SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Tot SlotOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd.*
Link naar OP.
* Als probeersel is de OP nu netjes onderverdeeld in spoilers door Yuri_Boyka, we zien wel hoe het gaat. Oude OP kan desgewenst terug worden gehaald uit eerdere delen van de reeks.Confidence through competence![]()
Als je naar wens groeit, dan hoef je je niet druk te maken. Als je niet groeit, moet je systematisch je rust, voeding en training afgaan en kijken waar je kunt verbeteren.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:36 schreef Kroc het volgende:
op je laatste vraag:
mijn intentie is dat jullie teveel druk maken om detailsConfidence through competence![]()
Ik vind precieze voeding niet echt een 'detail'.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:36 schreef Kroc het volgende:
op je laatste vraag:
mijn intentie is dat jullie teveel druk maken om details
Maar ik snap je punt wel. Maar ikw eeg me eten ook niet af op de gram. Na een tijd serieus trainen en eten weet je toch wel zo ongeveer hoeveel en wel eten je moet eten.![]()
Overigens ben ik het wel met je eens dat mensen die whey/dextrose op een gram afwegen of een voedingsschema echt op de minuut moeten volgen of op de gram een chill pill moeten nemen.Confidence through competence![]()
70/80% is voeding in bodybuilding, maar ik vind het echt saai om hier constant over te lezen.
Training zelf vind ik veel interessanter, manieren en technieken... net dat ding voor een extra boost![]()
Ik heb sinds juni vastgehouden aan ~ 140 gram eiwit per dag, en ben ook prima van 68 naar 73 kg gegroeid. Een eetschema had ik niet, ik zorgde gewoon dat ik aan die ~ 140 gram eiwit kwam en voor de rest genoeg van alles at.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je begrijpt dat dit uiteindelijk op hetzelfde neer komt? Tenzij je letterlijk bovengenoemde verdeling noemt natuurlijk
De studies maten het x gram eiwit per kg lichaamsgewicht. Als jij denkt dat je een uitzondering bent als skinny fuck ecto, en wat je nu doet werkt voor je en is vol te houden met zoveel eiwit op een dag ivm praktische zaken, dan zou ik gewoon doorgaan met waar je mee bezig bent.
Maar nu merk ik gewoon dat ik graag een schema wil hebben, zodat ik voeding elke dag in ieder geval op orde heb. Niet meer aan het einde van de dag denken 'hm, misschien nog maar even wat gaan eten', en dat je dan weer naar beneden gaat om een shake te drinken, bapao's in de oven schoppen, banaantje erbij en daarna weer naast je vriendin gaan liggen. Gewoon wat meer structuur. En dan begin je dus met je macro's bepalen, en met die 30% / 40% eiwit in een 3300 kcal bulk kom ik dan al gauw uit op meer dan met die 100 gram extra eiwit dan die 'x gram per kg lichaamsgewicht'-richtlijn. En dan ga ik twijfelen welke richting ik nu op moet.
Ik ben absoluut niet iemand die gelooft dat streng naleven van magische nummers en tijdsstippen ook maar enig noemenswaardig verschil zal maken. Maar wanneer mensen schrijven 'bereken je macros en maak dan je schema'... dan kom je uiteindelijk wel weer bij de getallen uit. En dan is 100+ gram eiwit meer of minder op een dag wel een groot verschil. What do?![]()
Ik vind deze er toch veel smakelijker uit zien. Om 16.00 gegeten en nu eigenlijk nog steeds neit echt honger. Misschien als ik zo thuis ben. Maar die ga ik vaker eten!![]()
![]()
Die 40/30/30 is wel populair ja, maar je zou het ook op 50/25/25 of 50/30/20 kunnen trekken, da's ongeveer wat ik doe. Mijn maintenance is 2200 kcal (ja, dwerg). Dus 2200*0.2=440 kcal uit eiwitten. 440/4 = 110 gram eiwitten op een dag. Ik weeg 62 kg, dus dat ligt tussen die 1.5-2x aanbeveling in.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:47 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik heb sinds juni vastgehouden aan ~ 140 gram eiwit per dag, en ben ook prima van 68 naar 73 kg gegroeid. Een eetschema had ik niet, ik zorgde gewoon dat ik aan die ~ 140 gram eiwit kwam en voor de rest genoeg van alles at.
Maar nu merk ik gewoon dat ik graag een schema wil hebben, zodat ik voeding elke dag in ieder geval op orde heb. Niet meer aan het einde van de dag denken 'hm, misschien nog maar even wat gaan eten', en dat je dan weer naar beneden gaat om een shake te drinken, bapao's in de oven schoppen, banaantje erbij en daarna weer naast je vriendin gaan liggen. Gewoon wat meer structuur. En dan begin je dus met je macro's bepalen, en met die 30% / 40% eiwit in een 3300 kcal bulk kom ik dan al gauw uit op meer dan met die 100 gram extra eiwit dan die 'x gram per kg lichaamsgewicht'-richtlijn. En dan ga ik twijfelen welke richting ik nu op moet.
Ik ben absoluut niet iemand die gelooft dat streng naleven van magische nummers en tijdsstippen ook maar enig noemenswaardig verschil zal maken. Maar wanneer mensen schrijven 'bereken je macros en maak dan je schema'... dan kom je uiteindelijk wel weer bij de getallen uit. En dan is 100+ gram eiwit meer of minder op een dag wel een groot verschil. What do?
Voor zover ik weet hebben er geen studies zich gefocust op de macro ratio's, maar zijn die als vuistregels afgeleid van de x gram per kg lichaamsgewicht-studies.
Dus ik zou gewoon die 140 gram eiwitten van jou aanhouden en daar je macroverhouding eiwit uit halen.
En jonguh jij weer met je vriendin
Confidence through competence![]()
wat kost die nou?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:52 schreef Ganzz het volgende:
Ik vind deze er toch veel smakelijker uit zien. Om 16.00 gegeten en nu eigenlijk nog steeds neit echt honger. Misschien als ik zo thuis ben. Maar die ga ik vaker eten!
[ afbeelding ]
maandag werken in de bijlmer. daar zit ook een subway. ga ik hem ook ff uittesten![]()
Vuistregelquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Die 40/30/30 is wel populair ja, maar je zou het ook op 50/25/25 of 50/30/20 kunnen trekken, da's ongeveer wat ik doe. Mijn maintenance is 2200 kcal (ja, dwerg). Dus 2200*0.2=440 kcal uit eiwitten. 440/4 = 110 gram eiwitten op een dag. Ik weeg 62 kg, dus dat ligt tussen die 1.5-2x aanbeveling in.
Voor zover ik weet hebben er geen studies zich gefocust op de macro ratio's, maar zijn die als vuistregels afgeleid van de x gram per kg lichaamsgewicht-studies.
Dus ik zou gewoon die 140 gram eiwitten van jou aanhouden en daar je macroverhouding eiwit uit halen.
En jonguh jij weer met je vriendin![]()
73 kg
73 * 2 = 146 gram eiwit.
Macro verhouding
3300 kcal totaal
40% eiwit -> 3300 * 0.4 = 1320 kcal -> 1320 / 4 = 330 gram eiwit.
146g vs 330g. Dat vind ik wel een hele sterke afleiding? Of maak ik gewoon ergens een rekenfout? Want ik lees nooit over mensen die 330 gram eiwit per dag eten, behalve die extreme transformaties van forcefeedende gasten @ bb.com die 20 kg in een halfjaar zijn aangekomen ofzo.![]()
![]()
Oh, 40% ?Wie zegt 40% ? Verdient een high five. In z'n gezicht. Met een stoel.
Ik had het idee dat 30% zo'n beetje het max was wat aangeraden werd als je naar macronummers kijkt? Vind ik zelf al aan de hoge kant.
Misschien heb je 40% nodig als je aan de steroiden gaat, maar daar weet ik niets vanaf.
Op bb.com forum is het vaak 30% - 50% protein, in een clean bulk. Google 'clean bulk macro ratio'. Dan kom je dus op dit soort enorme hoeveelheden eiwit uit. En dan ga ik dus twijfelen of die 2 gram per kg niet veel te weinig is geweest, en ik er meer groei uit had kunnen halen.
En al dit soort onduidelijkheden weerhouden me er dus van een schema te maken. Fucking ectrostreken, maar ik heb er echt genoeg van.![]()
![]()
Brosciencequote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:16 schreef Panzermaus het volgende:
Op bb.com forum is het vaak 30% - 50% protein.50% man, jezus
Of dus idd steroiden, dat je die hoeveelheden eiwit nodig hebt, maar nogmaals daar weet ik niks van af.
Al die supps companies lachen zich kapot natuurlijk.Ze huren een team van broscientists in om het in de wereld te helpen, en iedereen brah't het na. Mensen posten hun schema, en 'yo brah u should try upping the protein try a 40/40/20 ratio, (protein/carbs/fat)'.
Dus het enige harde wat er op dit moment beschikbaar is aan 'harde resultaten', is dat er na > 2 g per kg lichaamsgewicht niet noemenswaardig meer hypertrofie optrad?![]()
Ja, dat zou ik de huidige consensus noemen. Heb wel studies gezien met megasupplementatie eiwit. Er was gewoon geen extra gain te zien.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:19 schreef Panzermaus het volgende:
Dus het enige harde wat er op dit moment beschikbaar is aan 'harde resultaten', is dat er na > 2 g per kg lichaamsgewicht niet noemenswaardig meer hypertrofie optrad?
Conclusie was dat het belangrijker is om boven je maintenance te eten voor spiergroei (met carbs, proteine en waarschijnlijk ook vet) dan de extra energie per se te moeten krijgen vanuit proteine.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12094125
Natuurlijk staat het je vrij om meer dan die 2 g / kg eiwit te eten, als je dat trekt. Ik vind dat moeilijk, ook uit praktische bezwaren, en ik voel me daarnaast beter met meer carbs.
En uiteraard weten we dat meer carbs != dikker worden. Gaat om wat voor energie je erin stopt en wat je verbrandt.Confidence through competence![]()
Ja de broscientists doen of eiwit spiergroei stimuleert, het is 'slechts' een bouwstof en helpt daarom niet om extra aan te maken. Als je natuurlijk te weinig hebt dan kan je lichaam niet doen wat het wil, maar 3 gram eiwit per kilo is gewoon onzin en ongefundeerd.![]()
Ik vergelijk het altijd met een sushi bar met een loopband:
Je kunt die loopband wel volstouwen en opstapelen met sushi, maar daar gaan de mensen niet meer van eten. Precies genoeg of net iets meer dan genoeg, is genoeg.Confidence through competence![]()
Kzou meer denken aan een watertank waar je water in kan doen, en als ie vol zit heeft het geen zin als je nog meer water hebt, loopt toch alleen maar overquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:32 schreef Stereotomy het volgende:
Beetje manke vergelijking, maargoed..
![]()
Haha, dat inderdaad.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:32 schreef Stereotomy het volgende:
Ik vergelijk het altijd met een sushi bar met een loopband:
[ afbeelding ]
Je kunt die loopband wel volstouwen en opstapelen met sushi, maar daar gaan de mensen niet meer van eten. Precies genoeg of net iets meer dan genoeg, is genoeg.Ik ben bang dat er geredeneerd wordt vanuit 'yo brah muscle = protein so get in more protein to slap on more muscle mass'.
Terwijl dat overtollige protein niet gebruikt/gekocht wordt om meer weefselopbouw te stimuleren, maar gewoon dure carbs worden.
Dan bouw ik maar een schema rond die 2 gram per kg lichaamsgewicht regel, 73*2 = 146, ronden we het mooi af naar 150 gram eiwit per dag.
150 * 4 = 600 kcal uit eiwit, de overblijvende 2700 uit mijn 3300 kcal vul ik dus op met carbs en vet. Ik ben gek op carbs, ze smaken fantastisch en ze zijn makkelijk in grote hoeveelheden te krijgen. Is er een gezondheidsrichtlijn (a la gram/kg) voor vet? Want dan kan ik de rest gewoon aanvullen met die lekkere carbs.![]()
Mwah maakt niet zoveel uit, als maar iets van minimum 20% van je intake vet is, dan zit je wel goed.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:40 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
150 * 4 = 600 kcal uit eiwit, de overblijvende 2700 uit mijn 3300 kcal vul ik dus op met carbs en vet. Ik ben gek op carbs, ze smaken fantastisch en ze zijn makkelijk in grote hoeveelheden te krijgen. Is er een gezondheidsrichtlijn (a la gram/kg) voor vet? Want dan kan ik de rest gewoon aanvullen met die lekkere carbs.![]()
Niet dat ik weetquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:40 schreef Panzermaus het volgende:
150 * 4 = 600 kcal uit eiwit, de overblijvende 2700 uit mijn 3300 kcal vul ik dus op met carbs en vet. Ik ben gek op carbs, ze smaken fantastisch en ze zijn makkelijk in grote hoeveelheden te krijgen. Is er een gezondheidsrichtlijn (a la gram/kg) voor vet? Want dan kan ik de rest gewoon aanvullen met die lekkere carbs.Je kunt dus kijken naar 50/30 k/v bijvoorbeeld. En dan voornamelijk voor de (meervoudig) overzadigde vetzuren kiezen, zoals de olijfolie of vette vis.
Ah, thanks! En dan gewoon uitsmeren over vijf eetmomenten per dag? Of is dat inmiddels ook achterhaald/herzien?![]()
Schijnt metabolisch gezien eigenlijk geen zak uit te maken of je nou 3 maaltijden doet of het uitsmeert (kan e.v.t. de onderzoeken opzoeken). Persoonlijk vind ik het wel fijner om vaker (en dan minder per keer ofc) te eten qua hongergevoel enzo.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:51 schreef Panzermaus het volgende:
Ah, thanks! En dan gewoon uitsmeren over vijf eetmomenten per dag? Of is dat inmiddels ook achterhaald/herzien?![]()
Maakt zeer zeker wel uit. Je kan beter per dag een periode van 3-4 uur kiezen om al je voeding binnen te krijgen en de rest van de dag te vasten. Wel veel water drinken natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:51 schreef Panzermaus het volgende:
Ah, thanks! En dan gewoon uitsmeren over vijf eetmomenten per dag? Of is dat inmiddels ook achterhaald/herzien?
Hierbij wel van uitgaande dat je weet hoe je moet eten, dus geen suikers, frisdranken, brood, pasta, aardappelen, bananen, alles met hoge http://www.glycemicindex.com/ laten staan.
Voornamelijk clean eten: dode dieren, groenten, noten, zaden en beetje fruit.
Deze methode heet Intermittent fasting, google de term maar.
Helaas lijkt me dit niet echt geschikt voor de fokbodybuilders aangezien als je pindakaas smeert dit langer dan 4 uur blijft zittenA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Vandaar dat al die wedstrijdatleten dat ook doen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 03:21 schreef 1517 het volgende:
[..]
Je kan beter per dag een periode van 3-4 uur kiezen om al je voeding binnen te krijgen en de rest van de dag te vasten.![]()
![]()
jezelf vergelijken met Pro's, die gasten hebben een abnormaal calorie aantal nodig wat je gewoon simpelweg niet in 3x kan eten, dus verdelen zij het over de dag inderdaad. Dit geldt echt niet voor de gemiddelde sporter hier hoor
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Over abnormaal veel eten gesproken, Ian Thorpe doet zo'n 10.000 kcal op een dag. Maar die ligt ook meerdere uren per dag in het zwembad.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Over intermittent fasting is nog veel onderzoek nodig. Er zijn hypotheses dat het je leven zou verlengen etc. maar dat is allemaal nog niet bewezen. Ook is deze manier van eten méér bestudeerd voor vet afvallen dan voor spier opbouwen.
Wat er wél nog steeds uit komt is dat je nog steeds een bepaald aantal kcal's moet eten om hypertrofie te bewerkstelligen (ja, ook hier gelden de regels van thermodynamica, net als zwaartekracht) en voldoende eiwit.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16529878
[ Bericht 5% gewijzigd door Stereotomy op 23-10-2011 11:08:19 ]Confidence through competence![]()
Eten (niet te veel, niet te weinig), trainen (niet te veel, niet te weinig), slapen (niet te veel, niet te weinig).quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:27 schreef DeMessias het volgende:
Bende nerds met jullie biologie-uiteenzetting![]()
Ik begrijp er gewoon niks van
Zo
Welk van deze oefeningen zou je als eerste schrappen: chest press - bench press (smith) - machine fly?![]()
Chest press als die op de machine is.quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:57 schreef DeMessias het volgende:
Welk van deze oefeningen zou je als eerste schrappen: chest press - bench press (smith) - machine fly?
Losse oefeningen > Machine oefeningen.![]()
Als het mogelijk is schrap ze alledrie en stap idd over op normale bench (dus geen smith) en losse gewichten?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:00 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Chest press als die op de machine is.
Zijn alle drie machines hoor, chest press ken ik niet in de losse oefeningen variant tenzij je twee dumbells neemt...quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:00 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Dat is gewoon dumbbell bench press.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:23 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Zijn alle drie machines hoor, chest press ken ik niet in de losse oefeningen variant tenzij je twee dumbells neemt...
Verder: je kan toch wel gewoon benchen met een barbell daar?![]()
Daar zie ik het nut al helemaal niet van in als beginner.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:54 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Dat is gewoon dumbbell bench press.
Verder: je kan toch wel gewoon benchen met een barbell daar?
Verder geen barbell om te benchen (zo'n kleine kan niet genoeg gewicht dragen?).![]()
Doe ik ook. In augustus volgend jaarquote:Op zondag 23 oktober 2011 14:11 schreef Luchtkoker het volgende:
Je sportschool heeft geen fatsoenlijke barbell?Ik zou weggaan.
![]()
![]()
Beter ga je dumbbell bench pressen inplaats van op die chest press machine. Veel betere oefening, srs. Voor beginners en gevorderden. Triceps, chest, schouders, en een heel stuk coordinatie.![]()
Op voorwaarde dat je de oefening juist uitvoert zal dat wel goed zijn. Als beginner is het gewoon makkelijker om chest press te doen vind ik. Daar train je overigens ook je triceps, chest en deels je schouders mee.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:13 schreef Panzermaus het volgende:
Beter ga je dumbbell bench pressen inplaats van op die chest press machine. Veel betere oefening, srs. Voor beginners en gevorderden. Triceps, chest, schouders, en een heel stuk coordinatie.![]()
Ik moet Panzermaus hier toch echt steunen. Dumbbell chest press is gewoon een bazen oefening, geen excuus dat je beginner bent oid. Dan pak je maar wat lichter gewicht.
Beters begin je vroeg met free weights. Meer resultaat, je leert meteen te letten op je form, etc.Of toch du vader?![]()
Inderdaad. Je verdoet je tijd op die machine als je ook gewoon dumbbells tot je beschikking hebt. Minstens zoveel groei stimulatie en je traint ook nog eens je coordinatie, die later goed van pas komt, ook buiten de gym. Wat heb je nu, helemaal als beginner, aan ervaring op zo'n machine?![]()
Gewoon schrik dat ik ga falen met die losse gewichtenOp die chest press kan ik maar 40-45 kg (8 reps)
![]()
![]()
Ik heb ook echt te lang aangekloot op machines voor ik een keer met m'n boii Diabox ging trainen en hij me the ways liet zien. Toen was ik ook echt dramatisch qua gewichten etc, maar toch gewoon dumbbell chest press etc gaan doen.
Achteraf vind ik het echt jammer dat ik zoveel tijd op machines heb verdaan.
Of toch du vader?![]()
Nee joh. Gewoon licht beginnen, beetje de goede vorm doorkrijgen, stabiliseren is op het begin ook een beetje wennen. Dan gewoon opbouwen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:25 schreef DeMessias het volgende:
Gewoon schrik dat ik ga falen met die losse gewichtenOp die chest press kan ik maar 40-45 kg (8 reps)
Je moet echt niet bang zijn dat je gaat falen oid, iedereen begon ergens, en 40-45 kg is een stuk meer dan ik kon toen ik begon.
Of toch du vader?![]()
Bij ons beginnen de dumbbells op letterlijk 1 kg, en lopen op tot 22 kg. Daarna kun je met schijven + stangetje met draaimoer dumbbells tot ruim 50 kg maken.
Geloof me, je kan echt wel 8 reps maken met 1 kg dumbbells. 5 kg moet ook geen probleem zijn, enzovoort. Bang voor falen, voor wie? Je ego? Mening van anderen? Je komt er om te groeien, van klein naar groot. Doe dat dan ook.![]()
![]()
Falen voor mezelf. Ik heb gewoon een slecht gevoel als ik naar mijn mening te lichte gewichten moet nemen of een oefening verkeerd uitvoer.![]()
Horen zij.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Eigenlijk horen hun Weissman te heten.
Dat is dus weer die wijsheid.
Of toch du vader?![]()
Fok dat, 3 jaar terug kon ik niet eens 1 keer opdrukkennu doe ik er met gemak 80.
Zet je ego opzij. Ze zeggen niet voor niks; ''the mind is your battleground''![]()
Laat ik het zo zeggen, als je nooit gaat beginnen aan dumbbells omdat je misschien kan falen, dan zal je het ook nooit 'leren'. Als je nooit autorijlessen neemt omdat je bang bent dat je gaat falen, zal je ook nooit leren autorijden.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:37 schreef DeMessias het volgende:
Falen voor mezelf. Ik heb gewoon een slecht gevoel als ik naar mijn mening te lichte gewichten moet nemen of een oefening verkeerd uitvoer.
Wederom, ik weet eigenlijk wel zeker dat ik een stuk zwakker was dan jij nu bent toen ik met dumbbells begon, en mij lukte het ook gewoon prima. Begin gewoon wat lichter om je form goed in orde te krijgen en een beetje aan de vrije gewichten te wennen, en vervolgens zal je snel genoeg hogere gewichten kunnen pakken.
Maar goed, we kunnen er tegenaan praten wat we willen, eigenlijk komt het erop neer dat je een mentale drempel hebt waar je jezelf gewoon over heen moet zetten.Of toch du vader?![]()
Don't use machines. Become one."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
De volgende TT, en wat een uitspraak.quote:Show us what you got man. Wanna see how freakin' huge, solid, thick and tight you can get.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:42 schreef DeMessias het volgende:
Goed, de pussy in mij wat uitschakelen en me morgen er eens aan wagen. Bedankt voor de motivatie.![]()
Deze TT wijzigen!quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:50 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
De volgende TT, en wat een uitspraak.
[..]
Show us what you got man. Wanna see how freakin' huge, solid, thick and tight you can get.If not now, then when.![]()
Luister ik doe 6 gram per kilo lichaams gewicht en maak de gains van mijn leven.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:40 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Haha, dat inderdaad.Ik ben bang dat er geredeneerd wordt vanuit 'yo brah muscle = protein so get in more protein to slap on more muscle mass'.
Terwijl dat overtollige protein niet gebruikt/gekocht wordt om meer weefselopbouw te stimuleren, maar gewoon dure carbs worden.
Dan bouw ik maar een schema rond die 2 gram per kg lichaamsgewicht regel, 73*2 = 146, ronden we het mooi af naar 150 gram eiwit per dag.
150 * 4 = 600 kcal uit eiwit, de overblijvende 2700 uit mijn 3300 kcal vul ik dus op met carbs en vet. Ik ben gek op carbs, ze smaken fantastisch en ze zijn makkelijk in grote hoeveelheden te krijgen. Is er een gezondheidsrichtlijn (a la gram/kg) voor vet? Want dan kan ik de rest gewoon aanvullen met die lekkere carbs.
2 gram zou idd meer als voldoende moeten zijn.![]()
Zo moeilijk is het echt niet hoorquote:Op zondag 23 oktober 2011 12:27 schreef DeMessias het volgende:
Bende nerds met jullie biologie-uiteenzetting![]()
Ik begrijp er gewoon niks van![]()
Ik vind het heerlijk om Stereotomy zijn theoretische kennis te lezen, sommige hebben echt verstand van zaken.
Ik leer er een boel van... Begrijp ik het niet, ga ik direct googlen totdat het duidelijk is.
Simpel.![]()
Falen is pas waneer je weigert op te staanquote:Op zondag 23 oktober 2011 14:45 schreef Weissman het volgende:
Speciaal voor jou over ''falen'':
In principe kan je nooit falen, je kan er alleen van leren.![]()
Sommige machines zijn wel goed hoor als je eens goed wil isoleren. Zou nu niet snel op zo'n borst machine gaan maar die voor biceps/triceps zijn altijd wel fijn aan het einde van je training.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:00 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
niks mis met chestpress, ja de stabilisator spieren etc. maar je kan prima een grote borst bouwen met chestpress
dan nog functionaliteit, wat is er functioneel aan benchpress. Op je rug liggen en een gewicht omhoog drukken, erg functioneel en veel voorkomend.![]()
Triceps afmaken met one-arm supinated grip tricep extensionsquote:Op zondag 23 oktober 2011 15:59 schreef Om_nomnom het volgende:
[..]
Sommige machines zijn wel goed hoor als je eens goed wil isoleren. Zou nu niet snel op zo'n borst machine gaan maar die voor biceps/triceps zijn altijd wel fijn aan het einde van je training.Echt een killer
Of toch du vader?![]()
wat dan niet?quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:16 schreef Kroc het volgende:
dan niet, veel succes verder ik ga weer wieberen
Ik zeg gewoon ff wat ik gisteren heb gedaan![]()
![]()
Er is een direct verband gevonden tussen rotte eieren eten en vieze scheten.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:24 schreef zoz het volgende:
Maar hoe zit het nou met eiwitten en vieze scheetjes??Of toch du vader?![]()
Krijg de laatste tijd steeds vaker bultjes op me schouders (rug kant), is dit acne?If not now, then when.![]()
geen idee. post eens piccasquote:Op zondag 23 oktober 2011 18:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Krijg de laatste tijd steeds vaker bultjes op me schouders (rug kant), is dit acne?![]()
Waarschijnlijk aids. Gebaseerd op de informatie die je ons gaf. Maar uitsluitsel kan alleen worden gegeven met foto's of een veel duidelijkere omschrijving.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Krijg de laatste tijd steeds vaker bultjes op me schouders (rug kant), is dit acne?
In dezelfde lijn heb ik trouwens ook nog een vraag. Ik heb de laatste tijd steeds vaker pijn, betekent dit dat ik osteogenesis imperfecta heb?Of toch du vader?![]()
Ja dat of lupusquote:Op zondag 23 oktober 2011 19:06 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Waarschijnlijk aids. Gebaseerd op de informatie die je ons gaf. Maar uitsluitsel kan alleen worden gegeven met foto's of een veel duidelijkere omschrijving.
In dezelfde lijn heb ik trouwens ook nog een vraag. Ik heb de laatste tijd steeds vaker pijn, betekent dit dat ik osteogenesis imperfecta heb?![]()
ja op chest press kan ik ook 40 kg terwijl ik met dumbells begon met 8 kg (per hand)en nu op de 16 kg zit. Dat bouw je gewoon op zelfs in korte tijd en vraag, als je alleen bent, aan iemand o je houding wel goed is.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:25 schreef DeMessias het volgende:
![]()
Pijn is niet kenmerkend aan osteogenesis imperfecta, eerder dat je alles breekt bij de lulligste dingen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:06 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Waarschijnlijk aids. Gebaseerd op de informatie die je ons gaf. Maar uitsluitsel kan alleen worden gegeven met foto's of een veel duidelijkere omschrijving.
In dezelfde lijn heb ik trouwens ook nog een vraag. Ik heb de laatste tijd steeds vaker pijn, betekent dit dat ik osteogenesis imperfecta heb?![]()
WAT WEET JIJ ER NOU VANquote:Op zondag 23 oktober 2011 19:31 schreef Diabox het volgende:
[..]
Pijn is niet kenmerkend aan osteogenesis imperfecta, eerder dat je alles breekt bij de lulligste dingen.Of toch du vader?![]()
Yes mijn Captains of Crush is binnen
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Lijkt me wel boss als je een echt dikke grip hebt en gewoon shit kan verkruimelen met je handen enzo.![]()
![]()
Ja maar het is een #1 en die krijg ik nu nog lang niet dicht dus het gaat nog even durenIk hoorde wel dat het heel snel gaat. Maar ik ga voor de #3 certification
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Maar wat doe je met die dingen als je ze eenmaal dicht hebt geknepen? Is er geen ruilprogramma voor die dingen? Want als je eenmaal eentje goed en snel dicht kan krijgen, dan heb je de voorgaande eigenlijk niet meer nodig?![]()
Dag 1: squatquote:Op zondag 23 oktober 2011 23:36 schreef Weissman het volgende:
Rug
Borst
Benen
Schouders
Armen
Buik
Hoe te verdelen over 2 dagen ?
Militairy press
Bor of pendlay
Chins
Evt biceps? Al pak je die met rows en chins ook
Dag 2:bp
Ring push ups
Dips
Crunch
Eerste wat me te binnen schoot, grotendeels compound en losjes gebaseerd op stronglifts.![]()
Rug, biceps, schouders.
Borst, triceps, benen.
Schouders zoberzo eerst. Anders heb je geen triceps meer over om schouders mee te doenBuik op een van de 2, waar je minder oefeningen doet.
Of toch du vader?![]()
Ik hebt t momenteel zo:
Borst, rug, biceps, triceps
Benen, schouders, buik
Niet echt ideaal.. maar dat zal het helaas nooit worden als je 2 dagen split schema hebt.![]()
Ik stond laatst te praten met Pedro in de gym (afgetrainde mexicano: "jai moet drooog worden, drooog trainen frind") en die adviseerde me te beginnen aan een schema met supersets i.c.m. bcaa's en amino's en cardio op z'n tijd.
Nu doe ik al een paar maanden full body per week, verdeeld over 3 dagen (borst/tri, rug/bi en schou/benen) icm goed eetschema.
Heeft Pedro een punt en is zijn aanpak beter?![]()
Bedankt voor je reactie. Zelf heb ik veel resultaat gehaald met IF. Vond het in het begin erg moeilijk om te begrijpen dat ik echt maar 1x per dag kon eten en dat genoeg zou zijn. Maar later vond ik het eigenlijk wel fijn. Hoefde de hele dag niet aan eten te denken en zodra ik 's avonds thuis kwam begon het vreetfestijn.quote:Op zondag 23 oktober 2011 10:18 schreef Stereotomy het volgende:
Over intermittent fasting is nog veel onderzoek nodig. Er zijn hypotheses dat het je leven zou verlengen etc. maar dat is allemaal nog niet bewezen. Ook is deze manier van eten méér bestudeerd voor vet afvallen dan voor spier opbouwen.
Wat er wél nog steeds uit komt is dat je nog steeds een bepaald aantal kcal's moet eten om hypertrofie te bewerkstelligen (ja, ook hier gelden de regels van thermodynamica, net als zwaartekracht) en voldoende eiwit.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16529878
Al begrijp ik wel dat het een iets wat extreem voedingstyle isA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
HIITquote:Op zondag 23 oktober 2011 23:36 schreef Weissman het volgende:
Rug
Borst
Benen
Schouders
Armen
Buik
D1:
Cleans
Pullup-varianten
Squat-varianten
D2:
Press-varianten
deadlift-variantenA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:06 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
In dezelfde lijn heb ik trouwens ook nog een vraag. Ik heb de laatste tijd steeds vaker pijn, betekent dit dat ik osteogenesis imperfecta heb?
Sarcoidosis, ik zeg het je."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Toch wel zuur om met mijn laagje bulking-vet + moobs over Bondi beach te lopen rond al die strak afgetrainde lijven. Maarja, dat krijg je als je vier maanden geleden serieus bent begonnenCutten heeft gewoon geen zin nog
[ Bericht 12% gewijzigd door star_gazer op 24-10-2011 08:30:22 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Sportfood.nl. Zijn best duur(30 euro incl. verzendkosten) maar dan heb je ze wel meteen en dan hoeven ze niet helemaal uit de USA te komen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:49 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Waar heb je hem besteld? Ga er mss ook een kopen voor de aardigheidI had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
pull/pushquote:Op zondag 23 oktober 2011 23:36 schreef Weissman het volgende:
Rug
Borst
Benen
Schouders
Armen
Buik
ub/lb
torso/limbs![]()
welke dagen zijn 't in de week? Wat doe je aan sport de andere dagen?quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:36 schreef Weissman het volgende:
Rug
Borst
Benen
Schouders
Armen
Buik
Hoe te verdelen over 2 dagen ?hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Dat weet ik nog niet en kan elke week verschillen maar dacht er zelf aan om 2 achtereen volgende dagen te doen. Maandag-dinsdag (zeer waarschijnlijk) of dinsdag/donderdag . Verder zwem ik 1x per week en 1 dag wil ik vrijhouden voor fullbody (crossfitquote:Op maandag 24 oktober 2011 09:06 schreef mister_popcorn het volgende:
welke dagen zijn 't in de week? Wat doe je aan sport de andere dagen?![]()
)
![]()
ballistisch train je vooral bij crossfit lijkt me: snatch, clean, jerk, pushpress etc.
wat ik wel vaak zag bij rugby spelers:
maandag: pull of lb
woensdag: push of ub
vrijdag: olympisch of crossfit dan in jouw geval![]()
Thanksquote:Op maandag 24 oktober 2011 08:11 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Sportfood.nl. Zijn best duur(30 euro incl. verzendkosten) maar dan heb je ze wel meteen en dan hoeven ze niet helemaal uit de USA te komen., net jarig geweest dus de 1.5 besteld. 1 klonk zoals ik de omschrijving las iets te makkelijk, maar misschien verkijk ik me hier wel enorm op
.
![]()
Wat kroc says, of een push en pull. Al blijf ik er wel bij dat je beter 1 dag rust kan houden. Een front squat of deadlift trainen bijv beide je rug ook. Push pull is squat en deads uit elkaar halen, maar die zijn in grote mate ook overeenkomstig, bijv zwaar voor de onderrug.quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:10 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dat weet ik nog niet en kan elke week verschillen maar dacht er zelf aan om 2 achtereen volgende dagen te doen. Maandag-dinsdag (zeer waarschijnlijk) of dinsdag/donderdag . Verder zwem ik 1x per week en 1 dag wil ik vrijhouden voor fullbody (crossfit![]()
)
Als je toch twee dagen op rij gaat zou ik dag 1 squat / deads (of variant) / rug / biceps en dag 2 bench / mp / dips / schouder / tri's doen. Zo hou je mi de oefeningen het beste uit elkaar.
Daarnaast went je lichaam ook wel aan dag1 squatten en dag2 deads (dus geen dag ertussen), maar dan zou ik dag3 wel rust inplannen (en goed vreten).
Keuze = reuze!hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt en of je al goede grip hebt maar ik krijg hem lang niet dichtquote:Op maandag 24 oktober 2011 10:03 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Thanks, net jarig geweest dus de 1.5 besteld. 1 klonk zoals ik de omschrijving las iets te makkelijk, maar misschien verkijk ik me hier wel enorm op
.
Ik vraag me wel af of je die dingen net zo moet gebruiken en trainen als normale spieren, dus niet elke dag die grippers gebruiken enz.
Train nu zo'n 6~ maanden, al heb ik vooral nadruk gelegd op vetverlies en niet op gains (maar ook de nodige gains gemaakt gelukkig !). Grip altijd al geisoleerd omdat ik in het begin niet beter wist, en het nu eigenlijk wel leuk vind.quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:51 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt en of je al goede grip hebt maar ik krijg hem lang niet dichtIk vraag me wel af of je die dingen net zo moet gebruiken en trainen als normale spieren, dus niet elke dag die grippers gebruiken enz.
Het zijn heel kleine spiertjes dus denk dat je het wel elke 1-2 dagen kan doen hoor.![]()
Weet iemand of een vet%-meter van Omron
http://www.fysiowebwinkel.nl/products/Vetmeter-Omron-BF-306.html
een nauwkeurig/betrouwbaar apparaat is?
Lijkt me iig al stuk beter dan een weegschaal met zo'n functie![]()
Lijkt me een raar ding, beter om handigheid te krijgen met een goedkope skinfold caliper ("huidplooimeter") en het veel beter te kunnen meten.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:05 schreef MrNiles het volgende:
Weet iemand of een vet%-meter van Omron
http://www.fysiowebwinkel.nl/products/Vetmeter-Omron-BF-306.html
een nauwkeurig/betrouwbaar apparaat is?
Lijkt me iig al stuk beter dan een weegschaal met zo'n functie![]()
Ik heb hem vooral gehaald omdat ik motorrijd en ik na een uurtje ongeveer hele erge last krijg van mijn linkerpols omdat ik de hele tijd de koppeling moet intrekken wat nogal stroef gaat op mijn motor.quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:58 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Train nu zo'n 6~ maanden, al heb ik vooral nadruk gelegd op vetverlies en niet op gains (maar ook de nodige gains gemaakt gelukkig !). Grip altijd al geisoleerd omdat ik in het begin niet beter wist, en het nu eigenlijk wel leuk vind.
Het zijn heel kleine spiertjes dus denk dat je het wel elke 1-2 dagen kan doen hoor.
Maar nu ik toch bezig ben, ga ik wel ff de CoC #3 certification halen
Full body verdeeld over 3 dagen = splitquote:Op maandag 24 oktober 2011 01:02 schreef r3gi3boy het volgende:
Ik stond laatst te praten met Pedro in de gym (afgetrainde mexicano: "jai moet drooog worden, drooog trainen frind") en die adviseerde me te beginnen aan een schema met supersets i.c.m. bcaa's en amino's en cardio op z'n tijd.
Nu doe ik al een paar maanden full body per week, verdeeld over 3 dagen (borst/tri, rug/bi en schou/benen) icm goed eetschema.
Heeft Pedro een punt en is zijn aanpak beter?
Bij full body train je alle spiergroepen op 1 dag.
Het belangrijkst is dat je compound oefeningen doet. Hoe je de details invult boeit niet zo, supersets, dropsets, piramide, hoog volume, lager volume, blabla, als je maar hard traint en tot failure gaat.
BCAA's = amino's, ik geloof niet zo in de toegevoegde waarde hiervan. Voor een beginner is het al helemaal bullshit.
Droogtrainen = onzinnige beach boy term. Je vetpercentage verlagen doe je niet door te trainen, maar door je voeding aan te passen (en evt. cardio). Dat noemt men 'cutten'. Vergeet droogtrainen en negeer mensen die beweren dat je 6x25 herhalingen moet doen om 'dr0g3rr te w0rduh'. Het is aan jou om te bepalen of je wilt (clean) bulken, of eerst af wil vallen. Het is het een of het ander.
Goed trainen + eten + rusten, dat is alles.
[ Bericht 3% gewijzigd door 16meter op 24-10-2011 14:40:11 ]![]()
wat zijn een beetje redelijke termijnen om te bulken en te cuttenquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:31 schreef 16meter het volgende:
[..]
Full body verdeeld over 3 dagen = split
Bij full body train je alle spiergroepen op 1 dag.
Het belangrijkst is dat je compound oefeningen doet. Hoe je de details invult boeit niet zo, supersets, dropsets, piramide, hoog volume, lager volume, blabla, als je maar hard traint en tot failure gaat.
BCAA's = amino's, ik geloof niet zo in de toegevoegde waarde hiervan. Voor een beginner is het al helemaal bullshit.
Droogtrainen = onzinnige beach boy term. Je vetpercentage verlagen doe je niet door te trainen, maar door je voeding aan te passen (en evt. cardio). Dat noemt men 'cutten'. Vergeet droogtrainen en negeer mensen die beweren dat je 6x25 herhalingen moet doen om 'dr0g3rr te w0rduh'. Het is aan jou om te bepalen of je wilt (clean) bulken, of eerst af wil vallen. Het is het een of het ander.
Goed trainen + eten + rusten, dat is alles.
ik zou ik graag wat meer over willen weten..enkele te adviseren websites?![]()
lees de sticky's op DBB even daarover
wat redelijk is, dat is geheel aan jezelf.
zelf wil ik nooit boven de 15% komen, hoe hoger je vp, hoe langer/zwaarder de cut.
gebruikelijk is om in de wintermaanden te bulken en tegen het voorjaar aan een cut te denken.
gwn voor de chickies op de strand weetje![]()
en wat is "gezond"?quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:42 schreef 16meter het volgende:
lees de sticky's op DBB even daarover
wat redelijk is, dat is geheel aan jezelf.
zelf wil ik nooit boven de 15% komen, hoe hoger je vp, hoe langer/zwaarder de cut.
gebruikelijk is om in de wintermaanden te bulken en tegen het voorjaar aan een cut te denken.
gwn voor de chickies op de strand weetje
denk niet dat 6maanden bulk en 6 maand cutten goed is..of dat het uberhaupt zou werken![]()
Zijn er hier toevallig mensen met gyno? Ben zelf wel een gevalletje (poffige tepels, maar niet gevoelig), maar heb eigenlijk geen idee wat ik er tegen kan doen
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Eerst vetpercentage omlaag krijgen (12-14%), dan nog een keer kijken. Ik vermoed(de) dat ik het zelf ook had, maar nu op 16% is het al een stuk minder. Ik ga kijken hoe het eruit ziet op 14.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:26 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er hier toevallig mensen met gyno? Ben zelf wel een gevalletje (poffige tepels, maar niet gevoelig), maar heb eigenlijk geen idee wat ik er tegen kan doen
Kan gewoon zijn doordat je chubby bent en aanleg tot vetopslag hebt bij je tieten. Is genetisch.
Balen, want bij koude temperaturen heb je er waarschijnlijk geen last van (dan trekt je tepelhof samen).Confidence through competence![]()
"And I'm the world's strongest man".quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:30 schreef seto het volgende:
http://denver.cbslocal.co(...)il-heath-brian-shaw/
Mr. Olympia tegenover World's Strongest Man.
*Tilt twee kleuters op*I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Dat is wat ik dacht ja.quote:I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Is altijd zo.
Als je lang bent krijg je bijna nooit genoeg massa bij elkaar om net zo massief te lijken als de 'kleintjes'.![]()
Leuk stukje.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:30 schreef seto het volgende:
http://denver.cbslocal.co(...)il-heath-brian-shaw/
Mr. Olympia tegenover World's Strongest Man.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Moet geen probleem zijn, lijkt mij.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:58 schreef MrNiles het volgende:
[..]
en wat is "gezond"?
denk niet dat 6maanden bulk en 6 maand cutten goed is..of dat het uberhaupt zou werken
Maar ik heb nog nooit gecut, anderen kunnen je er vast meer over vertellen.
Nogmaals: lees de sticky's, die beantwoorden waarschijnlijk (bijna) al je vragen![]()
Schwarzenegger is 1.88quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:16 schreef DjMark het volgende:
Is altijd zo.
Als je lang bent krijg je bijna nooit genoeg massa bij elkaar om net zo massief te lijken als de 'kleintjes'.![]()
![]()
Maar Jay is ook maar 1,75. Tijden veranderen. Arnie zou met zijn figuur destijds nu ook niet meer mr. Olympia worden.quote:I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
zn armen + borst zijn wel groterquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:24 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Die buiken... en bovenbenen, quads, rectus femoris...![]()
![]()
Borst misschien, armen zeker niet.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:28 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
zn armen + borst zijn wel groter
Esthetisch gezien blaast Arnold hem natuurlijk wel weg.![]()
Coleman zijn triceps en voorarmen zijn groterquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:28 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
zn armen + borst zijn wel groter![]()
![]()
check de biceps dan... vind ik echt wel groterquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:31 schreef 16meter het volgende:
[..]
Borst misschien, armen zeker niet.
Esthetisch gezien blaast Arnold hem natuurlijk wel weg.
Dat tweede sowieso... ook tenminste geen string![]()
Ideaal beeld... onder smal, boven breed.![]()
Voor me beachboy braddas.![]()
Here's how to get your situation up to the level of the Situation
Listen, dawg. You're probably hitting the gym, doing your tanning, and picking up fresh laundry every day. And maybe you've had some success beating up the beat and creeping on chicks in the club. But do you really think your situation is where it needs to be? Be honest with yourself, bro.
This book here will take your game to a level thought unattainable, given your physical limitations (because we can't all look like Rambo, pretty much, with our shirt off). We start with GTL-the bedrock of life itself. And then we hit the GTL Remix-the rules for getting your personal grooming did. From there it's my guide to the Jersey Shore, battle plans for the club, a primer on grenades and wingmen, and tips for ridding yourself of all levels of clinger. Then I look at the big picture: how to cook the perfect lasagna, how to find a life partner, and how to deal with being one of the most famous people on the planet-which is guaranteed if you follow my advice.
This is the bible for Situation Nation. Read it, live it, and crush it.If not now, then when.![]()
Ik vind die benen van Ronnie gewoon niet mooi meer. Ook te veel massa, in die filmpjes in de gym waar hij op zo'n calf ding zit, gewoon niet mooi meer. Ziet er een beetje zielig uit, alsof hij dik is.![]()
kun je wel vinden, maar de cijfers zeggen iets andersquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:33 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
check de biceps dan... vind ik echt wel groter
Dat tweede sowieso... ook tenminste geen string![]()
Ideaal beeld... onder smal, boven breed.![]()
Cool, even lezen na deze workout:quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Voor me beachboy braddas.
[ afbeelding ]
Here's how to get your situation up to the level of the Situation
Listen, dawg. You're probably hitting the gym, doing your tanning, and picking up fresh laundry every day. And maybe you've had some success beating up the beat and creeping on chicks in the club. But do you really think your situation is where it needs to be? Be honest with yourself, bro.
This book here will take your game to a level thought unattainable, given your physical limitations (because we can't all look like Rambo, pretty much, with our shirt off). We start with GTL-the bedrock of life itself. And then we hit the GTL Remix-the rules for getting your personal grooming did. From there it's my guide to the Jersey Shore, battle plans for the club, a primer on grenades and wingmen, and tips for ridding yourself of all levels of clinger. Then I look at the big picture: how to cook the perfect lasagna, how to find a life partner, and how to deal with being one of the most famous people on the planet-which is guaranteed if you follow my advice.
This is the bible for Situation Nation. Read it, live it, and crush it.
![]()
Ik ook, duurde 78 uur totdat ik een supersixpack had, daarvoor zat er nog allemaal vet op.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:47 schreef 16meter het volgende:
Sinds ik The Situation workout doe maak ik de gains van m'n leven.
Wel i.c.m. de shake weight.If not now, then when.![]()
weet ik veel wat de cijfers zijn, ik kijk naar de foto die hij heeft geplaatst.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:41 schreef 16meter het volgende:
[..]
kun je wel vinden, maar de cijfers zeggen iets anders![]()
Vooral m'n benen gaan er hard op. Heb bijna net zulke shredded wheels als Sitch nu.ok, dan heb je gelijk, ik ben om.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:49 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
weet ik veel wat de cijfers zijn, ik kijk naar de foto die hij heeft geplaatst.![]()
Hij is echt zo lelijkquote:![]()
![]()
ruik ik sarcasme?quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:49 schreef 16meter het volgende:
Vooral m'n benen gaan er hard op. Heb bijna net zulke shredded wheels als Sitch nu.
[..]
ok, dan heb je gelijk, ik ben om.![]()
![]()
Hier, ben bezig met de verzekering om onder het mes te gaan hiervoor.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:26 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er hier toevallig mensen met gyno? Ben zelf wel een gevalletje (poffige tepels, maar niet gevoelig), maar heb eigenlijk geen idee wat ik er tegen kan doen![]()
Kun je misschien iets meer vertellen daarover? Welke onderzoeken moet je doen, hoe kom je ervoor in aanmerking?quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:01 schreef Weissman het volgende:
[..]
Hier, ben bezig met de verzekering om onder het mes te gaan hiervoor.Confidence through competence![]()
Waar heb je deze besteld, in Nederland ergens?quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:33 schreef Jac0bus het volgende:
Ja maar het is een #1 en die krijg ik nu nog lang niet dicht dus het gaat nog even durenIk hoorde wel dat het heel snel gaat. Maar ik ga voor de #3 certification
Iemand ervaring met die pull-up bars die je om je deurpost klemt? Wil zo'n ding bestellen voor thuis.
edit: dit soort: http://link.marktplaats.nl/492027012![]()
Sportfood.nlquote:Op maandag 24 oktober 2011 18:10 schreef 16meter het volgende:
[..]
Waar heb je deze besteld, in Nederland ergens?
Iemand ervaring met die pull-up bars die je om je deurpost klemt? Wil zo'n ding bestellen voor thuis.
edit: dit soort: http://link.marktplaats.nl/492027012
Gaat iedereen nu aan de CoC? Misschien allemaal doorgaan tot de certification
Ik heb er al sinds mijn puberteit last van, aan de rechterkant dan. Eerst naar de huisarts gegaan, die me een paar plastische chirurgen aan kon raden. Heb toen met de verzekering gebeld en die zeiden dat ze het gingen vergoeden.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:05 schreef Stereotomy het volgende:
Kun je misschien iets meer vertellen daarover? Welke onderzoeken moet je doen, hoe kom je ervoor in aanmerking?
Daarna heb ik dus een afspraak gemaakt met die chirurg, probleem uitgelegd, hij heeft er naar gekeken, kon het bevestigen en heeft een aanvraag voor de vergoeding ingediend.
Heb vorige week een brief van de verzekering gekregen; ze willen foto's zien en daarna besluiten ze of ze het gaan vergoeden of niet. ( i know, klinkt allemaal een beetje vaag)
Vergeet niet dat het een medische ingreep is met cosmetische redenen. Daarom is het nogal een taboe en in vele gevallen (die ik op DBB heb gelezen) moet je het zelf vergoeden omdat het niet ''noodzakelijk'' of ''levensbedreigend'' is.![]()
Terug van de gym, m'n dumbbell bench press nog niet gedaan want vergeten hoe het moest dus dat staat woensdag op het programmawel een faal want dat is blijkbaar recht naar boven stoten...
Drie beachboytjes waren ook aan het trainen: biceps curlen à volonté en steeds meer gewichten plaatsen op de smith om te bench pressen. Als je ze dan de oefening ziet uitvoerenDe stang van de smith lieten ze ipv tot op hun borst, minstens 20 cm erboven zweven bij het terugkomen.
![]()
Een van de beachboytjes had ik pas laattijdig herkend, dat was de broer van een exDe grootste idioot van de drie... Hij was vrijwel voortdurend aan het klagen van schouderpijn (vooral tijdens z'n biceps curls), ging hij uiteindelijk de shoulder press doen met een gewicht dat hij nauwelijks deftig omhoog kreeg
![]()
![]()
Thanks.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:14 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Sportfood.nl
Gaat iedereen nu aan de CoC? Misschien allemaal doorgaan tot de certification![]()
dumbell press is hetzelfde als benchpress... enige verschil is dat het 2 losse gewichten zijn ipv 1 stang.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:18 schreef DeMessias het volgende:
Terug van de gym, m'n dumbbell bench press nog niet gedaan want vergeten hoe het moest dus dat staat woensdag op het programmawel een faal want dat is blijkbaar recht naar boven stoten...
Drie beachboytjes waren ook aan het trainen: biceps curlen à volonté en steeds meer gewichten plaatsen op de smith om te bench pressen. Als je ze dan de oefening ziet uitvoerenDe stang van de smith lieten ze ipv tot op hun borst, minstens 20 cm erboven zweven bij het terugkomen.
![]()
Een van de beachboytjes had ik pas laattijdig herkend, dat was de broer van een exDe grootste idioot van de drie... Hij was vrijwel voortdurend aan het klagen van schouderpijn (vooral tijdens z'n biceps curls), ging hij uiteindelijk de shoulder press doen met een gewicht dat hij nauwelijks deftig omhoog kreeg
Oefening blijft hetzelfde.![]()
Thanks. En veel succes.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:15 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik heb er al sinds mijn puberteit last van, aan de rechterkant dan. Eerst naar de huisarts gegaan, die me een paar plastische chirurgen aan kon raden. Heb toen met de verzekering gebeld en die zeiden dat ze het gingen vergoeden.
Daarna heb ik dus een afspraak gemaakt met die chirurg, probleem uitgelegd, hij heeft er naar gekeken, kon het bevestigen en heeft een aanvraag voor de vergoeding ingediend.
Heb vorige week een brief van de verzekering gekregen; ze willen foto's zien en daarna besluiten ze of ze het gaan vergoeden of niet. ( i know, klinkt allemaal een beetje vaag)
Vergeet niet dat het een medische ingreep is met cosmetische redenen. Daarom is het nogal een taboe en in vele gevallen (die ik op DBB heb gelezen) moet je het zelf vergoeden omdat het niet ''noodzakelijk'' of ''levensbedreigend'' is.
Ongelovelijk dat dit als taboe wordt gezien en vette zeugen/varkens die nooit gezond hebben leren eten wel volledig vergoed een maagverkleining / maagband krijgen. En dan gewoon doorvreten.
Thanx brah.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:32 schreef Stereotomy het volgende:
Thanks. En veel succes.
Ongelovelijk dat dit als taboe wordt gezien en vette zeugen/varkens die nooit gezond hebben leren eten wel volledig vergoed een maagverkleining / maagband krijgen. En dan gewoon doorvreten.
en tja![]()
![]()
Het gekke is wel dat ik in de gym bijna nooit een flatbench dumbell press zie, altijd incline. Iemand een idee waarom?I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Misschien omdat de meeste mensen 2 presses doen per borst training, waarvan 1 incline. Veel kiezen ervoor om de dumbbell press incline te doen.
Zelf doe ik dat ook, omdat ik met barbell incline altijd pijn in m'n schouders krijg.![]()
Geef zelf voorkeur aan decline en flat. Met de shoulder press pak je ook al de bovenkant van je pecs mee.Confidence through competence![]()
Best krom, inderdaad.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:32 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ongelovelijk dat dit als taboe wordt gezien en vette zeugen/varkens die nooit gezond hebben leren eten wel volledig vergoed een maagverkleining / maagband krijgen. En dan gewoon doorvreten.![]()
Veel succes met je gyno, Weissman. Ik zit er ook nog steeds mee, maar ik begin nu pas haargroei op mijn kin te krijgen, ben 19.
Het lijkt wel minder te worden, en die fase waarin ik er in kon knijpen om melk-achtige shit eruit te krijgen (srs) is nu voorbij.
Hopen dat de rest binnen een jaar ook volgt, is nogal kut met strakke shirts enzo. Bij kou, trainen en 's avonds heb ik er geen last van. kk puberty hormones
![]()
Had gisteravond voor het eerst dat programma op RTL4 gekeken, Obese heet het ofzo. Ik heb echt met open mond van verbazing zitten kijken. Heb je dat wel eens gezien?quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:32 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Thanks. En veel succes.
Ongelovelijk dat dit als taboe wordt gezien en vette zeugen/varkens die nooit gezond hebben leren eten wel volledig vergoed een maagverkleining / maagband krijgen. En dan gewoon doorvreten.I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Ja, tweede aflevering had ik gezien.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:50 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Had gisteravond voor het eerst dat programma op RTL4 gekeken, Obese heet het ofzo. Ik heb echt met open mond van verbazing zitten kijken. Heb je dat wel eens gezien?
Maar die mensen bewijzen dat je wel af kunt vallen. Mits je je ertoe zet. En dat is moeilijk, snap ik, maar ik weet vrij zeker dat niet alle mensen met een maagband er alles toe hebben gezet (fysiek, psychologisch, kennis over gezonde voeding) voordat ze hiermee aan de slag gaan. te zien in het topic op Fok
Maargoed. Makkelijk om als buitenstaander erover te oordelen.Confidence through competence![]()
Helaas is de gemiddelde persoon dom en bevooroordeeld wat betreft gezondheid. Maar wat wil je ook als er nog altijd zo'n groot deel van bezoekers van de sportschool totaal geen idee heeft waar ze mee bezig zijn. Ik heb er gelukkig nooit last van gehad, maar wel twee keer een verhaal aangehoord van 'patienten' die de operatie ondergingen. Toch erg vervelend inderdaad.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
http://stores.ebay.com/OS(...)trksid=p4634.c0.m322
Hier betaalbare Heavy Grips. Net de 150 en 200lbs besteld voor 45 dollar.
40 euro voor 1 zo'n Captain of Crush gaat me iets te ver..![]()
Het zal me niet verbazen als de bedoeling van de sportschool vaak is om mensen "dom" te houden. Cause at the end of the day is het een bedrijf met een winstoogmerk.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:54 schreef Seam het volgende:
Helaas is de gemiddelde persoon dom en bevooroordeeld wat betreft gezondheid. Maar wat wil je ook als er nog altijd zo'n groot deel van bezoekers van de sportschool totaal geen idee heeft waar ze mee bezig zijn. Ik heb er gelukkig nooit last van gehad, maar wel twee keer een verhaal aangehoord van 'patienten' die de operatie ondergingen. Toch erg vervelend inderdaad.If not now, then when.![]()
Inderdaad, en dat lukt ze aardig. Mensen die je met grote ogen aankijken wanneer je ze dingen vertelt, maar de volgende keer zie je ze toch weer die broscience toepassen 'ja want die instructeur zei <broscience> zus en <niet passend bij doelen> zo'.![]()
![]()
Ik denk dat heel veel mensen helemaal niet door hebben wat ze in hun mond steken. "Geholpen" door allerlei reclames waarin gezegd wordt dat producten vetvrij zijn, en dus gezond. Het mag dan bijna vetvrij zijn, maar als je even de moeite neemt om de achterkant te lezen dan lijkt het vervangen door suikers, die misschien nog wel slechter zijn.
Daarbij zijn carbs gewoon verslavend. Ik heb er een hele periode aan toegegeven, en nu niet meer. De drang naar koekjes en dat soort dingen is soms erger dan de drang naar een blikje bier.![]()
![]()
Ik ben ook voornamelijk om zulke redenen thuis gaan trainen, want dan ben je keihard aan het pumpen en dan komt die kneus me vertellen hoe ik dit moet aanpakken en dat moet aanpakken blabkabla.. bedankt hoor maar gtfo please.If not now, then when.![]()
Ook dat. Ik zie soms personal trainers maanden if not jaren met dezelfde persoon werken. Ik kan dan alleen maar denken dat ze hun eigen inkomen aan het waarborgen zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het zal me niet verbazen als de bedoeling van de sportschool vaak is om mensen "dom" te houden. Cause at the end of the day is het een bedrijf met een winstoogmerk.![]()
Helaas berperkt de verplichte introductie bij onze sportschool zich vaak tot apparaten en wat uitleg over de gewichten. Informatie over goede oefeningen wordt alleen gegeven als je er naar vraagt, dus bij ons is het gehalte onwetenden erg hoog. Ik erger me er gelukkig niet meer aan, ik heb het wel met ze te doen eigenlijk.
quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik ben ook voornamelijk om zulke redenen thuis gaan trainen, want dan ben je keihard aan het pumpen en dan komt die kneus me vertellen hoe ik dit moet aanpakken en dat moet aanpakken blabkabla.. bedankt hoor maar gtfo please.Ben je serieus door zo'n newbie aangesproken
? Ik zou keihard in de lach schieten als ze mij ooit zoiets zouden vertellen. Vandaag keek een groepje mij ook weer erg vreemd aan toen ik deadlifts deed
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Hebben jullie wel eens gehoord van het principe dat alle onderdelen van het lichaam op 1 dag worden getraind, maar 1 set per keer. Op die manier zou je dus elke dag bijv je benen kunnen trainen ?
complete waanzin of is daar nog wel wat voor te zeggen ?![]()
Al die mensen denken inderdaad in producten en commerciële labels + beweringen, en niet in de stoffen die je lichaam ziet. Ze kennen alleen 'gezond eten' en 'ongezond eten', en weten niks over hoeveelheden en energiewaarde, wanneer je afvalt en wanneer je juist aankomt, etc. Dingen als onderhouds energiehoeveelheid etc is ze vreemd.![]()
Not sure if serious...quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:43 schreef Stereotomy het volgende:
Geef zelf voorkeur aan decline en flat. Met de shoulder press pak je ook al de bovenkant van je pecs mee.
Good luck with your bodybuilding goals of 2011.![]()
Want wat is er zo speciaal aan een incline press dat ik er een ecto van word door ze niet vaak te doen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:21 schreef Om_nomnom het volgende:
[..]
Not sure if serious...
Good luck with your bodybuilding goals of 2011.Confidence through competence![]()
Als je daar over begint kijken ze je aan alsof ze water zien branden.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:21 schreef Panzermaus het volgende:
Al die mensen denken inderdaad in producten en commerciële labels + beweringen, en niet in de stoffen die je lichaam ziet. Ze kennen alleen 'gezond eten' en 'ongezond eten', en weten niks over hoeveelheden en energiewaarde, wanneer je afvalt en wanneer je juist aankomt, etc. Dingen als onderhouds energiehoeveelheid etc is ze vreemd.![]()
In dat programma obese zie je mensen trouwens hard werken, wat allemaal goed is natuurlijk. Maar zoveel afvallen in een jaar heb je toch echt ook deskundigen nodig voor je voeding én je gezondheid. Dat blijft, in de ene aflevering die ik gezien heb wel erg onderbelicht.![]()
Haha bekend probleem. Zelfs bij studiegenoten waarvan je verwacht dat ze wel enige kennis hebben over voeding worden sommige onzin kreten gedaan als: Jouw voedingspatroon kan toch ook niet echt gezond zijn? Terwijl ze tegelijkertijd gulzig aan een stuk brownie liggen te vretenquote:Op maandag 24 oktober 2011 19:21 schreef Panzermaus het volgende:
Al die mensen denken inderdaad in producten en commerciële labels + beweringen, en niet in de stoffen die je lichaam ziet. Ze kennen alleen 'gezond eten' en 'ongezond eten', en weten niks over hoeveelheden en energiewaarde, wanneer je afvalt en wanneer je juist aankomt, etc. Dingen als onderhouds energiehoeveelheid etc is ze vreemd.
Ben ooit in de OK door een ietwat mollige arts-assistent gevraagd of ik z'n dagelijkse voeding wilde doornemen om te kijken hoe hij zou kunnen afvallenquote:Op maandag 24 oktober 2011 19:24 schreef Seam het volgende:
[..]
Haha bekend probleem. Zelfs bij studiegenoten waarvan je verwacht dat ze wel enige kennis hebben over voeding worden sommige onzin kreten gedaan als: Jouw voedingspatroon kan toch ook niet echt gezond zijn? Terwijl ze tegelijkertijd gulzig aan een stuk brownie liggen te vreten_!
Heb het zelf ook nooit helemaal begrepen hoor, wat is er mist met gewoon goed eten.
Maak s'ochtends 8/10 boterhammen klaar die ik verspreid opeet tot 5 uur (samen met wat fruit/yoghurt). s'avonds lekkere maaltijd en na het trainen nog een eitje bakken met wat kwark ofzo. prima toch ? Concentreer me liever op sporten.
Bruine boterhammen en water doen het voor mij![]()
Nee geen newb, meneer werkt er al wel 10 jaar ofzo. Ze hulp is waarderend maar ik heb er niet aan. Ik leer zelf en als ik iets niet weet vraag ik het idd. Kom me dan niet fucken tijdens me training.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:19 schreef Seam het volgende:
Helaas berperkt de verplichte introductie bij onze sportschool zich vaak tot apparaten en wat uitleg over de gewichten. Informatie over goede oefeningen wordt alleen gegeven als je er naar vraagt, dus bij ons is het gehalte onwetenden erg hoog. Ik erger me er gelukkig niet meer aan, ik heb het wel met ze te doen eigenlijk.
[..]Ben je serieus door zo'n newbie aangesproken
? Ik zou keihard in de lach schieten als ze mij ooit zoiets zouden vertellen. Vandaag keek een groepje mij ook weer erg vreemd aan toen ik deadlifts deed
Net zoals al die klootmongolen in de kledingwinkels die je om de minuut komen vragen of ze je kunnen helpen terwijl ik daarvoor al duidelijk gezegd heb dat ik aan het rondkijken ben.If not now, then when.![]()
Voeding telt voor 33,3% mee vriend.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:27 schreef obsama het volgende:
Heb het zelf ook nooit helemaal begrepen hoor, wat is er mist met gewoon goed eten.
Maak s'ochtends 8/10 boterhammen klaar die ik verspreid opeet tot 5 uur (samen met wat fruit/yoghurt). s'avonds lekkere maaltijd en na het trainen nog een eitje bakken met wat kwark ofzo. prima toch ? Concentreer me liever op sporten.
Bruine boterhammen en water doen het voor mijIf not now, then when.![]()
Volgens mij moeten de deelnemers ook regelmatig naar de psych.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:24 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als je daar over begint kijken ze je aan alsof ze water zien branden.![]()
In dat programma obese zie je mensen trouwens hard werken, wat allemaal goed is natuurlijk. Maar zoveel afvallen in een jaar heb je toch echt ook deskundigen nodig voor je voeding én je gezondheid. Dat blijft, in de ene aflevering die ik gezien heb wel erg onderbelicht.
Daarnaast krijgen ze een huidcorrectie pas na een jaar, als ze nog steeds hetzelfde gewicht hebben. Goeie motivator.
Maar idd, 40 kilo afvallen in een jaar is echt enorm fors. Enerzijds nodig om een programma te kunnen maken, anderzijds helpt dit soort shock therapy misschien alleen goed bij dit soort mensen.Confidence through competence![]()
Wel meer denk ik, wie wil groeien moet eten.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Voeding telt voor 33,3% mee vriend.
Maar soms gaat het te ver vind ik, mensen die goed eten als een wiskundig bolwerk gaan zien.
Zorg gewoon dat je 6/7 keer per dag een goede gezonde hap eet(lees, veel), dat komt het wel goed.![]()
Erg kort door de bocht dit, maarja succes met je gains.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:32 schreef obsama het volgende:
[..]
Wel meer denk ik, wie wil groeien moet eten.
Maar soms gaat het te ver vind ik, mensen die goed eten als een wiskundig bolwerk gaan zien.
Zorg gewoon dat je 6/7 keer per dag een goede gezonde hap eet(lees, veel), dat komt het wel goed.If not now, then when.![]()
thanksquote:Op maandag 24 oktober 2011 19:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Erg kort door de bocht dit, maarja succes met je gains.![]()
Ach, als daar tegenover genoeg 'gezonde dingen' (lees: appel, yoghurt en gesuikerd Liga-koelje) tegenoverstaan dan is het wel goed?quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:24 schreef Seam het volgende:
[..]
Haha bekend probleem. Zelfs bij studiegenoten waarvan je verwacht dat ze wel enige kennis hebben over voeding worden sommige onzin kreten gedaan als: Jouw voedingspatroon kan toch ook niet echt gezond zijn? Terwijl ze tegelijkertijd gulzig aan een stuk brownie liggen te vreten![]()
![]()
Van die mensen die denken dat hun lichaam een balans is van gezond/niet gezond eten, schijf van vijf dit dat, maar niet naar energiewaardes kijken.![]()
![]()
Check dit brah, geschreven door de man uit de 1ste EP. ook gelijk de man waar ik het meeste respect voor heb en die ik het echt, echt gun.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:24 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als je daar over begint kijken ze je aan alsof ze water zien branden.![]()
In dat programma obese zie je mensen trouwens hard werken, wat allemaal goed is natuurlijk. Maar zoveel afvallen in een jaar heb je toch echt ook deskundigen nodig voor je voeding én je gezondheid. Dat blijft, in de ene aflevering die ik gezien heb wel erg onderbelicht.
Dit moet wel duidelijk maken dat ze heel erg goed in de gaten worden gehouden. Soort van backstage verhaal.
If not now, then when.![]()
Dus dat, irritant idd.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Net zoals al die klootmongolen in de kledingwinkels die je om de minuut komen vragen of ze je kunnen helpen terwijl ik daarvoor al duidelijk gezegd heb dat ik aan het rondkijken ben.![]()
Goed stukje inderdaad. Ik vind dat ze extra hulp wel wat meer in beeld mogen brengen, zo krijg een soort van half verhaal te zien. Maar ik baseer dit op de ene keer dat ik het gezien heb. Misschien dat ze dat nu wel laten zien.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Check dit brah, geschreven door de man uit de 1ste EP. ook gelijk de man waar ik het meeste respect voor heb en die ik het echt, echt gun.
Dit moet wel duidelijk maken dat ze heel erg goed in de gaten worden gehouden. Soort van backstage verhaal.
[ afbeelding ]![]()
Dit dus, jammer dat je dat hele team dat er achter zit niet te zien krijgt.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:43 schreef Snakey het volgende:
[..]
Goed stukje inderdaad. Ik vind dat ze extra hulp wel wat meer in beeld mogen brengen, zo krijg een soort van half verhaal te zien. Maar ik baseer dit op de ene keer dat ik het gezien heb. Misschien dat ze dat nu wel laten zien.I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Even een reality check, een fysio maakt je spieren los en helpt je bij je blessures?If not now, then when.![]()
zo uit me hoofd: je komt met een 'probleem', fysio lokaliseert het 'probleem', fysio stuurt je naar huis met preventieve oefeningen. Repeat tot het probleem minimaal of verdwenen is.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Even een reality check, een fysio maakt je spieren los en helpt je bij je blessures?![]()
Zo'n beetje eet schema wat je op internet tegenkomt is zwaar gebaseerd op voedingsupplementen zoals whey. Weet iemand een site met schema's zonder dit ?![]()
Niet gelezen omdat geen paragrafen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Check dit brah, geschreven door de man uit de 1ste EP. ook gelijk de man waar ik het meeste respect voor heb en die ik het echt, echt gun.
[ afbeelding ]Of toch du vader?![]()
Toch gelezen, wel interessant.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:12 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Niet gelezen omdat geen paragrafen.
Of toch du vader?![]()
Bedankt maar nee.quote:Op maandag 24 oktober 2011 00:00 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Dag 1: squat
Militairy press
Bor of pendlay
Chins
Evt biceps? Al pak je die met rows en chins ook
Dag 2:bp
Ring push ups
Dips
Crunch
Eerste wat me te binnen schoot, grotendeels compound en losjes gebaseerd op stronglifts.Is daar nog over nagedacht of kan je het onderbouwen ?quote:Op maandag 24 oktober 2011 00:00 schreef Luchtkoker het volgende:
Rug, biceps, schouders.
Borst, triceps, benen.En kan je upperbody/lower body ook toelichten ?quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:15 schreef Kroc het volgende:
lb/ub? en dan zonder ballistische oefeningen gezien je die al bij crossfit doet?Thanx brah. Is een verdeling a la rippetoe ook verstandig ?quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:46 schreef mister_popcorn het volgende:
Wat kroc says, of een push en pull. Al blijf ik er wel bij dat je beter 1 dag rust kan houden. Een front squat of deadlift trainen bijv beide je rug ook. Push pull is squat en deads uit elkaar halen, maar die zijn in grote mate ook overeenkomstig, bijv zwaar voor de onderrug.
Als je toch twee dagen op rij gaat zou ik dag 1 squat / deads (of variant) / rug / biceps en dag 2 bench / mp / dips / schouder / tri's doen. Zo hou je mi de oefeningen het beste uit elkaar.
Daarnaast went je lichaam ook wel aan dag1 squatten en dag2 deads (dus geen dag ertussen), maar dan zou ik dag3 wel rust inplannen (en goed vreten).
Keuze = reuze!Thanx bro.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:48 schreef Panzermaus het volgende:
Veel succes met je gyno, Weissman. Ik zit er ook nog steeds mee, maar ik begin nu pas haargroei op mijn kin te krijgen, ben 19.Daar heb ik dus nooit last van gehad. Ken wel mensen die er aan zijn geopereerd en die klachten ook hadden daarvoor.quote:Het lijkt wel minder te worden, en die fase waarin ik er in kon knijpen om melk-achtige shit eruit te krijgen (srs) is nu voorbij.
Hopen dat de rest binnen een jaar ook volgt, is nogal kut met strakke shirts enzo. Bij kou, trainen en 's avonds heb ik er geen last van. kk puberty hormones
Deze man snapt hetquote:Op maandag 24 oktober 2011 20:01 schreef 16meter het volgende:
Gewoon alles met 'Ik kies bewust'-logo eten. Dat is gezond.
Deze en deze.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:09 schreef obsama het volgende:
Zo'n beetje eet schema wat je op internet tegenkomt is zwaar gebaseerd op voedingsupplementen zoals whey. Weet iemand een site met schema's zonder dit ?![]()
Gebaseerd op mijn eigen split![]()
Borst/triceps en rug/biceps is sowieso baas, omdat je bij borst ook triceps gebruikt en bij rug veelal ook biceps. Je maakt dus de twee groepen bij die bij elkaar 'horen' allebei kapot, vervolgens kan je ze een week laten rusten.
Verder gebruik je bij schouders ook triceps dus schouders sowieso vóór triceps doen, als je triceps te kapot zijn pomp je er nauwelijks meer schouder oefeningen uit. Je zou ook schouders op triceps dag kunnen doen, zou ik ze wel doen voordat je heavy triceps oefeningen gaat doen.Of toch du vader?![]()
Wat is de beste formule om je BMR (en je behoefte) uit te rekenen?Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
http://www.scoobysworkshop.com/caloriecalculator.htmquote:Op maandag 24 oktober 2011 20:44 schreef robuust89 het volgende:
Wat is de beste formule om je BMR (en je behoefte) uit te rekenen?
Gewoon een calculator laten doen, dit is mijn persoonlijke favoriet![]()
Naja, dat is niet wat ik zoek volgens mij, ik zoek iemand die me spieren los maakt en even kan kijken naar me schouder omdat ik daar last van heb. Ik geloof dat daar een naam voor is.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:03 schreef Kroc het volgende:
[..]
zo uit me hoofd: je komt met een 'probleem', fysio lokaliseert het 'probleem', fysio stuurt je naar huis met preventieve oefeningen. Repeat tot het probleem minimaal of verdwenen is.If not now, then when.![]()
Chiropractor?quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Naja, dat is niet wat ik zoek volgens mij, ik zoek iemand die me spieren los maakt en even kan kijken naar me schouder omdat ik daar last van heb. Ik geloof dat daar een naam voor is.![]()
Ja is gewoon de fysio hoor. Alleen moet je je er niet teveel bij voorstellen. Het zijn geen artsen en kunnen geen medicijnen voorschrijven, alleen maar oefeningen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Naja, dat is niet wat ik zoek volgens mij, ik zoek iemand die me spieren los maakt en even kan kijken naar me schouder omdat ik daar last van heb. Ik geloof dat daar een naam voor is.![]()
Dat verwacht ik ook niet, het gaat me erom dat alles losgemaakt wordt en er naar kleine vervelende pijntjes wordt gekeken wat me training en slaap beïnvloed.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:53 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Ja is gewoon de fysio hoor. Alleen moet je je er niet teveel bij voorstellen. Het zijn geen artsen en kunnen geen medicijnen voorschrijven, alleen maar oefeningen.If not now, then when.![]()
Het woord "obsetias" of "super obsetias" doet me al kippenvel krijgen. ( ik check nu de ep. van gisteren vandaar.. )
Ik ga deze morgen ook bestellen: http://www.thebodystore.n(...)mGgqwCFcyHDgodhDrvLwIf not now, then when.![]()
Wat voor een supplementen gebruiken jullie ? Na een beetje inlezen komt de interesse toch wel. Lees een heleboel over eiwit shakes, maar oook daar zijn weer tig verschillen in te vinden.![]()
Mijn supps zijn goede voeding en juist berekende macro's verdeeld over de dag eten. Kan je het aanradenquote:Op maandag 24 oktober 2011 21:50 schreef obsama het volgende:
Wat voor een supplementen gebruiken jullie ? Na een beetje inlezen komt de interesse toch wel. Lees een heleboel over eiwit shakes, maar oook daar zijn weer tig verschillen in te vinden.
Pics van je Pedro?quote:Op maandag 24 oktober 2011 01:02 schreef r3gi3boy het volgende:
Heeft Pedro een punt en is zijn aanpak beter?![]()
domme vraag: Macro's ?quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:59 schreef Seam het volgende:
[..]
Mijn supps zijn goede voeding en juist berekende macro's verdeeld over de dag eten. Kan je het aanraden![]()
Je e/k/v verhouding oftewel eiwitten/koolhydraten/vetten. Om dit het beste te begrijpen zijn toch wel deze sticky's heel handig om door te nemen:quote:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/
Want we kunnen jou wel van alles gaan uitleggen maar het werkt toch het beste als je het zelf begrijpt en er moeite voor doet.If not now, then when.![]()
Suggestie: Myofusion van Gaspari is deze week in de aanbieding bij Body and Fit Shop. 37,50 voor 5lbs (2,27kg):quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:50 schreef obsama het volgende:
Wat voor een supplementen gebruiken jullie ? Na een beetje inlezen komt de interesse toch wel. Lees een heleboel over eiwit shakes, maar oook daar zijn weer tig verschillen in te vinden.![]()
Ben zelf erg tevreden over Whey. Wil niet zeggen dat ik daardoor gegroeid ben, maar het heeft wel geholpen volgens mij. Uiteraard zorgen dat je voeding op orde is (kwark, brinta, melk, noten etc). 1 shake voor je training en 1 shake na de training. Dus niet op rustdagen. Whey perfection is een aanrader (body en fitstore) en vooral banana is goed te doen. Succes ermee.quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:50 schreef obsama het volgende:
Wat voor een supplementen gebruiken jullie ? Na een beetje inlezen komt de interesse toch wel. Lees een heleboel over eiwit shakes, maar oook daar zijn weer tig verschillen in te vinden.
Creatine hoor ik ook goeie verhalen over maar kan ik zelf niks over zeggen.![]()
Creatinemonohydraat is effectief en goedkoop. Andere vormen van creatine zijn niet bewezen beter, maar wel duurder.![]()
![]()
of
http://forum.bodybuilding(...)409402&CJPID=4003003
Hahaha keihard, zit op DBB te kijken.. een Bodybuilding Pizza!! High proteine, low fat. Ik ga het binnenkort is proberen.
http://forum.dutchbodybui(...)eine-low-fat-269795/
Tonijn-burgers, ziet er ook goed uit!
[ Bericht 14% gewijzigd door Yuri_Boyka op 24-10-2011 22:53:48 ]If not now, then when.![]()
Alleen jammer dat de tonijn bijna op is.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Tonijn-burgers, ziet er ook goed uit!
[ afbeelding ]![]()
laatste keer dat ik creatine gebruikte is 3 jaar geleden, maar snel mee gestopt omdat mijn hoofd op een basketbal ging lijken.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:42 schreef CarbonC het volgende:
Creatinemonohydraat is effectief en goedkoop. Andere vormen van creatine zijn niet bewezen beter, maar wel duurder.
zijn er ook vormen waarbij de vochtretentie minimaal is?![]()
in het voedings topic kun je vragen stellen over wheyquote:Op maandag 24 oktober 2011 21:50 schreef obsama het volgende:
dat is wel interessant. Hebben BCAA's en EEA's ook dat effect?quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:12 schreef Kroc het volgende:
[..]
laatste keer dat ik creatine gebruikte is 3 jaar geleden, maar snel mee gestopt omdat mijn hoofd op een basketbal ging lijken.
zijn er ook vormen waarbij de vochtretentie minimaal is?
Je kunt ook zo'n alles-in-één poeder kopen (amino's + creatine), hier zat ik in eerste instantie naar te kijken, maar ik heb van mezelf al een dikke kop (die ik door hard sporten inmiddels al wat slanker heb weten te vormen), maar ik zit niet te wachten op een varkenshoofd...![]()
Van creatine krijg je echt niet gegarandeerd een opgeblazen hoofd hoorquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:16 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
dat is wel interessant. Hebben BCAA's en EEA's ook dat effect?
Je kunt ook zo'n alles-in-één poeder kopen (amino's + creatine), hier zat ik in eerste instantie naar te kijken, maar ik heb van mezelf al een dikke kop (die ik door hard sporten inmiddels al wat slanker heb weten te vormen), maar ik zit niet te wachten op een varkenshoofd...Dat is eerder de uitzondering dan de regel.
Of toch du vader?![]()
Creatine kan onmogelijk subcutaan vocht vasthouden, alleen intramusculair, dus het heeft dan ergens anders aan gelegen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:12 schreef Kroc het volgende:
[..]
laatste keer dat ik creatine gebruikte is 3 jaar geleden, maar snel mee gestopt omdat mijn hoofd op een basketbal ging lijken.
zijn er ook vormen waarbij de vochtretentie minimaal is?![]()
Opvallend hier dit soort zaken in Nederland een taboe zijn. Ik kan me herinneren dat ze me zelfs scheef aankeken als ik zei dat ik whey en/of creatine gebruiktequote:Op maandag 24 oktober 2011 18:15 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik heb er al sinds mijn puberteit last van, aan de rechterkant dan. Eerst naar de huisarts gegaan, die me een paar plastische chirurgen aan kon raden. Heb toen met de verzekering gebeld en die zeiden dat ze het gingen vergoeden.
Vergeet niet dat het een medische ingreep is met cosmetische redenen. Daarom is het nogal een taboe en in vele gevallen (die ik op DBB heb gelezen) moet je het zelf vergoeden omdat het niet ''noodzakelijk'' of ''levensbedreigend'' is.Hier in Australie praat ik met gemakt over zaken als mijn haarverlies, moobs, supplementen, enz.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Wat een mongool trouwens gisteren in de gym... 180kg deadliften, maar hij had geen straps, geen belt en geen handschoenen. "Dus dan maar zonder", zei hij toen ik vroeg of het allemaal ging. Alles uiteraard met de form van een autist en het geschreeuw van een speenvarken... Verbaast me dat die gast zijn rug nog heeft
[ Bericht 10% gewijzigd door star_gazer op 25-10-2011 01:46:56 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik deadlift ook zonder straps, belt en handschoenen. Alleen niet met de vorm van een autist en het geschreeuw van een speenvarken.![]()
![]()
Ja, ik had erbij moeten zeggen dat hij dat normaal wel met die dingen traint.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 01:42 schreef Diabox het volgende:
Ik deadlift ook zonder straps, belt en handschoenen. Alleen niet met de vorm van een autist en het geschreeuw van een speenvarken. [ afbeelding ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Rippetoe is zeker aan te raden om eens te proberen, maar wel (minstens) 1 dag rust ertussen. Anders is het op dag1 squats / deads / bench / dips en dag2 squats en mp (en nog rows en pull ups).quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:31 schreef Weissman het volgende:
[..]
Thanx brah. Is een verdeling a la rippetoe ook verstandig ?
Om dit zonder dag rust na elkaar te doen is teveel voor de niet profs onder ons
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Goedkoop product --> veel sodium toegevoegd --> Na/K balans overhoop --> plofkop.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:48 schreef Kroc het volgende:
ik weet niet, 2x geprobeerd en iedere keer kreeg ik binnen een paar dagen een enorme kop ervanGodfather Bodybuilding topic reeks![]()
creatine mono xxl nutritution huismerk was hetquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:54 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Goedkoop product --> veel sodium toegevoegd --> Na/K balans overhoop --> plofkop.![]()
Veel deadliften is wel garant voor publiek en een hogere motivatie voor jezelf heb ik zaterdag gemerktquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 01:32 schreef star_gazer het volgende:
Wat een mongool trouwens gisteren in de gym... 180kg deadliften, maar hij had geen straps, geen belt en geen handschoenen. "Dus dan maar zonder", zei hij toen ik vroeg of het allemaal ging. Alles uiteraard met de form van een autist en het geschreeuw van een speenvarken... Verbaast me dat die gast zijn rug nog heeft
Ik gebruik ook geen straps en geen handschoenen, alleen een beetje magnesium.
[ Bericht 4% gewijzigd door kidkash19 op 25-10-2011 10:57:45 ]Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Maar ik deadlift ook niet veel. Keertje proberen met straps.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:50 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Ik gebruik ook geen straps en geen handschoenen, alleen een beetje magnesium.![]()
Zag het er ongeveer zo uit?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 01:32 schreef star_gazer het volgende:
tinyurl.com/6lb6st2![]()
Tering.Zoals die laatste gast het doet had ik 'm ook allang laten vallen. Te groot risico op blessures bij dat soort gestuntel.
![]()
Dit zijn leugens. Diabox schreeuwt als een speenvarken, dat wil je niet geloven.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 01:42 schreef Diabox het volgende:
Ik deadlift ook zonder straps, belt en handschoenen. Alleen niet met de vorm van een autist en het geschreeuw van een speenvarken. [ afbeelding ]
Of toch du vader?![]()
Iedereen weet dan ook wel dat Diabox een beachb0i is, maar tja interwebz hequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:18 schreef Luchtkoker het volgende:
Dit zijn leugens. Diabox schreeuwt als een speenvarken, dat wil je niet geloven.![]()
![]()
Inderdaad. Zogenaamd doen alsof 'ie alles weet, wie denkt 'ie wel niet dat hij is ?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:20 schreef Weissman het volgende:
[..]
Iedereen weet dan ook wel dat Diabox een beachb0i is, maar tja interwebz heBeetje interessant doen met z'n broscience.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze? http://www.xxlnutrition.nl/creatine-monohydraat/xxl-nutrition Deze gebruik ik nu zelf en nergens last van.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:00 schreef Kroc het volgende:
[..]
creatine mono xxl nutritution huismerk was hetOf toch du vader?![]()
yo bradaz, wie heeft er ervaring met de belt van XXL Nutrition?
Zoek gewoon een redelijk ding voor af en toe, hoef geen super kwaliteit te zijn. Ook wel handig als je er wat gewicht aan kunt hangen.![]()
geniaalquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:09 schreef seto het volgende:
[..]
Zag het er ongeveer zo uit?
tinyurl.com/6lb6st2
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:21 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Inderdaad. Zogenaamd doen alsof 'ie alles weet, wie denkt 'ie wel niet dat hij is ?Beetje interessant doen met z'n broscience.
was destijds een wit potje met blauwe print, maar is hetzelfde product denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Deze? http://www.xxlnutrition.nl/creatine-monohydraat/xxl-nutrition Deze gebruik ik nu zelf en nergens last van.![]()
Wie doen hier regelmatig overhead of military presses? (barbell) Zoja, hoe lang trainde jij voordat je je eigen lichaamsgewicht kon pressen?
Ik zit nu op 3x5x45 kg en ga elke week zwaarder en merk het echt in alle delts, traps en triceps. Ook prima voor je core. Geweldige oefening, maar ik zie niemand anders het doen hier. Ze zitten liever op de machine of dumbbell shoulder press op een bankje.![]()
![]()
ik doe het 2 jaar en press m'n eigen lichaamsgewicht nog niet (no homo) wel seated, plafond is een beetje aan de lage kant in gym
machine is wel beter omdat je het dan nooit fout kunt doen + je pakt lekker veel gewicht![]()
![]()
Ik doe m sinds een paar weken en het gaat nog wel ff duren voordat ik mijn eigen lichaamsgewicht kan pressen. (100kg) (no homo)![]()
Geschiedenis van de overhead press in weightlifting-competities is wel interessant. Eerst was de overhead press dé upperbody-oefening, squat/deadlift/press, maar omdat mensen naar achteren gingen leunen enzo om meer gewicht te pressen is hij in 1972 vervangen door de bench press. Dat terwijl bench eigenlijk inferieur is aan overhead press, al helemaal als het om functionele kracht gaat.![]()
ik orienteer me al iets meer dan een jaar op oh lifts (snatch, pushpress etc.) en besteed niet echt veel tijd meer aan bench of uberhaupt oefeningen waar ik niet op mijn voeten sta.
pushpress lukt me wel voor reps maar mp strict net niet![]()
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:57 schreef Panzermaus het volgende:
Geschiedenis van de overhead press in weightlifting-competities is wel interessant. Eerst was de overhead press dé upperbody-oefening, squat/deadlift/press, maar omdat mensen naar achteren gingen leunen enzo om meer gewicht te pressen is hij in 1972 vervangen door de bench press. Dat terwijl bench eigenlijk inferieur is aan overhead press, al helemaal als het om functionele kracht gaat.![]()
staande incline press, hoe dan ook alsnog beresterkquote:
Until 1972, the Olympics included three lifts: press, snatch, clean and jerk. "But the competitive press became sloppier and sloppier, resembling a laid-back standing bench press rather than a strict military press," says longtime T NATION contributor Dan John.![]()
Ik doe de militairy press op de machine, dan druk ik 8 x 50, of 6 x 60, met moeite. Dat is dan nog 32 kilo onder mijn gewicht.
Of ik ooit 92 kilo zal drukken betwijfel ik, maar ik wil nog zo'n 7 kilo kwijt dus wie weet.Denk het niet.
![]()
![]()
Ja dat is helaas wel zo, zou de press graag weer terug willen zien bij Olympisch gewichtheffen.
Volgende maand is trouwens het WK gewichtheffen in Parijs, voor degenen die geinteresseerd zijn![]()
![]()
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:10 schreef Snakey het volgende:
Ik doe de militairy press op de machine,![]()
![]()
![]()
Jezus, dat kan toch niet goed zijn voor je tussenwervelschijven?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:03 schreef Kroc het volgende:
[..]
staande incline press, hoe dan ook alsnog beresterk
[ afbeelding ]
Until 1972, the Olympics included three lifts: press, snatch, clean and jerk. "But the competitive press became sloppier and sloppier, resembling a laid-back standing bench press rather than a strict military press," says longtime T NATION contributor Dan John.
Maar idd, met assistentie van de pecs is deze press wel beter te doen dan puur met je delts.Confidence through competence![]()
Ik doe afwisselend shoulder press met dumbbels en idd de machine, kan ik concentreren op gewicht, en als ik dat geupped heb ga ik verder met stabiliteit en form met de dumbbels.
Machine ja.![]()
met alleen pushpress & farmerwalks zijn mijn traps en schouders wel zoet voor een paar dagen om te herstellen![]()
Doe nu hetzelfde als jij qua reps en gewicht, maar 1x BW haal je niet zomaarquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:49 schreef Panzermaus het volgende:
Wie doen hier regelmatig overhead of military presses? (barbell) Zoja, hoe lang trainde jij voordat je je eigen lichaamsgewicht kon pressen?
Ik zit nu op 3x5x45 kg en ga elke week zwaarder en merk het echt in alle delts, traps en triceps. Ook prima voor je core. Geweldige oefening, maar ik zie niemand anders het doen hier. Ze zitten liever op de machine of dumbbell shoulder press op een bankje.Alhoewel, met mijn 83 kilo is dat gewicht pussy
Iets anders, wat wel kut is, is dat ik opeens pijn heb in mijn linker nekspier als ik OH doe. Valt daar iets tegen te doen, behalve minder gewicht pakken?
[ Bericht 6% gewijzigd door robuust89 op 25-10-2011 12:47:28 ]Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
heb je al gekeken naar oefeningen voor external rotation, scapular depression/retraction?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:28 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Iets anders, wat wel kut is, is dat ik opeens pijn heb in mijn linker nekspier als ik OH doe. Valt daar iets tegen te doen, behalve minder gewicht pakken?![]()
Nee, bedankt! Ga ik naar kijkenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:54 schreef Kroc het volgende:
[..]
heb je al gekeken naar oefeningen voor external rotation, scapular depression/retraction?Is dat ook handig voor als je een "klik" in je schouder heb bij het neergaan met dumbell overhead press?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
ja, allemaal precies hetzelfdequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:46 schreef BeamofLight het volgende:
Overhead press, military press, shouder oress, dumbbell press. What's the difference?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Overhead press en Military press zijn allebei staand en met barbell, maar bij Military press heb je je hakken tegen elkaar aan en moet je zo blijven staan, stricter dus.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:46 schreef BeamofLight het volgende:
Overhead press, military press, shouder oress, dumbbell press. What's the difference?
Shoulder press en dumbbell press zijn allebei hetzelfde volgens mij, zittend en met dumbbells.![]()
mensen met dunne polsen (ecto?) kunnen die wel gespierde (dikke) onderarmen trainen..of blijft er dat altijd wel een beetje zielig uit zien?
+ goede exercises voor onderarmen?![]()
onderarmen wel, polsen natuurlijk niet
wrist curl varianten, wrist roller, hammer curls
voor de meeste krachtsporters is isolatie van de onderarmen trouwens overbodig, groeien voldoende mee als je zware compounds (deadlift, rows, pull-ups etc..) doet
[ Bericht 27% gewijzigd door 16meter op 25-10-2011 13:43:55 ]![]()
Merk dat mijn onderarmen een betere workout krijgen als ik oefeningen met handschoen (ja) aan doe: de meeste stangen zijn voor mij vrij dik omdat ik een klein postuur en kleine handen heb. Met handschoenen aan wordt mijn grip kleiner en moet ik meer knijpen.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:38 schreef 16meter het volgende:
onderarmen wel, polsen natuurlijk niet
wrist curl varianten, wrist roller, hammer curls
voor de meeste krachtsporters is isolatie van de onderarmen trouwens overbodig, groeien voldoende mee als je zware compounds (deadlift, rows, pull-ups etc..) doet
Werkt deze ook voor onderarm...en dan handpalm naar je toe?
Ik voel het wel...of doe ik het dan niet goed?![]()
bij die machine activeer je de brachialis en brachioradialis wel wat, maar niet iets wat je moet gaan doen voor grotere onderarmen
deadlift je wel?![]()
Ik weet niet of die vertical traction / lat pull down machine ervoor gemaakt is om met de handpalm naar je toe te gebruiken.
Maar alles wat zwaar is en een trekkende beweging maakt, daar train je je onderarmen mee.Confidence through competence![]()
Hey Snakey, je kan wel mijn post verwijderen maar doe eens ook wat aan dat ONZ-postgedrag in dit topic van BoL![]()
![]()
![]()
![]()
pas mee begonnenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:59 schreef 16meter het volgende:
bij die machine activeer je de brachialis en brachioradialis wel wat, maar niet iets wat je moet gaan doen voor grotere onderarmen
deadlift je wel?
wrist curl doet niets heb ik het idee...die roller ga ik zelf een maken
over de deadlift..
n00b vraag waarschijnlijk
maar waarom houd je je armen niet hetzelfde, 1 palm in, 1 palm uit (snap je wat ik bedoel?)![]()
voor betere grip, dan haak je de stang vast als het ware, wordt mixed grip genoemd.
je kunt ook prima deadliften met beide palmen naar binnen, maar minder zwaar dan met mixed grip.![]()
betere grip, betere controle over de bar, beter voor je balansquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:04 schreef MrNiles het volgende:
over de deadlift..
n00b vraag waarschijnlijk
maar waarom houd je je armen niet hetzelfde, 1 palm in, 1 palm uit (snap je wat ik bedoel?)
EDIT: plus wat 16meter zegt
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2011 14:05:46 ]![]()
Blij dat wij een trap bar hebben op de sportschool, meest natuurlijke houding IMOquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:05 schreef Weissman het volgende:
[..]
betere grip, betere controle over de bar, beter voor je balans
EDIT: plus wat 16meter zegtIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
GATVERDAMME als je die spier naar binnen ziet klappen! Minstens net zo smerig als een prolapse anus!quote:![]()
Ik doe dumbbell shoulder pressquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:49 schreef Panzermaus het volgende:
Ik zit nu op 3x5x45 kg en ga elke week zwaarder en merk het echt in alle delts, traps en triceps. Ook prima voor je core. Geweldige oefening, maar ik zie niemand anders het doen hier. Ze zitten liever op de machine of dumbbell shoulder press op een bankje.Wat is het verschil met de barbell variant, behalve dat je een stang vasthoudt en dus meer een 'limited bewegingsvrijheid' hebt?
Vandaag tevens nieuw PR deadlift gezet.
Of toch du vader?![]()
onder andere dat de bewegingsbaan bij de barbell variant anders is, omdat je hoofd in de weg zit.quote:[b]Op
Ik doe dumbbell shoulder pressWat is het verschil met de barbell variant, behalve dat je een stang vasthoudt en dus meer een 'limited bewegingsvrijheid' hebt?
Vandaag tevens nieuw PR deadlift gezet.![]()
Vanavond trainen met Fanta-stick in roffa, lachen..Minds are like parachutes. They only function when open.![]()
Haha idd, als ik deadlift op dinsdagavond komen er ook altijd mensen kijken, het BLIJFT gewoon de lekkerste lift vind ik..quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:50 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Veel deadliften is wel garant voor publiek en een hogere motivatie voor jezelf heb ik zaterdag gemerkt
Ik gebruik ook geen straps en geen handschoenen, alleen een beetje magnesium.Minds are like parachutes. They only function when open.![]()
'trainen' ...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:58 schreef Demon_Hunter het volgende:
Vanavond trainen met Fanta-stick in roffa, lachen..![]()
inb4 crossfit kipping pullups met 2m+
Nieuwe TT suggestie trouwens, van eerder uit dit topic:
"Don't use machines, become one"![]()
Laat ff weten hoe het is gegaanquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:58 schreef Demon_Hunter het volgende:
Vanavond trainen met Fanta-stick in roffa, lachen..![]()
![]()
yeah babyquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:08 schreef Panzermaus het volgende:
inb4 crossfit kipping pullups met 2m+
Nieuwe TT suggestie trouwens, van eerder uit dit topic:
"Don't use machines, become one"![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: