geen idee... Maar als je ze er met een hamer uit moet slaan??quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:43 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Met het remvlak richting je remcilinder ofzo?
ja sorry, vergeten aan te passen.......quote:
Gebruik je 'm dan ook om te werken? Want ik heb wel eens meegereden in zo'n ding maar echt comfortabel zijn ze niet.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:19 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik zit te denken aan een Daihatsu Feroza
Neuh gewoon de normale ritjes en een beetje baggeren. Qua comfort zal t niet veel uitmaken met mijn AX nu.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Gebruik je 'm dan ook om te werken? Want ik heb wel eens meegereden in zo'n ding maar echt comfortabel zijn ze niet.
Heb weer een weekendje met volbepakte Bimmer rondgereden...morgen eens tanken en zien wat voor verbruik ik heb gescoord!
Beetje laat, maar alsnogquote:Op maandag 24 oktober 2011 20:00 schreef gateway het volgende:
[..]
ja sorry, vergeten aan te passen.......
Kan een modje er " Autorijtopic #76 - Waar remblokken verkeerd gemonteerd worden " van maken?
Heb precies hetzelfde gehad toen ik nog de Lancer had. Irritant, maar kwam door de radio die toen op een rare manier verkeerd aangesloten was. Maakte constant kortsluiting blijkbaar en telkens vloog er een zekering uit.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:11 schreef Kriegel het volgende:
Gisteravond in het stikdonker naar huis kunnen rijden zonder dashboardverlichting. Niet zo leuk.![]()
Bleek een hoofdzekering te zijn, ook m'n linkerachterlicht deed het niet. Gelukkig makkelijk opgelost.
Lol... Die kende ik nog niet...quote:Op donderdag 3 november 2011 23:20 schreef 2cv het volgende:
Remblokken verkeerd om monteren schijnt een methode te zijn om remschijven te ontroesten.
Ik moet nog even zien of ik ook zoiets chronisch krijg, maar ik denk dat het wel losloopt omdat ik het nooit eerder heb gehad. Dat ding was gewoon doorgebrand, dus de hele aangesloten groep (dashboard en achterlicht) lag eruit.quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Heb precies hetzelfde gehad toen ik nog de Lancer had. Irritant, maar kwam door de radio die toen op een rare manier verkeerd aangesloten was. Maakte constant kortsluiting blijkbaar en telkens vloog er een zekering uit.
Is er recentelijk nog iets aan die auto gedaan of is er recentelijk nog iets mee gebeurd ?quote:Op zondag 6 november 2011 01:13 schreef monsterd. het volgende:
Vraagje: De auto van mijn schoonmoeder remt gigantisch kut. Trilt bij het remmen, verder als ik rem zonder te sturen (:')) (om even te testen of er geen afwijking zit) is er bijna bij stilstand een hele kleine afwijking naar links.. Maargoed, het gaat me vooral om die trilling. Enig idee wat de oorzaken ervan kunnen zijn?
in mei een gigarekening van de apk geweest. zo rond de 700 euro. het probleem was er toen ook al maar is het verder niet vermeld. maar met apk zou het dan toch naar boven moeten komen? verder de afgelopen maanden was er niets bijzonders.quote:Op zondag 6 november 2011 01:16 schreef 2cv het volgende:
[..]
Is er recentelijk nog iets aan die auto gedaan of is er recentelijk nog iets mee gebeurd ?
Flikker op als je er geen verstand van hebt.quote:Op zondag 6 november 2011 11:05 schreef Goddelijker het volgende:
Verkeerd gebalanceerde/uitgelijnde wielen. Of kromme remschijven.
Als de auto van je schoonmoeder is ¤584,29. Als de auto van iemand anders is ¤372,66. Het hangt er namelijk van af van wie de auto is. Wat het merk/type/bouwjaar is doet er absoluut niet toe en dat willen we dus ook niet weten.quote:Op zondag 6 november 2011 09:56 schreef monsterd. het volgende:
[..]
in mei een gigarekening van de apk geweest. zo rond de 700 euro. het probleem was er toen ook al maar is het verder niet vermeld. maar met apk zou het dan toch naar boven moeten komen? verder de afgelopen maanden was er niets bijzonders.
Wat kosten nieuwe remschijven ongeveer trouwens?
Het stuur trilt dus nietquote:Op zondag 6 november 2011 20:53 schreef Biogarde het volgende:
Trillen van het stuur is kromme schijven.
Hmmpf, nouja ik weet niet wat het gevolg kan zijn van kromme remschijven maar ik stel me gewoon voor dat de remmen het ineens niet zouden doen ofzo. Dat zou toch gevaarlijk kunnen zijn..quote:Op zondag 6 november 2011 21:11 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als de auto van je schoonmoeder is ¤584,29. Als de auto van iemand anders is ¤372,66. Het hangt er namelijk van af van wie de auto is. Wat het merk/type/bouwjaar is doet er absoluut niet toe en dat willen we dus ook niet weten.
Overigens is APK niet hetzelfde als onderhoud. Het is een keuring om er voor te zorgen dat auto's aan een paar absolute minimale eisen voldoen om ook maar enigszins veilig aan het verkeer deel te nemen. Er wordt dan alleen gekeken OF een auto aan de minimale eisen voor het remmen voldoet. Oftewel: of de auto hard genoeg kan remmen. Dat de auto trilt is voor de APK niet interessant.
Ik weet ook wel dat je wielen niet kan uitlijnen...quote:Op zondag 6 november 2011 21:09 schreef 2cv het volgende:
[..]
Flikker op als je er geen verstand van hebt.
Netjes dat je het onderhoudt. Ik vind het te duur, de winterbanden..quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:02 schreef Goddelijker het volgende:
Mijn auto staat weer op z'n wintersloffen.
De zomersloffen weer schoon en klaar voor de opslag:
[ afbeelding ]
Als je zomerbanden niet onder de auto zitten, slijten deze ook niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Netjes dat je het onderhoudt. Ik vind het te duur, de winterbanden..
Iemand een Haynes voor me, voor een Micra K10 uit 91?
Schoonmaken doe ik dan weer amper, al is 't geen slecht idee. Misschien dit jaar maar eens doen omdat er laatst wel al gestrooid is, dus ze hebben al wat pekel gehad.quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:02 schreef Goddelijker het volgende:
Mijn auto staat weer op z'n wintersloffen.
De zomersloffen weer schoon en klaar voor de opslag:
[ afbeelding ]
Nee, het is inderdaad nog niet erg nodig.quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Schoonmaken doe ik dan weer amper, al is 't geen slecht idee. Misschien dit jaar maar eens doen omdat er laatst wel al gestrooid is, dus ze hebben al wat pekel gehad.
Ik wacht nog wel een weekje minimaal met m'n winterbanden, nu de voorspelling van 't KNMI heb gezien voor de komende dagen. Middagtemperatuur van 10 - 14 graden... 's nachts een minimum van 4 graden. Dan heb ik geen Winterreifen nodig vooralsnog.
Met een:quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:48 schreef Mikkie het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er van de week ook wel aan gedacht heb toen het zo koud was en ik moest krabben, maar toen kwam 't er gewoon niet van. En dat komt nu stiekem wel weer goed uit
Onderhoud is prima te doen aan zo'n oud ding! Leuk, ben benieuwd naar de foto'squote:Op dinsdag 22 november 2011 22:59 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nou, na met spijt maar toch blijdschap een Lancer verkocht te hebben (het blijft je eerste he), een Laguna naar Afrika gestuurd te hebben heeft monsterd. een Micra voor me opgespoord. Een 20 jaar oude 1.2 met automaat! Ik heb financieel niets meer te vrezen van de belastingdienst, die 12 euro in de maand mogen ze best hebben.
Pics komen als het weer is om pics te maken. Er moet ook wat aan gebeuren qua onderhoud maar het is een simpel bakkie. Ik ga zelfs de d-riem doen, denk ik..
Behalve als je wielsleutel na 1 velg gewisseld te hebben afbreekt.quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:52 schreef Mikkie het volgende:
I know, heb alles hier in huis en is een half uurtje werk. Maar 't had gewoon geen prioriteit
Das het leuke als je het zelf doet, je kan het uitstellen tot het moment dat het écht nodig is...quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:52 schreef Mikkie het volgende:
I know, heb alles hier in huis en is een half uurtje werk. Maar 't had gewoon geen prioriteit
Doe dan ook gewoon voorzichtig met je gereedschap!quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:57 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Behalve als je wielsleutel na 1 velg gewisseld te hebben afbreekt.
Waardoor je alles weer in de schuur kan gooien, een nieuwe kan halen en vervolgens alles weer tevoorschijn kan halen. Om het als je klaar bent weer allemaal op te ruimen.Zoals ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:58 schreef L0we het volgende:
[..]
Doe dan ook gewoon voorzichtig met je gereedschap!Of gewoon 1x een goede wielsleutel kopen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wees blij dat ie afbreekt na één velg, en niet na een paar bouten op één na.quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:57 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Behalve als je wielsleutel na 1 velg gewisseld te hebben afbreekt.
Waardoor je alles weer in de schuur kan gooien, een nieuwe kan halen en vervolgens alles weer tevoorschijn kan halen. Om het als je klaar bent weer allemaal op te ruimen.Zoals ik.
Absoluut. Al is 't ook wel tricky: ik moet nu m'n motorsteunen vervangen maar blijf maar uitstellen, want dat kan dan ook... Eigenlijk geen zin om met die kou buiten te gaan klussen. Anderzijds... tien graden is zo koud nog niet. Dat wordt binnenkort vast erger, dus misschien morgen toch maar eens bestellenquote:Op dinsdag 22 november 2011 23:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Das het leuke als je het zelf doet, je kan het uitstellen tot het moment dat het écht nodig is...
Goed gereedschap is het halve werk!quote:Op woensdag 23 november 2011 00:00 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Of gewoon 1x een goede wielsleutel kopen...
Daar kan ik me best wel wat bij voorstellen ja!quote:Op woensdag 23 november 2011 00:03 schreef Mikkie het volgende:
Absoluut. Al is 't ook wel tricky: ik moet nu m'n motorsteunen vervangen maar blijf maar uitstellen, want dat kan dan ook... Eigenlijk geen zin om met die kou buiten te gaan klussen. Anderzijds... tien graden is zo koud nog niet. Dat wordt binnenkort vast erger, dus misschien morgen toch maar eens bestellen![]()
Ik wil een Almera. Ben bezig met een eigen bedrijfje en wil straks in de toekomst toch in een nettere auto naar een klant toe kunnen. Ik hoorde destijds nog bij de ambassade in Warschau dat men me altijd zag rondrijden in de stad etc. (door de opvallende kleur). Dat is nou ook weer niet nodigquote:Op woensdag 23 november 2011 09:29 schreef Mikkie het volgende:
Maar waarom doen jullie die andere dan weg?
Ik heb pas 3 steunen vervangen, helaas waren daar geen imitaties voor te krijgen, maar dat kostte me toch ruim 250 euroquote:Op woensdag 23 november 2011 00:20 schreef Mikkie het volgende:
Twee steunen, of nouja, de silentblocks ervan. Prima imitatiemateriaal. Maar eigenlijk moet ik nog even langs de dealer om te checken wat die voor originele vragen. Staan voor 66 dollar in de online prijslijst, maar waar dat bij de dealer op uitkomt...?
30 euro per uur, daar ben ik jaloers op! De garage waar ik altijd komt vraagt 50 euro inclusief, dus da's goed te doen. Helaas haalt ie vervolgens z'n marge ruimschoots op de onderdelen...de prijzen die ik online betaal gaan bij hem soms nog maal anderhalf. En daarbij moet je dan nog meerekenen dat hij korting krijgt bij de inkoop. Het zijn nog lang geen dealertarieven dus echt schokkend duur is het niet, maar als je eenmaal zelf weet wat het kan kosten bij DIY, dan ben je wel geneigd om diverse relatief eenvoudige klusjes zelf te gaan doen.
Laatste beurtje kostte me nog geen 150 euro aan onderdelen, plus een paar uurtjes tijd. Dezelfde beurt kostte me vorig jaar bij de garage 300 euro, maar toen zijn de remblokken niet eens vervangen (dus tel er nog vier tientjes voor blokken plus het arbeidsloon bij op...).
Net wagentje, zo te zien. Heb je nog geen last van roest?quote:Op woensdag 23 november 2011 09:07 schreef monsterd. het volgende:
Foto's van de nieuwe micra:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zit sowieso veel onderhoud aan te komen. Starten en stationair lopen doet ie niet helemaal lekker. Bij een koude motor heeft het de neiging om aan te slaan en weer af te slaan. Verder is volgens de handelaar sowieso al een lange tijd niets meer aan de auto gedaan. Rechts moet de zijstrip vervangen worden, van binnen de radiobekabeling opnieuw. Meneer Sjonnie, de vorige eigenaar heeft er lekker in lopen knippen in plaats van een verloopstekkertje te kopen.
Ik moet wel toegeven dat ik er aangenaam door verrast ben. Het is natuurlijk geen snelwegmonster (120 op gps is echt niet leuk voor je oren), maar verder rijdt deze micra vrij soepel. Voor het geld hadden we het niet hoeven te laten, mocht ie kapot gaan dan raak je ook niets kwijt.
Dat moet je juist benutten, bedrijfsreclame erop, en je hoeft nooit meer reclame te maken!quote:Op woensdag 23 november 2011 09:45 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik wil een Almera. Ben bezig met een eigen bedrijfje en wil straks in de toekomst toch in een nettere auto naar een klant toe kunnen. Ik hoorde destijds nog bij de ambassade in Warschau dat men me altijd zag rondrijden in de stad etc. (door de opvallende kleur). Dat is nou ook weer niet nodig![]()
Hij heeft alleen roest aan de rechterkant. Is verder als adviespunt in de APK gezet. Sowieso gaan we er niet veel aan besteden, maar onderhoud is gewoon nodig. Onderdelen zijn trouwens super goedkoopquote:Op woensdag 23 november 2011 09:58 schreef FalleNk810i het volgende:
Vindt deze veel mooier als die je eerst had, dit is meer auto. Mooiere vormen![]()
Owja, niet meer aan onderhoud uitgeven als dat tie waard is he.. en roest checken als je dat al niet gedaan hebt want het zou zonde zijn als je er voor een paar honderd euro aan onderdelen instopt en hij haalt de volgende APK niet door roest oid.
Ja, dat zou een optie zijn. Maar dan wil ik toch stiekem ooit een hele nette bijna nieuwe autoquote:Op woensdag 23 november 2011 10:20 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat moet je juist benutten, bedrijfsreclame erop, en je hoeft nooit meer reclame te maken!
Mja, ik ben niet technisch genoeg om alles zelf te kunnen doen, dus ik zal voor sommige tricky zaken toch echt naar de garage moeten. Wel wil ik zoveel mogelijk zelf leren, ben niet bang om m'n handen vies te maken. Daarbij is het echter niet handig dat ik hier altijd langs de straat sta te klussen, met een krik en assteuntjes. Een brug zou handig zijnquote:Op woensdag 23 november 2011 10:19 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb pas 3 steunen vervangen, helaas waren daar geen imitaties voor te krijgen, maar dat kostte me toch ruim 250 euro
Tegenwoordig ga ik alleen maar naar de garage voor APK (30 euro, reparaties doe ik zelf). De rest doe ik helemaal zelf. Scheelt een leuke bak geld
Hoe lang heeft hij nog APK? Houdt er rekening mee dat hij van de winter, met een beetje pekel erbij, hard kan gaan rotten!quote:Op woensdag 23 november 2011 10:22 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hij heeft alleen roest aan de rechterkant. Is verder als adviespunt in de APK gezet. Sowieso gaan we er niet veel aan besteden, maar onderhoud is gewoon nodig. Onderdelen zijn trouwens super goedkoop
Ja, das toch een net wat andere uitstraling he?quote:Ja, dat zou een optie zijn. Maar dan wil ik toch stiekem ooit een hele nette bijna nieuwe auto
Voor mij scheelt het heel veel dat ik kan klussen in een loods, daar zit je iig droog (als het niet te hard regent) en kan je je zooi gewoon laten staan. Daar loopt ook een gepensioneerde monteur rond, die je altijd wel ff kan helpen met de lastige klussen. Ideaal!quote:Op woensdag 23 november 2011 10:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, ik ben niet technisch genoeg om alles zelf te kunnen doen, dus ik zal voor sommige tricky zaken toch echt naar de garage moeten. Wel wil ik zoveel mogelijk zelf leren, ben niet bang om m'n handen vies te maken. Daarbij is het echter niet handig dat ik hier altijd langs de straat sta te klussen, met een krik en assteuntjes. Een brug zou handig zijnHeb jij die wel?
Naast je fiat?quote:Op woensdag 23 november 2011 10:22 schreef monsterd. het volgende:
De micra hoeft ook niet per sé núuuuu weg. Lukt het niet om hem te verkopen dan gaat ie gewoon de garage in.
Tijdsgebrek! Studie en ondernemerschap tikt zwaar aan!quote:Op woensdag 23 november 2011 10:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Naast je fiat?
» Er is al 64 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
schande!
Haha, ik wachtte al op de opmerking. We zitten een beetje in dubio of we verdergaan met de fiat of dat we liever een fiat 850 gaan doenquote:Op woensdag 23 november 2011 10:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Naast je fiat?
» Er is al 64 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
schande!
Ahquote:Op woensdag 23 november 2011 11:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Tijdsgebrek! Studie en ondernemerschap tikt zwaar aan!
Ah, oke, zijn allebei wel heel mooie wagentjes natuurlijk! Zit je nu ergens vast op? of is het gewoon dat je de 850 leuker vind?quote:Op woensdag 23 november 2011 11:54 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Haha, ik wachtte al op de opmerking. We zitten een beetje in dubio of we verdergaan met de fiat of dat we liever een fiat 850 gaan doen
850 vind ik mooier, en het werk aan de 133 is toch best veel.. Misschien dat we de 133 helemaal uit elkaar halen en voor reserve onderdelen gaan gebruiken. Onderdelen voor die 2 zijn hetzelfdequote:Op woensdag 23 november 2011 12:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Ah. Wat voor bedrijfje ben je / zijn jullie mee bezig?
[..]
Ah, oke, zijn allebei wel heel mooie wagentjes natuurlijk! Zit je nu ergens vast op? of is het gewoon dat je de 850 leuker vind?
Dat scheelt een hoop, ja. Ik heb hier een simpel krikje dat tot 30cm de hoogte in gaat, maar da's eigenlijk net te weinig en het ding begint het al weer af te laten weten; gaat met steeds kleinere tikjes omhoog en haalt z'n maximum amper. Moet eigenlijk eens kijken naar een beter model, maar die zitten meteen weer ruim boven de 100 euro.quote:Op woensdag 23 november 2011 10:31 schreef L0we het volgende:
Voor mij scheelt het heel veel dat ik kan klussen in een loods, daar zit je iig droog (als het niet te hard regent) en kan je je zooi gewoon laten staan. Daar loopt ook een gepensioneerde monteur rond, die je altijd wel ff kan helpen met de lastige klussen. Ideaal!
Daar staat helaas geen brug, maar ik heb een tijdje geleden wel geinvesteerd in een goeie krik, en een set goeie assteunen. Daarmee kan ik mn auto zo 40-50 cm hoog zetten. Ik kan voor een heel schappelijk bedrag per uur de brug van mn garagist gebruiken, maar eigenlijk heb ik dat ook nog maar 1 keer gedaan.
Zo werkt het inderdaad. Je bent dan zuinig geweest etc. Hoe krom ook: mensen laten zich graag foppen.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:20 schreef Biogarde het volgende:
Enige waar je met klanten op moet letten is dat de auto en dan voornamelijk de ramen schoon is/zijn. Waar je dan in rijdt, maakt dan niet meer uit. Men kijkt eerst naar hoe schoon is de auto en hoe schoon zijn de ramen. Psychologie van de bovenste plank.
Want is je auto schoon, dan ben jij schoon, georganiseerd en heb je oog voor detail.
Waar is dat?quote:Op woensdag 23 november 2011 22:13 schreef monsterd. het volgende:
En we zijn nu 28 euro verder voor een luchtfilter, oliefilter, benzinefilter en bougies
misterauto.nlquote:Op woensdag 23 november 2011 22:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Waar is dat?.. Ik wil ook alle filters van de AX doen.
hmm, dat bedoel ik eigenlijk :p. vanaf mobiel typt het niet altijd zo gemakkelijk.quote:Op donderdag 24 november 2011 09:34 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
'Registreer voordelig uw domeinnaam'?
http://www.mister-auto.nl/ gok ik?
dat vraag ik mezelf ook nog af :p. nouja voor nog geen 30 euro kunnen we de gok nog nemen.quote:Op donderdag 24 november 2011 11:57 schreef L0we het volgende:
Ik zou die roest rechtsachter ook even goed behandelen.
Mister Auto heeft wel erg goedkoop spul, ik zou me bijna af gaan vragen of het niet té goedkoop is...
Daarom, ik heb dr een tijdje geleden wat onderdelen besteld, maar nog geen tijd gehad het te monteren, ben benieuwd hoe het houdtquote:Op donderdag 24 november 2011 12:32 schreef monsterd. het volgende:
[..]
dat vraag ik mezelf ook nog af :p. nouja voor nog geen 30 euro kunnen we de gok nog nemen.
kopen?quote:Op donderdag 24 november 2011 12:43 schreef CherryLips het volgende:
Je gele MicraIk vind hem wel erg tof.
18 belasting, en ligt eraan hoe je hem verzekerd voor wa+ kan het voor 45 euro (ik ben 20, 1 schadevrij jaar). Verder benzine etc. eventueel kun je iets achterhouden voor onderhoud. Wat onderhoud betreft zit er eigenlijk niet echt noemenswaardige dingen aan te komen. Technisch sowieso niet. Remblokken bijv. zijn preventief vervangen. Euh het enige misschien zijn ruitenwissers ofzo binnen nu en een kwartaalquote:Op donderdag 24 november 2011 14:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wat zijn de maandelijkse kosten ongeveer?
Er mist wel iets jaquote:Op donderdag 24 november 2011 16:42 schreef L0we het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, vandaar kwam het dus door dat de motor niet op temperatuur kwam, en de kachel koud bleef..
voor de duidelijkheid, zo hoort hij eruit te zien:
[ afbeelding ]
Thermostaat.quote:Op donderdag 24 november 2011 23:41 schreef Mikkie het volgende:
Stomme vraag misschien, maar wat is het?
Thermostaat, die zit in het motorblok. Als de temperatuur van het koelwater boven de 89 graden komt opent hij, waardoor de koelvloeistof door de radiateur voor in de auto gaat lopen, en dus extra koelt. Op die manier zorgt hij ervoor dat het blok altijd rond de 90 graden blijft.quote:Op donderdag 24 november 2011 23:41 schreef Mikkie het volgende:
Stomme vraag misschien, maar wat is het?
Ik denk dat de vorige eigenaar een vastzittend thermostaat op deze manier gefixt heeft...quote:Op donderdag 24 november 2011 23:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Thermostaat.
Vraag me trouwens wel af waar de rest gebleven is.......
Moet haast wel, de rest kan nooit in het koelsysteem verdwenen zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2011 00:16 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik denk dat de vorige eigenaar een vastzittend thermostaat op deze manier gefixt heeft...
Ah, nooit gezien. Die moet ik misschien ook gaan vervangen... motor wordt niet goed warm meer heb ik 't idee. Misschien de temperatuur, misschien niet. Van 't weekend op een lange rit maar eens checken.quote:Op vrijdag 25 november 2011 00:14 schreef L0we het volgende:
[..]
Thermostaat, die zit in het motorblok. Als de temperatuur van het koelwater boven de 89 graden komt opent hij, waardoor de koelvloeistof door de radiateur voor in de auto gaat lopen, en dus extra koelt. Op die manier zorgt hij ervoor dat het blok altijd rond de 90 graden blijft.
Het is vrij eenvoudig te checken. Als je auto eventjes loopt moet eerst het motorblok heet worden voor de radiateur warm wordt. Als het gelijk op gaat staat de thermostaat open vanaf het begin, en issie stukquote:Op vrijdag 25 november 2011 00:30 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ah, nooit gezien. Die moet ik misschien ook gaan vervangen... motor wordt niet goed warm meer heb ik 't idee. Misschien de temperatuur, misschien niet. Van 't weekend op een lange rit maar eens checken.
Zo, dan rij je toch bijna 2 keer zo groot als je AXquote:Op vrijdag 25 november 2011 19:46 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik kan heel misschien een Astra F overnemen binnenkort
Uhuh, ding heeft altijd in een garage gestaan en heeft geloof ik nog airco ookquote:Op vrijdag 25 november 2011 19:52 schreef L0we het volgende:
[..]
Zo, dan rij je toch bijna 2 keer zo groot als je AX
Dat klinkt goedquote:Op vrijdag 25 november 2011 19:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Uhuh, ding heeft altijd in een garage gestaan en heeft geloof ik nog airco ook.. Is van een stel wat al op leeftijd is en eigenlijk nooit meer autorijden. Maar misschien houden ze m nog
Klinkt idd goed, ben benieuwdquote:Op vrijdag 25 november 2011 19:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Uhuh, ding heeft altijd in een garage gestaan en heeft geloof ik nog airco ook.. Is van een stel wat al op leeftijd is en eigenlijk nooit meer autorijden. Maar misschien houden ze m nog
AX moet dan het veld ruimen. Haal de leuke onderdelen (verstralers, Parrot, radio) er uit en kijk of ik haar via de AX-club kan slijten. Maar eerst eens zien hoe dat gaat met die auto. Misschien gaat dat plannetje wel helemaal niet opquote:Op vrijdag 25 november 2011 20:43 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Klinkt idd goed, ben benieuwdWat ga je dan met je ax doen?
Morgen komt iemand voor de micra kijken trouwens. Krijg ook aardig wat telefoontjes via marktplaats. We zullen het morgen zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |