abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Boks-Chick zondag 30 oktober 2011 @ 22:39:47 #176
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_103766701
hoe dan ook, ik zou het heel leuk vinden om een op een persoon gericht pakket samen te stellen :Y

wat misschien ook scheelt in de mate van terugtrekkers, is om doorlopend goed te blijven roepen: ''Als je wat wil aanbieden, harstikke tof! Maar zorg er ajb voor dat je heel goed zeker weet dat je hetgeen je aanbied, ook kan waarmaken. Dit voorkomt teleurstelling bij de (niet)ontvanger en scheven gezichten naar de (niet) stuurder''

Grote kans trouwens dat de mate waarin teruggetrokken wordt dit jaar een stuk mee zal vallen ten opzichte van vorig jaar, toen dit nog relatief nieuw was, spur of the moment, en redelijk n FOK! hype waar mensen vol goede bedoelingen op insprongen zonder van te voren het goed af te wegen of ze dat wel konden waarmaken.
lolwut
pi_103767362
quote:
19s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:39 schreef BrandX het volgende:
hoe dan ook, ik zou het heel leuk vinden om een op een persoon gericht pakket samen te stellen :Y

wat misschien ook scheelt in de mate van terugtrekkers, is om doorlopend goed te blijven roepen: ''Als je wat wil aanbieden, harstikke tof! Maar zorg er ajb voor dat je heel goed zeker weet dat je hetgeen je aanbied, ook kan waarmaken. Dit voorkomt teleurstelling bij de (niet)ontvanger en scheven gezichten naar de (niet) stuurder''

Grote kans trouwens dat de mate waarin teruggetrokken wordt dit jaar een stuk mee zal vallen ten opzichte van vorig jaar, toen dit nog relatief nieuw was, spur of the moment, en redelijk n FOK! hype waar mensen vol goede bedoelingen op insprongen zonder van te voren het goed af te wegen of ze dat wel konden waarmaken.
Je kan naast het standaard pakketje ook wat persoonlijkere dingen eraan toevoegen, toch?
Op zondag 1 januari 2012 03:39 schreef liesje1979 het volgende:
Mochten we kinderen willen, hebben we je nodig, just so you know. :')
pi_103767460
Dat dus.
Ik blijf bij mijn eerdere aanbod met dien verstande dat ik persoonlijk veel en veel liever een paar échte pakketten wil versturen, die met een hart en met een ziel.
En wie beloofd maar niet waarmaakt moet maar even in zijn/haar bol kijken en daarmee leven.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_103767513
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:50 schreef SpermaDonor het volgende:

[..]

Je kan naast het standaard pakketje ook wat persoonlijkere dingen eraan toevoegen, toch?
Dat is leuk maar dan het logistieke deel nog....
pi_103767530
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:52 schreef Lottekoekkie het volgende:
Dat dus.
Ik blijf bij mijn eerdere aanbod met dien verstande dat ik persoonlijk veel en veel liever een paar échte pakketten wil versturen, die met een hart en met een ziel.
En wie beloofd maar niet waarmaakt moet maar even in zijn/haar bol kijken en daarmee leven.
Dat soort lui horen gewoon gebant te worden, maar dat is mijn mening.
pi_103767598
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:53 schreef Lottekoekkie het volgende:

[..]

Dat is leuk maar dan het logistieke deel nog....
Dat logistieke moet geen probleem zijn, zodra het pakket is samengesteld gewoon adres op de doos plakken,nummertje erop, melden bij de gene die planning maakt... en die zorgt dat het bij de goede bezorger komt.
pi_103768778
Ja, maar, persoonlijke dingen naast het standaardpakketje schreef je toch?
Als de standaardpakketjes door 1 centraal persoon worden verzorgd moet je zien hoe je een persoonlijk iets erbij kluunt, mits het allemaal centraal gaat........

Lastig...... ik ga steeds meer voor persoonlijke pakketten :@
I'll be there :Y
pi_103769194
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:12 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ja, maar, persoonlijke dingen naast het standaardpakketje schreef je toch?
Als de standaardpakketjes door 1 centraal persoon worden verzorgd moet je zien hoe je een persoonlijk iets erbij kluunt, mits het allemaal centraal gaat........

Lastig...... ik ga steeds meer voor persoonlijke pakketten :@
I'll be there :Y
Dat in elkaar flansen van die pakketten dat mogen jullie sowieso onderling regelen dat is toch niet voor mij weggelegd ;)

Maar het logistieke (bezorgen plannen) wil ik wel doen ;)
pi_103781278
als er nu iemand eens een opzet maken voor het wensenpakket hoe dit geregeld moet worden...
dan kunnen we zien of het organisatorisch wel(of niet) haalbaar is. als daarvoor een goed plan is kan je vast meer mensen warm maken voor het idee

want ja het is natuurlijk leuker, maar ik vraag me echt af of het haalbaar is.
Ik denk zelf dat er beter een goede basis kan zijn. dan maar een standaard pakketmet eventueel 1persoonlijk item voor het persoonlijke tintje. dan kan er misschien volgend jaar dit pakket worden uitgebreid.

[ Bericht 5% gewijzigd door loecje op 31-10-2011 15:47:33 ]
pi_103782081
soory dat ik er even als een olifant invlieg

Maar mi is een wensenpakket onhaalbaar voor een aktie zoals hier.
wat evt wel kan is een aantal basispakketten maken die krijgt iedereen dan die opgegeven is.
daar om heen kan men doneren wat bij wie in pakket hoort, wel een datum afspreken dat die goederen ook binnen zijn dan die kunnen dan toegevoegd worden aan pakket voor persoon naar keuze.

Dus concreet stel ik voor:
degenen die willen doneren dan kan dat op een reknr daar worden kerstpakketten van gemaakt
een ieder die extra wil doneren aan een specifiek persoon die dmt dat en stuurt dat op, dan zorgt organisatie ervoor dat die goederen bij pakket voor die persoon inkomen.
Zo voorkom je ook teleurstellingen van diegenen die zeggen te doneren en dat niet doen.
Dus basispakket voor allemaal evt extraas via dm en dan kan dat bijgevoegd worden
of zeg ik nu iets raars?
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:35:49 #186
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_103787961
Kan je niet de basis hetzelfde houden, dus met centrale organisatie e.d. maar wel met verschillende verlanglijstjes? :)
Kaleidoscopiklimax
pi_103788379
mij lijkt zo'n verlanglijstje maken zo moeilijk. als ik vanuit mezelf kijk. ik durf me nog best op te geven voor een pakket, maar dan ook nog om specifieke dingen gaan vragen doormiddel van een verlanglijstje... dat gaat me net een stapje te ver.

@missyB, zoiets bedoel ik dus ook. basis maar met een persoonlijke item? hoe ga je voorkomen dat 1 persoon meerdere persoonlijke dingen krijgt en de ander helemaal niets?
pi_103790211
* JK1982 volgt topic
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:32:32 #189
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103790378
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:29 schreef JK1982 het volgende:
* JK1982 volgt topic
* Ireth ook...
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_103790722
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:32 schreef Ireth het volgende:

[..]

* Ireth ook...
* ayumu ook...

Kan gewoon niks beloven op dit punt, Dus leest gewoon mee.
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:33:36 #191
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_103793149
Tsja. Het allerliefste (en dat meen ik oprecht) zou ik voor iedereen een persoonlijk en volledig passend pakket maken, maar er staat nogal wat in de weg tussen de ideologie en het haalbare.

Alles kan natuurlijk, maar je zult wat dingen moeten oplossen. De belangrijkste daarvan zijn:

Niet iedereen die graag een pakket wil geven, wil ook graag dat zijn / haar naam (en adres) bekend worden bij anderen dan de VP. Dat betekent dus (bij persoonlijke pakketten) dat je moet dealen met dubbele verzendkosten; naar de VP en naar de ontvanger.

Niet iedereen die graag een pakket wil krijgen, wil ook graag dat zijn / haar naam (en adres) bekend worden bij anderen dan de VP. Dat betekent dus (bij persoonlijke pakketten) dat je moet dealen met dubbele verzendkosten; naar de VP en naar de ontvanger.

Vorig jaar konden users alleen maar meedoen (aan de schenkzijde) als ze volledig konden en wilden opdraaien voor (de kosten van) een pakket. Door geld in te zamelen met een klein bedrag als onderdrempel, geef je veel meer users de gelegenheid om mee te doen. Dat is toch ergens ook wel heel sociaal en heel FHF.

Met persoonlijke pakketten verhoog je het risico van teleurstellingen aanzienlijk. Lullig, maar het is nou eenmaal zo; we hebben vorige jaar verschillende aanbieders gehad die hun belofte niet zijn nagekomen. Een 'algemeen pakket met een persoonlijk tintje' is vervangbaar. Maar ga maar eens iets vervangen waarvan je a) niet weet wat het precies was, en b) niet weet waar het vandaan moet komen.

Ik zou hooguit zeggen: doe een combi. Maak een topic waar mensen een persoonlijk pakket kunnen aanbieden, maar laat de verantwoordelijkheid voor de afhandeling heel duidelijk aan de gever en de krijger over. Laat mensen die het aangebodene willen hebben gewoon zelf contact opnemen met de gever.

Doe daarnaast een topic met het FHF-pakket; FOK!-kers Hebben Feest-maand-pakketten (te vergeven; de liefde en aandacht zit ingebakken) en laat de krijgers daar in principe anoniem blijven (tenzij ze heel graag willen reageren).

Óf realiseer je heel goed wat je je op de hals haalt. Wil je het dan nog centraal organiseren, dan moet een iemand daar het overzicht over houden. Hartstikke leuk (echt echt waar), maar reken erop dat je 4 weken lang 4 uur per dag druk bent met mailen, PM-men, regelen, organiseren, proberen het overzicht te houden, brandjes blussen, etc.

Just my 2 cents :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:48:24 #192
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103793805
Ik denk dat het gewoon centraal geregeld het slimste is. Misschien idd minder persoonlijk, maar als het op die manier wel bij die mensen komt die het kunnen gebruiken is het doel bereikt. En als iemand dan toch ook persoonlijk iets wil doen voor een ander kan dat toch ook nog?

Het een sluit het ander toch niet uit? Als "Jantje" een 'algemeen' pakket krijgt, maar "Henkie" vind dat "Jantje" ook nog iets extra's persoonlijkers heeft verdiend dan kan dat toch door "Henkie" zelf geregeld worden als 'erbij'? Lijkt mij de slimste oplossing.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_103796086
als er 1 centraal adres is en een reknr dan kan er gestort worden door wie wil en gestuurd worden door wie wil, de organisatie zorgt er dan voor dat het persoonlijke item voor jante ook in de doos van jantje komt.
het basispakket is dan voor iedereen hetzelfde. en al heeft jantje straks tig persoonlijke kadootjes in zn pakket omdat het een geliefde user is niemand weet dan verder hoe groot dat pakket was dan alleen de organisatie dus daar kan dan ook niemand over vallen lijkt me.
pi_103799411
Speciaal voor jullie aan account aan gemaakt.. Zowel vorig jaar als dit jaar het kerstpakketten topic gevolgt en ook bij de rest van FHF lees ik mee.. Eigenlijk nog geen moment gehad waarin ik iets "kon" doen, geen tijd, niet de juiste spullen of kennis of wat dan ook..

Nu wil ik toch graag wat doen, zeker omdat ik het zo bewonder wat jullie vorig jaar hebben bereikt met de pakketten.. Alle energie die er in gestopt is, helemaal super! O+

Ik wil graag helpen waar het kan.. Woon zelf in gelderland, redelijk centraal dus...
Ik hoop dat jullie er dit jaar wel ook voor kiezen dat er zelf pakketten samengesteld kunnen worden. Ik las hier dat er nogal wat mensen niks hebben gestuurd terwijl dat wel beloofd was, wat natuurlijk erg vervelend is, maar hier moet toch een oplossing voor zijn?

Ik denk bijvoorbeeld dat voor veel mensen de stap veel groter is om daadwerkelijk geld te geven dan om bijvoorbeeld een pakket te maken met daarin wat spullen wat je zelf toch niet meer gebruikt.. Misschien is een combinatie een optie?
Zo kun je ook een pakket maken wat echt op de persoon gericht is. Het gaat natuurlijk om het gebaar, maar hoe zonde is het als er een pakket met bijvoorbeeld kaas er in terecht komt bij iemand die niet van kaas houd? En hoe leuk is het dat je iemand een pakket kan geven waar ook echt iets in zit waar ze echt wat aan hebben of waar ze echt blij mee zijn?
Zo kun je een gezin met kinderen iets geven voor de kinderen en een vrouw een lekker verwenpakket met spulletjes die je zelf toch niet gebruikt... Of het gezin wat al zo lang niet een dagje weg heeft kunnen veroorloven kaartjes geven voor een pretpark. (ik roep maar wat hoor)

Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden... zijn er verder al concrete(re) plannen? Mocht het toch geld inzamelen en daar wat van kopen worden, zal ik me daar uiteraard ook voor inzetten waar het kan!
pi_103806860
iemand die niet van wijn houd kent vast wel iemand die wel van wijn houd. nodig die uit om lekker wijn te komen drinken en je hebt een gezellig avondje.
oke beetje overdreven. maar om nu rekening te gaan houden met wat iedereen lust en niet lust lijtk me ook wat ver gaan. moet je dan eerst een hele vragenlijst gaan invullen voordat je een pakket kan ontvangen?
pi_103819619
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:29 schreef loecje het volgende:
iemand die niet van wijn houd kent vast wel iemand die wel van wijn houd. nodig die uit om lekker wijn te komen drinken en je hebt een gezellig avondje.
oke beetje overdreven. maar om nu rekening te gaan houden met wat iedereen lust en niet lust lijtk me ook wat ver gaan. moet je dan eerst een hele vragenlijst gaan invullen voordat je een pakket kan ontvangen?
Ja natuurlijk, die wijn komt wel op.. maar een pakket wat echt op iemand gericht is, is toch zoveel leuker? Ik bedoelde het meer zoals vorig jaar, dat je kunt aanbieden van "ik heb een kado bon en wil daar graag iemand een plezier mee doen" of "ik wil iemand graag een kist boodschappen kado doen".. Zo komt het pakket terecht bij de persoon die er ook écht iets aan heeft en er zullen denk ik meer mensen zijn die een kadobon aan bieden die ze nog hebben liggen dan dat ze daadwerkelijk geld overmaken...
  Boks-Chick dinsdag 1 november 2011 @ 07:56:16 #197
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_103819792
Ik blijf bij mijn verwachting dat het aantal melders-maar-niet-opstuurders dit jaar beperkt zal zijn, zo niet een incident als het al gaat gebeuren dit jaar.

Vorig jaar was het de nieuwe hype waar iedereen vol goede bedoelingen op in sprong, zich op dat moment niet realiserend wat het daadwerkelijk zou gaan betekenen. Het nieuwe is er wel een beetje van af, mensen die zich nu aanbieden zullen dat veel meer wel overwogen doen.

Wat dat betreft vind ik de wijze van vorig jaar nog steeds de beste, met čn een topic čn een mediator (voor de anoniemen) die vraag en aanbod koppelt.
lolwut
pi_103819947
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 november 2011 07:56 schreef BrandX het volgende:
Ik blijf bij mijn verwachting dat het aantal melders-maar-niet-opstuurders dit jaar beperkt zal zijn, zo niet een incident als het al gaat gebeuren dit jaar.

Vorig jaar was het de nieuwe hype waar iedereen vol goede bedoelingen op in sprong, zich op dat moment niet realiserend wat het daadwerkelijk zou gaan betekenen. Het nieuwe is er wel een beetje van af, mensen die zich nu aanbieden zullen dat veel meer wel overwogen doen.

Wat dat betreft vind ik de wijze van vorig jaar nog steeds de beste, met čn een topic čn een mediator (voor de anoniemen) die vraag en aanbod koppelt.
Dat hoop ik ook.. Misschien inderdaad ook regelmatig benadrukken dat als je het aanbied, het niet fijn is als je niks opstuurd...
Misschien is het een optie dat mensen die even niks aan te bieden hebben, en geen "gedoe" willen met iets kopen + opsturen, maar wel iets willen doen, geld overmaken zodat we dit achter de hand houden om iets te kunnen kopen voor mensen die niks hebben ontvangen?
pi_103821710
je kan het wel hopen, sommige mensen zijn nu eenmaal zo. hoeft niet altijd expres te gaan maar mensen maken fouten.
je ziet het hier in de topic's ook nog regelmatig. iemand bied iets aan, iemand heeft er belang bij, aanbieder reageert niet meer... ik denk niet dat het alleen maar nieuwigheid van het forum was.
  Boks-Chick dinsdag 1 november 2011 @ 09:47:45 #200
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_103821850
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:42 schreef loecje het volgende:
je kan het wel hopen, sommige mensen zijn nu eenmaal zo. hoeft niet altijd expres te gaan maar mensen maken fouten.
je ziet het hier in de topic's ook nog regelmatig. iemand bied iets aan, iemand heeft er belang bij, aanbieder reageert niet meer... ik denk niet dat het alleen maar nieuwigheid van het forum was.
true, maar de mate waarin het vorig jaar gebeurde zie ik niet weer gebeuren.
lolwut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')