abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103265820

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:21:26 #2
286575 Roces18
Chef de party
pi_103269929
Eindelijk een normaal getal in de TT *O*

Zelf Everything Must Go gekeken van Will Ferrel.

Eerste klas zeikfilm is het kort gezegd. Het gaat echt nergens over, langdradig nee bah. En het is niet zo dat ik niet van trage films hou maar dit sloeg echt alles. Er valt niks te lachen en er komt geen einde aan. Typisch weer zo'n film van een comedian die ook iets serieus moet maken en hierbij grandioos faalt.

Lekker laten liggen, 4

[ Bericht 69% gewijzigd door Roces18 op 19-10-2011 10:28:06 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:24:05 #3
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_103270017
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:21 schreef Roces18 het volgende:
Idd, houden zo.
O)))
pi_103270357
Wie is die traditie combobreaker, zet die romeinse cijfers eens terug :o
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_103271063
quote:
15s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:35 schreef HostiMeister het volgende:
Tradities zijn voor homo's.
pi_103271145
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:21 schreef Roces18 het volgende:

Zelf Everything Must Go gekeken van Will Ferrel.
[ afbeelding ]
Eerste klas zeikfilm is het kort gezegd. Het gaat echt nergens over, langdradig nee bah. En het is niet zo dat ik niet van trage films hou maar dit sloeg echt alles. Er valt niks te lachen en er komt geen einde aan. Typisch weer zo'n film van een comedian die ook iets serieus moet maken en hierbij grandioos faalt.

Lekker laten liggen, 4
Vond het wel een leuke film, maar ik hou van dit soort film. Leuke comedy/drama, beetje indie met rustige gitaar muziek, waar weinig gebeurd. :)
pi_103272897
quote:
romeinse cijfers zijn niet handig i.c.m. reeksen functionaliteit.. dus cijfers lijken mij logisch :Y
pi_103276101
Born to Race

Als je een beetje van snelle auto's houdt kun je er naar kijken, maar voor het verhaal hoef je het in elk geval niet te doen :P. Hangt van behoorlijk wat cliché's aan elkaar, karakterontwikkeling wordt wel geprobeerd maar is door de acteurs niet vertaald in een vorm waar je je mee verbonden voelt. Meer dan eenvoudig vermaakt is het niet, dus het houdt op bij een 6.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 16:48:05 #9
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_103285751
Taken

Waarom heb ik die film niet eerder gezien!

8,5/10
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_103286478
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 16:48 schreef Dagoduck het volgende:
Taken

Waarom heb ik die film niet eerder gezien!

8,5/10
idd ;) Ben het eens met je cijfer. Al een tijdje geleden gezien maar een echte aanrader!
Zo niet.. dan toch!
pi_103286982
quote:
Te onduidelijk, dit is beter.

Ah kut, tis alweer terug.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 17:48:56 #12
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_103288213

Beginners (2008)

Na het zien van de trailer leek deze film een comedy, maar naast grappig was deze film ook (vooral) erg ontroerend. Een mooie film, aanrader! Draait nu in de bioscoop.

8 / 10
pi_103288422
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:48 schreef dikkekaas het volgende:
[ afbeelding ]

Beginners (2008)

Na het zien van de trailer leek deze film een comedy, maar naast grappig was deze film ook (vooral) erg ontroerend. Een mooie film, aanrader! Draait nu in de bioscoop.

8 / 10
In m'n watchlist gezet
  Moderator woensdag 19 oktober 2011 @ 18:35:55 #14
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_103290014
Een van de mods heeft de Romeinse cijfers teruggeplaatst. Dat er uberhaupt iemand van over de zeik gaat is al best erg, maar verder commentaar kan in het feedbacktopic. :+

Hier graag weer gewoon ontopic.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_103295280
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:04 schreef NrSiX het volgende:

[..]

idd ;) Ben het eens met je cijfer. Al een tijdje geleden gezien maar een echte aanrader!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103298804
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:25 schreef FUUUU het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een van de weinige die hem vrij matig vond denk ik? :'(
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_103299022
Hoodwinked
eindelijk eens gezien..

een alternatieve versie van roodkapje, die ik persoonlijk wel aardig uitgewerkt vond.

aan de animatie merk je gewoon heel sterk dat het een oude film is die toen ook al niet hoogstaand was, maar dat mocht de pret niet drukken. Leuke film voor tussendoor:
6.9/10
pi_103309286
Rabat

Nederland
Roadmovie
105 minuten

geregisseerd door Victor Ponten en Jim Taihuttu
met Nasrdin Dchar, Achmed Akkabi en Chico Kenzari

Rabat is een roadmovie die de kijker meeneemt op de reis van de drie vrienden Nadir (Nasrdin Dchar), Abdel (Achmed Akkabi) en Zakaria (Chico Kenzari). Als Nadir van de ene op de andere dag de oude taxi van zijn vader van Amsterdam naar Rabat moet rijden, nodigen zijn twee beste vrienden zichzelf uit om met hem mee te gaan. De reis voert het drietal door het Europese landschap naar de Marokkaanse hoofdstad. Nieuwe werelden, ontmoetingen onderweg en het geheime reisdoel van Nadir zetten de vriendschap naarmate ze dichter bij Rabat komen steeds verder onder druk.

hele leuke gezellig en toffe film, goed acteer werk en af en toe ook wat leuke humor ertussen. film kijkt heel lekker weg en verveeld geen seconde. echt een aanrader om te zien
dikke 7.5
pi_103312601
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:31 schreef mschol het volgende:
Hoodwinked
eindelijk eens gezien..

een alternatieve versie van roodkapje, die ik persoonlijk wel aardig uitgewerkt vond.

aan de animatie merk je gewoon heel sterk dat het een oude film is die toen ook al niet hoogstaand was, maar dat mocht de pret niet drukken. Leuke film voor tussendoor:
6.9/10
2005 is oud? Hij is gewoon meer lowbudget als je het vergelijkt met pixar enzo.

Er is ook een deel 2 BTW
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_103312667
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 02:53 schreef Tim86 het volgende:

[..]

2005 is oud? Hij is gewoon meer lowbudget als je het vergelijkt met pixar enzo.

Er is ook een deel 2 BTW
Voor animatie kan het goed oud zijn, Ice Age ziet ook verouderd zijn ondanks zijn hoge budget
pi_103314346
Gister Sint gezien.

Vond hem wel vermakelijk, paar toffe stukjes met messen door hoofden en dergelijke. Vond het einde wel wat vlug gaan. En ik vond dat de karakters voor mensen die net dierbaren zijn verloren wel behoorlijk nuchter bleven..

Toch een 7.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 10:13:25 #22
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_103315687
Damn, wat was Bridesmaids slecht. Mijn vrouw keek het, ik keek (een groot deel) mee. Zeikwijven, irritant gezever, echte vrouwendingen die nergens over gaan, treuzeltrutten. BAH. De jaloezie, het je druk maken om niets, het 'ik ben zo onzeker dat ik andere mensen mijn leven en geluk laat bepalen' en natuurlijk ook nog de klassieker 'ik ben onzeker over mijn gewicht, ik eet 3 zakken chips'. Nuff said. Wat een baggerfilm.

Echt, deze film heeft alles om te laten zien waarom een deel van de hedendaagse vrouw een domme muts is van nature. :|W
  donderdag 20 oktober 2011 @ 10:58:12 #23
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_103316962
Hudsucker Proxy (Coen brothers)
IMDB: 7.4/10 from 36,601 users
Mijn: 7.5

Synopsis:
A naive business graduate is installed as president of a manufacturing company as part of a stock scam.

Mening
Heerlijk sfeertje wordt neergezet in deze film. Niet te intellectueel, gewoon lekker wegkijken.
Lachwekkend en af en toe meelijwekkend. Tim Robbins zet ook in deze film een goed karakter neer. 1 zin blijft je de hele film bij: "You know, for kids!"
Maar, wat ik vaker mee maak met films van de Coen broers, ik wil hem nog een keer kijken om alles te begrijpen. Er gebeurt gewoon erg veel.
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:05:19 #24
286575 Roces18
Chef de party
pi_103317185
Red State

3 jongens reageren op een advertentie in de buurt voor een trio met een vrouw. Helaas blijkt dat niet uitkomen en in plaats daarvan worden ze verdoofd door een middeltje in hun bier en worden ze de volgende dag wakker in een kooi in een kerk.

Deze film over fundamentalistische christenen is niet zozeer een horror zoals iedereen het zo ongeveer noemt. :') Het is een originele actie/thriller die elke keer weer je aandacht er bij vast pakt door leuke plotwendingen. De film komt ook realistisch over door lekker rauw en overtuigend te zijn. Zeker een aanrader 7,8 :7
pi_103317683
Attack the block

wel grappig maar sloeg nergens op die hele film niet :O

cijfer: 6.5 <- puur om de vermaak en de maffe humor

Evertything must go van Will Pherrel

vond ik dan wel een saaie film..maar wel weer wat hebben.. een rol die ik bij hem nooit had gezien waardoor de film mij wel aansprak.. opzich wel een sneue vertoning wat hij was in de film.. maar ik vond daarentegen wel weer iets hebben.

cijfer: 7.0 had soms zn saaie kanten..maar kwa verhaal vond ik wel aanspreken..

Captain America First Avenger

wat een super film.. 1 van de beste (Hero) films die ik heb gezien de laatste tijd.. echt een aanrader... film duurt 2 uur.. en heb elke moment genoten _O_

cijfer: 9.0 <- zit een goed verhaal in.. de spanning word goed opgebouwd en alles word zorgvuldig uitgelegd. ( mijn mening ).
pi_103318312
quote:
11s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:19 schreef wretic91 het volgende:
Attack the block

vond ik dan wel een saaie film..maar wel weer wat hebben.. een rol die ik bij hem nooit had gezien waardoor de film mij wel aansprak.. opzich wel een sneue vertoning wat hij was in de film.. maar ik vond daarentegen wel weer iets hebben.

wat een super film.. 1 van de beste (Hero) films die ik heb gezien de laatste tijd.. echt een aanrader... film duurt 2 uur.. en heb elke moment genoten _O_

cijfer: 9.0 <- zit een goed verhaal in.. de spanning word goed opgebouwd en alles word zorgvuldig uitgelegd. ( mijn mening ).
Captain America heeft absoluut geen goed verhaal, ik vond hem eerlijk gezegd 1 van de slechtste Marvel films. Ik was haast blij dat mijn computer uitviel na anderhalf uur. De Hydra saluut liet mij iedere keer weer lachen en de "schurk" zag er belachelijk goedkoop uit.
SPOILER
SPOILER
Al met al moet ik toch wel een 3 geven.

[ Bericht 2% gewijzigd door truedestiny op 20-10-2011 11:44:10 ]
pi_103354260
Contagion

Potentieel realistische weergave van de impact op de wereld bij het uitbreken van een zwaar dodelijk virus, zonder vaccin op korte-termijn en geen idee van patiënt-zero.

Bij de beschrijving van deze film staat 'realistische actiethriller'. Ook de trailer geeft een beetje dit beeld. Oa hierdoor verlieten redelijk wat teleurgestelde bezoekers de bioscoopzalen, wat niet had gehoeven. Ik verwacht dat ze met de trailer een groter publiek hebben geprobeerd aan te spreken, en dat is vast gelukt, maar het is alles behalve een correcte inleiding van deze film.

Het is geen actiethriller. De film is meer een (redelijk traag) docudrama waarin binnen een kort tijdsbestek wordt beschreven wat er van dag tot dag gebeurt mocht er een dergelijke pandemie uitbreken, met de nadruk op het onderzoek naar vaccins en daarnaast de angst onder de bevolking.

Een groot deel van de film focust zich op een aantal individuen die we volgen, waaronder onderzoekers die werken aan een vaccin, ouders die hun gezin proberen te beschermen en complot-denkers.

Ik vind het persoonlijk interessant, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen dan liever een echte documentaire kijken. Of ongeveer hetzelfde onderwerp maar dan wel een actiefilm (12 monkeys). De acteerprestaties waren in orde, wat je mag verwachten van zo'n cast. Maar qua meeleef-gehalte had het beter gekund.

Er zaten enkele propaganda stukjes in, bijvoorbeeld toen het over varkensgriep ging. En complot-denkers werden op een bepaalde manier neergezet, daar ontkom je tegenwoordig ook bijna niet meer aan. :P

Al met al denk ik dat je met realistische verwachtingen van deze film en interesse in de verloop van gebeurtenissen rondom zo'n pandemie je prima kan vermaken met deze film. :)

Als actiethriller onvoldoende, als docudrama stukken beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 21-10-2011 00:13:46 ]
  Moderator vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:06:35 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_103354371
klinkt heel erg outbreak maar dan minder spannend (klopt dat ongeveer? )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_103354447
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:54 schreef DoeNutz het volgende:

[..]

In m'n watchlist gezet
Me too.
pi_103354631
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Contagion

[ afbeelding ]

Potentieel realistische weergave van de impact op de wereld bij het uitbreken van een zwaar dodelijk virus, zonder vaccin op korte-termijn en geen idee van patiënt-zero.

Bij de beschrijving van deze film staat 'realistische actiethriller'. Ook de trailer geeft een beetje dit beeld. Oa hierdoor verlieten redelijk wat teleurgestelde bezoekers de bioscoopzalen, wat niet had gehoeven. Ik verwacht dat ze met de trailer een groter publiek hebben geprobeerd aan te spreken, en dat is vast gelukt, maar het is alles behalve een correcte inleiding van deze film.

Het is geen actiethriller. De film is meer een (redelijk traag) docudrama waarin binnen een kort tijdsbestek wordt beschreven wat er van dag tot dag gebeurt mocht er een dergelijke pandemie uitbreken, met de nadruk op het onderzoek naar vaccins en daarnaast de angst onder de bevolking.

Een groot deel van de film focust zich op een aantal individuen die we volgen, waaronder onderzoekers die werken aan een vaccin, ouders die hun gezin proberen te beschermen en complot-denkers.

Ik vind het persoonlijk interessant, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen dan liever een echte documentaire kijken. Of ongeveer hetzelfde onderwerp maar dan wel een actiefilm (12 monkeys). De acteerprestaties waren in orde, wat je mag verwachten van zo'n cast. Maar qua meeleef-gehalte had het beter gekund.

Er zaten enkele propaganda stukjes in, bijvoorbeeld toen het over varkensgriep ging. En complot-denkers werden op een bepaalde manier neergezet, daar ontkom je tegenwoordig ook bijna niet meer aan. :P

Al met al denk ik dat je met realistische verwachtingen van deze film en interesse in de verloop van gebeurtenissen rondom zo'n pandemie je prima kan vermaken met deze film. :)

Klotebanner 2/10
pi_103354633
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:06 schreef Bosbeetle het volgende:
klinkt heel erg outbreak maar dan minder spannend (klopt dat ongeveer? )
Ja, ik denk dat het redelijk vergelijkbaar is, maar dan een stuk minder spannend. Ik weet niet meer precies hoe groot de rol van het leger is in 'outbreak'. In ieder geval is de rol van het leger (bij roadblocks en bestrijden van wetsovertreders) in 'contagious' redelijk afwezig.
pi_103354735
quote:
11s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:19 schreef wretic91 het volgende:
Attack the block

Een 9? Echt?

Je weet dat een 10 een perfecte score is toch?
  Moderator vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:18:33 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_103354912
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat het redelijk vergelijkbaar is, maar dan een stuk minder spannend. Ik weet niet meer precies hoe groot de rol van het leger is in 'outbreak'. In ieder geval is de rol van het leger (bij roadblocks en bestrijden van wetsovertreders) in 'contagious' redelijk afwezig.
In outbreak zaten we redelijk wat "oh my god it's airborn, let's fly with choppers" momenten maar ook weinig leger geloof ik.
pi_103355615
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:14 schreef Liteiten het volgende:

[..]

Een 9? Echt?

Je weet dat een 10 een perfecte score is toch?
Captain America :')

Hoe nep wil je een film hebben? :') eerder een 3 voor de moeite omdat de CGI niet slecht is. :s)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_103356786
Yep, tov veel andere hero-movies is Captain America toch wel echt een stuk minder..Bijvoorbeeld laatst weer de 2 Iron man films gezien (ook Marvel) en vind die dan wel een stuk beter.
pi_103356940
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Gister Sint gezien.

Vond hem wel vermakelijk, paar toffe stukjes met messen door hoofden en dergelijke. Vond het einde wel wat vlug gaan. En ik vond dat de karakters voor mensen die net dierbaren zijn verloren wel behoorlijk nuchter bleven..

Toch een 7.
Ik heb hem deze week ook gezien, maar ik vond het echt niet om aan te zien. De special effects waren zo dramatisch dat ik me begon af te vragen of het niet expres zo slecht was. Verder sloeg ook gewoon het hele verhaal nergens op, en een beetje meeleven met de personage's zat er ook niet in. Ik vond hem echt zwaar teleurstellend.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:38:41 #37
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_103361163
The Hangover part 2
Eindelijk een goed te bekijken versie beschikbaar, dus gisteren avond er eens voor gaan zitten. De verwachtingen waren hoog, had wel zin in deze film. Deel 1 was op zich wel 'nieuw' qua concept en ook erg grappig, dus kom maar op met deel 2.

De Wolfpack staat aan de vooravond van de bruiloft van Stu. In Thailand. En Adam mag niet mee. Maar...die gaat toch mee en shit hits the fan. Again. Dat is heel snel het verhaal. En natuurlijk moet men er weer achter zien te komen "Wat er is gebeurt".

Het verhaal is verder best dun en er zitten ook niet echt hele verrassende wendingen in. Het is onderhoudend. Storend is wel het einde, als men net 'geland' is met de speedboot. En dan krijg je een half-zacht verhaal van Stu, en dan is het ineens "eind goed, al goed". Beetje jammer.

Magere 6,5.
pi_103361732
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:38 schreef SnuggLe het volgende:
The Hangover part 2
Eindelijk een goed te bekijken versie beschikbaar, dus gisteren avond er eens voor gaan zitten. De verwachtingen waren hoog, had wel zin in deze film. Deel 1 was op zich wel 'nieuw' qua concept en ook erg grappig, dus kom maar op met deel 2.

De Wolfpack staat aan de vooravond van de bruiloft van Stu. In Thailand. En Adam mag niet mee. Maar...die gaat toch mee en shit hits the fan. Again. Dat is heel snel het verhaal. En natuurlijk moet men er weer achter zien te komen "Wat er is gebeurt".

Het verhaal is verder best dun en er zitten ook niet echt hele verrassende wendingen in. Het is onderhoudend. Storend is wel het einde, als men net 'geland' is met de speedboot. En dan krijg je een half-zacht verhaal van Stu, en dan is het ineens "eind goed, al goed". Beetje jammer.

Magere 6,5.
Hier precies hetzelfde. Gisteren ook maar eens voor gaan zitten. Had hoge verwachtingen maar die konden niet waar gemaakt worden. Ik heb enkel een paar keer gelachen om die Chinees. Wat een baas is dat. Voor de rest weinig spannends en het verhaal is ook weinig aan.
Toch ook een 6,5 voor de Chinees en die bolle met die baard :D
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:55:17 #39
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_103362367
Welke versie is van The Hangover II dan? Ik zag alleen maar Cams staan.
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:09:54 #40
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_103362752
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:38 schreef truedestiny het volgende:

[..]

Captain America heeft absoluut geen goed verhaal, ik vond hem eerlijk gezegd 1 van de slechtste Marvel films. Ik was haast blij dat mijn computer uitviel na anderhalf uur. De Hydra saluut liet mij iedere keer weer lachen en de "schurk" zag er belachelijk goedkoop uit.
SPOILER
SPOILER
Al met al moet ik toch wel een 3 geven.
Eens, Captain America had veel beter uit moeten/kunnen pakken.
Ik vind de acteerprestaties wel goed, maar het verhaal gaat echt nergens over.
Alleen leuk om te zien hoe hij van iel mannetje naar grote vent word gemaakt en dat hij eerst een publiekstrekker is en dan op zoek gaat naar z'n vriend.
Het enige wat ik wel 'redelijk' verrassend vond, was het einde.

Een 3 vind ik wel erg laag, maar een 6,5 verdiend ie wel :s)
The Outside Agency
pi_103365298
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In outbreak zaten we redelijk wat "oh my god it's airborn, let's fly with choppers" momenten maar ook weinig leger geloof ik.
Volgens mij was het leger juist redelijk aanwezig in Outbreak. Het is een tijdje terug dat ik hem gezien heb, maar kan mij nog wel herinneren dat ze naast de quarantaine afzettingen ook goed gebruikt werden om de toon qua sfeer (onderdrukken van de pers/radio) en spanning (fuel-air bomb) te zetten.

Ik ga Contagion wel uit nieuwsgierigheid kijken, ben wel benieuwd wat er overblijft als je het leger buiten spel zet in een pandemie film. Ik vermoed dat ik dan net zo goed de wiki over SARS kan gaan lezen. :)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:27:25 #42
286575 Roces18
Chef de party
pi_103365414
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:19 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde. Gisteren ook maar eens voor gaan zitten. Had hoge verwachtingen maar die konden niet waar gemaakt worden. Ik heb enkel een paar keer gelachen om die Chinees. Wat een baas is dat. Voor de rest weinig spannends en het verhaal is ook weinig aan.
Toch ook een 6,5 voor de Chinees en die bolle met die baard :D
Ik heb hem ook gekeken :P Had lage verwachtingen want ik vond deel 1 al niet zo leuk, maar deze was wel beter. Het verhaal is een schaamteloze kopie van deel 1 alleen een leuke toevoeging is het aapje. Wat een geniaal beestje is dat.

magere 6 ;)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:04:32 #43
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_103366861
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:55 schreef dabadbass het volgende:
Welke versie is van The Hangover II dan? Ik zag alleen maar Cams staan.
Maxspeed.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:04:52 #44
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_103366875
Komisch om te zien dat we allemaal rond de 6-6,5 zitten.

Die Chinees was inderdaad een baas ja, geniaal.
pi_103367539
Chang van Community! :D
pi_103370960
Enige reden dat ik de Hangover 2 wil zien. :Y
pi_103387973
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Enige reden dat ik de Hangover 2 wil zien. :Y
Heb al van verschillende mensen gehoord dat ik hem beter kan mijden.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_103390480
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:09 schreef haakon het volgende:

[..]

Eens, Captain America had veel beter uit moeten/kunnen pakken.
Ik vind de acteerprestaties wel goed, maar het verhaal gaat echt nergens over.
Alleen leuk om te zien hoe hij van iel mannetje naar grote vent word gemaakt en dat hij eerst een publiekstrekker is en dan op zoek gaat naar z'n vriend.
Het enige wat ik wel 'redelijk' verrassend vond, was het einde.

Een 3 vind ik wel erg laag, maar een 6,5 verdiend ie wel :s)
Zo ergerlijk dat ze niet iemand anders die stem lieten inspreken toen die nog klein was, gewoon irritant en tegelijkertijd lachwekkend.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:07:58 #49
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103395124
The Simpsons - Season 2
Had de meeste afleveringen van dit seizoen al eens gezien. Leuk seizoen met een hoop geniale afleveringen, uit een tijd dat The Simpsons nog geniaal was...
En Homer blijft natuurlijk een held. D`oh!

8,0/10
pi_103401916
Chicken run

kippen die willen ontsnappen uit een mini-eierenlegfabriek (niet exact, maar dat dekt de lading)

doet qua animatie ook wat gedateerd uit, maar was wel vermakelijk
7/10

Band Of Brothers
nu bij Episode 5/10 aangekomen..

die serie blijft geweldig, hoe vaak ik em ook kijk.. (ja hij kakt in de laatste ep (10) wat in, dat is wel jammer)
9/10
pi_103403252
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:48 schreef dikkekaas het volgende:
[ afbeelding ]

Beginners (2008)

8 / 10
Net gezien. Zeer mooi geschreven. Aardig ontroerd door deze film.

Zeker een 8 waard inderdaad.
pi_103405651
Walk the Line (2005)

quote:
Country-legende Johnny Cash (Joaquin Phoenix) vertrekt naar Memphis waar countrymuziek nog in de kinderschoenen staat. Naarmate hij steeds bekender wordt en dus geld begint te verdienen komt hij in contact met grote sterren zoals Elvis Presley. Maar de roem wordt Johnny te veel en hij raakt aan de drugs.
Ik weet waarschijnlijk meer van Johny Cash en de muziekwereld van die tijd dan m'n meeste leeftijdsgenoten, maar toch moet ik bekennen dat ik er niet bizar veel over weet. Veel wijzer ben ik ook niet geworden. Maar wel een heel goede 140 minuten gehad. Tof om die bekende namen langs te zien komen; Elvis, Jerry Lee Lewis, Carl Perkins. Toffe muziek met soms erg lekker nummers tussen ( ;) Folsom Prison :9 ) door Joaquin en Reese die de instrumenten hebben leren spelen en leren zingen.
Aanrader. :Y
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:30:32 #53
286575 Roces18
Chef de party
pi_103410513
Walk the Line is inderdaad een topfilm ^O^

Zelf "A Little Help (2011)" gekeken,

Wanneer haar man overlijdt aan hartfalen en ze ook nog eens gezeik van haar familie op haar bord krijgt, moet ze alle leugentjes opruimen die haar zoon heeft verspreid en hierbij nog een dosis relatieproblemen en de film is compleet.

De eerste film van Jenna Fischer (die we kennen als Pam van The Office USA) dat een drama is maar de film is nogal doelloos en uitzichtloos. Fischer die speelt haar rol wel goed en laat zien dat ze ook in andere genres kan werken maar dat redt de film niet. Er zitten wel kleine beetjes humor in verwerkt wat de film ook levendig houdt. Het is zeker geen slechte film maar het kon wel een stuk beter. 6,5
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:49:52 #54
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_103410930
Trespass (2011)

quote:
As they're held for ransom, a husband and wife's predicament grows more dire amid the discovery of betrayal and deception.
Hm, mja, hm, mja, mwah.... niet fantastisch, maar wel onderhoudend, stylish gefilmd wel (dat kun je aan Joel Schumacher overlaten), Kidman doet niet zoveel behalve een hoop krijsen en met haar botoxlippen tuiten maar daarentegen speelt Cage één van de betere rollen van de laatste jaren vond ik, en het plot twist en turnt best heel aardig, en toch: hm, mja, mwah. Een 7 is teveel maar een 6,5 ook weer te weinig.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_103411264
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:49 schreef mschol het volgende:
Chicken run

kippen die willen ontsnappen uit een mini-eierenlegfabriek (niet exact, maar dat dekt de lading)

doet qua animatie ook wat gedateerd uit, maar was wel vermakelijk
7/10

Het is ook geen computer animatie. Dat voegt wel wat toe.
pi_103412822
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:49 schreef Garisson72 het volgende:
Trespass (2011)

[ afbeelding ]

[..]

Hm, mja, hm, mja, mwah.... niet fantastisch, maar wel onderhoudend, stylish gefilmd wel (dat kun je aan Joel Schumacher overlaten), Kidman doet niet zoveel behalve een hoop krijsen en met haar botoxlippen tuiten maar daarentegen speelt Cage één van de betere rollen van de laatste jaren vond ik, en het plot twist en turnt best heel aardig, en toch: hm, mja, mwah. Een 7 is teveel maar een 6,5 ook weer te weinig.
Vond de film voorspelbaar, langdradig en slecht geacteerd met een erg dun verhaal. Een 4 voor de moeite.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:03:58 #57
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_103433948
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 01:18 schreef Iemand91 het volgende:
Walk the Line (2005)
[ afbeelding ]

[..]

Ik weet waarschijnlijk meer van Johny Cash en de muziekwereld van die tijd dan m'n meeste leeftijdsgenoten, maar toch moet ik bekennen dat ik er niet bizar veel over weet. Veel wijzer ben ik ook niet geworden. Maar wel een heel goede 140 minuten gehad. Tof om die bekende namen langs te zien komen; Elvis, Jerry Lee Lewis, Carl Perkins. Toffe muziek met soms erg lekker nummers tussen ( ;) Folsom Prison :9 ) door Joaquin en Reese die de instrumenten hebben leren spelen en leren zingen.
Aanrader. :Y
Waanzinnig goede film inderdaad. :)

Net naar Johnny English Reborn geweest. Wel grappig, een aantal geslaagde grappen en ik vond hem beter dan het eerste deel. Een 7.
Smell the flowers while you can....
pi_103436657
- Alien (1979) 8.4
- The Next Three Days (2010) 6.5
- The Fountainhead (1949) 7.8
- 180 degrees south (2010) 7.8
- Perro come perro (2008) 7.0
- También la lluvia (2010) 8.0
- Lucky Number Slevin (2006) 8.2
- Serenity (2005) 7.2
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_103437466
The hangover part 2

Verenigde Staten
Komedie
102 minuten

geregisseerd door Todd Phillips
met Bradley Cooper, Zach Galifianakis en Ed Helms

Phil, Stu, Alan en Doug reizen af naar het exotische Thailand voor de bruiloft van Stu. Na het onvergetelijke vrijgezellenfeest in Las Vegas wat uitliep op een grote ravage kiest Stu nu voor een veilige, ingetogen 'pre-bruiloft' brunch. Echter, dingen gaan (weer) niet zoals gepland. What happens in Vegas, may stay in Vegas, maar wat het gezelschap in Bangkok staat te wachten overtreft al hun verwachtingen...

hoewel het verhaal practisch hetzelfde was als deel 1, vond ik het toch een hele leuke film om te kijken en heb ik me geen seconde verveeld. De film kijkt erg lekker weg, is zeer vermakelijk en heb een aantal keren echt kunnen lachen. Zitten toffe dingen in
7.5!
pi_103438994
Inside Man

Puur gekocht vanwege de verhaallijn en de goede commentaren op de film, maar ik vond het dramatisch slecht :'(

SPOILER
Verspilling van mijn tijd en weggooid geld : een 3 :r

Burried

Top ! Spoorloos deel 2 laat je de hele tijd in spanning, niet geschikt voor mensen met claustrofobie.

8,5
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:22:28 #61
286575 Roces18
Chef de party
pi_103447256
Harry Potter and the Deathly Hallows part 2

De beste film van alle delen en een waardige afsluiter na 10 jaar plezier. Een stuk volwassener is dit deel en er zit ook veel meer vaart in. De flashbacks gaven een hoop informatie die je in andere films nog niet wist. Visueel is het ook een pareltje, en met de rest is het ook dik in orde. Vooral deze knights hierboven zijn awesome!

(Ik weet nog toen ik vroeger als tien jarige ofzo naar de eerste HP film ging met mijn ouders, ik vond Voldemort toen angstaanjagend :P)

Lijkt me leuk als er nog meer delen komen, maar wie weet...

Dik verdiende 9 ^O^
pi_103479553
Ik heb nog nooit een HP film gezien :@
pi_103479810
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2011 23:03 schreef Prego het volgende:
ik ook niet, ben ik ook niet van plan
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_103480232
quote:
De eerste 2 films moet je als volwassene sowieso niet kijken. Da's een ramp.

Ik denk dat het veel mensen vooral aanspreekt door de boeken en/of omdat ze als kind ermee zijn opgegroeid.
pi_103480318
quote:
Ik wel; de eerste. Voor de helft wel te verstaan, want ik viel halverwege in slaap :O
pi_103480354
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 23:18 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik wel; de eerste. Voor de helft wel te verstaan, want ik viel halverwege in slaap :O
Die zou ik nu echt niet meer kunnen aanzien.

Laatst was de 2e op TV, ook uitgezet.
  zondag 23 oktober 2011 @ 23:26:14 #67
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_103480713
quote:
Ik wel maar geen Harry Potter zoals jij bedoeld....
pi_103485139
The Son of No One

http://www.imdb.com/title/tt1535612/

Politieagent heeft vroeger toen die kind was een iemand doodgeschoten en een van de trap afgegooid. Beide uit noodweer. Agent vond het in die tijd nodig in de doofpot te stoppen en nu schrijft iemand, a la 'i know what you did last summer', naar de krant over die moorden.

Wat een trage bagger. Het hele verhaal slaat nergens op. Als kind merk je er toch vrij weinig als je wel iemand vermoord en uit noodweer al helemaal niet.
Daarnaast staat er bij IMDB bij genre actie, thriller en crime. Er was welgeteld een scene waarin het een beetje tot actie kwam. en crim en thriller kan je het ook nooit toe rekenen.

Lekker links laten liggen.
  maandag 24 oktober 2011 @ 10:05:04 #69
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_103488362
Insidious - 2010

http://www.imdb.com/title/tt1591095/

Begon redelijk als een ghost verhaal, maar zwakte iets over de helft enorm af.
Jat te veel van andere films ( poltergeist ) en de andere wereld is te surrealistisch en totaal niet overtuigend.

ik geef 'm een 4
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_103488438
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:22 schreef Roces18 het volgende:
Harry Potter and the Deathly Hallows part 2
[ afbeelding ]
De beste film van alle delen en een waardige afsluiter na 10 jaar plezier. Een stuk volwassener is dit deel en er zit ook veel meer vaart in. De flashbacks gaven een hoop informatie die je in andere films nog niet wist. Visueel is het ook een pareltje, en met de rest is het ook dik in orde. Vooral deze knights hierboven zijn awesome!

(Ik weet nog toen ik vroeger als tien jarige ofzo naar de eerste HP film ging met mijn ouders, ik vond Voldemort toen angstaanjagend :P)

Lijkt me leuk als er nog meer delen komen, maar wie weet...

Dik verdiende 9 ^O^
Ik ben oud ;(
Tap tap tap
pi_103488472
Abduction

kan een film nog meer toevalligheden bevatten :')
ze weten alles wat ze moesten doen..
vond het een beroerde film

ik ga mee met de 3.9 op imdb..
pi_103488629
Mr. Nobody

quote:
In the year 2092, one hundred eighteen year old Nemo is recounting his life story to a reporter. He is less than clear, often times thinking that he is only thirty-four years of age. But his story becomes more confusing after he does focus on the fact of his current real age. He tells of his life at three primary points in his life: at age nine (when his parents divorced), age sixteen and age thirty-four. The confusing aspect of the story is that he tells of alternate life paths, often changing course with the flick of a decision at each of those ages. One life path has him ultimately married to Elise, a depressed woman who never got over the unrequited love she had for a guy named Stefano when she was a teenager and who asked Nemo to swear that when she died he would sprinkle her ashes on Mars. A second life path has him married to Jean. Their life is one of luxury but one also of utter boredom.

Boeiend en orgineel verhaal van Nemo. Verschillende levenspaden, verschillende fases, heen en weer gespring tussen mogelijkheden en what if's. Zoals de samenvatting al goed omschrijft. Misschien en half uurtje te lang maar een mooi verhaal om te zien. Ga er wel even voor zitten, zo makkelijk kijkt het niet weg.

IMDB: 7.8
Ik: 7.5

En even een serie tussendoor:

Californication

quote:
A writer tries to juggle his career, his relationship with his daughter and his ex-girlfriend, as well as his appetite for beautiful women.

Sex, drugs, rock en Roll en de liefde van je leven en dochter. Meet Hank Moody in Californication. Ik heb hem pas laat ontmoet. 4 seizoenen waren al klaar en ik kon dus in 1 keer alles kijken. Wel zo lekker als je verliefd gaat worden op een serie.

Wat is er niet leuk te vinden aan een rokende, zuipende neukende wandelende self destruction man. Niet spannend zoals Dexter of 25 en niet mysterieus als Lost maar het kijkt zo verdome lekker weg Hank en consorten.

IMDB: 8.5
IK: 9
pi_103489322
Oh en deze ook nog:

Hachiko: A Dog's Story

quote:
A drama based on the true story of a college professor's bond with the abandoned dog he takes into his home.

Een waargebeurd verhaal dus. Dat wist ik pas aan het einde en doet er voor de rest weinig toe. Nou ja je snapt iets beter waarom het verfilmd is. Een zondag film met heel veel regen en dan uitsluitend voor honden liefhebbers. Geen spanning, niet geweldig geacteerd behalve door de hond.

Gelukkig geen praten of denkende hond met de stem van Owen Wilson.
Maar gewoon een lieve hond. Je kan er makkelijk iets naast doen en met een halfoog kijken.

Waarom krijgt die film een 8 op de IMDB? Geen idee. Waarschijnlijk waarom ik het ook bijna een 7 zou geven. omdat het lieve beesten zijn.

Ik hou het toch nog een klein beetje realistischer op een 6,5 om de IMDB te compenseren.
  maandag 24 oktober 2011 @ 11:18:03 #74
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_103490025

Beginners (2010)
Net uit in Nederland, dit weekend in de bioscoop gezien. En wát een geweldige film. De vader van de hoofdpersoon (Ewan McGregor) vertelt op 75e jarige leeftijd dat hij homo is. En hij het ook in de praktijk zal brengen. Vijf jaar later gaat de vader dood. Dit gebeurt allemaal in minuut 1. De rest van de film draait om flashbacks, en de moeilijkheid van Ewan McGregor om relaties aan te gaan. Moraal van het verhaal is dat het nooit te laat is om te beginnen daarmee. Ontroerend, hilarisch grappig, romantisch, de liefste hond in film ooit en en positieve boodschap. Maar niet de makkelijkste weg. Ga deze film zien.

9/10
Overal verstand van.
pi_103492574
Frequency

quote:
John Sullivan pakt op een dag de oude radio van zijn vader en gaat er een beetje mee spelen. Ineens krijgt ie contact met zijn overleden vader, die dertig jaar terug leeft. John weet op deze manier het leven van zijn vader, die omgekomen is bij een brand, te redden, maar moet vervolgens de consequenties accepteren.
Had deze in blu-ray gekeken gisteravond en ik moet zeggen. Wat een prachtige film. Goed geacteerd en een meesterlijk verhaal. En hij blijft spannend tot in de laatste minuten. Deze komt zeker bij mijn top 10 films!! Als je houdt van de butterfly effect dan moet je deze ook zeker even kijken!
pi_103496870
Drive

Prima, orginele film over een koele stuntrijder die bijklust als chauffeur bij overvallen, totdat zijn geliefde buurvrouw dreigt erin betrokken te raken en hij dit wil voorkomen. Een paar adembenemende scene's worden afgewisseld met rustige momenten die soms wat doelloos lijken maar mij niet stoorde. Goede acteurs in bijrollen van Breaking Bad, Sons of Anarchy en Mad Men.

8.2
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:44:09 #77
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_103500007
Sykt lykkelig (Happy, Happy) (2010, Nor, Anne Sewitsky)
Kaja is de ultieme optimist. Zelfs het feit dat ze getrouwd is met een man die nauwelijks interesse in haar heeft omdat hij haar niet meer aantrekkelijk vindt kan dit niet veranderen. Maar als haar nieuwe buren een perfect stel lijken te zijn, begint er toch iets bij Kaja te knagen. Haar nieuwe buren zijn succesvol, knap, zingen in een koor en hebben zelfs een kind geadopteerd uit Ethiopië. Via hun leert Kaja een totaal nieuwe wereld kennen, maar haar eigen wereld staat daardoor wel compleet op zijn kop
Typisch leuk indie filmpje waarin een drama wordt geserveerd in een luchtig sausje. De film balanceert goed tussen drama en komedie. De muzikale intermezzo's met een koor maakt de film nog meer absurdistisch.
Agnes Kittelsen, die Kaya speelt, slaagt met vlag en wimpel voor de uiterst moeilijke taak om een overoptimistisch iemand, die ondertussen duidelijk onderhuids met problemen speelt en veel minder blij is dan ze lijkt te zijn, te spelen.
Heel het subplot over het geadopteerde kind dat misbruikt wordt als slaaf door het zoontje van Kaya had van mij wel achterwege gelaten mogen worden. Hier wil Sewitsky te veel hooi op haar vork nemen.
cijfer: 7.5

Submarine (2010, VK, Richard Ayoade)
Lekker coming of age filmpje vertelt uit de ogen van de 15 jarige Oliver Tate. Oliver is het typisch soort dromerige intellectuele jongen die niet past tussen de andere kinderen op school. Zo bestudeert hij hun gedrag om zelf er zo goed mogelijk tussen te passen.
De film wijkt nooit af van het gezichtspunt van Oliver. Waardoor we heel de film beleven zoals Oliver dingen beleeft, terwijl we als kijker weten dat het soms anders kan zitten. Daarbij vergeet de film nooit de belevingswereld van een dromerige puber; de wensen om belangrijk te zijn, het egocentrische van pubers, het willen wegduiken in een fictieve wereld. Ook zorgt dit voor enkele erg mooie vondsten, zoals waarin Oliver de blije beginperiode van z'n relatie met Jordana samenvat in een 8mm filmpje.
Maar stiekem is de muziek verzorgt door Arctic Monkeys frontman Alex Turner nog het beste van heel de film .
  maandag 24 oktober 2011 @ 18:30:00 #78
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_103506787
The Fog
Gemiddelde horror, waarbij de sfeer de film moet redden. Een slaperig havenstadje wordt opgeschrikt, wanneer deze net haar 100-jarig bestaan viert. Het begint met heen en weer wiebelende meubelen en je kunt wel raden dat op het eind alle remmen los gaan. Redelijke griezelscenes hoor, maar heel erg uit het oog springen doet het niet. De muziek van Carpenter was overigens wel weer chill. Cijfer: 6,5

Charlie's Angels
Beetje onbegrepen deze film, gezien de lage waardering. Charlie's Angels vond ik lekker onbenullig en door een totaal gebrek aan pretenties nog best jofel. Met een cast met onder andere Diaz, Barrymore en Bill Murray (de held onder de helden 8-)) zit je al gauw goed! Her en der had het nog een geslaagd grapje en een toffe actiescene, waar de Charlie's Angels zich prima doorheen slaan. Helaas wel teveel en te opzichtig naar andere films gerefereerd, maar al met al een leuk filmpje :Y. Cijfer: 6,5

Bridget Jones's Diary
Bwêh, precies wat je van zo'n romcom kan verwachten :') ;(. De single Bridget Jones (Zellweger) wil graag genaaid worden door Hugh Grant. Na een half uur is alles koek en ei en denk je als filmkijker: "Mooi, probleem opgelost! Einde!" Maar nee! Dan pas begint het gezeur en gedraal met allerlei zó niet hilarische scenes en quotes. Komt daarbij dat Zellweger de film nog kutter maakt met haar overdreven maniertjes. Nee, dit was niet best! Cijfer: 4,5
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:18:57 #79
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_103535675
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:49 schreef Garisson72 het volgende:
Trespass (2011)

[ afbeelding ]

[..]

Gisteren ook gezien. Dacht, ik geef Cage nog een kans, maar nee, deze man moet stoppen met acteren.
De film is zo voorspelbaar en ongeloofwaardig. En sinds wanneer heeft een Porsche geen airbags??? Die scène waarin
SPOILER
:?

Nog geen 4 waard :N
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:36:38 #80
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_103540145
Some Mother's Son

"Some Mother's Son is a 1996 film written and directed by Irish filmmaker Terry George, co-written by Jim Sheridan (Yep schrijver van die andere Ierse film over de Guildford Four 'In the Name of the Father'), and based on the true story of the 1981 hunger strike in the Maze Prison, in Northern Ireland.
Provisional Irish Republican Army (IRA) prisoner Bobby Sands (played by John Lynch) led a protest against the treatment of IRA prisoners, claiming that they should be treated as prisoners of war rather than criminals. The mothers of two of the strikers, played by Helen Mirren and Fionnula Flanagan, fight to save their sons' lives.

The film was screened in the Un Certain Regard section at the 1996 Cannes Film Festival."

Top film, maar lijkt een beetje een rip- off als je Hunger al gezien hebt. (Uiteraard kwam die film pas uit in 2008.) Toch gaat dit verhaal verder, waar Hunger stopt na de dood van Bobby Sands gaan ze hier nog door en dat geeft de film een andere lading. Goed acteer werk en top verhaal!
*7,2 op IMDb
*7,8 van mij :)
geen.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:11:35 #81
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_103545504
Sint

Vorig jaar erg populair dus 't moest er maar eens van komen. De film heeft mij geen moment overtuigd. Ja, er zit wel wat gore in, maar ik was er niet van onder de indruk. Karakterontwikkeling is minimaal en doet niet vertrouwd aan. Gelukkig duurde ie maar 80 minuten...

Een 5.
Zerg schreef:
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:32:41 #82
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_103548688
Attack the Block

Best aardige recensies, maar het geheel aan geschreeuw kon me niet echt boeien. De rol van Moses de leider is best aardig neergezet door Boyega en ook Jodie Whittaker is nog wel okee, maar de rest is maar matig van niveau. Ook Nick Frost komt niet zo goed uit de verf als zou kunnen. Hoger dan een 5.5 kan ik niet komen.
Zerg schreef:
pi_103557911
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:49 schreef mschol het volgende:

Band Of Brothers
nu bij Episode 5/10 aangekomen..

die serie blijft geweldig, hoe vaak ik em ook kijk.. (ja hij kakt in de laatste ep (10) wat in, dat is wel jammer)
9/10
Heb hem een paar jaar terug op blu ray gekocht. Vind het nogsteeds de beste serie die er is. De sfeer is gewoon ontzettend goed. Ik heb hem gekeken na the pacific en band of brothers spreekt me veel meer aan, het is allemaal zo'n beetje in West europa.

Ik ga hem ook kijken nu :') 3e keer in 2 jaar. (al wordt het vervelend kijken, ik ken Damien lewis (captain Winters) nu als een oorlogsveteraan uit irak die moslim is geworden door homeland, en Collin Hanks (Lt. Jones) als seriemoordenaar uit Dexter)
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
pi_103559668
the pacific was dan ook een slap aftreksel dat zo veel beter had kunnen, gemiste kans.

TinTin and the secret of the unicorn (zoiets, @gsm dus ga et niet opzoeken)
er zijn maar weinig film waar ik 3x moest kijken of het echt of cgi was, tintin was er zo een.
damn wat een realistische beelden(oke, niet altijd)
uitbouw van de karakters is er weinig, maar dit stoorde mij niet, er werd afdoende verteld vind ik.
de film bevat diverse (naar mijn idee) typische kuifje momenten om het echt als kuifje aan te laten voelen
het verhaal is niet briljant, maar ook niet beroerd ofzo.
al met al een zeer geslaagde film
7,5/10 is imho dikverdiend (mss wel een 8 voor die beelden :D)
pi_103561775
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:16 schreef pugehenis het volgende:

[..]

Heb hem een paar jaar terug op blu ray gekocht. Vind het nogsteeds de beste serie die er is. De sfeer is gewoon ontzettend goed. Ik heb hem gekeken na the pacific en band of brothers spreekt me veel meer aan, het is allemaal zo'n beetje in West europa.

Ik ga hem ook kijken nu :') 3e keer in 2 jaar. (al wordt het vervelend kijken, ik ken Damien lewis (captain Winters) nu als een oorlogsveteraan uit irak die moslim is geworden door homeland, en Collin Hanks (Lt. Jones) als seriemoordenaar uit Dexter)
Ik ben hem ook weer aan het kijken, tijdje geleden begonnen. Moet mezelf ervan weerhouden om ze allemaal achter elkaar te kijken, want dat vind ik zonde :@ Heb van het weekend aflevering 7 bekeken, dus ik ben er al bijna doorheen ;(
Bij de Pacific bleef ik bij de eerste aflevering al haken. Het sprak me gewoon niet aan :@
Tap tap tap
pi_103562152
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben hem ook weer aan het kijken, tijdje geleden begonnen. Moet mezelf ervan weerhouden om ze allemaal achter elkaar te kijken, want dat vind ik zonde :@ Heb van het weekend aflevering 7 bekeken, dus ik ben er al bijna doorheen ;(
zonde? nee joh, daarna kijk je em gewoon nog een keer ^O^ :D
quote:
Bij de Pacific bleef ik bij de eerste aflevering al haken. Het sprak me gewoon niet aan :@
ik heb em wel uitgekeken maar hij was duidelijk een stuk minder

en nu maar weer geheel ontopic?
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:15:23 #87
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103564847
Vanavond gekeken:

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
Er wordt wel eens gezegd dat een sequel bijna nooit beter is dan het eerste deel in de reeks. Gelukkig zit in die zin `t woordje "bijna" want dit is één van de weinige keren dat het vervolg beter is dan zijn voorganger. Na de introductie van de karakters in A New Hope krijgen ze hier meer (emotionele) diepgang en is het verhaal beter uitgewerkt. Ook zit er nog wat meer actie in dan in ANH.
Een geweldige film,nog steeds. Voor mij blijft dit de beste film van alle Star Wars episodes.

IMDB Cijfer: 8,8/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
pi_103565125

Bunraku
quote:
Een geheimzinnige zwerver (Josh Hartnett) en een vurige jonge Japanse strijder Yoshi (Gackt Camui) arriveren allebei in een stad die gedomineerd wordt door een misdaadsyndicaat. Ieder voor zich is geobsedeerd door zijn afzonderlijke missie.
hij is nog veel kutter dan de poster doet vermoeden. veel bekende acteurs maar geen van allen in een bijzondere rol. veel onzinnige dingen die cool zouden moeten zijn, net alsof de makers per se een rare film wilden maken. mislukt hoopje stront.
2 rotsteentjes.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:23:32 #89
182073 invine
blablabla etc.
pi_103565205
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:47 schreef mschol het volgende:
the pacific was dan ook een slap aftreksel dat zo veel beter had kunnen, gemiste kans.
The Pacific wilde een hele andere snaar raken dan band of brothers, als je had gedacht dat het hetzelfde principe zou zijn dan valt die inderdaad tegen! Ik zelf vond juist dat the pacific een heerlijke grimmige sfeer neerzette met een duidelijk beeld hoe ziekelijk de oorlog was en hoe mensen veranderde en hoe traumatiserend het wel niet was. Begrijp mij niet verkeerd, band of brothers doet dit ook, maar op een andere manier.

Band of brothers spreekt mij ook meer aan, maar dat is puur omdat het in europa is opgenomen(en nog een kleine stukje nederland waar ik ben opgegroeid :P ). Maar the pacific doet er niet (ver) voor onder!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_103565943
Thank You For Smoking (2005)
Heerlijke film, sterke grappen, geweldige satire en ernst gecombineerd, topcast, geniale quotes, artistiek, goeie muziek (wat samenkomt in de openingstune).
8.6/10

[ Bericht 3% gewijzigd door El_Matador op 26-10-2011 00:01:00 ]

dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:42:33 #91
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103566023
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Contagion

[ afbeelding ]

Ik kan me wel vinden in je recensie, ik vond het trage (stille) tempo juist erg prettig, maar anderen vonden het weer helemaal niks.

De wetenschappelijke benadering is goed gekozen, zakelijk maar effectief. Jammer dat er wat onnodige (Hollywood) sub-plotjes tussendoor geweven moesten worden.
Met name de verhaallijn van Marion Cotillard voegde nul toe.

Het is denk ik ook geen makkelijk onderwerp voor een film; het post-apocalyptische idee spreekt mensen aan, maar de ontwikkeling van een vaccin is niet op een actie-thriller waardige manier te verfilmen. Bij de uiteenzetting daarvan verlies je meteen de bioscoopbezoeker omdat die geen kaas heeft gegeten van zelfs maar de basis van die materie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kleffe_Dop op 25-10-2011 23:49:14 ]
pi_103567203
Midnight in paris

Spanje / Verenigde Staten
Komedie / Romantiek
94 minuten

geregisseerd door Woody Allen
met Owen Wilson, Rachel McAdams en Marion Cotillard

'Midnight in Paris' vertelt het verhaal over een jong Amerikaans koppel (Rachel McAdams & Owen Wilson) dat in het najaar zal trouwen en alvast een reis naar Parijs maakt. De stad heeft een onmiskenbare aantrekkingskracht op de twee, maar vooral op de jongeman die verliefd wordt op de lichtstad. Al gauw neemt zijn leven een nieuwe wending...

hele toffe film waar je helemaal in het verhaal gezogen word, ook een toffe clou op het einde. echt een leuke relaxte film om te zien!
dikke 7.5 tot 8
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:33:29 #93
163306 Neerio
is aan het zijn
pi_103579504
A history of violence

een van de beste films , die ik in de afgelopen jaren heb gezien. Ik verwachte eigenlijk een redelijk harde actie film , maar de film draait voor het grootste deel om menselijke emoties. Die emoties worden mooi en realistisch in beeld gebracht. De film is qua stijl veel meer te vergelijken met arthouse films dan met hollywood blockbusters.

cijfer 8.0
imdb 7,6
My favorite thing about the Internet is that you get to go into the private world of real creeps without having to smell them.
pi_103584682
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:14 schreef casper019 het volgende:
Midnight in paris

[ afbeelding ]

Spanje / Verenigde Staten
Komedie / Romantiek
94 minuten

geregisseerd door Woody Allen
met Owen Wilson, Rachel McAdams en Marion Cotillard

'Midnight in Paris' vertelt het verhaal over een jong Amerikaans koppel (Rachel McAdams & Owen Wilson) dat in het najaar zal trouwen en alvast een reis naar Parijs maakt. De stad heeft een onmiskenbare aantrekkingskracht op de twee, maar vooral op de jongeman die verliefd wordt op de lichtstad. Al gauw neemt zijn leven een nieuwe wending...

hele toffe film waar je helemaal in het verhaal gezogen word, ook een toffe clou op het einde. echt een leuke relaxte film om te zien!
dikke 7.5 tot 8
Toevallig gisteren ook gezien. Leuk verhaal ja en leuk einde. Relaxte film. Ik geef het hetzelfde cijfer als jij ;)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:01:23 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103585465
Mooi om te zien hoe smaken kunnen verschillen. Ik vond dat zo'n zwakke, voorspelbare romcom.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 16:29:00 #96
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_103586694
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:01 schreef Copycat het volgende:
Mooi om te zien hoe smaken kunnen verschillen. Ik vond dat zo'n zwakke, voorspelbare romcom.
Ik was verbaasd toen ik jouw mening zag. De film heeft een 8.0 op IMDB en 93% op Rotten Tomatoes, allebei uitzonderlijk hoog. Maar inderdaad, smaken verschillen. ;)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:34:32 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103586940
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:29 schreef Mike het volgende:

Ik was verbaasd toen ik jouw mening zag. De film heeft een 8.0 op IMDB en 93% op Rotten Tomatoes, allebei uitzonderlijk hoog. Maar inderdaad, smaken verschillen. ;)
Ik zag die IMDBcijfers ook en die verbaasden mij weer. Maar ik heb het met meer films die overal de hemel in worden geprezen. V for vengeance (?) bijvoorbeeld: binnen een half uur de bioscoop uitgelopen na de zoveelste ergerlijke dialoog. Als ik me eenmaal ergens aan ga ergeren, wordt dat alleen maar groter en groter. Totdat het onhoudbaar wordt. Onhoudbaar!
Bij deze Allen-film hebben mijn filmdate en ik gewoon heel hard zitten zuchten en steunen en lachen om zoveel clichés. Kijk! Daar is Dali!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 17:31:43 #98
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_103589508
Kick-Ass

Brute film. Soort combinatie van Superbad en Kill Bill. Veel mooie actiescènes. _O_
En Lyndsy Fonseca is lekker, ze verdiende meer speeltijd. :9~

8,5/10
Bedankt Hans.
pi_103595212
Net de laatste aflevering van seizoen 1 van Community gezien. Op Comedy Central wel eens een stukje van een aflevering gezien, maar het had nooit genoeg aantrekkingskracht om te blijven hangen. Op voorspraak van een Big Bang Theory fan toch maar aan Community begonnen, en absoluut geen spijt gehad; briljant!

Heel mijn leven een schijthekel aan Chevy Chase films gehad; hier speelt hij een geweldig karakter. Verder zijn de verhaallijnen leuk, de pop-culture referenties alom aanwezig en zit er genoeg humor in.
Senior Chang, wat een held!

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_103599676
When we leave ( Die Fremde ) 2010

25-jarige Umay staat met haar kleine zoontje opeens voor de deur van haar ouders in Berlijn. Ze is weer teruggekeerd na een ongelukkig huwelijk in Istanbul. Umays ouders en de rest van de familie zijn niet bepaald gelukkig met haar wens een eigen onafhankelijk leven te gaan leiden in Berlijn. Umay hoopt echter dat hun liefde voor haar het uiteindelijk zal winnen van de maatschappelijke dwang en culturele conventies. Maar wanneer de familie besluit haar zoontje naar vader in Istanbul te sturen is voor Umay de maat vol.

1 woord: WOW! Ongelofelijk goede film! Wat een meeslepend verhaal. Goede personages. Ik schrijf eigenlijk nooit direct(of uberhaupt) hier wat. Maar deze film pfff wow!

9/10
pi_103603906
Midnight in Paris

Prachtige film met mooie beelden van Parijs. Ik hou wel van dit soort films, lekker rustig, gaat niet echt ergens naartoe, maar het blijft boeien.

8.
pi_103604124
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:17 schreef resque het volgende:

[ afbeelding ]

25-jarige Umay staat met haar kleine zoontje opeens voor de deur van haar ouders in Berlijn. Ze is weer teruggekeerd na een ongelukkig huwelijk in Istanbul. Umays ouders en de rest van de familie zijn niet bepaald gelukkig met haar wens een eigen onafhankelijk leven te gaan leiden in Berlijn. Umay hoopt echter dat hun liefde voor haar het uiteindelijk zal winnen van de maatschappelijke dwang en culturele conventies. Maar wanneer de familie besluit haar zoontje naar vader in Istanbul te sturen is voor Umay de maat vol.

1 woord: WOW! Ongelofelijk goede film! Wat een meeslepend verhaal. Goede personages. Ik schrijf eigenlijk nooit direct(of uberhaupt) hier wat. Maar deze film pfff wow!

9/10
Heel erg goede film inderdaad.

Hoofdrolspeelster heeft in pornofilms gespeeld :D
pi_103607118
Hier waren een tijdje geleden mensen die The Cove (2009) erg goed vonden, voor diegenen die het nog niet gezien hebben:
Straks op Canvas: 23:40 - 01:10 uur. ^O^
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:15:41 #104
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103607314
Bedankt voor de tip!
pi_103608869
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:23 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Heel erg goede film inderdaad.

Hoofdrolspeelster heeft in pornofilms gespeeld :D
ooooh!! even zoeken xD

edit: OK, WEIRD! had ik liever niet willen weten haha..... :9
pi_103609714

Pina
Een documentaire die vrijwel uitsluitend bestaat uit dansscènes, gechoreografeerd door en met de dansers van wijlen Pina Bausch. Ik denk dat 1. je deze film in 3d moet zien; 2. Wim Wenders de reden is voor de grootschalige distributie en dat mensen dit gaan kijken; 3. de danssequenties in het echt beter tot hun recht zouden komen en dus de film als zodanig redelijk tekortschiet. Het gedans is nauwelijks spectaculair... Mijn ouders keken vroeger met oud en nieuw altijd Lord of the Dance op televisie en dat zag er een stuk gaver uit.
Graag op anoniem
pi_103623391
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:17 schreef resque het volgende:

[ afbeelding ]

9/10
Language: German | Turkish

Toen was ik al klaar eigenlijk. :')
pi_103624771
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:11 schreef Iemand91 het volgende:
Hier waren een tijdje geleden mensen die The Cove (2009) erg goed vonden, voor diegenen die het nog niet gezien hebben:
Straks op Canvas: 23:40 - 01:10 uur. ^O^
[ afbeelding ]

Nadat Canvas veel te laat begon dus gekeken. En indrukwekkend. nou wist ik dat de Japanners maar een vreemd volkje zijn op veel gebied waaronder de visserij, maar dit is toch wel heel erg.
Beelden van Japanners die alles ontkennen, ontwijken, tegenhouden, manipuleren, omkopen en goedpraten. (eigenlijk een lachwekkend voorbeeld is de man genaamd 'Private Space'.) En op die conventie draait eigenlijk ook alles maar gewoon zoals met alles om $$$.
Er komen ook bovenstaande beelden langs, verder ook beelden welke wél mooi zijn om te zien.
En kwam er nu pas achter dat Hayden Panettiere er ook in voorkomt....
pi_103625203
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:19 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Onnodig.
pi_103625306
Hallo hallo,

Iemand raadde mij the shift aan. Iemand hier die hem gezien heeft?
pi_103625345
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:19 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Stel je voor dat je eens wat anders probeert, eng hoor.

:')_!
pi_103625347
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Gister Sint gezien.

Toch een 7.
Ik moest ook erg lachen dat Weeber zo relatief rustig bleef nadat zijn twee beste vrienden en zijn ex afgeslacht waren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103625590
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik moest ook erg lachen dat Weeber zo relatief rustig bleef nadat zijn twee beste vrienden en zijn ex afgeslacht waren.
ook recentelijk weer gezien (na eerder al in de bios) en dat is ie idd meteen vergeten. Vraag me ook af waarom een acteur die 30 is een scholier speelt...
pi_103625849
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:08 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Stel je voor dat je eens wat anders probeert, eng hoor.

:')_!
La vita è bella ook een tijdje terug gezien, volledig in het Italiaans. Dat klinkt ergens na. Maar om me nou een paar uur te gaan irriteren aan de 2 lelijkste talen ter wereld, nee dank je.
pi_103626453
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:23 schreef kevin_ het volgende:

[..]

La vita è bella ook een tijdje terug gezien, volledig in het Italiaans. Dat klinkt ergens na. Maar om me nou een paar uur te gaan irriteren aan de 2 lelijkste talen ter wereld, nee dank je.
Je komt een beetje boers over, geeft niet, ieder zijn eigen.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 18:40:43 #116
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_103634254
Arthur (2011)
Een sul van een vent is rijk heel rijk maar om zijn rijkdom te behouden moet hij trouwen met een vrouw die zijn moeder heeft uitgekozen. Maar hij wordt verliefd op de het meisje die rondleidingen geeft in het Centraal Station.

Wel grappig al die cameos van automobielen als de batmobiel en de delorean.

En echt fijn slapen lijkt het mij niet op een vrij zwevend magnetisch bed.

cijfer 7 / imdb 5.7

Pirates 4 (2011)
Pointless. Depp is wel goed maar bij afl 3 is het al garbage.

cijfer 4.5 / imdb 6.7

Rio (2011)
Leuke animatie over een blauwe ara die naar Brazilië gaat om te paren. En wordt gekidnapt door een stel vogeldieven.

cijfer 7.5 / imdb 7.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 19:41:43 #117
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_103637044
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:40 schreef Lambiekje het volgende:
Arthur (2011)
Een sul van een vent is rijk heel rijk maar om zijn rijkdom te behouden moet hij trouwen met een vrouw die zijn moeder heeft uitgekozen. Maar hij wordt verliefd op de het meisje die rondleidingen geeft in het Centraal Station.

Wel grappig al die cameos van automobielen als de batmobiel en de delorean.

En echt fijn slapen lijkt het mij niet op een vrij zwevend magnetisch bed.

cijfer 7 / imdb 5.7

Pirates 4 (2011)
Pointless. Depp is wel goed maar bij afl 3 is het al garbage.

cijfer 4.5 / imdb 6.7

Rio (2011)
Leuke animatie over een blauwe ara die naar Brazilië gaat om te paren. En wordt gekidnapt door een stel vogeldieven.

cijfer 7.5 / imdb 7.0
Rio is idd. gewoon een leuke film. ^O^
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 27 oktober 2011 @ 20:51:53 #118
52357 Lambiekje
pi_103640504
Exam (2009)

8 kandidaten. 1 vraag. 80 minuten. Je papier bekliederen, praten naar de bewaking en de kamer uit lopen is diskwalificatie.

Kandidaten zijn er al snel achter dat je met elkaar mag praten. En verzinnen van alles om de vraag te weten te komen. Men gaat elkaar gaande weg steeds meer wantrouwen.

cijfer 7.5 / imdb 6.8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 20:58:32 #119
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_103640987
The Green Lantern

Ik hou wel van die 'superpop'-films maar ik vond deze behoorlijk matig.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_103658287
De Heineken Ontvoering

Wat een aanfluiting. Had er hele hoge verwachtingen van maar die hele operatie wordt door de hele film heen maar een beetje afgeraffeld.
Van de voorbereidingen van de hele ontvoering die juist zo geraffineerd in elkaar zat is weinig van te zien, terwijl juist dat nou zo mooi was.
Het hele kat en muisspel tussen de criminelen en de politie is vrijwel bijna tot helemaal verdwenen en de laatste 3 kwartier van de film is op veel momenten langdradig.

De bevrijding van Heineken stelt ook weinig voor. De politie had Heineken namelijk wel heel snel gevonden.

(Lopen de loods binnen.... Oh kijk daar zit een dubbele wand... Gevonden !!!! :') ). Weet niet of het ook echt zo gegaan is maar het kwam echt zo over alsof ze niet wisten wat ze met die scène aan moesten.

Om nog even terug te komen op de laatste 3 kwartier:
Het leek erop of ze alle feitjes nog even in de film moesten proppen zodat het allemaal ook zou kloppen of omdat de film anders niet lang genoeg zou worden. Het was echter alles behalve interessant om naar te kijken.
Ik had geen Dick Maas film verwacht... maar iets meer spanning en actie had er wel in mogen zitten. En dat was mogelijk geweest... aangezien ze nu veel hebben weggelaten.

Jammer dat ze een film met zo'n naam zo verpesten.

Jammer... Erg jammer!

[ Bericht 0% gewijzigd door DutchMan0211 op 28-10-2011 07:49:17 ]
pi_103658436
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:23 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Joh, ik heb me er totaal niet aan gestoord, heb je toch ondertiteling voor? :O
Maakt mij verder niet uit welke taal het is, heb genoeg zweedse films e.d. gezien. Versta je ook vrij weinig van. :9
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:00:35 #122
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_103659153
Doet de exporteer-optie van Whatiwatch het niet meer?!??!

Margin Call
Gisteren naar het Leids Film Festival geweest, en de openingsfilm die ze daar hadden bekeken: Margin Call. De film gaat over circa 24 uur binnen een groot amerikaanse bank, waarbij een analist van de afdeling Risicobeheer 'iets vreemds' ontdekt in de boeken. Dit 'iets vreemds' kan zeer zeer grote gevolgen hebben.

Sterke rol van Kevin Spacey, en met name ook Zachary Quinto als analist. Verder ook nog goede acteurs zoals Demi Moore (die is oud geworden!) , Paul Bettany en Jeremy Irons.

De film geeft zeer zeer netjes de sfeer weer in een dergelijk bedrijf; de verantwoordelijkheid die je hebt over miljoenen miljoenen euro's, en daarmee het gehele economische stelsel in de wereld. Plus daarbij de verontachtzaamheid hoe mensen daarmee om gaan. Of dat ze juist wel die druk op hun schouders voelen (het menselijke). Met name de discussies in de boardrooms waren erg interessant en je voelt gewoon zelf dat de spanning te snijden is. Ook met name hoe een jonge analist ineens aan tafel zit met de topman van het bedrijf die 86 miljoen verdient. Herkenbare spanning bij deregelijke verantwoordelijkheden.

Ik wist behalve het onderwerp neits van de film, maar het is zeer zeker een flinke aanrader. Zeker als je ook soortgelijke films als The Company Men en (de docu) the Inside Job goed vond.

Een dikke 8
pi_103660276
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 07:47 schreef resque het volgende:

[..]

Joh, ik heb me er totaal niet aan gestoord, heb je toch ondertiteling voor? :O
Maakt mij verder niet uit welke taal het is, heb genoeg zweedse films e.d. gezien. Versta je ook vrij weinig van. :9
Ik wil graag naar de mensen zelf kijken dan de hele film ondertiteling te lezen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:31:35 #124
862 Arcee
Look closer
pi_103660994
The Ides of March (2011)

In het begin eigenlijk alleen de moeite waard als je politiek geïnteresseerd bent (wat ik ook ben), maar dankzij een paar vlijmscherpe momenten wordt het een boeiende thriller, ook voor degenen die niet dagelijks Nieuwsuur kijken. Van mij had de film nog wel een uur langer mogen duren.

Met Gosling, Clooney, Hoffman en Giamatti natuurlijk een dijk van een cast.

Cijfer: 7.5
IMDb: 7.5
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:40:39 #125
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_103661251
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 00:22 schreef casper019 het volgende:
The hangover part 2

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Komedie
102 minuten

geregisseerd door Todd Phillips
met Bradley Cooper, Zach Galifianakis en Ed Helms

Phil, Stu, Alan en Doug reizen af naar het exotische Thailand voor de bruiloft van Stu. Na het onvergetelijke vrijgezellenfeest in Las Vegas wat uitliep op een grote ravage kiest Stu nu voor een veilige, ingetogen 'pre-bruiloft' brunch. Echter, dingen gaan (weer) niet zoals gepland. What happens in Vegas, may stay in Vegas, maar wat het gezelschap in Bangkok staat te wachten overtreft al hun verwachtingen...

hoewel het verhaal practisch hetzelfde was als deel 1, vond ik het toch een hele leuke film om te kijken en heb ik me geen seconde verveeld. De film kijkt erg lekker weg, is zeer vermakelijk en heb een aantal keren echt kunnen lachen. Zitten toffe dingen in
7.5!
Gisteren ook gezien. Idd hetfelde als deel 1 maar desondanks zeer vermakelijk. Vond het einde het leukste toen
SPOILER
in beeld kwam _O-

Wat kan die
SPOILER
hé? :')
pi_103663694
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:02 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Ik wil graag naar de mensen zelf kijken dan de hele film ondertiteling te lezen.
zonde, dan mis je echt veel geniale films.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:11:16 #127
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_103666340
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 09:00 schreef SnuggLe het volgende:
Doet de exporteer-optie van Whatiwatch het niet meer?!??!

Die is er tijdelijk uitgehaald om de site sneller te maken. Maar heel veel heeft het niet geholpen ;)
pi_103668240
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 12:01 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

zonde, dan mis je echt veel geniale films.
99% van de films ouder dan 1985 kan ik ook niet zien. Pure marteling. :{w
pi_103668555
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:01 schreef kevin_ het volgende:

[..]

99% v/d films voor 1970 kan ik ook niet zien, dat is pas marteling...
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:16:12 #130
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_103668764
quote:

[..]

Had ik vroeger ook last van - moeite met de ondertiteling. Ging allemaal te snel. Maar toen ik een jaar of acht was ging het al een stuk makkelijker.
Overal verstand van.
pi_103668924
quote:

[..]

Vooral bij films met hele mooie shots moet ik je wel een beetje gelijk geven, dan is het irri dat je moet blijven lezen om de film te kunnen volgen.
pi_103669398
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:16 schreef macondo het volgende:

[..]

Had ik vroeger ook last van - moeite met de ondertiteling. Ging allemaal te snel. Maar toen ik een jaar of acht was ging het al een stuk makkelijker.
:D

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:20 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Vooral bij films met hele mooie shots moet ik je wel een beetje gelijk geven, dan is het irri dat je moet blijven lezen om de film te kunnen volgen.
Inderdaad. Of bij films waar veel gepraat wordt. Dan zit je constant naar de ondertiteling te kijken, dat schiet ook niet op.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:55:29 #133
182073 invine
blablabla etc.
pi_103676881
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:01 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Apocalypse now laatst gekeken en dat was verre van een marteling, en ook once upon a time in the west weer eens gezien.. Vind het af en toe jammer dat films niet meer zoals dat gemaakt worden!
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:09:35 #134
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103688543
Gisteren gezien:

Star Wars: Episode VI - Return Of The Jedi
Het slot van de originele trilogie is nog altijd een heel fijn slot van deze reeks.
De scenes tussen Luke en Darth Vader zorgen nog steeds voor kippenvel. Het is dan ook zo ontzettend jammer dat Lucas ze heeft verkloot door die veranderingen op de blu-ray. Die gaan echt nergens over. Ook de knipperende Ewoks zijn irritant en leiden de aandacht af.
Had ie dat maar nooit gedaan.

IMDB Cifjer: 8,8/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_103690697
Friends With Benefits

Vond het een erg leuke film, aantal keer hard moeten lachen. Wel erg voorspelbaar natuurlijk maar het is gewoon een leuke zondagsfilm die je lekker weg kijkt. En ik kon JT hier een stuk beter verdragen dan in Bad Teacher.

Ik geef de film een 7,5.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:36:15 #136
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_103692292
Halloween komt eraan dus tijd voor een horror:
The House of the Devil (2009, VS, Ti West)
Ik kan deze film twee complimenten geven.
De eerste is dat als er niet al bij de film had gestaan dat die uit 2009 is, ik daadwerkelijk had geloofd dat ik naar een film uit de jaren 80 zat te kijken. Zo dicht blijft de film bij de stijl van die films. Natuurlijk is dat niet altijd een compliment voor een film uit 2009, maar wel als de film zo duidelijk een hommage is aan horrors uit die tijd.
Het tweede compliment is dat de film goed spannend is. De film is spannender het ruime uur als ze in het huis rondloopt dan vanaf het moment dat er daadwerkelijk iets is gebeurd. Het is vooral het wachten tot er iets gebeurt dat de film zo spannend maakt. Want als kijker weet je dat er iets gaat gebeuren volgens de regels van het genre. Hoe langer dat wordt uitgesteld des te groter wordt de dreiging. Ti West weet goed hoe hij doodnormale scène's spannend moet maken. Zoals een babysitter die doodnormaal op een bank loopt tv te kijken. Maar door de camera af en toe buiten het huis te plaatsen, alsof we door het raam naar binnen kijken krijg je als kijker het gevoel dat er iets staat te gebeuren.
cijfer: 8
pi_103693732
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:51 schreef Lambiekje het volgende:
Exam (2009)

8 kandidaten. 1 vraag. 80 minuten. Je papier bekliederen, praten naar de bewaking en de kamer uit lopen is diskwalificatie.

Kandidaten zijn er al snel achter dat je met elkaar mag praten. En verzinnen van alles om de vraag te weten te komen. Men gaat elkaar gaande weg steeds meer wantrouwen.

cijfer 7.5 / imdb 6.8
Klinkt interessant.
pi_103693849
Gattica ofzo gezien, een geniale scifi met oa uma thurman. Star wars is er niks bij. Geweldige film ik kan hem iedereen aanraden _O_ dikke 9
Nieuw is niet altijd beter.
pi_103693908
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 00:08 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Gattica ofzo gezien, een geniale scifi met oa uma thurman. Star wars is er niks bij. Geweldige film ik kan hem iedereen aanraden _O_ dikke 9
http://www.imdb.com/title/tt0119177/ ?

Klinkt ook wel leuk ja
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:21:35 #140
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_103694315
quote:
Idd 1 van de betere SF-films.
pi_103694386
Ook gezien de originele planet of the apes, maaaaan wat een machtige film _O_
voor de scifi mensen ook een dikke aanrader
pi_103694473
A bout portant

Frankrijk
Thriller
84 minuten

geregisseerd door Fred Cavayé
met Gilles Lellouche, Roschdy Zem en Gérard Lanvin

Het gaat Samuel en Nadia voor de wind: hij wordt weldra verpleger en zij verwacht haar eerste kind. Maar alles verandert wanneer Nadia ontvoerd wordt onder de ogen van Samuel. Als hij de volgende ochtend wakker wordt gaat z’n mobieltje over: hij heeft drie uur de tijd om een man die onder politiebewaking staat uit het ziekenhuis waar hij werkt te bevrijden. Het lot van Samuel is vanaf dat moment verbonden met dat van Sartet, een onderwereldfiguur die door het hele politieapparaat gezocht wordt. Als hij z’n vrouw levend wil terugzien zal Samuel snel moeten handelen...

leuke lekkere wegkijk actie film, lekker tempo en de tijd vliegt voorbij als je hem kijkt. Acteer werk is goed en film verveeld geen seconde.
Tis geen film die me nog tijden bij gaat staan ofzo, maar zeker leuk een keer zgezien te hebben en heb me er prima mee vermaakt.
een 7 (film is van de regiseur van pour ellebtw)
pi_103698720
quote:
Inderdaad geniale scifi, heb de special edition thuis, ga hem snel nog eens kijken :)
&lt;hr&gt;
pi_103706543
Wrong Turn 4

Deel 1 was een zeer vermakelijke slasher. 2 nog wel te doen, 3 een stuk minder en 4 is een beetje van het niveau van deel 2. Deze keer zijn de freaks baas van een verlaten en ingesneeuwd gesticht waar ze zelf in gezeten hebben. Een groepje jongeren is de klos als ze daar besluiten te overnachten. De setting is best aardig, de kills zelfs zeer vermakelijk en soms is het nog spannend ook. Jammerlijk is dat de kids zo dom zijn en daar ook naar handelen zodat je ze het ook niet gunt om te overleven.

Samengevat: matige cast, domme karakters maar als slasher best kijkwaardig.

6.5
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:00:05 #145
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_103709273

Zojuist gezien, en wat een ziek goede film is dit. Heel erg hard, heel erg waar. De situatie in Rio de Janeiro wordt op een realistische manier in kaart gebracht(corruptie, drugshandel etc). De stijl van de film is goed te vergelijken met die van American History X. Heel erg hard, en gewoon kapot goed. Deze komt voor mij in de categorie beste films ooit.

Mocht iemand nog een film weten die in deze categorie valt (History X, Tropa de elite), laat het maar weten.

Oja: Cijfer: 9,0.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:29:08 #146
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_103712033
Wat dacht je van Tropa de Elite 2? Die is nog beter...
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:04:42 #147
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_103714553
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:29 schreef SnuggLe het volgende:
Wat dacht je van Tropa de Elite 2? Die is nog beter...
Die heb ik er net achteraan gekeken ;) Ook verschrikkelijk goed. Denk alleen dat ik 1 wat beter vind, daar zit wat meer bazenmentaliteit in.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_103729587
haar naam was sarah

Een Amerikaanse expatjournaliste, Julia, werkt anno 2002 aan een stuk over de Vel d’Hiv (een sportstadion waar op 16 juli 1942 duizenden joden, in het bijzonder kinderen, werden gedeporteerd in Parijs). Ze ontdekt dat een langbewaard geheim het lot van haar schoonfamilie linkt aan het lot van een joodse familie. Geobsedeerd door dit verband gaat ze op zoek naar wat er met de joodse familie is gebeurd. In het bijzonder met Sarah, die 10 jaar is als haar familie gedeporteerd wordt.

Bijzonder goede film mag ik wel zeggen. Zit goed in elkaar. Heb nu nog de aftiteling draaien, zegt genoeg denk ik....

8/10
  zondag 30 oktober 2011 @ 02:10:33 #149
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_103729794
raiders of the lost ark in de bios. bliujft een klassieker. en in vergelijking met meerdere modernere films geeft deze film nog een gevoel van echte spanning in plaats van 'mooie' cgi plaatjes die spannend over moeten komen. te lang geleden dat ik zo gekluisterd zat aan het scherm. en dat voor een film van 30 jaar oud!
  zondag 30 oktober 2011 @ 02:59:00 #150
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103730788
weet niet meer waar het oevr gaat.
quote:
Gattica niet kennen :'(
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_103731445
quote:
Haar naam was Sarah
Het boek was beter, naar mijn bescheiden mening.

quote:
Gattica niet kennen
Gattaca is de titel -- IMDB
Wel een aanrader.

Heb zo geen recentie voorhanden, maar moet wel opmerken dat dit topic een aanvulling is -- net zoals ik op IMDB meer af ga op de recensies dan aan het cijfer dat aan een film wordt gegeven, die cijfers slaan meestal nergens op.
pi_103734676
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 16:00 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Mocht iemand nog een film weten die in deze categorie valt (History X, Tropa de elite), laat het maar weten.
cidade de deus
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 oktober 2011 @ 10:34:20 #153
862 Arcee
Look closer
pi_103734768
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 16:00 schreef Pope-of-Dope het volgende:

Amores Perros

Meer drama, maar qua rauwheid zeker te vergelijken.

Sowieso een steengoeie film. ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_103735449
Satanás (2007)
Goeie Colombiaanse film met een op feiten gebaseerd verhaal, meeslependheid van gruwelijke scenes tot heerlijke Colombiaanse dames, een heel bijzondere -zwijgzame- manier van acteren (mimiek is belangrijker dan tekst).

Erg verrassend, de beste Colombiaanse film en de eerste inzending voor de Oscars voor buitenlandse film.

Colombiaanse films lijken wel een beetje op Nederlandse films. Zonder seks, drugs en geweld lijkt het moeilijk mogelijk. Maar dat heeft ook wel iets;
8.6/10 (IMDB: 7.3/10)

pi_103735512
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 02:59 schreef Schenkstroop het volgende:

weet niet meer waar het oevr gaat.

[..]

Gattica niet kennen :'(
Doen alsof je em gezien hebt :')
pi_103735675
quote:

Oja: Cijfer: 9,0.
Deel 2 dus, die vond ik zelf ook beter.

Aanraders in jouw genre:
- Cidade de Deus
- Banlieue 13
- Amores Perros (van hierboven)
- Satanás
- Machete
- Carandiru
- Celda 211
- Traffic

pi_103735721
Change up gezien.

Super grappige film, heb echt een paar keer helemaal krom gelegen. Naar het einde wordt hij wel steeds minder maar dat maakt hem alsnog goed.
pi_103735787
Cars 2

Stukken beter dan het eerste deel. Het is eigenlijk een vrij standaard actiefilm maar dan met auto's in de hoofdrol :P alles ziet er weer prachtig uit (vooral als ze in tokyo komen). heel grappig is ie niet.
7 6.5 steentjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door jimjim1983 op 30-10-2011 11:25:52 ]
pi_103735929
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:14 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

:')

pi_103736143
quote:
6s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

dat is toch die blije, vrij standaard, actiefilm waarin kindjes lopen te rennen en te springen? valt echt totaal niet te vergelijken met films als tropa de elite.
  zondag 30 oktober 2011 @ 12:49:45 #162
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_103738877
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Aanraders in jouw genre:
- Cidade de Deus
- Banlieue 13
- Satanás
- Machete
- Carandiru
- Celda 211
- Traffic
Die ken ik allemaal niet, dus ben benieuwd. Thnx!

edit: Net eventjes trailers gekeken en de meeste lijken vrij aardige films, maar de enige die evt in hetzelfde genre zouden zitten is Carandiru en heel mss City of God. Een zooi zijn gewoon hollywood actiefilms. Waar ik heb over heb zijn films die wat serieuzer zijn, die bv een situatie(corruptie, drugshandel, racisme) op een hele harde manier neerzetten, zodat je er op een andere manier naar gaat kijken. Dus geen romantiek cliche's, geen onnodige hollywood actie, geen onmogelijke stunts, geen voorspelbaar einde, geen ''actiehelden (:')) ''maar gewoon realistisch.

[ Bericht 29% gewijzigd door Pope-of-Dope op 30-10-2011 13:26:51 ]
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:04:54 #163
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_103739381
Pervye na lune (First on the Moon)
Neil Armstrong, de eerste man op de maan? Het zal best, maar de Russen waren dr bijna eerder, zoals deze mockumentary laat zien :P. Van een select groepje kosmonauten worden beelden getoond van onder andere de training voor deze eervolle opdracht. Stock-footage uit de jaren '30 wordt vermengd met hedendaagse scenes met een prima gevoel voor absurdisme. Voor tragiek is ook plaats, want het loopt niet helemaal op rolletjes. Af en toe is Pervye na lune wat loszanderig, maar het is wel een alleraardigst werk geworden. Cijfer: 7

Wild Wild West
Bah, nogal kinderachtig deze genremixende film. De futuristische Wilde Westen-gadgets die de revue passeren, zijn het aanzien nog wel waard, maar de strontvervelende humor verpest het helemaal. Het acteerwerk is ook niet van iedereen denderend en het verhaal is ook maar matig en standaard. Een dikke onvoldoende is op zijn plaats! Cijfer: 4

2 Fast 2 Furious
Net als het eerste deel een heuse :')-film. De hele tijd een big smile om al die gekkigheid, domme quotes en kekke actie. Helaas had het een paar in het oog springende continuïteitsfouten, die de film wel erg amateuristisch maken. Een enkele kan ik wel door de vingers zien, maar als het aan de lopende band en vooral opzichtig gebeurt, wordt het wel storend. Maar goed, een schamele voldoende kan er wel vanaf. De rattenscene was trouwens best epic. Cijfer: 6

The Fast and the Furious: Tokyo Drift
De lol is er wel vanaf. Was deel 2 van de F&F-reeks nog jolig, dit deel maakt een verveelde indruk op me.Oke, het heeft een paar aardige driftacties. Maar daartussendoor moet je wel door een dommig standaard verhaaltje worstelen over een blaag, die overal in de problemen komt met zijn racepraktijken. Een uistapje naar Japan is zijn laatste redmiddel, maar natuurlijk zijn daar ook snelle auto's te vinden :'). Heel veel toegevoegde waarde vond ik de Japanse setting niet hebben, nogal cliche was het allemaal. En ohja, de soundtrack was trouwens erbarmelijk kut. Cijfer: 5
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_103742802
Hesher

quote:
Hesher is a loner. He hates the world and everyone in it. He has long greasy hair and homemade tattoos...

Hesher met zijn briljante tattoo! ^O^ Hesher komt het leven binnen van T.J. en de familie van T.J. Op geheel eigen wijze en met stijl. Op zijn eigen bizarre manier zet hij het gezin van TJ weer een beetje op de rails.

Met Joseph Gordon en Natalie kan je bijna niet fout gaan O+

Joseph Gordon-Levitt - Hesher
Natalie Portman - Nicole

IMDB: 7.1
Ik: 7.5
pi_103743804
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:49 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Die ken ik allemaal niet, dus ben benieuwd. Thnx!

edit: Net eventjes trailers gekeken en de meeste lijken vrij aardige films, maar de enige die evt in hetzelfde genre zouden zitten is Carandiru en heel mss City of God. Een zooi zijn gewoon hollywood actiefilms. Waar ik heb over heb zijn films die wat serieuzer zijn, die bv een situatie(corruptie, drugshandel, racisme) op een hele harde manier neerzetten, zodat je er op een andere manier naar gaat kijken. Dus geen romantiek cliche's, geen onnodige hollywood actie, geen onmogelijke stunts, geen voorspelbaar einde, geen ''actiehelden (:')) ''maar gewoon realistisch.
Misschien past deze er ook bij: http://www.imdb.com/title/tt1039652/
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_103751048
Crazy Stupid Love en Change Up

Tja, beetje zelfde van hetzelfde... Change Up vond ik iets leuker en luchtiger, die andere was een echte echte romcom, Change Up gewoon een romcom :')

beide 7
Nouja Change Up 7+
pi_103751345
Superheroes

quote:
A journey inside the world of real life caped crusaders. From all over America, these self-proclaimed crime fighters, don masks, homemade costumes and elaborate utility belts in an attempt to bring justice to evildoers everywhere.
Documentaire over real life superhelden. Blijkbaar heeft de VS er al een heleboel.
grappig en best mooi :) echte feelgood docu.
7.
pi_103751594
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:20 schreef jimjim1983 het volgende:
Superheroes
[ afbeelding ]

[..]

Documentaire over real life superhelden. Blijkbaar heeft de VS er al een heleboel.
grappig en best mooi :) echte feelgood docu.
7.
Zulke mensen sporen echt niet, heb die docu laatst ook gezien :D :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 30 oktober 2011 @ 18:31:23 #169
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_103751737
The human centipede 2.

Zieker en smeriger dan deel1, maar daarmee is voor mij het meeste wel gezegd.

4,5 denk ik :P
The Outside Agency
pi_103755270
Thelma & Louise

Na een jaar of vijftien weer eens bekeken. Goed verhaal, heerlijke muziek en een jonge Brad Pitt.
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:51:16 #171
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103758834
Star Wars: Episode I - The Phantom Menace
ik weet nog dat ik in 1999 met m`n broer helemaal naar Londen ging om daar de nieuwste Star Wars film te kijken, de eerste die ik ooit in de bioscoop zou gaan zien! Hij kwam daar ongeveer vier maanden eerder uit dan hier maar we wilden `m zo graag zien dat we daar niet op konden wachten, dus gingen we `m zien in de mega Odeon bioscoop op Leicester Square in hartje Londen.
Ik kan me nog van herinneren dat ik erg van onder de indruk was en het geweldig vond.
Achteraf denk ik dat dat meer kwam door m`n eerste trip naar Londen en de omvang van de bioscoop dan van de film opzich.

Eigenlijk is het gewoon veruit de minste van de zes delen. Het verhaal loopt niet écht lekker en de acteerprestaties zijn onder de maat (waarbij vooral Ewan McGregor enigzins tegenvalt).
Maar wat de film echt de nek omdraait is de ont-zet-tend flauwe humor, vaak tot aan het beschamende toe en gewoonweg Star Wars onwaardig. Had iemand George Lucas er maar van weerhouden om die eeuwig verschrikkelijke Gungans (en uiteraard vooral Jar-Jar Binks) een rol te geven...

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:28:01 #172
182073 invine
blablabla etc.
pi_103761706
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:51 schreef Timo20 het volgende:
Star Wars: Episode I - The Phantom Menace
ik weet nog dat ik in 1999 met m`n broer helemaal naar Londen ging om daar de nieuwste Star Wars film te kijken, de eerste die ik ooit in de bioscoop zou gaan zien! Hij kwam daar ongeveer vier maanden eerder uit dan hier maar we wilden `m zo graag zien dat we daar niet op konden wachten, dus gingen we `m zien in de mega Odeon bioscoop op Leicester Square in hartje Londen.
Ik kan me nog van herinneren dat ik erg van onder de indruk was en het geweldig vond.
Achteraf denk ik dat dat meer kwam door m`n eerste trip naar Londen en de omvang van de bioscoop dan van de film opzich.

Eigenlijk is het gewoon veruit de minste van de zes delen. Het verhaal loopt niet écht lekker en de acteerprestaties zijn onder de maat (waarbij vooral Ewan McGregor enigzins tegenvalt).
Maar wat de film echt de nek omdraait is de ont-zet-tend flauwe humor, vaak tot aan het beschamende toe en gewoonweg Star Wars onwaardig. Had iemand George Lucas er maar van weerhouden om die eeuwig verschrikkelijke Gungans (en uiteraard vooral Jar-Jar Binks) een rol te geven...

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
Ik kan me ook nog herinneren dat ik het een toffe film vond, als ik hem nu zie dan erger ik mij kapot aan bijna heel de film.. ik zou het niet hoger geven dan een 4,5. Geef mij de originele 3 delen maar!
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:55:10 #173
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_103763576
Eens, laatst sinds lange tijd gezien, omdat ik 2 en 3 wel eens wou zien. Wat een vreselijke films zijn het. Kan deze review ook erg aanraden :D
O)))
  maandag 31 oktober 2011 @ 01:08:38 #174
313550 1ce
Cold as Ice
pi_103772801
Zonet Drive gezien.

Net deze film gezien..
Als groot liefhebber en kenner van films, zeg ik je dit:
Het is de beste film die ik dit jaar nieuw gezien heb;
en hij staat nu al in mijn persoonlijke Top 5 van beste films ooit.

Briljant!!?!

Het is qua verhaal en stijl een soort mengeling van het werk van Michael Mann (Heat - 1994) en Stanley Kubrick (A Clockwork Orange & Full Metal Jacket).

Ter waarschuwing, het is een erg harde (Rated R) film, niet voor jonge kijkers.

En de muziek ter begeleiding van de scenes en de algehele sfeer, doen me denken aan Heat (Michael Mann - 1994), Vanishing Point (1971), met iets van de stijl van A Clockwork Orange (Stanley Kubrick - 1971). De stijl is erg retro: 'seventies car chase movies', 'eighties music', 'nineties gangster movies' allemaal gemixt met de genialiteit en geschiftheid die duidelijk van Kubrick is afgekeken.

Take my word for it - als je van gangsterfilms houdt (en oud genoeg bent) - ga hem kijken..

Net zie ik: hij is inmiddels ook al bijgezet in de internationale Top 250 aller tijden van IMDb, op dit moment op positie 133..!!?!

En de film is het waard - pareltje..

[ Bericht 1% gewijzigd door 1ce op 31-10-2011 01:10:24 (fout) ]
Cold as Ice...
...fiery at heart.
pi_103778895
Don't be afraid of the Dark

Vooral gekeken omdat hier een jaar geleden middels een spannende trailer al reclame voor gemaakt werd in de bios en Guillermo del Toro erbij betrokken is, niet als regisseur maar als schrijver. Een koppel (Katie Holmes en Guy Pearce) komen met Pearce's dochtertje aan in hun nieuwe huis waar ooit ene Lord Blackwood woonde tot hij en zijn kind mysterieus verdween. Deze keer zijn het geen geesten maar...
SPOILER
die achter het kind aan zitten. De spanning wordt aardig opgebouwd maar als meer van het mysterie ontrafelt wordt is het bepaald niet eng, en dat was toch de insteek. Don't be afraid of the Dark kijkt aardig weg maar echt spannend wil het niet worden en de climax valt ook tegen.

6.2

[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 31-10-2011 12:10:47 ]
pi_103779252
Devil (2010)

Ik had er geen goede verhalen over gehoord, maar het viel nog reuze mee. Het is geen hoogstaand kunstwerkje, maar het is vermakelijk genoeg en wist me wel te boeien.

Grave Encounters (2011)

Best een geinige film. Het idee is duidelijk afgeleid van Blair Witch Project en Paranormal Activity etc, maar op wat supervage en onwaarschijnlijke dingen na, ben ik me een paar keer rot geschrokken :') . En dat is altijd goed.
Tap tap tap
  Moderator maandag 31 oktober 2011 @ 12:05:32 #177
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_103780451
The hangover II

hmm mwah beetje jammer precies hetzelfde als een vorige deel maar dan minder verassend en ook minder waarschijnlijk helemaal als je bedenkt dat het ze voor de 2de keer overkomt...

5.5

All stars 2: old stars

Stukje jeugdsentiment maar erg goed gedaan, hilarische scenes in duitsland (in de beste nederlandse film traditie met veel naakt) het internationale tintje is leuk uitgevoerd, ook de veranderingen die in nederland hebben plaatsgevonden zijn leuk aan het licht gebracht. Kortom topifilm

7.5
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:41:47 #178
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_103807872

The Serpent and the Rainbow (1988)
Een onderzoeker uit Amerika gaat naar Haïti om een poeder te onderzoeken wat mensen dood laat lijken terwijl ze leven.
Een zombiefilm, maar dan anders. Wes Craven levert een film met een goede setting, goed acteerwerk, geweldige karakters en vooral ook een mooi verhaal. Naast een schitterende titel is het ook een erg mooie film met een helaas minder einde, iets te perfect en niet in contrast met de rest van de film.
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:52:00 #179
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_103808652

¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976) Who Can Kill A Child?
Een stel gaat op vakantie naar Spanje, vanuit een drukke toeristische stand gaan ze met de boot naar het rustige eiland Almonzare. Hier blijken kinderen de volwassenen te hebben uitgemoord.
Af en toe erg sfeervolle horrorfilm in het zonovergoten Spanje, maar alleen sfeer kan de film niet dragen. Het stelletje komt erg houterig over, het verhaaltje kan de film die bijna 2 uur al helemaal niet dragen en het geheel is eigenlijk gewoon te langzaam.
pi_103808985
Lake Mungo (2008)

Keihard bij in slaap gevallen, sorry. Geen idee waar het over hoorde te gaan.

The Rite (2011)

Het begon leuk, maar kakte halverwege echt vreselijk in. Standaard 13-in-een-dozijnverhaaltje over iemand die z'n geloof probeert te vinden.
En Rutger Hauer herkende ik bijna niet :o
Tap tap tap
pi_103810535
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:56 schreef CherryLips het volgende:
Lake Mungo (2008)

Keihard bij in slaap gevallen, sorry. Geen idee waar het over hoorde te gaan.

The Rite (2011)

Het begon leuk, maar kakte halverwege echt vreselijk in. Standaard 13-in-een-dozijnverhaaltje over iemand die z'n geloof probeert te vinden.
En Rutger Hauer herkende ik bijna niet :o
Wat is er met jou aan de hand. :D
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:06:12 #182
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_103833634
Drive (2011, VS, Nicolas Winding Refn)
Simpel verhaal, prachtige uitvoering. Meer kan ik er niet over zeggen.
cijfer: 8.5

Terri (2011, VS, Azazel Jacobs)
Terri is een dikke jongen, die altijd pyjama's draag omdat ze nou eenmaal comfortabel zitten. Hij woont samen met z'n dementerende oom. Geen wonder dat hij wordt geplaagd op school. Daarom wordt hij één van de speciale projectjes van de rector. Langzaam ontstaat er band tussen de twee. Ondertussen maakt Terri ook vriendschap met Heather, die verstoten is door de populaire kinderen nadat ze zich laat vingeren in de klas en met Chad, één van de andere speciale projectjes.
Het goede aan de film is dat het van Terri een excentrieke buitenbeentje maakt waarvan iedereen snapt dat hij een doelwit is voor pesterijen, maar hem ook niet in de slachtofferrol drukt. Daarvoor is Terri te eigenwijs.
John C. Reilly is het komische centrum van de film als de rector.
Alleen is de film wat te doelloos. Ik had het idee dat men niet goed wist waar men nou eigenlijk heen wilde met de film.
cijfer: 7

Win Win (2011, VS, Thomas McCarthy)
Paul Giamatti speelt in deze film Mike een doodnormale advocaat, vader, echtgenoot en coach van het worstelteam op de middelbare school. Mike neemt de voogdij op zich van de nukse bejaarde Leo vanwege de vergoeding die hij ervoor krijgt. Geld dat hij goed kan gebruiken aangezien z'n advocatenpraktijk verlies leidt. De zaken worden gecompliceerder als opeens Kyle de onbekende kleinzoon van Leo op de stoep staat. Kyle is weggelopen, nadat z'n moeder weer eens is opgenomen in een afkick kliniek. Als Kyle een keer mee doet tijdens een worstel training blijkt hij over ontzettend veel talent te beschikken voor de sport. Zo vindt Mike z'n protege en Kyle eindelijk een stabiel liefhebbend huishouden waarin hij als een normaal kind kan opgroeien.
Het is een prima gedaan formule filmpje. Maar de film steekt boven de rest uit door de geweldige casting.
Giamatti is geknipt voor dit soort rollen van doodnormale losers, die zich langzaam omhoog worstelen door tegenslagen. Amy Rya is goed als de vrouw van Mike. Wat ik een goed complex tegenstrijdig karakter vond. Zo is ze eerst tegen de komst van Kyle in het huis. Maar vanaf het moment dat ze hem ontmoet slaat ze meteen om in een bezorgdheid over hem. Hetzelfde gebeurd later met de moeder van Kyle, wie ze steeds dreigt op haar bek te slaan als ze verschijnt. Maar als ze daadwerkelijk in beeld komt ook al snel op haar sympathie kan rekenen. Dat zou je hypocriet kunnen noemen, mij laat het zien dat het makkelijk is om iemand te beoordelen als je hem niet kent en moeilijk als er een echt levend persoon tegenover je staat. Dan heeft de film ook nog eens Jeffrey Tambor, Bobby Cannavale en Burt Young in bijrollen. Alleen de verder veel geprezen debuterende Alex Schaffer (als Kyle) vond ik wat tegenvallen.

Albatross (2011, VK, Niall MacCormick)
De film focust op drie personages. De eerste is Jonathan (gespeeld door Sebastian Koch) een schrijver, die met z'n gezin leeft in het idyllische pension aan de Engelse kust. Waarover hij ooit een succesvolle roman heeft geschreven. Maar zoals vaker zorgt het enorme succes van het vorige boek voor een writerblock. Z'n dochter, Beth (Felicity Jones), is een stil saai (maar erg knap) meisje dat hard studeert om toegelaten te worden op de universiteit om zo de steeds ergere ruzies van haar ouders te ontsnappen. Maar dan komt er een nieuwe schoonmaakster de rebelse Emilia Conan Doyle (Jessica Brown Findlay). Ja, ze is familie van. Mede daarom wilt ze ook schrijver worden. Dus gaat ze in het geheim op les bij Jonathan. Tijdens die lessen stijgt de sexuele spanning tussen leerling en meester steeds verder. Beth vindt in een Emilia ook eindelijk ook een vriendin, die haar uit haar schulp haalt. Maar als de relatie tussen Emilia en Jonathan boven water komt zijn de rapen natuurlijk nog niet gaar.
Zo laat de fim de strijd zien van drie personen, die opzoek zijn naar hun eigen identiteit. En erachter komen hoe de je verleden je belemmert in die zoektocht. Pas als ze zich ontdaan hebben van de baggage die de geschiedenis met zich meebrengt komen ze tot bloei.
O'ja de film is ook gewoon erg grappig. Dat samen met een goed uitgevoerd drama zorgt voor een heerlijk filmpje. Of zoals in een andere review wordt gezegd:
Albatross is exactly what you hope for from a coming-of-age “dramedy”: cute without being schmaltzy, sweet without being sickly, insightful without being preachy.
  dinsdag 1 november 2011 @ 17:16:07 #183
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_103836887
25th Hour
Sterk drama met twee acteurs, die me altijd wel kunnen overtuigen: Edward Norton en Philip Seymour Hoffman. Laatstgenoemde zet weer een geniale loserige dork-rol neer. Norton zelf wordt gevolgd in zijn laatste uren, voordat ie de gevangenis in gaat. De sfeer is behoorlijk triest en af en toe opgefokt door een intense scene. Er zit een zgn. fuck you-scene in, waarin Norton in een fucking monoloog alles en iedereen uitkaffert. Regisseur Spike Lee verwijst regelmatig naar 9/11, wat bij het uitkomen (in 2002) van de film extra effect zou hebben gehad. Nu is dat wel wat minder, maar wat overblijft is alsnog een erg mooie film. Cijfer: 8

Zack and Miri Make a Porno
Kevin Smith blijft steken in zijn platte humor en de leukigheid is na zoveel films er wel vanaf. Een spaarzaam glimlachje en meer kon de film mij eigenlijk niet vermaken. Viel eigenlijk al vanaf het eerste moment vies tegen. Cijfer: 5

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 01-11-2011 17:38:22 ]
  dinsdag 1 november 2011 @ 17:18:18 #184
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_103836994
De maand is weer ten einde en ik moet toch maar weer es betere films gaan opzoeken ;).

Dit is mijn top 5:

1. 25th Hour
2. In the Mouth of Madness
3. Pervye na lune (First on the Moon)
4. Adam's Rib
5. The Petrified Forest

Kut waren o.a. die nieuwe PotC, die nieuwe Transformers en Wild Wild West.
pi_103836996
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:16 schreef Falco het volgende:
25th Hour

Zack and Miri Make a Porno
Kevin Smith blijft steken in zijn platte humor en de leukigheid is na zoveel films er wel vanaf. Een spaarzaam glimlachje en meer kon de film mij eigenlijk niet vermaken. Viel eigenlijk al vanaf het eerste moment vies tegen. Cijfer: 5
Helemaal mee eens, erg jammer. Al vond ik Jason Mewes zo af en toe nog wel grappig ("I can choose a porn name?!")
  dinsdag 1 november 2011 @ 17:19:41 #186
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_103837061
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Drive (2011, VS, Nicolas Winding Refn)
Simpel verhaal, prachtige uitvoering. Meer kan ik er niet over zeggen.
cijfer: 8.5

In hoeverre lijkt deze op deze;

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Driver
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_103838036
• A Perfect Getaway (2009) Recensie 9.0
• Batman Begins (2005) Eerder gezien Recensie 8.8
• X-Men: First Class (2011) Recensie 8.7
• Following (1998) Recensie 8.6
• Thank You for Smoking (2005) Recensie 8.6
• Satanás (2007) Recensie 8.6
• Punch-Drunk Love (2002) Recensie 8.5
• Senna (2010) Recensie 8.5
• Inside Job (2010) Recensie 8.4
• Alien (1979) 8.4
• Monsters (2010) Recensie 8.3
• Lucky Number Slevin (2006) 8.2
• Hotel Rwanda (2004) Recensie 8.2
• [Rec] 2 (2009) Recensie 8.0
• Brazil DC (1985) Recensie 8.0
• También la lluvia (2010) 8.0
• Tideland (2005) 8.0
• Down in the Valley (2005) 8.0
• Fast Five (2011) Recensie 7.9
• Banlieue 13 - Ultimatum (2009) Recensie 7.9
• The Fountainhead (1949) 7.8
• 180 degrees south (2010) 7.8
• Underworld: Rise of the Lycans (2009) 7.5
• Serenity (2005) 7.2
• Perro come perro (2008) 7.0
• Elektra (2005) Recensie 7.0
• Chappaqua (1966) Recensie 6.5
• The Next Three Days (2010) 6.5
• El mariachi (1992) Recensie 6.5
• Vampire in Brooklyn (1995) 6.0
• The Shock Doctrine (2007) Recensie 5.0
• Couch (2003) Recensie 4.0

dinsdag 1 november 2011 @ 17:45:55 #188
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_103838237
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:19 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

In hoeverre lijkt deze op deze;

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Driver
Heb die zelf niet gezien. Maar in heel veel reviews wordt er wel naar verwezen. Dus er is zeker een connectie.
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:31:07 #189
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_103843392
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:18 schreef picodealion het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, erg jammer. Al vond ik Jason Mewes zo af en toe nog wel grappig ("I can choose a porn name?!")
Ik vond het begin vrij geniaal met
SPOILER
maar daarna zakt het steeds verder af en is er vrij weinig meer te lachen :{
pi_103843702
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:18 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Wat is er met jou aan de hand. :D
Bij de tweede kakte de film in, ik bleef wakker :P
Tap tap tap
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:15:43 #191
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_103845898

Kaidan (2007)
250 jaar geleden vermoord een wrede samurai een geldschieter en dumpt zijn lichaam in de Kasana rivier. Een rivier waarin niemand meer komt bovendrijven. 20 jaar later ontmoet de zoon van de samurai de dochter van de geldschieter.
Van de regisseur van Ringu, Dark Water en The Ring Two, maar iets totaal anders. Een kostuumdrama met horror aspecten. Een 2 uur lang durende zit die in het eerste uur niet verveeld, maar daarna op een dwaalspoor raakt. Het eerste uur is best prima met af en toe goede muziek, chemie tussen de hoofdkarakters en een best wel interessant verhaal. Helaas kan dat de gehele film niet redden.
  woensdag 2 november 2011 @ 00:03:32 #192
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_103859594
Another Earth 2011 IMDB :7.1

Een depri film, je wordt er niet vrolijk van.
Als je veel sci-fi verwacht hoef je hem niet te gaan kijken.

Brit Marling speelt een jonge dame die een grote fout maakt om met drank op te gaan rijden op de avond als op de radio te horen is dat er een nieuwe planeet is ontdekt.
Hierdoor afgeleid en aan de drank krijgt ze een ongeluk en door haar zijn er doden.
4 jaar later komt ze uit de gevangenis, één en al depri en besluit de vader van het omgekomen gezin op te zoeken.
Ondertussen blijkt de andere planeet een exact kopie te zijn van onze eigen aarde.

Voor de sci-fi hoef je niet te kijken, het is onrealistisch, vreemd en ik vraag me eigenlijk af of het nodig is in deze film.
Hoe kan de 2e 'aarde' eerst een blauwe stip zijn tussen de sterren en 4 jaar later groter dan de maan om te zien?

Anyway, kijkt dus niet om het scifi gebeuren.

Normaal ben ik niet zo van de drama's maar deze film vond ik toch goed.
Acteerwerk was prima, verhaal lijn behalve de 2e aarde gedeelte prima.
Brit Marling is een genot om te zien, zelfs in een grote overal met capuchon op blijft ze gewoon een plaatje om naar te kijken.

Jammer van het 2e aarde gebeuren, had het er dan uitgehaald of veel meer gebruikt, het heeft zeker potentie maar dan moet het wel uitgewerkt worden.
Het einde is een beetje vaag en je wilt verder kijken wat er verder nog gebeurd, maar nee.
Ondanks dat toch een:
7.5
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  woensdag 2 november 2011 @ 09:13:16 #193
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_103864772
Ik vind de plotbeschrijving van Another earth dusdanig intrigerend dat ik hem toch zeker een kans ga geven.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  woensdag 2 november 2011 @ 09:21:08 #194
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103864909
Rear Window

Gisteren weer eens een keertje uit de kast gehaald. James Stewart speelt een avontuurlijk fotograaf die vanwege een beenbreuk aan huis gekluisterd zit. Het is een snikhete zomer en vanuit zijn huiskamerraam kan hij al zijn buren bespieden. Is daar nu een moord gepleegd?
Samen met zijn vriendin, gespeeld door Grace Kelly gaat Stewart op 'onderzoek' uit.
Een luchtige suspense van Hitchcock in levendig Technicolor op de vierkante meter en met erg goede acteerprestaties van Stewart en Kelly.

Helaas maken ze geen mannen meer als Jimmy Stewart.

Een 8,5.
pi_103865978

Paranormal activity 3

quote:
Achttien jaar voor de gebeurtenissen van deel 1 en 2 volgen we Katie en haar zus Kristi tijdens een logeerpartij bij hun grootmoeder. Hun dagelijkse bezigheden worden vastgelegd op film als herinnering voor de ouders en ook Katie en Kristi mogen van de camera gebruik maken. Katie en Kristi geraken in bizarre situaties en er wordt een pact wordt gesloten met de duivel omtrent Hunter...
Ik vond het 1e en 2e deel toffe films maar vond deze toch wat minder eng. Ook heel erg donker ( kwam misschien door de kwaliteit die ik keek :P ) Hier hadden ze wat meer uit kunnen halen. Het eind is echt snel afgeraffeld lijkt wel.

Wat ik niet begrijp is hoe die mensen zo cool kunnen blijven. Als ik merk dat er een geest in mijn huis zou zitten zou ik a.s.a.p weg gaan en bij iemand anders crashen met de lichten volop aan etc. Die gasten blijven ook gewoon een tijd in hun huis waar dingen rondvliegen :')
Al bij al een 6 omdat ik toch een paar x was geschrokken.

30 minutes or less

quote:
30 Minutes or Less gaat over twee ontsnapte criminelen die een pizzabezorger kidnappen en hem dwingen om een bank te overvallen.
Ik moet zeggen, wat een bazenfilm, beetje kort, 1 uur en 20 minuten maar wel een paar keer hard moeten lachen. Vooral die Danny McBride is echt een baas. Die uitspraken zijn echt hilarisch. Verwacht niet teveel hiervan, gewoon een lekkere Amerikaanse popcornfilm met lekkere platte humor. een 7,5
pi_103866066
Paranormal Activity 3 (2011)

De eerste film vond ik doodeng. Op de bank, kussentje voor m'n gezicht. Deel 2 in de bios gezien en dan ken je het trucje op zich al wel, maar het was toch redelijk vermakelijk.
Deel 3 begon leuk. Vooral de hele jaren 80-aankleding was leuk (al zien onze opnames uit de jaren 80 er lang niet zo scherp uit :P ). Het einde lijkt inderdaad wat afgeraffeld en er worden eigenlijk geen antwoorden gegeven waar je in deel 1 en 2 mee blijft zitten. Ben me wel een paar keer verrot geschrokken, dus dat is altijd goed.
Tap tap tap
pi_103866092
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:04 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]

Paranormal activity 3

[..]

Ik vond het 1e en 2e deel toffe films maar vond deze toch wat minder eng. Ook heel erg donker ( kwam misschien door de kwaliteit die ik keek :P ) Hier hadden ze wat meer uit kunnen halen. Het eind is echt snel afgeraffeld lijkt wel.

Wat ik niet begrijp is hoe die mensen zo cool kunnen blijven. Als ik merk dat er een geest in mijn huis zou zitten zou ik a.s.a.p weg gaan en bij iemand anders crashen met de lichten volop aan etc. Die gasten blijven ook gewoon een tijd in hun huis waar dingen rondvliegen :')

Ik was gisteren ook naar die film geweest in de bioscoop. Ik vond het toch een erg toffe film omdat het iets heeft gedaan wat het moest doen. Mij ontzettend hard laten schrikken een paar momenten.

Het einde vond ik naar mijn zeggen best wel lame. Al met al puur om schrik effecten deed ie het beter als 1 en 2 bij elkaar. 1 was toch gewoon goed vanwege de orginaliteit.
pi_103866730
M'n vriendin heeft gister in de bios misschien 10 minuten van die film gezien :') Dit heeft haar tien jaar van 'r leven gekost.
Tap tap tap
pi_103867180
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:31 schreef CherryLips het volgende:
M'n vriendin heeft gister in de bios misschien 10 minuten van die film gezien :') Dit heeft haar tien jaar van 'r leven gekost.
In welke bios was je? :P
pi_103868973
Captain america

Verenigde Staten
Actie / Avontuur
125 minuten

geregisseerd door Joe Johnston
met Chris Evans, Hugo Weaving en Tommy Lee Jones

Een dappere, maar zachtaardige jonge soldaat genaamd Steve Rogers moet aan een aantal experimenten deelnemen voor het Amerikaanse leger, het zogenaamde Super Soldier programma. Maar wanneer het experiment wordt stopgezet besluiten ze Steve te gebruiken om het imago van het Amerikaanse leger te verbeteren.

Redelijk wegkijk actie film, Film kijkt lekker weg en is vermakelijk. Maar is niet een film die me nog tijden bij gaat staan ofzo.... Actie is allemaal prima alleen jammer dat het allemaal zo ''makkelijk'' gaat waardoor het niet heel erg spannend is ofzo.
toch geinig keer gezien te hebben
een 6
pi_103872179
The Way.

Verrassend leuke film met een heerlijke soundtrack. ^O^

Cijfer: 7.5
  woensdag 2 november 2011 @ 19:07:32 #202
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_103885991
A Torinói ló (The Turin Horse) (2011, Hongarije, Béla Tarr & Ágnes Hranitzky)

De film begint met een voice-over, die het bekende verhaal vertelt over Nietzsche, die gek werd nadat hij op straat een paard afgeranseld zag worden. Waarna de voice-over afsluit met "Van het paard weten we niks." De film focust dan ook op het paard en vooral z'n baas. Die alleen met z'n dochter samenwoont in een afgelegen boerderij waar buiten een constante storm raast. De twee zijn compleet op elkaar ingespeeld en hebben geen communicatie nodig tijdens de handelingen die ze doen. Deze handelingen doen ze op de automatische piloot omdat ze ze al zo vaak gedaan hebben. Heel veel wordt dan ook constant herhaalt gedurende de zes dagen dat de film de vader en dochter volgt; zij staat op, zij gaat water halen, hij neemt twee adjes sterke drank, ze helpt hem met aankleden, ze verschonen de stal, ze eten. (Er gebeurd dus echt heel weinig en de film is daarom ook zeker niet voor iedereen weggelegd.) Maar door die constante herhaling krijgt het allemaal iets religieus. Alsof Tarr hiermee tot de pure kern van het bestaan komt. Dit wordt nog eens versterkt door de cellomuziek van Mihály Vig, die constant herhaalt wordt.
Deze puurheid van het bestaan komt ook door door de barre omstandigheden waarin ze leven. Die Tarr tot een nieuw hoogtepunt brengt, zo eten ze elke dag maar één grote aardappel met handen. Het leven wordt in de film teruggebracht tot de absolute basis; overleven. Want wat zij (en wij als kijker ook) niet weten is dat de wereld buiten ondertussen is aan het vergaan. Dat het leven uiteindelijk neerkomt tot die simpele basis wordt helemaal duidelijk op het eind als de wereld zo goed als vergaan is, alles donker is en er geen licht meer wil branden, dan spreekt de man als laatste woorden: "We moeten eten."
Maar de absolute kracht van de film schuilt natuurlijk in de prachtige cinematografie. Denk niet dat er dit jaar een mooiere zwart/wit film te zien is. De cameravoering is fenomenaal. De film bestaat ondanks zijn kleine tweeënhalve uur speeltijd maar uit 30 takes.
De film deed mij heel erg denken aan Tarkovsky's Andrey Rublyov en in iets mindere mate aan sommige Bergmans.
Nou was deze laatste film van Tarr ook pas mijn eerste kennismaking met hem, maar ik ga nu zeker zijn vorige films ook uitchecken.
cijfer: 9
  woensdag 2 november 2011 @ 19:20:55 #203
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_103886610
Horrible bosses (deels) gezien. Ga deze film niet kijken Het zijn net 3 wijven die een jurk moeten uitzoeken, heb me kapot geergerd aan de hoofdpersonages.
pi_103886674
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:47 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

In welke bios was je? :P
Catherijne in Utrecht.
Tap tap tap
  woensdag 2 november 2011 @ 19:47:26 #205
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_103887887
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:20 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Horrible bosses (deels) gezien. Ga deze film niet kijken Het zijn net 3 wijven die een jurk moeten uitzoeken, heb me kapot geergerd aan de hoofdpersonages.
Goede review. Ik heb hem laatst ook gezien. Niets mis mee. Geinige film en Jennifer Aniston zag er goed uit. :9~
Bedankt Hans.
pi_103887897
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:20 schreef Pope-of-Dope het volgende:
ach viel wel mee, was helemaal niet erg om naar te kijken. Alleen was niet echt grappig voor een comedy
pi_103887908
ah net te laat
  woensdag 2 november 2011 @ 20:41:56 #208
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_103890992
Hoi, kan je in dit topic ook om filmadvies vragen? Zo niet dan bied ik alvast mijn excuses aan :+

Ik hou van films zoals:

- Inception
- The curious case of benjamin button
- The Mexican
- Shutter Island

Het gaat niet perse om deze acteurs ( leonardo en brad pitt ), maar om de soort film. Ik kan zelf niet echt op films komen die hier een beetje bij aansluiten. Horror en HorrorThrillers vind ik niks, ik weet ook niet hoe je dit genre het beste kan noemen ( inception, shutter island en benjamin button )

Ik dacht misschien zitten hier kenners die me een duwtje in de goede richting willen geven *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Moonwalk op 02-11-2011 20:51:52 ]
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_103893094
Matrix?

Aan de hand van inception dan. Er zijn veel overeenkomsten.

[ Bericht 60% gewijzigd door -Strawberry- op 02-11-2011 21:22:42 ]
pi_103893311
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:41 schreef Moonwalk het volgende:
Hoi, kan je in dit topic ook om filmadvies vragen? Zo niet dan bied ik alvast mijn excuses aan :+

Ik hou van films zoals:

- Inception
- The Mexican
- Shutter Island

Het gaat niet perse om deze acteurs ( leonardo en brad pitt ), maar om de soort film. Ik kan zelf niet echt op films komen die hier een beetje bij aansluiten. Horror en HorrorThrillers vind ik niks, ik weet ook niet hoe je dit genre het beste kan noemen ( inception, shutter island en benjamin button )

Ik dacht misschien zitten hier kenners die me een duwtje in de goede richting willen geven *O*
The Machinist
  woensdag 2 november 2011 @ 21:28:53 #211
262978 Moonwalk
pi_103893744
Thnks voor de tips :* ik ga ze even binnen hengelen :7

De link die ik tussen dit soort films leg is dat er meestal een "raar" verhaal achter zit die niet meteen helemaal duidelijk is, je er lekker bij moet nadenken en je na het kijken nog een beetje twijfelt of het je het bij het rechte eind hebt. Daardoor zijn zulke films ook leuk om een tweede keer te kijken, omdat je dan nieuwe dingen ziet en weer aan je eerdere conclusie kan gaan twijfelen :)
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_103894112
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:28 schreef Moonwalk het volgende:

De link die ik tussen dit soort films leg is dat er meestal een "raar" verhaal achter zit die niet meteen helemaal duidelijk is, je er lekker bij moet nadenken en je na het kijken nog een beetje twijfelt of het je het bij het rechte eind hebt. Daardoor zijn zulke films ook leuk om een tweede keer te kijken, omdat je dan nieuwe dingen ziet en weer aan je eerdere conclusie kan gaan twijfelen :)
In dat geval The Others en eXistenZ ook.
  woensdag 2 november 2011 @ 21:39:53 #213
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_103894348
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Catherijne in Utrecht.
lol, dat is echt de meest smerige bios waar ik ooit in het gezeten.
Cop killer
Kill them, cop killer
  woensdag 2 november 2011 @ 22:02:03 #214
182073 invine
blablabla etc.
pi_103895629
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:20 schreef picodealion het volgende:

[..]

The Machinist
Die is wel wat extreem hoor.. je moet maar tegen die dunne christian bale kunnen. Wel een goede film hoor.
Drive kan je ook wel toevoegen aan dat lijstje en shawnshank redemption als je die nog niet gezien hebt (shame on you! als het zo is)
pi_103896131
quote:

inderdaad ga : existenz :Y
pi_103896538
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:20 schreef picodealion het volgende:

[..]

The Machinist
Secret Window!
pi_103896799
quote:

Bourne identity, dat is ook wel een beetje puzzelachtig.

Of de semi-ripoff Unknown. Donnie Darko zou ook kunnen.
  woensdag 2 november 2011 @ 22:26:40 #218
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_103897016
Of Identity _O_

prachtfilm.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_103897248
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
A Torinói ló (The Turin Horse) (2011, Hongarije, Béla Tarr & Ágnes Hranitzky)

Nou was deze laatste film van Tarr ook pas mijn eerste kennismaking met hem, maar ik ga nu zeker zijn vorige films ook uitchecken.
cijfer: 9
Draait deze film in Nederlandse filmhuizen? Wil hem zeer graag zien. Heb van Bela Tarr wel Satantango gezien, die film duurt 7,5 uur, en is in dezelfde stijl gefilmd. Fenomenale film _O_
Demain, on roule
  woensdag 2 november 2011 @ 22:46:51 #220
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_103898259
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:47 schreef bascross het volgende:

[..]

Goede review. Ik heb hem laatst ook gezien. Niets mis mee. Geinige film en Jennifer Aniston zag er goed uit. :9~
Dat was inderdaad wel een plus, maar dan ook de enige. Ik werd echt gek van die 3 knulletjes die als kleine kinderen constant door elkaar heen gingen schreeuwen, en dan heb ik het vooral over die gast met z'n hoge wijvenstem.
  woensdag 2 november 2011 @ 23:17:12 #221
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_103899932
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:31 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Draait deze film in Nederlandse filmhuizen? Wil hem zeer graag zien. Heb van Bela Tarr wel Satantango gezien, die film duurt 7,5 uur, en is in dezelfde stijl gefilmd. Fenomenale film _O_
Was de laatste dag dat hij hier in Den Haag draaide. Daarom ook maar snel nog bezocht ;) Maar misschien dat die in andere steden nog wel draait.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 november 2011 @ 23:25:09 #222
862 Arcee
Look closer
pi_103900296
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:41 schreef Moonwalk het volgende:

Ik hou van films zoals:

- Inception
- The Mexican
- Shutter Island

11:14
Triangle
Memento
Source Code
Fight Club
Minority Report
pi_103901069
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:39 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

lol, dat is echt de meest smerige bios waar ik ooit in het gezeten.
Was de enige bios waar hij draaide ;(
Tap tap tap
pi_103901138
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Was de enige bios waar hij draaide ;(
PA3 draaide ook in Den Bosch hoor. JT bioscopen dan..
  woensdag 2 november 2011 @ 23:45:16 #225
262978 Moonwalk
pi_103901219
Allemaal heel erg bedankt voor de tips O+ :)
pi_103901394
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:43 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

PA3 draaide ook in Den Bosch hoor. JT bioscopen dan..
Da's een beetje ver vanuit Utrecht :P
Tap tap tap
pi_103902170
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:04 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]

Paranormal activity 3

[..]

[ afbeelding ]

30 minutes or less

[..]

Ik moet zeggen, wat een bazenfilm, beetje kort, 1 uur en 20 minuten maar wel een paar keer hard moeten lachen. Vooral die Danny McBride is echt een baas. Die uitspraken zijn echt hilarisch. Verwacht niet teveel hiervan, gewoon een lekkere Amerikaanse popcornfilm met lekkere platte humor. een 7,5
die 30 minutes or less lijkt me cool, thx voor de tip!
  donderdag 3 november 2011 @ 12:07:07 #228
8369 speknek
Another day another slay
pi_103910697
Gisteren Crazy, Stupid, Love gezien. Het is een romcom en nog een best zoete ook, maar met een geweldige cast en een script die heel fris aanvoelt, met wat verrassingen en een aantal hilarische momenten. 8.5.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_103911069
Chinjeolhan geumjassi (Lady Vengeance) (2005, Chan-wook Park)

Deel drie in de Vengeance-trilogie, voornamelijk bekend van het eerste deel Oldboy. Wederom een verhaal over wraak en boetedoening. Geum-ja Lee gaat 13 jaar de gevangenis in voor een moord op een jong jongetje. Ze is eigenlijk onschuldig, maar de moordenaar dwong haar om zichzelf aan te geven. Tijdens haar tijd in de gevangenis zet ze een uitgebreid plan op om zich op hem te wreken.

Een stuk minder gewelddadig dan de eerste twee delen, maar nog steeds erg intrigerend. Prachtige cinematografie weer, maar hij kon me helaas net iets minder boeien dan de andere twee. Wellicht nog eens rustig opnieuw kijken, voor nu een 7/10

Nog wel een pluspuntje: Min-sik Choi _O_ die wederom een heerlijke smeerlap speelt.
pi_103911726
R

R staat voor Rune en Rachid. Beiden gedetineerd en proberen als nieuwkomer hun plek te veroveren en te overleven. Zelfde idee als "Un Prophete" maar dan rauwer, harder en roept weinig sympathie voor de karakters op bij mij. Cast schijnt verder te bestaan uit echte (ex) gedetineerden en bewakers. Minimaal gebruik gemaakt van muziek en geluid bij momenten gedempt, wat de sfeer wel ten goede komt.

Wel een aanrader, ondanks dat ik Un Prophete iets beter vond.
pi_103918955
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 12:44 schreef Lyza666 het volgende:
R

[ afbeelding ]

R staat voor Rune en Rachid. Beiden gedetineerd en proberen als nieuwkomer hun plek te veroveren en te overleven. Zelfde idee als "Un Prophete" maar dan rauwer, harder en roept weinig sympathie voor de karakters op bij mij. Cast schijnt verder te bestaan uit echte (ex) gedetineerden en bewakers. Minimaal gebruik gemaakt van muziek en geluid bij momenten gedempt, wat de sfeer wel ten goede komt.

Wel een aanrader, ondanks dat ik Un Prophete iets beter vond.
die ga ik eens kijken, thnx voor de tip!

Horrible Bosses

3 deuzen besluiten om hun bazen te vermoorden maar onderweg gaat natuurlijk alles mis. Jammer voor de topcast dat de grappen niet meer dan een sporadische glimlach weten te ontlokken. Vooral Aniston (zie foto) als botergeile en gestoorde bazin en Spacey als opgefokte idioot maken dat dit nog aardig wegkijkt. Niet super grappig, ook niet echt waardeloos.

6.5

Austin Powers: International Man of Mystery.

Een van de persoonlijke favorieten komedie's is nog steeds grappig. Had hem al járen niet meer gezien en nu vallen de kleine bijrollen meer op zoals van o.a. Rob Lowe.

Hoe dan ook is dit de beste van de 3, hopelijk heeft het aangekondigde deel 4 wat meer hiervan weg dan van het zeer matige 3de deel.

9.0
pi_103919322
Yeah baby, yeah! B-).

The Spy Who Shagged Me is mijn favo overigens.
pi_103919733
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Was de laatste dag dat hij hier in Den Haag draaide. Daarom ook maar snel nog bezocht ;) Maar misschien dat die in andere steden nog wel draait.
Het is vrij magertjes wat dat betreft. Volgens belbios.nl alleen in A'dam, Eindhoven en Groningen.

Werckmeister harmóniák en The man from London waren ook gaaf. :)
pi_103920980
The Game

Een rijke zakenman krijgt van z'n broer een kado, een ticket voor "The Game".

SPOILER
Topfilm overigens.

[ Bericht 23% gewijzigd door TheFastOne op 03-11-2011 19:31:08 ]
pi_103922017
TheFastOne:
Misschien kun je die 2e zin beter in een spoiler zetten, voor de mensen die de film nog niet gezien hebben ;)
pi_103922177
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 12:07 schreef speknek het volgende:
Gisteren Crazy, Stupid, Love gezien. Het is een romcom en nog een best zoete ook, maar met een geweldige cast en een script die heel fris aanvoelt, met wat verrassingen en een aantal hilarische momenten. 8.5.
Die heb ik ook afgelopen week gezien. Ik vond het, ondanks de leuke cast (Steve Carell, Julianne Moore, Kevin Bacon, Ryan Gosling...) echt een heel teleurstellende film. Slechte humor, veel ongemakkelijke momenten, ongelooflijk saai en zoetsappig verhaal.. Ik vond er echt niks aan.
Ik begrijp ook niet waar die 7.6 op imdb vandaan komt, ik geef hem een magere 5.
pi_103925340
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:12 schreef Njosnavelin het volgende:
TheFastOne:
Misschien kun je die 2e zin beter in een spoiler zetten, voor de mensen die de film nog niet gezien hebben ;)
Nu je het zegt ;)
  donderdag 3 november 2011 @ 19:49:20 #238
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103926419
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:17 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Die heb ik ook afgelopen week gezien. Ik vond het, ondanks de leuke cast (Steve Carell, Julianne Moore, Kevin Bacon, Ryan Gosling...) echt een heel teleurstellende film. Slechte humor, veel ongemakkelijke momenten, ongelooflijk saai en zoetsappig verhaal.. Ik vond er echt niks aan.
Ik begrijp ook niet waar die 7.6 op imdb vandaan komt, ik geef hem een magere 5.
Veel films krijgen tegenwoordig automatisch een punt bij als Ryan Gosling meedoet, idem voor Emma Stone, de 2 meest gehypte acteurs van het moment.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 3 november 2011 @ 21:32:44 #239
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_103933334

La Meute (The Pack)
Charlotte pikt een lifter op, bij het eerstvolgende wegrestaurant verdwijnt hij na het gebruik maken van het toilet.
Niet het soort horror dat je van de Fransozen verwacht, minder goor, grijpend of ziek als de bekendere horrorfilms van de Fransen. La Meute is echter geen slechte horrorfilm die in de eerste helft bij vlagen erg mooie beelden laat zien, de acteerprestaties zijn prima en er is een zeer zekere behoorlijke hoeveelheid gore aanwezig. De gehele film kijkt erg lekker weg maar het is geen film die je lang zal bijblijven.
  donderdag 3 november 2011 @ 21:38:10 #240
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_103933698

Ringu 2
De journaliste Reiko probeert na de dood van haar ex-man met haar zoontje een nieuw leven te beginnen. Als de videoband weer opduikt en de eerste doden vallen wordt Reiko geconfronteerd met een verschrikkelijk geheim.
Het eerste deel vond ik al niet al te best, dit tweede deel is iets beter gelukkig. Het eerste halfuur moet je doorheen worstelen, sfeerloos, saaie conversaties en geen enkele mooie shot. Daarna wordt het spannender en volgen succesvolle schrikmomenten, bij vlagen sterke sfeer en natuurlijk een geweldig einde.
  donderdag 3 november 2011 @ 21:43:05 #241
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_103934073
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 17:37 schreef TheFastOne het volgende:
The Game

Een rijke zakenman krijgt van z'n broer een kado, een ticket voor "The Game".

SPOILER
Topfilm overigens.
Topcast ook. Michael Douglas en Sean Penn. _O_
Bedankt Hans.
  donderdag 3 november 2011 @ 22:45:06 #242
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103938283
Afgelopen maandag met, hoe kan `t ook anders, Halloween gezien:

Halloween
Uiteraard dé ultieme film om op Halloween op te zetten. Vond `m dit keer eigenlijk nog enger dan de vorige keer. Oprecht eng, vooral doordat je als kijker meerdere malen als first person in de schoenen van Michael Myers wordt geplaatst, met geniale schrik momenten.
Waarschijnlijk mijn favoriete horror film allertijden.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,5/10

En afgelopen zondag mee begonnen, dinsdag afgelopen:
Dexter - Season 4
Extreem verslavend en met afstand het beste seizoen van de reeks tot nu toe. Het verhaal steekt goed in elkaar en Dexter`s personage krijgt steeds meer diepgang. Maar eigenlijk is John Litgow in de rol van de badguy de held van deze reeks. Wat `n geniale rol zet hij neer! En als je dan ook nog zo`n ontzettend schokkend einde van het seizoen hebt, iets dat nu nog door m`n hoofd spookt, dan is het helemaal af.
Absoluut briljant, top tv!

9,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 03-11-2011 23:33:40 ]
pi_103940903
Is Dexter echt zo verslavend? Ik weet niet of ik er nog zo'n verslavende serie bij kan hebben. Ik weet precies hoe dat gaat, dan zeg ik om 4 uur 's nachts... 'Nou vooruit, nog 1 aflevering' en vervolgens zet ik er daarna nog 1 aan om vervolgens in 2 dagen klaar te zijn.
  donderdag 3 november 2011 @ 23:36:09 #244
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103941626
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:23 schreef Tobi-wan het volgende:
Is Dexter echt zo verslavend? Ik weet niet of ik er nog zo'n verslavende serie bij kan hebben. Ik weet precies hoe dat gaat, dan zeg ik om 4 uur 's nachts... 'Nou vooruit, nog 1 aflevering' en vervolgens zet ik er daarna nog 1 aan om vervolgens in 2 dagen klaar te zijn.
Ja ik zelf vond dit seizoen ontzettend verslavend. Het kijkt heel makkelijk weg. En dat wat je beschrijft is idd. heel herkenbaar! had ik bij 24 en Alias bijvoorbeeld ook, en recentelijk by Mad Men en Sons of Anarchy: in 2,5 dag 2 seizoenen van S.o.A. kijken :') _O-
pi_103941791
quote:
Ik vond Dexter zeer verslavend. 4 eerste seizoenen in korte tijd gekeken. Ik ben nog niet aan 5 begonnen (en 6 die aan de gang is) bij gebrek aan tijd, maar dat ben ik nog wel van plan. Redelijk unieke serie.
pi_103941863
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:36 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Ja ik zelf vond dit seizoen ontzettend verslavend. Het kijkt heel makkelijk weg. En dat wat je beschrijft is idd. heel herkenbaar! had ik bij 24 en Alias bijvoorbeeld ook, en recentelijk by Mad Men en Sons of Anarchy: in 2,5 dag 2 seizoenen van S.o.A. kijken :') _O-
Ik heb heel Mad Men in nog geen 2 weken gezien. S.o.A. ben ik nog niet aan begonnen, vrienden raden al een tijdje Dexter aan maar ik kijk al zo veel series... First world problem...
pi_103943256
Hai kikku gâru! of in Engels High-Kick Girl!
Is wel Japans gesproken maar veel actie waarbij zichtbaar rake klappen vallen, niet dat neppe gedoe. Is echt een aanrader als je van (Japanse) vechtfilms houd.
http://www.imdb.com/title/tt1406157/
pi_103943320
My sassy girl

Charlie ontmoet een meisje (Elisha Cuthbert), die ondanks haar issues en impusiviteit toch zijn hart weet te stelen. Vervolgens belandt hij in de ene emotionele achtbaan na de andere.

Remake van de dacht ik Koreaanse versie, die ik al eerder had binnengehaald, maar ik kijk films toch liever in een taal die ik begrijp (Engels). Leuke film. Heb een zwak voor Elisha Cuthbert. O+ Jesse Bradford mag er ook zijn. Ik kwam er bij een scene dichtbij de ontknoping achter dat ik 'm al eerder had gezien. Dat is er wel een die blijft hangen.

Shanghai kiss

Liam, onsuccesvol acteur, ontmoet op een dag een meisje Adelaide. Sinds dien is zij eigenlijk niet meer van hem weg te slaan. Wat het gecompliceerd maakt is het feit dat zij 16 is en hij 12 jaar ouder. Als Liam een huis erft in Shanghai besluit hij daarheen te verhuizen om zijn problemen en gevoelens te ontvluchten.

Wat is Hayden Panettiere ongelovelijk schattig in deze film. O+ Tof verhaal, leuke hoofdpersonen, prachtige beelden van het mooie Shanghai. Ik heb moeten lachen, maar er zaten ook een hoop ontroerende stukken in. Aantal cliché's over Chinezen ontbreken niet. Wel een leuke film.

Mindhunters

De film gaat over een groep mensen die het tot profiler willen schoppen. Op een eiland staat hun staat een laatste test te wachten. Maar al snel blijkt dat er deze keer geen sprake is van simuaties, maar werkelijke moorden. Eén voor een worden ze afgemaakt, waarna ze al snel elkaar beginnen te verdenken.

Oke, verhaaltechnisch geen topper. Er zitten een aantal onlogische plotholes in de film en de sterfscenes zagen er in twee gevallen een beetje nep uit, maar verstand op nul en dit is zeker een spannende thriller. Boeiende twists en je wordt als kijker wel een beetje uitgedaagd om ook mee te denken. Zeker vermakelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Strawberry- op 04-11-2011 00:17:38 ]
pi_103943328
quote:
Dexter is zeer verslavend maar wel super goed.
pi_103943837

Drive (2011)

Een maandje geleden al twee avonden achter elkaar van genoten toen de screener uitlekte (kon niet wachten) en nu eindelijk ook in de bioscoop gezien, wat hem toch nog wel tien keer zo vet maakte.
Wat een ongelofelijk brute film! :D

Adembenemende beelden, heerlijke sfeer, gave muziek en kei-kei-kei hard geweld wat af en toe uit het niks komt. Echt een heel vette film en zonder twijfel mijn favoriet van 2011... Of er moet nog wel iets heeeeel goeds komen. :)

Imdb: 8.3
Ik: 9.0
pi_103944165
Flypaper

Film over een neuroot die terecht komt in een bankoverval in een bankoverval in een bankoverval. denk dat ie wel geinig is als je nog niet zoveel van dit soort films hebt gezien (wie neemt wie nou in de maling?) maar ik vond m een beetje flauw met zn vele plotwendingen.
  vrijdag 4 november 2011 @ 07:29:18 #252
52357 Lambiekje
pi_103946626
Margin Call (2011)
Thriller rondom een meltdown van een investeringsbank.

De film begint dat er een stel bankgasten ontslagen worden bij een investeringsbank. Een van die gasten geeft zijn USB-stick aan een collega en zegt nog voor dat hij het pand wordt uitgetrapt. De jongen bekijkt smiddags zijn bevindingen en belt zijn meerdere op er zijn gigantische risicos. Direct worden er allerlei vergaderingen belegt....

cijfer 7 / imdb 7.2

He's just Not that into you (2009)
Mozaïek van stelletjes die relatie perikelen hebben. Met Jennifer Connely, Jennifer Anistan, Bradley Cooper, Drew Barrymore, Justin Long, Ben Afflick en Scarlett Johanssen.

Het is geen hoogvlieger maar het is wel een aardige film.

cijfer 6.5 / imdb 6.4
  vrijdag 4 november 2011 @ 09:47:23 #253
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_103948576
Ook even weer wat reviews posten:

afbeelding ]

Heftige maar zeer goede film, die heel goed laat zien hoe je gevangen kan zitten tussen twee culturen. In dit geval de Turkse en de Westerse. Ik ben een paar keer flink kwaad en pissig geworden overigens. Je mag niet generaliseren, maar je weet gewoon dat een groot deel van de Turken nog echt zo denkt. Noem het cultuur, normen & waarden, maar zo omgaan met vrouwen, zo weinig respect… ik trek het slecht. Heel slecht. En dat maakt de film alleen maar heftiger.

Aanrader, dikke 8.

Midnight in Paris
Komedie? Romantiek? Ik wist niet wat ik moest verwachten van de hele film. Toen ik hem aanzette wist ik ook niet dat Owen Wilson er in mee speelde. En my god, wat heb ik een hekel aan die kerel. Als ik zijn kop al zie…. Ik heb me ingehouden door te proberen me niet te laten irriteren aan die kerel…maar helaas, me echt niet gelukt. De film was ook nog een keer helemaal niets. Traag en saai.

Een 4.

The Tree of Life
Het ‘meesterwerk’ van Terrence Malick blijkbaar. Ik ga er geen hele lange recensie over schrijven, want er is al heel veel over geschreven qua inhoud. Op IMDB zie je echt de 10-en en de 1-en voorbij komen bij de recensies: you hate it or you love it. Voor mij een iets genuanceerder beeld: de grote traagheid pakt mij niet. Het verhaal (voor zover het er is) doet mij ook weinig. Snap de symboliek en alels wat er in zit, maar nee, te nietszeggend. Ook het middenstuk met de oerknal etc en evolutie voegt niets toen. Wel zeer mooie beelden, mooi gefilmd.

Tussen de 1 en de 10 zit de 5

quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Aanraders in jouw genre:
- Cidade de Deus
- Banlieue 13
- Satanás
- Machete
- Carandiru
- Celda 211
- Traffic
Carandiru ben ik nu aan het kijken, schitterende film ja, kwaliteitswerk! De hoofdrolspeler van Tropa de Elite speelt er ook in.

Over Dexter gesproken; als ik de poster van Drive zie, zie ik steeds Joey Quin, die rechercheur van Dexter, die een relatie heeft/had met Deb.

En waarom deed de EXPORT-functie van WhatiWatch.net het eigenlijk niet meer?
pi_103950912
Wrong Turn 4

Ik zoek er geeneens een plaatje bij. Wat een poepfilm. Slecht geacteerd, slecht verhaal, enórm voorspelbaar.
Geen aanrader. 1 t/m 3 waren ook geen hoogstandjes hoor, maar dit sloeg werkelijk alles.

IMDb 4,4/10
Ik 1/10

Zelden zo'n slechte film gezien.
pi_103953211
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 november 2011 11:09 schreef Lyza666 het volgende:
Wrong Turn 4

Ik zoek er geeneens een plaatje bij. Wat een poepfilm. Slecht geacteerd, slecht verhaal, enórm voorspelbaar.
Geen aanrader. 1 t/m 3 waren ook geen hoogstandjes hoor, maar dit sloeg werkelijk alles.

IMDb 4,4/10
Ik 1/10

Zelden zo'n slechte film gezien.
:D Ik kan niet wachten om die te zien! Bij zulke films is het des te slechter des te leuker, je moet ze zien als komedies.
pi_103954061
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 12:29 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

:D Ik kan niet wachten om die te zien! Bij zulke films is het des te slechter des te leuker, je moet ze zien als komedies.
Ik vind 99 % van de komedies ook totaal niet grappig. Daar zal 't wel aan liggen dan.
Veel plezier in elk geval ;)
  vrijdag 4 november 2011 @ 19:45:15 #257
286575 Roces18
Chef de party
pi_103969286

The change up

Een film waarbij Ryan Reynolds & Jason Bateman van lichaam verwisselen na in een fontein te hebben gezeken. Cliché en natuurlijk al honderd keer gedaan maar het pakt goed uit. Veel platte grappen en je kan zeker zien dat het van de makers van The Hangover is. Stijgt zeker boven de gemiddelde romcom uit door zat leuke grapjes erin verwerkt te hebben maar hij duurt alleen iets te lang, en soms iets te veel van hetzelfde. Maar prima vermaak en zeker een 7,5 waard!

[ Bericht 1% gewijzigd door Roces18 op 04-11-2011 20:18:45 ]
pi_103970477
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:45 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]

Een film waarbij Ryan Reynolds & Jason Bateman van lichaam verwisselen na in een fontein te hebben gezeken. Cliché en natuurlijk al honderd keer gedaan maar het pakt goed uit. Veel platte grappen en je kan zeker zien dat het van de makers van The Hangover is. Stijgt zeker boven de gemiddelde romcom uit door zat leuke grapjes erin verwerkt te hebben maar hij duurt alleen iets te lang, en soms iets te veel van hetzelfde. Maar prima vermaak en zeker een 7,5 waard!
Hoe heet ie :?
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_103970565
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:09 schreef Soury het volgende:

[..]

The Change-Up (2011; 6.5 IMDB)

pi_103970680
quote:
Ziet er wel vermakelijk uit Dank. Sterker nog die loopt nu binnen ;)
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_103970869
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:13 schreef Soury het volgende:

[..]

Ziet er wel vermakelijk uit Dank. Sterker nog die loopt nu binnen ;)
Gij piraat! :7

vrijdag 4 november 2011 @ 20:18:35 #262
286575 Roces18
Chef de party
pi_103970932
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:09 schreef Soury het volgende:

[..]

Aha excuus :P Titel toegevoegd
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:44:24 #263
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103972239
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 09:47 schreef SnuggLe het volgende:

The Tree of Life
Het ‘meesterwerk’ van Terrence Malick blijkbaar. Ik ga er geen hele lange recensie over schrijven, want er is al heel veel over geschreven qua inhoud. Op IMDB zie je echt de 10-en en de 1-en voorbij komen bij de recensies: you hate it or you love it. Voor mij een iets genuanceerder beeld: de grote traagheid pakt mij niet. Het verhaal (voor zover het er is) doet mij ook weinig. Snap de symboliek en alels wat er in zit, maar nee, te nietszeggend. Ook het middenstuk met de oerknal etc en evolutie voegt niets toen. Wel zeer mooie beelden, mooi gefilmd.

Tussen de 1 en de 10 zit de 5

Dat je het niets vindt kan ik heel goed begrijpen maar (no offense) als je het "nietszeggend" noemt dan heb je `m óf niet goed gekeken óf niet begrepen ;)
pi_103974405
Meesterlijke films hoef je niet te begrijpen om de essentie er van te pakken te krijgen. Dus dat is gewoon een drogrede dat 'je snapt hem niet'.
pi_103983912
30 minutes or less

Canada / Verenigde Staten / Duitsland
Avontuur / Komedie
83 minuten

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Jesse Eisenberg, Danny McBride en Aziz Ansari

Nick (Jesse Eisenberg) is een pizzabezorger in een klein dorpje. Zijn leventje wordt op z'n kop gezet wanneer twee wannabe-gangsters (Danny McBride en Nick Swardson) hem kidnappen en hem dwingen een bank te overvallen. Nick krijgt hiervoor slechts weinig tijd en hij roept de hulp in van z'n vroegere beste vriend, Chet (Aziz Ansari). In een race tegen de klok moeten de twee omgaan met de politie, huurmoordenaars, vlammenwerpers en hun eigen vertroebelde relatie.

op aanraden van hier gaan kijken en thanks voor de tip!!

toffe vermakelijke film van het begin tot het einde, heb me er geen sceonde mee verveeld en een aantal keer echt kunnen lachen... zeker 1 van de leukere komedies die ik de laatste tijd gezien heb
7.5!
  zaterdag 5 november 2011 @ 09:15:27 #266
52357 Lambiekje
pi_103988479
Super 8
Wel een aardige scifi thriller.

Een paar kinderen die zelf een film maken zijn getuige van een treinbotsing. Al snel komt het leger erbij.

SPOILER
cijfer 7 / imdb 7.4
pi_103989576
SPOILER
pi_103989775
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 10:25 schreef boelsjit het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_103990591
The Stoning of Soraya M.

quote:
A drama set in 1986 Iran and centered on a man, Sahebjam, whose car breaks down in a remote village and enters into a conversation with Zahra, who relays to him the story about her niece, Soraya, whose arranged marriage to an abusive tyrant had a tragic ending.
Sterke film! Goed geacteerd en prachtige beelden. De muziek zorgt voor extra sfeer. De beschrijving klopt niet helemaal want de film draait helemaal niet om de Franse journalist. Deze draait natuurlijk over de tragiek in het Iraanse dorpje.

8.0
pi_103990773
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:26 schreef andre347 het volgende:
The Stoning of Soraya M.

[ afbeelding ]

[..]

Sterke film! Goed geacteerd en prachtige beelden. De muziek zorgt voor extra sfeer. De beschrijving klopt niet helemaal want de film draait helemaal niet om de Franse journalist. Deze draait natuurlijk over de tragiek in het Iraanse dorpje.

8.0

damn die lijkt me cool waar heb je die gezien??
pi_103990823
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:34 schreef casper019 het volgende:

[..]

damn die lijkt me cool waar heb je die gezien??
Thuis. Voor de TV ;)
pi_103992713
La Zona (2007)
Concept en setting: 8.5
Verhaal en acteerprestaties: 7.5
Actie/drama ratio en tempo: 6.0

Als je Banlieue 13, Tropa de Elite (2!), Cidade de Deus en Machete verwacht (qua thema en setting vergelijkbaar) verwacht, valt ie dik tegen.

Er had gewoon meer (actie) ingezeten. Het is te traag allemaal. Beetje gemiste kans imo.

Totaal: 7.0 (IMDB: 7.1/10)

pi_103997995
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 09:15 schreef Lambiekje het volgende:
Super 8

Een paar kinderen die zelf een film maken zijn getuige van een treinbotsing. Al snel komt het leger erbij.

SPOILER
cijfer 7 / imdb 7.4
:') Lambiekje toch...
pi_103998121
quote:
Super 8

SPOILER
cijfer 7 / imdb 7.4
Het einde is echt. :') :') :')
  zondag 6 november 2011 @ 11:54:12 #275
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_104025104
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:30 schreef CherryLips het volgende:
Devil (2010)

[ afbeelding ]

Ik had er geen goede verhalen over gehoord, maar het viel nog reuze mee. Het is geen hoogstaand kunstwerkje, maar het is vermakelijk genoeg en wist me wel te boeien.
Eens. Deze gisteren ook gezien, vond hem prima wegkijken.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_104027248
Black Butterflies

quote:
She searched for a home, she searched for love. Confronted by Apartheid and a father who was Minister of censorship. With men like Jack Cope and Andre Brink she found much love, but no home. In his first speech to the South African Parliament Nelson Mandela read her poem "The Dead Child of Nyanga" and addresses her as one of the finest poets of South Africa

Waar je naar zit te kijken (naast de tieten van Carice) is een redelijk zwakke film wat mij betreft. Een interessante setting van zuid afrika in de jaren 50/60, de apartheid en het politieke klimaat.

In wat losse flarden komt het wel voorbij maar het krijgt geen volume of verhaal. Ook de karakters komen niet tot leven of vinden enige diepgang.

Al met al te zwak en zelfs onvoldoende.

IMDB: 6
ik: 5
pi_104027448
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:48 schreef El_Matador het volgende:
La Zona (2007)
Concept en setting: 8.5
Verhaal en acteerprestaties: 7.5
Actie/drama ratio en tempo: 6.0

Als je Banlieue 13, Tropa de Elite (2!), Cidade de Deus en Machete verwacht (qua thema en setting vergelijkbaar) verwacht, valt ie dik tegen.

Er had gewoon meer (actie) ingezeten. Het is te traag allemaal. Beetje gemiste kans imo.

Totaal: 7.0 (IMDB: 7.1/10)
Hee, was dat naar aanleiding van mijn tip van een tijdje terug?
Ik heb hem destijds in de bioscoop gezien, vond het een heel goede film. Maar qua actie misschien niet zoals Cidade de Deus en Machete (de andere films die je noemt heb ik niet gezien).
pi_104027978
There Will Be Blood

quote:
A story about family, greed, religion, and oil, centered around a turn-of-the-century prospector in the early days of the business.

Hooggespannen verwachtingen en lang op de plank blijven liggen. Misschien een voorteken maar met firsse moed aan begonnen. Ik wist in elk geval dat het een zit zou worden.

Daniel Day Lewis als Daniel Plainview een startend olieman. Hij begint met een bronnetje en zoals het ging in die tijd was er een hoop geld te verdienen en kon je snel zaken doen. Hij op stap met zijn zoontje bij de verschillende boeren met stukjes land met wat olie er onder.

Eerst eerlijk en redelijk open op zoek voor beide naar een leuke deal. Maakt geld toch de duivel los in mensen? Langzaam veranderd hij een harde en kille man.

Het eerste deel van de film kon me met mooie plaatjes en sterk acteer werk uitermate boeien. De karakterontwikkeling, de diepgang en de emoties weten je goed mee te namen. Maar het is gewoon te lang. Langzaam zakt mijn aandacht weg bij minder sterke scenes en dan is het einde nog niet in zicht. 2,5 uur en daar had makkelijk een halfuur af gekund of zelfs gemoeten wat mij betreft.

Mede omdat ik Daniel vind vervallen in maniertjes. Routinematige maniertjes zoals alleen hij die kan maar dat trucje ken ik al van hem. Knap? Volgens sommige of zelfs velen vermoedelijk wel gezien de cijfers.

Voor mij verpest het einde het een beetje voor de rest.

Toch een 7,5 voor een sterk eerste anderhalfuur.
IMDB: 8,2
pi_104036249
Arthur

quote:
A drunken playboy stands to lose a wealthy inheritance when he falls for a woman his family doesn't like.

Grappig? Nee
Leuk? nee
Orgineel? Nee, want het is een remake.
Vermakelijk? Ook maar een heel klein beetje op een luie zondag.

Niet erg geslaagde romantische komedie. Het orgineel heb ik nooit gezien dus daar kan ik het niet mee vergelijken. Door deze film ga ik die ook niet kijken.
pi_104039655
I Saw The Devil

Kyeong-Cheol is een gevaarlijke psychopaat die voor zijn plezier mensen doodt. Deze seriemoordenaar vermoordt uiteindelijk het verkeerde meisje, namelijk de dochter van een gepensioneerde politiechef. Haar verloofde Su-Hyeon, een uiterst capabele geheim agent, besluit om zelf achter de moordenaar aan te gaan. Hij belooft dat hij alles zal doen om wraak te nemen, al moet hij zichzelf veranderen in een monster.

Een aanrader. Geweldig acteerwerk van Byung-hun Lee en Min-sik Choi die deze film toch maken. Hiermee doe ik het verhaal en de regisseur (Jee-woon Kim) wel tekort die er een geweldig spektakel van maken.

IMDB: 7,8
Mijn Cijfer: 8,5
pi_104040325
Min-sik Choi _O_.

Geweldige film.
  zondag 6 november 2011 @ 18:13:49 #282
52357 Lambiekje
pi_104041783
How to train your Dragon (2010)
Prachtig tekenfilm. Graphics uitstekend. Verhaal leuk. Animatie goed. Gewoon een top film

cijfer 8.5 / imdb 8.2

Frame of Mind (2009)
Een stel koopt op een antiquair een sieraadkistje. Er blijkt een stukje film in te zitten. Na nader onderzoek blijkt het nieuw materiaal in de Kennedy moord. Hij werkt bij de politie en gebruikt zijn positie om zaken uit te zoeken. Hoe meer hij er mee bezig hoe geïnteresseerder de CIA in hem wordt.

Standaard thrillertje. Het idee is leuk. Maar het is cliché uitgewerkt.

cijfer 6 / imdb 4.5
pi_104045958
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:16 schreef YellowBlacks het volgende:
I Saw The Devil

[ afbeelding ]

Kyeong-Cheol is een gevaarlijke psychopaat die voor zijn plezier mensen doodt. Deze seriemoordenaar vermoordt uiteindelijk het verkeerde meisje, namelijk de dochter van een gepensioneerde politiechef. Haar verloofde Su-Hyeon, een uiterst capabele geheim agent, besluit om zelf achter de moordenaar aan te gaan. Hij belooft dat hij alles zal doen om wraak te nemen, al moet hij zichzelf veranderen in een monster.

Een aanrader. Geweldig acteerwerk van Byung-hun Lee en Min-sik Choi die deze film toch maken. Hiermee doe ik het verhaal en de regisseur (Jee-woon Kim) wel tekort die er een geweldig spektakel van maken.

IMDB: 7,8
Mijn Cijfer: 8,5
De hele film op het puntje van mijn stoel gezeten, wat een geniale film.
  zondag 6 november 2011 @ 20:23:36 #284
8369 speknek
Another day another slay
pi_104047436
Thor

Prachtige special effects waren niet genoeg om de belabberde screenplay en ongeinspireerde cinematografie en choreografie te verbloemen, waardoor je toch voortdurend het gevoel had naar een paar toneelspelende LARPers te kijken.

5/10.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 6 november 2011 @ 21:27:15 #285
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_104051780
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 15:56 schreef Godtje het volgende:
Arthur

[..]

[ afbeelding ]

Grappig? Nee

Tuurlijk niet: :r :r ;r Russel Brand :r :r :r speelt de hoofdrol, dat kan ook niet goed gaan...

Zelf gezien:

Star Wars: Episode II - Attack Of The Clones
Dit was de derde keer dat ik dit deel van de reeks heb gezien. De voorgaande twee keren kon ie me niet bekoren. Gelukkig was dat nu anders. Ik vond het nu een redelijke film met een (voor `t grootste deel) lekker donker sfeertje. Het acteerwerk is, net als in Episode I, nog steeds niet sterk maar dat is ook voor een deel te danken aan het matige script waarmee de cast het moet doen. Het verhaal is te lang uitgerekt, de film zeker twintig minuten te lang.
Ook ziet op blu-ray het geheel wel erg CGI uit, het extreem scherpe beeld accentueert dit nog eens extra en dat kan voor afleiding zorgen.
Al met al een hele vooruitgang in vergelijking met z`n voorganger maar uiteraard wordt het niveau van de oude trilogie nergens gehaald.

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
pi_104052092
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 21:27 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet: :r :r ;r Russel Brand :r :r :r speelt de hoofdrol, dat kan ook niet goed gaan...

Ik vond get him to the greek best vermakelijk anders.
pi_104055801
30 minutes or less.

Domme crimineel chartert een pizzabezorger om een bank te overvallen... Door acteurs en stijltje deed me erg denken aan Eastbound and down. De ego en agressie van met name danny mcbride is erg grappig. Sommige dingen zijn wat over de top en fout, maar originele grappen. Toch een leuke komedie.

7,5/10
#winning
  maandag 7 november 2011 @ 00:14:58 #288
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_104060996

Dread
Drie studenten zijn bezig met hun studie naar de angsten van mensen. Dit verloopt helaas niet zoals gepland.
Britse horrorfilm uit 2009 naar een origineel verhaal van Clive Barker. Dread bevat een origineel verhaal, enkele toffe horrorscènes aan het einde, een prima opbouw, goed acteerwerk en het is prima geregisseerd. Helaas wel een ietwat willekeurig einde en voor de rest ook niet echt een hoogschieter.
  maandag 7 november 2011 @ 00:19:33 #289
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_104061132

Caged
Op een dag ligt Stella bewusteloos in een cel en heeft geen idee hoe ze er terecht gekomen is. Als na dagen nog een tweede vrouw Christine bij haar in de cel komt, slaat de paniek pas goed toe. Samen proberen ze erachter te komen wie hun ontvoerd heeft.
Caged is een Nederlandse thriller met teveel erotiek, geen spanning en geen sfeer. De acteerprestaties zijn gelukkig nog best aardig, en het keek op zich nog wel aardig weg. Maar Caged bevatte teveel seks en te weinig spanning voor een thriller.
pi_104061935
Real steel

Charlie Kenton (Hugh Jackman) was een uitstekende boxer, maar in de toekomst kijken mensen liever naar vechtente robots, wat zijn talent overbodig maakt. In de tussentijd heeft hij zichzelf in nogal wat geldproblemen gewerkt, met als belangrijke bijkomstigheid dat hij een aantal maanden lang op zijn van hem vervreemde zoon Max moet passen.

Als zijn nieuwste robot in een gevecht wordt verwoest, gaat hij op zoek naar robotonderdelen op de schroothoop, vergezelt door zijn zoon Max. Onverwachts vinden ze daar complete robot, genaamd Atom. Hoewel eigenwijze Max zijn potentie ziet, kan Charlie zich niet voorstellen dat een sparringrobot het goed zou doen in gevechten.

Ik hou van dit soort films. Heb me er zeker mee vermaakt, prima popcornfilm.

Enige wat ik een beetje jammer vond is dat ze de suggestie tot 3 keer toe wekten dat Atom bewustzijn bezat:

SPOILER
Dus ik verwachtte daar nog iets van terug te zien, maar verder dan een opmerking over hoe Atom wilskracht zou hebben kwam het niet. Verder een prima film, die zich eigenlijk voornamelijk focust op de (vervreemde) relatie tussen vader en zoon. Zoon is lekker bijdehand wat veel grappige situaties oplevert. Het vechten met de robots deed me erg denken aan Medabots, een tekenfilmserie uit mijn jeugd. Maar dat zal wel toeval zijn.

Bij de laatste epic battle zat ik op het puntje van mijn stoel, ondanks het wellicht niet geheel onvoorspelbare einde.

Aanrader!
pi_104062141
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:32 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Het einde is echt. :') :') :')
Inderdaad, een aardige film tot het einde. Ik moest er gewoon om lachen. Wat een anticlimax was dat.
pi_104062437
quote:
Super 8

SPOILER
cijfer 7 / imdb 7.4
Ik had expres de reviews en dergelijke niet gelezen en verwachte daarom misschien teveel van de film. Ik had gedacht dat het nog een enigszins volwassen scifi avontuur zou zijn, maar niets is minder waar. Het is gewoon een mooi gemaakte kinderfilm helaas.

cijfer 5
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_104063729
City Island

Iedereen heeft geheimen. De familie Rizzo spant toch wel de kroon. Andy Garcia als Vince Rizzo, een gevangenis bewaker, vreest dat z'n vrouw zijn liefde voor acteren niet gelooft. Hij vertelt haar daarom dat hij pokert terwijl hij eigenlijk naar acteerles gaat. Zijn vrouw probeert het te ontkennen maar is ervan overtuigd dat hij een affaire heeft. Met een dochter als stripper en een zoon als 'feeder' is het al een gezellige boel. Wanneer Vince een ex-gevangene meeneemt naar zijn huis komt begint de bal te rollen...

Het lijken misschien een paar bij elkaar geraapte spoilers maar dat is zeker niet aan de orde. Ik zal maar beginnen met het minpunt van deze film. Dat is zeker het begin van de film, misschien wel de eerste 30 minuten. Aan het begin vraag je je af of deze film wel de moeite waard is, de eerste keer dat ik deze film keek heb ik er serieus over nagedacht om hem uit te zetten. Ik heb hem zojuist voor 3e keer gezien...

Het begin is traag, je moet je er even overheen zetten want deze film is het zeker waard. Andy Garcia is een goede acteur maar het lijkt wel alsof deze film speciaal voor hem is geschreven. De manier waarop hij zijn rol speelt is fantastisch. Deze film is helaas niet door het grote publiek opgepikt, wat daar precies de reden van is zou ik echt niet weten.

Het feit dat ik deze film al 3x heb gekeken in 1 jaar zegt volgens mij genoeg. Even een recensie van IMDB quoten.

quote:
So, all I am saying is: Just give it a chance and sit through it. You won't regret it and you will end up LOVING it !!!
IMDB cijfer: 7.5
Mijn cijfer: 9
  maandag 7 november 2011 @ 08:10:14 #294
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104064530
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 00:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Real steel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Charlie Kenton (Hugh Jackman) was een uitstekende boxer, maar in de toekomst kijken mensen liever naar vechtente robots, wat zijn talent overbodig maakt. In de tussentijd heeft hij zichzelf in nogal wat geldproblemen gewerkt, met als belangrijke bijkomstigheid dat hij een aantal maanden lang op zijn van hem vervreemde zoon Max moet passen.

Als zijn nieuwste robot in een gevecht wordt verwoest, gaat hij op zoek naar robotonderdelen op de schroothoop, vergezelt door zijn zoon Max. Onverwachts vinden ze daar complete robot, genaamd Atom. Hoewel eigenwijze Max zijn potentie ziet, kan Charlie zich niet voorstellen dat een sparringrobot het goed zou doen in gevechten.

Ik hou van dit soort films. Heb me er zeker mee vermaakt, prima popcornfilm.

Enige wat ik een beetje jammer vond is dat ze de suggestie tot 3 keer toe wekten dat Atom bewustzijn bezat:

SPOILER
Dus ik verwachtte daar nog iets van terug te zien, maar verder dan een opmerking over hoe Atom wilskracht zou hebben kwam het niet. Verder een prima film, die zich eigenlijk voornamelijk focust op de (vervreemde) relatie tussen vader en zoon. Zoon is lekker bijdehand wat veel grappige situaties oplevert. Het vechten met de robots deed me erg denken aan Medabots, een tekenfilmserie uit mijn jeugd. Maar dat zal wel toeval zijn.

Bij de laatste epic battle zat ik op het puntje van mijn stoel, ondanks het wellicht niet geheel onvoorspelbare einde.

Aanrader!
Ik wil em gaan zien in de bios.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 7 november 2011 @ 09:51:42 #295
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_104066008
Weer 2 films aan mijn to-wacht toegevoegd: I Saw the Devil & City Island! Top! ^O^

Zelf gezien:
Drive Angry - lol, vage maar wel onderhoudende simpele film. Een 6je.
Carandiru - wat een juweeltje! Soort van Shawshank Redemption, maar dan rauwer. Geweldige verhalen / flashbacks van de gevangenen. Top film!!!!
pi_104066127
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 09:51 schreef SnuggLe het volgende:
Weer 2 films aan mijn to-wacht toegevoegd: I Saw the Devil & City Island! Top! ^O^

Zelf gezien:
Drive Angry - lol, vage maar wel onderhoudende simpele film. Een 6je.
Carandiru - wat een juweeltje! Soort van Shawshank Redemption, maar dan rauwer. Geweldige verhalen / flashbacks van de gevangenen. Top film!!!!
To wacht :D
Carandiru ook maar even bekijken dan ;)
  maandag 7 november 2011 @ 11:04:00 #297
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104067790
Ik heb 'Puss in Boots' even geskimmed. maar ga em toch maar in de bios zien denk. veel leuker en beter beeld ook. En Puss in Boots uit de Shrek serie mag ik wel.
pi_104067862
Drive

Na alle lovende recensies toch een klein beetje tegenvallend, het verhaal was goed maar soms wat langdradig, en het einde naar mijn mening nogal abrupt.

Vond de openings-scene nog het tofste eigenlijk, verder wel een aardige film ook, maar geen supertopper zoals ik had verwacht.

7/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_104068342
The Human Centipede II

Waar deel 1 een ziek idee was had die nog een bepaalde structuur van bijv een slasher maar het vervolg slaat helemaal nergens op. Deze keer is een gestoorde en zwakzinnige parkeergaragewachter degene die mensen ontvoert en ze aan elkaar naait. Hij is echter geen chirurg uit het eerste deel en dus doet hij het iets minder netjes. De film is opgesplitst in 2 delen: eerst zie je dat de freak wat mensen ontvoert en het laatste half uur naait ie ze aan elkaar zonder echte reden. Het idee is ziek maar er zijn genoeg bloederigere horrorfilms. Kijkwaardig is het allerminst, een verhaal zit er niet in, spanning ook niet en eigenlijk heb ik me anderhalf uur afgevraagd waarom ik die onzin het kijken was...

2.0 voor de moeite

30 Minutes or Less

Eindelijk nogeens een originele en grappige komedie. Prima cast met leuke bijrollen en zoals het hoort met tal van debiele karakters. En natuurlijk een pluspunt dat Danny McBride een Kenny Powers achtige rol neerzet. Niveau Pineapple Express

8.3

Harry Potter and the deathly hallows part 2

Keek lekker weg maar vond het laatste half uur wat afgeraffeld. Het ging opeens zo snel en er zat weinig emotie bij. De boeken nooit gelezen, de films allemaal wel maar een fan ben ik zeker niet. Leuk en aardig om een keer te zien maar geen films die ik terug ga kijken.

7.5
pi_104068703
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 11:25 schreef planethugo het volgende:
The Human Centipede II
[ afbeelding ]
Waar deel 1 een ziek idee was had die nog een bepaalde structuur van bijv een slasher maar het vervolg slaat helemaal nergens op. Deze keer is een gestoorde en zwakzinnige parkeergaragewachter degene die mensen ontvoert en ze aan elkaar naait. Hij is echter geen chirurg uit het eerste deel en dus doet hij het iets minder netjes. De film is opgesplitst in 2 delen: eerst zie je dat de freak wat mensen ontvoert en het laatste half uur naait ie ze aan elkaar zonder echte reden. Het idee is ziek maar er zijn genoeg bloederigere horrorfilms. Kijkwaardig is het allerminst, een verhaal zit er niet in, spanning ook niet en eigenlijk heb ik me anderhalf uur afgevraagd waarom ik die onzin het kijken was...

2.0 voor de moeite

30 Minutes or Less
[ afbeelding ]
Eindelijk nogeens een originele en grappige komedie. Prima cast met leuke bijrollen en zoals het hoort met tal van debiele karakters. En natuurlijk een pluspunt dat Danny McBride een Kenny Powers achtige rol neerzet. Niveau Pineapple Express

8.3

Harry Potter and the deathly hallows part 2
[ afbeelding ]
Keek lekker weg maar vond het laatste half uur wat afgeraffeld. Het ging opeens zo snel en er zat weinig emotie bij. De boeken nooit gelezen, de films allemaal wel maar een fan ben ik zeker niet. Leuk en aardig om een keer te zien maar geen films die ik terug ga kijken.

7.5
Dit weekend ook the human centipede 2 gezien. Wat een ranzige film zeg :D Slaat totaal nergens op. Maar toch wel een paar keer moeten lachen.

SPOILER
pi_104069057
I'm Still Here (2010, Casey Affleck)

Joaquin Phoenix stopt met acteren en probeert rapper te worden, faalt daarin constant op tragische wijze, en Casey Affleck documenteert het allemaal.
Veel in opspraak geweest omdat Phoenix de act 2 jaar heeft volgehouden, onder ander met een beschamend interview bij David Letterman en andere absurde publieke vertoningen. Uiteindelijk blijkt godzijdank dat het allemaal fake is en de film dus een zogenaamde mockumentary is.

Het idee is geinig, en het is knap van Phoenix dat hij de act zolang heeft volgehouden (maar een paar mensen wisten dat het nep was), maar de film was erg irritant. Je zit anderhalf uur te kijken naar een man die zich de helft van de tijd gedraagt als een verwend kind en de andere helft als een apatische lamzak. Er gebeurt amper wat grappigs, en wie hij nou precies op de hak probeert te nemen is ook niet helemaal duidelijk.

5/10

Dune (1984, David Lynch)

Ik ben gewoonlijk een groot liefhebber van Lynch (o.a. twee van zijn films in mijn top 100) maar dit was echt verschrikkelijk. Het gelijknamige boek uit 1965 geldt toch wel als een klassieker in de sci-fi, en het was duidelijk dat Lynch er een flinke kluif aan zou hebben om het te verfilmen. Te groot, naar mijn mening.

Ik kan niet eens precies navertellen waar het over ging. Twee clans van verschillende planeten strijden om een derde planeet waar het o zo waardevolle 'spice' kan worden gewonnen, en iets met heel erg grote wormen. Ik had vanaf het begin al geen idee wie waarbij hoorde, de kostuums en settings waren interessant maar straalden heel erg hard jaren '80 uit, en de special effects waren zelfs voor die tijd ronduit slecht.

Hoofdrollen waren onder andere voor Kyle MacLachlan, Sting en Patrick Stewart, die me geen van allen konden bekoren (ondanks MacLachlan's geweldige prestaties in Twin Peaks). De enige acteur die nog enigszins stabiel speelde was Max von Sydow, maar die had niet veel interessants in zijn script staan.

Jammer, toch nog een film van Lynch die ik een dikke onvoldoende geef, en wederom bevestigd dat ik geen sci-fi liefhebber ben.

3/10

If... (1968, Lindsay Anderson)

Een satirische blik op de samenleving en vooral de cultuur op jongensscholen in Groot Brittannië in de jaren '60. Malcolm McDowell's debuut (en de reden dat hij werd gekozen om Alex te spelen in A Clockwork Orange), en wát een debuut.

De film gaat over een paar groepjes mensen op een Britse school, met name de nieuwkomers ('Scum'), de laatstejaars ('Whips') die extra privileges hebben en de Scum als hun persoonlijke slaafjes gebruiken, en een groepje rebelse jongens die niet zoveel moeten hebben van deze oubollige hierarchie. In deze laatste groep staat Mick (McDowell) centraal.

In eerste instantie laat de film rustigaan zien hoe het eraan toegaat op zo'n school, maar gedurende de film worden scenes steeds surrealistischer, en begin je door te krijgen dat er een en ander aan fantasie verweven zit door de 'gewone' scenes. Mick en zijn vrienden maken steeds vreemdere dingen mee, en rebelleren steeds harder en bruter tegen de gevestigde orde.

De titel slaat natuurlijk op deze fantasie-scene's, die voornamelijk een mijmering opwekken: 'wat als.. de rebellen dít zouden doen'. Helaas duurde het wel even voor ik dit doorhad, vooral ook omdat ik erg slecht bekend ben met de Britse cultuur in de jaren '60 en ik dus veel moeite had met zien wat werkelijkheid en wat satire was. Pas halverwege de film had ik überhaupt door dat het comedy/satire was en niet compleet realistisch.

Vandaar een 7.5/10, maar dat zou na nog een keer kijken prima een 8 kunnen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')