Ja oke maar gewone vrienden kunnen ook herkennen en kunnen je op dat gebied tot steun zijnquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je kunt elkaar versterken, maar je kunt ook een hoop in elkaar herkennen. Zo hebben een toenmalige vriendin en ik -elkaar- verteld dat de ander wellicht autistisch zou kunnen zijn, wat ook bleek te kloppen in mijn geval. Zij heeft nu test aangevraagd en denkt nu ook van wel-autisme
Wat voor tics?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb mezelf nooit laten testen.
Ik zou met de beste wil van de wereld niet kunnen zeggen dat er niets mis met me is. Iedereen ziet het ook meteen aan me, want ik heb enorm veel tics in het openbaar.
Misschien toch een idee dan een test? Dan kun je er adequater mee aan de slagquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb mezelf nooit laten testen.
Ik zou met de beste wil van de wereld niet kunnen zeggen dat er niets mis met me is. Iedereen ziet het ook meteen aan me, want ik heb enorm veel tics in het openbaar.
Dat is waar, maar 2 mensen die beiden bioloog zijn zullen elkaar toch ook alleen maar versterken zonder dat dat een probleem hoeft te zijn?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja oke maar gewone vrienden kunnen ook herkennen en kunnen je op dat gebied tot steun zijn
Als je allebei issues hebt gaat dat in mijn ervaring juist richting de kant van versterken en daar is dus niemand bij gebaad
2 mensen met een eetstoornis of met een anger managment problemen zorgen bij elkaar toch ook alleen voor escalatie (en nee niet die escalatie van de pua people)
Maar jij hebt toch ook autisme?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik kon nooit tegen drukte. Als kind vond ik pauzes vreselijk en klom ik 't liefste in een boom in m'n eentje.
Of bleef ik binnen.
Op de middelbare school zat ik meestal in de bieb huiswerk te maken
Omdat bioloog zijn geen probleem is natuurlijkquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is waar, maar 2 mensen die bijde bioloog zijn zullen elkaar toch ook alleen maar versterken zonder dat dat een probleem hoeft te zijn?
Persoonlijk denk ik dat een vrouw met autisme, of autistische/ADD trekjes, beter bij me zal passen dan een "gezond" iemand. In elk geval, op een bepaalde manier wel
Ik heb een ketting waar ik de hele tijd aan trek of waarvan ik de hanger de hele tijd heen en weer schuif, als het druk is om me heen ga ik raar knipperen met mijn ogen of doe ik andere rare dingen met mijn gezicht, ik knip de hele tijd met mijn vingers, mijn schoenen slijten vanwege het tikken tegen mijn stoel wat ik de hele tijd doe, en ga zo maar door.quote:
Klopt, maar autisme hoeft ook geen probleem te zijn, toch?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:10 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Omdat bioloog zijn geen probleem is natuurlijk
Sprekend een (oud)vriendin van mij.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:11 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb een ketting waar ik de hele tijd aan trek of waarvan ik de hanger de hele tijd heen en weer schuif, als het druk is om me heen ga ik raar knipperen met mijn ogen of doe ik andere rare dingen met mijn gezicht, ik knip de hele tijd met mijn vingers, mijn schoenen slijten vanwege het tikken tegen mijn stoel wat ik de hele tijd doe, en ga zo maar door.
hoeft het niet te zijn als je er mee om kunt gaanquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt, maar autisme hoeft ook geen probleem te zijn, toch?
Wat vreemd.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:11 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb een ketting waar ik de hele tijd aan trek of waarvan ik de hanger de hele tijd heen en weer schuif, als het druk is om me heen ga ik raar knipperen met mijn ogen of doe ik andere rare dingen met mijn gezicht, ik knip de hele tijd met mijn vingers, mijn schoenen slijten vanwege het tikken tegen mijn stoel wat ik de hele tijd doe, en ga zo maar door.
Heb jij toevallig ook dat soort tiks, straw?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sprekend een (oud)vriendin van mij.
Zij speelde altijd met haar ring, armbandjes of ketting, kon niet stilzitten, knarsentanden, knokkels kraken en vast nog wat andere dingen.
Hier ga ik even een nachtje over slapen!quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:13 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
hoeft het niet te zijn als je er mee om kunt gaan
en dat kost moeite
en als jij een partner heeft die het zelfde gedrag vertoont zal die je niet uitnodigen (meestal) om dat gedrag dat 'problematisch' is los te laten omdat het voor die partner geen probleem is (juist heel herkenbaar) waardoor je dus niet 'verder' komt en blijft zitten met 'problematisch' gedrag
Dus je partner spoort je dan niet aan om die moeite te doen maar juist het tegendeel
Net als met roken waar het eerder over ging
Als je partner rookt zal die je niet aanmoedigen te stoppen
Als je het constant doet is het best neurotisch hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:13 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Wat vreemd.
Hallo, ik knak ook altijd met mijn botten in mijn vingers en tenen. Ook een tik geworden.Is toch niet zo heel vreemd. Zo heb ik ook wel een paar tikken.
Ik heb de neiging om altijd hard op te denken.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:15 schreef rhubarbje het volgende:
Iedereen heeft tics lijkt me
(niet naar aanleiding van jou post lokasenna, ik wil niet bagatelliseren wat je beschrijft maar meer naar aanleiding van het algemene onderwerp)
Ik tril vaak met één been, kan niet stilzitten. Stilstaan kan ik ook niet, dan wip ik een beetje van een been naar de ander. Telefoneren doe ik ook ijsberend. Maar verder kan ik zo snel niet iets verzinnen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik ijsbeerde altijd als ik ergens een peuk rookte, ik ijsbeer als ik m'n tanden poets en als ik aan de telefoon ben.
Ik beweeg altijd m'n knieën op en neer OF m'n voeten op en neer. Enz enz enz
Is het ook storend voor andere mensen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik ijsbeerde altijd als ik ergens een peuk rookte, ik ijsbeer als ik m'n tanden poets en als ik aan de telefoon ben.
Ik beweeg altijd m'n knieën op en neer OF m'n voeten op en neer. Enz enz enz
Of ik beweeg soms ook van voren naar achteren en zo
Volgens mij ben ik dat dan ook wel. Ik pluk altijd en overal bladeren van heggen af, ik pak in een winkel nooit het eerste voorwerp, doe ik ook met vleeswaren, als mensen vaak ja ja ja ja zeggen ga ik het in mijn hoofd herhalen/tellen, ik vergelijk mensen met dieren en zo heb ik nog wel een paar dingen. Gelukkig zien mensen dat niet echt.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je het constant doet is het best neurotisch hoor.![]()
Probeer je het ook wel eens te minderen? Af te leren zegmaar?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Is het ook storend voor andere mensen?
Ik krijg elke dag wel commentaar op mijn tics, gewoon omdat ze het eerste zijn dat opvalt aan mij, en ze erg vervelend kunnen zijn voor mensen die het niet gewend zijn en er niet mee om kunnen gaan. Dan zijn het pas echt tics waarover je mag klagen, vind ik dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |