Hij is hier voornamelijk voor naast de motoren (voor als we écht niet meer kunnen rijden) en voor de trips waarbij langere stukken snelweg beter uit komen: dat is met de motor toch niet leuk rijden en dan kun je net zo goed samen in de auto zitten en iig nog wat praten (we weigeren communicatieset oid te gebruiken op de motor, lekker rustig )quote:Op woensdag 30 november 2011 16:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kan me zo ook geen slechte punten herinneren van de Focus op technisch gebied. Geven iig veel waar voor je geld en daarbij een goed sturende auto
Start nu veel beter en loopt inderdaad stabieler. Ik kon de oliefilter niet vinden, zat ook op een heel irritante plek. Maar eenmaal opgekrikt was die zichtbaar!quote:Op woensdag 30 november 2011 22:17 schreef L0we het volgende:
[..]
Wat lukte er niet? Loopt hij nu ook beter stationair?
Google Translate!quote:Op donderdag 1 december 2011 19:03 schreef Sjoegerd het volgende:
Monteur op stage zei dat ik voor een oude Landcruiser in Spanje moet kijken. Heb alleen geen flauw idee welke sites enzo .. En Spaans volg ik ook geen bal van
Oh, autoscout24 doet ook aan buitenlandse auto'squote:
Hij is bijna helemaal kaal..quote:Op donderdag 1 december 2011 10:23 schreef FalleNk810i het volgende:
Helemaal demonteren en beginnen met schuren, van die borstelstukken kopen voor op de boormachine. Werkt best goed, maar er gaat veel tijd inzitten.
Heb t ook gedaan
Toevallig werkt mijn vader bij een scheepswerf.. Dus die gaat van de week even voor me kijken.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:24 schreef FalleNk810i het volgende:
Die motorsteun heb ik ook!
Zit inderdaad ook met het ''probleem'' van geen lange genoege bouten hebben.
Als jij ze hebt gevonden, kan jij dan mij even de maten van de bouten geven?
Verder wel leuk klusje he?
Daar hoef ik geen rechtsgestuurde auto voor te hebbenquote:Op zaterdag 3 december 2011 23:44 schreef Kriegel het volgende:
Willen schakelen maar in je zijvakje graaien, richting aan willen geven en ineens je ruitenwisser zien bewegen, altijd leuk.
Nou dat was het punt nog niet. Hoefde m alleen maar de werkplaats in te manouvreren.. Maar dan de draai inschatten (moeten nogal krappe bocht maken de werkplaats in met die grote hokken) is een uitdaging .quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:44 schreef Kriegel het volgende:
Willen schakelen maar in je zijvakje graaien, richting aan willen geven en ineens je ruitenwisser zien bewegen, altijd leuk.
Netjesquote:Op zondag 4 december 2011 00:12 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
met 104.000 mijl op de teller van ons!
Rijdt als een fatsoenlijke focus, stuurt fijn en is vooral lekker warm
Ik heb bouten m12 80mm lang gebruikt. één moest ik in korten ivm blind gat.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:24 schreef FalleNk810i het volgende:
Die motorsteun heb ik ook!
Zit inderdaad ook met het ''probleem'' van geen lange genoege bouten hebben.
Als jij ze hebt gevonden, kan jij dan mij even de maten van de bouten geven?
Verder wel leuk klusje he?
Ik blijf dat lettertype zo veel mooier vinden dan de Nederlandse nummerborden. Jammer alleen nog van de gele achterkant!quote:Op zondag 4 december 2011 00:12 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
met 104.000 mijl op de teller van ons!
Rijdt als een fatsoenlijke focus, stuurt fijn en is vooral lekker warm
Ja, vind ik ook! Alhoewel, de Nederlandse letters zijn wel iets duidelijker.. maargoed mooi > duidelijkquote:Op maandag 5 december 2011 21:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik blijf dat lettertype zo veel mooier vinden dan de Nederlandse nummerborden. Jammer alleen nog van de gele achterkant!
Richting aangeven moet toch ook vóór de bocht? En daarnaast, ik schakel regelmatig op momenten dat ik richting aan wil geven, in Zuid-Afrika liep ik daar ook vaak genoeg tegenaanquote:Op dinsdag 6 december 2011 11:53 schreef Mikkie het volgende:
Je bent je ervan bewust dat je altijd moet schakelen vóór de bocht? Je hebt vele tientjes per uur betaald voor die rijlessen, toch jammer dat je dit dan vergeten bent
Bij de rechtsgestuurde Landcruiser 80 van afgelopen weekend was het wel gespiegeldquote:Op dinsdag 6 december 2011 11:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook! Alhoewel, de Nederlandse letters zijn wel iets duidelijker.. maargoed mooi > duidelijk
Hij rijdt ook echt heerlijk! Precies zoals de saloon van mijn ouders, eigenlijk. Stuurt scherp en rijdt fijn laag in de toeren.
Enige nadeel, bij het stuur aan de andere kant, is dat ze de knippers/verlichting NIET gespiegeld hebben in de auto's hier.
Dus als je bijvoorbeeld een rotonde neemt (en die zijn er hier nogal veel ) kun je niet schakelen en knipperen tegelijk, omdat je dat hier met dezelfde hand (links) doet... dat had wel anders gemogen en is niet heel handig, maargoed, ook dat went wel weer
Te slappe V-riemen lijkt mij best een verklaring. Misschien kan L0we wat meer duidelijkheid geven?quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:56 schreef Kriegel het volgende:
Zeg, ik heb de laatste dagen iets vaags. Telkens als ik scherp instuur (dus stuur volledig doorgedraaid naar één kant) begint er iets bij m'n wielen behoorlijk luid te piepen. Echt zo'n geluid alsof er nat rubber over metaal loopt. Dit gebeurt in beide richtingen, en het houdt op zodra ik een paar meter rechtuit ben gereden.
Ook heb ik de indruk dat het alleen gebeurt zolang de boel nog niet gped opgewarmd is omdat het vooral optreedt als ik bij een koude start uitparkeer en ook nog bij de eerste paar scherpe bochten, ik kan me niet herinneren dat het na een tijdje rijden nog voorkwam. Waarschijnlijk heeft het dus met vocht te maken.
M'n pa denkt aan de V-snaren omdat die pasgeleden bij een beurt vervangen zijn, en dan willen ze volgens hem bij nat weer sowieso wel eens slippen, wellicht omdat ze niet helemaal goed zijn aangespannen. Alleen sinds wanneer hebben de V-snaren iets te maken met de stuurinrichting?
Iemand een idee? Kan zijn dat het iets doodsimpels is, maar ik ben n00b enzo.
True, maar op een rotonde werkt dat niet altijd. Je moet immers soms pas halverwege de rotonde richting aangeven .quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:25 schreef L0we het volgende:
[..]
Richting aangeven moet toch ook vóór de bocht? En daarnaast, ik schakel regelmatig op momenten dat ik richting aan wil geven, in Zuid-Afrika liep ik daar ook vaak genoeg tegenaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |