abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 oktober 2011 @ 06:58:17 #276
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103266919
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:32 schreef pberends het volgende:

[..]

http://www.funda.nl/koop/(...)748-hertogstraat-74/

Wat is dit jongens... waarom bouwen ze het niet voor deze prijzen in de Randstad?
Iets met te goedkoop geld en vastgoedmaffia.... het is gewoon baksteen, mortel, staal en beton.... echt high tech en de laatste stand der techniek..... dus goud waard 8-)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 19 oktober 2011 @ 06:59:02 #277
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103266923
eigen huis is..... het was een gezegde maar sommigen dachten dat je dit letterlijk zo moest zien _O-
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 19 oktober 2011 @ 08:59:55 #278
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103267856
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:22 schreef lutser.com het volgende:
Voor de mensen die graag een betaalbare woning willen: http://nos.nl/artikel/304(...)uis-particulier.html
"Vooralsnog trekt de gemeente 300.000 euro uit voor de aankoop van zes tot acht woningen. "...
Leuk, wonen er daarna asielzoekers in het koophuis naast je. Een soort Flodder-effect.
WTF trouwens, als huizen voor 40k niet meer verkocht kunnen worden! Gemeenten gaan dus verder met steunmaatregelen om de laatste beetjes prijzen "hoog" te houden.
censuur :O
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:05:05 #279
324665 meth77
to do or not to do
pi_103267945
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 06:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Iets met te goedkoop geld en vastgoedmaffia.... het is gewoon baksteen, mortel, staal en beton.... echt high tech en de laatste stand der techniek..... dus goud waard 8-)
En dat terwijl computers, Tv en Auto's de laatste jaren in prijs gedaald zijn
En een woning leent zich met uitstek voor massaproductie
pi_103268051
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 06:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
eigen huis is..... het was een gezegde maar sommigen dachten dat je dit letterlijk zo moest zien _O-
Bij uitstel van executie hadden ze het over een hypotheek gevangenis...
pi_103268199
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

"Vooralsnog trekt de gemeente 300.000 euro uit voor de aankoop van zes tot acht woningen. "...
Leuk, wonen er daarna asielzoekers in het koophuis naast je. Een soort Flodder-effect.
WTF trouwens, als huizen voor 40k niet meer verkocht kunnen worden! Gemeenten gaan dus verder met steunmaatregelen om de laatste beetjes prijzen "hoog" te houden.
Ik denk eerder aan sloop op termijn, en in de tussentijd voorkomen dat er wietplantages inkomen.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:52:32 #282
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103268991
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:05 schreef meth77 het volgende:

[..]
Na inflatiecorrectie zijn de bouwkosten niet veel gestegen. De isolatiekwaliteit is (vanwege wettelijke eisen) wel verbeterd, de bouwkwaliteit zou zomaar verslechterd kunnen zijn omdat het goedkoopste van het goedkoopste gebruikt wordt.
pi_103269096
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:05 schreef meth77 het volgende:

[..]

En dat terwijl computers, Tv en Auto's de laatste jaren in prijs gedaald zijn
Dat hebben ze in de bijlmer geprobeerd.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:21:16 #284
324665 meth77
to do or not to do
pi_103269922
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:56 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Dat hebben ze in de bijlmer geprobeerd.
De Bijlmer is oin de jaren 60 gebouwd met een schuin oog naar het communistisch blok

Zoiets zou men nu nooit meer bouwen.
HuurGalerijflats met blokverwarming en grote parkeerterreinen zijn uit den boze
pi_103270086
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:21 schreef meth77 het volgende:

[..]

De Bijlmer is oin de jaren 60 gebouwd met een schuin oog naar het communistisch blok

Ja nu worden het betonnen torens met parkeergarages er onder waardoor je nog minder licht binnen krijgt in je appartement, maar wel minder grondoppervlakte, dus een flinke verdichting nog van het aantal mensen wat je per M^2 grond huisvest.. :D
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:26:55 #286
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103270115
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:21 schreef meth77 het volgende:

[..]

Precies... als je een voorbeeld wilt zien van massaproductie dan hoef je alleen maar naar een nieuwbouwwijk te gaan.
De stenen worden in een fabriek geproduceerd, de betondelen worden in een fabriek geproduceerd, de kozijnen, deuren en ramen... allemaal het product van massafabricage... net als alle overige onderdelen die men gebruikt. Het enige wat nog veel handwerk vraagt is de eindassemblage en daar zetten we het goedkoopst mogelijke personeel voor in.

Mijn vader was vroeger werkzaam in de bouw... toen werden huizen nog volledig gemetseld en moest een timmerman ter plaatse de kozijnen en trap nog aftekenen, zagen, schaven, lijmen, spijkeren etc... Toen zat er minstens het dubbele aan handwerk in een woning. Tegenwoordig is het praktisch lego wat door iedereen met twee linkerhanden in elkaar gezet kan worden... het meeste vakmanschap zit hem in het metselwerk.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:30:32 #287
324665 meth77
to do or not to do
pi_103270223
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Precies... als je een voorbeeld wilt zien van massaproductie dan hoef je alleen maar naar een nieuwbouwwijk te gaan.
De stenen worden in een fabriek geproduceerd, de betondelen worden in een fabriek geproduceerd, de kozijnen, deuren en ramen... allemaal het product van massafabricage... net als alle overige onderdelen die men gebruikt. Het enige wat nog veel handwerk vraagt is de eindassemblage en daar zetten we het goedkoopst mogelijke personeel voor in.
En dakplaten liggen er in een halfuurtje op, zo uit de fabriek het dak op
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:30:44 #288
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103270231
Ik heb diverse vrienden die als 'timmerman' aan de slag gingen in de bouw terwijl ze nog nooit een hamer in hun handen gehad hadden... halverwege de jaren 90 was de bouw zo booming dat iedereen die een rode van een gele baksteen kon onderscheiden op de bouwplaats als ZZP'er aan de slag kon. En mensen maar de hoofdprijs betalen voor deze kwaliteitsproducten :D
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:35:06 #289
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103270356
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:30 schreef meth77 het volgende:

En dakplaten liggen er in een halfuurtje op, zo uit de fabriek het dak op
[ afbeelding ]
Een beetje metselaar legt ook 2000 bakstenen per dag weg... waarom kost een huis in godsnaam 2 ton? Overigens zie ik de afgelopen maanden de prijzen van nieuwbouw dalen, binnenkort zakken ze denk ik door de 160k grens heen (regio Flevoland). Dat is voor soortgelijke woningen die rond 2007 voor minstens 180k...190k werden verkocht.
pi_103270722
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Een beetje metselaar legt ook 2000 bakstenen per dag weg... waarom kost een huis in godsnaam 2 ton? Overigens zie ik de afgelopen maanden de prijzen van nieuwbouw dalen, binnenkort zakken ze denk ik door de 160k grens heen (regio Flevoland). Dat is voor soortgelijke woningen die rond 2007 voor minstens 180k...190k werden verkocht.
Ga eens een huis bouwen in eigen beheer dan kom je er snel genoeg achter.

Een betonnen bak met ramen is best goedkoop neer te zetten, maar zodra je wat mooier en beter wil gaan bouwen lopen de kosten hard op.

[ Bericht 8% gewijzigd door lutser.com op 19-10-2011 10:52:36 ]
pi_103270886
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:46 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Wat?
Zomaar?
Als informatiebevrediging?
Dan is het toch te laat, je wilt die zaken toch van tevoren weten.
Daarom heb ik een bestaand huis gekocht (bj 1926, toen de stenen nog knetterhard waren).
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:53:48 #292
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103270929
quote:

[..]

Waar kom je dan achter? Natuurlijk wil een aannemer aan je verdienen... lijkt mij heel logisch.

Wat echte slimmeriken doen is een huis in eigen beheer 'zwart' laten bouwen... scheelt je echt een bak centen... uit ervaring weet ik dat een hoop 'rijke stinkerds' dit gewoon doen :)
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:56:42 #293
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103271029
quote:

Een betonnen bak met ramen is best goedkoop neer te zetten, maar zodra je wat mooier en beter wil gaan bouwen lopen de kosten hard op.

Ik sprak eens een turkse aannemer die al zijn bouwmateriaal kocht in Belgie en Duitsland... de Nederlandse tussenhandel pakte volgens hem een 'krankzinnige' marge. Nederland... het land van dozenschuivers, wassen neuzen, verzekeraars en banksters... mensen die hun handjes laten wapperen weten waar de mosterd beter en goedkoper is w/
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:59:39 #294
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103271125
De kredietcrisis is een van de beste dingen die NL kon overkomen want het drukt iedereen weer eens met de neus op de feiten... arbeid moet zinvol zijn en waarde creëren, want je kan maar gedurende een korte periode luchtkastelen en kaartenhuizen bouwen. Zelfs een kleuter weet dat als je de zeepbel te groot blaast deze uiteenspat :)
pi_103271188
Ik heb goede ervaringen met een Poolse legale ZZP'er, van oorsprong meubelmaker, maar ook schilder, dakdekker, timmerman en metselaar.
Prima prijs/kwaliteits verhouding.
En hele huizen bouwen kan hij ook.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:14:27 #296
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103271567
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:02 schreef sorcees het volgende:
Ik heb goede ervaringen met een Poolse legale ZZP'er, van oorsprong meubelmaker, maar ook schilder, dakdekker, timmerman en metselaar.
Prima prijs/kwaliteits verhouding.
En hele huizen bouwen kan hij ook.
Aah... kijk.... een meubelmaker is meestal nog een 'echte vakman', ik denk dat die man hier naartoe gekomen is omdat hij mijn zijn kwaliteiten hier goed kan verdienen. Ik spreek wel meer mensen die goede ervaringen hebben opgedaan met Poolse vakmensen. Mijn broer besteed ook veel werk uit in o.a. Tsjechië omdat ze daar nog vaklieden hebben. In NL is geen ambachtsschool of LTS meer te vinden waar mensen een ambacht leren. Het is vaak niet eens een kwestie van geld maar van kwaliteit.
pi_103271616
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

300.000 euro belastinggeld down the drain. Dat is een behoorlijke uitgave voor een kleine gemeente als Heerlen. Een heel klein clubje gaat hiervan profiteren, er is namelijk bij subsidie namelijk naast de betalende partij (de belastingbetaler) ook een ontvangende partij.
Dat zijn de mensen die de privilege krijgen waarschijnljik nagenoeg gratis mogen wonen en de bouwonderneming die het mag verbouwen.
pi_103272424
Zoeven nog een vriend gesproken, had altijd wel een hoge dunk van hem.
Heeft nu zijn huis te koop staan, en denkt nog steeds de hoofdprijs te kunnen scoren, de graaimentaliteit is nog lang niet verdwenen en kopers en verkopers komen steeds verder van elkaar te staan.
Enige overeenkomst is dat iedereen de banken de schuld geeft.
Ik denk dat iedereen medeschuldige is (behalve de onwetende starter).
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:39:44 #299
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103272546
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik heb diverse vrienden die als 'timmerman' aan de slag gingen in de bouw terwijl ze nog nooit een hamer in hun handen gehad hadden... halverwege de jaren 90 was de bouw zo booming dat iedereen die een rode van een gele baksteen kon onderscheiden op de bouwplaats als ZZP'er aan de slag kon. En mensen maar de hoofdprijs betalen voor deze kwaliteitsproducten :D
Ik kan hier in de wijk wel eens een foto maken van een 13 jaar oud muurtje... Het ziet eruit alsof het door een dronken Pool is gemetseld :X Dit alles dankzij het maximaliseren van de verkoopprijs in combinatie met het minimaliseren van de kosten.
Helaas ligt mijn digicam nog een paar weken in Maleisie, dus het moet even wachten.
pi_103274837
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Bij de waarde van een huis vergeten mensen nog wel eens dat het gaat om een schaars goed (de ruimte is beperkt). De waarde van een goed hangt van meer af dan alleen de feitelijke productiekosten. Ik verbaas mij er altijd weer over als ik iemand hoor zeuren dat de huizen veel te duur zijn. Dat is meestal een uitroep van frustratie, omdat het er om gaat dat ze vooral te duur zijn voor die persoon (lees, hij wil het graag, maar kan het niet financieren). Dat is wat anders natuurlijk.

Echt belachelijk... een Ferrari is veeeeel te duur. w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')