abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103296455
Yep, nog even en het is weer kerst. Ik ben geen mod noch trouwe FOK!ker maar heb met plezier vorig jaar mee mogen doen aan de aktie.
Dus hoe doen we dat in 2011?
Daar de dierbaarste coördinator ElisaB geen blauwe jas meer aanheeft en ik er zelf organisatorisch/lichamelijk totaal waardeloos voor ben gooi ik een balletje op aan de modjes en trouwe FOK!kers: wie wil eea coördineren en vooral een vraag aan de FOK!kers, wie wil pakketten regelen, samenstellen, zelf maken?
Waarom ik het alvast vraag?
Gewoon omdat het al bijna November is, daarom :P
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  woensdag 19 oktober 2011 @ 23:48:25 #2
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103307536
Ik ben absoluut géén ster in het organiseren en/of coordineren, echter wel in het geven :)

Ik heb onlangs bij een verloting (fancyfair bij de speeltuin alhier) een x aantal artikelen gevonden waar ik zelf niets mee doe, maar die ik wel apart heb gehouden voor hiero!

Oa, een dienbladkussendinges (zo'n ding voor op schoot), een giraffenzebratheepot O+ en een heel leuk suiker/melksetje! Die dingen wil ik zowiezo doneren, samen met wat boodschapjes die ik nog moet halen, maar misschien leuker als er nog iemand is uit Utrecht met wat dingen dat we het misschien kunnen samensmelten tot 1 (of 2??) leuke pakketten!

Mijn pb staat open :)
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 09:25:20 #3
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_103314515
Leuk :D Ik zal eens kijken of ik thuis nog spullen heb. Maar denk het wel hoor :D
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_103319609
Het gaat om het organiseren niet het geven :) wel bij dat iedereen wil geven natuurlijk. Ik heb gewoonweg geen tijd/plek om het te doen anders was het geen issue geweest, maar tijdens een verhuizing doe ik dit er niet graag bij :P Misschien wil elisab nog wel ondanks dat ze niet meer blauw is?
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:17:03 #5
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_103330029
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:11 schreef DrParanoid het volgende:
Misschien wil elisab nog wel ondanks dat ze niet meer blauw is?
ElisaB wil wel, maar gaat het niet redden dit jaar.

Ik hoop dat er iemand opstaat om het te doen (wel even goed over nadenken, want het is voor een poosje bijna een dagtaak) :Y
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_103331463
Tja, ik weet dat het organiseren veel tijd kost, maar wat me zo tegenstaat hierin is dat mensen soms hun verplichtingen niet nakomen. En dan zit je dus met x mensen, inclusief adressen, die zitten te wachten op iets leuks. Wat er dan dus niet gaat komen... waar je dus een oplossing moet zoeken. En die heb ik niet, want ik kan niet een groot gedeelte aan pakketten zelf samenstellen. En dat is knudde...
pi_103354651
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:51 schreef kahlie het volgende:
Tja, ik weet dat het organiseren veel tijd kost, maar wat me zo tegenstaat hierin is dat mensen soms hun verplichtingen niet nakomen. En dan zit je dus met x mensen, inclusief adressen, die zitten te wachten op iets leuks. Wat er dan dus niet gaat komen... waar je dus een oplossing moet zoeken. En die heb ik niet, want ik kan niet een groot gedeelte aan pakketten zelf samenstellen. En dat is knudde...
Klopt. Zoals Elisa het vorig jaar deed was super, maar het was zo jammer dat een aantal mensen het blijkbaar toch vergat (zullen we maar zeggen) om hun deel op te sturen. En het kan geenszins de bedoeling zijn dat anderen daardoor vanuit hun verantwoordelijkheidsgevoel zelf op kosten gejaagd worden. :N

Ik vind het super dat er al een porretje in de richting is gegeven, want ik vond het vorig jaar wel een prachtactie. O+ Maar hoe we het risico voor de organisator/coördinator kunnen beperken en ontvangers niet teleurstellen... daar zijn Liesje en ik ook nog niet over uit. Ideeën zijn welkom!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:39:50 #8
33954 ElisaB
pi_103355806
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:12 schreef Cat22 het volgende:
Klopt. Zoals Elisa het vorig jaar deed was super, maar het was zo jammer dat een aantal mensen het blijkbaar toch vergat (zullen we maar zeggen) om hun deel op te sturen. En het kan geenszins de bedoeling zijn dat anderen daardoor vanuit hun verantwoordelijkheidsgevoel zelf op kosten gejaagd worden. :N

Ik vind het super dat er al een porretje in de richting is gegeven, want ik vond het vorig jaar wel een prachtactie. O+ Maar hoe we het risico voor de organisator/coördinator kunnen beperken en ontvangers niet teleurstellen... daar zijn Liesje en ik ook nog niet over uit. Ideeën zijn welkom!
Ik ben er ook nog niet uit eerlijk gezegd. Ik kon het vorig jaar niet bedenken en nu nog steeds niet.

Je moet er rekening mee houden dat een deel van de belovers (als in: user die beloven iets op te sturen) dat uiteindelijk simpelweg niet doet. Ik heb dat vorig jaar opgelost door zelf die pakketten dan maar te kopen en opsturen. De actie was best een succes, maar het liep daardoor stevig in de papieren.

Het enige dat ik heb kunnen bedenken om dit te voorkomen, is alle pakketten langs een centraal punt te laten sturen; zodoende kunnen pakketten pas aan iemand beloofd worden als ze ook daadwerkelijk door de gever verstuurd zijn. Erg zonde van de dubbele verzendkosten, maar waarschijnlijk goedkoper dan iemand laten opdraaien voor de 'vergeten' pakketten.

Wat ook zou kunnen, is het iedereen het zelf te laten regelen: user A biedt iets aan, user B wil het hebben en reageert, user A en B spreken het verder samen af. Helaas kunnen er dan geen anonieme pakketten meer verstuurd / ontvangen worden.

Nog een optie is om FOK! te vragen om een budget voor het vullen van de gaten. Erg gewaagd en ik kan me niet voorstellen dat Danny erop zit te wachten.

Lastig, lastig...
pi_103361388
Langs een centraal punt sturen wordt snel duur en als mensen geen pakket op gaan sturen, dan krijgt het centrale punt gewoon te weinig pakketten binnen en zit je alsnog met een probleem.

Bij mijn moeders internationale borduurexchange (ja, m'n moeder is hip) wordt het als volgt geregeld:

- Iedereen die mee wil doen stuurt het adres naar de centrale moderator en die zet iedereen voor die ronde op het gezamelijke blog
- Iedereen krijgt een adres om het pakket naar toe te sturen en de eind datum staat op het blog
- Vlak voor de einddatum wordt er verwacht dat je op het gezamelijke blog post dat je je item hebt verstuurd. Indien je het niet af hebt voor die data wordt je geacht contact op te nemen met de ontvanger & de moderator
- Indien je pakket aankomt, wordt er verwacht dat je op het blog post dat je hem hebt ontvangen
- Indien er na een bepaalde datum geen 'ontvangst'-post is mailt de moderator jou en je gever. Als je vergeten bent om te zeggen dat je het ontvangen hebt, dan wordt er gevraagd of je dat asap wil melden. Als er niets aangekomen is, dan wordt de verzender geacht om nogmaals iets te sturen binnen 4 weken. Indien de verzender niets van zich laat horen neemt iemand anders van de groep ("Angel stitcher" noemen die gekke amerikanen het), het over, zodat de moderator niet met meerdere gebakken peren zit, indien de post raar doet/gevers het laten afweten.

Vertalend naar fok zou je dus moeten zeggen:
- Iemand houdt de gevers/ontvangerslijst bij (bijv. in Excel)
- Gevers laten weten via FOK (PM of via "Pakket verzonden"-draadje/Kerstpakketen-draadje) weten dat ze hebben verzonden
- Ontvangers laten via FOK (PM of via een "Pakket ontvangen"-draadje/Kerstpakketen-draadje) weten dat het binnen is
- Indien het binnen 2-3 weken niet geregeld is, wordt er een PM gestuurd naar ontvanger/gever, waar is het pakket, wat is er aan de hand?
- Een paar mensen hou je achter de hand voor 'noodpakketten', dat zijn de Reddende Engelen, indien een pakket dan niet aankomt en de gever niet een nieuwe wil sturen of er nooit eentje gestuurd heeft, haak je een Reddende Engel aan een ontvanger.

Dat gaat er echter wel vanuit dat er meer mensen zijn die willen geven (of die meer pakketten willen geven) dan dat er ontvangers zijn. Ik weet dat sommige mensen die het echt wel verdienen te ontvangen ook graag willen geven. Je zou kunnen afspreken dat zij de Reddende Engelen worden, indien ze niet aangesproken worden, kunnen ze een los draadje (zoals destijds de mijne) maken na bijv. de 20ste.

Er blijven toch altijd haken en ogen kleven aan dit soort dingen, maar zo lijkt het me het rustigst voor de moderator. Die krijgt de meeste info binnen zonder te hoeven zeuren/na-checken en er zijn opties voor verloren pakketten.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:13:41 #10
33954 ElisaB
pi_103361642
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:57 schreef kahlie het volgende:

Er blijven toch altijd haken en ogen kleven aan dit soort dingen, maar zo lijkt het me het rustigst voor de moderator. Die krijgt de meeste info binnen zonder te hoeven zeuren/na-checken en er zijn opties voor verloren pakketten.
In feite is hoe je het beschreven hebt, zo ongeveer ook hoe het vorig jaar gegaan is. Met dat verschil dat er geen reserves meer achter de hand waren. Althans; niet genoeg.

Een kleine complicerende factor was dat de pakketten soms een specifieke inhoud hebben; iets dat iemand echt heel graag wilde hebben. Niet eens echt gekke dingen, maar er waren bijvoorbeeld vorige jaar best veel users die heel graag iets voor hun kind(eren) wilden. Die kan je dan niet het wijnpakket sturen dat nog over was :@

Misschien lag een deel van het probleem van vorig jaar daarin; dat het te specifiek was. Een deel van het organiseren was de juiste gever bij de juiste ontvanger te zoeken. Super als het goed ging (wat nog steeds in de meeste gevallen zo was, overigens), maar een klein dramaatje als het misging.

En voor we denken dat we alle schuld op vergeetachtige gevers schuiven: er zijn ook gewoon pakketten niet aangekomen (TNT was niet op z'n best afgelopen jaar), of bij onbekende buren afgeleverd.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:21:50 #11
33954 ElisaB
pi_103361770
Nog maar eens een optie opperen: een topic starten om geld in te zamelen voor Kerstavondpakketten (net zoals we dat een korte tijd hebben gedaan voor de Asielactie). Op 10 december gaat iemand boodschappen doen en vult het gewenste aantal dozen met allerlei lekkers en leuks voor Kerstavond. Twee thema's: met kinderen en zonder kinderen. Op 11 december gaan de pakketten de deur uit. Ontvangers worden niet genoemd (tenzij ze het zelf willen), maar het geheel wordt helemaal opgeleukt met verslagen en foto's.

Niet helemaal des FHF's (omdat er geld aan te pas komt), maar je kunt er gedurende een paar weken een dingetje van maken op FOK! en het lijkt me daardoor toch wel een heel mooi initiatief...:

We hebben eerder tegen kerst de Warme Voeten-actie (voor de daklozen van Rotterdam) gehad, later FOK! voor Fok (voor kinderen met taaislijmziekte) en natuurlijk de asielacties. Waarom niet iets dergelijks, maar dan voor onze eigen FOK!-kers die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken? Ongetwijfeld niet zo'n 'sexy' doel als de zwervers of zieke kindjes, maar het hoeft dan ook niet zo groots te zijn / te worden als toen.

Het is een overweging :)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:25:32 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103361833
*meeleest...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_103361965
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:13 schreef ElisaB het volgende:

[..]

In feite is hoe je het beschreven hebt, zo ongeveer ook hoe het vorig jaar gegaan is. Met dat verschil dat er geen reserves meer achter de hand waren. Althans; niet genoeg.

Dat kan ik me inderdaad nog herinneren, dat er op het laatste ogenblik steeds maar mensen werden gezocht. Dat schrok mij af, want ik las veel verhalen dat mensen teleurgesteld waren of boos. Vanwege ziekte ben ik weleens wat later met post (maar meldt het altijd wel netjes), dus toen ben ik afgehaakt. Daarna pas heb ik voorzichtig geopperd of het 1 op 1 nog wel mocht en toen 3 mensen blij gemaakt.

In de kerstperiode zou ik schatten dat de reserves 1 op 5 moeten zijn, want ik denk dat 20% van de pakketten of door TNT of door gulle gevers die zich toch bedenken niet aankomt. Klopt dat ongeveer? Of is er vorig jaar veel meer/veel minder goed terecht gekomen?

ElisaB's idee vind ik ook super tof, al zou ik dat zelf niet kunnen organiseren. Teveel werk, alhoewel ik zeker weet dat er mensen zijn die een postkantoor in/bij de supermarkt hebben zodat het makkelijker wordt.
pi_103362005
Ik krijg geen kerstpakket :'(
pi_103362028
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:35 schreef Scorpie het volgende:
Ik krijg geen kerstpakket :'(
:* Hier, alvast een kerstzoen! Ik krijg er ook geen eentje, maar vind het niet erg. Eigen baas zijn is geweldig :)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:41:47 #16
33954 ElisaB
pi_103362105
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:32 schreef kahlie het volgende:

ElisaB's idee vind ik ook super tof, al zou ik dat zelf niet kunnen organiseren. Teveel werk, alhoewel ik zeker weet dat er mensen zijn die een postkantoor in/bij de supermarkt hebben zodat het makkelijker wordt.
Dat zou ik dan weer wel vrij gemakkelijk kunnen doen. Alleen het traject ervoor kan niet iemand op z'n eentje doen. Daar heb je een groepje enthousiastelingen voor nodig :)
pi_103362151
Het is idd wel enorm leuk maar logistiek ook erg lastig temeer daar de laatste tijd bezorging van pakketten nogal eens te wensen overlaat, de diverse fora staan ból van klachten inzake bezorging.
Heb vorig jaar een aantal pakketten verstuurd waarvan 2 niet aangekomen (dus nieuwe pakketten gemaakt dus al met al werd dat een duur grapje) waarvan 1 volgens tracktrace wel afgeleverd was (ja, maar wáár dan, niet bij de bedoelde ontvanger iig)
Dat is voor de gulle gever ook akelig want ik heb zelfs van één het verwijt gekregen dat ik vast niks had opgestuurd en dat haalde even de lol er wel van af.
Maar we blijven positief, toch? In de hoop dat men zich houdt aan de uitdrukking: belofte maakt schuld.
Helaas kan ik het zelf niet organiseren maar doe wel mee, vandaar mijn brutale wimperknipperij naar een oplossing :@
(ik voel me nou net een afschuiver _O- )
pi_103362209
Is er niet iets regionaals te verzinnen, dat bijv een aantal lieve vrijwilligers per regio/provincie of zo eea coordineren? Of het aantal vragen-match-aanbod gelijk verdeeld verzorgen Ik roep maar wat
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:41:26 #19
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103363706
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:21 schreef ElisaB het volgende:
Nog maar eens een optie opperen: een topic starten om geld in te zamelen voor Kerstavondpakketten (net zoals we dat een korte tijd hebben gedaan voor de Asielactie). Op 10 december gaat iemand boodschappen doen en vult het gewenste aantal dozen met allerlei lekkers en leuks voor Kerstavond.

[...]

Ik denk dat dit organisatorisch het simpelst uit te voeren is... met de minste haken en ogen, desnoods wil ik ook wel boodschappen gaan doen en pakketten gaan vullen :Y

Igv de dozen voor mét kinderen, dan kan ik hier nog wel een staatsgreep doen in het assortiment dvd's van Susanne! Zijn er meerdere bij voor kleine kinderen (denk: teletubbie's enzo) die zeker een nieuwe bewonderaar kunnen krijgen (en dan ben ik van die tubbie's af ;) )
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:54:40 #20
342898 MissVanity
pi_103364136
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:41 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ik denk dat dit organisatorisch het simpelst uit te voeren is... met de minste haken en ogen, desnoods wil ik ook wel boodschappen gaan doen en pakketten gaan vullen :Y

Igv de dozen voor mét kinderen, dan kan ik hier nog wel een staatsgreep doen in het assortiment dvd's van Susanne! Zijn er meerdere bij voor kleine kinderen (denk: teletubbie's enzo) die zeker een nieuwe bewonderaar kunnen krijgen (en dan ben ik van die tubbie's af ;) )
Ik zou hier graag aan mee willen helpen. Ik heb van alles in huis wat weggegeven kan worden. En het klinkt nog gezellig ook als je het met een groepje doet :D Als er iemand met een auto meedoet wordt boodschappen halen ook makkelijker.
pi_103364154
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:47 schreef Lottekoekkie het volgende:
Is er niet iets regionaals te verzinnen, dat bijv een aantal lieve vrijwilligers per regio/provincie of zo eea coordineren? Of het aantal vragen-match-aanbod gelijk verdeeld verzorgen Ik roep maar wat
FHF is toch Fokkers voor Fokkers :) Samen brainstormen is ook belangrijk, vind helemaal niet dat je wat afschuift. Het zou inderdaad kunnen om te bekijken of mensen willen rijden, zodat bezorging gegarandeerd is. Helaas zijn de meeste mensen beestachtig druk in de kerstperiode, dus dat lijkt me moeilijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:41 schreef Ireth het volgende:

Voor kids spul moet je gewoon de Action leegroven :D Al snap ik dat je van de Teletubbies af wilt :)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:57:01 #22
342898 MissVanity
pi_103364214
Zelf de pakketten bezorgen is natuurlijk de beste manier om zeker te weten dat ze aankomen. Ik ga vast in mijn omgeving vragen of er iemand is die dat zou willen doen. Ik heb zelf namelijk geen auto en rijbewijs.
pi_103366867
Idd dat.

Als er in mijn directe regio bezorgd moet worden doe ik dat graag, echter zitten grotere afstanden rijden er voor mij even niet in dus zou een straal van 10 km mijn max zijn.
Postkantoor hebben we hier op het dorp ook en winkels zat in de direkte omgeving (heb wél een megagiga hekel aan winkelen maar zolang ik maar niet in de massale kerstdrukte hoef te gaan en voor het goede doel bijt ik wel ff heel hard op mijn lip en beloof mijn ellebogen bij te te houden :+ )
Ben wél een kei in kadootjes prachtig inpakken.
pi_103367545
Overigens is Elies' idee om vrij vertaald "verwenpakketten" ipv wenspakketten te maken imo een prima idee.
Extra lekkere en leuke dingen voor de feestdagen welke de doelgroep niet zo snel zal (kunnen) kopen ipv noodzakelijkheden oid
Meer algemeen dus maar gewoon een mooi pakket pure verwennerijtjes.
Als eea dan via een inzameling zou gaan is het ook allemaal iets makkelijker te realiseren vermoed ik.
pi_103367661
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:25 schreef Lottekoekkie het volgende:
Overigens is Elies' idee om vrij vertaald "verwenpakketten" ipv wenspakketten te maken imo een prima idee.
Extra lekkere en leuke dingen voor de feestdagen welke de doelgroep niet zo snel zal (kunnen) kopen ipv noodzakelijkheden oid
Meer algemeen dus maar gewoon een mooi pakket pure verwennerijtjes.
Als eea dan via een inzameling zou gaan is het ook allemaal iets makkelijker te realiseren vermoed ik.
We zouden het ook kunnen combineren. Per regio/provincie een klein groepje dat gaat shoppen, pakketten die al klaar liggen ophaalt en pakketten bezorgt per auto. Je hebt wel minstens een groep of 3-5 nodig. Er zijn vorig jaar volgens mij ook veel mensen geweest die zowel hebben ontvangen als hebben gegeven. Klopt dat?

Ik weet niet wie op FOK! normaal gesproken dat soort acties regelt en hoe dat normaal zou gaan.

Ff posten in het vervoerstopic.

Edit: gepost in het vervoerstopic of vervoersmensen die beschikbaar zijn zich zouden willen melden.
pi_103368383
Ik ben wel bereid in Friesland te helpen met een en ander. Heb een auto, dus pakketten ophalen en vervolgens persoonlijk afleveren lijkt me geen probleem.
Eventueel met een auto vol dozen naar ergens anders in Nederland is ook wel te regelen.

Verder ben ik ook geen ster in zoiets op poten zetten, maar kan dus wel mijn diensten als chauffeur aanbieden.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_103368548
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:49 schreef The_Dean het volgende:
Ik ben wel bereid in Friesland te helpen met een en ander. Heb een auto, dus pakketten ophalen en vervolgens persoonlijk afleveren lijkt me geen probleem.
Eventueel met een auto vol dozen naar ergens anders in Nederland is ook wel te regelen.

Verder ben ik ook geen ster in zoiets op poten zetten, maar kan dus wel mijn diensten als chauffeur aanbieden.
Ik kan hetzelfde maar dan in Zuid-Holland.
pi_103368918
Ik loop wel al heel ver vooruit, misschien een stom idee en beloven kan ik niks maar ik kan een potje breken bij de baas van één vd supermarkten én de baas van de plaatselijke Intratuin dus kan eens een balletje opgooien of ik niet met wat korting dingen als bonbons, wijn, kaarsjes, servetten etc kan ritselen? Zijn aardige mensen hier op ons dorp .
Vragen staat vrij en kan hooguit in het ergste geval een dikke "nee" krijgen.
Wellicht dat er meer fokkers zijn met "connecties?

[ Bericht 7% gewijzigd door Lottekoekkie op 21-10-2011 14:51:01 ]
pi_103368951
Kan niks beloven, maar kan hier ook eens rondvragen. Je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:02:48 #30
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103368991
Ik heb 2 jaar geleden bij de plaatselijke AH hiero 40 blikken tomatensoep en 40 blikken erwtensoep gekregen voor de kerstmarkt hier op school :D Kan de manager alhier wel weer aan zijn jasje trekken O-)
pi_103369200
Kijk, dat bedoel ik _O_

Ik ga eens leuren, als het lukt zien we logistiek wel hoe dat op te lossen. (als de één aan dit en de ander aan dát kan komen moet het ook nog sámen komen en de rest in bitterkoekjes...
Mocht dat op de eea manier kunnen lukken dan bied ik me aan pakketten daarmee te maken en alles mooi in te pakken, zit net onder Rotterdam...
Hoe meer ideeën hoe groter de kans van slagen. En als ik domme dingen roep trap dan maar even op mijn rem :P
pi_103369306
O trouwens, is in te schatten om hoeveel pakketten het zou gaan? Hoeveel waren het er vorig jaar? Beetje voor de indicatie.
Waren het er een honderd, tweehonderd of enkele tientallen, ik gok het laatste anders was Elies al lang geëmigreerd na vorig jaar _O-

[ Bericht 49% gewijzigd door Lottekoekkie op 21-10-2011 15:09:51 ]
pi_103373664
Iemand die beslist en absoluut anoniem wenst te blijven heeft, indien nodig, medewerking aangeboden O+ dus Cat, je hebt een pb :W
Alleen omdat je een modje bent ;)

[ Bericht 33% gewijzigd door Lottekoekkie op 21-10-2011 15:07:48 ]
pi_103375021
Goede ideeën hier! *O*

Volgens mij moet dat helemaal goedkomen, zonder kosten voor mensen die daar niet op rekenden. O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:33:22 #35
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103375409
Kben even de AH hier ingelopen :P Meneer in pak aan zijn mouw gesjord :D

Uitgelegd waarover we aan het brainstormen zijn, dat het niet iets van een vereniging of stichting is, maar puur particulieren die dit onderling regelen en wat we willen doen.

Of we even een plan de campagne op papier kunnen zetten, waarin vermeld wanneer het nodig is, hoeveel pakketten (!) we willen maken en dat bij hem inleveren. Dan zal hij eens kijken wat ie kan doen!

:o *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103375485
Als het via een inzameling mag van de big boss alhier....
En een beetje extra kosten voor FOK!kers die het kunnen missen is ook geen ramp lijkt mij :+
Het is maar één keer per jaar kerst en sommige kasten en koelkasten zijn nou eenmaal voller dan andere kasten en koelkasten, dus vullen wij samen die andere, wat lege(re) kasten en koelkasten, toch?
pi_103375605
Tóp Ireth
Maar plan de campagne maken als we nog niets duidelijk hebben is lastig...
Maar wat heerlijk dat winkeliers ook meedenken (al wil de mijne NIET genoemd worden, die is ook helemaal tóp en heel bescheiden :) )
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:41:42 #38
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103375762
Nah het was meer dat ie graag zou willen weten (op papier) voor wanneer en hoeveel. Kant en klare pakketten zou hij niet doen zei hij, maar hij wilde wel kijken voor sponsoring met gewoon levensmiddelen (60 blikken soep en 60 pakken afbakstrokbrood oid... denk ik... ) :D
pi_103375832
Van het weekend lezen meer FOK!kers mee dus maar hopen dat er veel support komt, net als vorig jaar.
Nou willen veel FOK!kers niet met de billen bloot dus Cat of Liesje, mogen zij zich toch alvast evt via pb melden, al is er nog niets vast?
En al ben ik geen modje, ik vraag een ieder die wil meewerken en zijn hulp aanbiedt dat dan ook echt te doen. :*
pi_103375884
Perfect, kunnen we eea afstemmen.
(maar we jubelen wel maar eerst plannen hoe en wat)
Ik wordt er wel blij van ^O^
pi_103376330
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:43 schreef Lottekoekkie het volgende:
Van het weekend lezen meer FOK!kers mee dus maar hopen dat er veel support komt, net als vorig jaar.
Nou willen veel FOK!kers niet met de billen bloot dus Cat of Liesje, mogen zij zich toch alvast evt via pb melden, al is er nog niets vast?
Als je het hebt over ontvangers: misschien handiger dat nog even niet te doen, laten we eerst eens kijken hoe we het kunnen organiseren. De pakketten die we kunnen krijgen raken we wel kwijt, eventueel doneren aan een voedselbank of iets dergelijks, mochten zich niet genoeg mensen melden.

Maar zodra we de kaders en mogelijkheden in beeld hebben zullen we het van de daken gaan schreeuwen!

quote:
En al ben ik geen modje, ik vraag een ieder die wil meewerken en zijn hulp aanbiedt dat dan ook echt te doen. :*
Dat heeft niks met modzijn te maken. ;)
pi_103376885
Bedoelde eerder gevers, die bepalen eigenlijk hoe het gaat verlopen, toch?
pi_103377792
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:21 schreef ElisaB het volgende:
Nog maar eens een optie opperen: een topic starten om geld in te zamelen voor Kerstavondpakketten (net zoals we dat een korte tijd hebben gedaan voor de Asielactie). Op 10 december gaat iemand boodschappen doen en vult het gewenste aantal dozen met allerlei lekkers en leuks voor Kerstavond. Twee thema's: met kinderen en zonder kinderen. Op 11 december gaan de pakketten de deur uit. Ontvangers worden niet genoemd (tenzij ze het zelf willen), maar het geheel wordt helemaal opgeleukt met verslagen en foto's.

Niet helemaal des FHF's (omdat er geld aan te pas komt), maar je kunt er gedurende een paar weken een dingetje van maken op FOK! en het lijkt me daardoor toch wel een heel mooi initiatief...:

We hebben eerder tegen kerst de Warme Voeten-actie (voor de daklozen van Rotterdam) gehad, later FOK! voor Fok (voor kinderen met taaislijmziekte) en natuurlijk de asielacties. Waarom niet iets dergelijks, maar dan voor onze eigen FOK!-kers die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken? Ongetwijfeld niet zo'n 'sexy' doel als de zwervers of zieke kindjes, maar het hoeft dan ook niet zo groots te zijn / te worden als toen.

Ik ben helemaal voor dit plan ^O^ , het is hiermee veel eenvoudiger om te zorgen dat iedereen iets krijgt die het nodig heeft en je kunt een paar reserve pakketten achter de hand houden voor als de postbezorging een keer niet aankomt.
Je weet van tevoren dan wat je per pakket kunt uitgeven.
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_103377831
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 16:08 schreef Lottekoekkie het volgende:
Bedoelde eerder gevers, die bepalen eigenlijk hoe het gaat verlopen, toch?
Gevers = prima. :Y
pi_103378067
Ik stap in. Dus pm :Y
pi_103378244
En ik ben nu wel heel erg de grenzen aan het opzoeken maar is er een mogelijkheid vd modjes om dit item/verzoek op elk onderdeel van FOK! neer te planten?
Waarmee ik bedoel dat veel FOK!kers enkel dáár kijken waar ze zelf echt posten maar er her en der een aantal FOK!kers zijn die vast wel wat kunnen missen getuige sommige items O-)
Ik weet niet hoe het werkt maar de modjes snappen vast wat ik bedoel, overal een verwijzing naar hier O-) Is voor een goed doel dus uitzonderingen bevestigen de regels ~:)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:41:25 #47
33954 ElisaB
pi_103378356
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 16:38 schreef Lottekoekkie het volgende:
En ik ben nu wel heel erg de grenzen aan het opzoeken maar is er een mogelijkheid vd modjes om dit item/verzoek op elk onderdeel van FOK! neer te planten?
Waarmee ik bedoel dat veel FOK!kers enkel dáár kijken waar ze zelf echt posten maar er her en der een aantal FOK!kers zijn die vast wel wat kunnen missen getuige sommige items O-)
Ik weet niet hoe het werkt maar de modjes snappen vast wat ik bedoel, overal een verwijzing naar hier O-) Is voor een goed doel dus uitzonderingen bevestigen de regels ~:)
Tuurlijk kan dat :Y Alleen moet je dat echt pas doen als je een kloppend, sluitend en aansprekend plan hebt, want anders krijg je eerst een he-le-boel gezeik over je heen en dan heeft niemand er meer zin in :P
pi_103378764
Gelijk heb je, gez**kzever en op de man spelen is hier vaak zat, weet ik álles van ;)
Maar een vast plan hangt toch ook af van de bereidwilligheid en daarvoor moet gemobiliseerd worden.
Maar eerst maar kijken of Danny zijn goedkeuring geeft aan een inzameling.
Danny, het is toch ook een fantastische vent ook hè O-) :+
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:54:54 #49
33954 ElisaB
pi_103379001
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 16:41 schreef ElisaB het volgende:
Tuurlijk kan dat :Y Alleen moet je dat echt pas doen als je een kloppend, sluitend en aansprekend plan hebt, want anders krijg je eerst een he-le-boel gezeik over je heen en dan heeft niemand er meer zin in :P
Gofter, nou ben ik weer afgeleid :D

Dus... doe een leuk idee waar iedereen aan mee kan doen. Een lage drempel, zodat iedereen iets afgeronds kan bijdragen. Een duidelijk doel, een duidelijke organisatie. En iets leuks voor iedereen die meedoet.

Dus bijvoorbeeld (gewoon even uit de losse pols, als ideetje):

quote:
2011, met z'n tienen voor één!

In december 2011 gaan we de enigszins chaotische, maar toch succesvolle FHF-Kerstpakkettenactie van vorig jaar proberen te evenaren. Helemaal in de geest van FOK!-kers helpen FOK!-kers gaan we proberen voor velen de dure decembermaand nét iets leuker te maken.

Omdat samendoen leuker is, hebben we het volgende bedacht: we gaan FOK!-kerstpakketten maken. Voor FOK!-ers, door FOK!-kers. Elk pakket zal een waarde hebben van ¤ 35 en zal allerlei lekkere en leuke dingen bevatten om de feestmaand een beetje feestelijk te maken voor iedereen die dat hard kan gebruiken. Voor elk Kerstpakket, hebben we de medewerking van 10 FOK!-ers nodig die in staat en bereid zijn om ¤ 3,50 te missen. Gewoon, om een ander te helpen, een steuntje in de rug te geven, er ff doorheen te helpen. Leuk toch :)

Hoe meer FOK!-ers, hoe meer vreugd, dus in de komende weken zul je op verschillende plekken op FOK! bla, bla, bla.

Meedoen? Stuur een PM aan bla bla bla. Iedereen die meedoet krijgt tot eind dit jaar een mooi roze 'met z'n tienen voor één'-tagje.

Meer doen? Heb je een leuk idee om in te zamelen? Post in topic bla bla bla...!
Zoiets, maar dan netjes sluitend en duidelijk voor iedereen *)
pi_103379014
Laakt nog het antwoord op de vraag: om hoeveel (gevraagde) pakketten ging het vorig jaar?
Dan kunnen we daar een beetje van uit gaan, weten we ook wel budget daar voor nodig is..
en overigens wil mijn supermarktmeneer en die van Ireth dat ook weten. en de hopenlijk zich massaal aanmeldende donateurs ook ^O^
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:55:43 #51
33954 ElisaB
pi_103379035
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 16:49 schreef Lottekoekkie het volgende:
Gelijk heb je, gez**kzever en op de man spelen is hier vaak zat, weet ik álles van ;)
Maar een vast plan hangt toch ook af van de bereidwilligheid en daarvoor moet gemobiliseerd worden.
Maar eerst maar kijken of Danny zijn goedkeuring geeft aan een inzameling.
Danny, het is toch ook een fantastische vent ook hè O-) :+
Omdraaien: eerst een goed idee, dan mobilieren, anders hebben jullie er met Pasen nog ruzie over :D
pi_103379048
Voorlopig Plan de campagne:

- Danny aan z'n mouw trekken (wie doet dat? Anders zit z'n PM-box vol).
- Goed plan maken
- Regionaal het e.e.a. regelen (connecties connecties)
- Opdelen in regio's (we hebben al twee chauffeurs O+ )
- ElisaB wat vragen stellen over wat/hoe vorig jaar

Er loopt nu het e.e.a. maar laten we het wel gestructureerd houden, anders loopt het weer in de soep. Eerste stap is nog steeds netjes aan Danny vragen of het mag, zo niet, dan moeten we toch echt iets anders verzinnen.

Leuk idee verder ElisaB... jullie gaat te haaaard! >:)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:57:10 #53
33954 ElisaB
pi_103379110
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 16:55 schreef Lottekoekkie het volgende:
Laakt nog het antwoord op de vraag: om hoeveel (gevraagde) pakketten ging het vorig jaar?
Dan kunnen we daar een beetje van uit gaan, weten we ook wel budget daar voor nodig is..
en overigens wil mijn supermarktmeneer en die van Ireth dat ook weten. en de hopenlijk zich massaal aanmeldende donateurs ook ^O^
Ik heb er niet volledig zicht op, maar ik gok tussen de 40 en de 50 :)

Afhankelijk van hoe je 'aanmelden voor ontvangst' insteekt, kunnen dat er zo een stuk méér of een stuk mínder zijn. Als mensen zich anoniem mogen melden, dan worden het er misschien meer. Als je wilt dat iedere krijger met de billen bloot gaat, dan worden het er minder.
pi_103379121
We gillen lekker door elkaar :P

Kahlie, goed plan
ergo, hoeveel pakketten vorig jaar Edit 40-50 dus, thanks dear :*
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:58:15 #55
33954 ElisaB
pi_103379166
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 16:55 schreef kahlie het volgende:
Voorlopig Plan de campagne:

- Danny aan z'n mouw trekken (wie doet dat? Anders zit z'n PM-box vol).
- Goed plan maken
- Regionaal het e.e.a. regelen (connecties connecties)
- Opdelen in regio's (we hebben al twee chauffeurs O+ )
- ElisaB wat vragen stellen over wat/hoe vorig jaar

Er loopt nu het e.e.a. maar laten we het wel gestructureerd houden, anders loopt het weer in de soep. Eerste stap is nog steeds netjes aan Danny vragen of het mag, zo niet, dan moeten we toch echt iets anders verzinnen.

Leuk idee verder ElisaB... jullie gaat te haaaard! >:)
Eerste stap is een globaar, maar goed doordacht plan, dan de modjes vragen om bij Yv op schoot te gaan zitten en lief te kijken, dan Yv vragen met Danny te overleggen ;)
pi_103379260
Op schoot bij Yv. *;

Ik ben even aan het wachten op mijn collega voor we van alles gaan uitwerken en in het garen hangen. Maar ik denk dat hier een hele mooie actie uit kan komen. ^O^
En een bult werk, wie gaat het doen? :P
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:00:44 #57
33954 ElisaB
pi_103379298
Ik ben weer ff weg. Druk, druk, druk O-)
pi_103379306
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 16:58 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Eerste stap is een globaar, maar goed doordacht plan, dan de modjes vragen om bij Yv op schoot te gaan zitten en lief te kijken, dan Yv vragen met Danny te overleggen ;)
Hoe is het met opgehaald geld? Is dat ok als het naar een contactpersoon gaat of wil FOK! dat liever niet?
pi_103379376
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:00 schreef kahlie het volgende:

[..]

Hoe is het met opgehaald geld? Is dat ok als het naar een contactpersoon gaat of wil FOK! dat liever niet?
Moeten we met the powers that be overleggen. :) Áls we met geld gaan werken. ;)
Van de asielactie weet ik dat er een particuliere rekening geopend werd waarop een aantal users konden meekijken ter controle. Liep perfect.
pi_103379398
Andersom dus:

- Goed plan maken
- Danny aan z'n mouw trekken
Indien goed: via fok
Indien niet handig: via elkaar dan maar
- Plan ook aan andere belanghebbende laten zien (connecties connecties)
- Overkoepelende regie
- Regio's opdelen
- Chauffeurs en contactpersonen regelen
- Groepen laten inkopen, foto's maken en bezorgen.

40-50 pakketten valt te doen, dat vind ik in principe nog weinig, al denk ik dat als mensen zich anoniem mogen opgeven het meer worden...
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:03:44 #61
33954 ElisaB
pi_103379439
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:00 schreef kahlie het volgende:
Het mag (hoogstwaarschijnlijk) geen FOK!-actie zijn. Het is gewoon een initaitief van users en de enige bijdrage van FOK! is dat het over het platform mag. Dus zal een van de users het geld moeten inzamelen en daar verantwoording over moeten afleggen.

Altijd een heikel punt: users die als losgeslagen konijnen allerlei bedrijven gaan bellen en uit naam van FOK! dingen gaan vragen. Daarmee krijg je Danny pas écht in de gordijnen :P
pi_103379488
Ik moet ook even weg - ben zo terug (rond 19.00) en dan ga ik het e.e.a. even netjes bekijken.
pi_103379524
Dus ook: checken hoeveel (terechte) ontvangers
Danny's goedkeuring is essentieel, alvorens daar geen oké voor moet er een ander plan komen.

Hulp/medewerking van een paar bedrijven is er in de vorm van korting (en deels distributie) maar dan nog hangt het af van de financiele steun van mede-forummers maar dan moeten die alle 20000 of zo ook wel allemaal hier lezen
Leuke spullen uit keukenkasten of van zolder halen kan het hele jaar door, het gaat om kerst dus da's even iets anders.

Eters en visite hier dus ik hoop heel erg op morgen :*
pi_103379568
Ga eerst ook heel snel op iemand schoot zitten als het maar goed komt- en weg :W
pi_103379652
Hoe beoordeelt men wie er recht op een pakket heeft om mogelijk misbruik tegen te gaan?

Vorige jaar nog met een kerst pakket actie meegeholpen en later bleek dat sommige die meende er recht op te hebben dat helemaal niet hadden :(

Hoe voorkomen jullie dat?
pi_103379742
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:09 schreef ayumu het volgende:
Hoe beoordeelt men wie er recht op een pakket heeft om mogelijk misbruik tegen te gaan?

Vorige jaar nog met een kerst pakket actie meegeholpen en later bleek dat sommige die meende er recht op te hebben dat helemaal niet hadden :(

Als je ideeën hiervoor hebt ben ik er heel benieuwd naar. Want ik zou het niet weten.
FHF werkt op basis van integriteit van de user en ik heb het idee dat het zelfregulerend vermogen hier erg goed werkt.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:22:47 #67
33954 ElisaB
pi_103380332
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:09 schreef ayumu het volgende:

Heb je hier meegedaan, of ergens anders? En indien hier: wie heeft er volgens jou ten onrechte een pakket gekregen :o

Naar mijn idee is vrijwel alles vorig jaar écht op een goede plek terecht gekomen :Y

O+
pi_103380502
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:11 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Als je ideeën hiervoor hebt ben ik er heel benieuwd naar. Want ik zou het niet weten.
FHF werkt op basis van integriteit van de user en ik heb het idee dat het zelfregulerend vermogen hier erg goed werkt.
Zelf denk ik, Dat een motivatie van de ontvangende user naar een FHF vertrouwenspersoon toe al kan aantonen of iemand er recht op heeft een korte omschrijving van het hoe en waarom en het forum kan zelf ook als bron van informatie dienen.

Nee, Elisa niet hier wel al een aantal jaar op behoorlijk grote schaal aan acties meegedaan, en helaas is daar niet alles goed van terecht gekomen.

En het plan van jullie is ontzettend mooi en het zal zeker goed komen maar het was toch even een puntje wat ik mezelf gewoon afvroeg hoe jullie er mee omgaan ;)
pi_103380751
Mijn visite zit even mee te kijken en al is het geen FOK!kster, ze hebben ook een soortgelijke aktie vorig jaar gedaan (iets kleinschaliger maar ook via een forum)
Zij hebben een vertrouwenspersoon binnen het forum aangesteld en daar in glasharde pegels het geld via de post ( O-) ) laten binnenkomen. Is allemaal goed gegaan, alle beloofde geld kwam gewoon binnen en daarvan hebben zij, haar zus en man boodschappen gedaan en heeft man alles mede via collega's welke heel het land doorrijden vanwege hun werk bezorgd. Dat ging echt helemaal goed.
Maar ja. ze zijn ook mazzelkonten (en krijg nou een stomp in mijn zij, au) en bovendien ging het slechts om 12 pakketten.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:32:28 #70
33954 ElisaB
pi_103380772
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:26 schreef ayumu het volgende:

Zelf denk ik, Dat een motivatie van de ontvangende user naar een FHF vertrouwenspersoon toe al kan aantonen of iemand er recht op heeft een korte omschrijving van het hoe en waarom en het forum kan zelf ook als bron van informatie dienen.

Nee, Elisa niet hier wel al een aantal jaar op behoorlijk grote schaal aan acties meegedaan, en helaas is daar niet alles goed van terecht gekomen.

En het plan van jullie is ontzettend mooi en het zal zeker goed komen maar het was toch even een puntje wat ik mezelf gewoon afvroeg hoe jullie er mee omgaan ;)
Ow, gelukkig :D

Vorig jaar is er veel ook langs de VP gegaan en ik heb niet het idee dat iemand geprobeerd heeft ons voor de gek te houden. Bij twijfel kun je natuurlijk altijd de pohi ff nakijken (of Yv ff polsen, want die kent zo ongeveer iedereen), maar ik kan me niet herinneren dat ik dat vorig jaar één keer heb gedaan.

Wat me opgevallen is, is dat er zoveel users al een hele lekkere dag hadden gewoon vanwege het idee. Het idee om gewoon eens iets te krijgen als het je steeds tegenzit. En veel users hebben de gelegenheid aangegrepen hun hart te luchten.

Je moet niet willen streven naar 100% controle. Gewoon accepteren dat er misschien een pakket terecht komt bij iemand die zelf ook best kerstkransjes had kunnen kopen, of die het eigenlijk verder helemaal niet zo moeilijk heeft. Het zij zo. Niet teveel mee zitten, want dat is negatieve energie. En helemaal voorkomen (of 100% uitsluiten dat het wellicht gebeurt) kun je toch niet.
pi_103380965
Wat dat betreft ben ik een harde, post mij adres van de vrager en ik krijg heel zijn hebben en houden boven water (jaren mijn werk geweest) maar we gaan uit van de waarheid en bovendien is het hier FHF dus de vragenden zijn hier al bekend en via hun postgedrag min of meer op waarheidsgehalte makkelijk te achterhalen.
(en krijg weer een por want mijn visite staat nu voor mij in de pannen te roeren _O- )
dus echt weg :)
pi_103381125
ik kom ook even binnenvallen, heb helaas geen oplossing voor het probleem, en ben dan ook nog eens nieuw hier, ik zou graag willen steunen, is het ook mogelijk om een bepaald bedrag aan een van de organisatoren over te maken? vind het een super goed idee, maar ben ontiegelijk slecht in het kopen van iets leuks/nuttigs etc... voor een ander, maar uit eigen ervaring weet ik hoe ontzettend belangrijk het is.

tegen de tijd dat het nodig is :P
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
pi_103381223
Nou dat zit dus goed, En nogmaals ik vroeg het me even al zo :)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:49:38 #74
33954 ElisaB
pi_103381279
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:47 schreef ayumu het volgende:
Nou dat zit dus goed, En nogmaals ik vroeg het me even al zo :)
Een hele goede (af-)vraag hoor :Y We hebben de vraag vorig jaar zeker 30 keer gehad :Y
pi_103381291
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:38 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wat dat betreft ben ik een harde, post mij adres van de vrager en ik krijg heel zijn hebben en houden boven water (jaren mijn werk geweest) maar we gaan uit van de waarheid en bovendien is het hier FHF dus de vragenden zijn hier al bekend en via hun postgedrag min of meer op waarheidsgehalte makkelijk te achterhalen.
(en krijg weer een por want mijn visite staat nu voor mij in de pannen te roeren _O- )
dus echt weg :)
Ik denk dat als er op die manier gecontroleerd zou worden je weinig mensen zou krijgen die een pakket zouden willen ontvangen, buiten dat ik niet weet of dat wel zou mogen ivm privacy en wat zouden dan de criteria moeten zijn.
Ik ga uit van het goede in mensen en als er dan een slechte tussen zou zitten so be it maar daar mogen de goeden niet onder lijden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:45 schreef afraid_tech het volgende:
ik kom ook even binnenvallen, heb helaas geen oplossing voor het probleem, en ben dan ook nog eens nieuw hier, ik zou graag willen steunen, is het ook mogelijk om een bepaald bedrag aan een van de organisatoren over te maken? vind het een super goed idee, maar ben ontiegelijk slecht in het kopen van iets leuks/nuttigs etc... voor een ander, maar uit eigen ervaring weet ik hoe ontzettend belangrijk het is.

tegen de tijd dat het nodig is :P
Hier wil ik me bij aansluiten ^O^
pi_103381362
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:49 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Een hele goede (af-)vraag hoor :Y We hebben de vraag vorig jaar zeker 30 keer gehad :Y
Toen was ik hier nog niet actief, Dus dan is de vraag nu gesteld voor dit jaar :+
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:52:56 #77
33954 ElisaB
pi_103381381
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:52 schreef ayumu het volgende:
Toen was ik hier nog niet actief, Dus dan is de vraag nu gesteld voor dit jaar :+
^O^ :7
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:00:52 #78
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103381642
Ik denk dat we het regiogebonden moet gaan plannen. Per provincie een coordidinges en een x aantal chauffeurs...

* Ireth staat ook half in de pannen te roeren trouwens :D
pi_103381796
Wat een lief gebaar is dit toch.

Mijn moeder heeft vorig jaar twee kerstpakketten en kaartjes gekregen door FHF en vond het fantastisch. Ik heb een kerstpakket doorgesluisd wat ik van iemand had gekregen en wat daar allemaal in zat... Dat er nog zulke lieve mensen bestaan...

Daarom wil ik als ik mijn moeder aanmeld om te ontvangen mezelf aanmelden om te geven. :)
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_103382364
* komrad volgt ook even.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:49:06 #81
342898 MissVanity
pi_103383340
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 18:00 schreef Ireth het volgende:
Ik denk dat we het regiogebonden moet gaan plannen. Per provincie een coordidinges en een x aantal chauffeurs...

* Ireth staat ook half in de pannen te roeren trouwens :D
Regiogebonden lijkt me wel het makkelijkst ja. Bij deze meld ik me aan voor regio Hilversum :D
pi_103384887
Ok, dat gaat de goede kant op! We hebben in ieder geval 1 chauffeur en 1-2 mensen nodig om in te pakken en een en ander te kopen. Natuurlijk mag een chauffeur ook meehelpen, maar dan lopen we niet vast als er iets niet klopt.

Daarnaast hebben we nodig:

1 Penningmeester (geld regelen)
1-2 PR-personen (leuke dingen schrijven) --> Fok vragen
1 Vertrouwenspersoon (ontvangers beoordelen) --> Yvonne vragen
1-2 Globale coordinatoren (aanspreekpunt/achter de schermen e.d.)

Die groep moet bijv. via een gedeelde excelsheet (google doc ofzo) kunnen inzien wat de namen, adressen e.d. zijn en hoeveel geld er is opgehaald.

Zo far:

Groningen
Friesland
The_Dean (chauffeur)
Drenthe
Overijssel
Flevoland
Gelderland
Utrecht
Ireth (?)
Noord-Holland
MissVanity (Hilversum)
Zuid-Holland
Scorpie (chauffeur)
Lottekoekkie (omg. R'dam)
Zeeland
Noord-Brabant
Limburg

Wie meldt zich?

[ Bericht 1% gewijzigd door kahlie op 21-10-2011 19:37:28 ]
pi_103385434
Wat betreft het plan:

Iedereen is het er over eens dat er wel gecontroleerd wordt via vertrouwenspersoon, maar verder laten we maar zien wat er van komt.

Anoniem mag en kan.

Pakketten worden zo lief mogelijk gemaakt, maar behalve kinderen/geen kinderen, wordt een pakket niet per se gepersonaliseerd vanwege evt. teveel werk, maar kan het wel. (Stel dat een regio maar 2 pakketten heeft)

Wat vinden we een correcte prijs? Ik vind ¤35 namelijk wel veel geld of ligt dat aan mij? Vooral omdat het voor iemand dan onmogelijk wordt om een pakket 1 op 1 te sponsoren.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:35:42 #84
33954 ElisaB
pi_103385488
Persoonlijk zou ik het niet regionaal gaan coordineren; ga eens uit van 40 pakketten en 12 provincies, dan haal je wel héél veel overhoop voor 3 pakketten per regio. Ik ben bang dat je dan meer geregel daarmee hebt, dan met de pakketten (vergeet niet dat er ook weer iemand die 12 mensen in de smiezen moet houden; wordt een chaos). Het is met 4 mensen als moeilijk genoeg om af te stemmen, laat staan met 12 :D

Je zou wel regionaal kunnen inzamelen (ervan uitgaand dat je naast geld nog andere dingen gaat inzamelen).

VP heeft FHF al (Yvonne)
PR heeft FOK! ook, evenals redacteuren die op de andere subsites stukjes schrijven

Ga ik elk geval (via de mods) goed in overleg met PR van FOK! en wees er goed van doordrongen dat je geen dingen kunt doen die FOK! als merk / bedrijf erin betrekken.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:37:17 #85
33954 ElisaB
pi_103385573
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:24 schreef kahlie het volgende:

Die groep moet bijv. via een gedeelde excelsheet (google doc ofzo) kunnen inzien wat de namen, adressen e.d. zijn en hoeveel geld er is opgehaald.

Ik wil geen partypooper zijn, dan dit is bij elke actie altijd weer een heikel punt: veel users willen niet dat hun naw voor andere users bekend wordt. Geldt zowel voor gevers als voor krijgers.
pi_103385713
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:37 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik wil geen partypooper zijn, dan dit is bij elke actie altijd weer een heikel punt: veel users willen niet dat hun naw voor andere users bekend wordt. Geldt zowel voor gevers als voor krijgers.
Het zou gaan om een kleine groep van max 5 mensen, al kan het anders alleen VP en daarnaast dan Regio mensen zijn. Het lijkt me moeilijk coordineren als je niets weet... iemand moet het betalen, iemand moet het maken en iemand moet het bezorgen...

Ik vind het moeilijk dat aan de ene kant FOK wel als medium wil helpen en aan de andere kant mag het niet als "FOK-actie" worden opgezet. Dat maakt het lastig om in te schatten wat je wel/niet kan verwachten. Mochten het 40 pakketten blijven, dan kun je makkelijk je regio's overhoop gooien en een groep van 5 laten bezorgen. Mochten het er opeens 200 worden, dan zit je in de shit als je maar 5 man hebt...

En 2 man zou dan 12 mensen moeten coordineren, dat lijkt me wel te doen... of werk ik gewoon tevaak met grote groepen?
pi_103385907
Iemand zou gewoon het geld moeten beheren , tellen en dan diegenen die inkopen gaan doen vertellen hoeveel ze te besteden hebben, dit zou eventueel dan wel regionaal kunnen, maar ik ben het met ElisaB eens dat niet zo veel mensen de naw gegevens van alle gevers en alle ontvangers hoeven te weten.
pi_103385936
Ik ben het met Elisa eens. Het is werken met, voor en door vrijwilligers. Die naast fok ook nog andere verplichtingen hebben en daardoor moeilijk te 'beheren'. Dan kun je beter een klein groepje hebben.
En het is zeer wel mogelijk dat er een centraal verzamelpunt gaat ontstaan vanwaar het transport naar lokale punten geregeld kan worden. Hoeven we alleen lokaal nog te kijken wie de pakketten bezorgt.
Lokaal transport zou dan via een kerst vervoerstopic kunnen en niemand zou meer dan 25 km daarvoor hoeven te rijden, schat ik.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:35 schreef ElisaB het volgende:

VP heeft FHF al (Yvonne)
PR heeft FOK! ook, evenals redacteuren die op de andere subsites stukjes schrijven

Ga ik elk geval (via de mods) goed in overleg met PR van FOK! en wees er goed van doordrongen dat je geen dingen kunt doen die FOK! als merk / bedrijf erin betrekken.
En dat!
pi_103385995
De NAW gegevens zouden inderdaad bij maximaal 2 personen moeten komen wat mij betreft. Waarbij je in een vervoerstopic dan kunt aangeven dat een pakket naar plaats X moet. Meldt zich iemand, dan krijgt die de NAW gegevens van de ontvanger. En onze eeuwige dank.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:45:25 #90
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103386020
Ik heb Fok niet genoemd bij onze AH :P

* Ireth is ff koter naar bed aan het miepen... denk ondertussen verder over hoe of wat :D
pi_103386025
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:43 schreef indaha het volgende:
Iemand zou gewoon het geld moeten beheren , tellen en dan diegenen die inkopen gaan doen vertellen hoeveel ze te besteden hebben, dit zou eventueel dan wel regionaal kunnen, maar ik ben het met ElisaB eens dat niet zo veel mensen de naw gegevens van alle gevers en alle ontvangers hoeven te weten.
Dan zou je moeten scheiden: VP weet het sowieso, dan verteld die de twee globale coordinatoren alleen hoeveel mensen er in welke regio zitten, en speelt die dan enkel door naar degene die uiteindelijk bezorgt. Dan heb je zo min mogelijk gezeik met NAW, terwijl er wel inzicht is over hoeveel pakketten waarheen moeten.
pi_103386092
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:45 schreef kahlie het volgende:

[..]

Dan zou je moeten scheiden: VP weet het sowieso, dan verteld die de twee globale coordinatoren alleen hoeveel mensen er in welke regio zitten, en speelt die dan enkel door naar degene die uiteindelijk bezorgt. Dan heb je zo min mogelijk gezeik met NAW, terwijl er wel inzicht is over hoeveel pakketten waarheen moeten.
Precies wat ik bedoelde ^O^
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:48:11 #93
33954 ElisaB
pi_103386180
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:39 schreef kahlie het volgende:
Het zou gaan om een kleine groep van max 5 mensen, al kan het anders alleen VP en daarnaast dan Regio mensen zijn. Het lijkt me moeilijk coordineren als je niets weet... iemand moet het betalen, iemand moet het maken en iemand moet het bezorgen...
Dat is ook lastig en daarmee is het ook een lastig iets om te organiseren. Je kunt er best voor kiezen om naw en betaalgegevens te willen delen, maar dan moet je er rekening mee houden dat er mensen zijn die niet willen meedoen (zowel gevers als krijgers).

I-net, anoniem; het hoort er blijkbaar bij dat mensen dat graag zo willen houden.

quote:
Ik vind het moeilijk dat aan de ene kant FOK wel als medium wil helpen en aan de andere kant mag het niet als "FOK-actie" worden opgezet.
Ook dat is heel lastig. Je moet het verschil goed aanvoelen om er niet de fout mee in te gaan. FOK! geeft jullie (ons) de ruimte om het er met elkaar over te hebben, maar wil haar naam er niet aan verbinden naar buiten toe. Logisch, want FOK! (Danny, de andere rooien) hebben het niet in de hand.

Zorg in elk geval dat je dit goed communiceert met de mensen die gaan meedoen.

Moet ik nog een keer het verhaal vertellen van de user die ongevraagd en op eigen houtje 180kg soep in zakjes liet aanrukken door iemand van Unilever, maar was vergeten te bedenken hoe het van Unilever naar het verzamelpunt moest, en er Unilever toen maar mee liet zitten (het stond al ergens in een gang gruwelijk in de weg te staan) :D

quote:
Dat maakt het lastig om in te schatten wat je wel/niet kan verwachten. Mochten het 40 pakketten blijven, dan kun je makkelijk je regio's overhoop gooien en een groep van 5 laten bezorgen. Mochten het er opeens 200 worden, dan zit je in de shit als je maar 5 man hebt...
Juist omdat je geen flauw idee hebt wat je kunt verwachten, kun je het beste de groep zo klein mogelijk en de organisatie zo centraal mogelijk houden. Dan ben je veel flexibeler. Hulp inroepen kan altijd nog :)

quote:
En 2 man zou dan 12 mensen moeten coordineren, dat lijkt me wel te doen... of werk ik gewoon tevaak met grote groepen?
Je werkt waarschijnlijk met een ander soort groepen. Niet met onbekende goedbedoelende users met een toetsenbord :D

[ Bericht 0% gewijzigd door ElisaB op 21-10-2011 19:53:39 ]
pi_103386388
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:45 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ik denk dat het kleiner kan: een VP die een lijstje heeft van mensen in de regio die willen inkopen/ophalen/rondbrengen en daar de NAW gegevens over verdeelt. Je moet users echt niet het gevoel gaan geven dat 'iedereen' hun gegevens kan inzien. Daar ligt dit soort acties veel te gevoelig voor. En gelijk hebben ze.
pi_103386495
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:48 schreef ElisaB het volgende:

... Nog veel meer handige info ...

Juist omdat je geen flauw idee hebt wat je kunt verwachten, kun je het beste de groep zo klein mogelijk en de organisatie zo centraal mogelijk houden. Dan ben je veel flexibeler. Hulp inroepen kan altijd nog :)
Zo had ik er nog niet bij stilgestaan, dat is misschien wel een beter plan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:48 schreef ElisaB het volgende:

Je werkt waarschijnlijk met een ander soort groepen. Niet met onbekende goedbedoelende users met een toetsenbord :D
Ja, dat klopt... vooral ook mensen die weten wat ze doen enzo :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:51 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik denk dat het kleiner kan: een VP die een lijstje heeft van mensen in de regio die willen inkopen/ophalen/rondbrengen en daar de NAW gegevens over verdeelt. Je moet users echt niet het gevoel gaan geven dat 'iedereen' hun gegevens kan inzien. Daar ligt dit soort acties veel te gevoelig voor. En gelijk hebben ze.
Dat stond er toch? Of misschien niet zo duidelijk, sorry. VP weet NAW. Coordinator weet aantallen. Bezorger weet NAW. Dus 2 mensen weten het.
pi_103386559
Ik wil je ideeën echt niet afkraken hoor Kahlie. :@ Want het is erg fijn dat je alles wat vandaag geroepen is op een rijtje hebt gezet en er staan veel goede punten in. Nu is het zaak om het zorgvuldig in de uitvoering te zetten. En dat kan op heel veel manieren en we moeten even de beste vinden.
pi_103386597
Ik ben de rest van de avond weg. Geen pakketten gaan maken terwijl ik er niet bij ben he? :P :W
pi_103386692
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:24 schreef kahlie het volgende:
Aangepast plan:

Voor de globale organisatie hebben we nodig:

1 Penningmeester (geld regelen & verdelen)
1 Centraal punt met coordinator (bij iemand thuis of op kantoor in ieder geval genoeg plek)
3-5 Coordinatoren (maken pakketten, aantallen laten kloppen, vervoer regelen)

Bezorgers worden dan ad hoc aangesproken, via vervoerstopic. Dus laat ik alleen de chauffeurs staan die al hebben toegezegd. O+

Zo far:

Groningen
Friesland
The_Dean (chauffeur)
Drenthe
Overijssel
Flevoland
Gelderland
Utrecht
Noord-Holland
Zuid-Holland
Scorpie (chauffeur)
Lottekoekkie (chauffeur omg. R'dam)
Zeeland
Noord-Brabant
Limburg

Wie meldt zich als coordinator?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:00:59 #99
33954 ElisaB
pi_103386884
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:53 schreef kahlie het volgende:

Ja, dat klopt... vooral ook mensen die weten wat ze doen enzo :)
Ow, dat scheelt wel, ja :D
pi_103386976
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:00 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ow, dat scheelt wel, ja :D
Dat schat ik ook ja... maar goed, vorig jaar heb je ALLES geregeld. Coordineren van verzending/ontvangst, vertrouwenspersoon, matchmaking ALLES. Ik vond het nog steeds super tof van je :) Echt een engeltje ben je O-)
pi_103387752
Heb Yvonne ff een PM-metje gedaan ookal hebben we nog geen compleet concreet plan. :Y
pi_103394333
Ik woon op de grens Brabant-Zeeland en ik wil graag meehelpen met deze mooie actie.
Veel vrije tijd heb ik niet dus ik denk dat ik me het beste als chauffeur kan opwerpen, da's maar 1 dag werk en dat lukt me wel. :)
Alleen is Brabant nogal groot, de kanten Den Bosch/Eindhoven laat ik graag aan iemand anders over zeg maar.
Oftewel: Stuk Brabant en een stuk Zeeland neem ik graag voor mijn rekening qua vervoer. :)
  One tough cookie vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:22:35 #103
169210 liesje1979
pi_103396470
Wat alweer een lief topic is het, en we zijn nog maar net begonnen! Iedereen die meedenkt alvast super bedankt! Mooie ideeen, komen hier al langs.

Ik ben het met mijn medemodjes eens dat het misschien niet heel handig is om alles op te splitsen in regio's. Wel voor het vervoer natuurlijk, maar niet voor de organisatie. Mij lijkt het, om zoveel mogelijk gedoe te voorkomen het beste dat er gewoon één centraal punt is waar de pakketten gemaakt worden, en ze van daaruit het land in gaan. Zelf ben ik totaal niet organisatorisch ingesteld en het lijkt mij nu al een heel geregel. :D

Ook naar de users, zowel de gevers, als de ontvangers is het misschien fijn om te kunnen zeggen dat slechts een paar mensen hun gegevens hebben.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:37:14 #104
33954 ElisaB
pi_103397579
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:02 schreef kahlie het volgende:

Dat schat ik ook ja... maar goed, vorig jaar heb je ALLES geregeld. Coordineren van verzending/ontvangst, vertrouwenspersoon, matchmaking ALLES. Ik vond het nog steeds super tof van je :) Echt een engeltje ben je O-)
Ik heb het echt niet allemaal alleen gedaan hoor :o
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:47:17 #105
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103398291
Ik heb er nog ff over zitten nadenken, qua de hele organisatie ben ik gewoon niet geschikt. Ik ben niet zo'n regelmiep met structuur zeg maar...
* Ireth werpt een blik om zich heen... nee geen structuur te vinden :P

Echter, wil ik me wel opwerpen als distributiepunt/verzamelpunt voor Utrecht. Kan ab-so-luut géén 40 dozen kwijt, maar een boel wel. Dus mijn deur staat open om te verzamelen en eventueel vanaf hier de boel in Utrecht eo te (laten) verspreiden. Verder ben ik erg goed in bedelen vragen om artikelen/goederen bij de lokale winkeliers alhier, dus als ik iets moet regelen om dozen te vullen, roept u maar :P
pi_103408221
Wat een mooi gebaar is dit! Ben meer een meelezer en niet zo actief met posten, maar bied graag aan om te helpen.

Op dit moment ben ik niet zo mobiel, dus dingen kopen / vervoeren zit er even niet in (al hoop ik dat het tegen de kersttijd een stuk beter gaat). Ben wel goed in organiseren en regelen en ik begrijp dat daar nog wel behoefte aan is.

Laat maar weten als ik iets kan doen.
pi_103408616
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:57 schreef kahlie het volgende:

Geupdate Aangepast plan:

Voor de globale organisatie hebben we nodig:

1 Penningmeester (geld regelen & verdelen)
1 Centraal punt met coordinator (bij iemand thuis of op kantoor in ieder geval genoeg plek)
3-5 Coordinatoren (maken pakketten, aantallen laten kloppen, vervoer regelen)

Bezorgers worden dan ad hoc aangesproken, via vervoerstopic. Dus laat ik alleen de chauffeurs staan die al hebben toegezegd. O+

Zo far:

Groningen
Catch22- (chauffeur)
Friesland
The_Dean (chauffeur omg. Noord-Friesland)
Drenthe
Catch22- (chauffeur evt. drenthe)
Overijssel
Flevoland
Gelderland
Utrecht
Noord-Holland
JK1982 (chauffeur Dronten-Amsterdam-Amersfoort)
Zuid-Holland
Scorpie (chauffeur)
Lottekoekkie (chauffeur omg. R'dam)
Zeeland
vannelle (chauffeur omg. Zeeland/Brabant)
Noord-Brabant
vannelle (chauffeur omg. Zeeland/Brabant)
Limburg

Wie meldt zich als coordinator?

Even geupdate. Ireth, centraal punt voor NL wordt dus teveel, omdat je geen plek heb voor 40 pakketten. Indien het wel in omg. Utrecht is, zou je dan wel meerdere dozen kunnen inpakken en bij je houden zodat het verstuurd kan worden? Dan kunnen we misschien in 2 fases of met 2 plekken werken. Of juist alles in 1 dag doen, zodat coordinatoren een deel van de pakketten meenemen de regio's in.

We hebben echt nog coordinatoren nodig en het liefst in dezelfde provincie/vlakbij elkaar of een centraal punt, zodat alles op 1 dag geregeld kan worden of die bereid zijn om bijv. naar Utrecht te komen. (Shoppen, inpakken, afgeven aan chauffeurs, die misschien weer naar regiochauffeurs rijden)

TwinkleStar001, we zoeken ook nog mensen die mee willen helpen een concreet plan te bedenken van hoe we fokkers gaan mobiliseren om het e.e.a. financieel bij te dragen. Misschien kan je daarin wat betekenen? ElisaB heeft al een voorzet gegeven!

[ Bericht 2% gewijzigd door kahlie op 22-10-2011 09:25:14 ]
pi_103410154
Ik meld me aan voor de organisatie.
En heb evt opslag voor 40 pakketten of wat meer.
Kan evt ook mijn innig geliefde supermarkt vragen om donaties(doen zij wel vaker voor mijn stichting dus wie weet doen ze nu ook mee)
Geef maar een gilletje!
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:11:58 #109
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103410171
Tot 10 a 14 dozen moet ik hier wel kunnen opslaan, dus indien nodig, roep maar! :)
pi_103410587
Ok een concreet plan moet er komen?
Ik zou zeggen als het lukt houdt de organisatie zo klein mogelijk om problemen te voorkomen.
Dus kies bijv iemand in midden des lands met wat opslag en een aantal fokkers die daar in d ebuurt wonen.
Het idee van 10 voor 1 is een hele goeie.
Dus mobiliseer heel FOK om 3,50 te doneren voor 10 dec, dan weet je exact wat er uitgegeven kan worden aan de pakketten.Dan met die fokkers die in d ebuurt wonen de boodschappen doen en verdelen over de dozen.En alles aanschaffen bij 1 winkel levert vaak grote korting op.
Vervolgens een apart chauffeurstopic en dan de pakketten rond laten brengen door andere fokkers.
Met 5 man in de organisatie ben je al een heel eind, ja tis wel even aanpoten maar als het over veel diverse kanalen gaat lopen heb je toch eerder problemen.

Wat kan ik bieden?
Opslag, ruimte om in te pakken en vanuit hier (Arnhem te distribueren),een leeg bankreknr wat niet gebruikt word tot januari en wat evt gebruikt kan worden om op te storten en waar de andere mensen uit organisatie inzage in mogen hebben.
Een dosis enthousiasme en energie en een vlotte babbel om spullen los te krijgen bij winkels.
Meelevende buurt die ook altijd wel doneren als ik aan kom waaien :)
pi_103412114
Wat betreft opslag: ik heb via PM een mogelijk aanbod over centrale inkoop, opslag en vervolgens distributie naar lokale afhaalpunten gekregen (dan heb je het dus over telkens een paar pakketten die opgehaald en uitgedeeld moeten worden). Verder kan ik er nog niks over zeggen, omdat de aanbieder anoniem wil blijven en het nog niet 100% geregeld is.

Dus prima als er gekeken wordt naar mensen die daar wat in kunnen betekenen, mocht dit niet doorgaan, maar heeft voor nu denk ik nog geen prioriteit.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:37:15 #112
245601 -gt-
gt10b_bo620 Stella
pi_103417362
weer prima initiatief

- vervoer mogelijk
regio zuid-holland / gelderland / route hellevoetsluis - emmen
pi_103418822
wat een goed idee. *O*
ik weet nog niet waar ik in december zit. maar momenteel reis ik 2x in de week van Groningen naar Utrecht en weer terug met OV. mocht ik dat in december nog steeds volhouden dan zou ik best een klein aantal pakketten van utrecht CS naar groningen willen meenemen. dan kan het vanaf mijn huisje weer verder vervoerd worden.
pi_103434708
Ik vind geld geven niet leuk, en het lijkt mij onhandig. Dan moet iemand zijn bankrekening daar beschikbaar voor stellen, en als je centraal in gaat kopen dan krijg je vaak korting als je veel van hetzelfde koopt. Dat is iets wat mij ook al tegen staat, want dan is het zo veel van hetzelfde.

Het lijkt mij leuker dat iedereen zelf een pakketje maakt en dat of zelf verzend naar iemand of laat ophalen door een chauffeur als de ontvanger anoniem wil blijven.
pi_103443733
Dat is op zich wel leuker maar ook stukken onhandiger denk ik plus dat je dan kan krijgen wat er vorig jaar gebeurde dat sommigen die zeggen iets te sturen naar iemand dat dus niet hebben gedaan waardoor elisaB uit eigen zak nog een aantal pakketten heeft bekostigd.Dat kan natuurlijk niet d ebedoeling/opzet zijn van deze aktie.
Ik heb hier bij supermarkt vaker korting gekregen op de totale kar zeg maar dus niet pas vanaf 25 pakken chocomel maar een totaal korting op de inhoud van wat ik aan wilde schaffen dus mogelijk is het wel.
Jou optie zou wel kunnen maar dan zou bijv iedereen die een pakket wil maken dat sturen naar 1 centraal adres voor bijv 10 december en dan word er gekeken hoeveel mensen zich aangemeld hebben en dan kijken of we tekort komen en hoe we dat met zn allen nog op kunnen lossen.
Bijv dat er een paar fokkers de tekortpakketten doen.
pi_103471644
ff mee lurken en een paar centen in het zakje doen...

ik heb vorig jaar ook een pakketje uitgedeeld en voor mij was het leuke deel in de supermarkt rondlopen en het pakket samen te stellen en de lach op t gezicht van de ontvanger was genoeg om mij warm te krijgen totdat de zomer weer begon O+

persoonlijk denk ik dat ik er meer moeite mee zou hebben minder plezier aan zou hebben om bedrag x over te maken voor mij is het onpersoonlijker.

ik heb in de pv op mijn werk gezeten toentertijd stelden we zelf de pakketjes samen, daar waren we met 3 man een goede dag mee bezig (boodschappen doen en 25 pakketten maken) mochten mensen die tijd er in willen steken : chapeau!

ik herinner mij de teleurstelling van sommige users die beloofd werden en niks ontvangen en snap zeker dat het op deze manier soepeler zou moeten lopen, je kan tenslotte t budget delen door t af te stemmen per ontvanger.

het is makkelijk kritiek te leveren, zal ook proberen wat positiefs in te brengen...
Waarschijnlijk is een combinatie van de twee de juiste, toch users zelf hun pakket laten samen stellen die centraal per regio laten verzamelen en zodra ze echt binnen zijn te verdelen.

oke dan mis je nog de glimlach van de ontvanger maar heb je wel de "voorpret" en niet het negatieve gevoel van het geld doorsluizen.

ik heb nog geen idee hoe ik aan het eind van het jaar zit met mijn werk maar hou het hier in de gaten om eventueel bij te springen in de regio nederland :P (oke utrecht maar ben in staat te verplaatsen ;) )
suck my asshole taco bender
  zondag 23 oktober 2011 @ 21:23:41 #117
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103471928
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:40 schreef Cat22 het volgende:
Wat betreft opslag: ik heb via PM een mogelijk aanbod over centrale inkoop, opslag en vervolgens distributie naar lokale afhaalpunten gekregen (dan heb je het dus over telkens een paar pakketten die opgehaald en uitgedeeld moeten worden). Verder kan ik er nog niks over zeggen, omdat de aanbieder anoniem wil blijven en het nog niet 100% geregeld is.

Dus prima als er gekeken wordt naar mensen die daar wat in kunnen betekenen, mocht dit niet doorgaan, maar heeft voor nu denk ik nog geen prioriteit.
Call me blont (heb mijn haar zwart geverfd, kunstmatige intelligentie.. maar het werkt nog niet echt geloof ik...) maar betekent dit nu dat ik bij mijn AH meneer niets hoeft te regelen omdat er 1 centraal punt is waar het geregeld gaat worden? Lees ik het zo goed, of snap ik er weer eens (zal me niets verbazen overigens) geen jota van? :? :D
pi_103472189
overigens kan ik mijn werkgever in de regio utrecht vragen om wat magazijn opslag, dan zijn 50 dozen geen enkel probleem, mocht er ingepakt moeten worden kan dat vast wel op een avondje of 2 (of zaterdagje) geregeld worden in het magazijn... vermoed dat t geen probleem zal zijn.

enige probleem is dat ik niet weet hoe en waar ik in december zit..
pi_103472739
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:23 schreef Ireth het volgende:

[..]

Call me blont (heb mijn haar zwart geverfd, kunstmatige intelligentie.. maar het werkt nog niet echt geloof ik...) maar betekent dit nu dat ik bij mijn AH meneer niets hoeft te regelen omdat er 1 centraal punt is waar het geregeld gaat worden? Lees ik het zo goed, of snap ik er weer eens (zal me niets verbazen overigens) geen jota van? :? :D
Met de optie die ik heb gehoord zouden we een hoop transportgedoe kunnen voorkomen doordat alles op één plek gekocht en ingepakt kan worden. Dat gezegd hebbende: als jij bij je AH meneer iets moois kunt regelen dan kunnen we die bijdrage zeker meenemen.

Ik zie hier ook een aantal stemmen voor individuele pakketten (net als vorig jaar). Vind ik ook een heel leuk en inderdaad een stuk persoonlijker dan de pakketten die centraal zouden worden samengesteld. Maar ik heb nog steeds het gedoe van vorig jaar voor ogen.... je kunt nooit veilig stellen dat beloofde pakketten ook echt worden gemaakt en dan maak ik persoonlijk liever iemand 100% zeker blij met een 'standaard' (maar wat een leuke extraatjes voor de feestdagen!) pakket dan met de spreekwoordelijke dode mus.

Maar - belangrijker nog- we moeten eerst geld hebben om die dingen met korting te kúnnen kopen. Geen geld = geen producten = geen pakketten.
En - nog belangrijker- : mensen die zo'n pakket willen krijgen! Dadelijk zitten alle transporteurs klaar, zijn er pallets vol met spullen gereserveerd en kunnen we die niet aanschaffen of weggeven.
Eerst werven, daarna de rest plannen, dat komt vanzelf, echt waar!

(ik kan het niet genoeg benadrukken :@ , het zou zo jammer zijn als iedereen klaar zit om in te pakken en te verspreiden, maar er niks te verspreiden is).

We moeten nu bezig zijn met een aansprekende wervingsactie op Fok om ontvangers en fondsen te werven, dat is een stuk lastiger dan bekijken hoe we het geld uit kunnen geven.
pi_103473465
quote:
En - nog belangrijker- : mensen die zo'n pakket willen krijgen!
misschien is t verstandig om al een "ik wil graag een lief gebaar rond de feestdagen ontvangen door een fhf kerstpakket animo check topic" te openen...

topicnaam mag van mij ook wat korter :P
pi_103473611
dan misschien met een poll want dan is het toch een beetje anoniem.

[ Bericht 10% gewijzigd door loecje op 23-10-2011 22:08:26 ]
pi_103475033
Ik denk dat als je nu zo'n topic opent je teveel grapjassen krijgt die de poll invullen en je geen idee hebt hoe groot de vraag werkelijk is.

Zouden die ontvangers niet vanzelf komen als we een aansprekende actie voor gevers op touw zetten? Met dan uiteraard ook een 'aanmeld/por/PM nu de vertrouwenspersoon maar want je verdient zo'n pakket' topic.
pi_103475401
geen idee cat, denk dat elisab daar als enige een zinnig antwoord op kan geven...
pi_103475556
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:01 schreef Cat22 het volgende:
Ik denk dat als je nu zo'n topic opent je teveel grapjassen krijgt die de poll invullen en je geen idee hebt hoe groot de vraag werkelijk is.

Zouden die ontvangers niet vanzelf komen als we een aansprekende actie voor gevers op touw zetten? Met dan uiteraard ook een 'aanmeld/por/PM nu de vertrouwenspersoon maar want je verdient zo'n pakket' topic.
Denk dat de drempel om zo'n pakket te vragen best hoog is. Je stelt jezelf door te vragen best zwak en hulpbehoevend op. Terwijl het uiteraard helemaal geen schande is, maar werkt wel drempelverhogend.
Persoonlijk lijkt het mij een goed plan om ontvangers voor te laten dragen door iemand anders, zo sluit je de meeste grapjassen ook uit.
En niet iedereen die het nodig heeft heeft het lef om er om te vragen, blijft toch een lastig iets.
pi_103476206
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:05 schreef Remco_h het volgende:
geen idee cat, denk dat elisab daar als enige een zinnig antwoord op kan geven...
Hoeveel pakketten er vorig jaar waren bedoel je? Dat waren er zo'n 50. Maar als de opzet dit jaar een andere insteek heeft kunnen dat er zomaar meer (of minder?) worden.

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:07 schreef vannelle het volgende:

[..]

Denk dat de drempel om zo'n pakket te vragen best hoog is. Je stelt jezelf door te vragen best zwak en hulpbehoevend op. Terwijl het uiteraard helemaal geen schande is, maar werkt wel drempelverhogend.
Persoonlijk lijkt het mij een goed plan om ontvangers voor te laten dragen door iemand anders, zo sluit je de meeste grapjassen ook uit.
En niet iedereen die het nodig heeft heeft het lef om er om te vragen, blijft toch een lastig iets.
Ow absoluut. :Y Wat mij betreft mogen mensen (fokkers dus) ook voorgedragen worden.
pi_103476555
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:15 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Hoeveel pakketten er vorig jaar waren bedoel je? Dat waren er zo'n 50. Maar als de opzet dit jaar een andere insteek heeft kunnen dat er zomaar meer (of minder?) worden.

[..]

nee hoeveel grapjassen een "aanvraag" doen...
  One tough cookie zondag 23 oktober 2011 @ 22:22:36 #127
169210 liesje1979
pi_103476765
Maar ik zie niet zo wat een Poll toevoegd. Dan heb je nog mensen denk ik die anoniem best op ja durven te klikken maar zich niet daadwerkelijk durven te melden bij de organisatie. Of mis ik iets?
pi_103476805
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:15 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ow absoluut. :Y Wat mij betreft mogen mensen (fokkers dus) ook voorgedragen worden.
wel met instemming van de betreffende user?
kan me een verhaal herinneren van vorig jaar dat er iemand (niet via fok) door anderen was aangedragen voor wat extra's met kerst maar degene dat helemaal niet leuk had gevonden
dat lijkt me ook niet de bedoeling
pi_103476831
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:20 schreef Remco_h het volgende:

[..]

nee hoeveel grapjassen een "aanvraag" doen...
Ah, op die fiets! Dat viel volgens mij best mee. Maar dat kwam ook door de opzet (berichtje in het topic of naar elisa). Een poll anoniem invullen is natuurlijk veel makkelijker en leuker. :') En dan krijg je vertekende cijfers.
pi_103477613
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:23 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ah, op die fiets! Dat viel volgens mij best mee. Maar dat kwam ook door de opzet (berichtje in het topic of naar elisa). Een poll anoniem invullen is natuurlijk veel makkelijker en leuker. :') En dan krijg je vertekende cijfers.
gewoon een topic zonder poll met de mededeling een pm naar de vertrouwenspersoon te doen..

denk dat je er dan wel bent
  One tough cookie zondag 23 oktober 2011 @ 22:36:16 #131
169210 liesje1979
pi_103477766
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:34 schreef Remco_h het volgende:

[..]

gewoon een topic zonder poll met de mededeling een pm naar de vertrouwenspersoon te doen..

denk dat je er dan wel bent
Maak maar een opzetje als je wilt. Met de mededeling dat ze zich in het topic kunnen melden maar ook een pm kunnen sturen naar de vertrouwenspersoon. Ook moet er een opzetje komen van de tekst ter promotie. Elisa had eerder al iets geschreven wat eigenlijk heel goed was.
  zondag 23 oktober 2011 @ 23:22:23 #132
33954 ElisaB
pi_103480525
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:01 schreef Cat22 het volgende:

Ik zou geen poll doen. Bedenk gewoon iets haske liefs en leuks, dan komt de rest vanzelf :Y

Er zijn best veel ontvangers die anoniem willen blijven. Snap ik :Y Wat ik héél leuk zou vinden, is als de ontvangers een fotootje mailen. Van hoe iets op tafel staat, of leeggegeten is, blij ontvangen wordt onder de kerstboom, etc. Ze kunnen er iets bij schrijven (of ze doen het niet; ook goed). Uiteraard mag ook dát anoniem (dan via de VP die jullie aanwijzen). Gewoon, als tastbaar beeld om de actie af te sluiten (in een sticky gesloten topic).
  zondag 23 oktober 2011 @ 23:24:26 #133
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103480622
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 23:22 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik zou geen poll doen. Bedenk gewoon iets haske liefs en leuks, dan komt de rest vanzelf :Y

Er zijn best veel ontvangers die anoniem willen blijven. Snap ik :Y Wat ik héél leuk zou vinden, is als de ontvangers een fotootje mailen. Van hoe iets op tafel staat, of leeggegeten is, blij ontvangen wordt onder de kerstboom, etc. Ze kunnen er iets bij schrijven (of ze doen het niet; ook goed). Uiteraard mag ook dát anoniem (dan via de VP die jullie aanwijzen). Gewoon, als tastbaar beeld om de actie af te sluiten (in een sticky gesloten topic).
Yep! Leuk! :Y Maar ook als ontvanger is zoiets erg leuk om te doen. Ik spreek uit ervaring dat het plezier en de liefde die je voelt bij het ontvangen van een pakket hartverwarmend is! O+
  zondag 23 oktober 2011 @ 23:25:58 #134
33954 ElisaB
pi_103480698
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 23:24 schreef Ireth het volgende:
Yep! Leuk! :Y Maar ook als ontvanger is zoiets erg leuk om te doen. Ik spreek uit ervaring dat het plezier en de liefde die je voelt bij het ontvangen van een pakket hartverwarmend is! O+
Daar moest ik ook aan denken :)
pi_103480757
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:36 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Maak maar een opzetje als je wilt. Met de mededeling dat ze zich in het topic kunnen melden maar ook een pm kunnen sturen naar de vertrouwenspersoon. Ook moet er een opzetje komen van de tekst ter promotie. Elisa had eerder al iets geschreven wat eigenlijk heel goed was.
beter goed gejat dan slecht bedacht..... denk dat elisa haar oorspronkelijke op de lading behoorlijk dekte die heb ik dus maar keihard gepikt en een beetje aan gepast.

quote:
FHF Kerstpakketten seizoen 2.

In navolging van het "Kerstpakket, om iemand blij te maken" van vorig jaar zijn er weer wat animo checks om dit voor de komende feestdagen wederom op te starten.
De gevers willen geven, de planners willen plannen, echter zijn wij op zoek naar de ontvangers om te ontvangen.

Wordt jouw decembermaand een beetje zonniger als je gewoon eens iets leuks, nuttigs en / of lekkers van iemand ontvangt? Kunnen we jouw kerst wat opfleuren of ben je hard toe aan een duwtje in de rug, meld je dan! Dat mag hieronder in het topic, maar ook per PM aan de volgende mensen:

Vertrouwenspersoon : Yvonne
Contactpersoon : (vul hier maar een naam in van iemand die kan en wil)

Hulp vragen is een grote stap, maar doe het gewoon!

Wat kan jou het schelen dat de vertrouwenspersoon weet dat je tóch wel graag iets wilt krijgen. Je hoeft niet je hele verhaal te vertellen, je hoeft niet met je naam op internet, je hoeft geen eeuwige dank te beloven, je mag helemaal anoniem blijven (behalve voor de vertrouwenspersoon, want iemand moet natuurlijk zorgen dat het pakket uiteindelijk bij jou terecht komt). Wat kan je gebeuren, behalve misschien iets waar je even een beetje blij van wordt?!

Zet je schaamte, je twijfel, je angst en al het andere dat je tegenhoudt opzij, en drop gewoon een PM.

Dit is een Fokkers Helpen Fokkers actie, wat FHF inhoud kan je lezen in de FAQ
overigens denk ik wel dat yvonne even haar fiat moet geven voor haar pm doos vol gespamt kan worden. Omdat we Yvonne niet op willen zadelen met alles denk ik dat er een 2e persoon bij kan voor het ontvangen van de pm's.

Voor mij geen probleem, echter geen idee waar ik over 3 weken uitspook en zal atm niet direct kunnen reageren door wat zakenreizen de komende paar weken...
pi_103483081
Fijn dat we dit jaar weer lekker doorgaan met het geven van kerstpakketten O+
Ik zou ook graag wat bijdragen als er akkoord is van Fok! en er een rekening bekend is waarop geld ingezameld wordt.

Blijft het nu ook mogelijk dan om los van dit een pakket/kado aan te bieden?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  maandag 24 oktober 2011 @ 21:57:23 #137
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_103519651
Over de drempel om zoiets voor jezelf te vragen.

Ik geloof dat ik er vorig jaar 4-5 dagen over heb lopen twijfelen of ik het wel of niet zou doen.
Gewoon omdat je niet alleen gaat sturen van: "hoi, ik ben Marion en ik zou wel een kerstpakketje willen ontvangen"
Nee, er moest ook nog bij waarom. En dat is toch best een grote stap. Want ook al ken je de persoon niet naar wie je het stuurt, je moet toch iets vrij persoonlijks van jezelf kwijt.

En toen ging er bij (toen nog ) ons wat mis, dus is er nooit een pakket aangekomen. En heeft mijn exvriend (hij gebruikte toen mijn account voor bepaalde topics) iets vrij bots gepost en durfde ik zelf nooit meer te posten :@ Terwijl ik het juist zo'n lief initiatief vond
  maandag 24 oktober 2011 @ 23:15:49 #138
139770 Miasan
Roemer has it
pi_103524881
Oooh wat een leuk initiatief! Ik heb weinig tijd en geen auto om organisatorisch of logistiek te helpen, maar wil graag geld of dingetjes doneren. O+ Kan trouwens ook lekkere taartjes ofzo bakken, of moet het allemaal lang houdbaar zijn?

Nu we toch in de kerstsfeer zijn... waarom niet "FOK!kers koken voor FOK!kers"? Maar dat is weer iets voor een ander topic als er animo voor is. :D
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_103525036
idd fijn dat er een vervolg (lijkt) te komen.

En ElisaB _O_ voor de organisatie vorig jaar. Ik heb de neiging een poging te wagen je over te halen weer te organiseren, maar ik doe dat niet. ( as if dat indruk maakt ). Ik heb er alle vertrouwen in dat er een mooie actie uit rolt.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 24 oktober 2011 @ 23:37:16 #140
33954 ElisaB
pi_103526453
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:57 schreef GimmeGore het volgende:

Ik geloof dat ik er vorig jaar 4-5 dagen over heb lopen twijfelen of ik het wel of niet zou doen.
Gewoon omdat je niet alleen gaat sturen van: "hoi, ik ben Marion en ik zou wel een kerstpakketje willen ontvangen"
Nee, er moest ook nog bij waarom. En dat is toch best een grote stap. Want ook al ken je de persoon niet naar wie je het stuurt, je moet toch iets vrij persoonlijks van jezelf kwijt.

En toen ging er bij (toen nog ) ons wat mis, dus is er nooit een pakket aangekomen. En heeft mijn exvriend (hij gebruikte toen mijn account voor bepaalde topics) iets vrij bots gepost en durfde ik zelf nooit meer te posten :@ Terwijl ik het juist zo'n lief initiatief vond
Ik ben blij dat je er weer bent! (uitroepteken)

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:18 schreef komrad het volgende:
idd fijn dat er een vervolg (lijkt) te komen.

En ElisaB _O_ voor de organisatie vorig jaar. Ik heb de neiging een poging te wagen je over te halen weer te organiseren, maar ik doe dat niet. ( as if dat indruk maakt ). Ik heb er alle vertrouwen in dat er een mooie actie uit rolt.
Je maakt heel veel indruk, maar ik denk niet dat ik dit jaar enige voortrekkersrol zal vervullen; het is mijn jaar niet. In 2012 misschien weer :*
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:38:45 #141
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_103538111
Ik ben bereid om te geven, dat sowieso ^O^ Vorig jaar ook een kerstpakket ontvangen en ik wil iemand anders dat gevoel ook geven :)

Zou eventueel ook beschikbaar zijn om te helpen met het maken van de pakketten. Ben daarvoor ook bereid om te reizen.
Kaleidoscopiklimax
pi_103552934
quote:

Wat fijn dat je weer durft te posten!
Over dat laatste: dat vond ik dus zo naar, dat de bij sommige mensen misging. ;(

Misschien dat jij kunt aangeven wat voor jou drempelverlagend zou werken om zo'n pakket te vragen. Want het zou jammer zijn als de daardoor mensen afschrikken.

Verder heb ik deze dagen weinig tijd om mee te lezen, hopelijk lukt me dat vrijdag wel.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:02:20 #143
33954 ElisaB
pi_103564218
quote:

Je bedoelt toch hopelijk dat dit van jezelf moest :@ Of hebben we ergens vorig jaar de indruk gewekt dat iedereen uit de doeken moest doen wáárom er iets gewenst was? Ik hoop het toch niet :@
pi_103570088
Ik heb wel een auto en wil in de omgeving van arnhem wel pakketten rondbrengen en natuurlijk wil ik ook doneren.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:23:48 #145
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_103579092
even een *O* omdat de kerstpakketen aktie weer komt
ook dit jaar wil ik weer mee helpen of met spulletjes of met geld
jammer genoeg geen rijbewijs in bezit, maar wel bereid om op locatie te komen helpen
zelf woon ik in zuid-holland in een gat naast leiden :P
W
Z
E
pi_103579149
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:23 schreef rebel-angel het volgende:
even een *O* omdat de kerstpakketen aktie weer komt
ook dit jaar wil ik weer mee helpen of met spulletjes of met geld
jammer genoeg geen rijbewijs in bezit, maar wel bereid om op locatie te komen helpen
zelf woon ik in zuid-holland in een gat naast leiden :P
Dan mag je met mij meerijden, ik woon ook in een gat naast Leiden :P en ik heb al aangeboden te chauffeuren

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2011 13:25:16 ]
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:32:59 #147
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_103579481
*O* gezellig
W
Z
E
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:34:42 #148
259233 GimmeGore
pi_103579565
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:02 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je bedoelt toch hopelijk dat dit van jezelf moest :@ Of hebben we ergens vorig jaar de indruk gewekt dat iedereen uit de doeken moest doen wáárom er iets gewenst was? Ik hoop het toch niet :@
Nou het kwam op mijn over alsof je op zijn minst moest aangeven waarom je graag een kerstpakket zou willen ontvangen.
Maar dat kan misschien ook aan mij liggen omdat ik zelf toen heel erg in een periode zat waarbij het nog net niet "sorry dat ik besta" was, dus iets voor mezelf vragen zou ik absoluut niet zomaar doen. Alleen als daar een goede rede voor was.
  Boks-Chick donderdag 27 oktober 2011 @ 13:08:23 #149
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_103621031
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:25 schreef Sjeen het volgende:
*meeleest...
Idem hier.
Ontvangstpunt kan ik niet zijn, want dat zouden dan mijn buren gaan zijn en die worden daar dan niet blij van :'). Maar als ik in Zuid-Holland nodig ben om pakketten rond te rijden, prima.
Mocht er een verdwaald zeelandpakket tussen zitten, is dat vast ook te combineren met een creatief bedrijfsbezoek van mijn werk (dat voor een deel locaties in Zeeland heeft), ook al kom ik daar zelden :P
lolwut
pi_103623906
Ik kan evt. genoeg spullen opslaan zodat de pakketten bij mij gemaakt zouden kunnen worden. Op mijn werk (Utrecht) kan ik spullen ontvangen en zou ik mee naar huis(dorp naast Tiel) kunnen vervoeren.
Ze uitdelen wil ik ook wel :) Rijd elke dag tussen Tiel/Utrecht heen en weer en ben bereid een ommetje te maken :)

edit: en makro pasje aanwezig hier, dus ook de mogelijkheid om dingen groot in te kopen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Puala op 27-10-2011 14:53:43 ]
pi_103667527
maar goed is er al wat concreets bekend over het hoe en wat?
pi_103668288
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:32 schreef Puala het volgende:
Ik kan evt. genoeg spullen opslaan zodat de pakketten bij mij gemaakt zouden kunnen worden. Op mijn werk (Utrecht) kan ik spullen ontvangen en zou ik mee naar huis(dorp naast Tiel) kunnen vervoeren.
Ze uitdelen wil ik ook wel :) Rijd elke dag tussen Tiel/Utrecht heen en weer en ben bereid een ommetje te maken :)

edit: en makro pasje aanwezig hier, dus ook de mogelijkheid om dingen groot in te kopen.
Hier hetzelfde.. ik woon ook in een dorpie in de buurt van Tiel. Rij elke dag van Tiel naar Nieuwegein! :)
pi_103668934
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 13:41 schreef missyB het volgende:
maar goed is er al wat concreets bekend over het hoe en wat?
Ik heb nog eens een PM naar wat mensen gestuurd. Want ik wil ook echt eraan beginnen, net als jullie denk ik. ;) Met een paar mensen kunnen we knopen doorhakken, nu is het even kijken wie die mensen gaan worden. Ik kom er zo snel mogelijk op terug, écht!
pi_103676883
Deel van het topic gelezen, logistiek zou ik wel een steentje bij willen brengen indien daar nog iemand voor gezocht word(t)?

Heb een bestelwagen en is voor mij in principe geen probleem een aantal dagen / avonden deze in te zetten.

TIP: het is misschien wat werk maar ik denk dat het handig is als iemand doormiddel van een kleine planning iedere chauffeur/bezorger een lijst geeft van hoe de rit het snelst / efficiëntst te rijden is.

(nieuwegein)

[ Bericht 16% gewijzigd door SpermaDonor op 28-10-2011 18:02:26 ]
Op zondag 1 januari 2012 03:39 schreef liesje1979 het volgende:
Mochten we kinderen willen, hebben we je nodig, just so you know. :')
pi_103677409
heb t een en ander op mn werk gedubbelchecked.

in principe ben ik vanaf 12-11 weer in t nederlandse en kan ik dus fijn bijspringen indien nodig

zo te zien ben ik alleen niet de enig in nieuwegein (maar heb ruime auto en kan wel t een en ander rond rijden of spermadonor helpen zn bus vol te laden ;) )
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:28:42 #156
259233 GimmeGore
pi_103691984
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:55 schreef SpermaDonor het volgende:
om het even welke post
Stiekem zit ik elke keer als jij hier post te grinniken. Want dan vraag ik me af wat je gaat doneren aan deze actie :')
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:43:53 #157
33954 ElisaB
pi_103692646
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:28 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Stiekem zit ik elke keer als jij hier post te grinniken. Want dan vraag ik me af wat je gaat doneren aan deze actie :')
_O- _O- _O-
pi_103692883
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:28 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Je bent niet de enige die mij dit verteld :)

Maar ik doneer wel wat er nodig is . Dus als er een lijstje is wil ik wel kijken wat/hoeveel ik wil bijdragen.
Ook wil ik wel mijn auto inzetten om die pakketjes weg te brengen en kan evt. ook wel een planning(voor de bezorgers) maken als dat nodig zou zijn.

Maar ik heb nog geen akkoord gehad om mee te helpen dus dat wacht ik netjes af ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:43 schreef ElisaB het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Ga je nu zo doen tegen mij. :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag ik helpen ElisaB. ?
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:53:01 #159
33954 ElisaB
pi_103693088
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:48 schreef SpermaDonor het volgende:
Ga je nu zo doen tegen mij. :{w
Heur zei wat ik vanmiddag dacht _O-
quote:
[spoiler]Je had me toch beloofd dat je zo nu en dan een DM'etje zou sturen naar mij zodat ik mezelf dat niet meer hoefde te sturen :@ ?[/spoiler]
Ik maak het spannend he >:)
quote:
Mag ik helpen ElisaB. ?
Van mij wel hoor :Y
Maar ik ga er niet over -O-
pi_103693183
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:53 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Heur zei wat ik vanmiddag dacht _O-

Die snap ik dan niet :@
pi_103693369
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:55 schreef SpermaDonor het volgende:

[..]

Die snap ik dan niet :@
Kijk es naar je username, en lees dan haar opmerking opnieuw......
pi_103693661
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:58 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Kijk es naar je username, en lees dan haar opmerking opnieuw......
Whatever....

dat heur struikel ik over maar goed ;)

ontopic: Hoeveel mensen krijgen ongeveer zo'n pakket?
pi_103699574
.... Toch vond ik het geweldig om vorig jaar 2 kerstpakketten te krijgen die best persoonlijk waren. Dat was nou net het leuke eraan. Dat iemand de moeite had gedaan om er wat leuks voor dochter (en zelfs ook voor mij :* ) in te doen. Het blijft een beetje een risico, maar kunnen "gevers" en 'vragers" toch niet gewoon per pm aan elkaar gelinkt worden? Dan kun je weliswaar niet volledig anoniem blijven, maar het maakt het wel persoonlijker. ( en diegene die hun afspraken niet nakomen worden gewoon publiekelijk aan de schandpaal geknoopt ~O> net als in V&A)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_103699686
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 00:04 schreef SpermaDonor het volgende:

[..]

Whatever....

dat heur struikel ik over maar goed ;)
heur staat voor zij :+

Ze zei wat elisab dacht
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_103704276
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 09:39 schreef seasushi het volgende:
.... Toch vond ik het geweldig om vorig jaar 2 kerstpakketten te krijgen die best persoonlijk waren. Dat was nou net het leuke eraan. Dat iemand de moeite had gedaan om er wat leuks voor dochter (en zelfs ook voor mij :* ) in te doen. Het blijft een beetje een risico, maar kunnen "gevers" en 'vragers" toch niet gewoon per pm aan elkaar gelinkt worden? Dan kun je weliswaar niet volledig anoniem blijven, maar het maakt het wel persoonlijker. ( en diegene die hun afspraken niet nakomen worden gewoon publiekelijk aan de schandpaal geknoopt ~O> net als in V&A)
DM contact heeft een nadeel, ik DM heel veel met een aantal users, er zit geen zoekfunctie in dus dan op een gegeven moment weet je het niet meer... PM is wel goed aangezien je gewoon je berichten kan bewaren. Er zou in principe 1 centrale mailbox moeten zijn waar degene die willen geven en de vragers met elkaar in contact staan, dus dat iedereen in 1 mailbox kan komen..

In principe moet dit geen probleem zijn toch?
  zondag 30 oktober 2011 @ 11:46:41 #166
331928 3M1N3M
Jouw moeder
pi_103736726
Ik heb niet het hele topic doorgelezen. Maar waar? :@ en anders wil ik wel helpen ofzo
Soms is het beter niet te weten wat je toch niet wist .
pi_103759157
Was er ff niet, wat privégedoe. Maar hoewel mijn aanbod en dat van mijn super(markt)held blijft staan ben ik het wel eens met wat Seasushi en sommige anderen schreven: een persoonlijk pakket is vele malen leuker. Niet enkel om te ontvangen maar zeer zeker om te maken.
Zelf heb ik vorig jaar erg genoten om mooie/leuke spulletjes te kopen, mooi in te pakken en te versturen aan een paar mensen alhier.
Een algemeen pakket is zo, laat ik aardig zeggen: makkelijk.
Een persoonlijk pakket geeft zoveel meer waarde in die zin dat er echt aandacht aan besteed is.
Nu is het een kwestie van vraag en aanbod en de kwestie in hoeverre dat anoniem kan.
Dan de hamvraag: kan er geen koppeling gemaakt worden tussen aanbieders die een andere FOK!ker graag een plezier willen doen.
In de zin van"Pietje wil graag wat voor Truusje doen" beetje oneerbiedig gezegd. Maar wat is er mis met iemand (of meerdere" iemanden") alhier in het bijzonder een hart onder de riem te willen steken naar keuze (hoop dat jullie snappen wat ik bedoel)
Ik wil en blijf indien nodig met liefde meewerken aan een algemeen pakket voor een boel mensen maar als ik eerlijk ben is dat in mijn ogen een liefdevol maar ergens ook soort van liefdeloos pakket. Liever dus een pakket van iemand voor iemand met de extra waarde van persoonlijke aandacht.
Cru gezegd: het verschil tussen een lief pakket of een liefdevol samengesteld pakket.
pi_103760084
een algemeen pakket is toch ook aandacht aan besteed? oke het is minder persoonlijk. maar de liefde die erin zit is echt niet minder.

en je kan toch altijd nog een pakket aanbieden op fok. net zoals je nu je spullen kan aanbieden kan je ook een kerstpakket aanbieden en deze naar een fokker sturen.
pi_103760927
Spullen aanbieden kan 365 dagen per jaar, een kerstpakket mag persoonlijker zijn met wat meer persoonlijke aandacht en inhoud imo.
Een pakket of 50 met exact dezelfde inhoud voor even zoveel mensen is wel lief maar mist toch dat persoonlijke tintje. En kerst mag best wat extra persoonlijke aandacht voor een ander betekenen.
Ik mag van mijn supermarkt 50 dozen bonbons, 50 flessen wijn, ditto kaas, sapjes, koejes en weet ik veel wat gaan shoppen met korting en hij distribueert het ook nog indien nodig (enkel bij grote hoeveelheden) maar is dat een liefdevol pakket? Niet echt, toch? Meer een gemakkelijk pakket.
Maw: ik shop ff snel met mijn karretje door de winkel met vanalles 50 en ben klaar. Daar zie ik weinig liefdevols in.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lottekoekkie op 30-10-2011 21:25:23 ]
pi_103763075
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 21:18 schreef Lottekoekkie het volgende:
Spullen aanbieden kan 365 dagen per jaar, een kerstpakket mag persoonlijker zijn met wat meer persoonlijke aandacht en inhoud imo.
Een pakket of 50 met exact dezelfde inhoud voor even zoveel mensen is wel lief maar mist toch dat persoonlijke tintje. En kerst mag best wat extra persoonlijke aandacht voor een ander betekenen.
Ik mag van mijn supermarkt 50 dozen bonbons, 50 flessen wijn, ditto kaas, sapjes, koejes en weet ik veel wat gaan shoppen met korting en hij distribueert het ook nog indien nodig (enkel bij grote hoeveelheden) maar is dat een liefdevol pakket? Niet echt, toch? Meer een gemakkelijk pakket.
Maw: ik shop ff snel met mijn karretje door de winkel met vanalles 50 en ben klaar. Daar zie ik weinig liefdevols in.
Ik begrijp je helemaal en de inzet die je wilt doen ook heel goed.
Echter blijft het een feit dat wij (lees FOK!(users)) het niet hoeven te doen.

quote:
Ik zie niet in waarom niet.
pi_103763211
zoals ik al zei: dan maak jij toch zelf een pakket en bied dit aan op FHF in je eigen topic?
dan kan jij iemand een heel persoonlijk pakket bezorgen.

ik heb liever een standaard pakket dat met liefde in elkaar is gezet waar veel mensen blij mee gemaakt kunnen worden.
dan dat er zoals vorig jaar mensen helemaal niets krijgen omdat er wat minder liefdevolle fok!kers zijn geen pakket opsturen.
pi_103764219
Dat vorig jaar mensen teleurgesteld werden door terugtrekkers wil niet zeggen dat die zelfde "vragende" mensen nou echt blij worden van het geijkte flesje wijn, kaas, bonbons en weet ik wat.
Mijn baas en mijn lief zijn baas gaven dat soort pakketten en juist die werden "uit een goed hart"weggegeven aan goede doelen. Maar zelfs de goede doelen konden er weinig mee
Zegt toch wat.

Dat heeft niks te maken met ondankbaarheid, dat is juist het punt.
Ik ben er voor om persoonsgerichte pakketten te maken, al is dat logistiek moeilijker maar je stuurt geen wijn naar iemand die het niet mag hebben of kaas naar iemand met een allergie.
Daarom, ik herhaal mezelf, sorry, neig ik naar een persoonsgebonden pakket.
(en de reden voor stelligheid mbt bepaalde dingen is nogal persoonlijk dus vraag daarom maar om via pb)
pi_103764342
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:04 schreef Lottekoekkie het volgende:
Dat vorig jaar mensen teleurgesteld werden door terugtrekkers wil niet zeggen dat die zelfde "vragende" mensen nou echt blij worden van het geijkte flesje wijn, kaas, bonbons en weet ik wat.
Mijn baas en mijn lief zijn baas gaven dat soort pakketten en juist die werden "uit een goed hart"weggegeven aan goede doelen. Maar zelfs de goede doelen konden er weinig mee
Zegt toch wat.

Ik ben er voor om persoonsgerichte pakketten te maken, al is dat logistiek moeilijker maar je stuurt geen wijn naar iemand die het niet mag hebben of kaas naar iemand met een allergie.
Als ik iets zou krijgen (onverwacht danwel verwacht) en het is iets standaards ben ik er net zo blij mee dan een persoonlijk pakket.
pi_103765187
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:04 schreef Lottekoekkie het volgende:

(en de reden voor stelligheid mbt bepaalde dingen is nogal persoonlijk dus vraag daarom maar om via pb)
Je doelt op alcoholisten? Die zitten er om te springen, mijn oom was er 1 en die vond dat maar al te mooi in z'n kerstpakket. Als ik hem mocht geloven was de kerst een feest, juist vanwege die fles wijn in z'n kerspakket.

Daarnaast is een individueel kerspakket niet haalbaar bij een bedrijf met 100+ medewerkers, dat geld kan IMHO beter besteed worden. No pun intended trouwens.
pi_103766128
:?
Had ik het over alcoholisten?
Maar je hebt wel gelijk, die zijn er wellicht en die stuur je geen wijn.
Ik kan zelf totaal niet tegen geurtjes dus mij stuur je dus geen parfum.
Dat is juist wat ik bedoel, wenspakket= fijn pakket
  Boks-Chick zondag 30 oktober 2011 @ 22:39:47 #176
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_103766701
hoe dan ook, ik zou het heel leuk vinden om een op een persoon gericht pakket samen te stellen :Y

wat misschien ook scheelt in de mate van terugtrekkers, is om doorlopend goed te blijven roepen: ''Als je wat wil aanbieden, harstikke tof! Maar zorg er ajb voor dat je heel goed zeker weet dat je hetgeen je aanbied, ook kan waarmaken. Dit voorkomt teleurstelling bij de (niet)ontvanger en scheven gezichten naar de (niet) stuurder''

Grote kans trouwens dat de mate waarin teruggetrokken wordt dit jaar een stuk mee zal vallen ten opzichte van vorig jaar, toen dit nog relatief nieuw was, spur of the moment, en redelijk n FOK! hype waar mensen vol goede bedoelingen op insprongen zonder van te voren het goed af te wegen of ze dat wel konden waarmaken.
lolwut
pi_103767362
quote:
19s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:39 schreef BrandX het volgende:
hoe dan ook, ik zou het heel leuk vinden om een op een persoon gericht pakket samen te stellen :Y

wat misschien ook scheelt in de mate van terugtrekkers, is om doorlopend goed te blijven roepen: ''Als je wat wil aanbieden, harstikke tof! Maar zorg er ajb voor dat je heel goed zeker weet dat je hetgeen je aanbied, ook kan waarmaken. Dit voorkomt teleurstelling bij de (niet)ontvanger en scheven gezichten naar de (niet) stuurder''

Grote kans trouwens dat de mate waarin teruggetrokken wordt dit jaar een stuk mee zal vallen ten opzichte van vorig jaar, toen dit nog relatief nieuw was, spur of the moment, en redelijk n FOK! hype waar mensen vol goede bedoelingen op insprongen zonder van te voren het goed af te wegen of ze dat wel konden waarmaken.
Je kan naast het standaard pakketje ook wat persoonlijkere dingen eraan toevoegen, toch?
pi_103767460
Dat dus.
Ik blijf bij mijn eerdere aanbod met dien verstande dat ik persoonlijk veel en veel liever een paar échte pakketten wil versturen, die met een hart en met een ziel.
En wie beloofd maar niet waarmaakt moet maar even in zijn/haar bol kijken en daarmee leven.
pi_103767513
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:50 schreef SpermaDonor het volgende:

[..]

Je kan naast het standaard pakketje ook wat persoonlijkere dingen eraan toevoegen, toch?
Dat is leuk maar dan het logistieke deel nog....
pi_103767530
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:52 schreef Lottekoekkie het volgende:
Dat dus.
Ik blijf bij mijn eerdere aanbod met dien verstande dat ik persoonlijk veel en veel liever een paar échte pakketten wil versturen, die met een hart en met een ziel.
En wie beloofd maar niet waarmaakt moet maar even in zijn/haar bol kijken en daarmee leven.
Dat soort lui horen gewoon gebant te worden, maar dat is mijn mening.
pi_103767598
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:53 schreef Lottekoekkie het volgende:

[..]

Dat is leuk maar dan het logistieke deel nog....
Dat logistieke moet geen probleem zijn, zodra het pakket is samengesteld gewoon adres op de doos plakken,nummertje erop, melden bij de gene die planning maakt... en die zorgt dat het bij de goede bezorger komt.
pi_103768778
Ja, maar, persoonlijke dingen naast het standaardpakketje schreef je toch?
Als de standaardpakketjes door 1 centraal persoon worden verzorgd moet je zien hoe je een persoonlijk iets erbij kluunt, mits het allemaal centraal gaat........

Lastig...... ik ga steeds meer voor persoonlijke pakketten :@
I'll be there :Y
pi_103769194
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:12 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ja, maar, persoonlijke dingen naast het standaardpakketje schreef je toch?
Als de standaardpakketjes door 1 centraal persoon worden verzorgd moet je zien hoe je een persoonlijk iets erbij kluunt, mits het allemaal centraal gaat........

Lastig...... ik ga steeds meer voor persoonlijke pakketten :@
I'll be there :Y
Dat in elkaar flansen van die pakketten dat mogen jullie sowieso onderling regelen dat is toch niet voor mij weggelegd ;)

Maar het logistieke (bezorgen plannen) wil ik wel doen ;)
pi_103781278
als er nu iemand eens een opzet maken voor het wensenpakket hoe dit geregeld moet worden...
dan kunnen we zien of het organisatorisch wel(of niet) haalbaar is. als daarvoor een goed plan is kan je vast meer mensen warm maken voor het idee

want ja het is natuurlijk leuker, maar ik vraag me echt af of het haalbaar is.
Ik denk zelf dat er beter een goede basis kan zijn. dan maar een standaard pakketmet eventueel 1persoonlijk item voor het persoonlijke tintje. dan kan er misschien volgend jaar dit pakket worden uitgebreid.

[ Bericht 5% gewijzigd door loecje op 31-10-2011 15:47:33 ]
pi_103782081
soory dat ik er even als een olifant invlieg

Maar mi is een wensenpakket onhaalbaar voor een aktie zoals hier.
wat evt wel kan is een aantal basispakketten maken die krijgt iedereen dan die opgegeven is.
daar om heen kan men doneren wat bij wie in pakket hoort, wel een datum afspreken dat die goederen ook binnen zijn dan die kunnen dan toegevoegd worden aan pakket voor persoon naar keuze.

Dus concreet stel ik voor:
degenen die willen doneren dan kan dat op een reknr daar worden kerstpakketten van gemaakt
een ieder die extra wil doneren aan een specifiek persoon die dmt dat en stuurt dat op, dan zorgt organisatie ervoor dat die goederen bij pakket voor die persoon inkomen.
Zo voorkom je ook teleurstellingen van diegenen die zeggen te doneren en dat niet doen.
Dus basispakket voor allemaal evt extraas via dm en dan kan dat bijgevoegd worden
of zeg ik nu iets raars?
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:35:49 #186
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_103787961
Kan je niet de basis hetzelfde houden, dus met centrale organisatie e.d. maar wel met verschillende verlanglijstjes? :)
Kaleidoscopiklimax
pi_103788379
mij lijkt zo'n verlanglijstje maken zo moeilijk. als ik vanuit mezelf kijk. ik durf me nog best op te geven voor een pakket, maar dan ook nog om specifieke dingen gaan vragen doormiddel van een verlanglijstje... dat gaat me net een stapje te ver.

@missyB, zoiets bedoel ik dus ook. basis maar met een persoonlijke item? hoe ga je voorkomen dat 1 persoon meerdere persoonlijke dingen krijgt en de ander helemaal niets?
pi_103790211
* JK1982 volgt topic
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:32:32 #189
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103790378
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:29 schreef JK1982 het volgende:
* JK1982 volgt topic
* Ireth ook...
pi_103790722
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:32 schreef Ireth het volgende:

[..]

* Ireth ook...
* ayumu ook...

Kan gewoon niks beloven op dit punt, Dus leest gewoon mee.
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:33:36 #191
33954 ElisaB
pi_103793149
Tsja. Het allerliefste (en dat meen ik oprecht) zou ik voor iedereen een persoonlijk en volledig passend pakket maken, maar er staat nogal wat in de weg tussen de ideologie en het haalbare.

Alles kan natuurlijk, maar je zult wat dingen moeten oplossen. De belangrijkste daarvan zijn:

Niet iedereen die graag een pakket wil geven, wil ook graag dat zijn / haar naam (en adres) bekend worden bij anderen dan de VP. Dat betekent dus (bij persoonlijke pakketten) dat je moet dealen met dubbele verzendkosten; naar de VP en naar de ontvanger.

Niet iedereen die graag een pakket wil krijgen, wil ook graag dat zijn / haar naam (en adres) bekend worden bij anderen dan de VP. Dat betekent dus (bij persoonlijke pakketten) dat je moet dealen met dubbele verzendkosten; naar de VP en naar de ontvanger.

Vorig jaar konden users alleen maar meedoen (aan de schenkzijde) als ze volledig konden en wilden opdraaien voor (de kosten van) een pakket. Door geld in te zamelen met een klein bedrag als onderdrempel, geef je veel meer users de gelegenheid om mee te doen. Dat is toch ergens ook wel heel sociaal en heel FHF.

Met persoonlijke pakketten verhoog je het risico van teleurstellingen aanzienlijk. Lullig, maar het is nou eenmaal zo; we hebben vorige jaar verschillende aanbieders gehad die hun belofte niet zijn nagekomen. Een 'algemeen pakket met een persoonlijk tintje' is vervangbaar. Maar ga maar eens iets vervangen waarvan je a) niet weet wat het precies was, en b) niet weet waar het vandaan moet komen.

Ik zou hooguit zeggen: doe een combi. Maak een topic waar mensen een persoonlijk pakket kunnen aanbieden, maar laat de verantwoordelijkheid voor de afhandeling heel duidelijk aan de gever en de krijger over. Laat mensen die het aangebodene willen hebben gewoon zelf contact opnemen met de gever.

Doe daarnaast een topic met het FHF-pakket; FOK!-kers Hebben Feest-maand-pakketten (te vergeven; de liefde en aandacht zit ingebakken) en laat de krijgers daar in principe anoniem blijven (tenzij ze heel graag willen reageren).

Óf realiseer je heel goed wat je je op de hals haalt. Wil je het dan nog centraal organiseren, dan moet een iemand daar het overzicht over houden. Hartstikke leuk (echt echt waar), maar reken erop dat je 4 weken lang 4 uur per dag druk bent met mailen, PM-men, regelen, organiseren, proberen het overzicht te houden, brandjes blussen, etc.

Just my 2 cents :)
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:48:24 #192
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103793805
Ik denk dat het gewoon centraal geregeld het slimste is. Misschien idd minder persoonlijk, maar als het op die manier wel bij die mensen komt die het kunnen gebruiken is het doel bereikt. En als iemand dan toch ook persoonlijk iets wil doen voor een ander kan dat toch ook nog?

Het een sluit het ander toch niet uit? Als "Jantje" een 'algemeen' pakket krijgt, maar "Henkie" vind dat "Jantje" ook nog iets extra's persoonlijkers heeft verdiend dan kan dat toch door "Henkie" zelf geregeld worden als 'erbij'? Lijkt mij de slimste oplossing.
pi_103796086
als er 1 centraal adres is en een reknr dan kan er gestort worden door wie wil en gestuurd worden door wie wil, de organisatie zorgt er dan voor dat het persoonlijke item voor jante ook in de doos van jantje komt.
het basispakket is dan voor iedereen hetzelfde. en al heeft jantje straks tig persoonlijke kadootjes in zn pakket omdat het een geliefde user is niemand weet dan verder hoe groot dat pakket was dan alleen de organisatie dus daar kan dan ook niemand over vallen lijkt me.
pi_103799411
Speciaal voor jullie aan account aan gemaakt.. Zowel vorig jaar als dit jaar het kerstpakketten topic gevolgt en ook bij de rest van FHF lees ik mee.. Eigenlijk nog geen moment gehad waarin ik iets "kon" doen, geen tijd, niet de juiste spullen of kennis of wat dan ook..

Nu wil ik toch graag wat doen, zeker omdat ik het zo bewonder wat jullie vorig jaar hebben bereikt met de pakketten.. Alle energie die er in gestopt is, helemaal super! O+

Ik wil graag helpen waar het kan.. Woon zelf in gelderland, redelijk centraal dus...
Ik hoop dat jullie er dit jaar wel ook voor kiezen dat er zelf pakketten samengesteld kunnen worden. Ik las hier dat er nogal wat mensen niks hebben gestuurd terwijl dat wel beloofd was, wat natuurlijk erg vervelend is, maar hier moet toch een oplossing voor zijn?

Ik denk bijvoorbeeld dat voor veel mensen de stap veel groter is om daadwerkelijk geld te geven dan om bijvoorbeeld een pakket te maken met daarin wat spullen wat je zelf toch niet meer gebruikt.. Misschien is een combinatie een optie?
Zo kun je ook een pakket maken wat echt op de persoon gericht is. Het gaat natuurlijk om het gebaar, maar hoe zonde is het als er een pakket met bijvoorbeeld kaas er in terecht komt bij iemand die niet van kaas houd? En hoe leuk is het dat je iemand een pakket kan geven waar ook echt iets in zit waar ze echt wat aan hebben of waar ze echt blij mee zijn?
Zo kun je een gezin met kinderen iets geven voor de kinderen en een vrouw een lekker verwenpakket met spulletjes die je zelf toch niet gebruikt... Of het gezin wat al zo lang niet een dagje weg heeft kunnen veroorloven kaartjes geven voor een pretpark. (ik roep maar wat hoor)

Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden... zijn er verder al concrete(re) plannen? Mocht het toch geld inzamelen en daar wat van kopen worden, zal ik me daar uiteraard ook voor inzetten waar het kan!
pi_103806860
iemand die niet van wijn houd kent vast wel iemand die wel van wijn houd. nodig die uit om lekker wijn te komen drinken en je hebt een gezellig avondje.
oke beetje overdreven. maar om nu rekening te gaan houden met wat iedereen lust en niet lust lijtk me ook wat ver gaan. moet je dan eerst een hele vragenlijst gaan invullen voordat je een pakket kan ontvangen?
pi_103819619
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:29 schreef loecje het volgende:
iemand die niet van wijn houd kent vast wel iemand die wel van wijn houd. nodig die uit om lekker wijn te komen drinken en je hebt een gezellig avondje.
oke beetje overdreven. maar om nu rekening te gaan houden met wat iedereen lust en niet lust lijtk me ook wat ver gaan. moet je dan eerst een hele vragenlijst gaan invullen voordat je een pakket kan ontvangen?
Ja natuurlijk, die wijn komt wel op.. maar een pakket wat echt op iemand gericht is, is toch zoveel leuker? Ik bedoelde het meer zoals vorig jaar, dat je kunt aanbieden van "ik heb een kado bon en wil daar graag iemand een plezier mee doen" of "ik wil iemand graag een kist boodschappen kado doen".. Zo komt het pakket terecht bij de persoon die er ook écht iets aan heeft en er zullen denk ik meer mensen zijn die een kadobon aan bieden die ze nog hebben liggen dan dat ze daadwerkelijk geld overmaken...
  Boks-Chick dinsdag 1 november 2011 @ 07:56:16 #197
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_103819792
Ik blijf bij mijn verwachting dat het aantal melders-maar-niet-opstuurders dit jaar beperkt zal zijn, zo niet een incident als het al gaat gebeuren dit jaar.

Vorig jaar was het de nieuwe hype waar iedereen vol goede bedoelingen op in sprong, zich op dat moment niet realiserend wat het daadwerkelijk zou gaan betekenen. Het nieuwe is er wel een beetje van af, mensen die zich nu aanbieden zullen dat veel meer wel overwogen doen.

Wat dat betreft vind ik de wijze van vorig jaar nog steeds de beste, met èn een topic èn een mediator (voor de anoniemen) die vraag en aanbod koppelt.
lolwut
pi_103819947
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 november 2011 07:56 schreef BrandX het volgende:
Ik blijf bij mijn verwachting dat het aantal melders-maar-niet-opstuurders dit jaar beperkt zal zijn, zo niet een incident als het al gaat gebeuren dit jaar.

Vorig jaar was het de nieuwe hype waar iedereen vol goede bedoelingen op in sprong, zich op dat moment niet realiserend wat het daadwerkelijk zou gaan betekenen. Het nieuwe is er wel een beetje van af, mensen die zich nu aanbieden zullen dat veel meer wel overwogen doen.

Wat dat betreft vind ik de wijze van vorig jaar nog steeds de beste, met èn een topic èn een mediator (voor de anoniemen) die vraag en aanbod koppelt.
Dat hoop ik ook.. Misschien inderdaad ook regelmatig benadrukken dat als je het aanbied, het niet fijn is als je niks opstuurd...
Misschien is het een optie dat mensen die even niks aan te bieden hebben, en geen "gedoe" willen met iets kopen + opsturen, maar wel iets willen doen, geld overmaken zodat we dit achter de hand houden om iets te kunnen kopen voor mensen die niks hebben ontvangen?
pi_103821710
je kan het wel hopen, sommige mensen zijn nu eenmaal zo. hoeft niet altijd expres te gaan maar mensen maken fouten.
je ziet het hier in de topic's ook nog regelmatig. iemand bied iets aan, iemand heeft er belang bij, aanbieder reageert niet meer... ik denk niet dat het alleen maar nieuwigheid van het forum was.
  Boks-Chick dinsdag 1 november 2011 @ 09:47:45 #200
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_103821850
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:42 schreef loecje het volgende:
je kan het wel hopen, sommige mensen zijn nu eenmaal zo. hoeft niet altijd expres te gaan maar mensen maken fouten.
je ziet het hier in de topic's ook nog regelmatig. iemand bied iets aan, iemand heeft er belang bij, aanbieder reageert niet meer... ik denk niet dat het alleen maar nieuwigheid van het forum was.
true, maar de mate waarin het vorig jaar gebeurde zie ik niet weer gebeuren.
lolwut
pi_103821913
zo erg verwacht ik het ook niet. toen was het wel heel erg.
en onverwachts, dus er was geen plan B daarvoor. die kunnen we nu wel maken.
pi_103822218
Dus concreet komt er een lijst dan van aanbieders en ontvangers deze worden achter de schermen gematcht?
Daarbij kunnen fokkers geld storten mocht er iets mis gaan dat daar dan nog een pakket gemaakt van kan worden?
Denk wel dat de tijd nu begint te dringen
  Boks-Chick dinsdag 1 november 2011 @ 10:12:05 #203
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_103822411
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 10:04 schreef missyB het volgende:
Dus concreet komt er een lijst dan van aanbieders en ontvangers deze worden achter de schermen gematcht?
Daarbij kunnen fokkers geld storten mocht er iets mis gaan dat daar dan nog een pakket gemaakt van kan worden?
Denk wel dat de tijd nu begint te dringen
Nee, voor de schermen kan gewoon in een topic, net als vorig jaar, gematched worden. Truuk is dat de OP goed bijgehouden wordt. De mods van FHF kunnen daarmee helpen, die OP. En ik kan daar ook mee helpen.

Daarnaast heb je de mensen die graag anoniem willen blijven. Zowel aanbieders als vragers.Dat is de wat lastigere club.
lolwut
pi_103826033
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 november 2011 10:12 schreef BrandX het volgende:

[..]

Nee, voor de schermen kan gewoon in een topic, net als vorig jaar, gematched worden. Truuk is dat de OP goed bijgehouden wordt. De mods van FHF kunnen daarmee helpen, die OP. En ik kan daar ook mee helpen.

Daarnaast heb je de mensen die graag anoniem willen blijven. Zowel aanbieders als vragers.Dat is de wat lastigere club.
De mensen die anoniem willen blijven moeten het dan gewoon "achter de schermen" regelen. zo is het vorig jaar toch ook gegaan? En de pakketten kunnen natuurlijk wel beschreven worden in de OP alleen dan gewoon zonder naam erbij toch?
pi_103826129
is het handig om zo n topic alvast te gaan openen dan?
dat je al beetje kan inventariseren wat vraag en aanbod is?
  One tough cookie dinsdag 1 november 2011 @ 12:51:48 #206
169210 liesje1979
pi_103827443
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 november 2011 10:12 schreef BrandX het volgende:

[..]

Dus eigenlijk gaat het dan precies zoals vorig jaar of mis ik iets? Ik begrijp best dat de persoonlijke pakketten het leukste zijn maar ik denk dat je met een fokbrede inzamelingactie meer ophaald en dus meer mensen blij kan maken.
pi_103827682
je kan beide doen.
Dus en de persoonlijke pakketten verzorgen aanbieden-vrager matchen en daarbij d einzamelingsactie doen om evt dingen op te vangen als iemand zich niet aan een afspraak houdt.
Blijkt nu dat iedereen netjes doet wat hij/zij zegt kan dat geld gebruikt worden om de pakketten aan te vullen met bijv een bioscoopbon of etenswaren, of zoiets?
is dat een optie?
  Boks-Chick dinsdag 1 november 2011 @ 13:15:03 #208
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_103828127
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:51 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk gaat het dan precies zoals vorig jaar of mis ik iets? Ik begrijp best dat de persoonlijke pakketten het leukste zijn maar ik denk dat je met een fokbrede inzamelingactie meer ophaald en dus meer mensen blij kan maken.
tja het is wat ik het leukste zou vinden. Tis maar mijn mening, ik zeg niet dat het zo moet ;).
Overigens zou je beiden kunnen doen natuurlijk.

maar ik heb makkelijk praten. Ik ben maar max tot twee dingen bereid namelijk:
1) rondbrengen in (zuidelijk deel) zuid holland en heel zeeland
2) een of twee (persoonlijke) kerstpakketen sponsoren/sturen.

Qua organisatie hoeft men niet op mij te rekenen vanwege andere organisatiezaken en privezaken :P
lolwut
pi_103828246
Wat is eigenlijk de gemiddelde prijs die jullie willen handhaven voor een pakket?
pi_103829192
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:19 schreef SpermaDonor het volgende:
Wat is eigenlijk de gemiddelde prijs die jullie willen handhaven voor een pakket?
Ik denk dat dit aan de aanbieder is.. De een heeft een bioscoopbon over van ¤5,- en stuurt dit op en de ander wilt misschien een lekker pakket samenstellen van ¤30,-.. Denk ook niet dat je hier een minimaal bedrag aan vast moet maken ofzo... Je kunt iemand namelijk met een bioscoopbon van 5 euro ook heel blij maken en de drempel om iets aan te bieden wordt ook hoger als je zegt minimaal 10 of wat dan ook...
  Boks-Chick dinsdag 1 november 2011 @ 13:55:30 #211
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_103829261
Ik heb ook geen vast bedrag in gedachten.
Zoals het vorig jaar ging vond ik wel mooi. Mensen kwamen met wensen, en dat was meestal iets relatief kleins/goedkoops. En vervolgens kwam er een aanbieder die er zelf wat van maakte. Het volume en de waarde van de paketten varieerden enorm. Doch de waarde voor de ontvanger (als in niet financiele waarde) was enorm groot O+ en daarom was het zo onwijs gaaf O+
lolwut
pi_103829884
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:55 schreef BrandX het volgende:
Zoals het vorig jaar ging vond ik wel mooi. Mensen kwamen met wensen, en dat was meestal iets relatief kleins/goedkoops. En vervolgens kwam er een aanbieder die er zelf wat van maakte. Het volume en de waarde van de paketten varieerden enorm. Doch de waarde voor de ontvanger (als in niet financiele waarde) was enorm groot O+ en daarom was het zo onwijs gaaf O+
Ik doelde eigenlijk meer op het feit als je een basispakket zou samen stellen.
pi_103831137
dat ligt er aan wat voor bedrag er dan geschonken word wat verdeeld moet worden over aanvragers en dan is het nog weer wat er los gepeuterd kan worden van sponsors zoals supermarkten denk ik.
pi_103833976
ik vind de actie perfect
zowel het initiatief nu als vorig jaar.
wil dit jaar graag meedoen met iets, geld of pakket maken en distribueren

echter:
ik lees nog nergens dat Danny en Yvonne (vertrouwenspersoon) het medium fok! al
hebben toegestaan dat het via hier georganiseerd word.
laten we daar eerst eens achteraan gaan.

Yvonne maakt nu hele leuke banberichten, maar .........
voor ik iets toezeg/doe wil ik eerst horen/lezen dat HUN akkoord gaan.

mvg
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
pi_103834664
aan cat 22 is gevraagd dit op zich te nemen en zij is anderen om haar heen aan het verzamelen om te helpen.
Momenteel is zij even een paar daagjes weg maar neem aan dat d erest op poten komt nadat zij terug is.
pi_103835035
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:28 schreef missyB het volgende:
aan cat 22 is gevraagd dit op zich te nemen
ok *)
quote:
en zij is anderen om haar heen aan het verzamelen om te helpen.
perfect
wordt dat VOOR of ACHTER de schermen geregeld ?

quote:
Momenteel is zij even een paar daagjes weg maar neem aan dat d erest op poten komt nadat zij terug is.
had niet gelezen dat ze weg was, maar kan hier en daar een post gemist hebben.

maar blijft:
ook een Yvonne of Danny of andere rooie/roze had kunnen reageren met:

"it giet oan"
of
helaas, je mag dit medium niet gebruiken om dit te organiseren.

edit: wat ik dus eik bedoel is, nu zijn " we " plannen aan het maken voor als het MAG doorgaan...
wat nu als het niet kan/mag ??
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
pi_103835458
vorig jaar mocht het ook. waarom zou het nu niet mogen.
pi_103835482
Ik breek even in de discussie; Cat is inderdaad een weekje weg. Mochten jullie advies van Yvonne willen dan kunnen jullie haar misschien even pmmen/dmmen want ik weet niet of ze uberhaupt al van dit topic op de hoogte is ;)
pi_103835626
lijkt me toch dat cat dat heeft gedaan/gaat doen.
anders heeft yvonne straks haar pm box vol zitten met fok!kers die haar op dit topic wijzen.
pi_103835765
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:48 schreef loecje het volgende:
lijkt me toch dat cat dat heeft gedaan/gaat doen.
anders heeft yvonne straks haar pm box vol zitten met fok!kers die haar op dit topic wijzen.
Niet iedereen hoeft het te doen natuurlijk, als 1 iemand dat op zich neemt is genoeg. En aangezien yvonne VP is is het wel handig dat ze meebeslist over de actie gok ik ;)
pi_103835780
cat 22 is naar voren geschoven zoals ze zelf zegt :) mede door yvonne dus mi is daarmee de goedkeuring voor de actie afgegeven.
In het topic hebben diverse mensen hulp aangeboden en een aantal daarvan heeft cat ge pmd met d evraag of dat aanbod nog gold en dat ze even paar dagen weg is en daarna de boel weer verder opneemt.
pi_103835854
Heb yvonne even een dm gestuurd met de link hiernaar en of ze even wil komen kijken

verder lees ik mee

als er officiele toestemming is kom ik terug
pi_103837853
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:54 schreef kwiebuske het volgende:
Heb yvonne even een dm gestuurd met de link hiernaar en of ze even wil komen kijken

verder lees ik mee

als er officiele toestemming is kom ik terug
Waarom zou er goedkeuring van yvonne moeten komen?

yvonne is een FA die hoort in te grijpen als iets niet goed gaat.
Als het was afgekeurd door yvonne of een andere FA zat er allang een slotje op dit topic.
  One tough cookie dinsdag 1 november 2011 @ 18:29:05 #224
169210 liesje1979
pi_103840067
Yvonne is op de hoogte hoor! Als het niet had gemogen hadden we het vast wel gehoord. ;)
pi_103841250
volgens mij maakte ik net per ongeluk een TR, sorry daarvoor..
  One tough cookie dinsdag 1 november 2011 @ 18:55:11 #226
169210 liesje1979
pi_103841337
Geen probleem, ik heb hem verwijderd. ;)
pi_103842604
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:55 schreef BrandX het volgende:
Om nog maar niet te spreken van de wijze les die mijn dochter kreeg dat wildvreemde mensen spontaan iets persoonlijks aan haar stuurden. Zo maar. Omdat mensen ook vriendelijk zijn. O+
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  Boks-Chick dinsdag 1 november 2011 @ 19:30:55 #228
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_103843378
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:17 schreef seasushi het volgende:

[..]

Om nog maar niet te spreken van de wijze les die mijn dochter kreeg dat wildvreemde mensen spontaan iets persoonlijks aan haar stuurden. Zo maar. Omdat mensen ook vriendelijk zijn. O+
Ja geweldig toch? Dat is echt van die creditcard reclame, onbetaalbaar O+
lolwut
  Boks-Chick dinsdag 1 november 2011 @ 19:31:39 #229
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_103843426
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:29 schreef liesje1979 het volgende:
Yvonne is op de hoogte hoor! Als het niet had gemogen hadden we het vast wel gehoord. ;)
Sterker nog, Yvonne is dit vorig jaar zelf gestart :D

Dus: @Kwiebuske, het is totaal geen probleem :P
lolwut
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:06:30 #230
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103848821
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:51 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al opmerkte, ik zou gaan voor de fokbrede inzamelingsactie en als men zelfpersoonlijk een ander wilt verblijden met een pakket kan daar toch een apart topic voor gemaakt worden? Het een sluit het ander toch niet uit?
  woensdag 2 november 2011 @ 01:53:54 #231
33954 ElisaB
pi_103862376
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:14 schreef kwiebuske het volgende:
ik vind de actie perfect
zowel het initiatief nu als vorig jaar.
wil dit jaar graag meedoen met iets, geld of pakket maken en distribueren

echter:
ik lees nog nergens dat Danny en Yvonne (vertrouwenspersoon) het medium fok! al
hebben toegestaan dat het via hier georganiseerd word.
laten we daar eerst eens achteraan gaan.

Yvonne maakt nu hele leuke banberichten, maar .........
voor ik iets toezeg/doe wil ik eerst horen/lezen dat HUN akkoord gaan.

mvg
Dat ZIJ akkoord gaan O+

Ze gaan akkoord hoor, mits binnen de grenzen die FOK! daaraan normaalgesproken altijd al stelt. Die staan in dit topic op meerdere plekken toegelicht.

Wel liev dat je eraan denkt :*
pi_103863651
Voor mensen die zich afvroegen waar ik gebleven was: Cat22 zal dat jaar de organisatie op zich nemen, zoals al eerder gezegd in dit topic. Zij heeft mij gevraagd of ik mee wilde helpen, maar ik had mijzelf expres al niet eerder als coordinator/mede-hulp neergezet, aangezien ik dit met mijn huidige schema absoluut niet zou redden.

Ik hoop dat er gauw een duidelijk en concreet plan gaat komen. Ik merk dat veel mensen nadenken over wat ze graag willen, maar denk ook na over wat je kunt. Als je 1 pakket stuurt en het via TNT niet aankomt, kun je dan een 2de sturen? Als er een geld-actie loopt, is dat misschien niet zo persoonlijk, maar kun je wel garanderen dat iedereen wat krijgt en dat vind ik ook heel wat waard.

Een ander idee is misschien om een envelop erbij te doen met iets persoonlijks. Dan krijg je sowieso een levensmiddelenpakket en dan mag je in een enveloppen-topic kijken wat anderen aanbieden. Dan houden we de kosten voor de verzenders/gevers ook laag.

Een leuke bon kan prima met de post mee, net zoals een lief persoonlijk kaartje, een voucher, een klein dingetje.. etc.
pi_103877412
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 01:53 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat ZIJ hullie akkoord gaan O+

Ze gaan akkoord hoor, mits binnen de grenzen die FOK! daaraan normaalgesproken altijd al stelt. Die staan in dit topic op meerdere plekken toegelicht.

Wel liev dat je eraan denkt :*
ff verbeterd

ok :D
ik hou in de gaten wat er gaat spelen en roep wel een keer wat 8-)
pi_103879036
Ik roeptoetter ook maar weer eventjes en herhaal dat ik een voorstander blijf van persoonlijke pakketten. Niet om de rest te kort te laten komen maar simpelweg omdat het veel liever is.
Ik heb dus besloten de mensen welke ik vorig jaar mocht verrassen met een pakket weer een mooi pakket te doen toekomen. (moest van het postkantoor hier mijn huisnr en postcode erop zetten na mijn geklaag dat er al 2 pakketten falikant foetsie waren ondanks dat ze volgens t&tcode waren afgeleverd, , ja hoor, echt wel maar waar dan? nieuwe pakketten gemaakt en opnieuw verstuurd) en dus wisten de ontvangers helaas de herkomst) Was dus wel een extra duur gebeuren, 2 pakketten dubbel. Maar ze kwamen eindelijk aan en waren er zo blij mee en ook dat dat smaakt naar meer. Dat ze dan weten waar het vandaan komt is dan jammer, daarentegen kreeg ik dan weer hele lieve kaartjes en die kaartjes waren voor mij persoonlijk heel erg dierbaar en waardevol. en voor die kaartjes alleen al doe ik het, die lievigheid vd kaartjes alleen al kan ik goed gebruiken.
Logistiek gezien moet ik tot mijn spijt helaas afhaken, maar als ik verder bruikbaar kan zijn hoor ik het graag.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lottekoekkie op 02-11-2011 17:21:05 ]
  woensdag 2 november 2011 @ 18:28:15 #235
33954 ElisaB
pi_103884240
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:54 schreef kwiebuske het volgende:

ff verbeterd
Shit zeg, doe ik het zelf ook nog verkeerd 8)7

quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 16:30 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik roeptoetter ook maar weer eventjes en herhaal dat ik een voorstander blijf van persoonlijke pakketten. Niet om de rest te kort te laten komen maar simpelweg omdat het veel liever is.

Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Maar niet iedereen is in de gelegenheid om 1 op 1 een volledig pakket te schenken. Dus dat als enige mogelijkheid bieden, sluit een hele grote groep uit om mee te doen. Dat vind ik niet zo lief.

Cat zal eerdaags wel weer terug zijn om knopen te hakken *O*
pi_103884371
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 16:30 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik heb dus besloten de mensen welke ik vorig jaar mocht verrassen met een pakket weer een mooi pakket te doen toekomen. (moest van het postkantoor hier mijn huisnr en postcode erop zetten na mijn geklaag dat er al 2 pakketten falikant foetsie waren ondanks dat ze volgens t&tcode waren afgeleverd, , ja hoor, echt wel maar waar dan? nieuwe pakketten gemaakt en opnieuw verstuurd) en dus wisten de ontvangers helaas de herkomst) Was dus wel een extra duur gebeuren, 2 pakketten dubbel. Maar ze kwamen eindelijk aan en waren er zo blij mee en ook dat dat smaakt naar meer. Dat ze dan weten waar het vandaan komt is dan jammer, daarentegen kreeg ik dan weer hele lieve kaartjes en die kaartjes waren voor mij persoonlijk heel erg dierbaar en waardevol. en voor die kaartjes alleen al doe ik het, die lievigheid vd kaartjes alleen al kan ik goed gebruiken.
Logistiek gezien moet ik tot mijn spijt helaas afhaken, maar als ik verder bruikbaar kan zijn hoor ik het graag.
Is het dan een idee om voor dit soort gevallen ook geld achter te houden? de pakketten die dus niet aankomen kunnen dan enigszins vergoed/vervangen worden met geld wat ingezameld word.. Er zijn vast ook mensen die liever geld geven omdat ze wel iets willen doen maar geen zin/tijd/energie/inspiratie hebben om een pakket te maken... Zo komen de kosten van de pakketten die zoek raken ook niet voor rekening van de gulle gever.
pi_103885637
[quote ElisaB]
Maar niet iedereen is in de gelegenheid om 1 op 1 een volledig pakket te schenken. Dus dat als enige mogelijkheid bieden, sluit een hele grote groep uit om mee te doen. Dat vind ik niet zo lief.[unquote]

Sorry Elies, je weet hoe ik over jou denk maar die laatste opmerking van jou vind ik dan weer niet lief. We hebben het over kerstpakketten en persoonlijk vind ik dan dat juist aan kerstpakketten meer aandacht mag worden besteed. Als dan wordt gesuggereerd dat "aandachtpakketten" anderen uitsluiten en dat dan "niet lief" zou zijn zie ik dat als een belediging naar degenen die extra werk willen maken voor een pakket voor een andere FOK!ker.
Nu ga ik het even een beetje wellicht bot zeggen maar ik maak toch echt zelf wel uit waar ik geld aan uit geef :@
En wat mij betreft maak ik dus liever mooie pakketten voor FOK!kers die ik het gun dan geld te geven voor pakketten die verstuurd worden naar mensen waar ik (lees ik als zijnde een willekeurige FOK!ker) niks mee heb of sterker nog het niet gun.
Het klinkt waarschijnlijk niet zo aardig maar is wel eerlijk bedoeld.
Het één sluit het ander niet uit maar om medewerking in welke hoedanigheid maar niet voor het hele grote gross "niet lief"te noemen is niet bepaald aardig.
pi_103886541
Ben het met Sjaam eens, het één sluit het ander niet uit. FOK!kers die zelf bepalen wie ze een pakket gunnen en dat nemen ze op eigen verantwoording helemaal op zich.
Dat kunnen ze melden aan een vertrouwenspersoon zodat de "gewenste" ontvanger ook geen aanspraak meer kan maken op een algemeen pakket en daarnaast een pot voor algemene pakketten.
Ik heb zelf dit topic geopend in de hoop weer wat mensen blij te kunnen, nee mógen maken. Maar al lezende en alle leuke en lieve ideeën lezende komt het helemaal goed.
Maar ik blijf er bij dat iedere deelnemer toch zelf moet kunnen bepalen of hij/zij dat individueel mag doen óf collectief.

Waarom niet via een vertrouwenspersoon dus een lijst met vragers én een lijst met aanbieders en die matchen met elkaar?
Mix en match en als er een match is die afstrepen? (in de hoop dat het goed komt maar daar heb ik alle vetrouwen in)
pi_103886548
lottekoekie, rustig. er staat nergens dat jij GEEN pakket mag sturen :*

ik stem voor 1 topic waar gevers een persoonlijk pakket kunnen aanbieden. dit word dan verder helemaal onderling via PM geregeld. hierbij zorgt de gever voor een leuk persoonlijk pakket en de verzending hiervan.

Daarnaast een gezamenlijk project waarbij doormiddel van FOK! brede geld inzameling zoals hierboven ergens zo mooi uitgelegd staat. eventueel met een persoonlijk tintje maar dat mogen de organistatoren uitzoeken of en hoe dat mogelijk is.

edit:
reactie op hierboven: melding bij vertrouwenspersoon is misschien wel zo netjes, dat er niet meerdere pakketten naar 1 persoon gaan. en idd geld voor pakketjes die zoekraken achterhouden. blijft er wat over dan is er direct een reservepotje voor volgend jaar
pi_103886648
Loecje, ik krijg er geen hoge bloeddruk van hoor :9 :*
Maar wat jij nu zegt zei ik net ook. Goed plan en best goed uit te voeren.
pi_103886765
we zaten weer tegelijk te tikken ;)
pi_103886951
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:24 schreef loecje het volgende:
we zaten weer tegelijk te tikken ;)
Doen we vaker, gezellig toch! :*
  woensdag 2 november 2011 @ 20:47:38 #243
33954 ElisaB
pi_103891338
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:01 schreef Lottekoekkie het volgende:
[quote ElisaB]
Maar niet iedereen is in de gelegenheid om 1 op 1 een volledig pakket te schenken. Dus dat als enige mogelijkheid bieden, sluit een hele grote groep uit om mee te doen. Dat vind ik niet zo lief.[unquote]

Sorry Elies, je weet hoe ik over jou denk maar die laatste opmerking van jou vind ik dan weer niet lief. We hebben het over kerstpakketten en persoonlijk vind ik dan dat juist aan kerstpakketten meer aandacht mag worden besteed. Als dan wordt gesuggereerd dat "aandachtpakketten" anderen uitsluiten en dat dan "niet lief" zou zijn zie ik dat als een belediging naar degenen die extra werk willen maken voor een pakket voor een andere FOK!ker.
Nu ga ik het even een beetje wellicht bot zeggen maar ik maak toch echt zelf wel uit waar ik geld aan uit geef :@
En wat mij betreft maak ik dus liever mooie pakketten voor FOK!kers die ik het gun dan geld te geven voor pakketten die verstuurd worden naar mensen waar ik (lees ik als zijnde een willekeurige FOK!ker) niks mee heb of sterker nog het niet gun.
Het klinkt waarschijnlijk niet zo aardig maar is wel eerlijk bedoeld.
Het één sluit het ander niet uit maar om medewerking in welke hoedanigheid maar niet voor het hele grote gross "niet lief"te noemen is niet bepaald aardig.
Misschien moet je even lezen wat ik schrijf, want ik heb werkelijk geen flauw idee waar ik dit aan verdiend heb.
pi_103892329
Ik snap de opwinding niet, zoals Loecje al zegt het kan allebei toch.
Er zijn mensen die andere Fokkers kennen die een pakket kunnen gebruiken en dan is het natuurlijk leuk om een persoonlijker pakket te geven.
Er zijn ook Fokkers zoals ik die graag een geldelijke bijdrage willen leveren en die het niet uitmaakt wie het krijgt en die er vanuitgaan dat Cat en wie het eventueel nog meer gaat regelen zorgen dat het bij de mensen komt die het nodig hebben en volgens mij is dat ook wat Elies zei.
  woensdag 2 november 2011 @ 21:06:04 #245
33954 ElisaB
pi_103892400
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:05 schreef indaha het volgende:
Ik snap de opwinding niet, zoals Loecje al zegt het kan allebei toch.
Er zijn mensen die andere Fokkers kennen die een pakket kunnen gebruiken en dan is het natuurlijk leuk om een persoonlijker pakket te geven.
Er zijn ook Fokkers zoals ik die graag een geldelijke bijdrage willen leveren en die het niet uitmaakt wie het krijgt en die er vanuitgaan dat Cat en wie het eventueel nog meer gaat regelen zorgen dat het bij de mensen komt die het nodig hebben en volgens mij is dat ook wat Elies zei.
Volgens mij ook ;)
  woensdag 2 november 2011 @ 21:11:15 #246
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103892763
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:21 schreef Lottekoekkie het volgende:
Loecje, ik krijg er geen hoge bloeddruk van hoor :9 :*
Maar wat jij nu zegt zei ik net ook. Goed plan en best goed uit te voeren.
Dat zei ik al 2x geloof ik :') 8)7 :P
pi_103892814
Dan lezen jullie ook niet goed, ik zeg namelijk hetzelfde, steek mijn nek er ook voor uit maar beiden kan maar ik meende te lezen dat jij Elies juist de persoonlijke pakketten ten koste vind gaan van de algemene pakketten.
correct me if i'm wrong.
pi_103892881
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:11 schreef Ireth het volgende:

[..]

Dat zei ik al 2x geloof ik :') 8)7 :P
Al drie keer :* ^O^
  woensdag 2 november 2011 @ 21:16:15 #249
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103893051
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:12 schreef Lottekoekkie het volgende:
Dan lezen jullie ook niet goed, ik zeg namelijk hetzelfde, steek mijn nek er ook voor uit maar beiden kan maar ik meende te lezen dat jij Elies juist de persoonlijke pakketten ten koste vind gaan van de algemene pakketten.
correct me if i'm wrong.
Elies bedoelde volgens mij dat ze het een (de algemene pakketten) niet wilde wegvegen voor de persoonlijke pakketten. Dat zou ze dus niet leuk vinden. Dus het kiezen voor of het een of het ander. (maar zo lees ik het hoor... )
pi_103893082
En Elies, jij verdiend enkel credits, moge meer dan duidelijk zijn, wat jij vorig jaar hebt gedaan verdient minstens de vetlederen medaille (en als Sittards meisje is dat dus een dit heel vet compliment)
Dus was zeker geen aanval'weet jij echt wel.
pi_103893096
maar voor de persoonlijke pakketten hoeft er geen logistieke operatie worden opgezet.
je opent een topic met aanbieders en vragers kunnen via pm reageren en dan regel je dat verder onderling en de boel word verzonden.

dan ben je gelijk klaar denk ik zo.)
pi_103893133
quote:
correct me if i'm wrong.
Ik denk dat iedereen maar goed moet lezen, :P want het lijkt hier de Babylonische spraakverwarring wel af en toe, terwijl iedereen allleen maar mensen die het nodig hebben een kerstpakket wil bezorgen.
pi_103893148
en een actie ernaast voor mensen die een bedrag willen doneren en daar dan een bestemming voor kiezen? bijv bepaalde mensen een kadobon sturen ik roeptoeter dan ook maar even wat
pi_103893298
quote:
correct me if i'm wrong.
Ik lees in de quote van Elies

[quote ElisaB]

Niet iedereen is in de gelegenheid om een persoonlijk pakket te maken, of heeft geld om een heel pakket te schenken. Door alleen maar persoonlijke pakketten aan te bieden, en niets centraal te willen organiseren, neem je heel veel mensen de mogelijkheid af om ook iets te geven. Mensen die misschien geen tijd/geld hebben om een heel persoonlijk pakket samen te stellen, maar wel graag iets bij willen dragen

Het ís allebei heel lief. Ik vind het idee van 10 mensen die allemaal 2 euro in leggen (omdat ze bv meer niet kunnen missen) om samen een pakket aan iemand te geven, net zo lief als iemand die stad en land afloopt om iets leuks voor een ander samen te stellen. Het is toch geweldig om zo iets voor een ander te doen O+
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_103893317
Ja, lekker makkelijk denken Missy maar zo simpel werkt dat niet, zeker als je er vorig jaar niet bij was want dat ging ff niet helemaal zoals het hoorde en was Elies er de pisang.
Dat moet niet mogen.
Wie zei nou (ff geen zin om terug te lezen) dat belovers die zich niet aan hun belofte houden een ban moeten krijgen voor een maand of zo?
Vind ik best een heel goed idee O-)
Belofte=schuld=helemaal waar
  woensdag 2 november 2011 @ 21:22:12 #256
33954 ElisaB
pi_103893386
quote:
correct me if i'm wrong.
Lees deze nou nog eens: Alvast een zacht hintje naar kerstpakketten..

Hooguit - maar daar had ik het net niet over - vind ik het een niet liever dan het ander. Ik vind het erg lief als iemand die het goed kan missen voor een ander een heel pakket maakt. Maar ik vind dat nix liever dan een bijdrage van ¤ 2,00 van iemand die eigenlijk zelf ook geen cent te makken heeft, maar graag mee wil doen om iemand blij te maken die het nóg slechter heeft.

Dus áls ik al iets op te merken had, dan was het dat 'het kunnen doen' niet perse zoveel liever is. In mijn ogen.

Doe wat je niet laten kan. Ik vind het allemaal prima ^O^

Wat ik wél bedoelde:
Stel dat ik iemand zou zijn met een uitkering of een laag inkomen. En ik wilde graag meedoen, maar zou niet meer kunnen missen dan ¤ 5,00. Stel dat ik jouw post zou lezen, dan zou ik toch wel enigszins het gevoel hebben dat mijn bijdrage weinig zou voorstellen, en minder lief zou zijn dan de bijdrage van iemand die ¤ 50 kan missen om twee pakketjes samen te stellen. Ik zou er niet vrolijk van worden.

Dus ik schreef:

quote:
Dus dat als enige mogelijkheid bieden, sluit een hele grote groep uit om mee te doen. Dat vind ik niet zo lief.
Of in andere woorden: als we álleen kiezen voor het aanbieden van hele pakketten (omdat dat liever zou zijn), dan sluit je een hele groep uit die wellicht ook wat wil doen, maar niet zoveel kan doen. En dát zou ik - als we het toch over 'liever' hebben - niet lief vinden.

Zo moeilijk is het toch niet? Of praat ik Russisch :?
pi_103893394
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:17 schreef missyB het volgende:
en een actie ernaast voor mensen die een bedrag willen doneren en daar dan een bestemming voor kiezen? bijv bepaalde mensen een kadobon sturen ik roeptoeter dan ook maar even wat
Nee dat zou ik eigenlijk niet doen , want dan moet je weer uitzoeken wie waarvan een bon kan gebruiken.
Ik wil gewoon geld geven zodat daarvan en van andere geldgevers de algemene pakketten samengesteld kunnen worden.
Niet iedereen zal misschien een heel pakket kunnen geven en ook alle kleine beetjes kunnen helpen en zo krijg je meer mensen die iets willen geven.
  woensdag 2 november 2011 @ 21:22:37 #258
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103893410

So.... }:|

Topic 1. Algemene inzamelactie, standaardpakketten, donaties = boel mensen blij.

Topic 2. Persoonlijke pakketten die men wil aanbieden aan bepaalde mensen. Zoek contact, maak elkaar blij.

Ja? Mooi. Koffie! c_/
  woensdag 2 november 2011 @ 21:22:43 #259
33954 ElisaB
pi_103893420
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:16 schreef Ireth het volgende:
Elies bedoelde volgens mij dat ze het een (de algemene pakketten) niet wilde wegvegen voor de persoonlijke pakketten. Dat zou ze dus niet leuk vinden. Dus het kiezen voor of het een of het ander. (maar zo lees ik het hoor... )
^O^
  woensdag 2 november 2011 @ 21:24:32 #260
33954 ElisaB
pi_103893520
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:22 schreef Ireth het volgende:
[ afbeelding ]

Ja? Mooi. Koffie! c_/
Was dat een vraag? Graag: zwart, geen suiker. Wel graag véél!
pi_103893528
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:22 schreef Ireth het volgende:
[ afbeelding ]

So.... }:|

Topic 1. Algemene inzamelactie, standaardpakketten, donaties = boel mensen blij.

Topic 2. Persoonlijke pakketten die men wil aanbieden aan bepaalde mensen. Zoek contact, maak elkaar blij.

Ja? Mooi. Koffie! c_/
Dat is het beste idee van vandaag c_/
pi_103893553
Ik denk niet makkelijk lottekoekie echt niet maar probeer wel me ete denken hoe we dit kunnen voorkomen maarja een vrager gaat niet lopen klagen he ik heb mn pakket niet gehad denk ik.
dus wat als er nu een organisatie komt die aanbod en vragers mixt en matcht. en daarbij een donatie actie.
Er word bijv een datum gesteld dat je wel voor die tijd je pakketje opstuurd dan vraagt d eorganisatie of dat daadwerkelijk gebeurd is.
Zo niet kan er vanuit de donaties een pakket worden gemaakt en verzonden ook weer voor een bepaalde datum. Als er na die datum nog gelden over zijn kun je kijken wat daar mee gebeurt. of kadobonnen oid of schenken aan god weet ik wat.
  woensdag 2 november 2011 @ 21:25:54 #263
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103893587
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:24 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Was dat een vraag? Graag: zwart, geen suiker. Wel graag véél!
Kom maar een keer halen, die heb je tenslotte nog steeds tegoed ;)
  woensdag 2 november 2011 @ 21:26:24 #264
33954 ElisaB
pi_103893604
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:25 schreef Ireth het volgende:
Kom maar een keer halen, die heb je tenslotte nog steeds tegoed ;)
Ow ja, dat was ook zo!
You made my day ^O^
pi_103893615
De evt donaties kunnen ook gebruikt worden voor de verzendkosten van de persoonlijke dozen dan draag je allemaal ook bij en valt het logistieke deel erg mee, dus mix match van aanod en vraag en koppel daar een donateur(s) aan voor verzendkosten
  woensdag 2 november 2011 @ 21:28:20 #266
33954 ElisaB
pi_103893704
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:26 schreef missyB het volgende:
De evt donaties kunnen ook gebruikt worden voor de verzendkosten van de persoonlijke dozen dan draag je allemaal ook bij en valt het logistieke deel erg mee, dus mix match van aanod en vraag en koppel daar een donateur(s) aan voor verzendkosten
Ik ben bang dat niemand het echt leuk vind om iemand anders voor de feestmaand een postzegel te geven :D

Uiteindelijk gaat het er wel op neerkomen, maar je moet het alleen niet zo benoemen, denk ik ;)
pi_103893959
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:28 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik ben bang dat niemand het echt leuk vind om iemand anders voor de feestmaand een postzegel te geven :D

Uiteindelijk gaat het er wel op neerkomen, maar je moet het alleen niet zo benoemen, denk ik ;)
ja das ook weer zo......

nou eens even denken wat dan wel mogelijk en leuk is.
De persoonlijke pakketten aan fokkers zelf over laten maar dan loop je dus risico dat sommigen zich niet aan afspraken houden wat je niet kan ondervangen.
Dan dus mix en match en dat alle persoonlijke pakketten eerst naar een distributieadres gaan zodat organisatie kan zien dat alles volgens afspraak verloopt. is dat niet zo word er van de overige donaties een pakket(ten) samengesteld.dat bijv allemaal binnen moet zijn voor 15 dec
16 dec word er geteld wat er over is en beslist organisatie hoe het restant over de pakketten verdeeld word in wat voor vorm dan ook.
is dat iets?
pi_103893969
Ik spreek geen Russisch :?
Bedankt hoor.
Ik pb wel met degenen die ik het gun
  woensdag 2 november 2011 @ 21:34:36 #269
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103894036
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:33 schreef Lottekoekkie het volgende:
Bedankt hoor.
pi_103894133
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:33 schreef missyB het volgende:

[..]

ja das ook weer zo......

nou eens even denken wat dan wel mogelijk en leuk is.
De persoonlijke pakketten aan fokkers zelf over laten maar dan loop je dus risico dat sommigen zich niet aan afspraken houden wat je niet kan ondervangen.
Dan dus mix en match en dat alle persoonlijke pakketten eerst naar een distributieadres gaan zodat organisatie kan zien dat alles volgens afspraak verloopt. is dat niet zo word er van de overige donaties een pakket(ten) samengesteld.dat bijv allemaal binnen moet zijn voor 15 dec
16 dec word er geteld wat er over is en beslist organisatie hoe het restant over de pakketten verdeeld word in wat voor vorm dan ook.
is dat iets?
Dan kost 1 pakketje 14 euro aan verzenden? 7 naar organisatie, 7 naar ontvanger? Dat is zonde
Ik zou zeggen centraal een aantal pakketten samenstellen, mensen die dat graag ontvangen kunnen zich aanmelden.
Fokkers die liever een persoonlijk pakket geven, kunnen dat onderling regelen met de ontvanger.. Het is dan aan degene die een pakket vraagt, of ie gaat voor zekerheid van een algemeen pakket, of het hele kleine risico van een persoonlijk pakket
Met nadruk op heel klein risico, ik denk dat na vorig jaar de afhakers nu wel wegblijven
pi_103894182
nee daar moet je dan dus een chauffeursnetwerk voor aanleggen en velen hebben zich al aangeboden.
Wij rijden bijv op kosten van de zaak en zijn genegen een dagje rond te scheuren hoor.
pi_103894365
Desnoods contacteren we herman van de actie stille armoede die ook zijn chauffeurs rond heeft rijden of er 1 en ander gecombineerd kan worden met zijn chauffeurs
pi_103894373
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:33 schreef Lottekoekkie het volgende:
Bedankt hoor.
Mij maakt het niets uit , ik gun het iedereen die het nodig heeft en mijn bijdrage mag ook gebruikt worden voor postzegels hoor :P
  woensdag 2 november 2011 @ 21:40:32 #274
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103894388
Ik hoor het wel wanneer jullie iets concreets hebben :')

SPOILER
pi_103894443
ik denk dat er best een chauffeursnetwerk kan gebruiken.
je hebt al het vervoerstopic en dat werkt ook altijd goed. hier hebben ook al meerdere mensen aangeboden spullen te willen vervoeren. zeker voor kerstpakketten zou dat geen probleem moeten zijn.
pi_103894453
SPOILER
pi_103894504
ach voor 2014 en 15 ook als het kan.
als het nu eenmaal goed word opgezet kan het de komende jaren gekopieerd worden.
van de fouten van vorig jaar leren we en zo gaat het elk jaar beter worden
  woensdag 2 november 2011 @ 21:42:30 #278
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103894507
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:41 schreef Lottekoekkie het volgende:
SPOILER
kksst.. jij ging pb-en :P
pi_103894523
das idd waar ik ook aan denk we zitten begin november dit kost tijd zoiets op te starten en te regelen
ben wel bang dat we in tijdnood komen en dat daardoor de boel helemaal in de erwtensoep gaat lopen
  woensdag 2 november 2011 @ 21:43:19 #280
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103894555
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:42 schreef missyB het volgende:
das idd waar ik ook aan denk we zitten begin november dit kost tijd zoiets op te starten en te regelen
ben wel bang dat we in tijdnood komen en dat daardoor de boel helemaal in de erwtensoep gaat lopen
We ouwehoeren te veel :P

SPOILER
pi_103894608
Ik denk dat het goed is dat Cat deze week vakantie heeft gehad want ze kan haar borst natmaken om volgende week de knopen door te hakken 8-)
pi_103894663
nee hoor, gaat goed komen.
vorig jaar kwam het ook goed en toen bestond het forum nu nog niet eens (28november pas opgericht)
pi_103894697
nou laten we dan eens spijkers met koppen slan zonder cat te passeren.
als er nu eens topic word geopend met chauffeurs.
Dus als je wil chauffeuren zet in topic je naam, de regio waarin je kunt rijden gewoon heel kort
de aanbieders van persoonlijke pakketten ook een topic waar je alleen kan aangeven dat je wilt meedoen details komen dan wel als cat er is
De evt ontvangers geen idee hoe we dat even moeten doen
  One tough cookie woensdag 2 november 2011 @ 21:45:37 #284
169210 liesje1979
pi_103894706
Zoveel ideeen, maar volgens mij zegt eigenlijk iedereen ongeveer hetzelfde. Ontzettend tof dat er zo druk wordt meegedacht. Ik lees mee, maar wil eigenlijk geen uitspraken doen zonder dat met Cat te hebben overlegd en die is er nu even niet. Het is duidelijk uit dit topic dat er users behoefte hebben om persoonlijke pakketten te geven. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat we dat natuurlijk niet gaan tegenhouden! Misschien valt er iets te combineren, misschien komt het los van elkaar te staan, geen idee nog.

Wat wel jammer zou zijn is als mensen bij voorbaat al afknappen, we zijn nog niet eens echt begonnen. Ik denk dat iedereen die in dit topic post dit doet vanuit de allerbeste bedoelingen, laten we daar dan alsjeblieft ook van uit gaan en in het achterhoofd houden dat we allemaal weer een geslaagde pakketten actie willen ok? :*
pi_103894731
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:45 schreef missyB het volgende:
nou laten we dan eens spijkers met koppen slan zonder cat te passeren.
als er nu eens topic word geopend met chauffeurs.
Dus als je wil chauffeuren zet in topic je naam, de regio waarin je kunt rijden gewoon heel kort
de aanbieders van persoonlijke pakketten ook een topic waar je alleen kan aangeven dat je wilt meedoen details komen dan wel als cat er is
De evt ontvangers geen idee hoe we dat even moeten doen
rustig cat is zo weer terug. komt allemaal wel goed. wacht eerst ff op cat
pi_103894743
sorry ik ben nog weleens daadkrachtig :)
pi_103894795
ik bied aan: een halve fles witte wijn, de andere helft is net soldaat gemaakt met een dinnetje :)
pi_103894804
gelukkig weet ik de rem te vinden ;)
straks mag je weer volgas.
pi_103894851
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:47 schreef loecje het volgende:
gelukkig weet ik de rem te vinden ;)
straks mag je weer volgas.
ben dr klaar voor!
ik sta gewoon nog strak van de adrenaline na het halloweenfeest hier in d ebuurt, ben nog aan het afkicken van organiseren
pi_103895070
Tja, sommigen moeten dat zijn zullen we maar zeggen...
pi_103895076
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:40 schreef Ireth het volgende:
Ik hoor het wel wanneer jullie iets concreets hebben :')

SPOILER
Dit dus. No offense, maar stel ff iemand aan die de zooi planned. Een vent ofzo.
pi_103895111
quote:
12s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dit dus. No offense, maar stel ff iemand aan die de zooi planned. Een vent ofzo.
no offense maar die is er al maar even op vakantie,mannen hebben wat last van begrijpend lezen :)
pi_103895152
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:53 schreef missyB het volgende:

[..]

no offense maar die is er al maar even op vakantie,mannen hebben wat last van begrijpend lezen :)
Planners gaan niet met vakantie !
pi_103895229
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

tuurlijk wel das een retraite week en dan komt ze terug bomvol barstensgoeie idee-en!
pi_103895278
Ik vind alles best.
Heb dus het topic geopend voor het goede doel, komt vast goed.
ik ga dus wél voor persoonlijke, mooie pakketjes.
Geld geef ik niet want weet niet waar het heengaat. En voor een noodgeval vorig jaar mocht er ook geen geld gegeven worden....
Tja
pi_103895318
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:56 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik vind alles best.
Geld geef ik niet want weet niet waar het heengaat. En voor een noodgeval vorig jaar mocht er ook geen geld gegeven worden....
Tja
oeh daar heb je wel een zeer raak punt vind ik....
pi_103895492
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zeker wel ze moet zich even opladen om van alle goede plannen hier , een totaalplan te maken want duidelijkheid is wat er nodig is en als iedereen dan weet wat hij/zij moet doen is het zo gepiept. ^O^
pi_103895573
Ik heb niet heel het topic gelezen :@
Maar, geweldig initiatief!
Wat ik wilde aangeven is, of er over gedacht is om de ondernemers onder fokkers aan te spreken?
Als je personeel hebt, is een pakketje extra zo besteld. Of je doet dit als sponsoring.

Gewoon maar een suggestie.
Ik volg dit in ieder geval, ik heb misschien nog wat bij te dragen voor pakketten voor mensen met kinderen in de leeftijd tussen 6 en 10.
pi_103895589
ik zoek trouwens nog eters met kerst, vrijwiliggers?
pi_103895604
quote:
Ik vind alles best.
Tja
Dat mag toch, iedereen moet doen wat voor hem/haar goed voelt met als einddoel dat mensen die het kunnen gebruiken een pakket krijgen.
pi_103895640
ik hoop dit jaar wel de flessen wijn te kunnen slijten die ik vorig jaar aanbood
  One tough cookie woensdag 2 november 2011 @ 22:06:01 #302
169210 liesje1979
pi_103895865
quote:
Ik vind alles best.
Tja
Dat klopt, dat was voor 1 secifiek persoon en niet past niet in de intentie van FHF. We hebben het er een tijd terug al over gehad, wat doen we met de pakketten dit jaar? Want dat er iets moest gebeuren was wel duidelijk, het was zo'n groot succes en tenslotte de reden waardoor we uberhaubt begonnen zijn met FHF. Omdat het vorig jaar zo mis is gegaan wilden we een andere constructie, en bedachten we dit, bij wijze van uitzondering om zo een grote groep mensen te kunnen bereiken en zo toch een grote groep mensen blij te kunnen maken. Maar goed, als je het heel zwart wit stelt hebben jullie natuurlijk helemaal gelijk. Ik vind het alleen jammer dat een actie als deze vergeleken wordt met een inzameling voor een individuele user.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')