Nee, voor de schermen kan gewoon in een topic, net als vorig jaar, gematched worden. Truuk is dat de OP goed bijgehouden wordt. De mods van FHF kunnen daarmee helpen, die OP. En ik kan daar ook mee helpen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:04 schreef missyB het volgende:
Dus concreet komt er een lijst dan van aanbieders en ontvangers deze worden achter de schermen gematcht?
Daarbij kunnen fokkers geld storten mocht er iets mis gaan dat daar dan nog een pakket gemaakt van kan worden?
Denk wel dat de tijd nu begint te dringen
De mensen die anoniem willen blijven moeten het dan gewoon "achter de schermen" regelen. zo is het vorig jaar toch ook gegaan? En de pakketten kunnen natuurlijk wel beschreven worden in de OP alleen dan gewoon zonder naam erbij toch?quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:12 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nee, voor de schermen kan gewoon in een topic, net als vorig jaar, gematched worden. Truuk is dat de OP goed bijgehouden wordt. De mods van FHF kunnen daarmee helpen, die OP. En ik kan daar ook mee helpen.
Daarnaast heb je de mensen die graag anoniem willen blijven. Zowel aanbieders als vragers.Dat is de wat lastigere club.
Dus eigenlijk gaat het dan precies zoals vorig jaar of mis ik iets? Ik begrijp best dat de persoonlijke pakketten het leukste zijn maar ik denk dat je met een fokbrede inzamelingactie meer ophaald en dus meer mensen blij kan maken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:12 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nee, voor de schermen kan gewoon in een topic, net als vorig jaar, gematched worden. Truuk is dat de OP goed bijgehouden wordt. De mods van FHF kunnen daarmee helpen, die OP. En ik kan daar ook mee helpen.
Daarnaast heb je de mensen die graag anoniem willen blijven. Zowel aanbieders als vragers.Dat is de wat lastigere club.
tja het is wat ik het leukste zou vinden. Tis maar mijn mening, ik zeg niet dat het zo moetquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:51 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk gaat het dan precies zoals vorig jaar of mis ik iets? Ik begrijp best dat de persoonlijke pakketten het leukste zijn maar ik denk dat je met een fokbrede inzamelingactie meer ophaald en dus meer mensen blij kan maken.
Ik denk dat dit aan de aanbieder is.. De een heeft een bioscoopbon over van ¤5,- en stuurt dit op en de ander wilt misschien een lekker pakket samenstellen van ¤30,-.. Denk ook niet dat je hier een minimaal bedrag aan vast moet maken ofzo... Je kunt iemand namelijk met een bioscoopbon van 5 euro ook heel blij maken en de drempel om iets aan te bieden wordt ook hoger als je zegt minimaal 10 of wat dan ook...quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:19 schreef SpermaDonor het volgende:
Wat is eigenlijk de gemiddelde prijs die jullie willen handhaven voor een pakket?
Ik doelde eigenlijk meer op het feit als je een basispakket zou samen stellen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:55 schreef BrandX het volgende:
Ik heb ook geen vast bedrag in gedachten.
Zoals het vorig jaar ging vond ik wel mooi. Mensen kwamen met wensen, en dat was meestal iets relatief kleins/goedkoops. En vervolgens kwam er een aanbieder die er zelf wat van maakte. Het volume en de waarde van de paketten varieerden enorm. Doch de waarde voor de ontvanger (als in niet financiele waarde) was enorm grooten daarom was het zo onwijs gaaf
okquote:Op dinsdag 1 november 2011 16:28 schreef missyB het volgende:
aan cat 22 is gevraagd dit op zich te nemen
perfectquote:en zij is anderen om haar heen aan het verzamelen om te helpen.
had niet gelezen dat ze weg was, maar kan hier en daar een post gemist hebben.quote:Momenteel is zij even een paar daagjes weg maar neem aan dat d erest op poten komt nadat zij terug is.
Niet iedereen hoeft het te doen natuurlijk, als 1 iemand dat op zich neemt is genoeg. En aangezien yvonne VP is is het wel handig dat ze meebeslist over de actie gok ikquote:Op dinsdag 1 november 2011 16:48 schreef loecje het volgende:
lijkt me toch dat cat dat heeft gedaan/gaat doen.
anders heeft yvonne straks haar pm box vol zitten met fok!kers die haar op dit topic wijzen.
Waarom zou er goedkeuring van yvonne moeten komen?quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:54 schreef kwiebuske het volgende:
Heb yvonne even een dm gestuurd met de link hiernaar en of ze even wil komen kijken
verder lees ik mee
als er officiele toestemming is kom ik terug
Om nog maar niet te spreken van de wijze les die mijn dochter kreeg dat wildvreemde mensen spontaan iets persoonlijks aan haar stuurden. Zo maar. Omdat mensen ook vriendelijk zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:55 schreef BrandX het volgende:
Ik heb ook geen vast bedrag in gedachten.
Zoals het vorig jaar ging vond ik wel mooi. Mensen kwamen met wensen, en dat was meestal iets relatief kleins/goedkoops. En vervolgens kwam er een aanbieder die er zelf wat van maakte. Het volume en de waarde van de paketten varieerden enorm. Doch de waarde voor de ontvanger (als in niet financiele waarde) was enorm grooten daarom was het zo onwijs gaaf
Ja geweldig toch? Dat is echt van die creditcard reclame, onbetaalbaarquote:Op dinsdag 1 november 2011 19:17 schreef seasushi het volgende:
[..]
Om nog maar niet te spreken van de wijze les die mijn dochter kreeg dat wildvreemde mensen spontaan iets persoonlijks aan haar stuurden. Zo maar. Omdat mensen ook vriendelijk zijn.
Sterker nog, Yvonne is dit vorig jaar zelf gestartquote:Op dinsdag 1 november 2011 18:29 schreef liesje1979 het volgende:
Yvonne is op de hoogte hoor! Als het niet had gemogen hadden we het vast wel gehoord.
Zoals ik eerder al opmerkte, ik zou gaan voor de fokbrede inzamelingsactie en als men zelfpersoonlijk een ander wilt verblijden met een pakket kan daar toch een apart topic voor gemaakt worden? Het een sluit het ander toch niet uit?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:51 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk gaat het dan precies zoals vorig jaar of mis ik iets? Ik begrijp best dat de persoonlijke pakketten het leukste zijn maar ik denk dat je met een fokbrede inzamelingactie meer ophaald en dus meer mensen blij kan maken.
Dat ZIJ akkoord gaanquote:Op dinsdag 1 november 2011 16:14 schreef kwiebuske het volgende:
ik vind de actie perfect
zowel het initiatief nu als vorig jaar.
wil dit jaar graag meedoen met iets, geld of pakket maken en distribueren
echter:
ik lees nog nergens dat Danny en Yvonne (vertrouwenspersoon) het medium fok! al
hebben toegestaan dat het via hier georganiseerd word.
laten we daar eerst eens achteraan gaan.
Yvonne maakt nu hele leuke banberichten, maar .........
voor ik iets toezeg/doe wil ik eerst horen/lezen dat HUN akkoord gaan.
mvg
ff verbeterdquote:Op woensdag 2 november 2011 01:53 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat ZIJ hullie akkoord gaan
Ze gaan akkoord hoor, mits binnen de grenzen die FOK! daaraan normaalgesproken altijd al stelt. Die staan in dit topic op meerdere plekken toegelicht.
Wel liev dat je eraan denkt
Shit zeg, doe ik het zelf ook nog verkeerdquote:
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Maar niet iedereen is in de gelegenheid om 1 op 1 een volledig pakket te schenken. Dus dat als enige mogelijkheid bieden, sluit een hele grote groep uit om mee te doen. Dat vind ik niet zo lief.quote:Op woensdag 2 november 2011 16:30 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik roeptoetter ook maar weer eventjes en herhaal dat ik een voorstander blijf van persoonlijke pakketten. Niet om de rest te kort te laten komen maar simpelweg omdat het veel liever is.
Is het dan een idee om voor dit soort gevallen ook geld achter te houden? de pakketten die dus niet aankomen kunnen dan enigszins vergoed/vervangen worden met geld wat ingezameld word.. Er zijn vast ook mensen die liever geld geven omdat ze wel iets willen doen maar geen zin/tijd/energie/inspiratie hebben om een pakket te maken... Zo komen de kosten van de pakketten die zoek raken ook niet voor rekening van de gulle gever.quote:Op woensdag 2 november 2011 16:30 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik roeptoetter ook maar weer eventjes en herhaal dat ik een voorstander blijf van persoonlijke pakketten. Niet om de rest te kort te laten komen maar simpelweg omdat het veel liever is.
Ik heb dus besloten de mensen welke ik vorig jaar mocht verrassen met een pakket weer een mooi pakket te doen toekomen. (moest van het postkantoor hier mijn huisnr en postcode erop zetten na mijn geklaag dat er al 2 pakketten falikant foetsie waren ondanks dat ze volgens t&tcode waren afgeleverd, , ja hoor, echt wel maar waar dan? nieuwe pakketten gemaakt en opnieuw verstuurd) en dus wisten de ontvangers helaas de herkomst) Was dus wel een extra duur gebeuren, 2 pakketten dubbel. Maar ze kwamen eindelijk aan en waren er zo blij mee en ook dat dat smaakt naar meer. Dat ze dan weten waar het vandaan komt is dan jammer, daarentegen kreeg ik dan weer hele lieve kaartjes en die kaartjes waren voor mij persoonlijk heel erg dierbaar en waardevol. en voor die kaartjes alleen al doe ik het, die lievigheid vd kaartjes alleen al kan ik goed gebruiken.
Logistiek gezien moet ik tot mijn spijt helaas afhaken, maar als ik verder bruikbaar kan zijn hoor ik het graag.
Doen we vaker, gezellig toch!quote:
Misschien moet je even lezen wat ik schrijf, want ik heb werkelijk geen flauw idee waar ik dit aan verdiend heb.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:01 schreef Lottekoekkie het volgende:
[quote ElisaB]
Maar niet iedereen is in de gelegenheid om 1 op 1 een volledig pakket te schenken. Dus dat als enige mogelijkheid bieden, sluit een hele grote groep uit om mee te doen. Dat vind ik niet zo lief.[unquote]
Sorry Elies, je weet hoe ik over jou denk maar die laatste opmerking van jou vind ik dan weer niet lief. We hebben het over kerstpakketten en persoonlijk vind ik dan dat juist aan kerstpakketten meer aandacht mag worden besteed. Als dan wordt gesuggereerd dat "aandachtpakketten" anderen uitsluiten en dat dan "niet lief" zou zijn zie ik dat als een belediging naar degenen die extra werk willen maken voor een pakket voor een andere FOK!ker.
Nu ga ik het even een beetje wellicht bot zeggen maar ik maak toch echt zelf wel uit waar ik geld aan uit geef![]()
En wat mij betreft maak ik dus liever mooie pakketten voor FOK!kers die ik het gun dan geld te geven voor pakketten die verstuurd worden naar mensen waar ik (lees ik als zijnde een willekeurige FOK!ker) niks mee heb of sterker nog het niet gun.
Het klinkt waarschijnlijk niet zo aardig maar is wel eerlijk bedoeld.
Het één sluit het ander niet uit maar om medewerking in welke hoedanigheid maar niet voor het hele grote gross "niet lief"te noemen is niet bepaald aardig.
Volgens mij ookquote:Op woensdag 2 november 2011 21:05 schreef indaha het volgende:
Ik snap de opwinding niet, zoals Loecje al zegt het kan allebei toch.
Er zijn mensen die andere Fokkers kennen die een pakket kunnen gebruiken en dan is het natuurlijk leuk om een persoonlijker pakket te geven.
Er zijn ook Fokkers zoals ik die graag een geldelijke bijdrage willen leveren en die het niet uitmaakt wie het krijgt en die er vanuitgaan dat Cat en wie het eventueel nog meer gaat regelen zorgen dat het bij de mensen komt die het nodig hebben en volgens mij is dat ook wat Elies zei.
Dat zei ik al 2x geloof ikquote:Op woensdag 2 november 2011 19:21 schreef Lottekoekkie het volgende:
Loecje, ik krijg er geen hoge bloeddruk van hoor![]()
![]()
Maar wat jij nu zegt zei ik net ook. Goed plan en best goed uit te voeren.
Al drie keerquote:
Elies bedoelde volgens mij dat ze het een (de algemene pakketten) niet wilde wegvegen voor de persoonlijke pakketten. Dat zou ze dus niet leuk vinden. Dus het kiezen voor of het een of het ander. (maar zo lees ik het hoor... )quote:Op woensdag 2 november 2011 21:12 schreef Lottekoekkie het volgende:
Dan lezen jullie ook niet goed, ik zeg namelijk hetzelfde, steek mijn nek er ook voor uit maar beiden kan maar ik meende te lezen dat jij Elies juist de persoonlijke pakketten ten koste vind gaan van de algemene pakketten.
correct me if i'm wrong.
Ik denk dat iedereen maar goed moet lezen,quote:Op woensdag 2 november 2011 21:12 schreef Lottekoekkie het volgende:
Dan lezen jullie ook niet goed, ik zeg namelijk hetzelfde, steek mijn nek er ook voor uit maar beiden kan maar ik meende te lezen dat jij Elies juist de persoonlijke pakketten ten koste vind gaan van de algemene pakketten.
correct me if i'm wrong.
Ik lees in de quote van Eliesquote:Op woensdag 2 november 2011 21:12 schreef Lottekoekkie het volgende:
correct me if i'm wrong.
Lees deze nou nog eens: Alvast een zacht hintje naar kerstpakketten..quote:Op woensdag 2 november 2011 21:12 schreef Lottekoekkie het volgende:
correct me if i'm wrong.
Of in andere woorden: als we álleen kiezen voor het aanbieden van hele pakketten (omdat dat liever zou zijn), dan sluit je een hele groep uit die wellicht ook wat wil doen, maar niet zoveel kan doen. En dát zou ik - als we het toch over 'liever' hebben - niet lief vinden.quote:Dus dat als enige mogelijkheid bieden, sluit een hele grote groep uit om mee te doen. Dat vind ik niet zo lief.
Nee dat zou ik eigenlijk niet doen , want dan moet je weer uitzoeken wie waarvan een bon kan gebruiken.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:17 schreef missyB het volgende:
en een actie ernaast voor mensen die een bedrag willen doneren en daar dan een bestemming voor kiezen? bijv bepaalde mensen een kadobon sturen ik roeptoeter dan ook maar even wat
quote:Op woensdag 2 november 2011 21:16 schreef Ireth het volgende:
Elies bedoelde volgens mij dat ze het een (de algemene pakketten) niet wilde wegvegen voor de persoonlijke pakketten. Dat zou ze dus niet leuk vinden. Dus het kiezen voor of het een of het ander. (maar zo lees ik het hoor... )
Was dat een vraag? Graag: zwart, geen suiker. Wel graag véél!quote:
Dat is het beste idee van vandaagquote:Op woensdag 2 november 2011 21:22 schreef Ireth het volgende:
[ afbeelding ]
So....![]()
Topic 1. Algemene inzamelactie, standaardpakketten, donaties = boel mensen blij.
Topic 2. Persoonlijke pakketten die men wil aanbieden aan bepaalde mensen. Zoek contact, maak elkaar blij.
Ja? Mooi. Koffie!
Kom maar een keer halen, die heb je tenslotte nog steeds tegoedquote:Op woensdag 2 november 2011 21:24 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Was dat een vraag? Graag: zwart, geen suiker. Wel graag véél!
Ow ja, dat was ook zo!quote:Op woensdag 2 november 2011 21:25 schreef Ireth het volgende:
Kom maar een keer halen, die heb je tenslotte nog steeds tegoed
Ik ben bang dat niemand het echt leuk vind om iemand anders voor de feestmaand een postzegel te gevenquote:Op woensdag 2 november 2011 21:26 schreef missyB het volgende:
De evt donaties kunnen ook gebruikt worden voor de verzendkosten van de persoonlijke dozen dan draag je allemaal ook bij en valt het logistieke deel erg mee, dus mix match van aanod en vraag en koppel daar een donateur(s) aan voor verzendkosten
ja das ook weer zo......quote:Op woensdag 2 november 2011 21:28 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ben bang dat niemand het echt leuk vind om iemand anders voor de feestmaand een postzegel te geven
Uiteindelijk gaat het er wel op neerkomen, maar je moet het alleen niet zo benoemen, denk ik
quote:Op woensdag 2 november 2011 21:33 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik spreek geen Russisch![]()
Bedankt hoor.
Ik pb wel met degenen die ik het gun
Dan kost 1 pakketje 14 euro aan verzenden? 7 naar organisatie, 7 naar ontvanger? Dat is zondequote:Op woensdag 2 november 2011 21:33 schreef missyB het volgende:
[..]
ja das ook weer zo......
nou eens even denken wat dan wel mogelijk en leuk is.
De persoonlijke pakketten aan fokkers zelf over laten maar dan loop je dus risico dat sommigen zich niet aan afspraken houden wat je niet kan ondervangen.
Dan dus mix en match en dat alle persoonlijke pakketten eerst naar een distributieadres gaan zodat organisatie kan zien dat alles volgens afspraak verloopt. is dat niet zo word er van de overige donaties een pakket(ten) samengesteld.dat bijv allemaal binnen moet zijn voor 15 dec
16 dec word er geteld wat er over is en beslist organisatie hoe het restant over de pakketten verdeeld word in wat voor vorm dan ook.
is dat iets?
Mij maakt het niets uit , ik gun het iedereen die het nodig heeft en mijn bijdrage mag ook gebruikt worden voor postzegels hoorquote:Op woensdag 2 november 2011 21:33 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik spreek geen Russisch![]()
Bedankt hoor.
Ik pb wel met degenen die ik het gun
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
quote:Op woensdag 2 november 2011 21:41 schreef Lottekoekkie het volgende:
kksst.. jij ging pb-enSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
We ouwehoeren te veelquote:Op woensdag 2 november 2011 21:42 schreef missyB het volgende:
das idd waar ik ook aan denk we zitten begin november dit kost tijd zoiets op te starten en te regelen
ben wel bang dat we in tijdnood komen en dat daardoor de boel helemaal in de erwtensoep gaat lopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
rustig cat is zo weer terug. komt allemaal wel goed. wacht eerst ff op catquote:Op woensdag 2 november 2011 21:45 schreef missyB het volgende:
nou laten we dan eens spijkers met koppen slan zonder cat te passeren.
als er nu eens topic word geopend met chauffeurs.
Dus als je wil chauffeuren zet in topic je naam, de regio waarin je kunt rijden gewoon heel kort
de aanbieders van persoonlijke pakketten ook een topic waar je alleen kan aangeven dat je wilt meedoen details komen dan wel als cat er is
De evt ontvangers geen idee hoe we dat even moeten doen
ben dr klaar voor!quote:Op woensdag 2 november 2011 21:47 schreef loecje het volgende:
gelukkig weet ik de rem te vinden
straks mag je weer volgas.
quote:Op woensdag 2 november 2011 21:40 schreef Ireth het volgende:
Ik hoor het wel wanneer jullie iets concreets hebben
Dit dus. No offense, maar stel ff iemand aan die de zooi planned. Een vent ofzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
no offense maar die is er al maar even op vakantie,mannen hebben wat last van begrijpend lezenquote:Op woensdag 2 november 2011 21:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit dus. No offense, maar stel ff iemand aan die de zooi planned. Een vent ofzo.
Planners gaan niet met vakantie !quote:Op woensdag 2 november 2011 21:53 schreef missyB het volgende:
[..]
no offense maar die is er al maar even op vakantie,mannen hebben wat last van begrijpend lezen
tuurlijk wel das een retraite week en dan komt ze terug bomvol barstensgoeie idee-en!quote:Op woensdag 2 november 2011 21:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Planners gaan niet met vakantie !
oeh daar heb je wel een zeer raak punt vind ik....quote:Op woensdag 2 november 2011 21:56 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik vind alles best.
Heb dus het topic geopend voor het goede doel, komt vast goed.
ik ga dus wél voor persoonlijke, mooie pakketjes.
Geld geef ik niet want weet niet waar het heengaat. En voor een noodgeval vorig jaar mocht er ook geen geld gegeven worden....
Tja
Zeker wel ze moet zich even opladen om van alle goede plannen hier , een totaalplan te maken want duidelijkheid is wat er nodig is en als iedereen dan weet wat hij/zij moet doen is het zo gepiept.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Planners gaan niet met vakantie !
Dat mag toch, iedereen moet doen wat voor hem/haar goed voelt met als einddoel dat mensen die het kunnen gebruiken een pakket krijgen.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:56 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik vind alles best.
Heb dus het topic geopend voor het goede doel, komt vast goed.
ik ga dus wél voor persoonlijke, mooie pakketjes.
Geld geef ik niet want weet niet waar het heengaat. En voor een noodgeval vorig jaar mocht er ook geen geld gegeven worden....
Tja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |