Tradities zijn voor homo's.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:35 schreef HostiMeister het volgende:
Wie is die traditie combobreaker, zet die romeinse cijfers eens terug
Vond het wel een leuke film, maar ik hou van dit soort film. Leuke comedy/drama, beetje indie met rustige gitaar muziek, waar weinig gebeurd.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:21 schreef Roces18 het volgende:
Eindelijk een normaal getal in de TT
Zelf Everything Must Go gekeken van Will Ferrel.
[ afbeelding ]
Eerste klas zeikfilm is het kort gezegd. Het gaat echt nergens over, langdradig nee bah. En het is niet zo dat ik niet van trage films hou maar dit sloeg echt alles. Er valt niks te lachen en er komt geen einde aan. Typisch weer zo'n film van een comedian die ook iets serieus moet maken en hierbij grandioos faalt.
Lekker laten liggen, 4
romeinse cijfers zijn niet handig i.c.m. reeksen functionaliteit.. dus cijfers lijken mij logischquote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:35 schreef HostiMeister het volgende:
iddquote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:48 schreef Dagoduck het volgende:
Taken
Waarom heb ik die film niet eerder gezien!
8,5/10
Te onduidelijk, dit is beter.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:35 schreef HostiMeister het volgende:
In m'n watchlist gezetquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:48 schreef dikkekaas het volgende:
[ afbeelding ]
Beginners (2008)
Na het zien van de trailer leek deze film een comedy, maar naast grappig was deze film ook (vooral) erg ontroerend. Een mooie film, aanrader! Draait nu in de bioscoop.
8 / 10
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:04 schreef NrSiX het volgende:
[..]
iddBen het eens met je cijfer. Al een tijdje geleden gezien maar een echte aanrader!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:25 schreef FUUUU het volgende:
[..]Ik ben een van de weinige die hem vrij matig vond denk ik?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
2005 is oud? Hij is gewoon meer lowbudget als je het vergelijkt met pixar enzo.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:31 schreef mschol het volgende:
Hoodwinked
eindelijk eens gezien..
een alternatieve versie van roodkapje, die ik persoonlijk wel aardig uitgewerkt vond.
aan de animatie merk je gewoon heel sterk dat het een oude film is die toen ook al niet hoogstaand was, maar dat mocht de pret niet drukken. Leuke film voor tussendoor:
6.9/10
Voor animatie kan het goed oud zijn, Ice Age ziet ook verouderd zijn ondanks zijn hoge budgetquote:Op donderdag 20 oktober 2011 02:53 schreef Tim86 het volgende:
[..]
2005 is oud? Hij is gewoon meer lowbudget als je het vergelijkt met pixar enzo.
Er is ook een deel 2 BTW
Captain America heeft absoluut geen goed verhaal, ik vond hem eerlijk gezegd 1 van de slechtste Marvel films. Ik was haast blij dat mijn computer uitviel na anderhalf uur. De Hydra saluut liet mij iedere keer weer lachen en de "schurk" zag er belachelijk goedkoop uit.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:19 schreef wretic91 het volgende:
Attack the block
wel grappig maar sloeg nergens op die hele film niet![]()
cijfer: 6.5 <- puur om de vermaak en de maffe humor
Evertything must go van Will Pherrel
vond ik dan wel een saaie film..maar wel weer wat hebben.. een rol die ik bij hem nooit had gezien waardoor de film mij wel aansprak.. opzich wel een sneue vertoning wat hij was in de film.. maar ik vond daarentegen wel weer iets hebben.
cijfer: 7.0 had soms zn saaie kanten..maar kwa verhaal vond ik wel aanspreken..
Captain America First Avenger
wat een super film.. 1 van de beste (Hero) films die ik heb gezien de laatste tijd.. echt een aanrader... film duurt 2 uur.. en heb elke moment genoten![]()
cijfer: 9.0 <- zit een goed verhaal in.. de spanning word goed opgebouwd en alles word zorgvuldig uitgelegd. ( mijn mening ).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al moet ik toch wel een 3 geven.
[ Bericht 2% gewijzigd door truedestiny op 20-10-2011 11:44:10 ]
Klotebanner 2/10quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Contagion
[ afbeelding ]
Potentieel realistische weergave van de impact op de wereld bij het uitbreken van een zwaar dodelijk virus, zonder vaccin op korte-termijn en geen idee van patiënt-zero.
Bij de beschrijving van deze film staat 'realistische actiethriller'. Ook de trailer geeft een beetje dit beeld. Oa hierdoor verlieten redelijk wat teleurgestelde bezoekers de bioscoopzalen, wat niet had gehoeven. Ik verwacht dat ze met de trailer een groter publiek hebben geprobeerd aan te spreken, en dat is vast gelukt, maar het is alles behalve een correcte inleiding van deze film.
Het is geen actiethriller. De film is meer een (redelijk traag) docudrama waarin binnen een kort tijdsbestek wordt beschreven wat er van dag tot dag gebeurt mocht er een dergelijke pandemie uitbreken, met de nadruk op het onderzoek naar vaccins en daarnaast de angst onder de bevolking.
Een groot deel van de film focust zich op een aantal individuen die we volgen, waaronder onderzoekers die werken aan een vaccin, ouders die hun gezin proberen te beschermen en complot-denkers.
Ik vind het persoonlijk interessant, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen dan liever een echte documentaire kijken. Of ongeveer hetzelfde onderwerp maar dan wel een actiefilm (12 monkeys). De acteerprestaties waren in orde, wat je mag verwachten van zo'n cast. Maar qua meeleef-gehalte had het beter gekund.
Er zaten enkele propaganda stukjes in, bijvoorbeeld toen het over varkensgriep ging. En complot-denkers werden op een bepaalde manier neergezet, daar ontkom je tegenwoordig ook bijna niet meer aan.
Al met al denk ik dat je met realistische verwachtingen van deze film en interesse in de verloop van gebeurtenissen rondom zo'n pandemie je prima kan vermaken met deze film.
Als actiethriller onvoldoende, als docudrama stukken beter.
Ja, ik denk dat het redelijk vergelijkbaar is, maar dan een stuk minder spannend. Ik weet niet meer precies hoe groot de rol van het leger is in 'outbreak'. In ieder geval is de rol van het leger (bij roadblocks en bestrijden van wetsovertreders) in 'contagious' redelijk afwezig.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:06 schreef Bosbeetle het volgende:
klinkt heel erg outbreak maar dan minder spannend (klopt dat ongeveer? )
Een 9? Echt?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:19 schreef wretic91 het volgende:
Attack the block
wel grappig maar sloeg nergens op die hele film niet![]()
cijfer: 6.5 <- puur om de vermaak en de maffe humor
Evertything must go van Will Pherrel
vond ik dan wel een saaie film..maar wel weer wat hebben.. een rol die ik bij hem nooit had gezien waardoor de film mij wel aansprak.. opzich wel een sneue vertoning wat hij was in de film.. maar ik vond daarentegen wel weer iets hebben.
cijfer: 7.0 had soms zn saaie kanten..maar kwa verhaal vond ik wel aanspreken..
Captain America First Avenger
wat een super film.. 1 van de beste (Hero) films die ik heb gezien de laatste tijd.. echt een aanrader... film duurt 2 uur.. en heb elke moment genoten![]()
cijfer: 9.0 <- zit een goed verhaal in.. de spanning word goed opgebouwd en alles word zorgvuldig uitgelegd. ( mijn mening ).
In outbreak zaten we redelijk wat "oh my god it's airborn, let's fly with choppers" momenten maar ook weinig leger geloof ik.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat het redelijk vergelijkbaar is, maar dan een stuk minder spannend. Ik weet niet meer precies hoe groot de rol van het leger is in 'outbreak'. In ieder geval is de rol van het leger (bij roadblocks en bestrijden van wetsovertreders) in 'contagious' redelijk afwezig.
Captain Americaquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:14 schreef Liteiten het volgende:
[..]
Een 9? Echt?
Je weet dat een 10 een perfecte score is toch?
Ik heb hem deze week ook gezien, maar ik vond het echt niet om aan te zien. De special effects waren zo dramatisch dat ik me begon af te vragen of het niet expres zo slecht was. Verder sloeg ook gewoon het hele verhaal nergens op, en een beetje meeleven met de personage's zat er ook niet in. Ik vond hem echt zwaar teleurstellend.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Gister Sint gezien.
Vond hem wel vermakelijk, paar toffe stukjes met messen door hoofden en dergelijke. Vond het einde wel wat vlug gaan. En ik vond dat de karakters voor mensen die net dierbaren zijn verloren wel behoorlijk nuchter bleven..
Toch een 7.
Hier precies hetzelfde. Gisteren ook maar eens voor gaan zitten. Had hoge verwachtingen maar die konden niet waar gemaakt worden. Ik heb enkel een paar keer gelachen om die Chinees. Wat een baas is dat. Voor de rest weinig spannends en het verhaal is ook weinig aan.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:38 schreef SnuggLe het volgende:
The Hangover part 2
Eindelijk een goed te bekijken versie beschikbaar, dus gisteren avond er eens voor gaan zitten. De verwachtingen waren hoog, had wel zin in deze film. Deel 1 was op zich wel 'nieuw' qua concept en ook erg grappig, dus kom maar op met deel 2.
De Wolfpack staat aan de vooravond van de bruiloft van Stu. In Thailand. En Adam mag niet mee. Maar...die gaat toch mee en shit hits the fan. Again. Dat is heel snel het verhaal. En natuurlijk moet men er weer achter zien te komen "Wat er is gebeurt".
Het verhaal is verder best dun en er zitten ook niet echt hele verrassende wendingen in. Het is onderhoudend. Storend is wel het einde, als men net 'geland' is met de speedboot. En dan krijg je een half-zacht verhaal van Stu, en dan is het ineens "eind goed, al goed". Beetje jammer.
Magere 6,5.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:38 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Captain America heeft absoluut geen goed verhaal, ik vond hem eerlijk gezegd 1 van de slechtste Marvel films. Ik was haast blij dat mijn computer uitviel na anderhalf uur. De Hydra saluut liet mij iedere keer weer lachen en de "schurk" zag er belachelijk goedkoop uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eens, Captain America had veel beter uit moeten/kunnen pakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al moet ik toch wel een 3 geven.
Ik vind de acteerprestaties wel goed, maar het verhaal gaat echt nergens over.
Alleen leuk om te zien hoe hij van iel mannetje naar grote vent word gemaakt en dat hij eerst een publiekstrekker is en dan op zoek gaat naar z'n vriend.
Het enige wat ik wel 'redelijk' verrassend vond, was het einde.
Een 3 vind ik wel erg laag, maar een 6,5 verdiend ie wel
The Outside Agency
Volgens mij was het leger juist redelijk aanwezig in Outbreak. Het is een tijdje terug dat ik hem gezien heb, maar kan mij nog wel herinneren dat ze naast de quarantaine afzettingen ook goed gebruikt werden om de toon qua sfeer (onderdrukken van de pers/radio) en spanning (fuel-air bomb) te zetten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
In outbreak zaten we redelijk wat "oh my god it's airborn, let's fly with choppers" momenten maar ook weinig leger geloof ik.
Ik heb hem ook gekekenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:19 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde. Gisteren ook maar eens voor gaan zitten. Had hoge verwachtingen maar die konden niet waar gemaakt worden. Ik heb enkel een paar keer gelachen om die Chinees. Wat een baas is dat. Voor de rest weinig spannends en het verhaal is ook weinig aan.
Toch ook een 6,5 voor de Chinees en die bolle met die baard
Maxspeed.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:55 schreef dabadbass het volgende:
Welke versie is van The Hangover II dan? Ik zag alleen maar Cams staan.
Heb al van verschillende mensen gehoord dat ik hem beter kan mijden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Enige reden dat ik de Hangover 2 wil zien.
Zo ergerlijk dat ze niet iemand anders die stem lieten inspreken toen die nog klein was, gewoon irritant en tegelijkertijd lachwekkend.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:09 schreef haakon het volgende:
[..]
Eens, Captain America had veel beter uit moeten/kunnen pakken.
Ik vind de acteerprestaties wel goed, maar het verhaal gaat echt nergens over.
Alleen leuk om te zien hoe hij van iel mannetje naar grote vent word gemaakt en dat hij eerst een publiekstrekker is en dan op zoek gaat naar z'n vriend.
Het enige wat ik wel 'redelijk' verrassend vond, was het einde.
Een 3 vind ik wel erg laag, maar een 6,5 verdiend ie wel
Net gezien. Zeer mooi geschreven. Aardig ontroerd door deze film.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:48 schreef dikkekaas het volgende:
[ afbeelding ]
Beginners (2008)
Na het zien van de trailer leek deze film een comedy, maar naast grappig was deze film ook (vooral) erg ontroerend. Een mooie film, aanrader! Draait nu in de bioscoop.
8 / 10
Ik weet waarschijnlijk meer van Johny Cash en de muziekwereld van die tijd dan m'n meeste leeftijdsgenoten, maar toch moet ik bekennen dat ik er niet bizar veel over weet. Veel wijzer ben ik ook niet geworden. Maar wel een heel goede 140 minuten gehad. Tof om die bekende namen langs te zien komen; Elvis, Jerry Lee Lewis, Carl Perkins. Toffe muziek met soms erg lekker nummers tussen (quote:Country-legende Johnny Cash (Joaquin Phoenix) vertrekt naar Memphis waar countrymuziek nog in de kinderschoenen staat. Naarmate hij steeds bekender wordt en dus geld begint te verdienen komt hij in contact met grote sterren zoals Elvis Presley. Maar de roem wordt Johnny te veel en hij raakt aan de drugs.
Hm, mja, hm, mja, mwah.... niet fantastisch, maar wel onderhoudend, stylish gefilmd wel (dat kun je aan Joel Schumacher overlaten), Kidman doet niet zoveel behalve een hoop krijsen en met haar botoxlippen tuiten maar daarentegen speelt Cage één van de betere rollen van de laatste jaren vond ik, en het plot twist en turnt best heel aardig, en toch: hm, mja, mwah. Een 7 is teveel maar een 6,5 ook weer te weinig.quote:As they're held for ransom, a husband and wife's predicament grows more dire amid the discovery of betrayal and deception.
Het is ook geen computer animatie. Dat voegt wel wat toe.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:49 schreef mschol het volgende:
Chicken run
kippen die willen ontsnappen uit een mini-eierenlegfabriek (niet exact, maar dat dekt de lading)
doet qua animatie ook wat gedateerd uit, maar was wel vermakelijk
7/10
Vond de film voorspelbaar, langdradig en slecht geacteerd met een erg dun verhaal. Een 4 voor de moeite.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:49 schreef Garisson72 het volgende:
Trespass (2011)
[ afbeelding ]
[..]
Hm, mja, hm, mja, mwah.... niet fantastisch, maar wel onderhoudend, stylish gefilmd wel (dat kun je aan Joel Schumacher overlaten), Kidman doet niet zoveel behalve een hoop krijsen en met haar botoxlippen tuiten maar daarentegen speelt Cage één van de betere rollen van de laatste jaren vond ik, en het plot twist en turnt best heel aardig, en toch: hm, mja, mwah. Een 7 is teveel maar een 6,5 ook weer te weinig.
Waanzinnig goede film inderdaad.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 01:18 schreef Iemand91 het volgende:
Walk the Line (2005)
[ afbeelding ]
[..]
Ik weet waarschijnlijk meer van Johny Cash en de muziekwereld van die tijd dan m'n meeste leeftijdsgenoten, maar toch moet ik bekennen dat ik er niet bizar veel over weet. Veel wijzer ben ik ook niet geworden. Maar wel een heel goede 140 minuten gehad. Tof om die bekende namen langs te zien komen; Elvis, Jerry Lee Lewis, Carl Perkins. Toffe muziek met soms erg lekker nummers tussen (Folsom Prison
) door Joaquin en Reese die de instrumenten hebben leren spelen en leren zingen.
Aanrader.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verspilling van mijn tijd en weggooid geld : een 3![]()
Burried
Top ! Spoorloos deel 2 laat je de hele tijd in spanning, niet geschikt voor mensen met claustrofobie.
8,5"You can call me Susan if it makes you happy"
De eerste 2 films moet je als volwassene sowieso niet kijken. Da's een ramp.quote:
Ik wel; de eerste. Voor de helft wel te verstaan, want ik viel halverwege in slaapquote:
Die zou ik nu echt niet meer kunnen aanzien.quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:18 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik wel; de eerste. Voor de helft wel te verstaan, want ik viel halverwege in slaap
Ik ben oudquote:Op zondag 23 oktober 2011 12:22 schreef Roces18 het volgende:
Harry Potter and the Deathly Hallows part 2
[ afbeelding ]
De beste film van alle delen en een waardige afsluiter na 10 jaar plezier. Een stuk volwassener is dit deel en er zit ook veel meer vaart in. De flashbacks gaven een hoop informatie die je in andere films nog niet wist. Visueel is het ook een pareltje, en met de rest is het ook dik in orde. Vooral deze knights hierboven zijn awesome!
(Ik weet nog toen ik vroeger als tien jarige ofzo naar de eerste HP film ging met mijn ouders, ik vond Voldemort toen angstaanjagend)
Lijkt me leuk als er nog meer delen komen, maar wie weet...
Dik verdiende 9
quote:In the year 2092, one hundred eighteen year old Nemo is recounting his life story to a reporter. He is less than clear, often times thinking that he is only thirty-four years of age. But his story becomes more confusing after he does focus on the fact of his current real age. He tells of his life at three primary points in his life: at age nine (when his parents divorced), age sixteen and age thirty-four. The confusing aspect of the story is that he tells of alternate life paths, often changing course with the flick of a decision at each of those ages. One life path has him ultimately married to Elise, a depressed woman who never got over the unrequited love she had for a guy named Stefano when she was a teenager and who asked Nemo to swear that when she died he would sprinkle her ashes on Mars. A second life path has him married to Jean. Their life is one of luxury but one also of utter boredom.
quote:A writer tries to juggle his career, his relationship with his daughter and his ex-girlfriend, as well as his appetite for beautiful women.
quote:A drama based on the true story of a college professor's bond with the abandoned dog he takes into his home.
Had deze in blu-ray gekeken gisteravond en ik moet zeggen. Wat een prachtige film. Goed geacteerd en een meesterlijk verhaal. En hij blijft spannend tot in de laatste minuten. Deze komt zeker bij mijn top 10 films!! Als je houdt van de butterfly effect dan moet je deze ook zeker even kijken!quote:John Sullivan pakt op een dag de oude radio van zijn vader en gaat er een beetje mee spelen. Ineens krijgt ie contact met zijn overleden vader, die dertig jaar terug leeft. John weet op deze manier het leven van zijn vader, die omgekomen is bij een brand, te redden, maar moet vervolgens de consequenties accepteren.
Gisteren ook gezien. Dacht, ik geef Cage nog een kans, maar nee, deze man moet stoppen met acteren.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:49 schreef Garisson72 het volgende:
Trespass (2011)
[ afbeelding ]
[..]
Hm, mja, hm, mja, mwah.... niet fantastisch, maar wel onderhoudend, stylish gefilmd wel (dat kun je aan Joel Schumacher overlaten), Kidman doet niet zoveel behalve een hoop krijsen en met haar botoxlippen tuiten maar daarentegen speelt Cage één van de betere rollen van de laatste jaren vond ik, en het plot twist en turnt best heel aardig, en toch: hm, mja, mwah. Een 7 is teveel maar een 6,5 ook weer te weinig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nog geen 4 waard![]()
Heb hem een paar jaar terug op blu ray gekocht. Vind het nogsteeds de beste serie die er is. De sfeer is gewoon ontzettend goed. Ik heb hem gekeken na the pacific en band of brothers spreekt me veel meer aan, het is allemaal zo'n beetje in West europa.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:49 schreef mschol het volgende:
Band Of Brothers
nu bij Episode 5/10 aangekomen..
die serie blijft geweldig, hoe vaak ik em ook kijk.. (ja hij kakt in de laatste ep (10) wat in, dat is wel jammer)
9/10
Ik ben hem ook weer aan het kijken, tijdje geleden begonnen. Moet mezelf ervan weerhouden om ze allemaal achter elkaar te kijken, want dat vind ik zondequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:16 schreef pugehenis het volgende:
[..]
Heb hem een paar jaar terug op blu ray gekocht. Vind het nogsteeds de beste serie die er is. De sfeer is gewoon ontzettend goed. Ik heb hem gekeken na the pacific en band of brothers spreekt me veel meer aan, het is allemaal zo'n beetje in West europa.
Ik ga hem ook kijken nu3e keer in 2 jaar. (al wordt het vervelend kijken, ik ken Damien lewis (captain Winters) nu als een oorlogsveteraan uit irak die moslim is geworden door homeland, en Collin Hanks (Lt. Jones) als seriemoordenaar uit Dexter)
zonde? nee joh, daarna kijk je em gewoon nog een keerquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben hem ook weer aan het kijken, tijdje geleden begonnen. Moet mezelf ervan weerhouden om ze allemaal achter elkaar te kijken, want dat vind ik zondeHeb van het weekend aflevering 7 bekeken, dus ik ben er al bijna doorheen
ik heb em wel uitgekeken maar hij was duidelijk een stuk minderquote:Bij de Pacific bleef ik bij de eerste aflevering al haken. Het sprak me gewoon niet aan
hij is nog veel kutter dan de poster doet vermoeden. veel bekende acteurs maar geen van allen in een bijzondere rol. veel onzinnige dingen die cool zouden moeten zijn, net alsof de makers per se een rare film wilden maken. mislukt hoopje stront.quote:Een geheimzinnige zwerver (Josh Hartnett) en een vurige jonge Japanse strijder Yoshi (Gackt Camui) arriveren allebei in een stad die gedomineerd wordt door een misdaadsyndicaat. Ieder voor zich is geobsedeerd door zijn afzonderlijke missie.
The Pacific wilde een hele andere snaar raken dan band of brothers, als je had gedacht dat het hetzelfde principe zou zijn dan valt die inderdaad tegen! Ik zelf vond juist dat the pacific een heerlijke grimmige sfeer neerzette met een duidelijk beeld hoe ziekelijk de oorlog was en hoe mensen veranderde en hoe traumatiserend het wel niet was. Begrijp mij niet verkeerd, band of brothers doet dit ook, maar op een andere manier.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:47 schreef mschol het volgende:
the pacific was dan ook een slap aftreksel dat zo veel beter had kunnen, gemiste kans.
Ik kan me wel vinden in je recensie, ik vond het trage (stille) tempo juist erg prettig, maar anderen vonden het weer helemaal niks.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Contagion
[ afbeelding ]
Potentieel realistische weergave van de impact op de wereld bij het uitbreken van een zwaar dodelijk virus, zonder vaccin op korte-termijn en geen idee van patiënt-zero.
Bij de beschrijving van deze film staat 'realistische actiethriller'. Ook de trailer geeft een beetje dit beeld. Oa hierdoor verlieten redelijk wat teleurgestelde bezoekers de bioscoopzalen, wat niet had gehoeven. Ik verwacht dat ze met de trailer een groter publiek hebben geprobeerd aan te spreken, en dat is vast gelukt, maar het is alles behalve een correcte inleiding van deze film.
Het is geen actiethriller. De film is meer een (redelijk traag) docudrama waarin binnen een kort tijdsbestek wordt beschreven wat er van dag tot dag gebeurt mocht er een dergelijke pandemie uitbreken, met de nadruk op het onderzoek naar vaccins en daarnaast de angst onder de bevolking.
Een groot deel van de film focust zich op een aantal individuen die we volgen, waaronder onderzoekers die werken aan een vaccin, ouders die hun gezin proberen te beschermen en complot-denkers.
Ik vind het persoonlijk interessant, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen dan liever een echte documentaire kijken. Of ongeveer hetzelfde onderwerp maar dan wel een actiefilm (12 monkeys). De acteerprestaties waren in orde, wat je mag verwachten van zo'n cast. Maar qua meeleef-gehalte had het beter gekund.
Er zaten enkele propaganda stukjes in, bijvoorbeeld toen het over varkensgriep ging. En complot-denkers werden op een bepaalde manier neergezet, daar ontkom je tegenwoordig ook bijna niet meer aan.
Al met al denk ik dat je met realistische verwachtingen van deze film en interesse in de verloop van gebeurtenissen rondom zo'n pandemie je prima kan vermaken met deze film.
Als actiethriller onvoldoende, als docudrama stukken beter.
Toevallig gisteren ook gezien. Leuk verhaal ja en leuk einde. Relaxte film. Ik geef het hetzelfde cijfer als jijquote:Op woensdag 26 oktober 2011 00:14 schreef casper019 het volgende:
Midnight in paris
[ afbeelding ]
Spanje / Verenigde Staten
Komedie / Romantiek
94 minuten
geregisseerd door Woody Allen
met Owen Wilson, Rachel McAdams en Marion Cotillard
'Midnight in Paris' vertelt het verhaal over een jong Amerikaans koppel (Rachel McAdams & Owen Wilson) dat in het najaar zal trouwen en alvast een reis naar Parijs maakt. De stad heeft een onmiskenbare aantrekkingskracht op de twee, maar vooral op de jongeman die verliefd wordt op de lichtstad. Al gauw neemt zijn leven een nieuwe wending...
hele toffe film waar je helemaal in het verhaal gezogen word, ook een toffe clou op het einde. echt een leuke relaxte film om te zien!
dikke 7.5 tot 8
Ik was verbaasd toen ik jouw mening zag. De film heeft een 8.0 op IMDB en 93% op Rotten Tomatoes, allebei uitzonderlijk hoog. Maar inderdaad, smaken verschillen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:01 schreef Copycat het volgende:
Mooi om te zien hoe smaken kunnen verschillen. Ik vond dat zo'n zwakke, voorspelbare romcom.
Ik zag die IMDBcijfers ook en die verbaasden mij weer. Maar ik heb het met meer films die overal de hemel in worden geprezen. V for vengeance (?) bijvoorbeeld: binnen een half uur de bioscoop uitgelopen na de zoveelste ergerlijke dialoog. Als ik me eenmaal ergens aan ga ergeren, wordt dat alleen maar groter en groter. Totdat het onhoudbaar wordt. Onhoudbaar!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:29 schreef Mike het volgende:
Ik was verbaasd toen ik jouw mening zag. De film heeft een 8.0 op IMDB en 93% op Rotten Tomatoes, allebei uitzonderlijk hoog. Maar inderdaad, smaken verschillen.
Heel erg goede film inderdaad.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:17 schreef resque het volgende:
When we leave ( Die Fremde ) 2010
[ afbeelding ]
25-jarige Umay staat met haar kleine zoontje opeens voor de deur van haar ouders in Berlijn. Ze is weer teruggekeerd na een ongelukkig huwelijk in Istanbul. Umays ouders en de rest van de familie zijn niet bepaald gelukkig met haar wens een eigen onafhankelijk leven te gaan leiden in Berlijn. Umay hoopt echter dat hun liefde voor haar het uiteindelijk zal winnen van de maatschappelijke dwang en culturele conventies. Maar wanneer de familie besluit haar zoontje naar vader in Istanbul te sturen is voor Umay de maat vol.
1 woord: WOW! Ongelofelijk goede film! Wat een meeslepend verhaal. Goede personages. Ik schrijf eigenlijk nooit direct(of uberhaupt) hier wat. Maar deze film pfff wow!
9/10
ooooh!! even zoeken xDquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:23 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Heel erg goede film inderdaad.
Hoofdrolspeelster heeft in pornofilms gespeeld![]()
Language: German | Turkishquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:17 schreef resque het volgende:
When we leave ( Die Fremde ) 2010
[ afbeelding ]
25-jarige Umay staat met haar kleine zoontje opeens voor de deur van haar ouders in Berlijn. Ze is weer teruggekeerd na een ongelukkig huwelijk in Istanbul. Umays ouders en de rest van de familie zijn niet bepaald gelukkig met haar wens een eigen onafhankelijk leven te gaan leiden in Berlijn. Umay hoopt echter dat hun liefde voor haar het uiteindelijk zal winnen van de maatschappelijke dwang en culturele conventies. Maar wanneer de familie besluit haar zoontje naar vader in Istanbul te sturen is voor Umay de maat vol.
1 woord: WOW! Ongelofelijk goede film! Wat een meeslepend verhaal. Goede personages. Ik schrijf eigenlijk nooit direct(of uberhaupt) hier wat. Maar deze film pfff wow!
9/10
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:11 schreef Iemand91 het volgende:
Hier waren een tijdje geleden mensen die The Cove (2009) erg goed vonden, voor diegenen die het nog niet gezien hebben:
Straks op Canvas: 23:40 - 01:10 uur.![]()
[ afbeelding ]
Onnodig.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:19 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Language: German | Turkish
Toen was ik al klaar eigenlijk.
Stel je voor dat je eens wat anders probeert, eng hoor.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:19 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Language: German | Turkish
Toen was ik al klaar eigenlijk.
Ik moest ook erg lachen dat Weeber zo relatief rustig bleef nadat zijn twee beste vrienden en zijn ex afgeslacht waren.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Gister Sint gezien.
Vond hem wel vermakelijk, paar toffe stukjes met messen door hoofden en dergelijke. Vond het einde wel wat vlug gaan. En ik vond dat de karakters voor mensen die net dierbaren zijn verloren wel behoorlijk nuchter bleven..
Toch een 7.
ook recentelijk weer gezien (na eerder al in de bios) en dat is ie idd meteen vergeten. Vraag me ook af waarom een acteur die 30 is een scholier speelt...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik moest ook erg lachen dat Weeber zo relatief rustig bleef nadat zijn twee beste vrienden en zijn ex afgeslacht waren.
La vita è bella ook een tijdje terug gezien, volledig in het Italiaans. Dat klinkt ergens na. Maar om me nou een paar uur te gaan irriteren aan de 2 lelijkste talen ter wereld, nee dank je.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:08 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Stel je voor dat je eens wat anders probeert, eng hoor._!
Je komt een beetje boers over, geeft niet, ieder zijn eigen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:23 schreef kevin_ het volgende:
[..]
La vita è bella ook een tijdje terug gezien, volledig in het Italiaans. Dat klinkt ergens na. Maar om me nou een paar uur te gaan irriteren aan de 2 lelijkste talen ter wereld, nee dank je.
Rio is idd. gewoon een leuke film.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:40 schreef Lambiekje het volgende:
Arthur (2011)
Een sul van een vent is rijk heel rijk maar om zijn rijkdom te behouden moet hij trouwen met een vrouw die zijn moeder heeft uitgekozen. Maar hij wordt verliefd op de het meisje die rondleidingen geeft in het Centraal Station.
Wel grappig al die cameos van automobielen als de batmobiel en de delorean.
En echt fijn slapen lijkt het mij niet op een vrij zwevend magnetisch bed.
cijfer 7 / imdb 5.7
Pirates 4 (2011)
Pointless. Depp is wel goed maar bij afl 3 is het al garbage.
cijfer 4.5 / imdb 6.7
Rio (2011)
Leuke animatie over een blauwe ara die naar Brazilië gaat om te paren. En wordt gekidnapt door een stel vogeldieven.
cijfer 7.5 / imdb 7.0
Joh, ik heb me er totaal niet aan gestoord, heb je toch ondertiteling voor?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:23 schreef kevin_ het volgende:
[..]
La vita è bella ook een tijdje terug gezien, volledig in het Italiaans. Dat klinkt ergens na. Maar om me nou een paar uur te gaan irriteren aan de 2 lelijkste talen ter wereld, nee dank je.
Ik wil graag naar de mensen zelf kijken dan de hele film ondertiteling te lezen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 07:47 schreef resque het volgende:
[..]
Joh, ik heb me er totaal niet aan gestoord, heb je toch ondertiteling voor?![]()
Maakt mij verder niet uit welke taal het is, heb genoeg zweedse films e.d. gezien. Versta je ook vrij weinig van.
Gisteren ook gezien. Idd hetfelde als deel 1 maar desondanks zeer vermakelijk. Vond het einde het leukste toenquote:Op zondag 23 oktober 2011 00:22 schreef casper019 het volgende:
The hangover part 2
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Komedie
102 minuten
geregisseerd door Todd Phillips
met Bradley Cooper, Zach Galifianakis en Ed Helms
Phil, Stu, Alan en Doug reizen af naar het exotische Thailand voor de bruiloft van Stu. Na het onvergetelijke vrijgezellenfeest in Las Vegas wat uitliep op een grote ravage kiest Stu nu voor een veilige, ingetogen 'pre-bruiloft' brunch. Echter, dingen gaan (weer) niet zoals gepland. What happens in Vegas, may stay in Vegas, maar wat het gezelschap in Bangkok staat te wachten overtreft al hun verwachtingen...
hoewel het verhaal practisch hetzelfde was als deel 1, vond ik het toch een hele leuke film om te kijken en heb ik me geen seconde verveeld. De film kijkt erg lekker weg, is zeer vermakelijk en heb een aantal keren echt kunnen lachen. Zitten toffe dingen in
7.5!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in beeld kwam![]()
Wat kan dieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hé?![]()
zonde, dan mis je echt veel geniale films.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:02 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Ik wil graag naar de mensen zelf kijken dan de hele film ondertiteling te lezen.
Die is er tijdelijk uitgehaald om de site sneller te maken. Maar heel veel heeft het niet geholpenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:00 schreef SnuggLe het volgende:
Doet de exporteer-optie van Whatiwatch het niet meer?!??!
99% van de films ouder dan 1985 kan ik ook niet zien. Pure marteling.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:01 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
zonde, dan mis je echt veel geniale films.
99% v/d films voor 1970 kan ik ook niet zien, dat is pas marteling...quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:01 schreef kevin_ het volgende:
[..]
99% van de films ouder dan 1985 kan ik ook niet zien. Pure marteling.
Had ik vroeger ook last van - moeite met de ondertiteling. Ging allemaal te snel. Maar toen ik een jaar of acht was ging het al een stuk makkelijker.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:02 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Ik wil graag naar de mensen zelf kijken dan de hele film ondertiteling te lezen.
Vooral bij films met hele mooie shots moet ik je wel een beetje gelijk geven, dan is het irri dat je moet blijven lezen om de film te kunnen volgen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:02 schreef kevin_ het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:16 schreef macondo het volgende:
[..]
Had ik vroeger ook last van - moeite met de ondertiteling. Ging allemaal te snel. Maar toen ik een jaar of acht was ging het al een stuk makkelijker.
Inderdaad. Of bij films waar veel gepraat wordt. Dan zit je constant naar de ondertiteling te kijken, dat schiet ook niet op.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:20 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Vooral bij films met hele mooie shots moet ik je wel een beetje gelijk geven, dan is het irri dat je moet blijven lezen om de film te kunnen volgen.
Apocalypse now laatst gekeken en dat was verre van een marteling, en ook once upon a time in the west weer eens gezien.. Vind het af en toe jammer dat films niet meer zoals dat gemaakt worden!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:01 schreef kevin_ het volgende:
[..]
99% van de films ouder dan 1985 kan ik ook niet zien. Pure marteling.
Klinkt interessant.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:51 schreef Lambiekje het volgende:
Exam (2009)
8 kandidaten. 1 vraag. 80 minuten. Je papier bekliederen, praten naar de bewaking en de kamer uit lopen is diskwalificatie.
Kandidaten zijn er al snel achter dat je met elkaar mag praten. En verzinnen van alles om de vraag te weten te komen. Men gaat elkaar gaande weg steeds meer wantrouwen.
cijfer 7.5 / imdb 6.8
http://www.imdb.com/title/tt0119177/ ?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 00:08 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Gattica ofzo gezien, een geniale scifi met oa uma thurman. Star wars is er niks bij. Geweldige film ik kan hem iedereen aanradendikke 9
Idd 1 van de betere SF-films.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 00:08 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Gattica ofzo gezien, een geniale scifi met oa uma thurman. Star wars is er niks bij. Geweldige film ik kan hem iedereen aanradendikke 9
Inderdaad geniale scifi, heb de special edition thuis, ga hem snel nog eens kijkenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 00:08 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Die heb ik er net achteraan gekekenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:29 schreef SnuggLe het volgende:
Wat dacht je van Tropa de Elite 2? Die is nog beter...
Gattica niet kennenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 00:08 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Het boek was beter, naar mijn bescheiden mening.quote:Haar naam was Sarah
Gattaca is de titel -- IMDBquote:Gattica niet kennen
cidade de deusquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 16:00 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Mocht iemand nog een film weten die in deze categorie valt (History X, Tropa de elite), laat het maar weten.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 16:00 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Mocht iemand nog een film weten die in deze categorie valt (History X, Tropa de elite), laat het maar weten.
Doen alsof je em gezien hebtquote:Op zondag 30 oktober 2011 02:59 schreef Schenkstroop het volgende:
weet niet meer waar het oevr gaat.
[..]
Gattica niet kennen
Deel 2 dus, die vond ik zelf ook beter.quote:Mocht iemand nog een film weten die in deze categorie valt (History X, Tropa de elite), laat het maar weten.
Oja: Cijfer: 9,0.
quote:
dat is toch die blije, vrij standaard, actiefilm waarin kindjes lopen te rennen en te springen? valt echt totaal niet te vergelijken met films als tropa de elite.quote:
Die ken ik allemaal niet, dus ben benieuwd. Thnx!quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Deel 2 dus, die vond ik zelf ook beter.
Aanraders in jouw genre:
- Cidade de Deus
- Banlieue 13
- Amores Perros (van hierboven)
- Satanás
- Machete
- Carandiru
- Celda 211
- Traffic
quote:Hesher is a loner. He hates the world and everyone in it. He has long greasy hair and homemade tattoos...
Misschien past deze er ook bij: http://www.imdb.com/title/tt1039652/quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:49 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Die ken ik allemaal niet, dus ben benieuwd. Thnx!
edit: Net eventjes trailers gekeken en de meeste lijken vrij aardige films, maar de enige die evt in hetzelfde genre zouden zitten is Carandiru en heel mss City of God. Een zooi zijn gewoon hollywood actiefilms. Waar ik heb over heb zijn films die wat serieuzer zijn, die bv een situatie(corruptie, drugshandel, racisme) op een hele harde manier neerzetten, zodat je er op een andere manier naar gaat kijken. Dus geen romantiek cliche's, geen onnodige hollywood actie, geen onmogelijke stunts, geen voorspelbaar einde, geen ''actiehelden (:')) ''maar gewoon realistisch.
Documentaire over real life superhelden. Blijkbaar heeft de VS er al een heleboel.quote:A journey inside the world of real life caped crusaders. From all over America, these self-proclaimed crime fighters, don masks, homemade costumes and elaborate utility belts in an attempt to bring justice to evildoers everywhere.
Zulke mensen sporen echt niet, heb die docu laatst ook gezienquote:Op zondag 30 oktober 2011 18:20 schreef jimjim1983 het volgende:
Superheroes
[ afbeelding ]
[..]
Documentaire over real life superhelden. Blijkbaar heeft de VS er al een heleboel.
grappig en best mooiechte feelgood docu.
7.
Ik kan me ook nog herinneren dat ik het een toffe film vond, als ik hem nu zie dan erger ik mij kapot aan bijna heel de film.. ik zou het niet hoger geven dan een 4,5. Geef mij de originele 3 delen maar!quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:51 schreef Timo20 het volgende:
Star Wars: Episode I - The Phantom Menace
ik weet nog dat ik in 1999 met m`n broer helemaal naar Londen ging om daar de nieuwste Star Wars film te kijken, de eerste die ik ooit in de bioscoop zou gaan zien! Hij kwam daar ongeveer vier maanden eerder uit dan hier maar we wilden `m zo graag zien dat we daar niet op konden wachten, dus gingen we `m zien in de mega Odeon bioscoop op Leicester Square in hartje Londen.
Ik kan me nog van herinneren dat ik erg van onder de indruk was en het geweldig vond.
Achteraf denk ik dat dat meer kwam door m`n eerste trip naar Londen en de omvang van de bioscoop dan van de film opzich.
Eigenlijk is het gewoon veruit de minste van de zes delen. Het verhaal loopt niet écht lekker en de acteerprestaties zijn onder de maat (waarbij vooral Ewan McGregor enigzins tegenvalt).
Maar wat de film echt de nek omdraait is de ont-zet-tend flauwe humor, vaak tot aan het beschamende toe en gewoonweg Star Wars onwaardig. Had iemand George Lucas er maar van weerhouden om die eeuwig verschrikkelijke Gungans (en uiteraard vooral Jar-Jar Binks) een rol te geven...
IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. die achter het kind aan zitten. De spanning wordt aardig opgebouwd maar als meer van het mysterie ontrafelt wordt is het bepaald niet eng, en dat was toch de insteek. Don't be afraid of the Dark kijkt aardig weg maar echt spannend wil het niet worden en de climax valt ook tegen.
6.2
[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 31-10-2011 12:10:47 ]
Wat is er met jou aan de hand.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:56 schreef CherryLips het volgende:
Lake Mungo (2008)
Keihard bij in slaap gevallen, sorry. Geen idee waar het over hoorde te gaan.
The Rite (2011)
Het begon leuk, maar kakte halverwege echt vreselijk in. Standaard 13-in-een-dozijnverhaaltje over iemand die z'n geloof probeert te vinden.
En Rutger Hauer herkende ik bijna niet
Helemaal mee eens, erg jammer. Al vond ik Jason Mewes zo af en toe nog wel grappig ("I can choose a porn name?!")quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:16 schreef Falco het volgende:
25th Hour
Zack and Miri Make a Porno
Kevin Smith blijft steken in zijn platte humor en de leukigheid is na zoveel films er wel vanaf. Een spaarzaam glimlachje en meer kon de film mij eigenlijk niet vermaken. Viel eigenlijk al vanaf het eerste moment vies tegen. Cijfer: 5
In hoeverre lijkt deze op deze;quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Drive (2011, VS, Nicolas Winding Refn)
Simpel verhaal, prachtige uitvoering. Meer kan ik er niet over zeggen.
cijfer: 8.5
Heb die zelf niet gezien. Maar in heel veel reviews wordt er wel naar verwezen. Dus er is zeker een connectie.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:19 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
In hoeverre lijkt deze op deze;
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Driver
Ik vond het begin vrij geniaal metquote:Op dinsdag 1 november 2011 17:18 schreef picodealion het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, erg jammer. Al vond ik Jason Mewes zo af en toe nog wel grappig ("I can choose a porn name?!")
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar daarna zakt het steeds verder af en is er vrij weinig meer te lachen![]()
Ik vond het 1e en 2e deel toffe films maar vond deze toch wat minder eng. Ook heel erg donker ( kwam misschien door de kwaliteit die ik keekquote:Achttien jaar voor de gebeurtenissen van deel 1 en 2 volgen we Katie en haar zus Kristi tijdens een logeerpartij bij hun grootmoeder. Hun dagelijkse bezigheden worden vastgelegd op film als herinnering voor de ouders en ook Katie en Kristi mogen van de camera gebruik maken. Katie en Kristi geraken in bizarre situaties en er wordt een pact wordt gesloten met de duivel omtrent Hunter...
Ik moet zeggen, wat een bazenfilm, beetje kort, 1 uur en 20 minuten maar wel een paar keer hard moeten lachen. Vooral die Danny McBride is echt een baas. Die uitspraken zijn echt hilarisch. Verwacht niet teveel hiervan, gewoon een lekkere Amerikaanse popcornfilm met lekkere platte humor. een 7,5quote:30 Minutes or Less gaat over twee ontsnapte criminelen die een pizzabezorger kidnappen en hem dwingen om een bank te overvallen.
Ik was gisteren ook naar die film geweest in de bioscoop. Ik vond het toch een erg toffe film omdat het iets heeft gedaan wat het moest doen. Mij ontzettend hard laten schrikken een paar momenten.quote:Op woensdag 2 november 2011 10:04 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]
Paranormal activity 3
[..]
Ik vond het 1e en 2e deel toffe films maar vond deze toch wat minder eng. Ook heel erg donker ( kwam misschien door de kwaliteit die ik keek) Hier hadden ze wat meer uit kunnen halen. Het eind is echt snel afgeraffeld lijkt wel.
Wat ik niet begrijp is hoe die mensen zo cool kunnen blijven. Als ik merk dat er een geest in mijn huis zou zitten zou ik a.s.a.p weg gaan en bij iemand anders crashen met de lichten volop aan etc. Die gasten blijven ook gewoon een tijd in hun huis waar dingen rondvliegen
Al bij al een 6 omdat ik toch een paar x was geschrokken.
In welke bios was je?quote:Op woensdag 2 november 2011 10:31 schreef CherryLips het volgende:
M'n vriendin heeft gister in de bios misschien 10 minuten van die film gezienDit heeft haar tien jaar van 'r leven gekost.
Goede review. Ik heb hem laatst ook gezien. Niets mis mee. Geinige film en Jennifer Aniston zag er goed uit.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:20 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Horrible bosses (deels) gezien. Ga deze film niet kijken Het zijn net 3 wijven die een jurk moeten uitzoeken, heb me kapot geergerd aan de hoofdpersonages.
ach viel wel mee, was helemaal niet erg om naar te kijken. Alleen was niet echt grappig voor een comedyquote:Op woensdag 2 november 2011 19:20 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Horrible bosses (deels) gezien. Ga deze film niet kijken Het zijn net 3 wijven die een jurk moeten uitzoeken, heb me kapot geergerd aan de hoofdpersonages.
The Machinistquote:Op woensdag 2 november 2011 20:41 schreef Moonwalk het volgende:
Hoi, kan je in dit topic ook om filmadvies vragen? Zo niet dan bied ik alvast mijn excuses aan![]()
Ik hou van films zoals:
- Inception
- The curious case of benjamin button
- The Mexican
- Shutter Island
Het gaat niet perse om deze acteurs ( leonardo en brad pitt ), maar om de soort film. Ik kan zelf niet echt op films komen die hier een beetje bij aansluiten. Horror en HorrorThrillers vind ik niks, ik weet ook niet hoe je dit genre het beste kan noemen ( inception, shutter island en benjamin button )
Ik dacht misschien zitten hier kenners die me een duwtje in de goede richting willen geven
In dat geval The Others en eXistenZ ook.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:28 schreef Moonwalk het volgende:
Thnks voor de tipsik ga ze even binnen hengelen
![]()
De link die ik tussen dit soort films leg is dat er meestal een "raar" verhaal achter zit die niet meteen helemaal duidelijk is, je er lekker bij moet nadenken en je na het kijken nog een beetje twijfelt of het je het bij het rechte eind hebt. Daardoor zijn zulke films ook leuk om een tweede keer te kijken, omdat je dan nieuwe dingen ziet en weer aan je eerdere conclusie kan gaan twijfelen
lol, dat is echt de meest smerige bios waar ik ooit in het gezeten.quote:
Die is wel wat extreem hoor.. je moet maar tegen die dunne christian bale kunnen. Wel een goede film hoor.quote:
inderdaad ga : existenzquote:Op woensdag 2 november 2011 21:28 schreef Moonwalk het volgende:
![]()
De link die ik tussen dit soort films leg is dat er meestal een "raar" verhaal achter zit die niet meteen helemaal duidelijk is, je er lekker bij moet nadenken en je na het kijken nog een beetje twijfelt of het je het bij het rechte eind hebt. Daardoor zijn zulke films ook leuk om een tweede keer te kijken, omdat je dan nieuwe dingen ziet en weer aan je eerdere conclusie kan gaan twijfelen
Bourne identity, dat is ook wel een beetje puzzelachtig.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:28 schreef Moonwalk het volgende:
![]()
Draait deze film in Nederlandse filmhuizen? Wil hem zeer graag zien. Heb van Bela Tarr wel Satantango gezien, die film duurt 7,5 uur, en is in dezelfde stijl gefilmd. Fenomenale filmquote:Op woensdag 2 november 2011 19:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
A Torinói ló (The Turin Horse) (2011, Hongarije, Béla Tarr & Ágnes Hranitzky)
Nou was deze laatste film van Tarr ook pas mijn eerste kennismaking met hem, maar ik ga nu zeker zijn vorige films ook uitchecken.
cijfer: 9
Dat was inderdaad wel een plus, maar dan ook de enige. Ik werd echt gek van die 3 knulletjes die als kleine kinderen constant door elkaar heen gingen schreeuwen, en dan heb ik het vooral over die gast met z'n hoge wijvenstem.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:47 schreef bascross het volgende:
[..]
Goede review. Ik heb hem laatst ook gezien. Niets mis mee. Geinige film en Jennifer Aniston zag er goed uit.
Was de laatste dag dat hij hier in Den Haag draaide. Daarom ook maar snel nog bezochtquote:Op woensdag 2 november 2011 22:31 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Draait deze film in Nederlandse filmhuizen? Wil hem zeer graag zien. Heb van Bela Tarr wel Satantango gezien, die film duurt 7,5 uur, en is in dezelfde stijl gefilmd. Fenomenale film
11:14quote:Op woensdag 2 november 2011 20:41 schreef Moonwalk het volgende:
Hoi, kan je in dit topic ook om filmadvies vragen? Zo niet dan bied ik alvast mijn excuses aan![]()
Ik hou van films zoals:
- Inception
- The curious case of benjamin button
- The Mexican
- Shutter Island
Het gaat niet perse om deze acteurs ( leonardo en brad pitt ), maar om de soort film. Ik kan zelf niet echt op films komen die hier een beetje bij aansluiten. Horror en HorrorThrillers vind ik niks, ik weet ook niet hoe je dit genre het beste kan noemen ( inception, shutter island en benjamin button )
Ik dacht misschien zitten hier kenners die me een duwtje in de goede richting willen geven
Was de enige bios waar hij draaidequote:Op woensdag 2 november 2011 21:39 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
lol, dat is echt de meest smerige bios waar ik ooit in het gezeten.
PA3 draaide ook in Den Bosch hoor. JT bioscopen dan..quote:Op woensdag 2 november 2011 23:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Was de enige bios waar hij draaide
Da's een beetje ver vanuit Utrechtquote:Op woensdag 2 november 2011 23:43 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
PA3 draaide ook in Den Bosch hoor. JT bioscopen dan..
die 30 minutes or less lijkt me cool, thx voor de tip!quote:Op woensdag 2 november 2011 10:04 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]
Paranormal activity 3
[..]
Ik vond het 1e en 2e deel toffe films maar vond deze toch wat minder eng. Ook heel erg donker ( kwam misschien door de kwaliteit die ik keek) Hier hadden ze wat meer uit kunnen halen. Het eind is echt snel afgeraffeld lijkt wel.
Wat ik niet begrijp is hoe die mensen zo cool kunnen blijven. Als ik merk dat er een geest in mijn huis zou zitten zou ik a.s.a.p weg gaan en bij iemand anders crashen met de lichten volop aan etc. Die gasten blijven ook gewoon een tijd in hun huis waar dingen rondvliegen
Al bij al een 6 omdat ik toch een paar x was geschrokken.
[ afbeelding ]
30 minutes or less
[..]
Ik moet zeggen, wat een bazenfilm, beetje kort, 1 uur en 20 minuten maar wel een paar keer hard moeten lachen. Vooral die Danny McBride is echt een baas. Die uitspraken zijn echt hilarisch. Verwacht niet teveel hiervan, gewoon een lekkere Amerikaanse popcornfilm met lekkere platte humor. een 7,5
die ga ik eens kijken, thnx voor de tip!quote:Op donderdag 3 november 2011 12:44 schreef Lyza666 het volgende:
R
[ afbeelding ]
R staat voor Rune en Rachid. Beiden gedetineerd en proberen als nieuwkomer hun plek te veroveren en te overleven. Zelfde idee als "Un Prophete" maar dan rauwer, harder en roept weinig sympathie voor de karakters op bij mij. Cast schijnt verder te bestaan uit echte (ex) gedetineerden en bewakers. Minimaal gebruik gemaakt van muziek en geluid bij momenten gedempt, wat de sfeer wel ten goede komt.
Wel een aanrader, ondanks dat ik Un Prophete iets beter vond.
Het is vrij magertjes wat dat betreft. Volgens belbios.nl alleen in A'dam, Eindhoven en Groningen.quote:Op woensdag 2 november 2011 23:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Was de laatste dag dat hij hier in Den Haag draaide. Daarom ook maar snel nog bezochtMaar misschien dat die in andere steden nog wel draait.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Topfilm overigens.
[ Bericht 23% gewijzigd door TheFastOne op 03-11-2011 19:31:08 ]
Die heb ik ook afgelopen week gezien. Ik vond het, ondanks de leuke cast (Steve Carell, Julianne Moore, Kevin Bacon, Ryan Gosling...) echt een heel teleurstellende film. Slechte humor, veel ongemakkelijke momenten, ongelooflijk saai en zoetsappig verhaal.. Ik vond er echt niks aan.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:07 schreef speknek het volgende:
Gisteren Crazy, Stupid, Love gezien. Het is een romcom en nog een best zoete ook, maar met een geweldige cast en een script die heel fris aanvoelt, met wat verrassingen en een aantal hilarische momenten. 8.5.
Nu je het zegtquote:Op donderdag 3 november 2011 18:12 schreef Njosnavelin het volgende:
TheFastOne:
Misschien kun je die 2e zin beter in een spoiler zetten, voor de mensen die de film nog niet gezien hebben
Veel films krijgen tegenwoordig automatisch een punt bij als Ryan Gosling meedoet, idem voor Emma Stone, de 2 meest gehypte acteurs van het moment.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:17 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Die heb ik ook afgelopen week gezien. Ik vond het, ondanks de leuke cast (Steve Carell, Julianne Moore, Kevin Bacon, Ryan Gosling...) echt een heel teleurstellende film. Slechte humor, veel ongemakkelijke momenten, ongelooflijk saai en zoetsappig verhaal.. Ik vond er echt niks aan.
Ik begrijp ook niet waar die 7.6 op imdb vandaan komt, ik geef hem een magere 5.
quote:Op donderdag 3 november 2011 17:37 schreef TheFastOne het volgende:
The Game
Een rijke zakenman krijgt van z'n broer een kado, een ticket voor "The Game".Topcast ook. Michael Douglas en Sean Penn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Topfilm overigens.
Bedankt Hans.
Ja ik zelf vond dit seizoen ontzettend verslavend. Het kijkt heel makkelijk weg. En dat wat je beschrijft is idd. heel herkenbaar! had ik bij 24 en Alias bijvoorbeeld ook, en recentelijk by Mad Men en Sons of Anarchy: in 2,5 dag 2 seizoenen van S.o.A. kijkenquote:Op donderdag 3 november 2011 23:23 schreef Tobi-wan het volgende:
Is Dexter echt zo verslavend? Ik weet niet of ik er nog zo'n verslavende serie bij kan hebben. Ik weet precies hoe dat gaat, dan zeg ik om 4 uur 's nachts... 'Nou vooruit, nog 1 aflevering' en vervolgens zet ik er daarna nog 1 aan om vervolgens in 2 dagen klaar te zijn.
Ik vond Dexter zeer verslavend. 4 eerste seizoenen in korte tijd gekeken. Ik ben nog niet aan 5 begonnen (en 6 die aan de gang is) bij gebrek aan tijd, maar dat ben ik nog wel van plan. Redelijk unieke serie.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:23 schreef Tobi-wan het volgende:
Is Dexter echt zo verslavend? Ik weet niet of ik er nog zo'n verslavende serie bij kan hebben. Ik weet precies hoe dat gaat, dan zeg ik om 4 uur 's nachts... 'Nou vooruit, nog 1 aflevering' en vervolgens zet ik er daarna nog 1 aan om vervolgens in 2 dagen klaar te zijn.
Ik heb heel Mad Men in nog geen 2 weken gezien. S.o.A. ben ik nog niet aan begonnen, vrienden raden al een tijdje Dexter aan maar ik kijk al zo veel series... First world problem...quote:Op donderdag 3 november 2011 23:36 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Ja ik zelf vond dit seizoen ontzettend verslavend. Het kijkt heel makkelijk weg. En dat wat je beschrijft is idd. heel herkenbaar! had ik bij 24 en Alias bijvoorbeeld ook, en recentelijk by Mad Men en Sons of Anarchy: in 2,5 dag 2 seizoenen van S.o.A. kijken![]()
Dexter is zeer verslavend maar wel super goed.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:23 schreef Tobi-wan het volgende:
Carandiru ben ik nu aan het kijken, schitterende film ja, kwaliteitswerk! De hoofdrolspeler van Tropa de Elite speelt er ook in.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Deel 2 dus, die vond ik zelf ook beter.
Aanraders in jouw genre:
- Cidade de Deus
- Banlieue 13
- Amores Perros (van hierboven)
- Satanás
- Machete
- Carandiru
- Celda 211
- Traffic
quote:Op vrijdag 4 november 2011 11:09 schreef Lyza666 het volgende:
Wrong Turn 4
Ik zoek er geeneens een plaatje bij. Wat een poepfilm. Slecht geacteerd, slecht verhaal, enórm voorspelbaar.
Geen aanrader. 1 t/m 3 waren ook geen hoogstandjes hoor, maar dit sloeg werkelijk alles.
IMDb 4,4/10
Ik 1/10
Zelden zo'n slechte film gezien.
Ik vind 99 % van de komedies ook totaal niet grappig. Daar zal 't wel aan liggen dan.quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:29 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]Ik kan niet wachten om die te zien! Bij zulke films is het des te slechter des te leuker, je moet ze zien als komedies.
Hoe heet iequote:Op vrijdag 4 november 2011 19:45 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]
Een film waarbij Ryan Reynolds & Jason Bateman van lichaam verwisselen na in een fontein te hebben gezeken. Cliché en natuurlijk al honderd keer gedaan maar het pakt goed uit. Veel platte grappen en je kan zeker zien dat het van de makers van The Hangover is. Stijgt zeker boven de gemiddelde romcom uit door zat leuke grapjes erin verwerkt te hebben maar hij duurt alleen iets te lang, en soms iets te veel van hetzelfde. Maar prima vermaak en zeker een 7,5 waard!
Ziet er wel vermakelijk uit Dank. Sterker nog die loopt nu binnenquote:
Gij piraat!quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:13 schreef Soury het volgende:
[..]
Ziet er wel vermakelijk uit Dank. Sterker nog die loopt nu binnen![]()
Dat je het niets vindt kan ik heel goed begrijpen maar (no offense) als je het "nietszeggend" noemt dan heb je `m óf niet goed gekeken óf niet begrepenquote:Op vrijdag 4 november 2011 09:47 schreef SnuggLe het volgende:
The Tree of Life
Het ‘meesterwerk’ van Terrence Malick blijkbaar. Ik ga er geen hele lange recensie over schrijven, want er is al heel veel over geschreven qua inhoud. Op IMDB zie je echt de 10-en en de 1-en voorbij komen bij de recensies: you hate it or you love it. Voor mij een iets genuanceerder beeld: de grote traagheid pakt mij niet. Het verhaal (voor zover het er is) doet mij ook weinig. Snap de symboliek en alels wat er in zit, maar nee, te nietszeggend. Ook het middenstuk met de oerknal etc en evolutie voegt niets toen. Wel zeer mooie beelden, mooi gefilmd.
Tussen de 1 en de 10 zit de 5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 7.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:25 schreef boelsjit het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
Sterke film! Goed geacteerd en prachtige beelden. De muziek zorgt voor extra sfeer. De beschrijving klopt niet helemaal want de film draait helemaal niet om de Franse journalist. Deze draait natuurlijk over de tragiek in het Iraanse dorpje.quote:A drama set in 1986 Iran and centered on a man, Sahebjam, whose car breaks down in a remote village and enters into a conversation with Zahra, who relays to him the story about her niece, Soraya, whose arranged marriage to an abusive tyrant had a tragic ending.
damn die lijkt me cool waar heb je die gezien??quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:26 schreef andre347 het volgende:
The Stoning of Soraya M.
[ afbeelding ]
[..]
Sterke film! Goed geacteerd en prachtige beelden. De muziek zorgt voor extra sfeer. De beschrijving klopt niet helemaal want de film draait helemaal niet om de Franse journalist. Deze draait natuurlijk over de tragiek in het Iraanse dorpje.
8.0
Thuis. Voor de TVquote:Op zaterdag 5 november 2011 11:34 schreef casper019 het volgende:
[..]
damn die lijkt me cool waar heb je die gezien??
quote:Op zaterdag 5 november 2011 09:15 schreef Lambiekje het volgende:
Super 8
Wel een aardige scifi thriller.
Een paar kinderen die zelf een film maken zijn getuige van een treinbotsing. Al snel komt het leger erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 7.4Lambiekje toch...
Super 8
Een paar kinderen die zelf een film maken zijn getuige van een treinbotsing. Al snel komt het leger erbij.Het einde is echt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 7.4![]()
![]()
![]()
Eens. Deze gisteren ook gezien, vond hem prima wegkijken.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:30 schreef CherryLips het volgende:
Devil (2010)
[ afbeelding ]
Ik had er geen goede verhalen over gehoord, maar het viel nog reuze mee. Het is geen hoogstaand kunstwerkje, maar het is vermakelijk genoeg en wist me wel te boeien.
quote:She searched for a home, she searched for love. Confronted by Apartheid and a father who was Minister of censorship. With men like Jack Cope and Andre Brink she found much love, but no home. In his first speech to the South African Parliament Nelson Mandela read her poem "The Dead Child of Nyanga" and addresses her as one of the finest poets of South Africa
Hee, was dat naar aanleiding van mijn tip van een tijdje terug?quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:48 schreef El_Matador het volgende:
La Zona (2007)
Concept en setting: 8.5
Verhaal en acteerprestaties: 7.5
Actie/drama ratio en tempo: 6.0
Als je Banlieue 13, Tropa de Elite (2!), Cidade de Deus en Machete verwacht (qua thema en setting vergelijkbaar) verwacht, valt ie dik tegen.
Er had gewoon meer (actie) ingezeten. Het is te traag allemaal. Beetje gemiste kans imo.
Totaal: 7.0 (IMDB: 7.1/10)
quote:A story about family, greed, religion, and oil, centered around a turn-of-the-century prospector in the early days of the business.
quote:A drunken playboy stands to lose a wealthy inheritance when he falls for a woman his family doesn't like.
De hele film op het puntje van mijn stoel gezeten, wat een geniale film.quote:Op zondag 6 november 2011 17:16 schreef YellowBlacks het volgende:
I Saw The Devil
[ afbeelding ]
Kyeong-Cheol is een gevaarlijke psychopaat die voor zijn plezier mensen doodt. Deze seriemoordenaar vermoordt uiteindelijk het verkeerde meisje, namelijk de dochter van een gepensioneerde politiechef. Haar verloofde Su-Hyeon, een uiterst capabele geheim agent, besluit om zelf achter de moordenaar aan te gaan. Hij belooft dat hij alles zal doen om wraak te nemen, al moet hij zichzelf veranderen in een monster.
Een aanrader. Geweldig acteerwerk van Byung-hun Lee en Min-sik Choi die deze film toch maken. Hiermee doe ik het verhaal en de regisseur (Jee-woon Kim) wel tekort die er een geweldig spektakel van maken.
IMDB: 7,8
Mijn Cijfer: 8,5
Tuurlijk niet:quote:
Ik vond get him to the greek best vermakelijk anders.quote:Op zondag 6 november 2011 21:27 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet:![]()
;r Russel Brand
![]()
![]()
speelt de hoofdrol, dat kan ook niet goed gaan...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ik verwachtte daar nog iets van terug te zien, maar verder dan een opmerking over hoe Atom wilskracht zou hebben kwam het niet. Verder een prima film, die zich eigenlijk voornamelijk focust op de (vervreemde) relatie tussen vader en zoon. Zoon is lekker bijdehand wat veel grappige situaties oplevert. Het vechten met de robots deed me erg denken aan Medabots, een tekenfilmserie uit mijn jeugd. Maar dat zal wel toeval zijn.
Bij de laatste epic battle zat ik op het puntje van mijn stoel, ondanks het wellicht niet geheel onvoorspelbare einde.
Aanrader!
Inderdaad, een aardige film tot het einde. Ik moest er gewoon om lachen. Wat een anticlimax was dat.quote:
Super 8
Een paar kinderen die zelf een film maken zijn getuige van een treinbotsing. Al snel komt het leger erbij.Ik had expres de reviews en dergelijke niet gelezen en verwachte daarom misschien teveel van de film. Ik had gedacht dat het nog een enigszins volwassen scifi avontuur zou zijn, maar niets is minder waar. Het is gewoon een mooi gemaakte kinderfilm helaas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 7.4
cijfer 5"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
IMDB cijfer: 7.5quote:So, all I am saying is: Just give it a chance and sit through it. You won't regret it and you will end up LOVING it !!!
quote:Op maandag 7 november 2011 00:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Real steel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Charlie Kenton (Hugh Jackman) was een uitstekende boxer, maar in de toekomst kijken mensen liever naar vechtente robots, wat zijn talent overbodig maakt. In de tussentijd heeft hij zichzelf in nogal wat geldproblemen gewerkt, met als belangrijke bijkomstigheid dat hij een aantal maanden lang op zijn van hem vervreemde zoon Max moet passen.
Als zijn nieuwste robot in een gevecht wordt verwoest, gaat hij op zoek naar robotonderdelen op de schroothoop, vergezelt door zijn zoon Max. Onverwachts vinden ze daar complete robot, genaamd Atom. Hoewel eigenwijze Max zijn potentie ziet, kan Charlie zich niet voorstellen dat een sparringrobot het goed zou doen in gevechten.
Ik hou van dit soort films. Heb me er zeker mee vermaakt, prima popcornfilm.
Enige wat ik een beetje jammer vond is dat ze de suggestie tot 3 keer toe wekten dat Atom bewustzijn bezat:Ik wil em gaan zien in de bios.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ik verwachtte daar nog iets van terug te zien, maar verder dan een opmerking over hoe Atom wilskracht zou hebben kwam het niet. Verder een prima film, die zich eigenlijk voornamelijk focust op de (vervreemde) relatie tussen vader en zoon. Zoon is lekker bijdehand wat veel grappige situaties oplevert. Het vechten met de robots deed me erg denken aan Medabots, een tekenfilmserie uit mijn jeugd. Maar dat zal wel toeval zijn.
Bij de laatste epic battle zat ik op het puntje van mijn stoel, ondanks het wellicht niet geheel onvoorspelbare einde.
Aanrader!heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
To wachtquote:Op maandag 7 november 2011 09:51 schreef SnuggLe het volgende:
Weer 2 films aan mijn to-wacht toegevoegd: I Saw the Devil & City Island! Top!![]()
Zelf gezien:
Drive Angry - lol, vage maar wel onderhoudende simpele film. Een 6je.
Carandiru - wat een juweeltje! Soort van Shawshank Redemption, maar dan rauwer. Geweldige verhalen / flashbacks van de gevangenen. Top film!!!!
Dit weekend ook the human centipede 2 gezien. Wat een ranzige film zegquote:Op maandag 7 november 2011 11:25 schreef planethugo het volgende:
The Human Centipede II
[ afbeelding ]
Waar deel 1 een ziek idee was had die nog een bepaalde structuur van bijv een slasher maar het vervolg slaat helemaal nergens op. Deze keer is een gestoorde en zwakzinnige parkeergaragewachter degene die mensen ontvoert en ze aan elkaar naait. Hij is echter geen chirurg uit het eerste deel en dus doet hij het iets minder netjes. De film is opgesplitst in 2 delen: eerst zie je dat de freak wat mensen ontvoert en het laatste half uur naait ie ze aan elkaar zonder echte reden. Het idee is ziek maar er zijn genoeg bloederigere horrorfilms. Kijkwaardig is het allerminst, een verhaal zit er niet in, spanning ook niet en eigenlijk heb ik me anderhalf uur afgevraagd waarom ik die onzin het kijken was...
2.0 voor de moeite
30 Minutes or Less
[ afbeelding ]
Eindelijk nogeens een originele en grappige komedie. Prima cast met leuke bijrollen en zoals het hoort met tal van debiele karakters. En natuurlijk een pluspunt dat Danny McBride een Kenny Powers achtige rol neerzet. Niveau Pineapple Express
8.3
Harry Potter and the deathly hallows part 2
[ afbeelding ]
Keek lekker weg maar vond het laatste half uur wat afgeraffeld. Het ging opeens zo snel en er zat weinig emotie bij. De boeken nooit gelezen, de films allemaal wel maar een fan ben ik zeker niet. Leuk en aardig om een keer te zien maar geen films die ik terug ga kijken.
7.5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |