ElisaB wil wel, maar gaat het niet redden dit jaar.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:11 schreef DrParanoid het volgende:
Misschien wil elisab nog wel ondanks dat ze niet meer blauw is?
Klopt. Zoals Elisa het vorig jaar deed was super, maar het was zo jammer dat een aantal mensen het blijkbaar toch vergat (zullen we maar zeggen) om hun deel op te sturen. En het kan geenszins de bedoeling zijn dat anderen daardoor vanuit hun verantwoordelijkheidsgevoel zelf op kosten gejaagd worden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:51 schreef kahlie het volgende:
Tja, ik weet dat het organiseren veel tijd kost, maar wat me zo tegenstaat hierin is dat mensen soms hun verplichtingen niet nakomen. En dan zit je dus met x mensen, inclusief adressen, die zitten te wachten op iets leuks. Wat er dan dus niet gaat komen... waar je dus een oplossing moet zoeken. En die heb ik niet, want ik kan niet een groot gedeelte aan pakketten zelf samenstellen. En dat is knudde...
Ik ben er ook nog niet uit eerlijk gezegd. Ik kon het vorig jaar niet bedenken en nu nog steeds niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:12 schreef Cat22 het volgende:
Klopt. Zoals Elisa het vorig jaar deed was super, maar het was zo jammer dat een aantal mensen het blijkbaar toch vergat (zullen we maar zeggen) om hun deel op te sturen. En het kan geenszins de bedoeling zijn dat anderen daardoor vanuit hun verantwoordelijkheidsgevoel zelf op kosten gejaagd worden.![]()
Ik vind het super dat er al een porretje in de richting is gegeven, want ik vond het vorig jaar wel een prachtactie.Maar hoe we het risico voor de organisator/coördinator kunnen beperken en ontvangers niet teleurstellen... daar zijn Liesje en ik ook nog niet over uit. Ideeën zijn welkom!
In feite is hoe je het beschreven hebt, zo ongeveer ook hoe het vorig jaar gegaan is. Met dat verschil dat er geen reserves meer achter de hand waren. Althans; niet genoeg.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:57 schreef kahlie het volgende:
Er blijven toch altijd haken en ogen kleven aan dit soort dingen, maar zo lijkt het me het rustigst voor de moderator. Die krijgt de meeste info binnen zonder te hoeven zeuren/na-checken en er zijn opties voor verloren pakketten.
Dat kan ik me inderdaad nog herinneren, dat er op het laatste ogenblik steeds maar mensen werden gezocht. Dat schrok mij af, want ik las veel verhalen dat mensen teleurgesteld waren of boos. Vanwege ziekte ben ik weleens wat later met post (maar meldt het altijd wel netjes), dus toen ben ik afgehaakt. Daarna pas heb ik voorzichtig geopperd of het 1 op 1 nog wel mocht en toen 3 mensen blij gemaakt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:13 schreef ElisaB het volgende:
[..]
In feite is hoe je het beschreven hebt, zo ongeveer ook hoe het vorig jaar gegaan is. Met dat verschil dat er geen reserves meer achter de hand waren. Althans; niet genoeg.
quote:
Dat zou ik dan weer wel vrij gemakkelijk kunnen doen. Alleen het traject ervoor kan niet iemand op z'n eentje doen. Daar heb je een groepje enthousiastelingen voor nodigquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:32 schreef kahlie het volgende:
ElisaB's idee vind ik ook super tof, al zou ik dat zelf niet kunnen organiseren. Teveel werk, alhoewel ik zeker weet dat er mensen zijn die een postkantoor in/bij de supermarkt hebben zodat het makkelijker wordt.
Ik denk dat dit organisatorisch het simpelst uit te voeren is... met de minste haken en ogen, desnoods wil ik ook wel boodschappen gaan doen en pakketten gaan vullenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:21 schreef ElisaB het volgende:
Nog maar eens een optie opperen: een topic starten om geld in te zamelen voor Kerstavondpakketten (net zoals we dat een korte tijd hebben gedaan voor de Asielactie). Op 10 december gaat iemand boodschappen doen en vult het gewenste aantal dozen met allerlei lekkers en leuks voor Kerstavond.
[...]
Het is een overweging
Ik zou hier graag aan mee willen helpen. Ik heb van alles in huis wat weggegeven kan worden. En het klinkt nog gezellig ook als je het met een groepje doetquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:41 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik denk dat dit organisatorisch het simpelst uit te voeren is... met de minste haken en ogen, desnoods wil ik ook wel boodschappen gaan doen en pakketten gaan vullen
Igv de dozen voor mét kinderen, dan kan ik hier nog wel een staatsgreep doen in het assortiment dvd's van Susanne! Zijn er meerdere bij voor kleine kinderen (denk: teletubbie's enzo) die zeker een nieuwe bewonderaar kunnen krijgen (en dan ben ik van die tubbie's af)
FHF is toch Fokkers voor Fokkersquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:47 schreef Lottekoekkie het volgende:
Is er niet iets regionaals te verzinnen, dat bijv een aantal lieve vrijwilligers per regio/provincie of zo eea coordineren? Of het aantal vragen-match-aanbod gelijk verdeeld verzorgen Ik roep maar wat
Voor kids spul moet je gewoon de Action leegrovenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:41 schreef Ireth het volgende:
Igv de dozen voor mét kinderen, dan kan ik hier nog wel een staatsgreep doen in het assortiment dvd's van Susanne! Zijn er meerdere bij voor kleine kinderen (denk: teletubbie's enzo) die zeker een nieuwe bewonderaar kunnen krijgen (en dan ben ik van die tubbie's af)
We zouden het ook kunnen combineren. Per regio/provincie een klein groepje dat gaat shoppen, pakketten die al klaar liggen ophaalt en pakketten bezorgt per auto. Je hebt wel minstens een groep of 3-5 nodig. Er zijn vorig jaar volgens mij ook veel mensen geweest die zowel hebben ontvangen als hebben gegeven. Klopt dat?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:25 schreef Lottekoekkie het volgende:
Overigens is Elies' idee om vrij vertaald "verwenpakketten" ipv wenspakketten te maken imo een prima idee.
Extra lekkere en leuke dingen voor de feestdagen welke de doelgroep niet zo snel zal (kunnen) kopen ipv noodzakelijkheden oid
Meer algemeen dus maar gewoon een mooi pakket pure verwennerijtjes.
Als eea dan via een inzameling zou gaan is het ook allemaal iets makkelijker te realiseren vermoed ik.
Ik kan hetzelfde maar dan in Zuid-Holland.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:49 schreef The_Dean het volgende:
Ik ben wel bereid in Friesland te helpen met een en ander. Heb een auto, dus pakketten ophalen en vervolgens persoonlijk afleveren lijkt me geen probleem.
Eventueel met een auto vol dozen naar ergens anders in Nederland is ook wel te regelen.
Verder ben ik ook geen ster in zoiets op poten zetten, maar kan dus wel mijn diensten als chauffeur aanbieden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
Als je het hebt over ontvangers: misschien handiger dat nog even niet te doen, laten we eerst eens kijken hoe we het kunnen organiseren. De pakketten die we kunnen krijgen raken we wel kwijt, eventueel doneren aan een voedselbank of iets dergelijks, mochten zich niet genoeg mensen melden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:43 schreef Lottekoekkie het volgende:
Van het weekend lezen meer FOK!kers mee dus maar hopen dat er veel support komt, net als vorig jaar.
Nou willen veel FOK!kers niet met de billen bloot dus Cat of Liesje, mogen zij zich toch alvast evt via pb melden, al is er nog niets vast?
Dat heeft niks met modzijn te maken.quote:En al ben ik geen modje, ik vraag een ieder die wil meewerken en zijn hulp aanbiedt dat dan ook echt te doen.
Ik ben helemaal voor dit planquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:21 schreef ElisaB het volgende:
Nog maar eens een optie opperen: een topic starten om geld in te zamelen voor Kerstavondpakketten (net zoals we dat een korte tijd hebben gedaan voor de Asielactie). Op 10 december gaat iemand boodschappen doen en vult het gewenste aantal dozen met allerlei lekkers en leuks voor Kerstavond. Twee thema's: met kinderen en zonder kinderen. Op 11 december gaan de pakketten de deur uit. Ontvangers worden niet genoemd (tenzij ze het zelf willen), maar het geheel wordt helemaal opgeleukt met verslagen en foto's.
Niet helemaal des FHF's (omdat er geld aan te pas komt), maar je kunt er gedurende een paar weken een dingetje van maken op FOK! en het lijkt me daardoor toch wel een heel mooi initiatief...:
We hebben eerder tegen kerst de Warme Voeten-actie (voor de daklozen van Rotterdam) gehad, later FOK! voor Fok (voor kinderen met taaislijmziekte) en natuurlijk de asielacties. Waarom niet iets dergelijks, maar dan voor onze eigen FOK!-kers die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken? Ongetwijfeld niet zo'n 'sexy' doel als de zwervers of zieke kindjes, maar het hoeft dan ook niet zo groots te zijn / te worden als toen.
Het is een overweging
Gevers = prima.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:08 schreef Lottekoekkie het volgende:
Bedoelde eerder gevers, die bepalen eigenlijk hoe het gaat verlopen, toch?
Tuurlijk kan datquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:38 schreef Lottekoekkie het volgende:
En ik ben nu wel heel erg de grenzen aan het opzoeken maar is er een mogelijkheid vd modjes om dit item/verzoek op elk onderdeel van FOK! neer te planten?
Waarmee ik bedoel dat veel FOK!kers enkel dáár kijken waar ze zelf echt posten maar er her en der een aantal FOK!kers zijn die vast wel wat kunnen missen getuige sommige items![]()
Ik weet niet hoe het werkt maar de modjes snappen vast wat ik bedoel, overal een verwijzing naar hierIs voor een goed doel dus uitzonderingen bevestigen de regels
Gofter, nou ben ik weer afgeleidquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:41 schreef ElisaB het volgende:
Tuurlijk kan datAlleen moet je dat echt pas doen als je een kloppend, sluitend en aansprekend plan hebt, want anders krijg je eerst een he-le-boel gezeik over je heen en dan heeft niemand er meer zin in
Zoiets, maar dan netjes sluitend en duidelijk voor iedereenquote:2011, met z'n tienen voor één!
In december 2011 gaan we de enigszins chaotische, maar toch succesvolle FHF-Kerstpakkettenactie van vorig jaar proberen te evenaren. Helemaal in de geest van FOK!-kers helpen FOK!-kers gaan we proberen voor velen de dure decembermaand nét iets leuker te maken.
Omdat samendoen leuker is, hebben we het volgende bedacht: we gaan FOK!-kerstpakketten maken. Voor FOK!-ers, door FOK!-kers. Elk pakket zal een waarde hebben van ¤ 35 en zal allerlei lekkere en leuke dingen bevatten om de feestmaand een beetje feestelijk te maken voor iedereen die dat hard kan gebruiken. Voor elk Kerstpakket, hebben we de medewerking van 10 FOK!-ers nodig die in staat en bereid zijn om ¤ 3,50 te missen. Gewoon, om een ander te helpen, een steuntje in de rug te geven, er ff doorheen te helpen. Leuk toch
Hoe meer FOK!-ers, hoe meer vreugd, dus in de komende weken zul je op verschillende plekken op FOK! bla, bla, bla.
Meedoen? Stuur een PM aan bla bla bla. Iedereen die meedoet krijgt tot eind dit jaar een mooi roze 'met z'n tienen voor één'-tagje.
Meer doen? Heb je een leuk idee om in te zamelen? Post in topic bla bla bla...!
Omdraaien: eerst een goed idee, dan mobilieren, anders hebben jullie er met Pasen nog ruzie overquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:49 schreef Lottekoekkie het volgende:
Gelijk heb je, gez**kzever en op de man spelen is hier vaak zat, weet ik álles van![]()
Maar een vast plan hangt toch ook af van de bereidwilligheid en daarvoor moet gemobiliseerd worden.
Maar eerst maar kijken of Danny zijn goedkeuring geeft aan een inzameling.
Danny, het is toch ook een fantastische vent ook hè![]()
Ik heb er niet volledig zicht op, maar ik gok tussen de 40 en de 50quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:55 schreef Lottekoekkie het volgende:
Laakt nog het antwoord op de vraag: om hoeveel (gevraagde) pakketten ging het vorig jaar?
Dan kunnen we daar een beetje van uit gaan, weten we ook wel budget daar voor nodig is..
en overigens wil mijn supermarktmeneer en die van Ireth dat ook weten. en de hopenlijk zich massaal aanmeldende donateurs ook
Eerste stap is een globaar, maar goed doordacht plan, dan de modjes vragen om bij Yv op schoot te gaan zitten en lief te kijken, dan Yv vragen met Danny te overleggenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:55 schreef kahlie het volgende:
Voorlopig Plan de campagne:
- Danny aan z'n mouw trekken (wie doet dat? Anders zit z'n PM-box vol).
- Goed plan maken
- Regionaal het e.e.a. regelen (connecties connecties)
- Opdelen in regio's (we hebben al twee chauffeurs)
- ElisaB wat vragen stellen over wat/hoe vorig jaar
Er loopt nu het e.e.a. maar laten we het wel gestructureerd houden, anders loopt het weer in de soep. Eerste stap is nog steeds netjes aan Danny vragen of het mag, zo niet, dan moeten we toch echt iets anders verzinnen.
Leuk idee verder ElisaB... jullie gaat te haaaard!
Hoe is het met opgehaald geld? Is dat ok als het naar een contactpersoon gaat of wil FOK! dat liever niet?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Eerste stap is een globaar, maar goed doordacht plan, dan de modjes vragen om bij Yv op schoot te gaan zitten en lief te kijken, dan Yv vragen met Danny te overleggen
Moeten we met the powers that be overleggen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:00 schreef kahlie het volgende:
[..]
Hoe is het met opgehaald geld? Is dat ok als het naar een contactpersoon gaat of wil FOK! dat liever niet?
Het mag (hoogstwaarschijnlijk) geen FOK!-actie zijn. Het is gewoon een initaitief van users en de enige bijdrage van FOK! is dat het over het platform mag. Dus zal een van de users het geld moeten inzamelen en daar verantwoording over moeten afleggen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:00 schreef kahlie het volgende:
Hoe is het met opgehaald geld? Is dat ok als het naar een contactpersoon gaat of wil FOK! dat liever niet?
Als je ideeën hiervoor hebt ben ik er heel benieuwd naar. Want ik zou het niet weten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:09 schreef ayumu het volgende:
Hoe beoordeelt men wie er recht op een pakket heeft om mogelijk misbruik tegen te gaan?
Vorige jaar nog met een kerst pakket actie meegeholpen en later bleek dat sommige die meende er recht op te hebben dat helemaal niet hadden
Hoe voorkomen jullie dat?
Heb je hier meegedaan, of ergens anders? En indien hier: wie heeft er volgens jou ten onrechte een pakket gekregenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:09 schreef ayumu het volgende:
Hoe beoordeelt men wie er recht op een pakket heeft om mogelijk misbruik tegen te gaan?
Vorige jaar nog met een kerst pakket actie meegeholpen en later bleek dat sommige die meende er recht op te hebben dat helemaal niet hadden
Hoe voorkomen jullie dat?
Zelf denk ik, Dat een motivatie van de ontvangende user naar een FHF vertrouwenspersoon toe al kan aantonen of iemand er recht op heeft een korte omschrijving van het hoe en waarom en het forum kan zelf ook als bron van informatie dienen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als je ideeën hiervoor hebt ben ik er heel benieuwd naar. Want ik zou het niet weten.
FHF werkt op basis van integriteit van de user en ik heb het idee dat het zelfregulerend vermogen hier erg goed werkt.
Ow, gelukkigquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:26 schreef ayumu het volgende:
Zelf denk ik, Dat een motivatie van de ontvangende user naar een FHF vertrouwenspersoon toe al kan aantonen of iemand er recht op heeft een korte omschrijving van het hoe en waarom en het forum kan zelf ook als bron van informatie dienen.
Nee, Elisa niet hier wel al een aantal jaar op behoorlijk grote schaal aan acties meegedaan, en helaas is daar niet alles goed van terecht gekomen.
En het plan van jullie is ontzettend mooi en het zal zeker goed komen maar het was toch even een puntje wat ik mezelf gewoon afvroeg hoe jullie er mee omgaan
Een hele goede (af-)vraag hoorquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:47 schreef ayumu het volgende:
Nou dat zit dus goed, En nogmaals ik vroeg het me even al zo
Ik denk dat als er op die manier gecontroleerd zou worden je weinig mensen zou krijgen die een pakket zouden willen ontvangen, buiten dat ik niet weet of dat wel zou mogen ivm privacy en wat zouden dan de criteria moeten zijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:38 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wat dat betreft ben ik een harde, post mij adres van de vrager en ik krijg heel zijn hebben en houden boven water (jaren mijn werk geweest) maar we gaan uit van de waarheid en bovendien is het hier FHF dus de vragenden zijn hier al bekend en via hun postgedrag min of meer op waarheidsgehalte makkelijk te achterhalen.
(en krijg weer een por want mijn visite staat nu voor mij in de pannen te roeren)
dus echt weg
Hier wil ik me bij aansluitenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:45 schreef afraid_tech het volgende:
ik kom ook even binnenvallen, heb helaas geen oplossing voor het probleem, en ben dan ook nog eens nieuw hier, ik zou graag willen steunen, is het ook mogelijk om een bepaald bedrag aan een van de organisatoren over te maken? vind het een super goed idee, maar ben ontiegelijk slecht in het kopen van iets leuks/nuttigs etc... voor een ander, maar uit eigen ervaring weet ik hoe ontzettend belangrijk het is.
tegen de tijd dat het nodig is
Toen was ik hier nog niet actief, Dus dan is de vraag nu gesteld voor dit jaarquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:49 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een hele goede (af-)vraag hoorWe hebben de vraag vorig jaar zeker 30 keer gehad
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:52 schreef ayumu het volgende:
Toen was ik hier nog niet actief, Dus dan is de vraag nu gesteld voor dit jaar
Regiogebonden lijkt me wel het makkelijkst ja. Bij deze meld ik me aan voor regio Hilversumquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:00 schreef Ireth het volgende:
Ik denk dat we het regiogebonden moet gaan plannen. Per provincie een coordidinges en een x aantal chauffeurs...
* Ireth staat ook half in de pannen te roeren trouwens
Ik wil geen partypooper zijn, dan dit is bij elke actie altijd weer een heikel punt: veel users willen niet dat hun naw voor andere users bekend wordt. Geldt zowel voor gevers als voor krijgers.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:24 schreef kahlie het volgende:
Die groep moet bijv. via een gedeelde excelsheet (google doc ofzo) kunnen inzien wat de namen, adressen e.d. zijn en hoeveel geld er is opgehaald.
Het zou gaan om een kleine groep van max 5 mensen, al kan het anders alleen VP en daarnaast dan Regio mensen zijn. Het lijkt me moeilijk coordineren als je niets weet... iemand moet het betalen, iemand moet het maken en iemand moet het bezorgen...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik wil geen partypooper zijn, dan dit is bij elke actie altijd weer een heikel punt: veel users willen niet dat hun naw voor andere users bekend wordt. Geldt zowel voor gevers als voor krijgers.
En dat!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:35 schreef ElisaB het volgende:
VP heeft FHF al (Yvonne)
PR heeft FOK! ook, evenals redacteuren die op de andere subsites stukjes schrijven
Ga ik elk geval (via de mods) goed in overleg met PR van FOK! en wees er goed van doordrongen dat je geen dingen kunt doen die FOK! als merk / bedrijf erin betrekken.
Dan zou je moeten scheiden: VP weet het sowieso, dan verteld die de twee globale coordinatoren alleen hoeveel mensen er in welke regio zitten, en speelt die dan enkel door naar degene die uiteindelijk bezorgt. Dan heb je zo min mogelijk gezeik met NAW, terwijl er wel inzicht is over hoeveel pakketten waarheen moeten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:43 schreef indaha het volgende:
Iemand zou gewoon het geld moeten beheren , tellen en dan diegenen die inkopen gaan doen vertellen hoeveel ze te besteden hebben, dit zou eventueel dan wel regionaal kunnen, maar ik ben het met ElisaB eens dat niet zo veel mensen de naw gegevens van alle gevers en alle ontvangers hoeven te weten.
Precies wat ik bedoeldequote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:45 schreef kahlie het volgende:
[..]
Dan zou je moeten scheiden: VP weet het sowieso, dan verteld die de twee globale coordinatoren alleen hoeveel mensen er in welke regio zitten, en speelt die dan enkel door naar degene die uiteindelijk bezorgt. Dan heb je zo min mogelijk gezeik met NAW, terwijl er wel inzicht is over hoeveel pakketten waarheen moeten.
Dat is ook lastig en daarmee is het ook een lastig iets om te organiseren. Je kunt er best voor kiezen om naw en betaalgegevens te willen delen, maar dan moet je er rekening mee houden dat er mensen zijn die niet willen meedoen (zowel gevers als krijgers).quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:39 schreef kahlie het volgende:
Het zou gaan om een kleine groep van max 5 mensen, al kan het anders alleen VP en daarnaast dan Regio mensen zijn. Het lijkt me moeilijk coordineren als je niets weet... iemand moet het betalen, iemand moet het maken en iemand moet het bezorgen...
Ook dat is heel lastig. Je moet het verschil goed aanvoelen om er niet de fout mee in te gaan. FOK! geeft jullie (ons) de ruimte om het er met elkaar over te hebben, maar wil haar naam er niet aan verbinden naar buiten toe. Logisch, want FOK! (Danny, de andere rooien) hebben het niet in de hand.quote:Ik vind het moeilijk dat aan de ene kant FOK wel als medium wil helpen en aan de andere kant mag het niet als "FOK-actie" worden opgezet.
Juist omdat je geen flauw idee hebt wat je kunt verwachten, kun je het beste de groep zo klein mogelijk en de organisatie zo centraal mogelijk houden. Dan ben je veel flexibeler. Hulp inroepen kan altijd nogquote:Dat maakt het lastig om in te schatten wat je wel/niet kan verwachten. Mochten het 40 pakketten blijven, dan kun je makkelijk je regio's overhoop gooien en een groep van 5 laten bezorgen. Mochten het er opeens 200 worden, dan zit je in de shit als je maar 5 man hebt...
Je werkt waarschijnlijk met een ander soort groepen. Niet met onbekende goedbedoelende users met een toetsenbordquote:En 2 man zou dan 12 mensen moeten coordineren, dat lijkt me wel te doen... of werk ik gewoon tevaak met grote groepen?
Ik denk dat het kleiner kan: een VP die een lijstje heeft van mensen in de regio die willen inkopen/ophalen/rondbrengen en daar de NAW gegevens over verdeelt. Je moet users echt niet het gevoel gaan geven dat 'iedereen' hun gegevens kan inzien. Daar ligt dit soort acties veel te gevoelig voor. En gelijk hebben ze.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:45 schreef kahlie het volgende:
[..]
Dan zou je moeten scheiden: VP weet het sowieso, dan verteld die de twee globale coordinatoren alleen hoeveel mensen er in welke regio zitten, en speelt die dan enkel door naar degene die uiteindelijk bezorgt. Dan heb je zo min mogelijk gezeik met NAW, terwijl er wel inzicht is over hoeveel pakketten waarheen moeten.
Zo had ik er nog niet bij stilgestaan, dat is misschien wel een beter plan.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:48 schreef ElisaB het volgende:
... Nog veel meer handige info ...
Juist omdat je geen flauw idee hebt wat je kunt verwachten, kun je het beste de groep zo klein mogelijk en de organisatie zo centraal mogelijk houden. Dan ben je veel flexibeler. Hulp inroepen kan altijd nog
Ja, dat klopt... vooral ook mensen die weten wat ze doen enzoquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:48 schreef ElisaB het volgende:
Je werkt waarschijnlijk met een ander soort groepen. Niet met onbekende goedbedoelende users met een toetsenbord
Dat stond er toch? Of misschien niet zo duidelijk, sorry. VP weet NAW. Coordinator weet aantallen. Bezorger weet NAW. Dus 2 mensen weten het.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik denk dat het kleiner kan: een VP die een lijstje heeft van mensen in de regio die willen inkopen/ophalen/rondbrengen en daar de NAW gegevens over verdeelt. Je moet users echt niet het gevoel gaan geven dat 'iedereen' hun gegevens kan inzien. Daar ligt dit soort acties veel te gevoelig voor. En gelijk hebben ze.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:24 schreef kahlie het volgende:
Aangepast plan:
Voor de globale organisatie hebben we nodig:
1 Penningmeester (geld regelen & verdelen)
1-2 PR-personen (leuke dingen schrijven) --> Fok vragen
1 Vertrouwenspersoon (ontvangers beoordelen) --> Yvonne vragen
1 Centraal punt met coordinator (bij iemand thuis of op kantoor in ieder geval genoeg plek)
3-5 Coordinatoren (maken pakketten, aantallen laten kloppen, vervoer regelen)
Bezorgers worden dan ad hoc aangesproken, via vervoerstopic. Dus laat ik alleen de chauffeurs staan die al hebben toegezegd.![]()
Zo far:
Groningen
Friesland
The_Dean (chauffeur)
Drenthe
Overijssel
Flevoland
Gelderland
Utrecht
Noord-Holland
Zuid-Holland
Scorpie (chauffeur)
Lottekoekkie (chauffeur omg. R'dam)
Zeeland
Noord-Brabant
Limburg
Wie meldt zich als coordinator?
Ow, dat scheelt wel, jaquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:53 schreef kahlie het volgende:
Ja, dat klopt... vooral ook mensen die weten wat ze doen enzo
Dat schat ik ook ja... maar goed, vorig jaar heb je ALLES geregeld. Coordineren van verzending/ontvangst, vertrouwenspersoon, matchmaking ALLES. Ik vond het nog steeds super tof van jequote:
Ik heb het echt niet allemaal alleen gedaan hoorquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:02 schreef kahlie het volgende:
Dat schat ik ook ja... maar goed, vorig jaar heb je ALLES geregeld. Coordineren van verzending/ontvangst, vertrouwenspersoon, matchmaking ALLES. Ik vond het nog steeds super tof van jeEcht een engeltje ben je
Even geupdate. Ireth, centraal punt voor NL wordt dus teveel, omdat je geen plek heb voor 40 pakketten. Indien het wel in omg. Utrecht is, zou je dan wel meerdere dozen kunnen inpakken en bij je houden zodat het verstuurd kan worden? Dan kunnen we misschien in 2 fases of met 2 plekken werken. Of juist alles in 1 dag doen, zodat coordinatoren een deel van de pakketten meenemen de regio's in.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:57 schreef kahlie het volgende:
Geupdate Aangepast plan:
Voor de globale organisatie hebben we nodig:
1 Penningmeester (geld regelen & verdelen)
1-2 PR-personen (leuke dingen schrijven) --> Fok vragen
1 Vertrouwenspersoon (ontvangers beoordelen) --> Yvonne vragen
1 Centraal punt met coordinator (bij iemand thuis of op kantoor in ieder geval genoeg plek)
3-5 Coordinatoren (maken pakketten, aantallen laten kloppen, vervoer regelen)
Bezorgers worden dan ad hoc aangesproken, via vervoerstopic. Dus laat ik alleen de chauffeurs staan die al hebben toegezegd.
Zo far:
Groningen
Catch22- (chauffeur)
Friesland
The_Dean (chauffeur omg. Noord-Friesland)
Drenthe
Catch22- (chauffeur evt. drenthe)
Overijssel
Flevoland
Gelderland
Utrecht
Noord-Holland
JK1982 (chauffeur Dronten-Amsterdam-Amersfoort)
Zuid-Holland
Scorpie (chauffeur)
Lottekoekkie (chauffeur omg. R'dam)
Zeeland
vannelle (chauffeur omg. Zeeland/Brabant)
Noord-Brabant
vannelle (chauffeur omg. Zeeland/Brabant)
Limburg
Wie meldt zich als coordinator?
Call me blont (heb mijn haar zwart geverfd, kunstmatige intelligentie.. maar het werkt nog niet echt geloof ik...) maar betekent dit nu dat ik bij mijn AH meneer niets hoeft te regelen omdat er 1 centraal punt is waar het geregeld gaat worden? Lees ik het zo goed, of snap ik er weer eens (zal me niets verbazen overigens) geen jota van?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:40 schreef Cat22 het volgende:
Wat betreft opslag: ik heb via PM een mogelijk aanbod over centrale inkoop, opslag en vervolgens distributie naar lokale afhaalpunten gekregen (dan heb je het dus over telkens een paar pakketten die opgehaald en uitgedeeld moeten worden). Verder kan ik er nog niks over zeggen, omdat de aanbieder anoniem wil blijven en het nog niet 100% geregeld is.
Dus prima als er gekeken wordt naar mensen die daar wat in kunnen betekenen, mocht dit niet doorgaan, maar heeft voor nu denk ik nog geen prioriteit.
Met de optie die ik heb gehoord zouden we een hoop transportgedoe kunnen voorkomen doordat alles op één plek gekocht en ingepakt kan worden. Dat gezegd hebbende: als jij bij je AH meneer iets moois kunt regelen dan kunnen we die bijdrage zeker meenemen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:23 schreef Ireth het volgende:
[..]
Call me blont (heb mijn haar zwart geverfd, kunstmatige intelligentie.. maar het werkt nog niet echt geloof ik...) maar betekent dit nu dat ik bij mijn AH meneer niets hoeft te regelen omdat er 1 centraal punt is waar het geregeld gaat worden? Lees ik het zo goed, of snap ik er weer eens (zal me niets verbazen overigens) geen jota van?![]()
misschien is t verstandig om al een "ik wil graag een lief gebaar rond de feestdagen ontvangen door een fhf kerstpakket animo check topic" te openen...quote:En - nog belangrijker- : mensen die zo'n pakket willen krijgen!
Denk dat de drempel om zo'n pakket te vragen best hoog is. Je stelt jezelf door te vragen best zwak en hulpbehoevend op. Terwijl het uiteraard helemaal geen schande is, maar werkt wel drempelverhogend.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:01 schreef Cat22 het volgende:
Ik denk dat als je nu zo'n topic opent je teveel grapjassen krijgt die de poll invullen en je geen idee hebt hoe groot de vraag werkelijk is.
Zouden die ontvangers niet vanzelf komen als we een aansprekende actie voor gevers op touw zetten? Met dan uiteraard ook een 'aanmeld/por/PM nu de vertrouwenspersoon maar want je verdient zo'n pakket' topic.
Hoeveel pakketten er vorig jaar waren bedoel je? Dat waren er zo'n 50. Maar als de opzet dit jaar een andere insteek heeft kunnen dat er zomaar meer (of minder?) worden.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:05 schreef Remco_h het volgende:
geen idee cat, denk dat elisab daar als enige een zinnig antwoord op kan geven...
Ow absoluut.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Denk dat de drempel om zo'n pakket te vragen best hoog is. Je stelt jezelf door te vragen best zwak en hulpbehoevend op. Terwijl het uiteraard helemaal geen schande is, maar werkt wel drempelverhogend.
Persoonlijk lijkt het mij een goed plan om ontvangers voor te laten dragen door iemand anders, zo sluit je de meeste grapjassen ook uit.
En niet iedereen die het nodig heeft heeft het lef om er om te vragen, blijft toch een lastig iets.
nee hoeveel grapjassen een "aanvraag" doen...quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hoeveel pakketten er vorig jaar waren bedoel je? Dat waren er zo'n 50. Maar als de opzet dit jaar een andere insteek heeft kunnen dat er zomaar meer (of minder?) worden.
[..]
wel met instemming van de betreffende user?quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ow absoluut.Wat mij betreft mogen mensen (fokkers dus) ook voorgedragen worden.
Ah, op die fiets! Dat viel volgens mij best mee. Maar dat kwam ook door de opzet (berichtje in het topic of naar elisa). Een poll anoniem invullen is natuurlijk veel makkelijker en leuker.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:20 schreef Remco_h het volgende:
[..]
nee hoeveel grapjassen een "aanvraag" doen...
gewoon een topic zonder poll met de mededeling een pm naar de vertrouwenspersoon te doen..quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:23 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ah, op die fiets! Dat viel volgens mij best mee. Maar dat kwam ook door de opzet (berichtje in het topic of naar elisa). Een poll anoniem invullen is natuurlijk veel makkelijker en leuker.En dan krijg je vertekende cijfers.
Maak maar een opzetje als je wilt. Met de mededeling dat ze zich in het topic kunnen melden maar ook een pm kunnen sturen naar de vertrouwenspersoon. Ook moet er een opzetje komen van de tekst ter promotie. Elisa had eerder al iets geschreven wat eigenlijk heel goed was.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:34 schreef Remco_h het volgende:
[..]
gewoon een topic zonder poll met de mededeling een pm naar de vertrouwenspersoon te doen..
denk dat je er dan wel bent
Ik zou geen poll doen. Bedenk gewoon iets haske liefs en leuks, dan komt de rest vanzelfquote:Op zondag 23 oktober 2011 22:01 schreef Cat22 het volgende:
Ik denk dat als je nu zo'n topic opent je teveel grapjassen krijgt die de poll invullen en je geen idee hebt hoe groot de vraag werkelijk is.
Zouden die ontvangers niet vanzelf komen als we een aansprekende actie voor gevers op touw zetten? Met dan uiteraard ook een 'aanmeld/por/PM nu de vertrouwenspersoon maar want je verdient zo'n pakket' topic.
Yep! Leuk!quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zou geen poll doen. Bedenk gewoon iets haske liefs en leuks, dan komt de rest vanzelf
Er zijn best veel ontvangers die anoniem willen blijven. Snap ikWat ik héél leuk zou vinden, is als de ontvangers een fotootje mailen. Van hoe iets op tafel staat, of leeggegeten is, blij ontvangen wordt onder de kerstboom, etc. Ze kunnen er iets bij schrijven (of ze doen het niet; ook goed). Uiteraard mag ook dát anoniem (dan via de VP die jullie aanwijzen). Gewoon, als tastbaar beeld om de actie af te sluiten (in een sticky gesloten topic).
Daar moest ik ook aan denkenquote:Op zondag 23 oktober 2011 23:24 schreef Ireth het volgende:
Yep! Leuk!Maar ook als ontvanger is zoiets erg leuk om te doen. Ik spreek uit ervaring dat het plezier en de liefde die je voelt bij het ontvangen van een pakket hartverwarmend is!
beter goed gejat dan slecht bedacht..... denk dat elisa haar oorspronkelijke op de lading behoorlijk dekte die heb ik dus maar keihard gepikt en een beetje aan gepast.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:36 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Maak maar een opzetje als je wilt. Met de mededeling dat ze zich in het topic kunnen melden maar ook een pm kunnen sturen naar de vertrouwenspersoon. Ook moet er een opzetje komen van de tekst ter promotie. Elisa had eerder al iets geschreven wat eigenlijk heel goed was.
overigens denk ik wel dat yvonne even haar fiat moet geven voor haar pm doos vol gespamt kan worden. Omdat we Yvonne niet op willen zadelen met alles denk ik dat er een 2e persoon bij kan voor het ontvangen van de pm's.quote:FHF Kerstpakketten seizoen 2.
In navolging van het "Kerstpakket, om iemand blij te maken" van vorig jaar zijn er weer wat animo checks om dit voor de komende feestdagen wederom op te starten.
De gevers willen geven, de planners willen plannen, echter zijn wij op zoek naar de ontvangers om te ontvangen.
Wordt jouw decembermaand een beetje zonniger als je gewoon eens iets leuks, nuttigs en / of lekkers van iemand ontvangt? Kunnen we jouw kerst wat opfleuren of ben je hard toe aan een duwtje in de rug, meld je dan! Dat mag hieronder in het topic, maar ook per PM aan de volgende mensen:
Vertrouwenspersoon : Yvonne
Contactpersoon : (vul hier maar een naam in van iemand die kan en wil)
Hulp vragen is een grote stap, maar doe het gewoon!
Wat kan jou het schelen dat de vertrouwenspersoon weet dat je tóch wel graag iets wilt krijgen. Je hoeft niet je hele verhaal te vertellen, je hoeft niet met je naam op internet, je hoeft geen eeuwige dank te beloven, je mag helemaal anoniem blijven (behalve voor de vertrouwenspersoon, want iemand moet natuurlijk zorgen dat het pakket uiteindelijk bij jou terecht komt). Wat kan je gebeuren, behalve misschien iets waar je even een beetje blij van wordt?!
Zet je schaamte, je twijfel, je angst en al het andere dat je tegenhoudt opzij, en drop gewoon een PM.
Dit is een Fokkers Helpen Fokkers actie, wat FHF inhoud kan je lezen in de FAQ
Ik ben blij dat je er weer bent! (uitroepteken)quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:57 schreef GimmeGore het volgende:
Over de drempel om zoiets voor jezelf te vragen.
Ik geloof dat ik er vorig jaar 4-5 dagen over heb lopen twijfelen of ik het wel of niet zou doen.
Gewoon omdat je niet alleen gaat sturen van: "hoi, ik ben Marion en ik zou wel een kerstpakketje willen ontvangen"
Nee, er moest ook nog bij waarom. En dat is toch best een grote stap. Want ook al ken je de persoon niet naar wie je het stuurt, je moet toch iets vrij persoonlijks van jezelf kwijt.
En toen ging er bij (toen nog ) ons wat mis, dus is er nooit een pakket aangekomen. En heeft mijn exvriend (hij gebruikte toen mijn account voor bepaalde topics) iets vrij bots gepost en durfde ik zelf nooit meer te postenTerwijl ik het juist zo'n lief initiatief vond
Je maakt heel veel indruk, maar ik denk niet dat ik dit jaar enige voortrekkersrol zal vervullen; het is mijn jaar niet. In 2012 misschien weerquote:Op maandag 24 oktober 2011 23:18 schreef komrad het volgende:
idd fijn dat er een vervolg (lijkt) te komen.
En ElisaBvoor de organisatie vorig jaar. Ik heb de neiging een poging te wagen je over te halen weer te organiseren, maar ik doe dat niet. ( as if dat indruk maakt ). Ik heb er alle vertrouwen in dat er een mooie actie uit rolt.
Wat fijn dat je weer durft te posten!quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:57 schreef GimmeGore het volgende:
Ik geloof dat ik er vorig jaar 4-5 dagen over heb lopen twijfelen of ik het wel of niet zou doen.
Gewoon omdat je niet alleen gaat sturen van: "hoi, ik ben Marion en ik zou wel een kerstpakketje willen ontvangen"
Nee, er moest ook nog bij waarom. En dat is toch best een grote stap. Want ook al ken je de persoon niet naar wie je het stuurt, je moet toch iets vrij persoonlijks van jezelf kwijt.
En toen ging er bij (toen nog ) ons wat mis, dus is er nooit een pakket aangekomen. En heeft mijn exvriend (hij gebruikte toen mijn account voor bepaalde topics) iets vrij bots gepost en durfde ik zelf nooit meer te postenTerwijl ik het juist zo'n lief initiatief vond
Je bedoelt toch hopelijk dat dit van jezelf moestquote:Op maandag 24 oktober 2011 21:57 schreef GimmeGore het volgende:
Dan mag je met mij meerijden, ik woon ook in een gat naast Leidenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:23 schreef rebel-angel het volgende:
even eenomdat de kerstpakketen aktie weer komt
ook dit jaar wil ik weer mee helpen of met spulletjes of met geld
jammer genoeg geen rijbewijs in bezit, maar wel bereid om op locatie te komen helpen
zelf woon ik in zuid-holland in een gat naast leiden
Nou het kwam op mijn over alsof je op zijn minst moest aangeven waarom je graag een kerstpakket zou willen ontvangen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:02 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je bedoelt toch hopelijk dat dit van jezelf moestOf hebben we ergens vorig jaar de indruk gewekt dat iedereen uit de doeken moest doen wáárom er iets gewenst was? Ik hoop het toch niet
Idem hier.quote:
Hier hetzelfde.. ik woon ook in een dorpie in de buurt van Tiel. Rij elke dag van Tiel naar Nieuwegein!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:32 schreef Puala het volgende:
Ik kan evt. genoeg spullen opslaan zodat de pakketten bij mij gemaakt zouden kunnen worden. Op mijn werk (Utrecht) kan ik spullen ontvangen en zou ik mee naar huis(dorp naast Tiel) kunnen vervoeren.
Ze uitdelen wil ik ook welRijd elke dag tussen Tiel/Utrecht heen en weer en ben bereid een ommetje te maken
edit: en makro pasje aanwezig hier, dus ook de mogelijkheid om dingen groot in te kopen.
Ik heb nog eens een PM naar wat mensen gestuurd. Want ik wil ook echt eraan beginnen, net als jullie denk ik.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:41 schreef missyB het volgende:
maar goed is er al wat concreets bekend over het hoe en wat?
Stiekem zit ik elke keer als jij hier post te grinniken. Want dan vraag ik me af wat je gaat doneren aan deze actiequote:
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 23:28 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Stiekem zit ik elke keer als jij hier post te grinniken. Want dan vraag ik me af wat je gaat doneren aan deze actie
Je bent niet de enige die mij dit verteldquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 23:28 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Stiekem zit ik elke keer als jij hier post te grinniken. Want dan vraag ik me af wat je gaat doneren aan deze actie
Ga je nu zo doen tegen mij.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mag ik helpen ElisaB. ?Op zondag 1 januari 2012 03:39 schreef liesje1979 het volgende:
Mochten we kinderen willen, hebben we je nodig, just so you know. :')
Heur zei wat ik vanmiddag dachtquote:
Ik maak het spannend hequote:[spoiler]Je had me toch beloofd dat je zo nu en dan een DM'etje zou sturen naar mij zodat ik mezelf dat niet meer hoefde te sturen?[/spoiler]
Van mij wel hoorquote:Mag ik helpen ElisaB. ?
Die snap ik dan nietquote:
Whatever....quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 23:58 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Kijk es naar je username, en lees dan haar opmerking opnieuw......
heur staat voor zijquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 00:04 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
Whatever....
dat heur struikel ik over maar goed
DM contact heeft een nadeel, ik DM heel veel met een aantal users, er zit geen zoekfunctie in dus dan op een gegeven moment weet je het niet meer... PM is wel goed aangezien je gewoon je berichten kan bewaren. Er zou in principe 1 centrale mailbox moeten zijn waar degene die willen geven en de vragers met elkaar in contact staan, dus dat iedereen in 1 mailbox kan komen..quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 09:39 schreef seasushi het volgende:
.... Toch vond ik het geweldig om vorig jaar 2 kerstpakketten te krijgen die best persoonlijk waren. Dat was nou net het leuke eraan. Dat iemand de moeite had gedaan om er wat leuks voor dochter (en zelfs ook voor mij) in te doen. Het blijft een beetje een risico, maar kunnen "gevers" en 'vragers" toch niet gewoon per pm aan elkaar gelinkt worden? Dan kun je weliswaar niet volledig anoniem blijven, maar het maakt het wel persoonlijker. ( en diegene die hun afspraken niet nakomen worden gewoon publiekelijk aan de schandpaal geknoopt
net als in V&A)
Ik begrijp je helemaal en de inzet die je wilt doen ook heel goed.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:18 schreef Lottekoekkie het volgende:
Spullen aanbieden kan 365 dagen per jaar, een kerstpakket mag persoonlijker zijn met wat meer persoonlijke aandacht en inhoud imo.
Een pakket of 50 met exact dezelfde inhoud voor even zoveel mensen is wel lief maar mist toch dat persoonlijke tintje. En kerst mag best wat extra persoonlijke aandacht voor een ander betekenen.
Ik mag van mijn supermarkt 50 dozen bonbons, 50 flessen wijn, ditto kaas, sapjes, koejes en weet ik veel wat gaan shoppen met korting en hij distribueert het ook nog indien nodig (enkel bij grote hoeveelheden) maar is dat een liefdevol pakket? Niet echt, toch? Meer een gemakkelijk pakket.
Maw: ik shop ff snel met mijn karretje door de winkel met vanalles 50 en ben klaar. Daar zie ik weinig liefdevols in.
Ik zie niet in waarom niet.quote:Maw: ik shop ff snel met mijn karretje door de winkel met vanalles 50 en ben klaar. Daar zie ik weinig liefdevols in.
Als ik iets zou krijgen (onverwacht danwel verwacht) en het is iets standaards ben ik er net zo blij mee dan een persoonlijk pakket.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:04 schreef Lottekoekkie het volgende:
Dat vorig jaar mensen teleurgesteld werden door terugtrekkers wil niet zeggen dat die zelfde "vragende" mensen nou echt blij worden van het geijkte flesje wijn, kaas, bonbons en weet ik wat.
Mijn baas en mijn lief zijn baas gaven dat soort pakketten en juist die werden "uit een goed hart"weggegeven aan goede doelen. Maar zelfs de goede doelen konden er weinig mee
Zegt toch wat.
Dat heeft niks te maken met ondankbaarheid, dat is juist het punt.
Ik ben er voor om persoonsgerichte pakketten te maken, al is dat logistiek moeilijker maar je stuurt geen wijn naar iemand die het niet mag hebben of kaas naar iemand met een allergie.
Daarom, ik herhaal mezelf, sorry, neig ik naar een persoonsgebonden pakket.
Je doelt op alcoholisten? Die zitten er om te springen, mijn oom was er 1 en die vond dat maar al te mooi in z'n kerstpakket. Als ik hem mocht geloven was de kerst een feest, juist vanwege die fles wijn in z'n kerspakket.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:04 schreef Lottekoekkie het volgende:
Dat heeft niks te maken met ondankbaarheid, dat is juist het punt.
Ik ben er voor om persoonsgerichte pakketten te maken, al is dat logistiek moeilijker maar je stuurt geen wijn naar iemand die het niet mag hebben of kaas naar iemand met een allergie.
Daarom, ik herhaal mezelf, sorry, neig ik naar een persoonsgebonden pakket.
(en de reden voor stelligheid mbt bepaalde dingen is nogal persoonlijk dus vraag daarom maar om via pb)
Je kan naast het standaard pakketje ook wat persoonlijkere dingen eraan toevoegen, toch?quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:39 schreef BrandX het volgende:
hoe dan ook, ik zou het heel leuk vinden om een op een persoon gericht pakket samen te stellen
wat misschien ook scheelt in de mate van terugtrekkers, is om doorlopend goed te blijven roepen: ''Als je wat wil aanbieden, harstikke tof! Maar zorg er ajb voor dat je heel goed zeker weet dat je hetgeen je aanbied, ook kan waarmaken. Dit voorkomt teleurstelling bij de (niet)ontvanger en scheven gezichten naar de (niet) stuurder''
Grote kans trouwens dat de mate waarin teruggetrokken wordt dit jaar een stuk mee zal vallen ten opzichte van vorig jaar, toen dit nog relatief nieuw was, spur of the moment, en redelijk n FOK! hype waar mensen vol goede bedoelingen op insprongen zonder van te voren het goed af te wegen of ze dat wel konden waarmaken.
Dat is leuk maar dan het logistieke deel nog....quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:50 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
Je kan naast het standaard pakketje ook wat persoonlijkere dingen eraan toevoegen, toch?
Dat soort lui horen gewoon gebant te worden, maar dat is mijn mening.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:52 schreef Lottekoekkie het volgende:
Dat dus.
Ik blijf bij mijn eerdere aanbod met dien verstande dat ik persoonlijk veel en veel liever een paar échte pakketten wil versturen, die met een hart en met een ziel.
En wie beloofd maar niet waarmaakt moet maar even in zijn/haar bol kijken en daarmee leven.
Dat logistieke moet geen probleem zijn, zodra het pakket is samengesteld gewoon adres op de doos plakken,nummertje erop, melden bij de gene die planning maakt... en die zorgt dat het bij de goede bezorger komt.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:53 schreef Lottekoekkie het volgende:
[..]
Dat is leuk maar dan het logistieke deel nog....
Dat in elkaar flansen van die pakketten dat mogen jullie sowieso onderling regelen dat is toch niet voor mij weggelegdquote:Op zondag 30 oktober 2011 23:12 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ja, maar, persoonlijke dingen naast het standaardpakketje schreef je toch?
Als de standaardpakketjes door 1 centraal persoon worden verzorgd moet je zien hoe je een persoonlijk iets erbij kluunt, mits het allemaal centraal gaat........
Lastig...... ik ga steeds meer voor persoonlijke pakketten![]()
I'll be there
Ja natuurlijk, die wijn komt wel op.. maar een pakket wat echt op iemand gericht is, is toch zoveel leuker? Ik bedoelde het meer zoals vorig jaar, dat je kunt aanbieden van "ik heb een kado bon en wil daar graag iemand een plezier mee doen" of "ik wil iemand graag een kist boodschappen kado doen".. Zo komt het pakket terecht bij de persoon die er ook écht iets aan heeft en er zullen denk ik meer mensen zijn die een kadobon aan bieden die ze nog hebben liggen dan dat ze daadwerkelijk geld overmaken...quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:29 schreef loecje het volgende:
iemand die niet van wijn houd kent vast wel iemand die wel van wijn houd. nodig die uit om lekker wijn te komen drinken en je hebt een gezellig avondje.
oke beetje overdreven. maar om nu rekening te gaan houden met wat iedereen lust en niet lust lijtk me ook wat ver gaan. moet je dan eerst een hele vragenlijst gaan invullen voordat je een pakket kan ontvangen?
Dat hoop ik ook.. Misschien inderdaad ook regelmatig benadrukken dat als je het aanbied, het niet fijn is als je niks opstuurd...quote:Op dinsdag 1 november 2011 07:56 schreef BrandX het volgende:
Ik blijf bij mijn verwachting dat het aantal melders-maar-niet-opstuurders dit jaar beperkt zal zijn, zo niet een incident als het al gaat gebeuren dit jaar.
Vorig jaar was het de nieuwe hype waar iedereen vol goede bedoelingen op in sprong, zich op dat moment niet realiserend wat het daadwerkelijk zou gaan betekenen. Het nieuwe is er wel een beetje van af, mensen die zich nu aanbieden zullen dat veel meer wel overwogen doen.
Wat dat betreft vind ik de wijze van vorig jaar nog steeds de beste, met èn een topic èn een mediator (voor de anoniemen) die vraag en aanbod koppelt.
true, maar de mate waarin het vorig jaar gebeurde zie ik niet weer gebeuren.quote:Op dinsdag 1 november 2011 09:42 schreef loecje het volgende:
je kan het wel hopen, sommige mensen zijn nu eenmaal zo. hoeft niet altijd expres te gaan maar mensen maken fouten.
je ziet het hier in de topic's ook nog regelmatig. iemand bied iets aan, iemand heeft er belang bij, aanbieder reageert niet meer... ik denk niet dat het alleen maar nieuwigheid van het forum was.
Nee, voor de schermen kan gewoon in een topic, net als vorig jaar, gematched worden. Truuk is dat de OP goed bijgehouden wordt. De mods van FHF kunnen daarmee helpen, die OP. En ik kan daar ook mee helpen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:04 schreef missyB het volgende:
Dus concreet komt er een lijst dan van aanbieders en ontvangers deze worden achter de schermen gematcht?
Daarbij kunnen fokkers geld storten mocht er iets mis gaan dat daar dan nog een pakket gemaakt van kan worden?
Denk wel dat de tijd nu begint te dringen
De mensen die anoniem willen blijven moeten het dan gewoon "achter de schermen" regelen. zo is het vorig jaar toch ook gegaan? En de pakketten kunnen natuurlijk wel beschreven worden in de OP alleen dan gewoon zonder naam erbij toch?quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:12 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nee, voor de schermen kan gewoon in een topic, net als vorig jaar, gematched worden. Truuk is dat de OP goed bijgehouden wordt. De mods van FHF kunnen daarmee helpen, die OP. En ik kan daar ook mee helpen.
Daarnaast heb je de mensen die graag anoniem willen blijven. Zowel aanbieders als vragers.Dat is de wat lastigere club.
Dus eigenlijk gaat het dan precies zoals vorig jaar of mis ik iets? Ik begrijp best dat de persoonlijke pakketten het leukste zijn maar ik denk dat je met een fokbrede inzamelingactie meer ophaald en dus meer mensen blij kan maken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:12 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nee, voor de schermen kan gewoon in een topic, net als vorig jaar, gematched worden. Truuk is dat de OP goed bijgehouden wordt. De mods van FHF kunnen daarmee helpen, die OP. En ik kan daar ook mee helpen.
Daarnaast heb je de mensen die graag anoniem willen blijven. Zowel aanbieders als vragers.Dat is de wat lastigere club.
tja het is wat ik het leukste zou vinden. Tis maar mijn mening, ik zeg niet dat het zo moetquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:51 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk gaat het dan precies zoals vorig jaar of mis ik iets? Ik begrijp best dat de persoonlijke pakketten het leukste zijn maar ik denk dat je met een fokbrede inzamelingactie meer ophaald en dus meer mensen blij kan maken.
Ik denk dat dit aan de aanbieder is.. De een heeft een bioscoopbon over van ¤5,- en stuurt dit op en de ander wilt misschien een lekker pakket samenstellen van ¤30,-.. Denk ook niet dat je hier een minimaal bedrag aan vast moet maken ofzo... Je kunt iemand namelijk met een bioscoopbon van 5 euro ook heel blij maken en de drempel om iets aan te bieden wordt ook hoger als je zegt minimaal 10 of wat dan ook...quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:19 schreef SpermaDonor het volgende:
Wat is eigenlijk de gemiddelde prijs die jullie willen handhaven voor een pakket?
Ik doelde eigenlijk meer op het feit als je een basispakket zou samen stellen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:55 schreef BrandX het volgende:
Ik heb ook geen vast bedrag in gedachten.
Zoals het vorig jaar ging vond ik wel mooi. Mensen kwamen met wensen, en dat was meestal iets relatief kleins/goedkoops. En vervolgens kwam er een aanbieder die er zelf wat van maakte. Het volume en de waarde van de paketten varieerden enorm. Doch de waarde voor de ontvanger (als in niet financiele waarde) was enorm grooten daarom was het zo onwijs gaaf
okquote:Op dinsdag 1 november 2011 16:28 schreef missyB het volgende:
aan cat 22 is gevraagd dit op zich te nemen
perfectquote:en zij is anderen om haar heen aan het verzamelen om te helpen.
had niet gelezen dat ze weg was, maar kan hier en daar een post gemist hebben.quote:Momenteel is zij even een paar daagjes weg maar neem aan dat d erest op poten komt nadat zij terug is.
Niet iedereen hoeft het te doen natuurlijk, als 1 iemand dat op zich neemt is genoeg. En aangezien yvonne VP is is het wel handig dat ze meebeslist over de actie gok ikquote:Op dinsdag 1 november 2011 16:48 schreef loecje het volgende:
lijkt me toch dat cat dat heeft gedaan/gaat doen.
anders heeft yvonne straks haar pm box vol zitten met fok!kers die haar op dit topic wijzen.
Waarom zou er goedkeuring van yvonne moeten komen?quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:54 schreef kwiebuske het volgende:
Heb yvonne even een dm gestuurd met de link hiernaar en of ze even wil komen kijken
verder lees ik mee
als er officiele toestemming is kom ik terug
Om nog maar niet te spreken van de wijze les die mijn dochter kreeg dat wildvreemde mensen spontaan iets persoonlijks aan haar stuurden. Zo maar. Omdat mensen ook vriendelijk zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:55 schreef BrandX het volgende:
Ik heb ook geen vast bedrag in gedachten.
Zoals het vorig jaar ging vond ik wel mooi. Mensen kwamen met wensen, en dat was meestal iets relatief kleins/goedkoops. En vervolgens kwam er een aanbieder die er zelf wat van maakte. Het volume en de waarde van de paketten varieerden enorm. Doch de waarde voor de ontvanger (als in niet financiele waarde) was enorm grooten daarom was het zo onwijs gaaf
Ja geweldig toch? Dat is echt van die creditcard reclame, onbetaalbaarquote:Op dinsdag 1 november 2011 19:17 schreef seasushi het volgende:
[..]
Om nog maar niet te spreken van de wijze les die mijn dochter kreeg dat wildvreemde mensen spontaan iets persoonlijks aan haar stuurden. Zo maar. Omdat mensen ook vriendelijk zijn.
Sterker nog, Yvonne is dit vorig jaar zelf gestartquote:Op dinsdag 1 november 2011 18:29 schreef liesje1979 het volgende:
Yvonne is op de hoogte hoor! Als het niet had gemogen hadden we het vast wel gehoord.
Zoals ik eerder al opmerkte, ik zou gaan voor de fokbrede inzamelingsactie en als men zelfpersoonlijk een ander wilt verblijden met een pakket kan daar toch een apart topic voor gemaakt worden? Het een sluit het ander toch niet uit?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:51 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk gaat het dan precies zoals vorig jaar of mis ik iets? Ik begrijp best dat de persoonlijke pakketten het leukste zijn maar ik denk dat je met een fokbrede inzamelingactie meer ophaald en dus meer mensen blij kan maken.
Dat ZIJ akkoord gaanquote:Op dinsdag 1 november 2011 16:14 schreef kwiebuske het volgende:
ik vind de actie perfect
zowel het initiatief nu als vorig jaar.
wil dit jaar graag meedoen met iets, geld of pakket maken en distribueren
echter:
ik lees nog nergens dat Danny en Yvonne (vertrouwenspersoon) het medium fok! al
hebben toegestaan dat het via hier georganiseerd word.
laten we daar eerst eens achteraan gaan.
Yvonne maakt nu hele leuke banberichten, maar .........
voor ik iets toezeg/doe wil ik eerst horen/lezen dat HUN akkoord gaan.
mvg
ff verbeterdquote:Op woensdag 2 november 2011 01:53 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat ZIJ hullie akkoord gaan
Ze gaan akkoord hoor, mits binnen de grenzen die FOK! daaraan normaalgesproken altijd al stelt. Die staan in dit topic op meerdere plekken toegelicht.
Wel liev dat je eraan denkt
Shit zeg, doe ik het zelf ook nog verkeerdquote:
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Maar niet iedereen is in de gelegenheid om 1 op 1 een volledig pakket te schenken. Dus dat als enige mogelijkheid bieden, sluit een hele grote groep uit om mee te doen. Dat vind ik niet zo lief.quote:Op woensdag 2 november 2011 16:30 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik roeptoetter ook maar weer eventjes en herhaal dat ik een voorstander blijf van persoonlijke pakketten. Niet om de rest te kort te laten komen maar simpelweg omdat het veel liever is.
Is het dan een idee om voor dit soort gevallen ook geld achter te houden? de pakketten die dus niet aankomen kunnen dan enigszins vergoed/vervangen worden met geld wat ingezameld word.. Er zijn vast ook mensen die liever geld geven omdat ze wel iets willen doen maar geen zin/tijd/energie/inspiratie hebben om een pakket te maken... Zo komen de kosten van de pakketten die zoek raken ook niet voor rekening van de gulle gever.quote:Op woensdag 2 november 2011 16:30 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik roeptoetter ook maar weer eventjes en herhaal dat ik een voorstander blijf van persoonlijke pakketten. Niet om de rest te kort te laten komen maar simpelweg omdat het veel liever is.
Ik heb dus besloten de mensen welke ik vorig jaar mocht verrassen met een pakket weer een mooi pakket te doen toekomen. (moest van het postkantoor hier mijn huisnr en postcode erop zetten na mijn geklaag dat er al 2 pakketten falikant foetsie waren ondanks dat ze volgens t&tcode waren afgeleverd, , ja hoor, echt wel maar waar dan? nieuwe pakketten gemaakt en opnieuw verstuurd) en dus wisten de ontvangers helaas de herkomst) Was dus wel een extra duur gebeuren, 2 pakketten dubbel. Maar ze kwamen eindelijk aan en waren er zo blij mee en ook dat dat smaakt naar meer. Dat ze dan weten waar het vandaan komt is dan jammer, daarentegen kreeg ik dan weer hele lieve kaartjes en die kaartjes waren voor mij persoonlijk heel erg dierbaar en waardevol. en voor die kaartjes alleen al doe ik het, die lievigheid vd kaartjes alleen al kan ik goed gebruiken.
Logistiek gezien moet ik tot mijn spijt helaas afhaken, maar als ik verder bruikbaar kan zijn hoor ik het graag.
Doen we vaker, gezellig toch!quote:
Misschien moet je even lezen wat ik schrijf, want ik heb werkelijk geen flauw idee waar ik dit aan verdiend heb.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:01 schreef Lottekoekkie het volgende:
[quote ElisaB]
Maar niet iedereen is in de gelegenheid om 1 op 1 een volledig pakket te schenken. Dus dat als enige mogelijkheid bieden, sluit een hele grote groep uit om mee te doen. Dat vind ik niet zo lief.[unquote]
Sorry Elies, je weet hoe ik over jou denk maar die laatste opmerking van jou vind ik dan weer niet lief. We hebben het over kerstpakketten en persoonlijk vind ik dan dat juist aan kerstpakketten meer aandacht mag worden besteed. Als dan wordt gesuggereerd dat "aandachtpakketten" anderen uitsluiten en dat dan "niet lief" zou zijn zie ik dat als een belediging naar degenen die extra werk willen maken voor een pakket voor een andere FOK!ker.
Nu ga ik het even een beetje wellicht bot zeggen maar ik maak toch echt zelf wel uit waar ik geld aan uit geef![]()
En wat mij betreft maak ik dus liever mooie pakketten voor FOK!kers die ik het gun dan geld te geven voor pakketten die verstuurd worden naar mensen waar ik (lees ik als zijnde een willekeurige FOK!ker) niks mee heb of sterker nog het niet gun.
Het klinkt waarschijnlijk niet zo aardig maar is wel eerlijk bedoeld.
Het één sluit het ander niet uit maar om medewerking in welke hoedanigheid maar niet voor het hele grote gross "niet lief"te noemen is niet bepaald aardig.
Volgens mij ookquote:Op woensdag 2 november 2011 21:05 schreef indaha het volgende:
Ik snap de opwinding niet, zoals Loecje al zegt het kan allebei toch.
Er zijn mensen die andere Fokkers kennen die een pakket kunnen gebruiken en dan is het natuurlijk leuk om een persoonlijker pakket te geven.
Er zijn ook Fokkers zoals ik die graag een geldelijke bijdrage willen leveren en die het niet uitmaakt wie het krijgt en die er vanuitgaan dat Cat en wie het eventueel nog meer gaat regelen zorgen dat het bij de mensen komt die het nodig hebben en volgens mij is dat ook wat Elies zei.
Dat zei ik al 2x geloof ikquote:Op woensdag 2 november 2011 19:21 schreef Lottekoekkie het volgende:
Loecje, ik krijg er geen hoge bloeddruk van hoor![]()
![]()
Maar wat jij nu zegt zei ik net ook. Goed plan en best goed uit te voeren.
Al drie keerquote:
Elies bedoelde volgens mij dat ze het een (de algemene pakketten) niet wilde wegvegen voor de persoonlijke pakketten. Dat zou ze dus niet leuk vinden. Dus het kiezen voor of het een of het ander. (maar zo lees ik het hoor... )quote:Op woensdag 2 november 2011 21:12 schreef Lottekoekkie het volgende:
Dan lezen jullie ook niet goed, ik zeg namelijk hetzelfde, steek mijn nek er ook voor uit maar beiden kan maar ik meende te lezen dat jij Elies juist de persoonlijke pakketten ten koste vind gaan van de algemene pakketten.
correct me if i'm wrong.
Ik denk dat iedereen maar goed moet lezen,quote:Op woensdag 2 november 2011 21:12 schreef Lottekoekkie het volgende:
Dan lezen jullie ook niet goed, ik zeg namelijk hetzelfde, steek mijn nek er ook voor uit maar beiden kan maar ik meende te lezen dat jij Elies juist de persoonlijke pakketten ten koste vind gaan van de algemene pakketten.
correct me if i'm wrong.
Ik lees in de quote van Eliesquote:Op woensdag 2 november 2011 21:12 schreef Lottekoekkie het volgende:
correct me if i'm wrong.
Lees deze nou nog eens: Alvast een zacht hintje naar kerstpakketten..quote:Op woensdag 2 november 2011 21:12 schreef Lottekoekkie het volgende:
correct me if i'm wrong.
Of in andere woorden: als we álleen kiezen voor het aanbieden van hele pakketten (omdat dat liever zou zijn), dan sluit je een hele groep uit die wellicht ook wat wil doen, maar niet zoveel kan doen. En dát zou ik - als we het toch over 'liever' hebben - niet lief vinden.quote:Dus dat als enige mogelijkheid bieden, sluit een hele grote groep uit om mee te doen. Dat vind ik niet zo lief.
Nee dat zou ik eigenlijk niet doen , want dan moet je weer uitzoeken wie waarvan een bon kan gebruiken.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:17 schreef missyB het volgende:
en een actie ernaast voor mensen die een bedrag willen doneren en daar dan een bestemming voor kiezen? bijv bepaalde mensen een kadobon sturen ik roeptoeter dan ook maar even wat
quote:Op woensdag 2 november 2011 21:16 schreef Ireth het volgende:
Elies bedoelde volgens mij dat ze het een (de algemene pakketten) niet wilde wegvegen voor de persoonlijke pakketten. Dat zou ze dus niet leuk vinden. Dus het kiezen voor of het een of het ander. (maar zo lees ik het hoor... )
Was dat een vraag? Graag: zwart, geen suiker. Wel graag véél!quote:
Dat is het beste idee van vandaagquote:Op woensdag 2 november 2011 21:22 schreef Ireth het volgende:
[ afbeelding ]
So....![]()
Topic 1. Algemene inzamelactie, standaardpakketten, donaties = boel mensen blij.
Topic 2. Persoonlijke pakketten die men wil aanbieden aan bepaalde mensen. Zoek contact, maak elkaar blij.
Ja? Mooi. Koffie!
Kom maar een keer halen, die heb je tenslotte nog steeds tegoedquote:Op woensdag 2 november 2011 21:24 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Was dat een vraag? Graag: zwart, geen suiker. Wel graag véél!
Ow ja, dat was ook zo!quote:Op woensdag 2 november 2011 21:25 schreef Ireth het volgende:
Kom maar een keer halen, die heb je tenslotte nog steeds tegoed
Ik ben bang dat niemand het echt leuk vind om iemand anders voor de feestmaand een postzegel te gevenquote:Op woensdag 2 november 2011 21:26 schreef missyB het volgende:
De evt donaties kunnen ook gebruikt worden voor de verzendkosten van de persoonlijke dozen dan draag je allemaal ook bij en valt het logistieke deel erg mee, dus mix match van aanod en vraag en koppel daar een donateur(s) aan voor verzendkosten
ja das ook weer zo......quote:Op woensdag 2 november 2011 21:28 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ben bang dat niemand het echt leuk vind om iemand anders voor de feestmaand een postzegel te geven
Uiteindelijk gaat het er wel op neerkomen, maar je moet het alleen niet zo benoemen, denk ik
quote:Op woensdag 2 november 2011 21:33 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik spreek geen Russisch![]()
Bedankt hoor.
Ik pb wel met degenen die ik het gun
Dan kost 1 pakketje 14 euro aan verzenden? 7 naar organisatie, 7 naar ontvanger? Dat is zondequote:Op woensdag 2 november 2011 21:33 schreef missyB het volgende:
[..]
ja das ook weer zo......
nou eens even denken wat dan wel mogelijk en leuk is.
De persoonlijke pakketten aan fokkers zelf over laten maar dan loop je dus risico dat sommigen zich niet aan afspraken houden wat je niet kan ondervangen.
Dan dus mix en match en dat alle persoonlijke pakketten eerst naar een distributieadres gaan zodat organisatie kan zien dat alles volgens afspraak verloopt. is dat niet zo word er van de overige donaties een pakket(ten) samengesteld.dat bijv allemaal binnen moet zijn voor 15 dec
16 dec word er geteld wat er over is en beslist organisatie hoe het restant over de pakketten verdeeld word in wat voor vorm dan ook.
is dat iets?
Mij maakt het niets uit , ik gun het iedereen die het nodig heeft en mijn bijdrage mag ook gebruikt worden voor postzegels hoorquote:Op woensdag 2 november 2011 21:33 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik spreek geen Russisch![]()
Bedankt hoor.
Ik pb wel met degenen die ik het gun
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
quote:Op woensdag 2 november 2011 21:41 schreef Lottekoekkie het volgende:
kksst.. jij ging pb-enSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
We ouwehoeren te veelquote:Op woensdag 2 november 2011 21:42 schreef missyB het volgende:
das idd waar ik ook aan denk we zitten begin november dit kost tijd zoiets op te starten en te regelen
ben wel bang dat we in tijdnood komen en dat daardoor de boel helemaal in de erwtensoep gaat lopen
rustig cat is zo weer terug. komt allemaal wel goed. wacht eerst ff op catquote:Op woensdag 2 november 2011 21:45 schreef missyB het volgende:
nou laten we dan eens spijkers met koppen slan zonder cat te passeren.
als er nu eens topic word geopend met chauffeurs.
Dus als je wil chauffeuren zet in topic je naam, de regio waarin je kunt rijden gewoon heel kort
de aanbieders van persoonlijke pakketten ook een topic waar je alleen kan aangeven dat je wilt meedoen details komen dan wel als cat er is
De evt ontvangers geen idee hoe we dat even moeten doen
ben dr klaar voor!quote:Op woensdag 2 november 2011 21:47 schreef loecje het volgende:
gelukkig weet ik de rem te vinden
straks mag je weer volgas.
quote:Op woensdag 2 november 2011 21:40 schreef Ireth het volgende:
Ik hoor het wel wanneer jullie iets concreets hebben
Dit dus. No offense, maar stel ff iemand aan die de zooi planned. Een vent ofzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
no offense maar die is er al maar even op vakantie,mannen hebben wat last van begrijpend lezenquote:Op woensdag 2 november 2011 21:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit dus. No offense, maar stel ff iemand aan die de zooi planned. Een vent ofzo.
Planners gaan niet met vakantie !quote:Op woensdag 2 november 2011 21:53 schreef missyB het volgende:
[..]
no offense maar die is er al maar even op vakantie,mannen hebben wat last van begrijpend lezen
tuurlijk wel das een retraite week en dan komt ze terug bomvol barstensgoeie idee-en!quote:Op woensdag 2 november 2011 21:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Planners gaan niet met vakantie !
oeh daar heb je wel een zeer raak punt vind ik....quote:Op woensdag 2 november 2011 21:56 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik vind alles best.
Heb dus het topic geopend voor het goede doel, komt vast goed.
ik ga dus wél voor persoonlijke, mooie pakketjes.
Geld geef ik niet want weet niet waar het heengaat. En voor een noodgeval vorig jaar mocht er ook geen geld gegeven worden....
Tja
Zeker wel ze moet zich even opladen om van alle goede plannen hier , een totaalplan te maken want duidelijkheid is wat er nodig is en als iedereen dan weet wat hij/zij moet doen is het zo gepiept.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Planners gaan niet met vakantie !
Dat mag toch, iedereen moet doen wat voor hem/haar goed voelt met als einddoel dat mensen die het kunnen gebruiken een pakket krijgen.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:56 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik vind alles best.
Geld geef ik niet want weet niet waar het heengaat. En voor een noodgeval vorig jaar mocht er ook geen geld gegeven worden....
Tja
Dat klopt, dat was voor 1 secifiek persoon en niet past niet in de intentie van FHF. We hebben het er een tijd terug al over gehad, wat doen we met de pakketten dit jaar? Want dat er iets moest gebeuren was wel duidelijk, het was zo'n groot succes en tenslotte de reden waardoor we uberhaubt begonnen zijn met FHF. Omdat het vorig jaar zo mis is gegaan wilden we een andere constructie, en bedachten we dit, bij wijze van uitzondering om zo een grote groep mensen te kunnen bereiken en zo toch een grote groep mensen blij te kunnen maken. Maar goed, als je het heel zwart wit stelt hebben jullie natuurlijk helemaal gelijk. Ik vind het alleen jammer dat een actie als deze vergeleken wordt met een inzameling voor een individuele user.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:56 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik vind alles best.
Tja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |