Precies iedereen blij toch? of denk je dat die flats leeg zullen staan en verpauperen?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ooh noes... kijken ze vanuit hun gigagrote megaflat uit over het natuurpark Lelystad of de Oostvaardersplassen
Ja, lagere huizenprijzen, maar ook in verhouding net zo veel minder lenen. Dus dat huis is, hoewel goedkoper, nog steeds onbereikbaar voor jou dan.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Aah... we komen weer op dezelfde stokpaardjes uit... geeft niet... Wat wel geeft is dat je met hetzelfde salaris tegenwoordig minder kan lenen... dus lagere huizenprijzen... zelfs voor degene die zijn ellebogen goed heeft weten te gebruiken
Voor wie spaart is het dus een stap in de goede richting, voor wie wil lenen ook, immers minder schuld, dus lager risico voor de banken, belastingbetaler en pensioenfondsen.... hoge rente == goed.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, lagere huizenprijzen, maar ook in verhouding net zo veel minder lenen. Dus dat huis is, hoewel goedkoper, nog steeds onbereikbaar voor jou dan.
Overigens, 'dezelfde stokpaardjes'? Xeno toch...weer iets waarmee je door de mand valt.
Er zullen vast de nodige lurkers zijnquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:27 schreef sorcees het volgende:
Hehe, er zit weer leven in dit topic, en de standpunten worden weer ingenomen en verdedigd.
Verder ben ik van mening dat je hier geen objectiviteit moet zoeken, dit is meer bedoelt voor inzicht in de beweeg redenen en argumentatie van de verschillende groepen.
Ik zou wensen dat de banken en de politiek meelezen, leerzaam en vermakelijk.
quote:Nordin Wooter heeft geen cent meer
Oud-Ajacied Nordin Wooter is vorige maand door de rechtbank in Zwolle privé failliet verklaard. De curator in zijn faillissement, Marcel Groen, heeft de villa met zwembad van Wooter (1976) en van zijn echtgenote inmiddels verkocht voor een kleine vier ton. Wooter had de villa in Almere in 2002 voor een kleine acht ton gekocht.
Ja, een beetje metselaar wel. Maar een goede metselaar zit als hij hard doorwerkt tussen de 800 en 1000 stenen per dag.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
Een beetje metselaar legt ook 2000 bakstenen per dag weg... waarom kost een huis in godsnaam 2 ton? Overigens zie ik de afgelopen maanden de prijzen van nieuwbouw dalen, binnenkort zakken ze denk ik door de 160k grens heen (regio Flevoland). Dat is voor soortgelijke woningen die rond 2007 voor minstens 180k...190k werden verkocht.
Goed... 1000 stenen per dag... zo'n 75 stenen per m2... 1 metselaar doet dan toch even 13m2 per dag of 260m2 per salarisperiode... een metselaar verdient tussen de 1600 en 3000 euro bruto. Laat er in een rijtjeswoning eens maximaal 100m2 steen zitten... dan zijn de arbeidskosten van een woning slechts 1500 euro... in de loonkosten van de man aan de steiger kan de prijs niet zitten.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, een beetje metselaar wel. Maar een goede metselaar zit als hij hard doorwerkt tussen de 800 en 1000 stenen per dag.
Nou.... als ze die woningen dat voor een appel en een ei verhuren zijn ze goed marktverstorend bezigquote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:26 schreef announcement het volgende:
Ik weet niet of het hier al ter sprake is gekomen maar ik hoorde gisteravond in het programma Nieuwsuur dat de gemeenten Heerlen en Winschoten woningen opkopen en die vervolgens proberen te verhuren. Alles om de vrije markt te verpesten kennelijk.
Vakanties, vorstverlet en ziekte's niet meegerekend wel ja.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
Goed... 1000 stenen per dag... zo'n 75 stenen per m2... 1 metselaar doet dan toch even 13m2 per dag of 260m2 per salarisperiode...
Huh? In mijn hoekwoning zit al bijna net zoveel, en dan heb ik nog een betonnen binnenkant.quote:een metselaar verdient tussen de 1600 en 3000 euro bruto. Laat er in een rijtjeswoning eens maximaal 100m2 steen zitten...
Yeah, en het voegen doen de bewoners zelf... Zullen ze vrolijk van worden!quote:dan zijn de arbeidskosten van een woning slechts 1500 euro...
Altijd confronterend om te zien hoeveel je teveel betaald hebt voor je huisjequote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:47 schreef Scorpie het volgende:
Bwehehe, Xeno die gaat rekenen. Ik moest lachen
Als jij dat gelooft... dan is het zoquote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
PS: Alleen al de isolatienormen voor een woning zijn een extra kostenpost van 25.000,-
Don't blame the messenger...quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
Als jij dat gelooft... dan is het zo
quote:een metselaar verdient tussen de 1600 en 3000 euro bruto. Laat er in een rijtjeswoning eens maximaal 100m2 steen zitten...
Hij heeft hjet over een rijtjeswoning, en dat is dus 6 x 6 + minus ramen en evt betimmering / gevelplaten voor en achter, nou maximaal 40m2quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Huh? In mijn hoekwoning zit al bijna net zoveel, en dan heb ik nog een betonnen binnenkant.
Dit keer sloeg je de plank (de humorquote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Altijd confronterend om te zien hoeveel je teveel betaald hebt voor je huisje
Ook op de FP:quote:
quote:Oud-Ajacied Wooter bankroet
Oud-Ajacied Nordin Wooter is vorige maand door de rechtbank in Zwolle failliet verklaard, meldt de Volkskrant. De curator in zijn faillissement, Marcel Groen, heeft de villa met zwembad van Wooter en van zijn echtgenote inmiddels verkocht voor een kleine vier ton. Wooter had de villa in Almere in 2002 voor een kleine acht ton gekocht.
Het was volgens Groen het enige bezit wat de 35-jarige oud-profvoetballer nog had: "Ik heb verhalen voorbij horen komen over Lamborghini's, vastgoed en buitenlandse bankrekeningen, maar daar bleek allemaal niets van te kloppen. In de failliete boedel zat alleen het huis."
Ook Wooters CFK-pensioen zit daarin, een lijfrente die hij opbouwde tijdens zijn jaren bij Ajax en RBC. Na zijn periode in Amsterdam voetbalde Wooter bij een stoet andere clubs: Real Zaragoza, Watford, Sporting Braga, Anorthosis Famagusta, Panathinaikos, Sivasspor en AEK Larnaca. Tijdens die periode verdiende hij miljoenen aan salaris. De curator wil niet zeggen waardoor Wooter failliet is gegaan.
Het moet toch ook wel heel vervelend zijn voor de verzuurde huurders om zoveel huur te moeten betalen voor een huis wat door de wbv in jullie beleving ook al 3* afbetaald is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Altijd confronterend om te zien hoeveel je teveel betaald hebt voor je huisje
Wonen kost gewoon geld, zo simpel is het. Zodra je een woning als een bron van welvaart gaat beschouwen kan het vreemde idee ontstaan dat je aan een woning kan verdienen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:41 schreef Basp1 het volgende:
Het moet toch ook wel heel vervelend zijn voor de verzuurde huurders om zoveel huur te moeten betalen voor een huis wat door de wbv in jullie beleving ook al 3* afbetaald is.
Je kunt als koper in ieder geval je maandlasten drukken door je hypotheek af te lossen en dan kost wonen opeens stukken minder, waarbij je nooit meer je jaarlijkse huurverhoging krijgen. Dus ja je kunt er op zich wel wat aan verdienen. Dat jullie dan naar de zakkende huisprijzen kijken en hopen dat mensen die tophypotheken hebben in de stront gaan zakken snap ik echt niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wonen kost gewoon geld, zo simpel is het. Zodra je een woning als een bron van welvaart gaat beschouwen kan het vreemde idee ontstaan dat je aan een woning kan verdienen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |