abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103387752
Heb Yvonne ff een PM-metje gedaan ookal hebben we nog geen compleet concreet plan. :Y
pi_103394333
Ik woon op de grens Brabant-Zeeland en ik wil graag meehelpen met deze mooie actie.
Veel vrije tijd heb ik niet dus ik denk dat ik me het beste als chauffeur kan opwerpen, da's maar 1 dag werk en dat lukt me wel. :)
Alleen is Brabant nogal groot, de kanten Den Bosch/Eindhoven laat ik graag aan iemand anders over zeg maar.
Oftewel: Stuk Brabant en een stuk Zeeland neem ik graag voor mijn rekening qua vervoer. :)
  One tough cookie vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:22:35 #103
169210 liesje1979
pi_103396470
Wat alweer een lief topic is het, en we zijn nog maar net begonnen! Iedereen die meedenkt alvast super bedankt! Mooie ideeen, komen hier al langs.

Ik ben het met mijn medemodjes eens dat het misschien niet heel handig is om alles op te splitsen in regio's. Wel voor het vervoer natuurlijk, maar niet voor de organisatie. Mij lijkt het, om zoveel mogelijk gedoe te voorkomen het beste dat er gewoon één centraal punt is waar de pakketten gemaakt worden, en ze van daaruit het land in gaan. Zelf ben ik totaal niet organisatorisch ingesteld en het lijkt mij nu al een heel geregel. :D

Ook naar de users, zowel de gevers, als de ontvangers is het misschien fijn om te kunnen zeggen dat slechts een paar mensen hun gegevens hebben.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:37:14 #104
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_103397579
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:02 schreef kahlie het volgende:

Dat schat ik ook ja... maar goed, vorig jaar heb je ALLES geregeld. Coordineren van verzending/ontvangst, vertrouwenspersoon, matchmaking ALLES. Ik vond het nog steeds super tof van je :) Echt een engeltje ben je O-)
Ik heb het echt niet allemaal alleen gedaan hoor :o
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:47:17 #105
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103398291
Ik heb er nog ff over zitten nadenken, qua de hele organisatie ben ik gewoon niet geschikt. Ik ben niet zo'n regelmiep met structuur zeg maar...
* Ireth werpt een blik om zich heen... nee geen structuur te vinden :P

Echter, wil ik me wel opwerpen als distributiepunt/verzamelpunt voor Utrecht. Kan ab-so-luut géén 40 dozen kwijt, maar een boel wel. Dus mijn deur staat open om te verzamelen en eventueel vanaf hier de boel in Utrecht eo te (laten) verspreiden. Verder ben ik erg goed in bedelen vragen om artikelen/goederen bij de lokale winkeliers alhier, dus als ik iets moet regelen om dozen te vullen, roept u maar :P
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_103408221
Wat een mooi gebaar is dit! Ben meer een meelezer en niet zo actief met posten, maar bied graag aan om te helpen.

Op dit moment ben ik niet zo mobiel, dus dingen kopen / vervoeren zit er even niet in (al hoop ik dat het tegen de kersttijd een stuk beter gaat). Ben wel goed in organiseren en regelen en ik begrijp dat daar nog wel behoefte aan is.

Laat maar weten als ik iets kan doen.
pi_103408616
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:57 schreef kahlie het volgende:

Geupdate Aangepast plan:

Voor de globale organisatie hebben we nodig:

1 Penningmeester (geld regelen & verdelen)
1-2 PR-personen (leuke dingen schrijven) --> Fok vragen
1 Vertrouwenspersoon (ontvangers beoordelen) --> Yvonne vragen
1 Centraal punt met coordinator (bij iemand thuis of op kantoor in ieder geval genoeg plek)
3-5 Coordinatoren (maken pakketten, aantallen laten kloppen, vervoer regelen)

Bezorgers worden dan ad hoc aangesproken, via vervoerstopic. Dus laat ik alleen de chauffeurs staan die al hebben toegezegd. O+

Zo far:

Groningen
Catch22- (chauffeur)
Friesland
The_Dean (chauffeur omg. Noord-Friesland)
Drenthe
Catch22- (chauffeur evt. drenthe)
Overijssel
Flevoland
Gelderland
Utrecht
Noord-Holland
JK1982 (chauffeur Dronten-Amsterdam-Amersfoort)
Zuid-Holland
Scorpie (chauffeur)
Lottekoekkie (chauffeur omg. R'dam)
Zeeland
vannelle (chauffeur omg. Zeeland/Brabant)
Noord-Brabant
vannelle (chauffeur omg. Zeeland/Brabant)
Limburg

Wie meldt zich als coordinator?

Even geupdate. Ireth, centraal punt voor NL wordt dus teveel, omdat je geen plek heb voor 40 pakketten. Indien het wel in omg. Utrecht is, zou je dan wel meerdere dozen kunnen inpakken en bij je houden zodat het verstuurd kan worden? Dan kunnen we misschien in 2 fases of met 2 plekken werken. Of juist alles in 1 dag doen, zodat coordinatoren een deel van de pakketten meenemen de regio's in.

We hebben echt nog coordinatoren nodig en het liefst in dezelfde provincie/vlakbij elkaar of een centraal punt, zodat alles op 1 dag geregeld kan worden of die bereid zijn om bijv. naar Utrecht te komen. (Shoppen, inpakken, afgeven aan chauffeurs, die misschien weer naar regiochauffeurs rijden)

TwinkleStar001, we zoeken ook nog mensen die mee willen helpen een concreet plan te bedenken van hoe we fokkers gaan mobiliseren om het e.e.a. financieel bij te dragen. Misschien kan je daarin wat betekenen? ElisaB heeft al een voorzet gegeven!

[ Bericht 2% gewijzigd door kahlie op 22-10-2011 09:25:14 ]
pi_103410154
Ik meld me aan voor de organisatie.
En heb evt opslag voor 40 pakketten of wat meer.
Kan evt ook mijn innig geliefde supermarkt vragen om donaties(doen zij wel vaker voor mijn stichting dus wie weet doen ze nu ook mee)
Geef maar een gilletje!
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:11:58 #109
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103410171
Tot 10 a 14 dozen moet ik hier wel kunnen opslaan, dus indien nodig, roep maar! :)
pi_103410587
Ok een concreet plan moet er komen?
Ik zou zeggen als het lukt houdt de organisatie zo klein mogelijk om problemen te voorkomen.
Dus kies bijv iemand in midden des lands met wat opslag en een aantal fokkers die daar in d ebuurt wonen.
Het idee van 10 voor 1 is een hele goeie.
Dus mobiliseer heel FOK om 3,50 te doneren voor 10 dec, dan weet je exact wat er uitgegeven kan worden aan de pakketten.Dan met die fokkers die in d ebuurt wonen de boodschappen doen en verdelen over de dozen.En alles aanschaffen bij 1 winkel levert vaak grote korting op.
Vervolgens een apart chauffeurstopic en dan de pakketten rond laten brengen door andere fokkers.
Met 5 man in de organisatie ben je al een heel eind, ja tis wel even aanpoten maar als het over veel diverse kanalen gaat lopen heb je toch eerder problemen.

Wat kan ik bieden?
Opslag, ruimte om in te pakken en vanuit hier (Arnhem te distribueren),een leeg bankreknr wat niet gebruikt word tot januari en wat evt gebruikt kan worden om op te storten en waar de andere mensen uit organisatie inzage in mogen hebben.
Een dosis enthousiasme en energie en een vlotte babbel om spullen los te krijgen bij winkels.
Meelevende buurt die ook altijd wel doneren als ik aan kom waaien :)
pi_103412114
Wat betreft opslag: ik heb via PM een mogelijk aanbod over centrale inkoop, opslag en vervolgens distributie naar lokale afhaalpunten gekregen (dan heb je het dus over telkens een paar pakketten die opgehaald en uitgedeeld moeten worden). Verder kan ik er nog niks over zeggen, omdat de aanbieder anoniem wil blijven en het nog niet 100% geregeld is.

Dus prima als er gekeken wordt naar mensen die daar wat in kunnen betekenen, mocht dit niet doorgaan, maar heeft voor nu denk ik nog geen prioriteit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:37:15 #112
245601 -gt-
gt10b_bo620 Stella
pi_103417362
weer prima initiatief

- vervoer mogelijk
regio zuid-holland / gelderland / route hellevoetsluis - emmen
pi_103418822
wat een goed idee. *O*
ik weet nog niet waar ik in december zit. maar momenteel reis ik 2x in de week van Groningen naar Utrecht en weer terug met OV. mocht ik dat in december nog steeds volhouden dan zou ik best een klein aantal pakketten van utrecht CS naar groningen willen meenemen. dan kan het vanaf mijn huisje weer verder vervoerd worden.
pi_103434708
Ik vind geld geven niet leuk, en het lijkt mij onhandig. Dan moet iemand zijn bankrekening daar beschikbaar voor stellen, en als je centraal in gaat kopen dan krijg je vaak korting als je veel van hetzelfde koopt. Dat is iets wat mij ook al tegen staat, want dan is het zo veel van hetzelfde.

Het lijkt mij leuker dat iedereen zelf een pakketje maakt en dat of zelf verzend naar iemand of laat ophalen door een chauffeur als de ontvanger anoniem wil blijven.
pi_103443733
Dat is op zich wel leuker maar ook stukken onhandiger denk ik plus dat je dan kan krijgen wat er vorig jaar gebeurde dat sommigen die zeggen iets te sturen naar iemand dat dus niet hebben gedaan waardoor elisaB uit eigen zak nog een aantal pakketten heeft bekostigd.Dat kan natuurlijk niet d ebedoeling/opzet zijn van deze aktie.
Ik heb hier bij supermarkt vaker korting gekregen op de totale kar zeg maar dus niet pas vanaf 25 pakken chocomel maar een totaal korting op de inhoud van wat ik aan wilde schaffen dus mogelijk is het wel.
Jou optie zou wel kunnen maar dan zou bijv iedereen die een pakket wil maken dat sturen naar 1 centraal adres voor bijv 10 december en dan word er gekeken hoeveel mensen zich aangemeld hebben en dan kijken of we tekort komen en hoe we dat met zn allen nog op kunnen lossen.
Bijv dat er een paar fokkers de tekortpakketten doen.
pi_103471644
ff mee lurken en een paar centen in het zakje doen...

ik heb vorig jaar ook een pakketje uitgedeeld en voor mij was het leuke deel in de supermarkt rondlopen en het pakket samen te stellen en de lach op t gezicht van de ontvanger was genoeg om mij warm te krijgen totdat de zomer weer begon O+

persoonlijk denk ik dat ik er meer moeite mee zou hebben minder plezier aan zou hebben om bedrag x over te maken voor mij is het onpersoonlijker.

ik heb in de pv op mijn werk gezeten toentertijd stelden we zelf de pakketjes samen, daar waren we met 3 man een goede dag mee bezig (boodschappen doen en 25 pakketten maken) mochten mensen die tijd er in willen steken : chapeau!

ik herinner mij de teleurstelling van sommige users die beloofd werden en niks ontvangen en snap zeker dat het op deze manier soepeler zou moeten lopen, je kan tenslotte t budget delen door t af te stemmen per ontvanger.

het is makkelijk kritiek te leveren, zal ook proberen wat positiefs in te brengen...
Waarschijnlijk is een combinatie van de twee de juiste, toch users zelf hun pakket laten samen stellen die centraal per regio laten verzamelen en zodra ze echt binnen zijn te verdelen.

oke dan mis je nog de glimlach van de ontvanger maar heb je wel de "voorpret" en niet het negatieve gevoel van het geld doorsluizen.

ik heb nog geen idee hoe ik aan het eind van het jaar zit met mijn werk maar hou het hier in de gaten om eventueel bij te springen in de regio nederland :P (oke utrecht maar ben in staat te verplaatsen ;) )
suck my asshole taco bender
  zondag 23 oktober 2011 @ 21:23:41 #117
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103471928
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:40 schreef Cat22 het volgende:
Wat betreft opslag: ik heb via PM een mogelijk aanbod over centrale inkoop, opslag en vervolgens distributie naar lokale afhaalpunten gekregen (dan heb je het dus over telkens een paar pakketten die opgehaald en uitgedeeld moeten worden). Verder kan ik er nog niks over zeggen, omdat de aanbieder anoniem wil blijven en het nog niet 100% geregeld is.

Dus prima als er gekeken wordt naar mensen die daar wat in kunnen betekenen, mocht dit niet doorgaan, maar heeft voor nu denk ik nog geen prioriteit.
Call me blont (heb mijn haar zwart geverfd, kunstmatige intelligentie.. maar het werkt nog niet echt geloof ik...) maar betekent dit nu dat ik bij mijn AH meneer niets hoeft te regelen omdat er 1 centraal punt is waar het geregeld gaat worden? Lees ik het zo goed, of snap ik er weer eens (zal me niets verbazen overigens) geen jota van? :? :D
pi_103472189
overigens kan ik mijn werkgever in de regio utrecht vragen om wat magazijn opslag, dan zijn 50 dozen geen enkel probleem, mocht er ingepakt moeten worden kan dat vast wel op een avondje of 2 (of zaterdagje) geregeld worden in het magazijn... vermoed dat t geen probleem zal zijn.

enige probleem is dat ik niet weet hoe en waar ik in december zit..
pi_103472739
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:23 schreef Ireth het volgende:

[..]

Call me blont (heb mijn haar zwart geverfd, kunstmatige intelligentie.. maar het werkt nog niet echt geloof ik...) maar betekent dit nu dat ik bij mijn AH meneer niets hoeft te regelen omdat er 1 centraal punt is waar het geregeld gaat worden? Lees ik het zo goed, of snap ik er weer eens (zal me niets verbazen overigens) geen jota van? :? :D
Met de optie die ik heb gehoord zouden we een hoop transportgedoe kunnen voorkomen doordat alles op één plek gekocht en ingepakt kan worden. Dat gezegd hebbende: als jij bij je AH meneer iets moois kunt regelen dan kunnen we die bijdrage zeker meenemen.

Ik zie hier ook een aantal stemmen voor individuele pakketten (net als vorig jaar). Vind ik ook een heel leuk en inderdaad een stuk persoonlijker dan de pakketten die centraal zouden worden samengesteld. Maar ik heb nog steeds het gedoe van vorig jaar voor ogen.... je kunt nooit veilig stellen dat beloofde pakketten ook echt worden gemaakt en dan maak ik persoonlijk liever iemand 100% zeker blij met een 'standaard' (maar wat een leuke extraatjes voor de feestdagen!) pakket dan met de spreekwoordelijke dode mus.

Maar - belangrijker nog- we moeten eerst geld hebben om die dingen met korting te kúnnen kopen. Geen geld = geen producten = geen pakketten.
En - nog belangrijker- : mensen die zo'n pakket willen krijgen! Dadelijk zitten alle transporteurs klaar, zijn er pallets vol met spullen gereserveerd en kunnen we die niet aanschaffen of weggeven.
Eerst werven, daarna de rest plannen, dat komt vanzelf, echt waar!

(ik kan het niet genoeg benadrukken :@ , het zou zo jammer zijn als iedereen klaar zit om in te pakken en te verspreiden, maar er niks te verspreiden is).

We moeten nu bezig zijn met een aansprekende wervingsactie op Fok om ontvangers en fondsen te werven, dat is een stuk lastiger dan bekijken hoe we het geld uit kunnen geven.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_103473465
quote:
En - nog belangrijker- : mensen die zo'n pakket willen krijgen!
misschien is t verstandig om al een "ik wil graag een lief gebaar rond de feestdagen ontvangen door een fhf kerstpakket animo check topic" te openen...

topicnaam mag van mij ook wat korter :P
pi_103473611
dan misschien met een poll want dan is het toch een beetje anoniem.

[ Bericht 10% gewijzigd door loecje op 23-10-2011 22:08:26 ]
pi_103475033
Ik denk dat als je nu zo'n topic opent je teveel grapjassen krijgt die de poll invullen en je geen idee hebt hoe groot de vraag werkelijk is.

Zouden die ontvangers niet vanzelf komen als we een aansprekende actie voor gevers op touw zetten? Met dan uiteraard ook een 'aanmeld/por/PM nu de vertrouwenspersoon maar want je verdient zo'n pakket' topic.
pi_103475401
geen idee cat, denk dat elisab daar als enige een zinnig antwoord op kan geven...
pi_103475556
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:01 schreef Cat22 het volgende:
Ik denk dat als je nu zo'n topic opent je teveel grapjassen krijgt die de poll invullen en je geen idee hebt hoe groot de vraag werkelijk is.

Zouden die ontvangers niet vanzelf komen als we een aansprekende actie voor gevers op touw zetten? Met dan uiteraard ook een 'aanmeld/por/PM nu de vertrouwenspersoon maar want je verdient zo'n pakket' topic.
Denk dat de drempel om zo'n pakket te vragen best hoog is. Je stelt jezelf door te vragen best zwak en hulpbehoevend op. Terwijl het uiteraard helemaal geen schande is, maar werkt wel drempelverhogend.
Persoonlijk lijkt het mij een goed plan om ontvangers voor te laten dragen door iemand anders, zo sluit je de meeste grapjassen ook uit.
En niet iedereen die het nodig heeft heeft het lef om er om te vragen, blijft toch een lastig iets.
pi_103476206
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:05 schreef Remco_h het volgende:
geen idee cat, denk dat elisab daar als enige een zinnig antwoord op kan geven...
Hoeveel pakketten er vorig jaar waren bedoel je? Dat waren er zo'n 50. Maar als de opzet dit jaar een andere insteek heeft kunnen dat er zomaar meer (of minder?) worden.

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:07 schreef vannelle het volgende:

[..]

Denk dat de drempel om zo'n pakket te vragen best hoog is. Je stelt jezelf door te vragen best zwak en hulpbehoevend op. Terwijl het uiteraard helemaal geen schande is, maar werkt wel drempelverhogend.
Persoonlijk lijkt het mij een goed plan om ontvangers voor te laten dragen door iemand anders, zo sluit je de meeste grapjassen ook uit.
En niet iedereen die het nodig heeft heeft het lef om er om te vragen, blijft toch een lastig iets.
Ow absoluut. :Y Wat mij betreft mogen mensen (fokkers dus) ook voorgedragen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')