SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De "laatste paar" topics:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Huizenmarkttopic #153: Waar verhuisboetes verlagen toch helpt
Huizenmarkttopic #154: Waar makelaars geen vakantie meer kennen.
Huizenmarkttopic #155: Waar de fundateller met vakantie gaat.
Huizenmarkttopic #159: What goes down, must come up #2
Huizenmarkttopic #161: Met huurders en kopers!
Huizenmarkttopic #162: met een kwart miljoen wannabe verkopers
Huizenmarkttopic #163: waar we liever BBQ-en dan appeltaart eten
Huizenmarkttopic #164:Waar de NVM er meer van had verwacht
Huizenmarkttopic #165: Waar Donner kebab maakt van de koopmarktZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:59 schreef Hanoying het volgende:
De staat van de huizenmarkt, helder samengevat in een enkel beeld:Dat is geen enkel beeld, dat zijn enkele beeldjes die een filmpje vormen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja laten we vooral Nederland helemaal vol bouwen met woningenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Veel mensen (en dan met name mensen die belang hebben bij de huidige situatie) "vergeten" dat die schaarste kunstmatig is. Kijk naar die enorme leegte in het drukstbevolkte deel van Nederland:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:16 schreef LXIV het volgende:
Ik las trouwens in een oogwenk in de TT:
Huizenmarkttopic #167: waar kopers en verkopers elkaar uitroeien.
ja inderdaad, en omdat ik afdingen zo zielig vind voor de meeste mensen (zij zitten ook maar in een niet vrijwillige situatie) bied ik dan maar niet wat ik ervoor over heb (erg laag bedrag) en hoop dan maar voor ze dat iemand anders het er wel voor over heeft, met wie ik dan ook weer medelijden heb, en misschien hebben die mensen nog wel kinderen ook, waar ik dan ook erg veel medelijden mee heb. STOPquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
hoezo was je eerder dan meer 'vergroeid' met de verkopers, of doel je puur op de TT ?![]()
hoezo was je eerder dan meer 'vergroeid' met de verkopers, of doel je puur op de TT ?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:15 schreef Artimunor het volgende:
ik vind het wel fijn dat ik nu minder ''vergroeid'' ben met de verkopers, nu we wat meer uit elkaar gegroeid zijn is het toch wat makkelijker onderhandelen
Leuk he, NIMBY?!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:15 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Ja laten we vooral Nederland helemaal vol bouwen met woningen
Vanuit mijn huis kijk ik uit over prachtige natuur, die zie ik niet graag plaats maken voor nieuwbouw.
Ja, verschil moet er zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Leuk he, NIMBY?!
Verder wel dramatisch hoor, "volbouwen"... Bebouw 1% van de landbouwgebieden en de tekorten zijn opgelost. Daarbij hebben we geen "natuur" in Nederland (om een prof. plantjes te citeren: "Dat zijn geen bossen, dat zijn akkers!"), hooguit parken en aangelegde natuurgebieden. Laat ik een hint geven: bij echte natuur staat geen bord!
Daarbij is er helemaal geen sprake van niet meer bouwen, alleen van niet genoeg bouwen. De komende 10 jaar komen er gewoon een half miljoen huizen bij. Dat betekent dat op plaatsen waar nu niet gebouwd mag worden, over 10 jaar wel gebouwd mag worden. Dat heeft niets te maken met "niet volbouwen", dat heeft te maken met uitstel, rekken, en tekorten in stand houden.
Verder is het natuurlijk erg krom om wel mensen binnen te laten (van asielzoekers tot expats en versgeboren babies) en dat (deels) te subsidieren, en voor die mensen vervolgens steeds minder mogelijkheden te hebben. Je kan niet alles hebben! Maar goed, dat is niet besteed aan mensen die al een huis hebben en weten dat schaarste zorgt dat hun kleine dure huisje ooit duur verkocht wordt.
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:15 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Vanuit mijn huis kijk ik uit over prachtige natuur, die zie ik niet graag plaats maken voor nieuwbouw.
inderdaad, dat is een probleem, door partijdigheid is het niet meer mogelijk voor velen om objectief na te denken, of sommige die het nog wel kunnen weigeren het gewoon.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar goed, dat is niet besteed aan mensen die al een huis hebben en weten dat schaarste zorgt dat hun kleine dure huisje ooit duur verkocht wordt.
Over welke grote problemen hebben jullie het nu?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:59 schreef Artimunor het volgende:
toch is juist voor het oplossen van grote problemen een objectieve blik nodig.
Ja, maar dat is natuurlijk makkelijker dan erkennen dat ze zich niet in een positie hebben weten te werken waarin het salaris toereikend is om een dergelijk huis te kunnen kopen. De hand in eigen boezem steken is niet zo leuk want dan moet je erkennen dat het gewoon niet goed genoeg voor elkaar hebt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Over welke grote problemen hebben jullie het nu?
De huizenprijzen die in jullie ogen te hoog is en verschillende oorzaken heeft.
En dan maar objectief door jullie een groot gedeelte van de met tophypotgheken gefinancierde mensen faillliet laten gaan alleen zodat jullie wel voor een appel en een ei een huis denken te kunnen gaan kopen. Daar straalt mijns inziens ook nogal wat subjectieviteit vanaf.
Haha.... dat leest alsof jij een heel achterbaks mannetje bent dat met ellebogenwerk zich in een bepaalde positie heeft gewerktquote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:12 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, maar dat is natuurlijk makkelijker dan erkennen dat ze zich niet in een positie hebben weten te werken...
Dat je dat er uit haalt zegt meer over jouw gedachtegang dan die van hem.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Haha.... dat leest alsof jij een heel achterbaks mannetje bent dat met ellebogenwerk zich in een bepaalde positie heeft gewerkt
Dit, maar Xeno weet stiekem precies wat ik bedoel, hij doet alleen alsof hij het niet snapt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:04 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat je dat er uit haalt zegt meer over jouw gedachtegang dan die van hem.
Dat snap ik wel dat je dat graag zo wil lezenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Haha.... dat leest alsof jij een heel achterbaks mannetje bent dat met ellebogenwerk zich in een bepaalde positie heeft gewerkt
Tja, dat begrijpen wij heel goed. Dat jij dat niet wilt :-)quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:15 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Aah... we komen weer op dezelfde stokpaardjes uit... geeft niet... Wat wel geeft is dat je met hetzelfde salaris tegenwoordig minder kan lenen... dus lagere huizenprijzen... zelfs voor degene die zijn ellebogen goed heeft weten te gebruikenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat snap ik wel dat je dat graag zo wil lezenMaar nee, een huis koop je door een hypotheek rond te krijgen. Die hypotheek is afhankelijk van een aantal factoren, waarbij je salaris de belangrijkste factor is. Als dat salaris niet hoog genoeg is, kun je geen hypotheek krijgen voor dat huis dat je graag wil.
Of je salaris hoog genoeg is hangt af van je baan, en je baan hangt in de meeste gevallen toch echt af van je opleiding, en die is weer afhankelijk van je vooropleiding. Als je er in je vooropleiding al met de pet naar hebt gegooid, dan zijn daar de problemen (in veel gevallen, niet in alle gevallen) al begonnen. Alleen toen waren die problemen nog niet echt zichtbaar, want toen was dat stoer.
Echter nu, na al die jaren, blijkt dat dat toch grotere gevolgen heeft gehad dan je toen kon overzien, en een van die gevolgen is dat het probleem is om een huis te kunnen kopen dat je graag wil.
Weet je wat voor de mensen die 'natuur' niet belangrijk vinden bouwen we gewoon een paar honderd giga flats in lelystad en dan mag iedereen daar een appartement (met uitzicht op een andere gigaflat) voor 50K kopen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:19 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Tja, dat begrijpen wij heel goed. Dat jij dat niet wilt :-)
Misschien moeten mensen als jij dan de optie krijgen om die natuur aan te kopen. Voor dezelfde vierkante meter grondprijs waar die nieuwbouw voor zou gaan... Is dat geen fijn plan?
Ik constateer een gebrek aan humorquote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:04 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat je dat er uit haalt zegt meer over jouw gedachtegang dan die van hem.
Ooh noes... kijken ze vanuit hun gigagrote megaflat uit over het natuurpark Lelystad of de Oostvaardersplassenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:35 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Weet je wat voor de mensen die 'natuur' niet belangrijk vinden bouwen we gewoon een paar honderd giga flats in lelystad en dan mag iedereen daar een appartement (met uitzicht op een andere gigaflat) voor 50K kopen.
Precies iedereen blij toch? of denk je dat die flats leeg zullen staan en verpauperen?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ooh noes... kijken ze vanuit hun gigagrote megaflat uit over het natuurpark Lelystad of de Oostvaardersplassen
Ja, lagere huizenprijzen, maar ook in verhouding net zo veel minder lenen. Dus dat huis is, hoewel goedkoper, nog steeds onbereikbaar voor jou dan.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Aah... we komen weer op dezelfde stokpaardjes uit... geeft niet... Wat wel geeft is dat je met hetzelfde salaris tegenwoordig minder kan lenen... dus lagere huizenprijzen... zelfs voor degene die zijn ellebogen goed heeft weten te gebruiken
Voor wie spaart is het dus een stap in de goede richting, voor wie wil lenen ook, immers minder schuld, dus lager risico voor de banken, belastingbetaler en pensioenfondsen.... hoge rente == goed.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, lagere huizenprijzen, maar ook in verhouding net zo veel minder lenen. Dus dat huis is, hoewel goedkoper, nog steeds onbereikbaar voor jou dan.
Overigens, 'dezelfde stokpaardjes'? Xeno toch...weer iets waarmee je door de mand valt.
Er zullen vast de nodige lurkers zijnquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:27 schreef sorcees het volgende:
Hehe, er zit weer leven in dit topic, en de standpunten worden weer ingenomen en verdedigd.
Verder ben ik van mening dat je hier geen objectiviteit moet zoeken, dit is meer bedoelt voor inzicht in de beweeg redenen en argumentatie van de verschillende groepen.
Ik zou wensen dat de banken en de politiek meelezen, leerzaam en vermakelijk.
quote:Nordin Wooter heeft geen cent meer
Oud-Ajacied Nordin Wooter is vorige maand door de rechtbank in Zwolle privé failliet verklaard. De curator in zijn faillissement, Marcel Groen, heeft de villa met zwembad van Wooter (1976) en van zijn echtgenote inmiddels verkocht voor een kleine vier ton. Wooter had de villa in Almere in 2002 voor een kleine acht ton gekocht.
Ja, een beetje metselaar wel. Maar een goede metselaar zit als hij hard doorwerkt tussen de 800 en 1000 stenen per dag.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
Een beetje metselaar legt ook 2000 bakstenen per dag weg... waarom kost een huis in godsnaam 2 ton? Overigens zie ik de afgelopen maanden de prijzen van nieuwbouw dalen, binnenkort zakken ze denk ik door de 160k grens heen (regio Flevoland). Dat is voor soortgelijke woningen die rond 2007 voor minstens 180k...190k werden verkocht.
Goed... 1000 stenen per dag... zo'n 75 stenen per m2... 1 metselaar doet dan toch even 13m2 per dag of 260m2 per salarisperiode... een metselaar verdient tussen de 1600 en 3000 euro bruto. Laat er in een rijtjeswoning eens maximaal 100m2 steen zitten... dan zijn de arbeidskosten van een woning slechts 1500 euro... in de loonkosten van de man aan de steiger kan de prijs niet zitten.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, een beetje metselaar wel. Maar een goede metselaar zit als hij hard doorwerkt tussen de 800 en 1000 stenen per dag.
Nou.... als ze die woningen dat voor een appel en een ei verhuren zijn ze goed marktverstorend bezigquote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:26 schreef announcement het volgende:
Ik weet niet of het hier al ter sprake is gekomen maar ik hoorde gisteravond in het programma Nieuwsuur dat de gemeenten Heerlen en Winschoten woningen opkopen en die vervolgens proberen te verhuren. Alles om de vrije markt te verpesten kennelijk.
Vakanties, vorstverlet en ziekte's niet meegerekend wel ja.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
Goed... 1000 stenen per dag... zo'n 75 stenen per m2... 1 metselaar doet dan toch even 13m2 per dag of 260m2 per salarisperiode...
Huh? In mijn hoekwoning zit al bijna net zoveel, en dan heb ik nog een betonnen binnenkant.quote:een metselaar verdient tussen de 1600 en 3000 euro bruto. Laat er in een rijtjeswoning eens maximaal 100m2 steen zitten...
Yeah, en het voegen doen de bewoners zelf... Zullen ze vrolijk van worden!quote:dan zijn de arbeidskosten van een woning slechts 1500 euro...
Altijd confronterend om te zien hoeveel je teveel betaald hebt voor je huisjequote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:47 schreef Scorpie het volgende:
Bwehehe, Xeno die gaat rekenen. Ik moest lachen
Als jij dat gelooft... dan is het zoquote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
PS: Alleen al de isolatienormen voor een woning zijn een extra kostenpost van 25.000,-
Don't blame the messenger...quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
Als jij dat gelooft... dan is het zo
quote:een metselaar verdient tussen de 1600 en 3000 euro bruto. Laat er in een rijtjeswoning eens maximaal 100m2 steen zitten...
Hij heeft hjet over een rijtjeswoning, en dat is dus 6 x 6 + minus ramen en evt betimmering / gevelplaten voor en achter, nou maximaal 40m2quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Huh? In mijn hoekwoning zit al bijna net zoveel, en dan heb ik nog een betonnen binnenkant.
Dit keer sloeg je de plank (de humorquote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Altijd confronterend om te zien hoeveel je teveel betaald hebt voor je huisje
Ook op de FP:quote:
quote:Oud-Ajacied Wooter bankroet
Oud-Ajacied Nordin Wooter is vorige maand door de rechtbank in Zwolle failliet verklaard, meldt de Volkskrant. De curator in zijn faillissement, Marcel Groen, heeft de villa met zwembad van Wooter en van zijn echtgenote inmiddels verkocht voor een kleine vier ton. Wooter had de villa in Almere in 2002 voor een kleine acht ton gekocht.
Het was volgens Groen het enige bezit wat de 35-jarige oud-profvoetballer nog had: "Ik heb verhalen voorbij horen komen over Lamborghini's, vastgoed en buitenlandse bankrekeningen, maar daar bleek allemaal niets van te kloppen. In de failliete boedel zat alleen het huis."
Ook Wooters CFK-pensioen zit daarin, een lijfrente die hij opbouwde tijdens zijn jaren bij Ajax en RBC. Na zijn periode in Amsterdam voetbalde Wooter bij een stoet andere clubs: Real Zaragoza, Watford, Sporting Braga, Anorthosis Famagusta, Panathinaikos, Sivasspor en AEK Larnaca. Tijdens die periode verdiende hij miljoenen aan salaris. De curator wil niet zeggen waardoor Wooter failliet is gegaan.
Het moet toch ook wel heel vervelend zijn voor de verzuurde huurders om zoveel huur te moeten betalen voor een huis wat door de wbv in jullie beleving ook al 3* afbetaald is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wonen kost gewoon geld, zo simpel is het. Zodra je een woning als een bron van welvaart gaat beschouwen kan het vreemde idee ontstaan dat je aan een woning kan verdienen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:41 schreef Basp1 het volgende:
Het moet toch ook wel heel vervelend zijn voor de verzuurde huurders om zoveel huur te moeten betalen voor een huis wat door de wbv in jullie beleving ook al 3* afbetaald is.
Je kunt als koper in ieder geval je maandlasten drukken door je hypotheek af te lossen en dan kost wonen opeens stukken minder, waarbij je nooit meer je jaarlijkse huurverhoging krijgen. Dus ja je kunt er op zich wel wat aan verdienen. Dat jullie dan naar de zakkende huisprijzen kijken en hopen dat mensen die tophypotheken hebben in de stront gaan zakken snap ik echt niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wonen kost gewoon geld, zo simpel is het. Zodra je een woning als een bron van welvaart gaat beschouwen kan het vreemde idee ontstaan dat je aan een woning kan verdienen.
Afgunst en frustratie over de eigen situatie zijn daar debet aan.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je kunt als koper in ieder geval je maandlasten drukken door je hypotheek af te lossen en dan kost wonen opeens stukken minder, waarbij je nooit meer je jaarlijkse huurverhoging krijgen. Dus ja je kunt er op zich wel wat aan verdienen. Dat jullie dan naar de zakkende huisprijzen kijken en hopen dat mensen die tophypotheken hebben in de stront gaan zakken snap ik echt niet.
"If I can`t have it, no one can!!"quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je kunt als koper in ieder geval je maandlasten drukken door je hypotheek af te lossen en dan kost wonen opeens stukken minder, waarbij je nooit meer je jaarlijkse huurverhoging krijgen. Dus ja je kunt er op zich wel wat aan verdienen. Dat jullie dan naar de zakkende huisprijzen kijken en hopen dat mensen die tophypotheken hebben in de stront gaan zakken snap ik echt niet.
Ik hoop niet dat mensen in de problemen komen, ik hoop dat de markt normaliseert. Dat mensen als gevolg van de zeepbel in de problemen komen is het gevolg van meedoen aan een piramidespel. Dat ik daar geen traan om kan laten is een heel andere kwestie... wie zijn billen brand...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:54 schreef Basp1 het volgende:
Hear... hear..quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Afgunst en frustratie over de eigen situatie zijn daar debet aan.
Damn rightquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
"If I can`t have it, no one can!!"
Haha.... lekker het huis kopen met een dikke korting... eigenlijk zou je een bord in de tuin moeten zetten met de hoogte van de koopsom... gewoon om de buren te laten zien dat je significant minder betaald hebtquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:14 schreef Hanoying het volgende:
Misschien dat ik binnenkort het huis van jullie buren maar eens koop. Van de 25 mille die ik uitspaar ten opzichte van jullie aankoop zet ik dan een gouden beeldje in de tuin. Een juichende Mickey bovenop een marmeren pillaar![]()
maar misschien dat ik ook nog een jaartje wacht... Dan zet ik Pluto er naast
Je moet goed zoeken wil je een huis kopen in mijn buurt. Of je moet bereid zijn 300k+ te betalen, maar, gezien jouw posts, vermoed ik niet dat je dat doet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:14 schreef Hanoying het volgende:
Misschien dat ik binnenkort het huis van jullie buren maar eens koop. Van de 25 mille die ik uitspaar ten opzichte van jullie aankoop zet ik dan een gouden beeldje in de tuin. Een juichende Mickey bovenop een marmeren pillaar![]()
Gedwongen verkopen zie ik niet zo snel heel veel stijgen, alleen als de werkloosheid rap zou toenemen. Wat dat betreft is Nederland nog redelijk buiten schot gebleven. Als je de tijd hebt 5 jaar te wachten kan je een buitenkansje scoren, moet je wel de tijd hebbenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:21 schreef mark_dabomb het volgende:
Leuk topic om te lezen dit. Mijn vriendin wil ook erg graag verhuizen (van huur naar koop). Ik ook wel maar met deze ontwikkelingen ga ik nu de gok echt niet nemen. Ik verwacht nog wel een redelijke golf van gedwongen verkopen en verdere daling. Volgens mij zitten we nu nog steeds redelijk aan de top met de huizenprijzen.
Als die bedragen zouden kloppen wel ja, nu was het gewoon 5 minuten puur entertainmentquote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En dan stiekem achter het gordijn gaan zitten wachten en je bij voorbaat al verkneukelen om de reacties die je daar op verwacht, maar heel teleurgesteld zijn als werkelijk niemand het wat interesseert dat jij geld hebt uigespaard tov hun?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:14 schreef Hanoying het volgende:
Zou Hanoying dan de aankoopprijs van zijn woning op een A4tje achter het raam plakken, in bold, 84pt Arial font, ondertussen roepend "EAT THAT BITCHES!" ?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En dan stiekem achter het gordijn gaan zitten wachten en je bij voorbaat al verkneukelen om de reacties die je daar op verwacht, maar heel teleurgesteld zijn als werkelijk niemand het wat interesseert dat jij geld hebt uigespaard tov hun?
Maar ondertussen ga je niet in op wat ik zeg.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:27 schreef Hanoying het volgende:
Zoiets wordt het maar dan wat kleiner, meter of 5 moet genoeg zijn.
[ afbeelding ]
Dat weet ik niet. Ik zie dat een beetje voor me als dat Hanoying daar nog voor staat, in z'n voortuin (naast z'n beeldje uiteraard) en daar een dansje staat te doen, zwaaiend met vlaggen, en tegen elke voorbijganger schreeuwt "ik heb 25k minder betaald! ik heb 25k minder betaald" en dat ie dan teleurgesteld gaat zitten omdat ie elke keer merkt dat niemand daar wakker van ligt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zou Hanoying dan de aankoopprijs van zijn woning op een A4tje achter het raam plakken, in bold, 84pt Arial font, ondertussen roepend "EAT THAT BITCHES!" ?
Daar boetseert een beetje kunstenaar op zijn xeno berekenings methodieken maar 5 uur op dus dat beeldje gaat je dan maar 300 euro kosten.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:27 schreef Hanoying het volgende:
[ afbeelding ]
[xenocomplexmode]2 uurtjes, dus meer dan 100 euro moet het niet kosten want anders ben je opgelicht EINZ!! 111quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar boetseert een beetje kunstenaar op zijn xeno berekenings methodieken maar 5 uur op dus dat beeldje gaat je dan maar 300 euro kosten.
Maar als je het door een echte kunstenaar laat maken zou het zomaar opeens stukken meer als je virtuele korting zijn.
Man.... mensen zitten nu al te janken op TV over een lullige 9% waardedalingquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar ondertussen ga je niet in op wat ik zeg.
Volgens mij ben jij straks oprecht verbaast als mensen het heel wat minder interessant vinden wat jij voor je huis hebt betaald t.o.v. hun dan jij denkt.
Ik voel die pijn van je woekerpolis hoor Xeno, ik voel het.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Man.... mensen zitten nu al te janken op TV over een lullige 9% waardedaling![]()
Je moet je realiseren dat mensen van nature een groot emotioneel probleem hebben met verlies... zelfs al is dat een fictief verlies
Nee wat jij moet realiseren is dat niemand over elkaar heen valt omdat de een een paar k meer of minder heeft betaald dan de ander.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Man.... mensen zitten nu al te janken op TV over een lullige 9% waardedaling![]()
Je moet je realiseren dat mensen van nature een groot emotioneel probleem hebben met verlies... zelfs al is dat een fictief verlies
Haha, ja, want dat is ook echt wat de mensen die heerlijk in een huis wonen en niet van plan zijn te verhuizen boeit, een fictieve waardedaling. Haha! Je hebt me hoor meid! Het is nu vele malen beter een huurder te zijn die nog steeds niks kan kopen, die zijn veul beter af, elke maand weer!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:42 schreef Istrilyin het volgende:
Hahaha... drie eigenaars die denken dat als ze elkaar op een forum maar lang genoeg het balletje toespelen, hun huisje plotseling ophoudt met waarde verliezen. Blijf doorpraten! Het is af en toe erg vermakelijk! Morgen weer CBS cijfertjes trouwens.
Jij bent nog nat achter de oortjes is 't niet? I don't give a flying fuck of mijn huis morgen 20k minder waard is dan vandaag. Ik wil er nl niet weg, ik wil niet verkopen, want ik woon er graag. Dat jij heel graag iets anders wil denken, dat mag, maar dat verandert niks aan dat 't me nog steeds geen zier interesseert.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:42 schreef Istrilyin het volgende:
Hahaha... drie eigenaars die denken dat als ze elkaar op een forum maar lang genoeg het balletje toespelen, hun huisje plotseling ophoudt met waarde verliezen. Blijf doorpraten! Het is af en toe erg vermakelijk! Morgen weer CBS cijfertjes trouwens.
Zelfs al zou het huis naast me 50k minder kosten, boeit het nog geen zak. Ik betaal gewoon maandelijks de hypotheek, geniet van mijn eigen huis, spaar lekker door voor de volgende stap en ga fluitend naar mijn werk, om me daar druk te maken over zaken die er wel toe doen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee wat jij moet realiseren is dat niemand over elkaar heen valt omdat de een een paar k meer of minder heeft betaald dan de ander.
What do I care dat jij 20k meer of minder betaald hebt als jij nu naast mij zou komen wonen? (niet dat 't kan want ze staan niet te koop maar goed, stel). Dat jij je dan komt voorstellen en dan zegt "hi, Ik ben Xeno en ik heb 20k minder betaald dan jij".
Denk je dan echt dat ik terug naar binnen zou gaan en een potje zou gaan zitten kniezen? Echt hoor, ik ben toch blij dat ik niet zo ben. Ja, dat die mensen er zijn die zich daar druk over maken snap ik wel, want jullie zitten je er hier ook druk over te maken
Nou, ik zou gewoon een pad van goud laten leggen naar je voordeur, en dan een soort van toegangspoort bouwen, en dáár dan die beeldjes opzetten. Die pilaar zet je dan in je achtertuin, en daar zet je dan een vlaggenmast op waar je dan een vlag aanhangt met de tekst "25k minder betaald dan jullie, sukkels, nananananaaaaaaa".quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:39 schreef Hanoying het volgende:
Zou ik pluto er nu eigenlijk gewoon bij zetten of zou ik hem op zijn eigen pillaar ernaast zetten?
Jij wel? Ik niet hoor... ik heb wel wat beters te doen dan daar wakker van te liggen. Gewoon je verlies nemen... leergeld. De consequenties voor mij waren zeer gering... heel wat anders dan een kamikazekoper die zijn huis gaat verliezenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik voel die pijn van je woekerpolis hoor Xeno, ik voel het.
Welke consequenties? Die van je woekerpolis? Ik dacht dat jij niet Xeno was?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jij wel? Ik niet hoor... ik heb wel wat beters te doen dan daar wakker van te liggen. Gewoon je verlies nemen... leergeld. De consequenties voor mij waren zeer gering... heel wat anders dan een kamikazekoper die zijn huis gaat verliezen
Gelukkig maarquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:41 schreef CoolGuy het volgende:
Denk je dan echt dat ik terug naar binnen zou gaan en een potje zou gaan zitten kniezen? Echt hoor, ik ben toch blij dat ik niet zo ben.
7 miljoen woekerpolissen zijn er verkocht... ik heb er ook 2 gehad.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Welke consequenties? Die van je woekerpolis? Ik dacht dat jij niet Xeno was?
Klinkt als een knap staaltje cognitieve dissonantiequote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:44 schreef CoolGuy het volgende:
Jij bent nog nat achter de oortjes is 't niet? I don't give a flying fuck of mijn huis morgen 20k minder waard is dan vandaag. Ik wil er nl niet weg, ik wil niet verkopen, want ik woon er graag. Dat jij heel graag iets anders wil denken, dat mag, maar dat verandert niks aan dat 't me nog steeds geen zier interesseert.
xeno boeit het ook geen zak wat de waarde van zijn huurwoning is, betaald iedere maand zijn huur, geniet van zijn huisvesting maar gaat niet fluitend naar zijn werkquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zelfs al zou het huis naast me 50k minder kosten, boeit het nog geen zak. Ik betaal gewoon maandelijks de hypotheek, geniet van mijn eigen huis, spaar lekker door voor de volgende stap en ga fluitend naar mijn werk, om me daar druk te maken over zaken die er wel toe doen.
Jij hebt 2 woekerpolissen gehad?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
7 miljoen woekerpolissen zijn er verkocht... ik heb er ook 2 gehad.
Je praat wel vaker onzin, maar nu raak je m'n vakgebied! Heb je enig benul wat de kostenverhouding is tussen 1 MJ opwekken met PV en 1 MJ besparen met isolatie? Daarbij wil je toch niet serieus PV gebruiken om 's winters je huis te verwarmen?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Don't blame the messenger...
Pak dan diegene die de regels verzonnen heeft... Waarom moet er perse zoveel geld gepropt worden in een woning tbv energieBESPARING? Leg voor dat geld de woning vol met PV en iedereen kan verbruiken wat hij wil en het is nog beter voor het milieu ook.
Dat riepquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Klinkt als een knap staaltje cognitieve dissonantie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Xeno ook altijd
Breitling - Instruments for Professionals
Met mijn beleggingshypotheek komt het nooit meer goed... geen probleem aangezien ik gewoon mijn maandlasten betaal. De bank komt niet langs om mij eruit te zetten, wonen kost geld en tegen de tijd dat ik moet aflossen is mijn huis waarschijnlijk wel genoeg waard om de bank tevreden te houden voor een verlenging. Feitelijk heb ik dus een verkapte aflossingsvrije hypotheekquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij hebt 2 woekerpolissen gehad?Want na 1 had je nog niks geleerd? En volgens je verhaaltje onder deze kloon heb je ook een huis met hypotheek wat nu een probleem gaat worden om dat te kunnen bekostigen? Dat was zo'n beetje je intro verhaaltje.
Dat maakt samen 3. Jij bent ook niet de meest snuggere dan? Ben je soms de vriendin dan wel vrouw van Xeno? Jullie zouden goed bij elkaar passen.
Sorry, in Nederland mag je niets bouwen in je eigen tuin(tje) zonder vergunning.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:27 schreef Hanoying het volgende:
[ afbeelding ]
Kun je de gegevens niet inzien bij het NEN? Voor zover ik weet kun je alle normen inzien, wil je echter een kopie dan moet je betalen, niet geheel onlogisch imo.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar 't is ook net zo jammer dat de normen gesteld aan energielabels niet openbaar beschikbaar zijn, slechts tegen betaling... Dat zou niet moeten mogen bij wetgeving.
Wat is dan het nut van een energielabel? Het kan best handig zijn maar waarom verplichten? Mijn huis heeft enkel glas, geen muur isolatie, geen dak isolatie, etc.. iedereen kan zien dat dat niet energie zuinig is waarom dan nog geld verspillen aan een label? dat geld kan ik beter opsparen om over een tijdje te gaan isoleren.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je praat wel vaker onzin, maar nu raak je m'n vakgebied! Heb je enig benul wat de kostenverhouding is tussen 1 MJ opwekken met PV en 1 MJ besparen met isolatie? Daarbij wil je toch niet serieus PV gebruiken om 's winters je huis te verwarmen?
Die 25k voor isolatie zou zomaar kunnen, afhankelijk van hoe creatief je gaat rekenen. Zonder isolatie heb je aan 1 laag buitenmuur genoeg, enkel glas, kieren, geen mechanische ventilatie, etc.
Je hebt dan wel een 3 keer zo grote CV-ketel nodig en een paar duizend kuub gas per jaar extra. 't Is maar net wat je wilt. Goede zaak dus dat er eisen gesteld worden aan isolatie. Erg jammer dat oude krotjes alsnog zonder isolatie bljiven bestaan en vervangen door een nieuwe woning door diverse regels vrijwel onmogelijk is.
En erg jammer dat de overheid het ontbreken van energielabels niet bestraft. Let wel: de kopers en verkopers tekenen er letterlijk voor dat ze weten dat ze de wet breken, iets wat jarenlater nog bestraft kan worden. Maar 't is ook net zo jammer dat de normen gesteld aan energielabels niet openbaar beschikbaar zijn, slechts tegen betaling... Dat zou niet moeten mogen bij wetgeving.
Dat is een andere discussie. Momenteel is het simpelweg wettelijk verplicht, en daar heb je je aan te houden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:00 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Wat is dan het nut van een energielabel?
Tsja, ik heb het niet verzonnen.... 't Is ook erg dubieus als uit testen blijkt dat verschillende keurders verschillende labels toekennen. Puur nattevingerwerk dus.quote:Het kan best handig zijn maar waarom verplichten?
Een label zou het verschil tussen "D" en "F" duidelijk kunnen maken. Dan kan een F-label simpelweg goedkoper verkocht worden omdat het veel meer energie kost. En het idee erachter is dan natuurlijk dat de F-bezitter het gaat isoleren om dat te verbeteren.quote:Mijn huis heeft enkel glas, geen muur isolatie, geen dak isolatie, etc.. iedereen kan zien dat dat niet energie zuinig is waarom dan nog geld verspillen aan een label? dat geld kan ik beter opsparen om over een tijdje te gaan isoleren.
Waarom is een energielabel verplicht voor witgoed? Zodat je als consument kan zien wat het energieverbruik is en op basis daarvan een vergelijking kan maken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:00 schreef lutser.com het volgende:
Wat is dan het nut van een energielabel? Het kan best handig zijn maar waarom verplichten? Mijn huis heeft enkel glas, geen muur isolatie, geen dak isolatie, etc.. iedereen kan zien dat dat niet energie zuinig is waarom dan nog geld verspillen aan een label? dat geld kan ik beter opsparen om over een tijdje te gaan isoleren.
Ik weet het :pquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sorry, in Nederland mag je niets bouwen in je eigen tuin(tje) zonder vergunning.
Dat zou het toch niet hoeven te zijn, gewoon een uniform rekenmodel opstellen waaruit het energie label uit de ingevulde parameters kan rollen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, ik heb het niet verzonnen.... 't Is ook erg dubieus als uit testen blijkt dat verschillende keurders verschillende labels toekennen. Puur nattevingerwerk dus.
Daar gaat de vrijheid van huurders nog meer achteruit om zomaar een andere woning te betrekken. Het voordeel is wel dat er meer huizen nu boven de sociale huurgrens gaan uitkomen dus wbv's meer inkomsten gaan krijgen en de bovenmodaal verdienenden ook wat meer kunnen gaan aanbieden.quote:Verhoging huren mag doorgaan
Laatste update: 20 oktober 2011 11:16 info.
DEN HAAG - Verhuurders mogen de huren in tien regio's gewoon verhogen. Dat heeft de rechtbank in Den Haag donderdag geoordeeld.
Foto: ANP
De Woonbond en de Huurdersvereniging Amsterdam hadden een kort geding aangespannen tegen minister Piet Hein Donner van Binnenlandse Zaken vanwege zijn besluit om de maximaal toegestane huren in deze gebieden omhoog te schroeven.
Sinds 1 oktober mogen verhuurders in tien regio's (140 gemeenten) met een schaarse woningmarkt van Donner de huur tot 123 euro verhogen.
De huurverhoging geldt voor sociale huurwoningen. Dat zijn woningen met een huurgrens van 653 euro. Door de maatregel zullen sommige woningen in de vrije sector vallen. De huurverhoging geldt alleen voor nieuwe contracten.
Wetswijziging
De huurdersverenigingen stelden tijdens het kort geding dat schaarste op de plaatselijke woningmarkt geen geldig criterium is bij het bepalen van de maximaal toegestane huurprijs. Ook heeft de minister de maatregel genomen zonder de wet te wijzigen, terwijl hij zelf zou hebben gezegd dat dat wel nodig is.
De rechtbank heeft de argumenten van de Woonbond en de Huurdersvereniging Amsterdam echter van tafel geveegd. Het besluit van Donner is rechtmatig en van onbehoorlijk bestuur is ook geen sprake, zo luidt het vonnis.
Minder doorstroming
De huurdersorganisaties vrezen onder meer dat het besluit van de minister leidt tot minder doorstroming op de woningmarkt. Zittende huurders zullen minder snel verhuizen, omdat ze dan met een hogere huur te maken krijgen.
Donner denkt echter dat de woningmarkt door zijn maatregel juist beter gaat werken. Het wordt aantrekkelijker om woningen te verhuren en verhuurders krijgen extra inkomsten en kunnen dus meer investeren. Dit leidt tot extra woningaanbod, zo is de gedachte.
Punten
De maatregel van Donner houdt in dat woningen met een WOZ-waarde tot 2900 euro per vierkante meter 15 punten extra krijgen, die met een hogere WOZ-waarde 25. Aan de hand van het aantal punten wordt de huurprijs bepaald.
In het eerste geval komt dat neer op een huurverhoging van 73 euro per maand, in het tweede is dat 123 euro.
De maatregel geldt in de tien regio’s met de grootste woningschaarste (dat zijn de gebieden met de hoogste gemiddelde WOZ-waarde). Die liggen in Noord-Holland, Utrecht, Noord-Brabant en Gelderland. De regels gelden overigens alleen voor nieuwe huurcontracten, niet voor al bestaande
Nouja, om te beginnen zijn de eisen dus niet zomaar openbaar, hoewel ik erg nieuwsgierig ben naar hoe dit werkt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zou het toch niet hoeven te zijn, gewoon een uniform rekenmodel opstellen waaruit het energie label uit de ingevulde parameters kan rollen.
Maar onze overheid kennende heeft men ook de vage parameter die met het type huis te maken heeft ingebouwd, waardoor vrijstaande woningen ook een redelijke energie score kunnen halen, terwijl juist het hutjes mutjes bouwen van appartementen ongeveer het meest energie zuinige zou moeten zijn.
Oftewel omdat WBV's jarenlang niet gedaan hebben wat ze zouden moeten doen (lees: zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte) krijgen ze nu als beloning extra geld... Ik voorzie een leuke bonus voor de directeurtjes.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar gaat de vrijheid van huurders nog meer achteruit om zomaar een andere woning te betrekken. Het voordeel is wel dat er meer huizen nu boven de sociale huurgrens gaan uitkomen dus wbv's meer inkomsten gaan krijgen en de bovenmodaal verdienenden ook wat meer kunnen gaan aanbieden.
Ik verwacht alleen niet dat de WBV's de meerinkomsten gaan aanwenden om het huizenaanbod te verhogen.
Voor de NEN moet je betalen, wat ej zou kunnen doen is naar een bibliotheek gaan waar ze die bladen hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kun je de gegevens niet inzien bij het NEN? Voor zover ik weet kun je alle normen inzien, wil je echter een kopie dan moet je betalen, niet geheel onlogisch imo.
Nou dan ga ik niet kleiner wonen, beter een kamer te verhuren danquote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar gaat de vrijheid van huurders nog meer achteruit om zomaar een andere woning te betrekken. Het voordeel is wel dat er meer huizen nu boven de sociale huurgrens gaan uitkomen dus wbv's meer inkomsten gaan krijgen en de bovenmodaal verdienenden ook wat meer kunnen gaan aanbieden.
Ik verwacht alleen niet dat de WBV's de meerinkomsten gaan aanwenden om het huizenaanbod te verhogen.
Daar gaat je vrijheid!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:05 schreef meth77 het volgende:
[..]
Nou dan ga ik niet kleiner wonen, beter een kamer te verhuren dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |