abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 20 oktober 2011 @ 10:44:06 #76
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_103316515
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:42 schreef Istrilyin het volgende:
Hahaha... drie eigenaars die denken dat als ze elkaar op een forum maar lang genoeg het balletje toespelen, hun huisje plotseling ophoudt met waarde verliezen. Blijf doorpraten! Het is af en toe erg vermakelijk! Morgen weer CBS cijfertjes trouwens.
Jij bent nog nat achter de oortjes is 't niet? I don't give a flying fuck of mijn huis morgen 20k minder waard is dan vandaag. Ik wil er nl niet weg, ik wil niet verkopen, want ik woon er graag. Dat jij heel graag iets anders wil denken, dat mag, maar dat verandert niks aan dat 't me nog steeds geen zier interesseert.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_103316559
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee wat jij moet realiseren is dat niemand over elkaar heen valt omdat de een een paar k meer of minder heeft betaald dan de ander.

What do I care dat jij 20k meer of minder betaald hebt als jij nu naast mij zou komen wonen? (niet dat 't kan want ze staan niet te koop maar goed, stel). Dat jij je dan komt voorstellen en dan zegt "hi, Ik ben Xeno en ik heb 20k minder betaald dan jij".

Denk je dan echt dat ik terug naar binnen zou gaan en een potje zou gaan zitten kniezen? Echt hoor, ik ben toch blij dat ik niet zo ben. Ja, dat die mensen er zijn die zich daar druk over maken snap ik wel, want jullie zitten je er hier ook druk over te maken :')
Zelfs al zou het huis naast me 50k minder kosten, boeit het nog geen zak. Ik betaal gewoon maandelijks de hypotheek, geniet van mijn eigen huis, spaar lekker door voor de volgende stap en ga fluitend naar mijn werk, om me daar druk te maken over zaken die er wel toe doen.
  Moderator donderdag 20 oktober 2011 @ 10:45:53 #78
16180 crew  CoolGuy
pi_103316571
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:39 schreef Hanoying het volgende:
Zou ik pluto er nu eigenlijk gewoon bij zetten of zou ik hem op zijn eigen pillaar ernaast zetten?
Nou, ik zou gewoon een pad van goud laten leggen naar je voordeur, en dan een soort van toegangspoort bouwen, en dáár dan die beeldjes opzetten. Die pilaar zet je dan in je achtertuin, en daar zet je dan een vlaggenmast op waar je dan een vlag aanhangt met de tekst "25k minder betaald dan jullie, sukkels, nananananaaaaaaa".

Want ja, anders kun je 't net zo goed niet doen natuurlijk.
pi_103316603
quote:
6s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik voel die pijn van je woekerpolis hoor Xeno, ik voel het.
Jij wel? Ik niet hoor... ik heb wel wat beters te doen dan daar wakker van te liggen. Gewoon je verlies nemen... leergeld. De consequenties voor mij waren zeer gering... heel wat anders dan een kamikazekoper die zijn huis gaat verliezen :|W
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  Moderator donderdag 20 oktober 2011 @ 10:47:27 #80
16180 crew  CoolGuy
pi_103316626
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:46 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jij wel? Ik niet hoor... ik heb wel wat beters te doen dan daar wakker van te liggen. Gewoon je verlies nemen... leergeld. De consequenties voor mij waren zeer gering... heel wat anders dan een kamikazekoper die zijn huis gaat verliezen :|W
Welke consequenties? Die van je woekerpolis? Ik dacht dat jij niet Xeno was? :')
pi_103316665
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:41 schreef CoolGuy het volgende:

Denk je dan echt dat ik terug naar binnen zou gaan en een potje zou gaan zitten kniezen? Echt hoor, ik ben toch blij dat ik niet zo ben.
Gelukkig maar :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103316686
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Welke consequenties? Die van je woekerpolis? Ik dacht dat jij niet Xeno was? :')
7 miljoen woekerpolissen zijn er verkocht... ik heb er ook 2 gehad.
pi_103316712
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:44 schreef CoolGuy het volgende:

Jij bent nog nat achter de oortjes is 't niet? I don't give a flying fuck of mijn huis morgen 20k minder waard is dan vandaag. Ik wil er nl niet weg, ik wil niet verkopen, want ik woon er graag. Dat jij heel graag iets anders wil denken, dat mag, maar dat verandert niks aan dat 't me nog steeds geen zier interesseert.
Klinkt als een knap staaltje cognitieve dissonantie :D
pi_103316777
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zelfs al zou het huis naast me 50k minder kosten, boeit het nog geen zak. Ik betaal gewoon maandelijks de hypotheek, geniet van mijn eigen huis, spaar lekker door voor de volgende stap en ga fluitend naar mijn werk, om me daar druk te maken over zaken die er wel toe doen.
xeno boeit het ook geen zak wat de waarde van zijn huurwoning is, betaald iedere maand zijn huur, geniet van zijn huisvesting maar gaat niet fluitend naar zijn werk :P
  Moderator donderdag 20 oktober 2011 @ 10:52:19 #85
16180 crew  CoolGuy
pi_103316780
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:49 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

7 miljoen woekerpolissen zijn er verkocht... ik heb er ook 2 gehad.
Jij hebt 2 woekerpolissen gehad? :') Want na 1 had je nog niks geleerd? En volgens je verhaaltje onder deze kloon heb je ook een huis met hypotheek wat nu een probleem gaat worden om dat te kunnen bekostigen? Dat was zo'n beetje je intro verhaaltje.

Dat maakt samen 3. Jij bent ook niet de meest snuggere dan? Ben je soms de vriendin dan wel vrouw van Xeno? Jullie zouden goed bij elkaar passen.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 10:53:26 #86
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103316811
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Don't blame the messenger...

Pak dan diegene die de regels verzonnen heeft... Waarom moet er perse zoveel geld gepropt worden in een woning tbv energieBESPARING? Leg voor dat geld de woning vol met PV en iedereen kan verbruiken wat hij wil en het is nog beter voor het milieu ook.
Je praat wel vaker onzin, maar nu raak je m'n vakgebied! Heb je enig benul wat de kostenverhouding is tussen 1 MJ opwekken met PV en 1 MJ besparen met isolatie? Daarbij wil je toch niet serieus PV gebruiken om 's winters je huis te verwarmen?
Die 25k voor isolatie zou zomaar kunnen, afhankelijk van hoe creatief je gaat rekenen. Zonder isolatie heb je aan 1 laag buitenmuur genoeg, enkel glas, kieren, geen mechanische ventilatie, etc.
Je hebt dan wel een 3 keer zo grote CV-ketel nodig en een paar duizend kuub gas per jaar extra. 't Is maar net wat je wilt. Goede zaak dus dat er eisen gesteld worden aan isolatie. Erg jammer dat oude krotjes alsnog zonder isolatie bljiven bestaan en vervangen door een nieuwe woning door diverse regels vrijwel onmogelijk is.
En erg jammer dat de overheid het ontbreken van energielabels niet bestraft. Let wel: de kopers en verkopers tekenen er letterlijk voor dat ze weten dat ze de wet breken, iets wat jarenlater nog bestraft kan worden. Maar 't is ook net zo jammer dat de normen gesteld aan energielabels niet openbaar beschikbaar zijn, slechts tegen betaling... Dat zou niet moeten mogen bij wetgeving.
censuur :O
  Moderator donderdag 20 oktober 2011 @ 10:53:48 #87
16180 crew  CoolGuy
pi_103316822
quote:
12s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:50 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Klinkt als een knap staaltje cognitieve dissonantie :D
Dat riep
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Xeno ook altijd :D
pi_103316856
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij hebt 2 woekerpolissen gehad? :') Want na 1 had je nog niks geleerd? En volgens je verhaaltje onder deze kloon heb je ook een huis met hypotheek wat nu een probleem gaat worden om dat te kunnen bekostigen? Dat was zo'n beetje je intro verhaaltje.

Dat maakt samen 3. Jij bent ook niet de meest snuggere dan? Ben je soms de vriendin dan wel vrouw van Xeno? Jullie zouden goed bij elkaar passen.
Met mijn beleggingshypotheek komt het nooit meer goed... geen probleem aangezien ik gewoon mijn maandlasten betaal. De bank komt niet langs om mij eruit te zetten, wonen kost geld en tegen de tijd dat ik moet aflossen is mijn huis waarschijnlijk wel genoeg waard om de bank tevreden te houden voor een verlenging. Feitelijk heb ik dus een verkapte aflossingsvrije hypotheek :)
  donderdag 20 oktober 2011 @ 10:56:35 #89
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103316906
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:27 schreef Hanoying het volgende:
Zoiets wordt het maar dan wat kleiner, meter of 5 moet genoeg zijn.

[ afbeelding ]
Sorry, in Nederland mag je niets bouwen in je eigen tuin(tje) zonder vergunning.
pi_103316948
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar 't is ook net zo jammer dat de normen gesteld aan energielabels niet openbaar beschikbaar zijn, slechts tegen betaling... Dat zou niet moeten mogen bij wetgeving.
Kun je de gegevens niet inzien bij het NEN? Voor zover ik weet kun je alle normen inzien, wil je echter een kopie dan moet je betalen, niet geheel onlogisch imo.
pi_103317025
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je praat wel vaker onzin, maar nu raak je m'n vakgebied! Heb je enig benul wat de kostenverhouding is tussen 1 MJ opwekken met PV en 1 MJ besparen met isolatie? Daarbij wil je toch niet serieus PV gebruiken om 's winters je huis te verwarmen?
Die 25k voor isolatie zou zomaar kunnen, afhankelijk van hoe creatief je gaat rekenen. Zonder isolatie heb je aan 1 laag buitenmuur genoeg, enkel glas, kieren, geen mechanische ventilatie, etc.
Je hebt dan wel een 3 keer zo grote CV-ketel nodig en een paar duizend kuub gas per jaar extra. 't Is maar net wat je wilt. Goede zaak dus dat er eisen gesteld worden aan isolatie. Erg jammer dat oude krotjes alsnog zonder isolatie bljiven bestaan en vervangen door een nieuwe woning door diverse regels vrijwel onmogelijk is.
En erg jammer dat de overheid het ontbreken van energielabels niet bestraft. Let wel: de kopers en verkopers tekenen er letterlijk voor dat ze weten dat ze de wet breken, iets wat jarenlater nog bestraft kan worden. Maar 't is ook net zo jammer dat de normen gesteld aan energielabels niet openbaar beschikbaar zijn, slechts tegen betaling... Dat zou niet moeten mogen bij wetgeving.
Wat is dan het nut van een energielabel? Het kan best handig zijn maar waarom verplichten? Mijn huis heeft enkel glas, geen muur isolatie, geen dak isolatie, etc.. iedereen kan zien dat dat niet energie zuinig is waarom dan nog geld verspillen aan een label? dat geld kan ik beter opsparen om over een tijdje te gaan isoleren.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:06:32 #92
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103317231
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:00 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Wat is dan het nut van een energielabel?
Dat is een andere discussie. Momenteel is het simpelweg wettelijk verplicht, en daar heb je je aan te houden.

quote:
Het kan best handig zijn maar waarom verplichten?
Tsja, ik heb het niet verzonnen.... 't Is ook erg dubieus als uit testen blijkt dat verschillende keurders verschillende labels toekennen. Puur nattevingerwerk dus.

quote:
Mijn huis heeft enkel glas, geen muur isolatie, geen dak isolatie, etc.. iedereen kan zien dat dat niet energie zuinig is waarom dan nog geld verspillen aan een label? dat geld kan ik beter opsparen om over een tijdje te gaan isoleren.
Een label zou het verschil tussen "D" en "F" duidelijk kunnen maken. Dan kan een F-label simpelweg goedkoper verkocht worden omdat het veel meer energie kost. En het idee erachter is dan natuurlijk dat de F-bezitter het gaat isoleren om dat te verbeteren.
pi_103317241
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:00 schreef lutser.com het volgende:

Wat is dan het nut van een energielabel? Het kan best handig zijn maar waarom verplichten? Mijn huis heeft enkel glas, geen muur isolatie, geen dak isolatie, etc.. iedereen kan zien dat dat niet energie zuinig is waarom dan nog geld verspillen aan een label? dat geld kan ik beter opsparen om over een tijdje te gaan isoleren.
Waarom is een energielabel verplicht voor witgoed? Zodat je als consument kan zien wat het energieverbruik is en op basis daarvan een vergelijking kan maken.
Ik vind het vrij logisch dat je deze vergelijking ook moet kunnen maken tussen woningen, vrij logisch dat je dan een meting moet verrichten, om het makkelijk te maken hebben ze een soort van puntensysteem gemaakt, niet erg nauwkeurig maar in ieder geval beter dan de blauwe ogen van de verkoper. Uiteraard kun je ook even een kijkje werpen op de meterstanden ;)
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:07:11 #94
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_103317247
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Sorry, in Nederland mag je niets bouwen in je eigen tuin(tje) zonder vergunning.
Ik weet het :p

Maar het blijft heerlijk vermakelijk de topkopers te zien neuzelen over hun fantastische woongenot en hun desinteresse over de markt als geheel terwijl ze hier toch zeker een half uur per dag in de baas zijn tijd de juistheid van hun eigen keuze komen bevestigen.

Ik heb zelf ook wel verlies gemaakt op vastgoed hoor maar dan accepteerde ik dat als een vent :) Heb nooit het nut ingezien van oeverloos blijven benadrukken dat het allemaal wel fantastisch is als je overduidelijk geknipt en geschoren wordt.

Zelfs tijdens het scheren blijven bepaalde users wijzen en lachen om andermans vermeende gebrek aan baardgroei. (diepzinniger dan hij lijkt :P)
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_103317451
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:06 schreef RemcoDelft het volgende:

Tsja, ik heb het niet verzonnen.... 't Is ook erg dubieus als uit testen blijkt dat verschillende keurders verschillende labels toekennen. Puur nattevingerwerk dus.

Dat zou het toch niet hoeven te zijn, gewoon een uniform rekenmodel opstellen waaruit het energie label uit de ingevulde parameters kan rollen.

Maar onze overheid kennende heeft men ook de vage parameter die met het type huis te maken heeft ingebouwd, waardoor vrijstaande woningen ook een redelijke energie score kunnen halen, terwijl juist het hutjes mutjes bouwen van appartementen ongeveer het meest energie zuinige zou moeten zijn.
pi_103318484
quote:
Verhoging huren mag doorgaan

Laatste update: 20 oktober 2011 11:16 info.

DEN HAAG - Verhuurders mogen de huren in tien regio's gewoon verhogen. Dat heeft de rechtbank in Den Haag donderdag geoordeeld.

Foto: ANP

De Woonbond en de Huurdersvereniging Amsterdam hadden een kort geding aangespannen tegen minister Piet Hein Donner van Binnenlandse Zaken vanwege zijn besluit om de maximaal toegestane huren in deze gebieden omhoog te schroeven.

Sinds 1 oktober mogen verhuurders in tien regio's (140 gemeenten) met een schaarse woningmarkt van Donner de huur tot 123 euro verhogen.

De huurverhoging geldt voor sociale huurwoningen. Dat zijn woningen met een huurgrens van 653 euro. Door de maatregel zullen sommige woningen in de vrije sector vallen. De huurverhoging geldt alleen voor nieuwe contracten.

Wetswijziging

De huurdersverenigingen stelden tijdens het kort geding dat schaarste op de plaatselijke woningmarkt geen geldig criterium is bij het bepalen van de maximaal toegestane huurprijs. Ook heeft de minister de maatregel genomen zonder de wet te wijzigen, terwijl hij zelf zou hebben gezegd dat dat wel nodig is.

De rechtbank heeft de argumenten van de Woonbond en de Huurdersvereniging Amsterdam echter van tafel geveegd. Het besluit van Donner is rechtmatig en van onbehoorlijk bestuur is ook geen sprake, zo luidt het vonnis.

Minder doorstroming

De huurdersorganisaties vrezen onder meer dat het besluit van de minister leidt tot minder doorstroming op de woningmarkt. Zittende huurders zullen minder snel verhuizen, omdat ze dan met een hogere huur te maken krijgen.

Donner denkt echter dat de woningmarkt door zijn maatregel juist beter gaat werken. Het wordt aantrekkelijker om woningen te verhuren en verhuurders krijgen extra inkomsten en kunnen dus meer investeren. Dit leidt tot extra woningaanbod, zo is de gedachte.

Punten

De maatregel van Donner houdt in dat woningen met een WOZ-waarde tot 2900 euro per vierkante meter 15 punten extra krijgen, die met een hogere WOZ-waarde 25. Aan de hand van het aantal punten wordt de huurprijs bepaald.

In het eerste geval komt dat neer op een huurverhoging van 73 euro per maand, in het tweede is dat 123 euro.

De maatregel geldt in de tien regio’s met de grootste woningschaarste (dat zijn de gebieden met de hoogste gemiddelde WOZ-waarde). Die liggen in Noord-Holland, Utrecht, Noord-Brabant en Gelderland. De regels gelden overigens alleen voor nieuwe huurcontracten, niet voor al bestaande
Daar gaat de vrijheid van huurders nog meer achteruit om zomaar een andere woning te betrekken. Het voordeel is wel dat er meer huizen nu boven de sociale huurgrens gaan uitkomen dus wbv's meer inkomsten gaan krijgen en de bovenmodaal verdienenden ook wat meer kunnen gaan aanbieden.

Ik verwacht alleen niet dat de WBV's de meerinkomsten gaan aanwenden om het huizenaanbod te verhogen.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:47:23 #97
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103318644
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat zou het toch niet hoeven te zijn, gewoon een uniform rekenmodel opstellen waaruit het energie label uit de ingevulde parameters kan rollen.

Maar onze overheid kennende heeft men ook de vage parameter die met het type huis te maken heeft ingebouwd, waardoor vrijstaande woningen ook een redelijke energie score kunnen halen, terwijl juist het hutjes mutjes bouwen van appartementen ongeveer het meest energie zuinige zou moeten zijn.
Nouja, om te beginnen zijn de eisen dus niet zomaar openbaar, hoewel ik erg nieuwsgierig ben naar hoe dit werkt.
Maar ik kan me voorstellen dat het voor een oud huis erg lastig is met een rekenmodel: je weet simpelweg niet wat voor isolatie er in zit. Dan kan je aan de hand van de meterstanden gaan schatten, maar dat hangt enorm af van de bewoners zelf. De enige werkende manier die ik zou kunnen bedenken is bij gegeven temperatuurverschil gedurende een bepaalde tijd het energieverbruik meten wat nodig is om de temperatuur constant te houden. Maar ook dat is lomp giswerk...

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar gaat de vrijheid van huurders nog meer achteruit om zomaar een andere woning te betrekken. Het voordeel is wel dat er meer huizen nu boven de sociale huurgrens gaan uitkomen dus wbv's meer inkomsten gaan krijgen en de bovenmodaal verdienenden ook wat meer kunnen gaan aanbieden.

Ik verwacht alleen niet dat de WBV's de meerinkomsten gaan aanwenden om het huizenaanbod te verhogen.
Oftewel omdat WBV's jarenlang niet gedaan hebben wat ze zouden moeten doen (lees: zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte) krijgen ze nu als beloning extra geld... Ik voorzie een leuke bonus voor de directeurtjes.
pi_103318960
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Kun je de gegevens niet inzien bij het NEN? Voor zover ik weet kun je alle normen inzien, wil je echter een kopie dan moet je betalen, niet geheel onlogisch imo.
Voor de NEN moet je betalen, wat ej zou kunnen doen is naar een bibliotheek gaan waar ze die bladen hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 20 oktober 2011 @ 12:05:27 #99
324665 meth77
to do or not to do
pi_103319377
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou dan ga ik niet kleiner wonen, beter een kamer te verhuren dan
pi_103320165
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:05 schreef meth77 het volgende:

[..]

Nou dan ga ik niet kleiner wonen, beter een kamer te verhuren dan
Daar gaat je vrijheid!
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: