Iets met te goedkoop geld en vastgoedmaffia.... het is gewoon baksteen, mortel, staal en beton.... echt high tech en de laatste stand der techniek..... dus goud waardquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:32 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.funda.nl/koop/(...)748-hertogstraat-74/
Wat is dit jongens... waarom bouwen ze het niet voor deze prijzen in de Randstad?
"Vooralsnog trekt de gemeente 300.000 euro uit voor de aankoop van zes tot acht woningen. "...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:22 schreef lutser.com het volgende:
Voor de mensen die graag een betaalbare woning willen: http://nos.nl/artikel/304(...)uis-particulier.html
En dat terwijl computers, Tv en Auto's de laatste jaren in prijs gedaald zijnquote:Op woensdag 19 oktober 2011 06:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Iets met te goedkoop geld en vastgoedmaffia.... het is gewoon baksteen, mortel, staal en beton.... echt high tech en de laatste stand der techniek..... dus goud waard
Bij uitstel van executie hadden ze het over een hypotheek gevangenis...quote:Op woensdag 19 oktober 2011 06:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
eigen huis is..... het was een gezegde maar sommigen dachten dat je dit letterlijk zo moest zien
Ik denk eerder aan sloop op termijn, en in de tussentijd voorkomen dat er wietplantages inkomen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"Vooralsnog trekt de gemeente 300.000 euro uit voor de aankoop van zes tot acht woningen. "...
Leuk, wonen er daarna asielzoekers in het koophuis naast je. Een soort Flodder-effect.
WTF trouwens, als huizen voor 40k niet meer verkocht kunnen worden! Gemeenten gaan dus verder met steunmaatregelen om de laatste beetjes prijzen "hoog" te houden.
Na inflatiecorrectie zijn de bouwkosten niet veel gestegen. De isolatiekwaliteit is (vanwege wettelijke eisen) wel verbeterd, de bouwkwaliteit zou zomaar verslechterd kunnen zijn omdat het goedkoopste van het goedkoopste gebruikt wordt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:05 schreef meth77 het volgende:
[..]
En een woning leent zich met uitstek voor massaproductie
Dat hebben ze in de bijlmer geprobeerd.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:05 schreef meth77 het volgende:
[..]
En dat terwijl computers, Tv en Auto's de laatste jaren in prijs gedaald zijn
En een woning leent zich met uitstek voor massaproductie
De Bijlmer is oin de jaren 60 gebouwd met een schuin oog naar het communistisch blokquote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:56 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat hebben ze in de bijlmer geprobeerd.
Ja nu worden het betonnen torens met parkeergarages er onder waardoor je nog minder licht binnen krijgt in je appartement, maar wel minder grondoppervlakte, dus een flinke verdichting nog van het aantal mensen wat je per M^2 grond huisvest..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:21 schreef meth77 het volgende:
[..]
De Bijlmer is oin de jaren 60 gebouwd met een schuin oog naar het communistisch blok
Zoiets zou men nu nooit meer bouwen.
HuurGalerijflats met blokverwarming en grote parkeerterreinen zijn uit den boze
Precies... als je een voorbeeld wilt zien van massaproductie dan hoef je alleen maar naar een nieuwbouwwijk te gaan.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:21 schreef meth77 het volgende:
[..]
De Bijlmer is oin de jaren 60 gebouwd met een schuin oog naar het communistisch blok
Zoiets zou men nu nooit meer bouwen.
HuurGalerijflats met blokverwarming en grote parkeerterreinen zijn uit den boze
En dakplaten liggen er in een halfuurtje op, zo uit de fabriek het dak opquote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Precies... als je een voorbeeld wilt zien van massaproductie dan hoef je alleen maar naar een nieuwbouwwijk te gaan.
De stenen worden in een fabriek geproduceerd, de betondelen worden in een fabriek geproduceerd, de kozijnen, deuren en ramen... allemaal het product van massafabricage... net als alle overige onderdelen die men gebruikt. Het enige wat nog veel handwerk vraagt is de eindassemblage en daar zetten we het goedkoopst mogelijke personeel voor in.
Een beetje metselaar legt ook 2000 bakstenen per dag weg... waarom kost een huis in godsnaam 2 ton? Overigens zie ik de afgelopen maanden de prijzen van nieuwbouw dalen, binnenkort zakken ze denk ik door de 160k grens heen (regio Flevoland). Dat is voor soortgelijke woningen die rond 2007 voor minstens 180k...190k werden verkocht.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:30 schreef meth77 het volgende:
En dakplaten liggen er in een halfuurtje op, zo uit de fabriek het dak op
[ afbeelding ]
Ga eens een huis bouwen in eigen beheer dan kom je er snel genoeg achter.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een beetje metselaar legt ook 2000 bakstenen per dag weg... waarom kost een huis in godsnaam 2 ton? Overigens zie ik de afgelopen maanden de prijzen van nieuwbouw dalen, binnenkort zakken ze denk ik door de 160k grens heen (regio Flevoland). Dat is voor soortgelijke woningen die rond 2007 voor minstens 180k...190k werden verkocht.
Wat?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:46 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Ga eens een huis bouwen in eigen beheer dan kom je er snel genoeg achter.
Waar kom je dan achter? Natuurlijk wil een aannemer aan je verdienen... lijkt mij heel logisch.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:46 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Ga eens een huis bouwen in eigen beheer dan kom je er snel genoeg achter.
Ik sprak eens een turkse aannemer die al zijn bouwmateriaal kocht in Belgie en Duitsland... de Nederlandse tussenhandel pakte volgens hem een 'krankzinnige' marge. Nederland... het land van dozenschuivers, wassen neuzen, verzekeraars en banksters... mensen die hun handjes laten wapperen weten waar de mosterd beter en goedkoper isquote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:46 schreef lutser.com het volgende:
Een betonnen bak met ramen is best goedkoop neer te zetten, maar zodra je wat mooier en beter wil gaan bouwen lopen de kosten hard op.
Aah... kijk.... een meubelmaker is meestal nog een 'echte vakman', ik denk dat die man hier naartoe gekomen is omdat hij mijn zijn kwaliteiten hier goed kan verdienen. Ik spreek wel meer mensen die goede ervaringen hebben opgedaan met Poolse vakmensen. Mijn broer besteed ook veel werk uit in o.a. Tsjechië omdat ze daar nog vaklieden hebben. In NL is geen ambachtsschool of LTS meer te vinden waar mensen een ambacht leren. Het is vaak niet eens een kwestie van geld maar van kwaliteit.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:02 schreef sorcees het volgende:
Ik heb goede ervaringen met een Poolse legale ZZP'er, van oorsprong meubelmaker, maar ook schilder, dakdekker, timmerman en metselaar.
Prima prijs/kwaliteits verhouding.
En hele huizen bouwen kan hij ook.
300.000 euro belastinggeld down the drain. Dat is een behoorlijke uitgave voor een kleine gemeente als Heerlen. Een heel klein clubje gaat hiervan profiteren, er is namelijk bij subsidie namelijk naast de betalende partij (de belastingbetaler) ook een ontvangende partij.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"Vooralsnog trekt de gemeente 300.000 euro uit voor de aankoop van zes tot acht woningen. "...
Leuk, wonen er daarna asielzoekers in het koophuis naast je. Een soort Flodder-effect.
WTF trouwens, als huizen voor 40k niet meer verkocht kunnen worden! Gemeenten gaan dus verder met steunmaatregelen om de laatste beetjes prijzen "hoog" te houden.
Ik kan hier in de wijk wel eens een foto maken van een 13 jaar oud muurtje... Het ziet eruit alsof het door een dronken Pool is gemetseldquote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik heb diverse vrienden die als 'timmerman' aan de slag gingen in de bouw terwijl ze nog nooit een hamer in hun handen gehad hadden... halverwege de jaren 90 was de bouw zo booming dat iedereen die een rode van een gele baksteen kon onderscheiden op de bouwplaats als ZZP'er aan de slag kon. En mensen maar de hoofdprijs betalen voor deze kwaliteitsproducten
Bij de waarde van een huis vergeten mensen nog wel eens dat het gaat om een schaars goed (de ruimte is beperkt). De waarde van een goed hangt van meer af dan alleen de feitelijke productiekosten. Ik verbaas mij er altijd weer over als ik iemand hoor zeuren dat de huizen veel te duur zijn. Dat is meestal een uitroep van frustratie, omdat het er om gaat dat ze vooral te duur zijn voor die persoon (lees, hij wil het graag, maar kan het niet financieren). Dat is wat anders natuurlijk.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een beetje metselaar legt ook 2000 bakstenen per dag weg... waarom kost een huis in godsnaam 2 ton? Overigens zie ik de afgelopen maanden de prijzen van nieuwbouw dalen, binnenkort zakken ze denk ik door de 160k grens heen (regio Flevoland). Dat is voor soortgelijke woningen die rond 2007 voor minstens 180k...190k werden verkocht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |