quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:57 schreef Panzermaus het volgende:
Geschiedenis van de overhead press in weightlifting-competities is wel interessant. Eerst was de overhead press dé upperbody-oefening, squat/deadlift/press, maar omdat mensen naar achteren gingen leunen enzo om meer gewicht te pressen is hij in 1972 vervangen door de bench press. Dat terwijl bench eigenlijk inferieur is aan overhead press, al helemaal als het om functionele kracht gaat.
staande incline press, hoe dan ook alsnog beresterkquote:
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:10 schreef Snakey het volgende:
Ik doe de militairy press op de machine,
Jezus, dat kan toch niet goed zijn voor je tussenwervelschijven?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:03 schreef Kroc het volgende:
[..]
staande incline press, hoe dan ook alsnog beresterk
[ afbeelding ]
Until 1972, the Olympics included three lifts: press, snatch, clean and jerk. "But the competitive press became sloppier and sloppier, resembling a laid-back standing bench press rather than a strict military press," says longtime T NATION contributor Dan John.
Doe nu hetzelfde als jij qua reps en gewicht, maar 1x BW haal je niet zomaarquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:49 schreef Panzermaus het volgende:
Wie doen hier regelmatig overhead of military presses? (barbell) Zoja, hoe lang trainde jij voordat je je eigen lichaamsgewicht kon pressen?
Ik zit nu op 3x5x45 kg en ga elke week zwaarder en merk het echt in alle delts, traps en triceps. Ook prima voor je core. Geweldige oefening, maar ik zie niemand anders het doen hier. Ze zitten liever op de machine of dumbbell shoulder press op een bankje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |