Tsja. Het allerliefste (en dat meen ik oprecht) zou ik voor iedereen een persoonlijk en volledig passend pakket maken, maar er staat nogal wat in de weg tussen de ideologie en het haalbare.
Alles kan natuurlijk, maar je zult wat dingen moeten oplossen. De belangrijkste daarvan zijn:
Niet iedereen die graag een pakket wil geven, wil ook graag dat zijn / haar naam (en adres) bekend worden bij anderen dan de VP. Dat betekent dus (bij persoonlijke pakketten) dat je moet dealen met dubbele verzendkosten; naar de VP en naar de ontvanger.
Niet iedereen die graag een pakket wil krijgen, wil ook graag dat zijn / haar naam (en adres) bekend worden bij anderen dan de VP. Dat betekent dus (bij persoonlijke pakketten) dat je moet dealen met dubbele verzendkosten; naar de VP en naar de ontvanger.
Vorig jaar konden users alleen maar meedoen (aan de schenkzijde) als ze volledig konden en wilden opdraaien voor (de kosten van) een pakket. Door geld in te zamelen met een klein bedrag als onderdrempel, geef je veel meer users de gelegenheid om mee te doen. Dat is toch ergens ook wel heel sociaal en heel FHF.
Met persoonlijke pakketten verhoog je het risico van teleurstellingen aanzienlijk. Lullig, maar het is nou eenmaal zo; we hebben vorige jaar verschillende aanbieders gehad die hun belofte niet zijn nagekomen. Een 'algemeen pakket met een persoonlijk tintje' is vervangbaar. Maar ga maar eens iets vervangen waarvan je a) niet weet wat het precies was, en b) niet weet waar het vandaan moet komen.
Ik zou hooguit zeggen: doe een combi. Maak een topic waar mensen een persoonlijk pakket kunnen aanbieden, maar laat de verantwoordelijkheid voor de afhandeling heel duidelijk aan de gever en de krijger over. Laat mensen die het aangebodene willen hebben gewoon zelf contact opnemen met de gever.
Doe daarnaast een topic met het FHF-pakket; FOK!-kers Hebben Feest-maand-pakketten (te vergeven; de liefde en aandacht zit ingebakken) en laat de krijgers daar in principe anoniem blijven (tenzij ze heel graag willen reageren).
Óf realiseer je heel goed wat je je op de hals haalt. Wil je het dan nog centraal organiseren, dan moet een iemand daar het overzicht over houden. Hartstikke leuk (echt echt waar), maar reken erop dat je 4 weken lang 4 uur per dag druk bent met mailen, PM-men, regelen, organiseren, proberen het overzicht te houden, brandjes blussen, etc.
Just my 2 cents