Train nu zo'n 6~ maanden, al heb ik vooral nadruk gelegd op vetverlies en niet op gains (maar ook de nodige gains gemaakt gelukkig !). Grip altijd al geisoleerd omdat ik in het begin niet beter wist, en het nu eigenlijk wel leuk vind.quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:51 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt en of je al goede grip hebt maar ik krijg hem lang niet dichtIk vraag me wel af of je die dingen net zo moet gebruiken en trainen als normale spieren, dus niet elke dag die grippers gebruiken enz.
Lijkt me een raar ding, beter om handigheid te krijgen met een goedkope skinfold caliper ("huidplooimeter") en het veel beter te kunnen meten.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:05 schreef MrNiles het volgende:
Weet iemand of een vet%-meter van Omron
http://www.fysiowebwinkel.nl/products/Vetmeter-Omron-BF-306.html
een nauwkeurig/betrouwbaar apparaat is?
Lijkt me iig al stuk beter dan een weegschaal met zo'n functie
Ik heb hem vooral gehaald omdat ik motorrijd en ik na een uurtje ongeveer hele erge last krijg van mijn linkerpols omdat ik de hele tijd de koppeling moet intrekken wat nogal stroef gaat op mijn motor.quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:58 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Train nu zo'n 6~ maanden, al heb ik vooral nadruk gelegd op vetverlies en niet op gains (maar ook de nodige gains gemaakt gelukkig !). Grip altijd al geisoleerd omdat ik in het begin niet beter wist, en het nu eigenlijk wel leuk vind.
Het zijn heel kleine spiertjes dus denk dat je het wel elke 1-2 dagen kan doen hoor.
Full body verdeeld over 3 dagen = splitquote:Op maandag 24 oktober 2011 01:02 schreef r3gi3boy het volgende:
Ik stond laatst te praten met Pedro in de gym (afgetrainde mexicano: "jai moet drooog worden, drooog trainen frind") en die adviseerde me te beginnen aan een schema met supersets i.c.m. bcaa's en amino's en cardio op z'n tijd.
Nu doe ik al een paar maanden full body per week, verdeeld over 3 dagen (borst/tri, rug/bi en schou/benen) icm goed eetschema.
Heeft Pedro een punt en is zijn aanpak beter?
wat zijn een beetje redelijke termijnen om te bulken en te cuttenquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:31 schreef 16meter het volgende:
[..]
Full body verdeeld over 3 dagen = split
Bij full body train je alle spiergroepen op 1 dag.
Het belangrijkst is dat je compound oefeningen doet. Hoe je de details invult boeit niet zo, supersets, dropsets, piramide, hoog volume, lager volume, blabla, als je maar hard traint en tot failure gaat.
BCAA's = amino's, ik geloof niet zo in de toegevoegde waarde hiervan. Voor een beginner is het al helemaal bullshit.
Droogtrainen = onzinnige beach boy term. Je vetpercentage verlagen doe je niet door te trainen, maar door je voeding aan te passen (en evt. cardio). Dat noemt men 'cutten'. Vergeet droogtrainen en negeer mensen die beweren dat je 6x25 herhalingen moet doen om 'dr0g3rr te w0rduh'. Het is aan jou om te bepalen of je wilt (clean) bulken, of eerst af wil vallen. Het is het een of het ander.
Goed trainen + eten + rusten, dat is alles.
en wat is "gezond"?quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:42 schreef 16meter het volgende:
lees de sticky's op DBB even daarover
wat redelijk is, dat is geheel aan jezelf.
zelf wil ik nooit boven de 15% komen, hoe hoger je vp, hoe langer/zwaarder de cut.
gebruikelijk is om in de wintermaanden te bulken en tegen het voorjaar aan een cut te denken.
gwn voor de chickies op de strand weetje
Eerst vetpercentage omlaag krijgen (12-14%), dan nog een keer kijken. Ik vermoed(de) dat ik het zelf ook had, maar nu op 16% is het al een stuk minder. Ik ga kijken hoe het eruit ziet op 14.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:26 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er hier toevallig mensen met gyno? Ben zelf wel een gevalletje (poffige tepels, maar niet gevoelig), maar heb eigenlijk geen idee wat ik er tegen kan doen
"And I'm the world's strongest man".quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:30 schreef seto het volgende:
http://denver.cbslocal.co(...)il-heath-brian-shaw/
Mr. Olympia tegenover World's Strongest Man.
Dat is wat ik dacht ja.quote:
Leuk stukje.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:30 schreef seto het volgende:
http://denver.cbslocal.co(...)il-heath-brian-shaw/
Mr. Olympia tegenover World's Strongest Man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |