Ik heb het echt niet allemaal alleen gedaan hoorquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:02 schreef kahlie het volgende:
Dat schat ik ook ja... maar goed, vorig jaar heb je ALLES geregeld. Coordineren van verzending/ontvangst, vertrouwenspersoon, matchmaking ALLES. Ik vond het nog steeds super tof van jeEcht een engeltje ben je
Even geupdate. Ireth, centraal punt voor NL wordt dus teveel, omdat je geen plek heb voor 40 pakketten. Indien het wel in omg. Utrecht is, zou je dan wel meerdere dozen kunnen inpakken en bij je houden zodat het verstuurd kan worden? Dan kunnen we misschien in 2 fases of met 2 plekken werken. Of juist alles in 1 dag doen, zodat coordinatoren een deel van de pakketten meenemen de regio's in.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:57 schreef kahlie het volgende:
Geupdate Aangepast plan:
Voor de globale organisatie hebben we nodig:
1 Penningmeester (geld regelen & verdelen)
1-2 PR-personen (leuke dingen schrijven) --> Fok vragen
1 Vertrouwenspersoon (ontvangers beoordelen) --> Yvonne vragen
1 Centraal punt met coordinator (bij iemand thuis of op kantoor in ieder geval genoeg plek)
3-5 Coordinatoren (maken pakketten, aantallen laten kloppen, vervoer regelen)
Bezorgers worden dan ad hoc aangesproken, via vervoerstopic. Dus laat ik alleen de chauffeurs staan die al hebben toegezegd.
Zo far:
Groningen
Catch22- (chauffeur)
Friesland
The_Dean (chauffeur omg. Noord-Friesland)
Drenthe
Catch22- (chauffeur evt. drenthe)
Overijssel
Flevoland
Gelderland
Utrecht
Noord-Holland
JK1982 (chauffeur Dronten-Amsterdam-Amersfoort)
Zuid-Holland
Scorpie (chauffeur)
Lottekoekkie (chauffeur omg. R'dam)
Zeeland
vannelle (chauffeur omg. Zeeland/Brabant)
Noord-Brabant
vannelle (chauffeur omg. Zeeland/Brabant)
Limburg
Wie meldt zich als coordinator?
Call me blont (heb mijn haar zwart geverfd, kunstmatige intelligentie.. maar het werkt nog niet echt geloof ik...) maar betekent dit nu dat ik bij mijn AH meneer niets hoeft te regelen omdat er 1 centraal punt is waar het geregeld gaat worden? Lees ik het zo goed, of snap ik er weer eens (zal me niets verbazen overigens) geen jota van?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:40 schreef Cat22 het volgende:
Wat betreft opslag: ik heb via PM een mogelijk aanbod over centrale inkoop, opslag en vervolgens distributie naar lokale afhaalpunten gekregen (dan heb je het dus over telkens een paar pakketten die opgehaald en uitgedeeld moeten worden). Verder kan ik er nog niks over zeggen, omdat de aanbieder anoniem wil blijven en het nog niet 100% geregeld is.
Dus prima als er gekeken wordt naar mensen die daar wat in kunnen betekenen, mocht dit niet doorgaan, maar heeft voor nu denk ik nog geen prioriteit.
Met de optie die ik heb gehoord zouden we een hoop transportgedoe kunnen voorkomen doordat alles op één plek gekocht en ingepakt kan worden. Dat gezegd hebbende: als jij bij je AH meneer iets moois kunt regelen dan kunnen we die bijdrage zeker meenemen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:23 schreef Ireth het volgende:
[..]
Call me blont (heb mijn haar zwart geverfd, kunstmatige intelligentie.. maar het werkt nog niet echt geloof ik...) maar betekent dit nu dat ik bij mijn AH meneer niets hoeft te regelen omdat er 1 centraal punt is waar het geregeld gaat worden? Lees ik het zo goed, of snap ik er weer eens (zal me niets verbazen overigens) geen jota van?![]()
misschien is t verstandig om al een "ik wil graag een lief gebaar rond de feestdagen ontvangen door een fhf kerstpakket animo check topic" te openen...quote:En - nog belangrijker- : mensen die zo'n pakket willen krijgen!
Denk dat de drempel om zo'n pakket te vragen best hoog is. Je stelt jezelf door te vragen best zwak en hulpbehoevend op. Terwijl het uiteraard helemaal geen schande is, maar werkt wel drempelverhogend.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:01 schreef Cat22 het volgende:
Ik denk dat als je nu zo'n topic opent je teveel grapjassen krijgt die de poll invullen en je geen idee hebt hoe groot de vraag werkelijk is.
Zouden die ontvangers niet vanzelf komen als we een aansprekende actie voor gevers op touw zetten? Met dan uiteraard ook een 'aanmeld/por/PM nu de vertrouwenspersoon maar want je verdient zo'n pakket' topic.
Hoeveel pakketten er vorig jaar waren bedoel je? Dat waren er zo'n 50. Maar als de opzet dit jaar een andere insteek heeft kunnen dat er zomaar meer (of minder?) worden.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:05 schreef Remco_h het volgende:
geen idee cat, denk dat elisab daar als enige een zinnig antwoord op kan geven...
Ow absoluut.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Denk dat de drempel om zo'n pakket te vragen best hoog is. Je stelt jezelf door te vragen best zwak en hulpbehoevend op. Terwijl het uiteraard helemaal geen schande is, maar werkt wel drempelverhogend.
Persoonlijk lijkt het mij een goed plan om ontvangers voor te laten dragen door iemand anders, zo sluit je de meeste grapjassen ook uit.
En niet iedereen die het nodig heeft heeft het lef om er om te vragen, blijft toch een lastig iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |