abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  One tough cookie dinsdag 1 november 2011 @ 18:55:11 #226
169210 liesje1979
pi_103841337
Geen probleem, ik heb hem verwijderd. ;)
pi_103842604
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:55 schreef BrandX het volgende:
Ik heb ook geen vast bedrag in gedachten.
Zoals het vorig jaar ging vond ik wel mooi. Mensen kwamen met wensen, en dat was meestal iets relatief kleins/goedkoops. En vervolgens kwam er een aanbieder die er zelf wat van maakte. Het volume en de waarde van de paketten varieerden enorm. Doch de waarde voor de ontvanger (als in niet financiele waarde) was enorm groot O+ en daarom was het zo onwijs gaaf O+
Om nog maar niet te spreken van de wijze les die mijn dochter kreeg dat wildvreemde mensen spontaan iets persoonlijks aan haar stuurden. Zo maar. Omdat mensen ook vriendelijk zijn. O+
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  Boks-Chick dinsdag 1 november 2011 @ 19:30:55 #228
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_103843378
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:17 schreef seasushi het volgende:

[..]

Om nog maar niet te spreken van de wijze les die mijn dochter kreeg dat wildvreemde mensen spontaan iets persoonlijks aan haar stuurden. Zo maar. Omdat mensen ook vriendelijk zijn. O+
Ja geweldig toch? Dat is echt van die creditcard reclame, onbetaalbaar O+
lolwut
  Boks-Chick dinsdag 1 november 2011 @ 19:31:39 #229
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_103843426
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:29 schreef liesje1979 het volgende:
Yvonne is op de hoogte hoor! Als het niet had gemogen hadden we het vast wel gehoord. ;)
Sterker nog, Yvonne is dit vorig jaar zelf gestart :D

Dus: @Kwiebuske, het is totaal geen probleem :P
lolwut
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:06:30 #230
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103848821
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:51 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk gaat het dan precies zoals vorig jaar of mis ik iets? Ik begrijp best dat de persoonlijke pakketten het leukste zijn maar ik denk dat je met een fokbrede inzamelingactie meer ophaald en dus meer mensen blij kan maken.
Zoals ik eerder al opmerkte, ik zou gaan voor de fokbrede inzamelingsactie en als men zelfpersoonlijk een ander wilt verblijden met een pakket kan daar toch een apart topic voor gemaakt worden? Het een sluit het ander toch niet uit?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  woensdag 2 november 2011 @ 01:53:54 #231
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_103862376
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:14 schreef kwiebuske het volgende:
ik vind de actie perfect
zowel het initiatief nu als vorig jaar.
wil dit jaar graag meedoen met iets, geld of pakket maken en distribueren

echter:
ik lees nog nergens dat Danny en Yvonne (vertrouwenspersoon) het medium fok! al
hebben toegestaan dat het via hier georganiseerd word.
laten we daar eerst eens achteraan gaan.

Yvonne maakt nu hele leuke banberichten, maar .........
voor ik iets toezeg/doe wil ik eerst horen/lezen dat HUN akkoord gaan.

mvg
Dat ZIJ akkoord gaan O+

Ze gaan akkoord hoor, mits binnen de grenzen die FOK! daaraan normaalgesproken altijd al stelt. Die staan in dit topic op meerdere plekken toegelicht.

Wel liev dat je eraan denkt :*
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_103863651
Voor mensen die zich afvroegen waar ik gebleven was: Cat22 zal dat jaar de organisatie op zich nemen, zoals al eerder gezegd in dit topic. Zij heeft mij gevraagd of ik mee wilde helpen, maar ik had mijzelf expres al niet eerder als coordinator/mede-hulp neergezet, aangezien ik dit met mijn huidige schema absoluut niet zou redden.

Ik hoop dat er gauw een duidelijk en concreet plan gaat komen. Ik merk dat veel mensen nadenken over wat ze graag willen, maar denk ook na over wat je kunt. Als je 1 pakket stuurt en het via TNT niet aankomt, kun je dan een 2de sturen? Als er een geld-actie loopt, is dat misschien niet zo persoonlijk, maar kun je wel garanderen dat iedereen wat krijgt en dat vind ik ook heel wat waard.

Een ander idee is misschien om een envelop erbij te doen met iets persoonlijks. Dan krijg je sowieso een levensmiddelenpakket en dan mag je in een enveloppen-topic kijken wat anderen aanbieden. Dan houden we de kosten voor de verzenders/gevers ook laag.

Een leuke bon kan prima met de post mee, net zoals een lief persoonlijk kaartje, een voucher, een klein dingetje.. etc.
pi_103877412
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 01:53 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat ZIJ hullie akkoord gaan O+

Ze gaan akkoord hoor, mits binnen de grenzen die FOK! daaraan normaalgesproken altijd al stelt. Die staan in dit topic op meerdere plekken toegelicht.

Wel liev dat je eraan denkt :*
ff verbeterd

ok :D
ik hou in de gaten wat er gaat spelen en roep wel een keer wat 8-)
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
pi_103879036
Ik roeptoetter ook maar weer eventjes en herhaal dat ik een voorstander blijf van persoonlijke pakketten. Niet om de rest te kort te laten komen maar simpelweg omdat het veel liever is.
Ik heb dus besloten de mensen welke ik vorig jaar mocht verrassen met een pakket weer een mooi pakket te doen toekomen. (moest van het postkantoor hier mijn huisnr en postcode erop zetten na mijn geklaag dat er al 2 pakketten falikant foetsie waren ondanks dat ze volgens t&tcode waren afgeleverd, , ja hoor, echt wel maar waar dan? nieuwe pakketten gemaakt en opnieuw verstuurd) en dus wisten de ontvangers helaas de herkomst) Was dus wel een extra duur gebeuren, 2 pakketten dubbel. Maar ze kwamen eindelijk aan en waren er zo blij mee en ook dat dat smaakt naar meer. Dat ze dan weten waar het vandaan komt is dan jammer, daarentegen kreeg ik dan weer hele lieve kaartjes en die kaartjes waren voor mij persoonlijk heel erg dierbaar en waardevol. en voor die kaartjes alleen al doe ik het, die lievigheid vd kaartjes alleen al kan ik goed gebruiken.
Logistiek gezien moet ik tot mijn spijt helaas afhaken, maar als ik verder bruikbaar kan zijn hoor ik het graag.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lottekoekkie op 02-11-2011 17:21:05 ]
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  woensdag 2 november 2011 @ 18:28:15 #235
33954 ElisaB
pi_103884240
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:54 schreef kwiebuske het volgende:

ff verbeterd
Shit zeg, doe ik het zelf ook nog verkeerd 8)7

quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 16:30 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik roeptoetter ook maar weer eventjes en herhaal dat ik een voorstander blijf van persoonlijke pakketten. Niet om de rest te kort te laten komen maar simpelweg omdat het veel liever is.

Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Maar niet iedereen is in de gelegenheid om 1 op 1 een volledig pakket te schenken. Dus dat als enige mogelijkheid bieden, sluit een hele grote groep uit om mee te doen. Dat vind ik niet zo lief.

Cat zal eerdaags wel weer terug zijn om knopen te hakken *O*
pi_103884371
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 16:30 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik heb dus besloten de mensen welke ik vorig jaar mocht verrassen met een pakket weer een mooi pakket te doen toekomen. (moest van het postkantoor hier mijn huisnr en postcode erop zetten na mijn geklaag dat er al 2 pakketten falikant foetsie waren ondanks dat ze volgens t&tcode waren afgeleverd, , ja hoor, echt wel maar waar dan? nieuwe pakketten gemaakt en opnieuw verstuurd) en dus wisten de ontvangers helaas de herkomst) Was dus wel een extra duur gebeuren, 2 pakketten dubbel. Maar ze kwamen eindelijk aan en waren er zo blij mee en ook dat dat smaakt naar meer. Dat ze dan weten waar het vandaan komt is dan jammer, daarentegen kreeg ik dan weer hele lieve kaartjes en die kaartjes waren voor mij persoonlijk heel erg dierbaar en waardevol. en voor die kaartjes alleen al doe ik het, die lievigheid vd kaartjes alleen al kan ik goed gebruiken.
Logistiek gezien moet ik tot mijn spijt helaas afhaken, maar als ik verder bruikbaar kan zijn hoor ik het graag.
Is het dan een idee om voor dit soort gevallen ook geld achter te houden? de pakketten die dus niet aankomen kunnen dan enigszins vergoed/vervangen worden met geld wat ingezameld word.. Er zijn vast ook mensen die liever geld geven omdat ze wel iets willen doen maar geen zin/tijd/energie/inspiratie hebben om een pakket te maken... Zo komen de kosten van de pakketten die zoek raken ook niet voor rekening van de gulle gever.
pi_103885637
[quote ElisaB]
Maar niet iedereen is in de gelegenheid om 1 op 1 een volledig pakket te schenken. Dus dat als enige mogelijkheid bieden, sluit een hele grote groep uit om mee te doen. Dat vind ik niet zo lief.[unquote]

Sorry Elies, je weet hoe ik over jou denk maar die laatste opmerking van jou vind ik dan weer niet lief. We hebben het over kerstpakketten en persoonlijk vind ik dan dat juist aan kerstpakketten meer aandacht mag worden besteed. Als dan wordt gesuggereerd dat "aandachtpakketten" anderen uitsluiten en dat dan "niet lief" zou zijn zie ik dat als een belediging naar degenen die extra werk willen maken voor een pakket voor een andere FOK!ker.
Nu ga ik het even een beetje wellicht bot zeggen maar ik maak toch echt zelf wel uit waar ik geld aan uit geef :@
En wat mij betreft maak ik dus liever mooie pakketten voor FOK!kers die ik het gun dan geld te geven voor pakketten die verstuurd worden naar mensen waar ik (lees ik als zijnde een willekeurige FOK!ker) niks mee heb of sterker nog het niet gun.
Het klinkt waarschijnlijk niet zo aardig maar is wel eerlijk bedoeld.
Het één sluit het ander niet uit maar om medewerking in welke hoedanigheid maar niet voor het hele grote gross "niet lief"te noemen is niet bepaald aardig.
pi_103886541
Ben het met Sjaam eens, het één sluit het ander niet uit. FOK!kers die zelf bepalen wie ze een pakket gunnen en dat nemen ze op eigen verantwoording helemaal op zich.
Dat kunnen ze melden aan een vertrouwenspersoon zodat de "gewenste" ontvanger ook geen aanspraak meer kan maken op een algemeen pakket en daarnaast een pot voor algemene pakketten.
Ik heb zelf dit topic geopend in de hoop weer wat mensen blij te kunnen, nee mógen maken. Maar al lezende en alle leuke en lieve ideeën lezende komt het helemaal goed.
Maar ik blijf er bij dat iedere deelnemer toch zelf moet kunnen bepalen of hij/zij dat individueel mag doen óf collectief.

Waarom niet via een vertrouwenspersoon dus een lijst met vragers én een lijst met aanbieders en die matchen met elkaar?
Mix en match en als er een match is die afstrepen? (in de hoop dat het goed komt maar daar heb ik alle vetrouwen in)
pi_103886548
lottekoekie, rustig. er staat nergens dat jij GEEN pakket mag sturen :*

ik stem voor 1 topic waar gevers een persoonlijk pakket kunnen aanbieden. dit word dan verder helemaal onderling via PM geregeld. hierbij zorgt de gever voor een leuk persoonlijk pakket en de verzending hiervan.

Daarnaast een gezamenlijk project waarbij doormiddel van FOK! brede geld inzameling zoals hierboven ergens zo mooi uitgelegd staat. eventueel met een persoonlijk tintje maar dat mogen de organistatoren uitzoeken of en hoe dat mogelijk is.

edit:
reactie op hierboven: melding bij vertrouwenspersoon is misschien wel zo netjes, dat er niet meerdere pakketten naar 1 persoon gaan. en idd geld voor pakketjes die zoekraken achterhouden. blijft er wat over dan is er direct een reservepotje voor volgend jaar
pi_103886648
Loecje, ik krijg er geen hoge bloeddruk van hoor :9 :*
Maar wat jij nu zegt zei ik net ook. Goed plan en best goed uit te voeren.
pi_103886765
we zaten weer tegelijk te tikken ;)
pi_103886951
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:24 schreef loecje het volgende:
we zaten weer tegelijk te tikken ;)
Doen we vaker, gezellig toch! :*
  woensdag 2 november 2011 @ 20:47:38 #243
33954 ElisaB
pi_103891338
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:01 schreef Lottekoekkie het volgende:
[quote ElisaB]
Maar niet iedereen is in de gelegenheid om 1 op 1 een volledig pakket te schenken. Dus dat als enige mogelijkheid bieden, sluit een hele grote groep uit om mee te doen. Dat vind ik niet zo lief.[unquote]

Sorry Elies, je weet hoe ik over jou denk maar die laatste opmerking van jou vind ik dan weer niet lief. We hebben het over kerstpakketten en persoonlijk vind ik dan dat juist aan kerstpakketten meer aandacht mag worden besteed. Als dan wordt gesuggereerd dat "aandachtpakketten" anderen uitsluiten en dat dan "niet lief" zou zijn zie ik dat als een belediging naar degenen die extra werk willen maken voor een pakket voor een andere FOK!ker.
Nu ga ik het even een beetje wellicht bot zeggen maar ik maak toch echt zelf wel uit waar ik geld aan uit geef :@
En wat mij betreft maak ik dus liever mooie pakketten voor FOK!kers die ik het gun dan geld te geven voor pakketten die verstuurd worden naar mensen waar ik (lees ik als zijnde een willekeurige FOK!ker) niks mee heb of sterker nog het niet gun.
Het klinkt waarschijnlijk niet zo aardig maar is wel eerlijk bedoeld.
Het één sluit het ander niet uit maar om medewerking in welke hoedanigheid maar niet voor het hele grote gross "niet lief"te noemen is niet bepaald aardig.
Misschien moet je even lezen wat ik schrijf, want ik heb werkelijk geen flauw idee waar ik dit aan verdiend heb.
pi_103892329
Ik snap de opwinding niet, zoals Loecje al zegt het kan allebei toch.
Er zijn mensen die andere Fokkers kennen die een pakket kunnen gebruiken en dan is het natuurlijk leuk om een persoonlijker pakket te geven.
Er zijn ook Fokkers zoals ik die graag een geldelijke bijdrage willen leveren en die het niet uitmaakt wie het krijgt en die er vanuitgaan dat Cat en wie het eventueel nog meer gaat regelen zorgen dat het bij de mensen komt die het nodig hebben en volgens mij is dat ook wat Elies zei.
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  woensdag 2 november 2011 @ 21:06:04 #245
33954 ElisaB
pi_103892400
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:05 schreef indaha het volgende:
Ik snap de opwinding niet, zoals Loecje al zegt het kan allebei toch.
Er zijn mensen die andere Fokkers kennen die een pakket kunnen gebruiken en dan is het natuurlijk leuk om een persoonlijker pakket te geven.
Er zijn ook Fokkers zoals ik die graag een geldelijke bijdrage willen leveren en die het niet uitmaakt wie het krijgt en die er vanuitgaan dat Cat en wie het eventueel nog meer gaat regelen zorgen dat het bij de mensen komt die het nodig hebben en volgens mij is dat ook wat Elies zei.
Volgens mij ook ;)
  woensdag 2 november 2011 @ 21:11:15 #246
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103892763
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:21 schreef Lottekoekkie het volgende:
Loecje, ik krijg er geen hoge bloeddruk van hoor :9 :*
Maar wat jij nu zegt zei ik net ook. Goed plan en best goed uit te voeren.
Dat zei ik al 2x geloof ik :') 8)7 :P
pi_103892814
Dan lezen jullie ook niet goed, ik zeg namelijk hetzelfde, steek mijn nek er ook voor uit maar beiden kan maar ik meende te lezen dat jij Elies juist de persoonlijke pakketten ten koste vind gaan van de algemene pakketten.
correct me if i'm wrong.
pi_103892881
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:11 schreef Ireth het volgende:

[..]

Dat zei ik al 2x geloof ik :') 8)7 :P
Al drie keer :* ^O^
  woensdag 2 november 2011 @ 21:16:15 #249
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103893051
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:12 schreef Lottekoekkie het volgende:
Dan lezen jullie ook niet goed, ik zeg namelijk hetzelfde, steek mijn nek er ook voor uit maar beiden kan maar ik meende te lezen dat jij Elies juist de persoonlijke pakketten ten koste vind gaan van de algemene pakketten.
correct me if i'm wrong.
Elies bedoelde volgens mij dat ze het een (de algemene pakketten) niet wilde wegvegen voor de persoonlijke pakketten. Dat zou ze dus niet leuk vinden. Dus het kiezen voor of het een of het ander. (maar zo lees ik het hoor... )
pi_103893082
En Elies, jij verdiend enkel credits, moge meer dan duidelijk zijn, wat jij vorig jaar hebt gedaan verdient minstens de vetlederen medaille (en als Sittards meisje is dat dus een dit heel vet compliment)
Dus was zeker geen aanval'weet jij echt wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')