nu Volvo lampen . Maar ik reed altijd al met verlichting aan dus ik zit er verder niet mee. Speakers zitten ook achter, kwaliteit ervan is naar mijn mening ondermaats maar vooruit, het is een auto van 275 euro. Zolang er geluid uit komt en ik weer kan bellen op de weg | |
L0we | dinsdag 29 november 2011 @ 11:32 |
Het zijn wissewasjes Oh, ik zou maar even goed kijken of je dan geen loshangende kabels hebt, die vonken / band kunnen veroorzaken... Zou een beetje vervelend zijn. Ik heb op die manier een keer rook onder het dashboard vandaan zien komen, daarna mocht ik de hele kabelboom gaan vervangen. Dat wil je niet! Doet het grote licht het wel? Het kan de aansturing van het relais zijn, maar ook de lichtschakelaar. Prima prijs, voor een auto waar het eea aan moet gebeuren . | |
house_is_a_feeling | dinsdag 29 november 2011 @ 11:39 |
Dat was meteen het eerste waar we aan dachten: kijken wat los zit en of het gevaarlijk kan zijn. Die kabels hadden we vastgezet. Rook was gister ook aanwezig trouwens, en een zekering minder Groot licht doet het! Zowel vast als flits. Het enige wat het dus niet doet is het handmatig bedienen van het licht of de auto nou loopt of niet. Het is dus motor aan = koplampen aan, motor uit = lampen uit. Dashboardverlichting is er gelukkig niet aan gekoppeld en die doet het gewoon als die al op contact staat. | |
Mikkie | dinsdag 29 november 2011 @ 12:24 |
Die diesel van jou is belastingvrij hè? De tering...ik kan alleen maar dromen van zo'n kostprijs. Alles bij elkaar (afschrijving e.d.) ligt die bij mij per km toch wel vier keer zo hoog . Verbruik is al hoger, maar ook wel wat onderhoudskosten en meer dan 100 euro per maand aan mrb hakt er ook wel in . | |
FalleNk810i | dinsdag 29 november 2011 @ 12:52 |
Maar goed, daarvoor rijd je ook wel een stuk meer auto he. Vergeet dat niet. | |
Mikkie | dinsdag 29 november 2011 @ 12:55 |
Dat is absoluut waar. Verbruik scheelt niet eens heel veel met hem, maar de andere zaken wel. Maar goed, ik heb bewust gekozen voor comfort . | |
house_is_a_feeling | dinsdag 29 november 2011 @ 13:22 |
Ik ook, tot dat te duur werd en ik nu een mindere Micra rij dan de vrouw des huizes. [ Bericht 9% gewijzigd door house_is_a_feeling op 29-11-2011 13:46:49 ] | |
Marco001 | woensdag 30 november 2011 @ 00:11 |
Hmm, LPG is juist weer goedkoper geworden. betaal zo'n 67 cent.. Volgens mij kan het nu al uit met 1 keer tanken per 1,5 maand(en dus zo'n 300-400km per maand.. ) Ik betaal per kwartaal namelijk maar 40,- meer als een gelijke auto op benzine aan wegenbelasting.. en op lpg kom ik nog verder ook als op benzine word wel steeds minder aantrekkelijk om auto te rijden, laat staan een 2e auto voor hobby te hebben.... Niet alleen wegens de brandstofprijzen maar ook die boete's die steeds absurder worden. [ Bericht 14% gewijzigd door Marco001 op 30-11-2011 00:26:32 ] | |
Mikkie | woensdag 30 november 2011 @ 04:25 |
Die boetes kan ik over het algemeen aardig ontlopen, maar het feit dat een beetje auto rijden en wat km's maken tegenwoordig al zeker tussen de 300 en 500 euro per maand kost, is niet meer grappig. En dan hebben we 't nog niet over allerlei reparaties die je nog voor je kiezen krijgt als je wat km's maakt . | |
monsterd. | woensdag 30 november 2011 @ 08:46 |
ik besteed maandelijks meer aan de auto dan aan boodschappen | |
CherryLips | woensdag 30 november 2011 @ 08:49 |
Wat voor auto heb je | |
Marco001 | woensdag 30 november 2011 @ 10:06 |
mja, ik zit ook wel rond de 300,- per maand... maarja, allrisk verzekering die alleen al bijna 90,- kost tikt al snel aan.. En dan heb ik "maar" een Seat Ibiza. | |
CherryLips | woensdag 30 november 2011 @ 10:08 |
*schrapt d'r autootje toch maar* | |
Mikkie | woensdag 30 november 2011 @ 10:24 |
Een BMW, maar dat maakt feitelijk weinig uit. Als je even de kosten van onderhoud niet mee rekent zit je met wegenbelasting, verzekering (samen 165 euro, diesel...) en twee tanks diesel al over de 300 euro. Dat staat los van de auto. En hoe meer je rijdt, hoe meer onderhoud je moet plegen. Een flinke beurt per jaar, plus wat onderdelen. En je banden gaan er ook aan bij veel km's... dus ook daarvoor ben je dan aan de beurt. Dan wordt het ineens duur: aan onderhoud was ik afgelopen jaar ruim 1.500 euro kwijt. Dan heb je het over twee beurten (filters e.d. zijn zelfde prijs als andere auto's), twee sets nieuwe banden (ook niet BMW-afhankelijk) en nog een incidenteel versleten onderdeel à 350 euro (wel BMW-afhankelijk en relatief duur). Bingo! Elke auto is in zo'n geval duur. | |
L0we | woensdag 30 november 2011 @ 10:27 |
Jep, ik heb dan ook nog wel een post onderhoud, maar dat komt zo op 2 a 300 euro per jaar, verwacht ik... Klopt helemaal Boetes heb je helemaal zelf in de hand natuurlijk! Ik heb in de laatste 2 jaar (bijna 90.000 km) maar 3 boetes gekregen, allemaal tientjeswerk. Beetje letten op de snelheid, dan is dr niets aan het handje... Scheelt bij mij ook heel erg dat ik 2/3e van de kilometers voor mn werk rij, en dus 19ct per kilometer krijg. Uiteindelijk worden mijn privekilometers en onderhoud ook 'gesponsord' | |
Mikkie | woensdag 30 november 2011 @ 11:02 |
Ja kijk, dat scheelt ook. Ik krijg 80 euro per maand voor m'n reiskosten, that's it. Er komt dus héél véél uit eigen zak. Leve de publieke sector . Qua boetes valt het mee... vorig jaar een stevige en verder al jaren nagenoeg niets (behalve een parkeerbon ofzo). Punt is wel dat ik het belangrijk vind dat m'n auto goed is, en dat ik daar dus ook in investeer. Ik rij voor de veiligheid met winterbanden en zowel in de zomer als de winter komen er niet van die Chinese plastic prutbanden op, maar alleen maar A-merk banden. Ik gooi er originele BMW-olie of Castrol in, omdat ik er van overtuigd ben dat het die paar euro's op de lange termijn wel waard is. Maar ook dat merk je in de portemonnee. | |
motorbloempje | woensdag 30 november 2011 @ 15:18 |
Hoi! we gaan weer een auto kopen! Zaterdag als het meezit. Hebben voor een goedkoop verzekerbare degelijke ouwelullenbak gekozen: Een vijf-deurs (hatchback) Ford Focus 1.6 Zetec uit 2001 met 104,240 mijlen op de teller is de auto waar we zaterdag hopelijk wat geld voor neer gaan leggen. APK van een jaar nog, zit nog 4 maanden belasting op (gaat ook weer anders dan in Nederland) en de onderhoudsboekjes zijn aanwezig . Gelukkig weten we ook hoe een goed onderhouden Focus zou moeten rijden dus dat zal hopelijk allemaal wel goed komen. Verzekeren is hier in het VK een duurdere aangelegenheid dan in Nederland, dus zijn vooral ook gaan zoeken naar deugdelijke bakken die in vergelijking niet al te prijzig waren. Een VW Polo, ook een van onze opties, bijvoorbeeld kostte al 200gbp meer op jaarbasis . Hebben in Nederland ook wel een tijd een autootje gehad (Daihatsu Charade uit 1994) en hebben deze toen we gingen emigreren verkocht. Met de winter op komst en het toch wel fijn vinden van die extra optie (en na het huren van een autootje toen we naar Wales gingen paar weken geleden werd dat er nog eens extra ingewreven) zijn we toch maar eens gaan zoeken! En met zo'n Focus hebben we toch ook weer heel wat meer auto dan met zo'n Charade understatement... | |
Sjoegerd | woensdag 30 november 2011 @ 16:46 |
Ik ken alleen die lage rubberen drempeltjes. Laatste keer dat ik er was is alweer dik 2 jaar terug. Zag je laatst nog rijden trouwens, ik reed in een blauwe Corolla station | |
Sjoegerd | woensdag 30 november 2011 @ 16:50 |
Focussen zijn goede auto's .. Alleen het dashboard kan ik niet aan wennen | |
motorbloempje | woensdag 30 november 2011 @ 16:52 |
Mijn ouders hebben al sinds 2002 een Sedan uitvoering (uit 2000) en ook de zus van mijn man is nu aan haar tweede focus 'bezig'. Solide fijne bakken. Het dashboard heeft mij nooit echt gestoord eigenlijk | |
Sjoegerd | woensdag 30 november 2011 @ 16:55 |
Kan me zo ook geen slechte punten herinneren van de Focus op technisch gebied. Geven iig veel waar voor je geld en daarbij een goed sturende auto | |
Kriegel | woensdag 30 november 2011 @ 17:31 |
Cool, hoe heb je me herkend? Hopelijk niet doordat ik als een debiel reed, heheh. Kan trouwens helaas niet hetzelfde zeggen, bij een AX zou ik wat eerder opletten. En die rubberen drempeltjes liggen er nog steeds, maar nu zitten daar dus aan weerszijden nog een aantal zwaardere drempels omheen, waaronder de beruchte. Handig ook met al die kleine vrachtauto's van Proson die er de hele dag af en aan moeten rijden. | |
Sjoegerd | woensdag 30 november 2011 @ 17:35 |
Zag een donkergroene Hyundai Coupé rijden over de Telgterweg. En dat hoofd van je herkende ik ook nog .. Ben nu mooi aan t sparen voor een restauratieproject denk ik | |
Kriegel | woensdag 30 november 2011 @ 17:40 |
Dat zal ik dan wel behoorlijk zeker zijn geweest ja. Restauratieproject lijkt me ook heel cool om eens te doen, maar ik heb echt bijna nul mechanische kennis en geen ruimte. Wat had je in gedachte? | |
Sjoegerd | woensdag 30 november 2011 @ 17:45 |
Ruimte heb ik ook nog niet. Mechanische kennis voldoende om wat te kunnen . Zit te denken om een Toyota HJ60 helemaal naar wens op te bouwen. Echt een meerjaren project iig . Dus maar gauw een leuke vriendin vinden die op een boerderij woont en geld heeft Zo'n hok dus. | |
Kriegel | woensdag 30 november 2011 @ 18:00 |
Gewoon met FalleNk aanpappen en er een paar tetten opplakken. Coole bak hoor, zo'n diehard terreinwagen, al zou ik naar m'n eigen voorkeur eerder een oude sportauto opknappen. E-type ofzo, of een 240Z. Maar da's persoonlijk. | |
Sjoegerd | woensdag 30 november 2011 @ 18:02 |
Zeker persoonlijk. Dit is nog een prima auto om dagelijks te gebruiken als je hem niet te extreem maakt. Kan ik er later mooie reizen mee maken . Eerst maar eens flink oppotten en een mooi exemplaar vinden. Ondertussen zie ik er genoeg op stage langskomen voor onderhoud | |
FalleNk810i | woensdag 30 november 2011 @ 19:36 |
Lol Moest echt ff 3x terug lezen voor ik m snapte maar goed still Owja, enne dat dus Verder heb ik ni zoveel met jappen, heeft zo weinig karakter.. | |
Kriegel | woensdag 30 november 2011 @ 19:51 |
Ik dacht me te herinneren dat jij een aardige boerenschuur had voor je Polo? | |
FalleNk810i | woensdag 30 november 2011 @ 20:09 |
Ja klopt ook wel | |
Kriegel | woensdag 30 november 2011 @ 20:23 |
Jaloers. | |
Sjoegerd | woensdag 30 november 2011 @ 20:42 |
Daar kan ik wel een paar Landcruiser slopers kwijt .. Altijd handig je eigen onderdelenmagazijn | |
house_is_a_feeling | woensdag 30 november 2011 @ 21:02 |
Nou, de Micra heeft de service gehad. Kon het niet helemaal zelf af maar heb daar verder wel van geleerd. Nu nog van binnenuit de microfoon goed wegwerken en de bende schoonmaken. Daarna de roest aanpakken en de buitenkant optisch afmaken. TCO nu op net geen 500 euro | |
L0we | woensdag 30 november 2011 @ 22:17 |
Ik zou beginnen met het zoeken naar een goeie basis. Handig inderdaad, wat onderdelen, maar draaiende delen wil je toch zoveel mogelijk nieuw, lijkt me? Wat lukte er niet? Loopt hij nu ook beter stationair? | |
Sjoegerd | woensdag 30 november 2011 @ 22:25 |
Nieuw als in gereviseerd? | |
FalleNk810i | donderdag 1 december 2011 @ 00:09 |
Staat te koop trouwens | |
motorbloempje | donderdag 1 december 2011 @ 00:32 |
Hij is hier voornamelijk voor naast de motoren (voor als we écht niet meer kunnen rijden) en voor de trips waarbij langere stukken snelweg beter uit komen: dat is met de motor toch niet leuk rijden en dan kun je net zo goed samen in de auto zitten en iig nog wat praten (we weigeren communicatieset oid te gebruiken op de motor, lekker rustig ) | |
house_is_a_feeling | donderdag 1 december 2011 @ 07:51 |
Start nu veel beter en loopt inderdaad stabieler. Ik kon de oliefilter niet vinden, zat ook op een heel irritante plek. Maar eenmaal opgekrikt was die zichtbaar! | |
Rensjebree | donderdag 1 december 2011 @ 09:53 |
Het winterklusje! Iemand enig idee hoe ik de blauwe verf van het onderblok krijg? | |
FalleNk810i | donderdag 1 december 2011 @ 10:23 |
Helemaal demonteren en beginnen met schuren, van die borstelstukken kopen voor op de boormachine. Werkt best goed, maar er gaat veel tijd inzitten. Heb t ook gedaan | |
Sjoegerd | donderdag 1 december 2011 @ 19:03 |
Monteur op stage zei dat ik voor een oude Landcruiser in Spanje moet kijken. Heb alleen geen flauw idee welke sites enzo .. En Spaans volg ik ook geen bal van | |
Goddelijker | donderdag 1 december 2011 @ 19:45 |
Google Translate! | |
Sjoegerd | donderdag 1 december 2011 @ 20:05 |
Oh, autoscout24 doet ook aan buitenlandse auto's | |
Rensjebree | zaterdag 3 december 2011 @ 14:37 |
Hij is bijna helemaal kaal.. Nu moet jij nog een de motorsteun, alleen moet ik nog wat langere bouten hosselen. En ik moet 2 beugels even wat oplaten boren. motorsteun! | |
FalleNk810i | zaterdag 3 december 2011 @ 15:24 |
Die motorsteun heb ik ook! Zit inderdaad ook met het ''probleem'' van geen lange genoege bouten hebben. Als jij ze hebt gevonden, kan jij dan mij even de maten van de bouten geven? Verder wel leuk klusje he? | |
Rensjebree | zaterdag 3 december 2011 @ 15:31 |
Toevallig werkt mijn vader bij een scheepswerf.. Dus die gaat van de week even voor me kijken. Ik denk dat ik ze rond de 80mm moet hebben.. Als ze te lang zijn kan je er altijd wat afhalen! Ik heb onder op mijn blok 2 uitstekende buisjes, voor de versnellingsbak. Daar gaan de houders dus niet niet overheen, dus die laat ik gelijk even uitboren.. Het ging allemaal makkelijker los dan verwacht.. [ Bericht 2% gewijzigd door Rensjebree op 03-12-2011 15:37:02 ] | |
Sjoegerd | zaterdag 3 december 2011 @ 23:32 |
Vandaag voor het eerst een stukje met een rechtsgestuurde auto gereden... Dat is me een partij vreemd . | |
Kriegel | zaterdag 3 december 2011 @ 23:44 |
Willen schakelen maar in je zijvakje graaien, richting aan willen geven en ineens je ruitenwisser zien bewegen, altijd leuk. | |
Piles | zaterdag 3 december 2011 @ 23:45 |
Daar hoef ik geen rechtsgestuurde auto voor te hebben | |
Sjoegerd | zaterdag 3 december 2011 @ 23:48 |
Nou dat was het punt nog niet. Hoefde m alleen maar de werkplaats in te manouvreren.. Maar dan de draai inschatten (moeten nogal krappe bocht maken de werkplaats in met die grote hokken) is een uitdaging . | |
motorbloempje | zondag 4 december 2011 @ 00:12 |
met 104.000 mijl op de teller van ons! Rijdt als een fatsoenlijke focus, stuurt fijn en is vooral lekker warm | |
Sjoegerd | zondag 4 december 2011 @ 00:16 |
Netjes | |
Rensjebree | maandag 5 december 2011 @ 21:05 |
Ik heb bouten m12 80mm lang gebruikt. één moest ik in korten ivm blind gat. 80mm vanaf de kop! | |
house_is_a_feeling | maandag 5 december 2011 @ 21:16 |
Ik blijf dat lettertype zo veel mooier vinden dan de Nederlandse nummerborden. Jammer alleen nog van de gele achterkant! | |
motorbloempje | dinsdag 6 december 2011 @ 11:52 |
Ja, vind ik ook! Alhoewel, de Nederlandse letters zijn wel iets duidelijker.. maargoed mooi > duidelijk Hij rijdt ook echt heerlijk! Precies zoals de saloon van mijn ouders, eigenlijk. Stuurt scherp en rijdt fijn laag in de toeren. Enige nadeel, bij het stuur aan de andere kant, is dat ze de knippers/verlichting NIET gespiegeld hebben in de auto's hier. Dus als je bijvoorbeeld een rotonde neemt (en die zijn er hier nogal veel ) kun je niet schakelen en knipperen tegelijk, omdat je dat hier met dezelfde hand (links) doet... dat had wel anders gemogen en is niet heel handig, maargoed, ook dat went wel weer | |
Mikkie | dinsdag 6 december 2011 @ 11:53 |
Je bent je ervan bewust dat je altijd moet schakelen vóór de bocht? Je hebt vele tientjes per uur betaald voor die rijlessen, toch jammer dat je dit dan vergeten bent | |
L0we | dinsdag 6 december 2011 @ 12:25 |
Richting aangeven moet toch ook vóór de bocht? En daarnaast, ik schakel regelmatig op momenten dat ik richting aan wil geven, in Zuid-Afrika liep ik daar ook vaak genoeg tegenaan | |
Kriegel | dinsdag 6 december 2011 @ 18:56 |
Zeg, ik heb de laatste dagen iets vaags. Telkens als ik scherp instuur (dus stuur volledig doorgedraaid naar één kant) begint er iets in de buurt van m'n wielen behoorlijk luid te piepen. Echt zo'n geluid alsof er nat rubber over metaal schuurt. Dit gebeurt in beide richtingen, en het houdt weer op zodra ik een paar meter rechtuit heb gereden. Ook heb ik de indruk dat het alleen gebeurt zolang de boel nog niet goed opgewarmd is omdat het vooral optreedt als ik bij een koude start uitparkeer, en daarna regelmatig ook nog bij de eerste paar scherpe bochten, ik kan me niet herinneren dat het na een tijdje rijden nog voorkwam. Waarschijnlijk heeft het dus met vocht te maken. M'n pa denkt aan de V-snaren omdat die pasgeleden bij een beurt vervangen zijn, en dan willen ze volgens hem bij nat weer sowieso wel eens slippen, wellicht omdat ze niet helemaal goed zijn aangespannen. Alleen sinds wanneer hebben de V-snaren iets te maken met de stuurinrichting? Iemand een idee? Kan zijn dat het iets doodsimpels is, maar ik ben n00b enzo. [ Bericht 4% gewijzigd door Kriegel op 06-12-2011 19:53:40 ] | |
Sjoegerd | dinsdag 6 december 2011 @ 19:01 |
Bij de rechtsgestuurde Landcruiser 80 van afgelopen weekend was het wel gespiegeld Te slappe V-riemen lijkt mij best een verklaring. Misschien kan L0we wat meer duidelijkheid geven? | |
Kriegel | dinsdag 6 december 2011 @ 19:07 |
Het begon eigenlijk toen de temperatuur laatst ineens zo omlaag donderde en het constant vochtig werd, volgens mij met die zware mist. Dus slippende riemen klinken op zich wel aannemelijk. | |
Mikkie | dinsdag 6 december 2011 @ 19:40 |
True, maar op een rotonde werkt dat niet altijd. Je moet immers soms pas halverwege de rotonde richting aangeven . Al moet ik zeggen dat ik héél veel dingen die niet geadviseerd worden wel doe, en de instructies van m'n rijlessen ook al heel lang niet meer volg. | |
house_is_a_feeling | dinsdag 6 december 2011 @ 20:40 |
Monsterd's Micra heeft ook last van dat gepiep, maar dat is alleen bij voluit insturen. Zegmaar helemaal tot je niet meer verder kan. Dat kan toch niet de v-snaar zijn? | |
monsterd. | dinsdag 6 december 2011 @ 21:17 |
Is gewoon overdruk van de pomp schatje | |
gateway | dinsdag 6 december 2011 @ 21:22 |
en bij koud weer = olie ook koud misschien dat het dan daarvan komt? | |
Kriegel | dinsdag 6 december 2011 @ 21:23 |
Bij mij dus ook alleen bij voluit insturen, of misschien dat het wel al iets eerder begint, maar in ieder geval vrij scherp. Achteruit net zo goed als vooruit. | |
monsterd. | dinsdag 6 december 2011 @ 21:38 |
Idd bij voluit insturen, er is niets aan het handje hoor Gewoon niet achteloos voluitinsturen maar net voor dat punt dat je constant door zou draaien stoppen | |
Kriegel | dinsdag 6 december 2011 @ 22:04 |
Ik zou het toch het liefste oplossen of tenminste de oorzaak weten. Vol insturen is trouwens niet te voorkomen, ik heb helaas een vrij forse draaicirkel dus achteruit de weg opdraaien doe ik graag zo scherp mogelijk. | |
motorbloempje | dinsdag 6 december 2011 @ 22:59 |
Op een rotonde rijd ik standaard eigenlijk met mijn hand op de versnellingspook omdat ik snel op wil schakelen en bedien dan met links de richtingaanwijzers om te laten zien dat ik er af ga Dus als je dat gewend bent, met één hand aan 't stuur in de buurt van de richtingaanwijzers de rotonde nemen, dan is het ineens een hele andere gewaarwording als dat niet meer zo makkelijk/soepel gaat | |
house_is_a_feeling | donderdag 8 december 2011 @ 16:34 |
Nu ik er zo naar kijk kosten auto's in UK een schijntje vergeleken met hier. Ik vraag me dan alleen af wat de kosten zijn voor BPM bij import. Stel, ik zou deze ophalen, het specifieke model weet ik niet precies maar ik ga er even van uit van het duurste volgens autoweek: visia. Ik vul de gegevens in bij de bpmcalculator en kom op het volgende uit: Kloppen de gegevens dan zo? Of moet ik datum dat hij op kenteken wordt gezet invullen als de dag dat ik hem ophaal? In dat geval krijg ik een bedrag waar ik van schrik | |
JaFFe | donderdag 8 december 2011 @ 20:03 |
Volgens mij klopt de cataloguswaarde niet. Dat is dacht ik de nieuwwaarde van de auto en dat is waarschijnlijk meer dan 2000 euro | |
gateway | donderdag 8 december 2011 @ 20:51 |
jupp | |
house_is_a_feeling | donderdag 8 december 2011 @ 22:41 |
Ah, ik deed het inderdaad fout! Nja, voor sommige modellen loont het dus wel. BPM is niet al te hoog dan, keuring zit dacht ik rond de 100. Lampen moeten aangepast worden neem ik aan? En dan brandstof/boot/trein. | |
Mikkie | donderdag 8 december 2011 @ 23:06 |
Die cataloguswaarde doet 't 'm inderdaad. En je zit met een rechtsgestuurde auto die je hier amper verkocht krijgt. | |
FalleNk810i | zaterdag 10 december 2011 @ 07:28 |
En als je toch iets wilt importeren, waarom in godsnaam dat type auto man? Zijn veel mooiere te verkrijgen voor het geld | |
Piles | zaterdag 10 december 2011 @ 16:26 |
Weten jullie of de flitspaal bij de Botlektunnel altijd aanstaat? Zo ja, dan ben ik de lul | |
JDude | zaterdag 10 december 2011 @ 16:36 |
Nee, ik denk het niet. Dan had ik ook al wel een keer een bon gehad. Ik vermoed dat ze alleen werken wanneer de tunnel wordt afgesloten (om mensen die de rode lichten negeren vast te leggen). | |
Piles | zaterdag 10 december 2011 @ 16:38 |
Dat scheelt Was net even verloren tijd aan het inhalen van de verbindingsweg A4-A15, waar iemand 70 reed | |
JDude | zaterdag 10 december 2011 @ 16:52 |
Ik zou zelfs niet één tunnel in NL weten met snelheidscontrole. Wel de Kennedytunnel in Antwerpen, met een maximum van 70 als bonus . | |
motorbloempje | zondag 11 december 2011 @ 23:13 |
Maar waarom zou je een auto willen met het stuur aan de rechterkant? Het is hier uitermate fijn, moet ik zeggen, maar andersom, met een Nederlandse auto links rijden in het VK is ook niet fijn, zeker niet op smallere wegen! | |
Sjoegerd | zondag 11 december 2011 @ 23:17 |
Die auto met rechts stuur staat nog op het stagebedrijf en moet dus meerdere malen naar binnen en buiten gereden worden. Is al heel vaak voorgekomen dat iemand dus aan de verkeerde kant wil instappen | |
motorbloempje | zondag 11 december 2011 @ 23:18 |
Ja, dat is hier bij ons nu ook even extra opletten Ook bij het gordel omdoen: zit ik achter het stuur, grijp ik naar links om de gordel te pakken ! | |
Sjoegerd | zondag 11 december 2011 @ 23:21 |
Blijft wel hilarisch in ieder geval | |
motorbloempje | zondag 11 december 2011 @ 23:22 |
Met de motor heb ik dat probleem niet | |
JDude | zondag 11 december 2011 @ 23:23 |
Ik herinner me nog een aflevering van Bananasplit of een vergelijkbaar programma, waarin ze de auto van het 'slachtoffer' verwisselden voor een rechtsgestuurd model. Exact zelfde model, kleur, alle accessoires overgezet, kentekenplaten, losse spullen, etc. Alleen het stuur klopte niet. Episch | |
Sjoegerd | zondag 11 december 2011 @ 23:24 |
Buh geef mij maar gewoon een auto. Vind me al aardig kwetsbaar in de AX | |
motorbloempje | zondag 11 december 2011 @ 23:25 |
Zoiets ja | |
Piles | zondag 11 december 2011 @ 23:27 |
Met Hans Kazan | |
motorbloempje | zondag 11 december 2011 @ 23:33 |
Mikkie | maandag 12 december 2011 @ 00:28 |
Prachtig. Die kop op 't moment dat ie de sleutel in 't slot wil steken | |
FalleNk810i | maandag 12 december 2011 @ 10:31 |
heerlijk op je maandag morgen | |
JDude | maandag 12 december 2011 @ 14:05 |
Overigens was er ook nog een vergelijkbare grap, waarbij de auto werd verwisseld voor een identiek exemplaar, waarna er "per ongeluk" een vracht stenen o.i.d. op flikkerde . | |
FalleNk810i | maandag 12 december 2011 @ 16:39 |
Link?:p | |
JDude | maandag 12 december 2011 @ 16:44 |
Mja, die met Hans Kazan is makkelijk te vinden, maar deze niet. Weet ook niet meer van wie die auto was . | |
Rene | maandag 12 december 2011 @ 18:43 |
Slot van de kofferbak doet niets meer ! Van binnenuit gelukkig nog wel | |
Sjoegerd | maandag 12 december 2011 @ 18:50 |
Ik merk wel weer dat in de winter de auto meer verbruikt | |
Rene | maandag 12 december 2011 @ 18:57 |
Ik ook | |
Purdey | maandag 12 december 2011 @ 19:13 |
M'n pa vroeg vanmiddag of ik geen intresse had in zijn Ford Fiësta. Ding is van 2006, en hij heeft 'm een maandje of 5 geleden van m'n broer overgenomen. Maar achteraf is hij tot de conclusie gekomen dat hij te weinig auto rijdt. Die conclusie had ik voor de koop al getrokken, maar dat terzijde Aan de ene kant, als ik mijn micra voor rond de 2000,- kan verkopen ga ik er wel op vooruit. Ik loop al maanden te klagen dat de micra te klein is, en een hoog 'oud vrouwtjes' gehalte heeft. Aan de andere kant, ik hou van dat stomme karretje De Fiësta is dus van 2006, heeft nu nog geen 60.000 km op de teller, airco, ingebouwde radio in het dashboard met 3-CD wisselaar, centrale vergr. met bediening. En de kleur is tof, paars/lila kleurig. Toch maar eens een weekje of wat over nadenken.. | |
CherryLips | maandag 12 december 2011 @ 19:14 |
Ik kan een Peugeootje van een jaar oud kopen, maar hij is nog best prijzig. Ik twijfel ook al een maand | |
Purdey | maandag 12 december 2011 @ 19:18 |
Haha, ik kan daar zo over piekeren de hele tijd Maar een jaartje oud is best jong. Ik vind van die peugeootjes 107 wel tof, maar die dingen zijn tweedehands haast net zo duur als nieuw. Zelfde geldt ook voor de oude en nieuwe picanto van Kia. Nieuw kost het nieuwste model vanaf 8000,- terwijl je voor zo'n oud model van een paar jaar oud ook nog makkelijk 6000-7000,- moet betalen. | |
CherryLips | maandag 12 december 2011 @ 19:21 |
Ja klopt. Dan denk ik: koop dan een nieuwe. Die nieuwe Picanto is ook nog steeds geweldig maar ik wil er wel een radio in en elektrische raampjes dus dan heb je weer een duurder model. | |
FalleNk810i | maandag 12 december 2011 @ 19:22 |
Vanaf prijzen zijn veel te verleidelijk ja | |
Purdey | maandag 12 december 2011 @ 19:30 |
Klopt, bij die van 8000,- zit niks bijzonders. Wat logisch is. Maar het is wel een mindfuck. Ik zag ook van de week een reclame van de nieuwe Micra. Nu 5600,- en over 2 jaar weer. Klinkt ook heel verleidelijk. Maar ik heb geen idee waar ik sta over 2 jaar, en is dus niet verstandig. | |
CherryLips | maandag 12 december 2011 @ 19:37 |
Ik zie ook veel te veel leuke auto's rijden. Micra's, de nieuwe Ka, de Aygo's, C1 en 107, de Fiat 500 en Volkswagen heeft nu ook een gebakje, de Up geloof ik. En de Picanto dus. En de nieuwe Twingo. Boodschappenwagentjes | |
Piles | maandag 12 december 2011 @ 21:19 |
De nieuwe Ka is me echt meegevallen. Het blijft een boodschappenauto, maar aan de binnenkant is het best een toffe auto Wel een aparte ervaring trouwens, rijden met onverlichte snelheidsmeter Ik hoopte op los contactje, maar slaan op het dashboard hielp niet | |
Rene | maandag 12 december 2011 @ 22:21 |
onverlicht? Hoe shit is dat | |
motorbloempje | maandag 12 december 2011 @ 22:21 |
Oh, die nieuwe Ka's, wat vind ik die lelijk Al zijn ze beter dan dat tussenmodel | |
Piles | maandag 12 december 2011 @ 22:22 |
Aan de ene kant heerlijk rustig, je fokt je niet op als iemand voor je 110 rijdt, maar met alle flitspalen in het eerste deel van de route toch wel onhandig | |
Piles | maandag 12 december 2011 @ 22:23 |
Tja, het blijft een Ka Maar een stuk beter dan de oude Ka toch? Tussenmodel? | |
Rene | maandag 12 december 2011 @ 22:23 |
Ja maar... ik wil toch zien als ik 130 kar. Net als een toerenteller, die had mijn broer zijn oude auto niet. Wil dat toch kunnen zien. Ben dol op metertjes | |
Piles | maandag 12 december 2011 @ 22:24 |
Heb het nu maar even opgelost door mn iPod-verlichting aan te zetten en die ervoor te leggen, maar handig is anders | |
Biogarde | maandag 12 december 2011 @ 22:49 |
Ik heb gewone huis, tuin en Halford-koelvloeistof bij de bestaande, geen idee wat er nu inzit gegooid. Dit kan toch wel? | |
Mikkie | maandag 12 december 2011 @ 23:26 |
Same here. Vooral als je een kapotte thermostaat en gloeibougies hebt. Dat scheelt toch makkelijk 10%. Moet geen tijden meer duren tot de reparatie | |
Dennis101 | maandag 12 december 2011 @ 23:29 |
Ik zie mijn verbruik per tankbeurt ook toenemen. Gelukkig rij ik in de winter een stuk minder. | |
Sjoegerd | maandag 12 december 2011 @ 23:56 |
Moet mijn nieuwe thermoschakelaar nog monteren .. Maar binnenkort doe ik de distributie+waterpomp dus wacht wel tot dan. Scheelt me een keer ontluchten | |
FalleNk810i | dinsdag 13 december 2011 @ 20:27 |
Als ik zou werken he, dan is dit het eerste wat van mn gespaarde geld voor de deur staat 1.8 Turbo 20v en liefst met Quattro! | |
JDude | dinsdag 13 december 2011 @ 21:03 |
Tot je er achter komt wat het kost om zo'n ding op de weg te houden. | |
H-D | dinsdag 13 december 2011 @ 21:10 |
De jongen van Halfords zei een keer tegen mij dat je die Halfords koelvloeistof voor aluminium motoren wel met andere koelvloeistoffen kon mengen en de 'gewone' van Halfords niet en dus alleen als die er al in zit. En gezien het geringe prijsverschil dacht ik neem maar het zekere voor het onzekere | |
H-D | dinsdag 13 december 2011 @ 21:14 |
Waarom wil je eigenlijk de 1.8T en niet de 3.0 V6 of de S4 4.2 V8? | |
Biogarde | dinsdag 13 december 2011 @ 21:30 |
Wat er nu in de auto zit weet ik niet. Daar heb ik gewoon goedkope bagger bijgegooid. Auto is 15 jaar oud, wou er niet te lang over nadenken. Maar nu ik er over nadenk ( ) dacht ik, kan dit wel Want ik kan ook niet zien wat de kleur van de oude is. | |
H-D | dinsdag 13 december 2011 @ 21:34 |
Misschien beter die duurdere Halfords spul kunnen nemen? Of bij Brezan daar hebben ze er sowieso meer verstand van volgens mij. Wat rij je eigenlijk dan? Gewoon uit interesse | |
Marco001 | dinsdag 13 december 2011 @ 21:40 |
Bij onze nieuwe Opel mag (zo uit mijn hoofd) alleen roze KVS in.... In mijn Seat dump ik gewoon wat ik op dat moment voor handen heb... (meestal blauwe) Maar zou ook wel in het boekje staan.. maar goed, zo kwam ik er laats achter, na al een jaar op 15w40 te rijden, dat ik eigenlijk alleen of 5- of 10W30 (zo uit mijn hoofd) mag rijden.... , mijn auto rijd op Shell olie van 15 euro ofzo per liter(5w30) net zo goed als op lidl 15w40 a 10,- per 5 liter....... EN dan moet er officieel nog duurdere Castrol olie in.. | |
Biogarde | dinsdag 13 december 2011 @ 21:57 |
Escort MK7 station. | |
Biogarde | dinsdag 13 december 2011 @ 22:00 |
Die van mij vulde ze onlangs af met 10W40 terwijl er 5W30 in moet. Hij rookt alleen ruiger met die 5W30 | |
FalleNk810i | dinsdag 13 december 2011 @ 22:38 |
Aware of, heb het er alleen wel voor over! | |
FalleNk810i | dinsdag 13 december 2011 @ 22:39 |
Omdat dat niet leuk meer is kwa benzine, onderhoud en verzekering vergeleken met een 1.8T | |
Marco001 | dinsdag 13 december 2011 @ 22:40 |
tja, voor de 1e kleine beurt was ik er mee naar de euromaster gegaan... was dat ff schrikken: 80,- voor 4 liter olie... maar sowieso daar: 300,- voor 1 nieuwe veer, bij mijn bandenboer incl montage 150,- voor exat dezelfde.. XD Maar met een beetje mazzel overn 6 maanden een leasebak, dus dan gaat de seat weg, en zal er op ten duur of een Porsche of een Japanse sportauto voor in de plaats komen. | |
H-D | woensdag 14 december 2011 @ 09:55 |
Maar wel vet | |
Sjoegerd | woensdag 14 december 2011 @ 15:04 |
Mijn auto krijgt gewoon binnen wat er aanwezig is .. Olie houd ik me wel aan 10W40, maar uit nood een keer 5W30 of 15W40 zal denk ik wel kunnen. Koelvloeistof giet ik er gewoon in wat ik thuis heb staan toevallig. | |
Rensjebree | donderdag 15 december 2011 @ 13:16 |
KRIEBELS! Slecht slapen alles! Leuke passat GL 2.0 gezien op internet, zo erg dat ik er vannacht wakker van lag! Ik ga vanmiddag even naar dat ding kijken! anders lig ik straks nog 3 nachten wakker! | |
Fiorano | donderdag 15 december 2011 @ 13:46 |
Ik ga ook eens zelf klussen aan m'n auto, sla ik gelijk een barst in m'n wieldop. Waren dan ook wel de meeste lastige wieldoppen die ik ooit in mn handen heb gehad... | |
Rensjebree | donderdag 15 december 2011 @ 20:17 |
En gekocht! | |
house_is_a_feeling | donderdag 15 december 2011 @ 20:25 |
Positie van stuur kan ik aan wennen, dat is het probleem niet. En het komt ook nog eens goed uit mocht ik weer terug definitief terug gaan naar VK . Nee, het ging me meer om het besparen van 2000+ eur. op de aanschaf. | |
Mikkie | donderdag 15 december 2011 @ 20:39 |
Crap, zie net dat 't morgen kan gaan sneeuwen. Dat wordt dus nog snel de wintersloffen eronder gooien zo. | |
Mikkie | donderdag 15 december 2011 @ 20:49 |
En waarom krijg je daar de kriebels van? Da's toch een enorm saaie bak? | |
house_is_a_feeling | donderdag 15 december 2011 @ 20:51 |
Wat voor de een saai is is voor de ander goud? Niemand die een 126p waardeert maar ik zou er zo mee rondrijden! | |
Rensjebree | vrijdag 16 december 2011 @ 08:59 |
Voor jou misschien! Ik hou van lomp! Saai is het zeker niet.. Gaat als de brandweer! eerst maar even een schroefset kopen | |
Rauw. | vrijdag 16 december 2011 @ 09:20 |
Lekker rensje! | |
Rauw. | vrijdag 16 december 2011 @ 09:23 |
Je weet wel dat bij VAG motoren niet alles gemixt mag worden qua KVS he? | |
Rauw. | vrijdag 16 december 2011 @ 09:27 |
VW freaks, Even if they try to explain, you wouldn't understand. | |
Sjoegerd | vrijdag 16 december 2011 @ 19:10 |
Klopt | |
Marco001 | vrijdag 16 december 2011 @ 19:14 |
zelfs bij Century wouden ze er blauwe ingooien.. | |
wesleycool | vrijdag 16 december 2011 @ 19:39 |
mijn nieuwe: Dacia Duster 4x2 Lauréate. ik weet niet wat mensen allemaal zeuren over die auto. hij rijd zeer fijn en reageert heel goed en snel. | |
house_is_a_feeling | vrijdag 16 december 2011 @ 19:41 |
De uitstraling. Maar zolang jij er tevreden mee bent moet je je niets van anderen aantrekken | |
gateway | vrijdag 16 december 2011 @ 21:01 |
gefeliciteerd ik snap de slapeloze nachten niet helemaal maar ok | |
Rensjebree | maandag 19 december 2011 @ 08:04 |
Zo als rauw al zei!
| |
Rauw. | woensdag 21 december 2011 @ 08:32 |
Rensje, probleem met de B3 nou al uitgevogelt? | |
gateway | woensdag 21 december 2011 @ 17:18 |
Ik rij ook al sinds mijn 18 VW maar echt slapeloze nachten? | |
wesleycool | woensdag 21 december 2011 @ 21:24 |
precies. | |
Rauw. | donderdag 22 december 2011 @ 07:39 |
Verbaas je dat? Ik heb ooit eens op buienradar gekeken hoe laat een storm in mijn omgeving aankwam, 3 uur snachts was dat, de wekker gezet, en de auto een veilige parkeergarage in gereden om stormschade te voorkomen. Volgende ochtend stond ik om 7 uur weer op mijn werk. | |
gateway | donderdag 22 december 2011 @ 17:02 |
naja, mijn auto is niet "gepimpt"ofzo, gewoon een gebruiksvoorwerp..... Hij mag ook best wat roesten oid.... | |
Sjoegerd | donderdag 22 december 2011 @ 19:31 |
Citroën + gebruiksvoorwerp, check .. Gisteren nog een fiets er in gepropt | |
blup | donderdag 22 december 2011 @ 19:34 |
Ik ben bezig met een Renault spree. Leg dat maar eens uit..... Renault . | |
Rauw. | vrijdag 23 december 2011 @ 10:46 |
Onmogelijk, maar toch enig begrip hoe je je moet voelen. | |
Bartholomeus | zondag 25 december 2011 @ 15:05 |
Mensen, ik heb droevig nieuws. Na 343.000km and counting begint de Bartmobile MK2 tekenen van ouderdom te vertonen, dientengevolge voel ik mij genoodzaakt haar uiterlijk komend najaar met pensioen te sturen. Een zware beslissing, al 6 jaar lang heeft ze mij zonder morren, zonder grote problemen en zonder ooit iets terug te vragen liefdevol naar allerlei verre oorden gebracht. Slecht weer, hitte, bergen passagiers en talloze te zware aanhangers heeft ze getrotseerd, en nooit heeft ze een krimp gegeven. Als ze straks niet meer in mijn bezit is zal ik nog vaak met veel warme gevoelens aan haar terugdenken Maar! Dat betekent dat het serieus tijd is om na te gaan denken over wat dan de Bartmobile MK3 moet worden - budget zegt tweedehands - kilometers zeggen diesel - toekomstige hond zegt station of MPV - belasting zegt niet al te zwaar - luiheid zegt automaat - testosteron zegt pk's Als het nog een beetje trekken mag is het mooi meegenomen, maar op de laatste 100kg aanhangergewicht zal het niet vastzitten. Kandidaten zijn dan: - VW Passat 2.0TDI DSG 170pk - BMW 3-serie 320D/325D/330D (de 325D heeft niet mijn voorkeur want amper betere gewicht/pk verhouding dan de 320) - Audi A4 2.0TDI Multitronic 140pk (is zover ik weet niet als 170pk geleverd, en de multitronic kan slecht tegen chippen en is ook niet geweldig met aanhangers ) of 2.7TDI V6 Multitronic - Seat Exeo 2.0TDI (alleen jammer dat het eigenlijk gewoon de vorige A4 is) - Skoda Octavia (alleen jammer van het imago) - Ford Mondeo 2.0TDCI Nog meer suggesties? | |
Sjoegerd | zondag 25 december 2011 @ 21:08 |
V70 D5? | |
FalleNk810i | zondag 25 december 2011 @ 21:22 |
Geen idee, je hebt alle goede merken al zo'n beetje opgenoemd | |
Mikkie | zondag 25 december 2011 @ 23:15 |
Ik wil voor de Carbagerun dit jaar een oude Espace kopen (bouwjaar max 1996 of ouder), heb je tips? | |
Bartholomeus | maandag 26 december 2011 @ 00:11 |
Dan eerder een V50, al vind ik de Volvo's niet zo spannend. Zelfde geld voor Mercedes, zijn een beetje ouwelullenbakken vind ik Stiekem ben ik er al uit hoor, ik begin van oor tot oor te stralen als ik vertel over een 330D Maar ik moet een rationele keuze maken. Schijnt het. Dus: alles is stom en 240pk uit een 6-in-lijn is fijn Nu nog de loterij winnen | |
JDude | maandag 26 december 2011 @ 00:13 |
Dak er af knippen voor een Espace Convertible, net als in Top Gear. | |
Mikkie | maandag 26 december 2011 @ 01:02 |
Ach, een 330d is best te betalen als je een beetje budget hebt. Ik heb vorig jaar een 320d gekocht en baal nu stiekem wel dat 't geen 330 is. Die zit qua vaste lasten en onderhoud nog net een tikje duurder, maar is niet schofterig aan de prijs. Vooral tweedehands zijn ze goed te betalen, genoeg dikke versies te vinden in Duitsland. | |
gateway | maandag 26 december 2011 @ 11:14 |
wat denk je van een touran? mag nog een flinke aanhanger trekken, ruimte voor de hond, ook in automaat, pk's zijn er ook Of het in de prijsklasse valt.... ja dat weet ik niet. mijne kosste 7k in DLD, 2.0 TDI met 138 pk. | |
Bartholomeus | maandag 26 december 2011 @ 12:19 |
Klopt, maar BPM is een bitch Evengoed, ik denk dat het een import gaat worden inderdaad Een Touran is zwaarder dan een Passat, en evengoed ook met maximaal 170pk geleverd in diesel. Bovendien mag ie maar 1500kg of 1600kg trekken, de Passat en 330 doen 1800kg. We hebben op de zaak een 2tons aanhanger, dus om het een beetje bij het fatsoenlijke te houden is een Touran eigenlijk geen optie. Bovendien, ik ben geen vertegenwoordiger en al helemaal geen 50 |