abonnement Unibet Coolblue
pi_104999219
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:24 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Die diesel van jou is belastingvrij hè? De tering...ik kan alleen maar dromen van zo'n kostprijs. Alles bij elkaar (afschrijving e.d.) ligt die bij mij per km toch wel vier keer zo hoog :'). Verbruik is al hoger, maar ook wel wat onderhoudskosten en meer dan 100 euro per maand aan mrb hakt er ook wel in :P.
Jep, ik heb dan ook nog wel een post onderhoud, maar dat komt zo op 2 a 300 euro per jaar, verwacht ik...

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:52 schreef FalleNk810i het volgende:
Maar goed, daarvoor rijd je ook wel een stuk meer auto he. Vergeet dat niet.
Klopt helemaal :)
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 00:11 schreef Marco001 het volgende:

word wel steeds minder aantrekkelijk om auto te rijden, laat staan een 2e auto voor hobby te hebben.... Niet alleen wegens de brandstofprijzen maar ook die boete's die steeds absurder worden.

Boetes heb je helemaal zelf in de hand natuurlijk! Ik heb in de laatste 2 jaar (bijna 90.000 km) maar 3 boetes gekregen, allemaal tientjeswerk. Beetje letten op de snelheid, dan is dr niets aan het handje...
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 04:25 schreef Mikkie het volgende:
Die boetes kan ik over het algemeen aardig ontlopen, maar het feit dat een beetje auto rijden en wat km's maken tegenwoordig al zeker tussen de 300 en 500 euro per maand kost, is niet meer grappig. En dan hebben we 't nog niet over allerlei reparaties die je nog voor je kiezen krijgt als je wat km's maakt }:|.
Scheelt bij mij ook heel erg dat ik 2/3e van de kilometers voor mn werk rij, en dus 19ct per kilometer krijg.

Uiteindelijk worden mijn privekilometers en onderhoud ook 'gesponsord' :+
  woensdag 30 november 2011 @ 11:02:52 #155
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_105000238
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:27 schreef L0we het volgende:

[..]

Jep, ik heb dan ook nog wel een post onderhoud, maar dat komt zo op 2 a 300 euro per jaar, verwacht ik...

[..]

Klopt helemaal :)

[..]

Boetes heb je helemaal zelf in de hand natuurlijk! Ik heb in de laatste 2 jaar (bijna 90.000 km) maar 3 boetes gekregen, allemaal tientjeswerk. Beetje letten op de snelheid, dan is dr niets aan het handje...

[..]

Scheelt bij mij ook heel erg dat ik 2/3e van de kilometers voor mn werk rij, en dus 19ct per kilometer krijg.

Uiteindelijk worden mijn privekilometers en onderhoud ook 'gesponsord' :+
Ja kijk, dat scheelt ook. Ik krijg 80 euro per maand voor m'n reiskosten, that's it. Er komt dus héél véél uit eigen zak. Leve de publieke sector :').

Qua boetes valt het mee... vorig jaar een stevige en verder al jaren nagenoeg niets (behalve een parkeerbon ofzo). Punt is wel dat ik het belangrijk vind dat m'n auto goed is, en dat ik daar dus ook in investeer. Ik rij voor de veiligheid met winterbanden en zowel in de zomer als de winter komen er niet van die Chinese plastic prutbanden op, maar alleen maar A-merk banden. Ik gooi er originele BMW-olie of Castrol in, omdat ik er van overtuigd ben dat het die paar euro's op de lange termijn wel waard is. Maar ook dat merk je in de portemonnee.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_105008629
Hoi!

*O* we gaan weer een auto kopen! Zaterdag als het meezit.

Hebben voor een goedkoop verzekerbare degelijke ouwelullenbak gekozen:

Een vijf-deurs (hatchback) Ford Focus 1.6 Zetec uit 2001 met 104,240 mijlen op de teller is de auto waar we zaterdag hopelijk wat geld voor neer gaan leggen. APK van een jaar nog, zit nog 4 maanden belasting op (gaat ook weer anders dan in Nederland) en de onderhoudsboekjes zijn aanwezig ^O^. Gelukkig weten we ook hoe een goed onderhouden Focus zou moeten rijden :P dus dat zal hopelijk allemaal wel goed komen.

Verzekeren is hier in het VK een duurdere aangelegenheid dan in Nederland, dus zijn vooral ook gaan zoeken naar deugdelijke bakken die in vergelijking niet al te prijzig waren. Een VW Polo, ook een van onze opties, bijvoorbeeld kostte al 200gbp meer op jaarbasis :') .

Hebben in Nederland ook wel een tijd een autootje gehad (Daihatsu Charade uit 1994) en hebben deze toen we gingen emigreren verkocht. Met de winter op komst en het toch wel fijn vinden van die extra optie (en na het huren van een autootje toen we naar Wales gingen paar weken geleden werd dat er nog eens extra ingewreven) zijn we toch maar eens gaan zoeken! En met zo'n Focus hebben we toch ook weer heel wat meer auto dan met zo'n Charade :') understatement...
Ja doei.
pi_105011662
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 09:56 schreef Kriegel het volgende:
Nice!

Sjoerd, ben jij ooit nog 'ns met de auto teruggeweest bij Groevenbeek? Ik moest m'n broertje gisteren naar school brengen omdat ie iets aan z'n been heeft, toen bleek dat Satan himself daar een drempel heeft neergelegd. _O- Wat een ding! Ik pakte 'm met 25 km/u hooguit en m'n onderstel kreeg een aardige beuk. Nu heb ik het gevoel dat m'n einddemper een beetje scheef zit, maar hopelijk verbeeld ik het me.

Net was ik er dus weer, en nu kroop ik er echt tweemaal overheen als een kreupele schildpad en nóg raakte ik 'm bijna, je stuitert gewoon keihard naar onder. Wat bezielt die mensen? Er liggen ook gewoon drie verschillende drempels vlak achter elkaar, alleen zijn de eerste twee nog vrij normaal. Die ene vlak voor de hoofdingang echter... WTF. :X
Ik ken alleen die lage rubberen drempeltjes. Laatste keer dat ik er was is alweer dik 2 jaar terug. Zag je laatst nog rijden trouwens, ik reed in een blauwe Corolla station :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_105011760
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:18 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!

*O* we gaan weer een auto kopen! Zaterdag als het meezit.

Hebben voor een goedkoop verzekerbare degelijke ouwelullenbak gekozen:

Een vijf-deurs (hatchback) Ford Focus 1.6 Zetec uit 2001 met 104,240 mijlen op de teller is de auto waar we zaterdag hopelijk wat geld voor neer gaan leggen. APK van een jaar nog, zit nog 4 maanden belasting op (gaat ook weer anders dan in Nederland) en de onderhoudsboekjes zijn aanwezig ^O^. Gelukkig weten we ook hoe een goed onderhouden Focus zou moeten rijden :P dus dat zal hopelijk allemaal wel goed komen.

Verzekeren is hier in het VK een duurdere aangelegenheid dan in Nederland, dus zijn vooral ook gaan zoeken naar deugdelijke bakken die in vergelijking niet al te prijzig waren. Een VW Polo, ook een van onze opties, bijvoorbeeld kostte al 200gbp meer op jaarbasis :') .

Hebben in Nederland ook wel een tijd een autootje gehad (Daihatsu Charade uit 1994) en hebben deze toen we gingen emigreren verkocht. Met de winter op komst en het toch wel fijn vinden van die extra optie (en na het huren van een autootje toen we naar Wales gingen paar weken geleden werd dat er nog eens extra ingewreven) zijn we toch maar eens gaan zoeken! En met zo'n Focus hebben we toch ook weer heel wat meer auto dan met zo'n Charade :') understatement...
Focussen zijn goede auto's :Y.. Alleen het dashboard kan ik niet aan wennen :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_105011822
Mijn ouders hebben al sinds 2002 een Sedan uitvoering (uit 2000) en ook de zus van mijn man is nu aan haar tweede focus 'bezig'. Solide fijne bakken. Het dashboard heeft mij nooit echt gestoord eigenlijk :P
Ja doei.
pi_105011953
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:52 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn ouders hebben al sinds 2002 een Sedan uitvoering (uit 2000) en ook de zus van mijn man is nu aan haar tweede focus 'bezig'. Solide fijne bakken. Het dashboard heeft mij nooit echt gestoord eigenlijk :P
Kan me zo ook geen slechte punten herinneren van de Focus op technisch gebied. Geven iig veel waar voor je geld en daarbij een goed sturende auto ;)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 30 november 2011 @ 17:31:33 #161
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_105013191
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:46 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik ken alleen die lage rubberen drempeltjes. Laatste keer dat ik er was is alweer dik 2 jaar terug. Zag je laatst nog rijden trouwens, ik reed in een blauwe Corolla station :P
Cool, hoe heb je me herkend? Hopelijk niet doordat ik als een debiel reed, heheh. Kan trouwens helaas niet hetzelfde zeggen, bij een AX zou ik wat eerder opletten.

En die rubberen drempeltjes liggen er nog steeds, maar nu zitten daar dus aan weerszijden nog een aantal zwaardere drempels omheen, waaronder de beruchte. Handig ook met al die kleine vrachtauto's van Proson die er de hele dag af en aan moeten rijden. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_105013315
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:31 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Cool, hoe heb je me herkend? Hopelijk niet doordat ik als een debiel reed, heheh. Kan trouwens helaas niet hetzelfde zeggen, bij een AX zou ik wat eerder opletten.

En die rubberen drempeltjes liggen er nog steeds, maar nu zitten daar dus aan weerszijden nog een aantal zwaardere drempels omheen, waaronder de beruchte. Handig ook met al die kleine vrachtauto's van Proson die er de hele dag af en aan moeten rijden. :')
Zag een donkergroene Hyundai Coupé rijden over de Telgterweg. En dat hoofd van je herkende ik ook nog :P..

Ben nu mooi aan t sparen voor een restauratieproject denk ik :@
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 30 november 2011 @ 17:40:22 #163
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_105013495
Dat zal ik dan wel behoorlijk zeker zijn geweest ja. :P

Restauratieproject lijkt me ook heel cool om eens te doen, maar ik heb echt bijna nul mechanische kennis en geen ruimte. Wat had je in gedachte?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_105013721
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:40 schreef Kriegel het volgende:
Dat zal ik dan wel behoorlijk zeker zijn geweest ja. :P

Restauratieproject lijkt me ook heel cool om eens te doen, maar ik heb echt bijna nul mechanische kennis en geen ruimte. Wat had je in gedachte?
Ruimte heb ik ook nog niet. Mechanische kennis voldoende om wat te kunnen :P. Zit te denken om een Toyota HJ60 helemaal naar wens op te bouwen. Echt een meerjaren project iig ;). Dus maar gauw een leuke vriendin vinden die op een boerderij woont en geld heeft :P



Zo'n hok dus.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 30 november 2011 @ 18:00:17 #165
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_105014339
Gewoon met FalleNk aanpappen en er een paar tetten opplakken. :')14.gif

Coole bak hoor, zo'n diehard terreinwagen, al zou ik naar m'n eigen voorkeur eerder een oude sportauto opknappen. E-type ofzo, of een 240Z. Maar da's persoonlijk. :)
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_105014424
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:00 schreef Kriegel het volgende:
Gewoon met FalleNk aanpappen en er een paar tetten opplakken. :')[ afbeelding ]

Coole bak hoor, zo'n diehard terreinwagen, al zou ik naar m'n eigen voorkeur eerder een oude sportauto opknappen. E-type ofzo. Maar da's persoonlijk. :)
Zeker persoonlijk. Dit is nog een prima auto om dagelijks te gebruiken als je hem niet te extreem maakt. Kan ik er later mooie reizen mee maken :P. Eerst maar eens flink oppotten en een mooi exemplaar vinden. Ondertussen zie ik er genoeg op stage langskomen voor onderhoud ;)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_105018286
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:00 schreef Kriegel het volgende:
Gewoon met FalleNk aanpappen en er een paar tetten opplakken. :')[ afbeelding ]

Coole bak hoor, zo'n diehard terreinwagen, al zou ik naar m'n eigen voorkeur eerder een oude sportauto opknappen. E-type ofzo, of een 240Z. Maar da's persoonlijk. :)
Lol :')

Moest echt ff 3x terug lezen voor ik m snapte maar goed still :') :P



Owja, enne dat dus O+

Verder heb ik ni zoveel met jappen, heeft zo weinig karakter..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 30 november 2011 @ 19:51:40 #168
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_105018949
Ik dacht me te herinneren dat jij een aardige boerenschuur had voor je Polo? :P
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_105019853
Ja klopt ook wel :P

Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 30 november 2011 @ 20:23:32 #170
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_105020576
Jaloers.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_105021645
Daar kan ik wel een paar Landcruiser slopers kwijt :7.. Altijd handig je eigen onderdelenmagazijn :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_105022887
Nou, de Micra heeft de service gehad. Kon het niet helemaal zelf af maar heb daar verder wel van geleerd. Nu nog van binnenuit de microfoon goed wegwerken en de bende schoonmaken. Daarna de roest aanpakken en de buitenkant optisch afmaken. TCO nu op net geen 500 euro :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_105027502
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:42 schreef Sjoegerd het volgende:
Daar kan ik wel een paar Landcruiser slopers kwijt :7.. Altijd handig je eigen onderdelenmagazijn :P
Ik zou beginnen met het zoeken naar een goeie basis. Handig inderdaad, wat onderdelen, maar draaiende delen wil je toch zoveel mogelijk nieuw, lijkt me?

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 21:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nou, de Micra heeft de service gehad. Kon het niet helemaal zelf af maar heb daar verder wel van geleerd. Nu nog van binnenuit de microfoon goed wegwerken en de bende schoonmaken. Daarna de roest aanpakken en de buitenkant optisch afmaken. TCO nu op net geen 500 euro :')
Wat lukte er niet? Loopt hij nu ook beter stationair?
pi_105028047
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 22:17 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met het zoeken naar een goeie basis. Handig inderdaad, wat onderdelen, maar draaiende delen wil je toch zoveel mogelijk nieuw, lijkt me?

Nieuw als in gereviseerd?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_105034375
quote:
9s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:23 schreef Kriegel het volgende:
Jaloers.
Staat te koop trouwens :P
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_105035457
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:55 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Kan me zo ook geen slechte punten herinneren van de Focus op technisch gebied. Geven iig veel waar voor je geld en daarbij een goed sturende auto ;)
Hij is hier voornamelijk voor naast de motoren (voor als we écht niet meer kunnen rijden) en voor de trips waarbij langere stukken snelweg beter uit komen: dat is met de motor toch niet leuk rijden en dan kun je net zo goed samen in de auto zitten en iig nog wat praten (we weigeren communicatieset oid te gebruiken op de motor, lekker rustig :P )
Ja doei.
pi_105040399
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 22:17 schreef L0we het volgende:

[..]

Wat lukte er niet? Loopt hij nu ook beter stationair?
Start nu veel beter en loopt inderdaad stabieler. Ik kon de oliefilter niet vinden, zat ook op een heel irritante plek. Maar eenmaal opgekrikt was die zichtbaar!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_105042483
Het winterklusje! :D



Iemand enig idee hoe ik de blauwe verf van het onderblok krijg?
JA!
pi_105043274
Helemaal demonteren en beginnen met schuren, van die borstelstukken kopen voor op de boormachine. Werkt best goed, maar er gaat veel tijd inzitten.
Heb t ook gedaan ;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_105063225
Monteur op stage zei dat ik voor een oude Landcruiser in Spanje moet kijken. Heb alleen geen flauw idee welke sites enzo :P.. En Spaans volg ik ook geen bal van :')
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 1 december 2011 @ 19:45:24 #181
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_105065403
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:03 schreef Sjoegerd het volgende:
Monteur op stage zei dat ik voor een oude Landcruiser in Spanje moet kijken. Heb alleen geen flauw idee welke sites enzo :P.. En Spaans volg ik ook geen bal van :')
Google Translate! :')
pi_105066665
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:45 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Google Translate! :')
Oh, autoscout24 doet ook aan buitenlandse auto's :9
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_105133058
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 10:23 schreef FalleNk810i het volgende:
Helemaal demonteren en beginnen met schuren, van die borstelstukken kopen voor op de boormachine. Werkt best goed, maar er gaat veel tijd inzitten.
Heb t ook gedaan ;)
Hij is bijna helemaal kaal..
Nu moet jij nog een de motorsteun, alleen moet ik nog wat langere bouten hosselen.
En ik moet 2 beugels even wat oplaten boren.


motorsteun!
JA!
pi_105134393
Die motorsteun heb ik ook!
Zit inderdaad ook met het ''probleem'' van geen lange genoege bouten hebben.

Als jij ze hebt gevonden, kan jij dan mij even de maten van de bouten geven?

Verder wel leuk klusje he? :)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_105134565
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:24 schreef FalleNk810i het volgende:
Die motorsteun heb ik ook!
Zit inderdaad ook met het ''probleem'' van geen lange genoege bouten hebben.

Als jij ze hebt gevonden, kan jij dan mij even de maten van de bouten geven?

Verder wel leuk klusje he? :)
Toevallig werkt mijn vader bij een scheepswerf.. Dus die gaat van de week even voor me kijken.
Ik denk dat ik ze rond de 80mm moet hebben.. Als ze te lang zijn kan je er altijd wat afhalen!

Ik heb onder op mijn blok 2 uitstekende buisjes, voor de versnellingsbak.
Daar gaan de houders dus niet niet overheen, dus die laat ik gelijk even uitboren..

Het ging allemaal makkelijker los dan verwacht..

[ Bericht 2% gewijzigd door Rensjebree op 03-12-2011 15:37:02 ]
JA!
pi_105151108
Vandaag voor het eerst een stukje met een rechtsgestuurde auto gereden... Dat is me een partij vreemd _O-.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zaterdag 3 december 2011 @ 23:44:09 #187
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_105151578
Willen schakelen maar in je zijvakje graaien, richting aan willen geven en ineens je ruitenwisser zien bewegen, altijd leuk.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_105151639
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 december 2011 23:44 schreef Kriegel het volgende:
Willen schakelen maar in je zijvakje graaien, richting aan willen geven en ineens je ruitenwisser zien bewegen, altijd leuk.
Daar hoef ik geen rechtsgestuurde auto voor te hebben :')
pi_105151724
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 december 2011 23:44 schreef Kriegel het volgende:
Willen schakelen maar in je zijvakje graaien, richting aan willen geven en ineens je ruitenwisser zien bewegen, altijd leuk.
Nou dat was het punt nog niet. Hoefde m alleen maar de werkplaats in te manouvreren.. Maar dan de draai inschatten (moeten nogal krappe bocht maken de werkplaats in met die grote hokken) is een uitdaging _O-.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_105152636


*O* met 104.000 mijl op de teller van ons!
Rijdt als een fatsoenlijke focus, stuurt fijn en is vooral lekker warm O+ :P
Ja doei.
pi_105152807
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 00:12 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

*O* met 104.000 mijl op de teller van ons!
Rijdt als een fatsoenlijke focus, stuurt fijn en is vooral lekker warm O+ :P
Netjes ^O^
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_105226327
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:24 schreef FalleNk810i het volgende:
Die motorsteun heb ik ook!
Zit inderdaad ook met het ''probleem'' van geen lange genoege bouten hebben.

Als jij ze hebt gevonden, kan jij dan mij even de maten van de bouten geven?

Verder wel leuk klusje he? :)
Ik heb bouten m12 80mm lang gebruikt. één moest ik in korten ivm blind gat.
80mm vanaf de kop!

JA!
pi_105227064
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 00:12 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

*O* met 104.000 mijl op de teller van ons!
Rijdt als een fatsoenlijke focus, stuurt fijn en is vooral lekker warm O+ :P
Ik blijf dat lettertype zo veel mooier vinden dan de Nederlandse nummerborden. Jammer alleen nog van de gele achterkant!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_105246295
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ik blijf dat lettertype zo veel mooier vinden dan de Nederlandse nummerborden. Jammer alleen nog van de gele achterkant!
Ja, vind ik ook! Alhoewel, de Nederlandse letters zijn wel iets duidelijker.. maargoed mooi > duidelijk :P

Hij rijdt ook echt heerlijk! Precies zoals de saloon van mijn ouders, eigenlijk. Stuurt scherp en rijdt fijn laag in de toeren.

Enige nadeel, bij het stuur aan de andere kant, is dat ze de knippers/verlichting NIET gespiegeld hebben in de auto's hier.

Dus als je bijvoorbeeld een rotonde neemt (en die zijn er hier nogal veel :') ) kun je niet schakelen en knipperen tegelijk, omdat je dat hier met dezelfde hand (links) doet... dat had wel anders gemogen en is niet heel handig, maargoed, ook dat went wel weer 8-)
Ja doei.
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:53:47 #195
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_105246336
Je bent je ervan bewust dat je altijd moet schakelen vóór de bocht? Je hebt vele tientjes per uur betaald voor die rijlessen, toch jammer dat je dit dan vergeten bent :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_105247351
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:53 schreef Mikkie het volgende:
Je bent je ervan bewust dat je altijd moet schakelen vóór de bocht? Je hebt vele tientjes per uur betaald voor die rijlessen, toch jammer dat je dit dan vergeten bent :P
Richting aangeven moet toch ook vóór de bocht? En daarnaast, ik schakel regelmatig op momenten dat ik richting aan wil geven, in Zuid-Afrika liep ik daar ook vaak genoeg tegenaan :)
  dinsdag 6 december 2011 @ 18:56:13 #197
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_105263481
Zeg, ik heb de laatste dagen iets vaags. Telkens als ik scherp instuur (dus stuur volledig doorgedraaid naar één kant) begint er iets in de buurt van m'n wielen behoorlijk luid te piepen. Echt zo'n geluid alsof er nat rubber over metaal schuurt. Dit gebeurt in beide richtingen, en het houdt weer op zodra ik een paar meter rechtuit heb gereden.

Ook heb ik de indruk dat het alleen gebeurt zolang de boel nog niet goed opgewarmd is omdat het vooral optreedt als ik bij een koude start uitparkeer, en daarna regelmatig ook nog bij de eerste paar scherpe bochten, ik kan me niet herinneren dat het na een tijdje rijden nog voorkwam. Waarschijnlijk heeft het dus met vocht te maken.

M'n pa denkt aan de V-snaren omdat die pasgeleden bij een beurt vervangen zijn, en dan willen ze volgens hem bij nat weer sowieso wel eens slippen, wellicht omdat ze niet helemaal goed zijn aangespannen. Alleen sinds wanneer hebben de V-snaren iets te maken met de stuurinrichting?

Iemand een idee? Kan zijn dat het iets doodsimpels is, maar ik ben n00b enzo. :@

[ Bericht 4% gewijzigd door Kriegel op 06-12-2011 19:53:40 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_105263689
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, vind ik ook! Alhoewel, de Nederlandse letters zijn wel iets duidelijker.. maargoed mooi > duidelijk :P

Hij rijdt ook echt heerlijk! Precies zoals de saloon van mijn ouders, eigenlijk. Stuurt scherp en rijdt fijn laag in de toeren.

Enige nadeel, bij het stuur aan de andere kant, is dat ze de knippers/verlichting NIET gespiegeld hebben in de auto's hier.

Dus als je bijvoorbeeld een rotonde neemt (en die zijn er hier nogal veel :') ) kun je niet schakelen en knipperen tegelijk, omdat je dat hier met dezelfde hand (links) doet... dat had wel anders gemogen en is niet heel handig, maargoed, ook dat went wel weer 8-)
Bij de rechtsgestuurde Landcruiser 80 van afgelopen weekend was het wel gespiegeld :P
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 december 2011 18:56 schreef Kriegel het volgende:
Zeg, ik heb de laatste dagen iets vaags. Telkens als ik scherp instuur (dus stuur volledig doorgedraaid naar één kant) begint er iets bij m'n wielen behoorlijk luid te piepen. Echt zo'n geluid alsof er nat rubber over metaal loopt. Dit gebeurt in beide richtingen, en het houdt op zodra ik een paar meter rechtuit ben gereden.

Ook heb ik de indruk dat het alleen gebeurt zolang de boel nog niet gped opgewarmd is omdat het vooral optreedt als ik bij een koude start uitparkeer en ook nog bij de eerste paar scherpe bochten, ik kan me niet herinneren dat het na een tijdje rijden nog voorkwam. Waarschijnlijk heeft het dus met vocht te maken.

M'n pa denkt aan de V-snaren omdat die pasgeleden bij een beurt vervangen zijn, en dan willen ze volgens hem bij nat weer sowieso wel eens slippen, wellicht omdat ze niet helemaal goed zijn aangespannen. Alleen sinds wanneer hebben de V-snaren iets te maken met de stuurinrichting?

Iemand een idee? Kan zijn dat het iets doodsimpels is, maar ik ben n00b enzo. :@
Te slappe V-riemen lijkt mij best een verklaring. Misschien kan L0we wat meer duidelijkheid geven? ;)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  dinsdag 6 december 2011 @ 19:07:42 #199
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_105264024
Het begon eigenlijk toen de temperatuur laatst ineens zo omlaag donderde en het constant vochtig werd, volgens mij met die zware mist. Dus slippende riemen klinken op zich wel aannemelijk.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 6 december 2011 @ 19:40:19 #200
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_105265721
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:25 schreef L0we het volgende:

[..]

Richting aangeven moet toch ook vóór de bocht? En daarnaast, ik schakel regelmatig op momenten dat ik richting aan wil geven, in Zuid-Afrika liep ik daar ook vaak genoeg tegenaan :)
True, maar op een rotonde werkt dat niet altijd. Je moet immers soms pas halverwege de rotonde richting aangeven :).

Al moet ik zeggen dat ik héél veel dingen die niet geadviseerd worden wel doe, en de instructies van m'n rijlessen ook al heel lang niet meer volg. :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_105268967
Monsterd's Micra heeft ook last van dat gepiep, maar dat is alleen bij voluit insturen. Zegmaar helemaal tot je niet meer verder kan. Dat kan toch niet de v-snaar zijn?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:17:19 #202
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_105270700
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:40 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Monsterd's Micra heeft ook last van dat gepiep, maar dat is alleen bij voluit insturen. Zegmaar helemaal tot je niet meer verder kan. Dat kan toch niet de v-snaar zijn?
Is gewoon overdruk van de pomp schatje
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:22:02 #203
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_105270933
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:17 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Is gewoon overdruk van de pomp schatje
en bij koud weer = olie ook koud :) misschien dat het dan daarvan komt?
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:23:30 #204
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_105271007
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:40 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Monsterd's Micra heeft ook last van dat gepiep, maar dat is alleen bij voluit insturen. Zegmaar helemaal tot je niet meer verder kan. Dat kan toch niet de v-snaar zijn?
Bij mij dus ook alleen bij voluit insturen, of misschien dat het wel al iets eerder begint, maar in ieder geval vrij scherp. Achteruit net zo goed als vooruit.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')