abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103504473
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:26 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Je mag er wel wat over zeggen natuurlijk, maar het stoort mij dan weer dat er mensen zijn die ijsberen aan de telefoon een tic noemen terwijl ze dan blijkbaar geen idee hebben van hoe ernstig en storend echte tics zijn. Ik kan van mijn tics uren wakker liggen omdat ze me gewoon uit mijn slaap houden.

Ik ben helemaal niet trots op dat ik misschien afwijk van de norm, ik haat het aan mezelf. Maar het is wel wie ik ben en mezelf ermee identificeren is dan onvermijdelijk, een ander leven ken ik namelijk niet.
Jezelf er mee identificeren is in mijn ogen je overgeven aan de tic's/problemen
Jij bent dat niet, die dingen staan jou in de weg om jezelf te zijn
Daarom stoort het me, ik kan niet tegen opgeven

Daarnaast snap ik prima dat het voor jou een leveltje zwaarder is om het zo maar te zeggen maar ik vind dat je daarom de dingen die andere hebben mag bagatelliseren
vooral niet omdat het strikt genomen allemaal tic's zijn en daar het gesprek nou eenmaal over gaat
en wie weet hoe ver de tic's gaan... niet iedereen geeft zich makkelijk bloot op internet
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_103504504
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:29 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat jullie tics verwarren met dwangneuroses.
Dwangneuroses zijn dingen die je 'moet' doen van jezelf, daar heb ik verder niet echt meer last van dan iedereen.
Tics zijn bewegingen die je maakt die je niet kunt tegenhouden, zoals aan je haar trekken of je neusvleugels optrekken, en dat soort dingen kunnen je behoorlijk uit je slaap houden.
Het gesprek gaat toch over tic's niet dwangneuroses
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 oktober 2011 @ 17:32:48 #278
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_103504528
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:30 schreef Myraela het volgende:
Ik check voordat ik de deur uitga een paar keer of ik mijn telefoon/portemonnee/sleutels bij heb. Dit doe ik nogmaals als ik net buiten de deur sta. Nog eens als ik langs mijn huis loop en nog eens als ik bij de bushalte ben en vervolgens nog een keer als ik in de bus zit.
Ik had vroeger toen mijn deur nog boven aan een trap zat dat ik dan naar beneden liep halverwege de straat was, toen vergat of ik de deur had dicht gedaan en dan terug liep om het te checken. :')
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_103504543
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:32 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Het gesprek gaat toch over tic's niet dwangneuroses
Het gaat over controleren of sleutels mee zijn, dingen recht zetten enzo, dat zijn dwangneuroses, geen tics.
pi_103504553
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:26 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Je mag er wel wat over zeggen natuurlijk, maar het stoort mij dan weer dat er mensen zijn die ijsberen aan de telefoon een tic noemen terwijl ze dan blijkbaar geen idee hebben van hoe ernstig en storend echte tics zijn. Ik kan van mijn tics uren wakker liggen omdat ze me gewoon uit mijn slaap houden.

Ik ben helemaal niet trots op dat ik misschien afwijk van de norm, ik haat het aan mezelf. Maar het is wel wie ik ben en mezelf ermee identificeren is dan onvermijdelijk, een ander leven ken ik namelijk niet.
Heb je alleen tics, of ook dwangneurosen?
pi_103504566
Tics heb ik overigens niet. Alleen hoest ik altijd nadat ik gegeten heb.
pi_103504598
Oh, dan heb ik dwangneurosen, maar ik heb d'r geen last van ofzo en volgens mij hebben de meeste mensen dat wel (dwangneurosen).
pi_103504611
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:29 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat jullie tics verwarren met dwangneuroses.
Dwangneuroses zijn dingen die je 'moet' doen van jezelf, daar heb ik verder niet echt meer last van dan iedereen.
Tics zijn bewegingen die je maakt die je niet kunt tegenhouden, zoals aan je haar trekken of je neusvleugels optrekken, en dat soort dingen kunnen je behoorlijk uit je slaap houden.
Dat deed ik inderdaad. :@
Dacht eigenlijk dat het redelijk aanverwand was.
pi_103504620
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:32 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik had vroeger toen mijn deur nog boven aan een trap zat dat ik dan naar beneden liep halverwege de straat was, toen vergat of ik de deur had dicht gedaan en dan terug liep om het te checken. :')
Dat doe ik ook regelmatig. :') Toen mijn ouders op vakantie waren had ik haast want ik was samen met een vriend en we moesten de bus halen om richting zijn huis te gaan. Dus ik kreeg niet de tijd om alle deuren te checken, te controleren of de katten binnen waren etc. Ik was echt niet genieten. :') doodsbang dat er iets met de katten was, het huis leeg of afgebrand was. :')
pi_103504635
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heb je alleen tics, of ook dwangneurosen?
Ook wat dwangneurosen, maar dat zijn allemaal van die nietszeggende dingen zoals mijn eten sorteren enzo, dat zijn dingen waarvan iedereen wel iets heeft volgens mij.
pi_103504661
Oh, ik draai mijn haar altijd langs mijn lip. Is dat een tic dan? Ik ben er nooit echt bewust mee bezig maar als ik gewoon ontspannen zit zit ik altijd te draaien.
pi_103504722
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:33 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het gaat over controleren of sleutels mee zijn, dingen recht zetten enzo, dat zijn dwangneuroses, geen tics.
Volgens mij is het andersom? :?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_103504730
Zo dat is weer hard gegaan ;)

Samenvatting? :P
Do what you love, love what you do!
pi_103504739
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:30 schreef Myraela het volgende:
Ik check voordat ik de deur uitga een paar keer of ik mijn telefoon/portemonnee/sleutels bij heb. Dit doe ik nogmaals als ik net buiten de deur sta. Nog eens als ik langs mijn huis loop en nog eens als ik bij de bushalte ben en vervolgens nog een keer als ik in de bus zit.
Dat ken ik. Bij mij gaat het volautomatisch, heb het niet eens meer door. Tot ik een keer bijv mn sleutel in mn rechterhand heb op t moment dat mn linkerhand mn broekzak checkt en ikme het leplazarus schrik.
pi_103504750
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:37 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Volgens mij is het andersom? :?
Nee hoor :)
pi_103504794
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:38 schreef Westerling het volgende:

[..]

Dat ken ik. Bij mij gaat het volautomatisch, heb het niet eens meer door. Tot ik een keer bijv mn sleutel in mn rechterhand heb op t moment dat mn linkerhand mn broekzak checkt en ikme het leplazarus schrik.
Ja. :') Dat heb ik ook wel eens.
pi_103504811
Oke sorry dan
geen tijd om te checken want ik ben aan het koken
of iig dat probeer ik :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_103504823
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:38 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Nee hoor :)
Waarom staan deze dingen ook bij tics in wikipedia, vrag ik me dan af:

quote:
Verdere tics zijn:
bepaalde voorwerpen tellen, zoals traptredens, stoeptegels etc.
het licht vaker uit- en aandoen.
Is dat gewoon verkeerd of vallen dwangneurosen ook onder tics?
  maandag 24 oktober 2011 @ 17:41:36 #294
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_103504884
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:38 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ik krijg echt 2x per dag een hartverzakking omdat ik altijd met mijn hand langs mijn zakken te gaan of alles er nog zit. Soms verplaats ik wel eens wat en als ik dan voel is het er niet en ben ik een paar seconden doodsbang tot ik er achter kom dat ik het gewoon in een andere zak heb gestopt. :')
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_103505060
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:41 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik krijg echt 2x per dag een hartverzakking omdat ik altijd met mijn hand langs mijn zakken te gaan of alles er nog zit. Soms verplaats ik wel eens wat en als ik dan voel is het er niet en ben ik een paar seconden doodsbang tot ik er achter kom dat ik het gewoon in een andere zak heb gestopt. :')
Ik ken het. Hoewel het bij mij eigenlijk alleen een schrikreactie is. Maar wel typisch eigenlijk, want voor de rest laat je mij echt niet zomaar schrikken, dit is een van de weinige dingen waar ik van kan schrikken :P .
pi_103505224
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom staan deze dingen ook bij tics in wikipedia, vrag ik me dan af:

[..]

Is dat gewoon verkeerd of vallen dwangneurosen ook onder tics?
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hebben ze daar ook gewoon twee dingen door elkaar gehaald. Alhoewel, je zou het misschien kunnen zien als hele complexe tics, het zijn wel dingen die je niet kunt tegenhouden als de gedachte eraan eenmaal naar boven komt, dan is het gedachtenpatroon denk ik wel meer de tic dan de handeling zelf.
pi_103505435
Voor mij is een tic iets wat nutteloos is (zoals been op en neer bewegen) en een dwangneurose iets wat "nuttig" is (zoals kijken of de deur wel op slot zit, maar dan 5x)
pi_103505483
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
Voor mij is een tic iets wat nutteloos is (zoals been op en neer bewegen) en een dwangneurose iets wat "nuttig" is (zoals kijken of de deur wel op slot zit, maar dan 5x)
Nee, dat denk ik niet. Dingen zoals lades 10 keer open en dicht doen hebben ook geen nut. :P
pi_103505509
Met een dwangneurose ben je vaak bewust bezig, met een tic niet. Volgens mij is dat het belangrijkste verschil.
pi_103505513
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet. Dingen zoals lades 10 keer open en dicht doen hebben ook geen nut. :P
Maar hebben wel een "nut" :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')