SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd
De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.
De OP vind je hier[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
Vind ik van die rock mensen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:41 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Enge mensen zoals dit
[ afbeelding ]
Sja, nou ik toch wacht, kan ik ook wel even wachtenquote:
Bwahahahahahahaquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Wist niet dat je een fobo (met fotos) had
Je ziet er echt totaal anders uit dan ik dacht
Ik had meer een hipster verwacht
Alles wat ik vandaag heb gedaan is eten en trollen op chatmeteenvreemde.nlquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:44 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Sja, nou ik toch wacht, kan ik ook wel even wachten
Nee Indie mensenquote:
Zoiets heb ik ookquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:44 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Bwahahahahahaha
Heb nou wel een soort van hipster brilZal even zoeken op gezichtsboek.
http://hphotos-sjc1.fbcdn(...)886680_4503417_o.jpg
Kon er niet even 1 vinden zonder mrs. stbabylon
Maar goed, ik ben alles behalve een hipster. Mijn normale (niet-werk) stijl is een beetje surf/skate.
edit: veel te groot, even onder url gehangen.
Ik vind hipsters (en dus niet specifiek die mensen in de foto) wel engquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik vind die mensen helemaal niet eng. Een foto zegt zo weinig over mensen, je kunt ze beter in levende lijve ontmoeten
Ben je nu van jezelf aan het checken?quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:46 schreef Mystikvm het volgende:
Hipster in mijn ogen:
Muts of petje op (check)
Bril met moeilijk montuur, beetje nerdy
Shirt aan of blouse met ruitmotief (check)
Arafatsjaal (check)
Baard(je) (check)
Skinny jeans
Tattoo (soon to be check)
All Stars schoenen
iPod of iPhone
Ik droeg al Arafat sjaaltjes voordat het dragen van Arafat sjaaltjes cool was.quote:
Heel lang idd hahaquote:
Juist geen apple meuk; dat begint heel erg mainstream/breezer te worden.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:46 schreef Mystikvm het volgende:
Hipster in mijn ogen:
Muts of petje op (check)
Bril met moeilijk montuur, beetje nerdy
Shirt aan of blouse met ruitmotief (check)
Arafatsjaal (check)
Baard(je) (check)
Skinny jeans
Tattoo (soon to be check)
All Stars schoenen
iPod of iPhone
Surf/skate/snowboard-achtig dusquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:49 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ben je nu van jezelf aan het checken?
Dan ben je per definitie geen hipster meer natuurlijk haha
Never mind die hipster discussie zuigt sowieso
Ik ben op zich wel benieuwd (dat dan weer wel) hoe jullie jezelf zouden omschrijven als je over van die stereotypen praat
Zie je zo lang is het al uitquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:49 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Ik droeg al Arafat sjaaltjes voordat het dragen van Arafat sjaaltjes cool was.
Ik heb geen flauw idee waar het over gaat.
Precies. Géén rotte appels graagquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:49 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Juist geen apple meuk; dat begint heel erg mainstream/breezer te worden.
Ik ben dan ook geen gemiddelde 16-jarigequote:Op maandag 24 oktober 2011 14:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Zie je zo lang is het al uit![]()
De gemiddelde 16 jarige weet niet wat het is
Dat zegt elke 16 jarigequote:Op maandag 24 oktober 2011 14:50 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen gemiddelde 16-jarige
Ik vind mode wel heel leukquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik heb sowiezo nooit wat met mode gehad. Ik draag gewoon wat ik leuk/lekker vind, of het nou 'cool' was of niet heeft me nooit gedeerd
Ik draag nu deze stijl zo'n 15 jaar, en ben al minstens 3x weer hip geweestquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik heb sowiezo nooit wat met mode gehad. Ik draag gewoon wat ik leuk/lekker vind, of het nou 'cool' was of niet heeft me nooit gedeerd
Ik ben toevallig mijn kledingkast aan het opruimen terwijl ik typquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik draag nu deze stijl zo'n 15 jaar, en ben al minstens 3x weer hip geweest
quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik draag nu deze stijl zo'n 15 jaar, en ben al minstens 3x weer hip geweest
Trendsetter die je bent.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]![]()
Vroeger, toen ik gescheurde spijkerbroeken droeg (we waren heel vroeger arm) werd het ineens ook mode
Ik hoor een tattoo... ik hoor een totaal ander kapsel. Bezig met een make-over? Wel cool trouwens, ik wil ook nog ooit een tattoo.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:51 schreef Mystikvm het volgende:
Ik houd het midden tussen een 80's metalfiguur en een indiejongetje. Metal komt alleen maar door mijn lange haar, maar dat gaat er binnenkort af (voor het eerst sinds 12 jaar!)
Ik eigenlijk ook wel; al heb ik niet genoeg kleding. Ik winkel heel vaak, maar het komt zelden tot kopenquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:53 schreef mrk.n het volgende:
Ik vind de mode indrustrie interessant. Klinkt vast gay maar ik wil d'r gewoon goed uitzien qua kleding en alles.
Neuh, tattoo wil ik al heel lang, kan ook nog wel even duren voordat hij staat. Nu is gewoon de tijd rijpquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:54 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ik hoor een tattoo... ik hoor een totaal ander kapsel. Bezig met een make-over? Wel cool trouwens, ik wil ook nog ooit een tattoo.
Ik ookquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:56 schreef stbabylon het volgende:
Ik val overigens totaal niet op mode-poppetjes. Meer dan 2 zichtbare merken (excl. schoenen) en ik hoef haar niet eens meer te versieren. Ik vind dat zo opervlakkig.
Je bent dik?quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik ben toevallig mijn kledingkast aan het opruimen terwijl ik typ
En ik vind echt alles van vorig jaar vreselijkdat draag ik echt niet meer
Maar ja ik ben dan ook een enorm wijf
Niks gays aan. Ik vind mannen met uggs of laarzen ook niet gay, maar een handtas gaat een beetje verquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:53 schreef mrk.n het volgende:
Ik vind de mode indrustrie interessant. Klinkt vast gay maar ik wil d'r gewoon goed uitzien qua kleding en alles.
Uiteraardquote:
Zichtbaar in de zin van een merknaam of teken? Of telt bijvoorbeeld een burberry motief ook als "zichtbaar merk"? Heel veel merken kun je wel herkennen, ook zonder logotje.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:56 schreef stbabylon het volgende:
Ik val overigens totaal niet op mode-poppetjes. Meer dan 2 zichtbare merken (excl. schoenen) en ik hoef haar niet eens meer te versieren. Ik vind dat zo opervlakkig.
Oeh mannen met uggs vind ik wel echt veel te ver gaan brrrrquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:57 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Niks gays aan. Ik vind mannen met uggs of laarzen ook niet gay, maar een handtas gaat een beetje ver
Op fok is het wel gay, vaak genoeg opmerkingen over gehad.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:57 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Niks gays aan. Ik vind mannen met uggs of laarzen ook niet gay, maar een handtas gaat een beetje ver
Iemand onder de 50 met burberry kan sowieso nietquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:58 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Zichtbaar in de zin van een merknaam of teken? Of telt bijvoorbeeld een burberry motief ook als "zichtbaar merk"? Heel veel merken kun je wel herkennen, ook zonder logotje.
Waarom bel je niet waar die blijft?quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:59 schreef Bartholomeus het volgende:
Ok, ik wed dat die KPN dude niet meer komt
Vrouwen met uggs trouwens ook. Die schoenen gaan gewoon te ver. Ziet er niet uit.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:59 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Oeh mannen met uggs vind ik wel echt veel te ver gaan brrrr
Dat is jou meningquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:59 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Iemand onder de 50 met burberry kan sowieso niet![]()
Ik heb nep kinderuggs van de H&M als sloffenquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Vrouwen met uggs trouwens ook. Die schoenen gaan gewoon te ver. Ziet er niet uit.
Uiteraardquote:
Heel afhankelijk van wat je verder nog draagt. Ik vind uggs eigenlijk wel leuk.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Vrouwen met uggs trouwens ook. Die schoenen gaan gewoon te ver. Ziet er niet uit.
Wat dacht je van die crocs?quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Aah maar croc's is de wereld toch wel over heen ondertussen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:01 schreef Crutch het volgende:
[..]
Wat dacht je van die crocs?
"Ja, ze zitten zo lekker",![]()
![]()
Meisjes met uggs is okequote:Op maandag 24 oktober 2011 15:01 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Heel afhankelijk van wat je verder nog draagt. Ik vind uggs eigenlijk wel leuk.
Haha, ik begrijp wat je bedoeldquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Meisjes met uggs is oke
Vrouwen met uggs is brrr
(mijn mening)
Wie moet ik bellen dan, je denkt toch niet echt dat je bij die ballentent daadwerkelijk iemand aan de lijn krijgt die ergens wat van weet he?quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:59 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Waarom bel je niet waar die blijft?
Bij de juiste man staat het stoer vind ikquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:59 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Oeh mannen met uggs vind ik wel echt veel te ver gaan brrrr
burberry motiefjes zijn sowieso een enorme afknapper. En daar herken ik niet 1,2 een merk aan. Maar als het zeer bekend is (kan zo niks bedenken), dan ook zonder merkje.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:58 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Zichtbaar in de zin van een merknaam of teken? Of telt bijvoorbeeld een burberry motief ook als "zichtbaar merk"? Heel veel merken kun je wel herkennen, ook zonder logotje.
wettelijk moet je een tijdvak van max 2 uur hebben waarin ze langskomen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Wie moet ik bellen dan, je denkt toch niet echt dat je bij die ballentent daadwerkelijk iemand aan de lijn krijgt die ergens wat van weet he?
Dat kan zijn, maar wie gaat er daar antwoord geven dan?quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:03 schreef WokkelKardinaal het volgende:
[..]
wettelijk moet je een tijdvak van max 2 uur hebben waarin ze langskomen.
Ik ben ook serieusquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:05 schreef mrk.n het volgende:
Rhubarbje ik was serieus omdat je zei dat je enorm bent.
Ik vind uggs ook niet mooi aangezien het lomp staat. Grappiger is nog dat het mode was in 2003 in Amerika en alle meisjes in Nederland zijn erin blijven steken; we leven in 2011.
Je hebt toch ook contact met ze gehad om deze afspraak te maken neem ik aan... en ervoor thuisblijven hoef je nu idd helemaal niet meer te doen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Wie moet ik bellen dan, je denkt toch niet echt dat je bij die ballentent daadwerkelijk iemand aan de lijn krijgt die ergens wat van weet he?
quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Aah maar croc's is de wereld toch wel over heen ondertussen?
Ik bedoel heb ze niet echt meer gezien afgelopen zomer
Ja, en schoenen zijn gewoon schoenen om op te lopen. Ze zijn echt lekker warm en lopen ook nog eens lekkerquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan uggs? Dat zijn toch gewoon laarzen?
Lijkt me vrij normaal... niet in blijven steken; we lopen gewoon altijd een paar jaar achter op de vs.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:05 schreef mrk.n het volgende:
Rhubarbje ik was serieus omdat je zei dat je enorm bent.
Ik vind uggs ook niet mooi aangezien het lomp staat. Grappiger is nog dat het mode was in 2003 in Amerika en alle meisjes in Nederland zijn erin blijven steken; we leven in 2011.
Ok, dus uggs zijn gewoon zachte laarzenquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:09 schreef stbabylon het volgende:
Uggs lekker lopen? Ik kan het me echt niet voorstellen. Er zit 0 stevigheid in die krengen.
Vergeleken bij de gemiddelde vrouwen schoen is het een hemel hoorquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:09 schreef stbabylon het volgende:
Uggs lekker lopen? Ik kan het me echt niet voorstellen. Er zit 0 stevigheid in die krengen.
Ik vind dat ze overdrijven met dit soort uitspraken; maargoed.... in Azie draagt bijna elke vrouw hoge hakken. Zal ook wel met de lichaamsbouw te maken hebben wss.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:09 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Vergeleken bij de gemiddelde vrouwen schoen is het een hemel hoor
Vrouwen martelen zichzelf nog steeds graag voor een paar mooie schoenen
We zijn 8 jaar verder. Uggs waren in Nederland al in in 2005 ongeveer, moet toch een keer afgelopen zijn zou je denken?quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:09 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Lijkt me vrij normaal... niet in blijven steken; we lopen gewoon altijd een paar jaar achter op de vs.
En in azie bonden ze tot een paar jaar geleden nog voetjes afquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:10 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ik vind dat ze overdrijven met dit soort uitspraken; maargoed.... in Azie draagt bijna elke vrouw hoge hakken. Zal ook wel met de lichaamsbouw te maken hebben wss.
Homo's?quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:03 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Bij de juiste man staat het stoer vind ik
Ach, zolang mensen het een lekkere schoen blijven vinden. Nederlanders zijn vrij functioneel ingesteld wat dit betreft.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:12 schreef mrk.n het volgende:
We zijn 8 jaar verder. Uggs waren in Nederland al in in 2005 ongeveer, moet toch een keer afgelopen zijn zou je denken?![]()
Niet supertrash (dat zuigt sowieso)quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:12 schreef mrk.n het volgende:
[..]
We zijn 8 jaar verder. Uggs waren in Nederland al in in 2005 ongeveer, moet toch een keer afgelopen zijn zou je denken?![]()
Wat nu ook in wordt zijn die Supertrash regenlaarzen van Olcay Gulsen, dat weet ik zeker. Zie je binnenkort ook iedereen op lopen, let op mijn woorden.
Meer het type mooiboy als die Sniper knakker uit Oh oh chersoquote:
Wat is er functioneel aan veel te strakke kleding, super-modern-hot-eigenwijze-merkmode welke volgens het labeltje niet eens in de wasmachine mag en schoenen die na een jaar al zijn versleten?quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:14 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ach, zolang mensen het een lekkere schoen blijven vinden. Nederlanders zijn vrij functioneel ingesteld wat dit betreft.
Ze heeft het ook gejat (hoelang bestaat de regenlaars alquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Niet supertrash (dat zuigt sowieso)
Die heeft dat ook gewoon gejat hoor
Prada, Chanel en volgens mij ook louboutin etc kwaden daar al minstens 1 (volgens mij zelfs 2) jaar geleden mee
Oh ja.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:16 schreef Catbert het volgende:
[..]
Meer het type mooiboy als die Sniper knakker uit Oh oh cherso
Het gaat over uggs... wanneer heel veel meiden zeggen dat die lekker zitten; dan geloof ik hun dat. Wat dat betreft; puur functioneel. Comfort gaat boven esthetische waardequote:Op maandag 24 oktober 2011 15:17 schreef Crutch het volgende:
[..]
Wat is er functioneel aan veel te strakke kleding, super-modern-hot-eigenwijze-merkmode welke volgens het labeltje niet eens in de wasmachine mag en schoenen die na een jaar al zijn versleten?
Alles wat supertrash doet word inquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:18 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ze heeft het ook gejat (hoelang bestaat de regenlaars al), maar die laarzen van dat merk worden wel in. Sterker nog; zijn ze al zo ongeveer in de randstad.
Maar wat ik echtvind, zijn Nike air max bij vrouwen.
True, ik heb ook een paar klompen voor als ik buiten wil roken, maar je ziet me daar geen boodschappen mee doen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:19 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Het gaat over uggs... wanneer heel veel meiden zeggen dat die lekker zitten; dan geloof ik hun dat. Wat dat betreft; puur functioneel. Comfort gaat boven esthetische waarde.
Vorig jaar was het model regenlaars von Tommy Hilfiger ook helemaal hot. Die kosten vorig jaar bij Nero bianco 200 euro ofzo.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:18 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ze heeft het ook gejat (hoelang bestaat de regenlaars al), maar die laarzen van dat merk worden wel in. Sterker nog; zijn ze al zo ongeveer in de randstad.
Maar wat ik echtvind, zijn Nike air max bij vrouwen.
Ik heb d'r ook op gelet donderdag toen ik in Amsterdam was, echt ziekelijk veel inderdaad.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik ben er eens op gaan letten en het is echt ziek hoeveel meiden er in uggs lopen. Nu nog.
Maar ik vind ze niet superafzichtelijk. Mooi is anders, maar met koud weer past het wel.
Beter dan Supertrash vind ik.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:20 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Vorig jaar was het model regenlaars von Tommy Hilfiger ook helemaal hot.
Vreselijk; niet mijn merk.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:25 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Beter dan Supertrash vind ik.
En wat vinden jullie van Timberland?
Stomquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:25 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Wat is er mis met Timberland ?quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:25 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Kan mooi zijn (ligt er weer aan hoe je die schoenen draagt) en 't is wel goede kwaliteit.quote:
Niet zoveel hoor, waar haal je dat uit of vind je dat zelf?quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:27 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Wat is er mis met Timberland ?
Dat geloof ik meteen. Welke winkel werk jij eigenlijk?quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:30 schreef mrk.n het volgende:
Kan mooi zijn (ligt er weer aan hoe je die schoenen draagt) en 't is wel goede kwaliteit.Wordt bij ons in de winkel wel veel verkocht de laatste tijd.
Ik werk nu weer bij Men at work. Ik denk dat de meeste in dit topic de winkel niet kennen dan.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:33 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen. Welke winkel werk jij eigenlijk?
Ik ken het wel. Wel eens iets gekocht, trouwens.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:39 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ik werk nu weer bij Men at work. Ik denk dat de meeste in dit topic de winkel niet kennen dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
Zit wel in het rijtje winkels waar ik meestal langsga, maar daar kom ik dan weer niet, meestalquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:39 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ik werk nu weer bij Men at work. Ik denk dat de meeste in dit topic de winkel niet kennen dan.
Nee hoor, ik heb zelf ook laarzen van Timberland.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:30 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Niet zoveel hoor, waar haal je dat uit of vind je dat zelf?
Zoals naamkettingen, bodywarmers en crocs?quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:42 schreef rhubarbje het volgende:
Ik draag graag dingen van asos de laatste tijd
quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:42 schreef rhubarbje het volgende:
Ik draag graag dingen van asos de laatste tijd
Vandaag ben ik bijna helemaal in asos (behalve mijn legging en schoenendie zijn H&M)
Dit soort dingen hebben die (voor degene die het niks boeit heb ik het in een spoiler gedaan)Ziet er goed uit hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
nee het is een winkelquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zoals naamkettingen, bodywarmers en crocs?
Vind ik ook niks, al die flower power achtige patroontjes...quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:46 schreef Axel1988 het volgende:
Ben trouwens benieuwd of er hier ook mensen zijn die van Desigual houden?. Was laatst in hun nieuwe winkel in Roermond.... super druk; maar wat een lelijke kleding...
Van 2005 dus geen kloontje.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
ik denk dat er twee users zijn met gelijkende namen dan
Dat is inderdaad een andere user, zit volgens mij al heel lang op Fok.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
ik denk dat er twee users zijn met gelijkende namen dan
Het is niet mijn ding, ik kan me prima voorstellen dat er een keer een leuk topje of iets is, maar in het algemeen vind ik het niets.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:46 schreef Axel1988 het volgende:
Ben trouwens benieuwd of er hier ook mensen zijn die van Desigual houden?. Was laatst in hun nieuwe winkel in Roermond.... super druk; maar wat een lelijke kleding...
Ik ben niet van de drukke prints en zoquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:46 schreef Axel1988 het volgende:
Ik heb ook schoenen van Timberland hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:42 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb zelf ook laarzen van Timberland.
Ja, sowieso. Moet je eens heengaan.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:42 schreef minibeer het volgende:
[..]
Zit wel in het rijtje winkels waar ik meestal langsga, maar daar kom ik dan weer niet, meestal
Leuke kleren daar?
Haha; je blijft aan het werk. Sta je niet op de vloer; dan is het wel digitaal de winkel promotenquote:
Dat zijn precies de winkels die ik meestal ook bezoek. En de V&D heeft soms leuke dingen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:57 schreef Myraela het volgende:
H&M, Sting, We of de Vero Moda. Maar eigenlijk ga ik gewoon de stad in en zie ik wel wat ik vind.
Voor mij vooral: Matinique, WE, Strellson, Hugo Boss, Bijenkorf, Soci3ty etc... en soms wil ik ook nog wel eens slagen bij Sting of Forecast oid. Maar ik koop niet zoveel.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat zijn precies de winkels die ik meestal ook bezoek. En de V&D heeft soms leuke dingen.
Hahaha... triestquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:00 schreef Bartholomeus het volgende:
Ken je die mop over die dude van de KPN?
Die kwam niet
Ik laat mijn moeder mijn kleren kopen, omdat ik er anders helemaal niet uitziequote:Op maandag 24 oktober 2011 16:01 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Voor mij vooral: Matinique, WE, Strellson, Hugo Boss, Bijenkorf, Soci3ty etc... en soms wil ik ook nog wel eens slagen bij Sting of Forecast oid. Maar ik koop niet zoveel.
Maak je een grapje?quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik laat mijn moeder mijn kleren kopen, omdat ik er anders helemaal niet uitzie![]()
Ach, gewoon lerenquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik laat mijn moeder mijn kleren kopen, omdat ik er anders helemaal niet uitzie![]()
Best dure winkels toch?quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:01 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Voor mij vooral: Matinique, WE, Strellson, Hugo Boss, Bijenkorf, Soci3ty etc... en soms wil ik ook nog wel eens slagen bij Sting of Forecast oid. Maar ik koop niet zoveel.
Ik koop altijd de kleding voor mijn broertjequote:Op maandag 24 oktober 2011 16:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee, je liegt. Mijn zusje van 14 reist naar Amsterdam, Rotterdam enzovoort met vriendinnen om goed te winkelen (winkels die hier niet zijn) en dan zijn d'r mensen van 18 die moeders kleding laat kopen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Geen wonder dat ze je niet los kunnen latenquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee, ik heb totaal geen smaak en kom echt met vreemde dingen thuis als ik zelf heb gewinkeldquote:
Mijn identiteit hoef ik niet uit te drukken in kledingquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:10 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Geen wonder dat ze je niet los kunnen laten
Kom op hoe oud ben je nu? heb je geen eigen identiteit?
Dan zie je er maar niet uit dan is het tenminste een eigen keuzequote:Op maandag 24 oktober 2011 16:10 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee, ik heb totaal geen smaak en kom echt met vreemde dingen thuis als ik zelf heb gewinkeld
Bovendien boeit het me ook echt niet wat ik aanheb, ik vind het allang prima dat ik zelf niet naar de winkel hoef (ik heb echt een hekel aan kleding passen in winkels en sowieso vind ik winkels te druk)
Maar dan draag je toch kleren die totaal niet bij je passen? Als die vreemde smaak is wat jij mooi vind, moet je dat toch gewoon dragen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:10 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee, ik heb totaal geen smaak en kom echt met vreemde dingen thuis als ik zelf heb gewinkeld
Bovendien boeit het me ook echt niet wat ik aanheb, ik vind het allang prima dat ik zelf niet naar de winkel hoef (ik heb echt een hekel aan kleding passen in winkels en sowieso vind ik winkels te druk)
Dat zeg ik ook niet maar blijkbaar ga je eigen keuzes maken wel uit de wegquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:11 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mijn identiteit hoef ik niet uit te drukken in kleding
Autopech, is het excuus. Nou is dat op zich plausibel. Alleen zou hij voor ons nog naar een ander moeten, en zou hij volgens de originele planning rond 10.00u bij ons geweest zijn. Nu komt hij vrijdag, zijn we de eersten. Raad eens? Jawel, om 10.00u. Volgens mij komen ze gewoon monteurs tekort en hebben ze dus een smoes opgehangen.quote:
Hoeft niet, mag wel. Kan enorm leuk zijn. Ik had vroeger ook niet zoveel met mode, maar ik denk dat je kledingsmaak een beetje moet ontwikkelen. En dat gaat nooit gebeuren zo lang je niet zelf je kleding uitkiest.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:11 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mijn identiteit hoef ik niet uit te drukken in kleding
Ik durf het bijna niet toe te geven, maar ik ben gewoon bang voor winkels denk ikquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:13 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dan zie je er maar niet uit dan is het tenminste een eigen keuze
Heb je ouders ook je studie gekozen en de inrichting van je kamer?
Gewoon winkelen bij Neckermann.nl joh. Dan hoef je het huis niet uit, dat doe ik ook altijd.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:14 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet toe te geven, maar ik ben gewoon bang voor winkels denk ik
En natuurlijk koos ik mijn studie zelf.
Ik ben gewoon niet zo materialistisch ingesteld dat ik mijn identiteit ontleen aan mijn kleding of de inrichting van mijn kamer.
Dan doe je 't online ofzo? Je moeder je kleding nog laten kopen op je 18e is heel erg vreemd.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:14 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet toe te geven, maar ik ben gewoon bang voor winkels denk ik
Ik ben gewoon niet zo materialistisch ingesteld dat ik mijn identiteit ontleen aan mijn kleding of de inrichting van mijn kamer.
Ach, als ik maar wat aan hebquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:16 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Dan doe je 't online ofzo? Je moeder je kleding nog laten kopen op je 18e is heel erg vreemd.
Je hebt dus helemaal niet de behoefte om er leuk uit te zien of zo? En dan bedoel ik niet eens naar de maatstaven van een ander, maar gewoon iets wat goed past bij je figuur en waar je er leuk in uitziet, kleuren die jou meer aanspreken etc.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:14 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Volgens mij valt het bij de h&m nauwelijks meer herenkleding te noemen als ik soms zie wat er in de reclames voorbij komt. Skinny jeans voor mannen en dergelijke, gruwel.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:19 schreef Supersoep het volgende:
Ik moet noodgedwongen altijd naar H&M. De enige winkel zowat waar ze herenkleding hebben. Boetiek na boetiek vol met wijvenspullen hier in het winkelcentrum, het is vreselijk.
Dan is het gewoon luiheid/laksheid. Erg jammer dat je moeder je niet gewoon naar die zelfstandigheid dwingt.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ach, als ik maar wat aan heb
Ik let zelf ook nooit op wat anderen aan hebben, ik hecht er gewoon geen enkele waarde aan. Als het maar niet teveel opvalt, en shirts en spijkerbroeken zijn ook echt het enige wat ik draag. Ik kan het inderdaad best zelf kopen, maar ik vind het gewoon verspilde moeite.
Heeft niks met materialisme te maken maar met opgroeien en eigen keuzes makenquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:14 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Veel sjaaltjes-dragend volk loopt er rond ja, inclusief verkopers. Maar af en toe hangt er wel iets leuks, erg vaak koop ik geen kleding.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Volgens mij valt het bij de h&m nauwelijks meer herenkleding te noemen als ik soms zie wat er in de reclames voorbij komt. Skinny jeans voor mannen en dergelijke, gruwel.
Klinkt misschien raar, maar nee. Gewoon een shirt in een niet te lelijke kleur is voor mij goed genoeg, tegen een paar kleuren heb ik een onverklaarbare aversie, maar voor de rest wil ik alles dragen hoor. Bovendien hebben al mijn shirts exact hetzelfde model en mouwlengte, dus maakt het op zich niet uit of ik ze nu zelf koop of dat iemand anders het doet.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je hebt dus helemaal niet de behoefte om er leuk uit te zien of zo? En dan bedoel ik niet eens naar de maatstaven van een ander, maar gewoon iets wat goed past bij je figuur en waar je er leuk in uitziet, kleuren die jou meer aanspreken etc.
Dan nog nu schuif je zo veel af op je oudersquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik let zelf ook nooit op wat anderen aan hebben, ik hecht er gewoon geen enkele waarde aan. Als het maar niet teveel opvalt, en shirts en spijkerbroeken zijn ook echt het enige wat ik draag. Ik kan het inderdaad best zelf kopen, maar ik vind het gewoon verspilde moeite.
Ik vond er vroeger ook geen hol aan om kleding voor mezelf uit te zoeken. Ik heb ook veel kleding gekocht wat ik vervolgens niet leuk vond en dus nooit gedragen heb... maar tegenwoordig merk ik wel steeds beter waar ik voor mezelf op moet letten; zowel om miskopen te voorkomen als ervoor te zorgen dat de kleding die ik draag ervoor zorgt dat ik me er goed en zelfverzekerd in voel. Kleding maakt de man raakt wel een kern van de waarheidquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb niet echt een normale puberteit meegemaakt nee.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Heeft niks met materialisme te maken maar met opgroeien en eigen keuzes maken
Dan koop je je spullen toch lekker bij de kringloop winkel? totaal niet materialistisch maar tenminste wel een eigen keuze en dan heb je zelf verantwoordelijkheid genomen
Zo gaan je ouders je natuurlijk nooit los laten als je simpele keuzes als op ze af schuift
Plus het is een essentieel onderdeel van de puberteit om je ook dat soort manieren los te maken van je ouders en een eigen zoektocht te starten naar je eigen smaak etc
Ik gok dat jij een heel groot deel van je puberteit in dat opzicht hebt overgeslagen
Heeft ook een website!!quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:19 schreef Supersoep het volgende:
Ik moet noodgedwongen altijd naar H&M. De enige winkel zowat waar ze herenkleding hebben. Boetiek na boetiek vol met wijvenspullen hier in het winkelcentrum, het is vreselijk.
Ik vind skinny jeans bij mannen vaak homo staan.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Volgens mij valt het bij de h&m nauwelijks meer herenkleding te noemen als ik soms zie wat er in de reclames voorbij komt. Skinny jeans voor mannen en dergelijke, gruwel.
Inderdaad, maar dat gaat vanzelf wel over vermoed ik. Ooit moet je het toch echt zelf doen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dan is het gewoon luiheid/laksheid. Erg jammer dat je moeder je niet gewoon naar die zelfstandigheid dwingt.
Het is oppervlakkig, maar ik kan het wel waarderen als een vrouw zich goed kleedt waar de rondingen ook nog eens te zien zijn. Bij mannen is het dan weer veel minder belangrijk, het compenseert niet enorm veel als je een ondermaats uiterlijk hebt en als je ontzettend knap bent dan is een wit t-shirt met vlekken ook voldoende.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:22 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Klinkt misschien raar, maar nee. Gewoon een shirt in een niet te lelijke kleur is voor mij goed genoeg, tegen een paar kleuren heb ik een onverklaarbare aversie, maar voor de rest wil ik alles dragen hoor. Bovendien hebben al mijn shirts exact hetzelfde model en mouwlengte, dus maakt het op zich niet uit of ik ze nu zelf koop of dat iemand anders het doet.
Ik heb daar stiekem al heel vaak zitten kijken inderdaad!quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:22 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik ga het nog een keer zeggen:
Zalando.
Die gratis verzendkosten zijn zo fijn. En ze hebben enorm veel keuze, snelle levertijden, makkelijke betaalwijze...
Ik koop niet echt via internet, dat was niet serieus. Wel een keer gedaan, een jas, paste natuurlijk voor geen meter.quote:
De laatste keer dat ik kleding kreeg is ook al meer dan een halfjaar geleden hoor, toen woonde ik nog gewoon thuis.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dan nog nu schuif je zo veel af op je ouders
Je laat ze toch ook niet je boodschappen doen als je niet meer thuis woont? Of de keuken in je studentenkamer poetsen?
Erg onvolwassen
Sommige dingen zijn verspilde moeite maar horen wel bij een volwassen leven
Ik hou ook niet van de badkamer poetsen... Wil nog niet zeggen dat ik mijn moeder bel om het te doen (hoewel ze het met liefde zou doen want die vind ons maar smeerpoetsen)
Nou dan zul je er echt nog eens door heen moeten hoorquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:23 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb niet echt een normale puberteit meegemaakt nee.
Ik ben allang blij dat ik weer naar buiten durf
Ik bijna al mijn klerenquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:25 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ik koop niet echt via internet, dat was niet serieus. Wel een keer gedaan, een jas, paste natuurlijk voor geen meter.
Dan nog komt er een moment dat je daar zeker te oud voor bent en dat moment ben jij al ff voorbijquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:25 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik kleding kreeg is ook al meer dan een halfjaar geleden hoor, toen woonde ik nog gewoon thuis.
Vroeger droeg ik nog met gemak een gebreide trui van moeders. Met een ninja turtle erop, toen was ik echt de baas op school hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik bijna al mijn kleren
of ik maak ze zelf
ik haat winkelen in een winkel
Haha ik maak geen ninja turtle truienquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:27 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Vroeger droeg ik nog met gemak een gebreide trui van moeders. Met een ninja turtle erop, toen was ik echt de baas op school hoor.![]()
En natuurlijk wollen sokjes. Jaja wat een tijd.
Ik vind dat ik ten opzichte van twee jaar terug al erg verbeterd ben.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dan nog komt er een moment dat je daar zeker te oud voor bent en dat moment ben jij al ff voorbij
De Saphh reclameslogan luidt: Dress to impress.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:23 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb niet echt een normale puberteit meegemaakt nee.
Ik ben allang blij dat ik weer naar buiten durf
Anders weet je gewoon de Saphh slogan!quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:31 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De Saphh reclameslogan luidt: Dress to impress.
Nou, dát dus. Dat betekent niet dat je maar de meest bizarre kleding moet gaan dragen ofzo, maar kleren maken wel de man. En vrouw, for that matter. Ik kijk echt 10 keer liever naar een vrouw die zichtbaar wat moeite heeft gedaan om er leuk uit te zien dan naar iemand die domweg het bovenste van de plank heeft gerukt en dat dan maar aangetrokken heeft.
Ik zou zeggen: ga eens buiten je gebaande paden. Neem een vriendin mee winkelen en ga gewoon eens kijken wat er te koop is. Wil niet zeggen dat je meteen maar je spaarvarken moet slachten, maar gewoon eens zonder je ouders zelf wat bij elkaar zoeken. Lukt het niet: prima, volgende keer beter. Maar ik denk dat je toch gauw met wat nieuws thuis komt
Ik rijd iedere dag op de snelweg langs een reclamebord van hun dat ehm. Nouja. Enigszins afleidend werktquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Anders weet je gewoon de Saphh slogan!
boekje onder je bed liggen toevallig?![]()
![]()
Ik ben een droevig eenkennig persoon. Ik wil er helemaal niet anders uitzien dan ik al jaren doe. Ik koop ook elk jaar nieuwe schoenen van een model dat zoveel mogelijk op het vorige lijkt. Dat zou ik waarschijnlijk ook doen als ik zelf kleding zou kopen, gewoon zoveel mogelijk van hetzelfde kopen. Ik heb daar ook niet zoveel controle over, ik kan er gewoon slecht tegen om mezelf ineens met iets anders aan te zien.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:35 schreef Bartholomeus het volgende:
Trouwens, als je twijfelt kun je ook je vriendin dan foto's laten maken van wat je op dat moment aanhebt. Laat je die aan je ouders zien, als je je daar prettiger bij voelt. Als een soort van tussenstap, zelf uitgezocht maar toch met goedkeuring van
Als je het jezelf niet eens aan kunt trekken dan moet je daar eens hulp bij zoeken. Eenkennigheid is nauwelijks weg te zetten als een acceptabele eigenschap. Het lijkt me heel verstandig als je daar eens overheen komt.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:38 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ben een droevig eenkennig persoon. Ik wil er helemaal niet anders uitzien dan ik al jaren doe. Ik koop ook elk jaar nieuwe schoenen van een model dat zoveel mogelijk op het vorige lijkt. Dat zou ik waarschijnlijk ook doen als ik zelf kleding zou kopen, gewoon zoveel mogelijk van hetzelfde kopen. Ik heb daar ook niet zoveel controle over, ik kan er gewoon slecht tegen om mezelf ineens met iets anders aan te zien.
Ik heb er al best vaak wat besteld.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:24 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik heb daar stiekem al heel vaak zitten kijken inderdaad!
Zijn ze ook een beetje oke qua service? Ik bedoel H&M zuigt duidelijk want je krijgt altijd de verkeerde spullen etc
quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:38 schreef rhubarbje het volgende:
Ik ben echt gek op jaren '50 begin jaren '60 dingen
past ook bij mijn lichaam (toen waren vrouwen nog rond)
Herkenbaar voor mij, zoals je met kleding omgaat.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:38 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ben een droevig eenkennig persoon. Ik wil er helemaal niet anders uitzien dan ik al jaren doe. Ik koop ook elk jaar nieuwe schoenen van een model dat zoveel mogelijk op het vorige lijkt. Dat zou ik waarschijnlijk ook doen als ik zelf kleding zou kopen, gewoon zoveel mogelijk van hetzelfde kopen. Ik heb daar ook niet zoveel controle over, ik kan er gewoon slecht tegen om mezelf ineens met iets anders aan te zien.
Wil je er niet anders uitzien om wat je er zelf van vind of omdat je bang bent dat de mensen om je heen het zullen afkeuren?quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:38 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ook, en het doet me denken aan een specifiek persoon waar ik geen goeie herinneringen aan heb.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:24 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ik vind skinny jeans bij mannen vaak homo staan.
Ik vind voeten toch al een lelijk lichaamsdeel. Dus een +1 voor modieuze schoenen van mijquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wel eens een vrouwenvoet gezien die veel modieuze schoenen draagt? Helemaal vervormde tenen en zo krijgen ze ervan
Kan toch ook niet goed en fijn zijn voor hun zaakje?quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ook, en het doet me denken aan een specifiek persoon waar ik geen goeie herinneringen aan heb.
Het is gewoon iets fouts van mij denk ik, dat ik niet graag verander.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:42 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Wil je er niet anders uitzien om wat je er zelf van vind of omdat je bang bent dat de mensen om je heen het zullen afkeuren?
Maar ik begrijp dus dat je tot in lengte van dagen met dezelfde kleren wilt blijven rondlopen? Je hebt niet zoiets van goh, ik ben zelf een paar jaartjes ouder geworden, ik trek eens iets aan dat misschien wat beter bij m'n leeftijd past?
Echt, gewoon eens iets aantrekken in een winkel, een foto maken, je eigen mening vormen, en dan zien wat een ander er van zegt. Wil niet zeggen dat je het dan dus maar moet aanschaffen, want je moet je zelf er ook vooral gewoon fijn in voelen. Maar gewoon als reality check, zeg maar
Lijkt me juist nietquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat iemand zoals Loka zichzelf beschrijft, helemaal bij mij zou passen. Perfect gewoon!
Ik weet, 't klinkt idioot, maar niet iedereen wil een zelfverzekerd modepopje
Ze hoeft ook geen modepopje te worden, maar altijd maar in hetzelfde blijven lopen is misschien ook niet aan te radenquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat iemand zoals Loka zichzelf beschrijft, helemaal bij mij zou passen. Perfect gewoon!
Nou noem je twee uitersten.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
Haha, geen idee.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:44 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Kan toch ook niet goed en fijn zijn voor hun zaakje?
Nee hoor, want ik wil helemaal niet samenwonenquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:45 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Lijkt me juist niet
Als je zelf al moeite hebt met veranderingen je partner ook zitten jullie straks in een huis waar je niks weg kunt gooien of zo![]()
M.a.w. een partner die je uit je comfort zone trekt is waarschijnlijk gezonder
Bang voor verandering dus. Case in point.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee hoor, want ik wil helemaal niet samenwonen
Met modepopje bedoel ik meer iemand die de hele tijd voor de spiegel staat en me elke keer vraagt "Schat, staan deze rode sokjes me goed? Of maken die m'n enkels dik? Of toch liever die andere rode sokjes??" enz enzquote:
Ik ben totaal niet bang voor veranderingen, ik ben zelf ook nogal impulsief. Ik kan alleen slecht tegen veranderingen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Bang voor verandering dus. Case in point.
Dat is ook nog steeds een uiterste. De meeste vrouwen zijn echt niet zo afhankelijk van jouw mening.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Met modepopje bedoel ik meer iemand die de hele tijd voor de spiegel staat en me elke keer vraagt "Schat, staan deze rode sokjes me goed? Of maken die m'n enkels dik? Of toch liever die andere rode sokjes??" enz enz
Niet willen samenwonen is toch een voorbeeld van dat je liever geen verandering wilt? Relatie OK, maar het moet ervoor zorgen dat jouw eigen manier van leven niet teveel wijzigt. Dat vind ik nogal conservatief.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben totaal niet bang voor veranderingen, ik ben zelf ook nogal impulsief. Ik kan alleen slecht tegen veranderingen.
M.a.w., ik raak steeds in zaken verzeild waarna ik in de war raak en gestressed en zo. Echt een slapstick een beetje
Dat is dus een uiterste.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Met modepopje bedoel ik meer iemand die de hele tijd voor de spiegel staat en me elke keer vraagt "Schat, staan deze rode sokjes me goed? Of maken die m'n enkels dik? Of toch liever die andere rode sokjes??" enz enz
Je wil een onzekere vrouw? Veel mooie modepopjes zijn heel erg onzeker hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik vind het maar vreemd dat er heteromannen zijn die echte skinny's dragen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ook, en het doet me denken aan een specifiek persoon waar ik geen goeie herinneringen aan heb.
Ik bedoel iemand zoals m'n zussen. Die zijn allebij ook zoveel met mode bezig en daar houdt ik gewoon niet van. Draag gewoon wat je leuk vind staan en dan vind ik 't wel bestquote:
Je snapt heus wel wat ik bedoelquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee hoor, want ik wil helemaal niet samenwonen
Misschien is dat wel conservatief, dat weet ik niet.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is ook nog steeds een uiterste. De meeste vrouwen zijn echt niet zo afhankelijk van jouw mening.
[..]
Niet willen samenwonen is toch een voorbeeld van dat je liever geen verandering wilt? Relatie OK, maar het moet ervoor zorgen dat jouw eigen manier van leven niet teveel wijzigt. Dat vind ik nogal conservatief.
quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:45 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Lijkt me juist niet
Als je zelf al moeite hebt met veranderingen je partner ook zitten jullie straks in een huis waar je niks weg kunt gooien of zo![]()
M.a.w. een partner die je uit je comfort zone trekt is waarschijnlijk gezonder
Niet meteen, moet er even over nadenkenquote:
Dat kan toch ook met je partner te maken hebben?quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Misschien is dat wel conservatief, dat weet ik niet.
Maar ik heb ooit korte tijd samen gewoond en daarvan geleerd dat samenwonen echt niet voor mij gaat werken, tenzij het een enorme woning is!
Had jij former nou al gemeet trouwens of nog niet?quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Misschien is dat wel conservatief, dat weet ik niet.
Maar ik heb ooit korte tijd samen gewoond en daarvan geleerd dat samenwonen echt niet voor mij gaat werken, tenzij het een enorme woning is!
Grappig dat je dat zegt, want ik heb me wel altijd onbewust aangetrokken gevoelt tot vrouwen met een zekere hulpvraag, zeg maar. Tis ook niet voor niets dat de relaties die ik heb gehad, altijd zo kort duurdenquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:53 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Je wil een onzekere vrouw? Veel mooie modepopjes zijn heel erg onzeker hoor.
Als jij bepaalde 'issues' hebt dan is het niet aan te raden om met iemand een relatie te beginnen die dezelfde 'issues' heeft omdat je dan lekker door kunt gaan met je gedragquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Niet meteen, moet er even over nadenken
Nee, ze is de afgelopen 2 dagen nog niet online geweest en 3 dagen terug kwam ik pas thuis, ziek en al, en had dus nog niet zo'n trek (noch energie) om allerlij dingetjes te regelen. Had niet eens vreten in huisquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Had jij former nou al gemeet trouwens of nog niet?
Leuk koppel wel. Allebei wajong en bepaalde issues, kunnen elkaar dus goed begrijpen enzovoort. Tenminste, dat neem ik aan.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Had jij former nou al gemeet trouwens of nog niet?
Huh. Ik dacht dat zij vermeldde van wel, jullie hadden ergens wat gedronken? Ik kan haar nooit volgen qua schrijfstijl, ligt aan mij.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, ze is de afgelopen 2 dagen nog niet online geweest en 3 dagen terug kwam ik pas thuis, ziek en al, en had dus nog niet zo'n trek (noch energie) om allerlij dingetjes te regelen. Had niet eens vreten in huis
Herken ik.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben totaal niet bang voor veranderingen, ik ben zelf ook nogal impulsief. Ik kan alleen slecht tegen veranderingen.
M.a.w., ik raak steeds in zaken verzeild waarna ik in de war raak en gestressed en zo. Echt een slapstick een beetje
Je hebt wel gelijk, maar het ding is "Ik -wil- helemaal geen verzorgd typetje zijn".quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Als jij bepaalde 'issues' hebt dan is het niet aan te raden om met iemand een relatie te beginnen die dezelfde 'issues' heeft omdat je dan lekker door kunt gaan met je gedrag
Het is meer aan te raden met iemand die je steunt en uitdaagt er wat aan te doen
Natuurlijk is het fijner om door te gaan zoals je al jaren doet maar of dat gezonder is is natuurlijk een andere vraag
Nu ben ik jou weer even kwijtquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, maar het ding is "Ik -wil- helemaal geen verzorgd typetje zijn".
Dan ben ik meer een kind of zo ipv een partner, en dat kan ook niet gezond zijn
Ik ben een keer onverwacht naar Berlijn geweest. Iedereen die ik kende was een paar dagen in de war haha!quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:58 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Herken ik.
Ik doe soms ineens heel spontaan dingen, ik ben pas nog een keer een dag onverwacht naar Amsterdam geweest, en dat vind ik dan ook wel leuk als ik er eenmaal ben, maar daarna ben ik toch minstens een paar dagen compleet in de war
Heb jij niet iets of zo? Je kan ook niet tegen de drukte enzo? Van bejaarde mensen kan ik dit begrijpen, maar op je 18e?quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:58 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Herken ik.
Ik doe soms ineens heel spontaan dingen, ik ben pas nog een keer een dag onverwacht naar Amsterdam geweest, en dat vind ik dan ook wel leuk als ik er eenmaal ben, maar daarna ben ik toch minstens een paar dagen compleet in de war
Nee tuurlijk niet maar wat heeft dat te maken met iemand die je uit je comfort zone haalt?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Lol ok. In 't kort, ik wil geen relatie waarin ik haar kind ben ipv haar partner
In theorie misschien, maar we hebben elkaar nog nooit in ';t echt gezien. Wie weet hebben we binnen 5 minuten ruziequote:Op maandag 24 oktober 2011 16:58 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Leuk koppel wel. Allebei wajong en bepaalde issues, kunnen elkaar dus goed begrijpen enzovoort. Tenminste, dat neem ik aan.
Nu volg ik jou geloof ik weer niet!quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet maar wat heeft dat te maken met iemand die je uit je comfort zone haalt?
Ik kon nooit tegen drukte. Als kind vond ik pauzes vreselijk en klom ik 't liefste in een boom in m'n eentje.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:02 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Heb jij niet iets of zo? Je kan ook niet tegen de drukte enzo? Van bejaarde mensen kan ik dit begrijpen, maar op je 18e?
Ik zeg dat als je zelf issues hebt het vaak niet aan te raden is om iemand anders met (vergelijkbare) issues te daten omdat je elkaar dan versterktquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nu volg ik jou geloof ik weer niet!
Ach, volgens mij is er een heleboel mis met mequote:Op maandag 24 oktober 2011 17:02 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Heb jij niet iets of zo? Je kan ook niet tegen de drukte enzo? Van bejaarde mensen kan ik dit begrijpen, maar op je 18e?
omdat je jezelf nooit hebt laten testen of omdat er niets aan de hand is?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ach, volgens mij is er een heleboel mis met me
Ik kan ook niet tegen drukte inderdaad, gisteren werd ik weer zo'n beetje helemaal gek in het OV.
Alleen op papier heb ik niets
Je kunt elkaar versterken, maar je kunt ook een hoop in elkaar herkennen. Zo hebben een toenmalige vriendin en ik -elkaar- verteld dat de ander wellicht autistisch zou kunnen zijn, wat ook bleek te kloppen in mijn geval. Zij heeft nu test aangevraagd en denkt nu ook van wel-autismequote:Op maandag 24 oktober 2011 17:04 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik zeg dat als je zelf issues hebt het vaak niet aan te raden is om iemand anders met (vergelijkbare) issues te daten omdat je elkaar dan versterkt
En jij zegt ik wil niet iemand kind zijn? En ik zie niet waarom iemand zonder issues daten meteen impliceert dat die ander dan zich gedraagt als je moeder?
Ik heb mezelf nooit laten testen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:05 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
omdat je jezelf nooit hebt laten testen of omdat er niets aan de hand is?
Ja oke maar gewone vrienden kunnen ook herkennen en kunnen je op dat gebied tot steun zijnquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je kunt elkaar versterken, maar je kunt ook een hoop in elkaar herkennen. Zo hebben een toenmalige vriendin en ik -elkaar- verteld dat de ander wellicht autistisch zou kunnen zijn, wat ook bleek te kloppen in mijn geval. Zij heeft nu test aangevraagd en denkt nu ook van wel-autisme
Wat voor tics?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb mezelf nooit laten testen.
Ik zou met de beste wil van de wereld niet kunnen zeggen dat er niets mis met me is. Iedereen ziet het ook meteen aan me, want ik heb enorm veel tics in het openbaar.
Misschien toch een idee dan een test? Dan kun je er adequater mee aan de slagquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb mezelf nooit laten testen.
Ik zou met de beste wil van de wereld niet kunnen zeggen dat er niets mis met me is. Iedereen ziet het ook meteen aan me, want ik heb enorm veel tics in het openbaar.
Dat is waar, maar 2 mensen die beiden bioloog zijn zullen elkaar toch ook alleen maar versterken zonder dat dat een probleem hoeft te zijn?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja oke maar gewone vrienden kunnen ook herkennen en kunnen je op dat gebied tot steun zijn
Als je allebei issues hebt gaat dat in mijn ervaring juist richting de kant van versterken en daar is dus niemand bij gebaad
2 mensen met een eetstoornis of met een anger managment problemen zorgen bij elkaar toch ook alleen voor escalatie (en nee niet die escalatie van de pua people)
Maar jij hebt toch ook autisme?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik kon nooit tegen drukte. Als kind vond ik pauzes vreselijk en klom ik 't liefste in een boom in m'n eentje.
Of bleef ik binnen.
Op de middelbare school zat ik meestal in de bieb huiswerk te maken
Omdat bioloog zijn geen probleem is natuurlijkquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is waar, maar 2 mensen die bijde bioloog zijn zullen elkaar toch ook alleen maar versterken zonder dat dat een probleem hoeft te zijn?
Persoonlijk denk ik dat een vrouw met autisme, of autistische/ADD trekjes, beter bij me zal passen dan een "gezond" iemand. In elk geval, op een bepaalde manier wel
Ik heb een ketting waar ik de hele tijd aan trek of waarvan ik de hanger de hele tijd heen en weer schuif, als het druk is om me heen ga ik raar knipperen met mijn ogen of doe ik andere rare dingen met mijn gezicht, ik knip de hele tijd met mijn vingers, mijn schoenen slijten vanwege het tikken tegen mijn stoel wat ik de hele tijd doe, en ga zo maar door.quote:
Klopt, maar autisme hoeft ook geen probleem te zijn, toch?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:10 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Omdat bioloog zijn geen probleem is natuurlijk
Sprekend een (oud)vriendin van mij.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:11 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb een ketting waar ik de hele tijd aan trek of waarvan ik de hanger de hele tijd heen en weer schuif, als het druk is om me heen ga ik raar knipperen met mijn ogen of doe ik andere rare dingen met mijn gezicht, ik knip de hele tijd met mijn vingers, mijn schoenen slijten vanwege het tikken tegen mijn stoel wat ik de hele tijd doe, en ga zo maar door.
hoeft het niet te zijn als je er mee om kunt gaanquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt, maar autisme hoeft ook geen probleem te zijn, toch?
Wat vreemd.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:11 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb een ketting waar ik de hele tijd aan trek of waarvan ik de hanger de hele tijd heen en weer schuif, als het druk is om me heen ga ik raar knipperen met mijn ogen of doe ik andere rare dingen met mijn gezicht, ik knip de hele tijd met mijn vingers, mijn schoenen slijten vanwege het tikken tegen mijn stoel wat ik de hele tijd doe, en ga zo maar door.
Heb jij toevallig ook dat soort tiks, straw?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sprekend een (oud)vriendin van mij.
Zij speelde altijd met haar ring, armbandjes of ketting, kon niet stilzitten, knarsentanden, knokkels kraken en vast nog wat andere dingen.
Hier ga ik even een nachtje over slapen!quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:13 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
hoeft het niet te zijn als je er mee om kunt gaan
en dat kost moeite
en als jij een partner heeft die het zelfde gedrag vertoont zal die je niet uitnodigen (meestal) om dat gedrag dat 'problematisch' is los te laten omdat het voor die partner geen probleem is (juist heel herkenbaar) waardoor je dus niet 'verder' komt en blijft zitten met 'problematisch' gedrag
Dus je partner spoort je dan niet aan om die moeite te doen maar juist het tegendeel
Net als met roken waar het eerder over ging
Als je partner rookt zal die je niet aanmoedigen te stoppen
Als je het constant doet is het best neurotisch hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:13 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Wat vreemd.
Hallo, ik knak ook altijd met mijn botten in mijn vingers en tenen. Ook een tik geworden.Is toch niet zo heel vreemd. Zo heb ik ook wel een paar tikken.
Ik heb de neiging om altijd hard op te denken.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:15 schreef rhubarbje het volgende:
Iedereen heeft tics lijkt me
(niet naar aanleiding van jou post lokasenna, ik wil niet bagatelliseren wat je beschrijft maar meer naar aanleiding van het algemene onderwerp)
Ik tril vaak met één been, kan niet stilzitten. Stilstaan kan ik ook niet, dan wip ik een beetje van een been naar de ander. Telefoneren doe ik ook ijsberend. Maar verder kan ik zo snel niet iets verzinnen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik ijsbeerde altijd als ik ergens een peuk rookte, ik ijsbeer als ik m'n tanden poets en als ik aan de telefoon ben.
Ik beweeg altijd m'n knieën op en neer OF m'n voeten op en neer. Enz enz enz
Is het ook storend voor andere mensen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik ijsbeerde altijd als ik ergens een peuk rookte, ik ijsbeer als ik m'n tanden poets en als ik aan de telefoon ben.
Ik beweeg altijd m'n knieën op en neer OF m'n voeten op en neer. Enz enz enz
Of ik beweeg soms ook van voren naar achteren en zo
Volgens mij ben ik dat dan ook wel. Ik pluk altijd en overal bladeren van heggen af, ik pak in een winkel nooit het eerste voorwerp, doe ik ook met vleeswaren, als mensen vaak ja ja ja ja zeggen ga ik het in mijn hoofd herhalen/tellen, ik vergelijk mensen met dieren en zo heb ik nog wel een paar dingen. Gelukkig zien mensen dat niet echt.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je het constant doet is het best neurotisch hoor.![]()
Probeer je het ook wel eens te minderen? Af te leren zegmaar?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Is het ook storend voor andere mensen?
Ik krijg elke dag wel commentaar op mijn tics, gewoon omdat ze het eerste zijn dat opvalt aan mij, en ze erg vervelend kunnen zijn voor mensen die het niet gewend zijn en er niet mee om kunnen gaan. Dan zijn het pas echt tics waarover je mag klagen, vind ik dan.
M'n vrienden en familie waren er al aan gewend. 1tje begint me soms zelfs na te doen terwijl hij praatquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik krijg elke dag wel commentaar op mijn tics, gewoon omdat ze het eerste zijn dat opvalt aan mij, en ze erg vervelend kunnen zijn voor mensen die het niet gewend zijn en er niet mee om kunnen gaan. Dan zijn het pas echt tics waarover je mag klagen, vind ik dan.
God daar noem je er een paar...quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:19 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik dat dan ook wel. Ik pluk altijd en overal bladeren van heggen af, ik pak in een winkel nooit het eerste voorwerp, doe ik ook met vleeswaren, als mensen vaak ja ja ja ja zeggen ga ik het in mijn hoofd herhalen/tellen, ik vergelijk mensen met dieren en zo heb ik nog wel een paar dingen. Gelukkig zien mensen dat niet echt.
Ik ijsbeer al-tijd en immer. Altijd en immer, als ik aan de lijn ben.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:18 schreef heloef het volgende:
Oh ja telefoneren doe ik ook meestal ijsberend.
Meestal omdat het een saai formeel gesprek is.
Een keer om mezelf gewoon te kalmeren omdat ik helemaal in paniek was.
Zeg je dat nou serieus?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik telefoneerde toen ik gewoon zat of stond kan ik me niet herinneren.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ijsbeer al-tijd en immer. Altijd en immer, als ik aan de lijn ben.
Ik dacht altijd dat iedereen dat deed.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, ik hou me altijd erg in bij anderen, het valt dan nog steeds erg op, maar ik probeer het zo min mogelijk storend te doen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Probeer je het ook wel eens te minderen? Af te leren zegmaar?
Daar heb ik die vriendin van mij mee geholpen. Elke keer als ik zag dat ze ging knarsentanden, dan wees ik haar daarop.
Ik ben een ware vergeet-kampioen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:21 schreef heloef het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik telefoneerde toen ik gewoon zat of stond kan ik me niet herinneren.
Ik heb dat ook met brood, washandjes en handdoeken. En als je er goed over na denkt slaat 't nergens op.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
God daar noem je er een paar...
Bladeren is herkenbaar. Winkel een klein beetje, maar ik heb dat thuis erger. Ik pak bijvoorbeeld nooit het eerste plakje vlees, onbijtkoek of sneetje brood. Washandjes en handdoeken pak ik ook de 2e.
Je bent nu nog jong, pas op dat het niet te erg wordt en dat de tics zich niet steeds meer uitbreiden zegmaar. Er zijn mensen die uren lang bezig zijn met het uitvoeren van tics, dan heb je geen leven. En dan is het op een gegeven moment bijna niet meer af te leren.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:22 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja, ik hou me altijd erg in bij anderen, het valt dan nog steeds erg op, maar ik probeer het zo min mogelijk storend te doen.
Als ik daarna weer alleen ben moet het er dan wel allemaal uit, dan heb ik echt even tijd ndig om mijn tics uit te leven, zeg maar
Ik ook. behalve toen ik in een callcenter werkte. Maar eigenlijk vind ik bellen gewoon doodeng.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik onthoud meestal heel veel nutteloze dingen van dingen op TV of over vrienden.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben een ware vergeet-kampioen.
Geld in de pin-automaat laten zitten en dat soort verhalen? Heb ze allemaal al meerdere malen gehad -_-
Soort smetvrees of zoquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:23 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ik heb dat ook met brood, washandjes en handdoeken. En als je er goed over na denkt slaat 't nergens op.
Je mag er wel wat over zeggen natuurlijk, maar het stoort mij dan weer dat er mensen zijn die ijsberen aan de telefoon een tic noemen terwijl ze dan blijkbaar geen idee hebben van hoe ernstig en storend echte tics zijn. Ik kan van mijn tics uren wakker liggen omdat ze me gewoon uit mijn slaap houden.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Zeg je dat nou serieus?
Djeez wist niet dat een trap was van vreemdheid voor je er wat over mocht zeggen
Moet echt wel even kwijt (en ook weer niet lullig bedoeld) maar dat het me opvalt hoe veel mensen hier zich identificeren met afwijkend zijn en daar trots op lijken te zijn...
En het begint me geloof ik ook wel te storen, maar dat kan ook weer in mij zitten natuurlijk (als je je ergens aan ergert zegt dat ook wat over jezelf)
Huh, welke tics houden jou zo bezig dan>?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je mag er wel wat over zeggen natuurlijk, maar het stoort mij dan weer dat er mensen zijn die ijsberen aan de telefoon een tic noemen terwijl ze dan blijkbaar geen idee hebben van hoe ernstig en storend echte tics zijn. Ik kan van mijn tics uren wakker liggen omdat ze me gewoon uit mijn slaap houden.
Ik ben helemaal niet trots op dat ik misschien afwijk van de norm, ik haat het aan mezelf. Maar het is wel wie ik ben en mezelf ermee identificeren is dan onvermijdelijk, een ander leven ken ik namelijk niet.
Ik heb dat met jingles van radioprogramma's.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:26 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik ken na al dat treinreizen letterlijk de teksten uit mijn hoofd die worden opgeroepen, en ik moet me dan altijd inhouden om niet mee te gaan praten.Best triest.
Ga jezelf niet haten, neem maar van mij aan dat je nergens uitkomt zolang je jezelf blijft hatenquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je mag er wel wat over zeggen natuurlijk, maar het stoort mij dan weer dat er mensen zijn die ijsberen aan de telefoon een tic noemen terwijl ze dan blijkbaar geen idee hebben van hoe ernstig en storend echte tics zijn. Ik kan van mijn tics uren wakker liggen omdat ze me gewoon uit mijn slaap houden.
Ik ben helemaal niet trots op dat ik misschien afwijk van de norm, ik haat het aan mezelf. Maar het is wel wie ik ben en mezelf ermee identificeren is dan onvermijdelijk, een ander leven ken ik namelijk niet.
Ik heb het idee dat jullie tics verwarren met dwangneuroses.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:27 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Huh, welke tics houden jou zo bezig dan>?
En dat vervolgens deze kenmerken erbij staan:quote:Een tic is een plotselinge, spontane, korte samentrekking van een spier of spiergroep. Hierdoor ontstaat een waarneembare beweging (motorische tic) of vocale uiting (vocale tic). Soms treden tics in korte tijd snel na elkaar op.
Een tic kan vrijwillig gereproduceerd worden. Indien wenselijk kan een persoon met een tic, deze tijdelijk onderdrukken. Dit veroorzaakt wel een soort spanning, een drang om te bewegen.
Tics kunnen bij iedereen voorkomen, maar zijn soms een symptoom van een somatische of psychische aandoening (ticstoornis).
De meeste tics die voorkomen op kinderleeftijd, verdwijnen spontaan.
Een bekende aandoening waarbij tics optreden, is het syndroom van Gilles de la Tourette.
Waarvan enkelen nauwelijks iets met spieren te maken hebben.quote:Kenmerken
Voorbeelden van tics met geluid zijn:
snuiven
knorren
snurken
de keel schrapen
vingers knakken.
Tics zonder geluid kunnen bestaan uit:
het optrekken van de schouders
knipogen
grimassen trekken
in de schouder bijten.
Verdere tics zijn:
bepaalde voorwerpen tellen, zoals traptredens, stoeptegels etc.
het licht vaker uit- en aandoen.
Jezelf er mee identificeren is in mijn ogen je overgeven aan de tic's/problemenquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het gesprek gaat toch over tic's niet dwangneurosesquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:29 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jullie tics verwarren met dwangneuroses.
Dwangneuroses zijn dingen die je 'moet' doen van jezelf, daar heb ik verder niet echt meer last van dan iedereen.
Tics zijn bewegingen die je maakt die je niet kunt tegenhouden, zoals aan je haar trekken of je neusvleugels optrekken, en dat soort dingen kunnen je behoorlijk uit je slaap houden.
Ik had vroeger toen mijn deur nog boven aan een trap zat dat ik dan naar beneden liep halverwege de straat was, toen vergat of ik de deur had dicht gedaan en dan terug liep om het te checken.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:30 schreef Myraela het volgende:
Ik check voordat ik de deur uitga een paar keer of ik mijn telefoon/portemonnee/sleutels bij heb. Dit doe ik nogmaals als ik net buiten de deur sta. Nog eens als ik langs mijn huis loop en nog eens als ik bij de bushalte ben en vervolgens nog een keer als ik in de bus zit.
Het gaat over controleren of sleutels mee zijn, dingen recht zetten enzo, dat zijn dwangneuroses, geen tics.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:32 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Het gesprek gaat toch over tic's niet dwangneuroses
Heb je alleen tics, of ook dwangneurosen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat deed ik inderdaad.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:29 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jullie tics verwarren met dwangneuroses.
Dwangneuroses zijn dingen die je 'moet' doen van jezelf, daar heb ik verder niet echt meer last van dan iedereen.
Tics zijn bewegingen die je maakt die je niet kunt tegenhouden, zoals aan je haar trekken of je neusvleugels optrekken, en dat soort dingen kunnen je behoorlijk uit je slaap houden.
Dat doe ik ook regelmatig.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:32 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik had vroeger toen mijn deur nog boven aan een trap zat dat ik dan naar beneden liep halverwege de straat was, toen vergat of ik de deur had dicht gedaan en dan terug liep om het te checken.
Ook wat dwangneurosen, maar dat zijn allemaal van die nietszeggende dingen zoals mijn eten sorteren enzo, dat zijn dingen waarvan iedereen wel iets heeft volgens mij.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heb je alleen tics, of ook dwangneurosen?
Volgens mij is het andersom?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:33 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het gaat over controleren of sleutels mee zijn, dingen recht zetten enzo, dat zijn dwangneuroses, geen tics.
Dat ken ik. Bij mij gaat het volautomatisch, heb het niet eens meer door. Tot ik een keer bijv mn sleutel in mn rechterhand heb op t moment dat mn linkerhand mn broekzak checkt en ikme het leplazarus schrik.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:30 schreef Myraela het volgende:
Ik check voordat ik de deur uitga een paar keer of ik mijn telefoon/portemonnee/sleutels bij heb. Dit doe ik nogmaals als ik net buiten de deur sta. Nog eens als ik langs mijn huis loop en nog eens als ik bij de bushalte ben en vervolgens nog een keer als ik in de bus zit.
Ja.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:38 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dat ken ik. Bij mij gaat het volautomatisch, heb het niet eens meer door. Tot ik een keer bijv mn sleutel in mn rechterhand heb op t moment dat mn linkerhand mn broekzak checkt en ikme het leplazarus schrik.
Waarom staan deze dingen ook bij tics in wikipedia, vrag ik me dan af:quote:
Is dat gewoon verkeerd of vallen dwangneurosen ook onder tics?quote:Verdere tics zijn:
bepaalde voorwerpen tellen, zoals traptredens, stoeptegels etc.
het licht vaker uit- en aandoen.
Ik krijg echt 2x per dag een hartverzakking omdat ik altijd met mijn hand langs mijn zakken te gaan of alles er nog zit. Soms verplaats ik wel eens wat en als ik dan voel is het er niet en ben ik een paar seconden doodsbang tot ik er achter kom dat ik het gewoon in een andere zak heb gestopt.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:38 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dat ken ik. Bij mij gaat het volautomatisch, heb het niet eens meer door. Tot ik een keer bijv mn sleutel in mn rechterhand heb op t moment dat mn linkerhand mn broekzak checkt en ikme het leplazarus schrik.
Ik ken het. Hoewel het bij mij eigenlijk alleen een schrikreactie is. Maar wel typisch eigenlijk, want voor de rest laat je mij echt niet zomaar schrikken, dit is een van de weinige dingen waar ik van kan schrikkenquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:41 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik krijg echt 2x per dag een hartverzakking omdat ik altijd met mijn hand langs mijn zakken te gaan of alles er nog zit. Soms verplaats ik wel eens wat en als ik dan voel is het er niet en ben ik een paar seconden doodsbang tot ik er achter kom dat ik het gewoon in een andere zak heb gestopt.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hebben ze daar ook gewoon twee dingen door elkaar gehaald. Alhoewel, je zou het misschien kunnen zien als hele complexe tics, het zijn wel dingen die je niet kunt tegenhouden als de gedachte eraan eenmaal naar boven komt, dan is het gedachtenpatroon denk ik wel meer de tic dan de handeling zelf.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom staan deze dingen ook bij tics in wikipedia, vrag ik me dan af:
[..]
Is dat gewoon verkeerd of vallen dwangneurosen ook onder tics?
Nee, dat denk ik niet. Dingen zoals lades 10 keer open en dicht doen hebben ook geen nut.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
Voor mij is een tic iets wat nutteloos is (zoals been op en neer bewegen) en een dwangneurose iets wat "nuttig" is (zoals kijken of de deur wel op slot zit, maar dan 5x)
Maar hebben wel een "nut"quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Dingen zoals lades 10 keer open en dicht doen hebben ook geen nut.
Dat is in elk geval niet waar.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
Voor mij is een tic iets wat nutteloos is (zoals been op en neer bewegen) en een dwangneurose iets wat "nuttig" is (zoals kijken of de deur wel op slot zit, maar dan 5x)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |