Omdraaien: eerst een goed idee, dan mobilieren, anders hebben jullie er met Pasen nog ruzie overquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:49 schreef Lottekoekkie het volgende:
Gelijk heb je, gez**kzever en op de man spelen is hier vaak zat, weet ik álles van![]()
Maar een vast plan hangt toch ook af van de bereidwilligheid en daarvoor moet gemobiliseerd worden.
Maar eerst maar kijken of Danny zijn goedkeuring geeft aan een inzameling.
Danny, het is toch ook een fantastische vent ook hè![]()
Ik heb er niet volledig zicht op, maar ik gok tussen de 40 en de 50quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:55 schreef Lottekoekkie het volgende:
Laakt nog het antwoord op de vraag: om hoeveel (gevraagde) pakketten ging het vorig jaar?
Dan kunnen we daar een beetje van uit gaan, weten we ook wel budget daar voor nodig is..
en overigens wil mijn supermarktmeneer en die van Ireth dat ook weten. en de hopenlijk zich massaal aanmeldende donateurs ook
Eerste stap is een globaar, maar goed doordacht plan, dan de modjes vragen om bij Yv op schoot te gaan zitten en lief te kijken, dan Yv vragen met Danny te overleggenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:55 schreef kahlie het volgende:
Voorlopig Plan de campagne:
- Danny aan z'n mouw trekken (wie doet dat? Anders zit z'n PM-box vol).
- Goed plan maken
- Regionaal het e.e.a. regelen (connecties connecties)
- Opdelen in regio's (we hebben al twee chauffeurs)
- ElisaB wat vragen stellen over wat/hoe vorig jaar
Er loopt nu het e.e.a. maar laten we het wel gestructureerd houden, anders loopt het weer in de soep. Eerste stap is nog steeds netjes aan Danny vragen of het mag, zo niet, dan moeten we toch echt iets anders verzinnen.
Leuk idee verder ElisaB... jullie gaat te haaaard!
Hoe is het met opgehaald geld? Is dat ok als het naar een contactpersoon gaat of wil FOK! dat liever niet?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Eerste stap is een globaar, maar goed doordacht plan, dan de modjes vragen om bij Yv op schoot te gaan zitten en lief te kijken, dan Yv vragen met Danny te overleggen
Moeten we met the powers that be overleggen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:00 schreef kahlie het volgende:
[..]
Hoe is het met opgehaald geld? Is dat ok als het naar een contactpersoon gaat of wil FOK! dat liever niet?
Het mag (hoogstwaarschijnlijk) geen FOK!-actie zijn. Het is gewoon een initaitief van users en de enige bijdrage van FOK! is dat het over het platform mag. Dus zal een van de users het geld moeten inzamelen en daar verantwoording over moeten afleggen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:00 schreef kahlie het volgende:
Hoe is het met opgehaald geld? Is dat ok als het naar een contactpersoon gaat of wil FOK! dat liever niet?
Als je ideeën hiervoor hebt ben ik er heel benieuwd naar. Want ik zou het niet weten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:09 schreef ayumu het volgende:
Hoe beoordeelt men wie er recht op een pakket heeft om mogelijk misbruik tegen te gaan?
Vorige jaar nog met een kerst pakket actie meegeholpen en later bleek dat sommige die meende er recht op te hebben dat helemaal niet hadden
Hoe voorkomen jullie dat?
Heb je hier meegedaan, of ergens anders? En indien hier: wie heeft er volgens jou ten onrechte een pakket gekregenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:09 schreef ayumu het volgende:
Hoe beoordeelt men wie er recht op een pakket heeft om mogelijk misbruik tegen te gaan?
Vorige jaar nog met een kerst pakket actie meegeholpen en later bleek dat sommige die meende er recht op te hebben dat helemaal niet hadden
Hoe voorkomen jullie dat?
Zelf denk ik, Dat een motivatie van de ontvangende user naar een FHF vertrouwenspersoon toe al kan aantonen of iemand er recht op heeft een korte omschrijving van het hoe en waarom en het forum kan zelf ook als bron van informatie dienen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als je ideeën hiervoor hebt ben ik er heel benieuwd naar. Want ik zou het niet weten.
FHF werkt op basis van integriteit van de user en ik heb het idee dat het zelfregulerend vermogen hier erg goed werkt.
Ow, gelukkigquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:26 schreef ayumu het volgende:
Zelf denk ik, Dat een motivatie van de ontvangende user naar een FHF vertrouwenspersoon toe al kan aantonen of iemand er recht op heeft een korte omschrijving van het hoe en waarom en het forum kan zelf ook als bron van informatie dienen.
Nee, Elisa niet hier wel al een aantal jaar op behoorlijk grote schaal aan acties meegedaan, en helaas is daar niet alles goed van terecht gekomen.
En het plan van jullie is ontzettend mooi en het zal zeker goed komen maar het was toch even een puntje wat ik mezelf gewoon afvroeg hoe jullie er mee omgaan
Een hele goede (af-)vraag hoorquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:47 schreef ayumu het volgende:
Nou dat zit dus goed, En nogmaals ik vroeg het me even al zo
Ik denk dat als er op die manier gecontroleerd zou worden je weinig mensen zou krijgen die een pakket zouden willen ontvangen, buiten dat ik niet weet of dat wel zou mogen ivm privacy en wat zouden dan de criteria moeten zijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:38 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wat dat betreft ben ik een harde, post mij adres van de vrager en ik krijg heel zijn hebben en houden boven water (jaren mijn werk geweest) maar we gaan uit van de waarheid en bovendien is het hier FHF dus de vragenden zijn hier al bekend en via hun postgedrag min of meer op waarheidsgehalte makkelijk te achterhalen.
(en krijg weer een por want mijn visite staat nu voor mij in de pannen te roeren)
dus echt weg
Hier wil ik me bij aansluitenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:45 schreef afraid_tech het volgende:
ik kom ook even binnenvallen, heb helaas geen oplossing voor het probleem, en ben dan ook nog eens nieuw hier, ik zou graag willen steunen, is het ook mogelijk om een bepaald bedrag aan een van de organisatoren over te maken? vind het een super goed idee, maar ben ontiegelijk slecht in het kopen van iets leuks/nuttigs etc... voor een ander, maar uit eigen ervaring weet ik hoe ontzettend belangrijk het is.
tegen de tijd dat het nodig is
Toen was ik hier nog niet actief, Dus dan is de vraag nu gesteld voor dit jaarquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:49 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een hele goede (af-)vraag hoorWe hebben de vraag vorig jaar zeker 30 keer gehad
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:52 schreef ayumu het volgende:
Toen was ik hier nog niet actief, Dus dan is de vraag nu gesteld voor dit jaar
Regiogebonden lijkt me wel het makkelijkst ja. Bij deze meld ik me aan voor regio Hilversumquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:00 schreef Ireth het volgende:
Ik denk dat we het regiogebonden moet gaan plannen. Per provincie een coordidinges en een x aantal chauffeurs...
* Ireth staat ook half in de pannen te roeren trouwens
Ik wil geen partypooper zijn, dan dit is bij elke actie altijd weer een heikel punt: veel users willen niet dat hun naw voor andere users bekend wordt. Geldt zowel voor gevers als voor krijgers.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:24 schreef kahlie het volgende:
Die groep moet bijv. via een gedeelde excelsheet (google doc ofzo) kunnen inzien wat de namen, adressen e.d. zijn en hoeveel geld er is opgehaald.
Het zou gaan om een kleine groep van max 5 mensen, al kan het anders alleen VP en daarnaast dan Regio mensen zijn. Het lijkt me moeilijk coordineren als je niets weet... iemand moet het betalen, iemand moet het maken en iemand moet het bezorgen...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik wil geen partypooper zijn, dan dit is bij elke actie altijd weer een heikel punt: veel users willen niet dat hun naw voor andere users bekend wordt. Geldt zowel voor gevers als voor krijgers.
En dat!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:35 schreef ElisaB het volgende:
VP heeft FHF al (Yvonne)
PR heeft FOK! ook, evenals redacteuren die op de andere subsites stukjes schrijven
Ga ik elk geval (via de mods) goed in overleg met PR van FOK! en wees er goed van doordrongen dat je geen dingen kunt doen die FOK! als merk / bedrijf erin betrekken.
Dan zou je moeten scheiden: VP weet het sowieso, dan verteld die de twee globale coordinatoren alleen hoeveel mensen er in welke regio zitten, en speelt die dan enkel door naar degene die uiteindelijk bezorgt. Dan heb je zo min mogelijk gezeik met NAW, terwijl er wel inzicht is over hoeveel pakketten waarheen moeten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:43 schreef indaha het volgende:
Iemand zou gewoon het geld moeten beheren , tellen en dan diegenen die inkopen gaan doen vertellen hoeveel ze te besteden hebben, dit zou eventueel dan wel regionaal kunnen, maar ik ben het met ElisaB eens dat niet zo veel mensen de naw gegevens van alle gevers en alle ontvangers hoeven te weten.
Precies wat ik bedoeldequote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:45 schreef kahlie het volgende:
[..]
Dan zou je moeten scheiden: VP weet het sowieso, dan verteld die de twee globale coordinatoren alleen hoeveel mensen er in welke regio zitten, en speelt die dan enkel door naar degene die uiteindelijk bezorgt. Dan heb je zo min mogelijk gezeik met NAW, terwijl er wel inzicht is over hoeveel pakketten waarheen moeten.
Dat is ook lastig en daarmee is het ook een lastig iets om te organiseren. Je kunt er best voor kiezen om naw en betaalgegevens te willen delen, maar dan moet je er rekening mee houden dat er mensen zijn die niet willen meedoen (zowel gevers als krijgers).quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:39 schreef kahlie het volgende:
Het zou gaan om een kleine groep van max 5 mensen, al kan het anders alleen VP en daarnaast dan Regio mensen zijn. Het lijkt me moeilijk coordineren als je niets weet... iemand moet het betalen, iemand moet het maken en iemand moet het bezorgen...
Ook dat is heel lastig. Je moet het verschil goed aanvoelen om er niet de fout mee in te gaan. FOK! geeft jullie (ons) de ruimte om het er met elkaar over te hebben, maar wil haar naam er niet aan verbinden naar buiten toe. Logisch, want FOK! (Danny, de andere rooien) hebben het niet in de hand.quote:Ik vind het moeilijk dat aan de ene kant FOK wel als medium wil helpen en aan de andere kant mag het niet als "FOK-actie" worden opgezet.
Juist omdat je geen flauw idee hebt wat je kunt verwachten, kun je het beste de groep zo klein mogelijk en de organisatie zo centraal mogelijk houden. Dan ben je veel flexibeler. Hulp inroepen kan altijd nogquote:Dat maakt het lastig om in te schatten wat je wel/niet kan verwachten. Mochten het 40 pakketten blijven, dan kun je makkelijk je regio's overhoop gooien en een groep van 5 laten bezorgen. Mochten het er opeens 200 worden, dan zit je in de shit als je maar 5 man hebt...
Je werkt waarschijnlijk met een ander soort groepen. Niet met onbekende goedbedoelende users met een toetsenbordquote:En 2 man zou dan 12 mensen moeten coordineren, dat lijkt me wel te doen... of werk ik gewoon tevaak met grote groepen?
Ik denk dat het kleiner kan: een VP die een lijstje heeft van mensen in de regio die willen inkopen/ophalen/rondbrengen en daar de NAW gegevens over verdeelt. Je moet users echt niet het gevoel gaan geven dat 'iedereen' hun gegevens kan inzien. Daar ligt dit soort acties veel te gevoelig voor. En gelijk hebben ze.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:45 schreef kahlie het volgende:
[..]
Dan zou je moeten scheiden: VP weet het sowieso, dan verteld die de twee globale coordinatoren alleen hoeveel mensen er in welke regio zitten, en speelt die dan enkel door naar degene die uiteindelijk bezorgt. Dan heb je zo min mogelijk gezeik met NAW, terwijl er wel inzicht is over hoeveel pakketten waarheen moeten.
Zo had ik er nog niet bij stilgestaan, dat is misschien wel een beter plan.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:48 schreef ElisaB het volgende:
... Nog veel meer handige info ...
Juist omdat je geen flauw idee hebt wat je kunt verwachten, kun je het beste de groep zo klein mogelijk en de organisatie zo centraal mogelijk houden. Dan ben je veel flexibeler. Hulp inroepen kan altijd nog
Ja, dat klopt... vooral ook mensen die weten wat ze doen enzoquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:48 schreef ElisaB het volgende:
Je werkt waarschijnlijk met een ander soort groepen. Niet met onbekende goedbedoelende users met een toetsenbord
Dat stond er toch? Of misschien niet zo duidelijk, sorry. VP weet NAW. Coordinator weet aantallen. Bezorger weet NAW. Dus 2 mensen weten het.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik denk dat het kleiner kan: een VP die een lijstje heeft van mensen in de regio die willen inkopen/ophalen/rondbrengen en daar de NAW gegevens over verdeelt. Je moet users echt niet het gevoel gaan geven dat 'iedereen' hun gegevens kan inzien. Daar ligt dit soort acties veel te gevoelig voor. En gelijk hebben ze.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:24 schreef kahlie het volgende:
Aangepast plan:
Voor de globale organisatie hebben we nodig:
1 Penningmeester (geld regelen & verdelen)
1-2 PR-personen (leuke dingen schrijven) --> Fok vragen
1 Vertrouwenspersoon (ontvangers beoordelen) --> Yvonne vragen
1 Centraal punt met coordinator (bij iemand thuis of op kantoor in ieder geval genoeg plek)
3-5 Coordinatoren (maken pakketten, aantallen laten kloppen, vervoer regelen)
Bezorgers worden dan ad hoc aangesproken, via vervoerstopic. Dus laat ik alleen de chauffeurs staan die al hebben toegezegd.![]()
Zo far:
Groningen
Friesland
The_Dean (chauffeur)
Drenthe
Overijssel
Flevoland
Gelderland
Utrecht
Noord-Holland
Zuid-Holland
Scorpie (chauffeur)
Lottekoekkie (chauffeur omg. R'dam)
Zeeland
Noord-Brabant
Limburg
Wie meldt zich als coordinator?
Ow, dat scheelt wel, jaquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:53 schreef kahlie het volgende:
Ja, dat klopt... vooral ook mensen die weten wat ze doen enzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |