Toen was ik hier nog niet actief, Dus dan is de vraag nu gesteld voor dit jaarquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:49 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een hele goede (af-)vraag hoorWe hebben de vraag vorig jaar zeker 30 keer gehad
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:52 schreef ayumu het volgende:
Toen was ik hier nog niet actief, Dus dan is de vraag nu gesteld voor dit jaar
Regiogebonden lijkt me wel het makkelijkst ja. Bij deze meld ik me aan voor regio Hilversumquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:00 schreef Ireth het volgende:
Ik denk dat we het regiogebonden moet gaan plannen. Per provincie een coordidinges en een x aantal chauffeurs...
* Ireth staat ook half in de pannen te roeren trouwens
Ik wil geen partypooper zijn, dan dit is bij elke actie altijd weer een heikel punt: veel users willen niet dat hun naw voor andere users bekend wordt. Geldt zowel voor gevers als voor krijgers.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:24 schreef kahlie het volgende:
Die groep moet bijv. via een gedeelde excelsheet (google doc ofzo) kunnen inzien wat de namen, adressen e.d. zijn en hoeveel geld er is opgehaald.
Het zou gaan om een kleine groep van max 5 mensen, al kan het anders alleen VP en daarnaast dan Regio mensen zijn. Het lijkt me moeilijk coordineren als je niets weet... iemand moet het betalen, iemand moet het maken en iemand moet het bezorgen...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik wil geen partypooper zijn, dan dit is bij elke actie altijd weer een heikel punt: veel users willen niet dat hun naw voor andere users bekend wordt. Geldt zowel voor gevers als voor krijgers.
En dat!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:35 schreef ElisaB het volgende:
VP heeft FHF al (Yvonne)
PR heeft FOK! ook, evenals redacteuren die op de andere subsites stukjes schrijven
Ga ik elk geval (via de mods) goed in overleg met PR van FOK! en wees er goed van doordrongen dat je geen dingen kunt doen die FOK! als merk / bedrijf erin betrekken.
Dan zou je moeten scheiden: VP weet het sowieso, dan verteld die de twee globale coordinatoren alleen hoeveel mensen er in welke regio zitten, en speelt die dan enkel door naar degene die uiteindelijk bezorgt. Dan heb je zo min mogelijk gezeik met NAW, terwijl er wel inzicht is over hoeveel pakketten waarheen moeten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:43 schreef indaha het volgende:
Iemand zou gewoon het geld moeten beheren , tellen en dan diegenen die inkopen gaan doen vertellen hoeveel ze te besteden hebben, dit zou eventueel dan wel regionaal kunnen, maar ik ben het met ElisaB eens dat niet zo veel mensen de naw gegevens van alle gevers en alle ontvangers hoeven te weten.
Precies wat ik bedoeldequote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:45 schreef kahlie het volgende:
[..]
Dan zou je moeten scheiden: VP weet het sowieso, dan verteld die de twee globale coordinatoren alleen hoeveel mensen er in welke regio zitten, en speelt die dan enkel door naar degene die uiteindelijk bezorgt. Dan heb je zo min mogelijk gezeik met NAW, terwijl er wel inzicht is over hoeveel pakketten waarheen moeten.
Dat is ook lastig en daarmee is het ook een lastig iets om te organiseren. Je kunt er best voor kiezen om naw en betaalgegevens te willen delen, maar dan moet je er rekening mee houden dat er mensen zijn die niet willen meedoen (zowel gevers als krijgers).quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:39 schreef kahlie het volgende:
Het zou gaan om een kleine groep van max 5 mensen, al kan het anders alleen VP en daarnaast dan Regio mensen zijn. Het lijkt me moeilijk coordineren als je niets weet... iemand moet het betalen, iemand moet het maken en iemand moet het bezorgen...
Ook dat is heel lastig. Je moet het verschil goed aanvoelen om er niet de fout mee in te gaan. FOK! geeft jullie (ons) de ruimte om het er met elkaar over te hebben, maar wil haar naam er niet aan verbinden naar buiten toe. Logisch, want FOK! (Danny, de andere rooien) hebben het niet in de hand.quote:Ik vind het moeilijk dat aan de ene kant FOK wel als medium wil helpen en aan de andere kant mag het niet als "FOK-actie" worden opgezet.
Juist omdat je geen flauw idee hebt wat je kunt verwachten, kun je het beste de groep zo klein mogelijk en de organisatie zo centraal mogelijk houden. Dan ben je veel flexibeler. Hulp inroepen kan altijd nogquote:Dat maakt het lastig om in te schatten wat je wel/niet kan verwachten. Mochten het 40 pakketten blijven, dan kun je makkelijk je regio's overhoop gooien en een groep van 5 laten bezorgen. Mochten het er opeens 200 worden, dan zit je in de shit als je maar 5 man hebt...
Je werkt waarschijnlijk met een ander soort groepen. Niet met onbekende goedbedoelende users met een toetsenbordquote:En 2 man zou dan 12 mensen moeten coordineren, dat lijkt me wel te doen... of werk ik gewoon tevaak met grote groepen?
Ik denk dat het kleiner kan: een VP die een lijstje heeft van mensen in de regio die willen inkopen/ophalen/rondbrengen en daar de NAW gegevens over verdeelt. Je moet users echt niet het gevoel gaan geven dat 'iedereen' hun gegevens kan inzien. Daar ligt dit soort acties veel te gevoelig voor. En gelijk hebben ze.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:45 schreef kahlie het volgende:
[..]
Dan zou je moeten scheiden: VP weet het sowieso, dan verteld die de twee globale coordinatoren alleen hoeveel mensen er in welke regio zitten, en speelt die dan enkel door naar degene die uiteindelijk bezorgt. Dan heb je zo min mogelijk gezeik met NAW, terwijl er wel inzicht is over hoeveel pakketten waarheen moeten.
Zo had ik er nog niet bij stilgestaan, dat is misschien wel een beter plan.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:48 schreef ElisaB het volgende:
... Nog veel meer handige info ...
Juist omdat je geen flauw idee hebt wat je kunt verwachten, kun je het beste de groep zo klein mogelijk en de organisatie zo centraal mogelijk houden. Dan ben je veel flexibeler. Hulp inroepen kan altijd nog
Ja, dat klopt... vooral ook mensen die weten wat ze doen enzoquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:48 schreef ElisaB het volgende:
Je werkt waarschijnlijk met een ander soort groepen. Niet met onbekende goedbedoelende users met een toetsenbord
Dat stond er toch? Of misschien niet zo duidelijk, sorry. VP weet NAW. Coordinator weet aantallen. Bezorger weet NAW. Dus 2 mensen weten het.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik denk dat het kleiner kan: een VP die een lijstje heeft van mensen in de regio die willen inkopen/ophalen/rondbrengen en daar de NAW gegevens over verdeelt. Je moet users echt niet het gevoel gaan geven dat 'iedereen' hun gegevens kan inzien. Daar ligt dit soort acties veel te gevoelig voor. En gelijk hebben ze.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:24 schreef kahlie het volgende:
Aangepast plan:
Voor de globale organisatie hebben we nodig:
1 Penningmeester (geld regelen & verdelen)
1-2 PR-personen (leuke dingen schrijven) --> Fok vragen
1 Vertrouwenspersoon (ontvangers beoordelen) --> Yvonne vragen
1 Centraal punt met coordinator (bij iemand thuis of op kantoor in ieder geval genoeg plek)
3-5 Coordinatoren (maken pakketten, aantallen laten kloppen, vervoer regelen)
Bezorgers worden dan ad hoc aangesproken, via vervoerstopic. Dus laat ik alleen de chauffeurs staan die al hebben toegezegd.![]()
Zo far:
Groningen
Friesland
The_Dean (chauffeur)
Drenthe
Overijssel
Flevoland
Gelderland
Utrecht
Noord-Holland
Zuid-Holland
Scorpie (chauffeur)
Lottekoekkie (chauffeur omg. R'dam)
Zeeland
Noord-Brabant
Limburg
Wie meldt zich als coordinator?
Ow, dat scheelt wel, jaquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:53 schreef kahlie het volgende:
Ja, dat klopt... vooral ook mensen die weten wat ze doen enzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |